Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze hun DNS record voor anno-union.com niet op orde hebben.
Ik browse via DNSSEC en die wijst dit domein af.
https://dnssec-analyzer.verisignlabs.com/anno-union.com
Zonder DNSSEC werkt het natuurlijk prima... maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

AntiChrist7 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:57:
de production chains zou ik wel leren, die ga je altijd nodig hebben, en zijn de belangrijkste oorzaak als er een tekort/overschot in de productie is.

En de oplossing tegen te weinig werkers is simpel: altijd maar uitbreiden :) daar draait de game om. Het is niet voor niets de beginjaren van het kapitalisme
Ik zou voordat je naar de Cape gaat eerst je Old world optimaliseren.
Dus
- Je productie aanvullen met Silo en Trekker
- Trade union met Production Buff
- Town hall met income buff
- Weghalen van onnodige woning zodat je minder productie hoeft te draaien.

Je houd dan een dikke 20k inwoners over verdeeld over de verschillende klasses, maar hebt wel een inkomen 25k om te beginnen aan de Cape.

Met steeds maar uitbouwen loop je snel achter de feiten aan en loop je het risico dat je effectief niet veel meer geld verdiend. Als je alle kosten meetelt van de benodigdheden is het rendement niet hoog zonder dat je Town Hall items en Trade union Items gaat gebruiken.

Het plaatsen van een Trade union met production buff levert je effectief meer op dan bijbouwen van huisjes. maar dat is dan wel dus pas rond 20k inwoners.

Dus eigenlijk ben je eerst bezig met meer huisjes bouwen, om ze vervolgens weer af te breken zodat je geen onnodige inwoners hebt. Vervolgens optimaliseer je dan je productie zodat je ook weer overbodige velden en fabrieken kunt slopen.

Dan heb je een soort nul lijn die heel stabiel is voordat je de Cape gaat volbouwen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
World Citizen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Ik zou voordat je naar de Cape gaat eerst je Old world optimaliseren.
Zelf zou ik als startende speler de campaign spelen (tutorial). Zodra je de campaign voltooid hebt is het tijd om te stoppen en een nieuwe game te starten. Je snapt nu ongeveer hoe Anno werkt en kun je opnieuw beginnen in sandbox.

Je hebt geleerd van je fouten dus de nieuwe start zou een stuk soepeler moeten gaan. In het tweede potje zou ik alleen focussen op de Old World en de New World. De Cape en Artic zou ik lekker laten waar ze zijn. Als je dan investors gehaald hebt en een world fair hebt gebouwd is het weer tijd om te stoppen. Je hebt alle productie ketens gezien en onderweg heel veel fouten gemaakt waarvan je hebt geleerd.

In je nieuwe potje ga je een stuk sneller en kun je naar de Cape voor je het weet. Ontwikkel dan de Old World niet verder maar verhuis naar de Cape zo snel als het gaat, waar je een mooie hoofdstad maakt met alles erop en eraan. En als die goed ontwikkeld is kun je door naar de Artic. Ondertussen heb je al zoveel uren gespeeld dat je voor de Artic niet meer opnieuw hoeft te beginnen.

Op bovenstaande manier simuleer je eigenlijk de leercurve van alle spelers die vanaf dag 1 Anno hebben gespeeld. Wij zijn begonnen toen er nog geen Cape of Artic was, tractoren en silos waren ook nog niet in de wereld. En het handige productie overzicht in je warehouse was er nog niet (dus ik had altijd een Excel open om productieketens te optimaliseren).

Anno is zelfs voor ervaren spelers af en toe overweldigend (al beweren ze van niet). Daarom is het goed om rustig op te bouwen, anders knap je nog af op dit geweldige spel.

Succes en veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@BaronVR Uiteraard is het handig om aan het begin een paar keer te vallen en op te staan. Dat is een vast patroon bij mij als ik dit soort games ga spelen. En inderdaad toen de game net uitkwam was het net iets anders dan nu.

Het is alleen zo vervelend als je pas laat de traktors en Trade unions gaat implementeren. Het aantal modules bij een boerderij gaat bv omhoog met een traktor, maar kan ook weer minder worden met een bepaalde perk in je Trade union. Je moet dan alles weer gaan lopen verbouwen.

Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen dat je dat eerst helemaal op orde moet hebben voordat je omhoog gaat schalen naar meer inwoners en bijvoorbeeld de Cape helemaal vol bouwen.
Als je dan gaat opschalen is dat ook fijner met productie bijbouwen. Je hoeft niet 6 boerderijen en 6 fabrieken te bouwen omdat die ene die je bouwt door middel van een traktor of Perk dus 6x beter werkt.
Scheelt je een lamme pols :).

Maar dat is ook wel meer iets voor na je leercurve inderdaad. Je moet eerst alle items ed leren kennen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:28
mooie is dat je ook in de New World tractoren kan inzetten. Niet zoveel ruimte daar dus komt goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

DownBusiness schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:07:
Gisteren ook maar eens begonnen met deze game en meteen de season 1 uitbreidingen erbij.

Holy shit wat is dit overweldigend zeg. Weet even niet meer hoe ik alles moet orderen zodra ik bij de Artisans kom. Opeens krijg ik extra werelden (ook van de DLC) en toen opeens de Arctic.

Plus, hoe kan het toch dat zodra ik dit spel ga spelen de tijd opeens snel lijkt te gaan? Echt gestoord.

Kijk nu al uit naar een herstart met mijn ervaringen en rustig een nieuw rijk uit te bouwen.
Haha, ja, dit spel is een dikke time-sink. :)
Ik heb het spel pas een dikke week, maar ik ben al meerdere keren herstart (elke keer met nieuwe inzichten en meer handigheid in de interface en de statistieken die aangeboden worden geeft wel de nodige inzichten en optimalisiatieslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Season 2 dlc is ook wel een aanrader tot nu toe. En de nieuwe dlc die bij season 2 nog hoort gaat de grootste worden tot nu toe is gezegd, nieuw land in afrika!

Het spel is en blijft mijn goty 2019. Speel het nu ook nog steeds wekelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
merk dat rum weer goedkoper is geworden! Kan ik weer rum inslaan bij de orientic voor een goedkope prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff_J
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Als ik nu een nieuwe sandbox game begin met alleen season 1 en ik schaf later ook 2 aan moet je dan een nieuwe game beginnen of krijg je alle features van 2 in je huidige game?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34
@Jeff_J Op het moment dat er nieuwe content beschikbaar is krijg je eenmalig de vraag of je je huidige game om wilt zetten naar de nieuwe content. Als je dit accepteert ga je verder met de uitbreiding en hoef je dus niet opnieuw te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik probeer die achievement te halen waarin je een Alliance met Mercier moet opzetten. Deze gecombineerd met "reach investors without trade routes"

Heeft iemand die 2 al?

Mijn plan is om eerst investors te halen zonder trade routes, en dan als een gek alle eilanden overnemen en bezetten. Kennelijk moet je een militaire en economische overmacht hebben over Mercier wil je hem kunnen Alliancen.

Maar helemaal duidelijk is dat niet te vinden dus als iemand tips heeft?

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:08
World Citizen schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:59:
Ik probeer die achievement te halen waarin je een Alliance met Mercier moet opzetten. Deze gecombineerd met "reach investors without trade routes"

Heeft iemand die 2 al?

Mijn plan is om eerst investors te halen zonder trade routes, en dan als een gek alle eilanden overnemen en bezetten. Kennelijk moet je een militaire en economische overmacht hebben over Mercier wil je hem kunnen Alliancen.

Maar helemaal duidelijk is dat niet te vinden dus als iemand tips heeft?
Relatie opbouwen met Mercier, en je moet inderdaad vooral militair met hem gelijkwaardig zijn. Ik had 90+ relatie maar hij wou niet omdat ik 200 punten achterstond. Wat ik dan heb gedaan, is een hoop schepen gebouwd, die allemaal in één keer verkocht (zodat er influence vrijkwam), en snel een hoop Big bettys gezet. Er lijkt een delay te zijn tussen je echte militaire score, en degene die de game je geeft.

Voor de andere achievement gewoon charterroutes gebruiken. Al raad ik aan om niet te wachten met eilanden te bezetten. Hoe sneller jij ze hebt, dan kan de AI ze niet nemen. ook krijg je militaire score voor eilanden. je kan eventueel de game setting doen naar hoge influence

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 20-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

EDIT: Enkel een militaire overmacht en 100% relatie is voldoende.

Nu nog even Investors halen zonder trade en dan Mercier verslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYkmopDpEa4VOHQkP_MgVPjNo6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wi8Aa7kXZfKNNKDqgz3U4V2L.png?f=fotoalbum_large
AntiChrist7 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Relatie opbouwen met Mercier, en je moet inderdaad vooral militair met hem gelijkwaardig zijn. Ik had 90+ relatie maar hij wou niet omdat ik 200 punten achterstond. Wat ik dan heb gedaan, is een hoop schepen gebouwd, die allemaal in één keer verkocht (zodat er influence vrijkwam), en snel een hoop Big bettys gezet. Er lijkt een delay te zijn tussen je echte militaire score, en degene die de game je geeft.

Voor de andere achievement gewoon charterroutes gebruiken. Al raad ik aan om niet te wachten met eilanden te bezetten. Hoe sneller jij ze hebt, dan kan de AI ze niet nemen. ook krijg je militaire score voor eilanden. je kan eventueel de game setting doen naar hoge influence
Yeah ik heb deze game enkel gestart voor die achievements. Als ik ze binnen heb mik ik het weer weg.

Mijn relatie is al een tijdje 100, maar na wat googlen lijkt het erop dat je inderdaad een overmacht op hem moet hebben. Als jij dat ook bevestigd dan weet ik wat te doen.

Het kost me nog een uurtje om investors te halen zonder trade, en dan kan ik schepen en defense gaan bouwen. Nadat ik de achievement "alliance Mercier" heb gehaald wil ik ook de achievement "defeat Mercier" binnen harken, en dan kap ik die game af. De andere Mercier achievement heb ik al gehaald in mijn maingame, maar als ik die had moeten ombouwen voor deze 3 achievements.... had me dat weken gekost.

Ff een snelle andere game starten was sneller. Ik ben gister begonnen en kan zodadelijk naar Investors zonder die trade routes. Dat had me nooit gelukt in mijn main game, en ik was al voorbij dat punt.

Thanks dus, nu weet ik zeker wat te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 20-07-2020 19:04 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Foutje

[ Voor 137% gewijzigd door World Citizen op 20-07-2020 20:38 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:18
Heb me pas een nieuwe game laptop gehaald en wilde anno 1800 wel eens proberen aangezien ik vroeger ( de eerste anno's ) dit spel echt wel top vond.
Is het de moeite om direct die definitive edition te kopen of misschien gewoon de standaard editie kopen?
Is er een groot verschil als ik gewoon wat wil sandboxen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
predmat schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:23:
Heb me pas een nieuwe game laptop gehaald en wilde anno 1800 wel eens proberen aangezien ik vroeger ( de eerste anno's ) dit spel echt wel top vond.
Is het de moeite om direct die definitive edition te kopen of misschien gewoon de standaard editie kopen?
Qua gameplay is de DLC van Season 1&2 echt aan te raden. Dus de definitive edition is daarom echt aan te raden. Maar soms kan het goedkoper zijn om alles los te kopen. Ubisoft en Epic hebben regelmatig Sale en dan is alles los bij elkaar goedkoper.
Maar om kennis te maken met Anno is de standaard versie prima om mee te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik vind de dlc's wel veel toevoegen, zeker van seizoen 2.
Momeenteel is er een sale op greenmangaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Yes de DLC voegen heel veel toe. Gelijk doen! Zit nog te wachten op de laatste DLC lands of loins zucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
Helemaal eens dat de DLC's veel toevoegen, maar ik denk dat als je geen speler van het eerste uur bent het wel gigantisch overweldigend is als je gelijk met alle DLC begint. Tip voor de nieuwkomers is om eerst te focussen op Old World en New World. Als dat lekker loopt pas doorgaan naar een volgend continent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:47
Ben in mijn vakantie weer lekker bezig. Ik focus me vooral op de Old en New world. De andere expedities heb ik nog niet gedaan, ik vermaak me prima op deze manier m'n steden te laten groeien. Ik heb na een eeuwigheid oorlog zelfs een vredesverdrag kunnen sluiten met Beryl, zonder dat ik er voor betaal!

Weet er iemand een mod waarmee ik natural resources verplaatsen kan? Ik heb een klei pit en een aantal olievelden op erg onhandige plekken zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 28-07-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
FastFred schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:36:
Ben in mijn vakantie weer lekker bezig. Ik focus me vooral op de Old en New world. De andere expedities heb ik nog niet gedaan, ik vermaak me prima op deze manier m'n steden te laten groeien. Ik heb na een eeuwigheid oorlog zelfs een vredesverdrag kunnen sluiten met Beryl, zonder dat ik er voor betaal!

Weet er iemand een mod waarmee ik natural resources verplaatsen kan? Ik heb een klei pit en een aantal olievelden op erg onhandige plekken zitten.
Knap heb nog nooit met iemand vrede kunnen sluiten. Zodra ze oorlog verklaren is het gedaan en willen ze met geen mogelijkheid vrede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb oorlog met de piraten in Old en New world en ik heb een handelsverdrag met Willie en Qing. Ik heb in het begin de fout gemaakt een alliantie aan te gaan met Willie en Qing en aangezien Beryl oorlog heeft met iedereen.... Die allianties heb ik inmiddels opgedoekt, ze blijven het echter proberen maar ik weiger ze nu gewoon.

In de Old World had Beryl het hoofdeiland van Willie ingenomen, en ze had een strategisch gelegen eiland van mij overgenomen. Beide eilanden heb ik ingepikt.
In de New World begon Beryl met het overnemen van zowat ieder eiland van Willie en Qing. Dat zou later problemen voor mij geven dus als Beryl weer eens een eiland van hun inpikte dan zorg ik dat ik 5 of 6 ship of the line daar heb liggen die na het half uur verstreken is dat eiland innemen. Ondertussen probeerde Beryl daar allerlei supplies heen te brengen die ik allemaal tot zinken bracht, flink wat leuke dingen verkregen zo, een deel zelf ingezet en een groot deel verkocht.

En toen ik ook wat schepen van haar tot zinken had gebracht (met iedere schooner of clipper stuurde ik 1 ship of the line mee) kwam ze zelf met een ceasefire. En daarna reageerde ze ineens positief op een vredesverdrag, zonder dat ik zelf 100k of iets belachelijks moest betalen :)

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 28-07-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mark777 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Knap heb nog nooit met iemand vrede kunnen sluiten. Zodra ze oorlog verklaren is het gedaan en willen ze met geen mogelijkheid vrede.
Via het diplomacy menu?

En je moet er rekening mee houden dat je relationele contacten hebt. Als je vrede hebt met de ene, wil dat niet meer makkelijk bij de andere.

Zo is er de achievement "make alliance with all players including pirate's"

Ik ben die aan het uitdokteren, en ben er bijna denk ik. Het grootste probleem is dat als je een alliance met een player hebt, dat je dan niet meer ver komt met bijvoorbeeld Harlow de piraat.

Ik heb dat kunnen ondervangen door met iedereen in Peace te gaan, en dan heel langzaam overal je rep obouwen tot rond de 80. Je weigert eidereen zijn aanbod zodat je in Peace blijft en niet in TradeDeal of alliance komt.

Als je alle players en piraten dan rond de 80 REP hebt (en sterker bent dan mercier), dan klik je zo snel mogelijk bij iedereen aan "non agression pact". Hierdoor krijg je er weer 10 rep bij, en kun je met iedereen snel een alliance sluiten.

Dat duurt maar 5 min, want dan gaat iedereen elkaar weer de oorlog verklaren en duwen ze jouw in oorlog met bijvoorbeeld een piraat.

Dus

- Iedereen in Peace krijgen
- Rep opbouwen tot 80
- Non agression met iedereen
- Alliance met iedereen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hoi allemaal, sinds 2 dagen ben ik ook de trotse eigenaar van Anno 1800! Als ik in het spel kom is echt super leuk om te spelen (ik heb hiervoor ook 1404 en 2070 gespeeld, ik hou meer van deze setting).

Maar zoals jullie lezen, als ik in het spel kom, 9/10 keer krijg ik allerlei synchronisatiefouten bij het opstarten van het spel. Mijn bekabelde internetverbinding doet het probleemloos en het is echt alleen Anno 1800 wat gewoon weigert op te starten. De fout die ik nu steeds voor mijn neus krijg is 'Synchronisatie trofeeën mislukt'. Iemand nog tips hoe ik het spel toch kan spelen? Als dit iedere keer zo'n gevecht wordt ga ik toch maar gewoon mijn geld terugvragen bij Ubisoft (dat gaat nog een leuk gevecht worden).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben al even niet meer op uplay geweest, (ben vooral aan het wachten op de nieuwe dlc) maar meestal is dit een tijdelijk issue bij de uplay servers. heb het ook al een paar keer gehad. Wat je kan doen:

1) herinstalleer de game/verify files
2) herinstalleer uplay
3) check/vraag na op de ubisoft forums, of anno reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:53:
Ben al even niet meer op uplay geweest, (ben vooral aan het wachten op de nieuwe dlc) maar meestal is dit een tijdelijk issue bij de uplay servers. heb het ook al een paar keer gehad. Wat je kan doen:

1) herinstalleer de game/verify files
2) herinstalleer uplay
3) check/vraag na op de ubisoft forums, of anno reddit
Dank je. Volgende keer dat het gebeurt zal ik dat eens doen. Uiteindelijk lukte het na 7x wel :) wel echt een gaaf spel!

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Owke, eindelijk :).

4 Achievements in een snelle game. (8 uur speeltijd)
- World Peace - Alliance met alle spelers en piraten
- Besties - Aliance met Bente Jorgenson en Princes Quin
- Haal Investors met enkel Charter Routes.
- Alliance met Mercier

De moeilijkste was World Peace.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO8UFfkQCt9-H2vNmVCA05bDzBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bW2VoCCYWtOkhwghTwKPbiWM.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
- Start een campaign op zijn aller makkelijkst met piraten aan, en als players: Bente J, Princes Q en Mercier.
- Start map, begin met bouwen en als het kan probeer je via diplomacy met Piraat Harlow reputatie op te bouwen.
- Neem nu zsm alle eilanden over. Dit is belangrijk voor je reputatie met Mercier.
- Ga naar de nieuwe wereld
- Neem alle eilanden zsm over.
- Probeer nu constant via diplomacy rep op te bouwen met de 2 piraten.
- Hou met alle andere spelers een Peace maar niet hoger
- Hou met alle spelers en piraten constant een Non aggresion pact.
- Als de 2 piraten rond de 60 rep zitten (flatter, giften, missies doen) dan save je de game.
- Zorg nu dat je sterk gaat worden als Mercier. Bouw een paar schepen zodat je militaire overmacht hebt, en bouw zo veel mogelijk inwoners zodat je een politieke overmacht hebt. Je kunt dit zien door in je diplomacy menu op Mercier te klikken en dan rechts onder die staafdiagram te bekijken. Pas als je hoger bent op beide vlakken ga je naar de volgende stap.

[Op dit moment zou je dus met alle spelers in Peace zitten. Bij alle spelers en piraten zit je boven de 60 rep punten. Je bent nu ook sterker dan Mercier op zowel Militair als Politiek.

- Nu ga je door ze snel mogelijk te klikken alle spelers af via diplomacy en ga je met iedeen eerst een Trade Agrements aan, en dan meteen daarna Peace. Je hebt hier maar een paar minuten de tijd voor.

Je haalt nu 3 achievements binnen, en als je alles met charter routes hebt gedaan... dan kun je nu doorpushen naar Investors. Let wel op dat voor die betreffende achievement je investors ook happy moeten zijn,en je een bank moet hebben. Dit is niet heel duidelijk in de tooltip.

Als het niet duidelijk is, vraag maar raak.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:58

Aganim

I have a cunning plan..

@World Citizen, duidelijke tutorial en gefeliciteerd. Mooie prestatie in 8 uur tijd. (y)

Hoe ben je voor het overnemen van de Old World eilanden aan voldoende influence gekomen? Was influence vanuit je gewone bevolking voldoende, want je had op dat punt nog geen Investors neem ik aan?

Ik heb zelf 1 spel lopen nog van voor het punt waarop de verkregen Influence aanpasbaar was, inderdertijd was dat nogal een uitdaging. Maar scheelt natuurlijk ook wel weer als je geen vloot Cargo Ships nodig hebt en meer Influence krijgt per X inwoners.

Wel één opmerking, het is 'peace'. 'Piece' is een stuk. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Aganim schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:13:
@World Citizen, duidelijke tutorial en gefeliciteerd. Mooie prestatie in 8 uur tijd. (y)
(y)
Hoe ben je voor het overnemen van de Old World eilanden aan voldoende influence gekomen? Was influence vanuit je gewone bevolking voldoende, want je had op dat punt nog geen Investors neem ik aan?
In campaign krijg je altijd hetzelfde hoofd eiland. Ik bouw enkel dat onderste deel waar je start helemaal vol. Dat hele stuk vanaf de mijnen waar je doorheen moet voor ijzer in de campaign, tot de rivier die dwars door de map loopt. Dat worden allemaal huisjes. Ik upgrade die inderdaad tot max Artisians om zo Mercier niet onnodig boos te maken.

Omdat je amper schepen bouwt (charter routes), heb je influence enkel nodig voor eilanden overnemen, charter routes en voor 1 town hall en 1 trade union.

In die townhall probeer ik extra geld binnen te slepen, en in de trade union probeer ik alles met ijzer te versnellen.

Als je dat eiland vol hebt met inwoners moet je meeeeeeer dan genoeg hebben om die eilanden over te nemen.
Maar scheelt natuurlijk ook wel weer als je geen vloot Cargo Ships nodig hebt en meer Influence krijgt per X inwoners.
Dat dus.
Wel één opmerking, het is 'peace'. 'Piece' is een stuk. :)
Lol, fixed.

Deze foto had ik nog, maar is iets verder dan nodig. Eigenlijk heb je dus geen engineer nodig om die andere achievements te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0uBili05SaCpd3rp67zyCcYwck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VtyEKlYENJe5tYbyCLkjfQ9b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door World Citizen op 02-08-2020 13:49 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:42
Hi allen, al lang meelezer van dit topic maar hierbij toch maar eens my share..

Anno1800 is mijn eerste Anno game en na wat potjes gespeeld te hebben met vallen en opstaan was het tijd voor een volgende uitdaging. Met het verschijnen van Bright Harvest en de nieuwe seeds generation een nieuwe game begonnen. Bijkomend voordeel dat vrouwlief nu ook in het weekend moet werken waardoor ik wat extra uurtjes aan Anno kan besteden :P

Met een beetje spelen met de seeds kwam ik op de volgende config uit:
  • Type: Island Arc
  • Map grootte: big
  • Seed: 1800 :Y
  • modus: Sandbox
  • mods: 2, Free farm field placement en als deco lantaarnpalen ipv electriciteitsdraden
  • spelers: Alonso Graves, Lady Margaret en admiraal Silva
  • [pirates: hardli]
Door mezelf opgelegde restricties:
  1. Gij zult geen nieuwe werelden verkennen zolang de oude nog niet is uitgekristalliseerd.
  2. De volgorde van de te ontdekken werelden: Old World, Artic, New World, Cape Trelawney, ... om het lekker onlogisch te houden
Seed 1800 binnen de gekozen map configuratie geeft onder op de map 2 interessante eilanden, waarbij het voor mij zaak was om direct het mooie croissant vormige eiland te claimen. De mapligging is ideaal (rechts onderin) en heeft 7 oil wells. Samen met het eiland ernaast heb je de meest benodigde furtilities.
Eenmaal de 2 eilanden geclaimd, was het zaak om maar geen oorlog te krijgen, en dat is gelukt! Door maar alle beschikbare quests aan te nemen en vooral niet te briben (kon het geld hard gebruiken) kon ik een oorlog afhouden. Daarna, met veel geduld lang-zaam mn eiland kunnen opbouwen.

Momenteel door mn opgelegde restricties zit ik nog altijd alleen in de Old World. Hierbij heb ik nu Investors bereikt door bufs te kunnen vinden voor sommige dingens zoals Caoutchouch. Andere dingen zoals chocolocade, rum en cigars kunnen (beperkt) ingekocht bij Madame Kahina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYmrVDP4m3_Rj9rD7s89h3eaFxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0HmejqO4oqZMxfoNMQMDVGtn.jpg?f=user_large

Hoofdeiland: Nog volop aan verandering onderhevig. Sinds ik 'maar' 7 oil wells heb kan ik maar beperkt electriciteit uitdelen. 1 centrale en 1 fuel station op mn productie eiland, en 3 centrales + 1 fuel station op mn hoofdeiland. Het is spelen om daarmee zoveel mogelijk gedaan te krijgen. Met Town Halls kan ik voor de investors Jewelry etc providen om ze maar gelukkig te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTo2l6xWbLnpiB2Bx50NJ8nLLSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGlOCUNcEU3WXrH5fVSCcmgR.jpg?f=fotoalbum_large

Geen vervuilende productie op mijn hoofdeiland! mijn onderdanen zijn veeleisend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV25bZjDaReLNBx0ha4KGd07uYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5zimN5lPckzQIIMI97T5umy.jpg?f=fotoalbum_large

Productie eiland, met alles lager dan engineers. Op dit moment is er aardig wat overproductie. Dit is nog op de groei aangelegd. Wanneer het hoofdeiland klaar is weet ik ook de exacte needs (wil geen calculator gebruiken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qba44WGEQUWaWmi0qquMheKCYdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nPd769uVw53yKL8RCqGM02e.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn mening hebben ze anders toch niet te klagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgCcdB2Y3jY0ZrBFKJG78ULrHl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCafAkGa4208njEcXN5LE38o.jpg?f=fotoalbum_large

Een van de uitdagingen zit in het genoeg produceren van Caoutchouch. Oplossing middels Charcoal Kilns te boosten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AymVhJDZyPZwse6QPVA52Eup1rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KgOSLcMYA1KtnFSIW2Af3W6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VnSvgw3Y_PFgP1P8pjTxJxgAzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvajvohni3Bukr5c3lgEngqY.jpg?f=fotoalbum_large

Qua productiebuildings soms nog een zooitje, maar hey, alles op 1 electriciteits centrale
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtDw4AQyjHNyYucZZV1M3ao52Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWNgbnEchUGRT3yXg6s2S9Fp.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk nog een klein 3e eilandje erbij moeten pikken voor Furs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_RAP1UDiooZYZShVSJY0iulgFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U497AZIUzeKs1SWdX90E3Yz4.jpg?f=fotoalbum_large

Iedereen vooralsnog te vriend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE73-PK3wvFVtuM7NwFg9oITwiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V1It4Ou9MZnzp7AhIhAlgfb.jpg?f=fotoalbum_large
..maar de vraag is voor hoelang als hun straks allang gesetteld zijn in de andere werelden en ik straks na tig tijd ook nog eens kom aanzetten. Dat word nog een uitdaging voor de World Piece achievement als ik pas na de Artic de New World in kan... >:)

..En zo tikken de uurtjes maar weg haha O-) . De 2 gestelde regels zorgen voor genoeg uitdaging.

[ Voor 5% gewijzigd door The Prutsor op 02-08-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
Gisteren ook de game weer eens aan geslingerd na een lange pauze (alleen even met release gespeeld) en die lange pauze was duidelijk een fout van mijn kant :+ Het spel heeft meerdere keren tegen mij gezegd dat ik eens pauze moest gaan houden :D

Alleen die piraten! Ik kan mij voorstellen dat de meeste hier die uitzetten? Het eiland van Anne Marie (ofzoiets) lag precies tussen mijn 2 belangrijkste eilanden in dus mijn schepen werden steeds aangevallen.

Heb ik al haar schepen gekilled en de 2 buitenste cannons gesloopd. Dus ik denk misschien is ze nog ergens handig voor dus laat ik haar niet helemaal verslaan en gewoon een cease fire aanbieden. Durft die b*tch mij nog om 20K te vragen...why? Ik zie nergens een optie om zelf de voorwaarden te veranderen en ik ga echt geen geld betalen voor een cease to fire van 2 uur.

Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Uit zetten, uit roeien of gewoon geld weggeven?

Wat ook echt een nadeel is dat die piraten schepen steeds op de vlucht gaan en je ze bijna niet kan inhalen. En dan ben je eindelijk klaar met de strijd is het een zooitje op mijn 2 eilanden (vis en worst op :D ).

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 04-08-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Beakzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:36:
Gisteren ook de game weer eens aan geslingerd na een lange pauze (alleen even met release gespeeld) en die lange pauze was duidelijk een fout van mijn kant :+ Het spel heeft meerdere keren tegen mij gezegd dat ik eens pauze moest gaan houden :D

Alleen die piraten! Ik kan mij voorstellen dat de meeste hier die uitzetten? Het eiland van Anne Marie (ofzoiets) lag precies tussen mijn 2 belangrijkste eilanden in dus mijn schepen werden steeds aangevallen.

Heb ik al haar schepen gekilled en de 2 buitenste cannons gesloopd. Dus ik denk misschien is ze nog ergens handig voor dus laat ik haar niet helemaal verslaan en gewoon een cease fire aanbieden. Durft die b*tch mij nog om 20K te vragen...why? Ik zie nergens een optie om zelf de voorwaarden te veranderen en ik ga echt geen geld betalen voor een cease to fire van 2 uur.

Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Uit zetten, uit roeien of gewoon geld weggeven?

Wat ook echt een nadeel is dat die piraten schepen steeds op de vlucht gaan en je ze bijna niet kan inhalen. En dan ben je eindelijk klaar met de strijd is het een zooitje op mijn 2 eilanden (vis en worst op :D ).
Hangt af van de difficulty, maar ik betaal ze. Na een tijd kan je er gewoon peace/trade mee sluiten, en kan het erg lucratief zijn om er Bier aan te verkopen. of je koopt er goud van dat old nate koopt, of kanonnen die Isabel koopt tegen een sterke prijs (denk 2-3x waarde)

Schepen + basis killen heeft weinig zin, want ze respawnen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
vraag is het nog de moeite om voor 24€ de standaard editie te kopen? Om het te proberen? Ik heb nog geen anno ervaringen, filmpje zag er wel grappig uit ;).
Heb weinig zin om 60€ uit te geven alleen en zal dus de dlc's missen... Hoe erg is dat?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Lord_T, ik vind zelf dat de DLC zeker wel wat toevoegt, maar niets wat echt noodzakelijk is als je het spel wilt leren kennen. Heeft Ubiplay een mogelijkheid om later te upgraden? (Zelf destijds via Steam gekocht, dus ik heb geen idee hoe dat bij Ubi zit)

Ik zou dan eerst kijken of het spel iets voor je is, de meeste DLC is eigenlijk pas van belang of bruikbaar als je wat verder in het spel bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 04-08-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Damn wat zou ik graag een pauze knop hebben of een Anno 1404 slow mode. Weet iemand daar een mod voor? Kan nooit eens relaxt mijn stad bezichtigen of even een nieuw deel van de stad plannen. Alles komt overal maar doorheen zetten en ik voel me constant opgejaagd :+
Lord_T schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:46:
vraag is het nog de moeite om voor 24€ de standaard editie te kopen? Om het te proberen? Ik heb nog geen anno ervaringen, filmpje zag er wel grappig uit ;).
Heb weinig zin om 60€ uit te geven alleen en zal dus de dlc's missen... Hoe erg is dat?
De basis versie is juist uitermate geschikt als je nog geen Anno games hebt gespeeld. Zoals ik al eerder aan gaf heb ik het gisteren weer opgepakt na een lange pauze en ik heb echt moeite met het multitasken met alle dlc.

Je bent met zo veel verschillende werelden bezig op een gegeven moment dat je begint te begrijpen waarom ze coop to hebben gevoegd. In de basis game ben je beperkt tot 2 werelden (old en new) en dan blijft het wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
heb het spel gekocht, maar valt nog wel even iets te leren lol, mijn geld is iedere keer op 0.o Kortom hoe krijg je makkelijk je financiën op orde?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Achievement: Annoholic.

Je moet winnen op het meest hoge niveau van de game.

Er is een nogal simpele manier als je hem graag wilt hebben. Ik heb het in 2 spoilers gezet. De eerste is de tip in 1 zin, en de 2e is de tip uiteengezet.

Je kunt het halen in ongeveer 2 uur speeltijd.
Je moet de moeilijkheidsgraad balk helemaal vol hebben. Expert is dus niet genoeg. LET OP: Je moet de traders uitvinken. Kahina, Bleakworth en Sarmento.

spoiler:
Doe hem in sandbox, en zet als "win condition" 5000 inwoners.

spoiler:
Doe hem in sandbox en zet als "win condition" 5000 inwoners. "
Een corner map layout is wel handig want dan heb je weinig last van andere spelers.
Bouw enkel Farmers en Workers en voorzie die van alles behalve bier.
Ongeveer de helft van de huisjes aan farmers en de helft aan workers tot je 5000 inwoners hebt.
Ondertussen doe je missies met je boot, maar dat is na een half uur niet echt meer nodig.
Je doet niks met diplomacy,
Je koopt zo veel mogelijk hout, steen en ijzer bij Archibald.
Bouwen bouwen bouwen, en ondertussen meebouwen met production buildings
Bouw ongeveer 3 of 4 houtfabrieken en zoveel mogelijk steen fabrieken.
Je hebt ongeveer 3 uur de tijd.

Veel plezier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8qEZex2pMPf0E18hwyCuLhA1Ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwV3Dg38T6Y9c3LHMDpXp6qi.png?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
hmm is niet echt nieuw of staatsgeheim he. zelfs hier niet....
AntiChrist7 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:33:
[...]

heb het zelf nog niet geprobeerd en weet niet of het nog werkt, maar heb ooit eens de manier gelezen om de victory condition op 5000 population te zetten en dan eilanden vol te spammen met peasants en workers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Lord_T schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:16:
heb het spel gekocht, maar valt nog wel even iets te leren lol, mijn geld is iedere keer op 0.o Kortom hoe krijg je makkelijk je financiën op orde?
Wordt meestal veroorzaakt door overproductie, zorg dus dat je een balans hebt tussen het aantal inwoners en het aantal fabrieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Vooral niet te hard willen uitbreiden en inderdaad je productie goed balanceren. Zorg ervoor dat je je bevolking niet alleen van hun basisbehoeften voorziet, maar ook van luxegoederen. Dat levert je extra inkomsten op, mits je dit ook wel een beetje in balans houdt. Nadeel is wel dat je merkt dat je inkomsten snel kelderen als een luxegoed niet voorhanden is, houd die dus ook goed in de gaten.

Zorg ervoor dat je regelmatig het Production tabblad erop naslaat, middels het grafiek icoontje bereikbaar via pakhuizen of productiegebouwen.

Overigens wordt geld steeds minder een probleem, zeker als je uitkomt bij Engineers en vooral Investors.

En kijk, later in het spel, ook goed naar je handelsroutes. Kunnen die efficiënter? Worden spullen snel genoeg verscheept? Soms merk je dat in de New World voorraden Rum liggen te wachten terwijl je inwoners steeds door hun voorraad raken. Zet dan een extra schip in of laad 2 vrachtruimtes vol ipv 1. Zet op items een limiet, via je haven of pakhuis, zodat een vrachtschip bijvoorbeeld niet dat laatste beetje Rum of Bier kan inladen waardoor eigen inwoners van een eiland droog komen te staan.

Stuur je schepen die tussen 2 sessies (Old en New World in jouw geval) varen langs meerdere eilanden? Experimenteer dan eens met 1 centraal eiland waar men in mag laden en bevoorraad die door schepen die de sessie niet verlaten.

Vergeet ook niet dat tactisch geplaatste en gevulde Unions en Town Halls voor een enorm verschil qua productie, verbruik of zelfs extra inwoners kunnen zorgen. Houd dus een beetje in de gaten welke Specialists je allemaal aangetrokken en beschikbaar hebt. Zorg voor een Visitor Pier op een eiland waar je de Attractiveness hoog kunt houden/krijgen. Daar is de Sunken Treasures DLC dan weer goed voor omdat je daar een grote landmassa tot je beschikking hebt, maar ook met 'vanilla' moet je een aardig eind kunnen komen.

Er is zoveel mogelijk om de boel te optimaliseren, je kunt bezig blijven wat dat betreft. Sorry voor het hele relaas. :+

[ Voor 53% gewijzigd door Aganim op 06-08-2020 15:01 . Reden: Aanvulling, typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Knielen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:29:
[...]

Wordt meestal veroorzaakt door overproductie, zorg dus dat je een balans hebt tussen het aantal inwoners en het aantal fabrieken
Dat is niet helemaal correct. De eerste 2-3 tiers word je niet veronderstelt veel geld te verdienen. Je cashflow wordt vooral gespijsd door missies te doen en dingen te verkopen. Een extra soap chain of 2 en aan Eli verkopen levert veel op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

AntiChrist7 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:29:
hmm is niet echt nieuw of staatsgeheim he. zelfs hier niet....

[...]
Je zou ze allemaal kunnen pinnen dat ze bij de Starpost terug te vinden zijn voor de lezers. Dan weet ik ook waar we nog geen stappenplan van hebben.
AntiChrist7 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Dat is niet helemaal correct. De eerste 2-3 tiers word je niet veronderstelt veel geld te verdienen. Je cashflow wordt vooral gespijsd door missies te doen en dingen te verkopen. Een extra soap chain of 2 en aan Eli verkopen levert veel op
Zo doe ik het niet. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van dingen kopen of verkopen bij andere players. Het viel me sowieso al op dat veel spelers hun map opbouwen inclusief traden met andere spelers.
Het is een beetje persoonlijk, maar ik wil nooit afhankelijk zijn van andere spelers. Als ik dus zelf geen bier kan maken, dan ga ik het ook niet kopen.

En je kunt het dan nog makkelijk in een positieve cashflow houden.

Stel je stelt hem in op zijn allermoeilijkst en je heb ruwweg 5000 inwoners. Dan moet je 1000 euro winst kunnen maken door ze te voorzien van:
- Vis
- Snaps
- Kleding
- Worst
- Brood
- Zeep
- Pub
- School
- Marketplace
- Kerk

Je hebt dan ongeveer van alle productiegebouwtje 4 stuks nodig, en kunt dan ook nog een haven bouwen.
Als je dit allemaal zelf produceert hou je dus een positieve flow, en heb je een stabiele game omdat je niet afhankelijk bent van import of trade.

Als je met het laagste startkapitaal begint dan moet je tot die 5k inwoners kunnen komen zonder in het rood te gaan (je inkomsten zijn aan het begin wel een half uurtje rood)

Ik zou dan wel af een toe een missie doen van een speler om wat extra geld binnen te halen. Dingen bouwen kost ook al snel een paar K, dus die paar duizend die je her en der kunt verdienen is wel lekker meegenomen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
World Citizen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

Je zou ze allemaal kunnen pinnen dat ze bij de Starpost terug te vinden zijn voor de lezers. Dan weet ik ook waar we nog geen stappenplan van hebben.

[...]

Zo doe ik het niet. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van dingen kopen of verkopen bij andere players. Het viel me sowieso al op dat veel spelers hun map opbouwen inclusief traden met andere spelers.
Het is een beetje persoonlijk, maar ik wil nooit afhankelijk zijn van andere spelers. Als ik dus zelf geen bier kan maken, dan ga ik het ook niet kopen.

En je kunt het dan nog makkelijk in een positieve cashflow houden.

Stel je stelt hem in op zijn allermoeilijkst en je heb ruwweg 5000 inwoners. Dan moet je 1000 euro winst kunnen maken door ze te voorzien van:
- Vis
- Snaps
- Kleding
- Worst
- Brood
- Zeep
- Pub
- School
- Marketplace
- Kerk

Je hebt dan ongeveer van alle productiegebouwtje 4 stuks nodig, en kunt dan ook nog een haven bouwen.
Als je dit allemaal zelf produceert hou je dus een positieve flow, en heb je een stabiele game omdat je niet afhankelijk bent van import of trade.

Als je met het laagste startkapitaal begint dan moet je tot die 5k inwoners kunnen komen zonder in het rood te gaan (je inkomsten zijn aan het begin wel een half uurtje rood)

Ik zou dan wel af een toe een missie doen van een speler om wat extra geld binnen te halen. Dingen bouwen kost ook al snel een paar K, dus die paar duizend die je her en der kunt verdienen is wel lekker meegenomen.
yep je kan een goede cashflow hebben met genoeg inwoners. Af en toe traden kan wel om extra geld binnen te halen voor nieuwe investeringen. Luxe dingen zijn belangrijk voor een positive cashflow. rum bier etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Dat vind ik nog het lastigste van het hele spel. Zit er ineens weer een eiland zonder worst of zeep wat ik al uren voor 1/3 verkoop omdat het vol zat. Bouw je er weer wat bij heb je weer meer farmers nodig enz. Voor extra geld bouw ik heel de tijd grote schepen die ik voor 25K verkoop.

Ik heb ook vrij vaak dat het mis gaat op een eiland in de oude wereld,omdat ik mijn focus op een andere wereld heb. Ook zo irritant dat je niet de missies ziet in een andere wereld. Krijg ik ineens weer bericht dat ik een missie gefaald heb terwijl mijn schip naast de drenkelingen ligt te wachten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Beakzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:09:
Dat vind ik nog het lastigste van het hele spel. Zit er ineens weer een eiland zonder worst of zeep wat ik al uren voor 1/3 verkoop omdat het vol zat. Bouw je er weer wat bij heb je weer meer farmers nodig enz. Voor extra geld bouw ik heel de tijd grote schepen die ik voor 25K verkoop.

Ik heb ook vrij vaak dat het mis gaat op een eiland in de oude wereld,omdat ik mijn focus op een andere wereld heb. Ook zo irritant dat je niet de missies ziet in een andere wereld. Krijg ik ineens weer bericht dat ik een missie gefaald heb terwijl mijn schip naast de drenkelingen ligt te wachten :+
Dat is waarom Anno best een goede game is voor managers en bedrijfseigenaren.

Je moet altijd een goede balans zien te vinden tussen je core bussines, pet projects en outsourcen naar extern. Dat is met deze game niet anders.

Als je 5k inwoners hebt, en je verdient 100 euro, maar bent van niemand afhankelijk omdat je alles zelf produceert dan groei je gestaagd en is je bedrijf stabiel.

Maar als je gaat importeren kun je veel sneller groeien. Je moet dan echter wel beheer op die import uitoefenen en ook een soort van SLA achtige gedachte erin houden omdat je leverancier ineens kan veranderen of omvallen.

Dat laatste is wat meer risico, en vergt snel handelen en flexibel zijn.
Dat eerst is veel rustiger en beheersbaar, maar ook trager.

Zo ook met die missies eigenlijk. Je kunt er 1 tegelijk doen... of je start ze allemaal. Als je dat in een echt bedrijf doet heb je dus de kans dat je een paar projecten niet gaat halen. Maar de kans dat 1 project heel rendabel is, kan er ook zijn.. en dan maak je dus een grotere stap dan dat je het stuk voor stuk doet.

Maar als eigenaar van een bedrijf loop je dan wel risico en heb je het veel drukker met alles in banen leiden.

Zo is er het fenomeen "ontevreden personeel". Je kunt als baas zeggen
- ik wil 100% tevredenheid
- ik vind 70% voldoende, en accepteer dat er soms een personeelslid weggaat, en weer bijkomt.

Bij 70% tevredenheid hou je meer geld over als je het goed aanpakt, omdat je niet elke % tegen hele hoge kosten gaat proberen te halen. Bij 100% kan het dus zijn dat je 1000 euro moet investeren om bij 1 personeelslid 1% winst te halen.

Het personeel is veel blijer met 100%, maar als je naar het bedrijf kijkt kan dat groei en winst erg in de weg zitten.

Het is leuk om verschillende games te starten en dat de benaderen als een bedrijf.

Als je dan boeken gaat lezen over bedrijfsvoering, dan zie je dat daar in de echt wereld ook methodes voor zijn, en adviezen. Je kunt dit haast 1 op 1 vertalen naar hoe je Anno speelt.

Zo heb ik jaren en jaren geleden geleerd dat ik van oorsprong heel veel zekerheid wil en dat ik liever alles vlekkeloos zie lopen. Ik heb alleen ondertussen door de jaren heen geleerd dat dit niet altijd het beste is. Mijn persoonlijke leven is daardoor veranderd. Ik worstel er nog steeds mee omdat ik mijzelf nog steeds betrap op perfectie.

Iemand anders hier schreef ook dat hij nooit safegames gebruikt. Dat is ook echt een goed punt. Je kunt in het echt leven je bedrijf ook niet even opnieuw starten. Het is goed voor je ontwikkeling om te leren dealen met je fouten.. en daar oplossing voor te zoeken ipv weglopen en ergens anders opnieuw beginnen.

Ik vind leuk :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Achievement: Thank you Mr Scrooge

Opdracht: Krijg geld gedoneerd van Carl Leonard von Malching

spoiler:
Zorg dat je 100% rep heb met Carl, en ga dan in het rood met je inkomen. Dus dat je -3k verdient ofzo.
Op een bepaald moment zal Carl je gelf geven. Bij mij kwam hij toen ik 3.5K in het rood verdiende en nog maar 60k op de rekening had

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Amusement park cosmetic dlc is uit voor degene die geintresseerd moesten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik was vol goede moed begonnen aan Sunken Treasures maar ik had best wel veel influence nodig om dat eiland te bezetten en dat had ik niet. Dus ik dacht dan bezet ik een ander eiland op de Cape, maar dat telt dus niet. En behalve de missies is Cape toch meer van hetzelfde als Old World.

Dus heb me nu gefocused op stabiele import van New naar Old World. Dat is nu gelukt met 4 clippers: rum, goud, koffie en katoen. Cashflow is voldoende en belangrijker: stabiel. Dus ik heb me nu volledig op de Arctic gestort en nu bezig met de airshiphanger bouwen :)

Het nut van cargoships snap ik overigens niet, per cargoslot zijn ze de bijna dubbel zo duur als clippers. Het enige nadeel van clippers is dat ze langzaam zijn tegen de wind in en een cargoship daar geen last van heeft. Ik doe vooralsnog alle transport tussen werelden met clippers en transport binnen de verschillende werelden met schooners.

Een ander dingetje waar ik tegen aan loop is dat ik nu vrede heb met alle partijen behalve de piraten, die blijven maar oorlog verklaren... En Beryl die blijft maar eilandjes van Willie en Qing innemen, ik krijg bijna de neiging om een flinke vloot te bouwen, de vrede met Beryl te beëindigen en dan met de grond gelijk maken...

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 13-08-2020 14:56 ]

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@FastFred, later in het spel zwem je in het geld, die extra kosten voor cargoships zijn niet echt spannend.

Op een gegeven moment ga je zoveel spullen verslepen dat de extra cargo slots per schip wel zo aangenaam zijn, minder schepen nodig en dus ook minder kans op opstoppingen bij je havens.

Door de twee item slots kan je je cargoships flink boosten, ik gooi er standaard altijd de propellor in die je bij Old Nate kan transmuteren. Geeft je +speed en ben je de cargo slowdown kwijt. Daarnaast nog een +speed item of een item wat de in/uitlaadtijd van een schip vermindert.

En verder persoonlijk, maar ik vind het een stuk aangenamer dat een cargoship altijd even lang doet over een route, terwijl je bij een zeilschip afhankelijk bent van de wind.

Ik zie tegen het einde van het spel eigenlijk niet echt een rol voor zeilschepen meer. Hooguit voor kleine traderoutes tussen eilanden die erg dicht bij elkaar liggen, waardoor de windrichting niet meer zo'n grote variabele factor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
World Citizen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:23:
Achievement: Annoholic.

Je moet winnen op het meest hoge niveau van de game.

Er is een nogal simpele manier als je hem graag wilt hebben. Ik heb het in 2 spoilers gezet. De eerste is de tip in 1 zin, en de 2e is de tip uiteengezet.

Je kunt het halen in ongeveer 2 uur speeltijd.
Je moet de moeilijkheidsgraad balk helemaal vol hebben. Expert is dus niet genoeg. LET OP: Je moet de traders uitvinken. Kahina, Bleakworth en Sarmento.

spoiler:
Doe hem in sandbox, en zet als "win condition" 5000 inwoners.

spoiler:
Doe hem in sandbox en zet als "win condition" 5000 inwoners. "
Een corner map layout is wel handig want dan heb je weinig last van andere spelers.
Bouw enkel Farmers en Workers en voorzie die van alles behalve bier.
Ongeveer de helft van de huisjes aan farmers en de helft aan workers tot je 5000 inwoners hebt.
Ondertussen doe je missies met je boot, maar dat is na een half uur niet echt meer nodig.
Je doet niks met diplomacy,
Je koopt zo veel mogelijk hout, steen en ijzer bij Archibald.
Bouwen bouwen bouwen, en ondertussen meebouwen met production buildings
Bouw ongeveer 3 of 4 houtfabrieken en zoveel mogelijk steen fabrieken.
Je hebt ongeveer 3 uur de tijd.

Veel plezier :)

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik die gewonnen door heel simpel te starten met alleen boten (2 attack schepen) en geen haven. Je zet elk van je schip op follow Ai hoofd schip. Daarna wacht je 10 - 20 sec dan gaan de schepen van de AI uit elkaar. Je verklaard ze de oorlog en je valt de schepen direct aan. Nog voordat de AI havens heeft kan je op deze manier al hun schepen zinken. Daarna kwestie van hun 2 militaire schepen zinken en je wint. ben je binnen 30 min klaar. :P

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteravond sir John gevonden in de Arctic 8)

Nou eens zien wat ik nu ga doen, misschien toch eens op de Cape beginnen, maar dan heb ik eerst wat meer influence nodig

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 14-08-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
FastFred schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:19:
Gisteravond sir John gevonden in de Arctic 8)

Nou eens zien wat ik nu ga doen, misschien toch eens op de Cape beginnen, maar dan heb ik eerst wat meer influence nodig
Op welke difficulty van influence speel je? Early en midgame krijg je vooral influence door bevolkingsaantal. Per company level dat je stijgt krijg je 15 influence bij (op normal). Wat i kdoe is enkele eilanden in de oude wereld ontwikkelen tot en met workers, omdat die nog zelfvoorzienend zijn. Daarmee ga je snel door de eerste levels van company

later, als je investors hebt, voorzien zij 2 influence per huis. Wat voor een leuke paradox zorgt: wil je zoveel mogelijk investors, dan steek je je town halls vol met items die +x/huis geven, maar dat levert je geen extra influence op.

Je hebt 174 influence nodig voor het grote eiland in de kaap, maar best dat je wat meer opspaart zodat je ook de andere goede eilanden kunt pakken voor de AI het doet als je dat gebied opent.

Check ook wat je momenteel influence kost. Charter routes starten gratis, maar je betaalt zodra je er meer dan 3 hebt (en dit werkt ook retroactief). As je 3 charter routes hebt kost het je niets, heb je er 4, kost het direct 20 influence (en deze charter routes zijn ook niet zo goed eenmaal early game voorbij). Verder kosten vooral extra schepen en militaire gebouwen influence boven een bepaald aantal.

ik hoop dat land of lions er snel is. Was er ook niet een gesloten beta bezig ofzo? Ik wil niet wchten tot september zoals met de arctic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik denk dat de benodigde hoeveelheid influence voor dat grote eiland in Cape afhangt van de influence difficulty want bij mij kostte dat iets van 102 influence dat eiland.

Ik heb nu 11 influence ofzo, en zoveel geks doe ik niet. Heb wel een heleboel charter routes tussen mijn eilanden omdat veel eilanden niet de nodige grondstoffen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 14-08-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

errrr.. oke.

Ik kom er dus nu pas achter dat als je wegen bouwt en hij vorm niet netjes langs een berg, dat je een keer op je srollwiel moet duwen.

Dus als je een weg netjes langs een gebergte wilt trekken, maar hij maakt er een grote hoek van..
Houd je linkmuisknop ingedrukt, en klik met een andere vinger op je scrollwiel.

Dat had me veel geklooi gescheeld.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

AntiChrist7 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

ik hoop dat land of lions er snel is. Was er ook niet een gesloten beta bezig ofzo? Ik wil niet wchten tot september zoals met de arctic
^^... Heb er zin in!

Ik ben een beetje klaar met de rest, en zit echt te wachten op de DLC. Hopende dat het tergend veel werk is om daar de achievements van te halen zodat ik weer een maand of 2 verder ben.

Moet toch een dezer dagen gaan komen lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 01-09-2020 17:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
World Citizen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:29:
[...]

^^... Heb er zin in!

Ik ben een beetje klaar met de rest, en zit echt te wachten op de DLC. Hopende dat het tergend veel werk is om daar de achievements van te halen zodat ik weer een maand of 2 verder ben.

heb ik september getypt? moest dus december zijn, sorry

https://anno1800.fandom.com/wiki/The_Passage_DLC

Sinds we net dat amusement park hebben gehad denk ik niet dat we het direct gaan zien. ook geen blogs op de Anno union ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
[...]

^^... Heb er zin in!

had ergens gelezen eind volgende maand maargoed. Hoop snel in elk geval!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
[...]
Oktober, samen met Game Update 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 14:33
Wow, heb net even die GU9 blog doorgelezen en die aanpassingen aan de statistieken lijken me zalig! Ik mis nu echt de mogelijkheid om snel de productie van een sector in te zien. Met GU9 kan je dit dan in ieder geval door alle eilanden te shift-selecteren. Het zou nog mooier zijn als je gewoon een knopje had zoals 'All Islands' maar dit is in ieder geval weer een stap in de goede richting.

Op dit moment hou ik zelf de productie/consumptie handmatig bij in een Excel sheet. Anno is in borderless window gezet en op mijn tweede scherm heb ik dan Excel staan met naar regio ingedeelde productie. Sinds ik dat ben gaan doen heb een veel beter gebalanceerde productieketen. Het leverde me weer dagen aan speelplezier op om alle trade routes opnieuw uit te werken en op te zetten. Die 50k investors op Crown Falls gaat me zeer binnenkort lukken met de vernieuwde productieketen. :-)

Ik kijk in ieder geval uit naar de volgende update! Dan ga ik lekker opnieuw beginnen en alles nog beter vanaf het begin uitplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
raar, ik vond de blog over GU9 niet terug tooen ik laatst keek op Anno Union. Maar ziet er idd wel goed uit, veel quality of life improvements, zoals geen gepruts meer met de world fair voor specifieke beloningen.

Oktober, betekent dus oftewel nog 4 of 7 weken :)

• mark777
hmmm probleem hier: heb een item gekocht voor de Artic. Het zou technici meer inkomen geven en lager kans op artic flu. Maar zie geen verschil in inkomen..... is dit een bug? ander item voor meer productie werkt weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mark777 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:23:
hmmm probleem hier: heb een item gekocht voor de Artic. Het zou technici meer inkomen geven en lager kans op artic flu. Maar zie geen verschil in inkomen..... is dit een bug? ander item voor meer productie werkt weer wel.
Doe eens een naam van dat item, of een princtscreen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nathilion schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:05:
Wow, heb net even die GU9 blog doorgelezen en die aanpassingen aan de statistieken lijken me zalig! Ik mis nu echt de mogelijkheid om snel de productie van een sector in te zien. Met GU9 kan je dit dan in ieder geval door alle eilanden te shift-selecteren. Het zou nog mooier zijn als je gewoon een knopje had zoals 'All Islands' maar dit is in ieder geval weer een stap in de goede richting.

Op dit moment hou ik zelf de productie/consumptie handmatig bij in een Excel sheet. Anno is in borderless window gezet en op mijn tweede scherm heb ik dan Excel staan met naar regio ingedeelde productie. Sinds ik dat ben gaan doen heb een veel beter gebalanceerde productieketen. Het leverde me weer dagen aan speelplezier op om alle trade routes opnieuw uit te werken en op te zetten. Die 50k investors op Crown Falls gaat me zeer binnenkort lukken met de vernieuwde productieketen. :-)

Ik kijk in ieder geval uit naar de volgende update! Dan ga ik lekker opnieuw beginnen en alles nog beter vanaf het begin uitplannen.
Werd ook wel echt tijd voor een update als deze. Goede keuze. Dat je kan aanwijzen naar welke haven je schip gaat in de andere wereld en dat je vanuit je trade menu naar dat schip kan. Ja veel van dat soort verbeteringen graag. Kan aan mij liggen, maar ik heb soms echt het gevoel in Anno dat alle dlc tegen me begint te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
World Citizen schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:28:
[...]

Doe eens een naam van dat item, of een princtscreen.
Nate's Darling Kettle
ah ik snap het al je krijgt alleen bonus income als ze koffie hebben :P

[ Voor 65% gewijzigd door mark777 op 04-09-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
Door de 'anno brand manager' is op reddit gezegd dat er meer info komt over de Land of Lions update in de tweede helft van september :)

[ Voor 6% gewijzigd door Freelance op 09-09-2020 13:07 . Reden: verkeerd gelezen ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:14:
Door de 'anno brand manager' is op reddit gezegd dat de Land of Lions update in de tweede helft van september komt :)
Het is een antwoord op de vraag "When can we expect new Lands of Lion info?"

We krijgen deze maand dus wel meer info, maar de uitbreiding/update zelf komt pas later uit (oktober is eerder genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
tszcheetah schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:48:
[...]

Het is een antwoord op de vraag "When can we expect new Lands of Lion info?"

We krijgen deze maand dus wel meer info, maar de uitbreiding/update zelf komt pas later uit (oktober is eerder genoemd).
hmm, verkeerd gelezen inderdaad. Heb m'n post aangepast. Ga toch maar een nieuwe savegame starten zonder mods zodat ik wanneer de dlc uitkomt ik direct door kan gaan.

(...)

• mark777
Freelance schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:14:
Door de 'anno brand manager' is op reddit gezegd dat er meer info komt over de Land of Lions update in de tweede helft van september :)
had gehoopt vandaag met bij de ubisoft forward met nieuwe info over games dlc en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CitizenNL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Dit doet mij aan Anno 1404 denken, een geweldige game. Tijd om deze binnenkort ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
CitizenNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:23:
Dit doet mij aan Anno 1404 denken, een geweldige game. Tijd om deze binnenkort ook aan te schaffen.
Sale op de humble bundle, incluief season pass 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:21:
[...]Sale op de humble bundle, incluief season pass 2
Humble Bundle $54.99 of €54.99

UbiStore NL €54,99

UbiStore UK £46.19

UbiStore Brasil R$ 164,99

Voor die laatste heb je wel een nieuw account en een VPN'tje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
strafschop schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:28:
[...]

Humble Bundle $54.99 of €54.99

UbiStore NL €54,99

UbiStore UK £46.19

UbiStore Brasil R$ 164,99
best prijzig nog. Maar het is het wel waard! heb uren al in het spel gestoken. :)

Voor die laatste heb je wel een nieuw account en een VPN'tje nodig.
beetje prijzig maar het spel is het geld zeker waard. Heb al uren in het spel zitten spelen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mark777 op 14-09-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Oef, ik moet even zien of ik wel zoveel uit wil geven. Maar het kriebelt wel. Heb een nieuwe graka dus grafisch kijk ik al uit naar het wonder en Anno1404 heb ik echt grijsgespeeld tot en met. 2070 had ik dan weer minder mee. Maar het is wel typisch zo'n game die je lekker aan zet met een kop thee 's avonds, zeker nu het minder lekker weer wordt en we weer meer binnen gaan zitten vanwege Covid... keuzes keuzes, maar ik denk dat ik de knoop al heb doorgehakt :)

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Als je net zo van Anno 1404 hebt genoten zal je geen spijt krijgen van Anno 1800.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ja, knoop doorgehakt. Het wordt Anno 1800 :) Welke versie zou ik waar moeten halen, wat raden jullie aan? De standaard editie is nu 24 euro in de anno shop, de complete 54 euro

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Zonder enige twijfel: de complete edition. De uitbreidingen uit Season 1 en 2 voegen heel erg veel gameplay toe. En daarnaast krijg je, hopelijk volgende maand, dan ook nog eens Land of Lions uit de S2 pass. Die extra 30 euro haal je er heel makkelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de volledige versie halen. De content is het geld absoluut waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 12:24
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:33:
Ja, knoop doorgehakt. Het wordt Anno 1800 :) Welke versie zou ik waar moeten halen, wat raden jullie aan? De standaard editie is nu 24 euro in de anno shop, de complete 54 euro
Zelf heb ik een paar maanden geleden (vrij laat dus) ook de complete edition gekocht. In het verleden de Anno-spellen met veel plezier gespeeld. Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid details en vooral het switchen tussen werelden in Anno 1800 behoorlijk overweldigend vind, zeker met de DLC-werelden erbij.

Als je van plan bent Anno 1800 veel te spelen is de complete edition een goede koop, maar ik raad wel aan om je eerste game zonder de grote uitbreidings-DLC's te starten om zo je spelervaring geleidelijk op te bouwen.

Verder kan je nog een tientje besparen op de aankoop: https://isthereanydeal.co...ii00completeedition/info/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:33:
zou de standaard versie doen. zit zoveel in al. als het bevalt kan je later de uitbreidingen kopen in de aanbieding

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tijd niet gespeeld, maar weer eens opgepakt. Ik begreep al snel dat Bright Harvest beter te beleven is met een nieuwe game, dus opnieuw begonnen. De silo's zijn handig, hoewel ze soms wat beperkt zijn omdat ze graan of mais nodig hebben en dat groeit niet overal. Maar als je het goed plant, dan zijn ze beduidend beter. Het scheelt zoveel ruimte in dorpen bouwen op eilanden die je moet onderhouden en dan nog de ruimte voor alle extra velden.

Ik ben eigenlijk vrij snel naar engineers gegaan om te beginnen met de tractoren. Tja, dat ging wat lastig omdat de investeringen hier enorm zijn en je hier zo makkelijk in het negatief gaat. Uiteindelijk heb ik urenlang constant zware verliezen geleden en bleef ik overeind met propaganda om soms toch nog winst te maken en vooral heel veel overschotten verkopen. Het resultaat mag er alleen wezen. Wat ik me al snel besefte is dat de tractoren veel belangrijker zijn in de nieuwe wereld waar je te weinig ruimte hebt en je een paar goederen hebt die zo belachelijk moeilijk zijn om te voldoen. Het koste uren, vele transporten met staal, stoommachines etc en heel veel plannen, maar dan krijg je dit:

Een suikereiland met acht suikerplantages en twaalf houthakkers, zonder ook maar een huis. Goed voor 24 rumstokers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voVNW0oBy3kqU1MX2-Fd5CXkNIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTrO9Vzpvcwnjwg4yIDXyLiP.jpg?f=fotoalbum_large

Een rubberplantage met hetzelfde principe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUZG0xlDNHK61FpJ5xKsm75SHwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8SGyL2r3J0Gr42qAfafINOD.jpg?f=fotoalbum_large
De koffie en katoenplantages zijn wat uitgebreider en de koffieplantage ga ik herinrichten omdat de meeste huizen daar eigenlijk ook overbodig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vm32kNIaNGW9urCRoagD_GGjN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5Mj3MTsxFlRnmGgMVk1j6Fd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr6Aiw2Y0Pk1fqrM1pZJiGMpixo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScLQbyH6UStFXqtqwCIO62MF.jpg?f=fotoalbum_large

Op het centrale eiland zet ik dan de meeste verwerking. Ik heb er tientallen katoenmolens, rumstokers, koffiebranders etc staan. Het resultaat is dat ik nu in totaal 48 rumstokers heb. Op Crown Falls heb ik op het moment 13K engineers en the rum is finally not gone. :D

Dit is zoveel beter voor de nieuwe wereld. De schepen zijn nog steeds veel te traag, maar je kan nu eindelijk overproductie creëren zonder alle eilanden vol te proppen. Ik heb ook nog nooit zo'n groot stadje gebouwd in de nieuwe wereld omdat het nooit kon. Nu kan ik het doen en het juist centraliseren en de omliggende eilanden gebruiken voor grondstofaanvoer. Ik heb meer dan genoeg ruimte om dit te doen en er zijn nog genoeg eilanden over. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyAECYIfkCENNv9UDHYUAXDnnH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gJSuKVJVsA70GJqczN6DgFL.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:41:
Tijd niet gespeeld, maar weer eens opgepakt. Ik begreep al snel dat Bright Harvest beter te bevelen is met een nieuwe game, dus opnieuw begonnen. De silo's zijn handig, hoewel ze soms wat beperkt zijn omdat ze graan of mais nodig hebben en dat groeit niet overal. Maar als je het goed plant, dan zijn ze beduidend beter. Het scheelt zoveel ruimte in dorpen bouwen op eilanden die je moet onderhouden en dan nog de ruimte voor alle extra velden.

Ik ben eigenlijk vrij snel naar engineers gegaan om te beginnen met de tractoren. Tja, dat ging wat lastig omdat de investeringen hier enorm zijn en je hier zo makkelijk in het negatief gaat. Uiteindelijk heb ik urenlang constant zware verliezen geleden en bleef ik overeind met propaganda om soms toch nog winst te maken en vooral heel veel overschotten verkopen. Het resultaat mag er alleen wezen. Wat ik me al snel besefte is dat de tractoren veel belangrijker zijn in de nieuwe wereld waar je te weinig ruimte hebt en je een paar goederen hebt die zo belachelijk moeilijk zijn om te voldoen. Het koste uren, vele transporten met staal, stoommachines etc en heel veel plannen, maar dan krijg je dit:

Een suikereiland met acht suikerplantages en twaalf houthakkers, zonder ook maar een huis. Goed voor 24 rumstokers.
[Afbeelding]

Een rubberplantage met hetzelfde principe.
[Afbeelding]
De koffie en katoenplantages zijn wat uitgebreider en de koffieplantage ga ik herinrichten omdat de meeste huizen daar eigenlijk ook overbodig zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op het centrale eiland zet ik dan de meeste verwerking. Ik heb er tientallen katoenmolens, rumstokers, koffiebranders etc staan. Het resultaat is dat ik nu in totaal 48 rumstokers heb. Op Crown Falls heb ik op het moment 13K engineers en the rum is finally not gone. :D

Dit is zoveel beter voor de nieuwe wereld. De schepen zijn nog steeds veel te traag, maar je kan nu eindelijk overproductie creëren zonder alle eilanden vol te proppen. Ik heb ook nog nooit zo'n groot stadje gebouwd in de nieuwe wereld omdat het nooit kon. Nu kan ik het doen en het juist centraliseren en de omliggende eilanden gebruiken voor grondstofaanvoer. Ik heb meer dan genoeg ruimte om dit te doen en er zijn nog genoeg eilanden over. :)

[Afbeelding]
zit er mooi uit. De tractoren zijn inderdaad fijn in de Nieuwe Wereld. ja hebt ook silo s in de nieuwe wereld maar dan gebruiken ze geen graan maar iets anders. Als je schepen te traag zijn maak ik stoom schepen die zijn sneller dan zeilschepen. met een paar items erbij gaan ze vrij snel.
Ik hoop dat de niewe DLC snel uitkomt dan kan ik weer een nieuw spel beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mark777 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:35:
[...]

zit er mooi uit. De tractoren zijn inderdaad fijn in de Nieuwe Wereld. ja hebt ook silo s in de nieuwe wereld maar dan gebruiken ze geen graan maar iets anders. Als je schepen te traag zijn maak ik stoom schepen die zijn sneller dan zeilschepen. met een paar items erbij gaan ze vrij snel.
Ik hoop dat de niewe DLC snel uitkomt dan kan ik weer een nieuw spel beginnen.
De silo's met mais gebruik ik ook wel, maar mais is nu juist iets dat wat problematisch is in de nieuwe wereld. Dat maakt plannen wat lastiger omdat ik graag gebruik maak van de mogelijkheid om geen aparte dorpen op te zetten als het even kan. Er is gewoon zo weinig ruimte en ik gebruik liever de beste stukken land tussen alle rivieren voor plantages.

Oh en de stoomschepen met items zijn alsnog veel te traag. Die ervaring heb ik een jaar geleden al opgedaan. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
een nieuwe comsetische dlc pack:

https://twitter.com/ANNO_EN/status/1309499934106963968

nog altijd geen nieuws van lands of Lion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pff jammer :(
Ik heb persoonlijk niets met het cosmetische, maargoed, hopelijk zijn er veel mensen blij mee.

Verwijderd

Is de missie in de deluxe pack het waard om te upgraden? De rest in het pack vind ik niet zo boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
vind deluxe pack wel de moeite waard. nieuwe missies nieuwe speler en items leuke extra s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:30
AntiChrist7 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:58:
een nieuwe comsetische dlc pack:

https://twitter.com/ANNO_EN/status/1309499934106963968

nog altijd geen nieuws van lands of Lion
als het goed is zou de info van land of lions nog steeds deze maand komen, het zal dus niet heel lang meer wachten zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Anno 1800’s biggest DLC

Deze maand geen extra info over Land of Lions.

De release staat nog wel gepland voor Oktober.

[ Voor 18% gewijzigd door strafschop op 28-09-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 14:15
strafschop schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:23:
Anno 1800’s biggest DLC

Precies op tijd voor “locktober”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikvG78
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-04 14:29
strafschop schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:23:
Anno 1800’s biggest DLC

Een Pizza tent in 1800? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Zijn er al sinds 17e eeuw

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Als ik nu het spel weer start, kan je dan later lions integreren in je game? nee zeker?

• ErikvG78
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-04 14:29
Aangezien ik nogal verrast was door de aanwezigheid van een pizzeria in anno 1800 heb ik het even opgezocht.
De eerste pizzeria ooit werd geopend in het jaar 1830 in Napels.
De eerste pizzeria in Amerika werd geopend in New York, in het jaar 1905

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
ErikvG78 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:06:
Aangezien ik nogal verrast was door de aanwezigheid van een pizzeria in anno 1800 heb ik het even opgezocht.
De eerste pizzeria ooit werd geopend in het jaar 1830 in Napels.
De eerste pizzeria in Amerika werd geopend in New York, in het jaar 1905
De game vindt ook niet plaats specifiek in 1800 he. het is 19de eeuw. treinen en tractors waren er ook niet opeens na oudejaar 1799
TweakerVincent schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:04:
Als ik nu het spel weer start, kan je dan later lions integreren in je game? nee zeker?
ging wel met alle vorige dlc, inclusief cape trelawnay en the arctic, dus wss wel.µ

Zelf wacht ik tot de dlc er is voor een nieuwe game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Ik ga binnenkort nog een poging wagen met Anno 1800.

Ik heb al diverse keren gespeeld, maar ik ben pas 1 keer aangekomen op cape trelawney en nog nooit bij "the passage".
Dit omdat ik eigenlijk continue te druk bezig ben met het managen van de twee werelden (nieuw en oud).
Iemand tips en tricks om toch keer daar aan te beginnen?

Heb inmiddels al 100 uur in de game zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@timetje100 Ik heb ook altijd sterk de neiging om van alles en nog wat te doen behalve dat wat ik eigenlijk wilde doen. :-) De volgende punten helpen mij om de chaos onder controle te houden:

- Hou je trade routes simpel.
Voorheen ik probeerde ik elk schip optimaal te benutten door zo veel mogelijk goederen er in te stoppen. Dit werkt prima in de beginfase met later in het spel krijg je zoveel kruisbestuivingen dat je het overzicht kwijt raakt. Hou je routes simpel en kort door slechts één of twee producten er in te stoppen. Bijvoorbeeld: één clipper met daarin alleen ijzer en kool van een klein eilandje om op een groter productie-eiland om te laten zetten naar staal.

- Centralisatie van trade routes
Goederen verzamelen en distribueren vanuit een centraal eiland is een stuk makkelijker dan elk eiland naar elk ander eiland laten sturen. Dit maakt routes korter en simpeler waardoor je uiteindelijk minder schepen nodig hebt. Je goederen zijn er sneller dus je kan met minder schepen uit.

- Wijdt eilanden toe aan de basisgrondstoffen.
Trade routes worden ook makkelijker door eilanden toe te wijden aan een productieketen of twee. Ik heb nu een eiland dat is toegewijd aan graan en hop productie. Dit eiland verzorgt nu de totale brood en bierproductie van de hele regio. Alles wat geproduceerd wordt, wordt op het centrale eiland gedumpt. Vanaf daar vertrekken er een drietal schepen die alle andere eilanden op de kaart voorzien van brood en bier.
Zelfde trucje herhaal ik voor Canned Food, Tortillas en andere goederen.

- Maak productie-eilanden
Hetzelfde wat ik met landbouwgoederen doe, doe ik met de zware industrie. Deze is gegroepeerd op een enkel eiland rondom enkele elektriciteitscentrales. Dit eiland is dan de hub voor het verzamelen van de rauwe grondstoffen als ijzer en goud. En van hieruit gaan dan de voltooide fabricaten weer door naar je mensen.

- Gebruik een rekentool.
Het plannen van je productie wordt stukken makkelijker met een rekenhulpje zoals deze: https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/
Dit helpt je goed voor het volgende punt:

- Speel met een sessiedoel.
Ik zet mezelf een doel om naar toe te spelen. Bijvoorbeeld de productie van koffie opschalen naar 100 ton/minuut zodat ik 15k engineers + 20k investors kan ondersteunen. Met dit in gedachten maak ik voor mezelf een stappenplan om dit te behalen.
Dit werkt prima voor mijn langere speelsessies. Al ben ik nog steeds 50% van de tijd met andere dingen bezig. :-)

- Speel op twee schermen.
Ik heb Anno gezet op borderless-window mode waardoor het makkelijk is om twee programma's tegelijk te bedienen. Op het tweede scherm heb ik dan Excel open staan met daarin voor elk eiland, gegroepeerd naar regio, mijn productietotalen. Op die manier weet ik of mijn productie in balans is.

Let wel: als Land of Lions uitkomt dan wordt het stukken makkelijker om regiostatistieken in te zien!

- Laat dingen voor wat ze zijn.
Ook al is alles super-duper inefficiënt opgezet: op een gegeven moment is alles in balans. Op dat moment kun je rustig alles negeren en iets nieuws oppakken, bijvoorbeeld spelen in de Arctic. Of lekker lopen knutselen aan je trade routes. Of eens expeditions gaan doen. Of... etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Nathilion schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:11:
@timetje100 Ik heb ook altijd sterk de neiging om van alles en nog wat te doen behalve dat wat ik eigenlijk wilde doen. :-) De volgende punten helpen mij om de chaos onder controle te houden:

- Hou je trade routes simpel.
Voorheen ik probeerde ik elk schip optimaal te benutten door zo veel mogelijk goederen er in te stoppen. Dit werkt prima in de beginfase met later in het spel krijg je zoveel kruisbestuivingen dat je het overzicht kwijt raakt. Hou je routes simpel en kort door slechts één of twee producten er in te stoppen. Bijvoorbeeld: één clipper met daarin alleen ijzer en kool van een klein eilandje om op een groter productie-eiland om te laten zetten naar staal.

- Centralisatie van trade routes
Goederen verzamelen en distribueren vanuit een centraal eiland is een stuk makkelijker dan elk eiland naar elk ander eiland laten sturen. Dit maakt routes korter en simpeler waardoor je uiteindelijk minder schepen nodig hebt. Je goederen zijn er sneller dus je kan met minder schepen uit.

- Wijdt eilanden toe aan de basisgrondstoffen.
Trade routes worden ook makkelijker door eilanden toe te wijden aan een productieketen of twee. Ik heb nu een eiland dat is toegewijd aan graan en hop productie. Dit eiland verzorgt nu de totale brood en bierproductie van de hele regio. Alles wat geproduceerd wordt, wordt op het centrale eiland gedumpt. Vanaf daar vertrekken er een drietal schepen die alle andere eilanden op de kaart voorzien van brood en bier.
Zelfde trucje herhaal ik voor Canned Food, Tortillas en andere goederen.

- Maak productie-eilanden
Hetzelfde wat ik met landbouwgoederen doe, doe ik met de zware industrie. Deze is gegroepeerd op een enkel eiland rondom enkele elektriciteitscentrales. Dit eiland is dan de hub voor het verzamelen van de rauwe grondstoffen als ijzer en goud. En van hieruit gaan dan de voltooide fabricaten weer door naar je mensen.

- Gebruik een rekentool.
Het plannen van je productie wordt stukken makkelijker met een rekenhulpje zoals deze: https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/
Dit helpt je goed voor het volgende punt:

- Speel met een sessiedoel.
Ik zet mezelf een doel om naar toe te spelen. Bijvoorbeeld de productie van koffie opschalen naar 100 ton/minuut zodat ik 15k engineers + 20k investors kan ondersteunen. Met dit in gedachten maak ik voor mezelf een stappenplan om dit te behalen.
Dit werkt prima voor mijn langere speelsessies. Al ben ik nog steeds 50% van de tijd met andere dingen bezig. :-)

- Speel op twee schermen.
Ik heb Anno gezet op borderless-window mode waardoor het makkelijk is om twee programma's tegelijk te bedienen. Op het tweede scherm heb ik dan Excel open staan met daarin voor elk eiland, gegroepeerd naar regio, mijn productietotalen. Op die manier weet ik of mijn productie in balans is.

Let wel: als Land of Lions uitkomt dan wordt het stukken makkelijker om regiostatistieken in te zien!

- Laat dingen voor wat ze zijn.
Ook al is alles super-duper inefficiënt opgezet: op een gegeven moment is alles in balans. Op dat moment kun je rustig alles negeren en iets nieuws oppakken, bijvoorbeeld spelen in de Arctic. Of lekker lopen knutselen aan je trade routes. Of eens expeditions gaan doen. Of... etc.
Grappig om te zien hoe mensen dit spelen. Ik ben meer van de chaos theorie.
Ik probeer in het begin zoveel eilanden te pakken als ik kan en dan ook per eiland een bepaalde soort keten op te zetten. Toch snel proberen om engines te maken want dan kan je in de oude en nieuwe wereld beginnen met tractoren. dit geeft een enorme boost aan je productie ketens.
Mijn chaos begint te komen als ik ineens zie dat ik geld verlies. Dan ga ik zoeken waar het probleem zit en los dat op. (bijvoorbeeld rum shortage)
Dan ga ik mijn rum shortage aanpakken en zie ik dat ik weer geld verlies op te weinig jassen..... en zo ga ik door tot ik ook alle DLC's heb ingenomen, paleis klaar is, de tentoonstelling er staat en dan ergens begin ik weer opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
mike0001 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Grappig om te zien hoe mensen dit spelen. Ik ben meer van de chaos theorie.
Ik probeer in het begin zoveel eilanden te pakken als ik kan en dan ook per eiland een bepaalde soort keten op te zetten. Toch snel proberen om engines te maken want dan kan je in de oude en nieuwe wereld beginnen met tractoren. dit geeft een enorme boost aan je productie ketens.
Mijn chaos begint te komen als ik ineens zie dat ik geld verlies. Dan ga ik zoeken waar het probleem zit en los dat op. (bijvoorbeeld rum shortage)
Dan ga ik mijn rum shortage aanpakken en zie ik dat ik weer geld verlies op te weinig jassen..... en zo ga ik door tot ik ook alle DLC's heb ingenomen, paleis klaar is, de tentoonstelling er staat en dan ergens begin ik weer opnieuw.
Mijn stijl idem ;)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
timetje100 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:35:

Ik heb al diverse keren gespeeld, maar ik ben pas 1 keer aangekomen op cape trelawney en nog nooit bij "the passage".
Dit omdat ik eigenlijk continue te druk bezig ben met het managen van de twee werelden (nieuw en oud).

Ervoor zorgen dat die werelden op zichzelf kunnen staan/je aandacht niet nodig hebben terwijl jij elders bezig bent. Het is geen race (tenzij je MP speelt of tegen moeilijke AI). Ga pas naar de Arctic of CT als je voelt dat je een goede cashflow en goeie productie hebt. Het gebeurt soms dat ik wel eens 2-3u gewoon in één regio zit.

En dan elk probleem/situatie ontleden en apart aanpakken. Stel je hebt meer rum voor je artisans nodig merk je:
1) verzamel bouwmaterialen en ship ze naar je rum eiland
2) terwijl dat bezig is, maak al een layout
3) check of er voldoende jornaleros zijn voor de nieuwe productielijn
4) indien niet, breid je nederzetting uit (en let op hun benodigdheden)
5) bouw je rum gebouwen en check of je trade route genoeg plaats heeft. Indien niet, extra schip of charter route

En zo stap voor stap bij alles eigenlijk. Als je later Engineers en Investors hebt, kan je beginnen spelen met trade union items enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timetje100 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:35:

Ik zou 1 hoofd eiland aanhouden en verder alleen wat kleine eilandjes om materiaal wat je nodig hebt aan te vullen. Zo blijft het behapbaar. Naarmate je goed doorhebt hoe alles werkt kun je meer uitbreiden.

Zelf liep ik een tijd lang tegen het probleem aan dat ik geld verloor. Toen ben ik wat youtube video's met tips gaan kijken en heb ik af en toe een nieuwe savegame opgestart. Uiteindelijk kwamen mijn problemen door het feit dat mijn artisans etc. niet allle needs hadden die ze vragen en omdat ik productiechains had die niet goed liepen.
Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste