AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
In het spel : Statistics > Items > Search Tobacco PlantationRezania schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Kijk op de Wiki en zoek op "reduce workforce" of "increase productivity". https://anno1800.fandom.com/wiki/Tobacco_Plantation
Oh ja, dat is nieuw, vergeten. Kan je zelfs zien waar je de items zou kunnen vinden.strafschop schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:07:
[...]
In het spel : Statistics > Items > Search Tobacco Plantation
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Verwijderd
nice shot! probeer een adelaar zo te krijgen maar is me nog niet gelukt
Dankje.mark777 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:03:
[...]
nice shot! probeer een adelaar zo te krijgen maar is me nog niet gelukt
Dit was eerlijk gezegd met toeval.
Ik had het camera shot al zo staan toen die beesten er even doorheen vlogen
Of de vrouw moest stiekem nog wat vertellen0108daniel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:40:
[...]
Dankje.
Dit was eerlijk gezegd met toeval.
Ik had het camera shot al zo staan toen die beesten er even doorheen vlogen

Heb er zelf geen last van, mss update van uplay niet goed geïnstalleerd?mark777 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:41:
uplay crahsed vandaag heel de dag. Whats going on? Zit net lekker te spelen.
Of Uplay geeft aan dat je naar buiten moet ipv achter de pc zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Emryte op 15-06-2020 17:25 ]
Ik heb ook een paar keer een disconnect gehad.mark777 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:41:
Opnieuw opstarten van de launcher helpt bij mij steeds.
Ik maak me meer zorgen om de naam van het eiland
Heb me gisteren even gecheesed naar de annoholic achievement, wil pas een nieuwe game beginnen als de laatste dlc er is. Ik koop wel CS dlc in de sale om citybuilding honger tegen te gaan
[ Voor 70% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-06-2020 22:16 ]
Uplay is altijd al shit geweest, gisteren niet per definitie erger of zo. Cloud saving werkt nooit goed bij mij, met of zonder VPN. Helft van de tijd kan ik niet verder met save games van GeForce Now. Snap trouwens ook niet waarom Anno 1800 altijd zo graag online wilt blijven buiten multiplayer. Heeft niks met synchronisatie te maken, want dat gebeurt voor het opstarten en na het afsluiten (als het goed is).mark777 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:41:
Gemiste kans, CS + alle DLC was te krijgen voor 25 euro twee weken geleden bij Humble Bundle.AntiChrist7 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:14:
Gewoon zijn kat die op het keyboard liep
Heb me gisteren even gecheesed naar de annoholic achievement, wil pas een nieuwe game beginnen als de laatste dlc er is. Ik koop wel CS dlc in de sale om citybuilding honger tegen te gaan
heb alle dlc, buiten de laatste Sunset Harbor (die trouwens niet in die bundel zat). Ik hoop op een -20% ofzo. En als je tijdens de sale koopt krijg je ook wat random crapRezania schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:09:
[...]
Gemiste kans, CS + alle DLC was te krijgen voor 25 euro twee weken geleden bij Humble Bundle.
Oh ja, die zat er niet in, dat klopt. Heeft wel gelijk een idee in mijn hoofd gebracht voor passagierstreinen in Anno 1800, of bussen. Zou wel interessant zijn.AntiChrist7 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:13:
[...]
heb alle dlc, buiten de laatste Sunset Harbor (die trouwens niet in die bundel zat). Ik hoop op een -20% ofzo. En als je tijdens de sale koopt krijg je ook wat random crap
Tussen eilanden - om de workforce op peil te houden - ok, maar op één eiland.
Nu ik er over denk... Zo zou je ook productiviteitsbonussen kunnen uitdelen aan de cirkel rondom bushaltes :-)
xbox: pvanst1p
Ik heb niet alle posts doorgelezen, dus weet niet of dit al gezegd is, maar je kan de expert campaign halen, met makkelijkere AIRezania schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:34:
Ik geef het op, er is niks leuks aan expert difficulty en drie-sterren AI's, zelfs niet om achievements te halen. Easy sandbox-mode dan maar.
Misschien vanaf de commuter pier naar de fabrieken? Ik vind het een beetje apart altijd hoe er wordt omgegaan met workforce in dit spel. Ben blij dat er workforce is, maakt het al realistischer, maar dat wordt weer teniet gedaan met commuter piers en influence bonussen. Ook hoe het spel speelt momenteel is er weinig motivatie om je fabrieken en huizen te combineren, terwijl dat wel interessant zou zijn (en mooier). Misschien niet als een verplicht iets, maar een optie waarbij je rekening moet houden met forenzen zou gaaf zijn imo.piripi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:19:
@Rezania Wat zou dan de toegevoegde waarde zijn van passagiersbussen en -treinen?
Tussen eilanden - om de workforce op peil te houden - ok, maar op één eiland.
Nu ik er over denk... Zo zou je ook productiviteitsbonussen kunnen uitdelen aan de cirkel rondom bushaltes :-)
Haha, wat doet hij nou dan? Expert makkelijker proberen te maken maar dan wel Margaret Hunt en Alonso Graves erin houden? En dan op een gegeven moment Alonso ruilen voor Beryl O' Mara en claimen dat dat dan makkelijke AI's zijn? In mijn ervaring zijn Margaret en Beryl juist de lastigste van hun moeilijkheidsgraad. Snap ook niet waarom deze dude aanraad om inkomen op hoog te houden en eilanden zo groot mogelijk.Reinder83 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:57:
[...]
Ik heb niet alle posts doorgelezen, dus weet niet of dit al gezegd is, maar je kan de expert campaign halen, met makkelijkere AI
[YouTube: Anno1800 - Quick Tip&Trick #13 - Easy Expert Settings for Campaign & Sandbox!]
Een makkelijkere combinatie mijn inziens is alles op moeilijk zetten en dan de AI's vervangen door de 1-sterren AI's. Ja, je hebt minder inkomen en ruimte, maar je kan de AI continu cockblocken, dus gewoon geduld hebben.
Wat voor mij het best werkt tegen de sterke AIs is eerst vooral verdedigen. Door 2 a 3 kanonnen te plaatsen per haven zullen ze al een stuk minder geneigd zijn die haven aan te vallen. Zo kun je in ieder geval je belangrijkste havens beschermen. Je moet dus wel vrij snel zorgen dat je de wapenproductie hebt opgetuigd om die verdediging te kunnen neerzetten.Rezania schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:27:
[...]
Wilde dus echt graag die Annoholic achievement halen, maar heb geen idee hoe dat op een normale manier mogelijk moet zijn als de AI gelijk met 5 warships aankomt zetten terwijl ik net aan workers heb. Ben een cheatende AI wel gewend, maar dit slaat alles.
Zorg ook dat je trade routes zo kort mogelijk zijn (eilanden dicht bij elkaar), zodat de kans dat je schepen kapot geschoten worden wat kleiner is. Zo blijft je productie op peil en kun je relatief rustig doorbouwen. Soms zinkt er wel eens een schip of verlies je een klein eiland, maar dat is dan relatief snel te herstellen. Het duurt altijd wel een behoorlijke tijd voordat ik naar andere regio's ga. Ook daar geldt: zorg voor voldoende kanonnen om aanvallen te voorkomen.
Uiteindelijk maak ik dan zelf een vloot van 8-12 ships of the line, om dan eiland voor eiland (het liefst hooguit 1 tegenstander tegelijk) tegenstanders te gaan verslaan. Eerst de kleintjes om de economie alvast wat te verzwakken, daarna de hoofdeilanden. Ik begin ook vaak met eilanden die bij m'n eigen eilanden in de buurt liggen, om zo het gebied dat ik controleer langzaam uit te breiden. Doorgaans heb ik minimaal 2 shipyards om een vloot snel weer te kunnen herstellen. Later in het spel kun je eventueel ook battle cruisers aan het arsenaal toevoegen.
Als je een eiland aanvalt: let een beetje op de wind bij een aanval. Wind mee richting de haven kan helpen dat je boten sneller de haven in het bereik hebben en dus sneller zelf gaan aanvallen, waardoor de kanonnen (met groter bereik) minder van je schepen laten zinken voordat je de eerste schoten lost. Items op schepen (mortieren enz) helpen ook veel om in korte tijd veel schade aan te richting. Zorg verder dat de hele vloot continu 1 kanon aanvalt (eerst Big Betty's, daarna de rest). Dat vereist wat micromanagement, maar schakelt de verdediging van de tegenstander het snelst uit. Als het doelwit van een schip kapot is zal het zelf een nieuw doel uitkiezen, waardoor de vuurkracht van de vloot als geheel verdeeld raakt, dat is dus niet handig.
Met voldoende inkomsten en influence kun je een sterke tegenstander ook goed verzwakken door shares te kopen van de grotere eilanden. Dat is zeker bij de anarchist handig, vanwege de vele mijnen die hij rond z'n eilanden heeft liggen (dat maakt een traditionele aanval wat lastiger). Ook eilanden met meerdere havens (en dus veel Big Betty kanonnen) zijn soms makkelijker over te nemen dmv shares dan met een vloot.
Bij de sterke tegenstanders is het vooral een kwestie van lang volhouden. Ze groeien aan het begin snel, maar op langere termijn zijn ze wel te verslaan.
Ja gewoon even spelen met de settings, ik weet ook niet of ik zelf exact met deze AI's heb gedaan, dit was het eerste filmpje dat ik vond, zolang die balk bovenin maar expert aangeeft, en dan kan je die achievement voor expert unlockenRezania schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:12:
[...]
Haha, wat doet hij nou dan? Expert makkelijker proberen te maken maar dan wel Margaret Hunt en Alonso Graves erin houden? En dan op een gegeven moment Alonso ruilen voor Beryl O' Mara en claimen dat dat dan makkelijke AI's zijn? In mijn ervaring zijn Margaret en Beryl juist de lastigste van hun moeilijkheidsgraad. Snap ook niet waarom deze dude aanraad om inkomen op hoog te houden en eilanden zo groot mogelijk.
Een makkelijkere combinatie mijn inziens is alles op moeilijk zetten en dan de AI's vervangen door de 1-sterren AI's. Ja, je hebt minder inkomen en ruimte, maar je kan de AI continu cockblocken, dus gewoon geduld hebben.
In Anno 1404 heb ik de online calculators veel gebruikt. Maar bij 1800 heb ik dat helemaal niet meer nodig. Ik zit uren in de overzichten die in de warehouses te vinden zijn. Wat ik daar fijn vind is dat de supply veel nauwkeuriger wordt weergegevn dan in een offline calculator. Niet al mijn boerderijen hebben graan silos of tractoren. Je kan dus veel beter vraag en aanbod vergelijken.Rezania schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:26:
Voor de geïnteresseerden, deze calculator is up-to-date met Bright Harvest: https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/
Nu alleen nog layouts bedenken die werken, daar echt de grootste moeite mee met die silos.
Punt ter verbetering is nog om zelf meerdere eilanden te kunnen selecteren die je in het overzicht mee wil nemen. Nu kun je of een eiland of alle eilanden in het overzicht zien. Dat vervuild de data als je en in de oude wereld en op de Cape productielijnen hebt waarvan de productie gesplitst is over meerdere eilanden.
De overige tabbladen in die overzichten gebruik ik overigens niet. Die zijn totaal niet interessant.
Finance tab is wel handig in het begin om ervoor te zorgen dat niet failliet gaat aan royal taxes, zelfde voor population tab. Items tab voor overzicht en waar je items kan vinden qua quests etc. Storage tab is nutteloos ja. Je kan het gebruiken om te zien welke traderoutes niet voldoen (te lang onderweg en te weinig aan boord), maar dat heb je vanzelf ook wel door omdat het toch gelijk in de krant verschijnt als ergens een tekort aan is.BaronVR schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:19:
[...]
In Anno 1404 heb ik de online calculators veel gebruikt. Maar bij 1800 heb ik dat helemaal niet meer nodig. Ik zit uren in de overzichten die in de warehouses te vinden zijn. Wat ik daar fijn vind is dat de supply veel nauwkeuriger wordt weergegevn dan in een offline calculator. Niet al mijn boerderijen hebben graan silos of tractoren. Je kan dus veel beter vraag en aanbod vergelijken.
Punt ter verbetering is nog om zelf meerdere eilanden te kunnen selecteren die je in het overzicht mee wil nemen. Nu kun je of een eiland of alle eilanden in het overzicht zien. Dat vervuild de data als je en in de oude wereld en op de Cape productielijnen hebt waarvan de productie gesplitst is over meerdere eilanden.
De overige tabbladen in die overzichten gebruik ik overigens niet. Die zijn totaal niet interessant.
Dit houdt in 1,2m inwoners. nog ff te gaan...
Mochten jullie meer info willen, let me know, en ik zal screens maken.
Huidige status :
/f/image/q53RzZmJTfWeQ60kvz8VmDg8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LPE7Yw9KkigJIWyuYOZiuOXG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Mrscruff op 17-06-2020 09:51 ]
1,2 miljoen inwoners en je hebt er nu pas 130k? Succes dan! Denk je dat daar genoeg ruimte voor is op alle eilanden samen?Mrscruff schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:50:
Momenteel ook al even onderweg, ben nu bezig proberen lvl 100 profile level te halen.
Dit houdt in 1,2m inwoners. nog ff te gaan...
Mochten jullie meer info willen, let me know, en ik zal screens maken.
Huidige status :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja klopt, dit is de makkelijkste setting, al zijn ai's geen probleem je kan ze zo uit de weg ruimen.AntiChrist7 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:51:
Aan de minimap te zien speelt ie zonder AI, dus wss wel. Weet dat er iemand was die 2M+ inwoners haalde, maar alles was natuurlijk op elkaar gepropt en zo lelijk als iets
Verder is bij mij de ''oude'' wereld nog helemaal leeg.
Ik speel met alle DLC's
Als je ze op workers houdt, heb je ook niet veel resources nodig, alles kan je op het eiland maken waar ze op wonen.
Battle.net Spud#2543
yay!Letsnow schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:44:
De 8.1 patch is uit met verschillende bugfixes: https://www.anno-union.com/en/game-update-8-1-2/
Removed the chance of an explosion incident occurring at silo and tractor modules and lowered the explosion chance of the fuel station. Firework’s over boys!
..
Fixed an issue where the fuel station took too long to deliver fuel to newly placed tractor modules.
(...)
Kan eindelijk weer meer dan 50 ton in een keer kopen, Nice!Letsnow schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:44:
De 8.1 patch is uit met verschillende bugfixes: https://www.anno-union.com/en/game-update-8-1-2/
Die extra productie met een silo fo tractor is ook meer dan welkom, maar wat ik er nu van snap levert een silo of tractor ook een extra cart op? Zal wel een mooie file creëren bij warehouses.
[ Voor 26% gewijzigd door Rezania op 17-06-2020 16:48 ]
Jammer, had 2 eilanden vol gestoken met pearl farms die volop naar Nate verkochten...Letsnow schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:44:
Die profit is teniet gedaan
yep dat is het nadeel van updates. Heel je productie chain kan je weer veranderen maarja zal wel ergens goed voor zijn.piripi schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:01:
[...]
Jammer, had 2 eilanden vol gestoken met pearl farms die volop naar Nate verkochten...
Die profit is teniet gedaan
BTW oorlog voeren is echt een ramp met al die verschillende werelden en dan heb ik de Artic nog nieteens geacitiveerd. Hoe moet dat zometeen met de nieuwe DLC? Geen oorlog voeren?
Overal schepen laten patrouilleren en hopen op het beste? Dat is wat ik nu doe.mark777 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:16:
[...]
yep dat is het nadeel van updates. Heel je productie chain kan je weer veranderen maarja zal wel ergens goed voor zijn.
BTW oorlog voeren is echt een ramp met al die verschillende werelden en dan heb ik de Artic nog nieteens geacitiveerd. Hoe moet dat zometeen met de nieuwe DLC? Geen oorlog voeren?
Niet te doen hier. tegen de tijd dat ik met een vloot een eiland probeer te veroveren wordt er doodleuk in een andere wereld mijn schepen neergeschoten. Lastige is ook dat mijn handelsroutes niet meer werken omdat ze altijd langs eilanden van tegenstanders gaan. Zucht anno 1800 is erg ingewikkeld. Snap ook niet echt de verschillende modes van de schepen. Ik zet ze op zo min mogelijk actief omdat mijn schepne heel de map overgingen varen en dan kapot werden geschoten. Maar volgens mijn is nu zo dat ze helemaal niet meer terugschieten en dus alsnog worden vernietigd....Rezania schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:45:
[...]
Overal schepen laten patrouilleren en hopen op het beste? Dat is wat ik nu doe.

[ Voor 21% gewijzigd door mark777 op 17-06-2020 19:54 ]
Ik heb daar een mod voor gebrukt. Geen idee hoe je hem anders kan krijgen.mark777 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:32:
Ik heb een belangrijke vraag: Elke AI heeft een vuurtoren bij zijn haven. Waarom ik niet? Hoe krijg ik ook een vuurtoren? Wil ik ook!
Is er al zicht op hoeveel DLC's er aan komen en/of er een bundel komt waarin alles zal gaan zitten? Of is er nog geen (duidelijk) einde in zicht voor de doorontwikkeling van Anno?
Seizoen 2 heeft 3 DLCs, net als seizoen 1. Seizoen 2 zit momenteel op haar 2e DLC en de 3e komt over een paar maanden (?).Renzzie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:
Persoonlijk ben ik aan het wachten op een bundel van Anno waarin alle DLC's en patches zitten. In feite dus zeg maar een versie waarin alles zit wat ooit is uitgebracht.
Is er al zicht op hoeveel DLC's er aan komen en/of er een bundel komt waarin alles zal gaan zitten? Of is er nog geen (duidelijk) einde in zicht voor de doorontwikkeling van Anno?
Mijn vermoeden is dat er misschien nog wel een 3e seizoen aan gaat komen, maar daar is voor zover ik weet, nog niets over bekend.
Dan moet ik zeggen dat Anno 1602 ook wel een schot in de roos was, dus dat zegt niet zoveelRenzzie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:11:
Dankje @Pdvdp81, dan wacht ik nog even een jaartje. Een game zoals deze verjaart nietVermaak me ook nog prima met Anno 1602
Nee, zonder dollen, anno 1800 komt echt heel dicht bij de beste anno game ooit. Dus mocht je wat centen hebben liggen die je niet gebruikt, gewoon doen bij de volgende sale. In dit topic wijst men er altijd op wanneer er zo'n sale is.
Qua patches komt er nog wel het een en ander aan, maar die komen natuurlijk vanzelf. Wat betreft DLC is er nu alleen zicht op de tweede season pass (nog 1 DLC die eraan komt); of er nog een derde komt is niet bekend.Renzzie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:
Persoonlijk ben ik aan het wachten op een bundel van Anno waarin alle DLC's en patches zitten. In feite dus zeg maar een versie waarin alles zit wat ooit is uitgebracht.
Je kunt nu wel al de Complete Edition kopen (ook in de aanbieding nu, bij uPlay), dat is het basisspel + season pass 1 en season pass 2. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de Anarchist (van de Deluxe edition) en het holiday pack daar ook in zitten of niet. Wat dat betreft is het een redelijke puinhoop qua edities, DLCs, en hoe compleet die "Complete" editie nou eigenlijk is...
Haha dat is waar ja!Pdvdp81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Dan moet ik zeggen dat Anno 1602 ook wel een schot in de roos was, dus dat zegt niet zoveel
Nee, zonder dollen, anno 1800 komt echt heel dicht bij de beste anno game ooit. Dus mocht je wat centen hebben liggen die je niet gebruikt, gewoon doen bij de volgende sale. In dit topic wijst men er altijd op wanneer er zo'n sale is.
Nja, ik vind Anno ook meer een wintergame. Lekker bij het rotweer buiten achter je PC mooie eilanden bouwen en mooie trade routes opzetten. Anno's zijn echte timesinks, dus haal de game eigenlijk bewust niet in de zomer. Doe dan liever dingen buiten
Dat probleem had ik ook een beetje ja. Was aan het kijken op de site van Ubisoft, maar kwam er gewoon niet uit welke editie nu echt alles had. Wil gewoon een game kopen die alles heeft en niet nog 5 kleine packs ernaast om een appelboom ipv een perenboom neer te kunnen zetten.tszcheetah schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:13:
[...]
Qua patches komt er nog wel het een en ander aan, maar die komen natuurlijk vanzelf. Wat betreft DLC is er nu alleen zicht op de tweede season pass (nog 1 DLC die eraan komt); of er nog een derde komt is niet bekend.
Je kunt nu wel al de Complete Edition kopen (ook in de aanbieding nu, bij uPlay), dat is het basisspel + season pass 1 en season pass 2. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de Anarchist (van de Deluxe edition) en het holiday pack daar ook in zitten of niet. Wat dat betreft is het een redelijke puinhoop qua edities, DLCs, en hoe compleet die "Complete" editie nou eigenlijk is...
Bedoel je een sale zoals nu?Pdvdp81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Dan moet ik zeggen dat Anno 1602 ook wel een schot in de roos was, dus dat zegt niet zoveel
https://store.ubi.com/nl/anno-franchise
loopt tot vandaag
BAM! dat dus!AntiChrist7 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Bedoel je een sale zoals nu?
loopt tot vandaag
Zo zie je maar, iedereen helpt iedereen hier
Laatst op Epic Games was hij 60 euro, maar je kreeg constant 10 euro kortingcoupons, dus toen die aangeschaft. voor 50 euro.AntiChrist7 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Bedoel je een sale zoals nu?
loopt tot vandaag
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/8

Hoezo?Rezania schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:13:
Een modder heeft mijn wensen over meer treinen gehoord blijkbaar.
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/8
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die mod is er al bijna een jaar.
Oh, dacht dat hij nieuw was. Zag hem vanochtend op Reddit langskomen, eerste keer dat ik ervan hoorde.
Op deze site staan alle Mods: https://www.nexusmods.com/anno1800Rezania schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:23:
[...]
Oh, dacht dat hij nieuw was. Zag hem vanochtend op Reddit langskomen, eerste keer dat ik ervan hoorde.
Daarop kan je ook op tijdsperiodes zoeken en op catogorieën, ideaal!
probleem is niet de mods, maar dat ze niet worden geladen als ik een spel start
[ Voor 77% gewijzigd door Pdvdp81 op 18-06-2020 12:47 ]
Yes de beste Anno game ooit. Veel beter dan die Sciene Fiction games die ze uitbrachten. Helemaal top deze game ik vermaak me uren lang!Pdvdp81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Anno 1404 was ook geweldig!mark777 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:52:
[...]
Yes de beste Anno game ooit. Veel beter dan die Sciene Fiction games die ze uitbrachten. Helemaal top deze game ik vermaak me uren lang!
Ook met het maken van eigen eilanden en eigen mappen.
Dit was mogelijk met de anno world editor 2.
Inderdaad! Echt enorm veel gespeeld! En er komt nu een nieuwe versie uit! Dus geen geheugen bug meer!0108daniel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:38:
[...]
Anno 1404 was ook geweldig!
Ook met het maken van eigen eilanden en eigen mappen.
Dit was mogelijk met de anno world editor 2.
https://www.anno-union.co...-anno-history-collection/
[ Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 19-06-2020 08:16 ]
Welkom noria's :-)
In 1800 zijn er nu veel meer mechanismes om je productie te boosten.
Je kunt je handelsroutes verschuiven. Klik op een route op de route kaart en dan kun je de route verleggen. Het is niet super, maar het kan net zijn wat je nodig hebt.mark777 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:40:
Niet te doen hier. tegen de tijd dat ik met een vloot een eiland probeer te veroveren wordt er doodleuk in een andere wereld mijn schepen neergeschoten. Lastige is ook dat mijn handelsroutes niet meer werken omdat ze altijd langs eilanden van tegenstanders gaan. Zucht anno 1800 is erg ingewikkeld. Snap ook niet echt de verschillende modes van de schepen. Ik zet ze op zo min mogelijk actief omdat mijn schepne heel de map overgingen varen en dan kapot werden geschoten. Maar volgens mijn is nu zo dat ze helemaal niet meer terugschieten en dus alsnog worden vernietigd....
Zorg voor hullplating (bepanzering) en een verrekijker op je schip, dan zijn ze beter bestand tegen aanvallen en zien ze de vijand eerder. Een item die zorgt voor 'active healing' is ook handig.
Bouw Ship-of-the-Lines.
Er is ook een item van een vlaggetje. Als je die gebruikt komt er een rood omlijnt vlaggetje boven je schip te hangen. Ze worden dan niet meer aangevallen (er zijn tijdelijke en permanente versies, de permanente heeft de voorkeur omdat je de tijdelijke zelf moet activeren).
Ik selecteer zelf altijd het ankertje als modus. Wel heb ik het idee dat sinds update 8 de schepen inderdaad minder snel een ander schip aanvallen dan voorheen.
[ Voor 5% gewijzigd door Boushh op 19-06-2020 16:35 ]
Een week of 2 geleden werd Anno 1800 the boardgame aangekondigd op instagram (https://www.instagram.com/p/CBAlFJqCxSP/)
Designer is Martin Wallace (Brass Birmingham #3 op BGG).
Inmiddels is er wat meer informatie over bekend. Het zal een medium / zware game gaan worden van ruim 2uur speeltijd.
Aanrader om onderstaand bericht te lezen, veel informatie over hoe het bordspel gaat spelen. Zal erg op anno 1800 de pc game gaan lijken als je alles zo leest.
source: https://boardgamegeek.com...e-details-about-anno-1800
release date herfst 2020
Doet me een beetje denken als een opvolger van Risk.Odysseus87 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:10:
Even wat anders.. Anno 1800 boardgame!
Een week of 2 geleden werd Anno 1800 the boardgame aangekondigd op instagram (https://www.instagram.com/p/CBAlFJqCxSP/)
Inmiddels is er wat meer informatie over bekend. Het zal een medium / zware game gaan worden van ruim 2uur speeltijd.
Aanrader om onderstaand bericht te lezen, veel informatie over hoe het bordspel gaat spelen. Zal erg op anno 1800 de pc game gaan lijken als je alles zo leest.
release date herfst 2020
Proberen landen te veroveren.
Echter speelt dit zich ook op zee af.
Dan doet het me denken aan een combinatie met Risk en Zeeslag.
Als ik het zo lees is het echt geen combinatie met risk of zeeslag. Lijkt me eerder eerder een engine builder waar je ook bij trade.0108daniel schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:26:
[...]
Doet me een beetje denken als een opvolger van Risk.
Proberen landen te veroveren.
Echter speelt dit zich ook op zee af.
Dan doet het me denken aan een combinatie met Risk en Zeeslag.
(...)
Klinkt wel geinig die uitleg op BGG, las al wel dat het eerst in het Duits uitkomt en later pas in het Engels.Odysseus87 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:10:
Even wat anders.. Anno 1800 boardgame!
release date herfst 2020
(...)
:fill(white):strip_exif()/f/image/17AT3CRrjIe7X2MFtzySqYko.png?f=user_large)
Wat is er zo frusterend aan? wordt je continu aangevallen oid?Rezania schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:17:
[Afbeelding]
Eindelijk, alle AI's in een zo'n moeilijk mogelijke game verslagen. Nooit meer, echt nooit. Man man man, wat was dat frustrerend.
gefeliciteerd
Ja, te veel gaande, te weinig inkomen, en vooral de AI die gewoon compleet gestoord is en je gelijk de oorlog verklaart als je één quest mist. Ik snap heel goed waarom mensen een shortcut kiezen voor deze achievement.TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:20:
[...]
Wat is er zo frusterend aan? wordt je continu aangevallen oid?
gefeliciteerd
Thanks.
Ik ben inmiddels maar een oorlogsvloot aan het uitbreiden om dat smoeltje uit mijn diplomacy overview te vegen.

niet gemerkt. Wel dat de prijzen zijn aangepast met handel en sommige produkten goedkoper zijn geworden!Aganim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:49:
Hebben jullie sinds patch 8/8.1 ook problemen met Bente? Bij mij gaat ze sinds één van die twee patches (8.0 nauwelijks gespeeld ivm bugs rondom fuel stations) helemaal los met het starten van outposts, steeds volgens het stramien 'outpost starten en een minuut later toestemming vragen om een willekeurig ander eiland te mogen bevolken'. De eerste keer dacht ik nog per ongeluk toestemming gegeven te hebben, maar dit riedeltje herhaalt zich consistent en inmiddels heeft ze een aanzienlijk deel van alle werelddelen in handen. Nooit mods gebruikt overigens.
Ik ben inmiddels maar een oorlogsvloot aan het uitbreiden om dat smoeltje uit mijn diplomacy overview te vegen.![]()
lekker bezigRezania schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:17:
[Afbeelding]
Eindelijk, alle AI's in een zo'n moeilijk mogelijke game verslagen. Nooit meer, echt nooit. Man man man, wat was dat frustrerend.
Cunning linguist.
Mis bij die 2 sterren uitdaging.
yep heb het ook 1 keer geprobeerd maar iedereen verklaart je de oorlog in notime en dan is het gameover.Rezania schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:21:
[...]
Ja, te veel gaande, te weinig inkomen, en vooral de AI die gewoon compleet gestoord is en je gelijk de oorlog verklaart als je één quest mist. Ik snap heel goed waarom mensen een shortcut kiezen voor deze achievement.
Thanks.
[ Voor 25% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-06-2020 16:23 ]
je hebt de instelling al, nu nog een twitch kanaal openen en borsten groeien
Als je 100uplay punten hebt kan je zelf een -20% coupon maken he
Haha goed ideeAntiChrist7 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:29:
[...]
je hebt de instelling al, nu nog een twitch kanaal openen en borsten groeien
Als je 100uplay punten hebt kan je zelf een -20% coupon maken he
Ja ik weet het van de punten. Ik sta op 95

Maar ik heb geen haast, kan nog wel even wachten

https://www.reddit.com/r/...he581q/postscarcity_anno/
Iemand heeft het voor elkaar gekregen om enkel investors te hebben, geen workforce. Behoorlijk indrukwekkend, maar hij zei wel dat het spel niet leuk was zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Rezania op 23-06-2020 09:00 ]
En nog een vraagje aan iedereen hier: ik had de quest chain voltooid voor Crown Falls en moest alleen de Queen naar de rand van de map begeleiden. Daar blijft ze nu hangen en de quest voltooid nooit. Ik las al een dat je een save moest herladen maar dat is nu onmogelijk. Ik heb al uren extra aan saves gemaakt aangezien ik haar compleet vergeten was. Sorry majesteit, doe ik wel vaker met escort quests. ^_^
Hebben jullie nog een suggestie om het schip van de map af te krijgen?
De piraten verkopen de Extravaganza steamer heel soms. Een andere manier is met een specialist in je harbourmaster: Anna Union, Engineer of Extravagant Steamers (te krijgen via rescue missies of leonard von malching, maar ook heel zeldzaam)Nathilion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:43:
@mark777 Damn, mooi schip. Hoe ben je er aan gekomen? Ik had al de quest voltooid voor de Great Eastern maar die Extravaganza zou ik nog graag aan de collectie willen toevoegen. :-)
En nog een vraagje aan iedereen hier: ik had de quest chain voltooid voor Crown Falls en moest alleen de Queen naar de rand van de map begeleiden. Daar blijft ze nu hangen en de quest voltooid nooit. Ik las al een dat je een save moest herladen maar dat is nu onmogelijk. Ik heb al uren extra aan saves gemaakt aangezien ik haar compleet vergeten was. Sorry majesteit, doe ik wel vaker met escort quests. ^_^
https://anno1800.fandom.com/wiki/Extravaganza_Steamer
Voor de Queen bug, heb ik helaas ook alleen gelezen om te herladen...Desnoods eens zoeken op Anno Ubisoft forum of reddit of ze daar een oplossing weten
Het krijgt wel een 'moderner' jasje hebben ze gezegd op anno union.
Volgens mij hebben ze ook al een content pack aangekondigd, gelijkwaardig aan het eerdere pack met die Kerst content?Renzzie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:
zoals je kan zien ligt ze bij de piraten. Ik heb hem van de piraten gekocht. Koste wat maar dan heb je ook wat!Nathilion schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:43:
@mark777 Damn, mooi schip. Hoe ben je er aan gekomen? Ik had al de quest voltooid voor de Great Eastern maar die Extravaganza zou ik nog graag aan de collectie willen toevoegen. :-)
ik speel anno op mijn geweldige MSI GP62m 7rdx leopard.
maar hij hapert wanneer ik een savegame open. blijft soms wel 20 seconden hangen.
ik heb totaal geen verstand van computers maar ben sinds anno 1602 al verkocht aan de game en wil het graag blijven spelen! alle soorten van game instellingen heb ik al geprobeerd maar het lijkt niet te helpen! ook heb ik de nvidia game ready driver geupdate!
help
je hebt 2 soorten save games. online en local. misschien dat het daaraan ligt. ga je naar je save games daarkan zien of 1 local of online is opgeslagen. Speel zelf via GFN en dan worden de savegames een zooitje. Ben er soms een kwijt of meerdere...DylanVoois schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:40:
mensen ik heb een vraag!
ik speel anno op mijn geweldige MSI GP62m 7rdx leopard.
maar hij hapert wanneer ik een savegame open. blijft soms wel 20 seconden hangen.
ik heb totaal geen verstand van computers maar ben sinds anno 1602 al verkocht aan de game en wil het graag blijven spelen! alle soorten van game instellingen heb ik al geprobeerd maar het lijkt niet te helpen! ook heb ik de nvidia game ready driver geupdate!
help
AntiChrist7 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:54:
Voor de meer oorlogszuchtigen onder ons, welke ship types/stats preferen jullie? Ik zie bijvoorbeeld op de wiki dat er al een verschil is tussen Royal, Pirate en standaard Ship of the Line qua health, DPS, etc...

Ik prefereer eigenlijk gewoon "meer" schepen. Ik steek er hooguit een mortier in, maar voor de rest laat ik ze leeg. Als ik dan aanval en je verliest er 3 ... maakt dat niet zoveel uit. Tevens vliegen er dan zo veel kogels in de rondte dat je eigenlijk overpowered bent omdat 1 salvo van al je boten een object van je tegenstander al neer krijgt.
Dus - meer kogels.
Ook vind ik het wel fijn dat je dan met grote groepen rondvaart en snel kunt afsplitsen zonder je groep gehandicapt achter te laten. Ik val eilanden (extreme tegenstanders) ook gewoon met 15 compleet lege ship of the lines aan. Je verliest er wel 2, maar je vloot is dan nog sterk zat voor iets wat op hen pad komt.
En als een tegenstander op je schip begint te schieten met allemaal perks aanboord en je raakt hem kwijt... ben je meteen bijvoorbeeld 25% van je kracht kwijt. Als ze 2 van de 15 Schepen laten zinken is het minder.
Nadeel is wel dat je een beetje creatief moet zijn met je influence. Je bent dan een soort van genoodzaakt niet te veel uit te breiden voordat je de macht over de regio in handen hebt.
Toevallig nu bezig met een campaign op zijn hoogste moeilijkheidsgraad, en dan heb je snel 50 ship of the lines nodig. Met die 50 kun je dan wel in 1 ruk door van eiland naar eiland. Je speelt die tegenstander dus in 1 ruk weg zonder opnieuw schepen te hoeven bouwen of tussendoor te wachten tot ze gerepareerd zijn.
Gewoon hop 50 schepen erop afsturen en aanvallen. Alles wat dood gaat lekker laten gaan en doorvaren naar het volgende eiland.
FreeReef.nl
Ik doe het precies andersom lol. mijn schepen zoveel mogelijk volstoppen met items en upgrades. 50 schepen bouwen lijkt me zoiezo erg veel. kost uren en uren en 50 schepen is niet meer te overzien of te besturen. Maargoed mijn visie. Ook mooi: bij mijn laatste game had ik de mogelijkheid om pirate ship of line schip te maken. Heeft een stuk meer power dan de normale!!!World Citizen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:46:
[...]
Oorlogszuchtig hier.
Ik prefereer eigenlijk gewoon "meer" schepen. Ik steek er hooguit een mortier in, maar voor de rest laat ik ze leeg. Als ik dan aanval en je verliest er 3 ... maakt dat niet zoveel uit. Tevens vliegen er dan zo veel kogels in de rondte dat je eigenlijk overpowered bent omdat 1 salvo van al je boten een object van je tegenstander al neer krijgt.
Dus - meer kogels.
Ook vind ik het wel fijn dat je dan met grote groepen rondvaart en snel kunt afsplitsen zonder je groep gehandicapt achter te laten. Ik val eilanden (extreme tegenstanders) ook gewoon met 15 compleet lege ship of the lines aan. Je verliest er wel 2, maar je vloot is dan nog sterk zat voor iets wat op hen pad komt.
En als een tegenstander op je schip begint te schieten met allemaal perks aanboord en je raakt hem kwijt... ben je meteen bijvoorbeeld 25% van je kracht kwijt. Als ze 2 van de 15 Schepen laten zinken is het minder.
Nadeel is wel dat je een beetje creatief moet zijn met je influence. Je bent dan een soort van genoodzaakt niet te veel uit te breiden voordat je de macht over de regio in handen hebt.
Toevallig nu bezig met een campaign op zijn hoogste moeilijkheidsgraad, en dan heb je snel 50 ship of the lines nodig. Met die 50 kun je dan wel in 1 ruk door van eiland naar eiland. Je speelt die tegenstander dus in 1 ruk weg zonder opnieuw schepen te hoeven bouwen of tussendoor te wachten tot ze gerepareerd zijn.
Gewoon hop 50 schepen erop afsturen en aanvallen. Alles wat dood gaat lekker laten gaan en doorvaren naar het volgende eiland.
ook @AntiChrist7mark777 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:39:
[...]
Ik doe het precies andersom lol. mijn schepen zoveel mogelijk volstoppen met items en upgrades. 50 schepen bouwen lijkt me zoiezo erg veel. kost uren en uren en 50 schepen is niet meer te overzien of te besturen. Maargoed mijn visie. Ook mooi: bij mijn laatste game had ik de mogelijkheid om pirate ship of line schip te maken. Heeft een stuk meer power dan de normale!!!
Beheren is te doen door schepen te groeperen onder nummers. Met CTRL+1 zet je bijvoorbeeld een groep boten onder de knop "1". Zo maak ik 4 groepen en val van elke kant aan, of meteen van 2 kanten op een eiland. Anders moet je nadat je de haven hebt gesloopt nog helemaal rond het eiland varen om die laatste paar punten binnen te halen.
Bij een hoge moeilijkheidsgraad doe ik ook zo veel mogelijk op 1 eiland. Uiteindelijk initieel max 2 voor de nodige grondstoffen. Ik bouw dan 2 havens en blijft constant schepen bouwen.
Het is alleen cruciaal dat je de hele rest van speeltijd besteed aan het kopen van een stuk of 3 shares van je tegenstanders hen grootste eilanden. Dan verdien je genoeg geld om die schepen te bouwen.
Aan het begin steek je wat influence in de krant zodat je meer geld verdient, maar daar probeer je zo snel mogelijk mee op te houden zodat je die punten in boten kan steken. Ik bouw ook geen townhall of dergelijke. Geld heb je enkel nodig om die shares te kopen. En als je ze eenmaal hebt dan kun je ze niet meer kwijt raken zolang je ze maar direct terug koopt als je ze kwijt raakt.
Al je influence gaat dan in boten zitten en 2 eilanden. Je main eiland bouw je het onderste deel helemaal vol en ga je door tot Engineers. Dan heb je denk ik dik 14k bewoners en influence zat voor die boten.
Je bouwt een stuk of 5 weapon factorys en 2 shipyards.
Als je oorlog wilt voeren en wil overheersen moet je serieus in aantallen denken. Dan ben je in extreme mode in een uur of 8 door Campaign heen en kun je gaan sandboxen zeg maar. Heel de campaign doe je dus met 2 eilanden in de old world en 2 eilanden in de new world. Als je pech hebt moet je in de old world nog een klein eilandje pakken voor die dierenhuiden maar met de juiste map seed hoeft dat niet.
Je hebt de keus om je tegenstanders helemaal te wipen of om ze terug te dringen naar 1 eiland. Je moet ze dan wel omcircelen. Maar beide gaat prima, dus als je een beetje leven in de wereld wild houden dan omcircel je ze en laat je ze soms los voor de lol.
Ik vind het niet fijn om al de dingen te moeten verzamelen aan het begin. Je hebt daar op een hoge moeilijkheidsgraad geen tijd voor. Je wilt voorkomen dat je tegenstanders uitbreiden dus wil je focusen op hen beperken. Daarom kies ik denk ik liever voor een groot aantal simpele schepen, dan helemaal uitgerust.
FreeReef.nl
Arctic dlc was pas in december, dus zal wss iets gelijkaardig zijn.mark777 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:31:
enig idee wanneer de volgende DLC komt? kan het niet vinden op internet. Zou graag een nieuw verhaal zien bij de nieuwe DLC
Today we are looking for some intrepid adventurers to join us aboard the first ships traveling to Enbesa, the “Land of Lions” as part of our next Technical Test! Similar to what we did last year for “The Passage”, this Technical Test will over the course of several weeks invite a number of Anno Union community members to play our biggest DLC early, and to help us find issues and problems.
Keep in mind that you will be playing new content in an early work-in-progress state (as “Land of Lions” is scheduled for Fall 2020), so a certain tolerance for dealing with bugs and technical problems is highly recommended.
Holy shit wat is dit overweldigend zeg. Weet even niet meer hoe ik alles moet orderen zodra ik bij de Artisans kom. Opeens krijg ik extra werelden (ook van de DLC) en toen opeens de Arctic.
Plus, hoe kan het toch dat zodra ik dit spel ga spelen de tijd opeens snel lijkt te gaan? Echt gestoord.
Kijk nu al uit naar een herstart met mijn ervaringen en rustig een nieuw rijk uit te bouwen.
Dit. Inmiddels heb ik er ook zo'n 20 uur inzitten, waarvan ook een aantal met een multiplayer spel met een vriend. We vinden het allebei behoorlijk stressvol en we zijn dan ook de hele tijd bezig als we aan het spelen zijn.DownBusiness schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:07:
Gisteren ook maar eens begonnen met deze game en meteen de season 1 uitbreidingen erbij.
Holy shit wat is dit overweldigend zeg. Weet even niet meer hoe ik alles moet orderen zodra ik bij de Artisans kom. Opeens krijg ik extra werelden (ook van de DLC) en toen opeens de Arctic.
Plus, hoe kan het toch dat zodra ik dit spel ga spelen de tijd opeens snel lijkt te gaan? Echt gestoord.
Kijk nu al uit naar een herstart met mijn ervaringen en rustig een nieuw rijk uit te bouwen.
Leerpuntje (volgens mij..): de production chains en de verhoudingen (bv 2 graan, 1 molen en 2 bakkers) heb je niet direct nodig. Maar dan nog. Hoe balanceren jullie de vraag met de productie? Ik wil bij een tekort die onstaat bij 2 bakkers dan wel ineens weer 2 graag en 1 molen bijbouwen, maar dan loop ik weer tegen de limiet van de warehouse aan, en werkers, enz..
En de oplossing tegen te weinig werkers is simpel: altijd maar uitbreiden