Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:57
leekers schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:25:
[...]

De meeste game designers en studio's zijn nu eenmaal geen filantropische instellingen dus we kunnen wel klagen maar het is logisch dat ze er wat uit proberen te halen ipv gewoon failliet te gaan !

Niemand verplicht iemand een spel of dlc te kopen allemaal eigen keus en als je dat niet wilt zijn er zoveel andere leuke dingen te vinden .
Er zit een groot verschil tussen een DLC aanbieden waarbij mensen op een normale manier de keuze kunnen maken om hem wel of niet aan te schaffen, of door een 'bug' een save game gijzelen die alleen weer vrijgegeven wordt door een DLC aan te schaffen. Ik heb geen problemen met het feit dat ze een DLC aanbieden, maar wel hoe ze deze situatie misbruiken om het aan de man te krijgen.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:43:

Wat is de beste manier om Legendary Town Hall zooi te krijgen? :)
Expeditions denk ik... (volgens mij de pirate expeditions)
Je world fair kan ook wel wat opleveren. en verder die gevangenis dude in the old world.
Das wel beetje jammer, met opduiken en de vendors is het makkelijker om machines e.d. te krijgen, maar persons zijn lastiger.

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:57:
[...]

Er zit een groot verschil tussen een DLC aanbieden waarbij mensen op een normale manier de keuze kunnen maken om hem wel of niet aan te schaffen, of door een 'bug' een save game gijzelen die alleen weer vrijgegeven wordt door een DLC aan te schaffen. Ik heb geen problemen met het feit dat ze een DLC aanbieden, maar wel hoe ze deze situatie misbruiken om het aan de man te krijgen.
Ik snap werkelijk waar niet waarom jij je zo druk maakt hierover en allemaal complottheorieën erbij verzint dat Ubi dit doet om DLC's te verkopen.
Ubi is juist vrij relaxed met DLC's en is helemaal niet pusherig om je ze te laten kopen. Ze zijn beschikbaar maar je krijgt niet 100x een popup oid "KOOP NU".

Ja, er is een bug die deze shit dus veroorzaakte, maar hier zijn ze mee bezig. Alleen dikke kans dat je save dus gewoon einde verhaal is ivm geactiveerde DLC content (je kunt ze ook als je ze wel hebt niet ineens uitzetten in een bestaande game).

Jammer, maar je hebt 3 keuzes:
- Wachten tot probleem met bestaande saves gefixed is en je save met terugwerkende kracht alsnog verder kan zonder DLC (hele kleine kans).
- Nieuwe game starten.
- DLC kopen en verder met je save.

Fuckups gebeuren nu eenmaal, en het is echt geen keuze dat ze dit zo doen om DLC's te verkopen. Je hoéft ook helemaal geen DLC te kopen, want je kunt gewoon een nieuwe game starten.
TepelStreeltje schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:11:
[...]

Je world fair kan ook wel wat opleveren. en verder die gevangenis dude in the old world.
Das wel beetje jammer, met opduiken en de vendors is het makkelijker om machines e.d. te krijgen, maar persons zijn lastiger.
Thanks, ga ik de expeditions wat meer aandacht geven :)

Angeloonie wijzigde deze reactie 16-09-2019 13:17 (13%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Reinder83 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:52:
[...]

Ah, net even opgezocht moet 700+ zijn idd, wss net niet genoeg dan, dacht dat het 500 was :)
700+ dan klopt > 750 dus ook :+
Ik ben zelf pas gestart met de Cape nadat ik in de old en new world alles redelijk stabiel had. Was net na het uitkomen van de DLC direct naar de cape gegaan terwijl ik nog aan het bouwen was in the new and old world, maar met 3 mappen merk ik dat de controle snel zoek is. Vooral als je ze alle 3 aan het opbouwen bent.

Nu naar de Cape gegaan met een redelijk stabiele old en new world. Geeft toch iets meer rust.
Ik laat het duiken ook nog even achterwege. Dat doe ik dan als ik in de cape wat stabieler ben

• mike0001
TepelStreeltje schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:11:
[...]

Opzich ook best raar als je bij het duiken een persoon vind ;)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:41

MeNTaL_TO

The future is not set

MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:28:
[...]

En dit is dus het erge; het werkt ook nog. Hun 'bug' zorgt er gewoon voor dat ze meer DLC's verkopen. Ze weten dondersgoed dat mensen graag z.s.m. verder willen spelen, dus waarom zouden ze het op korte termijn oplossen.
Kunnen ze makkelijk, de DLC gratis maken (desnoods alleen voor de mensen die nu geklaagd hebben).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MiBe
Angeloonie schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:16:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet waarom jij je zo druk maakt hierover en allemaal complottheorieën erbij verzint dat Ubi dit doet om DLC's te verkopen.
Ubi is juist vrij relaxed met DLC's en is helemaal niet pusherig om je ze te laten kopen. Ze zijn beschikbaar maar je krijgt niet 100x een popup oid "KOOP NU".

Ja, er is een bug die deze shit dus veroorzaakte, maar hier zijn ze mee bezig. Alleen dikke kans dat je save dus gewoon einde verhaal is ivm geactiveerde DLC content (je kunt ze ook als je ze wel hebt niet ineens uitzetten in een bestaande game).

Jammer, maar je hebt 3 keuzes:
- Wachten tot probleem met bestaande saves gefixed is en je save met terugwerkende kracht alsnog verder kan zonder DLC (hele kleine kans).
- Nieuwe game starten.
- DLC kopen en verder met je save.

Fuckups gebeuren nu eenmaal, en het is echt geen keuze dat ze dit zo doen om DLC's te verkopen. Je hoéft ook helemaal geen DLC te kopen, want je kunt gewoon een nieuwe game starten.
Complottheorieën? Je kunt het ook overdrijven, maar ik stoor me er absoluut aan hoe Ubisoft ermee omgaat. Als er een bug is (zoals je zegt, fuckups gebeuren nu eenmaal) die toevallig wel verdomd goed uitkomt en waaraan verdacht weinig gedaan wordt gaan er bij mij (en anderen) toch wel wat alarmbellen rinkelen. Kijk even hoe lang geleden de eerste mensen hier al tegenaan liepen, als het voor Ubisoft echt prioriteit had om dit te fixen was dat natuurlijk al lang gebeurd. Vanuit Ubisoft is er echter radiostilte.

Je geeft de 3 keuzes zelf al aan:
1. "Wachten tot probleem met bestaande saves gefixed is en je save met terugwerkende kracht alsnog verder kan zonder DLC (hele kleine kans)."
Dit zijn sommige mensen dus weken al dan niet maanden aan het doen, min of meer net zo lang tot ze alsnog overstag gaan om de DLC te kopen. "Maar daar kiezen ze toch zelf voor?" Ja, maar de manier waarop deze keuze tot stand komt is ronduit kwalijk. Ubisoft geeft daarnaast geen enkele indicatie wanneer we op een fix kunnen rekenen, dus voor hetzelfde geld kun je wachten tot je een ons weegt (lekker voor een game van 60 euro).

2. Nieuwe game starten.
Ik heb 'maar' 11 à 12 uur in deze save game zitten, maar er zijn ook voorbeelden van mensen met 40+ uur in hun save game. Je begrijpt dat ondanks dat de keuze er is om opnieuw te beginnen, het dan voor veel mensen interessanter is om de DLC toch maar aan te schaffen (hè wat vervelend voor Ubisoft). Daarbij, als ik een nieuwe game start, hoe ben ik er dan zo zeker van dat ik straks niet tegen hetzelfde probleem aanloop?

3. DLC kopen en verder met je save.
Verhip, de makkelijkste oplossing! En laat die nu toevallig geld kosten (en dus opleveren voor Ubisoft). Dan word je al genaaid dat je niet bij je save game kan, verdienen ze er nog aan ook ;)

Heb zelf nooit een hekel aan Ubisoft gehad, maar hoe ze hiermee omgaan valt wat mij betreft niet recht te lullen.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• MiBe
MeNTaL_TO schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:54:
[...]

Kunnen ze makkelijk, de DLC gratis maken (desnoods alleen voor de mensen die nu geklaagd hebben).
Eens, dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Die bieden ze helaas niet...

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:16
MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:10:
[...]

Complottheorieën? Je kunt het ook overdrijven, maar ik stoor me er absoluut aan hoe Ubisoft ermee omgaat. Als er een bug is (zoals je zegt, fuckups gebeuren nu eenmaal) die toevallig wel verdomd goed uitkomt en waaraan verdacht weinig gedaan wordt gaan er bij mij (en anderen) toch wel wat alarmbellen rinkelen. Kijk even hoe lang geleden de eerste mensen hier al tegenaan liepen, als het voor Ubisoft echt prioriteit had om dit te fixen was dat natuurlijk al lang gebeurd. Vanuit Ubisoft is er echter radiostilte.

1. "Wachten tot probleem met bestaande saves gefixed is en je save met terugwerkende kracht alsnog verder kan zonder DLC (hele kleine kans)."
Dit zijn sommige mensen dus weken al dan niet maanden aan het doen, min of meer net zo lang tot ze alsnog overstag gaan om de DLC te kopen. "Maar daar kiezen ze toch zelf voor?" Ja, maar de manier waarop deze keuze tot stand komt is ronduit kwalijk. Ubisoft geeft daarnaast geen enkele indicatie wanneer we op een fix kunnen rekenen, dus voor hetzelfde geld kun je wachten tot je een ons weegt (lekker voor een game van 60 euro).

2. Nieuwe game starten.
Ik heb 'maar' 11 à 12 uur in deze save game zitten, maar er zijn ook voorbeelden van mensen met 40+ uur in hun save game. Je begrijpt dat ondanks dat de keuze er is om opnieuw te beginnen, het dan voor veel mensen interessanter is om de DLC toch maar aan te schaffen (hè wat vervelend voor Ubisoft). Daarbij, als ik een nieuwe game start, hoe ben ik er dan zo zeker van dat ik straks niet tegen hetzelfde probleem aanloop?

Verhip, de makkelijkste oplossing! En laat die nu toevallig geld kosten (en dus opleveren voor Ubisoft). Dan word je al genaaid dat je niet bij je save game kan, verdienen ze er nog aan ook ;)

Heb zelf nooit een hekel aan Ubisoft gehad, maar hoe ze hiermee omgaan valt wat mij betreft niet recht te lullen.
Als ik dit zo lees kun je beter stoppen met spelen van anno 1800 voordat je nog gefrustreerder raakt zeg allemachtig 8)7

De DLC gratis maken kun je wel vergeten tov andere mensen die wel de DLC met plezier kopen zou dat wat onterecht zijn maar dat weet je zelf ook wel !

leekers wijzigde deze reactie 16-09-2019 14:33 (3%)

" I, in my great and unmatched wisdom"

• MiBe
leekers schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:31:
[...]

Als ik dit zo lees kun je beter stoppen met spelen van anno 1800 voordat je nog gefrustreerder raakt zeg allemachtig 8)7
Don't worry, zo lang dit probleem speelt raak ik die game niet aan om exact die reden ;)

• tsjarlie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 16:54
MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:10:
[...]

2. Nieuwe game starten.

Wat stel je zelf voor als oplossing ? (als tweaker verwacht ik dat je toch nadenkt over een mogelijke oplossing ;) )
Ik zie niet direct een manier om een bestaande save aan te passen en alle gerelateerde DLC eruit te gooien.
Dat zou je waarschijnlijk ook een gebrekkige save opleveren.
Een andere optie is terugkeren tot een savegame voordat de DLC uitkwam.

En van mensen die meer dan 40u in een savegame hebben vermoed ik dat ze toch vroeg of laat de DLC zouden kopen. (Niet dat dit een geldig excuus is)

• Letsnow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-10 11:48
leekers schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:25:
[...]

De meeste game designers en studio's zijn nu eenmaal geen filantropische instellingen dus we kunnen wel klagen maar het is logisch dat ze er wat uit proberen te halen ipv gewoon failliet te gaan !

Niemand verplicht iemand een spel of dlc te kopen allemaal eigen keus en als je dat niet wilt zijn er zoveel andere leuke dingen te vinden .
Maar een bug misbruiken om verkoop aan te zwengelen is niet echt netjes. Noteer dat ik de DLC heb en Sunken Treasure is zeker de moeite waard. Maar voor mensen die plots soms zonder het te weten of beseffen toegang hebben tot de DLC (door een bug) en daarna hun saves gelockt zien omdat ze de DLC niet hebben is het toch niet fijn. Ze worden dus wel verplicht de DLC te kopen willen ze hun huidige save verder spelen.

• MiBe
tsjarlie schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:33:
[...]

Wat stel je zelf voor als oplossing ? (als tweaker verwacht ik dat je toch nadenkt over een mogelijke oplossing ;) )
Ik zie niet direct een manier om een bestaande save aan te passen en alle gerelateerde DLC eruit te gooien.
Dat zou je waarschijnlijk ook een gebrekkige save opleveren.
Een andere optie is terugkeren tot een savegame voordat de DLC uitkwam.

En van mensen die meer dan 40u in een savegame hebben vermoed ik dat ze toch vroeg of laat de DLC zouden kopen. (Niet dat dit een geldig excuus is)
De oplossing die @MeNTaL_TO reeds noemde zou een goed begin zijn (al is het de omgekeerde wereld dat ik over een oplossing na moet denken in plaats van Ubisoft). Niet dat ik perse DLC content hoef, maar dan kan ik in ieder geval verder met m'n save game. Ik moest heel ver terug in save games om er weer een te kunnen openen, bij andere mensen gaat dat nog veel verder terug zijn. Je verliest dan enorm veel progress en met een beetje pech komt het probleem daarna weer terug.

Dat laatste vind ik overigens niet helemaal opgaan. Ik heb bijvoorbeeld heel wat uren in AoE II zitten en nooit behoefte aan de uitbreiding gehad, hetzelfde geldt voor C&C Generals. Ik vermaak me doorgaans prima met alleen de base game. Sowieso hebben de meeste mensen waarmee ik speel alleen de base game, dus als ik met hen wil spelen wordt het überhaupt geen DLC content (speel het eigenlijk alleen multiplayer).
Letsnow schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:40:
[...]

Maar een bug misbruiken om verkoop aan te zwengelen is niet echt netjes. Noteer dat ik de DLC heb en Sunken Treasure is zeker de moeite waard. Maar voor mensen die plots soms zonder het te weten of beseffen toegang hebben tot de DLC (door een bug) en daarna hun saves gelockt zien omdat ze de DLC niet hebben is het toch niet fijn. Ze worden dus wel verplicht de DLC te kopen willen ze hun huidige save verder spelen.
Je slaat de spijker op z'n kop, dat is dus precies waar het bij mij steekt.

• leekers
Letsnow schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:40:
[...]

Dat gebeurd nu eenmaal met bugs en totdat die bugs weer opgelost zijn gewoon even wachten en er niet zo een drama van maken .
Ze hebben geloof ik indertijd de season pass verkocht voor 25 euro dus het is gewoon onredelijk te eisen nu maar even gratis dlc weg te geven .
Helaas willen sommige mensen gewoon misbruik maken van een bug en zijn dus gewoon geen haar beter dan Ubisoft zelf die volgens hen bugs bewust in hun games maakt |:(

• MiBe
leekers schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:01:
[...]

Dat gebeurd nu eenmaal met bugs en totdat die bugs weer opgelost zijn gewoon even wachten en er niet zo een drama van maken .
Ze hebben geloof ik indertijd de season pass verkocht voor 25 euro dus het is gewoon onredelijk te eisen nu maar even gratis dlc weg te geven .
Helaas willen sommige mensen gewoon misbruik maken van een bug en zijn dus gewoon geen haar beter dan Ubisoft zelf die volgens hen bugs bewust in hun games maakt |:(
Het is echter niet onredelijk om te eisen dat je gewoon weer toegang hebt tot je save game, en als zij dat technisch niet op een andere manier mogelijk kunnen maken dan moet het maar zo. Zoals aangegeven hoef ik de DLC content niet eens, maar als dat de enige manier is om verder te kunnen in mijn save game heb ik weinig keuze. Vind dat dus niet bepaald misbruik maken, wat Ubisoft nu echter doet...

• Letsnow
leekers schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:01:
[...]

Vergelijk het met je auto voor onderhoud naar de garage brengen. Achteraf blijkt dat ze de velgen van jouw auto per vergissing ook hebben aangepast terwijl dat noch nodig noch gevraagd was. Maar zolang je niet betaalt voor de velgen mag je wel niet wegrijden met de auto. Je krijgt natuurlijk de keuze van de garage om te wachten tot ze de velgen weer veranderen maar de oude velgen zijn zoek geraakt en ze hebben het momenteel te druk om ze te zoeken. Maar je mag je auto niet meenemen zolang je niet voor die velgen betaalt, als je niet wilt betalen wacht maar even of kom morgen terug.

Eens zien hoe je dan zou piepen.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mike0001 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:50:
[...]

haha, ja ok :)
Maar als je iemand op een strand zou kunnen vinden, of iemand die van boord is gevallen van een bood en nog x tijd heeft kunnen overleven op zee.
Misschien leuke toevoeging, heeft ubi ook een ideeenbus.... ;)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

mike0001 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:50:
[...]

Soms lijkt het eigenlijk logischer dan je denkt :D

Ik had overigens gisteren wat raars, had een questmarker midden in de zee, via sleep-selectie kunnen kiezen en toen kreeg ik een "reward", een Legendary-item. Maar vervolgens kan ik dit item letterlijk nergens terugvinden.. Het lag niet in het water, en ik heb alle trading posts en schepen gechecked, en het was werkelijk niet terug te vinden. -O-
Dat was shit, want het was écht een goed item dat ik eigenlijk direct wilde gebruiken ;(

Edit: shit ik bedenk me net dat ik rond dezelfde tijd ook een quest had die ik gefaald had (had hem niet gezien), mogelijk was die reward dus enkel de preview van wat ik van de quest ging krijgen ipv als "gift". Doh! |:(

Angeloonie wijzigde deze reactie 16-09-2019 16:41 (14%)

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-10 15:40
Angeloonie schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:41:
[...]

Ik had overigens gisteren wat raars, had een questmarker midden in de zee, via sleep-selectie kunnen kiezen en toen kreeg ik een "reward", een Legendary-item. Maar vervolgens kan ik dit item letterlijk nergens terugvinden.. Het lag niet in het water, en ik heb alle trading posts en schepen gechecked, en het was werkelijk niet terug te vinden. -O-
Dat was shit, want het was écht een goed item dat ik eigenlijk direct wilde gebruiken ;(
Dit dus. Dat heb ik ook al een keer of 4 gehad.. Allemaal in dezelfde savegame. Van die gele quest sterren midden op zee of in een bos, totaal onzichtbaar, wel te selecteren. Voer je hem uit, krijg je een reward maar die verschijnt nergens }:O

Darker wijzigde deze reactie 16-09-2019 17:37 (30%)

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-10 23:47
Momenteel ondervind ik een bug.
Als een AI iets koopt/verkoopt aan mij en dan bij mijn trade history kijkt dan staan er veel oudere trades bovenaan die ik allang niet meer verkoop.
Als ik naar beneden scroll veranderd ook de tijd naar een ouder tijdstip.
Hebben jullie deze bug ook? Ik las op internet dat hier meer mensen last van hebben, maar dat waren topics uit april/mei.
Ook als ik een melding krijg dat er een trade fullfilled is door een AI dan is dat schip niet in mijn haven.

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:48
Gisteren weer een nieuwe MP opgestart. Dit maal zonder DLC omdat een van de twee die niet had.
Geen probleem dat grote eiland zorgt toch voor een zekere onbalans in de game. Zeker als je met drie echte spelers speeld. Eilanden waren sowieso niet echt een probleem. ik had een prima starteiland alleen kaapte de drie sterre npc naast me snel het eiland onder me weg wat ik eigenlijk heel goed had kunnen gebruiken. Daar even niet opgelet, dus jammer volgende keer daar meer focus op leggen.

We spelen tegen Alonso Graves. Die doet zijn naam wel eer aan want ik had binnen een uur al oorlog met hem. Uit het niets want ik was net een missie aan het doen, dus ja. Aangezien ik ook nog naast en dus boven hem zit zitten onze wegen elkaar aardig in de weg. Ik ben dus bezig om Frigates te bouwen en heb net de staalproductie dusdanig uitgebreid dat ik op grote schaal kannonen kan gaan bouwen en de daarbij behorende Ships of the Line want ik wil dit in een vroeg stadium afhandelen voordat het echt voor problemen gaat zorgen.
Maar dat kost wel echt veel geld en middelen. Dus ik heb een aandeel aan de queen verkocht om ervoor te zorgen dat ik in elk geval even een shipjard neer kon zetten om schepen te bouwen.

Ik zit al in the new world als eerste. Ik was Graves dus voor. Dat was ook een van de redenen dat ik een shipjard nodig had want mijn flagship was bezig met de new world expeditie. Dat probeer ik snel te doen want: Betere eilanden en sneller rum. Rum is geld. Daarnaast scheeld het best wel weer dat je dan daar van daan clippers kunt bouwen want ervoor zorgt dat je op je old world eiland slagschepen kan blijven bouwen.

Gisteren wel een aantal keer een crash to desktop gehad. Maar naar het updaten van mijn 1080 leek alles weer over te zijn en goed te draaien

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:19
@0108daniel dit is al een bug sinds release. Trade log klopt geen bal van.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• GerGio
MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:57:

De oplossing die @MeNTaL_TO reeds noemde zou een goed begin zijn (al is het de omgekeerde wereld dat ik over een oplossing na moet denken in plaats van Ubisoft). Niet dat ik perse DLC content hoef, maar dan kan ik in ieder geval verder met m'n save game. Ik moest heel ver terug in save games om er weer een te kunnen openen, bij andere mensen gaat dat nog veel verder terug zijn. Je verliest dan enorm veel progress en met een beetje pech komt het probleem daarna weer terug.

Dat laatste vind ik overigens niet helemaal opgaan. Ik heb bijvoorbeeld heel wat uren in AoE II zitten en nooit behoefte aan de uitbreiding gehad, hetzelfde geldt voor C&C Generals. Ik vermaak me doorgaans prima met alleen de base game. Sowieso hebben de meeste mensen waarmee ik speel alleen de base game, dus als ik met hen wil spelen wordt het überhaupt geen DLC content (speel het eigenlijk alleen multiplayer).
Je wordt niet echt verplicht tot het kopen van iets. Ik geloof niet dat het met opzet gedaan is. Ik vind juist dat Blue Bite een van de meest open ontwikkelaars. Zou het vervelend vinden om weer overnieuw te beginnen maar het is misschien ook weer een kans om zaken beter te regelen. Ik zie in elk nieuwe game weer nieuwe kansen en ik speel of MP met drie verschillende vrienden dus ik heb nu denk ik 5 open games lopen. Daaraan toevoegend dat ik de Season pass heb gekocht voor 16 euro in de tijd en dat vond ik hem tot dus ver prima waard

Offtopic dat weet ik maar hoe heb je niet de uitbreiding van C&C Generals kunnen spelen. Dat was echt een van de beste uitbreidingen die ik ooit in een spel heb gezien

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

GerGio schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:43:
[...]
Offtopic dat weet ik maar hoe heb je niet de uitbreiding van C&C Generals kunnen spelen. Dat was echt een van de beste uitbreidingen die ik ooit in een spel heb gezien
Zero Hour _O_

Man wat wil ik graag weer gewoon exact zo'n zelfde game met moderne graphics en physics :'(

• MiBe
[...]

Je wordt niet echt verplicht tot het kopen van iets.
Maar dan kan ik dus niet verder met m'n game, dus het duwt me wel heel duidelijk in een bepaalde richting. En dan kan ik het niet echt meer een vrijwillige keuze noemen om het aan te schaffen. @Letsnow maakt wat dat betreft een zeer treffende vergelijking met hoe het op mij overkomt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden:
Letsnow schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:19:
Vergelijk het met je auto voor onderhoud naar de garage brengen. Achteraf blijkt dat ze de velgen van jouw auto per vergissing ook hebben aangepast terwijl dat noch nodig noch gevraagd was. Maar zolang je niet betaalt voor de velgen mag je wel niet wegrijden met de auto. Je krijgt natuurlijk de keuze van de garage om te wachten tot ze de velgen weer veranderen maar de oude velgen zijn zoek geraakt en ze hebben het momenteel te druk om ze te zoeken. Maar je mag je auto niet meenemen zolang je niet voor die velgen betaalt, als je niet wilt betalen wacht maar even of kom morgen terug.
Ik weet inderdaad dat veel mensen lyrisch zijn/waren over Zero Hour, heb zelf echter altijd genoeg gehad aan de base game (zoals met veel spellen overigens, ik bezit amper uitbreidingen voor spellen). Mocht de base game van Anno 1800 me op een gegeven moment gaan vervelen (ik betwijfel het, want die is al behoorlijk uitgebreid in mijn optiek) kan ik op een later moment altijd nog overwegen om de DLC aan te schaffen. Ik wil er alleen niet op een manier als deze toe bewogen worden, dat schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:49
Het was sneller om in 2205 alle sector projects te unlocken om zo 30 uPlay punten te krijgen voor korting op de 1800 DLC, dan dat ik een MP match kon vinden in 1800.

Overigens voelt 2205 nog steeds 4x groter aan dan 1800. Maar goed.

Dus ik wil de DLC aanschaffen, maar ligt die store eruit ... dagen...

Ik ben er wel blij om want eigenlijk breek de aankoop ook maar gewoon af. Ik ben een ontevreden klant.

Ik heb ook nog een ticket lopen over een game die niet wil downloaden waar al 7 dagen niet eens een reactie op komt.

Het was leuk 1800, maar ik ben een beetje klaar met de zooi eromheen denk ik. Wellicht over een jaartje eens kijken.

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:10
game update 5.2

https://www.anno-union.com/en/game-update-5-2-and-playtest/

Verschillende bugfixes, en je kan je ook aanmelden voor de co-op beta/playtest

• 0108daniel
SMD007 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:13:
@0108daniel dit is al een bug sinds release. Trade log klopt geen bal van.
Oh wauw en dan nog steeds geen fix gevonden?
Dit is al bijna een half jaar.
Zelf hou ik enorm van economie games, daarom vind ik deze bug ook erg vervelend.
Er zit namelijk nog een bug in al weet ik niet of dat ermee te maken heeft.
De AI komt niet meer op mijn home eiland om goederen te kopen/verkopen.
Dit terwijl ik veel goederen te koop heb aangeboden.

• GerGio
MiBe schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:15:
Maar dan kan ik dus niet verder met m'n game, dus het duwt me wel heel duidelijk in een bepaalde richting. En dan kan ik het niet echt meer een vrijwillige keuze noemen om het aan te schaffen. @Letsnow maakt wat dat betreft een zeer treffende vergelijking met hoe het op mij overkomt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden:

[...]

Mocht de base game van Anno 1800 me op een gegeven moment gaan vervelen (ik betwijfel het, want die is al behoorlijk uitgebreid in mijn optiek) kan ik op een later moment altijd nog overwegen om de DLC aan te schaffen. Ik wil er alleen niet op een manier als deze toe bewogen worden, dat schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.
Ik snap dat het erg vervelend is maar ik denk dat het de manier is waarop je er naar kijkt. Jij ziet het als een marnier waarop je soort van gedwongen wordt de DLC te kopen. Ik zie het simpel als een corrupted save game. Dat de workaround is dat je de DLC koopt en dat je daar toevallig toegang toe had is vervelend.

Ik denk niet dat het opzet was ik denk dat Blue Bite best wel goed bezig is met de spelers van Anno 1800.

Gisteren weer verder met onze mp game. Ik moet zeggen dat het opbouwen van een vloot wel lekker gaat als je twee sailing shipjards hebt in The Old World om ships of the line te bouwen en 1 in The New World voor Clippers. Ik moet wel zeggen dat ik het verschil voor bier op mijn eiland wel extreem vind. Het scheeld gewoon 3,5K aan inkomten.

Ik denk dat ik de volgende sessie klaar ben met mijn vloot waardoor ik een eiland kan terugpakken wat ik nodig ga hebben om echt te groeien. Daarnaast kan ik dan al mijn schepen redelijk veilig neerleggen zodat ik ook nog alle handelsroutes kan domineren.

GerGio wijzigde deze reactie 18-09-2019 08:26 (21%)

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

AntiChrist7 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:55:
game update 5.2

https://www.anno-union.com/en/game-update-5-2-and-playtest/

Verschillende bugfixes, en je kan je ook aanmelden voor de co-op beta/playtest
Lekker vaag.. hebben ze de Club Rewards voor Botanica gefixed, maar bij mij staan alle Sunken Treasures rewards nog wel locked.. Terwijl ik de Season Pass heb.. Halve fix zeg maar? :P

Gisteren weer lekker bezig geweest met uitbreiden van mijn Crown Falls, steeds groter en meer inkomen. Mijn balans staat nu op +75k oid waarvan 95% van die stad komt :) Miste ook nog een paar Happiness items (jewellery, sigars) waar ik nu mee bezig ben, dus dat gaat nog dik stijgen binnenkort.
Bleek dat ik voor Jewellery eigenlijk alles al had opgezet behalve de Jewellers zelf :+ Eiland vol met Gold en Pearls, maar niemand die er iets mee deed _O-

Heb gisteren een epic item gekocht waardoor de Canneries enkel Piggies gebruiken. Man dat is tot nu toe echt wel het meest nuttige item dat er is. Gewoon mijn hele Paprika-Meat eiland volledig overbodig, en mijn hub-eiland waar ik de Canned Food maakte een stuk minder lelijk geworden. :D

Vind het wel jammer dat nieuwe eilanden zoveel influence kosten en dat ook Zoo's etc zoveel kosten. Je wordt echt heel beperkt daardoor. Een nieuw eiland kost mij nu iet van 40 influence terwijl ik er eigenlijk niet eens zo heel veel heb.. In de New World heb ik er 5 (waarvan ik mij nu net bedenk dat 1 ongebruikt is en miniscuul klein), in de Old World 6 en in de Cape 1. Maar goed met meer Investors zal het wel weer hard terugkomen.

Heb mijn vloot die in iedere Piratenhaven ligt al teruggebracht tot 2 battleships met de legendary kanonnen van de Cape, en die redden het dan telkens wanneer de pirates terugkomen. Hierdoor hoef ik daar niet meer op te letten en kan ik ongestoord mijn ding doen.

Wat doen jullie trouwens met de vele trade routes na een flink aantal uren groei in je game? Ik gooi bijv. alle trade routes er uit zodat alles stil ligt, en doe vervolgens eigenlijk niets en wacht tot de resources wat afgenomen zijn om te kijken wie/wat nodig heeft. Vervolgens ga ik ze dan opnieuw indelen en dan hopelijk zo efficiënt mogelijk op dat moment. :)

Angeloonie wijzigde deze reactie 18-09-2019 09:08 (8%)

• GerGio
Angeloonie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:57:
[...]

Lekker vaag.. hebben ze de Club Rewards voor Botanica gefixed, maar bij mij staan alle Sunken Treasures rewards nog wel locked.. Terwijl ik de Season Pass heb.. Halve fix zeg maar? :P

Heb gisteren een epic item gekocht waardoor de Canneries enkel Piggies gebruiken. Man dat is tot nu toe echt wel het meest nuttige item dat er is. Gewoon mijn hele Paprika-Meat eiland volledig overbodig, en mijn hub-eiland waar ik de Canned Food maakte een stuk minder lelijk geworden. :D

Heb mijn vloot die in iedere Piratenhaven ligt al teruggebracht tot 2 battleships met de legendary kanonnen van de Cape, en die redden het dan telkens wanneer de pirates terugkomen. Hierdoor hoef ik daar niet meer op te letten en kan ik ongestoord mijn ding doen.
O die is wel onwijs fijn die zou ik ook wel willen hebben.

Is het niet handig om te kijken of je uiteindelijk vrienden wilt worden met de piraten. Die van The New World is het makkelijkste te overtuigen. Daar verkoop ik meestal stapels rum aan. Zegmaar gewoon alles wat ik van mijn voorraad eiland over heb gaat naar hem toe. Dat levert meestal super veel geld op. Niet dat dat nu een probleem is. Maar in het begin vind ik dat wel handig

• mike0001
[...]

Gisteren weer lekker bezig geweest met uitbreiden van mijn Crown Falls, steeds groter en meer inkomen. Mijn balans staat nu op +75k oid waarvan 95% van die stad komt :) Miste ook nog een paar Happiness items (jewellery, sigars) waar ik nu mee bezig ben, dus dat gaat nog dik stijgen binnenkort.
Bleek dat ik voor Jewellery eigenlijk alles al had opgezet behalve de Jewellers zelf :+ Eiland vol met Gold en Pearls, maar niemand die er iets mee deed _O-

Vind het wel jammer dat nieuwe eilanden zoveel influence kosten en dat ook Zoo's etc zoveel kosten. Je wordt echt heel beperkt daardoor. Een nieuw eiland kost mij nu iet van 40 influence terwijl ik er eigenlijk niet eens zo heel veel heb.. In de New World heb ik er 5 (waarvan ik mij nu net bedenk dat 1 ongebruikt is en miniscuul klein), in de Old World 6 en in de Cape 1. Maar goed met meer Investors zal het wel weer hard terugkomen.

Wat doen jullie trouwens met de vele trade routes na een flink aantal uren groei in je game? Ik gooi bijv. alle trade routes er uit zodat alles stil ligt, en doe vervolgens eigenlijk niets en wacht tot de resources wat afgenomen zijn om te kijken wie/wat nodig heeft. Vervolgens ga ik ze dan opnieuw indelen en dan hopelijk zo efficiënt mogelijk op dat moment. :)
Dat opdoeken van de trade routes heb ik ook een keer gedaan en ging toen finaal de mist in.
Ik zorg er voor dat ik kijk wat mijn eiland nodig heeft en daar baseer ik mijn routes op. Als ik ergens een geel waarschuwings icoontje heb kijk ik even wat er aan de hand is. Heb ik die resource nodig of juist niet, dan voeg ik eens chip toe of haal ik er een weg.
Ook heb ik per resource 1 schip (die kleine zeilbootjes waar je twee resources in kan doen)
Alleen van new world naar old world prop ik ze vol. Omdat die routes gewoon langer duren (geldt ook voor naar de cape)
Piraten heb ik geen last van. In de old world heb ik vrede, in the new world staat die uit. Scheelt ook influence want heb maar enkele oorlogsschepen.

ik vergeet trouwens steeds om items en personen te kopen. Ben veel te druk met micro management van mijn 3 werelden en 14 eilanden.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zijn paar van die persons die ERG sterk zijn ja.
Die van varkens ipv goulash is top.
Graan ipv Meel is ook erg fijn.
Je hebt er ook nog een die voor cars hele productie lijn vervangt door carbon fillaments.
Was er geloof ik ook 1 die goud bars vervangt voor goud ore bij de jewelers.
En voor de new world zijn er ook paar erg handig.

Erg de moeite om dat in de gaten te houden

hierbij de volledige lijst btw. (spoilers obviously ;) )
https://anno1800.fandom.com/wiki/Trade_Union

TepelStreeltje wijzigde deze reactie 18-09-2019 12:56 (12%)

• leekers
Wat weer wel leuk is in deze update is :

Botanica ornaments can now be placed freely in your cities from the construction menu (Artisan / Obrero / Culture tabs).
Items such as flowerbeds can now also be activated via the item section of any Warehouse, not only from your Harbor.

Tenminste voor diegenen die de DLC hebben gekocht .

• AntiChrist7
[...]

Heb alles kunnen unlocken. Twitch drops heb ik nog niet gecheckt

• GerGio
TepelStreeltje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:31:
Zijn paar van die persons die ERG sterk zijn ja.
Die van varkens ipv goulash is top.
Graan ipv Meel is ook erg fijn.
Je hebt er ook nog een die voor cars hele productie lijn vervangt door carbon fillaments.
Was er geloof ik ook 1 die goud bars vervangt voor goud ore bij de jewelers.
En voor de new world zijn er ook paar erg handig.

Erg de moeite om dat in de gaten te houden

hierbij de volledige lijst btw. (spoilers obviously ;) )
https://anno1800.fandom.com/wiki/Trade_Union
Ja ik had er een die ervoor zorgde dat je koffieroosters Chocolade er af en toe bij maakte. Maar dat telde wel dusdanig aan dat ik dus geen chocolade productie hoefde te bouwen.

• AntiChrist7
Ik ben nog niet ver genoeg geraakt om het te kunnen checken (ik ben een chronische restarter), maar is er een limiet op het aantal huizen dat je kan promoveren naar het volgende level?

In vorige edities (1404 bijvoorbeeld) was het zo dat je namelijk maar 80% van de peasants citizen kon laten worden, en dan 80% van die citizens konden merchants worden. En dan weer 80% van de merchants worden nobles.

Ik vraag me af of je Crown falls exclusief met investors kunt zetten

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:50

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Ik geloof dat ik al eens een afbeelding of filmpje ergens voorbij heb zien komen waarbij er alleen maar investors op de kaap zaten. Zou dus inderdaad kunnen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• GerGio
AntiChrist7 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:34:
Ik ben nog niet ver genoeg geraakt om het te kunnen checken (ik ben een chronische restarter), maar is er een limiet op het aantal huizen dat je kan promoveren naar het volgende level?

In vorige edities (1404 bijvoorbeeld) was het zo dat je namelijk maar 80% van de peasants citizen kon laten worden, en dan 80% van die citizens konden merchants worden. En dan weer 80% van de merchants worden nobles.

Ik vraag me af of je Crown falls exclusief met investors kunt zetten
Ja dat kan, De beperkende factor is nu namelijk de workforce. Dat vind ik opzicht een verbetering want het brengt een extra dimentie in de game en het legt uit waarom je maar een bepaald aantal huizen met die personen kunt hebben. Houd alleen wel rekening met het feit dat je die workforce wel nodig hebt op je eiland voor je mijnen enzo. Dus dat je wel een commuter pier nodig gaat hebben om mensen van en naar je eiland te varen.

• Darker
Ik heb sinds kort een bug dat ik geen charter routes meer kan aanmaken zonder dat het 5 influence kost. Dit terwijl ik er 0 heb. "Insufficient influence".

Ook heb ik sinds 5.2 ineens negatief saldo aan Influence points. Ze geven aan in de release notes dat dit door gedupliceerde schepen moet komen maar ik zie ze nergens terug :S

-> Herstel; heb toch een gedupliceerd schip gevonden :+

Darker wijzigde deze reactie 19-09-2019 16:11 (8%)

• Letsnow
Darker schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:08:
Ik heb sinds kort een bug dat ik geen charter routes meer kan aanmaken zonder dat het 5 influence kost. Dit terwijl ik er 0 heb. "Insufficient influence".
Dit is geen bug, je krijgt er een paar gratis maar daarna kosten ze influence.

• Darker
Letsnow schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:15:
[...]

Dit is geen bug, je krijgt er een paar gratis maar daarna kosten ze influence.
Lezen is een vak }:O Ik heb 0 (NUL) charter routes. Ik ben ermee bekend dat ze na 4 stuks 5 influence per stuk kosten.

• SMD007
Darker schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:32:
[...]

Lezen is een vak }:O Ik heb 0 (NUL) charter routes. Ik ben ermee bekend dat ze na 4 stuks 5 influence per stuk kosten.
3 stuks zijn er gratis. Maar dan nog raar als je er 0 hebt dat je er nu al voor moet betalen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Letsnow
Darker schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:32:
[...]

Die 0 (NUL) kon ook op jouw influence slaan, zeker aangezien je daarna vermeld "insufficient influence".

• 0108daniel
De patch 5.2 heeft helaas voor veel mensen, tevens voor mij, niet veel goed gebracht.
Er waren mensen die last hadden van ghost ships.
Na de update heb ik hier ook last van, en ook mijn trading routes werken niet meer naar behoren.
De trade history werkt niet meer en er komen geen AI schepen mijn haven in om goederen te kopen/verkopen....
Ik heb op het officiele forum hier al melding van gemaakt, dus de makers zouden dit moeten weten.
Ik zag dat ik niet de enige was, op het forum van UBI regent het reacties/klachten met mensen die ook deze problemen hebben.
De influence klopt ook niet meer na de update, dit moeten ze ook weer fixen.
Zo ontzettend jammer, want ik hou van Anno, maar op deze manier word het traden waar de game toch veel om draait onmogelijk gemaakt.

• Deux
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-10 13:57
Na 5.2 ook ghost ships en mijn influence ging naar - 67. Ik heb de ghost ships verwijderd en mijn influence kwam terug naar -57.

Ben maar een nieuw game begonnen. Spijtig, zat al uren 'werk' in.

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-10 18:31
Wat wordt er bedoeld met ghost ships? Schepen die van je map verdwijnen ofzo?

• 0108daniel
@Duex: Ja helaas, de influence zal niet snel meer terugkomen :(

@Sacul: Niet perse verdwijnen.
Als je trade routes heb en je gaat naar het schip dan zijn ze doorzichtig.
Er is nog een andere bug die met de schepen te maken heeft, maar die weet ik even niet meer.
Er schijnt ook een probleem te zijn dat de schepen naar de rand van de map varen zonder reden.
Al met al zijn er nog aardig wat bugs, zo niet meerdere bijgekomen sinds de 'patch'

• Deef_
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 11:30
0108daniel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:00:
De patch 5.2 heeft helaas voor veel mensen, tevens voor mij, niet veel goed gebracht.
Er waren mensen die last hadden van ghost ships.
Na de update heb ik hier ook last van, en ook mijn trading routes werken niet meer naar behoren.
De trade history werkt niet meer en er komen geen AI schepen mijn haven in om goederen te kopen/verkopen....
Ik heb op het officiele forum hier al melding van gemaakt, dus de makers zouden dit moeten weten.
Ik zag dat ik niet de enige was, op het forum van UBI regent het reacties/klachten met mensen die ook deze problemen hebben.
De influence klopt ook niet meer na de update, dit moeten ze ook weer fixen.
Zo ontzettend jammer, want ik hou van Anno, maar op deze manier word het traden waar de game toch veel om draait onmogelijk gemaakt.
Yep, ik heb het ook. Verschrikkelijk.

Door de ghost boats loopt de trading stuk. En daardoor krijg ik shit in de cities. Maar om die te fixen, heb ik een goeie bevoorrading terug nodig...

Volgende Ubisoft games krijgen een ban.

• SMD007
@Deef_
Ubisoft = uitgever
bluebyte = maker van Anno
Om dus alle games uitgegeven door Ubisoft te bannen voor je zelf is volkomen onlogisch ;)

Wat betreft de problemen. Ik heb zelf al een tijdje niet gespeeld, maar is het niet zo dat er ghost ships waren en dat patch 5.1 en 5.2 dit oplossen door de ghost ships echt eigendom van jou te maken vandaar dat je ook minder en dus zelfs in - kan komen met influence? Dit hadden ze gedaan zodat je de goederen op deze "ghost" ships kon lossen en als je daarna de ships verkoopt of destroyed (select ship en press delete) je de influence ook weer gewoon terug krijgt?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Toch knap dat ze met elke patch keer kapot maken dan Fixen (althans, zo lijkt het).

Ik ga iig weer ff verder met een andere game en kijk over paar weken weer hoe het er mee staat

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Tsja dan ga ik maar even tegengeluid geven: ik heb echt nergens last van.. Ben tot nu toe nog geen enkele bug tegengekomen (behalve dat 1x de weergave van treinrails aan het trippen was, maar na slopen en nog een keer leggen was dat over).
Nog geen dubbel schip of iets anders raars met trade routes gezien! :)

Heb gisteren al mijn traderoutes weer geschrapt, al mijn Clippers vervangen met Cargo Ships en de routes zo goed mogelijk ingedeeld. Maar gaat nog steeds niet helemaal lekker en gebruik te veel schepen in de OW om de "troep" needs als Sausage, Soap en Work Clothes rond te pompen binnen de OW en richting CT.

Daarom nu in de Cape begonnen met 2 nieuwe eilanden naast Crown Falls, gericht op specifieke needs.

Een eiland ga ik inzetten om in grote aantallen de "basic" needs/happiness als Clothes, Sausages, Schnapps etc. te maken.
Het andere eiland gebruik ik voor de iets hogere needs, dankzij de handige fertility/resources kan ik daar Beer maken, maar ook Oil verzamelen. Ook ga ik hier Fur Coats maken en Glasses.
Op een eiland dat ik daar al had heb ik een commuter pier gemaakt met Crown Falls, zodat ik op dat eiland alle ruimte kan gebruiken om de consumables van Artisans en Investors te maken. Is de 1e keer dat ik die pier gebruik, maar damn dat is handig! :o Kan het volle eiland gewoon voor productie gaan bouwen en niet kijken naar die population :)
Nu de hele productielijn voor Grammophones opgezet, en ga ook Steam Carriages daar maken. Nu enkel nog de Epic vinden waarmee die Filaments ipv Steam Motors gebruiken, scheelt weer een zooi gebouwen.

Ik zal nog steeds wel wat spul vanuit de OW gaan halen omdat ik daar mijn hele productie voor bepaalde items geoptimaliseerd heb met Trade Unions, maar vooral die basic needs verplaatsen is simpel en scheelt echt veel trade routes/schepen. (kan er zo 10 schrappen denk ik)

Mijn grootste issue is momenteel eigenlijk dat in de NW alle eilanden eigenlijk ruk zijn.. Ze hebben werkelijk waar allemaal rivieren er dwars doorheen lopen en hebben hele irritante vormen (zandlopervorm met rivieren bijv.). Hierdoor vrij weinig ruimte om efficient resources te farmen, hierdoor word ik genoodzaakt om meer eilanden te claimen dan ik zou willen, omdat het simpelweg niet loopt anders. Vind het vrij bizar dat die eilanden in de NW zo'n irritante layout hebben.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:43
Eventueel een mod gebruiken waarbij je specifiek die rivieren kan verwijderen in de NW.
Dat is de enige mod die ik momenteel gebruik in het spel omwille van identieke frustratie...

xbox: pvanst1p

• AntiChrist7
Je kan het zien als een simulatie van de jungle/ruwere omstandigheden waarin er moest verbouwd worden

Ik heb er niet zo'n probleem mee, het is leuke variatie. Gewoon copy paste van de OW is ook niks aan, en het is een goede test van je planning skills. Als je 1404 hebt gespeeld moest je ook met Noria's rekening houden

• piripi
AntiChrist7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:11:
Je kan het zien als een simulatie van de jungle/ruwere omstandigheden waarin er moest verbouwd worden

Ik heb er niet zo'n probleem mee, het is leuke variatie. Gewoon copy paste van de OW is ook niks aan, en het is een goede test van je planning skills. Als je 1404 hebt gespeeld moest je ook met Noria's rekening houden
Oh ja, de Noria's... Ik was ze al vergeten ;-)

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 22:40

Aganim

I have a cunning plan..

piripi schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:12:
[...]

Oh ja, de Noria's... Ik was ze al vergeten ;-)
Verdrongen bedoel je, zelfs met alle upgrades raakten die dingen vaker leeg dan je lief was. :P

Subnautica onderzoeken in alle rust? No More Vehicle Attacks

• Fragadder
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-10 07:56
Pas een weekje begonnen met Anno, eerst een heel stuk campaign maar nu toch naar sandbox overgeschakeld.

Ik heb nu eindelijk pas door dat ik bepaalde dingen moet doen om influence te investeren voor bonussen ipv dat ik zelf die punten erin moet stoppen.
Bij expansion is dat eilanden bouwen, en het zegt "1 influence per 1000 tiles".
Weet iemand of dat per bebouwde tiles is of gaat dit op eiland grootte?

Ik heb namelijk gewoon 1 eiland in de old world, en nu 1 bebouw in the new (+2 waar ik alleen een haven heb) en ik zit daar al op 50 influence points. Zo ga ik nooit een groot eiland kunnen bouwen voor dit de pan uit reist.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

als je een nieuw eiland wil claimen, kost die influence per tile. Dus per lege tile!
Grote eilanden, kosten meer influence.

Hoe krijg je meer influence? meer inwoners (zeker met investors gaat dit hard) en niet teveel uitgeven natuurlijk.
Schepen kosten influence, trade unions/harbor offices/town halls kosten allemaal ook influence, dus let er op dat je niet teveel van deze neer zet.
Ook commuter piers kosten hoop influence (en een bak geld aan onderhoud)!

zie ook https://anno1800.fandom.com/wiki/Influence voor meer info :)

• AntiChrist7
Fragadder schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:10:
Pas een weekje begonnen met Anno, eerst een heel stuk campaign maar nu toch naar sandbox overgeschakeld.

Ik heb nu eindelijk pas door dat ik bepaalde dingen moet doen om influence te investeren voor bonussen ipv dat ik zelf die punten erin moet stoppen.
Bij expansion is dat eilanden bouwen, en het zegt "1 influence per 1000 tiles".
Weet iemand of dat per bebouwde tiles is of gaat dit op eiland grootte?

Ik heb namelijk gewoon 1 eiland in de old world, en nu 1 bebouw in the new (+2 waar ik alleen een haven heb) en ik zit daar al op 50 influence points. Zo ga ik nooit een groot eiland kunnen bouwen voor dit de pan uit reist.
Je verdient 15 influence per company level, en je company level gaat omhoog naarmate je meer bewoners hebt. Dus als je een grote basisbevolking hebt, en je spendeert niet teveel influence aan propaganda en dergelijke, kan je vrij snel influence verdienen

En endgame voorzien investors inderdaad influence per woning

Het hangt er een beetje vanaf met welke AI je speelt en wat je speelstijl is (ik met Qing+bente+mercier), maar ik spendeer mijn influence vrij snel aan het koloniseren van een redelijk aantal goeie eilanden (eerst in de old world, dan in de nieuwe). Ik laad een schip met 50t hout, en zodra staal is unlocked koop ik het bij archibald, en koloniseer de goeie eilanden. Dan moet ik me later gaan zorgen maken met aandelen om ze van de AI te veroveren. Same in de nieuwe wereld.

Omdat de cape zo gigantisch is kost het ongeveer een 120 influence, dus ik spaar dat eerst op voor ik de expeditie doe. Om zoveel influence te bekomen bouw je gewoon tot workers op op andere eilanden (waar bijvoorbeeld je bier wordt gemaakt, of de peppers worden geteeld omdat je die fertility niet op je main eiland hebt).

• SMD007
AntiChrist7 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:27:
[...]

Omdat de cape zo gigantisch is kost het ongeveer een 120 influence,
133 om precies te zijn.

• Fragadder
Je betaald dus bij het coloniseren van een eiland voor de grootte van het eiland? Niet voor wat je ook daadwerkelijk bebouwt?

Dus als je cape koloniseert is het bam 133 inleveren. Eilandje claimen - bam max costs :)

Dan weet ik waar ik aan toe ben!

Fragadder wijzigde deze reactie 24-09-2019 14:52 (18%)

• AntiChrist7
Fragadder schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:12:
[...]

Je betaald dus bij het coloniseren van een eiland voor de grootte van het eiland? Niet voor wat je ook daadwerkelijk bebouwt?

Dus als je cape koloniseert is het bam 133 inleveren. Eilandje claimen - bam max costs :)

Dan weet ik waar ik aan toe ben!
idd. je kan het zien als de derde resource die je nodig hebt voor een pakhuis te bouwen (naast staal en hout)

• Darker
Argh, meer dan 150 miljoen coins gespendeerd bij Eli om "Chef Michel" te krijgen.. maar nee :(

Die gast is echt onmogelijk......

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Darker schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:36:
Argh, meer dan 150 miljoen coins gespendeerd bij Eli om "Chef Michel" te krijgen.. maar nee :(

Die gast is echt onmogelijk......
haha, dit ken ik zo goed :P
maar heb wel gemerkt dat als je meer geld hebt, het aanbod dure items ook groter wordt.
Dus heb je maar halve ton, krijg je ook geen items van meer dan een halve ton.
De baker is common (die dus flour vervangt voor grain), dus die moet je echt vroeg kopen, anders wordt hij begraven onder de epics/rares.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Ok heb mijn eerste echte bug tegengekomen :P

Anne Harlow kwam weer terug, heb toen meteen cease fire, etc. gedaan om vriendjes te worden. Maar op de een of andere manier schoten we nog wel tijdens een Cease Fire. Vervolgens ging ze haar basis herbouwen, maar dat gebeurt niets. De quest verdwijnt ook telkens (maar heb nog niet een keer de timer afgewacht in de OW, ben telkens aan switchen dus misschien verdwijnt die questtimer bij een switch).

Maar het komt er op neer dat Anne Harlow niet terugkomt. Ze staat ook nooit meer in het Diplomacy menu, en er komen wel telkens nieuwe bootjes in haar eiland te liggen, gisteren op een gegeven moment 12 van die Monitors... Maar ze blijven daar dus op zich niet boeiend. Kan dus alleen niets meer met haar doen...

Ga nog wel proberen om de timer af te wachten in de OW of dat effect heeft.

Man wat gaat het verbruik van Pennyfarthings, Rum, Coffee en Chocolate hard zeg. Heb nu volgens mij per resource 3 schepen die constant 300 aanvoeren naar mijn hoofdeiland.

Ben nu wel flink aan het uitbreiden op Crown Falls. Van water naar het midden is volgebouwd, daarachter heb ik een uitgebreide Zoo, Museum, Botanical Garden en World Fair liggen, en nu daar weer achter verder aan het bouwen.
Blijf Electricity irritant vinden doordat je in feite maar 1 spoortje hebt in het begin. Snap niet dat ze niet gewoon 4-5 sporen hebben gedaan uitgaand van de harbor..

Angeloonie wijzigde deze reactie 26-09-2019 11:37 (25%)

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 21:39
Ik las ergens dat er een mod is om de rivieren in de New World "uit" te zetten.
Maar ik kan deze nergens vinden, met uitzondering van Spice it up mod. Maar de veranderd het hele spel en daar heb in geen behoefte aan.

Een map maker zou ook fantastisch zijn voor sandbox spelers.

• leekers
duk3n schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:20:
Ik las ergens dat er een mod is om de rivieren in de New World "uit" te zetten.
Maar ik kan deze nergens vinden, met uitzondering van Spice it up mod. Maar de veranderd het hele spel en daar heb in geen behoefte aan.

Een map maker zou ook fantastisch zijn voor sandbox spelers.
Spice it up is een collectie van mods die je allemaal per mod aan en uit kan zetten ,
Als je alleen "rivers" mod wilt gebruiken kun je alle anderen gewoon uit zetten (zie readme file)

• piripi
Die Spice it up is idd modulair opgebouwd! Zelf heb ik volgende changes actief:
- Rivieren uitgeschakeld in NW
- Harbor area iets vergroot
- Cargo cap bij clippers verhoogd (50->75)

• Fragadder
Stomme vraag wellicht maar hoe download / gebruik ik mods? dit klinkt als iets wat ik hard nodig ga hebben...

• piripi
Hier vind je de spice up files, samen met uitleg van mogelijke mods die ze nu voorzien
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5?tab=description

Daarnaast moet je nog de modloader installeren (enkele Dll's aanpassen)
https://github.com/xforce/anno1800-mod-loader
(Beneden staat een installatie instructie op die pagina)

Laatste release vind je dan hier
https://github.com/xforce/anno1800-mod-loader/releases

• Fragadder
Mijn dank is groot, is het alleen uitschakelen van de rivieren in de NW moeilijk? EN de rest aan laten.

Tevens: als ik dit doe, kan ik dan nog verder met mijn huidige game of moet ik opnieuw beginnen?

Alvast heel erg bedankt!

• piripi
Fragadder schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:37:
Mijn dank is groot, is het alleen uitschakelen van de rivieren in de NW moeilijk? EN de rest aan laten.

Tevens: als ik dit doe, kan ik dan nog verder met mijn huidige game of moet ik opnieuw beginnen?

Alvast heel erg bedankt!
Nee hoor, je zal zien. Spice it up is een verzameling van foldertjes.
De folders waar je de prefix - hebt worden zo geactiveerd (of desactiveerd) weet het niet meer juist.

Als ik me goed herinner heb ik dit toegevoegd toen ik reeds bezig was met een sandboxgame. Ik had de NW wel nog niet ontdekt, maar de rivieren waren idd niet zichtbaar.

Misschien vind je nog andere leuke tweaks! Succes!

• 0108daniel
De rivieren uitschakelen heeft geen invloed op de savegame.
Je moet dus een nieuwe map aanmaken.
Helaas werkt het niet op de huidige savegame.

• Asateo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-10 14:53
Hum, ik zit wat vast, wel eigenlijk niet, maar toch stoort me iets.

Al mijn mensen zijn overal gelukkig en hebben alles dat ze nodig hebben. Ik heb helemaal niet veel schepen, alleen een overflow van een 500 werkers op mijn main eiland, verspreid over de verschillende standen.
Toch maak ik zo'n 4500 verlies. Dat wordt goed gemaakt door trade. Ik ga er financieel op vooruit, maar ik vraag me af of dat standaard is, voorbij een bepaald punt dat je je geld alleen uit trade haalt, of doe ik iets verkeerd?

• piripi
0108daniel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:59:
De rivieren uitschakelen heeft geen invloed op de savegame.
Je moet dus een nieuwe map aanmaken.
Helaas werkt het niet op de huidige savegame.
Ah ok, wist ik niet... Wellicht omdat ik nog geen expeditie naar de nieuwe wereld verricht had, werkte het bij mij toch

• 0108daniel
Asateo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:27:

Al mijn mensen zijn overal gelukkig en hebben alles dat ze nodig hebben. Ik heb helemaal niet veel schepen, alleen een overflow van een 500 werkers op mijn main eiland, verspreid over de verschillende standen.
Toch maak ik zo'n 4500 verlies. Dat wordt goed gemaakt door trade. Ik ga er financieel op vooruit, maar ik vraag me af of dat standaard is, voorbij een bepaald punt dat je je geld alleen uit trade haalt, of doe ik iets verkeerd?
Je zal iets verkeerd doen.
Hover eens over je salaris, daar kan je zien waar het geld naartoe gaat.
Bij over productie is dit fabrieken en onderhoud, dit kost veel geld.

• 0108daniel
piripi schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:33:
[...]

Ah ok, wist ik niet... Wellicht omdat ik nog geen expeditie naar de nieuwe wereld verricht had, werkte het bij mij toch
Dat klopt, dat zou verklaren dat het in dat geval wel werkt.

• Partypsych
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-10 14:04
Hebben jullie al wat mooie tuintjes gemaakt met de Botanica DLC?

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 21:39
Asateo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:27:

Kan je een screenshot plaatsen van je financiën? normaal gesproken is je inkomsten - maintenance - ship cost ongeveer gelijk met een klein positief saldo naarmate je meer hogere rang inwoners hebt.
Als je alleen maar het eerste niveau inwoners hebt zal je waarschijnlijk verlies maken.

Het is voor de inkomsten belangrijk dat alle inwoners voldoende happiness producten hebben.

• AntiChrist7
Dat is wel een erg groot verlies idd. Dan moet je ergens teveel overproduceren ook denk ik.
Sowieso je bevolking zoveel mogelijk verhogen zolang je huidige supply line het toelaat: betekent meer inkomsten en meer influence.

Waren ze niet nog aan een patch aan het werken voor botanica? ik dacht dat nog niet alles was opgelost met de ghost ships enzo

EDIT: profestische woorden blijkbaar:

https://www.anno-union.com/en/the-next-steps-for-anno-1800/

Game Update 5.3 (mid-October)

We are currently working on Game Update 5.3, which we are planning to release in mid-October after extensive additional testing. For this update, we will be focusing on fixing the following issues:

Trains getting stuck inside the oil harbor
Ships getting stuck at the session border
Anarchist Main Story Quests appearing too rarely for some unlucky players
NPC characters having large fleets of duplicate ships
Ships in the ship list flickering/ switching around
Issues with selecting ships when preparing for an expedition
Ships returning to the wrong island after an expedition
The Shift+V command not working on depots
Ships of quest givers not despawning after the quests are finished, which can crowd NPC harbors
The Sunken Treasures session of Cape Trelawney being available without first doing the respective expedition
Ships drifting/ leaving their positions by themselves
Ships duplicating on the world map by registering multiple times for session transfer
Influence point balance being affected by saving and loading a game
Issues with manually loading/ unloading oil tankers
Quest objects spawning in water

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 01-10-2019 20:04 (65%)

• tszcheetah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:12
In dezelfde post als @AntiChrist7 al noemde, ook details over Co-op en het statistics building: dit komt allemaal samen met de derde DLC (The Passage) uit in December:
Game Update 6 (December)

Game Update 6, including the previously announced co-op mode and statistics system, will be released alongside our third DLC, The Passage, in December. Combining all these content drops into one update will allow us to focus all of our polishing efforts into one release, giving us extra time for additional extensive testing of all the new content and new features. We are also planning to involve some of our Anno Union members in these tests, similar to the co-op technical test we conducted last week (more on that later this month).

We appreciate that some of you are very keen to get your hands on the co-op mode as soon as possible, but we hope that you will agree that getting the most polished experience possible is worth a few more weeks of patience.

We are as committed and focused on improving Anno 1800 as ever, and are looking forward to sharing more news on everything included in Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage, as well as the free co-op mode and new statistics features – in the weeks to come. Thank you all for your patience and ongoing support.

• BaronVR
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-10 13:18
Dus ik ben een gelukkige Anno speler die geen enkele bug in zijn potje Anno heeft. Behalve dan dat Anno het niet leuk vind als je rails weghaalt en dan voor straf crashed. Maar dat is volledig mijn eigen schuld; moet ik de rails maar meteen de eerste keer fatsoenlijk leggen.

En toen las ik de post van AntiChrist7...

Trains getting stuck inside the oil harbor - oh ja, heb ik ook
Anarchist Main Story Quests appearing too rarely for some unlucky players - huh? heeft de Anarchist een Main Story? echt niet, dan zou ik dat de afgelopen tiemtallen uren echt wel gemerkt hebben.
NPC characters having large fleets of duplicate ships - ik vond het al verdacht druk bij de NPCs...
Ships returning to the wrong island after an expedition - oh, ik dacht dat die kapiteins blij waren terug te zijn van expeditie en zo snel mogelijk een willekeurig eiland zochten
The Shift+V command not working on depots - ik zoeken in het keyboard setting scherm om te zien wat ik fout deed.
Ships of quest givers not despawning after the quests are finished, which can crowd NPC harbors - ja, die liggen naast die gedupliceerde schepen...
Ships drifting/ leaving their positions by themselves - ik boos op mijzelf dat ik niet consequent mijn schepen op de juiste plek parkeer als ik weer eens een frigate kwijt ben.

Buiten het crashen van anno als ik aan rails kom, is er eigenlijk niets waar ik mij aan erger en speel ik lekker verder. Moet ook wel want ik heb nog steeds niet genoeg influence om die botanische tuinen te bouwen. Maar dat komt zodra ik de andere punten van mijn 2 A4tjes met prioriteiten door heb kunnen strepen. :*)

• piripi
In de update 6...
Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage

Spannend!!!!

Ze zullen in deze tijd toch niet riskeren om een productie chain toe te voegen met walvisolie of zeehondjes (waarbij je met schepen moet 'harvesten')

piripi wijzigde deze reactie 02-10-2019 09:49 (39%)

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:28
Wij jagende mannen kunnen dat wel waarderen toch? :-)

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• AntiChrist7
piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:
In de update 6...
Game Update 6 – including the new arctic session, resident tiers, production chains and airships from The Passage

Spannend!!!!

Ze zullen in deze tijd toch niet riskeren om een productie chain toe te voegen met walvisolie of zeehondjes (waarbij je met schepen moet 'harvesten')
Fuck PETA

In black flag zat ook walvisjagen, dus ik denk niet dat ze zich daardoor laten tegenhouden. het zal wel wat minder grafisch zijn :p

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:31
piripi schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:
In de update 6...

Spannend!!!!

vroeger waren walvissen nog een bedreigde diersoort dus geen probleem denk ik zo

• Fragadder
The passage erbij lijkt me wel gaaf, alleen - nog meer micromanagement.

Nou het installeren van wat mods is gelukt.
Maar ik mis alleen nog een functie waarbij ik de game op half speed ofzo kan laten lopen. Met 3 AI spelers, en dan terwijl je vooruit wilt gaan al die eilanden managen, een groot eiland wilt bouwen in cape trelawney. Ik vind het alsof ik constant full time aan het werk moet zijn bij dit spel in plaats van iets rustig aan kan doen. Iemand hier tips voor?

• Letsnow
Fragadder schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:38:
Ik vind het alsof ik constant full time aan het werk moet zijn bij dit spel in plaats van iets rustig aan kan doen. Iemand hier tips voor?
Ervaring ... In het begin had ik ook dat gevoel, na een tijdje valt het beter mee. Eens de de teksten van de expedities niet meer moet lezen omdat het steeds dezelfde zijn win je ook al wat tijd. Je moet ook bepaalde zaken hun beloop laten gaan en zeggen dat je ze later wel gaat oplossen. En als je ze oplost probeer het dan ook direct future proof te maken zodat je niet een half uur later weer wat extra goederen moet laten aanvoeren. Als ik teveel op mijn bord krijg dan doe ik ook geen enkele quest meer.

• Asateo
[quote][b]
duk3n schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Kan je een screenshot plaatsen van je financiën? normaal gesproken is je inkomsten - maintenance - ship cost ongeveer gelijk met een klein positief saldo naarmate je meer hogere rang inwoners hebt.
Als je alleen maar het eerste niveau inwoners hebt zal je waarschijnlijk verlies maken.

Het is voor de inkomsten belangrijk dat alle inwoners voldoende happiness producten hebben.

AntiChrist7 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:53:[/b]
Dat is wel een erg groot verlies idd. Dan moet je ergens teveel overproduceren ook denk ik.
Sowieso je bevolking zoveel mogelijk verhogen zolang je huidige supply line het toelaat: betekent meer inkomsten en meer influence.
Ik zal morgen een screenshot plaatsen. Momenteel maak ik makkelijk 10k verlies, maar compenseer dat door dure spullen te verkopen zoals fietsen. Ik had nooit tot hier geraakt zonder consumerism in de krant. Zal letten op overproductie.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Asateo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 02:44:
[quote][b]

[...]

Ik zal morgen een screenshot plaatsen. Momenteel maak ik makkelijk 10k verlies, maar compenseer dat door dure spullen te verkopen zoals fietsen. Ik had nooit tot hier geraakt zonder consumerism in de krant. Zal letten op overproductie.
als je overproductie hebt, kan je dus meer inwoners aan.
Dus zorgen dat de farmers/workers/artisans benodigdheden voldoende zijn en bijbouwen.

Heb ergens in dit topic een requirments calculator gepost, kijk daar es naar. Dan zie je hoeveel inwoners je kan voeden met 1 chain productie gebouwen. Dat is namelijk stuk meer dan je denkt ;)

• piripi
In welke tier zit je? Tot Engineers had ik +5K max.
Nu ik met de investors begonnen ben, steeg dit meteen naar +35K/+40K
Dan kan het snel gaan... Ik verkoop nog regelmatig een steam ship, dan gaat het ook snel vooruit!

• Fragadder
Ik zat met artisans al op +6K, volgensmij als je een beetje voorzichtig uitbreidt en op elk eiland wat mensen propt gaat het al gauw goed :)

• Asateo
Hum, ik heb duidelijk nog werk voor de boeg :D

Deze is toen het nog redelijk ging.

Nu zit ik (na een oorlog en zonder goed werkende traderoutes op -20k).

Ik zal eens kijken naar de calculator!

Asateo wijzigde deze reactie 03-10-2019 19:18 (8%)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Overigens, royal taxes krijg je als je boven een grens inwoners zit. Bij elk niveau is deze grens er (dus bij X workers, y artisans etc). Dus je kan beter wat meer artisans regelen en wat minder workers.
Maar snelste klap is denk ik gewoon meer huizen bouwen. er is een product waar je (vrij grof) te veel van maakt.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Zat hier in mijn 1e 2 games ook enorm mee te klooien, snapte niet echt waarom mijn inkomen zo dramatisch was. Vervolgens in mijn 2e game gaan leren hoe dit te fixen, en uiteindelijk is eigenlijk altijd de oplossing:
- Niet teveel oorlogsschepen bouwen (en z.s.m. na oorlog weer verkopen)
- Meer huizen bouwen
- Checken of je niet dikke overproductie hebt op dure maintenance productie (Cannery: -100, Sewing Machine: -500, Fur Dealer: -500, Spectacles: -1000 etc.)
- Check of je niet te veel construction materials aan het produceren bent. (productielijn van Steel is bijv. -890, Weapons -1190, Concrete -2700)
- Zorgen dat alle happiness items vol zitten.

Vooral die laatste is echt cruciaal en gaat steeds harder.
Pub & Schnapps is niet bijster veel, maar +4 income per huisje met 100 huisjes is toch aardig wat, en dat per eiland..
Maar vooral met Beer gaat het hard, Workers +12 en Artisans +37.
Later met Investors gaat het sowieso al hard, maar daar werkt vooral de Bank heel lekker. +125 per huisje t.o.v. -1000 maintenance op de bank, dus met 8 huisjes heb je het er alweer uit.

Angeloonie wijzigde deze reactie 04-10-2019 09:32 (20%)

• AntiChrist7
Ik heb al een tijdje de game niet meer opgezet (in afwachting van de patches), maar is -1430 voor trade ships ook niet erg veel als je nog maar aan artisans zit? Een charter route is maar -50

Maar denk dat het probleem er idd vooral zit in overproductie en te weinig hightier residents die het afnemen (vooral artisans). En met 287 influence op overschot lijkt het er ook niet op dat je veel investeert in propaganda, want dat kan meteen +20% inkomsten geven

• Fragadder
TepelStreeltje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:11:
Overigens, royal taxes krijg je als je boven een grens inwoners zit. Bij elk niveau is deze grens er (dus bij X workers, y artisans etc). Dus je kan beter wat meer artisans regelen en wat minder workers.
Maar snelste klap is denk ik gewoon meer huizen bouwen. er is een product waar je (vrij grof) te veel van maakt.
Is bij mijn weten wel per eiland geregeld die royal taxes, dus kleine dorpjes bouwen op meerdere Eilanden omzeilt die royal taxes. T/M artisans is dit prima te doen overal voor net die extra inkomsten.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Taxes zijn idd per eiland bepaald. Vanaf 2125 gaat het pas echt hard, alles onder de 2125 is niet zo boeiend om te checken.
Population Tax rate
0-999 0%
1000 1%
1125 2%
1250 3%
1500 5%
2125 10%
3375 20%
4000 25%
4625 30%
5875 40%

• d-russo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-10 23:51
Geen idee of het een bug is, maar was gister met een nieuwe sandbox map begonnen, maar kan geen schepen kopen bij bv Archiblad Blake.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

d-russo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:54:
Geen idee of het een bug is, maar was gister met een nieuwe sandbox map begonnen, maar kan geen schepen kopen bij bv Archiblad Blake.
kan ff duren voordat ze beschikbaar worden.
Misschien dat het op dezelfde manier gaat als items. Alsin; rare's worden pas beschikbaar als je genoeg geld hebt om deze te kopen.

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Beveiliging en antivirus

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True