Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
GerGio schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:51:
Van de week weer begonnen met een nieuwe game in MP. Superraar want ik heb wel de DLC en de gene waarmee ik speel niet en in beide games die we hebben lopen zit gewoon wel de Cape. Dat blijf ik toch raar vinden.
Oh huh? Is cape Trelawney van een DLC?
Ik heb na de free week het spel gekocht, en speel nu samen met een vriend in sandbox mode en wij hebben ook gewoon Cape Trelawney, terwijl we beide gewoon de standard edition hebben gekocht.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-10 15:03

Angeloonie

The Division 2 Addict

TepelStreeltje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:44:
[...]

Vind tegenstanders (competitors en NPC's) uitschakelen altijd beetje mixed bag. Ben zelf enorm fan van passive traden. Ook geven ze je regelmatig quests (voor meer rep, geld en items)
Ik koop de pirates bijv altijd om. Na paar uur dat gedaan te hebben kan je ook alliance met ze krijgen. Kan je weer spullen bij hun kopen en verkopen. (zij bieden bijv pirate versies aan van schepen, die beter zijn dan wat je zelf kan bouwen, zie ook recentste patch details).
Ja ik wilde ze eigenlijk ook niet uitschakelen.. Maar ben nu toch al begonnen. Eerst vond mevrouw Beryl O'Mara het nodig om mij de oorlog te verklaren en mij constant te irriteren.. Na lang wachten uiteindelijk haar hoofdeiland in de as gelegd. Was het gepest van mijn trade routes zat :P
Nu heb ik nog Princess Pingping en Willie over, Pingping had mij even terug ineens vanuit het niets de oorlog verklaard. Vrijwel meteen weer vrede kunnen sluiten en nu weer allies. Maar vergeten doe ik niet :+
Als willie zich gedraagt mag hij blijven, maar dikke kans dat ik automatisch met hem in de clinch lig door hun alliance.
Zelfde voor de pirates, ik liet ze eigenlijk met rust, maar omdat Pingping in oorlog was met ze vond ze dat ik mee moest doen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• FlyLight3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-10 14:06
Ik zit zelf nu in een sandbox game met old world en new world te spelen. Ondertussen investors aangetikt en gaat prima. Maar heb al vanaf artisans ofzo die quest van die queen om naar dat nieuwe gebied te gaan. Is dit handig? Kunnen daar ook AI vestigen? Of is dat allemaal voor jezelf bedoeld? Ik heb maar klein stukje campain gedaan van DLC. Maar vind sandbox veel leuker dan campain. Kan ik die quest gewoon aangaan?

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• tszcheetah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-10 15:18
Mday schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:05:
[...]

nee, het was echt een 300mb game patch waarbij ze vroegen of ik deze wilde installeren of offline wilde spelen.
Voor wie het zich nog afvraagt: die patch van maandag of dinsdag was vanwege UPlay+-ondersteuning:

Edit: blijkbaar komt er "binnenkort" ook meer info over Co-op, moet dit jaar nog komen. Zie de comments op de Anno Union changelog post:
Coop will come as a free Game Update this year and we will have some news on that matter very soon!

tszcheetah wijzigde deze reactie 04-09-2019 13:15 (24%)

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:30
FlyLight3r schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:20:
Ik zit zelf nu in een sandbox game met old world en new world te spelen. Ondertussen investors aangetikt en gaat prima. Maar heb al vanaf artisans ofzo die quest van die queen om naar dat nieuwe gebied te gaan. Is dit handig? Kunnen daar ook AI vestigen? Of is dat allemaal voor jezelf bedoeld? Ik heb maar klein stukje campain gedaan van DLC. Maar vind sandbox veel leuker dan campain. Kan ik die quest gewoon aangaan?
AI zal zich na een tijd ook daar settelen ja. Maar zorg gewoon dat je wat influence op overschot hebt en koloniseer de grootste eilanden direct. Hangt ook af met welke AI's je speelt. Hoe hoger, hoe sneller ze ook zullen opdagen.

Campaign telt hoofdzakelijk als tutorial idd, heb ik ook niet meer aangeraakt na 1 keer snel uitgespeeld te hebben (hoofdzakelijk voor de trophies/uplay challenges)

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik speel op extreme difficulty (balkje vol zeg maar). Valt mij op dat het erg makkelijk is om alle tegenstanders van een map te vagen. Je kunt het zelf uiteraard beperken, maar op het eind heb je de NPC niet meer nodig, zitten ze wel in de weg en veeg ik ze maar van de kaart.
The New World en Cape zijn volledig uitgeroeid. The Old World komt nog. Via oorlog krijg je ook erg veel topitems in de achtergebleven warenhuizen. Ben ik te goed in het spel of is het voor iedereen redelijk makkelijk om oorlog te voeren?
Ik speel nog door, maar ik ben bang dat het einde wat saai wordt op deze manier. Helemaal alleen op drie maps.
Ik overweeg in ieder geval wel om nog eens te spelen met beperkingen op oorlogvoeren. Dus alleen via shares eilanden overnemen ofzo.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19:57
zie nu dat je met uplay+ gewoon nog de volle mep moet betalen voor anno 1800 waarom dan uplay+ abo?

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

mark777 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:43:
zie nu dat je met uplay+ gewoon nog de volle mep moet betalen voor anno 1800 waarom dan uplay+ abo?
https://www.vg247.com/201...problem-ubisoft-confirms/

• FlyLight3r
Tjeerd84 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:37:
Ik speel op extreme difficulty (balkje vol zeg maar). Valt mij op dat het erg makkelijk is om alle tegenstanders van een map te vagen. Je kunt het zelf uiteraard beperken, maar op het eind heb je de NPC niet meer nodig, zitten ze wel in de weg en veeg ik ze maar van de kaart.
The New World en Cape zijn volledig uitgeroeid. The Old World komt nog. Via oorlog krijg je ook erg veel topitems in de achtergebleven warenhuizen. Ben ik te goed in het spel of is het voor iedereen redelijk makkelijk om oorlog te voeren?
Ik speel nog door, maar ik ben bang dat het einde wat saai wordt op deze manier. Helemaal alleen op drie maps.
Ik overweeg in ieder geval wel om nog eens te spelen met beperkingen op oorlogvoeren. Dus alleen via shares eilanden overnemen ofzo.
Zelf speel ik op relatief makkelijk met 2 AI en pirates. Ik wil gewoon lekker bouwen en niet om alles zorgen maken haha. Wellicht later eens wat moeilijker.

Ik ben niet zo van oorlog dus wat ik veel doe is op dit moment met veel influence flink shares kopen. En zit op punt om straks zooi eilanden op te kopen en dan items rapen bij de warehouse :D
AntiChrist7 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:22:
[...]

AI zal zich na een tijd ook daar settelen ja. Maar zorg gewoon dat je wat influence op overschot hebt en koloniseer de grootste eilanden direct. Hangt ook af met welke AI's je speelt. Hoe hoger, hoe sneller ze ook zullen opdagen.

Campaign telt hoofdzakelijk als tutorial idd, heb ik ook niet meer aangeraakt na 1 keer snel uitgespeeld te hebben (hoofdzakelijk voor de trophies/uplay challenges)
Ben nu bezig met stappen voor World fair en alles nog in de old world. Misschien dat ik volgende playthrough overal doorheen rush en dan op dat grote eiland echt ga ''beginnen'' met het serieuze bouwen :)

FlyLight3r wijzigde deze reactie 04-09-2019 13:57 (23%)

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Flamesz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:53:
[...]

Oh huh? Is cape Trelawney van een DLC?
Ik heb na de free week het spel gekocht, en speel nu samen met een vriend in sandbox mode en wij hebben ook gewoon Cape Trelawney, terwijl we beide gewoon de standard edition hebben gekocht.
Ja dat is de sunken treasure DLC. Dus het is wel raar dat hij beschikbaar is voor iedereen
https://anno1800.fandom.com/wiki/Sunken_Treasures_DLC

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10:23
https://www.anno-union.com/en/2019/09/

botanische tuinen voegen fertility aan eilanden toe!

• Tjeerd84
Tjeerd84 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:37:
Ik was iets te voorbarig. Vanavond een paar uur doorgespeeld, maar ben de helft van de ingenomen eilanden alweer kwijt en ben eigenlijk alleen maar achteruit gegaan op allerlei vlakken. In de old world zijn de hoofd-eilanden niet zomaar in te nemen. Zalmdaar echt met een goed uitgerust stoomboten-leger heen moeten. Stuk moeilijker dan het lijkt, vooral als je engineers hebt bereikt. Het gaat nog lang duren voor ik echt controle krijg. Ik ben er blij mee trouwens, waardering voor het spel is nog hoger geworden.
Na de botanica release begin ik een nieuwe sandbox in ieder geval.

• GerGio
Tjeerd84 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:01:
[...]

Ik was iets te voorbarig. Vanavond een paar uur doorgespeeld, maar ben de helft van de ingenomen eilanden alweer kwijt en ben eigenlijk alleen maar achteruit gegaan op allerlei vlakken. In de old world zijn de hoofd-eilanden niet zomaar in te nemen. Zalmdaar echt met een goed uitgerust stoomboten-leger heen moeten. Stuk moeilijker dan het lijkt, vooral als je engineers hebt bereikt. Het gaat nog lang duren voor ik echt controle krijg. Ik ben er blij mee trouwens, waardering voor het spel is nog hoger geworden.
Na de botanica release begin ik een nieuwe sandbox in ieder geval.
Je zou een battlecuiser uit kunnen rusten met 3 epic range items dan kun op de big Betty na (die ligt op de grens van je range) alles van een eiland kapotschieten

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

GerGio schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:06:
[...]

Je zou een battlecuiser uit kunnen rusten met 3 epic range items dan kun op de big Betty na (die ligt op de grens van je range) alles van een eiland kapotschieten
Je kunt toch maar 1 item per type equippen? :P

Ach, gewoon boten kopen bij Archibald en Isabel, 60k voor een Battle Cruiser is niets (vandaar dat ze die binnenkort ook gaan patchen) :P Isabel had soms wel 3 BC's te koop, dan heb je zo een vloot bij elkaar :)

Angeloonie wijzigde deze reactie 05-09-2019 10:27 (4%)

• GerGio
Angeloonie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:27:
[...]

Je kunt toch maar 1 item per type equippen? :P

Ach, gewoon boten kopen bij Archibald en Isabel, 60k voor een Battle Cruiser is niets (vandaar dat ze die binnenkort ook gaan patchen) :P Isabel had soms wel 3 BC's te koop, dan heb je zo een vloot bij elkaar :)
Ja dat klopt maar er zijn meerdere items of captains die meer range geven en die kun je gewoon kopen bij de pirates of bij archie. Ik had:

Twee captain en een telescope
Vice-Admiral Romanov
Vice-Almirante Paulista
Telemobiloscope
Voor extra damage aan gebouwen.
Drae von Gast

Werkte super zie hieronder

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

GerGio schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ja dat klopt maar er zijn meerdere items of captains die meer range geven en die kun je gewoon kopen bij de pirates of bij archie. Ik had:

Twee captain en een telescope
Vice-Admiral Romanov
Vice-Almirante Paulista
Telemobiloscope
Voor extra damage aan gebouwen.
Drae von Gast

Werkte super zie hieronder

[Afbeelding]
Hmm ok heb tot nu toe enkel op items gefocused, en heb enkel een Pirate legendary captain, ga ik Archie ook even leegkopen, altijd handig meer range :) Die Drae von Gast heb ik volgens mij net uit een expedition gekregen, die lijkt idd super nuttig te worden.

Niet dat het heel erg nodig is, want met een vloot van 20 BC's maakt weinig meer uit :+

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-10 15:12
Weet je, ik vind dat Ubi/Bluebyte best wel netjes zijn in hun communicatie, qua frequentie en diepgang. Dat is lang niet gebruikelijk voor Ubi. Nu krijg je wekelijks updates over het hoe en wat. Managen van verwachtingen, en voorkomt ook teleurstelling als bijvoorbeeld DLC minder is dan je denkt, want ja, er ligt meer in het verschiet: kijk, dit en dat en deze patch. Vind dat ze daar wel een pluim voor verdienen.

• GerGio
Angeloonie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:38:
[...]

Hmm ok heb tot nu toe enkel op items gefocused, en heb enkel een Pirate legendary captain, ga ik Archie ook even leegkopen, altijd handig meer range :) Die Drae von Gast heb ik volgens mij net uit een expedition gekregen, die lijkt idd super nuttig te worden.

Niet dat het heel erg nodig is, want met een vloot van 20 BC's maakt weinig meer uit :+
Best de moeite waard om in de gaten te houden. Op den duur scheelt het best wel een hoop. Het is niet alleen handig voor expedities maar ook voor bijvoorbeeld productielijnen.

Die dame in de nieuwe wereld heeft ook leuke item zoals rare hunters die hunting +35 geven voor je missie is wel lekker.

Ik ben nog steeds een poging aan het waren om Anna Union te vinden maar dat is me tot dus ver nog niet gelukt. Ik wil best wel die Extravaganza Steamer met extra itemslot bouwen

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:47

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Je kan 3 telescopen gebruiken, common, epic en uncommon, stacked allemaal en dan heb je genoeg range.
Je kan ook combineren idd met een persoon en item, net wat er te krijgen is :)

Die rare boten bouw gasten heb ik nog nooit gevonden, wil ook die steamer als transport schepen gaan gebruiken ;)

Ennuh, een vloot van 20 BC's werk natuurlijk top, maar kost zoveel influence... Die heb ik juist weer nodig voor de trade unions e.d.
Overigens, Man-o-wars zijn beter op short range, dus die werken beten in grote groepen :)

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• GerGio
TepelStreeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:45:
Je kan 3 telescopen gebruiken, common, epic en uncommon, stacked allemaal en dan heb je genoeg range.
Je kan ook combineren idd met een persoon en item, net wat er te krijgen is :)

Die rare boten bouw gasten heb ik nog nooit gevonden, wil ook die steamer als transport schepen gaan gebruiken ;)

Ennuh, een vloot van 20 BC's werk natuurlijk top, maar kost zoveel influence... Die heb ik juist weer nodig voor de trade unions e.d.
Overigens, Man-o-wars zijn beter op short range, dus die werken beten in grote groepen :)
Ja maar in een later stadium in de game kom je dan niet eens meer in de buurt van het eiland.
Daarom worden ze op den duur best wel nutteloos.

Nog een vraag: Ik ben een nieuwe MP gestart met twee twee sterre gasten maar die gedragen zich echt als een stel makke lametjes. Toch raar.

• Tjeerd84
@iedereen over late game en items. Ik speel op extreme, dus zonder handelaren. Daardoor niet zo snel in staat om aan goede items te komen. Het was mijn eerste sandbox en ik ben erachter dat snel doorgaan naar stoomboten wel nodig is. Ik zat nu veel te lang met artisans en ship-of-the-line vloten. Ik had geen goede controle over the New World, waardoor ik veel te laat engineers heb bereikt. Nu die er zijn, kan ik aan stoomboten beginnen, maar ik ga toch opnieuw beginnen over vijf dagen, dus ik heb deze poging maar gestaakt.
Ook Cape viel mij qua opbouwen tegen. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn, gezien de grootte, de fertilities en de ligging. Maar in de praktijk is het vanaf Artisans ook daar niet zo makkelijk. Je hebt met name veilige routes naar the New World nodig, en daar was ik dus niet zo mee bezig. Daarna hersteld door iedereen daar weg te vagen, maar helaas is dat te zwaar om vol te houden, want ze komen (uiteraard) met stoomboten terug. Ik zie nu wel hoe het wel moet, vooral de lange reistijd tussen oud en nieuw is een beperking en vraagt om een strakke planning.

Hoe dan ook, superleuke eerste poging in sandbox, dus nu al zin in een nieuwe (waarin alles een stuk soepeler zal verlopen).

• GerGio
Daar heb je wel gelijk in ik heb al echt behoorlijk goede items kunnen kopen in de endgame. Van items die ervoor zorgen dat ik een lagere bevolkingsgroep nodig heb voor eebn productie van iets. Dat levert echt voordeel op. Ook kan ik bijna altijd mijn enorme stad zo neerzetten zonder al te veel problemen omdat ik altijd gebruik maak van realatief grote eilanden.

ik merk wel dat oorlog voeren altijd echt inspanning eet. Alle routes veilig houden om ervoor te zorgen dat alles ook aankomt is soms echt mega irritant. Als je moet wachten tot endgame om iemand te verslaan vergt het veel meer inspanning om iemand van de kaart te vagen.
ik merk wel dat ik steeds minder eiland claimerig wordt omdat over het algemeen makkelijk is om gewoon snel naar de cape te gaan en daar twee goede eilanden te pakken en dan als een speer alles op te gaan bouwen. als je rekening houd met stroom verdubbel je vrij snel je productie op dat eiland. Moet je wel goed rekening houden met het feid dat soms fabrieken stroom nodig hebben en je er daar dus meer van nodig hebt

• FlyLight3r
Ik ben in mijn sandbox nu op zon 6000 investors en productions gaan lekker, 100k+ balance. World fair eindelijk opgebouwd. Nou ben ik nog niet de DLC ingegaan. Ik wou eerst zorgen dat ik alles kon maken. Kan je eigenlijk een world fair hebben in verschillende werelden? Of moet ik dan mijn bestaande slopen als ik naar de cape wil :)?

Anders kan ik altijd nog eens nieuwe proberen waarbij ik sneller kies om naar de cape te gaan. Ik vind het al lekker druk zo zonder 3e wereld :D

Ik heb wel het idee dat zeker als je hard gaat met investors en je income echt boven de 75k gaat zitten dat je eigenlijk zowat alles overkill zou kunnen bouwen. Geld wordt echt totaal geen probleem op een bepaald moment. Ik koop alles van NPC's en AI op puur omdat ik toch geld zat heb.

FlyLight3r wijzigde deze reactie 06-09-2019 13:55 (23%)

• Tjeerd84
@FlyLight3r World Fair heb ik nog niet bereikt. Klinkt als iets wat éénmalig is.

De DLC op de cape heeft verschillende onderdelen, ik vind ze allemaal erg leuk qua gameplay. Het geeft je heel veel te doen. Qua opbouwen van een stad in ieder geval op de bijzondere map. Maar ook andere onderdelen. Plus je bent dus tegelijk met nog een gebied bezig. Het maakt het spel een stuk drukker. Eerlijk gezegd ook wel eens een nadeel, soms wil je gewoon even rustig spelen en wat prutsen met details.

@FlyLight3r Welke moeilijkheid speel je? Expert met rare quests en geen traders is toch wel langdurig pittig. En na de endgame is het uiteraard op elke moeilijkheid de bedoeling dat je de schaapjes op het droge hebt.

• Asateo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-10 14:53
Iemand een idee hoe ik men trade routes operationeel kan houden? Dikwijls varen de schepen wel, maar niet effectief omdat ze vb een goed niet volledig hebben kunnen afzetten en daardoor kunnen ze een ander niet ophalen enzo.

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:52
Niet teveel verschillende items op 1 boot willen meenemen, anders krijg je dit soort problemen

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• Tjeerd84
Asateo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:09:
Iemand een idee hoe ik men trade routes operationeel kan houden? Dikwijls varen de schepen wel, maar niet effectief omdat ze vb een goed niet volledig hebben kunnen afzetten en daardoor kunnen ze een ander niet ophalen enzo.
In de planning van een route er rekening mee houden dat voorraad vol kan lopen. Dus eigenlijk niet (voor lange termijn) hetzelfde vakje van een schip laden met twee of meer verschillende producten. Want één product zal op termijn in het schip niet meer volledig kunnen lossen en dus een ander product blokkeren.
Routes simpel houden. Je kunt ook meerdere schepen aan dezelfde route toewijzen, maar dat zou alleen uitstel opleveren. Meerdere schepen zijn nuttig als één schip niet genoeg kan vervoeren. Als je economie goed loopt, moet het goed betaalbaar zijn om een groot aantal transportschepen te onderhouden. En dat is beter dan een kleiner aantal haperende transporten.
Wat ik soms in noodgevallen doe, is de blokkerende lading overboord gooien. Kost niet veel tijd en je kunt weer even vooruit.

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10:23
Morgen komt de botanica DLC. Wil dan weer een nieuwe frisse gameplay starten. Meer mensen die dat gaan doen ? Of ga je verder in je huidig spel

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik ga verder met mijn huidige spel. Zit teveel tijd in om het links te laten liggen. Tevens ben ik nog steeds bezig met alles op orde krijgen (heb de world fair bijv nog niet af).

Wel weer de reden voor mij om hem na week of 4 niet spelen weer op te pakken.

• GerGio
Baelrog schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:17:
Morgen komt de botanica DLC. Wil dan weer een nieuwe frisse gameplay starten. Meer mensen die dat gaan doen ? Of ga je verder in je huidig spel
Ik ga een nieuwe game starten. Ik heb gewoon een puinhoop gemaakt van mijn game met de cape. Dat kwam omdat ik die er later bij kreeg en daar was de infrastuctuur van mijn old world game niet helemaal op gebouwt.
Dat betekende een hele hoop ombouwen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik gewoon weer een frisse start heb dan kan ik alles weer netjes opzetten.

• FlyLight3r
Tjeerd84 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:02:
@FlyLight3r World Fair heb ik nog niet bereikt. Klinkt als iets wat éénmalig is.

De DLC op de cape heeft verschillende onderdelen, ik vind ze allemaal erg leuk qua gameplay. Het geeft je heel veel te doen. Qua opbouwen van een stad in ieder geval op de bijzondere map. Maar ook andere onderdelen. Plus je bent dus tegelijk met nog een gebied bezig. Het maakt het spel een stuk drukker. Eerlijk gezegd ook wel eens een nadeel, soms wil je gewoon even rustig spelen en wat prutsen met details.

@FlyLight3r Welke moeilijkheid speel je? Expert met rare quests en geen traders is toch wel langdurig pittig. En na de endgame is het uiteraard op elke moeilijkheid de bedoeling dat je de schaapjes op het droge hebt.
Ik speel nu met 2 simpele AI en traders + pirates. Gisteren toch maar quest naar cape gegaan :).
Ik wou ook eens oorlogje proberen nadat Qing super boos was dat ik eiland van haar had opgekocht in new world. Wou ze ineens war, dus heb het weten te sussen en daarna heb ik haar grootste eiland gesloopt met flootje battle cruisers en SOTL's. Echter toen was er even goed moment van drama met alle AI en pirates, Bente die ineens oorlog verklaarde uit het niets. Maargoed alles weer rustig voorlopig.

Ik heb nog wel moeite met coffee op peil te houden. Die investors moeten echt hele dagen strak staan man, niet normaal wat die lui zuipen.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-10 18:58
GerGio schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:30:
[...]

Ik ga een nieuwe game starten. Ik heb gewoon een puinhoop gemaakt van mijn game met de cape. Dat kwam omdat ik die er later bij kreeg en daar was de infrastuctuur van mijn old world game niet helemaal op gebouwt.
Dat betekende een hele hoop ombouwen. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik gewoon weer een frisse start heb dan kan ik alles weer netjes opzetten.
Ik zit er nu even in en voor de iets oudere gamers, je kan Anno best vergelijken wanneer je zelf je huis bouwt. Terwijl je er aan werkt, vind je alles perfect, 'oh ja, ideaal...'
Nadat je er even in woont, begin je toch te denken... "Shit, had ik dit maar zo of zo gedaan"

Uiteindelijk zeg je "Als ik nog een keer zou bouwen, zou ik dit en dit anders doen"

Van iedere game leer je toch weer meer wat je meeneemt in een andere game ;)

Je spreekt dat je old world infra niet gebouwd was voor Cape, wat bedoel je daar mee? Te weinig productie om cape voldoende op te starten?

xbox: pvanst1p

• FlyLight3r
piripi schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:37:
[...]

Ik zit er nu even in en voor de iets oudere gamers, je kan Anno best vergelijken wanneer je zelf je huis bouwt. Terwijl je er aan werkt, vind je alles perfect, 'oh ja, ideaal...'
Nadat je er even in woont, begin je toch te denken... "Shit, had ik dit maar zo of zo gedaan"

Uiteindelijk zeg je "Als ik nog een keer zou bouwen, zou ik dit en dit anders doen"

Van iedere game leer je toch weer meer wat je meeneemt in een andere game ;)

Je spreekt dat je old world infra niet gebouwd was voor Cape, wat bedoel je daar mee? Te weinig productie om cape voldoende op te starten?
Wat ik zelf persoonlijke ervaar met volle old world en new world door mij en 2 AI is dat je alles voorbereid op een eiland in de old world met +- 10.000 investors voor je World Fair.

Nu dat eindelijk draaiend is moet je voor de cape ook nog eens alles 2 keer doen. Het scheelt dat je geld in overvloed hebt en influence gaat hard dus je kan wel makkelijk ''overproducen''. Maar ik merk dat het goed druk wordt idd.

Nieuwe fresh game met wat je geleerd hebt van de vorige is echt wel een dingetje haha. En je merkt ook dat je eerste stadia van opbouwen zo door bent na paar nieuwe saves :D

Mijn volgende sandbox ga ik denk ik meteen proberen de cape te maxen. Maar dan ga ik denk ik ook maar voor 1 AI met Pirates en alleen trade rights met allemaal. Ik ben er wel achter dan alliance echt onhandig is als je ook je piratenvriendjes wilt houden :9

FlyLight3r wijzigde deze reactie 09-09-2019 08:47 (9%)

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:48
Mday schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:41:
Weet je, ik vind dat Ubi/Bluebyte best wel netjes zijn in hun communicatie, qua frequentie en diepgang. Dat is lang niet gebruikelijk voor Ubi. Nu krijg je wekelijks updates over het hoe en wat. Managen van verwachtingen, en voorkomt ook teleurstelling als bijvoorbeeld DLC minder is dan je denkt, want ja, er ligt meer in het verschiet: kijk, dit en dat en deze patch. Vind dat ze daar wel een pluim voor verdienen.
Ik vind Ubisoft werkelijk waar belachelijk in hun communicatie. :( Ik heb sinds 2 augustus een ticket ingediend en er is welgeteld 0 keer op gereageerd. Het ging met de betaling en het aankopen niet helemaal goed, dus ik heb 2x keer betaald, voor 1 spel. Ik heb ik al meermaals de Engelse Ubisoft support facebook een DM gestuurd. Telkens krijg ik een excuus en de mededeling dat het naar de juiste persoon wordt gestuurd. Maar tot op heden geen resultaat... :(
Nu ik het hier toch post, heeft een van jullie nog een tip waardoor er misschien wel gereageerd gaat worden?

PSN: Curvaa_

• GerGio
FlyLight3r schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:45:
[...]

Wat ik zelf persoonlijke ervaar met volle old world en new world door mij en 2 AI is dat je alles voorbereid op een eiland in de old world met +- 10.000 investors voor je World Fair.

Nu dat eindelijk draaiend is moet je voor de cape ook nog eens alles 2 keer doen. Het scheelt dat je geld in overvloed hebt en influence gaat hard dus je kan wel makkelijk ''overproducen''. Maar ik merk dat het goed druk wordt idd.

Nieuwe fresh game met wat je geleerd hebt van de vorige is echt wel een dingetje haha. En je merkt ook dat je eerste stadia van opbouwen zo door bent na paar nieuwe saves :D

Mijn volgende sandbox ga ik denk ik meteen proberen de cape te maxen. Maar dan ga ik denk ik ook maar voor 1 AI met Pirates en alleen trade rights met allemaal. Ik ben er wel achter dan alliance echt onhandig is als je ook je piratenvriendjes wilt houden :9
Nou met name dit bovenstaande. Mijn nieuwe hoofdeiland had meer dan 1000 huizen. Daar was de nieuwe wereld op afgestemt en een aantal bijeilanden waar boeren en workers woonden. Ik had net een volledig industrie eiland gebouwt om ervoor te zorgen dat alles in de goede ratio's gebouwt werd en dan kun je al je grondstoffen weer verplaatsen.

Als ik nu sneller naar de cap kan kan in meer investeren in boerderijen en mijnen in de old world en een nieuw industrie eiland bouwen in de cape en het daar wat rustiger opbouwen.

Ik vind het wel grappig ik zit nu in een MP game waarbij mijn medespeler nog geen aandacht aan de cape heeft besteed en hij zich maar afvragen waar ik al mijn spullen vandaan haal >:)

• Mday
Curva schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:48:
[...]

Ik vind Ubisoft werkelijk waar belachelijk in hun communicatie. :( Ik heb sinds 2 augustus een ticket ingediend en er is welgeteld 0 keer op gereageerd. Het ging met de betaling en het aankopen niet helemaal goed, dus ik heb 2x keer betaald, voor 1 spel. Ik heb ik al meermaals de Engelse Ubisoft support facebook een DM gestuurd. Telkens krijg ik een excuus en de mededeling dat het naar de juiste persoon wordt gestuurd. Maar tot op heden geen resultaat... :(
Nu ik het hier toch post, heeft een van jullie nog een tip waardoor er misschien wel gereageerd gaat worden?
Goeie hijack :') het ging mij om de community communicatie, niet hun support...

• Flamesz
  • Nu online
[...]

De support is echt bagger bij Ubisoft blijkbaar. Een vriend van mij had de 26e Anno 1800 gekocht en heeft het nog steeds niet binnen, duurde uberhaupt tot dit weekend tot er een statusverandering in zijn support ticket kwam, nog niet eens een menselijk antwoord.

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

Wat vinden jullie de belangrijkste resources om te hebben in het begin?
Ben na het afronden van de campaign een free play game begonnen (al een paar keer) maar twijfel telkens over mijn eiland en begin dan opnieuw :P
Bijv. eerst miste ik Hops en dan kan je dus niet direct bier maken, wat voor veel inkomsten zorgt in het begin.
Of maakt het jullie weinig uit en breiden jullie heel snel al uit naar een 2e eiland?
Heb in mijn game nu 2 eilanden in gebruik, een heeft wat belangrijke mines en paprika's, en de ander is mijn hoofdeiland. Maar daarnaast heb ik ook wat andere eilanden geclaimed, maar ik doe er verder niets mee (behalve een cannon of 2 plaatsen ter verdediging). Of gaan jullie direct op bijv. 4 eilanden aan de slag en overal een stukje productie voorzien?

En qua bouwen van steden, bouwen jullie alles vol en maken jullie later ruimte voor vereiste gebouwen (power plant, rails, gentlemen's club etc)? Ik ben nu met een stad bezig waarbij ik een aantal blokken leeg laat voor toekomstige gebouwen en ook ruimte heb gelaten voor 2 tracks naast elkaar voor een power plant. Maar merk dat ik dan vrij snel in de problemen kom qua ruimte op het eiland, dus misschien moet ik meer productie naar andere eilanden verplaatsen zodat ik niet zoveel huizen nodig heb :P

• Deef_
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 11:30
GerGio schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:33:
[...]

Ja dat is de sunken treasure DLC. Dus het is wel raar dat hij beschikbaar is voor iedereen
https://anno1800.fandom.com/wiki/Sunken_Treasures_DLC
Hier eveneens beschikbaar.

Maar nu dat ik het spel gisteren eveneens installed heb op een 2e device, en het in de cloud bewaarde spel daar wil loaden, lukt het me niet.

Daar krijg ik de melding dat ik de DLC niet heb.

Op het 1e device kan ik zonder problemen het huidige samegame daarentegen blijven spelen.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:53
[...]

Geen ervaring mee bij UBI, maar ik hoor vaak dat het beter helpt om je klacht op het sociale netwerk te gooien. Dus de Facebook en/of Twitter van Ubi terroriseren. Bij KLM werd ik binnen een paar minuten gebeld na een bericht op Facebook en dat was gelijk opgelost :+

• AntiChrist7
Altijd al snel geholpen geweest bij ubisupport, zelfs in het nederlands.

Ik hop dat de dlc morgenvroeg dropt, heb deze week toevallig vrijaf

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:26:
Wat vinden jullie de belangrijkste resources om te hebben in het begin?
Ben na het afronden van de campaign een free play game begonnen (al een paar keer) maar twijfel telkens over mijn eiland en begin dan opnieuw :P
Bijv. eerst miste ik Hops en dan kan je dus niet direct bier maken, wat voor veel inkomsten zorgt in het begin.
Of maakt het jullie weinig uit en breiden jullie heel snel al uit naar een 2e eiland?
Heb in mijn game nu 2 eilanden in gebruik, een heeft wat belangrijke mines en paprika's, en de ander is mijn hoofdeiland. Maar daarnaast heb ik ook wat andere eilanden geclaimed, maar ik doe er verder niets mee (behalve een cannon of 2 plaatsen ter verdediging). Of gaan jullie direct op bijv. 4 eilanden aan de slag en overal een stukje productie voorzien?

En qua bouwen van steden, bouwen jullie alles vol en maken jullie later ruimte voor vereiste gebouwen (power plant, rails, gentlemen's club etc)? Ik ben nu met een stad bezig waarbij ik een aantal blokken leeg laat voor toekomstige gebouwen en ook ruimte heb gelaten voor 2 tracks naast elkaar voor een power plant. Maar merk dat ik dan vrij snel in de problemen kom qua ruimte op het eiland, dus misschien moet ik meer productie naar andere eilanden verplaatsen zodat ik niet zoveel huizen nodig heb :P
Ik heb stukje terug in het topic een bouwplan gepost, zo maak ik eigenlijk altijd de huizen gedeelte van mijn eilanden. Werkt prima. Op de cape heb deze 2 keer tegen elkaar aan geplakt.

Wat productie maakt het me niet zoveel uit, hoofd eiland is voornamelijk bewoning. Alles dat er geproduceerd kan worden is mooi mee genomen.
De eilanden in de buurt richt ik in als productie. Bier en brood vaak bij elkaar, of schnapps er bij. verder een varkens/canned food eiland. (hele mooie om die epic person te hebben die zorgt dat je canned food met varkens maakt, ipv met goulash!)
Zodra ik 2 van dit soort eilanden heb, zijn de overige eilanden puur voor de mines. Kleine self sustaining colony er op voor de werkers (commuters piers kosten erg veel geld en best wel wat influence ook).
En dan dus de trade routes aan leggen.
Sta op het punt paar boten extra per route er in te doen en de overproductie te verkopen aan een van NPC (dit dus vastleggen in de route en de extra boten om de extra tijd op te vangen)

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:48
TepelStreeltje schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:37:
[...]
Sta op het punt paar boten extra per route er in te doen en de overproductie te verkopen aan een van NPC (dit dus vastleggen in de route en de extra boten om de extra tijd op te vangen)
Dit deed ik bij Anno 1404 altijd, maar daarna niet meer. Bij 2070 werden het al teveel boten en nu helemaal. De wachttijden worden dan een groot probleem. Zeker bij de havens van de NPC's. Aangezien de vaartijden al flink lang zijn door de grootte van de maps, lijkt mij dit niet een erg handige keus.

Ik heb een legendary knakker die bij elke 3 producties van schnaps een rum maakt. Op dit eiland heb ik een verkoop ingesteld, waardoor ik nooit maximaal schnaps op voorraad heb. Dit betekent weer dat ik altijd blijf produceren, wat ook nodig is, want ik haal hier ook al mijn rum op :+

Het verkopen in je eigen optie lijkt me handiger dan langs NPC's te varen.

PSN: Curvaa_

• Flamesz
  • Nu online
Deef_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:52:
[...]

Maar nu dat ik het spel gisteren eveneens installed heb op een 2e device, en het in de cloud bewaarde spel daar wil loaden, lukt het me niet.

Op het 1e device kan ik zonder problemen het huidige samegame daarentegen blijven spelen.
Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met die gratis demo van afgelopen augustus. Heb je die toevallig wel gespeeld op de eerste pc maar niet op de tweede?

Zou mooi zijn als dat ook zo gaat met die Botanica DLC.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Curva schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:55:
[...]

Dit deed ik bij Anno 1404 altijd, maar daarna niet meer. Bij 2070 werden het al teveel boten en nu helemaal. De wachttijden worden dan een groot probleem. Zeker bij de havens van de NPC's. Aangezien de vaartijden al flink lang zijn door de grootte van de maps, lijkt mij dit niet een erg handige keus.

Ik heb een legendary knakker die bij elke 3 producties van schnaps een rum maakt. Op dit eiland heb ik een verkoop ingesteld, waardoor ik nooit maximaal schnaps op voorraad heb. Dit betekent weer dat ik altijd blijf produceren, wat ook nodig is, want ik haal hier ook al mijn rum op :+

Het verkopen in je eigen optie lijkt me handiger dan langs NPC's te varen.
ach, heb al 7 boten op 1 lijn van new-> old/cape en dat valt nog mee schijnbaar ;)

• GerGio
Deef_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:52:
[...]

Dat klopt onze MP game was gisteren ook niet meer te spelen. Dus nu heeft die vriend van mij ook maar een season pass gekocht. Anders kon ik in mijn eentje verder. Dat is ook niet handig.

Wel weer een momentje gehad gisteren van |:( bij het kijken naar een ander eiland geen rekening gehouden met fur dus ik kon nog even een eiland gaan bezetten puur om twee jagershutten op te bouwen.

• Mday
Iemand Botanica al uitgeprobeerd?

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:00
Mday schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:43:
Iemand Botanica al uitgeprobeerd?
Volgens mij wordt de Botannica DLC pas om 18.00 vandaag vrijgegeven

" I, in my great and unmatched wisdom"

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:56
pas afgelopen week de seizoen pas aangeschaft en dus ook recent pas naar de cape gegaan.
Ik merk wel dat ik best mangement problemen heb met 3 werelden. Zijn er tips wanneer je het best naar de cape kan gaan? Ik merk dat ik vaak duik opdrachten even laat voor wat het is omdat ik mijn economie niet op orde heb in de old en new world.

Trouwens, ik krijg nu vaak brieven met duik lokaties in the old world. Hoe werkt dat? moet ik die in mijn warehouse van de cape inladen? of in mijn duik boot?

• AntiChrist7
mike0001 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:
pas afgelopen week de seizoen pas aangeschaft en dus ook recent pas naar de cape gegaan.
Ik merk wel dat ik best mangement problemen heb met 3 werelden. Zijn er tips wanneer je het best naar de cape kan gaan? Ik merk dat ik vaak duik opdrachten even laat voor wat het is omdat ik mijn economie niet op orde heb in de old en new world.

Trouwens, ik krijg nu vaak brieven met duik lokaties in the old world. Hoe werkt dat? moet ik die in mijn warehouse van de cape inladen? of in mijn duik boot?
Als je enkel met AI speelt is er geen rush, want de AI komt pas in de cape als jij hem ontdekt (afhankelijk van hoe moeilijk, des te sneller). Ik zou zeggen als je een stabiel inkomen hebt en een goed aantal artisans, eventueel al engineers. Hou ook wat influence op overschot, zodat je al een paar eilanden extra kan koloniseren

Mijn tip voor een goede economie is: think big. In vroegere anno's was het vrij eenvoudig om een stabiele balans te voorzien. De bottleneck zat hem vooral in het cash vergaren, en de resources. Bij Anno 1800 ligt dat anders: cash vergaren is vrij makkelijk (zeker met quests en bijvoorbeeld overschotten en item verkoop), maar hier ligt de bottleneck vooral in de workforce population. Bouw je beginstad dus maar goed groot en voorzie iedereen van luxeproducten die veel extra balans opleveren.

Voor treasure maps in andere sectoren moet je gewoon je scavenger verplaatsen , je kan de map openen van waar je maar wil (ik vind het jammer dat we niet 1 scavenger per sector hebben, zou veel tijdswinst zijn).

Natuurlijk als je nog niet ver zit kan je misschien herbeginnen vanavond, als de nieuwe dlc dropt (al denk ik wel dat je hem kan integreren in lopende games), dat is wat ik doe

• GerGio
mike0001 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:

Ik ga nu meestal vrij snel. ik probeer in de old wordt een redelijke stad tot artisans op te bouwen welke je toch nodig hebt om uiteindelijk naar de cape te gaan en dan laat ik het een beetje voor wat het is en ga ik snell door naar de cape om daar serieus aan de gang te gaan tot Investors.

De kaarten kun je openen en dan zie je de plek waar je moet duiken in de old world

• mike0001
AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:58:
[...]

Als je enkel met AI speelt is er geen rush, want de AI komt pas in de cape als jij hem ontdekt (afhankelijk van hoe moeilijk, des te sneller). Ik zou zeggen als je een stabiel inkomen hebt en een goed aantal artisans, eventueel al engineers. Hou ook wat influence op overschot, zodat je al een paar eilanden extra kan koloniseren

Mijn tip voor een goede economie is: think big. In vroegere anno's was het vrij eenvoudig om een stabiele balans te voorzien. De bottleneck zat hem vooral in het cash vergaren, en de resources. Bij Anno 1800 ligt dat anders: cash vergaren is vrij makkelijk (zeker met quests en bijvoorbeeld overschotten en item verkoop), maar hier ligt de bottleneck vooral in de workforce population. Bouw je beginstad dus maar goed groot en voorzie iedereen van luxeproducten die veel extra balans opleveren.

Voor treasure maps in andere sectoren moet je gewoon je scavenger verplaatsen , je kan de map openen van waar je maar wil (ik vind het jammer dat we niet 1 scavenger per sector hebben, zou veel tijdswinst zijn).

Natuurlijk als je nog niet ver zit kan je misschien herbeginnen vanavond, als de nieuwe dlc dropt (al denk ik wel dat je hem kan integreren in lopende games), dat is wat ik doe
Ik heb inderdaad een zooitje gemaakt van mijn huidige economie. Voor mijn gevoel iets te snel de cape in gegaan waardoor ik vastliep op mijn economie in de old en nieuw world.
Vandaar ook de vraag (als ik een nieuwe sessie start) wanneer je het beste de cape in kan gaan.

Dat van die treasure maps was me echt onduidelijk. Zal dat vanavond eens gaan onderzoeken.

Ps. Met de botanica. Komt daar ook een nieuwe gebied vrij dat we weten? Of is de verwachting alleen nog maar met de andere DLC (die ijswereld)

• mike0001
GerGio schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:59:
[...]

Ik ga nu meestal vrij snel. ik probeer in de old wordt een redelijke stad tot artisans op te bouwen welke je toch nodig hebt om uiteindelijk naar de cape te gaan en dan laat ik het een beetje voor wat het is en ga ik snell door naar de cape om daar serieus aan de gang te gaan tot Investors.

De kaarten kun je openen en dan zie je de plek waar je moet duiken in de old world
Dat van die kaarten zal ik vanavond eens gaan bekijken. Viel me niet op dat ik ze kon openen. Dan zou mijn vraag ook overbodig zijn geweest als ik dat al had ontdekt :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Die maps kan je "gebruiken" als ze in de inventory van je boot zitten.
Dan start je een quest en heb je een uur om de locatie te vinden.
Als je een sonar aan boord hebt, wordt dat overigens ENORM veel simpeler.

• AntiChrist7
mike0001 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:07:
[...]

Ps. Met de botanica. Komt daar ook een nieuwe gebied vrij dat we weten? Of is de verwachting alleen nog maar met de andere DLC (die ijswereld)
Voor zover ik weet gaat het vooral om nieuwe items/modules. Nieuw gebed wordt wss idd die ijswereld

met wat goeie plaatsing kan je wss zoo+museum+garden wat mixen. Ik ga eerst voor 50k investors :p

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 10-09-2019 17:07 (12%)

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:31
Ik vind het echt jammer en bijzonder dat ze die aangekondigde Statistics building nog steeds niet hebben gereleased..

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik dacht ik ga weer verder. Start uplay op en opeens een patch van 2,5GB. Oh komt Botannica vandaag uit? :P Perfecte timing. Ook perfect is dat ik gisteren een RX5700XT in mijn PC heb gezet en nu zag ik dit opeens in de settings. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Mday
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:46:
Ik dacht ik ga weer verder. Start uplay op en opeens een patch van 2,5GB. Oh komt Botannica vandaag uit? :P Perfecte timing. Ook perfect is dat ik gisteren een RX5700XT in mijn PC heb gezet en nu zag ik dit opeens in de settings. :*)

[Afbeelding]
Nice, leuke kaart. Nog nooit van die feature gehoord. In uPlay kan je FPS counter in de linker hoek van je scherm aanzetten, hoeveel FPS heb je met die settings?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:57:
[...]

Nice, leuke kaart. Nog nooit van die feature gehoord. In uPlay kan je FPS counter in de linker hoek van je scherm aanzetten, hoeveel FPS heb je met die settings?
Google het maar. Het is een slimme scharpening met upscaling techniek. Met name geweldig voor 4K schermen waar je dan naar 1440P gaat en de boel upscaled. Nauwelijks kwaliteitsverlies in textures, wel veel meer frames. Kost misschien een paar frames, maar 120% upscaling is wel fijn. Op 1080P is 150% alleen te veel, dan wordt het blurry. In het algemeen draait Anno 1800 uitstekend op de RX5700XT. Over zee zit ik zo op de 144fps en over land varieert het sterk. Stadscentrum en uitgezoemd is iets van 30, maar ook maar een klein beetje inzoomen en ik zit zo over de 60. Verder win ik gewoon ruim 10fps door de naar de nacht te wisselen. Dit op het zwaarste punt van mijn savegame. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Die dag/nacht toevoeging is wel grappig.
Is het echter al op gevallen dat er wel een hele rare zon is...?
Sowieso ontbreekt ie aan de horizon bij sunset/sunrise.
En als je je kaart draait, draaien de schaduwen mee. Beetje vreemd...

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Tjeerd84
Derice schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:24:
Dat hij ontbreekt aan de horizon is slordig, maar deels ook wel begrijpelijk en acceptabel bij dit type spel.
Die schaduwen draaien inderdaad. Dat hebben ze trouwens altijd gedaan in Anno 1800. Dat is niet een beetje vreemd, dat is voor ons allen in ieder geval totaal gek. Misschien is het effectiever om het zo te programmeren, maar het kan ook een bug (of 'feature') zijn. Alsnog is het vrij onlogisch om tijdens een ontwerpfase van een spel een beslissing te maken, waar de schaduwen als sprite meedraaien. Kan het mij niet voorstellen in ieder geval. En ook niet dat het prestatiewinst op zou leveren.

Ik heb het binnenkoet te druk en ben er nog een weekje uit, dus ik begin pas in oktober met de volgende sessie inclusief Botanica. Veel plezier iedereen verder.

• GerGio
Derice schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:24:
Het meedraaien van de schaduwen is volgens mij een instelling. Ik heb hem ooit voorbij zien komen nog voor de dag/nacht modus er was.

Gisteren problemen gehad met het inviten van iemand in een MP game. De game andersom opstarten hielp wel. Dus de ander heeft mij een invite gestuurd in plaats vij hij mij. Het kan aan mij liggen maar ik heb wel het idee dat de AI players meer eilanden aan het claimen zijn.

• AntiChrist7
Er zijn blijkbaar nog wat kleine bugs bij de release (zoals bj elke release eigenlijk, egenwoordig is dat te verwachten), zoals Piers die niet goed werken en ornaments die niet unlocken.

Ik ben vooral als de dood dat Mercier weer bugt en me geen quests meer geeft

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:01
nog 3 pieces en ik heb mijn botanica tuin compleet. Wel jammer idd dat ik mijn duck pond (ookal zijn het ganzen) niet kan unlocken nog.

Ik vermaak mij er wel weer mee de game draait echt stuken soepeler en sinds deze patch draai ik hem ook weer in dx12 ipv dx11 zonder crashes! gisteren meerdere uren achter elkaar kunnen spelen dat was voor deze patch ondenkbaar.

Wat betreft het draaien van de schaduwen dat is een setting in je grafische opties dat is het eerste wat ik uitgezet heb dat was zeer irritant, maar die optie was er al voordat er dag/nacht was hoor.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Darker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:31
Kwam er net achter dat voor het koloniseren van Crown Falls (Sunken Treasure DLC) je gewoon 103 influence nodig hebt :( Die had ik net allemaal lekker gespendeerd aan Trade Unions en Culture..

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

Darker schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:54:
Kwam er net achter dat voor het koloniseren van Crown Falls (Sunken Treasure DLC) je gewoon 103 influence nodig hebt :( Die had ik net allemaal lekker gespendeerd aan Trade Unions en Culture..
Kun je toch gewoon weer slopen om je influence terug te krijgen? :P

• AntiChrist7
Spendeer mijn influence ook liever aanmasaal eilanden koloniseren in zowel oude/nieuwe wereld als de kaap. Ik maak alles wel pretty als ik genoeg investors heb

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
Ik ben eens aan de slag gegaan op Expert en heb het gedaan zoals ik het kon halen. Waarschijnlijk zal dat een van de vele manier zijn, maar hier hoe het óók kan.

Het idee

Zo moeilijk mogelijk starten en makkelijk verslaan. Ik was al een keer in een situatie beland waar ik ontzettend veel tijd in had moeten steken om het te fixen, en heb het nu anders aangepakt. De AI liet me toe om de tegenstanders anders te benaderen... en dat pakte goed uit.
Start condities
Je start een campagne maar je mag de volgende karakters niet kiezen. Dit omdat je ze nodig hebt als 3 sterren tegenstander bij het maken van je campagne.

- Admiral Vincente Silva
- Lady Margaret Hunt
- Alonso Graves

Bij het samenstellen van je campagne condities pas je het volgende aan.

- Hoofdstuk: Characters - Selecteer een 3 sterren tegenstander ipv een 2 sterren tegenstander

- Hoofdstuk: Features: Verander de quest frequency naar "rare"

https://tweakers.net/ext/f/rA3s5WplgBytc7xgKyjwLmTW/full.png

Nu heb je het maximale aantal punten wat er te halen valt tijdens een campagne zover ik kan vinden. Mocht ik iets over het hoofd zien, dan hoor ik het heel graag!

https://tweakers.net/ext/f/aaoA2FDGMjml70Kx72Cad9PD/full.png

Strategie

Old World
spoiler:
We gaan gebruik maken van de AI, gezien die redelijk eerlijk blijkt te zijn. In een TLDR:

Je schaad de groei van de NPC's door shares te kopen, en steek al je influenceren in schepen. Je neemt alle eilanden over voordat je naar de New World gaat.

- Je start de campagne, en focused op het bouwen van je haven.
- Je doet je campagne missies tot je het Flagship krijgt, en gaat daar meteen missies mee doen voor geld.
- Als je de kans krijgt een share te kopen van een tegenstander zijn Main eiland... DOEN!
- Focus op het kopen van een share van elke tegenstander. Je inkomen is voorlopig afhankelijk van shares die je koopt, en niet belastingen van je inwoners.
- Als je ijzer kunt kopen bij je buurman NPC, dan koop je 8 ijzer, en daarmee neem je een 2e eiland over waar Paprika en Hop te vinden is.
- Je bouwt op je 1e eiland een flinke kolonie op van residents en workers.
- Er komt een missie waarin je een aantal boten moet verkopen bij een NPC. DOET DIE NIET. Stop hier met missies doen.
- Je inkomen moet op basis van shares nu in orde zijn. Koop ze direct terug als iemand ze over koopt. Blijf ze ook aankopen zodat je er uiteindelijk 4 van de 5 hebt per Main eiland.
- Ondertussen ga je schepen bouwen en wel zo veel mogelijk. Bouw 5 groepjes van
* 5x Gunboat
* 5x Frigat
* 5x Ship of the line.
- Leg deze boten rond je 2 eilanden zodat elke toegangsroute geblokkeerd is. Je maakt dus een circle rond je eilanden.

RUST :)

Thats it. In princiepen ben je er. Je moet alleen nog het leuke werk doen :D.
Als je 5 van die vloten hebt en je hebt van ieder eiland 3/4 van de 5 shares. Dan heb je zo een grote schade aangebracht aan de tegenstanders dat ze niet meer kunnen.

Je gaat nu langzaam met je vloten eiland voor eiland innemen, behalve de main eilanden. Van die eilanden krijg je namelijk je inkomen, en dat moeten we later nog repareren. Je leunt nu nog op je tegenstanders.

Alle andere eilanden ga je langzaam innemen door je vloten linie langzaam uit te breiden. Hier een schematisch voorbeeld.

Halverwege als je nog 2 grote eilanden hebt waar Graan, Aardappel, Paprika en Hop gebouwd kan worden, dan begin je daar een 2e volledig losstaande kolonie. Deze maak je geheel zelfstandig op Hout, steen, ijzer en ramen na. Dit eiland moet net zo veel op gaan brengen dan de shares van je tegenstanders nu doen.

Onderwijl je dus meer geld gaat verdienen uit dat eiland kun je ook de Main eilanden van je tegenstanders gaan aanvallen en overnemen. Zolang je maar in de plus blijft met geld. Als je in een share koop menu zit, kun je zien wat de opbrengst is. Als je dat dus EXTRA verdient... kun je die tegenstander verslaan.

Als je alle eilanden hebt, en de piraat in leven laat, dan kun je volgens het laatste voorbeeld die oranje lijn aanhouden voor je vloten. Je moet dit doen omdat er af en toe een boot van een NPC die eilanden in de New World heeft binnen komt varen. Daar wil je niet meer over na denken, dus bouw die linie op. Per doorgang tussen eilanden is 3 stuks van elk schip voldoende. Heel soms bij grotere doorgangen pak ik 4 groepjes van 3 schepen.

New World
spoiler:
Leg nu helemaal aan de onderkant van je map (doorgang naar de New World) een hele dikke vloot van 20 boten klaar. Vul er ook 1 of 2 met hout, steen en ijzer.

Je kunt nu verder gaan met je campagnemissies. Je verkoopt dus die boten, en dan doe je die missie dat je iemand moet volgen en een schip moet slopen. Eenmaal gedaan kun je naar de New World.

Doe die New World missie met een Ship of the Line.

Als je eenmaal door die expeditie bent stuur je ZSM (letterlijk het eerste wat je doet) je hele vloot uit de Old World die klaar lag, naar de New World. Dan ga je terug naar de New World en stuur je het net aangekomen Ship of the Line naar het eiland wat je hebt gekregen.

Hier zit een lastig moment waar je wellicht tegenaan gaat lopen. Het is me ooit 1x overkomen.
Het kan zijn dat je eiland in de New World aangevallen word. Nou heb je daar een Ship of the Line, dus vaak komt het wel goed... maar ik heb dus een keer gehad dat ik dat eiland verloor.... en dan is het "GAME OVER". Als je vloot dus eenmaal is aangekomen is alles weer goed.

Nu heb je vrij spel. Al je tegenstanders in de New World... hebben niet zo veel meer te doen. Gezien ze geen eiland in de Old World hebben... kunnen ze niks. Vanaf hier kan je doen wat je wilt. Versla iedereen en Heers... of ga eerst naar die DLC wereld en bouw daar iets op. Zolang je tegenstanders maar niks meer kunnen bouwen in de Old World... kun je klooien wat je wilt.

Succes :D

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

Ik ben in de Free Play bezig en heb de DLC's gisteren toegevoegd. Heb nu een quest dat de Queen missing is, dus ik gok dat dat de quest voor Sunken Treasures cq. Cape Trelawney is.

Ik heb er echter nog niets mee gedaan, want eerst even old world/new world weer doen.

Ik heb een tegenstander volledig gesloopt in zowel de Old als New World, maar ze is niet verslagen en staat nog op het Diplomacy-scherm.

Het enige dat ik nu nog van haar kan vinden is 1 bootje in de New World, maar geen eilanden. Kan het zijn dat ze in de Cape bezig is? Ik dacht dat dit pas open ging als ik er ook heen ging, maar mogelijk is dat net als met de New World niet zo?

En t.o.v. de Old World: welke kant gaan de schepen op naar de Cape? Want ik zag wel wat schepen naar het oosten gaan telkens, maar daar zit ook een NPC dus verder niet gekeken of ze ook de map uit gingen.

Ohja, en kun je nog iets met die Character Items? Heb bijv. de jas van Beryl en nog 2 items, maar voor zover ik kan zien kun je er niets mee, behalve als "trofee" bewaren?

Angeloonie wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:20 (9%)

• piripi
@World Citizen Dat betekent dat - eenmaal je je vloot van 15 schepen hebt - al meteen in 'war' gaat met de andere karakters om je Noordelijke eilanden te beschermen
(Of begrijp ik dat nu verkeerd?)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:18:
Ik ben in de Free Play bezig en heb de DLC's gisteren toegevoegd. Heb nu een quest dat de Queen missing is, dus ik gok dat dat de quest voor Sunken Treasures cq. Cape Trelawney is.

Ik heb er echter nog niets mee gedaan, want eerst even old world/new world weer doen.

Ik heb een tegenstander volledig gesloopt in zowel de Old als New World, maar ze is niet verslagen en staat nog op het Diplomacy-scherm.

Het enige dat ik nu nog van haar kan vinden is 1 bootje in de New World, maar geen eilanden. Kan het zijn dat ze in de Cape bezig is? Ik dacht dat dit pas open ging als ik er ook heen ging, maar mogelijk is dat net als met de New World niet zo?
weet niet precies wanneer een competitor is uitgeschakeld, mogelijk alleen die boot?
Want idd, ze gaan afaik alleen naar Cape als jij er heen gaat. Hangt misschien af van de moeilijkheidsgraad btw.
Easy competitors gaan alleen naar de new world als jij het hebt ontdekt.
Moeilijkere gaan al eerder dan jij!!
En t.o.v. de Old World: welke kant gaan de schepen op naar de Cape? Want ik zag wel wat schepen naar het oosten gaan telkens, maar daar zit ook een NPC dus verder niet gekeken of ze ook de map uit gingen.
Old -> Cape - oosten idd (waar route naar new world beneden is)
New -> cape - oosten (waar route naar new world boven is)
Cape -> new/old is allemaal onderin geloof ik (als grote eiland links boven hoek is)
Ohja, en kun je nog iets met die Character Items? Heb bijv. de jas van Beryl en nog 2 items, maar voor zover ik kan zien kun je er niets mee, behalve als "trofee" bewaren?
nope, kan je niets mee. is puur flavor spul. verkopen is niet de moeite, is weinig waard.

• leekers
Game Update 5.1
PUBLISHED 12. SEPTEMBER 2019 by BASTIAN THUN
After we received reports about bugs that appeared after the last Game Update, we plan to apply a hotfix to Anno 1800 tomorrow September 13th at 3pm CEST.

Fixed a stability issue where the title could crash while convert scrap at Old Nate’s Island Harbour.
Fixed a situation where the Twitch Drops would not be in-game anymore after the Botanica-Update.
Fixed a situation where players were unable to manually load/unload at the pier.
Fixed an issue where items or materials would get lost when diving with a full Salvager ship.
Fixed a visualization issue where the infotip for railway construction would not update properly upon placement.
Fixed an unintended spawning issue where quest givers could show up on sea areas.
Fixed an issue where trading items would no longer have differences between buy and sell costs.
Fixed an issue where an user would be unable to delete multiple pavement tiles at the same time.
Fixed an issue where prohibiting consumption of wares didn’t affect resident happiness anymore.
Increased reward chance of musical scores.
Increased botanical expedition events chance.

https://www.anno-union.com/en/game-update-5-1/

• World Citizen
piripi schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:07:
@World Citizen Dat betekent dat - eenmaal je je vloot van 15 schepen hebt - al meteen in 'war' gaat met de andere karakters om je Noordelijke eilanden te beschermen
(Of begrijp ik dat nu verkeerd?)
Ja als je vloten hebt van ieder 15 boten (5 gunboat, 5 friggat, 5 ship of the line), en je kunt daarmee een circle rond je eilanden bouwen, dan ben je er als je ook flink wat shares hebt kunnen kopen. Als je die shares niet koopt groeit de tegenstander te hard en gaan ze met allemaal stoomboten aanvallen.

Als je wat shares koopt dan kunnen ze niet zo veel boten maken en zullen ze hooguit met 1 of 2 battleships komen. Die kun je altijd verslaan met 15 boten.

Je hebt eigenlijk constant war met alle partijen.

• piripi
World Citizen schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:55:
[...]

....

Je hebt eigenlijk constant war met alle partijen.
Sounds like a party :+ :+

• World Citizen

In navolging van mijn vorige Expert tutorial :D

uitleg
spoiler:
Ik heb na het binnendringen van de New World met mijn vloot... gewoon alle eilanden gesloopt. Aangezien je NPC tegenstanders geen boten kunnen bouwen in de New World, en ze ook geen eilanden meer hebben in de Old World... varen er amper boten rond in de New World.

Ook de eilanden zijn niet volgebouwd, en enkel een paar eilanden hebben defense. Het is dus super makkelijk met een vloot van 15/20 boten... alle eilanden in te nemen.

En als je dat doet:
:D

*O* VICTORY!!!! *O*

• AntiChrist7
Hotfix voor onder andere modules die niet unlocked werden en Piers die niet werkten:

https://www.anno-union.com/en/game-update-5-1/

Moet wel zeggen dat de meeste botanica buildings zelf wel sterk op elkaar lijken. Het is vergeleken met de vorige dlc en degene die komt (en zelfs vergeleken met Anarchist pack) eigenlijk vrij miniem

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vind idd de content van deze "DLC" erg summier. Vind dit eerder een kleine content patch, laat staan iets waar voor je zou betalen...

Dus ben erg benieuwd wat The Passage gaat brengen!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:59

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zit er aan te denken de game aan te schaffen. Klopt het dat dit enkel kan via uplay?
Keuze uit

standard edition: 59.99 + evt losse DLC
of
Gold edition: 99.99 (incl alle content)

klopt dit? Best wel aan de prijzige kant

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Volgens mij alleen via Uplay store ja.
Je kan ook 100 Uplay punten inwisselen voor 20% korting

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-10 20:21
Nou fijn. Mijn vriendin en ik (allebei alleen in het bezit van de base game) zijn ruim 11 uur bezig geweest in een save game, krijgen we nu ineens de melding dat we de 'Sunken Treasures DLC' nodig hebben om onze save game te kunnen laden. Ik net contact opgenomen met Ubisoft support, die claimen dat er een 'bug' was waardoor je zonder season pass blijkbaar toegang krijgt tot season pass content. Nu is onze save game dus in feite gegijzeld, want de enige manier om verder te kunnen is door te betalen. Ubisoft zegt alleen "we werken aan een oplossing, maar kunnen geen termijn noemen, je moet de forums maar in de gaten houden". Dus ik moet maar op de forums blijven F5'en in de hoop dat er ooit een oplossing komt, tactische manier om mensen dusdanig te frustreren dat ze uit eindelijk uit wanhoop maar overstag aan om de DLC te kopen. Niet best dit.

Edit: Als ik op de Ubisoft forums en op Reddit kijk zie ik dat dit probleem al enkele maanden speelt bij meerdere mensen... lekker bezig Ubisoft!

MiBe wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:39 (8%)

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• AntiChrist7
wat gebruiken jullir als derde item in de scavenger, (naast de sonar en de legendary diving bell)?

• Beakzz
MiBe schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:38:
Nou fijn. Mijn vriendin en ik (allebei alleen in het bezit van de base game) zijn ruim 11 uur bezig geweest in een save game, krijgen we nu ineens de melding dat we de 'Sunken Treasures DLC' nodig hebben om onze save game te kunnen laden. Ik net contact opgenomen met Ubisoft support, die claimen dat er een 'bug' was waardoor je zonder season pass blijkbaar toegang krijgt tot season pass content. Nu is onze save game dus in feite gegijzeld, want de enige manier om verder te kunnen is door te betalen. Ubisoft zegt alleen "we werken aan een oplossing, maar kunnen geen termijn noemen, je moet de forums maar in de gaten houden". Dus ik moet maar op de forums blijven F5'en in de hoop dat er ooit een oplossing komt, tactische manier om mensen dusdanig te frustreren dat ze uit eindelijk uit wanhoop maar overstag aan om de DLC te kopen. Niet best dit.

Edit: Als ik op de Ubisoft forums en op Reddit kijk zie ik dat dit probleem al enkele maanden speelt bij meerdere mensen... lekker bezig Ubisoft!
Maar heb je die dlc dan wel gratis binnengehaald of dat niet eens? Die was namelijk gratis te downloaden en dan lijkt het mij een duidelijk risico.

• MiBe
Beakzz schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:59:
[...]

Maar heb je die dlc dan wel gratis binnengehaald of dat niet eens? Die was namelijk gratis te downloaden en dan lijkt het mij een duidelijk risico.
Nee, ik heb helemaal niets binnengehaald, alleen de base game. Dus ik snap ik niet hoe ik dan ineens in content terecht kan komen die blijkbaar niet binnen de base game valt...

MiBe wijzigde deze reactie 14-09-2019 14:31 (14%)

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Beakzz
MiBe schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:30:
[...]

Nee, ik heb helemaal niets binnengehaald, alleen de base game. Dus ik snap ik niet hoe ik dan ineens in content terecht kan komen die blijkbaar niet binnen de base game valt...
Dat zuigt dan behoorlijk ja en ik heb ook geen idee hoe ze dit terug moeten draaien. Blijkbaar pakt de game gratis content op (ook als je die niet zelf selecteert) en zit je save nu vol met extra's. Dat wordt dus wachten op een oplossing of je verlies nemen en opnieuw beginnen en regelmatig een backup maken (als dat al kan bij Uplay).

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:34

MeNTaL_TO

The future is not set

MiBe schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:30:
[...]

Uplay+ afnemen? Dan heb je gelijk alle DLC.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19:57
MeNTaL_TO schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:50:
[...]

Uplay+ heeft geen anno 1800 door technische problemen zeggen ze :(

• AntiChrist7
Ik zet hem toch even op hold, teveel bugs atm. Mercier en Qing geven me geen quests meer, ik heb schepen die vasthangen op "transfering", de rewards zijn nog steeds gelockt,.. en op de forums/reddit posten mensen nog andere dingen zoals schepen en trade routes die verdwijnen. Ik check wel terug binnen een week of twee

• Flamesz
  • Nu online
mark777 schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:52:
[...]

Die problemen waren toch al snel opgelost?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mark777 schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:52:
[...]

Ik zie hem er gewoon tussen staan en geeft een waarschuwing als ik die installeer en ga spelen, dat ik de DLC moet kopen indien ik uplay+ opzeg.
Geen melding dat het niet zo werken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MiBe
MeNTaL_TO schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:50:
[...]

Dat klinkt als een betaald abonnement (al dan niet met een gratis trial), ik weiger mee te gaan in dit soort methoden van Ubisoft om mij richting een abonnement of DLC te krijgen. Ik wil gewoon de base game zonder gedoe kunnen spelen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MiBe schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:30:
[...]

Dat klinkt als een betaald abonnement (al dan niet met een gratis trial), ik weiger mee te gaan in dit soort methoden van Ubisoft om mij richting een abonnement of DLC te krijgen. Ik wil gewoon de base game zonder gedoe kunnen spelen.
Ik geef alleen een mogelijk oplossing, niet dat je dit moet doen. Ik vraag me nog steeds af of jij echt niets gedaan hebt, ik heb ook alleen de base game en kan deze nog gewoon spelen zonder DLC melding.
Je moet namelijk in je game via activate DLC de DLC echt activeren, dit gebeurt niet spontaan.

• GerGio
MiBe schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:38:

Ik had in MP hetzelfde probleem. Onze game had ook sunken treasure toegang terwijl de andere speler de DLC niet had. Ik geloof dat het wel een bug kan zijn en dat het niet met opzet is gedaan. Bij ons heeft dat er wel toe gelijd dat de ander de DLC heeft gekocht want we wilde toch verder spelen.

• Reinder83
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik heb in mijn huidige save game al meer dan 500 artisans, maar nog steeds geen quest gehad om naar cape te gaan, zitten er nog andere voorwaarden aan?

Beide DLC's zijn actief, game was wel al gestart voor Botanica, maar toen had ik nog niet genoeg artisans

• mike0001
Reinder83 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:45:
Ik heb in mijn huidige save game al meer dan 500 artisans, maar nog steeds geen quest gehad om naar cape te gaan, zitten er nog andere voorwaarden aan?

Beide DLC's zijn actief, game was wel al gestart voor Botanica, maar toen had ik nog niet genoeg artisans
Iets meer Artisans creeeren. Volgens mij wordt hij pas actief na the new world en als ik me niet vergis pas >750.

• MiBe
MeNTaL_TO schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:33:
[...]

Ik geef alleen een mogelijk oplossing, niet dat je dit moet doen. Ik vraag me nog steeds af of jij echt niets gedaan hebt, ik heb ook alleen de base game en kan deze nog gewoon spelen zonder DLC melding.
Je moet namelijk in je game via activate DLC de DLC echt activeren, dit gebeurt niet spontaan.
No hard feelings hoor, alleen is dat de oplossing die ik juist wil vermijden :) Nee, ik heb dus 100% zeker niets gedaan, en Ubisoft erkent dat ook via de customer support. Zij zeggen dat mensen onbedoeld toegang kregen tot de Season Pass, zonder dat zij deze hadden aangeschaft. Ik heb dus absoluut niets geactiveerd wat met een DLC te maken heeft en dit gebeurde wel degelijk spontaan, zie ook de vele reacties op Reddit en de Ubisoft forums.
GerGio schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:01:
[...]

Ik had in MP hetzelfde probleem. Onze game had ook sunken treasure toegang terwijl de andere speler de DLC niet had. Ik geloof dat het wel een bug kan zijn en dat het niet met opzet is gedaan. Bij ons heeft dat er wel toe gelijd dat de ander de DLC heeft gekocht want we wilde toch verder spelen.
En dat is dus net het probleem, zelfs als het een bug is duurt het enorm lang voor het is opgelost en laat het ze nu toevallig best goed uitkomen dat er maar één oplossing is om verder te spelen: betalen voor de DLC. Ik vind dat een behoorlijk kwalijke zaak.

MiBe wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:31 (28%)

• Deef_
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 11:30
GerGio schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:01:
[...]

Idem hier. Maar ik voelde me wel voor het blok gezet om de DLC te kopen.
Dit tezamen met vreemde bugs, doet mijn aanzien voor Ubisoft wel zwaar zakken. :(

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

Zo heb nu ook Sunken Treasures afgerond, wat een vage DLC qua verhaal :P Had een dikke eindbattle verwacht maar die dude ging er gewoon vandoor.. Uhh ok.. En ik moest de Queen een escort geven, maar niets mee gedaan en ze heeft zelf haar weg gevonden _O- Ging eigenlijk nergens over.
Dat duiken met het bootje vind ik dan wel weer grappig, ook met die schatkaarten..

Had er gisteren een die buiten de map lag.. Echt net 2cm erbuiten. Gelukkig via een trucje toch kunnen pakken: boten maken een cirkel om te keren, en dan komen ze even buiten de map als je dit op het randje doet, dus met goeie timing kunnen duiken buiten de map 8)

Het is nog steeds wel een beetje een puinhoop qua supplies. Tenminste in de Old en New World. Mijn hoofdeiland in de Old World dient als "hub" Om alles naar de Cape te brengen, maar de needs en de supplies gaan alle kanten op. Sommige items zit ik telkens laag, anderen zitten constant op max supply. :P
Heb in de Cape verder buiten het hoofdeiland nog geen enkel ander eiland geclaimed overigens.

Maar: de Cape gaat helemaal de goede kant op :) Ben heel symmetrisch een grote stad aan het bouwen, netjes voorbereid met ruimte voor rail etc. Al een redelijke Zoo en een Museum staan, en halverwege de World Fair. Wilde eigenlijk geen productie op dit eiland, maar voor de basics toch maar wel (Work Clothes, Schnapps en constructiematerialen als Bricks etc.). Die ga ik later wel verplaatsen. Nu voor het eerst in een fase terecht gekomen waarbij ik Champagne, Cigars, Chocolate, Steam Carriages, Jewellery en Gramophones.

Begin nu ook meer op te letten op Town Hall items. nu bijv. 2 Town Halls met 2x dezelfde Epic erbij die er voor zorgt dat iedereen die de Bank need heeft ook Jewellery en Watches krijgen. Dat scheelt echt enorm :o
Nu nog 2 andere vinden/kopen die ook zoiets nuttigs doen. :) Bijv. Saint D'Artois, Vision of the Valley en Louis P. Hecate, Arm-Puncturing Pioneer.

Wat is de beste manier om Legendary Town Hall zooi te krijgen? :)

Angeloonie wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:50 (5%)

• MiBe
Deef_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:31:
[...]

Idem hier. Maar ik voelde me wel voor het blok gezet om de DLC te kopen.
Dit tezamen met vreemde bugs, doet mijn aanzien voor Ubisoft wel zwaar zakken. :(
En dit is dus het erge; het werkt ook nog. Hun 'bug' zorgt er gewoon voor dat ze meer DLC's verkopen. Ze weten dondersgoed dat mensen graag z.s.m. verder willen spelen, dus waarom zouden ze het op korte termijn oplossen.

• leekers
MiBe schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:28:
[...]

En dit is dus het erge; het werkt ook nog. Hun 'bug' zorgt er gewoon voor dat ze meer DLC's verkopen. Ze weten dondersgoed dat mensen graag z.s.m. verder willen spelen, dus waarom zouden ze het op korte termijn oplossen.
De meeste game designers en studio's zijn nu eenmaal geen filantropische instellingen dus we kunnen wel klagen maar het is logisch dat ze er wat uit proberen te halen ipv gewoon failliet te gaan !

Niemand verplicht iemand een spel of dlc te kopen allemaal eigen keus en als je dat niet wilt zijn er zoveel andere leuke dingen te vinden .

• Reinder83
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:39
mike0001 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:05:
[...]

Iets meer Artisans creeeren. Volgens mij wordt hij pas actief na the new world en als ik me niet vergis pas >750.
Ah, net even opgezocht moet 700+ zijn idd, wss net niet genoeg dan, dacht dat het 500 was :)
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True