Poulske schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:44:
Hoe snel beginnen jullie al met het tweede eiland? Ik ben nu met een sandbox game begonnen en mijn tweede eiland "gepakt" toen ik de engineers op orde had.
Maar ik merk dat ik het moeliijk en onoverzichtelijk vind om 2 eilanden tegelijkertijd te managen.
Ik ben ook nog een complete noob en heb alleen de campaign uitgespeeld.
Dit ligt een beetje aan je doel. Wat wil je bereiken?
Wil je simpelweg alle producten maken en Investors van alles voorzien?
Of
Wil je zo een groot mogelijke kolonie maken, alle eilanden bezitten en heerser der heersers zijn?
Als je "Grand Plan" alles bezitten en iedereen verslaan is, dan raad ik je aan zo veel mogelijk eilanden te pakken in zo een kort mogelijk tijd. Ik doe dit ook, en heb in het begin ook 100% focus gehad op ijzer verkrijgen zodat ik overal eilanden in kon nemen. Dit was voor mij Prio 1. Zo veel mogelijk eilanden pakken zodat ik een deel van de map veilig kan maken. In het plaatje hieronder zie je ook dat ik de hele linkerkant bezit, en die bewaak ik met vloten. Ik heb dus een vrije passage naar de New World.
Mijn doel is nu om eiland voor eiland in te gaan nemen zodat ik uiteindelijk iedereen verslagen heb, alle eilanden bezit en het maximum aan inwoners heb.
Maar.... als je gewoon lekker wilt gamen zonder als een idioot de code te gaan analyseren, dan maakt het niet zo veel uit. 2 eilanden pakken is wel slim omdat op 1 eiland nooit alle grondstoffen te vinden zijn. (wat @Faddermakker en @
SMD007 dus zeggen)
Je hebt echt niet alle eilanden nodig om alle dingen te unlocken in de game. Een 3 tal grote eilanden en wat kleine stulpjes om te ondersteunen is voldoende in de Old World, en in de New World moet je een eiland hebben wat tabac bladeren kan maken. Als je 2 eilanden in de New World hebt, kun je endgame bereiken.
Dus wat wil je? Wil je een maandje lekker gamen, of ga je een jaar lang proberen alles helemaal te optimaliseren, maximaliseren en heersen...