• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Maar je krijgt geen melding dat jouw shares gekocht zijn door een andere partij (danwel eigenaar van eiland, dan wel andere competitor). Dus of je je centen terugverdiend hebt, is nog maar de vraag.

Een eiland overkopen wordt zo een vrij frustrerend truukje imho. Wat dus voor mij de enige reden is om shares te kopen... Maar dan nog is gewoon eiland dmv war overnemen nog makkelijker en vooral sneller.

Ook kosten shares influence, die je meestal goed kan gebruiken voor andere dingen.

Wat dan aangaat weer een voorbeeld waarom influence een stom concept is.

Battle.net Spud#2543

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb van al mijn tegenstanders 1 share van hen grootste eiland. Dus niet van alle eilanden maar enkel de grootste. Deze zijn tot nu to nog nooit terug gekocht.

Als ik test met andere shares van andere eilanden dan worden die wel terug gekocht.

Ik koop dan ook alleen shares als ik een eiland wil overnemen zonder oorlog. Dan word ik eerst vriendjes met die tegenstander zodat ik een Alliance heb, en dan koop ik zijn shares op. Hij word dan wel boos, maar dropt niet meteen naar een oorlog.

Ik zet dan timers van 10 minuten en over het algemeen koopt hij 1x een share terug. Ik reken dus ongeveer een uur en 10 minuten voor het kopen van een eiland.

(expert game)
TepelStreeltje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:25:
Maar je krijgt geen melding dat jouw shares gekocht zijn door een andere partij
Jawel, en die komt zelfs als rode notificatie binnen, EN je krijgt rechtsboven een popup waarin die tegenstander het meld.

Dit werkt alleen niet zuiver als je de snelheid van je game omhoog zet. Speel dus altijd op de normale snelheid, en je mist niks.

(overigens kun je notificaties inrichten. Als je het notificatie menu opent en je klikt linksboven op dat filter icoontje kun je een hoop rotzooi uitzetten.)

[ Voor 31% gewijzigd door World Citizen op 22-08-2019 15:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

World Citizen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:27:
[...]
Jawel, en die komt zelfs als rode notificatie binnen, EN je krijgt rechtsboven een popup waarin die tegenstander het meld.

Dit werkt alleen niet zuiver als je de snelheid van je game omhoog zet. Speel dus altijd op de normale snelheid, en je mist niks.

(overigens kun je notificaties inrichten. Als je het notificatie menu opent en je klikt linksboven op dat filter icoontje kun je een hoop rotzooi uitzetten.)
Meen je niet!
De release versie had dit niet, daarom ben ik er mee gestop. Goeie QOL change geweest dus! (?)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

TepelStreeltje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Meen je niet!
De release versie had dit niet, daarom ben ik er mee gestop. Goeie QOL change geweest dus! (?)
Je moet de rood omcirkelde aan laten staan. Je krijgt dan niet een gewone maar echt een Rode notificatie.
Ik weet eigenlijk niet of die popup rechtsboven ook uitgaat als je dit vinkje uit zet. Zal het testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9FKXoZHNAanujJGhNihf2T76/full.png

(overigens moet je de eerste keer die vierkantjes 2x aanklikken. Dit is geen bug, maar by design)

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 22-08-2019 18:00 ]

FreeReef.nl

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:57
en ook zit dit er al sinds dag 1 in. zelfs in beta al. Het zal je alleen nooit opgevallen zijn.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
@SMD007 Dank voor de uitleg. Ik ga er eens een paar aanschaffen. Ik dacht altijd dat je het inleg bedrag kwijt was. Daardoor moest je de share wel voor langere tijd behouden anders zou je verlies maken.

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 09:56
Sacul schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:26:
@SMD007 Dank voor de uitleg. Ik ga er eens een paar aanschaffen. Ik dacht altijd dat je het inleg bedrag kwijt was. Daardoor moest je de share wel voor langere tijd behouden anders zou je verlies maken.
Nee, want ze kopen je share tegen de dan geldende waarde weer terug. Dus in essentie altijd winst, afhankelijk van hoe lang ze hebben gewacht met het terugkopen ervan. Zo viel me op dat als ik plots veel meer geld had dan daarvoor dat iemand een share had (terug)gekocht...

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:14
Hoe snel beginnen jullie al met het tweede eiland? Ik ben nu met een sandbox game begonnen en mijn tweede eiland "gepakt" toen ik de engineers op orde had.

Maar ik merk dat ik het moeliijk en onoverzichtelijk vind om 2 eilanden tegelijkertijd te managen.

Ik ben ook nog een complete noob en heb alleen de campaign uitgespeeld.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Poulske schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:44:
Hoe snel beginnen jullie al met het tweede eiland? Ik ben nu met een sandbox game begonnen en mijn tweede eiland "gepakt" toen ik de engineers op orde had.

Maar ik merk dat ik het moeliijk en onoverzichtelijk vind om 2 eilanden tegelijkertijd te managen.

Settlen of daadwerkelijk wat mee doen?
Ik settle mijn tweede eiland asap omdat er altijd wel een essentiële grondstof mist op m'n main eiland.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• SMD007
Ik pak standaard 3 eilanden in de old world. in de new world pak ik er ook minimaal 3 liefst 4 of 5 zelfs. op Cape het hoofdeiland natuurlijk, maar als het even kan dan ook 1 van de "kleinere" eilanden waar olie op zit. dan tegen de endgame aan nog wat kleinere eilanden op Cape zodat ik daar de mines kan leegharken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Poulske schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:44:

Dit ligt een beetje aan je doel. Wat wil je bereiken?

Wil je simpelweg alle producten maken en Investors van alles voorzien?
Of
Wil je zo een groot mogelijke kolonie maken, alle eilanden bezitten en heerser der heersers zijn?

Als je "Grand Plan" alles bezitten en iedereen verslaan is, dan raad ik je aan zo veel mogelijk eilanden te pakken in zo een kort mogelijk tijd. Ik doe dit ook, en heb in het begin ook 100% focus gehad op ijzer verkrijgen zodat ik overal eilanden in kon nemen. Dit was voor mij Prio 1. Zo veel mogelijk eilanden pakken zodat ik een deel van de map veilig kan maken. In het plaatje hieronder zie je ook dat ik de hele linkerkant bezit, en die bewaak ik met vloten. Ik heb dus een vrije passage naar de New World.

Mijn doel is nu om eiland voor eiland in te gaan nemen zodat ik uiteindelijk iedereen verslagen heb, alle eilanden bezit en het maximum aan inwoners heb.

Maar.... als je gewoon lekker wilt gamen zonder als een idioot de code te gaan analyseren, dan maakt het niet zo veel uit. 2 eilanden pakken is wel slim omdat op 1 eiland nooit alle grondstoffen te vinden zijn. (wat @Faddermakker en @SMD007 dus zeggen)

Je hebt echt niet alle eilanden nodig om alle dingen te unlocken in de game. Een 3 tal grote eilanden en wat kleine stulpjes om te ondersteunen is voldoende in de Old World, en in de New World moet je een eiland hebben wat tabac bladeren kan maken. Als je 2 eilanden in de New World hebt, kun je endgame bereiken.

Dus wat wil je? Wil je een maandje lekker gamen, of ga je een jaar lang proberen alles helemaal te optimaliseren, maximaliseren en heersen... :)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Beakzz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Kom maar op, want ik ben ook benieuwd :) Zal wel volgende week worden bij mij, want ik zit even helemaal vast in No Mans Sky VR, maar wil snel weer verder met Anno.
Mooi,

Ik moet bekennen dat ik iets te snel heb geroepen een printscreen te plaatsen, want eigenlijk ben ik pas net begonnen met alles herinrichten inclusief parken ed.

Ik heb een strook klaar en heb die "tacktisch" op de foto geprobeerd te zetten. Als je uit zou zoomen, zie je nog de puinhoop die ik probeer te herstellen.

Ik ben wel nu bezig met dat herstellen... dus hoop over 4 game uren wel een betere printscreen te kunnen plaatsen :D

Dit is straks het Engineers eiland. Momenteel nog Investors, maar ik moet dit allemaal downgraden naar Engineers, en op een ander eiland de Investors weer opbouwen. Maar.. .omdat dit nog wel een paar maanden gaat duren, heb ik er tenminste iets of wat moeite in gestoken om het mooi te maken. Ik ben er verder nog niet echt trots op :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tqXCJLTcO80vv9fGIUAgCIHU/full.png

Edit: Dubbelpost, maar volgens mij is hij verantwoord omdat het echt 2 onderwerpen zijn, en de post anders wel heeeeel lang zou worden. Berisp me indien dit niet het geval is @modjes.

@TepelStreeltje (epic naam!!!!)

Rode notificatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8BRPbRTDPwXmJlCUlUv4UPkd/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 22-08-2019 21:36 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
World Citizen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:27:
[...]

Dit ligt een beetje aan je doel. Wat wil je bereiken?

Wil je simpelweg alle producten maken en Investors van alles voorzien?
Of
Wil je zo een groot mogelijke kolonie maken, alle eilanden bezitten en heerser der heersers zijn?

Als je "Grand Plan" alles bezitten en iedereen verslaan is, dan raad ik je aan zo veel mogelijk eilanden te pakken in zo een kort mogelijk tijd. Ik doe dit ook, en heb in het begin ook 100% focus gehad op ijzer verkrijgen zodat ik overal eilanden in kon nemen. Dit was voor mij Prio 1. Zo veel mogelijk eilanden pakken zodat ik een deel van de map veilig kan maken. In het plaatje hieronder zie je ook dat ik de hele linkerkant bezit, en die bewaak ik met vloten. Ik heb dus een vrije passage naar de New World.

Mijn doel is nu om eiland voor eiland in te gaan nemen zodat ik uiteindelijk iedereen verslagen heb, alle eilanden bezit en het maximum aan inwoners heb.

Maar.... als je gewoon lekker wilt gamen zonder als een idioot de code te gaan analyseren, dan maakt het niet zo veel uit. 2 eilanden pakken is wel slim omdat op 1 eiland nooit alle grondstoffen te vinden zijn. (wat @Faddermakker en @SMD007 dus zeggen)

Je hebt echt niet alle eilanden nodig om alle dingen te unlocken in de game. Een 3 tal grote eilanden en wat kleine stulpjes om te ondersteunen is voldoende in de Old World, en in de New World moet je een eiland hebben wat tabac bladeren kan maken. Als je 2 eilanden in de New World hebt, kun je endgame bereiken.

Dus wat wil je? Wil je een maandje lekker gamen, of ga je een jaar lang proberen alles helemaal te optimaliseren, maximaliseren en heersen... :)
Pfff mijn doel.....
Mijn doel is om een beetje relaxd te gamen, mijn stad uit te breiden en het spel te leren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Poulske schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Pfff mijn doel.....
Mijn doel is om een beetje relaxd te gamen, mijn stad uit te breiden en het spel te leren. :+
:D,

Dan maakt het allemaal niet zo veel uit. Pak 2 eilanden in de Old World zodat je tenminste alle grondstoffen kunt maken.

Wie weet had je met een stopwatch voor je PC gezeten om uit te vogelen hoe lang alles precies duurt :O ;w

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
World Citizen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:03:
[...]

:D,

Dan maakt het allemaal niet zo veel uit. Pak 2 eilanden in de Old World zodat je tenminste alle grondstoffen kunt maken.

Wie weet had je met een stopwatch voor je PC gezeten om uit te vogelen hoe lang alles precies duurt :O ;w
Ja ik kijk wel, zit nu alweer in de knoop omdat mijn beiden eilanden geen fur fertility hebben...

Ach ja, leer momentje :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik zag dit opeens terwijl ik mijn eiland aan het herinrichten was. Kennelijk groeit het gras in deze game ook over tijd aan. Het gebied was al even leeg en net haalde ik de wegen weg. :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p0emhJ1h6RzIy3GeFR6KEiOS/full.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Het gras groeit niet aan dit komt direct zichtbaar als je gebouwen weghaalt. Bij wegen echter blijft het gras wel echt helemaal weg. Op zich wel jammer want ik meen mij te herinneren dat in Anno 1404 bijvoorbeeld na een tijdje de bomen wel terug groeien. Het had dus wel leuk kunnen zijn als inderdaad het gras langzaam zou groeien en daarna er weer bomen zouden gaan groeien. Nu blijft het een lege vlakte als je er niets meer neerzet. Dit los ik dan soms weer op door een houthakkers kamp neer te zetten zodat er weer iets groeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien toch maar 1404 Gold halen. Krijg kriebels van jullie creaties, en vind dat produceren wel een leuk idee. 3,74 op Steam, dus even binnenharken. Heb geen zin in Ubisoft store met 1800. Al heb ik ooit wel 2070 gehaald :X

[ Voor 33% gewijzigd door Ivysaur op 24-08-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Zijn er meer mensen die zo ver mogelijk wegblijven van 3rd party tool zoals calculators en lay-out programma's.

Juist je eigen gebrek aan toekomst visie en inzicht en het "gevoel" krijgen van je eigen economie en behoeften van je bewoners is juist de "echte" charme en uitdaging van het spel.

Cheat jij jezelf daar doorheen doormidden van tools dan blijft er slechts de tegenstand van AI over en dat geeft mij minder voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:54:
Zijn er meer mensen die zo ver mogelijk wegblijven van 3rd party tool zoals calculators en lay-out programma's.

Juist je eigen gebrek aan toekomst visie en inzicht en het "gevoel" krijgen van je eigen economie en behoeften van je bewoners is juist de "echte" charme en uitdaging van het spel.

Cheat jij jezelf daar doorheen doormidden van tools dan blijft er slechts de tegenstand van AI over en dat geeft mij minder voldoening.
Check. De uitdaging zit hem erin om het systeem wat de Devs hebben gebouwd te leren beheersen. Ik wil zelf op mijn bek gaan en zelf efficiëntie ontdekken. Maar vroeger toen ik wat jonger was deed ik dat ook niet. Toen wilde ik ook zsm alles unlocken in de game. Tegenwoordig wil ik meer entertainmentwaarde voor mijn geld, dus google helemaal niks meer :) .

@DaniëlWW2
Het viel me ook ineens op, zal wel met de update zijn gekomen.
Ik vind het veel erger dat ze deze bug nog niet hebben gefixed. Op een aantal eilanden heb ik vakjes waar ik niks kan bouwen. Random overal en nergens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sa2EhvmtXgqkWwHRn4imquSE/full.png

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
Ivysaur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:56:
Misschien toch maar 1404 Gold halen. Krijg kriebels van jullie creaties, en vind dat produceren wel een leuk idee. 3,74 op Steam, dus even binnenharken. Heb geen zin in Ubisoft store met 1800. Al heb ik ooit wel 2070 gehaald :X
Zou me er overheen zetten als ik jou was. Deze versie is te goed ;) Ook ik ben geen voorstander van andere stores, maar Uplay vind ik denk ik nog het minst erg tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:23
Free weekend. Performance tov de closed beta is helaas niet bepaald beter geworden. Toen haalde ik circa 45 fps met een GTX 1070 op 2560x1080 nu haal ik circa 45 fps op een RTX 2070 op 2560x1440 :o . Gelukkig is het verschil tussen Ultra en very high heel groot. Daarmee krijg ik 90 fps. Groot deel zal wel de x8 anti aliasing zijn die onderdeel is van de ultra preset.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06 18:01
Jammer dat ik de free week pas dit weekend ontdekte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:01
Koja78 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:40:
Jammer dat ik de free week pas dit weekend ontdekte.
Je hebt korting op de game van 33% vanwege Gamescon. Dan is deze €40,19 en dan ook nog een code erop UBISUMMERCAMP2019 en dat is nog eens 20% eraf! Dan kom je op €32,15!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Beatz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:13:
[...]

Je hebt korting op de game van 33% vanwege Gamescon. Dan is deze €40,19 en dan ook nog een code erop UBISUMMERCAMP2019 en dat is nog eens 20% eraf! Dan kom je op €32,15!
Geld dit ook voor de season pass?

edit: Ja het werkt, toch de pass kunnen aanschaffen voor €20,-
Dank je wel!

[ Voor 11% gewijzigd door Poulske op 26-08-2019 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Ivysaur schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:56:
Sowieso een van de beste Anno's, en een pri-ma instap voor 1800, die mijns inziens een stuk pittiger is.
[...]

B) Nice price!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Gisteren een halve dag, en vandaag al weer een aantal uur aan het zoeken naar een MP match met 4 players.

Dat is mijn enigste mogelijkheid om nog een paar Uplay punten los te maken en de DLC met nog wat extra korting te kopen.

Maar MP is in deze game kennelijk niet echt een ding. Zelf "random" vind hij geen enkele match.

(WC heeft geen vrienden.....................................................(die anno spelen) )

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Waarom maken we dan niet een Anno1800 groepje aan op Discord? Kan iedereen MP ervaren en de achievements behalen en eventueel nog lol hebben :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
[...]

slechterik.. mij zo in verleiding brengen!
Wanneer ga ik dan C++ leren?
Wanneer ga ik dan aan mijn tweede bachelor werken?
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Leviathius schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:22:
Waarom maken we dan niet een Anno1800 groepje aan op Discord? Kan iedereen MP ervaren en de achievements behalen en eventueel nog lol hebben :+
Denk dat je dan beter af bent op Annoverse discord. Deze bevat al zeer veel members en ik heb via daar ook de challenge gehaald. Er zijn er genoeg de je helpen om hem te halen. :)

https://discordapp.com/invite/V4xhZ8Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

World Citizen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:16:
Gisteren een halve dag, en vandaag al weer een aantal uur aan het zoeken naar een MP match met 4 players.

Dat is mijn enigste mogelijkheid om nog een paar Uplay punten los te maken en de DLC met nog wat extra korting te kopen.

Maar MP is in deze game kennelijk niet echt een ding. Zelf "random" vind hij geen enkele match.

(WC heeft geen vrienden.....................................................(die anno spelen) )
wil wel keer zitten anders hoor :)
Geen idee wat de achievements zijn verder, maar altijd leuk om beetje samen te kloten.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@Leviathius @TepelStreeltje

Lijkt me ook leuk. Ik heb alleen geen discord oid,.

Mijn uPlay account is: WorldC

Ik ben wel in voor een MultiMatch

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:35

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteren weer paar uurtjes gespeeld. Eindelijk een 'grens' gepasseerd, had al paar engineers maar nu eindelijk meerdere geüpgraded en een enkele zelfs naar investor.

Dus van wisselend 2k tot 5k in de plus (inclusief 6k aan shares..) naar 10k tot 15k.

Overigens allemaal nog in de old world. (Met nog beperkte ruimte)

In de cape ook verder gegaan en daar ook een eerste engineer. Nog effe goed alle producties 'optimaliseren' zodat ik daar ook effe een stap kan maken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hoe zit dat eigenlijk met die Cape Trelawney.

Spawnen daar dezelfde NPC's als in je andere 2 maps, of krijg je er nog een extra NPC bij. (echte tegenstanders, niet handelseilanden)

En als je Cape Trelawney opent, hebben die spelers dan al eilanden?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik ben ook wel in voor een MP potje, ben overigens wel nog een complete noob met 16 uur speeltijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
World Citizen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:51:
Hoe zit dat eigenlijk met die Cape Trelawney.

Spawnen daar dezelfde NPC's als in je andere 2 maps, of krijg je er nog een extra NPC bij. (echte tegenstanders, niet handelseilanden)

En als je Cape Trelawney opent, hebben die spelers dan al eilanden?
Je krijgt dezelfde AI tegenstanders als in de Old en New world. Normaal kom je als eerste toe en krijg je het grote eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Als iemand in is voor een match voeg mij dan toe aan je ubi friends (WorldC).

Volgens mij kunnen we wel 4 man hier vinden toch, en uiteindelijk moet je toch via de friends van Uplay matchen... dus daar toevoegen is wel meteen zo handig.

(liefe modjes, ik heb gisteren een aantal uur, en vandaag 3.5 uur gezocht naar een multi match, maar die zijn er simpelweg niet. Dus sorry voor het "werven" van spelers voor een match hier)

[ Voor 32% gewijzigd door World Citizen op 26-08-2019 13:54 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
wat betreft Cape. houd er rekening mee dat het grote eiland je 135 influence kost. Als je dat niet vrij hebt kan je het eiland nog niet claimen. Geen zorgen echter de Ai zal dit eiland nooit claimen. Het kan puur voor MP wel interessant zijn om te weten :)

Er zijn naast het grote eiland nog 3 andere redelijke eilanden in dat gebied die hebben ook Olie. Ik raad je aan om er minstens 1 daarvan te claimen. liefst 2 en allerbeste is natuurlijk alle 3. Zodra je 1 stap.. bootlengte in cape vaart kan de Ai er ook naar toe en claim leggen op de overige eilanden.

Het is dus net iets anders als de New World. Daar kan de Ai al heen voor jou. Bij Cape zullen ze nooit voor jou daar naartoe gaan. Zo hadden ze het tenminste vlak voordat de DLC uitkwam uitgelegd of het echt zo is heb ik nog niet gecheckt. Ik speel momenteel met alleen easy Ai en die doen toch nooit iets voor jou uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

SMD007 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:00:
wat betreft Cape. houd er rekening mee dat het grote eiland je 135 influence kost. Als je dat niet vrij hebt kan je het eiland nog niet claimen. Geen zorgen echter de Ai zal dit eiland nooit claimen. Het kan puur voor MP wel interessant zijn om te weten :)

Er zijn naast het grote eiland nog 3 andere redelijke eilanden in dat gebied die hebben ook Olie. Ik raad je aan om er minstens 1 daarvan te claimen. liefst 2 en allerbeste is natuurlijk alle 3. Zodra je 1 stap.. bootlengte in cape vaart kan de Ai er ook naar toe en claim leggen op de overige eilanden.

Het is dus net iets anders als de New World. Daar kan de Ai al heen voor jou. Bij Cape zullen ze nooit voor jou daar naartoe gaan. Zo hadden ze het tenminste vlak voordat de DLC uitkwam uitgelegd of het echt zo is heb ik nog niet gecheckt. Ik speel momenteel met alleen easy Ai en die doen toch nooit iets voor jou uit :P
Thanks.

Ik zit meer met het dilemma of ik tegenstanders die ik nu heb helemaal versla, of dat ik toch eerst de DLC aanschaf en ze een eiland laat bezetten in Cape.

Ik heb van de 3 tegenstanders nog maar 2 stuks over... Dus als ik er nu nog een versla dan heb ik straks met DLC maar 1 tegenstander, en dat is wat saai.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik vind alleen Qing als tegenstander juist heerlijk rustgevend. Moet zeggen ben ook met haar alleen begonnen op de map. Ik ben niet zo oorlog zuchtig. Als ik een eiland wil dat zij bezit koop ik die wel via shares over. Kan ook gewoon een alliantie met haar en de piraten gelijk aan. Zij kan een stuk beter met piraten overweg dan bijvoorbeeld Bente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb alleen maar 1 tegenstander maar eigenlijk is dat toch net te weinig.

Zeker in de cape heeft ze maar 2 eilanden en ze zijn niet bepaald groot. Dus kan weinig traden daar. Heb het idee dat ze niks met die eilanden doet..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Op Expert raad ik je in sommige gevallen meerdere tegenstanders aan. Het ligt een beetje aan de Map seed, en of je een hoekje voor jezelf af kunt zetten. Als je jezelf kunt insluiten en toch een vrije route naar de New World kunt maken, dan zijn meerdere tegenstanders (allemaal expert) eigenlijk fijner.

Het word iets moeilijker, maar de tegenstanders gaan ook veel met elkaar bezig zijn. Als je een virtuele defense lijn heb rondom je eilanden, en ze komen daar niet doorheen... zit je veilig. De tegenstanders varen dan allemaal door elkaar heen en zijn drukker met elkaar dan met jouw.

(maar het is wel lastig. Je word eigenlijk constant met pittige vloten aangevallen, en bent dus ruwweg 75% van je resources constant kwijt aan defense bouwen. Vooruitgang is heeeel traag)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:01
Koja78 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

slechterik.. mij zo in verleiding brengen!
Wanneer ga ik dan C++ leren?
Wanneer ga ik dan aan mijn tweede bachelor werken?
..
Aaahhh ja ik had het niet moeten doen. :(:)

You know you like it! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Beatz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:27:
[...]

Aaahhh ja ik had het niet moeten doen. :(:)

You know you like it! })
now I have to hide expenses from the misses again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je de game in "free play" ook spelen zonder combat?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Zet gewoon piraten uit en neem easy AI.

Ik ben niet direct voor een MP (bouw liever op mijn gemak), maar als er nog mensen zijn die snel 20Uplay punten willen scoren,laat maar iets weten

[ Voor 66% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-08-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

:F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qFx8v2m96CBoGUmi7Kf2JfDO/full.png

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ok het noemt quick join, maar dit zijn toch het type spellen dat je niet met randoms speelt (net zoals Civ, of een TW MP campaign? Van de helft hoor je toch niets meer en was het allemaal voor niks. Dan zoek je best op forums naar medespelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

AntiChrist7 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:45:
Ok het noemt quick join, maar dit zijn toch het type spellen dat je niet met randoms speelt (net zoals Civ, of een TW MP campaign? Van de helft hoor je toch niets meer en was het allemaal voor niks. Dan zoek je best op forums naar medespelers
Dat zal het moeten worden inderdaad. We moeten nog 2 spelers hebben. (mits jij ook wilt).

Op zich vind ik hier vragen naar spelers voor een MP match niet erg, maar als ik heel eerlijk ben wil ik vooral de achievement unlocken, en ik denk niet dat de modjes blij zijn als we daar constant wervingsbericht voor plaatsen.

Maar ongeacht, of we hem starten en meteen weer stoppen voor de Achievement, of dat we echt een potje spelen... ik vind het prima.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:22
Lijkt erop dat anno 1800 MP niet echt een succes is. Jammer want het heeft wel potentie om net als civ een MP game te worden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 10:49
World Citizen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Dat zal het moeten worden inderdaad. We moeten nog 2 spelers hebben. (mits jij ook wilt).

Op zich vind ik hier vragen naar spelers voor een MP match niet erg, maar als ik heel eerlijk ben wil ik vooral de achievement unlocken, en ik denk niet dat de modjes blij zijn als we daar constant wervingsbericht voor plaatsen.

Maar ongeacht, of we hem starten en meteen weer stoppen voor de Achievement, of dat we echt een potje spelen... ik vind het prima.
Voeg me maar toe op uplay: Reinder83 lijkt me wel leuk op een 4P MP te doen, liefst wel friendly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
zag dat anno in de aanbieding is nu dus sla je kans als je het nog niet heb zoals ik haha
https://store.ubi.com/nl/...7010ef3aa548048c5958.html

[ Voor 27% gewijzigd door mark777 op 27-08-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
World Citizen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

ik speel niet echt Anno voor het competitieve bouwen, eerder voor het relaxen. maar als je snel die 20 punten wilt scoren, stuur maar PM. Speel voor het moment geen anno, wacht op de botanica DLC
mark777 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Lijkt erop dat anno 1800 MP niet echt een succes is. Jammer want het heeft wel potentie om net als civ een MP game te worden 8)
Civ is toch niet zo'n echte MP? Ik denk me niet dat ik al bijvoorbeeld een tweakers civgame heb gezien, al zou er daar wel interesse voor zijn. Ik weet dat noquitters bestaat, maar lijkt me net iets te hardcore. 33% van civspelers heeft mp gespeeld, maar kan evengoed gewoon met twee zijn, niet perse een groep van 4-5 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Civ wordt veel MP gespeeld hoor. Er zijn ook online communities voor MP civ games dus geen enkel probleem om civ met anderen te spelen. Zijn ook veel online mogelijkheden en net een nieuwe toffe Play by cloud functie toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Reinder83 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:48:
[...]

Voeg me maar toe op uplay: Reinder83 lijkt me wel leuk op een 4P MP te doen, liefst wel friendly
Check :)

Ik zal @AntiChrist7 een PM sturen... dan hebben we er 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ytLG4dPJmbgkwRMiBugoy4mL/thumb.png

[ Voor 44% gewijzigd door World Citizen op 27-08-2019 21:51 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
mark777 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:41:
Civ wordt veel MP gespeeld hoor. Er zijn ook online communities voor MP civ games dus geen enkel probleem om civ met anderen te spelen. Zijn ook veel online mogelijkheden en net een nieuwe toffe Play by cloud functie toegevoegd
Ja ik ken groepen als Noquitters en dergelijke ietsje te hardcore voor mij), maar je zou toch denken dat er met al civ tweakers er hier er ook wel interesse zou zijn, maar nooit echt van de grond gekomen

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
ps.: Voor fans van de Anno 1800 Calculator, ik heb een fork gemaakt met een dark mode

https://tobyhinloopen.github.io/Anno1800Calculator/

PR: https://github.com/NiHoel/Anno1800Calculator/pull/32

Ik heb ook gekeken hoe je ervoor kan zorgen dat de calculator meerdere eilanden tegelijk kan onthouden (voor als je meerdere tabs open hebt) maar dat was nog lastig goed te realiseren.

[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 29-08-2019 10:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan ik ergens een detailoverzicht zien van mijn "Maintenance"? Ben met de campaign bezig en heb iets van 5000 maintenance oid waardoor ik vaak in de min schoot, maar vind het lastig om te achterhalen wat dit exact is. Ben veel items aan het verkopen omdat ik overproductie heb, maar mogelijk leveren die minder op dan de maintenance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

elk gebouw kost je maintenance. Dit kan je per gebouw zien, rechtsonderin. Verder, als je op je saldo hovert, zie je de opbouw van je saldo, maintenance is een deel hier van.

Mijn grootste fout is veel te veel productie, dus teveel maintenance. Meer huizen neer pleuren is vaak de oplossing :P Hoewel je dan mogelijk de productie van andere artikelen ook omhoog moet gooien. :P

Je kan ook (daarbovenop) nog de passive trade gebruiken (moet je wel tegenstanders hebben op je map). Je kan een ondergrens aangeven; alles daarboven wordt verkocht aan de trade ships die geregeld langs je eilanden varen.
Weet niet of je vaker boten krijgt als je een trade treaty met ze hebt.

Battle.net Spud#2543

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

TepelStreeltje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:43:
Mijn grootste fout is veel te veel productie, dus teveel maintenance. Meer huizen neer pleuren is vaak de oplossing :P Hoewel je dan mogelijk de productie van andere artikelen ook omhoog moet gooien. :P
Ik liep hier ook tegenaan, volgens mij is de engine zo gebouwd dat je nooit genoeg hebt van je resources of van je inwoners, en dat dit een eindeloze vicieuze cirkel is.

je loopt dus telkens gaten dicht te bouwen waarmee je andere gaten creeerd.

Ik heb dit opgelost door:
Overal tradeposts bij productie te zetten die enkel kaarten hebben met + X% production. Zo maak je dus meer resources zonder dat je inwoners bij hoeft te bouwen. Met hetzelfde aantal inwoners heb je dan dus meer resources, en moet de balans er net kunnen komen. Zover ik nu merk lukt me dat wel en loop ik niet meer achter de feiten aan.

Dan kun je waar nodig is nog een TownHall bij een groep inwoners zetten met kaarten die + X% Residents geven. Mocht je bijvoorbeeld wat engineers of investors te kort komen, dan vang je dat met die kaarten op en niet door meer huisjes te bouwen waardoor de vraag weer groter word.

Ik adviseer je dit om te gaan bouwen als je eenmaal je Expo hebt gebouwd. Rond die tijd zul je waarschijnlijk toch overal productie moeten gaan aanvullen.

Ik hoop dit weekend klaar te zijn met mijn documentatie. Ik heb het in Photoshop in layers gezet zodat je alles uit en aan kan zetten. Dan zie je dus wat waar gemaakt word, en wat waar naartoe verplaatst word.

Ik moet enkel alle routes nog intekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lsmd0pxY4CSgUasGYDcHtMwy/full.png

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TepelStreeltje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:43:
elk gebouw kost je maintenance. Dit kan je per gebouw zien, rechtsonderin. Verder, als je op je saldo hovert, zie je de opbouw van je saldo, maintenance is een deel hier van.
Ja dat snap ik, maar ik hoopte op een overzicht waar ik kon zien dat ik bijv. 5 factories van een specifiek iets had die -1000 deden oid, zodat ik dat specifiek kon aanpakken zegmaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

Ja dat snap ik, maar ik hoopte op een overzicht waar ik kon zien dat ik bijv. 5 factories van een specifiek iets had die -1000 deden oid, zodat ik dat specifiek kon aanpakken zegmaar. ;)
no such luck my friend.
Lekker uit het koppie alles berekenen :P

Wel kan je zien hoeveel van het gebouw je op je eiland hebt, als je er over hovered in het productie menu.
Dus zo kan je al een beetje berekenen.
Ik kijk zelf ook regelmatig hoe het met de voorraden is en aan de hand daarvan schaal ik de productie op of af.
BTW; je market square is ook een goeie om snel de behoeften van alle klassen bewoners in te zien

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@Angeloonie

Wat je eventueel kunt doen om te zoeken is bij elk eiland kijken wat de balans van dat eiland is. Als je dan een eiland hebt wat dik in de min staat... heb je wellicht een aanknopingspunt.

Als je met de muis over je totaal geld hovered, dan is het de bovenste regel in die popout.
(je moet wel boven je eiland hangen)

Mijn eiland heeft dus als naam "2" en op dat eiland is de omzet -4.824.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1mxS3R2O8cqMLfoN2f5R9xD/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 29-08-2019 16:02 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kom er nu dus achter dat er nog 2 levels boven Artisans zijn xD Dacht dat ik er al was (weet niet waarom maar ben 3 classen gewend).
Ipv steam ships ben ik dus bezig geweest met Man-O-War's om een mevrouw haar eilanden te slopen (omdat ze vijanden was met mijn allies). Ook in de New World de piratenbasis gesloopt, maar was te druk bezig in de Old World om te voorkomen dat ze terugkwamen -O-

Kun je overigens invloed uitoefenen over de exacte route van je tradeschepen binnen de map? De mijne ging namelijk rechtstreeks langs een vijandelijke haven en die schepen werden dus gesloopt, met als gevolg dat mijn supply lines om zeep geholpen waren. Als ze via een andere route gingen was het geen probleem maar ik kon nergens iets vinden om dit te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Haha dacht hetzelfde bij engineers. Blijkt het dat er nog investers zijn. (Wist ik stiekem wel maar op de een of andere manier had ik het niet in de gaten)

Ja je kan in het trade menu die witte lijnen van je trade routes verslepen. Volgens mij staat er ergens op die witte lijn een pijl of iets anders die je dan moet verslepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
World Citizen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:00:
@Angeloonie

Wat je eventueel kunt doen om te zoeken is bij elk eiland kijken wat de balans van dat eiland is. Als je dan een eiland hebt wat dik in de min staat... heb je wellicht een aanknopingspunt.

Als je met de muis over je totaal geld hovered, dan is het de bovenste regel in die popout.
(je moet wel boven je eiland hangen)

Mijn eiland heeft dus als naam "2" en op dat eiland is de omzet -4.824.

[Afbeelding]
Dat is serieus na 100+ uur spelen me nog nooit opgevallen... :D

trouwens,
Volgende week nieuwe livestream met Botanica (DLC) content
https://www.anno-union.co...e-that-was-gamescom-2019/
10 sept komt die officieel uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Mday op 30-08-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:59
sdk1985 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:49:
Free weekend. Performance tov de closed beta is helaas niet bepaald beter geworden. Toen haalde ik circa 45 fps met een GTX 1070 op 2560x1080 nu haal ik circa 45 fps op een RTX 2070 op 2560x1440 :o . Gelukkig is het verschil tussen Ultra en very high heel groot. Daarmee krijg ik 90 fps. Groot deel zal wel de x8 anti aliasing zijn die onderdeel is van de ultra preset.
Dat is het zeker. En vooral op hogere resolutie.
Ik speel zelf op 3440x1440. Wel ultra, maar dan met 0xAA, want AA voegt in dit spel helemaal niks toe en kost flink wat fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Uplay+ komt 3 september. Anno 1800 is ook te spelen via Uplay+!!!!! Nu 1 maand gratis
https://store.ubi.com/nl/...bcEqnGXk81BHTzHidpTtY3SW0

[ Voor 65% gewijzigd door mark777 op 31-08-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
mark777 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:09:
Uplay+ komt 3 september. Anno 1800 is ook te spelen via Uplay+!!!!! Nu 1 maand gratis
https://store.ubi.com/nl/...bcEqnGXk81BHTzHidpTtY3SW0
Vorige week was er ook al een gratis trial week. Ik vond de game nog altijd niet echt te pruimen. Punt dat je de ranges van gebouwen als markten niet ziet is een onnodige frustratie. Met co-op zou ik me daar ongetwijfeld wel overheen zetten. Maar de combinatie van geen co-op met dat soort tekortkomingen laten mij voorlopig afhaken.

Gelukkig is co-op wel toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:46
sdk1985 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:35:
[...]

Vorige week was er ook al een gratis trial week. Ik vond de game nog altijd niet echt te pruimen. Punt dat je de ranges van gebouwen als markten niet ziet is een onnodige frustratie. Met co-op zou ik me daar ongetwijfeld wel overheen zetten. Maar de combinatie van geen co-op met dat soort tekortkomingen laten mij voorlopig afhaken.

Gelukkig is co-op wel toegezegd.
Het bereik van zulke gebouwen zie je als een kleur op de weg. Als je dus eerst een gebouw neerzet en dan pas de weg ernaartoe weet je het bereik niet.
Dit kan inderdaad onhandig zijn met een gebouw als de market aangezien je daar een hoop huizen aan zal moeten aansluiten, maar na je eerste sessie heb je wel een idee van het bereik ongeveer.

Tegen de tijd dat je een tweede market nodig heb is de prijs daarvan echter zo min dat een beetje overlap met je andere market ook onder de streep niets zal uitmaken.

Had je dit detail niet door, of vond je het gewoon onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Flamesz schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:51:
[...]

Het bereik van zulke gebouwen zie je als een kleur op de weg. Als je dus eerst een gebouw neerzet en dan pas de weg ernaartoe weet je het bereik niet.
Dit kan inderdaad onhandig zijn met een gebouw als de market aangezien je daar een hoop huizen aan zal moeten aansluiten, maar na je eerste sessie heb je wel een idee van het bereik ongeveer.

Tegen de tijd dat je een tweede market nodig heb is de prijs daarvan echter zo min dat een beetje overlap met je andere market ook onder de streep niets zal uitmaken.

Had je dit detail niet door, of vond je het gewoon onduidelijk?
Dat is van toepassing op de huizen, dat is duidelijk inderdaad. Ik heb het over houthakkers e.d. Correcte term zal warehouse zijn? In de originele game was het de market, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:46
sdk1985 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

Dat is van toepassing op de huizen, dat is duidelijk inderdaad. Ik heb het over houthakkers e.d. Correcte term zal warehouse zijn? In de originele game was het de market, vandaar.
Als je een houthakker of welke andere fabriek/productie dan ook neer zet zie je ook de weg kleuren tot hoe ver de transporten kunnen lopen.
Als je altijd je houthakker weg van bestaande wegen zet (want in bos en zonder gebouwen in radius) dan mis je idd de informatie, maar die is wel beschikbaar als je dus eerst je weg ernaartoe legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Flamesz schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:02:
[...]

Als je een houthakker of welke andere fabriek/productie dan ook neer zet zie je ook de weg kleuren tot hoe ver de transporten kunnen lopen.
Als je altijd je houthakker weg van bestaande wegen zet (want in bos en zonder gebouwen in radius) dan mis je idd de informatie, maar die is wel beschikbaar als je dus eerst je weg ernaartoe legt.
Ik ben het andersom gewend. Ik bouw eerst een semi compacte rits industrieën en daarna ga ik de weggetjes erlangs leggen en dan kijk ik wat de beste plek is voor het warenhuis (en daarna het tijdelijke warenhuis slopen). Heb een paar keer gehad dat iets achteraf out of range was. In de vorige delen had je dit niet omdat je dan überhaupt op die plek niet kon bouwen én het bereik werd aangegeven in blueprint modus.

Op het moment dat je al iets hebt staan dat buiten bereik is moet je echt op trial en error basis gaan kijken wanneer je wel dichtbij genoeg zit. Zal de volgende keer eens proberen via een weggetjes grid te kijken waar de grens ligt. Als ik jouw goed begrijp kun je het in blueprint mode wel zien, mits je maar aan een weg grenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
Of iets in range is hangt nu af van de wegen. Voorheen was het gewoon een bepaalde omtrek van het gebouw. Nu zijn korte wegen van belang.

Werkt net even anders inderdaad. Ik begrijp je verhaal. Eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n last van. Als een warenhuis niet in range ligt is het sowieso inefficiënt geplaatst, transport duurt dan te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe kan ik ingame achterhalen hoeveel gebouwen ik van elk nodig om efficiente productie te hebben? Ergens in de tutorial werd gezegd dat een clay pit 2 brick factories kan ondersteunen maar kan ik dat ingame ook herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Angeloonie schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:38:
Hoe kan ik ingame achterhalen hoeveel gebouwen ik van elk nodig om efficiente productie te hebben? Ergens in de tutorial werd gezegd dat een clay pit 2 brick factories kan ondersteunen maar kan ik dat ingame ook herkennen?
dat kan je niet direct ergens zien. Er zijn genoeg online tools voor, maar je kan het ook zelf berekenen a.h.v. de tijd dat het kost om x te maken

bijvoorbeeld (nummers kunnen afwijken met ingame)
clay pit maakt 1 clay elke 30sec
brick factory maakt 1 brick elke 60sec
vandaar dat je met 1 clay 2 fabrieken kan steunen. Zo zou je het voor elke productie kunnen berekenen.

Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als de community er hele mooie tools voor gebouwd heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04 09:36
Je kunt kijken naar de tijdsproductie.
Als iet's 15 seconden duurt en het gebouw dat het grondstof voor deze productie duurt 30 seconden.
Dan heb je twee grondstof gebouwen in deze situatie nodig voor 100% productie.

Als je je productie gebouw dan voorziet van stroom dan heb je 4 grondstof gebouwen nodig voor 200% productie op dat ene productie gebouw.

Edit: Gesniped by een minuut. :P

[ Voor 4% gewijzigd door EmptyNull op 02-09-2019 08:43 ]

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Playa del C. schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Dat is het zeker. En vooral op hogere resolutie.
Ik speel zelf op 3440x1440. Wel ultra, maar dan met 0xAA, want AA voegt in dit spel helemaal niks toe en kost flink wat fps.
Welke GPU heb je trouwens? Ik speel op zelfde resolutie met een 1060 (6gb), maar heb toch alles op low moeten zetten om enigszins in de buurt van 60fps te komen. Denk dat ik binnenkort ga upgraden naar een 2070 super. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
StygMa schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:30:
[...]

Welke GPU heb je trouwens? Ik speel op zelfde resolutie met een 1060 (6gb), maar heb toch alles op low moeten zetten om enigszins in de buurt van 60fps te komen. Denk dat ik binnenkort ga upgraden naar een 2070 super. :9
Ik heb de pc in mijn inventaris. Een 1080. Die draait tot nu toe alle games op 3440x1440 acceptabel. Ik heb een gsync monitor, helpt ook mee. Ik haal op een druk eiland minimaal 50 fps. Ik heb aan 40 fps genoeg in dit soort spellen, maar dat is persoonlijk verder.

Maar klopt wel verder, een 1070 gaat nog, maar een 1060 is wel serieus minder krachtig dan een high-end. Een 2070 (S) is wel een mooie opvolger voor een 1060!

Ingame: heb na de campaign op expert uit te spelen en een paar uur in een sandbox pas door hoe het influence systeem werkt. Die kranten had ik wel door, maar als je op de influence links boven klikt, krijg je dus nog twee pagina's met relevante info.
Daarbij duurde het bij mij eerst al lang voordat ik doorhad dat de influence voor de krant elke keer teruggegeven wordt.
Voor de onwetenden. In het influence scherm zie je tot hoeveel van elk type je gratis mag plaatsen en hoeveel influence het kost om meer dan het gratis onderdeel toe te passen. Bijvoorbeeld de Zoo. Na x aantal gratis dierenverblijven moet je met influence betalen om nog meer dierenverblijven te kunnen bouwen. Daardoor 'investeer je in een onderdeel' en unlock je ook nog extra bonussen (tweede scherm bij influence). Wel een beetje wazig systeem, maar nu ik weet hoe het volledig werkt wel prima, een extra layer aan informatie en bonussen om mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Angeloonie schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:38:
Je kan ook dit gebruiken/ openzetten en alttabben

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gh5zyjze1hs21.jpg

het mooie is dat je ook geen full chains nodig hebt en je wat kan combineren. 6 cannon foundries is overkill (want je hebt toch niet de influence om zoveel schepen te maken), dus in de plaats kan je een steelmaker zetten om sneller constructie materiaal te hebben

Wel nice dat mensen zo hulpvaardig zijn in dit topic, heb het al anders geweten in andere games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 20:01
Meer mensen vanavond last dat Uplay problemen had en Anno 1800 niet gestart kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Fatalharry schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:07:
Meer mensen vanavond last dat Uplay problemen had en Anno 1800 niet gestart kon worden?
Nee, hele avond gespeeld. Uplay steeds online gehad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
wel een uplay update gezien, + 300mb voor anno 1800

Is er deze week niet een livestream van botanica?

[ Voor 13% gewijzigd door AntiChrist7 op 02-09-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
AntiChrist7 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:53:
wel een uplay update gezien, + 300mb voor anno 1800

Is er deze week niet een livestream van botanica?
merkte dat ook op, ja, maar onduidelijk wat ze hebben gereleased. Denk de day-and-night- cycle. of een pre release patch van botanica.
De livestream is donderdag, volgens mij, om 16:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mday schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:04:
[...]

merkte dat ook op, ja, maar onduidelijk wat ze hebben gereleased. Denk de day-and-night- cycle. of een pre release patch van botanica.
De livestream is donderdag, volgens mij, om 16:30.
uplay update <> anno 1800 update. 10 september komt de update botanica met ook de dag/nacht gebeuren. en inderdaad komende donderdag zal de stream wel zijn. Meestel doen ze anno union news op donderdag dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:32:
[...]

uplay update <> anno 1800 update. 20 september komt de update botanica met ook de dag/nacht gebeuren. en inderdaad komende donderdag zal de stream wel zijn. Meestel doen ze anno union news op donderdag dus vandaar.
nee, het was echt een 300mb game patch waarbij ze vroegen of ik deze wilde installeren of offline wilde spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ok dat zou kunnen. Ik heb al een week de game niet aangeraakt. Ik wacht weer even tot de DLC er is. Maar het lijkt me iets wat sterk gezien ze tot nu toe elke patch keurig aangekondigd hebben en release notes bij gedaan. Ik volg ook reddit en discord Anno topics en ook daar heb ik niets gelezen over een patch. Vandaar dat ik dacht dat het vast de Uplay client was die een update had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:20:
ok dat zou kunnen. Ik heb al een week de game niet aangeraakt. Ik wacht weer even tot de DLC er is. Maar het lijkt me iets wat sterk gezien ze tot nu toe elke patch keurig aangekondigd hebben en release notes bij gedaan. Ik volg ook reddit en discord Anno topics en ook daar heb ik niets gelezen over een patch. Vandaar dat ik dacht dat het vast de Uplay client was die een update had.
Ja, het is inderdaad akelig stil, hoewel de reddit relatief weinig bedrijvigheid heeft. Ik dacht even dat Denuvo eruit gesloopt was, maar dat kan ik niet bevestigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Letsnow
SMD007 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:32:
[...]

uplay update <> anno 1800 update. 20 september komt de update botanica met ook de dag/nacht gebeuren. en inderdaad komende donderdag zal de stream wel zijn. Meestel doen ze anno union news op donderdag dus vandaar.
De botanica update is toch op 10 september? Quotes van anno-union
Our second Season Pass DLC, Botanica, drops September 10, alongside the free Game Update 5.
En de stream is donderdag:
Tune in next week Thursday, September 5th at 4.30pm CEST when Game Designer Natacha and ComDev Basti demonstrate the beauty of the botanical garden while answering questions from the chat as well as from our Union comments section.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Letsnow schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:24:
De botanica update is toch op 10 september? Quotes van anno-union
Dat schrijf ik ook je quote mij verkeerd :9

thanks ik dacht echt dat het de 20ste was 10de is al mooi dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan iemand mij vertellen wat de DLC's bevatten?

De Anarchist bevat:
- Nieuwe AI tegenstander
- defection system <wtf is dit??
- items related to anarchy ???

Sunken Treasures:
- Nieuwe zone naast New/Old World

Botanica??

En voegen de DLC's nog meer items toe aan bestaande Old/New World demands?

Hierbij wat pics van mijn 1e game. Heb de campaign voltooid en ben vrolijk verder aan het bouwen en leren. Heb een AI tegenstander gesloopt tot nu toe. 10 mil op de bank momenteel +40k en 30k inwoners. De pirates in de Old World heb ik 100% onder controle er liggen 3 battlecruises met dikke upgrades in hun haven waardoor ze die niet kunnen opbouwen.

Het 1e eiland, is een beetje een puinhoop maar probeer het beetje bij beetje te herstellen door productie te verplaatsen en weer wat weg te slopen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YpE8rFN.jpg

Bright Sands, lekker symmetrisch begonnen :) Dit eiland heeft 100% focus en alle needs op 100%
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YpE8rFN.jpg
Lekkere grote zoo :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IXhUN14.jpg

Rustig olie-eilandje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RJLVr94.jpg

De grootste stad in de New World:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MYHBy9t.jpg

En een olie-eiland daar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IzsG29C.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Angeloonie op 03-09-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:19:

De Anarchist bevat:
- Nieuwe AI tegenstander
- defection system <wtf is dit?? - Je krijgt af en toe items/resources/geld als je " overlopers" accepteerd (wordt the anarchist niet zo blij van, maar boeiend)
- items related to anarchy ??? - Nieuwe items, thats it.

Sunken Treasures:
- Nieuwe trader in de nieuwe zone, die ook quests geeft en stuff verkoopt
- Craften van items (met behulp van items die je op vist), via eerder genoemde trader
- Salvagen met je nieuwe schip

Botanica??
gok dat het een nieuw ding wordt, zoals je zoo en museum. En dus nieuwe spullen die je kan krijgen van je expeditions en de world expo dinges

sunken treasure zoals eerder genoemd wel wat items, maar geen nieuwe demands van je bewoners, die blijven hetzelfde (vooralsnog, denk niet dat botanica dat gaat doen). Vermoed de volgende DLC, met nieuw gebied met ijs, wel.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Thanks! Zit te twijfelen over de season pass, vind je ze de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Lekker vaag, we weten nog steeds niet hoe en wat met die botanical garden :(
Added support for the new Botanica DLC (available as part of the Anno 1800 Season Pass or as a standalone purchase), which allows you to turn your city green with a new modular botanical garden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik had de bug dat Sunken Treasure was geactiveerd bij een nieuwe game. Toen heb ik maar besloten om de season pass te kopen omdat anders mijn save game het niet meer deed. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:35:
Thanks! Zit te twijfelen over de season pass, vind je ze de moeite waard?
Ben er tot nu toe beetje dubbel over...

De sunken stuff, dingen op vissen, dat is wel leuk.

De nieuwe map, maar vooral het ENORME eiland wat je tot je beschikking hebt, mjah, voelt beetje TE veel van het goeie.
Het stoeien met ruimte op eilanden, wat eigenlijk altijd een pain in the ass is, is nu weg. Ga je beetje missen ofzo.
Het hele idee van the old world, de NPC's, de tegenstanders... Heeft allemaal zo veel minder invloed.
Ik heb een paar eilanden geclaimed in the old world, er voor gezorgd dat alles loopt en daarna eigenlijk nooit meer wat amee gedaan.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@TepelStreeltje Thanks voor je uitleg :)
Vind het wel raar dat ik zonder DLC al wel items voor de Salvager krijg overigens. :P Nu heb ik items waar ik niets mee kan doen. :P

Wat houdt het overigens in als je bij het bouwen van een productiegebouw in de buurt van een grondstof een grijs of een groen icoontje+checkmark krijgt?
Houdt dit dan bijv. in dat de grondstof ipv naar het warehouse direct naar het productiegebouw gaat oid? Levert dat nog iets aan productietijdswinst op denk ik dan?

Gisteravond nadat ik de screenshots postte even al mijn trade routes stopgezet en alles opnieuw georganiseerd. Vind het wel lastig dat je niet op je eilanden snel kunt zien wat er geproduceerd wordt. Heb dus even een half uur op max speed niets gedaan (even wat bouwen en de piraten slopen in de New World alleen) en daarna gekeken welke resources/goods op waren. Vervolgens alle zeilboten verkocht en wat nieuwe stoomscheepjes erbij gekocht, en wat handigere routes gemaakt waarin ze meer in/uit/in/uitladen ipv enkel losse in/uit-routes. Heb nu de World Fair afgebouwd, iets van 40k inwoners en 10 miljoen op de bank (had veel meer kunnen zijn maar heb de trader in de New World iets te vaak ververst voor paarse ship-items :+

Vervolgens ook van mijn grootste competitor haar grootste eiland de shares gekocht. Krijg nu 100k oid van shares en kan het eiland evt overnemen. Maar krijg ik vanuit dat eiland dan ook de volledige 100k binnen dan? (mits ik alle needs etc. gelijk hou)

Zit er over te denken om alle eilanden over te nemen via shares ipv m'n battleships in te zetten. Kan wel makkelijk winnen in een war maar kost veel tijd en geen zin in :P

[ Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 04-09-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:35
TepelStreeltje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:31:
Angeloonie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:19:

De Anarchist bevat:
- Nieuwe AI tegenstander
- defection system <wtf is dit?? - Je krijgt af en toe items/resources/geld als je " overlopers" accepteerd (wordt the anarchist niet zo blij van, maar boeiend)
- items related to anarchy ??? - Nieuwe items, thats it.

Sunken Treasures:
- Nieuwe trader in de nieuwe zone, die ook quests geeft en stuff verkoopt
- Craften van items (met behulp van items die je op vist), via eerder genoemde trader
- Salvagen met je nieuwe schip

Botanica??
gok dat het een nieuw ding wordt, zoals je zoo en museum. En dus nieuwe spullen die je kan krijgen van je expeditions en de world expo dinges

sunken treasure zoals eerder genoemd wel wat items, maar geen nieuwe demands van je bewoners, die blijven hetzelfde (vooralsnog, denk niet dat botanica dat gaat doen). Vermoed de volgende DLC, met nieuw gebied met ijs, wel.
Ik weet dat die laatste er voor gaat zorgen dat je zeppelins kan gaan bouwen. Daar heb je dan materialen voor nodig van de noordpool of ze worden daar ook gebouwt maar dat weet ik niet zeker.

Van de week weer begonnen met een nieuwe game in MP. Superraar want ik heb wel de DLC en de gene waarmee ik speel niet en in beide games die we hebben lopen zit gewoon wel de Cape. Dat blijf ik toch raar vinden.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:51:
@TepelStreeltje Thanks voor je uitleg :)
Vind het wel raar dat ik zonder DLC al wel items voor de Salvager krijg overigens. :P Nu heb ik items waar ik niets mee kan doen. :P
np :)
Die legendaries in TD2 zie ik wel verschijnen ;)
Wat houdt het overigens in als je bij het bouwen van een productiegebouw in de buurt van een grondstof een grijs of een groen icoontje+checkmark krijgt?
Houdt dit dan bijv. in dat de grondstof ipv naar het warehouse direct naar het productiegebouw gaat oid? Levert dat nog iets aan productietijdswinst op denk ik dan?
Denk dat dit met een van de laatste patches er bij is gekomen, ik heb het nog niet gezien (ook al paar weken niet gespeeld, dus vandaar)
Ik weet wel dat zo'n mogelijkheid er is. Dus bijv dat de carpenter gelijk zijn spullen ophaalt bij de woodcutter, ipv dat beide alles brengen en halen vanaf het warehouse.
Dat was in voorgaande Anno's wat duidelijker gedaan, dus misschien dat die vinkjes die jij noemt de verduidelijking is voor 1800.
Gisteravond nadat ik de screenshots postte even al mijn trade routes stopgezet en alles opnieuw georganiseerd. Vind het wel lastig dat je niet op je eilanden snel kunt zien wat er geproduceerd wordt. Heb dus even een half uur op max speed niets gedaan (even wat bouwen en de piraten slopen in de New World alleen) en daarna gekeken welke resources/goods op waren. Vervolgens alle zeilboten verkocht en wat nieuwe stoomscheepjes erbij gekocht, en wat handigere routes gemaakt waarin ze meer in/uit/in/uitladen ipv enkel losse in/uit-routes. Heb nu de World Fair afgebouwd, iets van 40k inwoners en 10 miljoen op de bank (had veel meer kunnen zijn maar heb de trader in de New World iets te vaak ververst voor paarse ship-items :+

Vervolgens ook van mijn grootste competitor haar grootste eiland de shares gekocht. Krijg nu 100k oid van shares en kan het eiland evt overnemen. Maar krijg ik vanuit dat eiland dan ook de volledige 100k binnen dan? (mits ik alle needs etc. gelijk hou)

Zit er over te denken om alle eilanden over te nemen via shares ipv m'n battleships in te zetten. Kan wel makkelijk winnen in een war maar kost veel tijd en geen zin in :P
Vind tegenstanders (competitors en NPC's) uitschakelen altijd beetje mixed bag. Ben zelf enorm fan van passive traden. Ook geven ze je regelmatig quests (voor meer rep, geld en items)
Ik koop de pirates bijv altijd om. Na paar uur dat gedaan te hebben kan je ook alliance met ze krijgen. Kan je weer spullen bij hun kopen en verkopen. (zij bieden bijv pirate versies aan van schepen, die beter zijn dan wat je zelf kan bouwen, zie ook recentste patch details).

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 25 ... 59 Laatste