Hogader schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:00:
[...]
Bij mij groeien de trade routes op het begin natuurlijk. Dus gewoon een schip met wat spullen erbij als het nodig is, maar later moet ik dit herstructureren zodat ik efficienter met schepen omga.
Zelf ben ik recentelijk een game gestart waar ik, door maximaal gebruik te maken van het nieuw(ere) mechanisme om aan te geven hoeveel goederen achter moet blijven, op ieder eiland gewoon zo veel mogelijk lage van de bevolking volledig van goederen wil voorzien.
Ik ben nu aangekomen dat een aantal eilanden redelijk vol beginnen te raken en de dure gebouwen van de Engineers (die verplicht stroom nodig hebben), mijn werkwijze richting het herstructureren duwen, maar het is wel echt een prachtige uitdaging om in de Old World in totaal nu 5 main islands te hebben, waarvan er 1 op Engineers zit. 2 al op Artisans en 2 op Workers, en de New World met 3 main islands die allemaal al de Obreros in grote getalen hebben.
Geeft mij een goed gevoel om ieder eiland redelijk chaotisch op te zetten, waardoor het meer realistisch is dan efficient, echter om toch nog wat marge aan inkomsten over te houden moet ik nu ik naar de Engineer fase ga daar wel wat meer structuur in brengen.
Volgens mij zitten we dan op hetzelfde punt. Ik heb inderdaad vrijwel alle producten nu voldoende in productie op die auto's na. Gezien ik voldoende inkomen heb wacht ik daarmee tot na het herstructureren.
Gezien ik moet gaan herstructureren kwam deze vraag dus omhoog.
Ik laat zelf nergens bewust iets achter, want dat betekend enkel dat je onder produceert. Ik zorg voordat ik een product bij een eiland ga afleveren, dat er op elk tussenstation (overslag eiland) de storages compleet vol zit van dat product. Als ik dan eenmaal dat product ook definitief aan ga bieden aan dat eiland, dan hoeft enkel het verbruik van dat eiland telkens aangevuld te worden.
Je ziet dan ook makkelijk of je ergens schepen te kort komt. Ergens op 1 van de overslag eilanden zitten dan je storages vol, maar toch krijgt het laatste eiland waar het heen moet niet genoeg van dat product.
Hierdoor hoef je dus ook geen minimum in te stellen want er word telkens enkel afgeroomd wat er op een ander eiland verbruikt is. Als dan je inkomen instort, is dat een signaal dat je ergens niet genoeg produceert of dat er ergens te weinig verplaatst word.
TLDR:
Eerst storages vol duwen op al je overslag stations/beginpunt en eindpunt.. dan pas een trade route opzetten.
Volgens mij bedoeld @
Mday dat ook.
Het niet vertrouwen op het geleidelijk aanvaren van meerdere schepen vang ik op met meer buffer. Als de vraag van een eiland 50 is, dan verscheep ik met 3 boten ieder 50, en op het eiland maak ik een storage van 350. Dan buffer je dus eigenlijk het niet kunnen timen van je aanvoerboten. En zolang die buffer groot is maakt het dus ook niet uit als ze alle 2 tegelijk ergens aankomen om iets op te halen.
Gebruiken jullie perks bij transport boten? Dat ze sneller varen of iets in die richting?
(Ik doe dat niet. Ik zet liever een extra boot in dan dat ik met een perk minimaal winst heb)
Overigens wil ik best wel graag een Expert+ modus. Ik vind Expert niet "te" moeilijk, en het mag van mij wel moeilijker. Zo zou ik het niet erg vinden als er versheid datums aan goederen komen. Liggen ze dus te lang op voorraad, dan gaat het "over de datum".
[
Voor 3% gewijzigd door
World Citizen op 21-08-2019 11:22
]