EnigmaNL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:20:
Is er trouwens een manier om de newspaper uit te zetten? Ik vind het een behoorlijk irritante toevoeging (ik ben geen fan van de willekeurigheid die het introduceert) omdat er ook vaak artikelen in komen die helemaal nergens op slaan (bijvoorbeeld dat stad X geen worst meer heeft terwijl het er nog gewoon is maar de voorraad alleen afneemt).
Krant kan niet uit en als het goed is hebben ze gefixed dat je false news krijgt dus als je bericht hebt dat de worst op is dan is deze ook echt op

gewoon publish drukken en verder negeren. Alleen early game pas ik hem nog wel eens aan om snel een boost in geld te hebben, maar midgame/endgame vind ik het zelf ook totaal overbodig en zou ik liever geen melding krijgen dat er weer een nieuwe krant klaar staat.
Mday schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:01:
Bloody hell, ik was vergeten hoeveel tijd er in een nieuwe game gaat zitten. Ik start altijd zonder veel uitdaging een nieuwe game, omdat ik Anno beschouw als relaxte puzzelontspanning. Ik merkte in mijn vorige game al dat 1800 tov 1404 al behoorlijk wat meer stressy is, vooral end-game(ish). Nu ik Von Malching en Mercier ernaast heb (ipv Bente en Qing) voel ik nog meer de druk om zo snel mogelijk iets ervan te maken. En dat zonder pirates. Even wennen.
Iemand tips hoe ik kan voorkomen dat beider heren mij ergens na 20 uur zodanig dwars zitten dat ik er geen zin meer in heb? Ik wil ze het liefste zsm onschadelijk maken (maar niet uitroeien).
Zorg gewoon dat je trade rights met ze krijgt een alliantie werkt zo brak in 1800 dat je dat beter niet kan doen zodra ze namelijk oorlog met elkaar voeren trekken ze jou er ook automatisch bij in. Dat probleem heb je met trade rights niet. Voor de rest settle aan het begin in elk geval elk eiland dat je wilt hebben dan heb je aan het eind maar beperkt last van ze.
edit: ik zelf pak ongeveer 80% van de eilanden en laat de AI op een stuk of 2 eilanden toe in de old world in de new world krijgen ze er 1tje van mij en daar moeten ze het mee doen. 1ster Ai vraagt toestemming aan je dus dat beheer je makkelijk 2ster Ai gewoon dus snel alle eilanden zelf settelen. 3 ster Ai speel ik niet mee.
Met nieuwe expansion nog geen idee hoe ik het ga doen, maar daar krijgen ze ook niet al te veel eilanden van mij. Grondstoffen zijn veel te schaars als je heel groot wilt groeien dus heb ik al die eilanden zelf nodig.
wat betreft piraten ik snap het probleem niet dat iedereen met ze heeft om ze uit te zetten. als je gewoon constant een cease fire afkoopt bouw je vanzelf genoeg rep op om ook trade rights te krijgen waarna je heerlijk kan traden met ze! (ze verkopen goud mensen! dat is echt... goud waard

endgame) Af en toe piraten vlag voeren op een paar schepen en wat schepen van de piraten zinken zodat je weer de loot daarvan kan oppakken voor leuke items. of te wel totaal geen downside!
edit2: en om de rep hoog te houden met de piraten zet je een trade route op met 1. je eiland waar je rum hebt. 2. piraat old world 3. piraat new world. Je haalt op 1 20 ton rum op verkoopt op eiland 2 10 ton en op eiland 3 ook 10 ton. Daar worden ze zeer happy van. In die zelfde route koop je bij beide piraten alle gold op die ze hebben en lever je weer op eiland 1 af. dat scheep je vervolgens met andere trade route weer door naar een eiland waar je het nodig hebt. je verkoopt rum is +rep en je koopt gold is ook +rep van piraaatjes die lui vormen daarna nooit weer een probleem. Ik heb ze constant op 90+ rep
Zo krijg je ook geen problemen met ze als je dus af en toe een schip van ze zinkt met de piraten vlag.
[
Voor 30% gewijzigd door
SMD007 op 31-07-2019 11:33
]