Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:27:
Je kan Sunken treasures dus inladen met je oude save game. Je moet kennelijk 900 ambachtslieden hebben en dan krijg je de eerste quest. :)
700 eigenlijk ;) Als ik de dev blog mag geloven tenminste. Staan nog meer details over de uitbreiding in overigens!

Laat deze DLC nog even liggen voor nu trouwens, vind 'm voor deze prijs best wel underwhelming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tiimmeh schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Laat deze DLC nog even liggen voor nu trouwens, vind 'm voor deze prijs best wel underwhelming..
Ze moeten toch iets om die Season Pass meer value te geven, 25 euro voor 3 DLC's :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bleh, krijg maar geen leuke seed...
Iemand nog tips?
Of hoe ik de seed van mijn vorige game kan zien? Die was dikke prima namelijk!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:13
69420 schijnt goed te zijn.

Misschien moeten we een google doc oid opstarten met goeie seeds. Welke settings gebruik je dan etc. Gezien de meeste settings invloed hebben op de seed.

bijvoorbeeld:

seed nr. - piraten yes/no - AI spelers aantal en wie - grote/medium/small eilanden - etc - etc

[ Voor 83% gewijzigd door SMD007 op 30-07-2019 16:14 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 19:46
Wordt zoiets niet al gefaciliteerd op Reddit? (Kan hier niet kijken, maar dacht dat ze dat eerder wel deden)

[ Voor 41% gewijzigd door mpra op 30-07-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
redfoxert schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:59:
[...]

Ze moeten toch iets om die Season Pass meer value te geven, 25 euro voor 3 DLC's :)
Je kan 'm ook los kopen voor een tientje, daar doelde ik meer op.

Zo'n season pass is echt precies hetzelfde als pre-orderen.. Nee, dan wacht ik wel even tot ze allemaal uit zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Tiimmeh op 30-07-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Tiimmeh schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:00:
[...]
Je kan 'm ook los kopen voor een tientje, daar doelde ik meer op.
11,99 om precies te zijn., tenzij ik het mis heb maar dat is de prijs die ik zie in de Ubi-shop :) Maar ik begrijp je punt. Die season pass kan je ook nog nemen als alle DLC's er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je kan via uplay wel een kortingscode krijgen met je nutteloze punten. Scheelt toch weer €5.
Ik heb echt een bloedhekel aan pre-orderen en ik doe het nooit, maar ik weet gewoon dat ik deze game de komende jaren, regelmatig zal oppakken en spelen. Dan is het voor mij acceptabel. Verder wou ik dat mega eiland. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 21:08
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:27:
Je kan Sunken treasures dus inladen met je oude save game. Je moet kennelijk 900 ambachtslieden hebben en dan krijg je de eerste quest. :)

edit: Is dit groot genoeg voor iedereen? :P
[Afbeelding]

Een hele vloot afgeladen met bouwmaterialen. Ga het ook nodig hebben. ;)
[Afbeelding]

Landmassa is echt gigantisch. Een aanzienlijk deel is onbegaanbaar, maar zelfs dan nog is het enorm. Uiteraard meteen begonnen aan de meest bezopen haven die je maar kan bedenken. Dit is de eerste helft. :P
[Afbeelding]

Helaas zit er wel een vervelende bug in deze build. Als je een magazijn sloopt en je gaat over je limiet waardoor de inhoud in het water terecht komt, nou dan vis je pure onzin op. Je materialen ben je kwijt.

Ik ga trouwens wel opnieuw beginnen. De eilandenwereld heeft een aantal eilanden die in principe genoeg moeten zijn om grotendeels zelfvoorzienend te zijn. Het probleem is dat ik hier al 45.000 inwoners heb en ik nooit een nieuwe stad kan bouwen en deze voorzien met de goederen uit de nieuwe wereld. Het is het denk ik wel waard om opnieuw te beginnen, zo snel mogelijk naar ambachtslieden te gaan, de quest doen om dit eiland te unlocken en dan hier verdergaan. De oude wereld kan je beter gebruiken als toevoer van extra goederen. Dit eiland gaat het nodig hebben. Het is eigenlijk ook geen eiland. Nee, dit min of meer Gibraltar. :)
Hoe heb jij het grote eiland erbij gekregen? Kwestie van nieuwe game starten en dan heb je het? Mits je de dlc hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb net Game Update 4 geïnstalleerd en de performance is echt om te huilen. Voorheen liep alles vloeiend op ultra, maar nu hapert ie als een gek. Hebben jullie hier ook last van? Zelfs het menu hapert nu, dus niet alleen ingame.

Reboot fixed it. Vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door BonJonBovi op 30-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:30

Aganim

I have a cunning plan..

Geen last van gelukkig. Helaas nog steeds wel last dat het spel regelmatig crasht bij handmatig opslaan. |:(

Heeft iemand het minimum stock system al gevonden? De oude instellingen zijn weg (als je 10t items wilde achterlaten, dan wordt er nu 10t opgepikt), maar ik zie even niet hoe ik nu een minimum voorraad kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:37
Was eerst met mijn oude savegame gestart, maar daar had ik sowieso mn productie nog niet goed op orde. Dus ik ga ook maar opnieuw beginnen en dan zo snel mogelijk naar het nieuwe continent om daar een mega stad te bouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door Reinder83 op 30-07-2019 20:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

timetje100 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:45:
[...]

Hoe heb jij het grote eiland erbij gekregen? Kwestie van nieuwe game starten en dan heb je het? Mits je de dlc hebt natuurlijk
Je moet 900 ambachtslieden hebben, dan krijg je een quest naar dit eiland.
Nou eiland, meer schiereiland. Ik heb werkelijk geen idee wat ik met al deze ruimte moet doen. Je kan hier waarschijnlijk 50.000 bevolking kwijt en dan al hun industrie ook. Voorlopig hou ik mijn landbouw op dit eiland. Ik heb ruimte genoeg. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1237396

Ik heb meer dan 100.000 inwoners en heel veel investors en alle eilanden in de nieuwe wereld volgebouwd maar kom nog steeds koffie en rum en tabak te kort voor alle engineers en investors. Iemand hier een oplossing voor? Koop ook al alles op bij de trader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 1237396 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:20:
Ik heb meer dan 100.000 inwoners en heel veel investors en alle eilanden in de nieuwe wereld volgebouwd maar kom nog steeds koffie en rum en tabak te kort voor alle engineers en investors. Iemand hier een oplossing voor? Koop ook al alles op bij de trader
Ingenieurs de koffie ontzeggen, ambachtslieden de rum en de investeerders roken maar wat minder. :+
Er is gewoon niks aan te doen. Die routes zijn berucht omdat ze niet te vervullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar heb influence nodig voor dierentuin en museum. Zou tot 90 moeten kunnen gaan de zoo maar dan heb je investors nodig en upgraden engineers kan alleen als ze alles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan wel productie keten verhogen door die huisjes te plaatsen waar je een item in kan plaatsen. Enige mogelijkheid. Kan wel heel veel inwoners tot engineers krijgen want daarvoor kan ik genoeg produceren. En krijg heel veel dieren uit de zoo nog steeds niet, voornamelijk uitgestorven niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:07
Aganim schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:08:
Heeft iemand het minimum stock system al gevonden? De oude instellingen zijn weg (als je 10t items wilde achterlaten, dan wordt er nu 10t opgepikt), maar ik zie even niet hoe ik nu een minimum voorraad kan instellen.
YouTube: AnnoCast: Sunken Treasure Ubisoft Devstream 055 Anno 1800

In deze video bespreken ze alles in de nieuwe update/dlc. vanaf 1:10:12 hebben ze het over de minimumstock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SMD007 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:11:
69420 schijnt goed te zijn.

Misschien moeten we een google doc oid opstarten met goeie seeds. Welke settings gebruik je dan etc. Gezien de meeste settings invloed hebben op de seed.

bijvoorbeeld:

seed nr. - piraten yes/no - AI spelers aantal en wie - grote/medium/small eilanden - etc - etc
Was wat mee, heb er uiteindelijk een gevonden die aan mijn eisen voldoet (seed 2014, corners, alle 3 de easy ai's en alle npcs). Nog maar net mee begonnen, dus weet niet hoe te new world er uit ziet.

Verwacht inderdaad dat ik enorm tekort aan koffie, sigaren en rum ga krijgen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:19
kan ik van iemand 10 uplay punten krijgen? ik kom 10 tekort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb mijn seed ook gevonden 4185

tarting world Size: Large
Island Size: Mainly Large
Island difficulty: Normal
Fertility: Plenty
Mineral Deposits: Plenty
Map Type: Corners

mercer, Carl, Qing
average pirates
alle andere Ai settings ook aan
begin met vol warehouse en trade fleet.

Je begint rechtsonder dat is prefect je vaart namelijk naar beneden voor de nieuwe wereld en naar rechts voor de nieuwe DLC map.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/605800656845930516/605842964186529798/unknown.png

Ik settle met mijn 2de setje goederen uit de trade fleet het eiland direct daarboven daar komt mijn main city te staan in deze map. en kaap daarna zoveel mogelijk eilanden voordat de Ai het doet :+

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:18
Niet zo'n fan van piraten in het midden. Wat zijn de fertilities voor de eerste twee eilanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:19
AntiChrist7 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:35:
Niet zo'n fan van piraten in het midden. Wat zijn de fertilities voor de eerste twee eilanden?
Die koop je toch gewoon om in het begin en later start je met trade agreement

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Ik probeer deze city layout te repliceren, maar het lukt mij niet om de rails en straten te combineren zodat beide toegankelijk zijn. De rails zijn donkerblauw en straten dus grijs.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dHzS3bx.jpg

Als ik de straten en rails maak zoals op de afbeelding, dan ontstaan er korte, gesegmenteerde stukke straat of rails, die niet één geheel vormen. Klopt deze layout niet, of doe ik het verkeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door BonJonBovi op 31-07-2019 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:32

PB-powell

Mr. Laziness

BonJonBovi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:
Ik probeer deze city layout te repliceren, maar het lukt mij niet om de rails en straten te combineren zodat beide toegankelijk zijn. De rails zijn donkerblauw en straten dus grijs.
[Afbeelding]

Als ik de straten en rails maak zoals op de afbeelding, dan ontstaan er korte, gesegmenteerde stukke straat of rails, die niet één geheel vormen. Klopt deze layout niet, of doe ik het verkeerd?
Deze layout gebruik ik ook maar herken jou probleem niet. Het enige wat ik weet is dat rails alleen over stenenstraten kan kruisen, niet over de zandwegen. En het helpt om de rails in een lijn aan te leggen ipv blokje voor blokje. Misschien dat daar iets mis gaat?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
AntiChrist7 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:35:
Fertilities voor het eerst eiland zou ik zeggen zie screen. vanavond kan ik wel 1 maken van het 2de eiland. je hebt nog wel minimaal een 3de eiland nodig voor de druiven voor wijn. Voor de rest heb je met deze 2 eilanden geloof ik alle benodigde grondstoffen.
PB-powell schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Deze layout gebruik ik ook maar herken jou probleem niet. Het enige wat ik weet is dat rails alleen over stenenstraten kan kruisen, niet over de zandwegen. En het helpt om de rails in een lijn aan te leggen ipv blokje voor blokje. Misschien dat daar iets mis gaat?
Huh?! je kan rails ook gewoon over een zandweg leggen hoor. enige probleem (misschien nu wel opgelost) is dat je een zandweg waar een rails overloopt niet kan upgraden naar een stenen weg. Je moet dan steeds de rails slopen zandweg upgraden en rails weer leggen. Maar misschien dat 4.0 dit dus misschien wel opgelost heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door SMD007 op 31-07-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

SMD007 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:40:
[...]

Fertilities voor het eerst eiland zou ik zeggen zie screen. vanavond kan ik wel 1 maken van het 2de eiland. je hebt nog wel minimaal een 3de eiland nodig voor de druiven voor wijn. Voor de rest heb je met deze 2 eilanden geloof ik alle benodigde grondstoffen.

[...]

Huh?! je kan rails ook gewoon over een zandweg leggen hoor. enige probleem (misschien nu wel opgelost) is dat je een zandweg waar een rails overloopt niet kan upgraden naar een stenen weg. Je moet dan steeds de rails slopen zandweg upgraden en rails weer leggen. Maar misschien dat 4.0 dit dus misschien wel opgelost heeft.
Ik moet zeggen dat ik niet veel rails heb gelegd, maar de keren dat ik ermee bezig was kon ik geen rails over zandwegen leggen. Toen had ik hetzelfde probleem als @BonJonBovi nadat ik alle wegen waar rails overheen moest had geupgrade naar steen ging het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:19
mooi spel anno 1800 maar steeds weer die rechte vierkante wegen. Een bocht hier en daar is ook leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
mark777 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:40:
mooi spel anno 1800 maar steeds weer die rechte vierkante wegen. Een bocht hier en daar is ook leuk
Ik heb hier echt totaal geen last van. Ik zie ook het punt er niet. Sorry

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
PB-powell schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:52:
[...]

Ik moet zeggen dat ik niet veel rails heb gelegd, maar de keren dat ik ermee bezig was kon ik geen rails over zandwegen leggen. Toen had ik hetzelfde probleem als @BonJonBovi nadat ik alle wegen waar rails overheen moest had geupgrade naar steen ging het wel goed...
Inderdaad; het probleem is opgelost door de stenen wegen te gebruiken, i.p.v. zandwegen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 23:37
Bloody hell, ik was vergeten hoeveel tijd er in een nieuwe game gaat zitten. Ik start altijd zonder veel uitdaging een nieuwe game, omdat ik Anno beschouw als relaxte puzzelontspanning. Ik merkte in mijn vorige game al dat 1800 tov 1404 al behoorlijk wat meer stressy is, vooral end-game(ish). Nu ik Von Malching en Mercier ernaast heb (ipv Bente en Qing) voel ik nog meer de druk om zo snel mogelijk iets ervan te maken. En dat zonder pirates. Even wennen.
Iemand tips hoe ik kan voorkomen dat beider heren mij ergens na 20 uur zodanig dwars zitten dat ik er geen zin meer in heb? Ik wil ze het liefste zsm onschadelijk maken (maar niet uitroeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Is er trouwens een manier om de newspaper uit te zetten? Ik vind het een behoorlijk irritante toevoeging (ik ben geen fan van de willekeurigheid die het introduceert) omdat er ook vaak artikelen in komen die helemaal nergens op slaan (bijvoorbeeld dat stad X geen worst meer heeft terwijl het er nog gewoon is maar de voorraad alleen afneemt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
EnigmaNL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:20:
Is er trouwens een manier om de newspaper uit te zetten? Ik vind het een behoorlijk irritante toevoeging (ik ben geen fan van de willekeurigheid die het introduceert) omdat er ook vaak artikelen in komen die helemaal nergens op slaan (bijvoorbeeld dat stad X geen worst meer heeft terwijl het er nog gewoon is maar de voorraad alleen afneemt).
Krant kan niet uit en als het goed is hebben ze gefixed dat je false news krijgt dus als je bericht hebt dat de worst op is dan is deze ook echt op ;) gewoon publish drukken en verder negeren. Alleen early game pas ik hem nog wel eens aan om snel een boost in geld te hebben, maar midgame/endgame vind ik het zelf ook totaal overbodig en zou ik liever geen melding krijgen dat er weer een nieuwe krant klaar staat.
Mday schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:01:
Bloody hell, ik was vergeten hoeveel tijd er in een nieuwe game gaat zitten. Ik start altijd zonder veel uitdaging een nieuwe game, omdat ik Anno beschouw als relaxte puzzelontspanning. Ik merkte in mijn vorige game al dat 1800 tov 1404 al behoorlijk wat meer stressy is, vooral end-game(ish). Nu ik Von Malching en Mercier ernaast heb (ipv Bente en Qing) voel ik nog meer de druk om zo snel mogelijk iets ervan te maken. En dat zonder pirates. Even wennen.
Iemand tips hoe ik kan voorkomen dat beider heren mij ergens na 20 uur zodanig dwars zitten dat ik er geen zin meer in heb? Ik wil ze het liefste zsm onschadelijk maken (maar niet uitroeien).
Zorg gewoon dat je trade rights met ze krijgt een alliantie werkt zo brak in 1800 dat je dat beter niet kan doen zodra ze namelijk oorlog met elkaar voeren trekken ze jou er ook automatisch bij in. Dat probleem heb je met trade rights niet. Voor de rest settle aan het begin in elk geval elk eiland dat je wilt hebben dan heb je aan het eind maar beperkt last van ze.

edit: ik zelf pak ongeveer 80% van de eilanden en laat de AI op een stuk of 2 eilanden toe in de old world in de new world krijgen ze er 1tje van mij en daar moeten ze het mee doen. 1ster Ai vraagt toestemming aan je dus dat beheer je makkelijk 2ster Ai gewoon dus snel alle eilanden zelf settelen. 3 ster Ai speel ik niet mee.

Met nieuwe expansion nog geen idee hoe ik het ga doen, maar daar krijgen ze ook niet al te veel eilanden van mij. Grondstoffen zijn veel te schaars als je heel groot wilt groeien dus heb ik al die eilanden zelf nodig.

wat betreft piraten ik snap het probleem niet dat iedereen met ze heeft om ze uit te zetten. als je gewoon constant een cease fire afkoopt bouw je vanzelf genoeg rep op om ook trade rights te krijgen waarna je heerlijk kan traden met ze! (ze verkopen goud mensen! dat is echt... goud waard :+ endgame) Af en toe piraten vlag voeren op een paar schepen en wat schepen van de piraten zinken zodat je weer de loot daarvan kan oppakken voor leuke items. of te wel totaal geen downside!

edit2: en om de rep hoog te houden met de piraten zet je een trade route op met 1. je eiland waar je rum hebt. 2. piraat old world 3. piraat new world. Je haalt op 1 20 ton rum op verkoopt op eiland 2 10 ton en op eiland 3 ook 10 ton. Daar worden ze zeer happy van. In die zelfde route koop je bij beide piraten alle gold op die ze hebben en lever je weer op eiland 1 af. dat scheep je vervolgens met andere trade route weer door naar een eiland waar je het nodig hebt. je verkoopt rum is +rep en je koopt gold is ook +rep van piraaatjes die lui vormen daarna nooit weer een probleem. Ik heb ze constant op 90+ rep
Zo krijg je ook geen problemen met ze als je dus af en toe een schip van ze zinkt met de piraten vlag.

[ Voor 30% gewijzigd door SMD007 op 31-07-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
SMD007 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Krant kan niet uit en als het goed is hebben ze gefixed dat je false news krijgt dus als je bericht hebt dat de worst op is dan is deze ook echt op ;) gewoon publish drukken en verder negeren. Alleen early game pas ik hem nog wel eens aan om snel een boost in geld te hebben, maar midgame/endgame vind ik het zelf ook totaal overbodig en zou ik liever geen melding krijgen dat er weer een nieuwe krant klaar staat.
Negeren zal lastig worden want de gevolgen van zo'n fake news krant zijn soms best groot. Als iedereen bijvoorbeeld ineens 15% meer spullen gaat gebruiken merk ik dat gewoon.

Ik hoop dat er ooit een manier komt om hem uit te zetten want ik vind het een van de slechtste toevoegingen aan een Anno game ooit.

Net als het niet kunnen uitzetten van rampen, dat is ook zo jammer (kon in 1404 gewoon).

[ Voor 5% gewijzigd door EnigmaNL op 31-07-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
er is dus geen fake news meer dus als je bericht krijgt is het ook echt op. gewoon genoeg produceren om een eventuele 15% more consumptie tegen te gaan.

De rampen op easy zetten stellen ze niets voor. in 1404 vond ik de impact vaak ook veel sterker van rampen weinig controle op. dat waren echte natuur rampen zoals een vulkaan of tornado/orkaan/whatever in daar kon je in 1404 echt niets aan doen dus was uitzetten wel terecht.

in 1800 heb je...
brand... bouw gewoon brandweerkazernes.
rellen... houd gewoon je burgers happy en voor die ene keer dat je rellen hebt bouw een politiebureau.
ziekte... ziekenhuis enough said.

in 1800 kan je voor elke ramp die je hebt je voorbereiden in tegenstelling tot 1404 is mijn punt. Ik vind de rampen dus niet direct heel nadelig.

[ Voor 67% gewijzigd door SMD007 op 31-07-2019 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Mday schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:01:
Dat is lastig. Ik ben net klaar met bet uitroeien van beide heren. Gelukkig want oorlog kost zoveel tijd. Dus proberen te verkomen. Maar ben niet naïef je moet wel een vloot bouwen.
Handige dingen zijn vrienden worden met piraten.
Kijken of je je trade routes goed indeelt. Niet zorgen dat je langs een eiland van een ander speler vaart. Andersom werkt ook zorgen dat je npc pangs jou moet varen. Mercier verloor heel veel van zijn vloot doordat hij langs twee havens moest varen die ik zwaar bewapend had.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

BonJonBovi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:
[Afbeelding]

ik ken dat probleem, heb ik ook bij mijn layout. Nog geen oplossing gevonden ook.

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/anno1800/images/d/d1/Diamond_City_T5_with_WE.png

Overigens past deze prima in de seed die ik eerder poste. Wat ik nog niet eerder tegen gekomen ben.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
GerGio schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Dat is lastig. Ik ben net klaar met bet uitroeien van beide heren. Gelukkig want oorlog kost zoveel tijd. Dus proberen te verkomen. Maar ben niet naïef je moet wel een vloot bouwen.
Handige dingen zijn vrienden worden met piraten.
Kijken of je je trade routes goed indeelt. Niet zorgen dat je langs een eiland van een ander speler vaart. Andersom werkt ook zorgen dat je npc pangs jou moet varen. Mercier verloor heel veel van zijn vloot doordat hij langs twee havens moest varen die ik zwaar bewapend had.
Ja, precies. Ik heb ook al extra geinvesteerd in kanonnenproductie, even wat eerder dan normaal fregatten en kustkanonnen bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
Mday schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Ja, precies. Ik heb ook al extra geinvesteerd in kanonnenproductie, even wat eerder dan normaal fregatten en kustkanonnen bouwen.
Pas op Mercier gebruikt mijnen om zijn eilanden. Dus als je oorlog met hem hebt kun je niet zomaar naar zijn eilanden varen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
Tijdje geleden de beta gespeeld, vond het wel een leuk spel, maar ga er niet zodanig veel tijd in steken om de prijs van standaard game + DLC te rechtvaardigen. Ik was in de ubisoft store aan het kijken naar een wishlist (zodat wanneer er een aanbieding komt van Anno, het dan aan kan schaffen). Zit die er uberhaupt in? Of kan ik ergens anders aanbiedingen van Anno krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Batiatus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:07:
Tijdje geleden de beta gespeeld, vond het wel een leuk spel, maar ga er niet zodanig veel tijd in steken om de prijs van standaard game + DLC te rechtvaardigen. Ik was in de ubisoft store aan het kijken naar een wishlist (zodat wanneer er een aanbieding komt van Anno, het dan aan kan schaffen). Zit die er uberhaupt in? Of kan ik ergens anders aanbiedingen van Anno krijgen?
Ik kijk er ook op die manier aan maar zie nergens anders die opties voorbij komen. Voorheen deed ik het vaak via voidu of steam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Batiatus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:07:
In V&A worden de laatste tijd regelmatig Anno1800 keys aangeboden (nav een Samsung SSD actie). De Uplay store heeft voor zover ik weet geen wishlist en notifications bij aanbiedingen zoals Steam dat wel heeft. Anno1800 komt pas ergens Q2-2020 in Steam als gevolg van een "exclusive" deal met Epic. Wellicht heeft Epic die functionaliteit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

TepelStreeltje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:42:
[...]

ik ken dat probleem, heb ik ook bij mijn layout. Nog geen oplossing gevonden ook.

[Afbeelding]

Overigens past deze prima in de seed die ik eerder poste. Wat ik nog niet eerder tegen gekomen ben.
Mooie layout ook! Heb je een directe link naar deze layout? Ik ben van plan de DLC te kopen en dan opnieuw te beginnen en dan is deze wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Laatst online: 12:16
Prachtig spel dat Anno 1800. Ik ben gister begonnen met de DLC vanuit mijn huidige game, nu was mijn huidige game nog niet perfect en ik was nog bezig om de laatste fase van het "World's fair" te voltoien. Ik merk dat het erg veel van het goeie is om in de old/new world nog processen te optimaliseren en oorlog voeren terwijl ik in het nieuwe gebied missies aan het doen ben.

Krijg je elke keer als je een nieuwe game start de mogelijkheid om de DLC missies opnieuw te starten, of is het een eenmalig iets? Er waren allemaal warnings toen ik de DLC startte maar die heb ik natuurlijk zonder te lezen weggeklikt.

PS. Hoe maken jullie die layouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

PB-powell schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

Mooie layout ook! Heb je een directe link naar deze layout? Ik ben van plan de DLC te kopen en dan opnieuw te beginnen en dan is deze wel erg tof.
komt van de famdom wiki geloof ik, kan em alleen niet meer vinden...

Hij kan ruim 10K investors aan, dus groot zat voor de meeste games.
Op het DLC eiland kan je 2 blokken tegen elkaar aan kwijt, je mist 2 blokken van 6 huizen geloof ik. Moet nog kijken hoe het uitpakt met de bank en de gebouwen aan de rand. Zodra ik verder ben in mijn game, kom ik weer in de lucht ;)

In mijn nieuwe game eigenlijk zo snel mogelijk gerushed naar 700 artisans. Oude wereld links laten liggen en ben nu productie lijnen aan het opzetten in Cape Trelawney. Weet niet wat ik met de oude wereld moet dan... Kan door gaan met investors maar als ik deze op Cape Trelawney heb, zie ik het nut eigenlijk niet helemaal in.

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 01-08-2019 08:51 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

komt van de famdom wiki. city layouts sectie en dan in de replies.

Hij kan ruim 10K investors aan, dus groot zat voor de meeste games.
Op het DLC eiland kan je 2 blokken tegen elkaar aan kwijt, je mist 2 blokken van 6 huizen geloof ik. Moet nog kijken hoe het uitpakt met de bank en de gebouwen aan de rand. Zodra ik verder ben in mijn game, kom ik weer in de lucht ;)

In mijn nieuwe game eigenlijk zo snel mogelijk gerushed naar 700 artisans. Oude wereld links laten liggen en ben nu productie lijnen aan het opzetten in Cape Trelawney. Weet niet wat ik met de oude wereld moet dan... Kan door gaan met investors maar als ik deze op Cape Trelawney heb, zie ik het nut eigenlijk niet helemaal in.
Ja, want ga je dan inderdaad je main eiland opbouwen op cape trelawney, en de oude wereld productie-eilanden maken? Hoe ga je om met je workforce, dan? Je kan geen commuter piers maken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mday schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Ja, want ga je dan inderdaad je main eiland opbouwen op cape trelawney, en de oude wereld productie-eilanden maken? Hoe ga je om met je workforce, dan? Je kan geen commuter piers maken, toch?
Allemaal vragen waarvan ik het antwoord ook nog moet ontdekken :)
Als je productie in the Old world moet aanhouden, moet je daar ook de engineers hebben om de fabrieken te runnen, dus je moet sowieso wel een stad bouwen. Heb nu ook Bier/Brood en Varkens/Canned food eilanden met een klein dorp er op voor de farmers/workers. Deze zorgen ook voor de handjes op mijn hoofdeiland (daar heb ik te weinig farmer/worker housing)

Wat dat aangaat gekke keuze om een groot eiland te maken. Iedereen gaat daar enorme stad op maken, maar wat doe je met the old world?
En daar zijn de NPC's ook, dus daar heb je meer trade en quests.

Dus denk eigenlijk dat Cape Trelawney mijn money maker gaat worden en de rest in the old world gaat gebeuren.
(hoewel ik met 30K farmers en workers en paar artisans al genoeg geld verdien)

PS, weet iemand al of er meerdere soorten salvage boten zijn? En of je er ook meer in je bezig kan hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door TepelStreeltje op 01-08-2019 10:17 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Je zal in de old world nog steeds een eiland moeten hebben met boeren t/m engineers. Op zich geen probleem. Zo ben ik het ook van plan. Op Cape ga ik dan gewoon alleen maar Investors huisvesten.

Ik ga een klein gedeelte van het grote eiland inrichten met alle voorzieningen zodat ik een boeren huis volledig kan upgraden naar een Investors. Zodra ik dat gedaan heb verplaats ik dat huisje naar de juiste plek. Zo hoop ik dat grote eiland zo goed mogelijk te kunnen vullen.

Gisteren al druk bezig om in de old en new world zoveel mogelijk eilanden te bezetten zodat ik voldoende grondstoffen zou hebben. Kom ik Cape uiteindelijk aan had ik te weinig influence om het grote eiland direct te bezetten. |:(
Toch maar even wat meer huisjes bouwen en upgraden en uiteindelijk het grot eiland kunnen bezetten. Het wordt nog wel een hels karwei om op 3 gebieden te spelen. Voor de DLC vond ik midgame op zich wel wat saai dat is nu wel anders nu je je aandacht flink moet verdelen. Ik heb er wel zin in om weer groot, groter, groots te gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SMD007 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:17:

Gisteren al druk bezig om in de old en new world zoveel mogelijk eilanden te bezetten zodat ik voldoende grondstoffen zou hebben. Kom ik Cape uiteindelijk aan had ik te weinig influence om het grote eiland direct te bezetten. |:(
Haha, precies de reden dat ik een nieuwe game gestart was.
Stond op -120 influence, dat kon ik niet meer recht trekken... Misschien te veel kanonnen gebouwd en trade unions enzo. Mogen ze ook wel beetje tweaken...

Nu gewoon alle grote eilanden in Cape geclaimed en 5 eilanden in the old world. New world moet ik nog heen, maar dat stel ik zo lang mogelijk uit

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

Haha, precies de reden dat ik een nieuwe game gestart was.
Stond op -120 influence, dat kon ik niet meer recht trekken... Misschien te veel kanonnen gebouwd en trade unions enzo. Mogen ze ook wel beetje tweaken...

Nu gewoon alle grote eilanden in Cape geclaimed en 5 eilanden in the old world. New world moet ik nog heen, maar dat stel ik zo lang mogelijk uit
dit was ook in een nieuwe game van mij. Dat jij - influence had was echter een bug die in 4.1 is opgelost al je blueprints die je had staan kosten na een reload ook influence ondanks dat je ze niet gebouwd had. je kan namelijk normaal gesproken niet in de - met influence :)

Ik was helaas te laat om alle grote eilanden in Cape te claimen, maar heb er 1tje en ga nog voor een paar kleinere eilanden.

kleine spoiler met betreft een Easter Egg
spoiler:
Kijk eens in de Rioolbuis bij die gekke uitvinder ;) of klik hier om het direct te zien :) https://www.reddit.com/r/..._at_all_old_nates_island/

[ Voor 5% gewijzigd door SMD007 op 01-08-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:01

Martinspire

Awesomeness

Ook "leuk", hele tijd aan een stad bouwen en hoewel het financiëel wat lastig ging, toch hoofd boven water gehouden. Toen even een leuk stadje bij aan het bouwen, niet realiserend dat de financiën hard omlaag gingen, even wat drinken halen en je bent bankroet. Vervolgens save herladen maar het is dan al niet meer te stoppen qua inkomsten en effectief is je stad dus weg. :(

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:44

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben nu tot tier 4 momenteel, maar heb eigenlijk geen moment cashflow problemen gehad. Het moeilijkste deel moet uiteraard nog komen. Ik zorg er voor dat elk eiland een positieve cashflow heeft. Dat betekent vaak ook best wel wat farmers en workers op de eilanden, maar zorgt wel voor stabiele inkomsten. Ik moet wel zeggen dat ik echt stap voor stap bouw en trade routes pas zo laat mogelijk gebruik (elke eiland zelfvoorzienend). Vanaf tier 3 lukt dat niet meer en dan ga ik ook pas traderoutes gebruiken en producties verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Hey, er is blijkbaar een klein hotfixje uitgerold gister.
Release Notes for Game Update 4.1

After some reports we received after we deployed Game Update 4.0 and released “Sunken Treasures”, we will apply a hotfix to Anno 1800 today, July 31. at 10pm CEST. Game Update 4.1 (4.0.88) is an update to fix the following issues:

Fixed a situation where a blueprint of a building that costs influence would break the influence count of player’s save file upon reload.
Fixed an unintended behaviour where an Enemy AI’s Trading Post could drop upon destruction a lot of scrap resource which could’ve been sold for huge amount of money.
Fixed a graphical issue that occurs with the maximum zoom level which affected the visibility of buildings in the distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Mday schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:16:
Hey, er is blijkbaar een klein hotfixje uitgerold gister.

[...]
Ik dacht al terwijl ik aan het spelen was kreeg ik ineens een update installed bericht binnen. Ik dacht wat heb ik net dan geinstalleerd 8)7

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
De update was gisteren om 22:00 uur. ik kreeg in-game keurig een bericht dat deze klaar stond. Tijdens het spelen wordt deze echter niet geïnstalleerd dus wat jij gezien hebt @GerGio zal het bericht zijn dat deze klaar stond. ;) pas als je de game afsluit installeert deze zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Die high quality seeds, die 25% extra production geven, kan je die eigenlijk ook gebruiken op een eiland wat die vertility al heeft??
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:47:
Die high quality seeds, die 25% extra production geven, kan je die eigenlijk ook gebruiken op een eiland wat die vertility al heeft??
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Ja dat werkt gewoon. Natuurlijk wel alleen in de range van de trade union :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SMD007 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Ja dat werkt gewoon. Natuurlijk wel alleen in de range van de trade union :)
Oh serieus!?! ik dacht dat het net zo zou werken als ik voorgaande delen. dat je de vertility over het hele eiland krijgt.
Genaaid :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Martinspire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:41:
Ook "leuk", hele tijd aan een stad bouwen en hoewel het financiëel wat lastig ging, toch hoofd boven water gehouden. Toen even een leuk stadje bij aan het bouwen, niet realiserend dat de financiën hard omlaag gingen, even wat drinken halen en je bent bankroet. Vervolgens save herladen maar het is dan al niet meer te stoppen qua inkomsten en effectief is je stad dus weg. :(
Kun je niet je save herladen en daarna een boel slopen om de kosten omlaag te brengen (of shares kopen als je nog geld hebt om je cashflow te verhogen)?

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 01-08-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
EnigmaNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Kun je niet je save herladen en daarna een boel slopen om de kosten omlaag te brengen (of shares kopen als je nog geld hebt om je cashflow te verhogen)?
Of pauzeer alle productie gebouwen. Hint: Shift + left click op de pauze knop pauzeert alle producties van het zelfde type op het hele eiland.
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

Oh serieus!?! ik dacht dat het net zo zou werken als ik voorgaande delen. dat je de vertility over het hele eiland krijgt.
Genaaid :(
Dacht ik de eerste keer ook, maar nee alleen in range van Trade Union. Gebruik het daarom ook niet dan alleen om wat jij dus ook bedacht had de productie te boosten met x%

[ Voor 34% gewijzigd door SMD007 op 01-08-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Of pauzeer alle productie gebouwen. Hint: Shift + left click op de pauze knop pauzeert alle producties van het zelfde type op het hele eiland.

[...]

Dacht ik de eerste keer ook, maar nee alleen in range van Trade Union. Gebruik het daarom ook niet dan alleen om wat jij dus ook bedacht had de productie te boosten met x%
Ik heb mede om die reden vrijwel nooit gebruik gemaakt van trade unions, alleen voor (noodgedwongen) fertility...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Mday schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Ik heb mede om die reden vrijwel nooit gebruik gemaakt van trade unions, alleen voor (noodgedwongen) fertility...
sorry, WHUT?!

Zonder trade unions mis je wel zo gigantisch veel bonussen. Met juist gebruik kan je sommige processen compleet inkorten. Zo heb ik early game al een trade union met een knakker erin die de molens voor het maken van brood overbodig maakt, omdat hij er voor zorgt dat alle bakkers in de range graan gebruiken ipv meel.
Ook kan je de productie gigantisch boosten met juist gebruik van je trade unions. Zelfde geld voor je town halls en harbour buildings.
Dit scheelt dus geld en productie tijd. Nu zal geld endgame niet heel veel boeien, maar tijd is zeker belangrijk om al je inwoners vooral bij hoge aantallen juist te kunnen voorzien van al hun needs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:01

Martinspire

Awesomeness

EnigmaNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Mja ik kan eens kijken, maar ik snapte vooral niet waar telkens die enorme min vandaan kwam. Maar als ik hem inlaad zit ik al onder de 0 en met een grote negatieve inkomsten. De savegame is eigenlijk een minuut of 2 te laat gemaakt want inladen is bijna niet meer mogelijk. Een kwart van mn eiland bestond zowat uit huizen en alsnog stond ik zwaar in de min. Erg vreemd allemaal.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Martinspire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:11:
[...]

Mja ik kan eens kijken, maar ik snapte vooral niet waar telkens die enorme min vandaan kwam. Maar als ik hem inlaad zit ik al onder de 0 en met een grote negatieve inkomsten. De savegame is eigenlijk een minuut of 2 te laat gemaakt want inladen is bijna niet meer mogelijk. Een kwart van mn eiland bestond zowat uit huizen en alsnog stond ik zwaar in de min. Erg vreemd allemaal.
Er zijn meerdere autosaves (tenzij je dat hebt uitgezet) dus ik zou een oudere save pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Man, die nieuwe patch (die kleine) heeft de game compleet verkloot bij mij. Als hij al start, crashed hij regelmatig...
Na herstart van de pc doet hij het soms. Maar vaker niet dan wel. Meer mensen problemen mee?

edit:
jup, ben niet de enige :/
https://www.reddit.com/r/...s/ckp0iq/crash_on_launch/

[ Voor 19% gewijzigd door TepelStreeltje op 01-08-2019 17:16 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Laatst online: 12:16
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:14:
Man, die nieuwe patch (die kleine) heeft de game compleet verkloot bij mij. Als hij al start, crashed hij regelmatig...
Na herstart van de pc doet hij het soms. Maar vaker niet dan wel. Meer mensen problemen mee?
dit heb ik nu ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
TepelStreeltje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:14:

edit:
jup, ben niet de enige :/
https://www.reddit.com/r/...s/ckp0iq/crash_on_launch/
Schijnt een ubisoft club(!) Dingetje te zijn. Maintenance? Hopelijk iets tijdelijks.

@SMD007 haha, ik voel me op mn vingers getikt. 'Tis een dingetje wat ik sinds de launch/(pre)beta mee heb genomen, toen de items/specialists óf niet boeiend waren om te gebruiken, of de trade unions kostten wayy too much influence. Dat is er nu uitgestreken maar de loze associatie zit er nog... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Mday op 01-08-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hey vraagje, ik was net aan eht spelen en ineens unlockte in de nieuwe wereld cape. Maar ik heb de DLC helemaal niet gekocht... klopt dit wel? Of is het de eerste dagen gratis te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mday schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:37:
[...]

Schijnt een ubisoft club(!) Dingetje te zijn. Maintenance? Hopelijk iets tijdelijks.

@SMD007 haha, ik voel me op mn vingers getikt. 'Tis een dingetje wat ik sinds de launch/(pre)beta mee heb genomen, toen de items/specialists óf niet boeiend waren om te gebruiken, of de trade unions kostten wayy too much influence. Dat is er nu uitgestreken maar de loze associatie zit er nog... 8)7
Zitten wat mij betreft echt een paar onmisbare tussen!
Bijv die bakker die er voor zorgt dat je geen molens meer nodig hebt.
Ook voor je visitors pier, als je die 3x boost, heb je heel makkelijk meer attraction en meer bezoekers.
Ook aantal van de boosts die zorgen dat je laagste level inwoners nodig hebt zijn erg fijn.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
[...]

Was ook wel klein beetje vingers tikken :P Tis alsof je een auto hebt en zegt tja stoel heb ik er niet in want dat vind ik niet nuttig :9

Of te wel Foei! gauw gebruiken die dingen! :+
j0ppie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:39:
Hey vraagje, ik was net aan eht spelen en ineens unlockte in de nieuwe wereld cape. Maar ik heb de DLC helemaal niet gekocht... klopt dit wel? Of is het de eerste dagen gratis te spelen?
weet je zeker het de nieuwe DLC wereld is en niet gewoon de New World? Je krijgt het niet gratis dus je hebt het of wel gekocht of het is wat ik net zeg je hebt gewoon Zuid Amerika unlocked :)

[ Voor 26% gewijzigd door SMD007 op 01-08-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SMD007 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:20:
[...]
weet je zeker het de nieuwe DLC wereld is en niet gewoon de New World? Je krijgt het niet gratis dus je hebt het of wel gekocht of het is wat ik net zeg je hebt gewoon Zuid Amerika unlocked :)
Nee het is echt cape trelawney!!! Je bouwt ook gewoon met de europeanen daar.
moet wel zeggen dat het in een multiplayer game was tussen mij en een vriend. Alleen beide hebben we de DLC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Moet eerlijk zeggen dat zonder de conueror bonus (extra workforce) door snel een paar eilanden te settelen, geen idee heb hoe ik het draaiende zou houden: de hele steelchain vraagt zoveel workforce

Of verhogen jullie de working hours zodat je minder chains moet bijzetten als je uitbreidt?

[ Voor 19% gewijzigd door AntiChrist7 op 01-08-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
AntiChrist7 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:06:
Moet eerlijk zeggen dat zonder de conueror bonus (extra workforce) door snel een paar eilanden te settelen, geen idee heb hoe ik het draaiende zou houden: de hele steelchain vraagt zoveel workforce

Of verhogen jullie de working hours zodat je minder chains moet bijzetten als je uitbreidt?
In het begin probeer ik zo snel mogelijk een item voor een trade union te vinden die helpt met minder workforce en meer productie. Ook houd ik ruimte over voor een powerplant = een warehouse + een straat

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

:$ ik ken het gevoel, heb die dingen ook (nog) niet nodig gehad voor m'n gevoel. Maar ik ben ook nog niet heel ver gekomen op een map. Gister de uitbreiding toch maar gekocht en een nieuwe map begonnen, ben bijna bij artisans dus het nieuwe eiland nog niet vrij gespeeld (er kwamen twee Pokemon Go raids tussendoor :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
GerGio schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:58:
[...]

In het begin probeer ik zo snel mogelijk een item voor een trade union te vinden die helpt met minder workforce en meer productie. Ook houd ik ruimte over voor een powerplant = een warehouse + een straat
Is wel natuurlijk een beetje lotterij die items. had eentje in mijn vorige game die elektriciteit voorzag, direct de trade union omringt met zware industrie

Ander vraagje daarover. stel je hebt een item/character dat +25% extra clothes voorziet. Moet je dan ook 25% extra wol voorzien, of houden ze daar geen rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
AntiChrist7 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Is wel natuurlijk een beetje lotterij die items. had eentje in mijn vorige game die elektriciteit voorzag, direct de trade union omringt met zware industrie

Ander vraagje daarover. stel je hebt een item/character dat +25% extra clothes voorziet. Moet je dan ook 25% extra wol voorzien, of houden ze daar geen rekening mee?
Als het ''meer is dan normaal' volgens mij niet. Stel dat hij 25% sneller zou werken. Dan moet de input uiteraard mee geschaald worden handmatig.

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
AntiChrist7 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Meestal is het 25% extra productiesnelheid dus ja dat is dan ook 25% extra wol

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:34
GerGio schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Meestal is het 25% extra productiesnelheid dus ja dat is dan ook 25% extra wol
Of je gebruikt die items als verkapte hapiness boost, door de productie terug te schroeven.

Overigens wat is de nieuwe trade manier een verademing. Eindelijk een minimum hoeveelheid kunnen zetten die ten allen tijden achter gelaten wordt. Nu is het heel leuk en goed viable om gewoon allemaal eilanden als 'main' te gebruiken en de goederen tussen allemaal te verschepen, zonder dat het te ingewikkeld wordt met forceren dat een eiland niet zonder raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04 09:36
Iemand anders last van schepen die niet meer andere schepen willen aanvallen?

Selecteer frigate. Rechts click pirate gunboat.
Schip vaart een kort tijdje richting gunboat. En stopt.

Dit zorgt voor te veel micro manage om het normaal te kunnen spelen.

Oh en heeft iemand die twee twitch drop dinges kunnen krijgen? Ik kijk telkens maar die eikels streamen maar geen Anno 1800. (zelfs in andere landen) Wie verzind zulk onzin als die stomme twitch drop spul anyway?

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjoh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 11:27
Heb het spel een aantal maanden niet gespeeld. Vanavond weer opgestart, maar wat hebben ze met houding van de schepen gedaan? Had een paar blokkades bij de pirates met 'passive defense', maar gaan nu als een gek achter de vijand aan zo richting hun thuisbasis en hoppa, al mijn schepen vernietigd.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Call me stupid, maar ik snap deze quest dus niet.
Zoek op de kaart naar het eiland wat hier op lijkt.
Wellicht nog te vroeg op deze zondag, maar ik zie echt geen eiland op de schatkaart?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LrMKJEE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s1Dq1kb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
zeker dat het niet de achterkant van de schatkaart is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ik zou zeggen kijk langs elk randje van een eiland. Als de schat er ligt zie je bubbeltjes in het water en als je inzoomt vliegen er ook wat vogels. Als ik moet gokken gezien er verder geen eiland op de kaart staat zou ik zeggen het is bij 1 van die eilanden waar je niet op kan bouwen. Van die kleine rots stukken dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Klopt, en meestal heb ik die vage kaarten met mijn echolocator opgelost

[ Voor 16% gewijzigd door Mday op 05-08-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Gister ook aangekomen op Cape Trelawny, hopelijk kan ik de volgende keer dat hele verhaal met de koningin overslaan :9 Lekker veel ruimte en ik denk dat ik de eilanden in de oude wereld niet meer laat groeien en de groei focus op de Kaap. De oude wereld is dan voornamelijk om eventueel producten te gaan maken voor de Kaap.
En in de nieuwe wereld lijkt het erop dat de eilanden een stuk groter zijn, heb daar m'n tweede eiland gesetteld (had niet gezien dat de eerste geen suiker had 8)7) maar beide zijn zo groot dat ik met gemak een grote bevolking aan kan voor de inkomsten, en nog ruimte overhoud om de Kaap te gaan voorzien van o.a. rum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMD007 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:59:
ik zou zeggen kijk langs elk randje van een eiland. Als de schat er ligt zie je bubbeltjes in het water en als je inzoomt vliegen er ook wat vogels. Als ik moet gokken gezien er verder geen eiland op de kaart staat zou ik zeggen het is bij 1 van die eilanden waar je niet op kan bouwen. Van die kleine rots stukken dus waarschijnlijk.
Inmiddels met een nieuwe kaart lukt het wel. Deze was te vaag. ;-)
Wel zonde van de $20.000 :/
PB-powell schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:28:
Gister ook aangekomen op Cape Trelawny, hopelijk kan ik de volgende keer dat hele verhaal met de koningin overslaan :9
Ik had een bestaande game, waarin ik dat verhaal 'moest' doen.
En ook in een nieuwe game ontkom je er niet aan. Beide sandbox.
Vind ik ook wel suf, in The New World heb je ook geen 'gedoe' als je daar in een sandbox aankomt.
Helaas dus (vooralsnog) wel in Cape Trelawny.

(Of je moet het verhaal wellicht 1x helemaal gedaan hebben, maar zover was ik nog niet daar).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 05-08-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
@Anoniem: 111246 ik raad je aan z.s.m. de echolocator craft te doen bij Old Nate. Met dat apparaat gewoon rondvaren dan zie je vanzelf een gouden echo die wijst je naar de mogelijke active quest locatie. Je zal ook witte locaties af en toe zien dat zijn soort van "random" spots waar je ook kan duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Anoniem: 111246 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Inmiddels met een nieuwe kaart lukt het wel. Deze was te vaag. ;-)
Wel zonde van de $20.000 :/

[...]

Ik had een bestaande game, waarin ik dat verhaal 'moest' doen.
En ook in een nieuwe game ontkom je er niet aan. Beide sandbox.
Vind ik ook wel suf, in The New World heb je ook geen 'gedoe' als je daar in een sandbox aankomt.
Helaas dus (vooralsnog) wel in Cape Trelawny.

(Of je moet het verhaal wellicht 1x helemaal gedaan hebben, maar zover was ik nog niet daar).
Het is pas de eerste keer dat ik hier kom (hoop voorlopig niet weer want dat betekent dat deze kaart vercracked is geraakt :+) maar ik heb ook nog lang niet alles doorgelopen. Ik doe het, net als de rest in het spel, rustig aan. Om in Trelawny te komen heb ik ook ruim 3 uur gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Oh trouwens tippie mijnerzijds: nice en specials scrap zijn ongelofelijk veel geld waard bij old Nate. Ik ben na een halfuurtje schatzoeken at cape al miljonair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ben nog maar net in de kaap. Wat doe je eigenlijk met die scrap? gewoon verkopen?

En ik neem aan dat je maar 1 zo'n diving bell kan hebben? vind het wat zonde van de tijd om hem tussen verschillende maps te gebruiken

[ Voor 45% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-08-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:20:
Ik ben nog maar net in de kaap. Wat doe je eigenlijk met die scrap? gewoon verkopen?

En ik neem aan dat je maar 1 zo'n diving bell kan hebben? vind het wat zonde van de tijd om hem tussen verschillende maps te gebruiken
Je kan er zaken mee bouwen bij Old Nate. Zeker niet verkopen.
Verder kan je voor zover ik weet maar een duikerklok hebben. Helaas want ik zou er ook wel meerdere willen hebben. Maar ik heb de smaak weer aardig te pakken. Onderhand alweer een congrescentrum afgebouwd. Dat mega eiland is alleen zo extreem groot. Je kan makkelijk tienduizenden mensen kwijt en ik heb nog enorme ruimte. Ik heb makkelijk meer dan honderd verschillende velden, kan er makkelijk nog honderden kwijt en ik heb alle industrie ook op dit eiland. Je hebt meer dan genoeg grondstoffen en je kan makkelijk aanvoeren wat je eventueel mist. Ik heb nu al tien staalovens draaien op 200%, dus tien ijzermijnen en steenkoolmijnen die dit voeden. Ik heb ook al ruim 2200t aan staal liggen, net zoals alle andere bouwmaterialen en heb werkelijk geen idee meer wat ik ermee moet. :P

De zoektochten met de duikersklok zijn een beetje gemengd. Aan de ene kant heel erg fijn dat je nu veel makkelijker aan bepaalde dieren kan komen of artefacten, aan de andere kant ietwat irritant dat zodra je er een activeert, je een tijdklok krijgt. Ik heb op het moment een inkomen van 35-40k, afhankelijk van hoe waardeloos het gaat met de rum en koffie. Ik heb dus meer dan genoeg geld waardoor ik een hele stapel had gekocht. Een aantal heb ik niet meer kunnen doen.

Qua de nieuwe wereld merk ik wel dat het een beetje helpt om je schepen maar je half te beladen. Combineer dat met een goed kwaliteit zeil/propellers en dan gaat het een soort van. Soort van want rum blijft belachelijk. Koffie, katoen en goud, is mijn inzet. Tabak, chocolade en rubber is ook secondair voor mij. Ik probeer het wel, maar als het niet gaat, jammer dan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-08-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je The Old World eigenlijk nog wel nodig met Cape? Scheelt weer een regio managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:57:
[...]

Je kan er zaken mee bouwen bij Old Nate. Zeker niet verkopen.
ja had niet door dat die ballon een aparte "winkel" was. Direct een sonar gebouwd, al ben ik niet direct zeker wat ie doet.

Denk dat die mappen toch soms nog wat gebugged zijn. Ik ging naar een plek (vrij goed zichtbaar, dat wel), ik haalde wat scrap boven, maar de quest bleef staan, dus ik maar een kwartier lang zoeken naar een zelfde soort markering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik ben nu ook bij de cape maar ik moet even goed gaan kijken hoe ik dat ga indelen. Daarnaast kom ik echt onwijs influance te kort dus dat vormt ook wel een aardig probleem. Ik heb gewoon meer investors nodig dan die 5000 die ik nu heb. Ik heb nu een compleet nieuw industie eiland in blue printmodus staan met echt genoeg piers om al mijn boten snel te kunnen laden en lossen. nu ben ik bezig alle grondstoffen voor die gasten te regelen. Dan kan ik echt in een keer regelen en ervoor zorgen dat in elk geval mijn huidige hoofdeiland grotendeels gaat bestaan uit engineers en investors. Daarnaa maar weer kijken hoe we het verder gaan regelen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Anoniem: 111246 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:24:
Heb je The Old World eigenlijk nog wel nodig met Cape? Scheelt weer een regio managen.
ik heb er zooi artisans wonen, met genoeg productie chains om te zorgen dat ze niet gaan zeuren.
Verder doe ik er eigenlijk niets meer mee.
Ga af en toe langs de traders om te kijken of ze nog handige items te koop zijn.
Kocht gisteren denk ik een van de beste. Canneries gebruiken direct varkens, en niet meer goulash. Dus 3 type productie gebouwen zijn niet meer nodig.
Naast de bakker die direct graan gebruikt en niet meel, zijn dit wel de sterkste denk ik. Ohja, en die sigaren uit hout, ipv dozen.
Ben wel weer bang dat al mijn influence op gaat aan trade unions e.d...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
TepelStreeltje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:07:
[...]
Kocht gisteren denk ik een van de beste. Canneries gebruiken direct varkens, en niet meer goulash. Dus 3 type productie gebouwen zijn niet meer nodig.
Oh die is zeker handig, scheelt weer een eiland voor paprika, en veel ruimte op je main eiland, toch maar eens checken wat ze aanbieden.

Ik heb met mijn nieuwe game de fout gemaakt om een alliance aan te gaan met een AI, die vervolgens in war ging met beryll, dus ben nu maar een floot SotL aan het maken, haar in te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 111246 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:24:
Niet echt. Je moet toch ambachtslieden hebben dus zoek een eiland uit waar je alles op een eiland kwijt kan. Vervolgens bouwmaterialen naar je nieuwe stad verschepen en dat is het wel. :P
AntiChrist7 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:58:
[...]

ja had niet door dat die ballon een aparte "winkel" was. Direct een sonar gebouwd, al ben ik niet direct zeker wat ie doet.
Nou. je drukt erop zodat die aan gaat en dan volg je de ping geluiden en de witte of gele streepjes. :P
Denk dat die mappen toch soms nog wat gebugged zijn. Ik ging naar een plek (vrij goed zichtbaar, dat wel), ik haalde wat scrap boven, maar de quest bleef staan, dus ik maar een kwartier lang zoeken naar een zelfde soort markering...
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde plek. Ik heb dit probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Reinder83 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:47:
[...]

Oh die is zeker handig, scheelt weer een eiland voor paprika, en veel ruimte op je main eiland, toch maar eens checken wat ze aanbieden.

Ik heb met mijn nieuwe game de fout gemaakt om een alliance aan te gaan met een AI, die vervolgens in war ging met beryll, dus ben nu maar een floot SotL aan het maken, haar in te maken
zitten echt paar hele goeie tussen! Zeker de moeite om wat boten bij de NPC's te houden!

Je kan direct weer een cease fire aanvragen, dan heb je er geen last van. Enige is dat je je rep kwijt bent met diegene.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
TepelStreeltje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

zitten echt paar hele goeie tussen! Zeker de moeite om wat boten bij de NPC's te houden!

Je kan direct weer een cease fire aanvragen, dan heb je er geen last van. Enige is dat je je rep kwijt bent met diegene.
Ik had alle opties geprobeerd, maar dat ging niet, misschien had ik dan direct cease fire moeten doen, ben mn eiland in de new world hierdoor ook kwijt, maar mag die beryll toch niet, dus is ook wel lekker gevoel als ik haar straks uitgeroeid heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Reinder83 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

Ik had alle opties geprobeerd, maar dat ging niet, misschien had ik dan direct cease fire moeten doen, ben mn eiland in de new world hierdoor ook kwijt, maar mag die beryll toch niet, dus is ook wel lekker gevoel als ik haar straks uitgeroeid heb :P
Je hebt in elk geval een goede reden om haar aan te vallen en alle aandelen te kapen om even wat cash binnen te harken.

Nickname KasPlantje.

Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste