Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Darker schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:57:
Btw, vinden jullie sommige stemgeluiden (in dit geval van de cargo ships) ook zo irritant en nasaal? "BRING HER AROUND" nog maar te zwijgen over de monitor.. met z'n cultureel-wenselijke creepy Midden-Oosten accent.
Jup :P
Met alle respect naar de vrouwen, maar werden die vroeger niet geweerd van schepen, omdat bijgeloof?
Beetje apart dat de meeste zeilschepen dan vrouwelijke stemmen hebben.
Ik zet geluid zachter en spotify harder :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 11:38
Ik heb even wat tips nodig.
Ik speel dit spel sinds gisteren en het lukt mij niet om vanuit mijn stad genoeg inkomsten te genereren.
Ik sta constant op $-1000,- en hou alleen mijn hoofd boven water door constant boten te verkopen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn stad zelf meer inkomsten genereert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 11:17
servival7 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:34:
Ik heb even wat tips nodig.
Ik speel dit spel sinds gisteren en het lukt mij niet om vanuit mijn stad genoeg inkomsten te genereren.
Ik sta constant op $-1000,- en hou alleen mijn hoofd boven water door constant boten te verkopen.

Hoi :) Er staan best wel veel tips in dit topic natuurlijk.. 1 van de goede tips is het verkopen van bijv. Zeep aan de AI speler Blakeworth (die op het gevangenis eiland) en andere goede tip is het kopen van aandelen van een computerspeler, dat genereert meestal wel een stabiele inkomst..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Thanks nu $4000 in de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
servival7 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:34:
Als je pas gestart bent heb je misschien nog te weinig kritische massa aan residents. Huizen bijbouwen totdat je voldoende inkomsten hebt en kijken welke luxuries extra inkomsten genereren en daarop focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:13
Darker schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Hoi :) Er staan best wel veel tips in dit topic natuurlijk.. 1 van de goede tips is het verkopen van bijv. Zeep aan de AI speler Blakeworth (die op het gevangenis eiland) en andere goede tip is het kopen van aandelen van een computerspeler, dat genereert meestal wel een stabiele inkomst..

Succes!
Ja al gaat dat ook maar beperkt goed. Ik ben gisteren bezig geweest met mijn stad in in kwam gewoon influence tekort omdat ik overal eilanden had en heel veel aandelen van computer spelers. Ik heb ongeveer heel de middag -17000 gestaan. Voordeel was wel ik had ongeveer 7 miljoen te verbranden. Dat bleef ik houden omdat de computer speler zijn aandelen aan het terugkopen was. Dus ik had kreeg geld en meer influence dus dat was positief.

Ik ben aan het switchen van hoofdeiland dus dat kost een hoop investeringen om alles goed te regelen. Nu ben ik bijna bij investers dus dan zou de influence wel weer goed moeten komen. Dan kan ik een nieuwe warfleet gaan bouwen een een einde maken aan anarchy van Mercer. Dat is de enige speler die er nog zit. Die andere twee deden er geen goed aan om mij de oorlog te verklaren.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Anno is wel snel de kortingsverkoop ingegaan, nu 20% korting in de uplay store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Ik ben bang dat ik al verloren heb. Er is 1 speler nogal overheersend die het voor mij onmogelijk maakt om nog trading routes uit te voeren naar the new world. Al mijn schepen worden vanuit de kust kapot geschoten.

Probeer nu haar eiland te kopen zodat ik in ieder geval weer de wereld over kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
servival7 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:23:
Ik ben bang dat ik al verloren heb. Er is 1 speler nogal overheersend die het voor mij onmogelijk maakt om nog trading routes uit te voeren naar the new world. Al mijn schepen worden vanuit de kust kapot geschoten.

Probeer nu haar eiland te kopen zodat ik in ieder geval weer de wereld over kan.
Oorlog is zo irritant omdat er veel tijd in gaat zitten. Met name omdat je er in het begin goed op moet zitten om de sterke spelers bij te houden. Dat heb ik nu met Hugo Mercier. Die heeft echt grote vloten rondvaren en ik heb oorlog met hem. Die ben ik nu aan het uitdunnen met een vloot die jaagt op schepen die met een of twee varen.

kijk of je een voorraad eiland kunt aanleggen ergens op de nieuwe wereld waarvan je schepen naar de nieuwe wereld varen zodat ze niet langs de vijand varen.

Tip de volgende keer gewoon een nieuwe wereld eiland aan de rand claimen met strand naar rechtsboven. Dan kun je dit vermijden. zelde met oude wereld welke naar linksonder strand heeft.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
GerGio schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Oorlog is zo irritant omdat er veel tijd in gaat zitten. Met name omdat je er in het begin goed op moet zitten om de sterke spelers bij te houden. Dat heb ik nu met Hugo Mercier. Die heeft echt grote vloten rondvaren en ik heb oorlog met hem. Die ben ik nu aan het uitdunnen met een vloot die jaagt op schepen die met een of twee varen.

kijk of je een voorraad eiland kunt aanleggen ergens op de nieuwe wereld waarvan je schepen naar de nieuwe wereld varen zodat ze niet langs de vijand varen.

Tip de volgende keer gewoon een nieuwe wereld eiland aan de rand claimen met strand naar rechtsboven. Dan kun je dit vermijden. zelde met oude wereld welke naar linksonder strand heeft.
Denk inderdaad dat ik even opnieuw moet beginnen. Dacht nu dat het een goed idee was om die piraten basis aan te vallen. Dat heeft mij 7 grote schepen gekost. Daarna kreeg ik oorlog en nu wordt elke boot direct kapot geschoten. Dus kan niet echt meer handelen tussen mijn eilanden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
servival7 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:05:
[...]

Denk inderdaad dat ik even opnieuw moet beginnen. Dacht nu dat het een goed idee was om die piraten basis aan te vallen. Dat heeft mij 7 grote schepen gekost. Daarna kreeg ik oorlog en nu wordt elke boot direct kapot geschoten. Dus kan niet echt meer handelen tussen mijn eilanden. :+
Opnieuw beginnen hoeft dan niet, je kan een oude save game openen net voordat je besloten had om de piraten uit te dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Is het iemand al gelukt om de zoo en/of het museum vol te krijgen met de set items? Ik blijf maar dezelfde items vinden via expedities, bij Katherina heb ik ondertussen ook al alles gekocht denk ik (al honderden malen gererolled) en via de world fair krijg ik ook maar steeds dezelfde items. Verder heb ik ongeveer alles bereikt wat ik wou maar ondertussen al verschillende speelsessies van een uur of twee zonder ook maar 1 nieuw item en nog maar eens voor de zoveelste keer hetzelfde haalt de fun er wel uit. Heeft er iemand tips? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Damn dit spel is verslavend. Moest mij om 02:00 van het beeldscherm vandaan trekken.
@Knielen Toch even opnieuw begonnen omdat ik toch een aantal dingen anders wilde doen.
Het gaat nu stukken beter. Heb zelf een A.I. uitgeschakeld en de andere werd door de andere A.I. verslagen.
Bezit nu de bovenste helft van de eilanden en ga nu met mijn vloot voet aan de grond krijgen in de nieuwe wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

servival7 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:26:
Damn dit spel is verslavend. Moest mij om 02:00 van het beeldscherm vandaan trekken.
@Knielen Toch even opnieuw begonnen omdat ik toch een aantal dingen anders wilde doen.
Het gaat nu stukken beter. Heb zelf een A.I. uitgeschakeld en de andere werd door de andere A.I. verslagen.
Bezit nu de bovenste helft van de eilanden en ga nu met mijn vloot voet aan de grond krijgen in de nieuwe wereld.
Dat gebeurd eigenlijk standaard (zeker op medium). Een van je 3 tegenstanders word dan aangevallen door een van je andere tegenstanders.

3 tips daarover

- OF ga snel een savegame terug, en stuur er een vloot heen om alles wat uit dat eiland valt snel op te pakken. Vaak dropppen die eilanden enorme hoeveelheden dure grondstoffen.

- OF je declared snel oorlog aan diegene die begint aan te vallen zodat je eigenlijk een beschermende rol krijgt. Je zorgt er dan voor dat het eiland van die kerel niet overgenomen word...

- OF je declared snel oorlog aan diegene die word aangevallen en stuurt er 1 bootje op af. Je valt dan het eiland aan en vaart snel een stukje weg. Dan komt je AI hem afmaken, maar krijg jij het eiland omdat je als eerste aanviel (althans voor de laatste update).

Hoe dan ook, meestal begint dit bij het grote eiland in het zuiden, en die wil je liever zelf. Als je de AI laat winnen zodat hij het eiland krijgt... ga je nog veeeeel meer moeite krijgen om die weer terug te pakken. Tevens moet je dan al je routes van New naar Old beschermen of om laten varen. Dat onderste eiland is eigenlijk ideaal als grondstof hub... dus wil je liever zelf.

Maar in mijn geval was ik meer gebaat bij alle shares van dat eiland. Ik heb dus snel de aanval van de AI gestopt door met hem in oorlog te gaan en zijn vloot kapot te maken. Vervolgens heb ik alle shares gekocht van dat eiland, maar het eiland niet overgenomen. Pas een hele tijd later heb ik hem echt overgenomen (toen ik veel boten tussen oud en nieuw had lopen)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
@World Citizen Ik heb het uiteindelijk opgelost door optie 4: met 8 van die grote schepen naar zijn grote eiland gevaren en zijn grootste eiland overgenomen. Dit moet weer wat ruimte geven om mijn economie op orde te krijgen.

Is er ook een optie om per eiland te zien welke winstgevend zijn en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
servival7 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:44:
@World Citizen Ik heb het uiteindelijk opgelost door optie 4: met 8 van die grote schepen naar zijn grote eiland gevaren en zijn grootste eiland overgenomen. Dit moet weer wat ruimte geven om mijn economie op orde te krijgen.

Dat is er nog niet. Ik gok dat dit een optie wordt van het statistic building. Maar ik weet het niet zeker. Dat komt dan de volgende update.

Ik ben zelf bezig mijn vloot om te zetten naar Battlecuisers. Ik heb er nu 4, deze zijn constant handelsrouts aan het slopen. Op deze marnier komen de meeste vijandelijke gevechtsschepen op mij af en heb ik minder last van het feit dat mijn handelsroutes worden aangevallen. Maar ik ga een behoorlijke vloot nodig hebben om die gast te verslaan in endgame. Voordeel is wel dat ik nu de eerste investors heb ongeveer 22k als plusbalans heb en dus meer influence krijg en dus mijn vloot kan uitbouwen. Ik had alleen problemen met de aanvoer van advanced weapons naar mijn eiland denk ik geen probleem koop ik even bij de piraat er wat in. Moest ik even 1.2 miljoen aftikken :+

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
@GerGio Geld binnenhalen is bij mij nog wel een fiks probleem. Heb zelfs shares moeten verkopen om niet failliet te gaan. Heb wel heel veel huizen staan dus had gehoopt dat die wat meer zouden opleveren.
Misschien maar wat kanonfabrieken sluiten om kosten te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

servival7 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:44:

Als het om je eigen eilanden gaat kan je dat zien door boven je inkomsten te hoveren met de muis als je bij een bepaald eiland bent. Dan zie je voor dat specifieke eiland in ieder geval de balans, dus positief of negatief. Maar niet direct waar dat door komt.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:53
Uplay+-abonnement dat vanaf 3 september beschikbaar is kost 15 euro per maand en anno 1800 zit er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
servival7 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:34:
@GerGio Geld binnenhalen is bij mij nog wel een fiks probleem. Heb zelfs shares moeten verkopen om niet failliet te gaan. Heb wel heel veel huizen staan dus had gehoopt dat die wat meer zouden opleveren.
Misschien maar wat kanonfabrieken sluiten om kosten te besparen.
Shares verkopen is echt een van de laatste opties want dat kost je gewoon een deel inkomsten. Beste is ship of the line verkopen of gewoon quests doen. Andere goede optie die in het begin geld kost is de nieuwe wereld piraat te vriend houden en daarmee een handersovereenkomst sluiten. Die gast wil elke vorm van alcohol hebben. Dus een eiland volstampen met rum en de zooi verkopen dat leverde zoveel geld op, dat mijn banksaldo niet omlaag ging terwijl ik wel -10,000 stond op de balans.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
GerGio schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Shares verkopen is echt een van de laatste opties want dat kost je gewoon een deel inkomsten. Beste is ship of the line verkopen of gewoon quests doen. Andere goede optie die in het begin geld kost is de nieuwe wereld piraat te vriend houden en daarmee een handersovereenkomst sluiten. Die gast wil elke vorm van alcohol hebben. Dus een eiland volstampen met rum en de zooi verkopen dat leverde zoveel geld op, dat mijn banksaldo niet omlaag ging terwijl ik wel -10,000 stond op de balans.
Wet dat shares verkopen niet de beste optie is maar ik tijdens oorlog zo snel naar beneden en bij -5k is het game over. Had dus niet echt een andere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Zo mijn laatste vijand verslagen doormiddel van wat ik noem een Island Destroyer. Een schip met alle range boosters welke verdedigt wordt door een kleine vloot. Deze battlecruiser kan buiten het bereik van de meeste kanonnen blijven. Big Betty is een probleem maar als je goed op let lukt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lf6kKdIipbGAHqv9NdVwxly9/full.jpg

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Enig idee wanneer de volgende update er is? Ben al even gestopt met spelen. Er kwamen andere games tussen, en van Anno 2205 heb ik geleerd dat de game sowieso beter is als je een paar updates wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Een vraag, ik gebruik een calculator om de continu de behoefte van m'n minions te bepalen en hier de producties op aan te passen, echter krijg ik nergens in de game het overzicht hoeveel 'Ínvestors' ik nu totaal heb, waar kan ik dit zien?

Tnx!

[ Voor 36% gewijzigd door Lof102 op 19-07-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lof102 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:09:
Een vraag, ik gebruik een calculator om de continu de behoefte van m'n minions te bepalen en hier de producties op aan te passen, echter krijg ik nergens in de game het overzicht hoeveel 'Ínvestors' ik nu totaal heb, waar kan ik dit zien?

Tnx!
deze toevallig?
https://deathwingstudios.com/Anno1800Calculator/index.html

Boven in, op je totale populatie hangen met je muis.
Als je op het screenshot van Sergio hierboven kijkt, heeft hij totaal 36.595 inwoners, als je daar op hangt met je muis, zie je de verdeling per klasse.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
TepelStreeltje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:28:
[...]

deze toevallig?
https://deathwingstudios.com/Anno1800Calculator/index.html

Boven in, op je totale populatie hangen met je muis.
Als je op het screenshot van Sergio hierboven kijkt, heeft hij totaal 36.595 inwoners, als je daar op hangt met je muis, zie je de verdeling per klasse.
Logisch... dom van me |:( Dank je wel!!

Ik gebruik die van de wiki random, de uitkomsten verschillen nog al eens.. Ik zal deze ook eens proberen, wellicht sluit die beter aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lof102 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Logisch... dom van me |:( Dank je wel!!

Ik gebruik die van de wiki random, de uitkomsten verschillen nog al eens.. Ik zal deze ook eens proberen, wellicht sluit die beter aan!
Haha, np. Soms zo logisch dat je het daardoor niet ziet ^^

Heb zelf deze nog niet gebruikt, dus was benieuwd naar jouw ervaringen :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-06 14:32
Zo juist is de nieuwe DLC aangekondigd

https://www.anno-union.com/en/devblog-sunken-treasures/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 23:37
Hier wordt ik heel enthousiast van. Een ultra eiland? Check. Crafting? Si. Betere expedities? Oui. QoL updates? Many. I like! Ik hoop alleen dat ze wel letten op de performance, want deze game laat al mn hardware piepen...

Release van dr DLC is 30 juli 😀

[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 19-07-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
mooi mooi. Als deze game straks via Stadia loopt kan ik hem eindelijk ook spelen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zojuist Anno aangeschaft, de download loopt nu. Na een flink aantal gameplay filmpjes te hebben bekeken toch overstag gegaan.

Ik speelde voornamelijk Civilization en nog nooit een Anno gespeeld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Pff, vanmorgen met 2 uur spelen weer veel te veel bugs gehad met quests. Uiteindelijk na een crash maar gestopt. Hebben meer mensen hier nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ziet er goed uit. Endgame is eigenlijk best zwak in Anno 1800. Je bent alleen maar bezig met de aanvoerlijnen optimaliseren en hopen dat je rum, koffie, tabak etc eens op tijd aankomt uit de nieuwe wereld. Met (eindelijk voor ANNO) echt gigantische eilanden en crafting heb je misschien eens wat meer te doen en minder te micro managen. ANNO 1800 is eigenlijk net wat te complex om de oude stijl van productie eilanden te kunnen doen. Zaken centreren op een mega eiland is eigenlijk beter, maar je mist de ruimte. :)

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-07-2019 14:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DaniëlWW2 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ziet er goed uit. Endgame is eigenlijk best zwak in Anno 1800. Je bent alleen maar bezig met de aanvoerlijnen optimaliseren en hopen dat je rum, koffie, tabak etc eens op tijd aankomt uit de nieuwe wereld. Met (eindelijk voor ANNO) echt gigantische eilanden en crafting heb je misschien eens wat meer te doen en minder te micro managen. ANNO 1800 is eigenlijk net wat te complex om de oude stijl van productie eilanden te kunnen doen. Zaken centreren op een mega eiland is eigenlijk beter, maar je mist de ruimte. :)
Vooraal de troep aanleveren vanaf de nieuwe wereld is bij mij het grootste probleem. heb ondertussen 7 schepen heen en weer varen, maar de katoen en koffie is altijd op...
Dus groot eiland is fijn, maar dan wil ik eigenlijk ook meer ruimte in de nieuwe wereld om daar efficiëntere productie lijnen aan te leggen.

Maar, het zal me eigenlijk niets verbazen als dat grote eiland beperkte resources heeft. Ik begreep dat het een 3e map wordt, dus dan zou het old world gedeelte beetje zijn nut verliezen, als je toch alles al op je continental eiland kan produceren.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:27
Was al een tijdje geleden gestopt met spelen. Miste gewoon nieuwe uitdagingen. Nu ik weet wat er gaat komen in de DLC ben ik wel erg blij! 3x zo'n groot eiland als het grootste eiland dat wordt gaaf!
Ik wacht nu wel met spelen van nieuwe game tot de DLC er is.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
en een onderwater wereld. ben benieuwd wat dat wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Denk niet dat we die wereld te zien, krijgen, zoals in 2070? of ik heb misgelezen. Gaat vooral om een quest om een duikersbel te maken en daar nieuwe goodies uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TepelStreeltje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:14:
[...]

Vooraal de troep aanleveren vanaf de nieuwe wereld is bij mij het grootste probleem. heb ondertussen 7 schepen heen en weer varen, maar de katoen en koffie is altijd op...
Zeven maar? Volgens mij heb ik er veel, veel meer varen en alsnog gaat het dan nauwelijks. Ik heb dacht ik alleen al zes schepen voor katoen. Heb dan ook een gigantische stad. Het enige dat ik nog kan proberen is klippers of stoomschepen met lichte belading doen. :P
Dus groot eiland is fijn, maar dan wil ik eigenlijk ook meer ruimte in de nieuwe wereld om daar efficiëntere productie lijnen aan te leggen.
Dat is ook nodig ja. Vaak heb ik een eiland dat groot genoeg is voor een eerste stad. Het probleem is dat vaak de benodigde gewassen er niet verbouwd kunnen worden. Op het moment gebruik ik nog een systeem van verschillende eilanden die hetzelfde produceren met eigen aanvoerlijnen om te spreiden. Wat ik nog kan proberen is een eiland een gigantische opslagcapaciteit geven en een gigantische aanvoerlijn van dit hoofdeiland naar het andere hoofdeiland creëren.
Maar, het zal me eigenlijk niets verbazen als dat grote eiland beperkte resources heeft. Ik begreep dat het een 3e map wordt, dus dan zou het old world gedeelte beetje zijn nut verliezen, als je toch alles al op je continental eiland kan produceren.
Dat maakt me eigenlijk weinig uit. Ik heb liever een gigantisch eiland waar je niks anders dan vis kan vangen. Wat ik wil hebben is dat statistiek gebouw zodat ik weet wat ik echt heb aan faciliteiten zonder eindeloos te tellen en dan voer ik alle grondstoffen gewoon aan. Ik denk dat ik liever alle productie op het hoofdeiland heb zitten. Dat kan nu alleen niet omdat de eilanden veel te klein zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
@DaniëlWW2 Bouw jij eilanden waar je bijvoorbeeld alleen graan verbouwd of pak je alles wat een eiland te bieden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

servival7 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:43:
@DaniëlWW2 Bouw jij eilanden waar je bijvoorbeeld alleen graan verbouwd of pak je alles wat een eiland te bieden heeft?
Ik doe meestal graan en hop samen omdat je beiden toch nodig hebt voor bier. Als je dan meer velden nodig hebt, dan zit het op een eiland. Ik heb vaak eilanden die twee of soms drie gewassen verbouwen. In principe vermijd ik meer dan drie gewassen of grondstoffen per eiland omdat het dan een puinzooi word qua scheepsroutes. Ik speel ook zonder AI, dus ik heb genoeg eilanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Ik doe meestal graan en hop samen omdat je beiden toch nodig hebt voor bier. Als je dan meer velden nodig hebt, dan zit het op een eiland. Ik heb vaak eilanden die twee of soms drie gewassen verbouwen. In principe vermijd ik meer dan drie gewassen of grondstoffen per eiland omdat het dan een puinzooi word qua scheepsroutes. Ik speel ook zonder AI, dus ik heb genoeg eilanden. :)
Als je zonder AI speelt, waar speel je dan tegen? Helemaal alleen? Wat is dan het doel?
(Ik heb het spel pas sinds gisteren en tot nu toe alleen de campaign gespeeld, dus vergeef me als dit een domme vraag is :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Poulske schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Als je zonder AI speelt, waar speel je dan tegen? Helemaal alleen? Wat is dan het doel?
(Ik heb het spel pas sinds gisteren en tot nu toe alleen de campaign gespeeld, dus vergeef me als dit een domme vraag is :p)
Dit is een stedenbouwer, een game die ik uren kan spelen zonder frustrerende AI die loopt te zeuren, je eilanden inpikt, je aanvalt of je irriteert met stomme pop up berichten. Laat mij mijn stad bouwen in rust en vrede. :P

Ja, het is eigenlijk een domme vraag want er zullen heel veel mensen zijn die juist dit soort games spelen omdat er geen AI is die de boel probeert te verpesten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 07:27

Hupske

AFCA

Speel het ook sinds kort. Heerlijk spel om te spelen.
Heb het niveau geloof ik op makkelijk staan en ben niet van plan om het mij moeilijk te maken.
Lekker je stad uitbreiden en zoveel mogelijk proberen te verbouwen. Inmiddels net een 2e eiland erbij genomen, omdat ik geen peper kon verbouwen op mijn eigen eiland. Nu even uit puzzelen hoe ik dat mooi op kan zetten.
Vermaak mij er goed mee! Helaas moet je opgegeven moment gaan slapen, aangezien je gewoon weer moet werken de volgende dag :p

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Dit is een stedenbouwer, een game die ik uren kan spelen zonder frustrerende AI die loopt te zeuren, je eilanden inpikt, je aanvalt of je irriteert met stomme pop up berichten. Laat mij mijn stad bouwen in rust en vrede. :P

Ja, het is eigenlijk een domme vraag want er zullen heel veel mensen zijn die juist dit soort games spelen omdat er geen AI is die de boel probeert te verpesten. ;)
Nou sorry hoor. :p
Maar dan snap ik het, wist nog niet eens dat het mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Poulske schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Nou sorry hoor. :p
Maar dan snap ik het, wist nog niet eens dat het mogelijk was.
Ik heb deze vraag nu misschien iets te vaak gehad, vandaar.
Ik zie ook werkelijk het punt niet om deze game met AI te spelen. Ik vind het alleen maar irritant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik ben wel met AI begonnen, maar die zijn inmiddels allemaal uitgeroeid :P nu bezig om al mn producties op orde te krijgen om mijn engineers en investors happy te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
AntiChrist7 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:50:
Denk niet dat we die wereld te zien, krijgen, zoals in 2070? of ik heb misgelezen. Gaat vooral om een quest om een duikersbel te maken en daar nieuwe goodies uit te halen
Je krijgt wel degelijk die wereld te zien. De Ai kan er ook naar toe varen. Het komt er op neer dat je naast old en new world nog een 3de wereld erbij krijgt. met 1 continent eiland en een aantal kleinere eromheen.

edit: wat betreft spelen met Ai. Ik vind het wel leuk om Ai erbij te hebben, maar ze moeten het mij niet moeilijk maken dus max 2 ster Ai speel ik mee. ik ga ook geen alliantie met ze aan alleen trade rechten zodat ik met zowel Ai als piraten dus in trade kan zitten zonder gezeur dat Ai x mij in een oorlog sleurt met de piraten. Af en toe rondvaren met een pirate flag en Ai/piraten schepen kelderen voor de loot. en ondertussen lekker met hen handelen. en kijken hoe ze onderling oorlog voeren :)

Als ze een eiland bezetten dat ik wil hebben koop ik gewoon de aandelen over vinden ze niet zo heel leuk, maar direct een staakt het vuren als ze ooit oorlog verklaren en daarna weer de rep opbouwen. Uiteindelijke doel voor mij is dan om 1 of 2 Ai's compleet uit te roeien zodat ik er 1tje overhoud die op max 4 eilanden iets kan uitvreten.

Straks met dat super eiland mogen ze misschien alle 3 wel blijven :9

[ Voor 47% gewijzigd door SMD007 op 22-07-2019 13:39 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
SMD007 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:34:
[...]

Je krijgt wel degelijk die wereld te zien. De Ai kan er ook naar toe varen. Het komt er op neer dat je naast old en new world nog een 3de wereld erbij krijgt. met 1 continent eiland en een aantal kleinere eromheen.
Weet ik, ik had het over het onderwater gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ah zo. Tja hoe die in zijn werk gaat zullen we binnenkort met de stream die ze nog gaan doen wel zien. Ik ben ook wel benieuwd. Hopelijk is het niet zo saai als de tekst based expedities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:07:
ah zo. Tja hoe die in zijn werk gaat zullen we binnenkort met de stream die ze nog gaan doen wel zien. Ik ben ook wel benieuwd. Hopelijk is het niet zo saai als de tekst based expedities.
yeah, me too. Vandaar dat ik de DLC stream in mijn agenda heb staan: is morgen op twitch om 4:30 pm CEST (volgens goegel is dat gewoon 16:30 bij ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Zeven maar? Volgens mij heb ik er veel, veel meer varen en alsnog gaat het dan nauwelijks. Ik heb dacht ik alleen al zes schepen voor katoen. Heb dan ook een gigantische stad. Het enige dat ik nog kan proberen is klippers of stoomschepen met lichte belading doen. :P
Ik vond 7 al vrij veel :P naja, dan maar nog meer er bij. alleen dan krijg je weer het gezeik dat je te weinig influence hebt. (althans, loop ik steeds tegen aan). Kan niet meer investors regelen, omdat ik niet genoeg aanvoer van spullen heb. Beetje vicieuze cirkel dus. :/
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Ik heb deze vraag nu misschien iets te vaak gehad, vandaar.
Ik zie ook werkelijk het punt niet om deze game met AI te spelen. Ik vind het alleen maar irritant. :)
als je ze een beetje in toom kan houden, zoals bijvoorbeeld SMD007 beschrijft, heb je er wel degelijk wat aan. Quests (dus items en inkomsten) en je kan je overtollige voorraden aan ze kwijt, want ze varen ook langs je havens.

In the old world heb ik nu 5 eilanden gepakt, maar merk dat ik toch steeds te weinig iron heb. Kortom, nummer 6 komt er aan. (ff overkopen van een AI).

[ Voor 44% gewijzigd door TepelStreeltje op 22-07-2019 15:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TepelStreeltje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:40:
[...]

als je ze een beetje in toom kan houden, zoals bijvoorbeeld SMD007 beschrijft, heb je er wel degelijk wat aan. Quests (dus items en inkomsten) en je kan je overtollige voorraden aan ze kwijt, want ze varen ook langs je havens.
Ik wil ze gewoon echt niet. Mijn eilandenrijk, mijn eilanden. :+
TepelStreeltje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Ik vond 7 al vrij veel :P naja, dan maar nog meer er bij. alleen dan krijg je weer het gezeik dat je te weinig influence hebt. (althans, loop ik steeds tegen aan). Kan niet meer investors regelen, omdat ik niet genoeg aanvoer van spullen heb. Beetje vicieuze cirkel dus. :/
Ik zit volgens mij rond de 45.000 inwoners. Tijdje niet gespeeld en recent weer begonnen. Ik heb volgens mij iets van twintig schepen idle liggen voor taken. Verder ben ik constant bezig met de tientallen routes controleren of alles wel goed loopt. Zo niet, nou ik massa produceer klippers en stoomschepen en dan gaan er gewoon een paar bij op die route. Zo lang als de tijd tussen de oude en nieuwe wereld niet aangepast word, kan je niks anders dan brute forse. Gewoon klippers tegenaan gooien. Ik denk dat maar 80t meenemen, potentieel beter is voor consistentie. Valt nog te proberen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-07-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
@DaniëlWW2 Gezien je kennelijk ook veel uren er solo in hebt zitten ben ik even benieuwd. Heb jij ook zoo dieren van de albino groep? Ik heb namelijk een solo map en vind die beesten gewoon compleet niet. Echt veel uren in zitten en echt nog geen 1. De andere dieren heb ik allemaal behalve dus albino.

in andere seed heb ik Ai spelers en krijg ik als reward een albino beest. Ben dus even benieuwd of deze beesten misschien limited zijn tot Ai spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SMD007 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:00:
@DaniëlWW2 Gezien je kennelijk ook veel uren er solo in hebt zitten ben ik even benieuwd. Heb jij ook zoo dieren van de albino groep? Ik heb namelijk een solo map en vind die beesten gewoon compleet niet. Echt veel uren in zitten en echt nog geen 1. De andere dieren heb ik allemaal behalve dus albino.

in andere seed heb ik Ai spelers en krijg ik als reward een albino beest. Ben dus even benieuwd of deze beesten misschien limited zijn tot Ai spelen :)
Even opgezocht. Ik heb na tientallen expedities dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LNUo7kPa875lNM9IXEmCSCYh/full.jpg

Geen enkele albino. Wel drie van die uitgestorven wolven en heel wat dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mja die 2de rij de 2de groep van onderen zijn de Albino dieren en mijn vermoeden is dus dat je die alleen van Ai kan krijgen als random quest reward.

[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 22-07-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:37
SMD007 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:11:
Mja die 2de rij de 2de groep van onderen zijn de Albino dieren en mijn vermoeden is dus dat je die alleen van Ai kan krijgen als random quest reward.
Ik heb er nu drie van de Albino groep enkel en alleen door ze de traden met Archibald en/of Madame Kahina. Heb in elke haven een schip liggen en af en toe eens proberen / goedkoop dobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Dan heb je vast een mod? legendary's worden normaal niet verkocht. Op de Albino Alligator na (Epic) Zijn ze namelijk allemaal legendary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
TepelStreeltje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Haha, np. Soms zo logisch dat je het daardoor niet ziet ^^

Heb zelf deze nog niet gebruikt, dus was benieuwd naar jouw ervaringen :P
Inmiddels bezig geweest met deze calculator! Hij werkt erg prettig en geeft als enige verschillende overzichten die prettig werken, je kan onderscheid maken tussen de Old World en de New World en de verschillende productsoorten.

Tevens een leuke (en volgens mij haalbare) configuratie bedacht met zo’n 17.000 investors en de onderliggende noodzakelijk bevolkingsgroepen, daar gaan we dus naar toe werken!
Aanradertje deze calculator 😊
Poulske schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:21:
[...]
Zonder AI spelen heeft ook mijn voorkeur, de doelen die ik mijzelf dan stel zijn om een zo uitdagend mogelijke economie op te zetten. Zoals in de quote hierboven genoemd heb ik voor mezelf bedacht zo’n 17K aan investors te hebben. Hiervoor moet ik minstens 60K aan farmers, workers, engineers en artisans faciliteren om alle noodzakelijke productiechains neer te kunnen zetten. Het zal ongetwijfeld lager uitkomen gezien veel grondstoffen niet 100% voorhanden zijn.
Daarnaast is het creëren van een eiland met een bepaalde uitstraling, complementeren van de dierentuin(en) en museum(s) ook een doel ansich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
kijk gauw de livestream, veel info en leuke nieuwe features! https://www.twitch.tv/ubisoftbluebyte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
Edit in progress
Game update 04 is vooral QoL updates zoals:
* trade routes zijn aangepast!:
  • text search op je trade routes én schepen.
  • Sowieso zijn je trade routes alfabetisch geordend.
  • Traderoute highlighted by hover over.
  • * betere zoom, kan niet zeggen dat het iets voor mij deed.
  • * minimum stock properly te zetten! yay!/
  • * loading / unloading is sneller, schepen vinden hun havens sneller, en betere pathfinding.
  • * nieuwe plazatiles (na game update 4)
  • * Er komt geen active pause -functie. Ze hebben het er wel over maar vinden dat niet een goede feature voor Anno.
  • * Co-op komt eraan als free update, maar het vergt veel tijd en werk om het goed te doen, dus ETA onbekend
  • * Notificaties worden wat beter gegeven, zoals brand wordt alleen getoond als er geen optie is om het te bestrijden.
grotendeels hieronder is de DLC.
  • * Groot eiland in nieuwe europese sessie met vaste vruchtbaarheden, en mines zelfde vaste hoeveelheid op het grote eiland.
  • * Old Nate (nieuwe neutral) heeft items, salvage hulpmiddelen voor je schip, en goederen in de aanbieding
  • * schatkaarten kun je nu kopen met een verhulde locatie erop in de map, daar moet je met je nieuwe salvage schip de duikklok laten zakken, en die geeft dan schatten + scrap wat je dan weer kan gebruiken om items te 'transmuten'
  • * transmutable items zijn handig voor je schepen, of voor je steden, zoals -50% workforce
  • * schatkaarten zijn niet de enige manier om op gezonken schatten te jagen, je kan ook met een soort sonar rondvaren
  • * Er is misschien een Kraken. Ze ontkenden het op dezelfde manier dat er geen first person mode is.
  • * nieuwe pagina's(!) voor je museum en zoo met dieren/musea sets.
Ok ik kap er mee ze zeggen net superdroog dat ze morgen met een uitgebreide changelog komen. mijn indruk: Ik ga weer een nieuwe sessie starten volgende week, haha!

[ Voor 76% gewijzigd door Mday op 23-07-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sinds de patch aangekondigd is, heb ik eigenlijk ook weinig zin om verder te gaan met mijn huidige game. Hoewel het daar dikke prima gaat.

Wordt gewoon zo snel mogelijk rushen naar 700 investors en dan op dat nieuwe grote eiland nieuwe stad bouwen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mday schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:21:
Ok ik kap er mee ze zeggen net superdroog dat ze morgen met een uitgebreide changelog komen. mijn indruk: Ik ga weer een nieuwe sessie starten volgende week, haha!
Waar komt deze te staan weet je dat zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Waar komt deze te staan weet je dat zo? :)
Natuurlijk! Hier.

https://www.anno-union.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
vermoede ik al, maar gezien ik zo niet de source kon vinden waar ze vertelden dat die zou komen dacht ik vraag het even na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:04:
Sinds de patch aangekondigd is, heb ik eigenlijk ook weinig zin om verder te gaan met mijn huidige game. Hoewel het daar dikke prima gaat.

Wordt gewoon zo snel mogelijk rushen naar 700 investors en dan op dat nieuwe grote eiland nieuwe stad bouwen.
Is normaal. Ik heb deze buiten op release eigenlijk niet zoveel gespeeld, omdat ik uit ervaring met Anno 2205 weet dat er nog een hele hoop bijkomt, en dan is elke keer soort van opnieuw beginnen met elke content update soms wa vervelend/frustrerend. Zeker als je je gametijd beperkt is tov vroeger. Maar continu support is wel leuk als ze het goed doet

Met deze update ga ik wel terug een nieuwe game maken. Anno blijft een heerlijke game waar de tijd vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Dubbele post, maar als je Uplay herstart zou je al de club challenges moeten zien van de nieuwe dlc

Er is ook een twitch drop event voor een paar ornaments
https://www.anno-union.com/en/twitch-drop-event/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:08
Domme vraag misschien, kun je explore van new world uitstellen, gaan je concurrente pas daar bouwen als ik voor het eerst ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
joostnl schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:42:
Domme vraag misschien, kun je explore van new world uitstellen, gaan je concurrente pas daar bouwen als ik voor het eerst ga?
geen domme vraag, maar al wel eerder ook besproken. easy Ai gaat altijd na jou pas naar de nieuwe wereld. medium en hard Ai zullen op den duur zelf gaan. waar hard Ai echt al heel snel gaat en medium Ai heb je op zich nog wel aardig de tijd eerst je old-world op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:08
Medium was inderdaad net begonnen. Ik kreeg ook een quest om de old world die ik moest afleveren in new world. Terwijl je niet met een q item op expeditie kan gaan. Grappig kon wel de map al bestudeerden. Quest heb ik maar verwijderd
SMD007 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:49:
[...]

geen domme vraag, maar al wel eerder ook besproken. easy Ai gaat altijd na jou pas naar de nieuwe wereld. medium en hard Ai zullen op den duur zelf gaan. waar hard Ai echt al heel snel gaat en medium Ai heb je op zich nog wel aardig de tijd eerst je old-world op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:37
Mday schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:21:
Edit in progress
Game update 04 is vooral QoL updates zoals:
* trade routes zijn aangepast!:

• * Co-op komt eraan als free update, maar het vergt veel tijd en werk om het goed te doen, dus ETA onbekend
Vreemd aangezien het in 1404 venice zat en in 2070 een launch feature was.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 24-06 09:47

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Voor degene die het niet gevonden konden krijgen onder 'nieuws' (die is bij mij echt al weken leeg):

Game Update 4 Release Notes

Game Update 4 adds support for Anno 1800’s first DLC pack, “Sunken Treasures”, for all Season Pass owners. In addition to buying “Sunken Treasures” as part of the Season Pass, you can also buy it standalone or as part of the Anno 1800 Gold Edition (which includes Anno 1800 Digital Deluxe Edition and the Season Pass).

While “Sunken Treasures” is paid content, everything you will find in the Release Notes below will be free for all Anno 1800 players as part of Game Update 4.

You can now zoom the camera significantly further out, giving you a better overview of your majestic islands (which you can activate in the Gameplay options menu).

We have further improved and optimized game performance, leading to smoother gameplay across most graphics settings. As part of this, users will now also note an improved viewing range.

A new, improved minimum stock system has been added to the Trading Post. In order to replace the old system, we need to remove the old settings from all your existing trade routes.

We have reworked and rebalanced Expedition rewards to make them feel more rewarding across all difficulty levels. New expedition reward tiers per difficulty are now:

Easy => only uncommon or rare rewards.

Medium => Only rare or epic rewards.

Hard => Only epic or legendary rewards.

We have improved the usability of the trade routes menu, adding a text filter and a toggle for other ships displayed in the trade route menu strategy map. You can also select these ships to add them to your trade routes from the strategy map. Hovering over a trade route entry will now immediately show the trade route on the map. Finally, trade routes are now sorted alphabetically to make them easier to keep track of.

We have reduced the notifications spam for low threat incidents. Incidents such as small fires which are no major threat will no longer trigger a notification.

After several bargaining rounds, we have convinced the workers responsible for loading and unloading oil onto your trains to work faster, resulting in these operations happening twice as fast.

Incoming trade ships will now make full use of all harbors on an island, trying to avoid lengthy traffic jams in front of one harbor while others remain unused.

Architectural expos in your world fair will now reward you with more than three ornaments at a time.

Previously defeated pirates will now bring a small fleet instead of a single ship upon their return to the game. It now takes them 30 minutes to rebuild.

The multiplayer chat has been completely reworked.

BALANCING

Rebalanced the quality of rewards granted by resident quests.

Generally improved the generation of rewards for a variety of activities (quests, drops etc.). This can lead to some items appearing less often, while some previously very rare items will appear more frequently.

Rebalanced the moral value for difficulty level three expeditions. The morale bar should now fill up faster.

Quests:
  • Fixed an issue with missing objectives for “Open Book 2” voluntary quest provided by George Smith.
  • Fixed a missing icon in quest tracker/book for Princess Qing’s voluntary quest “Shadow Puppets: Part 3”.
  • Fixed the “jump to location” button for Princess Qing’s voluntary quest “Shadow Puppets: Part 3”.
  • Fixed the “Hostage Rescue” campaign quest where buyable frigates would fight Pyrphorian ships.
  • Items:
  • Fixed the specialist items “Actor” and “Sarah Bartok” which previously had an invalid effect for the Theatre building.
  • Fixed the “Poster of the Leader” item not having any effects (it now provides additional workforce and a bit extra happiness, but reduces taxes).
  • The “Footman” specialist item now provides more taxes.
  • Fixed items increasing the maximum residents being inactive after loading a save file. The item effects are now also calculated slightly different than before. Affected items are “The Withdrawal Amendment”, “Contraception Regulation”, “Papal Paper of Prenatal Preservation”, “Jakob Sokow, The Charitable Banker”, “Louis P. Hecate, Arm-Puncturing Pioneer”, “Chief George Doughty, Smouldering Hero”, “Saint D’ Artois, Vision of the Valley”.
  • Multiplayer:
  • Fixed an issue where a player could not be re-invited to a saved multiplayer match if they were not on the Uplay friend list of the player loading the save file.
  • Fixed the cancel invitation button having no icon in the “Invited Friend” section of the multiplayer lobby.
  • Added an error message for the client if the host leaves the multiplayer lobby.
UI:
  • Fixed an issue with the electricity icon being shown in the World Fair’s Foundation menu before electricity is needed.
  • Fixed text input in the trade route menu being reset if the player didn’t press the ENTER key.
  • Fixed “session transfer” or “expedition assigned” text overlapping the cargo slots in ship menus.
  • Fixed truncated text in ship menus when transferring to another region.
  • Fixed debug text being shown in trade menu tooltips if the camera was moved to another island in the background.
  • Fixed an UI issue in the charter route setup that occurred when dragging the amount slider out of the box, which could accidentally close the goods selection window.
  • Steam ships and sailing ships now have different icons to make them more distinguishable in the trade route menu.
  • The edit screen of the newspaper now shows the currently available influence (previously the publish button would just be greyed out when the cost exceeded the available influence).
  • Fixed an issue with overlapping icons in the marketplace menu when only artisans, engineers and investors were present on an island.
  • Fixed the working conditions menu sometimes not remembering values if the player would change the productivity by typing in the text field instead of using the slider.
  • Fixed the construction menu not remembering the category sorting when loading a save file.
  • Graphics:
  • Fixed an issue with flickering dirt roads while zooming the camera.
  • Fixed firework effect persisting after loading a save file
  • Localization:
  • Fixed a typo in the German localization of “Die Amazonen” expedition screens.
  • Fixed a German localization issue with Margaret Hunt’s reaction to one of their buildings being destroyed.
  • Fixed a typo in the English localization of the “Iron Dragon” expedition event.
  • Fixed English text shown in the German localization of the ship object menu if the player would send a ship to another session.
Misc.:
  • Oil ships should now approach the correct coast when multiple oil ships are assigned to a trade route.
  • Improved visualization of ships traveling between sessions on the world map.
  • Fixed ships moving at their individual fastest speed even if the “grouped” option was selected.
  • Fixed an issue with defeated pirate ships still being shown on the mini map.
  • Improved display of highlighted buildings when using the demolish tool.
  • Added three new filters for notifications when ships set on a trade route encounter a problem.
  • Fixed buffs granted by animals in the Zoo staying active even after the main building of the Zoo was demolished.
  • Fixed an issue in the newspaper after a war declaration where the player’s name was shown instead of the name of the AI declaring war.
  • Fixed several misleading tooltips in the World Fair menu.
  • Fixed visitor pathfinding around the Bank building.
  • Fixed the “Load Game” entry in the main menu being visible without a save file being present.
  • Fixed an issue where the last playable game profile could not be deleted without restarting the game.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Iemand al geprobeerd om via Japan te kijken of ie al beschikbaar is? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mday schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:29:
Iemand al geprobeerd om via Japan te kijken of ie al beschikbaar is? :*)
Zou niet weten hoe :P
Is er al een tijd bekend dan?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:55
Ik zit eigenlijk met 1 vraag over de DLC.

Als je multiplayer wilt doen, moeten dan al je vrienden de DLC hebben voordat je hem kunt gebruiken in de multiplayer game? of hoeft alleen de host de dlc te hebben|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
SANDER_DeEchte schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:53:
Ik zit eigenlijk met 1 vraag over de DLC.

Als je multiplayer wilt doen, moeten dan al je vrienden de DLC hebben voordat je hem kunt gebruiken in de multiplayer game? of hoeft alleen de host de dlc te hebben|?
Met de anarchist was het volgens mij zo dat iedereen die moet hebben, dus dat zal wss met DLC ook zo zijn. Alleen heb je maar 1 groot eiland, dus dat zal dan vechten worden wie het eerst het grote eiland krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1177518

Het spel lijkt trouwens, o.a. via pricewatch, nu niet meer verkrijgbaar op een enkele shop na. Is er iets aan de hand of is dit gewoon een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 1177518 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:07:
Het spel lijkt trouwens, o.a. via pricewatch, nu niet meer verkrijgbaar op een enkele shop na. Is er iets aan de hand of is dit gewoon een bug?
Er is alleen nog een digitale uitgave van de game bij Ubisoft en Epic Games. Deze winkels staan niet in de pricewatch.

Bron: nieuws: Ubisoft schrapt fysieke release Anno 1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
is er al een releasetijd gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:06:
is er al een releasetijd gecommuniceerd?
Ik zat al te zoeken maar helaas. Ik vermoed 15:00 zoals zo vaak, maar ik heb geen idee. In ieder geval lijkt er geen pre-load te zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Ik zat al te zoeken maar helaas. Ik vermoed 15:00 zoals zo vaak, maar ik heb geen idee. In ieder geval lijkt er geen pre-load te zijn. :/
Nee, inderdaad. Had gister al zitten VPN-kloten, maar het ziet ernaar uit dat het de na-middag in Duitsland gaat worden, ook voor de andere regio's. Als ze niet last minute uitstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 30-07-2019 11:03 . Reden: gadver wat een vieze post, even netjes maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
I heard a lot of people in the chatroom saying that the Sunken Treasures DLC wil be released at 14 CEST. today.
bron: https://forums.ubi.com/sh...easures-and-its-July-30th

maar goed dat ik toch op het werk zit, anders zou ik niet kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
preload voor dlc is ook een beetje overdreven he. het gaat geen 50gb zijn

Heb wel al mijn twitchdrops binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
AntiChrist7 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:28:
Heb wel al mijn twitchdrops binnen
Waar kan je zien of je die hebt? heb gisteravond ook een stream open laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
ik heb al ruim 6 uur aan sunken treasure streams met twitch drops aan gehad, maar alleen de 1-hour drop gezien in mijn twitch notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Hmm ik zie geen drops in mijn twitch account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Weet iemand hoe het kan dat ik ineens mijn inkomen zie kelderen terwijl de behoeften van al mijn inwoners ruimschoots voldaan worden? Soms heb ik dat het van +15k begint te dalen naar +1K of lager en dan kan ik er totaal niet achter komen hoe het komt. Ik zie dan wel dat ik minder geld krijg van mijn workers en engineers etc. maar als ik ze bij langs ga staan alle balkjes gewoon op groen en heb ik nog spullen op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Reinder83 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Waar kan je zien of je die hebt? heb gisteravond ook een stream open laten staan
Ja het is enorm vertraagd. Had zaterdag lang gekeken/laten openstaan, maar had ze pas zondagnamiddag binnen

wel dubbelchecken of je account gelinkt is. Drops vind je terug bij inventaris als je rechtermuisklik op je profielpic doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

EnigmaNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:52:
Weet iemand hoe het kan dat ik ineens mijn inkomen zie kelderen terwijl de behoeften van al mijn inwoners ruimschoots voldaan worden? Soms heb ik dat het van +15k begint te dalen naar +1K of lager en dan kan ik er totaal niet achter komen hoe het komt. Ik zie dan wel dat ik minder geld krijg van mijn workers en engineers etc. maar als ik ze bij langs ga staan alle balkjes gewoon op groen en heb ik nog spullen op voorraad...
Festivals schelen ook een hoop. Dat misschien icm missende luxeries?
Beer festival is altijd een fijne, hebben ze alle drank die ze willen.

Er zitten sowieso best wel dikke bonussen aan de festivals vast. Minder verbruik, meer workforce (bij hetzelfde verbruik).

Is dat het misschien?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
TepelStreeltje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Festivals schelen ook een hoop. Dat misschien icm missende luxeries?
Beer festival is altijd een fijne, hebben ze alle drank die ze willen.

Er zitten sowieso best wel dikke bonussen aan de festivals vast. Minder verbruik, meer workforce (bij hetzelfde verbruik).

Is dat het misschien?
Zou kunnen, kosten die festivals geld dan? Ik dacht dat ze juist geld zouden opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
EnigmaNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:52:
Vreemd. Meestal zijn zo'n gigantische dips gerelateerd aan basisbehoeften zoals bier ( 8)7 ). 15k omwille van festivals lijkt me niet aannemelijk, dat is meestal maar 1k op die orde van grootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

EnigmaNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Zou kunnen, kosten die festivals geld dan? Ik dacht dat ze juist geld zouden opleveren.
Sorry, had wat duidelijker moeten zijn. Zo'n festival heeft je luxeries, dus niet de behoeften. Deze leveren extra happines en ook meer geld op. Op het moment dat je festival over is, val je dus in een dip (overdreven gezegd)

Edit. Update is te downloaden; 2.44gb groot

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 30-07-2019 14:07 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Laatst online: 22-06 19:46
Ik heb ook vaker zulke drops gehad, het lag bijna altijd aan de behoefte. Dan leek alle balkjes vol te staan, maar dan miste er toch net 1 inwoner per huis vanwege een behoefte die toch net niet helemaal groen was ook al gaf ie de max van de inwoners per behoefte aan. Vaak hielp het dan een extra productiechain van de betreffende need op te zetten (of meer vervoeren van andere eilanden ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
TepelStreeltje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Edit. Update is te downloaden; 2.44gb groot
helaas eerst nog tot 17:00 werken. Dan 10 min fietsen naar huis en gauw downloaden. Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
Ik ga vanavond ook weer eens een nieuwe map starten denk ik! Ook al kan ik vanaf vandaag ook de eerste DLC van the division 2 spelen... Choices choices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik doe het zelfde. Nieuwe seed starten en gewoon helemaal fris opnieuw beginnen.
Ben nog wel benieuwd hoe de community havens gaan werken. Kan je ze bijvoorbeeld verbinden tussen beide "oude" werelden? als dat het geval is wordt dat grote eiland echt een hoofdstad denk ik waar ik vrijwel geen productie ga uitvoeren, maar alles importeer.

Ben ook wel benieuwd of het hoofdeiland ook een beetje random is. Zit ie altijd in de zelfde hoek en hoe het eiland eruit ziet is dat bijvoorbeeld nog random. Ik hoop het wel een beetje anders wordt op en duur het grote eiland volbouwen ook een beetje via het zelfde principe iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:33:
Ik doe het zelfde. Nieuwe seed starten en gewoon helemaal fris opnieuw beginnen.
Ben nog wel benieuwd hoe de community havens gaan werken. Kan je ze bijvoorbeeld verbinden tussen beide "oude" werelden? als dat het geval is wordt dat grote eiland echt een hoofdstad denk ik waar ik vrijwel geen productie ga uitvoeren, maar alles importeer.

Ben ook wel benieuwd of het hoofdeiland ook een beetje random is. Zit ie altijd in de zelfde hoek en hoe het eiland eruit ziet is dat bijvoorbeeld nog random. Ik hoop het wel een beetje anders wordt op en duur het grote eiland volbouwen ook een beetje via het zelfde principe iedere keer.
Idem hier, nog even tot 16:00, dan uurtje rijden. Ga ook inderdaad nieuwe world aanmaken. Dit keer met von Malching en The Anarchist om zoveel mogelijk diversiteit en nieuwe content te introduceren. Not sure yet. Denk wel dat ik weer pirates disable anders wordt het (te) pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 14:23
Hoe zit het nu met het "statistics building" ? Ging dit niet toegevoegd worden in update 4 ?
Heb er nergens meer iets over gelezen de laatste weken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
tsjarlie schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:53:
Hoe zit het nu met het "statistics building" ? Ging dit niet toegevoegd worden in update 4 ?
Heb er nergens meer iets over gelezen de laatste weken ...
Daar is tijdens de stream over gesproken dat deze 'later' komt. Wanneer is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
SMD007 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:33:

Ik ga sowieso een poging wagen om het hoofdeiland productievrij te houden. Al speel ik het wel op een makkelijk niveau (heb zelf weinig met het overnemen van eilanden etc) waardoor ik snel met 2 eilanden kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je kan Sunken treasures dus inladen met je oude save game. Je moet kennelijk 900 ambachtslieden hebben en dan krijg je de eerste quest. :)

edit: Is dit groot genoeg voor iedereen? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hkr1t6ywjiK4pDsPGs9O4nWu/full.jpg

Een hele vloot afgeladen met bouwmaterialen. Ga het ook nodig hebben. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NQU5rAWhakjSugcH966wcwWF/full.jpg

Landmassa is echt gigantisch. Een aanzienlijk deel is onbegaanbaar, maar zelfs dan nog is het enorm. Uiteraard meteen begonnen aan de meest bezopen haven die je maar kan bedenken. Dit is de eerste helft. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U2hS9XP2TIviYe6KxKQKSkPu/full.jpg

Helaas zit er wel een vervelende bug in deze build. Als je een magazijn sloopt en je gaat over je limiet waardoor de inhoud in het water terecht komt, nou dan vis je pure onzin op. Je materialen ben je kwijt.

Ik ga trouwens wel opnieuw beginnen. De eilandenwereld heeft een aantal eilanden die in principe genoeg moeten zijn om grotendeels zelfvoorzienend te zijn. Het probleem is dat ik hier al 45.000 inwoners heb en ik nooit een nieuwe stad kan bouwen en deze voorzien met de goederen uit de nieuwe wereld. Het is het denk ik wel waard om opnieuw te beginnen, zo snel mogelijk naar ambachtslieden te gaan, de quest doen om dit eiland te unlocken en dan hier verdergaan. De oude wereld kan je beter gebruiken als toevoer van extra goederen. Dit eiland gaat het nodig hebben. Het is eigenlijk ook geen eiland. Nee, dit min of meer Gibraltar. :)

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2019 16:42 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste