Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben een nieuwe seed begonnen met de aranchist er bij in. Het is wel een leuke tegenstander. Ik heb alleen nog maar met 1ster en 2 ster tegenstanders gespeeld en merk dat hij veel meer interactie bied. Zo koopt hij regelmatig shares op van mij maar ook van tegenstanders. Hij heeft ook al paar keer oorlog gevoerd. Ik heb samen met hem die chinese dame erbij en Bente ook. Vond het wel grappig kreeg op den duur opmerking van de piraat in de old world "Even I don't completely hate Bente" toen hij weer oorlog voer met 1 van haar eilanden.
Ik zit alleen nog te puzzelen hoe ik hem nu te vriend krijg, want ik heb nu trade rechten met hem en mijn rep met hem staat op 100, maar als ik de optie kies voor alliantie staat er zero chance. Dus kennelijk moet dit ook een aparte manier.
edit: @mark777 volgens mij krijg je toegang tot alle uplay games dus ook Anno. Zou ook vreemd zijn dat je wel alle nieuwe games krijgt zoals de nieuwe ghost recon, maar niet Anno die al uit is. Voor mij totaal niet interesant ik speel momenteel alleen Anno 1800. Ik houd ook niet van abonnement diensten. Ik wil gewoon 1 of 2x (DLC) betalen voor een game en dan er klaar mee zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door SMD007 op 11-06-2019 10:10 ]
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Het is inderdaad vrij game breaking. Ik had er geen last van. Mijn game is wel een paar keer gecrasht maar dat was na de patch van een dag later weer over. Vervelend en niet goed naar het is snel gefixed en het kan er doorheen geglipt zijn. Het verschil is wel dat ze er bovenop zitten en daardoor geef ik ze de voordeel van de twijfel. Dat hebben ze wel verdientDaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Fair enough, maar hier lijkt niet eens getest te zijn. Als je een nieuw map opent dan zou je heel snel erachter komen dat je geen visserijen kon bouwen. Dat is vrij game breaking.
Nickname KasPlantje.
Ik heb er ook geen last van gehad. Mijn opmerking was dan ook puur gericht op de constatering dat die bug wel heel erg is.GerGio schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:27:
[...]
Het is inderdaad vrij game breaking. Ik had er geen last van. Mijn game is wel een paar keer gecrasht maar dat was na de patch van een dag later weer over. Vervelend en niet goed naar het is snel gefixed en het kan er doorheen geglipt zijn. Het verschil is wel dat ze er bovenop zitten en daardoor geef ik ze de voordeel van de twijfel. Dat hebben ze wel verdient
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is relatief he. Als je enkel anno speelt is 180euro natuurlijk veel. Maar als je afgelopen 12 maand AC Oddyssey, The Division 2 en Anno hebt gekocht, zit je over dat bedrag, speciale edities/ season passes niet eens meegerekend.mark777 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:53:
vind het ook nogal duur voor een abo. Maar goed het is ook anno nieuws dus post ik het ook hier.
Dat vraag ik me vooral af. Stel je speelt Anno 1800 via Uplay+, heb je dan ook toegang tot anarchist dlc? Ik heb een vermoeden van niet. Maar het kan voor sommigen wel een besparing zijn, en het is ook een interessate manier om wat te testen zonder te moeten kopen
Bij de presentatie gaven ze aan dat je nieuwe games inclusief alle DLC krijgt in het abonnement, dus lijkt me haast dat je dan toegang krijgt tot de Deluxe-versie van het spel.AntiChrist7 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:34:
[...]
Dat is relatief he. Als je enkel anno speelt is 180euro natuurlijk veel. Maar als je afgelopen 12 maand AC Oddyssey, The Division 2 en Anno hebt gekocht, zit je over dat bedrag, speciale edities/ season passes niet eens meegerekend.
Dat vraag ik me vooral af. Stel je speelt Anno 1800 via Uplay+, heb je dan ook toegang tot anarchist dlc? Ik heb een vermoeden van niet. Maar het kan voor sommigen wel een besparing zijn, en het is ook een interessate manier om wat te testen zonder te moeten kopen
zo heb ik mijn game ook opgezet, maar Mercer heeft bij mij het grote eiland van Bente opgekochtSMD007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:08:
Ik ben een nieuwe seed begonnen met de aranchist er bij in. Het is wel een leuke tegenstander. Ik heb alleen nog maar met 1ster en 2 ster tegenstanders gespeeld en merk dat hij veel meer interactie bied. Zo koopt hij regelmatig shares op van mij maar ook van tegenstanders. Hij heeft ook al paar keer oorlog gevoerd. Ik heb samen met hem die chinese dame erbij en Bente ook. Vond het wel grappig kreeg op den duur opmerking van de piraat in de old world "Even I don't completely hate Bente" toen hij weer oorlog voer met 1 van haar eilanden.
Ik zit alleen nog te puzzelen hoe ik hem nu te vriend krijg, want ik heb nu trade rechten met hem en mijn rep met hem staat op 100, maar als ik de optie kies voor alliantie staat er zero chance. Dus kennelijk moet dit ook een aparte manier.
Denk dat ik straks met een grote vloot schepen even ga vertellen hoe het hoort.
Moet alleen nog uitvinden waarom mijn geld zo enorm schommelt. gaat van -2K tot +8k... zou misschien met een gebrekkige olie aanvoer te maken kunnen hebben, heb niet altijd elektriciteit voor de bewoners... Dus dat gaan we ook maar uit de new world importeren.
Battle.net Spud#2543
Als ik dat zie gebeuren selecteer ik de marktplaats om te kijken waar opeens een gebrek aan is. Meestal is het een luxury die is ingezakt. TijdvretendTepelStreeltje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:17:
[...]
Moet alleen nog uitvinden waarom mijn geld zo enorm schommelt. gaat van -2K tot +8k... zou misschien met een gebrekkige olie aanvoer te maken kunnen hebben, heb niet altijd elektriciteit voor de bewoners... Dus dat gaan we ook maar uit de new world importeren.
Dan kan het voor velen idd voordeliger zijn. Zeker nu de -20% coupons op pre-orders zouden afgeschaft zijn.tszcheetah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:49:
[...]
Bij de presentatie gaven ze aan dat je nieuwe games inclusief alle DLC krijgt in het abonnement, dus lijkt me haast dat je dan toegang krijgt tot de Deluxe-versie van het spel.
Over Anno terug, was er niet iets met de seeds sinds de update?
Ik krijg bijna het gevoel dat ik klaar ben met ANNO in zijn geheel, maar we gaan het proberen.
Vloot schepen in de haven leggen,TepelStreeltje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:17:
[...]
zo heb ik mijn game ook opgezet, maar Mercer heeft bij mij het grote eiland van Bente opgekochtIets wat ik ook wilde doen, maar heb beetje geld problemen.
Denk dat ik straks met een grote vloot schepen even ga vertellen hoe het hoort.
Declare War,
Haven veroveren
Peace Treaty.
Dan heb je dat enkele eiland erbij zonder een oorlog over te houden.
FreeReef.nl
Als oorlog voeren je hoofddoel is en je geen zin in trades hebt is het idd snel klaar op die manier, maar Anno is geen war sim en als dat het enige doel voor je is denk ik niet dat Anno jou game isWorld Citizen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:25:
Vloot schepen in de haven leggen,
Declare War,
Haven veroveren
Peace Treaty.
Dan heb je dat enkele eiland erbij zonder een oorlog over te houden.
Ik heb nog een seed waarbij ik zelfs zonder AI speel alleen piraten en mijn doel was gewoon om zo groot mogelijk te worden en toch alle producten nog kunnen aanvoeren. Nog steeds heb ik niet de max bereikt en kan ik voor groter gaan. Die seed heb ik meer dan 120 uur in zitten en dat is naar mijn mening meer waar Anno om draait dan om oorlog voeren (en die te winnen)
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Dit gevoel heb ik dus ook, en daarom de aankoop (na 2 volle dagen kwijt te zijn geraakt in de open bèta) nog uitgesteld.World Citizen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:25:
Ik ben er ook maar aan begonnen. Super leuk maar ik kreeg wel een deksel op mijn neus. Na 2 uur spelen viel eigenlijk al het kwartje wat ik 200 uur lang ga doen, en gezien ik de andere anno's ook gespeeld heb weet je precies wat je te wachten staat. (echt iets anders is het niet als de andere ANNO's... )
Ik krijg bijna het gevoel dat ik klaar ben met ANNO in zijn geheel, maar we gaan het proberen.
Vroeg me alleen af of ik met die eerste maand gratis actie (en op tijd afmelden), niet een maand 'gratis' anno kan spelen? Als ik het na die maand niet beu ben, dan toch maar m'n spaarpotje aanbreken. Andere spellen trekken me niet echt.
Mwa, ik vind dat eigenlijk eerder andersom. Maar dat heeft sowieso met je speelstijl te maken.SMD007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:28:
[...]
Als oorlog voeren je hoofddoel is en je geen zin in trades hebt is het idd snel klaar op die manier, maar Anno is geen war sim en als dat het enige doel voor je is denk ik niet dat Anno jou game is
Ik heb nog een seed waarbij ik zelfs zonder AI speel alleen piraten en mijn doel was gewoon om zo groot mogelijk te worden en toch alle producten nog kunnen aanvoeren. Nog steeds heb ik niet de max bereikt en kan ik voor groter gaan. Die seed heb ik meer dan 120 uur in zitten en dat is naar mijn mening meer waar Anno om draait dan om oorlog voeren (en die te winnen)
Ik vind juist dat het hebben van tegenstanders, oorlog voeren, handelen en strategisch geweld gebruiken een onderdeel van ANNO is. Als je het enkel als citybuilder speelt is denk ik Anno niet jouw game
Ik vind Anno doodsaai zonder tegenstanders en gevechten. Sure het is leuk om zo groot mogelijk te gaan en alles vol te bouwen, maar dat kan ik op papier ook. Dat is niet veel meer dan een simpele formule. Juist dat tegenstanders soms roet in het eten gooien en je plan omzeep helpen of uitstellen is leuk.
Ik lees vaker dat mensen dit als vervelend ervaren. Zo ook de rampen. Maar mijn inziens maakt dat de game ANNO af.
Als je vorige delen leuk vind dan vind je dit ook wel weer leuk.. ma na een paar uur herinner je weer wat Anno is, en kun je dus al op papier uitzetten wat je gaat doen en behalen. Je ontdekt niet echt meer iets in Anno. Het zijn andere skins... en hier en daar een andere feature in de game.kizke schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:06:
[...]
Dit gevoel heb ik dus ook, en daarom de aankoop (na 2 volle dagen kwijt te zijn geraakt in de open bèta) nog uitgesteld.
Vroeg me alleen af of ik met die eerste maand gratis actie (en op tijd afmelden), niet een maand 'gratis' anno kan spelen? Als ik het na die maand niet beu ben, dan toch maar m'n spaarpotje aanbreken. Andere spellen trekken me niet echt.
Ik vind het wel weer leuk dat je oorlog IN je map moet voeren.. en niet als side missie. Het kan nu weer voorkomen dat iemand ineens een transport bootje aanvalt, en je systeem indonderd.
Maar... na 2 uur.. ben je eigenlijk al wel klaar ja als vervend Anno speler.
FreeReef.nl
Maar goed als je echt een uitdaging in oorlog wilt zou ik zeggen start de game op met 3x 3ster tegenstanders. Ik durf te wedden dat je die niet op je eerder beschreven manier wint
Wat betreft rampen eens! die horen erbij ik mis de vulkaan uitbarsting zoals die in 1404 zat wat was dat altijd een genot ook om te zien!
Dan kun je wellicht beter Anno 2070 aanraden want die had zowel veel meer rampen als ook nog oorlog op meerdere vlakken zoals via onderzeeboten en via de lucht. Daarbij had je ook duidelijke counters (anti air en anti submarine schepen).SMD007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:56:
De game moet het wel van beiden hebben oorlog hoort zeker bij een anno game, maar de verhouding is eerder 30% oorlog en 70% trade ipv 50/50. Vooral nu met anno 1800 waar je alleen zeeslag oorlog hebt en niet meer zoals bij 1404 ook kastelen en torens moet bouwen en met legers die weer aanvallen. Ik vond de manier waarop je in 1404 oorlog voerde stukken leuker dan nu in 1800 ook eerlijk gezegd. Oorlog voelt mij uitgekleed aan in 1800 misschien dat ik het daarom nu ook niet zo leuk vind om te voeren.
Maar goed als je echt een uitdaging in oorlog wilt zou ik zeggen start de game op met 3x 3ster tegenstanders. Ik durf te wedden dat je die niet op je eerder beschreven manier wint(zo wel petje af!)
Wat betreft rampen eens! die horen erbij ik mis de vulkaan uitbarsting zoals die in 1404 zat wat was dat altijd een genot ook om te zien!
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je moet quests voor hem doen en als je er genoeg gedaan hebt mag je hem "bevrienden"SMD007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:08:
Ook voor de liefhebbers Anno 1404 Gold (incl Venice) voor slechts 3.75 in Ubisoft store
https://store.ubi.com/nl/...947f88a7e300458b467c.html
[ Voor 7% gewijzigd door leekers op 12-06-2019 07:25 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ik vind dat altijd zo bijzonder. Gameplay technisch was anno 2070 in de basis een kopie van 1404 venice, alleen je had dan sushi rolls in plaats van brood. Verder zag de game er beter uit, had meer speelbare rassen (3 ipv 1.5), je kon dingen tussen de map verplaatsen, de multiplayer was beter (challenges, team based co-op wedstrijden), betere combat, meer te doen ivm stroom etc, enz. Is het dan zo storend dat er vliegende auto's door de straten rijden?SMD007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:47:
ja de toekomst spreekt mij totaal niet aan. Vind juist de oudheid leuk aan de Anno games daarom heb ik ook alleen 1404 en 1800 gespeeld. 1800 is wel totaal mijn favoriet. Als de kleine schoonheid foutjes ook nog eens even gepatched worden zoals quests die je niet kan completen om wat voor reden dan ook dan zou de game echt perfect zijn!
Maar ieder zijn ding hoor. Er zijn er veel meer die jouw mening delen! Civilization doet het ook altijd veel beter dan bijvoorbeeld Endless space/ Endless Legends.
Geen idee wat het precies is, maar ik sta er hetzelfde in als SMD007, alhoewel ik Anno 2070 nog wel redelijk wat gespeeld heb. Het had een goede uitdaging, maar ik mistte toch iets van het knullige 'ships only' ofzo. Kan er de vinger niet echt op leggen, maar ben na 1 of 2 lange potjes Anno 2070 weer vrij snel gestopt en daarna terug gestapt naar Anno 1404. Voor mij ook de reden geweest dat ik Anno 2205 maar even overgeslagen heb.sdk1985 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:57:
[...]
Ik vind dat altijd zo bijzonder. Gameplay technisch was anno 2070 in de basis een kopie van 1404 venice, alleen je had dan sushi rolls in plaats van brood. Verder zag de game er beter uit, had meer speelbare rassen (3 ipv 1.5), je kon dingen tussen de map verplaatsen, de multiplayer was beter (challenges, team based co-op wedstrijden), betere combat, meer te doen ivm stroom etc, enz. Is het dan zo storend dat er vliegende auto's door de straten rijden?
Bij Anno 1800 heb ik op dit moment dit gevoel nog totaal niet. Sterker nog ik vind de uitdaging die in mijn ogen hoger ligt dan Anno 1404 wel fijn. Enige minpuntje atm voor mij is het grote gat kwa inkomsten tussen Engineers level en Investor level. Daarmee wil ik zeggen dat het best een uitdaging is om Engineers tevreden te houden en beetje inkomen te creeren, maar met Investors stijgt het inkomen extreem, terwijl ik voor mijn gevoel minder moeite hoef te doen.
Juist 1404 kijken naar de scheepjes vind ik geweldig! ik moet eerlijk bekennen dat ik in 1404 de schepen ook mooier vind dan die uit 1800 nu. Met name de steam ships doen mij helemaal niets. Behalve dan het grote slag schip die vind ik dan wel weer tof.
Denk dat het bekende gezegde gewoon weer van toepassing is: over smaak valt niet te twisten
On-topic dan maar weer. Kreeg op discord de tip om mijn economie hoger te boosten dan die van Hugo zodat ik hem misschien dan kan bevrienden. Ik heb namelijk momenteel 100% rep met hem en trade rights, maar een alliantie wil hij niet aan. Dus vanavond maar eens zorgen dat mijn economie beter wordt dan de zijne.
Van zoiets zou je nog verschieten. Ik heb niets met fantasy (daarom dat ik als TW spelers Warhammer negeer) of ruimte, maar ik vind Endless Legend en Endless Space 2 eigenlijk beter dan Civ (waarvan ik ook een enorme fan ben), gewoon omdat de gameplay zo sterk ineen zit. En dat geldt voor 2070 en 2205 eigenlijk ook. Zeker 2070 is gewoon enorm goed, ook al staat de setting je niet aan. Het onderwater gedeelte ziet er nog altijd goed uitSMD007 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:40:
Ja om niet te ver off-topic te gaan, maar bijvoorbeeld Star Trek/Wars doet mij ook helemaal niets. Heb de films / serie dus ook niet gezien. Heb er gewoon niets mee.
de setting wat mij betreft beetje secundair, uitwerking van de mechanics vind ik belangrijker. Zoals nu de crop velden in te delen zijn is ideaal, vind het switchen tussen maps wat vervelender. Maar zo heeft elke game goeie en minder goede punten
merk wel nu ik investors heb dat wat beter met mijn centen gaat. Schommelt nog wel veel maar het is wat beter te controleren.
Loop er nu tegen aan dat ik geen electriciteit heb voor de steam engine productie chain. Moet olie uit de new world halen, maar kan geen olie schepen bouwen omdat ik geen electriciteit heb
En wil eigenlijk ook mijn engineers niet zonder electriciteit laten zitten, want dat kost me weer teveel inkomen...
Leuke, typische anno uitdaging dus
(steam engine fabriek staat nu naast de woningen, zodat ik beide heb, hopen dat dat voldoende gaat zijn
Battle.net Spud#2543
De setting is inderdaad voor mij ook secundair. Ik wil toch verder uitzoomen..
FreeReef.nl
Heb m wel geïnstalleerd, maar nog niet geprobeerd. Wilde laatst een multiplayer potje inladen met vrienden en kregen we crashes. We dachten dat het kwam door het update debacle van een weekje terug, maar bedenk me nu dat het best door mijn mod kon komen. Moet je dus wel even in de gaten houden.
Truc is dat je eerst in de oude wereld olie moet winnen op hetzelfde eiland als waar je steam engine factory staat, voordat je je olieproductie kan uitbreiden / verplaatsen naar de nieuwe wereld.TepelStreeltje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:31:
Loop er nu tegen aan dat ik geen electriciteit heb voor de steam engine productie chain. Moet olie uit de new world halen, maar kan geen olie schepen bouwen omdat ik geen electriciteit heb
In mijn 1e pot (campaign) had ik hier nog niet goed over nagedacht en had ik ook oliewinning op mijn hoofdeiland. In mijn 2e, huidige, pot, heb ik alle vervuilende productie verplaatst naar hetzelfde secundaire eiland als waar ik ook olie kon winnen, en daar ook mijn engine factory neergezet. win-win
Ik klaag nu trouwens niet dat een explosie mijn engines-factory heeft opgeblazen. Ik heb nog genoeg engines op voorraad, en voor een Ruin van een gebouw betaal je geen maintenance kosten, wat voor een engine factory toch 900-1800 is (pauze/non-pauze).
heb geen ijzer op de new world eiland, das beetje het rotte.AceAceAce schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:31:
[...]
Truc is dat je eerst in de oude wereld olie moet winnen op hetzelfde eiland als waar je steam engine factory staat, voordat je je olieproductie kan uitbreiden / verplaatsen naar de nieuwe wereld.
In mijn 1e pot (campaign) had ik hier nog niet goed over nagedacht en had ik ook oliewinning op mijn hoofdeiland. In mijn 2e, huidige, pot, heb ik alle vervuilende productie verplaatst naar hetzelfde secundaire eiland als waar ik ook olie kon winnen, en daar ook mijn engine factory neergezet. win-win
Ik klaag nu trouwens niet dat een explosie mijn engines-factory heeft opgeblazen. Ik heb nog genoeg engines op voorraad, en voor een Ruin van een gebouw betaal je geen maintenance kosten, wat voor een engine factory toch 900-1800 is (pauze/non-pauze).
De seed is ook niet echt ideaal, maar goed, eerste pot, dus maakt niet zoveel uit.
Mocht iemand nog een goede seed hebben voor mijn 2e game, houd ik me aanbevolen
Die specialists zijn af en toe wel echt overpowered, heb er eentje die zorgt dat de bakkers direct van graan brood kunnen bakken, heb dus geen molens meer nodig.
Heb er ook nog een die af en toe extra producten maakt, heb dus work clothing en coats op mijn new world eiland die leuk extra geld opleveren
Battle.net Spud#2543
Mijn mooiste specialist die ik nu heb is dat die gebakken banaan bakkers (ben de naam ff kwijt), in plaats van visolie cacao gebruiken, en naast de gebakken banaan ook meteen chocola maken
in de oude wereld heb je ook eilanden met olie. En ook Sir Fart-a-Lot verkoopt nu als het goed is gegarandeerd minimaal 1 olie tanker zodra je volgens mij engineers hebt.TepelStreeltje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:31:
En wil eigenlijk ook mijn engineers niet zonder electriciteit laten zitten, want dat kost me weer teveel inkomen...
Leuke, typische anno uitdaging dus
Heb op mijn hoofdeiland ook olie, maar niet genoeg om alles te voeden. Wie is sir fart a lot? Want zue nergens een olietanker te koop staan...SMD007 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:32:
[...]
in de oude wereld heb je ook eilanden met olie. En ook Sir Fart-a-Lot verkoopt nu als het goed is gegarandeerd minimaal 1 olie tanker zodra je volgens mij engineers hebt.
Battle.net Spud#2543
Ben zijn echte naam kwijt, maar het is die NPC die jou constant moet mededelen "I can finaly let go of that pent up gass" en andere verwijzingen naar scheten/poepen/winden.TepelStreeltje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:22:
[...]
Heb op mijn hoofdeiland ook olie, maar niet genoeg om alles te voeden. Wie is sir fart a lot? Want zue nergens een olietanker te koop staan...
1x grappig, maar heb ondertussen wel schijt (pun intended) aan zijn one-liners.
Maar heb bij archie geen tanker zien liggen. Zie wel dat hij sinds de vorige update daar te koop zou moeten zijn. Misschien heb ik scheef gekeken
Battle.net Spud#2543
Je kan ook een oil schip bij de a.i. kopen tegenwoordig. Dan is dat probleem opgelost.AceAceAce schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:31:
[...]
Truc is dat je eerst in de oude wereld olie moet winnen op hetzelfde eiland als waar je steam engine factory staat, voordat je je olieproductie kan uitbreiden / verplaatsen naar de nieuwe wereld.
Als er een trein rijd van je refinery naar je oil harbor kan er geen trein terug rijden van je oil harbor naar de powerplants die na je refinery liggen. Dus je moet dus twee sporren aanleggen: Een van je refinery naar je oil harbor en een van je oil harbor naar je powerplants.Rayman1987 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:22:
Ik krijg de electriciteit maar niet op orde. De olie treinen rijden niet zoals ik het wil en gaan met alle olie naar de dichtstbijzijnde powerplant. Ik heb een oil Harbour, van waaruit ik een treinverbinding maak naar de refinery en van daaruit weer door naar de powerplants. Heb al verschillende keren sporen omgelegd, maar niets lijkt te helpen. Wat doe ik verkeerd?
Dat zou moeten werken
Nickname KasPlantje.
Ik speel ook niet op heel hoge settings aangezien ik het belangrijker vind om met een koeler/stiller systeem te gamen ipv wat extra details in het spel. Zijn er settings die ik nog verder kan aanpassen, zou RAM upgraden naar 16 GB een oplossing kunnen bieden?
Verder speel ik in DX12 mode en via Uplay (gekocht via de Epic Store).
[ Voor 6% gewijzigd door Letsnow op 17-06-2019 11:29 ]
Ander onderwerp: Vanavond hoop ik eindelijk mijn World Fair klaar te hebben in mijn eerste sandbox game ooit (campaign had ik al eerder klaar maar ben met die game gestopt zodra ik m af had en nog geen enkel event had georganiseerd). Ik ben benieuwd hoeveel uur me dat heeft gekost.
Leuke game, en compleet genoeg voor 37 euro (epic store).
Niks nieuws... gewoon weer ANNO en na een uur of 2 spelen zie je het weer exponentieel groeien naar veel te veel werk, wat je eigenlijk niet wilt doen.... maja... die achievements
Ik begin me ook steeds meer af te vragen waarom ik in hemelsnaam een simulator wil doorlopen waarvan je vantevoren al kunt bepalen wat je moet gaan doen, maar ook dit deel van ANNO is net weer complex genoeg om een beetje de beheersbaarheid van je wereld af te houden.
Als je de missies, expedities, oorlogen, krant en shares ed weghaalt... is het een saaie game waarbij eigenlijk enkel 10000 clicks die vooraf al bekend zijn aangeklikt moeten worden.
Maar door al die extra content ben je vaak even afgeleid of veranderd er iets ergens waardoor je toch al snel in de valkuil loopt en achter de feiten aan moet werken.
En dat is dus ook mijn speelstijl al sinds de eerdere delen. Ik heb vrienden die constant achter de feiten aan moeten bouwen, waar ikzelf altijd eerst het fundament in orde wil maken om dan langzaam te schalen.
We hanteren het ITIL princiepen als er ergens een storing in de supply oid is.. en ik zou er haast ZABBIX aan vast knopen die rapporteert aan een ticketsysteem, zodat ik een beter overzicht van mijn wereld heb en ook kan zien wat de trends waren, en wat niet door de SLA komt
Fijn om te weten dat als je deze game op advanced uitspeelt (zonder load games), je ook best wel een bedrijfje zou kunnen starten
Dus een dikke 8 krijgt hij wel, en dat zal een 9 worden bij de co-op. Als je niet van dit soort games houd dan gaat die 8/9 je niks doen... want dat is wel belangrijk. Ik zit regelmatig een kwartier niks te doen om te kijken hoe een balans stabiliseert.
In deze versie ben ik nog niet zo ver maar pak het zo aan
- ZSM groeien zodat je ijzer kan kopen rechtsonder je, en met dat ijzer ZSM ACCUUT DIRECT alle grote eilanden kopen. (dit alles moet in 15 min dik onderweg zijn).
- 1 eiland beginnen en alles daarop bouwen
- Groeien naar shipyard
- Piraat verslaan
- Al je supply's gaan verplaatsen naar al je eilanden (Van je main af). En overal clippers gebruiken.
- Elk eiland voorzien van hout,steen,ijzer,ramen en beton\
- Als dat klaar is de new world openen
- Supply opzetten naar Old world zodat je daar naar engineers kan
- Klap boten naar de new world
- Piraten verslaan
- Missie doen waar je dat grote eiland krijgt
- Daar pas echt engineers en hoger gaan bouwen
----- tot zover
Al mijn eilanden hebben nu alle resources max en ik heb 2 grote eilanden leeg van resource gebouwtjes en hoef nu enkel overal alles bij te bouwen. De boten die alles verplaatsen doen maar 1 resource soort per boot (alle vakjes dus vol), en momenteel is dat overkill... maar dat is dus ook iets waar ik voorlopig wel op kan bouwen. Een 2e boot bijzetten is zo gedaan.
Ik mag nu dat 2e grote eiland wat je uit die missie haalt gaan volbouwen... en...heb...er....zin....in
FreeReef.nl
En zoals je het verder beschrijft is wel aardig true, maar dat gaat je weer niet lukken met 3 ster AI's die zullen dan veel te rap met je oorlog gaan voeren als je zo sneller dan hen groeit. Ik speel echter met 2 ster AI's en dat bevalt mij prima lekker rustig aan doen.
Je hebt het ook over missies doen zodat je het grotere eiland krijgt dat klinkt als dat je de campain speelt, want in sandbox waar deze game toch echt wel omdraait IMO moet je het gewoon zelf doen en de juiste eilanden bezetten.
compleet side note: Wil je een alliantie met Hugo kan dat vrij simpel ben ik zo juist achter gekomen. Overal las ik over zijn quests doen en hopen dat RNG je goed gegund is dat je zijn "main quest" krijgt. Echter niets van nodig. Gewoon zorgen dat je economie en je war statistieken hoger zijn dan die van hem dan kan je zo door naar een alliantie met hem.
Zo de afgelopen paar dagen begonnen met een zogenaamd voorraad eiland op te zetten, waar vrijwel alle goederen binnen komen en tot half fabricaat verwerkt worden of direct tot eind product als de productie chain vervuilend is. Dit eiland tevens van een goede haven voorzien, zodat er zo min mogelijk tijd wordt verloren aan wachten.
Nu langzaam de productie op het hoofdeiland afbreken en vervangen, waarna ik daarna nog 1 industriegebied op dat eiland over houdt waar de half-fabricaten tot voltallig product kan worden gemaakt. De reden dat ik niet direct het volledige product maak op het voorraad eiland is om feitelijk een dubbele buffer te hebben als er een storing op treed. (grote voorraad ingrediënten en grote voorraad producten)

Ik heb vanavond m'n world fair afgebouwd, 22 playtime. Nu best veel moeite met die events doen omdat ik te weinig needs artikelen heb om m'n investors boven de 5k te houden, laat staan 7500 of 10k. Serieus tijd om op te schalen.
Shit nu hoef ik niet meer te spelen, je hebt alles al verklaptWorld Citizen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:34:
Korte impressie:
Leuke game, en compleet genoeg voor 37 euro (epic store).
Niks nieuws... gewoon weer ANNO en na een uur of 2 spelen zie je het weer exponentieel groeien naar veel te veel werk, wat je eigenlijk niet wilt doen.... maja... die achievements
Ik begin me ook steeds meer af te vragen waarom ik in hemelsnaam een simulator wil doorlopen waarvan je vantevoren al kunt bepalen wat je moet gaan doen, maar ook dit deel van ANNO is net weer complex genoeg om een beetje de beheersbaarheid van je wereld af te houden.
Als je de missies, expedities, oorlogen, krant en shares ed weghaalt... is het een saaie game waarbij eigenlijk enkel 10000 clicks die vooraf al bekend zijn aangeklikt moeten worden.
Maar door al die extra content ben je vaak even afgeleid of veranderd er iets ergens waardoor je toch al snel in de valkuil loopt en achter de feiten aan moet werken.
En dat is dus ook mijn speelstijl al sinds de eerdere delen. Ik heb vrienden die constant achter de feiten aan moeten bouwen, waar ikzelf altijd eerst het fundament in orde wil maken om dan langzaam te schalen.
We hanteren het ITIL princiepen als er ergens een storing in de supply oid is.. en ik zou er haast ZABBIX aan vast knopen die rapporteert aan een ticketsysteem, zodat ik een beter overzicht van mijn wereld heb en ook kan zien wat de trends waren, en wat niet door de SLA komt
Fijn om te weten dat als je deze game op advanced uitspeelt (zonder load games), je ook best wel een bedrijfje zou kunnen starten... zoveel moeilijk is dat ook weer niet.
Dus een dikke 8 krijgt hij wel, en dat zal een 9 worden bij de co-op. Als je niet van dit soort games houd dan gaat die 8/9 je niks doen... want dat is wel belangrijk. Ik zit regelmatig een kwartier niks te doen om te kijken hoe een balans stabiliseert.
In deze versie ben ik nog niet zo ver maar pak het zo aan
- ZSM groeien zodat je ijzer kan kopen rechtsonder je, en met dat ijzer ZSM ACCUUT DIRECT alle grote eilanden kopen. (dit alles moet in 15 min dik onderweg zijn).
- 1 eiland beginnen en alles daarop bouwen
- Groeien naar shipyard
- Piraat verslaan
- Al je supply's gaan verplaatsen naar al je eilanden (Van je main af). En overal clippers gebruiken.
- Elk eiland voorzien van hout,steen,ijzer,ramen en beton\
- Als dat klaar is de new world openen
- Supply opzetten naar Old world zodat je daar naar engineers kan
- Klap boten naar de new world
- Piraten verslaan
- Missie doen waar je dat grote eiland krijgt
- Daar pas echt engineers en hoger gaan bouwen
----- tot zover
Al mijn eilanden hebben nu alle resources max en ik heb 2 grote eilanden leeg van resource gebouwtjes en hoef nu enkel overal alles bij te bouwen. De boten die alles verplaatsen doen maar 1 resource soort per boot (alle vakjes dus vol), en momenteel is dat overkill... maar dat is dus ook iets waar ik voorlopig wel op kan bouwen. Een 2e boot bijzetten is zo gedaan.
Ik mag nu dat 2e grote eiland wat je uit die missie haalt gaan volbouwen... en...heb...er....zin....in
Heb de game gisteren voor 20 euro op de kop getikt en ik mag ook gaan beginnen met bouwen.
Ik ben een 'slow' gamer, wegens gezin en andere bezigheden geraak ik slechts aan een gemiddelde van 3 a 4 uur Anno spelen per week, dus nu pas de campagne beëindigd na 19 uur spelen.
Enkele keren moeten een save game terughalen door een 'defeat' wegens onder nul (had geen constante inkomsten genoeg), en nu ook door oorlog met een super sterke Beryl O'Mara die mij gewoon vernietigd.
(ik was niet voorbereid op een oorlog).
Met wat ik na 20u spelen weet (en hier gelezen heb) hoop ik deze keer wel tot tier 5 te geraken.
Nu herbegonnen in sandbox omdat ik geen olietankers kon maken omdat ik geen elektriciteit had, en geen spoor kon aanleggen omdat ik dan de helft van mijn stad moest slopen.
1. pauzeer producties zodat je niet meer in het rood staat met je inkomsten. Dit is natuurlijk tijdelijk, omdat je doordat je niets produceert je bewoners ongelukkig maakt, omdat ze hun producten niet krijgen en gaan ze jou dus ook weer minder geld geven.
2. bouw schepen in je docking en verkoop ze aan archie.
3. koop shares van de AI's dit is echt een huge bron van inkomsten.
4. bouw / upgrade de huizen van je bewoners hoe meer mensen hoe meer inkomsten. wel opletten dus dat je ook voldoende blijft produceren dus upgrade je producties mee. Met name producten die de mensen gelukkig maken leveren flink geld op zoals bier.
5. kijk of je z.s.m. engeneers / investors kan krijgen en bouw een bank. Als je dat eenmaal bereikt hebt kan geld geen probleem meer zijn!
wat betreft punt 1 dit had ik early game ik wou een weg verleggen maar met mijn stomme kop sloop ik eerst de bestaande weg voordat ik de nieuwe verbond. Gevolg alle huizen kwamen zonder connectie te staan. Ik had op dat moment een negatief inkomen en zat 2000 in het rood. Ik heb toen alle producties op pauze gezet en gauw 1 van de quests gedaan zodat ik weer wat geld zou krijgen. De weg aangelegd en de producties weer langzaam opgestart.
punt 2. een ship-of-the-line verkoopt voor 80k wat ik dan doe is 1 of 2 ijzermijnen 2 charcoal producties 2 ijzersmeden fabrieken en dan 1 kanonen fabriek. 1 shipyard Dan kan je redelijk constant deze schepen maken. en 80k is early een leuk bedrag om constant te krijgen. andere schepen maken als je (nog) geen ship-of-the-line kan maken is natuurlijk ook een optie. Wil je nog sneller verdubbel je alles wat ik net noemde dus minimaal 2 ijzermijnen 4 charcoal 4 ijzer 2 kanon fabrieken. hier ben je dan echter natuurlijk wel weer dubbele aantal workers voor nodig en moet je dus wel je dorp/stad flink uitbreiden en dus ook weer andere productes op orde hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door SMD007 op 20-06-2019 11:47 ]
Dat had ik hier ook gelezen, maar geen olietanker te vinden bij Archie, blijkbaar zijn er nog voorwaarden waaraan ik moet voldoen vooraleer ik een olietanker bij hem kan kopen.SMD007 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:41:
archie verkoopt een olietanker gegarandeerd dus daar had je er 1 kunnen kopen. wat betreft je inkomsten kan je een paar dingen doen.
Bedankt voor de tips om geld te verdienen, de meeste had ik ook geprobeerd, met succes, ook speciaal een trade route opgezet om zeep te verkopen aan de gevangenis, en af en toe een ship-of-the-line verkocht.
Echter door die oorlog eiland na eiland verloren...
En vermits ik geen kanonnen verstuurd had naar de nieuwe wereld heb ik daar geen enkel weerwerk kunnen bieden.
Ik heb nog een savegame gemaakt van net voor de oorlog, dus kan ik nog steeds eens proberen verder te spelen en op zoek gaan naar die tanker.
Komt goed, er zijn zat verassingenChrosser schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Shit nu hoef ik niet meer te spelen, je hebt alles al verklapt![]()
Heb de game gisteren voor 20 euro op de kop getikt en ik mag ook gaan beginnen met bouwen.![]()
![]()
Ligt eraan wat je speelstijl is. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Dus bij kleine foutjes zoals het falen van een missie, perongelijk oorlog, basic strategie fouten.... doe ik niet aan save games. Ik wil we het gevoel hebben dat ik ook kan falen, anders heeft het niet veel meer met gamen te maken.tsjarlie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:30:
Ben ik de enige die af en toe een save game terug moet inladen wegens verkeerde keuzes ?
Ik ben een 'slow' gamer, wegens gezin en andere bezigheden geraak ik slechts aan een gemiddelde van 3 a 4 uur Anno spelen per week, dus nu pas de campagne beëindigd na 19 uur spelen.
Enkele keren moeten een save game terughalen door een 'defeat' wegens onder nul (had geen constante inkomsten genoeg), en nu ook door oorlog met een super sterke Beryl O'Mara die mij gewoon vernietigd.
(ik was niet voorbereid op een oorlog).
Met wat ik na 20u spelen weet (en hier gelezen heb) hoop ik deze keer wel tot tier 5 te geraken.![]()
Nu herbegonnen in sandbox omdat ik geen olietankers kon maken omdat ik geen elektriciteit had, en geen spoor kon aanleggen omdat ik dan de helft van mijn stad moest slopen.
Dus dan komt het wel eens voor dat je een foutje maakt, en 6 uur lang bezig bent dit te herstellen. Maja, dat is dan eigenlijk dus meer waarde voor je geld.
Ik denk dat in jouw geval het meer is dat je nog niet realiseert hoe lang je er mee bezig gaat zijn.
Ik schat in dat als je een 3/4 uur per week kunt gamen... je over 2 jaar pas klaar bent. En daar is natuurlijk niks mis mee, het is alleen lastig om dan alles constant in je hoofd te houden. Raadzaam is om dan een dagboekje bij te houden. Dan schijf je aan het einde van je gamesessie op wat je aan het doen was, wat je gaat doen... en waar je ongeveer zit.
Anders raak je de draad kwijt denk ik... (althans dat zou ik hebben)
Ik probeer minimaal gamesessies te doen van 2 uur. En dan pak ik 1 ding wat ik ga doen, en ga dus niet overal aan sleutelen. Het is OF een extra eiland, OF een extra resource, OF upgraden, OF....
FreeReef.nl
Linkje? Evt. via PM?Chrosser schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:56:
Heb de game gisteren voor 20 euro op de kop getikt en ik mag ook gaan beginnen met bouwen.![]()
![]()
Check hier V&A maar eens. Is nu een Samsung SSD actie waarbij je games kunt claimen voor o.a. Anno. Bieden een aantal tweakers aan.
Ik zit met hetzelfde 'probleem' omtrent speeltijd. Tot aan de artisans is het goed te doen zo af en toe spelen, maar vanaf de engineers wordt het snel complex. Als ik dan verder ga laat ik de game altijd een minuut of 10 draaien waarin ik een makkelijke quest doe en dan kan kijk ik altijd als eerste naar m'n voorraden. Vanaf dan ga ik verder denken.World Citizen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:34:
[...]
Komt goed, er zijn zat verassingen... En je wist toch al voor 70% wat je te wachten stond...
[...]
Ligt eraan wat je speelstijl is. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Dus bij kleine foutjes zoals het falen van een missie, perongelijk oorlog, basic strategie fouten.... doe ik niet aan save games. Ik wil we het gevoel hebben dat ik ook kan falen, anders heeft het niet veel meer met gamen te maken.
Dus dan komt het wel eens voor dat je een foutje maakt, en 6 uur lang bezig bent dit te herstellen. Maja, dat is dan eigenlijk dus meer waarde voor je geld.. Als ik bij elk wissewasje een savegame laad om het anders te doen... is de uitdaging er wel af.
Ik denk dat in jouw geval het meer is dat je nog niet realiseert hoe lang je er mee bezig gaat zijn.![]()
Ik schat in dat als je een 3/4 uur per week kunt gamen... je over 2 jaar pas klaar bent. En daar is natuurlijk niks mis mee, het is alleen lastig om dan alles constant in je hoofd te houden. Raadzaam is om dan een dagboekje bij te houden. Dan schijf je aan het einde van je gamesessie op wat je aan het doen was, wat je gaat doen... en waar je ongeveer zit.
Anders raak je de draad kwijt denk ik... (althans dat zou ik hebben)
Ik probeer minimaal gamesessies te doen van 2 uur. En dan pak ik 1 ding wat ik ga doen, en ga dus niet overal aan sleutelen. Het is OF een extra eiland, OF een extra resource, OF upgraden, OF....
Ik ben nu op het punt beland dat ik energie centrales kan bouwen en de commuter piers heb, maar dat is zo'n een grote aanpassingen beide dat uitbreiden er voorlopig niet in zit
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Had wel tijdens een 3* speurtocht een legendary harbor station dude gevonden, alleen gokte ik te veel en raakte mijn schip verloren

Vervolgens, voor de eerste keer sinds ik dit spel speelde, was ik even klaar met Anno 1800. Teken aan de wand dat ik er bijna klaar mee ben denk ik (of dat ik mijn vrije tijd diverser moet gaan indelen

Nadeel van de engineers/investors gebouwen vind ik de upkeep. Zo'n commuter pier heeft al 1000 upkeep!PB-powell schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:45:
[...]
Ik zit met hetzelfde 'probleem' omtrent speeltijd. Tot aan de artisans is het goed te doen zo af en toe spelen, maar vanaf de engineers wordt het snel complex. Als ik dan verder ga laat ik de game altijd een minuut of 10 draaien waarin ik een makkelijke quest doe en dan kan kijk ik altijd als eerste naar m'n voorraden. Vanaf dan ga ik verder denken.
Ik ben nu op het punt beland dat ik energie centrales kan bouwen en de commuter piers heb, maar dat is zo'n een grote aanpassingen beide dat uitbreiden er voorlopig niet in zitmaar die uitdagingen maken het spel wel leuk. Als je dan eenmaal zo'n project af hebt ben ik stiekem wel trots op mezelf
(tot ik het aan m'n vrouw show die naast me zit te knutselen en die zoiets heeft van 'het zal wel'
)
Ben met nieuwe game begonnen waarin ik 1 hoofdeiland doe voor alleen engineers/investors (en paar artisans) en 2 andere eilanden met max artisans en daar de meeste producten maar die weer door naar hoofdeiland moeten gaan.
kortom, ben net bij artisans en heb al 13K inwoners. Moet de new world nog ontdekken
Ik begin bewust nog niet aan de expeditie, want volgens mij vinden mijn tegenstanders the new world niet. Eerst zorgen dat ik alle supply chains werkende heb, dan massaal bouwen in the new world.
Gaan denk ik gewoon 6 schepen vol met resources heen om direct alle eilanden te claimen en direct productie chains op te zetten.
Nieuw spel heeft mij in ieder geval weer motivatie gegeven door te gaan, waar ik in mijn vorige spel teveel schommelingen in geld had en gezeik met mercier en de pirates die constant oorlog wilde.
Battle.net Spud#2543
Die luxe heb ik niet. Ik zit met een vriend in een MP game met twee 2 sterre gasten. Ik ben dus maar zo snel mogelijk naar de nieuwe wereld gegaan en heb 3 eilanden geclaimt. Ik moet alleen nog even flink geld verzamelen om die piraat af te kopen want handel met rum met hem levert wel echt veel geld op. Al blijft het wel een dure bezigheid om die gast tevreden te houden.TepelStreeltje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:32:
[...]
Nadeel van de engineers/investors gebouwen vind ik de upkeep. Zo'n commuter pier heeft al 1000 upkeep!
Ben met nieuwe game begonnen waarin ik 1 hoofdeiland doe voor alleen engineers/investors (en paar artisans) en 2 andere eilanden met max artisans en daar de meeste producten maar die weer door naar hoofdeiland moeten gaan.
kortom, ben net bij artisans en heb al 13K inwoners. Moet de new world nog ontdekken
Ik begin bewust nog niet aan de expeditie, want volgens mij vinden mijn tegenstanders the new world niet. Eerst zorgen dat ik alle supply chains werkende heb, dan massaal bouwen in the new world.
Gaan denk ik gewoon 6 schepen vol met resources heen om direct alle eilanden te claimen en direct productie chains op te zetten.
Nieuw spel heeft mij in ieder geval weer motivatie gegeven door te gaan, waar ik in mijn vorige spel teveel schommelingen in geld had en gezeik met mercier en de pirates die constant oorlog wilde.
Ik heb nu 3 eilanden in de oude wereld. 1 wordt voor brood en bier. 1 voor low tier gasten. 1 voor high tier gasten. Dat gaat nu redelijk goed
Nickname KasPlantje.
Volgens mij gaat dat niet werken. AI gaat los van jou naar de nieuwe wereld. En verplaatsen van gebouwen tussen eilanden gaat niet.TepelStreeltje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:32:
[...]
Nadeel van de engineers/investors gebouwen vind ik de upkeep. Zo'n commuter pier heeft al 1000 upkeep!
FreeReef.nl
ennuh, verplaatsen van gebouwen tussen eilanden bedoelde ik ook niet. gewoon vloot boten met resources die kant op. gelijk groot aanpakken
Battle.net Spud#2543
Ik werd helemaal gestoord van de namen van alle eilanden. Ik hou er van zo veel mogelijk te hebben, maar dan duurt het heel lang voor ik die allemaal onthouden heb.
Dan lees ik bv in mijn newspaper:
"Blabla TweakIsland heeft geen kerk"
En dan zoek ik me een ongeluk naar dat eiland.... Duss....
Ik heb elk eiland een nummer gegeven. Met de klok mee rond de map. De eerste map die je start heet dus nu 1, en die rechts van je heet 2. Doordat het doortelt, heb je zo het eiland gevonden wat je zocht.
Meldingen zijn nu:
"2 has no Church"
"4 is short on workers"
"A fire has broke out in 6"
En als je nu naar je trade route menu gaat... en je noemt je trade routes de nummers van je eilanden, kun je ook daar dingen enigszins fatsoenlijk terug vinden (want dat menu is ruk). Het laagste nummer zet ik altijd vooraan in de naam. Je zou nog bevoorrading van hout/steen/ijzer met een "X" kunnen laten beginnen zodat ze onderaan staan.

FreeReef.nl
Mercier was al bezig toen ik aankwam. Al snelweg waren de 2 easys er ook. Kaapte net een eiland voor m'n neus weg. Ging niet helemaal zoals gepland. Maar die krijgt nog wel een keer een vloot voor z'n deur.Knielen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:10:
Hier ook een map met 2 easy & 1 medium AI en die was al lekker bezig in de NW toen ik aankwam
Battle.net Spud#2543
Ik noem mijn eilanden naar de goods die ze maken en trade routes hebben. Bijv. ChocoTabakKatoen of KoffieParels, dat helpt op zich ook best goed, eerste paar potjes zocht ik mij ook een ongeluk.World Citizen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:18:
Wellicht een tip:
Ik werd helemaal gestoord van de namen van alle eilanden. Ik hou er van zo veel mogelijk te hebben, maar dan duurt het heel lang voor ik die allemaal onthouden heb.
Ja maar dat zie ik er al achter in icoontjes. En zolang ik niet over een trade route kan hoveren, en er een lijn op de map komt... kan ik nergens in dat menu zien naar welke eilanden een route gaat. En als ik dat met namen moet doen dan mag ik soms te weinig tekens invoeren. Ik heb boten die rondvaren met hout,steen,ijzer,ramen,beton zodat elk eiland altijd vol zit... Dus dan moet je te veel eilanden invoeren, of teveel goederen. Met 1-2-3-4-5 blijft het lekker kort, en zoekt het snel terug.Partypsych schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Ik noem mijn eilanden naar de goods die ze maken en trade routes hebben. Bijv. ChocoTabakKatoen of KoffieParels, dat helpt op zich ook best goed, eerste paar potjes zocht ik mij ook een ongeluk.
Ik noem alles in de nieuwe wereld dan n1-n2-n3-n4. Ik heb in de oude en de nieuwe wereld respectievelijk helemaal zuid en noord een eiland wat ik als "hub" gebruik, en die noem ik dus ook respectievelijk Old en New. Dat is een klein eiland wat enkel als doorgeef luik gebruikt word zodat schepen na hen lange tocht niet nog eens de hele map over moeten.
In je trade overview zie dan
"3-Old", en "Old-New" of "New-n3".
3 trade routes om 1 ding van oud naar nieuw te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 23-06-2019 17:59 ]
FreeReef.nl
De staat waarin je de nieuwe wereld aantreft bij het openen is altijd hetzelfde
Het maakt dus niet uit of je lang hebt gewacht met naar de nieuwe wereld gaan. De onderste eilanden zijn al ingenomen... en er zijn altijd dezelfde eilanden vrij.
Ik heb er een geopend zo snel mogelijk, en eentje pas na goed 100 uur. Het maakt geen verschil.
Wellicht een Tip:
Als je de nieuwe wereld opent heb je 3 grote eiland die nog vrij zijn. Het schip waarmee je de expeditie doet om die nieuwe wereld te openen "Isabelle expeditie" doe je dus met een schip wat Hout en Ijzer aan boord heeft.
Als je dan de nieuwe wereld invaart kun je meteen die 3 eilanden claimen. Boten klaar hebben liggen in de oude wereld is niet snel genoeg, en als je geen rantsoen meeneemt op de eerste expeditie haal je hem toch wel.
Dus meteen die 3 grote eiland claimen, en als je echt er voor gaat, ook die helemaal linksonder en in het midden. Als je snel genoeg bent (je kunt overwegen met savegames te werken), dan heb je alle vrije eilanden voordat er een geclaimed is.
@Chris7 wellicht is het handig de belangrijkste posts in dit topic even te pinnen, gezien die vragen terug gaan komen.
[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 24-06-2019 10:45 ]
FreeReef.nl
In mijn ervaring valt er wel wat meer te claimen dan dat, maar ik speel dan ook (voor nu even) op de makkelijke modus.World Citizen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:43:
Ik weet het nu trouwens 100% zeker.
Het maakt dus niet uit of je lang hebt gewacht met naar de nieuwe wereld gaan. De onderste eilanden zijn al ingenomen... en er zijn altijd dezelfde eilanden vrij.
Ik heb er een geopend zo snel mogelijk, en eentje pas na goed 100 uur. Het maakt geen verschil.
Wellicht een Tip:
Als je de nieuwe wereld opent heb je 3 grote eiland die nog vrij zijn. Het schip waarmee je de expeditie doet om die nieuwe wereld te openen "Isabelle expeditie" doe je dus met een schip wat Hout en Ijzer aan boord heeft.
Als je dan de nieuwe wereld invaart kun je meteen die 3 eilanden claimen. Boten klaar hebben liggen in de oude wereld is niet snel genoeg, en als je geen rantsoen meeneemt op de eerste expeditie haal je hem toch wel.
Dus meteen die 3 grote eiland claimen, en als je echt er voor gaat, ook die helemaal linksonder en in het midden. Als je snel genoeg bent (je kunt overwegen met savegames te werken), dan heb je alle vrije eilanden voordat er een geclaimed is.
@Chris7 wellicht is het handig de belangrijkste posts in dit topic even te pinnen, gezien die vragen terug gaan komen.
In mijn eerste playthrough heb ik de campaign gedaan, die wel leuk is maar vrij kort. Uurtje of 6 was ik er wel doorheen. In die wereld heb ik echt pas heel laat eraan gedacht andere eilanden te claimen (ook vanwege het verhaal) en zat ik dus met de gebakken peren. In mijn huidige playthrough wel direct begonnen met rondvaren en het grootste nog vrije eiland geclaimed. Niet lang daarna nog twee grote eilanden daar in de buurt en even later een vijfde vrij groot eiland geclaimed.
Eiland 1: hoofdeiland, zorgt voor alle basisbehoeften van Workers voor de overige eilanden.
Eiland 2: staal-eiland, brengt staal naar de rest van de eilanden
Eiland 3: momenteel geen specifieke invulling
Eiland 4: momenteel geen specifieke invulling
Eiland 5: produceert bier voor de rest van de eilanden
En in de nieuwe wereld heb ik tot dusver 3 eilanden geclaimed. Goed op gelet dat ik alle mogelijke resources heb. Eiland 1 heeft bijvoorbeeld 14 oil wells, 2 heeft 5 goudaders..
Vind het een geweldig spel. Ga ook zeker t.z.t. de season pass kopen. Alleen rete-irritant dat het op random momenten crasht. Kan ook aan mijn PC liggen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
edit: het moment dat ik eiland 4 claimde kwam er 1 andere Ai binnen varen die een eiland claimde dat ik toch niet wou hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 24-06-2019 10:56 ]
De 2 eilandjes die ik heb zijn ook zo klein dat ik al in groot ruimtegebrek kom. En ik heb nog geen tijd gehad om naar de new world te gaan, terwijl scheepjes van de AI die ik sloop, al rum en koffie verslepen :x
[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 24-06-2019 11:26 ]
En vervolgens moet je dan alsnog het nut van 1,2,3,4,5,6 gaan onthouden? In grote maps kun je wat mij betreft beter functioneel gaan noemen. Dus WoodBrickSteel eiland en RedpperFur eiland.World Citizen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:18:
Wellicht een tip:
Dan lees ik bv in mijn newspaper:
"Blabla TweakIsland heeft geen kerk"
En dan zoek ik me een ongeluk naar dat eiland.... Duss....
Ik heb elk eiland een nummer gegeven. Met de klok mee rond de map. De eerste map die je start heet dus nu 1, en die rechts van je heet 2. Doordat het doortelt, heb je zo het eiland gevonden wat je zocht.
Meldingen zijn nu:
"2 has no Church"
"4 is short on workers"
"A fire has broke out in 6"
En als je nu naar je trade route menu gaat... en je noemt je trade routes de nummers van je eilanden, kun je ook daar dingen enigszins fatsoenlijk terug vinden (want dat menu is ruk). Het laagste nummer zet ik altijd vooraan in de naam. Je zou nog bevoorrading van hout/steen/ijzer met een "X" kunnen laten beginnen zodat ze onderaan staan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze had van mij in de spoiler tags gemogen. Ik zit nog altijd te wachten op de co-op updateWorld Citizen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:43:
Ik weet het nu trouwens 100% zeker.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 24-06-2019 15:01 ]
Ik kom net met wat gunships in range van een haven +1 long range gun en direct 2 schepen in 1 schot dood. WTF!? zodra ik in range kom schieten beide gebouwen natuurlijk door, maar dan met normalere damage.
Is dit een bug of doe ik wat verkeerd ofzo!? Overigens geen schepen met torpedos in de buurt.
[ Voor 0% gewijzigd door TepelStreeltje op 26-06-2019 07:31 . Reden: tornados=torpedos :D ]
Battle.net Spud#2543
ik hoop dat je bedoelt schepen met torpedo's. Schepen met tornado's lijkt met wel erg OPTepelStreeltje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:15:
Hebben jullie ook dat wanneer je bij een eiland komt van iemand met wi eje war hebt, je schepen gesniped worden!?
Ik kom net met wat gunships in range van een haven +1 long range gun en direct 2 schepen in 1 schot dood. WTF!? zodra ik in range kom schieten beide gebouwen natuurlijk door, maar dan met normalere damage.
Is dit een bug of doe ik wat verkeerd ofzo!? Overigens geen schepen met tornados in de buurt.
Nickname KasPlantje.
Eerst bouw ik 4 lumber camps. De buitenste blokjes laat ik hierbij 1 overlappen:

Vervolgens bouw ik precies in het midden een warehouse:

Vervolgens leg ik twee wegen aan in de vorm van een T. Deze lopen van midden warehouse naar de dichtbijzijnde hoek van de lumber camp. Daarnaast bouw ik 2 sawmills precies in de twee hoeken van T. Dus in totaal 4:

Als je om de buitstenste ring een weg bouwt dan houd je daarbinnen altijd 100% productie ook al vervang je alles door charcoal kiln of hunting cabins
Nickname KasPlantje.
haha, ja torpedo's jaGerGio schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:36:
[...]
ik hoop dat je bedoelt schepen met torpedo's. Schepen met tornado's lijkt met wel erg OP
met het gevaar dat ik de lol van het uitzoeken van perfecte layouts compleet voor je verneuk:GerGio schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:52:
Heren ik heb een heerlijk layout gevonden voor mijn houtproductie. Een voordeel van deze layout is dat je hem later in de game kunt vervangen door hunting cabins of door charcoal kiln deze houden dan gewoon 100% productie. Het leek me daarom leuk om deze even te delen.
Eerst bouw ik 4 lumber camps. De buitenste blokjes laat ik hierbij 1 overlappen:[Afbeelding]
Vervolgens bouw ik precies in het midden een warehouse:
[Afbeelding]
Vervolgens leg ik twee wegen aan in de vorm van een T. Deze lopen van midden warehouse naar de dichtbijzijnde hoek van de lumber camp. Daarnaast bouw ik 2 sawmills precies in de twee hoeken van T. Dus in totaal 4:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je om de buitstenste ring een weg bouwt dan houd je daarbinnen altijd 100% productie ook al vervang je alles door charcoal kiln of hunting cabins
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts
Deze wiki heeft een hoop city/production layouts voor zo efficient mogelijke indelingen.
Battle.net Spud#2543
Nou nee hoor dit vind ik echt een van de meest efficiente. omdat hij vierkant is, en later te gebruiken voor andere productielijnen.TepelStreeltje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:39:
[...]
haha, ja torpedo's jaDe hitte steeg me naar mijn hoofd denk ik. Hoewel tornado's wel zou verklaren waarom mijn schepen genuked worden.
[...]
met het gevaar dat ik de lol van het uitzoeken van perfecte layouts compleet voor je verneuk:
https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts
Deze wiki heeft een hoop city/production layouts voor zo efficient mogelijke indelingen.
Nickname KasPlantje.
Daarom dat ik op easy mode speel, ik vind dat micro managen van oorlogsschepen zwaar irritant. Ze zouden toch net iets beter voor zichzelf kunnen zorgen.AceAceAce schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:16:
90% van mn tijd gaat op aan shipmanagement.
Deze hout layout zou je toch kunnen gebruiken die hebben niet veel ruimte nodigAceAceAce schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:16:
Die mooie production layouts zijn compleet waardeloos in Expert modeWat een kleine kuteilandjes zeg, de tering. En vervolgens oorlog met 2 piraten en 1 AI... niet te doen, 90% van mn tijd gaat op aan shipmanagement.
Nickname KasPlantje.
bron– We will release the exact details about Game Update 3.2 next week but you won’t have to wait long before Game Update 4.
– Game Update 4 will come with, among other things, some quality of life improvements to the trade routes. All of these changes will be based on community feedback and cover usability and functionality improvements.
– We also work on a proper UI and feature implementation to manage the minimum stock of your wares and goods.
– We also heard your feedback regards items relying too much on item random pools, which makes it hard for players to work towards a certain goal or end up in a grind if you work towards a specific strategy. We listened to that feedback closely and as a result, Sunken Treasures will come with a feature that allows you to work towards certain new items without relying on random item pools.
– There are currently no plans to work on natural disasters or scenarios for Anno 1800. Traditionally, only a small percentage of our player base engage with this type of content, which further costs us a lot of development time to create. We decided that we want to concentrate on content, which expands the world of Anno 1800 for a large part of our communities, even though we are personally a fan of scenarios.
– We know that you are all eager to get news about the statistic building, coop mode or the not yet revealed third free content drop. When it comes to multiplayer, we want to iron out a few remaining desynch issues before we can fully focus on the coop mode. Rest assured you get some details about our free content update soon.
– And while we talk about multiplayer, we created our own dedicated forum topic to gather your feedback about Anno 1800’s MP mode here.
Als je de eerste keer begint is Expert echt af te raden, maar als je eenmaal weet wat je nodig gaat hebben, en hoe dingen uitpakken dan is er niks leuker dan Expert.AceAceAce schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:16:
Die mooie production layouts zijn compleet waardeloos in Expert modeWat een kleine kuteilandjes zeg, de tering. En vervolgens oorlog met 2 piraten en 1 AI... niet te doen, 90% van mn tijd gaat op aan shipmanagement.
Ik heb hem gestart met alles op het moeilijkst, en heb echt 5x meer lol dan op medium. Het is inderdaad echt een drama van alles tegelijk proberen te doen. In een uur tijd heb je hooguit 5 min over om echt te werken aan voorruitgang van je eilanden of groei daarvan.
Ik heb nu 50 uur in expert, en ben nog niet naar de nieuwe wereld. Eerst maar alle eilanden in een rechte lijn naar onderen overgenomen om straks geen gezeik te krijgen met die trade routes.
Bij expert zijn die Perks ook ineens belangrijk en is influence ineens echt een probleem. Je moet ontzettend opletten met geld uitgeven of bv een ship of the line maken. -250 is echt een rib uit je lijf als je maar max 1000/1500 haalt constant.
Expert is uiteindelijk toch wel veel leuker puur omdat je echt de grenzen van de game opzoekt.. en je niet meer even snel iets doet.
FreeReef.nl
Je bedoelt "We also work on a proper UI and feature implementation to manage the minimum stock of your wares and goods.?" Ik ben wel benieuwd wat ze bedoelen met 'feature implementation", want het aanhouden van een minimum aantal goederen is nu al mogelijk. De 'proper UI' is uiteraard wel welkom.Mday schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:03:
Goederen afromen! Jeej.
Ik hoop vooral dat ze een fix uitbrengen voor de crash-on-save die nu in het spel zit. Wellicht dat dat alleen van toepassing is op oudere saves, maar ik voel niet de behoefte om mijn sandbox spel vaarwel te zeggen en helemaal opnieuw te moeten beginnen. Speelbaar is het momenteel niet echt met een 80% kans dat je spel crasht als je handmatig wilt opslaan (de devs hebben inmiddels wat crash reports om door te nemen
Ik hoop niet dat je verwijst naar het ongeteste pull requestje dat de developers er stiekem in hebben gefietst? Die gaat mank zodra je meer slots gebruikt om hetzelfde waar te verschepen en dat is late game vrijwel altijd...Aganim schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:49:
[...]
Je bedoelt "We also work on a proper UI and feature implementation to manage the minimum stock of your wares and goods.?" Ik ben wel benieuwd wat ze bedoelen met 'feature implementation", want het aanhouden van een minimum aantal goederen is nu al mogelijk. De 'proper UI' is uiteraard wel welkom.
Dat deed ik ook, maar het kost nogal wat influence. Ik dacht 10 per aandeel. Dan heb je er dus 50 in een eiland vast zitten. Ik kwam daar op een moment niet meer mee weg. Nu toch maar alles overgenomen. Een heel eiland overnemen is dacht ik maar 3 influence maar pin me niet vast..Bintzak schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
Op medium wat eilanden overhoop geschoten van de A.I en voor aandelen gekozen. Geldzorgen zijn over.
FreeReef.nl
OkeWorld Citizen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:19:
[...]
Dat deed ik ook, maar het kost nogal wat influence. Ik dacht 10 per aandeel. Dan heb je er dus 50 in een eiland vast zitten. Ik kwam daar op een moment niet meer mee weg. Nu toch maar alles overgenomen. Een heel eiland overnemen is dacht ik maar 3 influence maar pin me niet vast..

Mja, kan niet echt warm of koud ervan worden. Het is nodig, maar geeft ook meer druk op Update 4. Zal nog wel een paar weken duren dan...
Nou.. wat optimalisaties aan trading en de map met trade overview is toch wel erg gewenst. Ik weet niet of het er echt in zit, maar knetters wat is het nu een drama om routes in te delen en te beheren.Mday schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Mja, kan niet echt warm of koud ervan worden. Het is nodig, maar geeft ook meer druk op Update 4. Zal nog wel een paar weken duren dan...
FreeReef.nl
Ja, dat is de reden van mijn reactie. Ik zie die changes niet erbij staan, vandaar mijn genoemde druk op update 4. Rest van de patch zijn bugfixes. Tenzij ik verkeerd lees.World Citizen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Nou.. wat optimalisaties aan trading en de map met trade overview is toch wel erg gewenst. Ik weet niet of het er echt in zit, maar knetters wat is het nu een drama om routes in te delen en te beheren.
Naar mijn ervaring met andere games... maar dat hoeft niet te zijn. Staat niet alles in de releasenotes. Ik maak vaker eigenlijk mee dat de helft niet gemeld word. Zeker niet functies die toegevoegd worden... Maar ik ben geen BETA player... dus wellicht hoop ik hier op te veel.Mday schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Ja, dat is de reden van mijn reactie. Ik zie die changes niet erbij staan, vandaar mijn genoemde druk op update 4. Rest van de patch zijn bugfixes. Tenzij ik verkeerd lees.
FreeReef.nl
yeah, ken dat ook, maar ben bang dat Thun is teruggefloten met zijn beloftenWorld Citizen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Naar mijn ervaring met andere games... maar dat hoeft niet te zijn. Staat niet alles in de releasenotes. Ik maak vaker eigenlijk mee dat de helft niet gemeld word. Zeker niet functies die toegevoegd worden... Maar ik ben geen BETA player... dus wellicht hoop ik hier op te veel.
Nickname KasPlantje.
Didn't test it, maar op basis van de changelog quest / multi / bug fixes.Letsnow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:16:
Brengt de laatste update interessante verbeteringen of zijn het enkel wat crash en bug fixes? Ik zit hier immers op vakantie in offlinemodus te spelen en wil weten of ik wel of niet op zoek moet gaan naar een wifi netwerk om de update door te voeren. Van crashes en vervelende bugs heb ik momenteel geen last. Wel van kleinere bugs zoals het niet weergeven van de slaagkansen tijdens expedities.
Ik kan niks vinden wat me opvalt.Letsnow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:16:
Brengt de laatste update interessante verbeteringen of zijn het enkel wat crash en bug fixes? Ik zit hier immers op vakantie in offlinemodus te spelen en wil weten of ik wel of niet op zoek moet gaan naar een wifi netwerk om de update door te voeren. Van crashes en vervelende bugs heb ik momenteel geen last. Wel van kleinere bugs zoals het niet weergeven van de slaagkansen tijdens expedities.
FreeReef.nl
Btw, vinden jullie sommige stemgeluiden (in dit geval van de cargo ships) ook zo irritant en nasaal? "BRING HER AROUND" nog maar te zwijgen over de monitor.. met z'n cultureel-wenselijke creepy Midden-Oosten accent.
Nope.Darker schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:57:
Helaas nog steeds geen statisticsbuilding waar ze al een tijdje om hadden beloofd..
Kan het zijn dat ik nu ineens een scherm krijg "End of Campaign" na de koningin missie? Was het eerst niet zo dat het gewoon ineens ophield zonder melding
(overigens kan ik de campaign rustig kansloos noemen. Echt zwaar ondermaats)
[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 11-07-2019 17:07 ]
FreeReef.nl
Komt deze maand niet update 4 uit waar dit gebouw inzit.Darker schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:57:
Helaas nog steeds geen statisticsbuilding waar ze al een tijdje om hadden beloofd..
Btw, vinden jullie sommige stemgeluiden (in dit geval van de cargo ships) ook zo irritant en nasaal? "BRING HER AROUND" nog maar te zwijgen over de monitor.. met z'n cultureel-wenselijke creepy Midden-Oosten accent.
Nickname KasPlantje.