Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
Tomcat84 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:38:
[...]

Heb 1 AI tegenstander van 1 ster. Ik speel met revealed map dus hield haar steeds in de gaten. Ik startte mijn expeditie naar de New World, zij zat nog op Workers. Ik vind de New world, zie gelijk twee mooie eilanden die ik wil hebben. Settle op de eerste en ga even wat anders doen voor ik de tweede ga pakken.

Heb een soort boulevard in de Old World dus ik was even aan het spelen met parkjes en dingetjes om het mooi te maken. Kijk ik even later weer in de New World, heeft zij dat eiland gelijk al gesettled 8)7
en in de Old World heeft ze inderdaad ineens al Artisans en allerlei schepen rondvaren.

Kreeg dus het idee dat zodra ik de New World vind het gelijk vrij is voor de AI en zij niet zelf nog een expeditie hoeven te doen? Dus toen toch een oude savegame geladen want ik moest en zou dat tweede eiland hebben :+
Dat merkte ik ook. Bij mij was het zelfs zo dat ik als eerste in expeditie ging (want mijn tegenstanders waren nog maar in tier 2. Speel ook met revealed map namelijk)
kom ik in the new world, heeft mijn tegenstander al een eiland ingenomen..... hoe dan?

Gisteren trouwens wel een leuke seed gevonden #9999. grote eilanden en je begint met graan, hop, huiden en aardappelen.
Alleen in the new world zijn de eilanden een beetje ruk (maar in welke seed niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
Ai is sowieso iets dat ze nog wel eens mogen gaan nakijken. In 1404 en dus nu ook in 1800 vond ik het altijd wel leuk om met alleen een boot te starten en dan aan het begin een eiland uit te kiezen. Afhankelijk van AI difficulty kon je rustig bijna 10 min rond varen in 1404 om een eiland te kiezen. Hier in 1800 vaart de AI direct naar een eiland om daar te settelen. En heeft het dus bijna geen zin meer om met alleen een boot te starten.

Dat met de nieuw world was mij ook al opgevallen zodra jij die unlocked zit de easy en medium AI daar ook. De hard Ai kan er zelfs al zitten voordat jij jou expeditie uitvoert. Waarschijnlijk medium Ai ook wel als je te lang wacht. Alleen easy Ai wacht totdat jij de expeditie klaar hebt volgens mij, maar daarna settelen ze zich daar wel meteen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
Gisteravond de 10x10 layout op bright sands aangelegd. Inmiddels heb ik 9 eilanden in the old world en worden de trade routes nou echt een groot onoverzichtelijk zooitje. Dit is hoe mijn trade route overview eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bKtWKhd/screenshot-2019-05-07-22-03-11.jpg

Gelukkig had ik vlak naast bright sands nog een nagenoeg kaal eiland liggen. Omdat de toevoer en productie van mijn overige eilanden qua worst en zeep wat terugloopt soms, heb ik besloten om dit eiland volledig te laten focussen op de levering en toevoer aan bright sands.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1K0zbcz/screenshot-2019-05-07-22-04-52.jpg

Daarnaast kwam ik in de new world nog een leuke villager quest tegen met een referentie aan de film Coco:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y8XmxP6/screenshot-2019-05-02-21-29-56.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
firedancer-88 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:27:
... Inmiddels heb ik 9 eilanden in the old world en worden de trade routes nou echt een groot onoverzichtelijk zooitje ...
In 1404 deed ik het volgende wat in 1800 end game ook wel zal werken:
- Een gunstig gelegen eiland werd "bevorderd" tot magazijn eiland. Er kwam opslag voor 999 ton goederen en de kust stond vol met pieren om zoveel mogelijk schepen aan te kunnen.
- Alle productie eilanden leveren dan hun goederen aan magazijn eiland. Ook mijn hoofdeiland leverde grondstoffen aan magazijn eiland.
- Waar nodig werd op magazijn eiland nog de laatste producten gemaakt van materialen die van verschillende eilanden kwamen.
- Alle eindproducten nodig voor de bevolking werd van magazijn eiland naar mijn hoofdeiland versleept. Op de weg terug stopte de schepen bij de meest gunstig gelegen trader om het overschot aan eindproducten te verkopen.

Dit alles maakte de handelsroutes veel overzichtelijker. Wat ik in 1800 in ieder geval doe is trade routes tussen old en new world laten varen tussen de twee eilanden in mijn bezit die het dichtste bij de rand liggen. Dus als ik straks magazijn eiland in old en new world ga benoemen dan worden dat vast deze twee eilanden.

Wat ik ook altijd doe op een bepaald moment; is een schip langs al mijn eilanden laten varen om bouw materialen te lossen. Het duurt even maar op een gegeven moment kun je altijd bouwen op welk eiland je ook maar wilt en hoef je niet meer handmatig missende stenen, staal, ramen of beton rond te zeulen (planken worden op ieder eiland gemaakt, er is altijd wel een klein hoekje voor een houthakker en een zagerij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49
BaronVR schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:32:
[...]

In 1404 deed ik het volgende wat in 1800 end game ook wel zal werken:
- Een gunstig gelegen eiland werd "bevorderd" tot magazijn eiland. Er kwam opslag voor 999 ton goederen en de kust stond vol met pieren om zoveel mogelijk schepen aan te kunnen.
- Alle productie eilanden leveren dan hun goederen aan magazijn eiland. Ook mijn hoofdeiland leverde grondstoffen aan magazijn eiland.
- Waar nodig werd op magazijn eiland nog de laatste producten gemaakt van materialen die van verschillende eilanden kwamen.
- Alle eindproducten nodig voor de bevolking werd van magazijn eiland naar mijn hoofdeiland versleept. Op de weg terug stopte de schepen bij de meest gunstig gelegen trader om het overschot aan eindproducten te verkopen.

Dit alles maakte de handelsroutes veel overzichtelijker. Wat ik in 1800 in ieder geval doe is trade routes tussen old en new world laten varen tussen de twee eilanden in mijn bezit die het dichtste bij de rand liggen. Dus als ik straks magazijn eiland in old en new world ga benoemen dan worden dat vast deze twee eilanden.

Wat ik ook altijd doe op een bepaald moment; is een schip langs al mijn eilanden laten varen om bouw materialen te lossen. Het duurt even maar op een gegeven moment kun je altijd bouwen op welk eiland je ook maar wilt en hoef je niet meer handmatig missende stenen, staal, ramen of beton rond te zeulen (planken worden op ieder eiland gemaakt, er is altijd wel een klein hoekje voor een houthakker en een zagerij).
Ik wil één centraal productie-eiland maken met alle fabrieken erop (en elektriciteit), daar ook zoveel mogelijk grondstoffen en boerderijen enzo. En dan alle producten verschepen naar het wooneiland. Op het productie-eiland zijn geen inwoners en op het wooneiland zijn geen fabrieken. Dan nog wat eilanden met alleen boeren erop.

Dat met die bouwmaterialen deed ik in 2070 ook altijd! Doe je dat hier dan ook naar de New World toe? Dan is je schip wel even onderweg met een rondje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
Da's wel een goed idee inderdaad. In het begin had ik te weinig influence voor commuter piers, dus wat lokale bevolking. Maar die hebben dan weer schnapps e.d. nodig wat weer niet op dat eiland geproduceerd kan worden. Misschien moet ik mijn populatie maar eens verhuizen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
BaronVR schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:07:
De piraat in de oude wereld is geen probleem meer nadat ik de route heb gevonden die ze altijd gebruikt. Tussen twee van mijn eilanden ligt een kleine vloot (1 ship of the line en 2 fregatten) en die zorgen ervoor dat ze mijn transport schepen niet bereikt. Omvaren doet ze niet om een of andere reden...
Dit is apart. Die route is in mijn sandbox game iedere keer anders. Het enige wat ik kan doen is de ene vaste zekerheid hanteren en dat is dat ze naar hun eiland terug willen. Daar zet ik mijn slagschepen en monitoren neer en zodra de piratenboten op de map komen deel ik ze op en stuur ik ze erop uit.

Of bedoel je de route die ze gebruiken om vanuit hun eiland, jou boten aan te vallen? Ik weet niet hoever je bent, maar deze tactiek gaat op een gegeven moment ook niet meer werken (vooral met maar 1 SotL en 2 fregatten). Mijn blokkade van 4 slagschepen (battlecruisers) werden heel snel vernietigd toen een piraten vloot van 20 gunboats even mijn slagschepen van dichtbij wilde bekijken. Weg 4 schepen, weg 16 epic items/personen die mijn schepen buffte. Zelf kon ik ze niet aanvallen zonder het eiland aan te vallen aangezien de AI altijd zijn schepen terugtrekt als je in de buurt komt. Zodoende kunnen ze in hun haven blijven uitbreiden. Enige (tijdelijke) oplossing is het eiland veroveren en de bovenstaande tactiek weer gebruiken.
enira schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:05:
[...]
- Eiland op old world opbouwen waar 5+ olievlekken liggen, zodat olie van old world voor old world wordt gebruikt, en olie uit new world voor eilanden in the new world
En hoe krijg je dit voor elkaar met +5k investors? Ik heb in totaal 4 centrale (2x industrie, 2x stad). Ik heb ongeveer 18 olievlekken (4x old world +/-14x new world) met 5 tankers die continue aanleveren en nog steeds kom ik olie te kort (genoeg opslag plaats). Mijn treinen kunnen altijd doorrijden en staan nooit stil.

[ Voor 17% gewijzigd door Joever op 08-05-2019 14:00 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Joever schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]

En hoe krijg je dit voor elkaar met +5k investors? Ik heb in totaal 4 centrale (2x industrie, 2x stad). Ik heb ongeveer 18 olievlekken (4x old world +/-14x new world) met 5 tankers die continue aanleveren en nog steeds kom ik olie te kort (genoeg opslag plaats). Mijn treinen kunnen altijd doorrijden en staan nooit stil.
Mijn hoofdeiland heeft zelf 6x olie daar heb ik 2 stations bij gezet (beide 3 bronnen) en ik kan 5 stations daar prima van olie voorzien. Ik heb iets van 3k investors momenteel.

-Edit: de productie bij de olie stations staat wel op 150% dat levert, maar -8 happyness op dus dat valt mij enorm mee.

[ Voor 12% gewijzigd door SMD007 op 08-05-2019 14:05 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
SMD007 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Mijn hoofdeiland heeft zelf 6x olie daar heb ik 2 stations bij gezet (beide 3 bronnen) en ik kan 5 stations daar prima van olie voorzien. Ik heb iets van 3k investors momenteel.

-Edit: de productie bij de olie stations staat wel op 150% dat levert, maar -8 happyness op dus dat valt mij enorm mee.
Helaas heeft mijn hoofdeiland 0 olie dus ik moet het allemaal vervoeren. Maar de productie hoger zetten is inderdaad nog niet zo'n stom idee. Normaal blijf ik altijd van de productiemodifier af vanwege happiness.

edit:typo

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
migchiell schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Ik wil één centraal productie-eiland maken met alle fabrieken erop (en elektriciteit), daar ook zoveel mogelijk grondstoffen en boerderijen enzo. En dan alle producten verschepen naar het wooneiland. Op het productie-eiland zijn geen inwoners en op het wooneiland zijn geen fabrieken. Dan nog wat eilanden met alleen boeren erop.
Magazijn eiland is ook een productie eiland bij mij. Alleen alles wat ik op een normaal productie eiland al kan bewerken tot een halffabricaat of eindproduct doe ik ook. Het is handiger om van een eiland bier naar magazijn eiland te brengen, dan van een eiland graan en hop naar magazijneiland brengen en dan tot bier verwerken. Is er geen graan en hop mogelijk op een eiland, dan worden de grondstoffen wel ingevoerd naar magazijn eiland om daar tot bier gemaakt te worden.
Dat met die bouwmaterialen deed ik in 2070 ook altijd! Doe je dat hier dan ook naar de New World toe? Dan is je schip wel even onderweg met een rondje...
Nee, alleen een old world rondje. In de new world heb ik maar 3 eilandjes en is het nog wel te overzien. Indien nodig laat ik later daar ook een schip rondjes varen. Ik heb op dit moment nog geen probleem met olie dus misschien dat ik later wel beton en zo naar de new world laat verdelen.

Overigens een top item wat ik heb: een item wat in de trade union elektriciteit levert... Deze trade union staat midden tussen mijn staal, fietsen, stoommachines en naaimachines productie en voorziet een kolen en een ijzermijn van stroom. Goed, er ontploft wat vaker een fabriek en de onderhoudskosten zijn hoog, maar ik heb geen elektriciteitscentrale en olietankers nodig. Dit in combinatie met olie op mijn hoofdeiland en een elektriciteitscentrale voor mijn 3k+ investors zorgt ervoor dat stroom niet mijn grootste probleem is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
release notes voor de nieuwe update van volgende week

https://www.anno-union.co...-at-our-next-game-update/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Ik zie dat ze eindelijk de passive defence modus aan gaan passen.
Lees helaas niks over het domme gedrag van schepen dat ze op de rand van de map stil blijven liggen als ze op expeditie moeten. Of random stoppen als je ze een taak geeft ergens heen te varen.

Hopelijk zorgt dit voor een iets betere schip ervaring. Dat is toch wel mijn grootste punt van aandacht met dit spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joever
mike0001 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:32:
[...]

Ik zie dat ze eindelijk de passive defence modus aan gaan passen.
Lees helaas niks over het domme gedrag van schepen dat ze op de rand van de map stil blijven liggen als ze op expeditie moeten. Of random stoppen als je ze een taak geeft ergens heen te varen.

Hopelijk zorgt dit voor een iets betere schip ervaring. Dat is toch wel mijn grootste punt van aandacht met dit spel.
Eindelijk. Kan mij de momenten nog goed herinneren dat ik dacht dat ik in een nachtmerrie zat.
4 Battlecruisers op defense in een haven van mij nabij piraat Anne Harlow (aangezien mijn haven met regelmaat aangevallen wordt door haar). "One of your ships is under attack". Even kijken, oww dat zijn maar 3 gunboats tegen mijn 4 cruisers, prima ik ga verder bouwen. Appeltje eitje.
Paar minuten later "One of your ships is under attack"......nog steeds?? Even kijken.....
Uhm waar zijn mijn andere 3 battlecruisers en waarom is drijf die ene cruiser in de haven van Anne en drijven er 12 kratjes om hem heen?........ ;w

Dit gezegd hebben mogen ze ook wel wat aan de berichtgeving doen. Dit wordt momenteel allemaal 'netjes' gequeued. Echter mag het feit dat mijn eerste battlecruiser tot zinken is gebracht wel even naar voren geschoven worden en meteen vermeld worden. Tegen de tijd dat ik te horen kreeg dat mijn 3 cruiser tot zinken gebracht waren en ik mij gefocused had op die laatste cruiser, kreeg ik pas het eerste bericht dat er "Ship destroyed" was.

Ook fijn om te lezen dat de battlecruiser gebuffed wordt. Deze is, ondanks zijn steamengine en superieure range, aan de zwakke kant gezien de kosten om deze te maken en te onderhouden. 3 SotL maken gehakt van 2 battlecruiser tegen een fractie van de prijs.

Een bug die ik overigens met enige regelmaat heb in de late game is het feit dat zowel Anne Harlow als Jean Le Fortune verdwijnen van mijn diplomacy screen. Dit gebeurd pas nadat ik ze minimaal een maal van de kaart geveegd heb. Zodra ze verslagen zijn, verdwijnen ze uiteraard. Na een tijd komen ze weer terug en kan je weer politiek met hun bedrijven. Nu komt echter de bug (met regelmaat) dat hun portret in het diplomacy scherm in een keer verdwijnen terwijl ik ze 2 seconden ervoor nog een compliment o.i.d. heb gegeven. Vervolgens gaan ze op vrolijke voet verder met het vernietigen van mijn schepen terwijl ik geen staak-het-vuren meer kan aanvragen. Erg frustrerend.

[ Voor 22% gewijzigd door Joever op 09-05-2019 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:04
Gisteravond toch nog wel wat kunnen dingen kunnen fixen, to-do lijstje uit vorige post.

Doorgehaald wat ik niet meer hoef te doen, de rest is nog actueel:
- Nogmaals 15 schepen bouwen om npc volledig weg te vegen van new world
- Trade routes herstellen wat betreft missende cargo schepen
- Koffie toevoer fixen, dat was het enige wat de investors echt tekort kwamen (toevoer was gewoon te weinig)
- Eiland op old world opbouwen waar 5+ olievlekken liggen, zodat olie van old world voor old world wordt gebruikt, en olie uit new world voor eilanden in the new world
- New world eiland inrichten met pearls, aangezien ik nu ook nog geen jewelry toevoer heb.
- Productiechain voor automobiles opzetten, deze had ik ooit 900 geloot bij het overnemen van een eiland, maar zijn inmiddels op
- Stad uitbreiden naar 10k investors, hierbij productie uitbreiden (zag dat ik met 6k al teruglopend aantal fietsen had)
- Trade unions fixen met buffs voor industries, hierbij 1 of max 2 specifieke industries per eiland hebben.

Was best een beetje irritant. Toen ik namelijk de NPC verslagen had werd de 2e neutral npc ook ineens At War met me. Maar doordat eilanden overnemen ook influence kost (die ik dus meteen moet verdedigen) had ik te weinig over om die npc ook nog even van de kaart te vegen. Heb 1 eiland van hem met shares over weten te nemen, waar echt mega veel investor meuk stond. Inmiddels heb ik een ceasefire weten te sluiten, wil eigenlijk richting non aggressive pact zodat niet weer alles in elkaar dondert.

Nu moet ik dus echt als eerste die koffie fixen en dat probleem wordt alleen maar groter omdat ik meer investors nodig heb voor meer influence, maar mijn lampen gingen gisteren als een speer naar beneden qua voorraad. Chocola en sigaren koop ik voor nu gewoon bij de vendor, zolang dat dat genoeg is ga ik dat niet fixen met eigen productie.
Joever schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Joever schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:08:
[...]Helaas heeft mijn hoofdeiland 0 olie dus ik moet het allemaal vervoeren. Maar de productie hoger zetten is inderdaad nog niet zo'n stom idee. Normaal blijf ik altijd van de productiemodifier af vanwege happiness.
Dat verklaart een hoop. :) Op mijn main eiland heb ik 5x een vlek liggen, wat bijna genoeg is. Ik denk namelijk dat jouw probleem het zit in het optijd brengen van de olie, ipv dat het echt een tekort aan olie opzich zelf is. Met 18 vlekken moet je meer dan genoeg olie hebben namelijk.
firedancer-88 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:27:Gisteravond de 10x10 layout op bright sands aangelegd. Inmiddels heb ik 9 eilanden in the old world en worden de trade routes nou echt een groot onoverzichtelijk zooitje. Dit is hoe mijn trade route overview eruit ziet:
[Afbeelding]
Dat is iets wat ze nog echt wel moeten fixen inderdaad. Trade routes kan je prima een eigen naam geven, maar de sortering is statisch. Hier staat ook alles door elkaar wat het niet overzichtelijker maakt. Ook het indelen van ships in een trade route kan gebruiksvriendelijker. Het wijzigen van goods per slot bijv. Ik wil dezelfde goods bij elkaar hebben in het rijtje, niet om en om.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:47

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Nou, gisterenavond ben ik ook weer bezig geweest met Anno. Helaas vond een van m'n bondgenoten dat mijn andere bondgenoot te groot werd en besloot om oorlog te gaan voeren met de andere bondgenoot. Toen ik vervolgens moest kiezen tussen m'n twee bondgenoten heb ik besloten om één van de twee te volgen, maar dat had weer gevolgen voor alle andere NPC op het eiland. Binnen één muisklik had ik oorlog met 3 NPC. Gevolg:

- Alle routes gingen verloren
- Bevolking werd opstandig doordat er niet genoeg goods op sommige eilanden kwamen
- De rode cijfers vlogen om de oren (schepen maken die vervolgens ook weer direct vakkundig op de zeeboden kwamen te liggen)

Vervolgens kwam één van de NPC's aan met een 10tal SotL's. Dus heel m'n eiland weggevaagd. Ik heb er echt de pest in gehad gisteravond. Aankomend weekend maar weer opnieuw beginnen :(

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-06 22:57
Robinvdh5 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:14:
Nou, gisterenavond ben ik ook weer bezig geweest met Anno. Helaas vond een van m'n bondgenoten dat mijn andere bondgenoot te groot werd en besloot om oorlog te gaan voeren met de andere bondgenoot. Toen ik vervolgens moest kiezen tussen m'n twee bondgenoten heb ik besloten om één van de twee te volgen, maar dat had weer gevolgen voor alle andere NPC op het eiland. Binnen één muisklik had ik oorlog met 3 NPC. Gevolg:

- Bevolking werd opstandig doordat er niet genoeg goods op sommige eilanden kwamen
- De rode cijfers vlogen om de oren (schepen maken die vervolgens ook weer direct vakkundig op de zeeboden kwamen te liggen)

Vervolgens kwam één van de NPC's aan met een 10tal SotL's. Dus heel m'n eiland weggevaagd. Ik heb er echt de pest in gehad gisteravond. Aankomend weekend maar weer opnieuw beginnen :(
Gisteravond heb ik bijna precies hetzelfde meegemaakt, maar ben ik gestopt zodra ze mij begonnen aan te vallen. Binnenkort maar weer een sandbox beginnen zónder AI en zónder piraten. Ben ze even beu en wil Investors bereiken :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Robinvdh5 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:14:

Bondgenoten kunnen inderdaad erg wispelturig zijn. Tevens wordt er op politiek niveau maat 2 standaarden gemeten. Als mijn cargo stoomschip wordt aangevallen door piraten en ik vaar snel naar mijn ally zijn haven (met repair crane en kanonnen) dan doen ze niets omdat ze een staak-het-vuren hebben met de piraat. Ook is er geen mogelijkheid om hulp te vragen.
Als ik echter een staak-het-vuren (of zelfs een handelsovereenkomst) met de piraat heb en diezelfde ally komt in een oorlog met die piraat terecht (grote kans), dan MOET ik mee in die oorlog. Geen keuze om nee te zeggen ik moet mee. Weg reputatie (waar je bij piraten best lang over doet), weg handelsovereenkomst.
Zodoende ga ik ook niet meer snel een alliance aan omdat dit over het algemeen een eenrichtingsverkeer is.
Dit mogen ze van mij wel aanpassen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Joever schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Bondgenoten kunnen inderdaad erg wispelturig zijn. Tevens wordt er op politiek niveau maat 2 standaarden gemeten. Als mijn cargo stoomschip wordt aangevallen door piraten en ik vaar snel naar mijn ally zijn haven (met repair crane en kanonnen) dan doen ze niets omdat ze een staak-het-vuren hebben met de piraat. Ook is er geen mogelijkheid om hulp te vragen.
Als ik echter een staak-het-vuren (of zelfs een handelsovereenkomst) met de piraat heb en diezelfde ally komt in een oorlog met die piraat terecht (grote kans), dan MOET ik mee in die oorlog. Geen keuze om nee te zeggen ik moet mee. Weg reputatie (waar je bij piraten best lang over doet), weg handelsovereenkomst.
Zodoende ga ik ook niet meer snel een alliance aan omdat dit over het algemeen een eenrichtingsverkeer is.
Dit mogen ze van mij wel aanpassen vind ik.
Dat ze het mogen aanpassen ben ik helemaal met je eens. Het is eenrichtingsverkeer, ik zie namelijk echt helemaal geen voordelen van een bondgenoot. Een handelsovereenkomst geeft net zoveel voordelen en (achteraf) had ik het zelf ook hierbij moeten laten. Leuk natuurlijk om te zien dat je bondgenoten hebt, maar je moet er wel iets aan hebben.

In m'n volgende poging zal ik in elk geval geen bondgenoten meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Robinvdh5 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Dat ze het mogen aanpassen ben ik helemaal met je eens. Het is eenrichtingsverkeer, ik zie namelijk echt helemaal geen voordelen van een bondgenoot. Een handelsovereenkomst geeft net zoveel voordelen en (achteraf) had ik het zelf ook hierbij moeten laten. Leuk natuurlijk om te zien dat je bondgenoten hebt, maar je moet er wel iets aan hebben.

In m'n volgende poging zal ik in elk geval geen bondgenoten meer maken.
Ik ga ook geen allianties aan. Alleen soms een handelsovereenkomst (al handel ik vrij weinig omdat ik alle resources gewoon zelf nodig ben. En blijf toch een zuinige Hollander dat ik niets koop haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Wat van mij ook wel aangepast mag worden zijn de expedities. Momenteel vind ik het geen leuk onderdeel.
Met grote regelmaat krijg ik "situaties" op mijn expeditie die niets te maken hebben met 3 categorieën waar ik mijn expeditie op voorbereid. Stel voor een expeditie met op 1 diplomacy, 2 hunting en 3 medicine. Ik bereid mijn expedtie hierop voor met zoveel mogelijk punten in de 3 bovenstaande categorieën en vervolgens zijn 3 van de 6 "situaties" gebaseerd op andere categorieën (Force, Crafting, Naval Power) waarbij geen oplossing voor de 3 hoofdcategorieën te kiezen is, waardoor er kans is dat een situatie fout gaat en ik een epic item (persoon) verlies. Dat er zo nu en dan eens een situatie waar je je niet op voorbereid heb voorkomt is niet erg, maar ik zie het helaas te vaak waardoor het voorbereiden minder leukt wordt. Je kunt beter allround gaan dan specialiseren.

Hoe tackelen jullie overigens de zoo expedition missies? 9/10 keer heb je hunting nodig en er zijn maar zeer weinig hunting items. Er is een legendary person met +50, een legendary met +25, een epic item met +35 en de dire wolf heeft +30. De rest is allemaal 20 of minder. Tevens ben ik geen enkel item die ik net genoemd heb tegen gekomen terwijl ik er al aardig wat uurtjes in heb zitten. Dit terwijl ik dood gegooid word met diplomacy, force en naval power items/persons.
mike0001 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Ik ga ook geen allianties aan. Alleen soms een handelsovereenkomst (al handel ik vrij weinig omdat ik alle resources gewoon zelf nodig ben. En blijf toch een zuinige Hollander dat ik niets koop haha)
Je kan leuk geld verdienen met het verkopen met producten die in overvloed zijn. Tenzij je je productie t.o.v. je inwoners geoptimaliseerd hebt (of een tekort hebt aan), zijn er altijd wel goederen welke te veel zijn. Mits je handmatig je fabrieken aan en uitzet, of de productie lager zet, ben je geld weg aan het gooien zodra je warenhuis vol is maar je fabrieken blijven draaien. Je kan dan beter de goederen verkopen d.m.v. een hoog treshold in te stellen, zodat je altijd goederen op voorraad hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Joever op 09-05-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Joever schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:

Hoe tackelen jullie overigens de zoo expedition missies? 9/10 keer heb je hunting nodig en er zijn maar zeer weinig hunting items. Er is een legendary person met +50, een legendary met +25, een epic item met +35 en de dire wolf heeft +30. De rest is allemaal 20 of minder. Tevens ben ik geen enkel item die ik net genoemd heb tegen gekomen terwijl ik er al aardig wat uurtjes in heb zitten. Dit terwijl ik door gegooid word met diplomacy, force en naval power items/persons.
Ik gooi mijn schip voornamelijk vol met kolen. Die schijnen kwa materialen het meest aan hunting te doen.
Ik pak ook meestal items die gevraagd worden (die passen in de extra slots van mijn schip) en materialen in de normale slots. Zo heb ik meestal wel genoeg om een expeditie aan te gaan (en combineer dan om van alles iets te hebben)
Al ben ik het wel helemaal met je eens dat expedities niet heel prettig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

mike0001 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Maar met handelsovereenkomsten kan je teveel geproduceerde zaken verkopen aan handelspartners. Dat zorgt voor extra inkomen. Dat is volgens mij het grootste voordeel. Koop zelf namelijk nooit wat in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
mike0001 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Ik gooi mijn schip voornamelijk vol met kolen. Die schijnen kwa materialen het meest aan hunting te doen.
Ik pak ook meestal items die gevraagd worden (die passen in de extra slots van mijn schip) en materialen in de normale slots. Zo heb ik meestal wel genoeg om een expeditie aan te gaan (en combineer dan om van alles iets te hebben)
Al ben ik het wel helemaal met je eens dat expedities niet heel prettig werken
Kolen en huiden etc gebruik ik ook, maar dat is zonde van je slots waardoor je vaak keuzes moet maken die gewoon niet prettig zijn. De balans is gewoon weg. Bij diplomacy of naval power kan ik keuzes maken met een waarde van +150. Bij hunting mag ik blij zijn als ik de +45 aantik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Joever schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:

Je kan leuk geld verdienen met het verkopen met producten die in overvloed zijn. Tenzij je je productie t.o.v. je inwoners geoptimaliseerd hebt (of een tekort hebt aan), zijn er altijd wel goederen welke te veel zijn. Mits je handmatig je fabrieken aan en uitzet, of de productie lager zet, ben je geld weg aan het gooien zodra je warenhuis vol is maar je fabrieken blijven draaien. Je kan dan beter de goederen verkopen d.m.v. een hoog treshold in te stellen, zodat je altijd goederen op voorraad hebt.
Geld is bijna nooit een probleem. Ik heb mijn economie redelijk op orde (met een gemiddelde flow van 4-8000 coins)
Ik zie ook vaak dat ik ergens een goedje mis als mijn flow ineens zakt naar de 1000-2000 coins.
Ik zit momenteel in Tier 4 met > 2 miljoen coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
mike0001 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Geld is bijna nooit een probleem. Ik heb mijn economie redelijk op orde (met een gemiddelde flow van 4-8000 coins)
Ik zie ook vaak dat ik ergens een goedje mis als mijn flow ineens zakt naar de 1000-2000 coins.
Ik zit momenteel in Tier 4 met > 2 miljoen coins
Des te verder je komt des te makkelijk je cashflow wordt. Die van mij zit ergens op 60k momenteel. Investors FTW.
Ondanks dat de flow geen probleem is, is geld overboord gooien altijd zonde. Dit terwijl het verkopen van te veel goederen binnen enkele seconden geregeld is.

De fluctuatie in je cashflow bij het missen van een goed is normaal. Ieder goed is een x aantal personen waard. Voldoe je aan de behoefte krijg je namelijk in iedere woning zoveel van deze persoon erbij. Valt dit goed weg, valt het aantal personen weg. Ieder persoon is een x bedrag waard afhankelijk van zijn/haar tier. Dit bedrag maal het aantal personen loopt je vervolgens mis. Zodoende is het van belang dat je productie zo efficiënt mogelijk blijft.

Hiermee moet je ook rekening houden als je een deel van je stad gaat upgraden naar het volgende tier. Voor sommige goederen houd dit in dat de consumptie maal een bepaalde aantal gaat waardoor je ineens een extreem te kort kan hebben. Van de andere kant kan het zijn dat je van een ander goed in eens een gigantisch overschot krijgt omdat het nieuwe tier deze niet meer nodig heeft. Het kan dan zomaar zijn dat je warenhuis binnen no-time vol is en je fabrieken voor niets draaien waardoor je inkomsten en/of happiness misloopt .

Een andere reden voor de fluctuatie kan zijn dat een share van een eiland terug gekocht wordt. Dit kan ook een grote dip in je cashflow geven als het om een share gaat van een groot eiland. Zelf heb ik het idee dat shares kopen maar op 2 momenten interessant is. 1) Je koopt ze van een klein eiland waarvan je weet dat dit enorm gaat groeien (aangezien de kosten van de share afhankelijk is van de waarde van het eiland) of 2) zodra je een eiland wilt opkopen. Op andere momenten zie ik het nut niet echt. Ik kan 500k uitgeven voor een share en krijg er 7k inkomsten voor terug. Tegen de tijd dat ik mijn investering echter terug heb, is de share allang weer terug gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joever schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Op andere momenten zie ik het nut niet echt. Ik kan 500k uitgeven voor een share en krijg er 7k inkomsten voor terug. Tegen de tijd dat ik mijn investering echter terug heb, is de share allang weer terug gekocht.
Maar hier krijg je ook weer cash voor terug. Ik kon nog niet duidelijk zien hoeveel dat is, maar ik neem aan dat het minimaal een vergelijkbaar bedrag is, of meer als het eiland gegroeid is. Dan heb je dus alsnog winst.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
fsfikke schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Maar hier krijg je ook weer cash voor terug. Ik kon nog niet duidelijk zien hoeveel dat is, maar ik neem aan dat het minimaal een vergelijkbaar bedrag is, of meer als het eiland gegroeid is. Dan heb je dus alsnog winst.
Je krijgt (een deel van) je inleg terug? Dit wist ik dus niet. Ik zit ergens in de 60 miljoen of zo dus heb dat ook niet echt meer in de gaten (mis een financieel overzicht hierin). Goed om te weten. Dan wordt het dus wel interessant om zoveel mogelijk (zover reputatie het toelaat) shares te kopen. Weet iemand toevallig de concrete cijfers/percentages?

Bedankt +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Eindelijk weer eens een niet futuristische Anno, heb nu eindelijk ook de tijd om weer eens flink wat uren mezelf te verliezen.

Is er toevallig nog iemand die mij aan een kortingscode kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

plapz0r schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:54:
Eindelijk weer eens een niet futuristische Anno, heb nu eindelijk ook de tijd om weer eens flink wat uren mezelf te verliezen.

Kijk even terug in dit topic zou ik bijna zeggen ;)
[...]

Wow dat wist ik ook niet.. Dat heeft me dan behoorlijk wat geld gekost vrees ik, aangezien m'n eiland bijna geheel overgenomen was door NPC's.

[ Voor 40% gewijzigd door TweakOverflow op 09-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:06
plapz0r schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:54:

Denk niet dat het de bedoeling is van dit topic, is hier ooit eens aangehaald

Als ik me niet vergis is sinds gisteren trouwens niet meer mogelijk om kortingscodes te gebruiken op pre-orders of releases van minder dan 3 maand in de EU (zoals in USA het geval al was), had ik vaag op reddit gelezen

Ik heb de game even aan de kant gelaten, ik begin terug na de eerste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

AntiChrist7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Als ik me niet vergis is sinds gisteren trouwens niet meer mogelijk om kortingscodes te gebruiken op pre-orders of releases van minder dan 3 maand in de EU (zoals in USA het geval al was), had ik vaag op reddit gelezen
Als dat zo is dan zou dat een hele goede keuze zijn. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gaat vragen om kortingscodes. Als je echt zo geïnteresseerd bent in een spel dan koop je het gewoon voor het geld dat de uitgever ervoor vraagt en anders wacht je op acties waardoor het spel goedkoper wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

AntiChrist7 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Denk niet dat het de bedoeling is van dit topic, is hier ooit eens aangehaald

Ik heb de game even aan de kant gelaten, ik begin terug na de eerste update
Mijn excuus. :)

Vorige delen waren ook hun geld meer dan waard. Dus.. Downloading as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 10:19
[...]

Je krijgt het geld dan terug. Je krijgt zelfs geld als iemand je share koopt. ga eens kijken of je in het begin al shares kan kopen van mensen. dat zou mijn leven een stuk goedkoper maken

Wat betreft alliancies. Gek genoeg vertrouw ik de piraten nog het meest die slepen me niet steeds in oorlog. Ik merk wel dat met twee sterren gasten spelen ik gewoon bezig ben met schepen te bouwen en mensen al vrij snel aan het aanvallen ben. Gewoon om ze kort te houden. Ik ben hier meer mee bezig dan in bijvoorbeeld 2070. Wel leuk maar wel weer iets dat aandacht kost

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

GerGio schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Je krijgt het geld dan terug. Je krijgt zelfs geld als iemand je share koopt. ga eens kijken of je in het begin al shares kan kopen van mensen. dat zou mijn leven een stuk goedkoper maken
In hoeverre zit er een financieel overzicht in Anno? Ik heb de inkomsten/uitgave bovenin het scherm wel gevonden, maar vraag me af of er andere views zijn. Ik vind het nu nogal onduidelijk waarom er kosten gemaakt worden en waardoor dat veroorzaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Volgens mij is het gebouw dat je een overzicht geeft van alles nog in de maak. Dus momenteel kan je niet meer doen dan bovenin de zaken aflezen. en/of zelf gaan zitten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:06
Robinvdh5 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:11:
[...]

Als dat zo is dan zou dat een hele goede keuze zijn. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gaat vragen om kortingscodes. Als je echt zo geïnteresseerd bent in een spel dan koop je het gewoon voor het geld dat de uitgever ervoor vraagt en anders wacht je op acties waardoor het spel goedkoper wordt gemaakt.
Ik vind weinig mis met een systeem maken dat loyale uplayspelers beloont. Het is een incentive om meer via de store te verkopen. Het probleem is dat die gegenereerde codes niet aan een account gekoppeld zijn/waren. Ik heb 1500+ punten, ik had dus makkelijk 15 mensen €12-15 kunnen besparen (en dan heb je dus ook mensen die om codes beginnen vragen). En uplay punten zelf zijn supermakkelijk te verdienen

Maar het klopt wel dat games tegenwoordig erg snel in promo gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
Hoe bereken je hoeveel van een bepaald type goederen een bepaalde hoeveelheid mensen per tijdseenheid nodig heeft?

Ik overweeg om een klein unsettled eilandje te claimen waar toevallig erg veel minenable resources opzitten maar heb daar niet de ruimte om allerlei aardappelboerderijen etc te bouwen. Wil dus eigenlijk een aanvoerroute opzetten met de aantallen gebaseerd op de hoeveelheid inwoners die ik nodig heb voor de mijnen en de tijd die het mn bootje kost om heen en weer te pendelen.

Iemand tips?

Alternatief is misschien een commuter pier en er simpelweg een onbewoond werkkampeiland van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
zolang je geen super grote storage hebt kan je opsig gewoon een groote lading laten komen?

zodra de opslag vol zit past het zigt vanzelf aan naar de vrije ruinte in het schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28

PB-powell

Mr. Laziness

Tomcat84 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:02:
Hoe bereken je hoeveel van een bepaald type goederen een bepaalde hoeveelheid mensen per tijdseenheid nodig heeft?

Ik overweeg om een klein unsettled eilandje te claimen waar toevallig erg veel minenable resources opzitten maar heb daar niet de ruimte om allerlei aardappelboerderijen etc te bouwen. Wil dus eigenlijk een aanvoerroute opzetten met de aantallen gebaseerd op de hoeveelheid inwoners die ik nodig heb voor de mijnen en de tijd die het mn bootje kost om heen en weer te pendelen.

Iemand tips?

Alternatief is misschien een commuter pier en er simpelweg een onbewoond werkkampeiland van maken?
Hoe klein is klein? Met 1 schnapps lijn kan je best veel farmers en workers voorzien. En zijn in dit topic her en der calculators gepost, je zou die kunnen proberen. En anders maak je een trade route die maar 10/15 ton verplaatst ipv de volle 50 per slot en dan even aankijken hoe het gaat. Het is gelukkig een luxury good dus als men een tijdje zonder zit zou het nog goed moeten gaan

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
Tomcat84 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:02:

Iemand tips?

Misschien heb je hier wat aan https://schwubbe.de/index.php is ook in engels te zetten .
Er is ook een spreadsheet https://www.reddit.com/r/...calculator_v4_population/
of deze
https://glkwhr.com/anno1800helper/.

[ Voor 10% gewijzigd door leekers op 10-05-2019 05:54 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
Bedankt!

Die eerste en laatste zijn handig denk ik. De ene geeft consumption per uur en de ander per minuut. Als ik dan handmatig de traderoute timing bekijk dan kan ik berekenen wat ie elke keer zou moeten aanvoeren.

Die Ultimate calculator vind ik persoonlijk veel te onoverzichtelijk en groot, maar dat kan aan mij liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren een nieuwe game begonnen op Advanced: Maar dan wel met grote eilanden, Grote map, map revealed. Redelijk goede seed tot dus ver enige vet verveldende is dat de piraat in het midden zit en dat is onhandig met missies want je kunt je schip niet zomaar ergens naartoe laten varen en dat koste me dus al een Flagschip. Daarnaast begonnen met 50K inplaats van 75K en inkomsten om medium. Een 2 sterren spelen en twee 1 sterren spelers. Starten met alleen een Flagship dus geen eiland met haven.

Na 1 uur en 5 minuten had ik Artisans. Had sneller gekunt maar ik had al een redelijke stad neer gezet om redelijk wat geld te krijgen. Een aantal dingen die best wel hielpen was het volgende:
  • Meteen een share gekocht van de twee sterren speler. Kost dan 30K. Maar levert ook meteen geld op omdat hij best goed groeit. nu krijg ik er ongeveer 300 voor. Voor mij compenseerd dit bijna de volledige royal taxes die ik moet betalen vanwege het formaat stad.
  • Zet aan het begin de inkoop van staal in elk geval aan. Koop gewoon maximum in. Betekend dat je met een beetje geluk nog geen staal productie nodig hebt om bij Artisans te komen.. Dan kun je bijna meteen kolen mijnen. Is toch een stuk handiger. Je hebt daarna wel meteen een staal productie nodig want die gasten hebben dat nodig om te upgraden. En als je MP speeld zoals ik weleens doe ben je vrij snel in de nieuwe wereld en dan heb je eilanden voor het kiezen. Is een groot voordeel.
  • Cash is dan in het begin lastig. Maar met een deel quests kom je een heel eind. Je hebt namelijk nog maar 20K over nadat je een share hebt gekocht
  • Probeer er zoveel mogelijk voor te zorgen dat je brandweer al neerzet voordat je er huizen omheen bouwt. ik had letterlijk 2 minuten nadat ik een nieuw deel stad had gebouwt al brand in dat stuk. brand kost happiness en is daarmee veel duurder dan de upkeep van de brandweer
Vanmiddag even verder denk ik. Ik ga wat aandacht besteden aan een tweede eiland om ervoor te zorgen dat ik een deel van mijn productie kan verplaatsen. Ook moet ik verder met upgraden van mijn artisans om ervoor te zorgen dat ik ships of a line kan gaan bouwen. Ik kwam erachter dat een van mijn NPC op echt een gigantisch eiland zit waarop ik waarschijnlijk echt een mega stad kan gaan bouwen. Dus daar wil ik zo snel mogelijk van af. Dat is een 1 sterren speler dus dat zou goed moeten komen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Mijn vrije dagen zijn begonnen dus gisteren heerlijke 8+ uur zitten gamen. :)

Flink in de Nieuwe Wereld begonnen, eiland in gebruik genomen waarop ik onder andere flink rum ga fabriceren.

In de Oude Wereld mijn hoofdeiland naar de 10x10 grid omgewerkt (wel ff wennen, die grid wórd heel mooi maar je moet opeens over alles opnieuw nadenken en de huizen zijn in eerste instantie minder mooi aaneengesloten dan in een 9x9 grid) en de eerste Engineers zijn aangekomen.

Helaas kwam ik er té laat achter dat een kopersmelterij vervuilend is, dus die moet ik alsnog verplaatsen en dát betekend dat ik effectief 2 commuter piers moet gaan bouwen en flink wat transport om moet gooien omdat ik dat eiland echt zo goed mogelijk pollution vrij wil hebben. (Helemaal gaat niet lukken, ik wil uiteindelijk investors op dat eiland en dan moet er electricity komen, dus helaas powerplants en die zijn vervuilend.)

Plan voor de komende 3 dagen is (naast lekker in de tuin werken en wat kleine klusjes in huis), 2 commuter piers, waarvan 1 op een eiland waar al staalindustrie zit. Vervolgens alle vervuilende industrie proberen op dat eiland te concentreren.

Ik twijfel wel of ik niet alsnog dingen als brillenfabricage en eigenlijk alles waar je engineers voor nodig hebt op mijn hoofdeiland zet, of juist op dat werkeiland en alleen de eindproducten verplaats. Dat werkeiland kan ik dan voorzien van veel opslag, alle raw goods daarheen, workforce delen met mijn hoofdeiland, mogelijk nog een 3e commuter pier bouwen op een extra wooneiland en gaan.

Misschien dat ik daar dan ook mijn steam shipyard bouw. Dat kan prima als de workforce verdeeld is en dat eiland ligt dicht genoeg bij de rand om niet bij ieder nieuw schip meteen minuten kwijt te zijn met varen naar de plek waar ik mijn schepen in de regel verzamel. (Ik heb wat schepen in de baai van mijn hoofdeiland liggen die ik niet permanent in zet, maar puur voor expeditions en om ad-hoc zaken bij de traders weg te halen of bijvoorbeeld staal van mijn werkeiland naar mijn hoofdeiland zodat ik daar wat kan bouwen dat staal nodig heeft.)

Ook probeer ik de nieuwe wereld verder te ontwikkelen. Koffie verbouw ik d'r al. Dat willen ze nu zelf en ik probeer nu een flinke productie op te zetten zodat ik straks klaar ben voor de engineers die op een bepaald moment ook koffie willen.

In de Oude Wereld wil ik juist verder mijn bierproductie uitbreiden, zodat ik een line op kan zetten naar de Nieuwe Wereld want ook daar gaat er een moment komen dat ze bier willen.

De Nieuwe Wereld gaat nu echt in ontwikkeling komen. Én worden daar de eisen hoger, maar heb ik ook steeds meer goederen nodig voor de Oude Wereld.

Straks maar eens een lijstje maken van wat ik in welke volgorde wil gaan doen. Het gaat niet heel lang meer duren of ik heb electricity nodig. Dat word nog spannend. Het word ook het moment dat ik misschien wat Schooners moet gaan vervangen door grotere schepen die én meer én diversere spullen mee nemen, plus heen- en terugtransport doen.

Geld is even een uitdaging. Door mijn reorganisatie komt er maar 5K per maand binnen en niet ieder eiland maakt netto winst. Ook dát moet op het lijstje. Ik wil dat ieder eiland sowieso zelfvoorzienend is qua inkomsten, dus een + per eiland financieel.

Word een lang lijstje. :)

Gelukkig heb ik tot en met maandag vrij en zijn de klussen in huis alles bij elkaar niet meer dan een uur of 8 werk. (Waarvan de tuin de grootste klus is.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
Handig voor een algemeen gevoel voor wat er nodig is, maar er zijn zoveel effecten die hier invloed op hebben dat ik hier zeker niet op vertrouw...

Zo heb je:
- items in je trade union die productiviteit verhogen
- festivals die productiviteit verhogen (bier festival is mijn favoriet; dat wordt steevast gevierd met bier, schnapps en rum fabrieken die spontaan beginnen te ontploffen)
- festivals die in goederen voorzien
- kranten artikelen die het verbruik sterk kunnen verhogen (en dan opeens sterk reduceren na een twitter bericht van mij naar de uitgever)

...en dan ben ik vast nog wel invloeden vergeten.

Zelf richt ik me op mijn warehouse. Daar staan eindproducten op mijn hoofdeiland allemaal in de verkoop op 50t onder het maximum. Dus bij een warehouse grootte van 350t verkoop ik alles boven 300t. Een blik op het overzicht laat snel zien waar ik minder dan 280t van heb en in de gate moet houden. Dat kan nieuwe productie zijn die nog aan het opvullen is maar ook bijvoorbeeld het moment dat de koffieautomaten zijn uitgevonden in de old world en de koffie niet meer aan te slepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:46

YES

Moderator General Chat
Even een wat meer random vraag tussendoor:
Ik lees hier veel mensen over schnapps en beer productie. Echter staan die nooit als echte needs bij de inwoners bij mijn game? Waarvoor dienen die producten? Zijn het 'luxe-goederen' voor de inwoners en stijgt de happiness en daarmee je inkomen of daalt de kans op rellen of zo als je het wel produceert of hoe moet ik dit zien? Ik produceer het namelijk domweg niet omdat het niet nodig lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

YES schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:49:
Even een wat meer random vraag tussendoor:
Ik lees hier veel mensen over schnapps en beer productie. Echter staan die nooit als echte needs bij de inwoners bij mijn game? Waarvoor dienen die producten? Zijn het 'luxe-goederen' voor de inwoners en stijgt de happiness en daarmee je inkomen of daalt de kans op rellen of zo als je het wel produceert of hoe moet ik dit zien? Ik produceer het namelijk domweg niet omdat het niet nodig lijkt.
Je hebt het inderdaad niet nodig om verder te komen qua bewoners tiers. Maar bier zorgt (dacht ik) voor +13 inkomsten per huis en extra happiness. Dus als je 100 workers huizen hebt is dat 1300 extra inkomsten, op dat niveau best een hoop. En blije bewoners starten festivals en gaan idd niet rellen. Dus het loont zeker om het te regelen voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
PB-powell schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Je hebt het inderdaad niet nodig om verder te komen qua bewoners tiers. Maar bier zorgt (dacht ik) voor +13 inkomsten per huis en extra happiness. Dus als je 100 workers huizen hebt is dat 1300 extra inkomsten, op dat niveau best een hoop. En blije bewoners starten festivals en gaan idd niet rellen. Dus het loont zeker om het te regelen voor ze.
+13, wauw, dat is inderdaad aanzienlijk. Beer en Schnapps productie: here I come!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
PB-powell schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Ik doe hier in het begin niks mee ik maak Schnaps maar bier laat ik even zitten tot ik Artisans heb. Dan zet ik pas mijn staalproductie op en ga ik meteen naar de nieuwe wereld. Vervolgens oorlogschepen bouwen en dan pas komt bier in zicht. :*)

Als ik zie hoe snel die twee sterre gasten gaat ben ik benieuwt naar wat 3 sterren gasten precies gaan doen. Dat lijkt me helemaal lastig.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik wacht ook altijd vrij lang met dit opbouwen, maar ik speel ook zonder andere AI. Zit er wel aan te denken om vanmiddag een nieuwe game te starten met 1 1-ster AI en misschien nog piraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Een 1 sterren AI is erg aardig. Die vragen gewoon of ze een ander eiland mogen bezetten. Die 2 sterren gasten beide echt onwijs snel uit. AI is in het begin wel handig voor quests. Ondanks dat die op gemiddeld staat krijg ik er toch nog best wel een aardig aantal

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Speel zelf net met 2x twee sterren en 1x drie ster a.i. Nog weinig last van. Gewoon de quests doen. Af en toe wat liefs zeggen of geld geven in de diplomacy tab en je hebt er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Baelrog schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:19:
Speel zelf net met 2x twee sterren en 1x drie ster a.i. Nog weinig last van. Gewoon de quests doen. Af en toe wat liefs zeggen of geld geven in de diplomacy tab en je hebt er geen last van.
Precies mijn probleem , ik heb thuis al zo een moeite met af en toe iets liefs zeggen :)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
GerGio schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Ik doe hier in het begin niks mee ik maak Schnaps maar bier laat ik even zitten tot ik Artisans heb. Dan zet ik pas mijn staalproductie op en ga ik meteen naar de nieuwe wereld. Vervolgens oorlogschepen bouwen en dan pas komt bier in zicht. :*)

Als ik zie hoe snel die twee sterre gasten gaat ben ik benieuwt naar wat 3 sterren gasten precies gaan doen. Dat lijkt me helemaal lastig.
Ik was al bij Artisans inmiddels toen ik postte dat ik schnapps en bier ging maken ;)
Net een tijdje oorlog gehad met een AI die een eiland had precies tussen twee van mijn eilanden waar een aantal handelsroutes tussen lag, was toch wel pittig ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Toch maar een nieuw spel begonnen, de eerste die ik opstartte had geen fijne layout van het eiland. Toch even geprobeerd en gelijk de 10x10 layout geprobeerd. Ben er geen grote fan van. Je geeft behoorlijk veel ruimte op en dat in combinatie met een vrij klein start eiland was ik er snel klaar mee :+
Dus eerst een andere stads-layout gezocht en seed nr (8295) en nogmaals opnieuw gestart. Nu met Bente als competitie erbij dus ik kan nog steeds rustig aan doen, maar er gebeurt wel meer. Vooralsnog wil ik door met deze map, de layout die ik voor ogen had past bijna in z'n geheel, maar door een rots formatie mis ik 9 huizen ergens :9 Enige nadeel aan deze layout is dat er geen ruimte is voor parken of iets
https://anno1800.fandom.c...youts?file=SuperbCity.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Op deze pagina staan verschillende productie layouts die je kunt proberen https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_layouts

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

-- Dit speelt zich af rond een uur of 2, 3 vanmiddag --

Vanochtend lekker aan het bouwen geweest. Compleet redesign.
Alle opslag op een werk- en opslag eiland, alle routes vervangen, overal de Schooners er uit.

Beetje aan het klussen gegaan met de nieuwe wereld. Koffietransport goed opgezet en ondertussen wat meer Engineers toe gelaten.

+10K constant er bij, gaat lekker.

Kijk naar mijn balance, denk "*oei* ik dacht toch dat ik een paar miljoen had, waarom heb ik dan nu nog maar 30K. Nja, maar even voorzichtig doen, wachten en dan komt het wel weer goed."

Paar minuten later ...

DEFEATED

*klaar*

*oops*

Waarschijnlijk hakken de continu aangekochte naaimachines en horloges van Archibald er dusdanig flink in dat het even héél hard ging en kwam net op een low dat schip in zijn haven. *BAM*

Uitgezocht, schip stil gelegd (dan maar even later rustig nadenken) en een prima moment om er vandaag mee te stoppen en wat te gaan klussen in de tuin, boodschappen te doen, hapje te eten, etc . :)

Het BLIJFT opletten dus. Ook al gaat het nog zo lekker, het kan opeens heel rap afgelopen zijn en je hebt na zo'n "DEFEATED" melding en het herstarten van je game, niet veel meer dan een paar minuten om de oorzaak aan te pakken en niet vol de min in te gaan. (Ik weet ook niet zeker of dit gaat werken, heb de game daarna afgesloten. Zie wel wanneer ik verder ga, nog andere dingen op het programma morgen en overmorgen. Vanavond lekker tv drinken, bank kijken en bier hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Wow oeps haha. Toch knap dat je zo snel door je centen bent gegaan. Ik merk dat ik zeer regelmatig kijk naar zowel m'n inkomsten als totale cash flow. Zit nu op 300k met een + van ~4300, net m'n eerste volle lading rum via de trade route gekregen. Daarmee ging m'n inkomen met ruim 1500 omhoog, altijd fijn. En de eerste engineers zijn aangekomen. Ik merk wel dat ik een chronisch te kort begin te krijgen aan zowel steen als stalen balken. De rest loopt aardig. Nog een plaatje van m'n stad. De layout ben ik wel te spreken over. Alle huizen zitten kort op elkaar, maar dat houdt lekker veel ruimte over voor industrie en parken eromheen.
https://imgur.com/a/0WvfSKH
Volgende stap is om de huidige behoeftes wat meer in overvloed te gaan produceren zodat ik veilig kan gaan groeien. Daarna wil ik de new world wat gaan uitbreiden. Het verplaatsten van industrie is nog lang niet aan de orde, moet sowieso de commuter pier nog unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unezra schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:59:

Alle opslag op een werk- en opslag eiland, alle routes vervangen, overal de Schooners er uit.

Beetje aan het klussen gegaan met de nieuwe wereld. Koffietransport goed opgezet en ondertussen wat meer Engineers toe gelaten.

Kijk naar mijn balance, denk "*oei* ik dacht toch dat ik een paar miljoen had, waarom heb ik dan nu nog maar 30K. Nja, maar even voorzichtig doen, wachten en dan komt het wel weer goed."

Paar minuten later ...

DEFEATED

*klaar*

*oops*

Waarschijnlijk hakken de continu aangekochte naaimachines en horloges van Archibald er dusdanig flink in dat het even héél hard ging en kwam net op een low dat schip in zijn haven. *BAM*

Uitgezocht, schip stil gelegd (dan maar even later rustig nadenken) en een prima moment om er vandaag mee te stoppen en wat te gaan klussen in de tuin, boodschappen te doen, hapje te eten, etc . :)

Het BLIJFT opletten dus. Ook al gaat het nog zo lekker, het kan opeens heel rap afgelopen zijn en je hebt na zo'n "DEFEATED" melding en het herstarten van je game, niet veel meer dan een paar minuten om de oorzaak aan te pakken en niet vol de min in te gaan. (Ik weet ook niet zeker of dit gaat werken, heb de game daarna afgesloten. Zie wel wanneer ik verder ga, nog andere dingen op het programma morgen en overmorgen. Vanavond lekker tv drinken, bank kijken en bier hangen.)
Je had waarschijnlijk tekort aan een luxegoed, rum dus. ;)
Dan kan je zomaar gigantisch in de min gaan en dan weer opveren. Dat maskeert dat je gigantische bedragen verliest. Ik zou kijken of je het nog kan herstellen met een oude safegame. Gewoon linieschepen bouwen voor 50K per schip verkopen. Dat tikt aardig aan. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Deze game _O_ Campaign op 100% net dus nu over naar een sandbox game om alle fouten van de campaign goed te maken.

spoiler:
Heb de 500 engineers quest nog open maar ga liever gelijk voor de sandbox game nu 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Hoezo je kunt toch gewoon een save game eerder laden dan heb je wat meer tijd. Nadeel is dan vaak dat je niet meer waar je mee bezig was.
PB-powell schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:28:
[...]

Nog een plaatje van m'n stad. De layout ben ik wel te spreken over. Alle huizen zitten kort op elkaar, maar dat houdt lekker veel ruimte over voor industrie en parken eromheen.
https://imgur.com/a/0WvfSKH
Volgende stap is om de huidige behoeftes wat meer in overvloed te gaan produceren zodat ik veilig kan gaan groeien. Daarna wil ik de new world wat gaan uitbreiden. Het verplaatsten van industrie is nog lang niet aan de orde, moet sowieso de commuter pier nog unlocken.
Mooie stad, welke Seed is dat want dat is wel een vet relax eiland

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

GerGio schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:58:
[...]

[...]

Mooie stad, welke Seed is dat want dat is wel een vet relax eiland
Thanks! De stad is nog lang niet af zoals je ziet, het middenstuk moet nog opgevuld worden met services waaronder powerplants en een bank. De layout die ik heb gekozen is gericht op artisans en hoger, dus ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen later met m'n boeren en arbeiders. Of dat ik die allemaal verhuis en met commuter piers ga werken, of buiten deze ring huizen ga plaatsen.
De seed die ik gebruik is 8295 met alle traders aan, als concurrent alleen Bente en de piraten uit. Verder alles op makkelijk/easy en begonnen met een normaal pakhuis + flagship zonder map revealed. Het fijne van dit eiland is dat je voor de old world items alleen paprika ergens anders vandaan moet halen tot aan de artisans, maar dichtbij zit een eiland wat dat wel heeft plus aardappels, dus de boeren daar kan je prima tevreden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Dit weekend zo'n 12 uur in de game gestoken. (misschien wel meer :p ) maar werd redelijk geforceerd om te stoppen voor nu op de sessie die ik speel. Ik speel met 3 Ai's aan en piraten op zich helemaal geen probleem, maar toen ontstond er ziekte op de schepen. AI vaart rustig langs mijn eiland en infecteert mijn bewoners. ook infecteren ze constant mijn schepen. Ook leggen ze rustig hun schepen in mijn haven om te wachten tot ze niet meer ziek zijn... op zich allemaal nog redelijk OK, maar als ik het zelfde doe bij de AI lijkt er niets te gebeuren.. mijn schepen bij hen in de haven maakt hun schepen wel ziek, maar hun eiland wordt totaal niet ziek.

Allemaal op zich wel te overkomen, maar het grote probleem is dat de AI dus vooral rustig doorvaart met zieke schepen en deze totaal niet probeert te isoleren. Je zit dus feitelijk vast in een loop waarin alles en iedereen constant ziek wordt met bijbehorende zeer irritante message "your people are sick" "your people are healty again" x9999 dat stoorde mij echt het meest.

uit frustratie dus maar nieuwe sessie begonnen zonder AI. Moet zeggen het bevalt wel. Geen gezeur dat AI je weer meesleurt in oorlog met de piraten die je juist probeert te bevrienden en dus weer ~70 rep verliest en alles voor niets doet. Ook geen irritant gespam van berichten hoe ze iets leuk of niet leuk vinden dat je doet. Wat dat betreft werkt deplomacy stukken beter met piraten dan normale AI. Piraten zeggen gewoon betaal mij of ik ga oorlog voeren daar heb je keuze AI zegt gewoon ik heb oorlog dus jij moet mee! bam weg alle progress.

Toch hoop ik dat de komende patch die ziekte verspreiding aan banden gaat leggen zodat ik verder kan met mijn city met 30k inwoners, want voor de rest ging het mij in die sessie prima voor de wind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
SMD007 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:16:
Dit weekend zo'n 12 uur in de game gestoken. (misschien wel meer :p ) maar werd redelijk geforceerd om te stoppen voor nu op de sessie die ik speel. Ik speel met 3 Ai's aan en piraten op zich helemaal geen probleem, maar toen ontstond er ziekte op de schepen. AI vaart rustig langs mijn eiland en infecteert mijn bewoners. ook infecteren ze constant mijn schepen. Ook leggen ze rustig hun schepen in mijn haven om te wachten tot ze niet meer ziek zijn... op zich allemaal nog redelijk OK, maar als ik het zelfde doe bij de AI lijkt er niets te gebeuren.. mijn schepen bij hen in de haven maakt hun schepen wel ziek, maar hun eiland wordt totaal niet ziek.

Allemaal op zich wel te overkomen, maar het grote probleem is dat de AI dus vooral rustig doorvaart met zieke schepen en deze totaal niet probeert te isoleren. Je zit dus feitelijk vast in een loop waarin alles en iedereen constant ziek wordt met bijbehorende zeer irritante message "your people are sick" "your people are healty again" x9999 dat stoorde mij echt het meest.

uit frustratie dus maar nieuwe sessie begonnen zonder AI. Moet zeggen het bevalt wel. Geen gezeur dat AI je weer meesleurt in oorlog met de piraten die je juist probeert te bevrienden en dus weer ~70 rep verliest en alles voor niets doet. Ook geen irritant gespam van berichten hoe ze iets leuk of niet leuk vinden dat je doet. Wat dat betreft werkt deplomacy stukken beter met piraten dan normale AI. Piraten zeggen gewoon betaal mij of ik ga oorlog voeren daar heb je keuze AI zegt gewoon ik heb oorlog dus jij moet mee! bam weg alle progress.

Toch hoop ik dat de komende patch die ziekte verspreiding aan banden gaat leggen zodat ik verder kan met mijn city met 30k inwoners, want voor de rest ging het mij in die sessie prima voor de wind!
Ik ik heb nog zo'n leuke bug gevonden. Vaar ik even met mijn vloot van 20 ships in a line naar The new world. Ben ik daar aan het bouwen. Krijg ik dus 20 keer de melding dat er een schip het gebied binnenvaart Leuk :? zeg dan gewoon een keer dat er een vloot komt binnenvaren

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
SMD007 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:16:

Er mag nog heel veel verbetert worden met de patches.
Ik beleef erg veel plezier aan het spel, maar inderdaad er zijn best veel zaken die echt wel irritant zijn. Zo heb ik ook last van de schepen die continu ziektes brengen. Dat kan je op geen enkele manier oplossen omdat de schepen van de tegenstander ook maar blijven komen en besmetten.

Het gedrag van de schepen is voor mij echter hetgene dat ze het snelst aan moeten pakken. Schepen die ik naar de nieuwe wereld stuur blijven onder aan de map "hangen". Dit heb ik natuurlijk pas door als de piraat van de nieuwe wereld mijn eiland aan gort heeft geschoten.
Dat geldt ook voor schepen die je op expeditie stuurt. Na een tijdje ga je denken, hey ik heb toch een schip op expeditie gestuurt? waarom hoor ik daar niks van.... Oh het schip heeft halverwege besloten om niet op expeditie te gaan..... zwaar irritant.
Ook als ze op expeditie gaan en ze raden geloof, medicijnen en force aan, dan ga je op expeditie en vraagt de expeditie om crafting :(
nu is dat in de makkelijke expedities geen probleem, maar ik ga ook regelmatig met 40% op expeditie. Dan kan je het dus wel vergeten om hem goed af te ronden.

Verder blijft het een geweldig spel :) maar de irritaties verminderen kunnen het spel naar een nog hoger niveau tillen

Weet iemand trouwens hoe je een snel overzicht kan genereren van al je resources? Dus van alle eilanden?
In Tier 4 raak ik snel het overzicht kwijt wat welk eiland nodig heeft en hoe ik dus het meest efficient mijn trade routes kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
@mike0001 het overzichtsgebouw moet nog komen, misschien dat het daarmee kan. Voor nu gewoon zelf flink goed opletten en alles in goede banen leiden.

@GerGio ja berichtgeving is zwaar irritant af en toe, maar je kan het ook weer niet uit zetten want dan mis je weer dat er ergens op een verdwaalt eiland een mijn ontploft is.

Dat is nog zo iets kijk ik bij de tab waar je een overzicht hebt van hoe "mooi" je eiland is zie ik plots -20 ergens staan. huh? Hoe kan dat nou ik heb op dit eiland geen varkens of wat dan ook. dus klik het aan en zie ik staan "ruins" wat?! waar dan? hele eiland door moeten zoeken om 1 verbrande aardappel farm te vinden... dat is echt wel vervelend op z'n zachts gezegd. Als je de message mist dat iets in de brand staat of ontploft is heb je daarna bijna geen mogelijkheid meer om dat gene terug te vinden.

al die puntjes + dat mijn game regelmatig crashed vanwege het feit dat ik em in dx12 draai (dx11 is stukken trager merk ik gewoon) zou je zeggen gooi de game aan de kant en wacht op patches. maar toch ondanks al deze punten kan ik de game niet aan de kant leggen ik vermaak mij er gewoon te goed mee! :)

[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 13-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:46
Ik vind het jammer dat als je een eiland op een tegenstander veroverd, dat dan bij toverslag het hele eiland leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

In de categorie irritante berichten blijven waarschuwingen ook staan totdat je er een keer op klikt. Zo was er eens brand ergens in een dorp, maar ik was druk met bouwen en wist zeker dat de brandweer het zou oplossen. Kreeg ook even later te horen dat de brand weg was, maar in de lijst met waarschuwingen blijft er mooi een rode 1 branden totdat je er op klikt en naar een huis wordt gestuurd waarvan het bluswater allang is opgedroogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Als we het over frustraties hebben: het is echt jammer dat de AI cheat. Ze kunnen natuurlijk sowieso sneller groeien dan wij, doordat ze 100% efficiënt zouden kunnen zijn etc. Dus dat voordeel zouden ze al hebben, maar nu kan je ze ook nog eens niet slopen door bevoorrading te ontregelen, wat zij wel bij jou kunnen flikken.
Gisteren kwam ik, door een reden die mij niet duidelijk werd, ineens in oorlog met de twee AI's in mijn game. Het scheelde niets of ik was failliet gegaan, maar toevoer naar hun grootste eiland afsnijden heeft geen enkele zin, ze gaan er niet kapot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-06 19:29
Ben toch blij dat ik hem nog niet gekocht heb :). Ik wacht wel op de pathces is hij gelijk in de aanbieding hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
mark777 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:58:
Ben toch blij dat ik hem nog niet gekocht heb :). Ik wacht wel op de pathces is hij gelijk in de aanbieding hoop ik
Er zijn niet heel veel bugs/ergernissen om eerlijk te zitten. Al met al is het een prima in elkaar gezet spel waar je vele honderden/duizenden uurtjes aan kunt verliezen.

Volle prijs is het zeker waard (al is de keuze aan jezelf uiteraard ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Eens met Joever. Er zitten wat schoonheidsfoutjes in, maar slechte koop wil ik het absoluut niet noemen. Zie ook mijn vorige reactie waarin ik ook aangeef wel errors en kleine ergenissen te hebben met de game, maar aan de andere kant ben ik er constant mee bezig ik kan niet wachten om weer te spelen. Ik heb ondertussen meer dan 80 uur in de game zitten, maar verwacht dat die uren nog maar het topje van de ijsberg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
In principe staat de update gepland voor Release Notes for Game Update 02 ( planned for May 15, 2019)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
het is zeker een top spel en het geld ruim waard maar de AI had zo als gezegt best wat beter gemogen vooral omdat het toch niet de eerste anno game is. en het gedoe met de ziektes is ook wel een puntje dat moet toch zijn opgevalen bij play testing?. verder nog wat klijne bugs idd maar zeker een top spel en ben er erg blij mij!

[ Voor 8% gewijzigd door Somath op 13-05-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
leekers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:31:
In principe staat de update gepland voor Release Notes for Game Update 02 ( planned for May 15, 2019)

Now, 20% of items offered at Madame Kahina’s harbor consist of European fertilities, with rarities (uncommon, rare and epic) depending on player progress.
Hier ben ik blij mee. Ten opzichte van Anno 1400 is het toch een stuk moeilijker om 'seeds' te krijgen in de Old World.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PB-powell schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:28:
[...]
Wow oeps haha. Toch knap dat je zo snel door je centen bent gegaan. Ik merk dat ik zeer regelmatig kijk naar zowel m'n inkomsten als totale cash flow. Zit nu op 300k met een + van ~4300, net m'n eerste volle lading rum via de trade route gekregen. Daarmee ging m'n inkomen met ruim 1500 omhoog, altijd fijn.
Ik keek daar ook heel regelmatig naar, maar ik denk dat ik iets te enthousiast zaken heb ingekocht en volgens mij eoa speciaal poppetje van €300.000 dat prima kon. Blijkbaar kleine misrekening.
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Je had waarschijnlijk tekort aan een luxegoed, rum dus. ;)
Dan kan je zomaar gigantisch in de min gaan en dan weer opveren. Dat maskeert dat je gigantische bedragen verliest. Ik zou kijken of je het nog kan herstellen met een oude safegame. Gewoon linieschepen bouwen voor 50K per schip verkopen. Dat tikt aardig aan. :)
Rum zat. Dacht dat ik iets van 50t of 100t op mijn main island had waar de enige rumdrinkers wonen.

Ik heb het idee dat het echt zat in mijn schip dat bij Archibald even een lading naaimachines en horloges ging halen waardoor ik de min in ging. Dus hoop dat schip even stil te kunnen leggen, genoeg vermogen op te bouwen om dips op te kunnen vangen en dan weer te laten varen om de voorraden aan te vullen tot ik zelf kan produceren.

Wel suf, ik dacht dat je wel even flink de min in kon voordat je in de problemen kwam maar het was echt instant. +100K *BAM* *DEFEATED* en nog net 1 seconde d'r voor -100K op je scherm zien staan. Maar echt in een split second. Zó kort, dat het de eerste keer als een totale verrassing kwam.

Kijk wel even of ik nog een savegame terug laad of kijk of het met het stilleggen van dat schip even te redden is. Misschien wat overproducerende industrie al dan niet tijdelijk stil.

Hoe dan ook de komende weken weer even flink minder spelen. Sinds het spel uit is heb ik nog misschien maar 2 uur muziek gemaakt en dat begin ik nu wel echt te missen. De game is super gaaf, maar in korte tijd een beetje té veel tijd aan besteed en het voel toch aan als een andere manier van ontspanning dan muziek maken. Dus proberen mijn muziek-mojo weer terug te vinden en weer wat uren daar aan te besteden en Anno iets minder intensief op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
unezra schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 06:55:
Rum zat. Dacht dat ik iets van 50t of 100t op mijn main island had waar de enige rumdrinkers wonen.
Houdt er rekening mee dat de inwoners in de Nieuwe Wereld al vrij vroeg aan de rum gaan. Zodra je daar enige vorm van productie gaat schalen (en dus meer inwoners nodig hebt) zal de rum consumptie aanzienlijk stijgen. Rum en later koffie zijn verre weg de grootste producties in de nieuwe wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb alle producties t/m t3 nu compleet op orde. Nu werken aan de tier 4's en dan tijd voor investors weer. Heb een nieuwe sessie gestart zonder AI spelers zoals ik al eerder melde.

Ben eerst druk geweest om zo snel mogelijk tot t4 te komen zodat ik de communitie pier kon bouwen. Daarna een complete volksverhuizing gehouden om al mijn inwoners op 1 eiland krijgen waar geen enkele productie gaat plaatsvinden.
Mijn planning is om heel het eiland vol te bouwen en alles te importeren van andere eilanden. Het is nogal een hele opgave :p maar zoals ik zei heb ik dus nu de productie t/m tier 3 op orde.

Ging bijna failiet had een trade route op gezet van nieuwe naar oude wereld voor de cotton, maar had hem net verkeerd om gezet stom dat ik ben haalde ik alle cotton op uit de oude wereld en bracht het naar de nieuwe wereld. Na paar minuten gelukkig de fout ontdekt en hersteld, maar daardoor kwamen mijn bewoners zonder hun jassen te zitten en had ik bijna een grote rel. :+

Binnenkort dus gauw verder met tier 4 voorzien van alles wat ze nodig hebben en dan hopelijk zonder dit soort stomme foutjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/udxIXK4C4sWFeLWa6MABxTHX/full.png

Leuke bug.. ook al eens gehad met de brandweer. Kun je dus mooi géén extra units mobiliseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Darker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:26:
[Afbeelding]

Leuke bug.. ook al eens gehad met de brandweer. Kun je dus mooi géén extra units mobiliseren :+
bekende bug even een politiebureau of ziekenhuis selecteren daarna weer de brandweer en alles is weer ok.

ik verwacht dat de patch morgen dit ook verhelpt.

[ Voor 6% gewijzigd door SMD007 op 14-05-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Laatst online: 15:08

Paar minuten later ...

DEFEATED

*klaar*

*oops*

Ik had gisteren exact hetzelfde haha! Ik begreep maar niet waardoor de defeat kwam na de laatste savegame een paar keer opnieuw geladen te hebben. Vervolgens een save game eerder opgestart waar ik de aanschaf van klokken/horloges (?) bij de trade npc nog niet had aangezet en vervolgens weer verder kunnen gaan. Beetje jammer dat ze niet aangeven wáárom je verliest. Duurde even voordat ik het door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mpra schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:53:
[...]
Ik had gisteren exact hetzelfde haha! Ik begreep maar niet waardoor de defeat kwam na de laatste savegame een paar keer opnieuw geladen te hebben. Vervolgens een save game eerder opgestart waar ik de aanschaf van klokken/horloges (?) bij de trade npc nog niet had aangezet en vervolgens weer verder kunnen gaan. Beetje jammer dat ze niet aangeven wáárom je verliest. Duurde even voordat ik het door had.
Ook wel flauw dat je niet even in de min kunt zitten om het te herstellen. Dacht dat ik dat eerder wel had, dat je een paar waarschuwingen krijgt dat het minder gaat en dán klaar. Dit was gewoon "er is niets aan de hand" "*DEFEATED*" en klaar.

Op ultrafast zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar hij stond gewoon op normal.

Eens zien wanneer ik d'r tijd voor en zin in heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Laatst online: 15:08
Ze hadden beter gewoon in kunnen stellen dat een schip niet meer kan kopen dan het saldo van geld toelaat. Je koopt immers IRL ook niet iets zonder geld beschikbaar te hebben (al is het via een lening oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Om eerlijk te zijn vind ik geld verdienen heel erg makkelijk binnen Anno1800. Je cashflow in het positief houden is niet moeilijk en snel extra geld verdienen (quests, zeep verkopen aan de gevangenis, schip verkopen) is ook eenvoudig. Geld problemen heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Joever schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:27:
Om eerlijk te zijn vind ik geld verdienen heel erg makkelijk binnen Anno1800. Je cashflow in het positief houden is niet moeilijk en snel extra geld verdienen (quests, zeep verkopen aan de gevangenis, schip verkopen) is ook eenvoudig. Geld problemen heb ik nog nooit gehad.
Hmm, zeep verkopen aan de gevangenis is een goede. Zeep overproduceren is goed te doen en volgens mij wil hij unlimited zeep. :) Betaald 'ie d'r een beetje goed voor?

Moeilijk, mwah, ik weet het niet. Het blijft opletten blijkt. Eens zien of ik vandaag of morgen zin heb om d'r een paar uur in te stoppen en de balans weer in de + te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
unezra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:55:
Hmm, zeep verkopen aan de gevangenis is een goede. Zeep overproduceren is goed te doen en volgens mij wil hij unlimited zeep. :) Betaald 'ie d'r een beetje goed voor?
Weet even niet de prijs uit mijn hoofd maar je vangt er aardig wat geld voor. Op een eilandje in de buurt een grootschalige productie opzetten (aangezien je geen hoog tier inwoners nodig hebt) en dan een trade route opzetten met een schooner. Zeker in het begin is het een lekker bedrag.
unezra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:55:
Moeilijk, mwah, ik weet het niet. Het blijft opletten blijkt. Eens zien of ik vandaag of morgen zin heb om d'r een paar uur in te stoppen en de balans weer in de + te krijgen.
Ik denk dat het grootste gevaar zit in te snel willen groeien. Als je snel wilt groeien moet je flink wat overproductie hebben. Vooral in het begin heb je de neiging om complete blokken/straten huizen in een keer te upgraden naar het volgende tier. Dan kan je snel van overschot naar te kort gaan waardoor je economie kan instorten.

Tevens probeer ik zo min mogelijk te kopen van handelaren en NPC's. Als ik al wat zou kopen dan zijn het grondstoffen om spullen zelf te maken. Een lading vol brillen, naaimachines, fietsen etc zijn dure aangelegenheden. Zelf produceren is veel beter voor een stabiele cashflow.

In het begin zorg ik voornamelijk dat ik mijn surplus zeep productie heb draaien en dan ik mijn zeil+kanon productie op orde heb. Dan kan je schepen blijven bouwen en deze weer z.s.m. verkopen. Dit i.c.m. quests doen zorgt voor een gezonde vetlaag om te groeien.
Eenmaal bij investors zijn alle geld problemen weg. Die gasten geven zoveel geld, dat is niet normaal. Heb je dan toch geld problemen dan is er serieus iets mis met je productiekettingen voor de investor-producten, of je hebt gewoon te weinig investors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36

Aganim

I have a cunning plan..

Ik merk dat de cashflow nog weleens wilt fluctueren, met name als je even geen bezoekers op je hoofdeiland hebt ontvangen. Maar over het algemeen is de cashflow niet zo'n probleem, ik ben zelf halverwege bijna halverwege de engineers en zonder schepen te verkopen gaat alles prima eigenlijk. Met alle AI handelsverdragen afgesloten en overschotten te koop gezet, dat loopt best lekker.

Alleen vanochtend even een 'oepsje' gehad. Ik was bezig om kledingindustrie over te hevelen naar mijn hoofdeiland ivm de aanwezigheid van olie/elektriciteit daar, maar vergeten af te maken gedurende mijn vorige sessie. Even gemist dat de voorraad inmiddels op was (terwijl ik normaal zeer regelmatig check of alle benodigdheden nog vervuld zijn) met als gevolg dat ik farmers en workers kwijtraakte. Cashflow in de min, boeren tekort, maar gelukkig wel overschot aan workers om de dip op te vangen zodat niet alle ketens meteen in elkaar kwakten. Maar dan zie je wel hoe hard het fout kan gaan als je even niet oplet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Hebben mensen recent Multiplayer gedaan? Ik kan gerust een uur wachten voordat er een match wordt gevonden of helemaal niet. Vooral bij de 3 & 4 players. Zijn er instellingen die wellicht moeten worden ingesteld of is multiplayer (zonder online vrienden) gewoonweg dood?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 15-05-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 09:37
Ferio schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:26:
Hebben mensen recent Multiplayer gedaan? Ik kan gerust een uur wachten voordat er een match wordt gevonden of helemaal niet. Vooral bij de 3 & 4 players. Zijn er instellingen die wellicht moeten worden ingesteld of is multiplayer (zonder online vrienden) gewoonweg dood?
Lijkt mij ook wel leuk om eens een wat langere multiplayer te doen, tot nu toe alleen 2 player quick matches gedaan, maar dat is snel voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Reinder83 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Lijkt mij ook wel leuk om eens een wat langere multiplayer te doen, tot nu toe alleen 2 player quick matches gedaan, maar dat is snel voorbij
Voeg me maar toe Ferio12 en wie ook wilt eigenlijk.

Ben wel nieuw met de series, maar hoop dat dat niet uitmaakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 15-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Ferio schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Voeg me maar toe Ferio12

Ben wel nieuw met de series, maar hoop dat dat niet uitmaakt. :)
Zelfde voor mij, ik denk dat mijn username Reinder83 is, zal vanavond ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Toch maar even opgestart en het schip dat ik verdacht van het leegtrekken van mijn portemonaille even laten liggen. De naaimachines en klokjes heb ik nog niet zo hard nodig.

Tij lijkt gekeerd, ik heb nu stabiel 11K+ aan inkomsten en een totaalsaldo van 1.11M. Nog niet wat het moet zijn, maar in ieder geval lijk ik verder te kunnen met deze game.

(Ook heb ik wat zeepfabrieken gebouwd op een eiland vlak bij Eli Bleakworth en transporteer nu bier en zeep naar 'm toe voor wat extra cashflow.)

[ Voor 17% gewijzigd door unezra op 15-05-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 12:36
Blijft een tof spel! Tof hoe het langer duurt dan anno 1400 qua game. Ik speel continu in co-op, als in ik en vriendin samen met 2 moeilijke AI's.

Aantal dingen die we nu na het 3e potje -in 90 uur gameplay- hebben als kritiek zijn o.a de win-doelen. Zelf vind ik het jammer bijvoorbeeld dat er geen total last-man-standing optie is, die wel in 1400 staat. Alle win-doelen zijn verder namelijk nutteloos wanneer je een wonder wilt bouwen. Om dat te kunnen doen heb je alle onderstaande doelen namelijk sowieso al gehaald, 25000 mensen, de hoeveelheid investors, het inkomen etc.
Meestal eindig ik rond de 15M en 60K+ / en minstens 25000 mensen voordat ik de wonder heb.

Verder zou eventueel enkele andere map-types nog tof zijn. Island Arc is erg vet en de rest lijkt wat op elkaar.

Ook viel op dat de AI's van sommige dingen geen last hebben, zoals ziektes ( express een infected vloot voor hun basis leggen heeft nul effect en vaak hebben ze niet eens een hospital ). En ze lijken als je bijvoorbeeld start met minimaal inkomen, en géén flagship onnatuurlijk snel te zijn. Ik probeerde in een potje gisteren te rushen naar schepen, en toen ik de eerste had hadden zij er al 3+ en nog een enkele frigate. No Way. Helaas maakt dit de moeilijkheidsgraad van zo'n setting belachelijk hoog, terwijl ik het juist een toffe uitdaging vond, starten zonder schip. De race om de juiste eilanden te vinden. Misschien dat dit leuker is met medium AI's.

Ander nadeel, AI's ontwikkelen late-game nauwelijks meer, in het begin zijn 2 hard's echt heel naar, maar end-game easy-peasy te verslaan. Het is puur de eerste wave overleven.

Verder had ik last van een bug die geloof ik vandaag wordt gepatched waarbij je geen meldingen krijgt qua audio, en NPC's niet met je kunnen praten ( dus geen quests kunnen doen of schepen kopen ), dat was wel een uitdaging. Gisteren alsnog uitgespeeld want vond het zonde na 5+ uur opnieuw te starten. :P

Toegegeven, nu al veel uurtjes in dus en ik kijk erg uit naar de DLC, jammer dat er nog weinig over bekend is. En begrijp me niet verkeerd met die paar puntjes, het is een geweldig tof spel. Blijf me verbazen over de animaties, graphics en levendigheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Inverted_World op 15-05-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
unezra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:10:
Toch maar even opgestart en het schip dat ik verdacht van het leegtrekken van mijn portemonaille even laten liggen. De naaimachines en klokjes heb ik nog niet zo hard nodig.

Tij lijkt gekeerd, ik heb nu stabiel 11K+ aan inkomsten en een totaalsaldo van 1.11M. Nog niet wat het moet zijn, maar in ieder geval lijk ik verder te kunnen met deze game.

(Ook heb ik wat zeepfabrieken gebouwd op een eiland vlak bij Eli Bleakworth en transporteer nu bier en zeep naar 'm toe voor wat extra cashflow.)
Je kan beter kijken naar wat ze van je willen. Eli (dat is toch die prision gast?) wil bijvoorbeeld aardappelen en zeep. Bier kan je beter naar de piraten vervoeren die betalen daar weer goed voor. (moet je wel trade rights natuurlijk met ze krijgen en dus de relatie opbouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

SMD007 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:31:
[...]
Je kan beter kijken naar wat ze van je willen. Eli (dat is toch die prision gast?) wil bijvoorbeeld aardappelen en zeep. Bier kan je beter naar de piraten vervoeren die betalen daar weer goed voor. (moet je wel trade rights natuurlijk met ze krijgen en dus de relatie opbouwen)
Ik heb heb geen piraten en produceer op dat eiland niet genoeg zeep voor 100T per keer, dus vandaar dat ik d'r maar wat bier bij heb gedaan. :)

Eli is idd die prison gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Je zou dan alsnog kunnen kijken of aardappelen niet een beter bij product is. Gezien hij die specifiek opvraagt betaald hij daar ook iets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Coming next week: Our DevBlog on the Anarchist

As previously announced, our first big content release after launch will be The Anarchist character, whom you can already secure today by buying the game’s Digital Deluxe or Pioneers Edition of the game (or via the Digital Deluxe Edition Upgrade). Next week, we are planning to give you much more insights into this unique new NPC opponent and content, and some of the major ways in which he will differ from our existing cast of characters. Without giving too much away, let us just say that you will want to keep a close eye on your own islands when competing with his charismatic demagogue. Never underestimate the dangers of anarchy…
O dit wordt zeker interessant.

Even pauze gehad met anno vanwege tijd gebrek maar vanavond weer triple treat Multiplayer dus daar heb ik wel weer zin in

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Zijn er meer die een multiplayer willen doen? heb @Ferio nu toegevoegd, als we meer hebben kunnen wel misschien een game met 3 of 4 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren multiplayer gespeelt. Man ik had gehoopt snel te kunnen ontwikkelen en dat ging vrij goed. Alleen liep ik op den duur tegen een ernorme min aan aan. Ik zag echt bedragen langskomen van -2000
Dus waarschijnlijk wat te snel gebouwd voor de bevolking die ik had. Dat heb ik grotendeels weer op kunnen vangen door als een haas een tweede eiland te gaan maken waarop ik grotendeels boeren en zo kon houden en het tekort aan geld op te vangen door een fergat te verkopen

Het zat niet helemaal mee want in het begin was ik mijn flagship al kwijt omdat die tot twee keer toe rustig langs het piraten eiland vaarde terwijl hij helemaal aan gort geschoten werd. Vervolgens was ik in de nieuwe wereld. Boot opgehaald. Let ik even niet op schiet die piraat mijn boot met bouw materialen naar de kelder en ik kreeg niet gevonden waar dat was dus weg bouw materialen. Dus nu maar weer heen en weer varen met mijn flagship in de hoop dat ik de voorsprong in van het eerste in de nieuwe wereld houd.

Plan voor de volgende sessie is in elk geval snel het tweede en mogelijk derde eiland ontwikkelen waardoor de cashflow ernorm toeneemt en ik meer kan gaan investeren in zaken zoals Ships of The line en zorgen dat ik de voorsprong qua ontwikkeling houd waardoor ik die dingen ook als eerste kan gaan bouwen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 21:22
GerGio schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:07:
Gisteren multiplayer gespeelt. Man ik had gehoopt snel te kunnen ontwikkelen en dat ging vrij goed. Alleen liep ik op den duur tegen een ernorme min aan aan. Ik zag echt bedragen langskomen van -2000
Dus waarschijnlijk wat te snel gebouwd voor de bevolking die ik had. Dat heb ik grotendeels weer op kunnen vangen door als een haas een tweede eiland te gaan maken waarop ik grotendeels boeren en zo kon houden en het tekort aan geld op te vangen door een fergat te verkopen
Meestal zijn dat soort minbedragen wegens een (chronisch) gebrek aan bier.

Dat gezegd hebbende... is het al weekend?
Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste