Ja. Ik denk dat ik vooral de fout maakte om voroal veel goederen te laden en maar een paar poppetjes, maar 2 magazijnen rations zijn dus zat, waarvan er dan ook nog 1 over boord kan.
En inderdaad, zoals iemand al opmerkte, er zijn maar maximaal 3 doodshoofdjes, ik dacht 4.

De 2 durf ik wel aan te beginnen, maar de 3 heb ik nog niet aangedurfd terwijl daar wel de meest interessante items uit komen. Ik wil nog wat spul voor mijn museum en dierentuin...
Van de week trouwens nog een paar handige dingen gevonden, het is wel degelijk mogelijk om zonder omwegen een reserve op je traderoutes te hebben!
door bij het aanmaken van de traderoute shift ingedrukt te houden als je op accept klinkt bij een bepaald goed word in gesteld dat je alles boven het gekozen tonnage inlaad. (te zien doordat er in het traderoute scherm nu +/- bij het item staat)
Aaaaaah! Dát was het! Ik was me al kleurenblind aan het zoeken naar wanneer ik nu op shift moest drukken, maar het is dus bij "accept" bij het goed.

Vanavond of morgen eens mee experimenteren.
Daarnaast kun je bij traderoutes ook de aankomst/vertrek plek op de kaart kiezen voor waar het schip de oude wereld verlaat voor de nieuwe wereld, op de rand van het scherm staat een (obscuur) wereldbolletje welke je kunt verslepen!
Oh, ideaal!
Daar was ik ook naar op zoek. Mijn schepen komen nu rechtsboven de nieuwe wereld in, terwijl mijn verzameleiland een stuk verder naar links ligt. Als ik ze daar binnen kan laten varen, scheelt dat behoorlijk tijd. In de oude wereld ligt mijn verzameleiland redelijk in het midden, 1 eiland boven mijn hoofdeiland. Scheelt ook flink varen als die een wat logischer exitpoint heeft.
De wereldtentoonstelling staat inmiddels. Alleen nu nog een event organiseren. Dat gaat even duren, ik heb de inkomsten nog niet om dat te verantwoorden en ik hink net boven het minimum aantal investors dat nodig is voor een small event. Jammer, maar fin, goed excuus om beide werelden even goed verder te ontwikkelen en misschien nog wat industrie te verplaatsen van mijn hoofdeiland naar mijn werkeiland/verzameleiland.
Hoe dan ook moet de nieuwe wereld nog wat verder ontwikkeld worden. De investors willen juwelry en steam carriages. (Plus dat ik nog steeds te weinig koffie, rum en andere goederen produceer. Ook daar maar meer van aanmaken en dan een extra schip op de route zetten om het spul ook weer op te halen.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.