Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 11:00
iemand een idee hoe je kunt zien of de update werd geïnstalleerd ?
Ik heb zonet het spel opgestart, maar anno 1800 kwam niets zeggen over update en ik vind nergens het versienummer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

tsjarlie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:11:
Ik heb zonet het spel opgestart, maar anno 1800 kwam niets zeggen over update en ik vind nergens het versienummer terug...
Als je opeens VEEL meer influence hebt en als Madame Kahuna fertilities gaat aanbieden weet je dat 'ie is geïnstalleerd. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 10:19
Mday schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Meestal zijn dat soort minbedragen wegens een (chronisch) gebrek aan bier.

Dat gezegd hebbende... is het al weekend?
Had nog geen bier productie opgezet omdat mijn hoofdeiland daar niet geschikt voor was. Dus vervolgens maar een tweede eiland gaan ontwikkelen.
unezra schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:56:
[...]
Als je opeens VEEL meer influence hebt en als Madame Kahuna fertilities gaat aanbieden weet je dat 'ie is geïnstalleerd. :)
Eindelijk een beetje fatsoenlijke seeds. Dat maakt spelen met minder fertility zoveel beter.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 22:36
tsjarlie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:11:
Gewoon Uplay even starten, zou automagisch moeten updaten.... :P Geen idee of Uplay een update gelijk start bij het opstarten van een spel zoals steam dat doet. Het is een update van ongeveer 800mb geloof ik.

Als uplay niet update zou ik er van uit gaan dat je de update al hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Itrme op 17-05-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
Itrme schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Gewoon Uplay even starten, zou automagisch moeten updaten.... :P Geen idee of Uplay een update gelijk start bij het opstarten van een spel zoals steam dat doet. Het is een update van ongeveer 800mb geloof ik.

hij zou het autmagisch moeten doen.
Althans dat was bij mij wel het geval. Kon het spel niet eens starten zonder de update.

Ik verbaasde me gisteren al dat ik zoveel influence had. Dat zat in de update. Even vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
mike0001 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:09:
[...]
Ik verbaasde me gisteren al dat ik zoveel influence had. Dat zat in de update. Even vergeten
Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid influence. Ik doe nu weinig met Town Halls, Union Trade en Harbour Master office vanwege het altijd te kort aan influence. Alleen bij echte sterke buffs gebruik ik ze zoals de eic die ervoor zorgt dat mijn cannery alleen nog maar varkens (en ijzer) gebruikt ipv goulash.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Itrme schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Hij doet het als het goed automatsch anders rechtermuisknop op het spel en bijwerken kiezen dan kijkt hij het nog een keer na

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Joever schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid influence. Ik doe nu weinig met Town Halls, Union Trade en Harbour Master office vanwege het altijd te kort aan influence. Alleen bij echte sterke buffs gebruik ik ze zoals de eic die ervoor zorgt dat mijn cannery alleen nog maar varkens (en ijzer) gebruikt ipv goulash.
Waar ik normaal zo rond de 280 influence had bij aantreden tier 4, zat ik nu zo rond de 570. Dus aanzienlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Inverted_World schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:27:
Blijft een tof spel! Tof hoe het langer duurt dan anno 1400 qua game. Ik speel continu in co-op, als in ik en vriendin samen met 2 moeilijke AI's.

Aantal dingen die we nu na het 3e potje -in 90 uur gameplay- hebben als kritiek zijn o.a de win-doelen. Zelf vind ik het jammer bijvoorbeeld dat er geen total last-man-standing optie is, die wel in 1400 staat. Alle win-doelen zijn verder namelijk nutteloos wanneer je een wonder wilt bouwen. Om dat te kunnen doen heb je alle onderstaande doelen namelijk sowieso al gehaald, 25000 mensen, de hoeveelheid investors, het inkomen etc.
Meestal eindig ik rond de 15M en 60K+ / en minstens 25000 mensen voordat ik de wonder heb.

Verder zou eventueel enkele andere map-types nog tof zijn. Island Arc is erg vet en de rest lijkt wat op elkaar.

Ook viel op dat de AI's van sommige dingen geen last hebben, zoals ziektes ( express een infected vloot voor hun basis leggen heeft nul effect en vaak hebben ze niet eens een hospital ). En ze lijken als je bijvoorbeeld start met minimaal inkomen, en géén flagship onnatuurlijk snel te zijn. Ik probeerde in een potje gisteren te rushen naar schepen, en toen ik de eerste had hadden zij er al 3+ en nog een enkele frigate. No Way. Helaas maakt dit de moeilijkheidsgraad van zo'n setting belachelijk hoog, terwijl ik het juist een toffe uitdaging vond, starten zonder schip. De race om de juiste eilanden te vinden. Misschien dat dit leuker is met medium AI's.

Ander nadeel, AI's ontwikkelen late-game nauwelijks meer, in het begin zijn 2 hard's echt heel naar, maar end-game easy-peasy te verslaan. Het is puur de eerste wave overleven.

Verder had ik last van een bug die geloof ik vandaag wordt gepatched waarbij je geen meldingen krijgt qua audio, en NPC's niet met je kunnen praten ( dus geen quests kunnen doen of schepen kopen ), dat was wel een uitdaging. Gisteren alsnog uitgespeeld want vond het zonde na 5+ uur opnieuw te starten. :P

Toegegeven, nu al veel uurtjes in dus en ik kijk erg uit naar de DLC, jammer dat er nog weinig over bekend is. En begrijp me niet verkeerd met die paar puntjes, het is een geweldig tof spel. Blijf me verbazen over de animaties, graphics en levendigheid.
Zit de shared co-op ondertussen in de game, of speel je gewoon beiden met eigen eiland en noem je dit co-op?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 12:36
sdk1985 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Zit de shared co-op ondertussen in de game, of speel je gewoon beiden met eigen eiland en noem je dit co-op?
Ja, in die zin, multiplayer gewoon. Mij lijkt het shared deel ook weinig aan persoonlijk. :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Rannasha

Does not compute.

Blijkbaar zit er toch een functie in het spel om met een trade route een bepaalde minimum-hoeveelheid goederen op een eiland achter te laten. Of die functie er met de patch is ingeslopen is niet bekend, maar de eerste mensen hebben hem pas zeer recentelijk gevonden.

Je maakt je trade route zoals gewoonlijk, maar in plaats van op Accept te klikken om hem te voltooien, hou je SHIFT ingedrukt terwijl je klikt. Er komt dan een +/- symbool te staan bij de hoeveelheden goederen. Voor die trade route is de hoeveelheid die je bij het laden aangeeft nu niet meer de hoeveelheid die het schip meeneemt, maar de hoeveelheid die hij achter laat in de haven.

Bijvoorbeeld: Je selecteert 20t Schnapps bij het laden, vult ergens anders een uitlaad-order in en shift-clicked Accept. Deze trade route zal nu altijd 20t Schnapps achterlaten bij het laden. Dus als er 20t of minder aanwezig is, dan neemt hij niets mee. Is er 21-69t aanwezig dan neemt het schip net zoveel mee dat er 20t achterblijft. Is er 70t of meer aanwezig, dan wordt het cargo-slot gewoon gevuld met 50t.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Inverted_World schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Ja, in die zin, multiplayer gewoon. Mij lijkt het shared deel ook weinig aan persoonlijk. :P
Hmm menselijke spelers in een map met AI erbij noemden we vroeger gewoon skirmisch :P.

Bij shared control kun je grote complexe mappen spelen, er is altijd wel iets op te zetten dan wel te verbeteren. In de praktijk ga ik bijvoorbeeld de OCD verantwoord de efficiëntie van de gebruikte ruimte verbeteren terwijl de ander doorgaat met snelle expansie. Zo even uit mijn hoofd was dit o.a. mogelijk in Anno 1404 Venice, Rise of Nations en Empire Earth 2. Oh en natuurlijk factorio waarbij je een eigen entitity hebt, maar wel aan dezelfde basis werkt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Dit weekend krijg je met de code "PAYPAL2019NL" €10 korting als je met PayPal betaalt in de Ubi store. Dit werkt om bijvoorbeeld de Season Pass te scoren voor €15 ipv €25.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Sinds 2007 werk ik op het monitorformaat 24 inch met 1920x1200. Wel drie verschillende monitors gedurende de jaren maar al die tijd dat format. Vond dat het nu tijd was voor een upgrade dus ik ga jullie even spammen met wat (klikbare) plaatjes van het resultaat!

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/before-t.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/after1-t.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/after2-t.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/after3-t.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ajmvwij.home.xs4all.nl/images/anno/after4-t.jpg

38 inch ultra wide 3840x1600! Het is een partij mooi! (al zeg ik het zelf haha)
De hardware upgrade komt er dit jaar ook aan (het meeste dateert nu uit 2013 (kast en voeding 2009!) maar wil nog wachten op de nieuwe Zens (en misschien Navi afhankelijk van of dat wat wordt, anders een RTX 2080 denk ik maar).

Verbazingwekkend genoeg loopt Anno niet eens zo heel slecht op deze resolutie op mijn GTX 770 zonder dat ik de instellingen aangepast heb. Of misschien was ik nog te onder de indruk van het scherm om er echt even goed op te letten haha.

Nogmaals sorry slightly off topic post maar ik wilde het toch even delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:03

Aganim

I have a cunning plan..

@Tomcat84 yum yum, welk scherm is dat? :Y) :9~

@Rannasha, thanks, dat werkt perfect. Niet heel intuïtief, maar prima als je het eenmaal weet. Geen gezeur meer met boze inwoners omdat de koffie en rum op transport is gezet. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 18-05-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 13:00

YES

Moderator General Chat
Meh, mijn Anno wil niet updaten. Als ik op bijwerken klik gebeurt er niets en na een paar minuten stopt Uplay gewoon zonder enige foutmelding :(
Iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden op het grote boze internet..
Update: heel m'n game is blijkbaar kapoet, moet herinstalleren. Hopelijk niet ten koste van savegames.

[ Voor 17% gewijzigd door YES op 18-05-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:29
Tomcat84 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 05:24:
Sinds 2007 werk ik op het monitorformaat 24 inch met 1920x1200. Wel drie verschillende monitors gedurende de jaren maar al die tijd dat format. Vond dat het nu tijd was voor een upgrade dus ik ga jullie even spammen met wat (klikbare) plaatjes van het resultaat!

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

38 inch ultra wide 3840x1600! Het is een partij mooi! (al zeg ik het zelf haha)
De hardware upgrade komt er dit jaar ook aan (het meeste dateert nu uit 2013 (kast en voeding 2009!) maar wil nog wachten op de nieuwe Zens (en misschien Navi afhankelijk van of dat wat wordt, anders een RTX 2080 denk ik maar).

Verbazingwekkend genoeg loopt Anno niet eens zo heel slecht op deze resolutie op mijn GTX 770 zonder dat ik de instellingen aangepast heb. Of misschien was ik nog te onder de indruk van het scherm om er echt even goed op te letten haha.

Nogmaals sorry slightly off topic post maar ik wilde het toch even delen! :)
mooi scherm! Zal ook wel een krachtige pc nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:54:
Dit weekend krijg je met de code "PAYPAL2019NL" €10 korting als je met PayPal betaalt in de Ubi store. Dit werkt om bijvoorbeeld de Season Pass te scoren voor €15 ipv €25.
Lijkt niet te werken voor mij;

Zowel PAYPAL2019NL als PAYPAL2019BE geprobeerd , maar geeft gewoon melding dat het niet lukt. "Promotiecode "PAYPAL2019NL" kan momenteel niet worden toegevoegd aan je mandje."

Zowel in Uplay als op de website, met en zonder vpn, Paypal als betaalmethode gekozen etc. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 21:24
Thnx!
Werkt trouwens alleen via de website, niet via de Uplay client.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:00

g0tanks

Moderator CSA
Goede tip! Werkte bij mij ook alleen via de website en niet via de client.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aQP0q3Bz8EVLTFyexHi5jdCd/full.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
Nice, ik heb de DLC gekocht maar ik zie nog niks... klopt dat? (volgens de uplay game client staat hij wel bij de lijst met geownde DLC - en ja, ik heb het spel inmiddels opnieuw gestart, maar nog geen nieuw potje gestart!)

Ik heb ook mijn trade routes aangepast met de nieuwe trick van @Rannasha (waarvoor bedankt!)

Nu heb ik dus een trade route dat op al mijn eilanden bijv. -50t hout doet en dan weer +-50t hout.
Wat me alleen opvalt is dat de schepen nu echt mega lang in de haven liggen!!! (makkelijk 2-3 minuten of misschien nog wel langer). Wellicht dat het feit dat het een cargo ship is met 250t lading een rol speelt... maar ik vind het wel heel lang duren :-(

[ Voor 13% gewijzigd door firedancer-88 op 18-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:00

g0tanks

Moderator CSA
firedancer-88 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:14:
Nu heb ik dus een trade route dat op al mijn eilanden bijv. -50t hout doet en dan weer +-50t hout.
Wat me alleen opvalt is dat de schepen nu echt mega lang in de haven liggen!!! (makkelijk 2-3 minuten of misschien nog wel langer). Wellicht dat het feit dat het een cargo ship is met 250t lading een rol speelt... maar ik vind het wel heel lang duren :-(
Er zijn items die loading time verlagen. Ik denk dat het met zoveel cargo wel de moeite waard is om er naar te kijken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Lijkt niet te werken voor mij;

Zowel PAYPAL2019NL als PAYPAL2019BE geprobeerd , maar geeft gewoon melding dat het niet lukt. "Promotiecode "PAYPAL2019NL" kan momenteel niet worden toegevoegd aan je mandje."

Zowel in Uplay als op de website, met en zonder vpn, Paypal als betaalmethode gekozen etc. :>
Nog maar eens geprobeerd met VPN, ditmaal naar Duitsland en het werkte nog ook :P
(PAYPAL2019DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 21:22
:D toptips @Rannasha ! kudos!
DLC met 40% korting gekocht. Goeie deal!

[ Voor 16% gewijzigd door Mday op 18-05-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Zie nu hier dat de tips er ook al staan. Zag het op reddit vandaag. Mooi 10 euro korting, DLC pakket ook gekocht.

Hou zo veel van anno 1800! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Deze. Ik wilde eigenlijk nog wachten op de 38GL950G maar release date blijft vaag (misschien september?) en ik had geen geduld meer. Ook vermoed ik dat die erg duur gaat worden en dan zit je vast aan GSYNC en de Freesync variant komt volgend jaar pas. Toen deze dan ook nog in de aanbieding kwam ben ik er maar voor gegaan :)
Thanks! Heb het met VPN ook hier vanuit Amerika kunnen gebruiken, hoefde trouwens niet eens met Paypal, iDEAL was ook prima :)
Rannasha schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:04:
Blijkbaar zit er toch een functie in het spel om met een trade route een bepaalde minimum-hoeveelheid goederen op een eiland achter te laten. Of die functie er met de patch is ingeslopen is niet bekend, maar de eerste mensen hebben hem pas zeer recentelijk gevonden.
Suuuuuper handig! Wederom dank! Mijn spel gaf me als ik hem via de desktop link startte steeds de mogelijkheid om de update uit te stellen. Had jouw post al gelezen en het geprobeerd: pre-patch werkte het niet.

Toen ik nu uPlay startte om te kijken of mijn Season Pass er bij stond (nogmaals bedankt :) ) laadde hij de patch en nu werkt deze optie inderdaad als een tierelier. Beetje jammer dat ze dat niet in de changelog zetten! Vraag me af wat er nog meer voor handigs bijkomt/gekomen is zonder melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Tomcat84 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:13:
[...]

Deze. Ik wilde eigenlijk nog wachten op de 38GL950G maar release date blijft vaag (misschien september?) en ik had geen geduld meer. Ook vermoed ik dat die erg duur gaat worden en dan zit je vast aan GSYNC en de Freesync variant komt volgend jaar pas. Toen deze dan ook nog in de aanbieding kwam ben ik er maar voor gegaan :)

[...]

<snip>
Vet! mooi scherm zeg. Ik mag toevallig voor het Tweakers Testfest de LG34K950F reviewen. Ik ga er ook een paar mooie shots met Anno mee maken, in ieder geval. Die schermen zien er op de afbeelding al fantastisch uit, maar in live zijn ze echt super impressive. Die prijs, though :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 23:45
speel al 5 jaar op een 21:9 scherm naar volle tevredenheid, wellicht dat ik nog wel naar een 12:5 scherm. 21:9 kan je nu voor een fraktie van die prijs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 12:18
@Rannasha thanks, gelukt met deze code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Zo, zojuist een van mijn traderoutes compleet gesloopt.. Tip: verkoop geen schip wat nog aan een traderoute verbonden is:

Mijn Clipper is een beetje stuk nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IMs29yYDXHjJb7bqlV2WIWCd/medium.jpg

Ik gok dat er nu wat interne referenties kapot zijn, na wat heen en weer geklik en diverse pogingen om mijn stoomschip weer in beweging te krijgen (was bugged na verkopen van de Clipper) zit er nu spontaan een olietanker gekoppeld aan de traderoute. :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oQrtbnuXmiZEMYctFsRSxos5/medium.jpg

En als we het dan toch over bugs hebben, treinen zijn het spoor soms ook bijster:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bAb6ccNni7RdHkyLsPmVasi7/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Rannasha schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:04:

Je maakt je trade route zoals gewoonlijk, maar in plaats van op Accept te klikken om hem te voltooien, hou je SHIFT ingedrukt terwijl je klikt. Er komt dan een +/- symbool te staan bij de hoeveelheden goederen. Voor die trade route is de hoeveelheid die je bij het laden aangeeft nu niet meer de hoeveelheid die het schip meeneemt, maar de hoeveelheid die hij achter laat in de haven.

Bijvoorbeeld: Je selecteert 20t Schnapps bij het laden, vult ergens anders een uitlaad-order in en shift-clicked Accept. Deze trade route zal nu altijd 20t Schnapps achterlaten bij het laden. Dus als er 20t of minder aanwezig is, dan neemt hij niets mee. Is er 21-69t aanwezig dan neemt het schip net zoveel mee dat er 20t achterblijft. Is er 70t of meer aanwezig, dan wordt het cargo-slot gewoon gevuld met 50t.
Dat is er echt een die ik moet onthouden, zeker bij het verschepen van goederen naar de traders.
Maar ook naar mijn eigen eilanden kan het denk ik interessant zijn, scheelt nadenken over retour routes én op die manier kun je mooi lokale productie afromen.

Is er trouwens ook een goede shortcut om de camera te zetten op maximaal uitgezoomd, recht boven het landschap, noorden aan de bovenkant? Ik verzet 'm nu iedere keer met de muis, standaard is een birds-eye-view en die vind ik niet fijn om te bouwen. Ziet er prima uit, je ziet meer dan recht er boven, maar bouwen en plannen doe ik toch liefst gewoon recht van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

unezra schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:17:
[...]
Is er trouwens ook een goede shortcut om de camera te zetten op maximaal uitgezoomd, recht boven het landschap, noorden aan de bovenkant? Ik verzet 'm nu iedere keer met de muis, standaard is een birds-eye-view en die vind ik niet fijn om te bouwen. Ziet er prima uit, je ziet meer dan recht er boven, maar bouwen en plannen doe ik toch liefst gewoon recht van bovenaf.
Het is niet een volledige oplossing, maar je kunt met CTRL+F5, CTRL+F6, enz... camera-posities opslaan en later met F5, F6, ... weer oproepen. Dus je kunt eenmalig een positie van bovenaf instellen op een centrale locatie en vervolgens met de hotkey hier naar terug gaan. Je moet dan eventueel wel nog even scrollen naar de locatie waar je wil gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
unezra schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Dat is er echt een die ik moet onthouden, zeker bij het verschepen van goederen naar de traders.
Maar ook naar mijn eigen eilanden kan het denk ik interessant zijn, scheelt nadenken over retour routes én op die manier kun je mooi lokale productie afromen.

Je kan de camera positie resetten met de home-knop. Daarmee reset hij naar het noorden. Even uit mijn hoofd wordt het zoom-level er niet of nauwelijks mee gereset en bovendien kijk je dan alsnog schuin naar beneden i.p.v. recht naar beneden. Hoe dan ook, ik gebruik deze shortcut vaak als ik aan het bouwen ben geweest en de camera eens van de andere kant heb gericht. Ik raak dan helemaal de kluts kwijt als ik dan naar mijn andere eilandje wil scrollen... Ik ken ook die camera locatie shortcuts, heb er ook een paar ingesteld.... maar gebruik ze nooit somehow :/
g0tanks schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:18:
[...]

Er zijn items die loading time verlagen. Ik denk dat het met zoveel cargo wel de moeite waard is om er naar te kijken.
Kan je eens een voorbeeld laten zien? Ik heb inmiddels wel een epic en rare propellor op mijn cargo ship gezet. Gekocht via 1 van de NPC's maar die heeft alleen -x% cargo slowdown en +x% movement speed. Het laden en lossen duurt alsnog ruim 3 minuten! (gisteren even met de stopwacht bijgehouden) Dit is best wel bugged heb ik het idee, want het duurt zelfs zo lang als er feitelijk niks in of uitgeladen hoeft te worden. Er is dan al genoeg voorraad op het eiland en bovendien zie ik ook geen wolkje verschijnen met goederen die geladen of gelost worden...

Nou werkt heel die route sowieso niet zoals ik voor ogen had dus ik ga nog maar eens verder puzzelen :-)

[ Voor 25% gewijzigd door firedancer-88 op 19-05-2019 13:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-06 15:57
Ik zit ondertussen op 20k investors. Krijg nog niet helemaal voor elkaar dat die ook alle producten 100% up hebben dus dat is nu mijn doel. Dit is mijn stad tot nu toe:

stats
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ccdoXZD.jpg

haven
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hrwu3t3.jpg

mooi overzicht van alle investors woningen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ReE5zTi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tPoIKSY.jpg

overige inwoners
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92LxDuK.jpg

Bouw eiland of zoals hij in de omschrijving van hoe mooi je eiland heet: Funereal City. A bleak penorama drained of all optimism and colour :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAD4gAW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRV55fM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TqtyVqk.jpg

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
g0tanks schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:14:
Goede tip! Werkte bij mij ook alleen via de website en niet via de client.

[Afbeelding]
Daar kwam ik inderdaad ook achter dank je wel voor deze tip.

Vandaag overnieuw begonnen met een seed, waar ik wel de stad kon gaan bouwen die ik voor ogen had.
Deze blueprint is de basis. ik moet hier nog een heel deel public buildings aan toe gaan voegen. (ben al een beetje begonnen in deze afbeelding toen ik dacht even een print screen maken dit ziet er vet uit)
Nu ben ik bezig hem op te vullen dus de eerste huizen staan erin en de eerste basisproducties zijn op het eiland. Uiteindelijk moeten die weer weg. Want het wordt uiteindelijk mijn main eiland
Ik ben nu aan het werk vanaf een standaard city layout maar waarschijnlijk maak ik die nog wel een beetje eigen naar mate de tijd vordert zo heb ik dat met de huidige layouts ook gedaan. Hier een klein voorproefje van blueprint city:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q5o5SWMT5tRu3quNVQBIuJOi/full.jpg

Ik zie overigens een heel deel mensen die alles uit de losse pols bouwen wat ik wel echt een kunst vind. Ik houd wat meer van overzicht dus bouw ik meestal alles in vierkanten. Dit zodat ik overzicht heb hoeveel ik nu precies van wat heb. Zo heb ik standaard layouts gemaakt voor snabs en kleding. Soms ben ik wat aan het experimenteren of sommige layouts niet beter werken. Nu een nieuwe layout gebouwd voor brood maar ik weet niet of het een verbetering is. Het probleem is dat ik hem modulair wil maken met bier. Ziet er strakker uit en het geeft wat meer overzicht. Zo kan ik al het bier en brood bij elkaar houden omdat ik ze om kan bouwen. Maar de nieuwe layout wil nog niet erg lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ifOOvFPSYljAs6SZuvEXGwd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PcPGCFO8KScFwaljimKfcu6r/full.jpg

Wat ik vandaag wel heb geleerd dat je echt failiet gaat als je niet zorgt voor bier. Die artisan hebben dan een hoop nodig en zonder bier kosten ze onwijs veel geld dan zie je in een keer je rekening kelderen. Dat had ik dus in de MP. Ik was als eerste in de nieuwe wereld en ik had Ships of the Line, maar geen geld en met moeite kreeg ik het tij gekeerd. Nu bouw ik rustiger maar ben ik ook meer aan het kijken wat het einddoel van het eiland is. Het eiland wat nu mijn hoofeiland is gaat high end zooi maken voor mijn main eiland en voorziet nu de meeste workers op de twee eilanden van goederen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Mday schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:44:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, en zorgt min of meer steevast voor algehele malaise. Zoals dat er geen kleding is op mijn hoofdeiland (400ton) of dat er geen pub is. Soms komt dat doordat er ergens, toevallig één huisje nét niet de pub kan bereiken (balkje 99% vol).
Hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb nu ook zo'n issue maar kan toch echt geen 1 huis vinden dat niet perfect bereik heeft. Heel erg frappant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:35

PB-powell

Mr. Laziness

@GerGio mooie lay-out! Heb je die zelf bedacht of ergens van het internet af geplukt? En heb je de seed van die map?
Ik bouw zelf de meeste industrie uit de losse pols, zeker brood en bier omdat die best veel graan nodig hebben. Ik zoek dan wat rommelige hoekjes op en vul dat op met velden om optimaal gebruik te maken van de ruimte. Zal kijken of ik vanmiddag nog wat screenshots kan posten

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Gisteren een domme actie gedaan.
Ik was het overzicht van alle transporten compleet kwijt. Wist niet meer wie nou wat nodig had en heb daarom alle transportlijnen gedelete om ze een voor een opnieuw op te zetten.
Dat was niet zo heel slim. Mijn cash flow kelderde, mijn bewoners aantallen kelderde en ik had over de gehele map allemaal schepen liggen die vol met materialen zat.
Dat betekende eerst een schip laten aanmeren, leeg gooien en dan een trade route opzetten.
DIt keer heel vaak, dus je kan je wel voorstellen hoe lang het me heeft gekost om mijn economie weer goed te krijgen.
En mijn trade routes zijn nog steeds een zooitje... al met al veel verloren tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Tomcat84 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 01:16:
[...]

Hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb nu ook zo'n issue maar kan toch echt geen 1 huis vinden dat niet perfect bereik heeft. Heel erg frappant.
Ja, drie dingen, of je legt stenen wegen aan (meer bereik van voorzieningen), je maakt een town hall met bereikvergrotende items, en als dat niet werkt merkte ik dat slopen en heropbouwen soms magisch ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
PB-powell schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:02:
@GerGio mooie lay-out! Heb je die zelf bedacht of ergens van het internet af geplukt? En heb je de seed van die map?
Ik bouw zelf de meeste industrie uit de losse pols, zeker brood en bier omdat die best veel graan nodig hebben. Ik zoek dan wat rommelige hoekjes op en vul dat op met velden om optimaal gebruik te maken van de ruimte. Zal kijken of ik vanmiddag nog wat screenshots kan posten
Het is 8295. Die ondertussen al door een aantal mensen wordt gebruikt. Zo te lezen. Met dank aan @PB-powell Denk ik.

Ik heb mijn layout van Anno 1800 Fandom:
https://anno1800.fandom.com/wiki/City_layouts
Het is een begin. Ik zal er in de loop der tijd zeker een eigen draai aan geven, maar het is fijn om vast een basis te hebben om een grote stad te bouwen met een monument.

Gisteren best wat meters gemaakt in productie. Ik ben net in de nieuwe wereld. Heb nu met het blue print eiland erbij 3 eilanden met productielocaties. Ik ben werk aan het maken van een behoorlijke vloot.
Nu nog skooners en 1 fergat. Maar zeilen en hout loopt best snel dus snel Clippers bouwen.
Ik ben de piraten aan het omkopen met case fires om te kijken of ik er op den duur mee kan gaan handelen. Dus nog genoeg te doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
GerGio schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:35:
[...]

Ik zie overigens een heel deel mensen die alles uit de losse pols bouwen wat ik wel echt een kunst vind. Ik houd wat meer van overzicht dus bouw ik meestal alles in vierkanten. Dit zodat ik overzicht heb hoeveel ik nu precies van wat heb. Zo heb ik standaard layouts gemaakt voor snabs en kleding. Soms ben ik wat aan het experimenteren of sommige layouts niet beter werken. Nu een nieuwe layout gebouwd voor brood maar ik weet niet of het een verbetering is. Het probleem is dat ik hem modulair wil maken met bier. Ziet er strakker uit en het geeft wat meer overzicht. Zo kan ik al het bier en brood bij elkaar houden omdat ik ze om kan bouwen. Maar de nieuwe layout wil nog niet erg lukken.
Zelf bouw ik ook graag volgens vaste layouts waar het kan. Maar late game gooi ik dit weer helemaal om. Items die zorgen voor minder workforce zijn erg fijn. Ook items die andere (goedkoper en makkelijker te produceren) grondstoffen verwerken gebruik ik waar ik kan. Daardoor verandert mijn layout nu langzaam naar trade unions waar alle gebouwen van een type rond gebouwd zijn. En heb ik niet meer grondstoffen en eindfabricatie naast elkaar liggen. In het begin had ik die items wat onderschat maar vooral in de nieuwe wereld met veel ruimtegebrek is dit ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

GerGio schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Het is 8295. Die ondertussen al door een aantal mensen wordt gebruikt. Zo te lezen. Met dank aan @PB-powell Denk ik.

Ik heb mijn layout van Anno 1800 Fandom:
https://anno1800.fandom.com/wiki/City_layouts
Het is een begin. Ik zal er in de loop der tijd zeker een eigen draai aan geven, maar het is fijn om vast een basis te hebben om een grote stad te bouwen met een monument.

Gisteren best wat meters gemaakt in productie. Ik ben net in de nieuwe wereld. Heb nu met het blue print eiland erbij 3 eilanden met productielocaties. Ik ben werk aan het maken van een behoorlijke vloot.
Nu nog skooners en 1 fergat. Maar zeilen en hout loopt best snel dus snel Clippers bouwen.
Ik ben de piraten aan het omkopen met case fires om te kijken of ik er op den duur mee kan gaan handelen. Dus nog genoeg te doen.
Die seed komt inderdaad van mij, maar ik herkende het eiland niet. Is het het starteiland of een tweede eiland?
Ik ben zelf niet zo van de vaste layouts voor m'n industrie. Dan moet ik nog meer tabbladen open hebben of blijf ik wisselen tussen anno en het internet :+ Vandaar dat ik alles uit de losse pols doe, maar dat leidt dan tot dit soort overzichten. Het is misschien niet 100% benut, maar met vaste layouts laat je zeker aan de rand van de map nog meer ruimte liggen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/5/20/0b7752b5a1b25c430659af2d61fc3f13-full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/5/20/868453b816f2b79d404f35b2bdc1c566-full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/5/20/2b8dacb94f8b4c4f719290c84eaa1ad6-full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
PB-powell schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Die seed komt inderdaad van mij, maar ik herkende het eiland niet. Is het het starteiland of een tweede eiland?
Ik ben zelf niet zo van de vaste layouts voor m'n industrie. Dan moet ik nog meer tabbladen open hebben of blijf ik wisselen tussen anno en het internet :+ Vandaar dat ik alles uit de losse pols doe, maar dat leidt dan tot dit soort overzichten. Het is misschien niet 100% benut, maar met vaste layouts laat je zeker aan de rand van de map nog meer ruimte liggen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is het een eiland die links onderin zit. Het is niet een hoofdeiland. Dus in mijn seed heeft het ook geen aardappels en geen graan en belangrijker geen olie. Nu verbouw ik er alleen even hop, kleding en hout.

Ik kan overigens je plaatjes niet zien ik weet niet of daar iets aan kunt doen?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
GerGio schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:18:
[...]

Bij mij is het een eiland die links onderin zit. Het is niet een hoofdeiland. Dus in mijn seed heeft het ook geen aardappels en geen graan en belangrijker geen olie. Nu verbouw ik er alleen even hop, kleding en hout.

Eenzelfde seed nummer kan anders worden bij iemand als je andere instellingen hebt. Er is invloed van hoeveel a.i. je hebt, of je de pirates aan het staan en de neutral traders. Grote of medium eilanden etc etc.

Je zult dus al je settings moeten vertellen, als iemand jou eiland precies wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik heb wat rondgegoogled maar vind voorlopig geen zekerheid, dus stel ik de vraag even hier: weet iemand toevallig of de Duitse retailversie van Anno ook andere talen ondersteunt?

Het zou me eigenlijk verbazen van niet, maar ik ben al gekkere dingen tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:57
JackAvery schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:08:
Ik heb wat rondgegoogled maar vind voorlopig geen zekerheid, dus stel ik de vraag even hier: weet iemand toevallig of de Duitse retailversie van Anno ook andere talen ondersteunt?

Het zou me eigenlijk verbazen van niet, maar ik ben al gekkere dingen tegengekomen...
Waarom zou je een Duitse retailversie willen aanschaffen als je ook gewoon via Uplay het spel kan kopen? Daarnaast kun je de taal gewoon veranderen lijkt me.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
@Leviathius , omdat ik de Duitse retailversie kan aanschaffen in een 5 voor 3 deal bij Saturn en me dat veel goedkoper uitkomt dan de UPlay versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JackAvery schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:27:
@Leviathius , omdat ik de Duitse retailversie kan aanschaffen in een 5 voor 3 deal bij Saturn en me dat veel goedkoper uitkomt dan de UPlay versie.
Ah, makes sense!

Ik kan mij herinneren toen ik het spel via Uplay installeerde dat ik de vraag kreeg voor welke taal ik wilde. Dus gewoon gaan voor de Duitse versie lijkt me (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gisteren tijd vergeten, 10+ uur gespeeld.

Máár, er zit schot in. Ik ben nu een World Fair aan het bouwen en toe aan de laatste fase.
Helaas moet ik daar 5000 investors, 2000 engineers en een buttload aan filament en lightbulbs voor hebben.

Filament lukt wel, die productie is wat opgekrikt en daar ben ik bijna. Lightbulbs ook wel.

Alleen die 5000 investors én 2000 engineers. Dat word een uitdaging. Ik vrees dat ik daarvoor toch even flink wat extra goederen zal moeten produceren in de oude en nieuwe wereld en da's een operatie van een paar uur.

Wat ik wel erg grappig vond was de bank. Wát een geld levert dat op. Ik heb één bankgebouw staan op mijn hoofdeiland en ben binnen die 10 uur van iets van 10.000 aan inkomsten continu, naar tegen de 50.000 aan inkomsten continu gegaan.

En dit was dus de game waarbij ik op een gegeven moment heel plots "defeated" zag. Strategie heeft gewerkt. Denk dat het vooral in de horloges zat. Die dingen zijn GRUWELIJK duur. Dus die produceer ik nu zelf. (Al zal daarvan ook flink de capaciteit omhoog moeten, evenals die van fur coats.)

Heb inmiddels mijn dierentuin ook maar verplaatst naar een meer centrale plek en ik denk dat ik met de hoeveelheden investors en engineers die ik nodig heb, ik er niet onderuit kom dat halve eiland van bebouwing te voorzien.

Helaas is mijn mooie laan naar de dierentuin daarmee wel gesneuveld. De laan is er, maar vanuit de haven kijk je recht tegen dat huge ass bankgebouw aan en de dierentuin er achter is weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

GerGio schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:18:
[...]

Ah oke vandaar, ik blijf denk ik op m’n hoofd eiland bouwen. Heb daar nu een goede lay-out liggen.
Plaatjes doen het bij op de pc wel, op m’n telefoon niet. Zal even kijken of ik ze opnieuw kan uploaden straks en anders morgen zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
PB-powell schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Ah oke vandaar, ik blijf denk ik op m’n hoofd eiland bouwen. Heb daar nu een goede lay-out liggen.
Plaatjes doen het bij op de pc wel, op m’n telefoon niet. Zal even kijken of ik ze opnieuw kan uploaden straks en anders morgen zeker!
Master light linksonder wel een groot eiland dat op dit eiland lijkt?

Tja het is net wat je plant ik plan eigenlijk mijn schone Megastad hier vrijwel vrij van productie. Al zal ik de mijnen denk ik wel gaan gebruiken

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

GerGio schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Master light linksonder wel een groot eiland dat op dit eiland lijkt?

Tja het is net wat je plant ik plan eigenlijk mijn schone Megastad hier vrijwel vrij van productie. Al zal ik de mijnen denk ik wel gaan gebruiken
Mijnen leveren geen vervuiling op, dat scheelt en ze zijn niet zo groot. :)
Ik heb op mijn hoofeiland ook de mijnen in gebruiken en share de workforce met 2 andere eilanden. (Zullen er nog wel meer worden.)

Kun je eigenlijk een soort van bordjes in de omgeving plaatsen waar je bijvoorbeeld aan geeft wat je er later wil gaan bouwen of waar welk gedeelte voor bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
unezra schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Kun je eigenlijk een soort van bordjes in de omgeving plaatsen waar je bijvoorbeeld aan geeft wat je er later wil gaan bouwen of waar welk gedeelte voor bedoeld is?
Kan helaas niet, maar wel een zeer handig iets/idee inderdaad! Dat je een soort post-its op je eiland kan plakken met todo lijstjes ofzo.

Ik zou zeggen, stuur de developers een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Leviathius schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Kan helaas niet, maar wel een zeer handig iets/idee inderdaad! Dat je een soort post-its op je eiland kan plakken met todo lijstjes ofzo.

Ik zou zeggen, stuur de developers een mailtje :)
Je kunt toch gewoon je stad hernoemen in brood en blikvoer bijvoorbeeld of hoofdeiland

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
GerGio schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Je kunt toch gewoon je stad hernoemen in brood en blikvoer bijvoorbeeld of hoofdeiland
Dat klopt, maar je kunt niet bij een eiland zeggen van: 'Rechtsonderin staal productie maken. Rechtsbovenin onthouden om bier te maken zodra je 1000+ artisans hebt'. Ik noem maar iets. En ja je kunt het blueprinten natuurlijk, maar als ik 's avonds ergens mee bezig was, weet ik de volgende dag niet meer waar ik de avond ervoor mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landtlord
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
mss een dom idee, maar schrijven met wegen is dat geen optie. Elke letter is dan een vakje van 3*5 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 00:37
Na de influence buff van vorige week moet ik zeggen dat de uitdaging wel met een paar uur opgeschoven is.

Ik wilde een soort van vriendjes worden met een NPC omdat mijn boten telkens sneuvelde, maar telkens wanneer ik bijna bij de 50-60 reputation was kreeg ik "NPC is now at war with you", sigh. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

De dag dat de patch live ging had ik ineens 462 influence erbij, dat maakt het natuurlijk allemaal wel een stuk makkelijker. De laatste paar dagen dus besteed aan die npc weg bounjouren (stuk of 10 eilanden initieel opgekocht, de laatste met wat schepen weggeblazen).
Da's gelukt. Nu flink uitbouwen en mijn productie op peil brengen, maar dat liep van kwaad tot erger.
Omdat ik meer investors ging bouwen had ik meer koffie nodig, voor meer koffie had ik meer obreros nodig, voor meer obreros had ik ook weer naaimachines nodig.. Nu is het een soort van gebalanced, maar er zijn nog wel wat dingen stuk.

Things to fix voordat de boel verder instort:
Tortillas
Hoeden
Sigaren en chocolade, dat wordt nu nog gekocht van vendors.
Pearls voor jewelry voor investors

Nu is het bouwen totdat mijn eilandjes vol zijn, en ik echt met trade union buffs moet gaan werken om het allemaal te managen. Maar daar zijn we nog LANG niet.

Ik zal vanavond eens wat schermprintjes maken + stats erbij zetten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door enira op 21-05-2019 13:08 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Leviathius schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Dat klopt, maar je kunt niet bij een eiland zeggen van: 'Rechtsonderin staal productie maken. Rechtsbovenin onthouden om bier te maken zodra je 1000+ artisans hebt'. Ik noem maar iets. En ja je kunt het blueprinten natuurlijk, maar als ik 's avonds ergens mee bezig was, weet ik de volgende dag niet meer waar ik de avond ervoor mee bezig was.
Als je alle gebouwen al unlocked hebt kun je natuurlijk wel al alles blueprinten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Leviathius schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Dit is het eerste spel waarvoor er zelfs fysieke post-its aan mijn monitor hangen... :P

Wat ik overigens wel zou willen zien is een verzameling grafieken over de afgelopen periode (bijv 30 minuten) waarop je je productvoorraden kan afzetten tegen tijd. Die indicatoren die aangeven of je voorraden stabiel zijn, toenemen of afnemen zijn leuk, maar werken eigenlijk alleen voor lokaal geproduceerde items.
Wanneer je spullen moet verslepen tussen eilanden zou je eigenlijk de trend over langere tijd moeten kunnen zien, nu is het toch veel heen en weer geklik tussen eilanden, inschatten of de productie stabiel is, etc. Voor mijn gevoel is Anno 1800 complexer dan Anno 1404 was en zouden grafieken een goede toevoeging zijn om je productiecijfers beter inzichtelijk te maken. Of maakt ik het nu te ingewikkeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
unezra schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:54:
Gisteren tijd vergeten, 10+ uur gespeeld.
Heb ik ook al gehaald. Top berichtje wat je dan krijgt al ben ik nog niet overtuigd dat het waar is :D ... (zal het breicht hier niet spoileren :D)
Alleen die 5000 investors én 2000 engineers. Dat word een uitdaging. Ik vrees dat ik daarvoor toch even flink wat extra goederen zal moeten produceren in de oude en nieuwe wereld en da's een operatie van een paar uur.
De 2000 engineers heb ik niet afgewacht. Ik ben aan de laatste fase begonnen met een 1200 engineers. Dan valt wel de rest van de productie een stuk terug voor een drie kwartier en wordt je doodgegooid met workforce shortage meldingen, maar ik was te nieuwsgierig en moest dat ding af hebben...
Wat ik wel erg grappig vond was de bank. Wát een geld levert dat op. Ik heb één bankgebouw staan op mijn hoofdeiland en ben binnen die 10 uur van iets van 10.000 aan inkomsten continu, naar tegen de 50.000 aan inkomsten continu gegaan.

En dit was dus de game waarbij ik op een gegeven moment heel plots "defeated" zag. Strategie heeft gewerkt. Denk dat het vooral in de horloges zat. Die dingen zijn GRUWELIJK duur. Dus die produceer ik nu zelf. (Al zal daarvan ook flink de capaciteit omhoog moeten, evenals die van fur coats.)

Heb inmiddels mijn dierentuin ook maar verplaatst naar een meer centrale plek en ik denk dat ik met de hoeveelheden investors en engineers die ik nodig heb, ik er niet onderuit kom dat halve eiland van bebouwing te voorzien.

Helaas is mijn mooie laan naar de dierentuin daarmee wel gesneuveld. De laan is er, maar vanuit de haven kijk je recht tegen dat huge ass bankgebouw aan en de dierentuin er achter is weg. :)
De bank was zo'n WTF momentje... Blij dat ik eindelijk de bank kon bouwen en toen zag ik hoe groot die was... Met tranen in mijn ogen heb ik naar mijn stad gekeken en moeten besluiten wat gesloopt ging worden... :D

Bij mij kijk je vanuit de haven over een mooie laan naar de dierentuin die in de schaduw ligt van de bank die erachter staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 14:36
Tijdens mn 3,5 week vakantie braaf dit topic bijgelezen en gisteren eindelijk weer een paar uur kunnen spelen.
Verder gegaan met mn campaign map waar ik al 30 uur in heb zitten oid. De meest irritante NPC eindelijk kunnen elimineren dmv het wegvagen van alle kleinere eilanden met 10 SotL en een BC, en het hoofdeiland kunnen het overkopen voor 5*600k per share en 3.8M voor de overname. Mooie loot, maar wel is 80% van mn winst weg :) omdat dat eiland 15k inkomsten genereerde.

Vanavond hopelijk maar eens beginnen met verplaatsen van wat vervuilende/lelijke spul van hoofdeiland naar subeiland, en het plaatsen van een power plant om meer dan 4 investor huisjes te krijgen, zodat die World Fair weer verder kan met bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door AceAceAce op 21-05-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@GerGio hier nogmaals m'n afbeeldingen, al mijn industrie is zo gebouwd. Eerst plan ik alles in blueprint modus zodat het mooi past en ik zo min mogelijk grond ongebruikt laat.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TMb15WS/screenshot-2019-05-20-15-24-32.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DM6kZHV/screenshot-2019-05-20-15-24-47.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bz8ZHNK/screenshot-2019-05-20-15-24-56.jpg

Edit:
Zojuist een bugged quest weg moeten gooien. Ik moest iets uit de haven van archibald smokkelen, dat lukte prima. Maar toen ik het item aan boord had kreeg ik geen opdracht dat ik het ergens heen moest brengen. Als ik op de quest klikte waar je normaal heen moet werd ik naar m'n schip gebracht met het item aan boord...
Intussen wel een flinke stap verder met de campain. Wil die nu eerst uitspelen voor de trofee, daarna weer lekker verder in m'n rustige wereld :)

[ Voor 31% gewijzigd door PB-powell op 21-05-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 19:26
Speel de sandbox mode, ging pas hellemaal failliet omdat die meuten 1 soort goederen miste. Oplossing gewoon een ander eiland hellemaal vol bouwen met workers, geld slaven zijn het })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Dit is toch wel een briljante game hoor. Ik kan het niet wegleggen en ben elke dag wel even aan het spelen.
Het frustreert ook enorm, ben je lekker bezig en zakt je inkomen ineens een paar duizend. Mag je alle eilanden langs om te kijken waar er ergens een grondstof mist.

Ook de krant is niet helemaal een lekker iets. Krijg ik negatieve berichten omdat mijn snapps op zou zijn (op desbetreffende eiland was mijn snapps 400...)

Ik ben in iedergeval blij dat de schepen zich nu wel een stuk beter gedragen. Je kan ze echt vastleggen in het water dat ze niet meer achter de piraten aangaan en als een blinde het piraten nest invaren om vervolgens kapot geschoten te worden.
Ook blijven de schepen niet meer aan de rand van de kaart hangen als je ze op expeditie stuurt. Een grote verbetering.

Al met al is de game geweldig en wordt hij door de updates ook steeds beter te spelen. Er zijn nog een paar kleine dingen die in mijn ogen verbetert kunnen worden, maar overall is dit een game die ik moeilijk kan wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:12:
Ook blijven de schepen niet meer aan de rand van de kaart hangen als je ze op expeditie stuurt. Een grote verbetering.
Mja, maar helaas merk ik sinds de laatste patch dat schepen op trade routes steeds vaker voor de haven stil blijven liggen, met zandloper erboven alsof alle piers in gebruik zijn. Te fixen door het schip in kwestie te selecteren en even de pauze knop te togglen, maar wel heel irritant als je productenstroom daardoor steeds inzakt.

En gisteren een reproduceerbare CTD tegengekomen: probeer (in ieder geval bij de Indiase dame) geen 5e item te verkopen als je er al 4 in de rij hebt gezet. Instant CTD. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Aganim schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
[...]
En gisteren een reproduceerbare CTD tegengekomen: probeer (in ieder geval bij de Indiase dame geen 5e item te verkopen als je er al 4 in de rij hebt gezet. Instant CTD. |:(
Ik zou die op het officiele forum rapporteren.

Ik speel nu al tijdje de zelfde seed. Zelfde waar ik eerder ook de screens van deelde. Ik krijg af en toe wel een legendary char, maar eigelijk zijn ze het allemaal net niet voor mij. Ik heb er nog geen 1 gehad waarvan ik dacht WOW Die is OP daarmee kan ik zus of zo fixen! Beetje jammer, maar goed. Er schijnt ook een legendary te zijn die ervoor zorgt dat je van de pier legendary char kan krijgen, maar die heb ik ook nog niet dus krijg nu constant lage witte of blauwe char waar je niet heel veel aan hebt.

Hoe zit dat bij jullie? hebben jullie al een OP legendary gevonden/gekregen? :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
SMD007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Ik zou die op het officiele forum rapporteren.

Ik speel nu al tijdje de zelfde seed. Zelfde waar ik eerder ook de screens van deelde. Ik krijg af en toe wel een legendary char, maar eigelijk zijn ze het allemaal net niet voor mij. Ik heb er nog geen 1 gehad waarvan ik dacht WOW Die is OP daarmee kan ik zus of zo fixen! Beetje jammer, maar goed. Er schijnt ook een legendary te zijn die ervoor zorgt dat je van de pier legendary char kan krijgen, maar die heb ik ook nog niet dus krijg nu constant lage witte of blauwe char waar je niet heel veel aan hebt.

Hoe zit dat bij jullie? hebben jullie al een OP legendary gevonden/gekregen? :)
Wanneer is het legendary?
Ik krijg genoeg paarse en gouden items als ik een expeditie doe. Daar zitten soms leuke items bij voor expedities, town halls of voor je museum (char 50 items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:12:

Ook de krant is niet helemaal een lekker iets. Krijg ik negatieve berichten omdat mijn snapps op zou zijn (op desbetreffende eiland was mijn snapps 400...)
Dat is nou het probleem van een vrije pers; die snappen er af en toe niets van. Die schrijven dat artikel niet omdat er geen schnapps op je eiland ligt, maar omdat er een te grote afname van schnapps was. Ik heb het nog niet specifiek getest maar volgens mij kun je een negatief artikel in de krant verwachten als je teveel opeens weghaalt. Als die dubbele rode pijl naast de betreffende producten te lang blijft staan, dan duikt de pers erop. Dit gebeurd dus ook als op een trade route twee schepen vlak na elkaar veel weghalen. Dan moet je de pers vertellen dat dit zo gepland is, dat er niets aan de hand is en iedereen gewoon blij moet zijn of minder moet consumeren. Jij bent tenslotte de baas en kan je invloed op de krant uitoefenen.

Wat me na 80+ uur nog steeds tegelijk doet grommen en grinniken is de journalist die mij begroet met "the idiot is back"... Dit zorgt er in ieder geval voor dat ik geen respect heb voor hem en zijn krantje en alles aanpas wat mij niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BaronVR schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:46:
[...]
Heb ik ook al gehaald. Top berichtje wat je dan krijgt al ben ik nog niet overtuigd dat het waar is :D ... (zal het breicht hier niet spoileren :D)
Het audiobericht dat je krijgt als je lang door speelt bedoel je?
Ja, dat is grappig. :)

Ik vind ze sowieso érg grappig.
[...]
De 2000 engineers heb ik niet afgewacht. Ik ben aan de laatste fase begonnen met een 1200 engineers. Dan valt wel de rest van de productie een stuk terug voor een drie kwartier en wordt je doodgegooid met workforce shortage meldingen, maar ik was te nieuwsgierig en moest dat ding af hebben...
Heb ik inderdaad ook met de artisans gedaan. Alleen zijn de 5000 investors wel een harde eis geloof ik. Dus voordat ik aan die laatste stap kan beginnen moet ik helaas toch echt even flink wat ketens opzetten om meer goederen naar mijn hoofdeiland te transporteren.

Gisterenavond geen zin in, misschien vanavond of komend weekend. Alleen al dát is een klus die helaas niet in een uurtje te klaren is. :( (Plus dat ze in de nieuwe wereld ook beginnen te zeiken dat ze bolhoeden willen hebben.) Kortom, voor die laatste stap moet ik even behoorlijk aan de slag met nieuwe eilanden, extra productie, etc. (Misschien dat ik meteen wat zeilschepen vervang door stoomboten, geen gezeik meer met wind, meer ruimte. Ze zijn alleen best kostbaar.)
[...]
De bank was zo'n WTF momentje... Blij dat ik eindelijk de bank kon bouwen en toen zag ik hoe groot die was... Met tranen in mijn ogen heb ik naar mijn stad gekeken en moeten besluiten wat gesloopt ging worden... :D

Bij mij kijk je vanuit de haven over een mooie laan naar de dierentuin die in de schaduw ligt van de bank die erachter staat...
Yep, dat was hier ook. Prachtig mooie laan gebouwd. *BAM* Enorm bankgebouw d'r in.
Dus nu mijn hele stad maar aan het redesignen.

Deels doe ik dat door opnieuw farmer residences neer te zetten en dat kan omdat ik de hele needs van de farmers nooit heb opgeruimd. Maar het duurt wel lang. Dus misschien dat ik toch maar ergens verderop op dat eiland wat farmer residences neer ga zetten die ik deels laat promoten en dan het hele huis verplaats naar de plek waar ik het wil hebben.

Sowieso wel mooi denk ik. Er zit nu nog wat industrie op het eiland, maar dat kan deels weg. Toch shared workforce / commuter piers. Als ik dat verplaats naar een ander eiland, heb ik dit eiland mooi schoon voor bebouwing en een mooie stad. Alle vulgarity is iig al weg, dat scheelt. Alleen een klein beetje pollution kom ik niet onderuit wegens electricity en dat hebben de investors nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
BaronVR schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Dat is nou het probleem van een vrije pers; die snappen er af en toe niets van. Die schrijven dat artikel niet omdat er geen schnapps op je eiland ligt, maar omdat er een te grote afname van schnapps was. Ik heb het nog niet specifiek getest maar volgens mij kun je een negatief artikel in de krant verwachten als je teveel opeens weghaalt. Als die dubbele rode pijl naast de betreffende producten te lang blijft staan, dan duikt de pers erop. Dit gebeurd dus ook als op een trade route twee schepen vlak na elkaar veel weghalen. Dan moet je de pers vertellen dat dit zo gepland is, dat er niets aan de hand is en iedereen gewoon blij moet zijn of minder moet consumeren. Jij bent tenslotte de baas en kan je invloed op de krant uitoefenen.

Wat me na 80+ uur nog steeds tegelijk doet grommen en grinniken is de journalist die mij begroet met "the idiot is back"... Dit zorgt er in ieder geval voor dat ik geen respect heb voor hem en zijn krantje en alles aanpas wat mij niet aanstaat.
Oh dat verklaart een boel. Dat kwartje was bij mij nog niet gevallen.
Je kan de krant wel aanpassen, maar dat kost teveel influence (althans voor de update. Toen was ik zo door mijn influence heen)
Enige negatieve effect is dat je inkomsten iets daalt. Maar die heb ik zo rond de 12k zitten dus iets minder overleef ik wel
En op al mijn eilanden is het altijd feest (ik hou van die parades haha) dus zo erg veel invloed heeft de krant ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
unezra schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:41:

Heb ik inderdaad ook met de artisans gedaan. Alleen zijn de 5000 investors wel een harde eis geloof ik. Dus voordat ik aan die laatste stap kan beginnen moet ik helaas toch echt even flink wat ketens opzetten om meer goederen naar mijn hoofdeiland te transporteren.
Ook daar had ik geen geduld voor. Om dat te verkorten kun je lagere tiers bepaalde goederen weigeren zodat de engineer tier vol bevoorraad blijft. De investors kun je tijdelijk ook bepaalde goederen niet geven (wel even opletten wat de financiële impact is). Ik ben hier mee begonnen toen ik zag wat het verschil in inkomen is per product en per tier. Lagere tiers krijgen echt geen koffie meer als ik tekorten heb. Dat gaat naar degene die er dik geld voor betalen zodat die altijd bevoorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:45:
[...]

Je kan de krant wel aanpassen, maar dat kost teveel influence (althans voor de update. Toen was ik zo door mijn influence heen)
Enige negatieve effect is dat je inkomsten iets daalt. Maar die heb ik zo rond de 12k zitten dus iets minder overleef ik wel
En op al mijn eilanden is het altijd feest (ik hou van die parades haha) dus zo erg veel invloed heeft de krant ook weer niet :+
Ja, heb nu ook meer te besteden. Do mind dat investors heel unhappy worden van propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:26:
[...]

Wanneer is het legendary?
Ik krijg genoeg paarse en gouden items als ik een expeditie doe. Daar zitten soms leuke items bij voor expedities, town halls of voor je museum (char 50 items)
common - white/grey
uncommon - green
rare - blue
epic - purple
legendary - orange

Ik bedoel dus de laatste de oranje. :) en dan met name de characters. De museum en zoo pieces krijg ik inderdaad ook wel voldoende legendary van.

Wat betreft krant bewerken nu met de patch dat je meer infleuence hebt lukt me dat wel af en toe, maar ik gebruik nog steeds liever mijn influence voor andere zaken dan de krant bewerken. Ik heb het ook een tijdje volop gebruikt, maar investors zoals hier ook eerder aangegeven worden daar erg unhappy van en ik kreeg op den duur zelfs een complete rel in de stad. Deze gelukkig de kop in kunnen drukken en ik ben maar gestopt met de krant te bewerken. Aan het begin is het handig om te doen, omdat je je inkomsten ermee flink kan boosten, maar aan het eind is de rel kans van je investors het compleet niet meer waard en publiceer ik dus constant ongewijzigd de krant. Mijn inkomsten lopen ook van 150 - 250k en ik heb 250miljoen oid op de rekening staan dus voor het geld hoef ik het ook niet meer te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 22-05-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
SMD007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:02:
[...]

common - white/grey
uncommon - green
rare - blue
epic - purple
legendary - orange

Ik bedoel dus de laatste de oranje. :) en dan met name de characters. De museum en zoo pieces krijg ik inderdaad ook wel voldoende legendary van.

Wat betreft krant bewerken nu met de patch dat je meer infleuence hebt lukt me dat wel af en toe, maar ik gebruik nog steeds liever mijn influence voor andere zaken dan de krant bewerken. Ik heb het ook een tijdje volop gebruikt, maar investors zoals hier ook eerder aangegeven worden daar erg unhappy van en ik kreeg op den duur zelfs een complete rel in de stad. Deze gelukkig de kop in kunnen drukken en ik ben maar gestopt met de krant te bewerken. Aan het begin is het handig om te doen, omdat je je inkomsten ermee flink kan boosten, maar aan het eind is de rel kans van je investors het compleet niet meer waard en publiceer ik dus constant ongewijzigd de krant. Mijn inkomsten lopen ook van 150 - 250k en ik heb 250miljoen oid op de rekening staan dus voor het geld hoef ik het ook niet meer te doen.
250 miljoen.... Nee dat red ik niet. Had een domme actie om al mijn trade routes opnieuw in te richten. Dat betekende ineens een drop van enkele miljoenen aan geld. Mocht weer beginnen bij een paar duizend en zit nu weer tegen het eerste mijoen aan.

De orange heb ik een of twee karakters van. Een of andere generaal (die erg goed is in schepen) en de andere is dacht ik iets van een dokter.
Kwa orange items heb ik er ook best veel. Zeker voor mijn museum heb ik daar genoeg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:30:
[...]

250 miljoen.... Nee dat red ik niet. Had een domme actie om al mijn trade routes opnieuw in te richten. Dat betekende ineens een drop van enkele miljoenen aan geld. Mocht weer beginnen bij een paar duizend en zit nu weer tegen het eerste mijoen aan.

De orange heb ik een of twee karakters van. Een of andere generaal (die erg goed is in schepen) en de andere is dacht ik iets van een dokter.
Kwa orange items heb ik er ook best veel. Zeker voor mijn museum heb ik daar genoeg van
tja deze post van mij https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58898664 is van zondag. paar dagen verder spelen met dit aan inkomen en je snapt wel waarom ik nu op 250m zit ;)

Ik had eerlijk gezegd verwacht wel wat makkelijker en sneller aan legendary's te kunnen komen. Zelfs op een 3 ster expeditie om een persoon te redden krijg ik vaak slechts een blauwe of paarse char ik heb er nog een nooit een legendary gevonden. grappige is wel dat ik tijdens 1 van de events wel een legendary kreeg, maar als reward dus weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:45:
[...]

Je krijgt toch de influence die je aan de krant besteedt weer terug bij de volgende krant?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Boudewijn schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Je krijgt toch de influence die je aan de krant besteedt weer terug bij de volgende krant?
Is dat zo? Dat wist ik niet eens. Maar ik zit nu met de investors dus ga zeker niet meer propaganda doen. Kan meestal ook leren van de krant. Oh shit ik ben een kerk vergeten op eiland x... dank je wel krant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Is dat zo? Dat wist ik niet eens. Maar ik zit nu met de investors dus ga zeker niet meer propaganda doen. Kan meestal ook leren van de krant. Oh shit ik ben een kerk vergeten op eiland x... dank je wel krant
Die kranten propaganda is idd maar tijdelijk tot de volgende uitgave waar je terug keuze krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SMD007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:33:
[...]

tja deze post van mij https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58898664 is van zondag. paar dagen verder spelen met dit aan inkomen en je snapt wel waarom ik nu op 250m zit ;)

Ik had eerlijk gezegd verwacht wel wat makkelijker en sneller aan legendary's te kunnen komen. Zelfs op een 3 ster expeditie om een persoon te redden krijg ik vaak slechts een blauwe of paarse char ik heb er nog een nooit een legendary gevonden. grappige is wel dat ik tijdens 1 van de events wel een legendary kreeg, maar als reward dus weer niet.
Klopt, ik ook, en het risico van een driesterrenexpeditie (3x woordwaarde) is daarmee groter dan de uitkomst. volgens mijn zijn er best wat dingen die beinvloeden wat voor rewards je krijgt. Geen idee hoe die schema's lopen, aangezien ik het niet voor mezelf wil spoilen. Kan dan ook niet bevestigen of het echt zo is.
Overigens kan je ook wat legendaries krijgen door je toeristenhaven, maar dan moet je stad wel echt extreem aantrekkelijk zijn. Mijn eerste playthrough was mijn stad naar mijn mening al enorm hoog in attractiveness, en toen kwamen er hooguit common / rare mensen op bezoek. Beetje jammer, wel. Ben nog niet ver genoeg met mijn world fair om de high-end rewards uberhaupt te kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-06 11:44
mike0001 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:50:
[...]

In mijn huidige game doet de krant btje raar, miepen over Schnapps shortage in de steden, ga ik naar die warehouses, is er gewoon 300 Schnapps beschikbaar met prima Pub coverage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Mday schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Klopt, ik ook, en het risico van een driesterrenexpeditie (3x woordwaarde) is daarmee groter dan de uitkomst. volgens mijn zijn er best wat dingen die beinvloeden wat voor rewards je krijgt. Geen idee hoe die schema's lopen, aangezien ik het niet voor mezelf wil spoilen. Kan dan ook niet bevestigen of het echt zo is.
Overigens kan je ook wat legendaries krijgen door je toeristenhaven, maar dan moet je stad wel echt extreem aantrekkelijk zijn. Mijn eerste playthrough was mijn stad naar mijn mening al enorm hoog in attractiveness, en toen kwamen er hooguit common / rare mensen op bezoek. Beetje jammer, wel. Ben nog niet ver genoeg met mijn world fair om de high-end rewards uberhaupt te kennen...
Mijn stad is echt super mooi, puur ook omdat er geen enkele productie plaatsvind ik krijg echter geen enkele legendary via de toeristenhaven. Dit schijnt dan ook alleen weer te kunnen door een bepaalde legendary te hebben die dit unlocked. Daarvoor moet je echter weer met AI spelen kennelijk anders krijg je die legendary niet. Ik speel momenteel zonder AI en kan dus kennelijk die legendary niet krijgen

Zie ook dit reddit topic https://www.reddit.com/r/...tiple_madame_elise_stack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-06 20:26
Thanks! Zojuist nog even gebruikt, werkt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-06 14:51
Ik zie iets over het hoofd met de elektriciteitsproductie. Ik heb raffinaderijen, een oliehaven en een spoorverbinding in de nieuwe wereld, en in de oude wereld een oliehaven en powerplant. Hoe krijg ik daar nu olie. De scheepswerf om olietankers te bouwen heb ik, maar die doet het niet vanwege geen elektriciteit. Die ik niet kan maken wegens gebrek aan olie... uhhh help!
En nee, ik heb de campagne nog lang niet afgerond, ben meteen na aankoop in een sandbox begonnen.

Edit: ik heb een eiland in de oude wereld waar ook olieputten zijn... |:( 8)7
Te laat op de avond...

[ Voor 22% gewijzigd door Rens1967 op 22-05-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Rens1967 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:17:
Ik zie iets over het hoofd met de elektriciteitsproductie. Ik heb raffinaderijen, een oliehaven en een spoorverbinding in de nieuwe wereld, en in de oude wereld een oliehaven en powerplant. Hoe krijg ik daar nu olie. De scheepswerf om olietankers te bouwen heb ik, maar die doet het niet vanwege geen elektriciteit. Die ik niet kan maken wegens gebrek aan olie... uhhh help!
En nee, ik heb de campagne nog lang niet afgerond, ben meteen na aankoop in een sandbox begonnen.
In de oude wereld zouden ook een aantal eilanden moeten zijn met olie je moet 1 van die eilanden bezetten en daar je eerste olie schip mee bouwen. Als je dat echt niet hebt moet je maar geluk hebben dat je 1 van de mensen vind die gratis elektriciteit geven als bonus, maar ik denk dat als je echt geen olie eiland kan krijgen het beste opnieuw kan beginnen en zorgen dat je dan wel een olie eiland in bezit weet te krijgen.

edit: je bent er al achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ook dikke tip voor het regelen van electriciteit waar ik veel te laat achter kwam. Je spoorwegen zijn 1 richtingsverkeer. Dus als een treintje naar je stroomcentrale rijdt, kunnen er geen terugrijden vanaf je centrale. Dus zorg altijd voor 2 richtingsverkeer spoorlijntjes! Ook merk ik al gauw dat 4 olietorens niet voldoende is voor 2 stroomcentrales.. maar mijn olietanker is in productie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Heeft iemand nog tips voor het succesvol volbrengen van expeditions met 3 en 4 doodshoofdjes?

Ik ben er tot nu toe niet aan begonnen omdat mijn morale voor die expeditions ver onder de 50% blijft en dat lijkt me wat laag voor een succesvolle expedition.

Begreep al dat je ze vaak het beste met een cargoboat kunt doen, omdat je daar meer slots hebt. (Voor de zekerheid heb ik ook maar een zwaar militair schip gekocht van Archibald.) Maar het is mij vooralsnog een raadsel hoe ik die voldoende kan bevoorraden om ook maar enige kans te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik gebruik de steam cargo ships. Je kan 2 personen in het schip zelf stoppen en je hebt 6 laadplekken daar stop ik ook 4 of 5 poppetjes in (die bonussen tellen ook gewoon mee tijdens expeditie) en op plek 5/6 neem ik schnaps of brood mee. ik heb sinds ik dat doe nog niet weer 1 gefailed.

maar euh... 4 doodshoofdjes? welke spel speel jij bij mij gaan ze maar tot 3 :p ;)

wat betreft stroom vanaf je oliedock maak je een recht stukje track en die splits je dan naar een T splitsing
Vervolgens maak je een ronde track over je eiland. met her en daar wat splitsingen en koppelingen. Je krijgt dan vrijwel nooit last van opstoppingen.

[ Voor 26% gewijzigd door SMD007 op 23-05-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 14:36
Leviathius schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:44:
Ook dikke tip voor het regelen van electriciteit waar ik veel te laat achter kwam. Je spoorwegen zijn 1 richtingsverkeer. Dus als een treintje naar je stroomcentrale rijdt, kunnen er geen terugrijden vanaf je centrale. Dus zorg altijd voor 2 richtingsverkeer spoorlijntjes! Ook merk ik al gauw dat 4 olietorens niet voldoende is voor 2 stroomcentrales.. maar mijn olietanker is in productie :)
Ik merk dat een loop veel handiger, waarbij er alleen bij de haven een klein stukje is waar er 1 spoor voor 2 richtingen is.
Mijn loop is:
  • Haven
  • Power plant 1 - industrie
  • Power plant 2 - stad
  • Power plant 3 - industrie
  • Olievelden
  • Haven
Gisteravond opeens allerlei luxe producten waar opeens tekort aan was. Ik kijken: geen stroom. Waarom? Te weinig olie. Ik zoeken naar nieuwe plekken voor pompen, irritant en lang proces. Bij toeval keek ik naar mijn grote olieveld in de nieuwe wereld, is die (al een tijd) kapot door een explosie, dus ik miste 50% van mijn olieproductie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Dat overkomt mij ook constant ik krijg ook heb ik het idee geen melding meer van alles wat ontploft simpelweg omdat er te veel gebeurd. Dus regelmatig je eilanden nalopen om te kijken of er iets ontploft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Volgens mij is dat een bug want ik houdt mijn meldingen toch wel redelijk in de gaten en voor de olievelden kan ik me niet herinneren dat ik daar bericht van krijg.
Bij mij knallen ze ook redelijk vaak uit elkaar (ondanks dat er een brandweer kazerne tegenaan geplakt zit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

unezra schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:54:
Heeft iemand nog tips voor het succesvol volbrengen van expeditions met 3 en 4 doodshoofdjes?

Ik ben er tot nu toe niet aan begonnen omdat mijn morale voor die expeditions ver onder de 50% blijft en dat lijkt me wat laag voor een succesvolle expedition.

Begreep al dat je ze vaak het beste met een cargoboat kunt doen, omdat je daar meer slots hebt. (Voor de zekerheid heb ik ook maar een zwaar militair schip gekocht van Archibald.) Maar het is mij vooralsnog een raadsel hoe ik die voldoende kan bevoorraden om ook maar enige kans te hebben. :)
Ik ga altijd voor een cargo ship. 8 slots in totaal geeft je veel flexibiliteit.

Items/karakters zijn doorgaans beter dan goederen om je schip mee te vullen. Zorg dat je de skills die in het expeditie-scherm aangegeven worden afdekt, maar neem ook sterkte items/karakters mee die andere skills dekken. Want wat er in het expeditie-scherm staat zijn enkel de skills die het meest waarschijnlijk zijn dat je ze nodig hebt, het is geen garantie. Epic/legendary items/karakters geven een goede morale-boost, maar het kan in eerste instantie wat tijd kosten voordat je deze te pakken krijgt.

Zelf vul ik mijn 8 slots met 6 karakters/items, die samen bijna altijd alle gevraagde skills hebben. 1 slot wordt gevuld met rantsoen-goederen. Het laatste slot wordt gevuld met iets dat in principe overboard gegooid kan worden als er onderweg een waardevol item gevonden wordt. Een extra stapel rantsoen-goederen of een item/karakter dat ik goed kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Kan niet echt warm of koud worden van The Anarchist. Speel sowieso met weinig uitdagende AI, dus soit.

Overigens, gebruikmaken van een Cargo Ship voor expeditions is een eye-opener voor mij :') dacht dat je altijd massa's vuurkracht nodig had voor 3* expedities, dus alleen maar met Battle Cruisers op pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
De toevoeging van een systeem wat lijkt op de Beggars van 1404 vind ik wel heel leuk. Jammer alleen dat het, zoals ik het nu lees, gelinkt is aan 1 tegenstander.

Wat ik echt mis, is meer variatie in en hoeveelheid van gebouwen/scenes die alleen maar bedoeld zijn om je stad mooier te maken. Er zijn voldoende park opties maar ik wil meer... Een kranten kiosk en wat schakers is bij lange na niet voldoende. Ook het onderbrengen in verschillende "tabjes" vind ik hoogst irritant. Die mogen per tier allemaal bij elkaar staan, mij interesseert het niet of ze standaard in het spel zitten of op andere wijze unlocked zijn.

Die drie stukjes kanaal die ik unlocked had met de tentoonstelling waren leuk. Tot ik er achter kwam dat het inderdaad maar 3 stukjes waren en niet iets wat voor de rest van dit spel te bouwen is. Toen ik ze afbrak (verplaatsen staat bij mij uit) en ze daarmee verdwenen waren, was ik helemaal verdrietig... :'(

De lange, lange lijst aan achievements met de bijbehorende gems en gebouwen die je daarmee kon kopen, zijn de hoofdmotivatie voor mij geweest om 1404 te blijven spelen tot ver voorbij het punt dat het nog gezond was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
BaronVR schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:18:
... Ook het onderbrengen in verschillende "tabjes" vind ik hoogst irritant. Die mogen per tier allemaal bij elkaar staan, mij interesseert het niet of ze standaard in het spel zitten of op andere wijze unlocked zijn.
...
Linksonderin je bouwmenu (die grijze balk zeg maar) staat een schuifje/toggle waarmee je de gebouwen kun sorteren per tier, zoals standaard, of per type algemeen. Dan kun je alle park elementen in één klik tevoorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mday schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:01:
Kan niet echt warm of koud worden van The Anarchist. Speel sowieso met weinig uitdagende AI, dus soit.
Nee. Ik zit ook veel harder te wachten op de andere DLC's die zijn aangekondigd.

https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/

Ik kan me nog niet echt helemaal een voorstelling maken bij wat ze er mee bedoelen, of er dan ook nieuwe werelden bij komen. Maar het klinkt iig goed.
Overigens, gebruikmaken van een Cargo Ship voor expeditions is een eye-opener voor mij :') dacht dat je altijd massa's vuurkracht nodig had voor 3* expedities, dus alleen maar met Battle Cruisers op pad...
Ik had wel gevonden dat je er het beste cargo ships voor kunt gebruiken, maar er niet aan gedacht dat je ze beter kunt vullen met poppetjes en maar 1 of 2 magazijnen vol met rations. Propte alles vol met bier, schnapps en brood, maar dan heb je een berg rations over aan het eind en je morale blijft relatief laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
unezra schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Nee. Ik zit ook veel harder te wachten op de andere DLC's die zijn aangekondigd.

https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/

Ik kan me nog niet echt helemaal een voorstelling maken bij wat ze er mee bedoelen, of er dan ook nieuwe werelden bij komen. Maar het klinkt iig goed.

[...]

Ik had wel gevonden dat je er het beste cargo ships voor kunt gebruiken, maar er niet aan gedacht dat je ze beter kunt vullen met poppetjes en maar 1 of 2 magazijnen vol met rations. Propte alles vol met bier, schnapps en brood, maar dan heb je een berg rations over aan het eind en je morale blijft relatief laag.
Rations/items kunnen wel, als je ze maar goed kunt combineren met de eventuelen andere dingen die je nodig hebt (handige link: https://anno1800.fandom.com/wiki/Expeditions)

Van de week trouwens nog een paar handige dingen gevonden, het is wel degelijk mogelijk om zonder omwegen een reserve op je traderoutes te hebben!

door bij het aanmaken van de traderoute shift ingedrukt te houden als je op accept klinkt bij een bepaald goed word in gesteld dat je alles boven het gekozen tonnage inlaad. (te zien doordat er in het traderoute scherm nu +/- bij het item staat)
https://www.reddit.com/r/..._route_stock_value_fixed/

Daarnaast kun je bij traderoutes ook de aankomst/vertrek plek op de kaart kiezen voor waar het schip de oude wereld verlaat voor de nieuwe wereld, op de rand van het scherm staat een (obscuur) wereldbolletje welke je kunt verslepen!
https://www.reddit.com/r/...ere_on_the_map_edge_your/

[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 24-05-2019 13:21 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Puc van S. schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:18:
[...]
Rations/items kunnen wel, als je ze maar goed kunt combineren met de eventuelen andere dingen die je nodig hebt (handige link: https://anno1800.fandom.com/wiki/Expeditions)
Ja. Ik denk dat ik vooral de fout maakte om voroal veel goederen te laden en maar een paar poppetjes, maar 2 magazijnen rations zijn dus zat, waarvan er dan ook nog 1 over boord kan.

En inderdaad, zoals iemand al opmerkte, er zijn maar maximaal 3 doodshoofdjes, ik dacht 4. :) De 2 durf ik wel aan te beginnen, maar de 3 heb ik nog niet aangedurfd terwijl daar wel de meest interessante items uit komen. Ik wil nog wat spul voor mijn museum en dierentuin...
Van de week trouwens nog een paar handige dingen gevonden, het is wel degelijk mogelijk om zonder omwegen een reserve op je traderoutes te hebben!

door bij het aanmaken van de traderoute shift ingedrukt te houden als je op accept klinkt bij een bepaald goed word in gesteld dat je alles boven het gekozen tonnage inlaad. (te zien doordat er in het traderoute scherm nu +/- bij het item staat)
Aaaaaah! Dát was het! Ik was me al kleurenblind aan het zoeken naar wanneer ik nu op shift moest drukken, maar het is dus bij "accept" bij het goed. :) Vanavond of morgen eens mee experimenteren.
Daarnaast kun je bij traderoutes ook de aankomst/vertrek plek op de kaart kiezen voor waar het schip de oude wereld verlaat voor de nieuwe wereld, op de rand van het scherm staat een (obscuur) wereldbolletje welke je kunt verslepen!
Oh, ideaal!

Daar was ik ook naar op zoek. Mijn schepen komen nu rechtsboven de nieuwe wereld in, terwijl mijn verzameleiland een stuk verder naar links ligt. Als ik ze daar binnen kan laten varen, scheelt dat behoorlijk tijd. In de oude wereld ligt mijn verzameleiland redelijk in het midden, 1 eiland boven mijn hoofdeiland. Scheelt ook flink varen als die een wat logischer exitpoint heeft.

De wereldtentoonstelling staat inmiddels. Alleen nu nog een event organiseren. Dat gaat even duren, ik heb de inkomsten nog niet om dat te verantwoorden en ik hink net boven het minimum aantal investors dat nodig is voor een small event. Jammer, maar fin, goed excuus om beide werelden even goed verder te ontwikkelen en misschien nog wat industrie te verplaatsen van mijn hoofdeiland naar mijn werkeiland/verzameleiland.

Hoe dan ook moet de nieuwe wereld nog wat verder ontwikkeld worden. De investors willen juwelry en steam carriages. (Plus dat ik nog steeds te weinig koffie, rum en andere goederen produceer. Ook daar maar meer van aanmaken en dan een extra schip op de route zetten om het spul ook weer op te halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

unezra schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:26:
[...]

De wereldtentoonstelling staat inmiddels. Alleen nu nog een event organiseren. Dat gaat even duren, ik heb de inkomsten nog niet om dat te verantwoorden en ik hink net boven het minimum aantal investors dat nodig is voor een small event. Jammer, maar fin, goed excuus om beide werelden even goed verder te ontwikkelen en misschien nog wat industrie te verplaatsen van mijn hoofdeiland naar mijn werkeiland/verzameleiland.
Je kunt een event organiseren zonder dat het je goederen kost. Wanneer je een event start, kun je simpelweg op alle goederen klikken om het verzamelen ervan op pauze te zetten. Het event krijgt daardoor wel een lagere aantrekkelijkheidswaarde en de beloning zal minder goed zijn, maar kan alsnog de moeite waard zijn. Ook kun je enkel de goederen waar je niet ruim in zit blokkeren en de rest gewoon aan de world fair voeren om toch nog een redelijke score te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb het nu zo ver dat ik alle goods heb behalve chocolade en koffie dat is gewoonweg niet meer aan te slepen met 30k investors.

Goud kom ik ook chronisch te kort ik plunder vrijwel elke mijn in de nieuwe wereld, maar zelfs dan zitten mijn fabrieken nog regelmatig een momentje zonder. Toch maar alle mijnen in de nieuwe wereld gaan plunderen. Zit nu denk ik op 70% van de mijnen.

Ook moet ik de bier en brood productie naar een nieuw productie eiland gaan verhuizen zodat ik meer fabrieksruimte heb op mijn huidige bouweiland. Ik denk dat het ook wat rust zal brengen in de haven van dat eiland. Momenteel lange wachttijden ondanks dat ik iets van 20 docks daar heb.

Pagina: 1 ... 19 ... 59 Laatste