PB-powell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:06:
@
unezra Ik ben inmiddels zelf begonnen en heb er dit van gemaakt, een main street tussen de blokken in.
Het loopt wel lekker, in twee uurtjes tijd dit opgebouwd. Nu druk om bier opgang te krijgen, maar zat steeds zonder geld (ik bouwde sneller dan erbij kwam).
https://ibb.co/mvsbm4x
op de een of andere manier werkt de afbeelding niet lekker
Oh, verdomd!
Dat had ook nog gekund ja.

Geen mainstreet *in* het blok, maar 2 blokken naast elkaar en daartussen een main street. Helemaal niet aan gedacht. Ik heb echt het blok opgeknipt en iets breder gemaakt.
Hmmm, dit is heel fraai, vraag me alleen af of ik daar veel ruimte voor heb. Je hebt er behoorlijk veel breedte en/of lengte voor nodig.
Dit weekend misschien eens kijken.
migchiell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Leuk idee, kun je een schermprintje plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!
Op een gegeven moment moet ik toch ook mijn stad wat gaan verbouwen om elektriciteit aan te leggen, en het idee van een mooie, imposante main street, met standbeelden en parkjes ed spreekt me wel aan

Mij ook.
Maar ik ben op dit moment vooral bezig om uberhaupt de basislogistiek voor workers op orde te krijgen en tenminste ieder eiland winstgevend te maken. Ik heb 1 of 2 eilanden die op zichzelf verliesgevend lijken te zijn, maar omdat ze goederen of grondstoffen leveren voor andere eilanden, maak ik netto winst.
[...]
Hahaha ik doe precies hetzelfde! Alle settings zo makkelijk mogelijk en dan gewoon lekker bouwen.
Jup.
Nice!
Dat inpassen ziet er zo fraai uit. Helemaal tot de rand. Heb gisteren nog ergens door wat creatief knutselen 2 extra Schnapps in weten te persen. Gaat nogal hard met dat spul en mijn bedoeling was op dat eiland flink over te produceren en d'r vooral een drank eiland van te maken, zodat ik andere eilanden toe kan leggen op andere zaken.
Niet gekeken of ik er ook druiven kan verbouwen, maar schnapps en bier gaan prima.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat je dan wel érg veel ruimte over houd op andere eilanden. Landbouw neemt ruimte in, andere zaken veel minder. Hoewel huizen natuurlijk wel hard gaan qua ruimte dus misschien is het toch niet zo'n slecht idee. Aan de andere kant, het idee dat een eiland in de basis tot en met minimaal workers self-supporting is, is ook wel weer interessant.
Gisteren wel een paar screenshots gemaakt van mijn steden in opbouw, maar niet van de rest en ze vergeten te uploaden.
Ook mooie blunder gemaakt:
Ik was mijn booz-route aan het opzetten. Dus netjes schnapps en beer naar 1 eiland en vanaf daar telkens bootjes naar andere eilanden om het spul te lossen. Zie ik na een uur dat ik bier vervoer van dát eiland, naar een eiland waar ik al bier produceerde... Dus ik vervoer bier, naar een bierproducent. (Ik had d'r alleen schnapps nodig.)
Ach ja, nog maar een keer naar kijken.
Weekend proberen een beetje sociaal te doen en woensdag heb ik vanaf ongveer de middag tot en met maandag vrij, vanaf donderdagochtend héél vroeg heb ik het huis een paar dagen voor me alleen. Zolang ik de katten op tijd te eten geef en zelf voldoende eet en drink, komt alles goed. (Al wil ik niet alleen maar gaan gamen. D'r ff uit is ook goed.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.