Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
firedancer-88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:21:
[...]

/offtopic: hoe verberg je tekst met spoilers?
code:
1
[spoiler]tekst tussen spoiler tags zetten[/]

spoiler:
tekst tussen spoiler tags zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

PB-powell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:03:
[...]
Ik wil vanavond of zondag een nieuwe map gaan starten zonder AI en wil jouw patroon wel eens proberen met die main street, heb je daar een afbeelding van want ik snap uit je verhaal niet zo goed hoe je die nou precies aan legt :+
Kan vanavond wel proberen even een schematje te maken.

Maar als je naar die grid kijkt zie je in het midden een weg die stopt bij het politiebureau waardoor je nooit een doorlopende mainstreet kunt maken.

Wat ik heb gedaan, die weg helemaal doorgetrokken van linksonder middenonder naar rechtsboven middenboven, (en dus de grid in 2en geknipt), dan 3 tiles vrij gelaten, dan *nog* een weg helemaal doorgetrokken (dus weg-3x3-weg) en vervolgens heb ik de 3x3 grid links en rechts van die weg, een 4x3 grid gemaakt. Dus 4 breed, 3 hoog.

Op zie manier word het geen vierkant maar een rechthoek en heb je ruimte voor alles dat er staat, maar mét heel brede mainstreet waar je nog een paar farmer residences kunt plaatsen als je wil, of een HEEL brede maintreet met parkjes van kunt maken.

Niet super efficiënt, maar wel mooi.

Fin, ik hoop dat ik er straks aan denk ff een screenshot te maken zodat je het effect kunt zien. Ik vind het wel geslaagd.

Mijn uitdaging nu is expanden buiten die grid. Het lijkt er op of je met stone roads nog wel een stukje er buiten kunt gaan, dus ik ga proberen links en rechts de grid te kopiëren, zonder meteen allerlei service buildings er bij te plaatsen.

Op een van mijn werkeilanden heb ik juist direct tegen de grid wat dingen gebouwd als schnapps, lekker dicht bij de bebouwing. Misschien dat ik het daar hou, misschien dat ik dat later verplaats als ik echt meer huisjes nodig heb. (Of ik maak een 2e grid elders op het eiland.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:31
unezra schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Op een van mijn werkeilanden heb ik juist direct tegen de grid wat dingen gebouwd als schnapps, lekker dicht bij de bebouwing. Misschien dat ik het daar hou, misschien dat ik dat later verplaats als ik echt meer huisjes nodig heb. (Of ik maak een 2e grid elders op het eiland.)
Dat had ik met mijn staalfabrieken... die was enkel gescheiden door 1 rij met bloemperkjes en boompjes "voor de mooi"... maar alsnog werden de inwoners zoeken vanwege de heavy industry. Het eiland is niet zo groot... dus heb het omgeruild met de houthakker die wat verder weg lag :-) Nu worden ze hopelijk niet vaak meer ziek. Er komen ook redelijk wat schepen dus dan zijn die ook weer de klos :|

PS. ik ben heel erg benieuwd naar je mainstreet! Ik heb er wel een vaag beeld bij maar zie het graag in actie met wat screenshots :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25

JanAd

Wind’s howling

firedancer-88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:21:

Bananen? Vanwaar dat? Ben wel benieuwd waar dit op is gebaseerd, ik heb namelijk totaal geen idee...
Omdat het eerste wat je nodig hebt in de Nieuwe Wereld de Fried Plantains zijn, Bananen en visolie. Dus als je eerste eiland in de NW dat niet heeft, maak je het jezelf behoorlijk lastig :P

Ik zit in de campagne vast op een Bug. In deel 4, na voor Prosecution (Court of Justice is allang klaar, maar ik krijg ook geen aanvallen te verduren) moet ik op de haven van Prosperity klikken, maar omdat ik gewoon veel doorspeel en de campagne vaak negeer - had ik die haven allang geupgrade en nu werkt dat niet meer... Blijkt een veel voorkomende bug te zijn :|
Edit: Prosperity for all is de bugged mission.

Mss toch maar de Sandbox starten en later de campagne eens overdoen. Ik zat nu aan de Engineers - net de Steam motors ed ontgrendeld ;w

[ Voor 46% gewijzigd door JanAd op 02-05-2019 10:57 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
JanAd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Omdat het eerste wat je nodig hebt in de Nieuwe Wereld de Fried Plantains zijn, Bananen en visolie. Dus als je eerste eiland in de NW dat niet heeft, maak je het jezelf behoorlijk lastig :P
Ach tuurlijk... haha ik heb die productieketens van de nieuwe wereld nog totaal niet helder voor de geest...
Het zijn er ook zo veel! :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-08 11:51
Ik heb nog nooit een Anno game eerder gespeeld, en ik moet zeggen in dit spel verlies ik de tijd haha.
Ik heb een vraagje omtrent de productie chains, ik heb op de Wiki een product chain gevonden en ik vroeg mij af, doen jullie dit ook allemaal zo, of maakt dit niet heel veel uit hoeveel je er van wat plaatst?

https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_chains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:45

YES

Moderator General Chat
appelmoes18 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:26:
Ik heb nog nooit een Anno game eerder gespeeld, en ik moet zeggen in dit spel verlies ik de tijd haha.
Ik heb een vraagje omtrent de productie chains, ik heb op de Wiki een product chain gevonden en ik vroeg mij af, doen jullie dit ook allemaal zo, of maakt dit niet heel veel uit hoeveel je er van wat plaatst?

https://anno1800.fandom.com/wiki/Production_chains
Die production chains zijn gebaseerd op efficiëntie en geven goed weer hoe je het nuttigst zaken produceert zonder teveel of te weinig grondstoffen te produceren. Ook kan je zo uitrekenen hoeveel je ervan nodig hebt voor jouw bevolking. Ik probeer dit wel aan te houden als dat kan. Evt kan je natuurlijk zaken inkopen en alleen verwerken tot het eindproduct maar ik heb geen idee of dit rendabel is qua kosten. Verder kan je production chains uit elkaar trekken, bijvoorbeeld paprika op eiland A, rundvlees op eiland B, dit verschepen naar eiland C, daar goulash produceren en vervolgens ook hier ijzer produceren en dan canned food maken. Je kan hiermee spelen wat je wil maar het verschepen van spullen kost je ook weer tijd en geld. Bovendien moet je geschikte workforce voor je production hebben op elk eiland, of commuters piers gebruiken. Al met al dus mega veel opties en verschillende chains. Ook niet zo gek dus dat je je tijd verliest met dit spel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23

Aganim

I have a cunning plan..

Idealiter wil je dat de productieratios mooi uitkomen. Dus als het eerste gebouw (a) in de keten een productietijd van 30 seconden heeft en de 2e (b) van 1 minuut, dan is de ratio 1xa, 2xb. Dat wordt natuurlijk moeilijker naarmate er meer gebouwen in een keten zitten en de productietijden scheef gaan lopen. Wanneer meerdere ketens gebruik maken van bijvoorbeeld boomstammen wordt het natuurlijk helemaal een leuke puzzel. :)

Juist het optimaliseren van de ketens en afstemmen op de behoeftes van inwoners is waar ik een hoop plezier uit haal, dus ik pak er geen overzichten en handleidingen bij. Dat haalt juist de uitdaging weg. De ratios reken ik zoveel mogelijk uit en hoeveel er van wat moet draaien, dat doe ik voornamelijk op basis van de voorraadstatus. Dreigen voorraden vol te lopen, dan kan je altijd de productie iets terugschroeven. Op die manier proberen om de balans te vinden kost tijd, maar geeft ook veel voldoening als je merkt dat alles op rolletjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-08 11:51
YES schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Die production chains zijn gebaseerd op efficiëntie en geven goed weer hoe je het nuttigst zaken produceert zonder teveel of te weinig grondstoffen te produceren. Ook kan je zo uitrekenen hoeveel je ervan nodig hebt voor jouw bevolking. Ik probeer dit wel aan te houden als dat kan. Evt kan je natuurlijk zaken inkopen en alleen verwerken tot het eindproduct maar ik heb geen idee of dit rendabel is qua kosten. Verder kan je production chains uit elkaar trekken, bijvoorbeeld paprika op eiland A, rundvlees op eiland B, dit verschepen naar eiland C, daar goulash produceren en vervolgens ook hier ijzer produceren en dan canned food maken. Je kan hiermee spelen wat je wil maar het verschepen van spullen kost je ook weer tijd en geld. Bovendien moet je geschikte workforce voor je production hebben op elk eiland, of commuters piers gebruiken. Al met al dus mega veel opties en verschillende chains. Ook niet zo gek dus dat je je tijd verliest met dit spel :+
Wow thanks, nog niet eens over nagedacht om het te verdelen over meer dan 2 eilanden haha.
Ik probeer alles een beetje te managen, wat nog best lastig is. Maar dit komt met de tijd en anders begin ik opnieuw, je leert er steeds van en ook zo van ja even dit bouwen en dit en dit, vervolgens weer 3 uur verder. Oepss
Aganim schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:42:
Idealiter wil je dat de productieratios mooi uitkomen. Dus als het eerste gebouw (a) in de keten een productietijd van 30 seconden heeft en de 2e (b) van 1 minuut, dan is de ratio 1xa, 2xb. Dat wordt natuurlijk moeilijker naarmate er meer gebouwen in een keten zitten en de productietijden scheef gaan lopen. Wanneer meerdere ketens gebruik maken van bijvoorbeeld boomstammen wordt het natuurlijk helemaal een leuke puzzel. :)

Juist het optimaliseren van de ketens en afstemmen op de behoeftes van inwoners is waar ik een hoop plezier uit haal, dus ik pak er geen overzichten en handleidingen bij. Dat haalt juist de uitdaging weg. De ratios reken ik zoveel mogelijk uit en hoeveel er van wat moet draaien, dat doe ik voornamelijk op basis van de voorraadstatus. Dreigen voorraden vol te lopen, dan kan je altijd de productie iets terugschroeven. Op die manier proberen om de balans te vinden kost tijd, maar geeft ook veel voldoening als je merkt dat alles op rolletjes loopt.
Ja precies wat je zegt het zelf uitzoeken is leuker natuurlijk. Alleen daar vergis ik mij nog wel eens totaal in. Vandaar dat ik begon met zoeken naar die Chains. En vroeg mij gewoon af of dit veel effect heeft om het te volgen en uit te zoeken, JA dus haha. Ik merk ook dat ik meer moet opletten met die productie tijden van bijv 0:15 en 0:30.

Maar het komt allemaal vanzelf en veel lezen.

Bedankt beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:37
YES schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Dat laatste, met alles verschepen lijkt mij dan weer gigantisch inefficiënt. Helemaal bij producten die uit 2 grondstoffen bestaan lijkt het me niet handig om 2 grondstoffen op verschillende eilanden te produceren en te verschepen. Of gelijk de grondstoffen verschepen.... Je bespaart laadruimte als je het eindproduct pas verscheept, moet natuurlijk wel mogelijk zijn met beschikbare arbeiders, maar toch.

Dat gezegd, ben ik ook het type speler dat simpelweg iets neerplempt als er iets nodig is..... :+
Ik denk dat als je mijn eilanden zou bekijken dat je her en der wel wat kan besparen.
Overigens is een overschot ook niet zo erg. Heb liever dat ik een overschot heb en daar de laatste 100ton van in de verkoop zet dan dat ik opeens mijn inwoneraantal zie kelderen omdat er iets op is.... (zie af en toe zoiezo mijn inwoneraantallen omlaag lopen en dan weer oplopen (En dus ook mijn inkomsten) zonder echt duidelijke reden. Is dat een bug in het spel of meer een tijdelijke dip in resources?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
appelmoes18 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Wow thanks, nog niet eens over nagedacht om het te verdelen over meer dan 2 eilanden haha.
Ik probeer alles een beetje te managen, wat nog best lastig is. Maar dit komt met de tijd en anders begin ik opnieuw, je leert er steeds van en ook zo van ja even dit bouwen en dit en dit, vervolgens weer 3 uur verder. Oepss

[...]

Ja precies wat je zegt het zelf uitzoeken is leuker natuurlijk. Alleen daar vergis ik mij nog wel eens totaal in. Vandaar dat ik begon met zoeken naar die Chains. En vroeg mij gewoon af of dit veel effect heeft om het te volgen en uit te zoeken, JA dus haha. Ik merk ook dat ik meer moet opletten met die productie tijden van bijv 0:15 en 0:30.

Maar het komt allemaal vanzelf en veel lezen.

Bedankt beide!
Gewoon rustig aan doen, niet te snel naar Tier 4 (engineers) willen gaan want dan moet je echt al veel chains gaan managen die sowieso op meerdere eilanden moeten etc. Als je tot en met tier 3 lekker bezig bent kan je al gaan kijken naar hoe je de production chains kan herstructureren, efficiënter maken etc. Dan kom je vanzelf steeds wat verder. Ik ben ooit met Anno 1602 begonnen en daar moest ik dat ook allemaal uitvogelen, is uiteindelijk misschien nog wel het leukste, als je op een gegeven moment zoiets hebt van: wauw, mijn stad draait perfect met een heel netwerk aan handels/bevoorradingsroutes en production chains erom heen. Tot iemand je de oorlog verklaart en dat al je routes kapot maakt, kan je daar weer mee aan de slag. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:01
Gelukkig zijn niet alle museumstukken een gebouwtje. Hier de mosasaurus 8)
Tussen al het balanceren van productieketens door is het erg leuk om de expedities te doen en zoveel mogelijk legendary items te verzamelen.

mosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
Aganim schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:42:
Hier sluit ik me helemaal bij aan en dit is ook hoe ik het speel. Je kan per product en per eiland de productie instellen. Dus als je veel graan hebt, maar weinig meel kan je je graan boeren bijv. op -10% zetten. Dat komt er dan simpelweg op neer dat ze 33 seconden i.p.v. 30 seconden nodig hebben om hetzelfde te produceren.

Tegelijkertijd kan je ook je molens op bijv. +10% zetten. Dit heeft ook weer invloed op de happiness van de bevolkingsgroep die in die productieketen werkt. Je kan ze bijv. tijdelijk ook op +50% zetten (max) maar als je dit vergeet uit te zetten gaan ze op een gegeven moment staken.

Ik let ook enkel op de voorraadstatus. In het begin kan je het nog makkelijk 'uitrekenen' op basis van de tijd die erbij vermeld staat, maar zodra je bijv. een trade union erbij plaatst die een boost geeft aan je bakkers, ga het dan nog maar eens na. Zeker als niet AL je bakkers in de area of effect van je trade union staan en ze dus niet allemaal op hetzelfde percentage efficiency draaien :X

Uiteindelijk is het constant een strijd tussen vraag en aanbod en moet je daar een balans in vinden. Hoe beter je daar in slaagt, hoe hoger de economische winst, want uiteindelijk bereiken de goederen je inwoners of handelaren en verdien je er geld aan.
Itrme schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:55:
[...]
Overigens is een overschot ook niet zo erg. Heb liever dat ik een overschot heb en daar de laatste 100ton van in de verkoop zet dan dat ik opeens mijn inwoneraantal zie kelderen omdat er iets op is.... (zie af en toe zoiezo mijn inwoneraantallen omlaag lopen en dan weer oplopen (En dus ook mijn inkomsten) zonder echt duidelijke reden. Is dat een bug in het spel of meer een tijdelijke dip in resources?)
Zeker in tijden van (dreigende) oorlog is een overschot nuttig! Als je op een kaart zonder AI speelt, kan je natuurlijk streven naar zo min mogelijk overschot en de perfecte balans. Valt voor beide wat te zeggen.

Ik zie het ook wel eens schommelen, maar ik kon tot op heden altijd de oorzaak achterhalen: schommelende voorraad van het een of ander ligt hier altijd aan ten grondslag... na verloop van tijd krijg je vanzelf feeling welke eilanden stabiel zijn en welke wat meer fluctueren en die kun je dan als eerste onderzoeken.

Tip: als je op de marketplace klikt zie je meteen in 1 oogopslag of er onder je inwoners een tekort van iets is. Dan weet je meteen waar je op moet focussen. Meestal is het met bijschroeven van productie of het verbeteren van de handel (bijv. extra schip op de route) al snel opgelost.

Ondertussen zijn er natuurlijk minstens 10 andere dingen die je aandacht vergen, dus het risico is dat je vergeet waar je mee bezig was haha.

@Jordy8 _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door firedancer-88 op 02-05-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

firedancer-88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Uiteindelijk is het constant een strijd tussen vraag en aanbod en moet je daar een balans in vinden. Hoe beter je daar in slaagt, hoe hoger de economische winst, want uiteindelijk bereiken de goederen je inwoners of handelaren en verdien je er geld aan.
En daarom heb ik al elke Anno gekocht sinds 1602 _/-\o_

Zelfs 2070 en 2205 waren opzich best leuk omdat SyFy-setting mij wel aansprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
JanAd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Zelfs 2070 en 2205 waren opzich best leuk omdat SyFy-setting mij wel aansprak.
Same here, heb heel goed vermaakt met 2205 (tegelijk met 2070 gekocht en daardoor die nauwelijks gespeeld...).

Wat ik echt geniaal aan 2205 vond, was dat je niet goederen in tonnen hoefde te verplaatsen van regio x naar y, maar de productie per tijd. dus je had gewoon +4 van iets in regio x, en dan stuurde je +2 naar regio y :-)

Echter nu ik 1800 speel, heb ik wel het gevoel dat 1800 veel meer diepgang biedt op de een of andere manier.
Vooral het feit dat alles nauwer van elkaar afhankelijk lijkt te zijn en elkaar meer beïnvloed trekt mij wel in 1800. (dat zegt mijn gevoel, het is alweer een tijdje geleden dus vergelijken is lastig O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Klopt bij Anno 2205 moest je veel minder nadenken over de het verschepen van je goederen.
Je keek gewoon naar de aantallen en berekende het verschil en paste je productie een beetje aan. Anno 2205 was/is ivm Anno 1800 poepsimpel :P

Ik heb 2205 ook pas vrij laat gekocht in een Sale met alle DLC's bij voor 20€ oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Itrme schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Dat laatste, met alles verschepen lijkt mij dan weer gigantisch inefficiënt. Helemaal bij producten die uit 2 grondstoffen bestaan lijkt het me niet handig om 2 grondstoffen op verschillende eilanden te produceren en te verschepen. Of gelijk de grondstoffen verschepen.... Je bespaart laadruimte als je het eindproduct pas verscheept, moet natuurlijk wel mogelijk zijn met beschikbare arbeiders, maar toch.
Is ook gigantisch inefficiënt, het was meer 'bij wijze van spreken' voorbeeld om te illustreren op hoe gigantisch veel manieren je de zaken kan regelen. Ik heb wel eens een situatie gehad waarbij de productie (te) verdeeld was over meerdere eilanden, was toen even noodzaak ivm de juiste workforce, grondstoffen en fertility. Na een tijd natuurlijk wel aangepakt en geoptimaliseerd zodat het efficiënter werd.
Dat gezegd, ben ik ook het type speler dat simpelweg iets neerplempt als er iets nodig is..... :+
Ik denk dat als je mijn eilanden zou bekijken dat je her en der wel wat kan besparen.
Het af en toenemen van aantal inwoners weet ik niet waar dat door komt, zelf niet zo op gelet. Het is mij wel opgevallen dat tekort aan producten ook een enorm negatieve invloed heeft op de financiën. Daarom is overschot in mijn ogen ook helemaal niet erg, want wanneer je tekorten krijgt dalen je inkomsten gigantisch, worden inwoners ontevreden, krijg je mogelijk rellen, stakingen etc. Je gaat dan als een malle de productie proberen te herstellen, wat mogelijk weer zorgt voor te weinig workforce, waardoor je huizen bij plempt, vervolgens weer te weinig produceert van een ander product en de hele negatieve cyclus begint weer. Je kan op die manier zomaar in een vicieuze cirkel belanden (is mij al eens overkomen), dus overschot is prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 13:51
SMD007 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:01:
[...]

De campain is meer bedoelt als tutorial. Dus ben je niet heel bekend met de serie of wil je opfris cursus kan ik deze wel aanraden.

Andere zaken die mee kunnen spelen zijn: achievements en uplay punten die je in de campain kan behalen. Als je daar ook niets omgeeft en de game serie ook al zeer goed kent is er weinig te vinden in de campain de story en de bij behorende missies zijn nou niet echt indrukwekkend te noemen.
Thanks SMD007. ik ben bekend met de ANNO spellen dus weet ik genoeg, dan laat ik deze campaign nu even liggen. Misschien later eens een keertje proberen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
YES schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:01:
[...]
Het af en toenemen van aantal inwoners weet ik niet waar dat door komt, zelf niet zo op gelet. Het is mij wel opgevallen dat tekort aan producten ook een enorm negatieve invloed heeft op de financiën. Daarom is overschot in mijn ogen ook helemaal niet erg, want wanneer je tekorten krijgt dalen je inkomsten gigantisch, worden inwoners ontevreden, krijg je mogelijk rellen, stakingen etc. Je gaat dan als een malle de productie proberen te herstellen, wat mogelijk weer zorgt voor te weinig workforce, waardoor je huizen bij plempt, vervolgens weer te weinig produceert van een ander product en de hele negatieve cyclus begint weer. Je kan op die manier zomaar in een vicieuze cirkel belanden (is mij al eens overkomen), dus overschot is prima ;)
Yep, voorzichtigheid is geboden tijdens upgraden (niet teveel tegelijk) en regelmatig de voorraadstatus checken! Ik heb best wel respect voor de ontwikkelaars dat ze het zo gebalanceerd hebben weten te implementeren... _/-\o_ Geen wonder dat hij een paar keer was uitgesteld, is het wachten meer dan waard geweest :9

[ Voor 4% gewijzigd door firedancer-88 op 02-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
firedancer-88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Yep, voorzichtigheid is geboden tijdens upgraden (niet teveel tegelijk) en regelmatig de voorraadstatus checken! Ik heb best wel respect voor de ontwikkelaars dat ze het zo gebalanceerd hebben weten te implementeren... _/-\o_ Geen wonder dat hij een paar keer was uitgesteld, is het wachten meer dan waard geweest :9
Inderdaad, dappere beslissing maar mijns inziens wel 100% terecht achteraf. Ik denk zelfs dat dit wellicht wel de beste Anno is, ook al heb ik nog niet eens de laatste tier bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
nog een tip druk nooit shift in terwijl je op upgrade van een huisje klikt. Plots al mijn hout op en echt een stuk of 50 huisjes random in mijn stad 1 tier omhoog. echt compleet willekeurig welke wel en niet upgraden (wel allemaal de zelfde tier die omhoog gaan) dat was even 10 min huisjes zoeken en weer downgraden had in eens niet genoeg farmers meer en de arbeiders hadden plots te kort aan hun goederen, omdat in 1 klap de vraag naar die goederen even flink omhoog ging. Dat was niet handig. Als ze nou met Shift klik alle huisjes die je op dat moment in beeld hebt upgraden oid, maar nee gewoon compleet willekeurig door je hele stad/eiland.

was een duur leer momentje. Doordat er tekorten ontstonden gingen mijn inkomsten even naar beneden, omdat de mensen niet tevreden meer waren.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
@YES & @SMD007 ja, fouten (durven) maken en daar van leren hoort erbij. En dan opnieuw beginnen en het meteen in 1 x goed proberen te doen... En dan weer falen 8)7 zoals ik haha

Voor mij is dit de beste Anno ooit :-) (maar misschien ben ik ook wel gewoon beter geworden sinds ik begon met 1503)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
SMD007 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:21:
nog een tip druk nooit shift in terwijl je op upgrade van een huisje klikt. Plots al mijn hout op en echt een stuk of 50 huisjes random in mijn stad 1 tier omhoog. echt compleet willekeurig welke wel en niet upgraden (wel allemaal de zelfde tier die omhoog gaan) dat was even 10 min huisjes zoeken en weer downgraden had in eens niet genoeg farmers meer en de arbeiders hadden plots te kort aan hun goederen, omdat in 1 klap de vraag naar die goederen even flink omhoog ging. Dat was niet handig. Als ze nou met Shift klik alle huisjes die je op dat moment in beeld hebt upgraden oid, maar nee gewoon compleet willekeurig door je hele stad/eiland.

was een duur leer momentje. Doordat er tekorten ontstonden gingen mijn inkomsten even naar beneden, omdat de mensen niet tevreden meer waren.
Je kan met de upgradeknop slepen over meerdere huizen, dan upgrade je precies het blok wat je wil laten upgraden in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:50
YES schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Gewoon rustig aan doen, niet te snel naar Tier 4 (engineers) willen gaan want dan moet je echt al veel chains gaan managen die sowieso op meerdere eilanden moeten etc. Als je tot en met tier 3 lekker bezig bent kan je al gaan kijken naar hoe je de production chains kan herstructureren, efficiënter maken etc. Dan kom je vanzelf steeds wat verder. Ik ben ooit met Anno 1602 begonnen en daar moest ik dat ook allemaal uitvogelen, is uiteindelijk misschien nog wel het leukste, als je op een gegeven moment zoiets hebt van: wauw, mijn stad draait perfect met een heel netwerk aan handels/bevoorradingsroutes en production chains erom heen. Tot iemand je de oorlog verklaart en dat al je routes kapot maakt, kan je daar weer mee aan de slag. 8)7
Ligt er wel een beetje aan hoe je speelt. Ik mag graag een beetje uitdaging hebben en speel dan ook met 2x 2sterren en 1x 3 sterren tegenstanders. Dan moet je wel snel naar tier 3 anders zijn alle tropische eilanden "op".

Dat gezegd hebbende, ben ik nu een nieuw spel begonnen met 2x 2 sterren tegenstanders en that's it. Geeft toch iets meer rust tijdens het spelen. De 3 sterren tegenstander zit na een zeer korte tijd al op tier 3 (hoe dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
mike0001 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Ligt er wel een beetje aan hoe je speelt. Ik mag graag een beetje uitdaging hebben en speel dan ook met 2x 2sterren en 1x 3 sterren tegenstanders. Dan moet je wel snel naar tier 3 anders zijn alle tropische eilanden "op".

Dat gezegd hebbende, ben ik nu een nieuw spel begonnen met 2x 2 sterren tegenstanders en that's it. Geeft toch iets meer rust tijdens het spelen. De 3 sterren tegenstander zit na een zeer korte tijd al op tier 3 (hoe dan?)
Ik speel ook tegen 2x2 sterren en 1x3 en dat viel mij nog best mee. Al ga ik inderdaad tot nu toe vrij vlot naar tier 3. Dat kan ook wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
mike0001 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Ik las ergens iemand zijn commentaar dat de AI zeer goed was, en dus ook gelimiteerd door grondstoffen, geld etc... Dat idee krijg ook absoluut niet..... De AI heeft bij mij een grote vloot en verhoudingsgewijs maar een beperkte bevolking. Dat idee krijg ik tenminste als ik de eilanden zie.... Ik zie een van de AI kanonnen hebben bij elke haven en een vloot die die van mij ten schande maakt, terwijl ik dan onderhand toch echt door mijn Influence heen ben.

De AI zal ongetwijfeld beter zijn in het balanceren van goederen, ik betwijfel dat de AI gebonden is aan dezelfde manier van handelsroutes maken. Wou dat ik 5 eilanden tegelijk kon managen door handmatig grondstoffen te versturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 11:23

Aganim

I have a cunning plan..

Itrme schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Ik las ergens iemand zijn commentaar dat de AI zeer goed was, en dus ook gelimiteerd door grondstoffen, geld etc... Dat idee krijg ook absoluut niet.....
Klinkt als een uitdaging om eens uit te proberen, in Anno 1404 kon je een eiland volledig blokkeren, AI productiegebouwen slopen en dan nog presteerde de AI het om in een vast ritme schepen uit te poepen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Ik krijg anno 1800 niet meer opgestart. Elke keer als ik jet probeer op te starten krijg ik een crash melding. Meer mensen last van?

Ik gok iets met de server. Als ik mijn internet uit zet start die wel op. Dus voor mensen met hetzelfde probleem even je netwerk connectie verbreken

[ Voor 36% gewijzigd door mike0001 op 02-05-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Idem hier, ik geraak er ook niet in. Probleem lijkt idd bij Uplay/Ubisoft te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
michien verify itegrety of game cash even proberen? ik kan hem zelf zonder problemen draaien op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
mike0001 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:03:
Ik krijg anno 1800 niet meer opgestart. Elke keer als ik jet probeer op te starten krijg ik een crash melding. Meer mensen last van?

Ik gok iets met de server. Als ik mijn internet uit zet start die wel op. Dus voor mensen met hetzelfde probleem even je netwerk connectie verbreken
Dit heb ik ook ineens sinds vandaag. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

The Division 2 start wel, maar rechts bovenaan bij Uplay staan m'n Level en Coins beide op 0 (wat niet klopt)
Zal de Verify eens draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door JanAd op 02-05-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Game crashed net 2x achter elkaar. Had net mooie reward uit 1 van mijn expedities *poef* gone. :(

Denk doe even een verify files en check hier. Lees ik dat meer mensen plots last van crashes hebben. Vaag :S

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firedancer-88
Start hem net op, maar geen problemen...

Zoals beloofd, hier wat screenshots (het zijn klikbare thumbnails ;-)):

Spoiler alert: Campaign map!

Hoofdeiland: (tier 4)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bb4xysy/screenshot-2019-05-02-19-13-32.jpg

Close-up van centrum met vuurwerk + first person view (ctrl+shift+R):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cD2FrYz/screenshot-2019-05-01-22-49-49.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z8XVSpy/screenshot-2019-05-01-22-47-11.jpg

Tweede eiland:(tier 2)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/52LNH5P/screenshot-2019-05-02-19-14-17.jpg
Hop, paprika en vlees en wat staal en kolen. Zoals je ziet is er een lege ruimte tussen de haven en de stad, omdat daar eerst de zware industrie stond, die je nu in het hoekje achterin ziet.

Derde eiland: (tier 2)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sJ0ntx7/screenshot-2019-05-02-19-14-43.jpg
De primaire bron van mijn worst en zeep :-)

Mijn tweede "hoofdeiland": (tier 3)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X5bxPT9/screenshot-2019-05-01-21-21-32.jpg

En last but not least, mijn primaire eilandje in de nieuwe wereld:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5cHYQqQ/screenshot-2019-05-02-19-42-20.jpg

Ik heb trouwens even geprobeerd op DX11 te draaien, maar dat haperde en stotterde als een gek, dus snel weer teruggezet op 12 |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

PB-powell

Mr. Laziness

@unezra Ik ben inmiddels zelf begonnen en heb er dit van gemaakt, een main street tussen de blokken in.
Het loopt wel lekker, in twee uurtjes tijd dit opgebouwd. Nu druk om bier opgang te krijgen, maar zat steeds zonder geld (ik bouwde sneller dan erbij kwam).

https://ibb.co/mvsbm4x

op de een of andere manier werkt de afbeelding niet lekker

[ Voor 13% gewijzigd door PB-powell op 02-05-2019 21:09 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:00
@PB-powell hmm en dat is kwa bereik van de hulpdiensten enz goed?
lijkt me dat het op deze manier niet heel veel nut heeft kan het ook totaal mis hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
jeppekroezen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:40:
@PB-powell hmm en dat is kwa bereik van de hulpdiensten enz goed?
lijkt me dat het op deze manier niet heel veel nut heeft kan het ook totaal mis hebben :P
Als de wegen van steen worden heeft het overal bereik. Is een veel voorkomende lay-out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
@Sacul wacht wat ??
Stenen wegen geven een extra bereik?
Hoeveel extra!!

Dat is dit niet gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

jeppekroezen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:01:
@Sacul wacht wat ??
Stenen wegen geven een extra bereik?
Hoeveel extra!!

Dat is dit niet gezien heb...
Genoeg om alle huizen volledig te voorzien met deze layout in ieder geval :9
Het is misschien wel de makkelijke weg om zo'n layout te gebruiken omdat je niet zelf hoeft na te denken, maar er valt al genoeg te regelen in het spel dus stiekem vind ik het wel fijn :+
En ik ben niet blij met de klei groeve zo in de stad, maar voorlopig laat ik die zo nog staan. Nog geen zin om alles volledig te optimaliseren en te verfraaien

[ Voor 14% gewijzigd door PB-powell op 02-05-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Aah super tof.
Nu kan ik weer aan de slag. Opnieuw beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
firedancer-88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:48:

Ik heb trouwens even geprobeerd op DX11 te draaien, maar dat haperde en stotterde als een gek, dus snel weer teruggezet op 12 |:( O-)
Ziet er goed uit!

Ik heb precies het omgekeerde. In DX12 loopt het voor geen meter en in DX11 wel. Volgens mij werd mijn videokaart (2070) nauwelijks belast in DX12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:04
unezra schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:08:

Maar wat ik heb gedaan is een heel brede mainstreet gemaakt van in totaal 5 squares breed, met aan weerszijden een straat, in het midden een 3-brede nog vrije zone.

Die loopt door. Dus de middelste blokken heb ik 4 Farmer Residences breed gemaakt ipv 3 en ik ben van plan de school en university om te wisselen zodat de school naast de pub staat.

Als ik het goed heb bedacht, kan ik dan mijn main street volledig doortrekken.
Leuk idee, kun je een schermprintje plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!
Op een gegeven moment moet ik toch ook mijn stad wat gaan verbouwen om elektriciteit aan te leggen, en het idee van een mooie, imposante main street, met standbeelden en parkjes ed spreekt me wel aan :)
unezra schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:08:

Daarom speel ik ook graag op ultra easy, het gaat me vooral om het bouwen. Als ik een potje oorlog wil voeren pak ik wel RedAlert er bij.
Hahaha ik doe precies hetzelfde! Alle settings zo makkelijk mogelijk en dan gewoon lekker bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Mooie plaatjes mensen. Wat me trouwens opvalt is het feit dat er een hoop mensen zijn die niet volledige productie ketens bij elkaar bouwen. ik probeer er in elk geval op te letten dat gebouwen ook gewoon zelf goederen kunnen halen bij de boerderij of de mijn inplaats van bij het warehouse. Scheelt echt een stuk in de kosten en efficientie. Ook bouw ik liever twee warehouses inplaats van er een te upgraden want dat kost meer geld (lever 1 $20 Level 2 $50 (heeft 1 loading ramp meer)) en duurdere grondstoffen.
PB-powell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:06:
@unezra Ik ben inmiddels zelf begonnen en heb er dit van gemaakt, een main street tussen de blokken in.
Het loopt wel lekker, in twee uurtjes tijd dit opgebouwd. Nu druk om bier opgang te krijgen, maar zat steeds zonder geld (ik bouwde sneller dan erbij kwam).

He dat eiland had ik van de week in MP. Ik vond hem wel relax. was een stuk beter dan de eilanden die de andere twee spelers hadden.
migchiell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:47:
Hahaha ik doe precies hetzelfde! Alle settings zo makkelijk mogelijk en dan gewoon lekker bouwen.
Ik vind een beetje uitdaging in de vorm van oorlog wel leuk. Als je MP speeld of met een moeilijkere tegenspeler heb je er best een leuke uitdaging bij. Vooral een wapenwedloop om ervoor te zorgen dat je met een hoop zaken voorblijft. Ik had bijvoorbeeld niet het meeste geld maar wel de meeste schepen en was als eerste in de nieuwe wereld. Daardoor liep ik mid game ineens weer voor op de rest.

[ Voor 17% gewijzigd door GerGio op 03-05-2019 06:30 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
GerGio schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 05:53:

Ik vind een beetje uitdaging in de vorm van oorlog wel leuk. Als je MP speeld of met een moeilijkere tegenspeler heb je er best een leuke uitdaging bij. Vooral een wapenwedloop om ervoor te zorgen dat je met een hoop zaken voorblijft. Ik had bijvoorbeeld niet het meeste geld maar wel de meeste schepen en was als eerste in de nieuwe wereld. Daardoor liep ik mid game ineens weer voor op de rest.
Dit vind ik ook leuk. Ik ben gisterenavond met beide piraten en Beryl O'Mara in oorlog gekomen. Eén piraat verdreven en het grootste deel van Beryl haar handels/bevoorradingsroutes lam gelegd, bovendien Beryl verdreven uit de New World.

Echter om deze reden kies ik er juist voor om heel veel raw materials en landbouwproducten te verschepen naar mijn hoofdeiland, en het daar te verwerken tot het eindproduct. Dit kost veel, maar door de overschotten in deze producten en halffabrikaten kan ik het ook langer volhouden als een AI mijn bevoorrading (deels) weet plat te leggen.

Na mijn huidige oorlog, die nog wel even gaat duren want het plan is om Meryl maar meteen compleet weg te vagen, ga ik die productieketens wel weer aanpakken en optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
YES schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Dit vind ik ook leuk. Ik ben gisterenavond met beide piraten en Beryl O'Mara in oorlog gekomen. Eén piraat verdreven en het grootste deel van Beryl haar handels/bevoorradingsroutes lam gelegd, bovendien Beryl verdreven uit de New World.

Echter om deze reden kies ik er juist voor om heel veel raw materials en landbouwproducten te verschepen naar mijn hoofdeiland, en het daar te verwerken tot het eindproduct. Dit kost veel, maar door de overschotten in deze producten en halffabrikaten kan ik het ook langer volhouden als een AI mijn bevoorrading (deels) weet plat te leggen.

Na mijn huidige oorlog, die nog wel even gaat duren want het plan is om Meryl maar meteen compleet weg te vagen, ga ik die productieketens wel weer aanpakken en optimaliseren.
Als eerste in de nieuwe wereld zijn is echt een groot voordeel omdat je dan nog eilanden hebt waar je iets mee kan.

Ik probeer eigenlijk ook om een aantal halffabrikaten te verschepen omdat er best een aantal dingen zijn die je voor meerdere lijnen nodig hebt

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

GerGio schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 05:53:
Mooie plaatjes mensen. Wat me trouwens opvalt is het feit dat er een hoop mensen zijn die niet volledige productie ketens bij elkaar bouwen. ik probeer er in elk geval op te letten dat gebouwen ook gewoon zelf goederen kunnen halen bij de boerderij of de mijn inplaats van bij het warehouse. Scheelt echt een stuk in de kosten en efficientie. Ook bouw ik liever twee warehouses inplaats van er een te upgraden want dat kost meer geld (lever 1 $20 Level 2 $50 (heeft 1 loading ramp meer)) en duurdere grondstoffen.

[...]

He dat eiland had ik van de week in MP. Ik vond hem wel relax. was een stuk beter dan de eilanden die de andere twee spelers hadden.

[...]

Dit is het resultaat gister rond 10 uur toen ik stopte, de eerste artisans heb ik en ben begonnen met het maken van ramen. Mijn industrie zit best dicht op elkaar, ik probeer alle ruimte volledig te benutten om het zo compact mogelijk te houden.
https://ibb.co/m44gQ66
https://ibb.co/7t5h3s8
https://ibb.co/g9HMQsX
En ik speel helemaal alleen met alleen de traders, achteraf toch vrij saai. De volgende game wordt er een met een 1-ster personage erbij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PB-powell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:06:

Oh, verdomd!

Dat had ook nog gekund ja. :) Geen mainstreet *in* het blok, maar 2 blokken naast elkaar en daartussen een main street. Helemaal niet aan gedacht. Ik heb echt het blok opgeknipt en iets breder gemaakt.

Hmmm, dit is heel fraai, vraag me alleen af of ik daar veel ruimte voor heb. Je hebt er behoorlijk veel breedte en/of lengte voor nodig.

Dit weekend misschien eens kijken.
migchiell schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Leuk idee, kun je een schermprintje plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!
Op een gegeven moment moet ik toch ook mijn stad wat gaan verbouwen om elektriciteit aan te leggen, en het idee van een mooie, imposante main street, met standbeelden en parkjes ed spreekt me wel aan :)
Mij ook. :)

Maar ik ben op dit moment vooral bezig om uberhaupt de basislogistiek voor workers op orde te krijgen en tenminste ieder eiland winstgevend te maken. Ik heb 1 of 2 eilanden die op zichzelf verliesgevend lijken te zijn, maar omdat ze goederen of grondstoffen leveren voor andere eilanden, maak ik netto winst.
[...]
Jup.
PB-powell schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Dit is het resultaat gister rond 10 uur toen ik stopte, de eerste artisans heb ik en ben begonnen met het maken van ramen. Mijn industrie zit best dicht op elkaar, ik probeer alle ruimte volledig te benutten om het zo compact mogelijk te houden.
En ik speel helemaal alleen met alleen de traders, achteraf toch vrij saai. De volgende game wordt er een met een 1-ster personage erbij denk ik.
Nice!

Dat inpassen ziet er zo fraai uit. Helemaal tot de rand. Heb gisteren nog ergens door wat creatief knutselen 2 extra Schnapps in weten te persen. Gaat nogal hard met dat spul en mijn bedoeling was op dat eiland flink over te produceren en d'r vooral een drank eiland van te maken, zodat ik andere eilanden toe kan leggen op andere zaken.

Niet gekeken of ik er ook druiven kan verbouwen, maar schnapps en bier gaan prima.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat je dan wel érg veel ruimte over houd op andere eilanden. Landbouw neemt ruimte in, andere zaken veel minder. Hoewel huizen natuurlijk wel hard gaan qua ruimte dus misschien is het toch niet zo'n slecht idee. Aan de andere kant, het idee dat een eiland in de basis tot en met minimaal workers self-supporting is, is ook wel weer interessant.

Gisteren wel een paar screenshots gemaakt van mijn steden in opbouw, maar niet van de rest en ze vergeten te uploaden.

Ook mooie blunder gemaakt:
Ik was mijn booz-route aan het opzetten. Dus netjes schnapps en beer naar 1 eiland en vanaf daar telkens bootjes naar andere eilanden om het spul te lossen. Zie ik na een uur dat ik bier vervoer van dát eiland, naar een eiland waar ik al bier produceerde... Dus ik vervoer bier, naar een bierproducent. (Ik had d'r alleen schnapps nodig.)

Ach ja, nog maar een keer naar kijken.

Weekend proberen een beetje sociaal te doen en woensdag heb ik vanaf ongveer de middag tot en met maandag vrij, vanaf donderdagochtend héél vroeg heb ik het huis een paar dagen voor me alleen. Zolang ik de katten op tijd te eten geef en zelf voldoende eet en drink, komt alles goed. (Al wil ik niet alleen maar gaan gamen. D'r ff uit is ook goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
PB-powell schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Als je het mij vraagt kan je net zo goed 3 1 sterren personages toevoegen..... Ben een nieuwe game gestart en vergeleken met dat ene 2sterren personage stellen die 3 1sterren personages niets voor..... :P Gewoon lekker snel uitbouwen en je hebt zoiezo eerste keuze voor je 2e eiland. Misschien zelfs 3e eiland als je echt agressief speelt. Daarna lekker als eerste de New world in. Heb daar de AI personages nog niet gezien.... Heb dan ook gelijk 1e keuze voor nog een new world eiland denk ik, misschien wel een 3e..... :P

Het enige wat mij eigenlijk tegenhoud is dat er geen AI in de new world zijn om de piraat af te leiden... Dus moet een paar schepen en kanonnen verplaatsen om de boel te beveiligen O-)

Zolang je houtproductie (en daarna je steenproductie) maar snel genoeg op peil is, kan je toch best snel gaan de eerste 2 tiers. Geld ook voor de new world.

[ Voor 5% gewijzigd door Itrme op 03-05-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Goedemorgen allen. Ik wil graag Anno 1800 gaan spelen op mijn laptop alleen word ik niet veel wijzer of ik de game überhaupt kan spelen (ik heb 'Can i run it' al bekeken alleen lijkt het of de videokaart niet toereikend is). Zouden jullie advies kunnen geven of ik de game kan draaien op de onderstaande laptop?

https://www.coolblue.nl/p...qf-690nl-leopard-pro.html

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Goelan
Ik zal straks op mijn laptop alleen de onboard kaart aan zetten en kijken wat het oplevert, misschien heb je dan een soort van richtlijn.
Heb je op YouTube al wat proberen te vinden?
Anno1800 with Gtx960m ?

https://www.notebookcheck...-Benchmarks.419984.0.html

Alles op ultra iig 14fps :)

Onder aan de pagina staat meer.
Low 55fps en medium 25fps.
Kan de rest niet zien ivm mobiel..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Wat zijn die trade route bugged, ongelooflijk. Als je ook maar iets aanpast terwijl een schip aan het laden is blijven ze tot in de eeuwigheid laden. Verder heb ik twee ports in The New World, gaan beide schepen tegelijkertijd laden en zitten ze elkaar in de weg omdat ze beide wachten op een volle lading. Ik gebruik dus maar weer 1 port... Ik heb het denk ik nu aardig ingesteld, dat ze even moeten wachten en dan weer terug kunnen naar The Old World. Vier stoomboten varen de route, dat is op zich genoeg om alles op peil te houden, al gaat de rum wel idioot hard.

Gisteren geprobeerd om max 1000 inwoners per tier te hebben per eiland, voor farmers is dat wel te doen. Voor workers is dat al best lastig, ik moet hele industrieën gaan verplaatsen en verspreiden over alle eilanden wat weer meer boten betekend, en dus meer kosten. Ik weet niet of dit opweegt tegen lagere Royal Taxes. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
@Verwijderd

Thanks voor je reactie! Ik vond het al zo vreemd dat het volgens 'Can i run it' niet mogelijk zou moeten zijn. Ik ga de game al ik thuis ben direct aanschaffen.

Ik had overigens een filmpje op youtube gevonden. Ziet er prima uit!

[ Voor 16% gewijzigd door Goelan op 03-05-2019 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
Ben sinds een paar dagen samen met een vriend aan het spelen met 1 1* AI en 1 2* AI en alle trade AI incl piraten. Maar god wat zijn die piraten irritant. Ik zit er vlak naast met mijn 2de eiland en mijn boten zijn nogal trigger happy daar... Hoeveel boten heb je ongeveer nodig om de piraten uit te roeien? Die haven kanonnen van ze lijken maar niet kapot te willen.

Dat even terzijde, heb een interessante post op Reddit gevonden: https://www.reddit.com/r/...fficiency_layouts_extras/

Vooral in de reacties gaan mensen goed los en zag ik er een die 32 pig farms in 1 trade union cirkel had geplaatst: https://www.annothek.net/...-2019-04-27-22-02-52-jpg/

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goelan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:10:
@Verwijderd

Thanks voor je reactie! Ik vond het al zo vreemd dat het volgens 'Can i run it' niet mogelijk zou moeten zijn. Ik ga de game al ik thuis ben direct aanschaffen.
Ik weet niet wat je eisen zijn. Houd er rekening mee dat je bij een grote stad fps drops hebt.
Ik heb een tijdje PUBG op 15fps gespeeld en dat vond ik bijv. prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Ik weet niet wat je eisen zijn. Houd er rekening mee dat je bij een grote stad fps drops hebt.
Ik heb een tijdje PUBG op 15fps gespeeld en dat vond ik bijv. prima :+
Mijn eis is dat ik het spel heel graag wil spelen, haha ;) Maakt mij niet zo heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Leviathius schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:12:
Ben sinds een paar dagen samen met een vriend aan het spelen met 1 1* AI en 1 2* AI en alle trade AI incl piraten. Maar god wat zijn die piraten irritant. Ik zit er vlak naast met mijn 2de eiland en mijn boten zijn nogal trigger happy daar... Hoeveel boten heb je ongeveer nodig om de piraten uit te roeien? Die haven kanonnen van ze lijken maar niet kapot te willen.

Dat even terzijde, heb een interessante post op Reddit gevonden: https://www.reddit.com/r/...fficiency_layouts_extras/

Vooral in de reacties gaan mensen goed los en zag ik er een die 32 pig farms in 1 trade union cirkel had geplaatst: https://www.annothek.net/...-2019-04-27-22-02-52-jpg/
Als je die grootste schepen unlocked (die 30 kanonnen kosten) heb je aan 5 a 6 genoeg om het piraten nest uit te roeien. Het koste mij 2 van die schepen, maar kon trots met 4 schepen terug varen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik gebruik nu een anno 1800 calculator. Even op Google en je hebt er een vet handig kun je meteen zien wat je nodig hebt om je stad running te houden. Weet ie ook meteen wat je in het begin al moet bouwen om in elk geval je basis stad gaande te houden.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
Dit is denk ik de calculator waar @GerGio het over heeft? https://schwubbe.de/index.php (wel even op engels zetten).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
Itrme schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Gewoon lekker snel uitbouwen en je hebt zoiezo eerste keuze voor je 2e eiland. Misschien zelfs 3e eiland als je echt agressief speelt. Daarna lekker als eerste de New world in. Heb daar de AI personages nog niet gezien.... Heb dan ook gelijk 1e keuze voor nog een new world eiland denk ik, misschien wel een 3e..... :P
Wat ik deed, was in het begin meteen staal inkopen, dat heb je nodig voor het settelen op een eiland maar duurt even voor je het zelf kan produceren. Al helemaal als je meteen de productie op je tweede eiland wilt starten...
Zodra je genoeg hebt ingekocht van de handelaren (Sir Archibalt Blake biedt ook wel eens wat aan, dus het loont om ook even langs hem te varen) kan je meteen de mooiste eilandjes inpikken voor de AI het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Leviathius schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:31:
Dit is denk ik de calculator waar @GerGio het over heeft? https://schwubbe.de/index.php (wel even op engels zetten).
Oeps, volgens die calculator (en mijn storage) heb ik echt een overkill aan productie :+
Maar beter overproductie dan precies voldoende, als je snel groeit vind ik het fijn om wat achter de hand te hebben als de productie het niet kan bijhouden met de consumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
Nondeju, ligt er voor mijn hoofdeiland een schip van een alliance member met een ziekte waardoor ik iedere 2 minuten hoor "your people are getting sick, --> your people are healthy again" Wat een ellende, krijg ze ook niet weg zonder een oorlog te beginnen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
Reloader schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:59:
Nondeju, ligt er voor mijn hoofdeiland een schip van een alliance member met een ziekte waardoor ik iedere 2 minuten hoor "your people are getting sick, --> your people are healthy again" Wat een ellende, krijg ze ook niet weg zonder een oorlog te beginnen :(.
Nu ik jou daar zo over hoor.... Zou het mogelijk zijn om geïnfecteerde schepen te gebruiken bij de oorlogsvoering? :+ Gewoon bij je buren die je te vriend hebt maar net te snel groeien een paar scheepjes plaatsen die niet zo gezond zijn O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
PB-powell schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Oeps, volgens die calculator (en mijn storage) heb ik echt een overkill aan productie :+
Maar beter overproductie dan precies voldoende, als je snel groeit vind ik het fijn om wat achter de hand te hebben als de productie het niet kan bijhouden met de consumptie.
Let wel even op dat die calculator niet helemaal klopt, de calculator gaat namelijk uit van het inwonersaantal voor de consumption per hour, Anno 1800 berekent de consumptie echter per huis (een farmers residence met 1 inwoner verbruikt net zoveel materials als een farmers residence met 10)

Wat ik overigens vaak doe is niet direct overproduceren, maar wel alvast in het "voren" blueprinten, zodat ik wel grotere productiefaciliteiten bij elkaar heb, maar nog niet direct de kosten.

De excelsheet in deze redditpost: https://www.reddit.com/r/...calculator_v4_population/
houd daar wel rekening mee

[ Voor 20% gewijzigd door Puc van S. op 03-05-2019 10:50 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Reloader schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:59:
Volgens mij is een oplossing (gelezen via Reddit) het verplaatsen of verwijderen van je pier gebouwen. Niet ideaal, maar het werkt wel tijdelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is een oplossing (gelezen via Reddit) het tijdelijk verplaatsen of verwijderen van je pier gebouwen. Niet ideaal, maar het werkt wel tijdelijk..
had ik nog niet bedacht, heb al een extra pier zodat ik ziektevrij kan lossen op een ander locatie op t eiland maar zal eens kijken wat er gebeurt als ik daar mijn hoofdgebouw naar toe verplaats!

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Puc van S. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Let wel even op dat die calculator niet helemaal klopt, de calculator gaat namelijk uit van het inwonersaantal voor de consumption per hour, Anno 1800 berekent de consumptie echter per huis (een farmers residence met 1 inwoner verbruikt net zoveel materials als een farmers residence met 10)

Wat ik overigens vaak doe is niet direct overproduceren, maar wel alvast in het "voren" blueprinten, zodat ik wel grotere productiefaciliteiten bij elkaar heb, maar nog niet direct de kosten.

De excelsheet in deze redditpost: https://www.reddit.com/r/...calculator_v4_population/
Ah oke goed om te weten. Maar dit soort berekeningen vind ik net te ver gaan, daarnaast moet je dan best vaak wisselen van scherm wat ik zelf niet praktisch vind.
Wel plan ik zoveel mogelijk al uit door wat extra gebouwen te plaatsen in blue print modus zodat ik bij tekorten direct de gebouwen kan activeren. Scheelt denkwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PB-powell schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:22:
[...]
Ah oke goed om te weten. Maar dit soort berekeningen vind ik net te ver gaan, daarnaast moet je dan best vaak wisselen van scherm wat ik zelf niet praktisch vind.
Wel plan ik zoveel mogelijk al uit door wat extra gebouwen te plaatsen in blue print modus zodat ik bij tekorten direct de gebouwen kan activeren. Scheelt denkwerk :P
Ik heb de luxe dat ik ook een laptop heb thuis. :)
Dus ik zet mijn laptop gewoon naast mijn PC en doe daar al het opzoek en uitzoekwerk op.

Als ik zou willen zou ik zelfs nog een 2e laptop er naast kunnen zetten, heb ook nog een laptop van de zaak, maar da's wat overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit topic gaat ook hard zeg, leuk al het enthousiasme :)

Gisteren aangekomen in the new world en gelijk 2 eilanden opgezet voor productie. Eerste engineers in mijn hoofdstad zijn ook gearriveerd dus aardige mogelijkheden weer voor het weekend. Nu kijk ik wel even op tegen het hele olieproductieverhaal met treinen en stroom. Dit zal een kleine uitdaging worden omdat ik dit als 1602,1404 veteraan niet ken.

Daarnaast heb/had ik de piraten van de map geveegd en hiermee ook alle militaire weerstand. Een groot deel van mijn Ships of the line afgebroken als bezuiniging maar nu zag ik ze weer vrolijk terugkeren in the old world. Gelukkig had ik er nog 3 in de baai bij het pirateneiland liggen maar enige militaire vloot lijkt gewenst te blijven.
Daarbij zit the new world ook vol met piraten dus ook daar zal ik mijn vloot moeten gaan versterken. Voor nu heb ik nog vrede aan kunnen houden dmv een mooie som geld te betalen maar dit ga ik niet volhouden en zal zsm de basis daar moeten vernietigen om fatsoenlijke handelsroutes op te kunnen zetten. Met andere woorden: mijn kanonnenfabrieken en scheepswerven draaien weer op volle touren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
@unezra ik denk dat de gemiddelde tweaker wel 2 of meer devices heeft.... Als we zo gaan doen, heb ook nog een privé laptop en 2 werklaptops (don't ask me why :P )

@tuinïnen Ja.... De piraten zijn niet te vertrouwen, bij voorkeur wil je ze al gestopt hebben voor ze het eiland bereikt hebben. In the old world had ik ruim de tijd om ze aan te pakken en deed ik het niet. In the new world ging ik er gelijk achteraan met 2 SotL en stoomden ze me zo voorbij (wind tegen vs stoom :( ) en hadden ze instant het eiland terug =/
Die kleine stoomschepen kunnen nog best wat hebben ook....
In principe hoeven je fabrieken niet op volle toeren, als je opslag vol is, is het vol..... Plus dat de handelaren soms wel leuke dingen hebben liggen. In een ideale wereld heb je een Battlecruiser met Mortar, en wat goede personages (bijv met extra range, attack speed etc) dan kan je gewoon hit en run aanvallen uitvoeren tot je bij de big betty ben, dan de laatste push met n vlootje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firedancer-88
tuinïnen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:58:
Dit topic gaat ook hard zeg, leuk al het enthousiasme :)

Gisteren aangekomen in the new world en gelijk 2 eilanden opgezet voor productie. Eerste engineers in mijn hoofdstad zijn ook gearriveerd dus aardige mogelijkheden weer voor het weekend. Nu kijk ik wel even op tegen het hele olieproductieverhaal met treinen en stroom. Dit zal een kleine uitdaging worden omdat ik dit als 1602,1404 veteraan niet ken.

Daarnaast heb/had ik de piraten van de map geveegd en hiermee ook alle militaire weerstand. Een groot deel van mijn Ships of the line afgebroken als bezuiniging maar nu zag ik ze weer vrolijk terugkeren in the old world. Gelukkig had ik er nog 3 in de baai bij het pirateneiland liggen maar enige militaire vloot lijkt gewenst te blijven.
Daarbij zit the new world ook vol met piraten dus ook daar zal ik mijn vloot moeten gaan versterken. Voor nu heb ik nog vrede aan kunnen houden dmv een mooie som geld te betalen maar dit ga ik niet volhouden en zal zsm de basis daar moeten vernietigen om fatsoenlijke handelsroutes op te kunnen zetten. Met andere woorden: mijn kanonnenfabrieken en scheepswerven draaien weer op volle touren.
Ja mooi he, ik keek zelf ook wel op tegen het olie/trein gedeelte. Achteraf valt het me alleszins wel mee. Ik zal het niet spoilen voor je, is het leukste om gewoon zelf uit te vogelen :-) (en anders kan je altijd nog even spieken hier of elders hoe en wat precies). Het grootste nadeel is dat je er de eerste keer geen rekening mee gehouden hebt waarschijnlijk. Tenminste dat was in mijn geval wel zo. Voor de volgende keer ga ik daar in de stadsplanning alvast rekening mee houden.

2-3 ships of the line is zeker handig om in de baai te laten liggen. Houdt er alleen wel rekening mee dat ze op een gegeven moment terugkomen met stoomschepen, dus als de wind dan in de verkeerde richting staat kunnen ze mogelijk zo langs je varen en alsnog settelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foray
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-04-2022
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar als ik met een schip met wat goederen aan kom in de new world dan gebeurt er niets. Dien ik gewoon nog langer te wachten of moeten er speciale goederen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 14:36
Puc van S. schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Ik vind deze one-pager vele malen overzichtelijker dan de excel sheet die circuleert. Bovendien moet je er toch vanuit gaan dat je huizen vol zitten, behalve als je ze net gebouwd hebt. Anders doe je namelijk iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
Foray schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:26:
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar als ik met een schip met wat goederen aan kom in de new world dan gebeurt er niets. Dien ik gewoon nog langer te wachten of moeten er speciale goederen mee?
Vaar langs het eiland van Isabel en doe de quest (simpelweg klikken op een bootje). Ze geeft je een clipper met genoeg grondstoffen om te settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foray
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-04-2022
Dank het is gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Foray op 03-05-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:46
ik snap niks van dat handelen, is daar ergens een linkje/guide van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmmm. Stoomschepen.

Balen dat je daar electricity voor nodig hebt, dat heb ik nog niet.
Fin, moet wel te doen zijn om in de paar dagen die ik straks vrij heb engineers vrij te spelen en zinvol stoom te kunnen gebruiken. Klinkt toch wel erg smakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:01:
ik snap niks van dat handelen, is daar ergens een linkje/guide van?
https://anno1800.fandom.com/wiki/Trade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

unezra schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Ik heb de luxe dat ik ook een laptop heb thuis. :)
Dus ik zet mijn laptop gewoon naast mijn PC en doe daar al het opzoek en uitzoekwerk op.

Als ik zou willen zou ik zelfs nog een 2e laptop er naast kunnen zetten, heb ook nog een laptop van de zaak, maar da's wat overkill.
Haha dat gaat me net wat te ver ook :+ Heb wel twee schermen dus heb op m'n andere scherm het overzicht staan van de productie lijnen en de verhouding daarvan.
Heb wel veel zin om te spelen, hopelijk kan ik zondag een paar uurtjes spelen. Vanavond en morgen komen m'n neefje en nichtje logeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Hmm speel nu Campaign, maar mijn inkomen daalt steeds verder. Staat nu op -700 en ik produceer veel te veel. Probeer het nu te verkopen maar hoe kan dit anders? Heb wel genoeg inwoners, snap het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:44:
Hmm speel nu Campaign, maar mijn inkomen daalt steeds verder. Staat nu op -700 en ik produceer veel te veel. Probeer het nu te verkopen maar hoe kan dit anders? Heb wel genoeg inwoners, snap het echt niet.
Meer inwoners als je genoeg produceert, productie gebouwen op pauze zetten, kijken wat de behoeftes zijn van je bevolking. Als ze iets te kort komen daarvoor zorgen, misschien te veel schepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firedancer-88
Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:44:
Als je met je muis hovert op je inkomen, zie je waar het allemaal naartoe gaat.

Let er bovendien op dat je inwoners ook meer inkomsten genereren naarmate ze happier zijn. Als je bijv. een pub vergeet te bouwen voor je farmers, dan kun je ze wel upgraden naar workers, maar mis je wel inkomsten omdat ze minder happy zijn!

Zeker in den beginne is het cruciaal, is mijn ervaring, om niet te veel productiegebouwen neer te zetten. Met andere woorden, bouw pas een nieuwe keten worst of zeep zodra je het nodig hebt. Zet daarnaast bij zoveel mogelijk (eind)producten op je warehouse op verkopen en stel een voor jezelf comfortabele marge in.

Later als je het jezelf kunt veroorloven zou ik zo snel mogelijk shares kopen. Dit kost wel flink wat influence dus als je maximaal rendement zoekt, koop dan shares van de hoofdeilanden van je tegenspelers, deze leveren namelijk het meeste op. Zo heb ik alle shares van het hoofdeiland van de economisch meest sterke AI speler gekocht en verdien ik daar zo'n 60K mee. Mijn totale winst is ook rond dat bedrag, dus kun je nagaan hoeveel ik in de min zou staan zonder shares :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 15:42
Ach, tegen de tijd dat je investors hebt zijn coins en balance 2 getallen waar je nooit meer naar om kijkt.
Beetje jammer dat deze resource compleet meaningless wordt lategame. Dan is influence veel belangrijker.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Tijd om één van de piraten weg te sturen >:) (blijven die proberen terug te komen trouwens?)
Op de heen en terugweg ook nog even twee eilandjes van Beryl O'Mara vernietigd. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bWzgVQn/screenshot-2019-05-03-17-25-46.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door YES op 03-05-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
PB-powell schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:54:
[...]

Meer inwoners als je genoeg produceert, productie gebouwen op pauze zetten, kijken wat de behoeftes zijn van je bevolking. Als ze iets te kort komen daarvoor zorgen, misschien te veel schepen?
Ze komen niks te kort. Maar krijg alleen maar minder inwoners als ik productie bij bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Ze komen niks te kort. Maar krijg alleen maar minder inwoners als ik productie bij bouw.
je krijgt minder beschikbare bewoners. niet minder inwoners.

als je 100 inwoners hebt en je bouwt een houthakkers hutje dan heb je nog maar 70 inwoners over ongeveer.
ik weet de exacte kosten van de houthakkers niet.

als je op een huisje klikt zie je welke resources ze nog graag willen hebben. op het 2e tabje zie je ook de luxe goederen staan, deze brengen ook heel wat geld op.
lever ze alles en heb niet te veel overproductie dan moet het goedkomen.
je kan ook zeggen om huisjes bij te bouwen of te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
jeppekroezen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:28:
[...]

je krijgt minder beschikbare bewoners. niet minder inwoners.

als je 100 inwoners hebt en je bouwt een houthakkers hutje dan heb je nog maar 70 inwoners over ongeveer.
ik weet de exacte kosten van de houthakkers niet.

als je op een huisje klikt zie je welke resources ze nog graag willen hebben. op het 2e tabje zie je ook de luxe goederen staan, deze brengen ook heel wat geld op.
lever ze alles en heb niet te veel overproductie dan moet het goedkomen.
je kan ook zeggen om huisjes bij te bouwen of te upgraden.
Ja dat had ik allemaal door. Bedoelde meer inwoners zonder baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hmm, ik zit nu in een wat vreemde situatie. Ik heb de 2 sterren AI compleet weggevaagd, op haar hoofdeiland na, dat zeer goed beschermd is. Die laat ik al een tijd bewust met rust, waarbij ik wel de verschillende mogelijkheden om naar handelaren toe te varen blokkeer. Ook 1 van de andere 2 AI's is met haar in oorlog maar raakt het hoofd eiland niet aan.

Ik zou dus nu denken dat dit eiland vanzelf in verval moet raken omdat de bevolking niet meer voorzien wordt van de benodigde goederen. Maar dat gebeurd niet, het eiland staat praktisch vol met huizen, er wordt nauwelijks iets geproduceerd, en toch wonen er heel wat investors. Nou heb ik alle shares van dat eiland gekocht en verdien ik enorm veel geld aan haar investors (ik ben zelf nog niet bij die tier) maar ik snap het toch niet, dat eiland zou al lang kapot moeten gaan aan de rellen die normaal gesproken zouden moeten ontstaan.
Bovendien heb ik doordat ik al haar eilanden heb veroverd te weinig influence om een fatsoenlijke vloot te bouwen voor een allesvernietigende aanval op dat hoofdeiland.

Ik ga dan nu zelf maar verder doorbouwen op veroverde eilanden om zo op mijn eigen hoofdeiland investors te gaan krijgen. Vervolgens eilanden afstoten om een dikke vloot te bouwen en dan de genadeklap uitdelen. Maar er gaat wel serieus tijd in zitten zo zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Wel of niet werken maakt niet uit, zolang je maar voldoende produceert om aan iedereen zijn wensen te voldoen.

Meer inwoners = meer inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Beavbusi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:15:
[...]

het maakt niet uit als je 5000 mensen werkloos hebt,
als je maar genoeg produceert om je bevolking blij te houden.
als je voor 10.000 mensen produceert dan heb je ook die kosten daarvan die jij dus mist omdat je niet zoveel mensen hebt.
dus goed bekijken wat je veelste veel maakt en dat minderen naar net iets teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 15:42
Ik ben lekker op de campaign map verder gegaan.
Vond Bright Sands wel een mooi eiland op een capital op te maken.

Nog een work in progress, maar we gaan best lekker.
Anno 1800 Capital

Begin nu wel wat in de knoei te komen met mijnen en new world materials. Dus van t weekend maar wat eilandjes over nemen.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zijn er nog goede manieren om influence te genereren, of is "bevolking laten groeien" eigenlijk de enige manier?

Ik heb nu nog genoeg influence, maar vrees dat als ik verder ga spelen, het hard gaat. Ik wil flink uitbreiden naar andere eilanden en graag meer dan 2 commuter piers. Dus ik gok dat ergens influence een probleem gaat worden. (Zeker ook omdat ik straks meer schepen nodig heb die influence kosten.)

Ander ding, ik dacht dat electricity ook pollution veroorzaakte. Dat wil ik nu net voorkomen op mijn hoofeiland, liefst helemaal zodat het vooral een woon- en toeristeneiland word, alleen lukt dat zo te zien niet omdat investors electricity nodig hebben en net DIE wil ik op dat eiland hebben. Fin, dan kan ik net zo goed mijn scheepswerf daar ook laten.

Nog tips op dat gebied?

(Waarschijnlijk pik ik de game morgen weer op en tja, vanaf woensdag rond een uur of 12 lekker een paar dagen gamen, muziek maken, slapen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
@unezra Ik zat ook krap in de influence omdat ik een AI speler had weggevaagd en daardoor behoorlijk wat eilandjes had. Overigens is het zo dat grote eilanden meer influence kosten dan kleine (1 punt per 1000 tiles, las ik ergens). Ik zat na mijn oorlogspad ineens op -33... Maar het hangt ook wel in balans. Op zich, die eilanden die ik nu heb zijn vrij groot en leeg en kaal. Dus de kunst is waarschijnlijk om ze gewoon vol te bouwen en dan wordt het vanzelf aantrekkelijk en krijg je er juist influence bij.

Voor zover ik weet krijg je 10 punten per 400 inwoners en 1 punt per investor (residence?).

@YES mooi flootje, niet een klein beetje overkill haha?

Zijn die piraten trouwens nog sterker als je op een hoger difficulty speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
firedancer-88 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:43:
@YES mooi flootje, niet een klein beetje overkill haha?

Zijn die piraten trouwens nog sterker als je op een hoger difficulty speelt?
Klopt, maar ik was mijn vloot aan het opbouwen voor een aanval op Beryl. Toen vond ik die piraat zo irritant worden dat ik die eerst even een lesje wilde leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:36
Las op verschillende plaatsen over mensen die werden aangevallen, dacht opeens die piraten geven mij geen problemen voor zó lang ondanks oorlogsverklaring (in campagne map), heeft die een hele vloot maar door een bug zitten ze allemaal vast in de haven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ristcYx.jpg

Ondanks sommige bugs toch al veel uren in het spel zitten, speel zonder calculators of dergelijke, ik doe maar wat en pas aan waar nodig voor productie. Speel wel op easy en AI tegenstanders uit vind dat het leukst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Zadda schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:06:
Las op verschillende plaatsen over mensen die werden aangevallen, dacht opeens die piraten geven mij geen problemen voor zó lang ondanks oorlogsverklaring (in campagne map), heeft die een hele vloot maar door een bug zitten ze allemaal vast in de haven:

Ondanks sommige bugs toch al veel uren in het spel zitten, speel zonder calculators of dergelijke, ik doe maar wat en pas aan waar nodig voor productie. Speel wel op easy en AI tegenstanders uit vind dat het leukst :)
Haha, heel knus die vloot :+

Ik dacht echt net, er zitten helaas nog best wel wat bugs in een spel wat een flinke duit kost, enige minpunt eigenlijk. Schepen die een eigen wil hebben, schepen die vastlopen in havens en zojuist had ik net dat twee AI's in mijn diplomacy menu de hele tijd van links naar rechts bleven vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Andere vraag, klopt het dat inwoners in de new world geen extra influence opleveren? Ik dacht juist de oplossing voor mijn influence-tekort gevonden te hebben én een goede reden om daar eens echt te gaan ontwikkelen, maar ondanks dat ik daar flink aan het bouwen ben zie ik nog geen influence toename..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:36
Volgens mij tellen de inwoners in de new world gewoon mee om influence te krijgen per het aantal bewoners dat je globaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Iemand ergens een overzicht van welke public buildings elkaar 'vervangen' als je verderop bent qua tier?

Bijvoorbeeld: School voor University -> University dekt dan ook de behoefte 'School' af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Klopt het dat er niet zoiets als een commuter pier is voor de new world?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
fsfikke schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:44:
Klopt het dat er niet zoiets als een commuter pier is voor de new world?
Klopt. De new world is wat beperkt.
Pagina: 1 ... 16 ... 60 Laatste