Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AMD RX Vega Ervaringen topic

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste
Acties:

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:38

Blaat

Hardware fanaat!

flessuh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:12:
Met het zicht op de nieuwe 7nm kaarten die AMD net heeft aangekondigd heb ik een vraagje. Ik houd al even V&A in de gaten, maar heb nog nooit een kaart voorbij zien komen met een waterblok er op. Nou heb ik een Sapphire Vega 64 waar ik een EK-FC Vega block op heb gezet om hem op te nemen in mijn waterkoeling.

Als ik deze straks wil verkopen, zouden jullie dat dan met of zonder blok doen? Ik heb alle originele onderdelen nog dus kan hem zo weer terug naar fan-cooled brengen :P
Als het een non reference model is kan je die er net zo goed bij doen. Het losse blok ga je namelijk nooit kwijt raken (in mijn ervaring).

Ik ga strakjes misschien hetzelfde probleem krijgen. Hoewel ik ook overweeg om mijn Vega 64 in een woonkamer systeem te prakken.

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:33

flessuh

Set sail for fail!

Blaat schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Als het een non reference model is kan je die er net zo goed bij doen. Het losse blok ga je namelijk nooit kwijt raken (in mijn ervaring).

Ik ga strakjes misschien hetzelfde probleem krijgen. Hoewel ik ook overweeg om mijn Vega 64 in een woonkamer systeem te prakken.
Ach ja, alternatief is mijn hele PC verkopen en nieuwe bouwen. Maar dan zit je ook weer met smaak van de kleurcombinaties etc :P

https://www.dutchsolarboat.com

• Xaphod
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-04 16:21
Hallo.
Ik heb sinds ruim een maand ook de Gigabyte Vega 56 waar, naar ik nu zie, sommige mensen hier blijkbaar problemen mee hebben.
Ik heb de kaart gekocht na het lezen van enkele goede reviews.
Ik heb tot nu toe geen problemen, de bios heb ik wel bijgewerkt van F3 naar F5.
Met de standaardinstellingen haalde hij niet of maar kort de maximale kloksnelheid.
Ik heb nu het Gpu voltage verlaagd naar 1100, de energielimiet naar +50% en het geheugen op 865 Mhz gezet.
Tot nu toe gaat ie goed.

Mijn Arcade cab: https://picasaweb.google.com/102745845720316376753/ArcadeCab?authuser=0&feat=directlink

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:12
OverdriveNTool beta v0281. Deze versie zou toch moeten werken met de Adrenalin versie.
https://www.dropbox.com/s...Tool%200.2.8beta1.7z?dl=1

Niks nieuw, maar voor de nieuwe mensen wel handig om tussen profielen te switchen.

Verder is deze upgrade suggestie van AMD wel goed gevonden in de laatste driver. :*)

Spacewide wijzigde deze reactie 17-01-2019 16:37 (34%)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Haha. Ja.

M'n magische bol werken.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Spacewide schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:18:
OverdriveNTool beta v0281. Deze versie zou toch moeten werken met de Adrenalin versie.
https://www.dropbox.com/s...Tool%200.2.8beta1.7z?dl=1

Niks nieuw, maar voor de nieuwe mensen wel handig om tussen profielen te switchen.

Verder is deze upgrade suggestie van AMD wel goed gevonden in de laatste driver. :*)

[Afbeelding: upgrade suggestie]
r/AyyMD. :+ :P
Bij mij zegt die ook dat mijn R7 1700 beter vervangen kan worden voor de R7 2700X. Maar op zich is het een slim tooltje wat AMD hier heeft ingebouwd. Het lijkt al je games te scannen en weet de minimale en aanbevolen specs. Haalt je CPU het niet, dan raad AMD je een relevante Ryzen aan. Best een slim idee maar denk ik nog wat werk nodig om het te verbeteren. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jism
  • Niet online
AMD doet gewoon wat het moet doen, een eigen eco-system scheppen.

M'n magische bol werken.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:22
Jongens, quick question: Hoort er in de DP poort van de bekende gigabyte vega 56 een plug te zitten?
Ik heb namelijk net een binnnen, in de hdmi zaten wel pluggen maar in de DP's niet.
Tevens geen game bundle ontvangen, vermoed dat ik een terug gestuurde kaart heb en de game bundle er uit gehaald is. (zou er bij moeten zitten bij Azerty)

Steam - BFV - Apex

• Tjona100
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:40
unfor schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:15:
Jongens, quick question: Hoort er in de DP poort van de bekende gigabyte vega 56 een plug te zitten?
Ik heb namelijk net een binnnen, in de hdmi zaten wel pluggen maar in de DP's niet.
Tevens geen game bundle ontvangen, vermoed dat ik een terug gestuurde kaart heb en de game bundle er uit gehaald is. (zou er bij moeten zitten bij Azerty)
In elke ingang moet een plug zitten, dat geld ook voor de DP ingangen. die codes kan je op verschillende manieren krijgen. ik kreeg ze via de mail

Ryzen 2700X | 2080 TI | 16GB CL 14 Gskill | Prime x470 Pro |

• unfor
Tjona100 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:17:
[...]

In elke ingang moet een plug zitten, dat geld ook voor de DP ingangen. die codes kan je op verschillende manieren krijgen. ik kreeg ze via de mail
Verdomme, wel een terug gestuurde kaart dus... Op hoop van zegen toch maar proberen.

Steam - BFV - Apex

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 09:08
unfor schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:18:
[...]

Verdomme, wel een terug gestuurde kaart dus... Op hoop van zegen toch maar proberen.
Helaas lijkt Azerty hier af en toe een handje van te hebben ja. Had een nog veel ernstiger gebeuren met mijn nieuwe monitor, kreeg een al gebruikte, defecte, monitor toegestuurd ipv een nieuwe. Ik bestel er geen monitoren of GPU's meer iig.

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:26
Je koopt een nieuwe maar krijgt een gebruikte? Daar zou ik dus echt niet mee akkoord gaan

• unfor
Kaart inmiddels uitvoerig getest, werkt prima ik denk dat hij terug gestuurd is ivm een lage coil whine af en toe.
Ik hoor het amper en als ik hem terug stuur heb ik kans op een mindere kaart, zeker omdat het nogal hit/miss is met deze Gigabyte modellen.
Ik houd hem wel, maar dit is wel de laatste keer dat ik bij Azerty bestel. Ik bestel daar al alles sinds 2005 maar dit is toch wel een teleurstelling.
Over die game bundel: Schijnt dat je Azerty je factuur moet mailen en je dan de voucher krijgt, ik vind het nogal backwards. Andere shops sturen je een print mee of mailen je de code zodra er betaald is. Had beter gekund! (Ik had dit weekend lekker RE2 willen spelen op mijn nieuwe GPU)
Toch maar eens een shopreview plaatsen.

unfor wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:16 (4%)

Steam - BFV - Apex

• Xaphod
unfor schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:15:
In al de uitgangen horen pluggen te zitten.
De gamebundel kreeg ik via e-mail van Alternate, waar ik de kaart gekocht heb.
Het eerste spel; de Resident Evil 2/Biohazard remake heb ik al in de Steam library.
Verder dik tevreden met deze kaart.
Heb je de volle prijs betaald?

Mijn Arcade cab: https://picasaweb.google.com/102745845720316376753/ArcadeCab?authuser=0&feat=directlink

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb de mijne 90% stabiel gekregen :+
Met een -14% underclock, 50% power, 700Mhz max geheugen, kan ik tot een uurtje redelijk doorspelen. Fans wel nonstop op 40-45%, bij auto-settings is het alsnog in krap 10 minuten afgelopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gelunox
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:10

Gelunox

Hardware addicted

Ik heb in de afgelopen 12 maanden een paar keer geprobeerd om mijn kaart te OC'en/undervolten/stiller te maken/etc. maar het lijkt wel dat zodra ik ook maar naar die wattman instellingen kijk de kaart instabiel wordt.

PC: R7 1700X@3.8GHz | 32GB G.Skill Trident Z 3466@2933MT/s | VEGA 64 Liquid Edition

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:44
unfor schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:14:
Kaart inmiddels uitvoerig getest, werkt prima ik denk dat hij terug gestuurd is ivm een lage coil whine af en toe.
Ik hoor het amper en als ik hem terug stuur heb ik kans op een mindere kaart, zeker omdat het nogal hit/miss is met deze Gigabyte modellen.
Ik houd hem wel, maar dit is wel de laatste keer dat ik bij Azerty bestel. Ik bestel daar al alles sinds 2005 maar dit is toch wel een teleurstelling.
Over die game bundel: Schijnt dat je Azerty je factuur moet mailen en je dan de voucher krijgt, ik vind het nogal backwards. Andere shops sturen je een print mee of mailen je de code zodra er betaald is. Had beter gekund! (Ik had dit weekend lekker RE2 willen spelen op mijn nieuwe GPU)
Toch maar eens een shopreview plaatsen.
Heb ik ook een keer bij azerty gehad, stuurde een FuryX erheen omdat de pomp steeds harder ging brommen, kreeg een gebruikte terug met enorm veel coilwhine en waarvan de coating gesmolten was.

x370 Taichi | R5 1600 | Vega 64 Liquid| Phanteks Evolv atx

• DoubleYouPee
SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:55:
Met een -14% underclock, 50% power, 700Mhz max geheugen, kan ik tot een uurtje redelijk doorspelen. Fans wel nonstop op 40-45%, bij auto-settings is het alsnog in krap 10 minuten afgelopen.
Waarom zou je je geheugen underclocken? HBM2 gebruikt nauwelijks stroom

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DoubleYouPee schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Waarom zou je je geheugen underclocken? HBM2 gebruikt nauwelijks stroom
Omdat die met de -14%/50% ook niet stabiel was, dit lijkt te werken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DoubleYouPee
SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Omdat die met de -14%/50% ook niet stabiel was, dit lijkt te werken.
Power limit heeft niks te maken met je geheugen. Die staat vast op 1.35v en op de frequency die je hebt ingesteld. Ongeacht wat je bij power target zet.

• unfor
Xaphod schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:39:
[...]

In al de uitgangen horen pluggen te zitten.
De gamebundel kreeg ik via e-mail van Alternate, waar ik de kaart gekocht heb.
Het eerste spel; de Resident Evil 2/Biohazard remake heb ik al in de Steam library.
Verder dik tevreden met deze kaart.
Heb je de volle prijs betaald?
Bundle heb ik afgelopen maandag direct van Azerty ontvangen. (Prachtig spel RE2)
En ja volle nieuwprijs betaald, ondanks dat hij getest is geweest bevalt de kaart prima.
Terug sturen en weer dagen wachten is ook zo'n gedoe.

Steam - BFV - Apex

• Xaphod
SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:55:
Klinkt toch of je een zieke kaart hebt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DoubleYouPee schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Power limit heeft niks te maken met je geheugen. Die staat vast op 1.35v en op de frequency die je hebt ingesteld. Ongeacht wat je bij power target zet.
Zal mij weinig boeien wat wel/niet te maken heeft, of het effect heeft of niet, heb dagenlang verschillende settings geprobeerd en deze lijken ~stabiel. Opgeslagen als profiel, zodat als ik een crash heb en wattman reset, ik meteen dezelfde zooi weer kan inladen.
Xaphod schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:49:
[...]

Klinkt toch of je een zieke kaart hebt.
Is die waarschijnlijk ook, maar kans dat je nu een retourtje ipv nieuwe gaat krijgen is steeds groter, met kans dat ook die kaart weer dezelfde problemen geeft (plus dat ik 1x zelfs mijn oude kaart gewoon terug kreeg).

• unfor
De GB V56 is nu nog verder in prijs gedaald: 315 bij megekko en de game bundel is tot 9 februari te krijgen.

Steam - BFV - Apex

• arnoldus1955
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-02 17:57
Vraag ivm compatibiliteit.
Ik dacht aan een MSI B450 Tomahawk + Ryzen 5 2600 + Vega 64.
Ik lees specs voor moederbord: 1 x PCIe 3.0 x16 slot(PCI_E1)
Supports x16 speed with AMD Ryzen™ 1st and 2nd Generation processors
Supports x8 speed with AMD Ryzen™ with Radeon Vega Graphics processors

Is dit enkel voor de on-board graphics (maar wat heeft de PCIe slot daarmee te maken...?), of is er effectief toch een vertraging naar x8 in combinatie met een Vega kaart?

• unfor
arnoldus1955 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:07:
Vraag ivm compatibiliteit.
Ik dacht aan een MSI B450 Tomahawk + Ryzen 5 2600 + Vega 64.
Ik lees specs voor moederbord: 1 x PCIe 3.0 x16 slot(PCI_E1)
Supports x16 speed with AMD Ryzen™ 1st and 2nd Generation processors
Supports x8 speed with AMD Ryzen™ with Radeon Vega Graphics processors

Is dit enkel voor de on-board graphics (maar wat heeft de PCIe slot daarmee te maken...?), of is er effectief toch een vertraging naar x8 in combinatie met een Vega kaart?
Nee, dit is van toepassing op de Ryzen CPU's met onboard Vega GPU.
Die hebben namelijk minder lanes beschikbaar. (Zal de pci-e wel intern gebruiken naar de Vega vermoed ik)
Voor losse videokaarten is dit niet van toepassing en heb jij gewoon 16x 3.0 beschikbaar.

Steam - BFV - Apex

• arnoldus1955
  • Laatst online: 02-02 17:57
Dankjewel unfor!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En voor de mensen die een Vega willen die niet helemaal gaar is. Tja, deze staat nu al even op €350. :)
pricewatch: Powercolor Red Dragon RX VEGA 56 8GB HBM2

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Full of Lag
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:30
Bij één leverancier en leverbaar bij de toeleverancier. De volgende leverancier is €45 duurder.

• Jism
  • Niet online
Ik wacht even tot de R7 beschikbaar is. :) De Vega 56 is leuk maar de nieuwere generatie is een slag beter.

M'n magische bol werken.

• JuriS
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:34
Na 2 maanden priegelen met de beruchte Gigabyte vega 56 lukte het mij toch niet om hem stabiel te krijgen. Onderstaande heb ik gedaan:
- Bios flashen naar F5
- Nieuwe voeding pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart (aangesloten met 2 losse PCI-e kabels)
- Undervolt naar P7 1000mV

Ongeacht van stock of undervolt settings, wordt na 10 min furmark draaien mijn beeld zwart. PC draait dan nog alleen het beeld is weggevallen. Enige mogelijkheid die ik heb is het resetten van de PC. Dan heb ik weer beeld en krijg ik de melding van Radeon manager dat de standaardinstellingen hersteld zijn, zelfs als ze al op stock stonden. Temperatuur zit maximaal rond de 80 graden op stock settings en rond de 75 op undervolt settings.

Voor de volledigheid de rest van mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 207,43€ 207,43
1MSI H170 GAMING M3€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G€ 315,-€ 315,-
1Hitachi Travelstar 5K750, 500GB€ 0,-€ 0,-
1BitFenix Comrade Zwart€ 36,95€ 36,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 101,-€ 101,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 99,99€ 99,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,37

Ook tijdens het gamen valt het beeld geregeld uit of krijg ik een CTD. Nou heb ik besloten om de kaart terug te sturen naar Alternate met bovenstaand verhaal. Echter krijg ik nu een mail waarin staat: "Na het plaatsen van de videokaart in één van onze test opstellingen, geeft de opstelling na inschakelen direct beeld op de monitor. Na het installeren van de benodigde software (stuurprogramma’s) is de videokaart een geruime tijd onderworpen aan diverse grafische tests. Er zijn geen afwijkingen geconstateerd".

Hier snap ik dus geen bal van, wat moet ik hier nou mee? Ligt het toch aan mijn systeem? Voor ruim 350 euro vind ik het belachelijk dat de kaart zoveel ellende vertoond. Aan Alternate heb ik dus ook niks. Hebben jullie nog tips/ideeën?

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:50
Heb je bios van je moederbord al ge update .
Naar de laatste versie

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:34
JuriS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:15:
Hier snap ik dus geen bal van, wat moet ik hier nou mee? Ligt het toch aan mijn systeem? Voor ruim 350 euro vind ik het belachelijk dat de kaart zoveel ellende vertoond. Aan Alternate heb ik dus ook niks. Hebben jullie nog tips/ideeën?
Nee, het zijn gewoon de kaarten en Alternate heeft niet voor niets een slechte reputatie.

Als ze hem terugsturen kan je misschien nog proberen een extra fan in je pc te plaatsen die lucht over de achterkant van de kaart blaast. Ik had het idee dat de mijne met fans op orkaankracht wel langer stabiel bleef, dus misschien werd er lokaal iets te heet ofzo. Ik weet niet of dat veel gaat helpen maar is misschien het proberen waard.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• BarryS
  • Laatst online: 14:24
Ik lees een hoop hierboven over onstabiele Vega kaarten. Wilde ik toch even mijn ervaring posten.

Ik heb nu een maandje of drie de Sapphire Pulse Vega 56. Deze draai ik met een undervolt van 1080 (stock 1250) en een OC van 1652 (stock 1590). In game of met benchmarks kom ik netto op 1612 Mhz bij 100 procent belasting. Mijn geheugen draait met stock voltage zonder problemen op 945 Mhz (stock 800).

Kaart komt niet boven de 71 graden, fans blijven vrij stil tussen de 1300 en 1500 toeren. Heb hem nog nooit zien throttelen wegens temperatuur. Gemiddelde game temp is z’n 60 a 65 graden.

De kaart toont in alle tests, benchmarks en games 100 procent stabiliteit.

Ik liep echter keer op keer tegen 1 ding aan, soms (en niet eens altijd op full load) ging plots mijn PC geheel uit. Zonder enige waarschuwing. Dit was met een BeQuiet DarkPower Pro 10 van 650 Watt. Zeer goede voeding waar ik verder nooit problemen mee had. Toen las ik online dat bepaalde multi 12v rail voedingen niet genoeg ampère kunnen leveren op een enkele rail waardoor de OCP dan ingrijpt en de PC uit zet. Deze voeding kan door middel van een jumper ook als single rail voeding opereren. Dat toen geprobeerd en het plots uit gaan van mijn PC gebeurde vanaf dat moment nog maar zelden. Eens in de maand of zo. Duidelijk dus een probleem in de stroom voorziening.

Uiteindelijk mijn voeding vervangen voor een Corsair RM850x, de kaart is met een enkele PCIe kabel aangesloten (2x 8pin) waar mijn vorige voeding netjes met 2 kabels aangesloten stond maar vond 1 kabel mooier staan. En ik heb dit probleem van PC uitvallen nooit meer gehad.

Tevens een bijkomend voordeel van het vervangen van de voeding was dat de CoilWine zo goed als geheel verdwenen is. Ik hoorde onder load toch wel wat CoilWine op deze kaart met mijn vorige voeding. De 12v stroomvoorziening op de RM850x is zo veel stabieler dat dit ook vrijwel geheel onhoorbaar is nu.

Het is dus duidelijk dat de Vega kaarten een goede voeding verwachten en dan veel stabieler opereren. Ik heb nu echt nooit meer issues met mijn kaart terwijl hij toch undervolted met een goede OC draait.

AMD Ryzen 7 2700x - 32 GB DDR4 3200 MHz C14 G.Skill Ripjaws V - MSI x470 Gaming Pro Carbon - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - RM850x - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68

• cherrycoke
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-04 15:13
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:05:
En voor de mensen die een Vega willen die niet helemaal gaar is. Tja, deze staat nu al even op €350. :)
pricewatch: Powercolor Red Dragon RX VEGA 56 8GB HBM2
:o goede tip maar heb de r9 fury en het is hdmi only eww

• haarbal
  • Laatst online: 21:34
BarryS schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:57:
Ik lees een hoop hierboven over onstabiele Vega kaarten.

Uiteindelijk mijn voeding vervangen voor een Corsair RM850x, de kaart is met een enkele PCIe kabel aangesloten (2x 8pin) waar mijn vorige voeding netjes met 2 kabels aangesloten stond maar vond 1 kabel mooier staan. En ik heb dit probleem van PC uitvallen nooit meer gehad.

Het is dus duidelijk dat de Vega kaarten een goede voeding verwachten en dan veel stabieler opereren. Ik heb nu echt nooit meer issues met mijn kaart terwijl hij toch undervolted met een goede OC draait.
De onstabiele kaarten zijn allemaal Gigabyte Gaming OC vega 56's.

Ik heb de mijne getest in mijn pc met Corsair AX750 en in een ander systeem met een Corsair CX750. Complete overkill voor een systeem met maar 1 gpu.

De pc's vielen niet uit. Het scherm ging op zwart en de fans van de gpu gingen naar 100%.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Ik kan het verhaal van @BarryS beamen. Ik had bij bepaalde spellen steevast vastlopers met mijn Sapphire Radeon RX Vega64 (In combinatie met een X399 Taichi en TR4 1900X). Ik had een Antec TruePower Quattro 850 (die met de gele go-faster stripes) Nu ik deze heb vervangen door een Seasonic Prime Gold 1000W werkt alles als een zonnetje.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Beaudog
Gebruik een sfx voeding van corsair 600 watt
Met een strix 64 geen problemen
Dan zou je met een rx650 toch wel goed zitten .

• BarryS
  • Laatst online: 14:24
haarbal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:26:
[...]

Ik heb de mijne getest in mijn pc met Corsair AX750 en in een ander systeem met een Corsair CX750. Complete overkill voor een systeem met maar 1 gpu.

De pc's vielen niet uit. Het scherm ging op zwart en de fans van de gpu gingen naar 100%.
Ik snap dat je zegt dat 750 Watt voeding complete overkill is voor een systeem met 1 GPU. Zeker als je kijkt naar de continue belasting. Die zal met 1 GPU zeker niet in de buurt komen van de 750 Watt. Echter die uitvallers/vastlopers komen vooral door de korte piekbelastingen op de PCIe power supply. Waarbij over current protection optreed in de PSU. Tenminste dat is mijn ervaring, waar ik ook zeker niet alleen in sta. De sterkere/stabielere voedingen kunnen dat beter afvangen en zorgen daardoor door een verbeterde stabiliteit.

AMD Ryzen 7 2700x - 32 GB DDR4 3200 MHz C14 G.Skill Ripjaws V - MSI x470 Gaming Pro Carbon - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - RM850x - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Mijn gok: tearing. 90fps op een 60Hz scherm zal er niet soepel uit zien.

Probeer het zoals hierboven gezegd eens v-sync aan.

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• unfor
[...]

Ik en mijn broertje hebben echter een zeer positieve ervaring met de GB Vega56, ik denk dat een hoop instabiliteit komt van een niet geupdate bios.
Het beeld word hier veel gecreëerd dat de GB V56 een flut kaart is.
Beide gebruiken wij een Corsair RM650x en een overclock van 1610/900.

Steam - BFV - Apex

• Jism
  • Niet online
Slecht contact kan ook gewoon bij de PCI-E stekkers. Dit is hier ook al es gebeurd met een RX580. Op full load viel de 12V lijn op de GPU gewoon terug naar 11V. Knap, met een 750W Antec PSU. Bleek dat de stekker gewoon net niet lekker genoeg contact bleek te maken ook al zat ie er goed in.

M'n magische bol werken.

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:52
unfor schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:31:
[...]

Ik en mijn broertje hebben echter een zeer positieve ervaring met de GB Vega56, ik denk dat een hoop instabiliteit komt van een niet geupdate bios.
een enkele goede ervaring tegenover de rest die zegt dat de kaarten slecht zijn, wil niet zeggen dat het een goede kaart is. Punt is dat een product moet werken zonder dat je er iets aan moet verranderen, Gigabyte en Asus kaarten hebben nog wel eens problemen met thermal pads die niet goed geplaatst zijn. Dit had gefixed moeten worden nadat het de eerste keer gemeld werd, wat niet gebeurde ondanks dat het assembleren van GPU toch meestal handwerk is.
Daarnaast is de Gigabyte het meest bekend en zowat altijd de goedkoopste en het meest in de aanbieding van de Vega 56 (dit zegt ook wat)

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / 250 Gb, NZXT H700I

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:31:
[...]

En je zou een videokaart die instabiel uit de fabriek kan komen, geen flutkaart willen noemen? ;)
Dat is het probleem namelijk. Niet iedereen weet van het bestaan van bios flashing, laat staan dit toepassen. Heb je dan een kaart zonder de F5 bios dan krijg je problemen. In het algemeen zou ik Vega ook alleen aanraden aan mensen die bereid zijn om de kaart te undervolten. Stock voltages zijn gewoon te bezopen. Komt Gigabyte er nog eens overheen. Het is dat ASUS het al helemaal bond heeft gemaakt met thermal pads die geen contact maken met een aantal mosfets...

Natuurlijk kan je de problemen van de Gigabyte zelf fixen, maar het zou niet mogen gebeuren. Dat is eigenlijk het hele verhaal van Vega. Goede koop voor de handigere gamer, maar voor de rest een flut product puur door de staat van het product dat je ontvangt. Laten we die realiteit ook niet uit het oog verliezen. Ben nu al anderhalf jaar tevreden met mijn RX Vega 56, maar goed ga ik het product niet noemen.

• JuriS
  • Laatst online: 12:34
Beaudog schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:34:
Heb je bios van je moederbord al ge update .
Naar de laatste versie
Nee niet meer geüpdate nadat ik de Vega in mijn systeem heb gebouwd. Proberen waard.
Nee, het zijn gewoon de kaarten en Alternate heeft niet voor niets een slechte reputatie.

Als ze hem terugsturen kan je misschien nog proberen een extra fan in je pc te plaatsen die lucht over de achterkant van de kaart blaast. Ik had het idee dat de mijne met fans op orkaankracht wel langer stabiel bleef, dus misschien werd er lokaal iets te heet ofzo. Ik weet niet of dat veel gaat helpen maar is misschien het proberen waard.
Thanks voor de tip! Maar goed, punt blijft dus dat het mijn woord tegen dat van Alternate is. Eigenlijk ben ik het hier gewoon niet mee eens namelijk. Heb alleen het idee dat ik als consument geen kant op kan als na hun testen blijkt dat de kaart geen problemen vertoond |:(. Iemand op dat gebied nog tips/ideeën?

• Beaudog
Ik zou langs gaan en dan laten ze het maar zien .

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Persoonlijk vermijd ik Gigabyte en MSI als de pest omdat je er nooit van op aan kan dat je bij die merken zeker weten een kwaliteitsproduct in huis haalt. Ik ben wel verbaasd om te lezen dat Asus ook problemen heeft met de QC, omdat ik persoonlijk tot nu toe alleen maar goede ervaringen heb met Asus.

Net als Antec voedingen overigens. Die doen het prima, tot ze een jaar of 4 à 5 zijn. Dan zijn ze op. Die quattro 850 was mijn laatste Antec, ik ben nu, op één uitzondering na, volledig over op Seasonic voor mijn systemen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Tjona100
ocf81 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:06:
Persoonlijk vermijd ik Gigabyte en MSI als de pest omdat je er nooit van op aan kan dat je bij die merken zeker weten een kwaliteitsproduct in huis haalt. Ik ben wel verbaasd om te lezen dat Asus ook problemen heeft met de QC, omdat ik persoonlijk tot nu toe alleen maar goede ervaringen heb met Asus.

Net als Antec voedingen overigens. Die doen het prima, tot ze een jaar of 4 à 5 zijn. Dan zijn ze op. Die quattro 850 was mijn laatste Antec, ik ben nu, op één uitzondering na, volledig over op Seasonic voor mijn systemen.
Zo zie je maar dat elk merk voordelen en gebreken kan hebben in hun producten ;)

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

@Tjona100 Ik koop meerdere keren per jaar wel een upgrade o.i.d. Voordat ik afhaakte bij Gigabyte en MSI heb ik toch wel meerdere keren iets gekocht van ze. Telkens was ik toch weer niet tevreden. Op een gegeven moment moet je gewoon de conclusie trekken dat er bij die bedrijven te veel op kosten wordt geconcurreerd waardoor er bij het ontwerp te veel compromissen worden gemaakt die dan zijn weerslag hebben op de gebruikservaring. Dat heb ik bij Asus nog niet gezien.

© ocf81 1981-infinity

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Net als Antec voedingen overigens. Die doen het prima, tot ze een jaar of 4 à 5 zijn.
Mijn Antec voeding uit 2010 is het daar niet mee eens..

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 05-02-2019 12:16 (16%)

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

@Olaf van der Spek Hoeveel van die dingen heb je er nu draaien of heb je in het verleden gehad?

Mijn beeld wordt gevormd door mijn eigen ervaringen. Dat kan natuurlijk ook wat scheef groeien. Mijn ervaring met de Antec voedingen zijn op de lange termijn niet zo positief gebleken. Ik kan natuurlijk pech hebben, maar dit is nu de 3e voeding op rij die om en nabij de 5 jaar toch kuren gaat vertonen of er zelfs mee kapt. Voor mij staan ze op de shitlist als het om voedingen gaat. Qua kasten zijn ze echter heel goed.

© ocf81 1981-infinity

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online

Je moet het per product bekijken. Antec heeft een aantal hele goede series uitgebracht gemaakt door Delta, dikke 10 jaar geleden hadden ze ook vrij slechten van CWT. Over de jaren hebben ze ook genoeg door Seasonic gemaakt, ook nu hebben ze die beschikbaar.

Maar Seasonic heeft op dit moment serieuze problemen. De Focus serie is uitgekomen met een groot aantal issues waarbij sommigen in de nieuwe modellen zijn gefikst, maar sommige problemen zitten er nog steeds in. Daarnaast lukt het ze ook niet iets fatsoenlijke uit te brengen in het goedkopere segment. De S12II en M12II series zijn ondertussen al bijna 9 jaar oud en voldoen totaal niet meer aan de huidige eisen van een moderne PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Tjona100
Dit ging toch over vega kaarten hier, niet over ervaringen met merken in het algemeen en voedingen 😅

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

@Tjona100 Ja je hebt gelijk. Heel simplistisch gezegd: "Gigabyte is kak, dus ook hun GPUs". Dan zijn we weer on-topic 8)

© ocf81 1981-infinity

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Ach.. Over elke product zijn goede en slechte verhalen te vinden. De een wat meer dan de ander.

Nu een goede dan, ik draai nu bijna een jaar de Vega 64 onder waterkoeling en de werking is probleemloos te noemen. Geen gekkigheid met stabiliteit en drivers voor mij en de ervaring op 4k is allszins redelijk te noemen. Sommige games moeten naar high ipv ultra om binnen de freesync range van m'n scherm te blijven maar daar zie je toch niks van.

Ik was nog aan het overwegen om direct voor een Radeon 7 te gaan maar vermoedelijk wordt het verschil in performance te klein t.o.v. het geld wat het mij gaat kosten. Niet alleen moet ik dan de kaart kopen, ik moet ook een waterblok hebben en mijn loop aanpassen. Ik wacht nog wel even tot er echt een stap vooruit van meer dan 30% wordt gezet.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

hmm, mijn Vega 64 begint wat met freezes te komen. Dit kwam voorheen door een stukje AMD software dat vast liep maar dat is het nu niet aan de system logs te zien.
Alles slaat vast, en bij uitschakelen wordt het beeld op mijn primaire monitor zwart en scrollt het beeld op mijn 2e scherm langzaam naar zwart (laatste beeld blijft dus eerst ff staan) :?

Iemand een idee waar eerst naar te kijken met zoiets? Of heb ik weer een onbekend soort crash te pakken :+

De kaart is overigens opgenomen in een custom loop. Alle temperaturen blijven heerlijk laag, dus overheat zal dit niet zijn :P

flessuh wijzigde deze reactie 05-02-2019 16:27 (12%)

• Beaudog
Blaat schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:25:
Ach.. Over elke product zijn goede en slechte verhalen te vinden. De een wat meer dan de ander.

Nu een goede dan, ik draai nu bijna een jaar de Vega 64 onder waterkoeling en de werking is probleemloos te noemen. Geen gekkigheid met stabiliteit en drivers voor mij en de ervaring op 4k is allszins redelijk te noemen. Sommige games moeten naar high ipv ultra om binnen de freesync range van m'n scherm te blijven maar daar zie je toch niks van.

Ik was nog aan het overwegen om direct voor een Radeon 7 te gaan maar vermoedelijk wordt het verschil in performance te klein t.o.v. het geld wat het mij gaat kosten. Niet alleen moet ik dan de kaart kopen, ik moet ook een waterblok hebben en mijn loop aanpassen. Ik wacht nog wel even tot er echt een stap vooruit van meer dan 30% wordt gezet.
Ik zit zelf ook te twijfelen om nog een 64 erbij te nemen of toch een 7 te kopen .
Ik heb zelf ook geen problemen met de strix .
Wacht eerst even af wat de 7 gaat kosten .

• geenwindows
  • Laatst online: 17:58
de Asus strix 64 werkt hier ook "probleemloos" met waterkoeling. draait hier 24/7 stabiel. het enige waar ik tegenaan kijk is de "reset bug", maar dat is meer een Linux dingetje dan de Vega zelf.
(draai mn desktop virtueel)
vooral omdat ik waterkoeling heb zie ik het niet echt zitten om te upgraden, wil proberen om min minimaal 2 jaar er mee te doen...

• ocf81
  • Nu online

ocf81

Totally Me!

Het is jammer dat explicit multi-GPU op Vulkan en DX12 nog niet echt is doorgebroken, anders zou ik zo een 2e Vega 64 erbij kopen. Maar totdat ik in de spellen die ik speel ook echt een 2e GPU kan aanspreken blijft het nog even bij één GPU.

© ocf81 1981-infinity

• Derby
  • Niet online
Ik heb een asus 56 kaart waarbij tijdens het spelen van Gears of War 4 de computer regelmatig vastloopt. Ik verdenk ook de voeding, een Seasonic 660w van nu 6 jaar oud. Deze lijkt niet met de spannings pieken om te kunnen gaan. De kaart zelf werkt voorbeeldig.

Waar zal de radeon 7 te koop zijn? Alleen bij AMD zelf?

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-04 15:34
[...]

Voor de mensen met problemen met de Gigabyte Vega 56 OC: Ik heb dit vanmiddag gepost in een ander topic:
Garwinski schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:18:
[...]

Nog even een toevoeging: Ik had de laatste tijd toch wel in sommige scenario's dat mijn scherm zwart werd en de fans 100% gingen draaien. Hier was echter geen touw aan vast te knopen wanneer het nou gebeurde: Soms kon ik vier uur achter elkaar gamen zonder problemen, soms gebeurde het in een kwartiertje. Ik was dus al klaar om dat ding the RMA'en en mijn ervaring met deze kaart te updaten in dit topic.

Maar toen kwam ik het oude advies tegen om toch even te kijken of de videokaart niet teveel 'hangt', als in, de kaart hangt wat naar beneden aan de achterkant. ik had een aantal jaar geleden ook al een soortgelijk probleem met een videokaart. En inderdaad, mijn Gigabyte Vega 56 OC hing wel erg ver naar beneden aan de achterkant, hing toch al snel ruim een centimeter lager aan de achterkant dan aan de voorkant, en er zat erg veel speling in de kaart (als in, ik kon hem erg op en neer bewegen terwijl hij wel goed in de PCI-E poort zat).

Ik heb nu een tyrap aan de achterkant (aan de plastic 'shroud', raakt geen onderdelen zoals voeding of de kaart zelf aan ofzo) vastgemaakt, en die weer iets boven de kaart aan een plek in mijn kast vastgemaakt, om hem wat meer te dragen aan de achterkant.

En voila, geen problemen meer. Omdat het probleem zich zo sporadisch voordoet durf ik geen 100% zekerheid te geven, maar tot nu toe na uren van stresstesten en gamen heb ik 0 crashes. Grootste indicator dat dit 'hangen' van de kaart een probleem was voor mij is dat ik nu geen artifacts heb als ik mijn HBM hoger dan 835MHz overklok: Hiervoor was dit ondenkbaar, al op 840MHz waren er binnen een paar seconden artifacts te zien. Nu heb ik al een paar uur game- en stresstest-tijd er op zitten met HBM op 850MHz, en 0 artifacts. Ik vond al dat mijn HBM overklok potentie uitzonderlijk laag was :P

Natuurlijk, als je een videokaart koopt zou die moeten werken zonder tyraps natuurlijk, maar ik dacht, ik post het toch even, mocht iemand op dit topic stuiten met eenzelfde soort probleem. Dit 'saggen' van een videokaart die als gevolg heeft dat het scherm soms op zwart gaat met 100% fan is niet exclusief voor deze Gigabyte Vega 56 OC, maar door de vele horrorverhalen van deze kaart had ik eerst eigenlijk nog niet aan een 'universeel' probleem gedacht die bij meerdere types videokaarten voorkomt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:25:

Tja, ik begin langzaam te vermoeden dat Radeon 7 wel eens over de RTX2080 kan gaan, dus meer dan 30%. Oke, dan is het 35% ofzo, maar toch. :P
Er lijkt namelijk op gehint te worden dat die kaart helemaal zo slecht niet gaat zijn. Ik heb nu zowel GamersNexus als Techtown dat zien hinten. Niet dat ik een Radeon 7 ga halen.Veel te duur en bezopen overkil voor een 1080p scherm. Nee, ik kijk hoe lang mijn waardeloze Samsung HBM2 chips het nog volhouden voordat een of beiden het uiteindelijk begeeft en dan naar Navi 10 of als mijn Vega nog leeft, kijken naar Navi 20. :)

Serieus, ik verlies echt altijd de silicon lottery met AMD. Alles van zo ongeveer de enige HD7950 die niet eens over de 1000MHz wou zonder flink wat extra voltage tot een Vega met Samsung HBM2 waar de HBM2 niet over de 900MHz wou en op 900MHz al gedegradeerd lijkt te zijn tot het punt van sporadische artifacts en crashes. :')
Ik verricht in ieder geval wel een dienst door steeds de bagger te kopen zodat anderen het goede spul krijgen. :P

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:44
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:39:
[...]

Tja, ik begin langzaam te vermoeden dat Radeon 7 wel eens over de RTX2080 kan gaan, dus meer dan 30%. Oke, dan is het 35% ofzo, maar toch. :P
Er lijkt namelijk op gehint te worden dat die kaart helemaal zo slecht niet gaat zijn. Ik heb nu zowel GamersNexus als Techtown dat zien hinten. Niet dat ik een Radeon 7 ga halen.Veel te duur en bezopen overkil voor een 1080p scherm. Nee, ik kijk hoe lang mijn waardeloze Samsung HBM2 chips het nog volhouden voordat een of beiden het uiteindelijk begeeft en dan naar Navi 10 of als mijn Vega nog leeft, kijken naar Navi 20. :)

Serieus, ik verlies echt altijd de silicon lottery met AMD. Alles van zo ongeveer de enige HD7950 die niet eens over de 1000MHz wou zonder flink wat extra voltage tot een Vega met Samsung HBM2 waar de HBM2 niet over de 900MHz wou en op 900MHz al gedegradeerd lijkt te zijn tot het punt van sporadische artifacts en crashes. :')
Ik verricht in ieder geval wel een dienst door steeds de bagger te kopen zodat anderen het goede spul krijgen. :P
Tenzij je altijd op de 1e rij zit met nieuw launches heb je dan inderdaad pech, mijn huidige r5 1600 had ik ook op launchday en die overclocked bedroevend slecht. Mijn vorige r9 fury kwam ook niet boven de 1000, mijn huidige rx64lq werkt wel op de average clocks.

x370 Taichi | R5 1600 | Vega 64 Liquid| Phanteks Evolv atx

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

[...]

Ik geloof er niks van. De clock speeds op de core zijn verre van 30% hoger. Dat zou betekenen dat dat verschil voornamelijk voort komt uit de verdubbeling van geheugenbandbreedte en zo heftig is de mem bottleneck op Vega niet.

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

De prestaties zijn toch al lang bekend gemaakt door AMD op de CES. Daar gaven ze een hele rits games waarbij de Radeon VII met een Vega 64 werd vergeleken. Daarmee kun je precies uitrekenen hoe die presteert in vergelijking met een GTX 1080 Ti of RTX 2080. Volgens AMD's eigen benchmarks gaat de videokaart dus niet over een RTX 2080, maar blijft die er gemiddeld enkele procenten onder.

AMD Nieuwsdiscussie

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:56:
[...]

De prestaties zijn toch al lang bekend gemaakt door AMD op de CES. Daar gaven ze een hele rits games waarbij de Radeon VII met een Vega 64 werd vergeleken. Daarmee kun je precies uitrekenen hoe die presteert in vergelijking met een GTX 1080 Ti of RTX 2080. Volgens AMD's eigen benchmarks gaat de videokaart dus niet over een RTX 2080, maar blijft die er gemiddeld enkele procenten onder.
Mag ik een beetje sceptisch zijn over benchmarks die een bedrijf geeft over hun eigen product? :P
Rond de RTX2080 wil ik wel geloven, maar erover geloof ik pas als het onafhankelijk is bevestigd. ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:58:
[...]

Mag ik een beetje sceptisch zijn over benchmarks die een bedrijf geeft over hun eigen product? :P
Rond de RTX2080 wil ik wel geloven, maar erover geloof ik pas als het onafhankelijk is bevestigd. ;)
In AMD's eigen benchmarks is die net geen 30% sneller gemiddeld dan een Vega 64, daarmee komt die dus onder een RTX 2080, dat is wat AMD aangeeft.

Jij geeft aan dat de kaart sneller is, daarmee je dus aangeeft dat AMD hun benchmarks dus negatiever uitvallen dan onafhankelijke tests.
[...]

AMD Nieuwsdiscussie

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:04
flessuh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:28:
hmm, mijn Vega 64 begint wat met freezes te komen. Dit kwam voorheen door een stukje AMD software dat vast liep maar dat is het nu niet aan de system logs te zien.
Alles slaat vast, en bij uitschakelen wordt het beeld op mijn primaire monitor zwart en scrollt het beeld op mijn 2e scherm langzaam naar zwart (laatste beeld blijft dus eerst ff staan) :?

Iemand een idee waar eerst naar te kijken met zoiets? Of heb ik weer een onbekend soort crash te pakken :+

De kaart is overigens opgenomen in een custom loop. Alle temperaturen blijven heerlijk laag, dus overheat zal dit niet zijn :P
Hmm, ik heb een soortgelijk probleem met een R9 380.
Hoewel hier 1 monitor is aangesloten slaat de pc soms vast en hebben we zwart beeld.
Enige optie is dan een hard-reset. Windows logboek geeft geen enkele aanwijzing vreemd genoeg 8)7

Xbox Live Ambassador | Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas 500/500 i.c.m. Ubiquiti Edgerouter Lite

• DoubleYouPee
In vergelijking met een Vega 64 reference op 1400mhz misschien +30% ja.
In vergelijking met een goeie LC of Nitro+ verwacht ik max 10%.

• Plugin
  • Registratie: april 2015
flessuh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:28:

Ook met freesync uit? met de laatste drivers (sinds de grote update) verliest mijn monitor beeld in game (gaat op zwart en verliest na een tijdje signaal) of gaat sporadisch op zwart met af en toe beeld (in game met feesync aan). Freesync uit en geen problemen.

In elk geval ik gebruik de nieuwste drivers (sinds de grote update) niet, alt-tabben vanuit games naar desktop etc gaat ook langzamer wat irritant is. Voorheen was dat dus instant, nu zeg maar 1 seconde wat gewoon langzaam aanvoelt.

Plugin wijzigde deze reactie 06-02-2019 23:31 (3%)

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Plugin schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:30:
[...]

Ook met freesync uit? met de laatste drivers (sinds de grote update) verliest mijn monitor beeld in game (gaat op zwart en verliest na een tijdje signaal) of gaat sporadisch op zwart met af en toe beeld (in game met feesync aan). Freesync uit en geen problemen.

In elk geval ik gebruik de nieuwste drivers (sinds de grote update) niet, alt-tabben vanuit games naar desktop etc gaat ook langzamer wat irritant is. Voorheen was dat dus instant, nu zeg maar 1 seconde wat gewoon langzaam aanvoelt.
bij mij deed hij dit eerder ook. Ook voordat ik de drivers een update had gegeven. Freesync uit heb ik nog niet geprobeerd. Misschien eens iets om te testen.
Zover ik kon vinden was het eerst het geheugen dat niet lekker liep (klokte zichzelf terug tijdens load waardoor alles in de soep liep)
Daar heb ik nu geen last meer van na wat aangepaste instellingen

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nieuws: 'AMD Radeon VII-videokaart is zeer beperkt verkrijgbaar'
Met dat nieuws erbij, ik ga wel een Nvidia kopen :/

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Ik vraag me dan af hoe de ondersteuning zal zijn met zo'n beperkte beschikbaarheid... Ondersteuning is voor amd dan nogal duur

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:46

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Ik vraag me af wat handig is, een apart topic openen voor Radeon 7 of hier doorgaan? Misschien dat @dion_b of @Ed_L er iets over kunnen zeggen.

Ik ben uiteindelijk toch over gegaan op bestellen van de Radeon 7 en ik wil best ergens ervaringen delen. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
flessuh schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:49:
Ik vraag me dan af hoe de ondersteuning zal zijn met zo'n beperkte beschikbaarheid... Ondersteuning is voor amd dan nogal duur
Blaat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:08:
Ik vraag me af wat handig is, een apart topic openen voor Radeon 7 of hier doorgaan? Misschien dat @dion_b of @Ed_L er iets over kunnen zeggen.
Het is gewoon een vergelijkbare kaart als Vega 64 en 56 alleen dan op 7nm met dubbel zoveel geheugen(bandbreedte). Dus ook qua ondersteuning zal er amper verschil zitten in de kaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

• Beaudog
we kunnen toch hier verder gaan, ik zal hier ook mijn ervaringen posten.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:49

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Blaat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:08:

Ik ben uiteindelijk toch over gegaan op bestellen van de Radeon 7 en ik wil best ergens ervaringen delen. :)
Go for it :)

• Jism
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:26:
[...]

[...]

Het is gewoon een vergelijkbare kaart als Vega 64 en 56 alleen dan op 7nm met dubbel zoveel geheugen(bandbreedte). Dus ook qua ondersteuning zal er amper verschil zitten in de kaarten.
https://www.anandtech.com...-amd-radeon-vii-review/18

niet helemaal.. Er is onder de kap het e.a toegevoegd en lichtelijk getweaked. De 7 is iets sneller en niet alleen door extra geheugenbandbreedte.

M'n magische bol werken.

• -The_Mask-
  • Niet online
Jism schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:59:
[...]

https://www.anandtech.com...-amd-radeon-vii-review/18

niet helemaal.. Er is onder de kap het e.a toegevoegd en lichtelijk getweaked. De 7 is iets sneller en niet alleen door extra geheugenbandbreedte.
Zoals? En heeft dit dan voor invloed op de driver ondersteuning volgens jou? Want waar je naar linkt laat het verschil in geheugenbandbreedte en grootte zien.

-The_Mask- wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:09 (8%)

AMD Nieuwsdiscussie

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Ik heb nu in elk geval wel bevestiging van EKWB dat ze een waterblok gaan ontwerpen voor de Radeon 7. Dat is alvast goed nieuws. Evenals bij mijn Vega 64 vermoed ik dat de kaart veel baat zal hebben bij overgedimensioneerde koeling. Hot spot temps van 110°C.... Dat moet lager.

Mijn strix gaat onder water ook niet voorbij de 52°C hot spot. Lijkt mij een stuk gezonder.

• Beaudog
Mooi hij is binnen.

Vanavond of morgen build afmaken .

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beaudog schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:37:
Mooi hij is binnen.
[Afbeelding]
Vanavond of morgen build afmaken .
Succes met de undervolting. :P

• Beaudog
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:58:
[...]

Succes met de undervolting. :P
Dank je wel gaat lukken .
De strix heb ik top lopen nu dus misschien kan ik dat profiel laden in Wattman .
Eerst maar bouwen .

• DoubleYouPee
Zo...das snel. Wel benieuwd naar firestrike/superposition

• Beaudog
Build is klaar w10 pro erop en dan in de woonkamer in de tv meubel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Beaudog Wat is je stock voltage? Dat lijkt weer te verschillen per chip. Ben gewoon benieuwd. :)

• Beaudog
Ik ben nog bezig met de w10 update ik ga zo kijken voor je hij start nu steeds op en gaat hij weer verder .
Nog even geduld ik kom er op terug .
Edit: als ik in wattman kijk en ik ga op de slider staan dan geeft hij719mv tot 1069mv aan .

Beaudog wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:22 (23%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beaudog schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:12:
Ik ben nog bezig met de w10 update ik ga zo kijken voor je hij start nu steeds op en gaat hij weer verder .
Nog even geduld ik kom er op terug .
Edit: als ik in wattman kijk en ik ga op de slider staan dan geeft hij719mv tot 1069mv aan .
Dan hebben we nu al een derde voltage. Computerbase.de was 1055mv en YouTube: Overclocking & Undervolting Radeon VII – A Stability Nightmare? was 1082mv. Als Computerbase.de dus een goede was, dan heb je waarschijnlijk een gemiddelde chip te pakken. Het is in ieder geval niet de slechts mogelijke. :)

• Beaudog
Dat filmpje heb ik gezien hij klokte hem nog aardig over vond ik .
Voor iemand die niet zo lang meeloopt als gamers nexus etc .
Energie limiter gaat max tot 20% zie ik .

Beaudog wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:33 (14%)

• DoubleYouPee
Hoe werkt dat dan bij Radeon VII? Waar baseerd hij dat voltage op? Staat auto UV aan ofzo?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DoubleYouPee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:29:
Hoe werkt dat dan bij Radeon VII? Waar baseerd hij dat voltage op? Staat auto UV aan ofzo?
Nee, RX Vega VII is weer dynamisch gebinned op chip per chip basis, net zoals HD6000-Polaris was. :)

• Beaudog
Superposition 1080p extreme

CPU standaard niet overgeklokt
GPU voltage van 1069mv naar 1015
Power limiter 10 %

• DoubleYouPee
Beaudog schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:59:
Superposition 1080p extreme
[Afbeelding]
CPU standaard niet overgeklokt
GPU voltage van 1069mv naar 1015
Power limiter 10 %
En hoeveel mhz haalt de core dan?
Dit is +- 10% hoger dan mijn Vega 64 met OC

• Beaudog
Tussen de 1750 en 1800

• unfor
Oei, dat is wel even slikken!
Dit is mijn V56 die je nu voor 315 euro kunt op pikken, minimaal 400 euro minder dan V7. (Ga voorlopig maar uit van 500.)
En dit is met een zeer lichte OC (1610/900) en een undervolt van 100mv.
De gemiddelde V64 haalt met OC al zo'n 5300.

unfor wijzigde deze reactie 09-02-2019 00:35 (12%)

Steam - BFV - Apex

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Niet verrassend als je op 1080p test. :p

De grootste verbetering komt voort uit meer geheugenbandbreedte, waar je veel meer profijt van hebt op hogere resoluties.

Doe even de 4k test en je zal zien dat het verschil groter wordt. ;)

• DoubleYouPee
Ik hoop inderdaad dat je de Radeon VII met nieuwe drivers ook een beetje kan overklokken, anders is het verschil inderdaad erg klein. Misschien dat een Nitro+ variant ook iets kan verbeteren.
Zal later eens een 4k run doen

DoubleYouPee wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:28 (7%)

• Beaudog
4K run Radeon instelling standaard
Processor op 4ghz

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:52
Beaudog schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:31:
4K run Radeon instelling standaard
Processor op 4ghz
[Afbeelding]
1080 extreme is representiever.

Intel 5930K, EK Supremacy EVO , Asus X99 ROG Strix Gaming, Powercolor RX Vega 64 (EK-FC Radeon Vega), 64Gb Kingston HyperX DDR4 2666 MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / 250 Gb, NZXT H700I

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True