Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:04:
In sommige gevallen kon dat het geluid verminderen ik vermoed door betere isolatie / tegen gaan van trilling. Nagellak heb ik ook wel eens gehoord.
Het zou fijn zijn als fabrikanten dat eens toe zouden passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Misschien is het ook niet zo simpel want ook dure kaarten zoals de nVidia Titans hebben er wel eens last van.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:08:
[...]

Misschien is het ook niet zo simpel want ook dure kaarten zoals de nVidia Titans hebben er wel eens last van.
Videokaarten zijn ook niet simpel dus je zou verwachten dat ze dit onderhand ook wel op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Isoleert dat niet? Met mogelijk hitteproblemen tot gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:15:
[...]

Isoleert dat niet? Met mogelijk hitteproblemen tot gevolg?
Dat isoleert zeker meer dan dat er niets op zit. Maar ik weet niet hoe veel warmte die chockes afgeven daar zitten normaal gesproken geen heatsinks op maar of dat isoleren dan goed gaat weet ik niet zelf nooit getest.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Net even een powermeter gekocht (Brennenstuhl energieverbruiksmeter Primera-Line PM231E) dus vanavond eens zien wat(t :+) m'n totale systeem trekt en of ik niet misschien perongeluk mijn voeding eruit trek (is 650 watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:30:
Net even een powermeter gekocht (Brennenstuhl energieverbruiksmeter Primera-Line PM231E) dus vanavond eens zien wat(t :+) m'n totale systeem trekt en of ik niet misschien perongeluk mijn voeding eruit trek (is 650 watt).
Max wat ik met furmark voor elkaar gekregen heb is 475 watt uit het stopcontact (Seasonic Platinum psu dus 90% efficiëntie) voor de hele pc. dus 650 is genoeg of je moet een extreem systeem hebben met een zwaar overgeclockte 6-16 core cpu die ook nog 200+ watt wilt hebben ^^. Met Furmark is de CPU load niet super hoog je gebruikt maar 1-2 threads.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 23-08-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Max wat ik met furmark voor elkaar gekregen heb is 475 watt uit het stopcontact (Seasonic Platinum psu dus 90% efficiëntie) voor de hele pc. dus 650 is genoeg of je moet een extreem systeem hebben met een zwaar overgeclockte 6-16 core cpu die ook nog 200+ watt wilt hebben ^^. Met Furmark is de CPU load niet super hoog je gebruikt maar 1-2 threads.
Nope niet eens haha, 3770k op stock snelheden, maar ik snap er gewoon helemaal niks van. Met furmark blijft het systeem stabiel draaien, maar met Unigine Heaven crasht ie na 20 minuten. Ook als ik aan de overpower optie kom dan heeft ie er snel genoeg van.

Ik heb momenteel een Corsair RM650x, gold certified. Ik wil gewoon graag dingen uitsluiten. :)

Ik heb overigens een VEGA64 LC, op stock speeds (1752Mhz in stage 7 dacht ik, en ~1650 in stage 6?). Ik kon niet direct opmaken wat voor variant jij hebt?

Edit:
Hier ook zo'n raar geval qua crashes. Nu blijft DOOM bij mij wel draaien op stock snelheden, maartoch.

[ Voor 8% gewijzigd door carlpls op 23-08-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Nope niet eens haha, 3770k op stock snelheden, maar ik snap er gewoon helemaal niks van. Met furmark blijft het systeem stabiel draaien, maar met Unigine Heaven crasht ie na 20 minuten. Ook als ik aan de overpower optie kom dan heeft ie er snel genoeg van.

Ik heb momenteel een Corsair RM650x, gold certified. Ik wil gewoon graag dingen uitsluiten. :)

Ik heb overigens een VEGA64 LC, op stock speeds (1752Mhz in stage 7 dacht ik, en ~1650 in stage 6?). Ik kon niet direct opmaken wat voor variant jij hebt?

Edit:
Hier ook zo'n raar geval qua crashes. Nu blijft DOOM bij mij wel draaien op stock snelheden, maartoch.
Ik heb een Air cooled versie. Maar ik heb hem wel vol open gegooid dus max fan speed en +50% power.
Blijft je kaart wel stabiel draaien als je power safe gebruikt? want dan vermoed ik dat de PSU het toch niet echt leuk vind.
Heb je twee aparte 8P stekkers naar de kaart lopen? en gebruikt je PSU meerdere 12v rail's of is het een single rail PSU? want dat maakt ook nog al eens wat uit als het een multi rail is kan het zijn dat een rail maar 300 watt doet. En dan moet je even slim stekkeren dat je beide rails gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Ik heb een Air cooled versie. Maar ik heb hem wel vol open gegooid dus max fan speed en +50% power.
Blijft je kaart wel stabiel draaien als je power safe gebruikt? want dan vermoed ik dat de PSU het toch niet echt leuk vind.
Heb je twee aparte 8P stekkers naar de kaart lopen? en gebruikt je PSU meerdere 12v rail's of is het een single rail PSU? want dat maakt ook nog al eens wat uit als het een multi rail is kan het zijn dat een rail maar 300 watt doet. En dan moet je even slim stekkeren dat je beide rails gebruikt/
Mm oke, nou wil die van mij denk ik nog steeds meer trekken omdat ie 200mhz hoger geklokt is, maar goed om te weten, thanks! The more information the better. :)

Verder was mij inderdaad aangeraden om 2 aparte 8P stekkers naar de kaart te trekken, dus dat heb ik ook gedaan. Volgensmij zit ie op 2 12v rail's aangesloten, maar dat zal ik thuis nog even controleren voor de zekerheid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Mm oke, nou wil die van mij denk ik nog steeds meer trekken omdat ie 200mhz hoger geklokt is, maar goed om te weten, thanks! The more information the better. :)

Verder was mij inderdaad aangeraden om 2 aparte 8P stekkers naar de kaart te trekken, dus dat heb ik ook gedaan. Volgensmij zit ie op 2 12v rail's aangesloten, maar dat zal ik thuis nog even controleren voor de zekerheid. :)
Als het goed is 120MHz die van mij draaide 1630 MHz als je hem vol open gooit. (met stock van zakt hij al snel onder de 1530 dus dan heb je met zo'n LC veel voordeel en veel minder herrie.
Maar dan zou ik ook even testen met wat lagere clocks en lagere voltages of dat wel stabiel is.

Ik draai nu 1575 MHz met slechts 1.05v ipv 1.2 stock. 1546 Mhz is normaal 1.15v.
Het zou idd je PSU kunnen zijn dus alles even goed na kijken in dat opzicht want je verbruikt veel op 1750 MHz en als dat van een rail komt kan je problemen krijgen (in het geval van een multi rail psu)
Ik heb een grote single rail dus ik heb dat probleem gelukkig niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 23-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ok ik heb een zut testruns achter de rug met mijn Vega 64 Liquid. Ik heb eindelijk mijn nieuwe PSU en heb met corsair link het verbruik kunnen monitoren.

Turbo mode:
  • TimeSpy Graphics Score: 7853 (54.40fps | 42.82fps)
  • Peak Power Consumption: 557W (595W wall)
  • Map GPU temp: 60 C
Power Save mode:
  • TimeSpy Graphics Score: 7170 (49.87fps | 38.95fps)
  • Peak Power Consumption: 419W (445W wall)
  • Map GPU temp: 51 C
Manual mode (1050mV | 1682MHz):
  • TimeSpy Graphics Score: 7681 (53.51fps | 41.68fps)
  • Peak Power Consumption: 426W (455W wall)
  • Map GPU temp: 51 C
8)7 8)7 8)7

Die van mij loopt gewoon feestelijk 1682MHz op 1050mV...

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 23-08-2017 13:45 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lijkt wel alsof die biossen zijn gemaakt voor hele slechte yields ofzo. Of dat er gewoon veel spreiding is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:40:
Ok ik heb een zut testruns achter de rug met mijn Vega 64 Liquid. Ik heb eindelijk mijn nieuwe PSU en heb met corsair link het verbruik kunnen monitoren.

Turbo mode:
  • TimeSpy Graphics Score: 7853 (54.40fps | 42.82fps)
  • Peak Power Consumption: 557W (595W wall)
Power Save mode:
  • TimeSpy Graphics Score: 7170 (49.87fps | 38.95fps)
  • Peak Power Consumption: 419W (445W wall)
Manual mode (1050mV | 1682MHz):
  • TimeSpy Graphics Score: 7681 (53.51fps | 41.68fps)
  • Peak Power Consumption: 426W (455W wall)
8)7 8)7 8)7

Die van mij loopt gewoon feestelijk 1682MHz op 1050mV...
Holy crap dat is lekker! hoe warm wordt je GPU dan? wellicht dat dat ook wel helpt bij het halen van die hoge clockspeeds want die van mij gaat nog steeds richting de 82c bij zware load. Dus moet hem gewoon tweaken dat hij met 85c ook nog steeds stabiel is.

Maar dit is erg nice en stuk beter qua verbruik. Ik kan niet wachten tot 1.0v en 0.95v ook werken performance per watt is met 1.05 al erg netjes maar wordt dan alleen maar beter.
418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:
lijkt wel alsof die biossen zijn gemaakt voor hele slechte yields ofzo. Of dat er gewoon veel spreiding is ofzo.
Ja inderdaad. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat anderen gaan halen en of er mensen zijn die bv moeite hebben met 1500MHz op 1.1v want dan snap ik dat AMD 1.15v pakt voor 1546 MHz.

Misschien moeten ze die GPU's net als de Ryzen CPUs wat beter gaan binnen? Want die kan je niet heel ver meer overclocken. Met XFR en Precision boost halen die dingen 4.2 single core. Dat is erg netjes gezien de all core clocks met OC van rond de 4.0-4.1.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 23-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Holy crap dat is lekker! hoe warm wordt je GPU dan? wellicht dat dat ook wel helpt bij het halen van die hoge clockspeeds want die van mij gaat nog steeds richting de 82c bij zware load. Dus moet hem gewoon tweaken dat hij met 85c ook nog steeds stabiel is.

Maar dit is erg nice en stuk beter qua verbruik. Ik kan niet wachten tot 1.0v en 0.95v ook werken performance per watt is met 1.05 al erg netjes maar wordt dan alleen maar beter.
In power save en manual allebei 51 graden max. Bij turbo mode 60 graden max.

Ik heb die data toegevoegd aan mijn post. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

In power save en manual allebei 51 graden max. Bij turbo mode 60 graden max.

Ik heb die data toegevoegd aan mijn post. :)
Dat scheelt denk ik een hoop.
Ik zal van de week ook eens testen met een continue hoge fan speed kijken wat ik dan voor een clocks kan halen op 1.05v. Wellicht dat deze chips goed schalen met lagere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Dat scheelt denk ik een hoop.
Ik zal van de week ook eens testen met een continue hoge fan speed kijken wat ik dan voor een clocks kan halen op 1.05v. Wellicht dat deze chips goed schalen met lagere temps.
Misschien dat het helpt ja.

Wat ik ook heb gemerkt is dat je al snel veel meer voltage nodig hebt om boven de 1700MHz te halen. Het verbruik knalt dan zo gruwelijk hard omhoog dat het de moeite niet waard is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:
Spreiding is er altijd, maar wat AMD lijkt te doen is de chips systematisch te hoog clocken, en dan voltage ook te ver verhogen, buiten de efficiëntiecurve van de chip. Het is alsof je Ryzen CPU's verkoopt die out of the box op 3,9GHz lopen en ook veel meer verbruiken voor weinig extra prestaties.

Net even mijn RX580 van 1411MHz naar 1350MHz verlaagd. Voltage kon al van 1150mv naar 1080mv. Getest met Heaven 4.0 en stabiel. Verbruik volgens MSI afterburner zakte van 161-166W naar 126-131W en ik verloor een frame, van 54 naar 53. :')

Vind het wel best zo denk ik. Het laat wel zien dat die chips overvolted zijn, en gewoon te hoog geclocked. 1140mv bij 1411MHz crashte al dus die zat echt op de limiet.

Verder gaat het toch een beetje kriebelen voor RX Vega 56. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Spreiding is er altijd, maar wat AMD lijkt te doen is de chips systematisch te hoog clocken, en dan voltage ook te ver verhogen, buiten de efficiëntiecurve van de chip.
Alsof de spreiding dus erg groot is. Wat ook geen goed teken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Misschien dat het helpt ja.

Wat ik ook heb gemerkt is dat je al snel veel meer voltage nodig hebt om boven de 1700MHz te halen. Het verbruik knalt dan zo gruwelijk hard omhoog dat het de moeite niet waard is denk ik.
Ja en bij sommige is dat weer 1600 afhankelijk van de temperatuur. 1683 is in ieder geval echt super netjes voor 1.05v ben benieuwd of meer mensen dit gaan halen.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Spreiding is er altijd, maar wat AMD lijkt te doen is de chips systematisch te hoog clocken, en dan voltage ook te ver verhogen, buiten de efficiëntiecurve van de chip. Het is alsof je Ryzen CPU's verkoopt die out of the box op 3,9GHz lopen en ook veel meer verbruiken voor weinig extra prestaties.

Net even mijn RX580 van 1411MHz naar 1350MHz verlaagd. Voltage kon al van 1150mv naar 1080mv. Getest met Heaven 4.0 en stabiel. Verbruik volgens MSI afterburner zakte van 161-166W naar 126-131W en ik verloor een frame, van 54 naar 53. :')

Vind het wel best zo denk ik. Het laat wel zien dat die chips overvolted zijn, en gewoon te hoog geclocked. 1140mv bij 1411MHz crashte al dus die zat echt op de limiet.

Verder gaat het toch een beetje kriebelen voor RX Vega 56. O-)
RX480 en 580 hebben ook snel een memory bandwith bottelnek dus dan heb je relatief weinig aan die hoge core clocks best de moeite om die te finetunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 23-08-2017 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Alsof de spreiding dus erg groot is. Wat ook geen goed teken is
Niet echt. Wat de RTG doet is chips pakken, een voltage selecteren en hier een bepaalde clockspeed aan verbinden. Dat zijn dus je base en boostclocks. AIB's kopen die chips, PCB en koeling eromheen en verkopen. Dat zijn je normale modellen van AMD. OC modellen tunen ze dan zelf qua clocks.

Wat ik zou willen zien is dat de RTG stopt met chips te leveren met 1,15v of 1,2v, of zelfs meer. Dat is botweg buiten de efficiëntiecurve van GCN GPU's. Deze chips zijn zeer efficiënt rond de 1v, terwijl het voorbij de 1,1v snel bergafwaarts gaat voor zeer weinig prestatiewinst. Wat ik wil zien dat ze bij de RTG de chips gaan tunen qua clockspeeds voor 1,05v of 1,1v. Je verliest dan vrij systematisch enkele tientallen MHz aan clockspeeds op je GPU's, voor tientallen watts aan extra vermogen die je ook niet verbruikt. Presteert je koeling ook beter out of the box. Het is buiten alle proporties en gewoon dom om je chips te verkopen zoals de RTG nu alweer heeft gedaan voor RX Vega, en voor wat? Maximaal een paar frames erbij en de reputatie van het product is nu al permanent beschadigd, voor niks. Kijk naar wat bijvoorbeeld @Astennu al bereikt met een downvolt en wat clockspeed inleveren. Opeens is het een goede gaming chip geworden.

De RTG verkoopt nu ook nog eens een binned versie van hun chips aan AIB's, de XTR chips. Geef die dan hetzelfde efficiënte voltage, en hogere clocks. Wil je meer prestaties dan zal je zelf moeten overclocken, zoals bij Nvidia. Die brengen wel hun chips op de markt op een efficiënt punt, en lijken dus beter. Ga je die overclocken da is het daar ook wel mee gedaan, en dat zie je maar zelden terug. Het is gewoon dom zoals ze het nu doen...
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:08:

RX480 en 580 hebben ook snel een memory bandwith bottelnek dus dan heb je relatief weinig aan die hoge core clocks best de moeite om die te finetunnen.
Wat het nog dommer maakt om de core clock zinloos te gaan pushen, RTG...

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2017 15:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Niet echt. Wat de RTG doet is chips pakken, een voltage selecteren en hier een bepaalde clockspeed aan verbinden. Dat zijn dus je base en boostclocks. AIB's kopen die chips, PCB en koeling eromheen en verkopen. Dat zijn je normale modellen van AMD. OC modellen tunen ze dan zelf qua clocks.

Wat ik zou willen zien is dat de RTG stopt met chips te leveren met 1,15v of 1,2v, of zelfs meer. Dat is botweg buiten de efficiëntiecurve van GCN GPU's. Deze chips zijn zeer efficiënt rond de 1v, terwijl het voorbij de 1,1v snel bergafwaarts gaat voor zeer weinig prestatiewinst. Wat ik wil zien dat ze bij de RTG de chips gaan tunen qua clockspeeds voor 1,05v of 1,1v. Je verliest dan vrij systematisch enkele tientallen MHz aan clockspeeds op je GPU's, voor tientallen watts aan extra vermogen die je ook niet verbruikt. Presteert je koeling ook beter out of the box. Het is buiten alle proporties en gewoon dom om je chips te verkopen zoals de RTG nu alweer heeft gedaan voor RX Vega, en voor wat? Maximaal een paar frames erbij en de reputatie van het product is nu al permanent beschadigd, voor niks. Kijk naar wat bijvoorbeeld @Astennu al bereikt met een downvolt en wat clockspeed inleveren. Opeens is het een goede gaming chip geworden.

De RTG verkoopt nu ook nog eens een binned versie van hun chips aan AIB's, de XTR chips. Geef die dan hetzelfde efficiënte voltage, en hogere clocks. Wil je meer prestaties dan zal je zelf moeten overclocken, zoals bij Nvidia. Die brengen wel hun chips op de markt op een efficiënt punt, en lijken dus beter. Ga je die overclocken da is het daar ook wel mee gedaan, en dat zie je maar zelden terug. Het is gewoon dom zoals ze het nu doen...

[...]

Wat het nog dommer maakt om de core clock zinloos te gaan pushen, RTG...
Inderdaad ze hebben dat nu al 3x gedaan: 290X, Polaris en nu met Vega weer.
Polaris komt mogelijk door hun eigen leaks van bepaalde specs waardoor nVidia wist wat Polaris ging zijn. Daarnaast wilde ze de toenmalige prijs performance koning (de GTX970 graag verslaan) Maar dat heeft ze in mijn ogen te veel gekost.

Als ze nou voor 1100-1150 MHz waren gegaan ipv 1266 en gewoon een wat lager voltage had het plaatje er anders uit gezien. Ja de 970 was dan ietsjes sneller geweest maar de performance per watt was dan goed geweest. Power problemen met te veel van het moederbord vragen en dus buiten spec gaan waren er dan niet geweest + de stock cooler die er op zat was dan ook voldoende geweest en hadden ze de max fan speed op 1900rpm kunnen zetten waardoor hij best stil is. En idd memory is best wel een bottelnek bij de 480 dus waarom dan clocks pushen terwijl dat niet overal helpt beetje zonde. 1175 MHz gaf mij vergelijkbare prestaties met stock omdat hij dan nooit throtteled en was zuiniger en stiller.

Nu met Vega idd hetzelfde. De 56 had nog steeds +- 1070 prestaties kunnen leveren met een verbruik wat vergelijkbaar was als de 1070. En de 64 had het dan niet van de 1080 gewonnen maar stond dan niet bekend als een stroom slurper / herrie maker. Fan speed van 2200 doet al wonderen voor de herrie.

Polaris en Vega zijn beide erg efficient op de juiste voltages. Dat is bij nVidia niet anders maar die gebruiken volgens mij ook lagere voltages voor de Pascal chips draaien volgens wat ik kon vinden op 1.093v in het geval van de founder edition.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 23-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 16:07
Verkeerde topic :)

[ Voor 103% gewijzigd door winwiz op 23-08-2017 17:40 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Ik begin er steeds minder van te snappen. Op stock overpower trekt mijn volledige systeem max 440W. Met 20% overpower trekt ie rond de 500, maar hij blijft crashen in unigine heaven.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:00:
Ik begin er steeds minder van te snappen. Op stock overpower trekt mijn volledige systeem max 440W. Met 20% overpower trekt ie rond de 500, maar hij blijft crashen in unigine heaven.. :/
Heaven is een tikkeltje te gevoelig denk ik zo, maar dat heeft ook voordelen. Crashed die altijd, dan is het denk ik gewoon niet stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:07:
[...]

Heaven is een tikkeltje te gevoelig denk ik zo, maar dat heeft ook voordelen. Crashed die altijd, dan is het denk ik gewoon niet stabiel. :)
Maar ligt het dan aan heaven icm de huidige drivers voor VEGA of is mijn kaart eigenlijk gewoon half-gaar vanuit de fabriek?

Edit:
Net 20 seconden aan het googelen confirmation bias de gekste.

[ Voor 17% gewijzigd door carlpls op 23-08-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Maar ligt het dan aan heaven icm de huidige drivers voor VEGA of is mijn kaart eigenlijk gewoon half-gaar vanuit de fabriek?

Edit:
Net 20 seconden aan het googelen confirmation bias de gekste.
Wat is je probleem nu? Crashed Heaven ook bij default settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Wat is je probleem nu? Crashed Heaven ook bij default settings?
Yup. Aan m'n PSU mag het lijkt me niet liggen, 650watt gold certification, en met alles 100% stock trekt ie max ~450watt (total system load that is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Yup. Aan m'n PSU mag het lijkt me niet liggen, 650watt gold certification, en met alles 100% stock trekt ie max ~450watt (total system load that is).
Ik installeerde het gisteren voor mijn RX580 undervolt en de eerste keer crashte het altijd. Van de PC afgegooid en opnieuw geïnstalleerd, nu op de C schijf en toen werkte het wel. Vervolgens is full screen ook wat twijfelachtig. Kreeg er vandaag het miserabel excuus van wat nu een BSOD heet van. Windowed werkt wel. :)

Het programma is wel wat kieskeurig ja. Maar als het werkt, dan weet je ook dat je GPU stabiel is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Ik installeerde het gisteren voor mijn RX580 undervolt en de eerste keer crashte het altijd. Van de PC afgegooid en opnieuw geïnstalleerd, nu op de C schijf en toen werkte het wel. Vervolgens is full screen ook wat twijfelachtig. Kreeg er vandaag het miserabel excuus van wat nu een BSOD heet van. Windowed werkt wel. :)

Het programma is wel wat kieskeurig ja. Maar als het werkt, dan weet je ook dat je GPU stabiel is. :P
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Misschien moet AMD gewoon nog wat werk verrichten aan de driver.

Probeer nu in ieder geval te downgraden naar de vorige driver om te kijken of ik daar hetzelfde zie

Edit:
Zucht, the gift that keeps on f*cking giving. Bij het uninstallen van de 17.8.1 driver krijg ik een 1603 error, en vervolgens kan ik (ook na de clean ultility gedraaid te hebben) 17.7.2 niet installeren, alleen 17.8.1. Wat niks aan mijn crashes doet natuurlijk. :)

Zo maar eens heaven proberen op powersafe mode, als dat niet werkt is het goed voor vandaag..

Edit 2:
Op powersafe loopt heaven nu al meer dan 35 minuten. Doet me toch denken dat mijn kaart niet helemaal stabiel uit de fabriek is komen rollen. Binnenkort Scan maar eens contacten dan, kijken of ze iets zinnigs kunnen regelen.

[ Voor 28% gewijzigd door carlpls op 23-08-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
GN Live: Hybrid Vega 56 Undervolting & Overclocking

YouTube: GN Live: Hybrid Vega 56 Undervolting & Overclocking (Pt2)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 16:52
Astennu schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:43:
[...]
Ja inderdaad. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat anderen gaan halen en of er mensen zijn die bv moeite hebben met 1500MHz op 1.1v want dan snap ik dat AMD 1.15v pakt voor 1546 MHz.

Misschien moeten ze die GPU's net als de Ryzen CPUs wat beter gaan binnen? Want die kan je niet heel ver meer overclocken. Met XFR en Precision boost halen die dingen 4.2 single core. Dat is erg netjes gezien de all core clocks met OC van rond de 4.0-4.1.
Zal net als veel CPUs zijn. Bekijk ook de Sandy- en Ivy Bridge CPUs. Er zijn er een boel die >=4.5 makkelijk kunnen draaien, terwijl er ook mensen zijn die blij mochten zijn dat ze de 4.2 konden doet op 'het maximale voltage' dat men overal noemde. Bij GPUs zie je dit ook, maar er zijn minder mensen die met hun GPU spelen, mede omdat het vaak moelijker is/was dan CPUs (bios mods etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:45:
[...]

Zal net als veel CPUs zijn. Bekijk ook de Sandy- en Ivy Bridge CPUs. Er zijn er een boel die >=4.5 makkelijk kunnen draaien, terwijl er ook mensen zijn die blij mochten zijn dat ze de 4.2 konden doet op 'het maximale voltage' dat men overal noemde. Bij GPUs zie je dit ook, maar er zijn minder mensen die met hun GPU spelen, mede omdat het vaak moelijker is/was dan CPUs (bios mods etc).
Tja, er is al een binned versie van Polaris 10/20, de XTR chip. Kunnen ze gewoon doortrekken, als ze zo slim waren dit te doen. Denk dat het alleen belangrijker is om eens niet hun chips te overvolten zodat ze eens efficiënt zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 16:52
Ze binnen toch al voor Apple?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen idee. Ze verkopen wel aan Apple voor de iMac Pro. Maar die is er pas in december dus nu nog even niet. Kan me wel voorstellen dat ze voor een lager voltage zullen kiezen voor een iMac ja. Zeker omdat er ook nog eens een X299 CPU in zit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-08-2017 00:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb nog even wat nieuwe tests gedaan:

Overwatch 1440P Epic:
RX Vega @ 1102 MHz 1.050v = 299 watt 1980rpm 73c 82-83fps
RX Vega @ 1202 MHz 1.050v = 319 watt 1866rpm 81c 88-89fps
RX Vega @ 1302 MHz 1.050v = 337 watt 2093rpm 85c 93fps
RX Vega @ 1402 MHz 1.050v = 353 watt 2249rpm 83c 98-99fps
RX Vega @ 1502 MHz 1.050v = 365 watt 2391rpm 83c 101-102fps
RX Vega @ 1577 MHz 1.050v = 376 watt 2500rpm 81c 105-106fps
RX Vega @ 1627 MHz 1.050v = 371 watt 4552rpm 57c 107-109fps

Resultaten zijn nu anders. Nu heb ik na een reboot met 1577MHz ineens wel weer 112 FPS dus volgens mij klopt niet alles wat wattman terug geef maar bovenstaande scores zijn van dezelfde run dus wel vergelijkbaar.

Ik kan tot 1657MHz clocken als ik de temp laag houd daar na crashed de boel. 1750 MHz met 1.150v is niet stabiel met lage temps crashed hij ook meteen.

Note: Als de temp hoger wordt +- richting de 83 zakt de performance iets 2-4 fps wat clocks lijken nog niet omlaag te gaan dus geen idee wat er precies gebeurd. Dus heb nu iets lagere temp targets ingesteld om hem wat koeler te houden. Ik vermoed dat wattman niet altijd alles netjes laat zien.
Ik vermoed dat het verbruik van de CPU ongeveer 80 watt is.
Dus als we even kijken naar 1100 MHz vs 1575: 220 watt vs 290. Verschil is +- 33% in verbruik.
Verschil is FPS is ook ongeveer 32-33% dus die scaling zit wel goed zo lang het voltage maar hetzelfde blijft. Clocks zijn wel met 42% gestegen dus die scaling is niet optimaal maar dat is eigenlijk ook normaal gedrag. Verbruik schaalt wel heel netjes mee met de prestatie winst.

Edit:
In sommige gevallen (met Dynamic reflection op medium ipv high) heb wel een memory bandwith bottelnek. als ik van 945 naar 1000 MHz ga ga ik in bepaalde situaties van 125 naar 130fps (op 1575MHz) is niet in alle gevallen zo soms schaalt het wel gewoon goed op lage mem clocks.

Edit2:
Het is nu echt wachten op 0,95 en 1,0 volt. Ik wil eigenlijk 2000-2100rpm fan speeds maar nu ga ik met 1400MHz 1,05v en 2300-2400rpm af en toe nog steeds throttelen als de load van het spel zwaar is. Black forrest in overwatch is zo'n map. Op de andere heb ik er geen last van maar dat level is op een of andere manier heel zwaar en dan haalt hij de 85c en clockt hij de kaart terug naar 1200core-800mem.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 24-08-2017 01:24 ]

• Astennu
Nog even een Heaven 4.0 Update.
Ik had nog een FPS limiter aan staan voor mijn 144Hz scherm :P
Dus hier wat nieuwe scores wederom zonder tesselation en AA:

2552 - 101.3 - 35.2 - 188.8

Aanzienlijk hoger dan de eerdere resultaten. Zal vrijdag even alle runs opnieuw doen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 01:58:
Nog even een Heaven 4.0 Update.
Ik had nog een FPS limiter aan staan voor mijn 144Hz scherm :P
Dus hier wat nieuwe scores wederom zonder tesselation en AA:

2552 - 101.3 - 35.2 - 188.8

Aanzienlijk hoger dan de eerdere resultaten. Zal vrijdag even alle runs opnieuw doen.
Hmm, 1600+ lijkt dus prima mogelijk te zijn op 1.050v, dan zit je niet ver van mij af. :)

Jouw power consumptie, is dat peak of gemiddeld? Mijn waarden lagen namelijk 20w of 30w lager gemiddeld dan wat ik in mijn eerdere post heb gezet.

Geschat wordt dat mijn CPU max 130w gebruikt.

• Astennu
Blaat schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:03:
[...]

Hmm, 1600+ lijkt dus prima mogelijk te zijn op 1.050v, dan zit je niet ver van mij af. :)

Jouw power consumptie, is dat peak of gemiddeld? Mijn waarden lagen namelijk 20w of 30w lager gemiddeld dan wat ik in mijn eerdere post heb gezet.

Geschat wordt dat mijn CPU max 130w gebruikt.
Ik haal geen 1683 maar opzich is 1650 nog zo slecht niet. 51C kan ik simpelweg niet halen hij zit rond de 57-58c met max fan 4552rpm dus niet te doen voor dagelijks gebruik :P
Dat is Peak voor die scene waar ik mee test. Dat jou verbruik lager is kan heel goed dat zie je in mijn test ook al als de temp wat hoger is tijdens het testen is het verbruik ook aanzienlijk hoger. Normaal zie je per 100MHz +- 20 watt verschil maar soms is dat maar iets van 12 omdat de temp dan wat hoger is dus als jou kaart rond de 51c blijf heb je een aanzienlijk lager verbruik.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Ik haal geen 1683 maar opzich is 1650 nog zo slecht niet. 51C kan ik simpelweg niet halen hij zit rond de 57-58c met max fan 4552rpm dus niet te doen voor dagelijks gebruik :P
Dat is Peak voor die scene waar ik mee test. Dat jou verbruik lager is kan heel goed dat zie je in mijn test ook al als de temp wat hoger is tijdens het testen is het verbruik ook aanzienlijk hoger. Normaal zie je per 100MHz +- 20 watt verschil maar soms is dat maar iets van 12 omdat de temp dan wat hoger is dus als jou kaart rond de 51c blijf heb je een aanzienlijk lager verbruik.
1650 is zeker niet slecht!

Eigenlijk zou ik de tweede Vega die ik heb liggen ook even moeten testen en kijken wat die haalt. Maar dat kost moeite. :+

Ik denk dat uiteindelijk die 1683MHz op 1050mV mijn P7 state wordt. Als de drivers het uiteindelijk gaan ondersteunen wil ik gaan kijken hoe hoog de kaart komt op 1000mV en daar P6 van maken. Power target op -25% en we hebben een prima perf/watt ratio.

• Astennu
Blaat schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

1650 is zeker niet slecht!

Eigenlijk zou ik de tweede Vega die ik heb liggen ook even moeten testen en kijken wat die haalt. Maar dat kost moeite. :+

Ik denk dat uiteindelijk die 1683MHz op 1050mV mijn P7 state wordt. Als de drivers het uiteindelijk gaan ondersteunen wil ik gaan kijken hoe hoog de kaart komt op 1000mV en daar P6 van maken. Power target op -25% en we hebben een prima perf/watt ratio.
Heb je nog een LE LC versie liggen? wil je cf draaien of zo?

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Heb je nog een LE LC versie liggen? wil je cf draaien of zo?
Dat was het plan ja maar de drivers ondersteunen het nog niet. Bovendien denk ik niet dat Crossfire iets gaat toevoegen met de games die ik speel.

Ik ben nog met de t.net redactie aan het steggelen over de kaart lenen om wat aan hun review toe te voegen over de liquid edition maar daarna gaat hij de verkoop in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlpls
Net nog even wat zitten testen zonder benchmarks, gewoon gamen. Op stock geen crashes (gelukkig) en een 1050Mhz op HBM lijkt prima te werken (getest met een uurtje GTA V, DOOM, Hitman 2016)! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:02:
Net nog even wat zitten testen zonder benchmarks, gewoon gamen. Op stock geen crashes (gelukkig) en een 1050Mhz op HBM lijkt prima te werken (getest met een uurtje GTA V, DOOM, Hitman 2016)! :)
Als je de Witcher 3 hebt zou ik die ook proberen. Die game wordt soms ook gebruikt voor stabiliteit. Trekt aardig door qua verbruik en gaf een tijdje geleden ook aan dat mijn CPU OC niet stabiel was, ondanks twee uur Primie 95. Voltage een stapje omhoog en geen crashes meer. Trekt ook zo'n 160W volgens Afterburner, terwijl Heaven maar 130W trekt met mijn RX580. Verder is die game ook gewoon geweldig. :+

Verder is HBM2 ook bijzonder temperatuurgevoelig. Dat kan het ook zijn samen met Heaven 4.0. Simpelweg dat je HBM2 chips te heet worden en crash. Dat is een behoorlijk nadeel van de stock koeler, en ook wel dat het geheugen naast de GPU die zit. Die moet je ook koel houden, want anders vind je geheugen het niet leuk. Nog een reden voor undervolting. ;)

• carlpls
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:28:
[...]

Als je de Witcher 3 hebt zou ik die ook proberen. Die game wordt soms ook gebruikt voor stabiliteit. Trekt aardig door qua verbruik en gaf een tijdje geleden ook aan dat mijn CPU OC niet stabiel was, ondanks twee uur Primie 95. Voltage een stapje omhoog en geen crashes meer. Trekt ook zo'n 160W volgens Afterburner, terwijl Heaven maar 130W trekt met mijn RX580. Verder is die game ook gewoon geweldig. :+

Verder is HBM2 ook bijzonder temperatuurgevoelig. Dat kan het ook zijn samen met Heaven 4.0. Simpelweg dat je HBM2 chips te heet worden en crash. Dat is een behoorlijk nadeel van de stock koeler, en ook wel dat het geheugen naast de GPU die zit. Die moet je ook koel houden, want anders vind je geheugen het niet leuk. Nog een reden voor undervolting. ;)
Mm goeie, morgen maar even kopen dan! :) Had 'm al een keer uitgeprobeerd op m'n 7970, maar vond 'm daar niet goed genoeg op draaien, dus op VEGA gewacht. :+

Mm zou kunnen inderdaad! Tis wel een stock koeler, maar wel de LC variant. :)

In ieder geval bedankt voor de tip! Morgen The Witcher 3 testen en kijken offie daarvan over de zeik gaat. :) Wel even kijken waar ik dat mega spel ga laten..

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:33:
[...]

Mm goeie, morgen maar even kopen dan! :) Had 'm al een keer uitgeprobeerd op m'n 7970, maar vond 'm daar niet goed genoeg op draaien, dus op VEGA gewacht. :+
Tja, het zal wel aardig draaien. ;)
Mm zou kunnen inderdaad! Tis wel een stock koeler, maar wel de LC variant. :)
Dat is dan wat beter ja. Kan de hitte in ieder geval weg van de chip.
In ieder geval bedankt voor de tip! Morgen The Witcher 3 testen en kijken offie daarvan over de zeik gaat. :) Wel even kijken waar ik dat mega spel ga laten..
Op een SSD natuurlijk. Serieus, dit is echt een bizar goede game. Zit alleen in de base game al dik 100 uur aan gameplay. DLC is ook geweldig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.8.2

Support For

F1 2017
- Up to 4% performance improvement measured on Radeon RX Vega 64 graphics when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.8.1

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Early Access
- Up to 18% performance improvement measured on Radeon RX Vega 64 graphics when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.8.1

Destiny 2 Beta

Fixed Issues
  • Display may blank or go black after install upgrade with Radeon RX Vega Series graphics products.
  • Random corruption may appear in Microsoft desktop productivity applications on Radeon RX Vega series graphics products.
  • The "Reset" option in Radeon Settings Gaming tab may enable the "HBCC Memory Segment" feature instead of setting it to the default disabled state.
  • Radeon WattMan may not reach applied overclock states on Radeon RX Vega series graphics.
  • Unable to create Eyefinity configurations through the Eyefinity Advanced Setup option.
Known Issues
  • Mouse stuttering may be observed on some Radeon RX graphics products when Radeon WattMan is open and running in the background or other third party GPU information polling apps are running in the background.
  • GPU Scaling may fail to work on some DirectX®11 applications.
  • Windows Media Player may experience an application hang during video playback if Radeon ReLive is actively recording desktop.
  • Secondary displays may show corruption or green screen when the display/system enters sleep or hibernate with content playing.
  • After resuming from sleep and playing back video content the system may become unresponsive on Radeon RX Vega series graphics products.
  • Bezel compensation in mixed mode Eyefinity cannot be applied.

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 25-08-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

winwiz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:02:
Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.8.2

F1™ 2017
Up to 4% performance improvement measured on Radeon RX Vega 64 graphics when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.8.1(1)
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS™ Early Access
Up to 18% performance improvement measured on Radeon RX Vega 64 graphics when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.8.1(2)
Destiny™ 2 Beta
Fixed Issues
Display may blank or go black after install upgrade with Radeon RX Vega Series graphics products.
Random corruption may appear in Microsoft desktop productivity applications on Radeon RX Vega series graphics products.
The "Reset" option in Radeon Settings Gaming tab may enable the "HBCC Memory Segment" feature instead of setting it to the default disabled state.
Radeon WattMan may not reach applied overclock states on Radeon RX Vega series graphics.
Unable to create Eyefinity configurations through the Eyefinity Advanced Setup option.
Known Issues
Mouse stuttering may be observed on some Radeon RX graphics products when Radeon WattMan is open and running in the background or other third party GPU information polling apps are running in the background.
GPU Scaling may fail to work on some DirectX®11 applications.
Windows Media Player may experience an application hang during video playback if Radeon ReLive is actively recording desktop.
Secondary displays may show corruption or green screen when the display/system enters sleep or hibernate with content playing.
After resuming from sleep and playing back video content the system may become unresponsive on Radeon RX Vega series graphics products.
Bezel compensation in mixed mode Eyefinity cannot be applied.
Mooi, geldt dit ook als ik met custom profile werk ? Of is dit voornamelijk interessant met de standaard profielen ?
Wat zijn je overige settings ? Mijn meest recente bench op Heaven, op 1440P, Ultra, Tess op Extreme en AA op 8x:

Settings: 1625Mhz, 1000MHz HBM, 2750RPM, 1050mV.
Score: 1352
Gem. FPS: 53.7
Min FPS: 26.2
Max FPS: 114.8
Temp: ~76c

Tevens een goed half uur BF1 gespeeld op Ultra, DX12 en ging als de brandweer. Wil dit weekend kijken wat ik er allemaal uit kan krijgen. Overigens draai ik de AC versie.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
nLr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Mooi, geldt dit ook als ik met custom profile werk ? Of is dit voornamelijk interessant met de standaard profielen ?

[...]

Wat zijn je overige settings ? Mijn meest recente bench op Heaven, op 1440P, Ultra, Tess op Extreme en AA op 8x:

Settings: 1625Mhz, 1000MHz HBM, 2750RPM, 1050mV.
Score: 1352
Gem. FPS: 53.7
Min FPS: 26.2
Max FPS: 114.8
Temp: ~76c

Tevens een goed half uur BF1 gespeeld op Ultra, DX12 en ging als de brandweer. Wil dit weekend kijken wat ik er allemaal uit kan krijgen. Overigens draai ik de AC versie.
Heaven vermijd ik liever, daar kan mijn kaart niet zo goed tegen lijkt wel. :+ Heb met Heaven constant last van crashes, ook op stock LC kloksnelheden en voltages.

Voor mijn test met het overklokte geheugen heb ik de powerlimit 25% omhoog gezet, geheugen op 1050Mhz en ingesteld dat de fan zo hard mag blazen als ie wil. Volgensmij zat ik rond de 65c, maar ik zal het vanavond nog een keer nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik krijg boven de 1025 performance drops dus 1050 is bij mij niet stabiel. Dit was wel met Heaven. Overwatch was volgens mij ook niet helemaal sollid zou dat eens opnieuw moeten testen.
85c vind dat HBM in ieder geval niet leuk dan krijg ik op 1000 ook al issues.

Edit:
Er zit een nieuw bugje in de 17.8.2 drivers.
Als je 1577 MHz instelt zie ik 1525 in wattman. bij 1602 krijg ik 1545. Echter komt de FPS wel overeen met 1577 en 1602 MHz.

Prestaties lijken met deze drivers iets constanter. Mooi dat AMD zo goed bezig is met driver updates hopelijk houden ze dat even vol.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 25-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Owh yeah! 1.0v werkt nu!
Quick en dirty results
1050mv = 395 watt
1000mv= 360 watt!!

Clocks zijn identiek. Dit is voor het hele systeem dus huge wins.

Edit: Updated results:

800mv = crash
825mv = 286watt
850mv = 286watt
875mv = 286watt
900mv = 286watt
925mv = 316watt
950mv = 316watt
950mv = 337watt
975mv = 345watt
1000mv = 345watt
1025mv = 379watt
1050mv = 379watt
1075mv = 416watt
1100mv = 416watt

800mv moet ik nog opnieuw testen met lagere clocks. Maar dit was allemaal met gelijke clocks. Heb niet lang genoeg gewacht om de temp op te laten lopen voor de hogere MV standen dit blijft dus quick en dirty maar laat wel zien dat er nog hele grote winst te halen valt. Ook doen niet alle voltage stappen wat van 900 tm 825 is hetzelfde meestal is het per 50mv.
Aparte is dat dit met 1500 MHz core clock was! Daarnaast mem ook nog op 1000. Als dit helemaal stabiel is ben ik super happy en is vega toch heel erg efficiënt!

Edit:
Soms pakt hij de voltage steps niet echt lekker. Maar ik zit nu op 1500-1575 MHz en iets van 950mv met 320 watt. Clockspeed readout doet ook raar heb 1557 ingesteld maar hij geeft 1457 aan.

Heb nu nog maar 2100 RPM als max fan nodig gehad voor overwatch. Fan stopt alleen idle niet meer met deze drivers. maar dat maakt mij weinig uit met 500rpm hoor je hem toch niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Astennu op 25-08-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is nu het idee? AMD heeft de voltages van de Vega hoog opgeschroefd om een stabiele klok te kunnen leveren?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrVegeta Te hoog eigenlijk, waardoor de boost clocks juist niet behouden kunnen worden omdat de kaart door de hogere spanning te veel stroom trekt (het verbruik is deels bepalend voor de kloksnelheden).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Ik weet niet of het uitlezen niet goed gaat, het vreemde is gewoon dat de GPU ongeveer 100MHz onder de ingestelde clock draait, wat ik ook probeer. Of ik nou Heaven draai, Overwatch speel, PUBG speel of Furmark draai.

Overigens draai ik nu op 1625Mhz (995mV), 1000HBM (995mV), 2750RPM en 50% energie limiet.

Draait aardig stabiel heb ik het idee en temp zit ergens op de 76.
Zoals gezegd lijkt het er wel op dat op 1525/1530 wordt gedraaid.

Edit:

Het lijkt er toch op dat hoe verder de voltages zakken, hoe verder, automatisch, de GPU snelheid mee zakt. Op dit moment draaiende op 950mV en 1620MHz maar komt onder belasting niet boven de 1525 uit.

[ Voor 19% gewijzigd door nLr op 25-08-2017 20:08 ]

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascari
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 10:04
Door die laatste drivers (17.8.2), zijn mijn temps 10°C gezakt. Ze zitten nu nog maar op ±36°C, enkel crasht mijn BF1 heel soms en meestal helemaal niet zelfs. Dus win!
Draait momenteel op Balanced en klokt naar 1630/945 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nLr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:02:
Ik weet niet of het uitlezen niet goed gaat, het vreemde is gewoon dat de GPU ongeveer 100MHz onder de ingestelde clock draait, wat ik ook probeer. Of ik nou Heaven draai, Overwatch speel, PUBG speel of Furmark draai.

Overigens draai ik nu op 1625Mhz (995mV), 1000HBM (995mV), 2750RPM en 50% energie limiet.

Draait aardig stabiel heb ik het idee en temp zit ergens op de 76.
Zoals gezegd lijkt het er wel op dat op 1525/1530 wordt gedraaid.

Edit:

Het lijkt er toch op dat hoe verder de voltages zakken, hoe verder, automatisch, de GPU snelheid mee zakt. Op dit moment draaiende op 950mV en 1620MHz maar komt onder belasting niet boven de 1525 uit.
Same here 1577 ingesteld lijkt max 1463 te zijn. Moet nog meer tests doen. Maar hoe dan ook 64 watt besparing vs 110MHz meer geef mij dan die 64 watt maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Als ik mijn wattman op 800mV zet dan haalt hij ongeveer 1550MHz bij mij stabiel met ongeveer 50w minder dan met 1050mV.

Interessanter is dat mijn HBM zonder morren 1100MHz draait op 1V. Dat levert een grotere performance boost op dan de GPU overclocken naar 1800MHz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/inifugVFZ9fb7DH1PPpmivhb/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N7QUKIysPC9Sn8h8Zv4zkfWz/full.png

:>

Edit: Ook interessant is dat met deze settings mijn Vega 64 in grpahics test 1 ongeveer 10% sneller is dat de GTX 1080 die ik een jaar geleden had, met max OC op de 1080.

[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 26-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
Het lijkt er jammer genoeg op dat mijn kaart toch echt gaar is. :(

The Witcher 3 werkte prima, totdat ik de 60fps cap eraf gehaald had om de kaart wat zwaarder te belasten, crash.

Hierna de kaart op een aparte 700w voeding gezet, heeft niet mogen baten helaas, weer een crash. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

carlpls schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:23:
Het lijkt er jammer genoeg op dat mijn kaart toch echt gaar is. :(

The Witcher 3 werkte prima, totdat ik de 60fps cap eraf gehaald had om de kaart wat zwaarder te belasten, crash.

Hierna de kaart op een aparte 700w voeding gezet, heeft niet mogen baten helaas, weer een crash. :(
Gooi er eens iets van 200MHz clock eraf, en stock voltage. Dit begint op gaar te lijken ja. :/

The Witcher 3 is ook wel een game die echt weet te pushen, en als het crashed met stock settings dan is er wat mis. Nu crashed de game soms wel eens willekeurig. Dan bedoel ik echt eenmaal in de tientallen uren speeltijd. Maar de afgelopen maanden is het voor mij ook een absolute favoriet geworden voor stabiliteit testen. Zoemde bij mij heel snel in op instabiel RAM en een niet 100% instabiele CPU OC waar programma's zoals Prime 95 geen enkel probleem aangaven. Zeker voor de CPU voltage een stapje verhoogd en probleem was helemaal weg. Dat mijn RX 580 undervolt stabiel draait beschouw ik ook als zeer goed gezien eerder ervaringen met mijn 7950 die denk ik niet meer 100% was, en wel eens crashte bij de Witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Blaat schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:15:
Als ik mijn wattman op 800mV zet dan haalt hij ongeveer 1550MHz bij mij stabiel met ongeveer 50w minder dan met 1050mV.

Interessanter is dat mijn HBM zonder morren 1100MHz draait op 1V. Dat levert een grotere performance boost op dan de GPU overclocken naar 1800MHz.

[afbeelding]

[afbeelding]

:>

Edit: Ook interessant is dat met deze settings mijn Vega 64 in grpahics test 1 ongeveer 10% sneller is dat de GTX 1080 die ik een jaar geleden had, met max OC op de 1080.
Zeer netjes, wat zijn is je energielimiet ? En je fan speed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

nLr schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Zeer netjes, wat zijn is je energielimiet ? En je fan speed ?
Powerlimit is gewoon 0. :)

Fan speed? Geen idee ik dacht 1100RPM max ofzo. Vind ik ook niet zo relevant voor de liquid cooled versie, die houdt zichzelf toch wel koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Blaat schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Powerlimit is gewoon 0. :)

Fan speed? Geen idee ik dacht 1100RPM max ofzo. Vind ik ook niet zo relevant voor de liquid cooled versie, die houdt zichzelf toch wel koel.
Excuus, ik dacht dat je de AC had haha.
Ik krijg de clocks maar moeilijk omhoog, zal straks even updaten waar ik op uit kom, wat voor mij fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Net terug van vakantie en heb de nieuwste driver geinstalleerd. Hiermee lijkt het probleem wat ik eerder had met HDM -> Receiver dat statisch geluid op de rechter speakers gaf minder te zijn helaas... (indien er geen geluid werd gespeelt en ik bijvoorbeeld op een webpagina scroll).

Moet nog wat verder testen, in ieder geval een positieve ontwikkeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 27-08-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:02:
Net terug van vakantie en heb de nieuwste driver geinstalleerd. Hiermee lijkt het probleem wat ik eerder had met HDM -> Receiver dat statisch geluid op de rechter speakers gaf minder te zijn helaas... (indien er geen geluid werd gespeelt en ik bijvoorbeeld op een webpagina scroll).

Moet nog wat verder testen, in ieder geval een positieve ontwikkeling.
Wel vreemd, ik gebruik 2 monitoren, main op DisplayPort en second op HDMI. Als ik op main pagina bijvoorbeeld webplayer aan heb staan en op mijn rechter monitor aan het browsen stottert het beeld op de video wanneer ik scroll in een web pagina...

Verder zegt mijn gevoel dat met 2 monitoren de boel (nog) niet heel lekker draait. Of het vraagt veel van mijn kaart maar dat lijkt me gek.

Kaart heb ik inmiddels op voor mij een stabiele setting draaien met mooie performance, zal dit later even delen. Gisteren toch heel wat uurtjes gamen (PUBG, BF1) zonder problemen. Tot na een uur Civ6 spelen mijn pc ineens afsloot...

Maar overall ben ik wel blij met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Heeft iemand trouwens wat ervaring met een freesync scherm?

Ik krijg morgen een pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart binnen en ik benieuwd waar ik de framerate op moet begrenzen.

Je wil namelijk niet uit de freesync range lopen en eerdere ervaring heeft mij geleerd dat je je framerate net iets onder de max moet begrenzen omdat je framerate nooit helemaal stabiel is. Als je dat niet doet krijg je op bepaalde puntjes alsnog even tearing en/of haperingen.

Lang verhaal kort, de max frequentie van de monitor is 100Hz dus ik vraag me dan af of ik op 99fps, 98fps of misschien zelfs 95fps moet gaan zitten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou helemaal niets begrenzen. Freesync pakt gewoon het laatst beschikbare frame.

Ik heb in CS GO (enige game die uit mijn freesync range loopt) niets raars gemerkt met hoge FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Blaat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:00:

Ik krijg morgen een pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart binnen en ik benieuwd waar ik de framerate op moet begrenzen.

Je wil namelijk niet uit de freesync range lopen en eerdere ervaring heeft mij geleerd dat je je framerate net iets onder de max moet begrenzen omdat je framerate nooit helemaal stabiel is. Als je dat niet doet krijg je op bepaalde puntjes alsnog even tearing en/of haperingen.

Lang verhaal kort, de max frequentie van de monitor is 100Hz dus ik vraag me dan af of ik op 99fps, 98fps of misschien zelfs 95fps moet gaan zitten.

Iemand een idee?
Bij max=60fps was het volgens Jim/Adored voldoende om het max op 58 te zetten, dus als je ervan uitgaat dat het procentueel is, zou 1/30 genoeg zijn, anders 2fps.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
ik heb ook een 60fps freesync monitor en daarbij zet ik de framelimiter ook op 58, bij 60fps krijg je anders nog gewoon tearing.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dan ga ik eens beginnen op 98fps en dan even kijken hoe dat gaat in League of Legends. Is een goede test omdat die vaak hoog zit qua fps maar wel erg instabiel is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:41

Fixer

FP ProMod

Iemand een idee?
Is vrij lastig. Zelf heb ik mijn Freesync-scherm altijd op 119 gecapped (freesync range 35-120) met vSync uit.
Een tijd terug las ik trouwens de volgende comment van een AMD-medewerker:
Do not use any sort of frame capping with FreeSync. The frame time analysis algorithms that govern FreeSync, FRTC or other methods will conflict and break both solutions. It's unnecessary. Here's why:

The only time you'd want to turn off vsync with FreeSync is if the app's FPS can go way above your monitor's max refresh and you want the lowest possible input latency at the expense of a little tearing at high framerates. FRTC is the antithesis of this, so it doesn't make sense to use FRTC in this case.

If you're not trying to get the lowest possible input latency, or the app's FPS stays inside your monitor's DRR window on the regular, then leaving vsync enabled will cap your framerate anyways. FRTC is redundant.
FRTC is for people with regular ol' monitors who are playing low-demand games running in the hundreds of FPS, which just burns power and runs the fan faster than necessary.
Bron

Hij raad dus aan om Freesync + VSync te gebruiken (en dus geen andere FPS cap). Uiteraard is het aan te raden om VSync uit te schakelen als je online FPS' speelt i.v.m. het reduceren van input lag.

Is trouwens alleen als info. De adviezen zijn nogal verschillend. Mijn frames gecapped op 119 met Sync Off speelde i.i.g. fan-tas-tisch.

Helaas heb ik momenteel geen AMD kaart (en dus Freesync) meer, dus moet het nu alleen doen met 144Hz (ook geen straf hoor O-))

PS. Dit is ook wel interessant om een goed door te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fixer op 28-08-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Fixer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Is vrij lastig. Zelf heb ik mijn Freesync-scherm altijd op 119 gecapped (freesync range 35-120) met vSync uit.
Een tijd terug las ik trouwens de volgende comment van een AMD-medewerker:

[...]

Bron

Hij raad dus aan om Freesync + VSync te gebruiken (en dus geen andere FPS cap). Uiteraard is het aan te raden om VSync uit te schakelen als je online FPS' speelt i.v.m. het reduceren van input lag.

Helaas heb ik momenteel geen AMD kaart (en dus Freesync) meer, dus moet het nu alleen doen met 144Hz (ook geen straf hoor O-))
Hmm, ik heb zelfs slechte ervaring met V-Sync + G-Sync. Ondanks dat je framerate netjes op de max refresh blijft hangen veroorzaakt dat in een aantal games zeker wel input lag, zeker als je framerate dik boven de max refresh kan gaan.

Zijn redenering is imo dan ook een stroman. Je kan ook gewoon een lage input lag willen om te voorkomen dat je zeeziek wordt en ook genieten van een tear-free experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Zelf heb ik een 144Hz Freesync scherm en geen limit ingesteld. Draait als een zonnetje, sinds ik gebruik maak van Freesync merk ik niets van tearing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nLr schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:19:
Zelf heb ik een 144Hz Freesync scherm en geen limit ingesteld. Draait als een zonnetje, sinds ik gebruik maak van Freesync merk ik niets van tearing oid.
welk scherm gebruik je? mijn scherm kan maar 35-90hz.
Dus gebruik meestal gewoon een fps cap van 144hz en geen freesync. Moet nog een keer gaan spelen met een veranderen van de sync range maar geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Astennu schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

welk scherm gebruik je? mijn scherm kan maar 35-90hz.
Dus gebruik meestal gewoon een fps cap van 144hz en geen freesync. Moet nog een keer gaan spelen met een veranderen van de sync range maar geen tijd voor gehad.
Misschien doe ik iets verkeerd hoor, maar ik vind dat eigenlijk alles toch wel heel erg vloeiend loopt.

Heb een https://tweakers.net/pric...q-xl2730z-rood-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nLr schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Misschien doe ik iets verkeerd hoor, maar ik vind dat eigenlijk alles toch wel heel erg vloeiend loopt.

Heb een https://tweakers.net/pric...q-xl2730z-rood-zwart.html
Als de specs op tweakers kloppen heeft die van jou ook een 40-144Hz range.
Die van mij is van de eerste generatie dus heeft daar een beperking. En wilde ook perse IPS en geen TN hebben. Dus dan is er niet zo veel keuze :) Maar verder bevalt het scherm super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:17
Gebruikt iemand van jullie een aftermarkt koeler bv een kraken 10g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat zou Enhance Sync moeten zijn. Andere opties zijn FRTC welke je twee fps lager zet dan de max van de monitor of een programma zoals bijvoorbeeld Rivatuner om de fps te kappen net onder de max van de monitor.

Wat je ook nog wil doen is de FreeSync range verruimen door overklokken en onderklokken van de monitor, daarmee zou je dan ook LFC kunnen krijgen, iets wat de monitor standaard niet kan door de beperkte range.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maus3142 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:19:
Gebruikt iemand van jullie een aftermarkt koeler bv een kraken 10g
Ik heb er een lang op mijn 290X gebruikt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Hebben jullie ook veelvuldig crashes met een zwart scherm, reboot noodzakelijk, als je met Wattman aan de gang gaat door bv 50% powertune en HBM2 OC? Heb al wat zitten schuiven met ongedeelde PCIE rail aansluitingen,, maar helemaal weg krijg ik dit niet.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edward2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:30:
Hebben jullie ook veelvuldig crashes met een zwart scherm, reboot noodzakelijk, als je met Wattman aan de gang gaat door bv 50% powertune en HBM2 OC? Heb al wat zitten schuiven met ongedeelde PCIE rail aansluitingen,, maar helemaal weg krijg ik dit niet.
Hmm ja ik heb nog wel eens crashes (1 BSOD per 3 dagen ofzo en soms crashen games naar desktop) maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dat door de Vega kaart komt. Ik heb het idee dat er in mijn Ryzen OC ook nog iets niet helemaal lekker zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Blaat schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Hmm ja ik heb nog wel eens crashes (1 BSOD per 3 dagen ofzo en soms crashen games naar desktop) maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dat door de Vega kaart komt. Ik heb het idee dat er in mijn Ryzen OC ook nog iets niet helemaal lekker zit...
edward2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:30:
Yup, en de zwarte schermen komen wel degelijk van de kaart af. Heb ze zeer regelmatig gehad. Inmiddels heb ik een profiel gevonden waarbij in ieder geval de zwarte schermen voorbij zijn. Ben je aan het undervolten ? Ik vermoed dat het toch daar in zit.

BSOD nog niet gehad, laatste keer viel mijn PC gewoon uit, waarna de settings van WattMan weg waren dus ik ga er van uit dat het ook van mijn videokaart af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Soms kan je bepaalde uitgeschakelde delen van een GPU unlocken, is het mogelijk om bij Vega 64 er niet een zooi uit te schakelen?
Voor het geval waarom ik een 64@56 zou willen draaien is vanwege incompetente ref koeler, kan later naar water om alles ingeschakeld te hebben en misschien zijn er dan wat driver updates geweest die duidelijk een gat trekt tussen 56 en 64.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Razkin Dan kun je beter clocks verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Of voltage beetje omlaag schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Lagere clocks en lagere gpu spanning maakt de 64 nauwelijks sneller dan een 56 terwijl die 100W(systeem) meer verstookt. Althans zo komt het naar voren in https://www.hardwareluxx....im-undervolting-test.html
Het stroomverbruik maakt me weinig uit, het is vooral de extra warmte die de ref koeler dient af te voeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 17:05

Apoca

Array Technology Industry

Ik lees her en der dat de backplate niet echt een functionele functie heeft m.b.t. connectie tot de board en afvoer van warmte gezien er geen connectie is. Nu las ik op gamersnexus dat er een voordeel in temperatuur te behalen valt bij verwijderen van de plate, zijn der mensen die dit hands-on getest hebben misschien hier?

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 29-08-2017 17:51 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Poosje geleden mijn RX Vega 64 Liquid Edition terug naar scan.co.uk gestuurd vanwege het lawaai aan de molex aansluiting. Vandaag is die terug genomen en hebben ze het aankoopbedrag vergoed. Beetje jammer dat de kaart niet wilden omruilen voor een nieuwe zodra het stock is, nu moet ik ~30 pond extra betalen om een nieuwe te kopen.

https://www.scan.co.uk/pr...boost-945mhz-hbm2-dp-hdmi

"due tomorrow". Maar zien hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
MrVegeta schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:59:
Poosje geleden mijn RX Vega 64 Liquid Edition terug naar scan.co.uk gestuurd vanwege het lawaai aan de molex aansluiting. Vandaag is die terug genomen en hebben ze het aankoopbedrag vergoed. Beetje jammer dat de kaart niet wilden omruilen voor een nieuwe zodra het stock is, nu moet ik ~30 pond extra betalen om een nieuwe te kopen.

https://www.scan.co.uk/pr...boost-945mhz-hbm2-dp-hdmi

"due tomorrow". Maar zien hoe dat afloopt.
Had je 'm teruggestuurd voor RMA? Of teruggestuurd om je geld terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
EK waterblock on Vega

[ Voor 59% gewijzigd door winwiz op 29-08-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Iemand hier de 64 al getest in bios 2? Uit eerdere reviews haal ik dat de performance nagenoeg gelijk is maar stuk minder qua verbruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 17:05

Apoca

Array Technology Industry

Best nette video, ook goed om te zien dat het EK block ook goed werkt op de "unmolded chip". Althans dat dacht ik wel te kunnen zien dat zijn VEGA 64 een versie was met losse dies :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het is zeer zeker iets om over na te denken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ascari
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 10:04
Heb op mijn 64 sinds vorige week dinsdag al een waterblok gemonteerd. Ziet er echt vet uit en temps zijn schitterend. Komt nooit boven de 40°C op Balanced mode.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SHfNfRd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oa3iQIw.jpg

Ziet er in het echt wel beter uit.

Ben, doordat ik de luchtkoeler er heb afgehaald, te weten gekomen dat Sapphire zo te zien molded packages op hun kaarten gebruikt. Veel gemakkelijker om de oude koelpasta er af te halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7rzPO95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Blaat schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Ik merk helaas dezelfde dingen, random crashes (soms 3x per dag zonder dat ik iets speciaals doe). Ook zonder OC op mijn Ryzen systeem, daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Furmark doet hij prima, ik vind het maar raar.

Heb nu mijn voeding van single rail naar normaal gezet, kijken of dit gaat helpen.

Waar ik mij aan erger is dat na een crash ook alle watman settings weer vergeten zijn, alleen bij een schone shutdown onthoud hij deze.

De crashes komen vaker voor als ik video kijk wat hardware acceleratie gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-08-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 01:32:
[...]

Ik merk helaas dezelfde dingen, random crashes (soms 3x per dag zonder dat ik iets speciaals doe). Ook zonder OC op mijn Ryzen systeem, daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Furmark doet hij prima, ik vind het maar raar.

Heb nu mijn voeding van single rail naar normaal gezet, kijken of dit gaat helpen.

Waar ik mij aan erger is dat na een crash ook alle watman settings weer vergeten zijn, alleen bij een schone shutdown onthoud hij deze.

De crashes komen vaker voor als ik video kijk wat hardware acceleratie gebruikt.
Ik merk ook vooral dat wanneer ik aan het browsen ben en bijvoorbeeld Facebook open heb staan (Chrome) mijn beide schermen ook regelmatig bevriezen en na een paar seconden weer door gaan, heb ook even gekeken in belasting van het systeem maar dat is het niet. Deze kuren heb ik pas sinds de Vega.

Geluid gaat overigens wel gewoon rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
nLr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Ik merk ook vooral dat wanneer ik aan het browsen ben en bijvoorbeeld Facebook open heb staan (Chrome) mijn beide schermen ook regelmatig bevriezen en na een paar seconden weer door gaan, heb ook even gekeken in belasting van het systeem maar dat is het niet. Deze kuren heb ik pas sinds de Vega.

Geluid gaat overigens wel gewoon rustig verder.
alle oude driver(resten) weggespoeld?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

foppe-jan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

alle oude driver(resten) weggespoeld?
Zou je wel zeggen, met DDU.

Echter ga ik van de week wel even windows opnieuw installeren om dat in ieder geval uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foppe-jan
nLr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Zou je wel zeggen, met DDU.

Echter ga ik van de week wel even windows opnieuw installeren om dat in ieder geval uit te sluiten.
Hm. Tja, ik ga het straks (wrsch morgen) merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

nLr schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

[...]

Inmiddels heb ik een profiel gevonden waarbij in ieder geval de zwarte schermen voorbij zijn. Ben je aan het undervolten ? Ik vermoed dat het toch daar in zit.

BSOD nog niet gehad, laatste keer viel mijn PC gewoon uit, waarna de settings van WattMan weg waren dus ik ga er van uit dat het ook van mijn videokaart af kwam.
Nee, wel geprobeerd, maar toen kwamen de zwarte schermen helemaal snel. Ik blijf nu van powertune af en alleen V-ram op 1075/1080, dat levert ook het meeste op, en het is stabiel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

carlpls schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Had je 'm teruggestuurd voor RMA? Of teruggestuurd om je geld terug te krijgen?
Mjah, had 'um teruggestuurd met de vraag voor een refund als die niet meer geleverd kon worden. Dus op zich geef ik ze geen ongelijk. Maar ik heb direct een pre-order ingeschoten en we gaan het gewoon weer proberen.

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste