There are no secrets, only information you do not yet have
Het was inderdaad een onderhoudende serie maar de wending die ze met het verhaal namen vond ik uiteindelijk flink tegenvallen. Een tweede seizoen zou leuk zijn maar als dit niet gebeurt zou ik het ook niet erg vinden.Donstil schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:02:
Ik vind dat eigenlijk wel wat veel credits voor Altered Carbon. Ja het is heel tof gemaakt maar om nou te zeggen dat er niets is met zoveel diepgang? Dan kijk je echt de verkeerde series hoor.
Ik vond persoonlijk het verhaal zelfs best wel matig en vraag mij af wat er van over was gebleven als het toffe sausje er niet overheen zou zitten.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik heb jaren weinig tv gekeken en heb nu genoten van Fringe, X-Files, Stranger Things en dus alternated carbon. Mocht je nog een tip voor mij hebben, ik heb nu in het juiste topic mijn vraag gesteld: Verwijderd in ""Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic"Donstil schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:02:
Ik vind dat eigenlijk wel wat veel credits voor Altered Carbon. Ja het is heel tof gemaakt maar om nou te zeggen dat er niets is met zoveel diepgang? Dan kijk je echt de verkeerde series hoor.
Ja dat was ook het eerste waar ik over begon te twijfelen toen ik die 3 afleveringen van Stargate Origins zag. In de eerste film is Catherine toch ook verbaasd over de werking van de symbolen en het openen van de gate?Raven schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:30:
[...]
[...]
Is Sanctuary ook niet zo begonnen? Met van die korte web-ep's.
Er is i.i.g. al afgeweken van de verhaallijn uit de eerste SG-serie, tenzij mijn geheugen mij in de steek laat
spoiler:Catherine stapte toch pas in The Torment of Tantalus voor het eerst door de gate?
En hebben we ook niet meerdere afleveringen gehad van Stargate waarbij het onmogelijk was om de poort te openen door het gebrek aan een stroombron? Nu weten we dat het ook handmatig kan, gesteund door een stroompje van ca 14 Volt

Ach ja...lekker kort vermaak
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Haha. Mja ik zat ook al van "huh? is dat genoeg?"Joarie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:05:
[...]
Ja dat was ook het eerste waar ik over begon te twijfelen toen ik die 3 afleveringen van Stargate Origins zag. In de eerste film is Catherine toch ook verbaasd over de werking van de symbolen en het openen van de gate?
En hebben we ook niet meerdere afleveringen gehad van Stargate waarbij het onmogelijk was om de poort te openen door het gebrek aan een stroombron? Nu weten we dat het ook handmatig kan, gesteund door een stroompje van ca 14 Volt![]()
Ach ja...lekker kort vermaak
Maar sowieso is het allemaal te kort. Star Gate leent zich niet voor 8 minuten afleveringen. En wat ze hebben laten zien was ook niet bepaald hoogstaand of vol interessante karakters of verhaal.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat had ik wel gehoopt... Maar weinig nieuws tot nu toe daarover... In Scandinavie is het al in Augustus uitgezonden (via een Scandinavische-only-streaming dienst), dus ik hoop dat we niet te lang meer hoeven te wachten!Xepos schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:14:
Okkupert seizoen 1 stond op Netflix zou seizoen 2 dan ook niet snel volgen?
Trailer: http://www.imdb.com/list/.../videoplayer/vi3167729689
Lost in Space
IMDB: Lost in Space (TV Series 2018– )
A remake of the 1960s sci-fi series about a family struggling for survival in outer space
Blarp! Get back here! Oh wacht, dat was de vorige remake in filmvorm met gigantisch open eindePaulus07 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:44:
Ziet er interessant uit:
Trailer: http://www.imdb.com/list/.../videoplayer/vi3167729689
Lost in Space
IMDB: Lost in Space (TV Series 2018– )
A remake of the 1960s sci-fi series about a family struggling for survival in outer space
IMDB: Lost in Space (1998)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
EDIT: Interessanter nieuws is dat Amazon nog meer sci fi zal brengen naast Snow Crash en Ringworld. Jeff Bezos himself kondigde de TV serie aan van Iain M Bank's Consider Pheblas:
Deadline - Culture Book ‘Consider Phlebas’ Getting TV Series Adaptation At Amazon By Plan B and Dennis Kelly
[ Voor 63% gewijzigd door algalid op 22-02-2018 00:50 ]
Nou ja aangenaam, die kwamen ook out of the blue ineens aanlopen. Zijn er volgende week in de seizoensfinale ook bij.CCJJVV schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 01:56:
spoiler:Ik was na de laatste episode van strike back aangenaam verrast dat Damian Scott(Sullivan Stapleton) en Michael Stonebdrige( Philip Winchester) terug kwamen, ben benieuwd hoelang ze blijven.
Ben benieuwd of het nog terugkomt.
Is nog wel vermakelijk, maar echt best is deze reboot ook niet.
Bewust een beetje langzaam mee gedaan, maar nu toch de allerlaatste Longmire gekeken.
Was een topserie!
[ Voor 8% gewijzigd door sambalbaj op 23-02-2018 18:55 ]
Nou, ik heb ze gezien.zeroday schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:25:
[...]
ander genre: Babylon Berlin
ook erg goed gedaan.
De sfeer en de opzet waren erg goed, alleen kreeg ik tegen het einde het gevoel dat ze in tijdsnood kwamen.
Sowieso begreep ik niet helemaal waarom ze over 2 seizoenen spreken ( 16 afleveringen in krap 2 maanden)
Het had 'smaller' in verhaal, of langer in afleveringen moeten zijn.
Een karakter opbouwen in 10 afleveringen, en die dan laten vermoorden ... had hem dan meer credits gegeven, en de opbouw naar zijn moord wat spannender gemaakt.
Maar overall, ik heb er van genoten, en wil daar best meer van zien, zulke series
Momenteel met Casa de papel bezig, Ook al een mooie doordachte serie ( iig tot afl. 8 )
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 23-02-2018 20:08 ]
Verwijderd
The Expanse is toch een netflix original? Ik vermoed dat er elke week een episode komt van deze serie redelijk snel na het uitkomen van de aflevering op Syfy zelf?algalid schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:59:
The Expanse seizoen 3 komt op 11 april uit op Syfy, ik denk dat het al 2019 is voor Netflix het in handen krijgt, er zitten heel wat maanden tussen
Het is niet een Netflix 'original' toch?Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:55:
[...]
The Expanse is toch een netflix original? Ik vermoed dat er elke week een episode komt van deze serie redelijk snel na het uitkomen van de aflevering op Syfy zelf?
Verwijderd
In Nederland wel meen ik, zie http://deadline.com/2016/...aming-netflix-1201834745/
Maar je hebt netflix original (zelfgemaakt) en netflix original (aangekocht) en nu dus kennelijk ook netflix original (aangekocht voor buiten Amerika zoals in de link staat). Maar meestal zijn de aangekochte de dag na uitzending in Amerika hier op netflix te vinden, net als lucifer e.d. , alleen weet ik niet meer of seizoen 1 en 2 ook zo beschikbaar kwamen, volgens mij niet.
Maar ik denk dat hij wel voor 2019 online staat.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 15:02 ]
- Syfy: 1 februari 2017
- Netflix: 8 september 2017
Dus dan zit er mss toch een kans in net voor het eind van het jaar:
- Syfy: 11 april 2018
- Netflix: 16 of 23 november 2018
(Fijn trouwens dat dit topic bestaat. Ik ontdek zoals gewoonlijk de dingen weer veel te laat
Verwijderd
Ik vermoed van wel, het hele verhaal is afgerond met seizoen 1, in seizoen 2 gaat waarschijnlijk een nieuwe acteur de hoofdrol vertolken (een andere sleeve). Er zijn meen ik verder geen openstaande punten. Heb zelf trouwens ook het boek gelezen (deel 1 van 3) en dat is identiek aan de netflix serie, al is het boek beter omdat er geen zus inzit, maar een oude kamaraad en dat past beter in het verhaal, de bad guy is in het boek ook beter en in de netflix serie meer een cartoon karakter en het hotel is ook flink beter in het boek.Sveninho schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:24:
Aan hen die Altered Carbon hebben gevolgd; Ben ik de enige die nog steeds met een hoop raadsels zit?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 17:39 ]
Tot zover had ik het verhaal wel begrepen ja helemaal gezien de afloop, maar een aantal vragen die ik bijvoorbeeld nog heb zijn;Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:36:
[...]
Ik vermoed van wel, het hele verhaal is afgerond met seizoen 1, in seizoen 2 gaat waarschijnlijk een nieuwe acteur de hoofdrol vertolken (een andere sleeve). Er zijn meen ik verder geen openstaande punten. Heb zelf trouwens ook het boek gelezen (deel 1 van 3) en dat is identiek aan de netflix serie, al is het boek beter omdat er geen zus inzit, maar een oude kamaraad en dat past beter in het verhaal, de bad guy is in het boek ook beter en in de netflix serie meer een cartoon karakter en het hotel is ook flink beter in het boek.
Takeshi z'n zus verteld dat zij achter het veraad zat, maar ik heb nooit duidelijk begrepen waarom precies. Ja die (ben der naam kwijt) wilde een einde maken aan het eeuwige leven (DHF??) en zuslief zag er geld in, maar verder????
Of moet ik nu echt gaan wachten op het 2e seizoen?
Weet niet of ik dit nog een ronde volhou hoor.
Verwijderd
De boom heeft niet veel betekenis, is vooral een relikwie dat zeldzaam en waarschijnlijk onbetaalbaar is, dus dat vinden de rijken mooi en willen ze mee pronken. De boom heeft in het boek ook geen betekenis, alleen dat hij mooie geluiden maakt en er mooi uitziet.
De rest kan je denk ik hier wel uithalen (in deze link zitten wel big spoilers van seizoen 1):
http://www.looper.com/109...altered-carbon-explained/
Ik vermoed dat seizoen 2 echt een nieuw verhaal is, maar ik moet het boek nog lezen, maar als ik het zo heb begrepen is dat gewoon een nieuw deel, althans dat geeft iemand op youtube aan die alle boeken gelezen heeft en het boek vergeleek met de serie.
Op youtube kan je trouwens ook wel de uitleg vinden ,maar ik denk dat je met bovenstaande link wel veel vragen beantwoord krijgt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 19:04 ]
Daarvoor heb ik Sonarr, ga niet tot eind dit jaar is wachten.algalid schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:41:
Ik heb het nog eens nagekeken en ik vond het volgende voor seizoen 2:
- Syfy: 1 februari 2017
- Netflix: 8 september 2017
Dus dan zit er mss toch een kans in net voor het eind van het jaar:
- Syfy: 11 april 2018
- Netflix: 16 of 23 november 2018

Oscar Wilde
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het enige open eind aan AC isSveninho schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:24:
Aan hen die Altered Carbon hebben gevolgd; Ben ik de enige die nog steeds met een hoop raadsels zit?
(Fijn trouwens dat dit topic bestaat. Ik ontdek zoals gewoonlijk de dingen weer veel te laat)
Maar verder; nee hoor alles is beantwoord. De vraag die jij stelt in het spoiler blok is meer gewoon om de boel bijelkaar te knopen dan iets anders. Het is niet significant voor het verhaal (of om het te begrijpen)
Is een serie die redelijk goed in beeld brengt het onstaan van de PC tot aan de eerste zoekmachines met alles wat daarbij zoal bij komt kijken zoals familie levens, individuele karakters, egotrippers en met een uitstekende cast.
Voor de tweaker die die jaren heeft meegemaakt geeft dit aardige flashbacks.
Wellicht een van de beste series sinds jaren en écht een must voor een echte Tweaker!!!
[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 28-02-2018 10:48 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
De hoofdrolspeelster is aardig voor de ogen voor de rest een erg magere serie imho.
Dat is een goeie, maar ik heb daar een theorie bij.Notna schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:52:
[...]
Het enige open eind aan AC is
spoiler:Welke sleeve Kovach nu verder in gaat.
Maar verder; nee hoor alles is beantwoord. De vraag die jij stelt in het spoiler blok is meer gewoon om de boel bijelkaar te knopen dan iets anders. Het is niet significant voor het verhaal (of om het te begrijpen)
De rest is natuurlijk speculatie. We gaan het meemaken.
Ik heb me er met pijn en moeite doorheen moeten slaan. Het einde vond ik helemaal te gek voor woorden.snah001 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:47:
Zo, deze week de laatste aflevering van "Halt and Catch Fire" kijken.
Is een serie die redelijk goed in beeld brengt het onstaan van de PC tot aan de eerste zoekmachines met alles wat daarbij zoal bij komt kijken zoals familie levens, individuele karakters, egotrippers en met een uitstekende cast.
Wellicht een van de beste series sinds jaren en écht een must voor een echte Tweaker!!!
'Really? Na alle pijn en moeite?' Dacht ik bij mezelf.
With that being said;
The 100 heeft eindelijk een datum! 24 April mag ik weer genieten van onze Wanheda!

[ Voor 8% gewijzigd door Sveninho op 28-02-2018 15:20 ]
Dat is al een tijdje bekend hoor.... Jason Rothenberg moet zich al een paar weken inhouden om de trailer niet vrij te geven, dat mocht van de studio nog niet.... In plaats daarvan stuurt hij steeds bts images de wereld in van de castSveninho schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:07:
With that being said;
The 100 heeft eindelijk een datum! 24 April mag ik weer genieten van onze Wanheda!
Wat wel heel vreemd is: Jason noemt Zach McGowan nog steeds, en die zie je ook regelmatig langs komen in twitters van Eliza Taylor. Terwijl King Roan toch echt dood ging in S4, en zijn imdb zegt ook niks over dit jaar.
Ik heb me 'semi-bewust' afgesloten van series die in het najaar zijn gestopt en in het voorjaar pas weer beginnen. Geeft me wat rust lol.AcidBurn schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:54:
[...]
Dat is al een tijdje bekend hoor.... Jason Rothenberg moet zich al een paar weken inhouden om de trailer niet vrij te geven, dat mocht van de studio nog niet.... In plaats daarvan stuurt hij steeds bts images de wereld in van de castJe bent niet de enige die zich er erg op verheugd, ik wil ook graag weten hoe het verder gaat.
Wat wel heel vreemd is: Jason noemt Zach McGowan nog steeds, en die zie je ook regelmatig langs komen in twitters van Eliza Taylor. Terwijl King Roan toch echt dood ging in S4, en zijn imdb zegt ook niks over dit jaar.
Soms klik ik vooruit in Sonarr en zie je nog eens wat staan.
Misschien krijgen we een resurrection?
De echte tweaker heeft die serie al een aantal maanden geleden 'uitgekeken'snah001 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:47:
Zo, deze week de laatste aflevering van "Halt and Catch Fire" kijken.
Maar goed, soms kun je niet alles direct zien. Zo zag ik van de week ineens 'Schitts Creek' .. blijken er al 4 seizoenen te zijn .. grappig
Good Girls, net nieuw, ook leuke basis, maar benieuwd of het niveau van de pilot blijvend gehaald kan worden
Unreal net hier naar de bittenbak, S2 kon niveau S1 niet halen, serie veels te braaf en dus nah .. S3 zal weer hetzelfde zijn .. relatie problemen, nervous breakdown, en dingen die mis gaan op directie vlak .. tsja.. mark my words
[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 01-03-2018 07:37 ]
Het is wel opletten voor een paar dramatische verzinsels. Er vallen links en rechts extra doden, wat heroïsche verzonnen acties en voor maximaal effect zijn plaatselijke Afrikaanse en Midden Oosterse helden vervangen door een meer "relatable" Amerikaan

[ Voor 4% gewijzigd door algalid op 03-03-2018 20:49 ]
Verwijderd
Aflevering 1 van seizoen 3 staat inmiddels ook op netflix, heerlijk.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:18:
Ash vs Evil Dead seizoen 3! Was weer ouderwets genieten.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Worst op 03-03-2018 22:53 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Valt dat de producers te verwijten als Black Lightning gewoon van een stripverhaal komt? Als je naar het origineel kijkt hoe zit die gast er dan uit?sig69 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 01:35:
Black Lightning... wat slecht. Een zonnebril en wat teveel gouden mascara en dan herken je elkaar niet? Kom op zeg.. Wat denken die producers/regisseurs, dat we alles met superhelden maar opvreten? Dit was voor mij echt de druppel, shift + delete
Zelfde geldt voor The Flash, Arrow, etc..
Ik ben inmiddels gestopt met alle drie omdat de houdbaarheidsdatum overstreken is. De verhaallijnen doen er voor mij niet toe en ze gaan door omdat het een goede franchise is. Daar trap ik niet meer in ;0
Black Lightning vond ik wel een erg slap aftreksel met een ruk verhaal minder dan het wel of niet herkennen van iemand.
[ Voor 8% gewijzigd door zeroday op 04-03-2018 07:21 ]
The Vietnam War
Epic story of one of the most consequential, divisive, and controversial events in history as never told before on film. Visceral and immersive, exploring the human dimensions of the war through revelatory testimony of nearly 80 witnesses.
De 8 afleveringen duren anderhalf uur, en ik heb er nu 3 gezien, en ik ben zeer plezierig verrast over het niveau. Men kijkt als Amerikanen zeer goed naar zichzelf, en wat ze daar allemaal fout deden.
( En of ze daar wat van geleerd hebben, is een tweede
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Gisteren ontdekt, nu 2 afleveringen verder. Ik kan het zeker waarderen!Donstil schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:14:
Ik kwam op Amazon Prime Electric Dreams tegen. Blijkt een sic-fi serie te zijn met elke aflevering een ander verhaal.
Onder de acteurs bekende namen. Waaronder Steve Buscemi, Bryan Cranston en Anna Paquin.
Klinkt goed maar heeft iemand hier het gezien toevallig? De eerste afleveringen zijn inmiddels uitgezonden op de voor mij volledig onbekende zender STAN (Aan het font te zien heeft het iets met Starz te maken)
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Vond het wel erg veel gemeen hebben met Black Mirror, niet dat dat iets slechts is, beiden zijn best goeie series als je losse verhalen kunt waarderenDFKT schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:31:
[...]
Gisteren ontdekt, nu 2 afleveringen verder. Ik kan het zeker waarderen!
Insert vies grapje hier
Black Mirror niet gezien. Misschien maar op het lijstje voor na Electric DreamsBlerp schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:39:
[...]
Vond het wel erg veel gemeen hebben met Black Mirror, niet dat dat iets slechts is, beiden zijn best goeie series als je losse verhalen kunt waarderen
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Sveninho schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:03:
spoiler: The 100Ik wil weten die dat kind is van de final episode!!!
Misschien krijgen we een resurrection?
Maddie, een nightblood kind dat Praimfaya heeft overleefd (waarschijnlijk vanwege nightblood), daarna Clarke tegen is gekomen en vervolgens hebben die 2 een moeder/dochter relatie opgebouwd in de 6 jaar die verstreken is.
S5 zal zowieso een soort van reboot zijn, want nu hoort Clarke bij de grounders die een ruimteschip zien landen. De serie begon met hetzelfde punt, maar dan met het uitgangspunt van het ruimteschip als de "good guys".
Mwah 'duidelijk' wil ik het niet noemen. Er gebeurde mij te veel op dat moment.AcidBurn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:16:
[...]
spoiler:Wie dat kind is, wordt in de laatste paar minuten van de s4 finale wel duidelijk toch?
Maddie, een nightblood kind dat Praimfaya heeft overleefd (waarschijnlijk vanwege nightblood), daarna Clarke tegen is gekomen en vervolgens hebben die 2 een moeder/dochter relatie opgebouwd in de 6 jaar die verstreken is.
S5 zal zowieso een soort van reboot zijn, want nu hoort Clarke bij de grounders die een ruimteschip zien landen. De serie begon met hetzelfde punt, maar dan met het uitgangspunt van het ruimteschip als de "good guys".
Misschien dat ik de laatste ep nog eens erbij pak.
April, ben je er al?
Hier ook aan de gang met Schitt's Creek .. geweldig .. dat ik die dik 3 seizoenen heb overgeslagen
Yepzeroday schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:52:
iemand 'The Good Girls' al ontdekt?
Hier ook aan de gang met Schitt's Creek .. geweldig .. dat ik die dik 3 seizoenen heb overgeslagen
Tijntje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:45:
De eerste aflevering gezien van IMDB: Good Girls (TV Series 2018– ) en heb me prima vermaakt. Nu is het uiteraard ook geen straf om naar Christina Hendricks te kijken.
Manhunt: Unabomber (2017–) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14 Toffe serie met 8 episodes. Goed verhaal en ook goed in beeld gebracht en acteerwerk. aanrader | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Gisteren de eerste aflevering gekeken.
Beviel me goed, ben benieuwd naar de volgende afleveringen
Al gaat het over Brabant. Dit is toch een topic voor Buitenlandse TV seriesNoppesnada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:40:
IMDB: Fenix (TV Mini-Series 2017)

Volgens mij is er geen topic voor Nederlandsgesproken series?Geteisem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Al gaat het over Brabant. Dit is toch een topic voor Buitenlandse TV series
Oscar Wilde
Kwestie van aanmaken en t kan wel in het Netflix topicRaven schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:21:
[...]
Volgens mij is er geen topic voor Nederlandsgesproken series?
Eventueel kan je ook nog Ironfirst, Luke Cage en Daredevil kijken voor je met The Defenders begint
Misschien gaat het over het belgische/vlaamse brabant dan is het wel buitenlandGeteisem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Oeps, mijn fout. Hoewel Brabant voor mensen "boven de rivieren" buitenland lijkt (kom zelf uit Brabant overigens).Geteisem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Zelf Hagenees die al > 6 jaar in Brabant woont. Dus voor mij hoort het tegenwoordig wel bij NederlandNoppesnada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:36:
[...]
Oeps, mijn fout. Hoewel Brabant voor mensen "boven de rivieren" buitenland lijkt (kom zelf uit Brabant overigens).
Ik zal het wel gaan kijken, maar om eerlijk te zijn vond ik S1 niet erg goed. Het was te traag, te weinig actie en teveel gelul. Zeker als je het vergelijkt met Luke Cage, Daredevil en The Punisher.Raketje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:24:
Donderdag word zo te zien het hele 2e seizoen van Jessica Jones gereleased, mocht je de serie nog niet volgen kijk eerst jessica jones seizoen 1, dan S1 van the defenders (zit ze in) en dan S2 van Jones.
Eventueel kan je ook nog Ironfirst, Luke Cage en Daredevil kijken voor je met The Defenders begint
Overigens vond ik Iron Fist nog slechter dan Jessica Jones, simpelweg vanwege de acteerprestaties van de hoofdrolspeler.
Nr 15 was weer een slechte naar mijn idee. Haal je eindelijk Jay Garrick en Jessie Quick weer eens van stal, is het voor een cameo. Er kan zoveel meer met die figuren, Vooral het gebruik van Garrick was nutteloos imo.
En de enige reden dat Jessie terugkwam was uiteindelijk om Harrison Wells wat meer diepte te geven, wat hij helemaal niet nodig heeft. Ze hadden zoveel meer met flashtime kunnen doen, dit kwam over als een filler aflevering.
Had hem een tijdje terug al gezien en was ook onder de indruk zeker als je bedenkt dat het een Discovery productie is.Paulus07 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:23:
Genereer je eigen UBB code review
Manhunt: Unabomber (2017–) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14 Toffe serie met 8 episodes. Goed verhaal en ook goed in beeld gebracht en acteerwerk. aanraderMeer mensen deze gezien?
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Voor de liefhebbers van Gangsters/Rap/Comedy :Atlanta!
FCG
Ah weer begonnen, die volg ik ook. Leuke serie.
Ik ben nu bij seizoen 2 en ik vind het een erg toffe serie. Ze hebben de sfeer van de tweede en derde film heel goed kunnen overnemen. Hierdoor is het een heel vermakelijke serie met veel humor, gore en een vermakelijk verhaal. Wat mij betreft een aanrader.
Is mijn favoriet, aflevering van vorige week was weer hilarisch goor. Afleveringen zijn veel te kort.Azer schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:07:
Vorige week begonnen met het kijken van Ash vs Evil Dead. Ik kwam hem per toeval tegen op Netflix, want hoewel ik vroeger enorm van de films heb genoten wist ik helemaal niet dat er tegenwoordig een serie van was.
Ik ben nu bij seizoen 2 en ik vind het een erg toffe serie. Ze hebben de sfeer van de tweede en derde film heel goed kunnen overnemen. Hierdoor is het een heel vermakelijke serie met veel humor, gore en een vermakelijk verhaal. Wat mij betreft een aanrader.
Bedankt voor de tip. Hilarisch!Paulus07 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:29:
IMDB: Jean-Claude Van Johnson (TV Series 2016–2017)
Deze zitten kijken. was goud
Des te beter als je z'n oude films kent
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
De eerste helemaal gekeken, de andere 3 doorheen geskipt. Het hele gedoe met Damien Darhk interesseert me geen moer. Aanvulling van John Constantine was leuk, maar lijkt slechts een guest star te zijn.
Zari interesseert me ook niks als aanvulling. Kan niet zeggen dat ik het derde seizoen echt goed vind.
Wat mij betreft mogen ze er een eind aan breien. Zou alleen zonde zijn van Caity Lotz en Maisie Richardson.
* Raven ookJoarie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:21:
Ok, ik was een beetje sceptisch maar uiteindelijk hebben ze Stargate Origins naadloos aan de originele film Stargate weten te plakken. Er waren een paar Deus Ex Machinas voor nodig maar het werkt.
Eerst dacht ik, het verhaal klopt niet met wat we van SG-1 en de film ervoor kennen, maar na de laatste ep hebben ze het toch zo gedaan dat het lijkt alsof het toch nog overeenkomt
Oscar Wilde
Ik baal wel dat ze Constantine toen hebben gecancelled, waren niet hoogstaande eps maar Constantine hoort gewoon zijn eigen serie te hebben. Er zijn al zo weinig bovennatuurlijke series..038Zwolle schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:01:
Vond de aflevering met Constantine een van de betere die ik gezien had. De afleveringen daarna kakt het weer in idd helaas. Ik kijk meestal LoT, Flash en Arrow terwijl ik wat anders doe. Bijvoorbeeld SB met Fifa of tijdens het eten
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Constatine krijgt een CW animatie serieNitai schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:41:
[...]
Ik baal wel dat ze Constantine toen hebben gecancelled, waren niet hoogstaande eps maar Constantine hoort gewoon zijn eigen serie te hebben. Er zijn al zo weinig bovennatuurlijke series..
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja, het komt aardig overeen, een convenient memory whipe zorgt er natuurlijk voor dat je alles min of meer ongedaan kan maken om alsnog vrij fris te beginnen in de film.Raven schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:10:
[...]
* Raven ook
Eerst dacht ik, het verhaal klopt niet met wat we van SG-1 en de film ervoor kennen, maar na de laatste ep hebben ze het toch zo gedaan dat het lijkt alsof het toch nog overeenkomt
Maar er zijn wel toffe overeenkomsten, die dude die de gate schoon maakte in het begin en naar de stad gestuurd werd om hun leider te worden (okay, hij loopt daar gewoon binnen en zegt "ik ben nu jullie leider, deal with it?", Kasuf, dat is ook de leider van het volk in de film. Die zijn dochter aan Daniel geeft
En Catherine is natuurlijk ook altijd al onderdeel van de serie geweest.
Ik moet wel zeggen, holy crap wat een low budget gedoe was dit zeg

Mijn hemel, als je zegt dat dit een studieproject voor een derderangs filmschool was zou je het zo geloven

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 12-03-2018 16:05 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Maar verder; inderdaad ja.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Voegt het nu echt wat toe? Ik heb het nog niet gezien, ik twijfel, ik gruwel namelijk van korte episodes en dat hele low budget waar iedereen het over heeft. Ik vermoed dat ik mijzelf gewoon pijn ga doen door het te bekijken?Spike_wolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:03:
Ik moet wel zeggen, holy crap wat een low budget gedoe was dit zeg
Mijn hemel, als je zegt dat dit een studieproject voor een derderangs filmschool was zou je het zo geloven
Of is het wel de moeite waard?
Ik geloof dat dit het is, dit verhaal is afgerond dus ik verwacht niet dat ze hier verder nog wat mee willen. Dus belangrijker dan het is gaat het niet worden. Is het belangrijk? Nee, je kunt dit hele gebeuren in een paar zinnen samenvatten en dan weet je genoeg. Ik had dit liever beter uitgewerkt gezien in een boek ofzo, dat had waarde kunnen hebben, maar dit is min of meer zonde van je tijd. Niet veel tijd, want alles bij elkaar zijn het 10 afleveringen van gemiddeld een kwartier, maar als je krap in je tijd zit zou ik het gewoon overslaan en de spoiler lezen om te weten hoe en watVerwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:47:
[...]
Voegt het nu echt wat toe? Ik heb het nog niet gezien, ik twijfel, ik gruwel namelijk van korte episodes en dat hele low budget waar iedereen het over heeft. Ik vermoed dat ik mijzelf gewoon pijn ga doen door het te bekijken?
Of is het wel de moeite waard?
Pa vindt de Stargate.
Skip forward 10 years: Pa en Cat doen onderzoek naar het ding, weten eigenlijk nog 0,0.
Er wandelt ineens een nazi hun loods binnen met een notitieboekje met alle info over hoe de gate werkt.
De Nazi's starten hem en voeren een adres in dat ze gevonden hebben.
Nazi gooit pa er door en stapt er achteraan.
Cat over de zeik, start de gate opnieuw en gaat er met haar vriend en een buddy achteraan.
Nazi weet met behulp van de vertaal skills van pa de eigenaar van de gate te paaien, hij zal haar slaven leveren en zij zal hem onsterfelijk maken...
Cat en co komen de huidige slaven van big bad tegen en gaan ruzie schoppen.
Ra is onderweg.
Nazi wordt vermoord. vriendje wordt vermoord. buddy besluit daar te blijven bij de liefde die hij eindelijk gevonden heeft. buddy wordt alleen samen met liefje gebrainwashed en ze zijn nu samen guards geworden. Met volledige helm (zoals Real'c in het begin) en al.
Big bad wist het geheugen van cat en pa en commandeert Cat om de gate te blijven bestuderen en later terug te komen.
Cat en Pa zijn weer thuis en weten van niets.
Gate wordt ingepakt en naar de VS gestuurd.
The End.
Gooi daar bovenop slecht acteerwerk, sets die allemaal niet groter dan 4x4 zijn, ramen hebben met duidelijk geschilderde achtergronden er achter die een totaal ander kleurenpallet hebben dat de CGI shots van buiten die we af en toe zien. Stenen pilaren die bewegen als men er langs loopt en er uit zien alsof ze van foam gemaakt zijn en met een spuitbus goud en bruin gespoten zijn. En het plaatje is wel compleet. Hard pass tenzij je echt niets anders te doen hebt.
[Edit]
Oh ja, en de logica.. jongens.. Cat hoort aliens praten en snapt er niets van, een taal die ze nog nooit eerder gehoord heeft.. Egyptische buddy zegt dat het oud egyptisch is ze moet alleen even op de klank letten.. Oh ja, nu spreek Cat het ineens min of meer vloeiend
[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 12-03-2018 22:05 ]
Humankind… be both.
We hebben er gisteren Stargate SG1 aflevering 1 achteraan gegooid (na Origins en de film uit 1994). Daar zit die fout ook in aangezien Teal'c ook doodleuk in Engels aan het praten is bij de allereerste encounter.Spike_wolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:58:
[...]
[Edit]
Oh ja, en de logica.. jongens.. Cat hoort aliens praten en snapt er niets van, een taal die ze nog nooit eerder gehoord heeft.. Egyptische buddy zegt dat het oud egyptisch is ze moet alleen even op de klank letten.. Oh ja, nu spreek Cat het ineens min of meer vloeiend
Blijft een lastige kwestie om te tackelen in Sci-Fi en first encounters. Veelal zie je dat de uitweg gekozen wordt middels tech (universal translator) of de Babel vis
Dat was in de eerste film toch ook ongeveer zo? Sha'Re zat wat door Daniel aangewezen hiërogliefen op te lezen, zodat hij een idee kreeg hoe de klanken in de loop der jaren zijn verandert, waarna ie het kon volgen.Spike_wolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:58:
Toch wel de originele ongecensureerde versie?Joarie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:55:
[...]
We hebben er gisteren Stargate SG1 aflevering 1 achteraan gegooid
Oscar Wilde
Oh dat zal best inderdaad. Je ziet vaak genoeg dat Engels blijkbaar overal gesproken wordt of dat er een andere simpele oplossing is.Joarie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:55:
[...]
We hebben er gisteren Stargate SG1 aflevering 1 achteraan gegooid (na Origins en de film uit 1994). Daar zit die fout ook in aangezien Teal'c ook doodleuk in Engels aan het praten is bij de allereerste encounter.
Blijft een lastige kwestie om te tackelen in Sci-Fi en first encounters. Veelal zie je dat de uitweg gekozen wordt middels tech (universal translator) of de Babel vis
Maar dit "ik snap er helemaal niet van" naar luister naar dit en dit "oh nu ben ik vloeiend!" vond ik wel heel erg slecht.
Alsof een Nederlander een Belg hoort spreken en niet eens doorheeft dat het Nederlands is tot iemand zegt, hey het is gewoon Nerderlands hoor. Oh ja, nu je het zegt, nu spreek ik in hetzelfde dialect alsof ik nooit anders gedaan heb!
[Edit]
Oh dat kan wel ja. De film is al weer even geleden voor meRaven schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:06:
[...]
Dat was in de eerste film toch ook ongeveer zo? Sha'Re zat wat door Daniel aangewezen hiërogliefen op te lezen, zodat hij een idee kreeg hoe de klanken in de loop der jaren zijn verandert, waarna ie het kon volgen.
Hier was het echt, die Belg spreekt iets dat ik nog _nooit_ gehoord heb.. het is Nederlands.. oh, okay, nu spreek ik het ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Spike_wolf op 13-03-2018 09:08 ]
Humankind… be both.
Ja, dat was niet te missen in de openingsscene
Vre-se-lijk! (JJ & IF)nwagenaar schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:47:
[...]
Ik zal het wel gaan kijken, maar om eerlijk te zijn vond ik S1 niet erg goed. Het was te traag, te weinig actie en teveel gelul. Zeker als je het vergelijkt met Luke Cage, Daredevil en The Punisher.
Overigens vond ik Iron Fist nog slechter dan Jessica Jones, simpelweg vanwege de acteerprestaties van de hoofdrolspeler.
Het is dat ik er eenmaal een begin aan heb gemaakt, maar ik kom zo stroef door seizoen 2 heen!
Mee eens! Flashtime geeft zoveel ruimte om te experimenteren met de episodes en wat doen ze? Ze gebruiken het als tussen aflevering.AcidBurn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:02:
The Flash heeft soms goede afleveringen, en soms tamelijk slechte.
Nr 15 was weer een slechte naar mijn idee. Haal je eindelijk Jay Garrick en Jessie Quick weer eens van stal, is het voor een cameo. Er kan zoveel meer met die figuren, Vooral het gebruik van Garrick was nutteloos imo.
En de enige reden dat Jessie terugkwam was uiteindelijk om Harrison Wells wat meer diepte te geven, wat hij helemaal niet nodig heeft. Ze hadden zoveel meer met flashtime kunnen doen, dit kwam over als een filler aflevering.
Ook met jou ben ik het eens. Dat stukje over Caity en Maisie dan.:PAcidBurn schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:51:
Kwam erachter dat ik 4 afleveringen van Legends of Tomorrow achterliep.
De eerste helemaal gekeken, de andere 3 doorheen geskipt. Het hele gedoe met Damien Darhk interesseert me geen moer. Aanvulling van John Constantine was leuk, maar lijkt slechts een guest star te zijn.
Zari interesseert me ook niks als aanvulling. Kan niet zeggen dat ik het derde seizoen echt goed vind.
Wat mij betreft mogen ze er een eind aan breien. Zou alleen zonde zijn van Caity Lotz en Maisie Richardson.
Sinds dat Rip/Rib (hoe je het ook mag spellen) eruit is vind ik het steeds achteruit gaan eerlijk gezegd.
Mee eens! Seizoen 2 loopt momenteel ook al.jeka schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:22:
Ik heb het seizoen 1 gezien van Atlanta. Leuke serie, korte afleveringen goed geacteerd en leuk verhaal. Kijkt lekker weg.
Voor de liefhebbers van Gangsters/Rap/Comedy :Atlanta!
Daarop aansluitend is The Chi ook zeker een aanrader!
Ik heb ook gegeken. Ik twijfel nog wat ik er van moet vinden.Noppesnada schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:40:
IMDB: Fenix (TV Mini-Series 2017)
Ben benieuwd ... trailer zag er i.i.g. niet slecht uit.
http://www.imdb.com/title/tt6461812/
[ Voor 14% gewijzigd door wiemelen op 13-03-2018 16:27 ]
mja wat zal ik zeggen..wiemelen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:25:
Deception : Nieuwe serie waarin FBI samenwerkt met een "civilian consultant" ... ditmaal een goochelaar/illusionist
Ben benieuwd ... trailer zag er i.i.g. niet slecht uit.
http://www.imdb.com/title/tt6461812/
[video]
enerzijds grappig en leuk gedaan, maar de vraag is of ze niet in herhaling gaan vallen met bepaalde truuks en de wijze waarop dan een zaak opgelost gaat worden. Rode draad heeft potentie. Enerzijds ook 'erg snel' qua start, dus je moet de aflevering 1 gezien hebben om de rode draad te kunnen volgen
De vraag is eerder ‘wie niet’.Fame456 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:44:
De beste serie blijft toch echt "The Wire". Wie kent deze serie?
Helaas best wat mensen in Nederland, volgens mij ook nooit hier op tv geweest.
Verwijderd
Hij staat nu in 1080p 16:9 formaat op ziggo movies en series (hbo) , dat is wel erg tof.Fame456 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:44:
De beste serie blijft toch echt "The Wire". Wie kent deze serie?
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Trailer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7LNTrcguDaw]
Er zijn duidelijk heel wat zaken en persoonlijke visies veranderd in 6 jaar tijd, let's see what happens
Ik kijk de trailer bewust even niet maar in het begin was die serie echt helemaal niets. Is dat veranderd de afgelopen jaren of moet ik die serie lekker links laten blijven liggen?AcidBurn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:12:
Yes, eindelijk: De eerste trailer voor The 100 Season 5 is uit
[video]
Er zijn duidelijk heel wat zaken en persoonlijke visies veranderd in 6 jaar tijd, let's see what happens
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Het blijft een CW serie, dus veel (te) mooie mensen voor de situatie.
Maar waar s1 nog behoorlijk luchtig was, is dat in latere seizoenen veel harder en duisterder geworden.
S1 had ook veel behoorlijk losstaande afleveringen, s2 t/m4 hadden veel meer een rode draad.
S3 wordt algemeen beschouwd als het slechtse seizoen, s2 als het beste. s4 was ook goed te doen, werd naar het einde toe spannender. Zelf vond ik overigens niks mis met s1, anders was ik niet blijven kijken.

Ik vond de film uit '95 erg goed, is de serie een beetje van hetzelfde niveau ?Notna schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:41:
Recentelijk 12 Monkeys aan het bingen geweest. S04 wordt dit jaar gefilmd en is gelijk ook de finale. Jammer; best een leuke, paradoxale, serie. Hopelijk komt er een fatsoenlijk einde aan omdat ze alvorens het filmen al weten dat er geen hernieuwing komt.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.