Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik dus :) Afgelopen wintersport probleemloos naar de Alpen gereden. Maar vorige week op vakantie geweest en heel vaak "GPS signaal verloren" gehoord en dan reed ik niet in een tunnel of een bebost stuk, maar gewoon in het open. Maps restarten, gps aan/uit en dan deed ie t meestal wel weer. Maar onderweg erg irritant, zeker bij drukke kruispunten. Moest m'n vriendin haar maps opstarten totdat de mijne het weer deed.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor jullie beiden geldt: doe eens reset naar fabrieksintellingen.
Het is in ieder geval geen structurele softwarebug van de laatste softwareversies, anders zouden veel meer mensen (waaronder ik) er last van moeten hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Wie weet of Vodafone bij de XZ1 compact Volte ondersteund? Ik bel regelmatig vanuit m'n auto en tijdens het bellen stopt m'n internet. Opzich geen ramp ware het niet dat Flitsmeister en m'n navigatie er ook mee ophouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:14
Grooveman11 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:17:
Wie weet of Vodafone bij de XZ1 compact Volte ondersteund? Ik bel regelmatig vanuit m'n auto en tijdens het bellen stopt m'n internet. Opzich geen ramp ware het niet dat Flitsmeister en m'n navigatie er ook mee ophouden..
Volte wordt nog niet ondersteund :
https://forum.vodafone.nl...en-4g-volte-vowifi-274646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ahh jammer.. Thanks voor het nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:16
Vandaag net 1tje besteld bij Belsimpel. Normaal krijg ik die morgen binnen.
Iemand die me kan zeggen of de xz1 al op 8.1 zit of
nog op 8.0 en zullen we meteen naar Android P gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 31-07-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
Hij zit op 8.0, patchlevel 1 juni 2018. Geen idee of er iets is aangekondigd maar gezien hij met 8.0 is uitgebracht verwacht ik wel een major versie upgrade op enig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 08:50

Dxue

PSN:EvilDrunk

bij mijn z3 compact ging internet niet uit als er tijdens het opnemen/uit bellen internet actief is. nog niet uitgeprobeerd bij mijn xz2 compact (volte bij tele2, ook niet officieel ondersteund, maar werkt wel), maar als sony dat niet heeft veranderd, zou dat gewoon moeten werken (ik had toendertijd ook vodafone)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:14
Dxue schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:31:
[...]

bij mijn z3 compact ging internet niet uit als er tijdens het opnemen/uit bellen internet actief is. nog niet uitgeprobeerd bij mijn xz2 compact (volte bij tele2, ook niet officieel ondersteund, maar werkt wel), maar als sony dat niet heeft veranderd, zou dat gewoon moeten werken (ik had toendertijd ook vodafone)
Net even snel geprobeerd verbinding schakelt terug naar 3g dus lijkt niet te werken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:18

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

LeStef schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:33:
Vandaag net 1tje besteld bij Belsimpel. Normaal krijg ik die morgen binnen.
Iemand die me kan zeggen of de xz1 al op 8.1 zit of
nog op 8.0 en zullen we meteen naar Android P gaan?
En hoe bevalt het toestel? Ik zit ook te twijfelen om de XZ1 Compact te bestellen, of anders toch nog even wachten tot de XZ2 Compact iets in prijs is gedaald. Momenteel gebruik ik nog een Xperia X Performance naar volle tevredenheid. Deze is echter gevallen en daardoor beschadigd op een hoek en daardoor niet meer waterdicht... Echter noodzaak tot vervanging is er niet, maar soms is een nieuw toestel gewoon leuk :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:01
@retlaw Dan is de XZ1 Compact zeker wel een leuke vervanging, ook gezien qua prijs.

XZ2c heeft een veel boller design (vergelijkbaar met SE xperia Arc/Neo/Neo V) en is iets wat mooi vind of niet :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

J.A.477 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:01:
[...]

Net even snel geprobeerd verbinding schakelt terug naar 3g dus lijkt niet te werken helaas
net even gecheckt, op de xz2c schakelt die niet terug, maar je kan ook geen gebruik maken van mobiel internet als je aan het bellen bent. geen verschil tussen de toestellen dus

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:16
retlaw schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

En hoe bevalt het toestel? Ik zit ook te twijfelen om de XZ1 Compact te bestellen, of anders toch nog even wachten tot de XZ2 Compact iets in prijs is gedaald. Momenteel gebruik ik nog een Xperia X Performance naar volle tevredenheid. Deze is echter gevallen en daardoor beschadigd op een hoek en daardoor niet meer waterdicht... Echter noodzaak tot vervanging is er niet, maar soms is een nieuw toestel gewoon leuk :).
Ik heb hem uiteindelijk retour gezonden, de hoeken voelden zeer irritant in de hand. De XZ2 compact voelt dan weer perfect aan maar vind hem nog te duur. Ben dan voor een Nokia 8 met 6gb werkgeheugen en 128gb storage gegaan voor net geen 360€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:04
Sony brengt Android 9.0 Pie vanaf september uit voor Xperia XZ-smartphones
Sony brengt het onlangs door Google gepresenteerde Android 9.0 Pie vanaf september uit voor een zestal Xperia-smartphones. Het gaat om telefoons uit de XZ-reeks, waaronder de Sony Xperia XZ1 en XZ2.

Android 9.0 PieVolgens GizChina begint Sony vanaf september met het beschikbaar stellen van Android 9.0 Pie voor de smartphones. Dat updateproces loopt tot november, waardoor bezitters van de Sony Xperia XZ1, XZ1 Compact, XZ1 Premium, XZ2, XZ2 Compact en XZ2 Premium nog ruim voor het einde van het jaar over de nieuwste versie van het mobiele besturingssysteem kunnen beschikken.

nieuws: Sony brengt Android 9.0 Pie vanaf september uit voor Xperia XZ-smartp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 09:13
Ik heb mijn XZ1 nu paar weken en hij bevalt goed. Alleen de wifi is soms best instabiel, dan moet ik de telefoon resetten en dan loopt ie weer goed.

Nog een ander dingetje, misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft, als er veel licht is buiten dan past hij de kleuren aan in bijv twitter of telegram. Ik heb al bij settings gekeken en zie daar verder niks raars staan. Adaptive brightness staat bijvoorbeeld uit. Ook ligt het volgens mij niet aan een setting in de apps zelf..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nielzsche schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:53:
Ik heb mijn XZ1 nu paar weken en hij bevalt goed. Alleen de wifi is soms best instabiel, dan moet ik de telefoon resetten en dan loopt ie weer goed.

Nog een ander dingetje, misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft, als er veel licht is buiten dan past hij de kleuren aan in bijv twitter of telegram. Ik heb al bij settings gekeken en zie daar verder niks raars staan. Adaptive brightness staat bijvoorbeeld uit. Ook ligt het volgens mij niet aan een setting in de apps zelf..

Iemand een idee?
Aan je vraag voorbijgaand, ik merk de laatste tijd ook meer issues met wifi maar dat wijt ik tot nog toe aan mezelf. Ineens een kruisje bij de verbinding maar zeer zeker ook als voorbeeld Whatsapp; ik heb vrijwel altijd een laptop aan/open met Whatsapp Web, en die valt steeds vaker weg (telefoon wordt niet gevonden, berichten worden pas verstuurd als ik weer m'n telefoon pak en Whatsapp open). Had ik voorheen geen last van.

Dat + dat m'n Bowers & Wilkins koptelefoon niet meer automatisch gedetecteerd wordt zorgen toch wel voor wat onvrede. Misschien dat de upgrade naar 9 verschil gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 21:18
Ik heb recentelijk mijn exemplaar weer in gebruik genomen. Nu was ik bezig met de audio maar de LDAC of aptX HD apparaten kan ik niet selecteren. Ik krijg, wanneer ik mijn koptelefoon aansluit, wel een melding Dat ik een aptX apparaat aansluit maar ik kan er vervolgens niks mee bij de instellingen. Klopt dit of gaat er iets fout?

Ik kan ook niet selecteren waar ik data neer wil zetten. (SD-kaart of niet)

Ook geeft hij aan dat alle apps up to date zijn terwijl als ik op internet de versienummers controleer loop ik aardig achter. (bijvoorbeeld Onedrive versie5.15)

Heeft iemand van jullie een oplossing?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

stevens20 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:09:
Ik heb recentelijk mijn exemplaar weer in gebruik genomen. Nu was ik bezig met de audio maar de LDAC of aptX HD apparaten kan ik niet selecteren. Ik krijg, wanneer ik mijn koptelefoon aansluit, wel een melding Dat ik een aptX apparaat aansluit maar ik kan er vervolgens niks mee bij de instellingen. Klopt dit of gaat er iets fout?
Welke instellingen had je dan waar verwacht? Je hebt gewoon een bluetooth device gekoppeld.
Ik kan ook niet selecteren waar ik data neer wil zetten. (SD-kaart of niet)
Wat, wie, waar? Ik neem aan dat je het ineens over afspeelsoftware hebt, maar welke?
Ook geeft hij aan dat alle apps up to date zijn terwijl als ik op internet de versienummers controleer loop ik aardig achter. (bijvoorbeeld Onedrive versie5.15)
Heb je het nu over de google play store? 5.15 is voor mij ook de laatste versie, beschikbaar sinds 3 augustus dus nog best recent. Als jij denkt dat er een nieuwere versie beschikbaar zou moeten zijn zie ik daar graag een bron van.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Welke instellingen had je dan waar verwacht? Je hebt gewoon een bluetooth device gekoppeld.
Nou, er staan opties bij geluid. Die blijven bij mij lichtgrijs. Ik kan er dus niks mee. Of ik het apparaat nou aangesloten heb of niet.
Wat, wie, waar? Ik neem aan dat je het ineens over afspeelsoftware hebt, maar welke?
Bijvoorbeeld Onedrive. Ik was de inhoud van mijn onedrive op de telefoon aan het zetten maar ik kreeg de melding dat mijn oplsag vol is. Blijkt dat Onedrive alles op de interne opslag zet. Op de SD-kaart van 64GB staat maar 2GB.
Heb je het nu over de google play store? 5.15 is voor mij ook de laatste versie, beschikbaar sinds 3 augustus dus nog best recent. Als jij denkt dat er een nieuwere versie beschikbaar zou moeten zijn zie ik daar graag een bron van.
https://www.phonearena.co...s-SD-card-option_id104682

Dat is niet de enige app die achter loopt.
De google play versie heb ik versie 11.2.14 terwijl ik op internet versie 13.2.70 al kan vinden
Daarbij heb ik ook niet de laatste Buildnummer volgens de Sony site Ik heb namelijk: Xperia XZ1 Compact: 47.1.A.12.235

Toch geeft hij overal aan dat ik volledig up to date ben.

Het linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 21-08-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

stevens20 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

[...]

Nou, er staan opties bij geluid. Die blijven bij mij lichtgrijs. Ik kan er dus niks mee. Of ik het apparaat nou aangesloten heb of niet.
Soms zegt een plaatje screenshot meer dan 1000 woorden ;)
[...]

Bijvoorbeeld Onedrive. Ik was de inhoud van mijn onedrive op de telefoon aan het zetten maar ik kreeg de melding dat mijn oplsag vol is. Blijkt dat Onedrive alles op de interne opslag zet. Op de SD-kaart van 64GB staat maar 2GB.

[...]

https://www.phonearena.co...s-SD-card-option_id104682

Dat is niet de enige app die achter loopt.
Dat is iets specifiek van OneDrive, ik gebruik het niet dus kan je ook niet vertellen waar die instelling zou moeten zitten. In het artikel hebben ze het verder over 5.9 terwijl 5.15 voor je beschikbaar is, dus hoezo verouderd?
De google play versie heb ik versie 11.2.14 terwijl ik op internet versie 13.2.70 al kan vinden
Daarbij heb ik ook niet de laatste Buildnummer volgens de Sony site Ik heb namelijk: Xperia XZ1 Compact: 47.1.A.12.235

Toch geeft hij overal aan dat ik volledig up to date ben.

[mbr]Het linken naar APK files is niet toegestaan.[/]
Weet niet waarom je een alternatieve appstore gebruikt maar het is een stuk veiliger om het gewoon bij de Google Play te houden. Lijkt me verder niets te maken te hebben met de XZ1 maar met het aanbod in de Google Play store in het algemeen.

Software builds voor je telefoon komen beschikbaar per regio, de meeste europese telefoons hebben BLX customization en dan is 12.205 de laatste versie. Jij loopt al voor op mij ;)

Algemene tip: focus eens iets minder heftig of versienummers van software en hou het bij de officiële kanalen. Alles komt goed.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
MadMarky schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

Soms zegt een plaatje screenshot meer dan 1000 woorden ;)

[...]

Dat is iets specifiek van OneDrive, ik gebruik het niet dus kan je ook niet vertellen waar die instelling zou moeten zitten. In het artikel hebben ze het verder over 5.9 terwijl 5.15 voor je beschikbaar is, dus hoezo verouderd?

[...]

Weet niet waarom je een alternatieve appstore gebruikt maar het is een stuk veiliger om het gewoon bij de Google Play te houden. Lijkt me verder niets te maken te hebben met de XZ1 maar met het aanbod in de Google Play store in het algemeen.

Software builds voor je telefoon komen beschikbaar per regio, de meeste europese telefoons hebben BLX customization en dan is 12.205 de laatste versie. Jij loopt al voor op mij ;)

Algemene tip: focus eens iets minder heftig of versienummers van software en hou het bij de officiële kanalen. Alles komt goed.
Ik heb de gewone play-store.

Dan heb ik nog een vraag. Hoe kom ik van dat irritante Whats New af? Als ik zo op internet zoek lijmt het erop dat je niet van de meldingen af komt.

https://talk.sonymobile.c...-quot/td-p/692137/page/16

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je komt niet zomaar van die app af, maar de meldingen zijn in Android 8 toch simpel uit te schakelen?
Instellingen -> Apps en meldingen -> Meldingen configureren

edit:
In de pagina die je linkt staat de oplossing notabene gewoon vermeld :F
To disable notifications in What's New

From your Home screen, tap the Application screen icon.
Find and tap What's New.
Drag the left edge of the screen to the right, then find and tap Settings.
Drag the slider beside Show notifications to the left.

[ Voor 53% gewijzigd door MadMarky op 23-08-2018 09:50 ]

🖥️ | 🚗

• phYzar
Ik heb hem via adb verwijderd. Werkt uitstekend. Niet alle Sony apps kun je verwijderen, maar whats new wel. Ideaal :)

Bewijs van verwijderen: hij geeft aan dat hij te installeren is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A8sTWPCplGa68Ws5kHl7R5Y8/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:42
phYzar schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:30:
Ik heb hem via adb verwijderd. Werkt uitstekend. Niet alle Sony apps kun je verwijderen, maar whats new wel. Ideaal :)

Bewijs van verwijderen: hij geeft aan dat hij te installeren is:
Hmm, ik was dit ook al van plan (er werd eerder in dit draadje een manual geplaatst).
Maar blijft What's New nu altijd weg, of moet je bij elke maandelijke update weer via adb aan de slag?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
TH0R schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:36:
[...]

Hmm, ik was dit ook al van plan (er werd eerder in dit draadje een manual geplaatst).
Maar blijft What's New nu altijd weg, of moet je bij elke maandelijke update weer via adb aan de slag?
Tot nu toe is Whats New weggebleven. Die movie creator had ik ook weggehaald en die is 1x teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag heeft mijn nieuwe XZ1 compact zo'n vijf systeemupdates achterelkaar ontvangen. Ik dacht eerst dat i
ik in een soort updateloupe zat, omdat hij telkens opnieuw begon met updaten. Later zag ik dat hij verschillende systeemupdates aan het downloaden was. Ik zit nu uiteindelijk op 47.1.A.12.270 met beveiligingspatch 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@EdGnoj dat is toch niet zo vreemd met een nieuwe telefoon? De laatste updates staan allemaal op zich en bestaan vooral uit beveiligingspatches, die worden allemaal los van elkaar gedownload tot je telefoon bij is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Sterker nog: wees blij, ik zit nog steeds op versie 205 met patchniveau 1 juni :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
MadMarky schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:22:
@EdGnoj dat is toch niet zo vreemd met een nieuwe telefoon? De laatste updates staan allemaal op zich en bestaan vooral uit beveiligingspatches, die worden allemaal los van elkaar gedownload tot je telefoon bij is.
Ik heb het vaker gezien: steeds weer een nieuwe update bij een oudere telefoon. Het is wel irritant dat je niet in een keer de nieuwste release kan downloaden. Hierdoor moet je inderdaad soms 2-5 keer updaten totdat je klaar bent.

Dit gebeurd overigens niet alleen bij Sony, maar bij veel meer andere merken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Kiswum schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:57:
[...]

Ik heb het vaker gezien: steeds weer een nieuwe update bij een oudere telefoon. Het is wel irritant dat je niet in een keer de nieuwste release kan downloaden. Hierdoor moet je inderdaad soms 2-5 keer updaten totdat je klaar bent.

Dit gebeurd overigens niet alleen bij Sony, maar bij veel meer andere merken.
probleem is makkelijk opgelost met CF, maarja wie wil schoon beginnen met zijn mobiel als die helemaal is ingesteld hoe je het wilt hebben met alle apps en dergelijke. als je met 1 update alles wilt hebben, dan moeten de fabrikanten de complete firmware online beschikbaar stellen en vroeger met de z3 was dat ook het geval. je kon via hun software verschillende roms downloaden en installeren. (maar eerlijk is eerlijk, geen idee hoe up to date het was, aangezien ik een oude rom nodig had voor cf)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:22:
Mijn vorige telefoon had de laatste update in april 2017. Ik had denk ik verwacht dat ik alleen de laatste update zou ontvangen, niet dat het stapsgewijs zou gaan. Maakt verder natuurlijk niets uit, ben allang blij dat Sony het toestel zo goed ondersteunt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thajustice
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-12-2020
Het lukt me niet om het geluid van WhatsApp uit te krijgen, ondanks dat ik dit op 3 verschillende plekken uit heb staan.
De schuifknop voor geluid van -in dit geval- groepsgesprekken gaat automatisch weer aan, nadat ik deze toch echt uit had gezet.
Behoorlijk storend.
Alleen het compleet uit zetten van alle WhatsApp meldingen werkt, maar dit vind ik ook weer een beetje rigoureus.
Ik vond op internet wel iets over een bug hieraan gerelateerd met Android Oreo (8.0) i.c.m. de One Plus, maar als je het mij vraagt lijkt deze telefoon er ook last van te hebben.
Het liefst heb ik gewon de mogelijkheid een knipperen ledje, of een melding boven in beeld te krijgen, of eventueel nog een tril. Maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Is dit een bekend euvel?
Zijn er mogelijkheden om de meldingen wel naar wens te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 01:24
Hier druppelt op het moment de 47.1.A.16.20 update binnen

Daarmee heeft het Customized BLX image de 47.1.A.12.270 versie overgeslagen (vond dat al zo lang duren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
EdwinB schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:58:
Hier druppelt op het moment de 47.1.A.16.20 update binnen

Daarmee heeft het Customized BLX image de 47.1.A.12.270 versie overgeslagen (vond dat al zo lang duren...)
2 versies overgeslagen zelfs, er is ook een versie .235 geweest (juli)

(Hier ook bezig met update)

//edit:

81 dagen heeft het geduurd dus :'(

https://xpericheck.com/cda/1310-8075

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9YeuDuM53eQr8NvRXJuaGXiv/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door phYzar op 18-09-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Twee updates overgeslagen, maar aan de andere kant hebben we nu wel half september de september beveiligingsupdates al. En ik las op xperiablog ook dat Android Pie (9) op de XZ1 aangekondigd is voor November :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 16:04
Ik zit te denken om mijn iPhone te verkopen en deze telefoon te kopen, lever ik dan in of is het een goede keuze, ik zou graag weer overstappen op Android na iOS. Mits het toestel redelijke support heeft in de vorm van updates.

[ Voor 8% gewijzigd door Brekers op 29-11-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik zou de mijne voor geen goud willen ruilen voor een iphone 7 iig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tusk op 25-09-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Brekers schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:46:
Ik zit te denken om mijn iPhone 7 32Gb te verkopen en deze telefoon te kopen, lever ik dan in of is het een goede keuze, ik zou graag weer overstappen op Android na Windows Phone en iOS gehad het hebben mits het toestel redelijke support heeft in de vorm van updates.
Ik heb een soortgelijke afweging gemaakt met een XZ1C, of iPhone SE. Het is uiteindelijk de XZ1 geworden (de grote ja). vooral omdat hier 64gb intern geheugen zit en daarom iets meer toekomst bestendig is voor mij. Super apparaat!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren,

Ik heb een probleem. Mijn mobiel staat op 10%. Ik wil hem aan de oplader leggen en vanaf het moment dat ik dat gedaan heb blijf ik om de 2 a 3 seconde de melding krijgen dat het batterijniveau onder de 10% is. Ik krijg deze melding niet uit en het schrem blijft nu de hele tijd actief. De telefoon zit nu al dik 10 minuten aan de lader en er is zelfs 1% van af gegaan. Kent iemand dit probleem en/of weet iemand de oplossing?

Stamina uit, enzovoorts werkt allemaal niet.

Gefixed! Originele lader van Sony geeft de meldingen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 30-10-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zal me benieuwen wanneer we een keer de update naar Android 9 krijgen.
Onlangs werd 26 oktober nog genoemd als datum waarop Sony wil beginnen met de uitrol van de update, maar we zitten nu ruim een week later en voor de XZ1 Compact zijn er nog geen updates verschenen.

Voor de andere telefoons die in het artikel genoemd worden (XZ1 en XZ Premium) trouwens ook niet, dus het is gelukkig niet zo dat alleen wij achteraan lopen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vooral wat jammer dat ze wel eerst trots melden wanneer de update komt, maar vervolgens in alle talen zwijgen als ze die datum toch niet halen. Kunnen allerlei goede redenen voor zijn, maar meld dat dan ook gewoon even. Scheelt een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat inderdaad.
Hiervoor was de releasedatum "november", wat ook prima is als je de update daadwerkelijk in die maand ook uitrolt. Harde data noemen werkt alleen maar averechts als je je er niet aan kunt houden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Wat is nodig om bij gebruik van een flip-case het scherm automatisch aan en uit te laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
Komt Pie eraan? Zie nieuw versienummer build 47.2.A.0.306 ipv 47.1.A.16.20, ons model zit er nog niet tussen.

Customized SG als eerste,

https://xpericheck.com/device/G8441

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

http://www.xperiablog.net...-xz1-family-47-2-a-0-306/
Sony Mobile has begun the Android 9 Pie rollout for the Xperia XZ Premium, Xperia XZ1 and Xperia XZ1 Compact today. As of writing, the update has only seen a limited release in terms of regions and model variants, but it will widen in the coming days.

The update moves the build number to 47.2.A.0.306, and arrives with the 1 October 2018 Android security patch. Android Pie was due to be released in late October, so it’s a little late due to bug quashing. This is why we suspect Sony didn’t push the update with the latest November security patches.

The new update is expected to bring Sony’s new camera interface, Full HD 960fps slow-motion video support and HDR video image enhancement (X-Reality with HDR converter). Selfie camera display flash was also rumoured to be supported, but we’ll need to wait to download the update ourselves to find out. Also, just in case you are looking for it, Sony has not adopted Android Pie gesture navigation unfortunately. Hopefully, this will come in a later release.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
eerste meldingen zijn er.,

Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/5a17cf4c46e298e2598f220f95b73c3920616f329fe131c3b8b336e472005628.png

[ Voor 6% gewijzigd door MichelJ op 10-11-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
Nu kunnen we allemaal:

https://xpericheck.com/device/G8441

:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
Update OTA binnengehaald, 1524,1MB, een goeie 20 minuten updaten en we zitten op 9.0!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• barchettanl
  • Laatst online: 06-05 09:39
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iD6Wqjt.png

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik nog niet, maar ben beetje huiverig voor dit soort updates. Toen mijn z1c een grote android upgrade kreeg ging de accu er 33% op achteruit

Nou jippie, anderhalve gig voor een slimme adaptive brightness en slim batterijgebruik
ipv 9 nu maar 6 icoontjes in statusscherm als ik hem openklap en de tijd staat links ipv rechtsboven....

Ligt het aan mij of zit er bij ons dat nieuwe 'Dashboard' niet op?

[ Voor 48% gewijzigd door Tusk op 16-11-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Tusk schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:48:
ik nog niet, maar ben beetje huiverig voor dit soort updates. Toen mijn z1c een grote android upgrade kreeg ging de accu er 33% op achteruit

Nou jippie, anderhalve gig voor een slimme adaptive brightness en slim batterijgebruik
ipv 9 nu maar 6 icoontjes in statusscherm als ik hem openklap en de tijd staat links ipv rechtsboven....

Ligt het aan mij of zit er bij ons dat nieuwe 'Dashboard' niet op?
Ik erger me al de hele dag aan de klok linksboven...

Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om het donkere thema in te stellen. Bij smsen kun je hem handmatig instellen, maar daar houdt het ook bij op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Grooveman11 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:51:
Ik erg me al de hele dag aan de klok linksboven...

Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om het donkere thema in te stellen. Bij smsen kun je hem handmatig instellen, maar daar houdt het ook bij op...
Ik heb ook wel spijt van de update. Vooral door de nieuwe look en feel. Verandering heb ik niets op tegen en ik snap waarom de klok naar links is geplaatst maar laat gebruikers dan iig zelf de keuze wat ze wel of niet in de taakbalk willen zien (en waar).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik ben er ook nog geen fan van. De klok links vind ik geen probleem. De Edge browser loopt soms vast en de balk onderaan het scherm (terug, home en nog iets) is soms wit soms zwart terwijl ik hem altijd op zwart heb staan.

Is het ook iets nieuws dat je bij dubbeltab een zwart scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 16:02
hier ook de update geïnstalleerd, en jawel hoor weer gezeik met bluetooth. Mijn auto wil (bijna) niet meer synchroniseren. Halverwege de rit (ik had het al opgegeven) "ineens" weer geluid. Daarna bij vertrek weer niets.(behalve de bluetooth 'app' die de hele tijd is gestopt meldingen).

denk dat ik de telefoon het raam uit gooi, en vervang met een iphone (mijn ipad heeft geen problemen om verbinding te maken met de auto). Voordeel van iphone? Als ik het probleem heb, dan ben ik niet de enige, en gebeurt er misschien nog een keer iets door een fabrikant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb mijn XZ1 (geen compact) geupdate via flashtool. Met wipe, dus helemaal schoon. Tot nu toe eigenlijk geen rare dingen. Telefoon werkt top, wellicht is dat nog een optie?

Ow, mocht je dan alsnog je telefoon uit het raam willen gooien zeg dan ff wanneer je dat gaat doen. Ga ik wel langs de kant staan om m op te vangen :)...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThoffeGast schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:15:
hier ook de update geïnstalleerd, en jawel hoor weer gezeik met bluetooth. Mijn auto wil (bijna) niet meer synchroniseren. Halverwege de rit (ik had het al opgegeven) "ineens" weer geluid. Daarna bij vertrek weer niets.(behalve de bluetooth 'app' die de hele tijd is gestopt meldingen).

denk dat ik de telefoon het raam uit gooi, en vervang met een iphone (mijn ipad heeft geen problemen om verbinding te maken met de auto). Voordeel van iphone? Als ik het probleem heb, dan ben ik niet de enige, en gebeurt er misschien nog een keer iets door een fabrikant.. :)
Sinds vrijdag ook de 9.0 update/upgrade. Mijn auto (Renault met R-Link) doet er nu even lang over om de telefoon te pairen en syncen maar als ik vervolgens Spotify start lijkt het moeizamer te gaan, moet tot tweemaal toe ergens op Shuffle drukken wil er iets gaan afspelen.

Dat en het probleem wat ik al had speelt nog; mijn hoofdtelefoon die sporadisch thuis gebruik (B&W ding) kan ik inprikken (3,5mm) maar de telefoon detecteert geen hoofdtelefoon. Moet met de app Lesser Audioswitch dan schakelen tussen speakers en 3,5mm en dan werkt het wel. Moet dan continu omswitchen, ontzettend irritant. De auto geloof ik voor nu wel, die heb ik niet lang meer..maar die hoofdtelefoon bevalt me prima.

Heb zakelijk ook een ander toestel nodig dus misschien dat ik een XZ2 of XZ3 compact haal, maar die vind ik qua uiterlijk weer een stuk minder fraai ogen (zeker de XZ2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb verder geen problemen in mijn auto met BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Ik ben ook niet helemaal tevreden. Accu gaat wel langer mee, maar Chrome is af en toe zwart, pdf openen vanuit Chrome (downloads) crashte heel Chrome, bluetooth in de auto: zit te bellen over carkit/bluetooth, Flitsmeister doet ping (begin trajectcontrole) en het gesprek gaat verder op de telefoonspeaker ipv over carkit. Bluetooth icoon mist in notificatie balk en scherm roteren is heel wazig met klein icoontje in knoppen balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 16:02
Ik heb een Toyota Auris, volgens mij ondersteunt die een oude Bluetooth stack, mijn oude z compact (eerste compact versie ooit dus) had geen problemen, toen ik die probeerde. iPad pro 2017 ook niet.

Heb toen deze telefoon in vorige Android versie via ontwikkelaarsmenu teruggezet naar oudere standaarden en toen werkte het.

Twijfel of nieuwe Android toestellen niet zelfde problemen gaan geven. Lees ook veel Bluetooth issues met bijv. Een pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Merk wat rare dingen sinds de Android 9 update. Ik heb regelmatig gedoe met de locatiebepaling, apps weten niet waar de telefoon is. Dit werkt dan pas zodra een app gestart wordt die specifiek GPS nodig heeft (zoals Maps). Een reboot en het werkt weer een tijdje normaal tot de kuren weer beginnen. Allerlei instelling gedubbelcheckt maar niets gevonden, heb verder ook geen settings veranderd tov Androd 8.
Verder had ik vanochtend ineens dat de mobiele dataverbinding het niet meer deed. Toggelen hielp niet, kwam ook pas weer terug na een herstart.

Voor de update werkte het toestel probleemloos en had ik een uptime van >1400 uur. Nu ben ik iedere dag wel een keer aan het herstarten...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadev
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
Naast de afzichtelijke en inconsequente vormgeving heeft mijn toestel sinds de update ook ontvangstproblemen. Helaas heb ik de afgelopen dagen al twee keer de melding gehad dat er geen dataverbinding tot stand kon worden gebracht. Ook heb ik het idee dat mijn signaalsterkte standaard een paar balkjes minder is. Voorheen op dit vlak nooit problemen gehad.

• TeamErbo
  • Laatst online: 24-04 17:24
Nog steeds geen update naar Pie voor mijn xz1c. Ik weet dat het gefaseerd loopt, maar dit duurt wel erg lang? Hoewel, als ik die problemen lees...

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Mijn gps problemen zijn nog steeds niet opgelost.

En die klok...man wat lelijk. Er is links van de klok veel minder witruimte als rechts van het accu%. Dat doet heel pijn aan mijn vormgevers hart ;( En waarom? Heeft er iemand ooit over geklaagd? Heeft er iemand ooit een suggestie gestuurd naar Google met "goh, die klok wellicht links?"

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jadev schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:07:
[...] afzichtelijke en inconsequente vormgeving [...]
Dude... :D
Dat heet material design, wordt al vier jaar door Google gebruikt en wordt iedere Android versie meer-en-meer doorgevoerd. Het is wat cleaner geworden dan bij Android 8, maar je gaat me toch niet vertellen dat jij werelden van verschil ziet? 8)7
Wat is het afzichtelijke eraan? De knoppen van het pulldown menu? De status icoontjes bovenin? Ik zie niet wat er anders zo veranderd moet zijn.

Ik heb trouwens sinds mijn vorige post geen problemen meer gehad met mobiele data of locatieservices. Misschien waren het wat aanloopproblemen, misschien kwam het door het updaten van wat apps of misschien krijg ik er later weer last van, wie zal het zeggen. Het werkt op dit moment iig een paar dagen zonder verdere problemen.

🖥️ | 🚗

• Jadev
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
MadMarky schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:50:
[...]

Dude... :D
Dat heet material design, wordt al vier jaar door Gogole gebruikt en wordt iedere Android versie meer-en-meer doorgevoerd. Het is wat cleaner geworden dan bij Android 8, maar je gaat me toch niet vertellen dat jij werelden van verschil ziet? 8)7
Wat is het afzichtelijke eraan? De knoppen van het pulldown menu? De status icoontjes bovenin? Ik zie niet wat er anders zo veranderd moet zijn.

Ik heb trouwens sinds mijn vorige post geen problemen meer gehad met mobiele data of locatieservices. Misschien waren het wat aanloopproblemen, misschien kwam het door het updaten van wat apps of misschien krijg ik er later weer last van, wie zal het zeggen. Het werkt op dit moment iig een paar dagen zonder verdere problemen.
Toegegeven, afzichtelijk was misschien wat overdreven en na wat instellingen te hebben gewijzigd valt er wel mee te leven. Waar ik me voornamelijk aan stoor zijn de navigatiebalk, die niet dezelfde achtergrondkleur heeft als de rest van het scherm (maar wisselend grijs, zwart of wit met streep), en de iconen die niet (goed) gecentreerd zijn. Daarnaast heeft de statusbalk ook een afwijkende achtergrondkleur. Dit strookt volgens mij niet met het 'material design'-concept. Verder moet ik er nog aan wennen dat je met de volumeknop nu standaard het mediavolume bijstelt. Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om het ontvangst, dat lijkt helaas merkbaar verslechterd.

[ Voor 39% gewijzigd door Jadev op 22-11-2018 18:38 . Reden: Quote added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Jadev schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:27:
[...]

Toegegeven, afzichtelijk was misschien wat overdreven en na wat instellingen te hebben gewijzigd valt er wel mee te leven. Waar ik me voornamelijk aan stoor zijn de navigatiebalk, die niet dezelfde achtergrondkleur heeft als de rest van het scherm (maar wisselend grijs, zwart of wit met streep), en de iconen die niet (goed) gecentreerd zijn. Daarnaast heeft de statusbalk ook een afwijkende achtergrondkleur. Dit strookt volgens mij niet met het 'material design'-concept. Verder moet ik er nog aan wennen dat je met de volumeknop nu standaard het mediavolume bijstelt. Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om het ontvangst, dat lijkt helaas merkbaar verslechterd.
De optische verschillen zijn ook veel gebruikers bij de xz2 compact een doorn in het oog en voor mijzelf een reden om terug te gaan naar 8 of zelfs te gaan rooten om de statusbalk en navigatiebalk aan te passen.
persoonlijk is de volume die nu standaard de media volume aanpast ipv het notificatie signaal een plus voor mij, omdat ik het nu niet per ongeluk op geluid kan zetten (99,99% van de tijd op alleen tril, zo'n beetje vanaf mijn eerste telefoon al). Maar kan me goed voorstellen voor diegene die vaak wisselen tussen stil en geluid dat het rete irritant kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AstridW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2023
Gister dit toestel voor 200 euro meegenomen bij de black Friday uitverkoop van mijn lokale aldi, had de compact x dus leek me de 'upgrade' wel waard voor dit geld. Android 9.0 nog niet geïnstalleerd en als ik het zo lees, wacht ik daar nog maar even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
AstridW schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:13:
Gister dit toestel voor 200 euro meegenomen bij de black Friday uitverkoop van mijn lokale aldi, had de compact x dus leek me de 'upgrade' wel waard voor dit geld. Android 9.0 nog niet geïnstalleerd en als ik het zo lees, wacht ik daar nog maar even mee.
Hier ook een XZ1 Compact gescoord bij de lokale Aldi voor 200 Euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7_10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-03 19:11
Vandaag binnen en even mee gespeeld. Wat mij opviel is het laatste volledige lading was 96 dagen terug. Is dit normaal bij nieuwe toestellen?

[ Voor 80% gewijzigd door 7_10 op 26-11-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxie01
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-02 10:07
Sinds 2 weken de update binnen op mijn XZ1C en kan nu de accu met een SOT van 6 uur halen, waar voorheen met Android 8.0 tot 4/4,5 SOT was. Perfomance en animaties zijn een stuk sneller (animatiesnelheid op 0,5) en vloeiender geworden. Tot nu toe erg blij mee!

Maar er zitten ook een paar bugs in. Ik heb sinds de update problemen met de STAMINA-modus die automatisch aangaat zónder de functie aan te zetten. Na een herstart van het toestel duurt het 2min en wordt weer de STAMINA-modus automatisch ingeschakeld op niveau gewenste batterijtijd, dat vreselijk irritant is. Iemand anders die deze problemen ook ervaart? Daarnaast heb ik ook het probleem (dat ook al in 8.0 zat) dat wanneer de sensor in direct zonlicht staat de zwartwaarden grijs worden en het hele scherm flets wordt. Iemand anders die hier ook last van heeft? Dit probleem heb ik eigenlijk al opgegeven, heb nog niemand anders hierover horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Laatst online: 12-06 09:13
Lexxie01 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:06:
Sinds 2 weken de update binnen op mijn XZ1C en kan nu de accu met een SOT van 6 uur halen, waar voorheen met Android 8.0 tot 4/4,5 SOT was. Perfomance en animaties zijn een stuk sneller (animatiesnelheid op 0,5) en vloeiender geworden. Tot nu toe erg blij mee!

Maar er zitten ook een paar bugs in. Ik heb sinds de update problemen met de STAMINA-modus die automatisch aangaat zónder de functie aan te zetten. Na een herstart van het toestel duurt het 2min en wordt weer de STAMINA-modus automatisch ingeschakeld op niveau gewenste batterijtijd, dat vreselijk irritant is. Iemand anders die deze problemen ook ervaart? Daarnaast heb ik ook het probleem (dat ook al in 8.0 zat) dat wanneer de sensor in direct zonlicht staat de zwartwaarden grijs worden en het hele scherm flets wordt. Iemand anders die hier ook last van heeft? Dit probleem heb ik eigenlijk al opgegeven, heb nog niemand anders hierover horen klagen.
Zowel STAMINA modus als dat van die zwartwaarden herken ik ook. Beide functies staan bij mij ook uit gek genoeg.. Ik heb overigens nog niet geupdate naar 9.

Verder heb ik nog steeds last van slecht wifi ontvangst, telefoon een keer aan en uit zetten lijkt meestal te helpen, maar dit is telkens slechtst voor een korte periode. Met eerdere telefoons nergens last van gehad thuis / op het werk.

Vooralsnog is het in veel opzichten geen vooruitgang geweest ten opzichten van mijn Oneplus X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 06-05 09:39
Bij mij is alles beter geworden (bluetooth connectiviteit met m'n smartwatch, wifi) maar ...

Tot eergisteren kon ik mijn telefoon unlocken met de vingerafdrukscanner in de power button. Ineens is die daar mee gestopt. Ik kijken bij de instellingen: zitten 5 of 6 vingers ingeprogrammeerd. Ik wil er 1 toevoegen, kan niet, dus 1 gewist. Toevoegen: krijg een foutmelding in de trant van 'timeout'.

Dan maar herstarten.

Wat schetst mijn verbazing: hele vingerscanneroptie is verdwenen uit de beveiligingsopties! En als ik naar een appje ga dat er ook gebruik van maakt (mijn ABN Amro betaalapp) is het symbooltje om met m'n vingerafdruk in te loggen ook weg! WAT?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxie01
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-02 10:07
@Nielzsche Ik heb zojuist een oplossing gevonden voor het STAMINA-probleem! De bug kwam altijd tegelijkertijd wanneer ik op mijn werk kwam. Ik had focusactions geactiveerd en ging daar altijd automatisch naar batterijstand. Maar sinds ik die functie vandaag heb uitgezet was het probleem verdwenen! Gebruik je ook focus Actions? Dan zou ik die zeker uit gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26

sjirafje

No inspirational quotes here

Sinds de update naar Android 9 (47.2.A.0.360) heb ik nu al 2 keer gehad dat wanneer ik de telefoon 's avonds weg leg met de accu ca. 70% hij de volgende ochtend helemaal leeg is. Zo leeg dat het toestel nergens op reageert en eerst een paar minuten aan de lader moet hangen voor het opladen-lampje gaat branden. Wanneer hij dan eenmaal opstart krijg je een driehoekje met gereedschap te zien. Daarna moet de telefoon nog een keer opnieuw opstarten voor hij normaal werkt.

Ik heb dit voor de update nog nooit meegemaakt. Het is bijzonder vervelend omdat het alarm het dan ook niet meer doet en ik vermoed dat het ook niet goed is voor de levensduur van de accu.

Ik heb sinds de update geen apps geïnstalleerd of geüpdate. Zijn er anderen die dit herkennen of weten hoe dit op te lossen is?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

sjirafje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:36:
Sinds de update naar Android 9 (47.2.A.0.360) heb ik nu al 2 keer gehad dat wanneer ik de telefoon 's avonds weg leg met de accu ca. 70% hij de volgende ochtend helemaal leeg is. Zo leeg dat het toestel nergens op reageert en eerst een paar minuten aan de lader moet hangen voor het opladen-lampje gaat branden. Wanneer hij dan eenmaal opstart krijg je een driehoekje met gereedschap te zien. Daarna moet de telefoon nog een keer opnieuw opstarten voor hij normaal werkt.

Ik heb dit voor de update nog nooit meegemaakt. Het is bijzonder vervelend omdat het alarm het dan ook niet meer doet en ik vermoed dat het ook niet goed is voor de levensduur van de accu.

Ik heb sinds de update geen apps geïnstalleerd of geüpdate. Zijn er anderen die dit herkennen of weten hoe dit op te lossen is?
als je pech hebt, moet je de telefoon een reset geven en als je heel veel pech hebt, het op garantie spelen en de telefoon terug sturen voor reperatie (maar daarvoor moet je al een fabrieks reset hebben uitgevoerd en nog wat andere testen als je nog meer pech hebt).

Maar vaak is er een app die niet mee werkt en als je die weghaalt zou het probleem weg moeten zijn. zie je toevallig welke app er zoveel stroom vreet? in android 9 kan je die info bij de settings terug vinden, zolang de telefoon niet weer tot 100% is opgeladen. soms wilt een app weleens stiekem de telefoon uit diepe slaap houden en daardoor is je batterij binnen no time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dxue schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:39:
[...]

als je pech hebt, moet je de telefoon een reset geven en als je heel veel pech hebt, het op garantie spelen en de telefoon terug sturen voor reperatie (maar daarvoor moet je al een fabrieks reset hebben uitgevoerd en nog wat andere testen als je nog meer pech hebt).

Maar vaak is er een app die niet mee werkt en als je die weghaalt zou het probleem weg moeten zijn. zie je toevallig welke app er zoveel stroom vreet? in android 9 kan je die info bij de settings terug vinden, zolang de telefoon niet weer tot 100% is opgeladen. soms wilt een app weleens stiekem de telefoon uit diepe slaap houden en daardoor is je batterij binnen no time leeg.
Er is helaas niets zinnigs te vinden bij settings. Ik heb de telefoon vanochtend van 0% tot ca 50% opgeladen. Op dit moment is er 35% resterend.
Laatste volledige lading 35 uur geleden
Schermgebruik sinds volledige lading 3 uur, 26 min

Gebruik sinds laatste volledige lading:
Scherm 8%
Mobiel netwerk stand-by 5%
Bluetooth 2%
Wifi 1%
Telefoon inactief 1%
Android-besturingssysyeem 1%
Android-systeem 1%

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

sjirafje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:17:
[...]

Er is helaas niets zinnigs te vinden bij settings. Ik heb de telefoon vanochtend van 0% tot ca 50% opgeladen. Op dit moment is er 35% resterend.
Laatste volledige lading 35 uur geleden
Schermgebruik sinds volledige lading 3 uur, 26 min

Gebruik sinds laatste volledige lading:
Scherm 8%
Mobiel netwerk stand-by 5%
Bluetooth 2%
Wifi 1%
Telefoon inactief 1%
Android-besturingssysyeem 1%
Android-systeem 1%
hmm, die lijst is niet zo heel erg accuraat, opgeteld komt het niet altijd op 100% uit. ik heb mijn telefoon op engels staan bij batterij ga ik via menu naar 'consuming apps' en daar kan je zien welke applicatie veel stroom vreet volgens android. ook kan je dan gedetailleerd zien wat een app doet als je erop klikt. misschien dat dat helpt? anders misschien elke app handmatig langs gaan? en als je niet al te veel belangrijjke dingen erop hebt staan, kan je misschien een backup maken via de sony software op de pc en een reset uitvoeren en dan 1 voor 1 de apps terug zetten en uitproberen of je er dan nog last van hebt. als dat goed gaat, zit er iets in je apps of je systeem door het updaten. als dat ook fout gaat, zul je je toch erg veel tijd in moeten steken en dan per app uitproberen net zolang tot je de slechte tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik ervaar (ik was er al bang voor) sinds de 9.0 update ook accu problemen. Waar ik voorheen makkelijk 2 dagen deed met 1 lading, zit ik nu na anderhalve dag tegen de laatste %en aan te kijken. Precies hetzelfde toen mijn Z1c een grote update kreeg, toen ging ik van 3 dagen naar 2 dagen accu.

Het accuverbruik is bij mij overigens nog nooit logisch geweest. Processen bij elkaar opgeteld kom ik zo'n 27% terwijl er al 80% verbruikt is. Bij consuming apps heb ik slechts 6 apps staan, welke allemaal verklaarbaar zijn.
Screentime van nog geen 4 uur op lage brightness..

[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 06-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wanneer de battery drain plaats vindt in low-level processen binnen Android (bijv GPS locatiebepaling is een beruchte) staat het vaak niet vermeld in het overzicht van stroomgebruik. Aangezien lang niet iedereen er last van heeft zou eens ik een factory reset proberen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kan iemand mij aan een werkende app helpen om anonieme bellers te blokkeren op de XZ1 Compact met Android 9 Pie?

Ik heb al Call Blocker geprobeerd, maar deze blokkeert niet.

Call Blacklist en Simple Private Call blocker blokkeren ALLE oproepen wanneer ik deze instel om anonieme oproepen te blokkeren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
AstridW schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:13:
Weet je toevallig of Aldi deze toestellen nog steeds verkoopt tegen een scherpe prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:25
wie heeft goede ervaringen met kabels van Ali die op de XZ1c passen? Ik heb er nu een paar besteld en elke keer blijkt dat deze niet lekker passen. De originele Sony past prima. Misschien dat er iets met mijn poort is, maar dan zou ik verwachten dat de originele kabel ook niet lekker past.

Zelfde probleem als de persoon hier:
https://talk.sonymobile.c...working/td-p/1290269#gref

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-12-2018 09:37 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ze doen het in het begin wel, maar ik zou ze afraden.
Waar je op moet letten is dat de USB-C connector niet zo'n naad heeft zoals bij de kabels die jij linkt. Na een tijdje gaat dat werken en maakt de connector slecht contact.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:53
Ik heb er inderdaad ook problemen mee dat 3 kabels die eerst perfect werkte nu steeds minder doen, de kabel floept er dan ook bij het minste of geringste uit. Heb een paar nieuwe besteld, maar hou me idd aanbevolen voor goede suggesties.

Denk overigens ook wel dat het slecht poort design is als kabels eerst goed werken en daarna niet meer.

Zit ook te twijfelen of er niet wat vuil in mijn poort zit ofzo, maar kan dat niet direct zien en zou niet weten hoe ik dat het best non-destructief moet schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

@MadMarky welke naad bedoel je?
Ik heb 2 van deze kabels en ik gebruik ze niet zo vaak (1 reserve bij mijn vriendin en 1 in de auto voor lange ritten) dus het zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tusk schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:57:
@MadMarky welke naad bedoel je?
Ik heb 2 van deze kabels en ik gebruik ze niet zo vaak (1 reserve bij mijn vriendin en 1 in de auto voor lange ritten) dus het zou kunnen.
De foto op Ebay heeft niet de hoogste resolutie, maar ik heb hem hier omcirkeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V9E3pcJLCnBmHK6Fb7uUQHl5/full.jpg

Betere kabels hebben een connector die rondom dicht is, zonder deze zig-zag naad.

Ik had ook zo'n kabel in de auto die ik vrijwel dagelijks gebruikte, met ongeveer twee maanden begon die problemen te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 10-12-2018 11:15 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:53
MadMarky schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:13:
[...]

De foto op Ebay heeft niet de hoogste resolutie, maar ik heb hem hier omcirkeld
[Afbeelding]

Betere kabels hebben een connector die rondom dicht is, zonder deze zig-zag naad.

Ik had ook zo'n kabel in de auto die ik vrijwel dagelijks gebruikte, met ongeveer twee maanden begon die problemen te geven.
Goed om te weten, heb jij ook een bron waar je dat soort kabeltjes kan kopen?
Normaliter bestel ik gewoon wat random MVP kabeltjes op dx, maar daar kan ik blijkbaar in dit geval niet van op aan dat ze goed genoeg zijn. Maar heb ook niet zo'n trek om dure kabeltjes in NL te kopen als die hetzelfde gebrek gaan vertonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Coocoocachoo schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:53:
[...]

Goed om te weten, heb jij ook een bron waar je dat soort kabeltjes kan kopen?
Normaliter bestel ik gewoon wat random MVP kabeltjes op dx, maar daar kan ik blijkbaar in dit geval niet van op aan dat ze goed genoeg zijn. Maar heb ook niet zo'n trek om dure kabeltjes in NL te kopen als die hetzelfde gebrek gaan vertonen.
Ik heb deze besteld. Misschien dat ze ook wel goedkoper te vinden zijn, maar deze heeft iig de goede connector en houdt het hier al bijna een half jaar vol.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Zat deze optie er voor de update ook al? Ik kan hem me niet herinneren.
Afbeeldingslocatie: https://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/screenshots/sketch-1544449693601_zpsqsvpq5ga.png

Ik heb het vinkje een paar dagen geleden uitgezet en sindsdien heb ik de vreemde batterij drain waarbij hij 's nachts van 70% helemaal naar 0 leeg loopt niet meer gehad.

Ook ik merk dat heel veel usb-c stekkers niet goed blijven zitten en de originele kabel wel. Ik heb bijvoorbeeld een usb-c hub die gewoon niet te gebruiken is omdat de stekker zichzelf los duwt. Slecht ontwerp van de poort op de telefoon als je het mij vraagt. Je kunt stof in de poort eventueel met een tandenborstel verwijderen.
Tyrian schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:52:
Kan iemand mij aan een werkende app helpen om anonieme bellers te blokkeren op de XZ1 Compact met Android 9 Pie?

Ik heb al Call Blocker geprobeerd, maar deze blokkeert niet.

Call Blacklist en Simple Private Call blocker blokkeren ALLE oproepen wanneer ik deze instel om anonieme oproepen te blokkeren.
Zo iets zoek ik ook. Bij voorkeur krijgt de anonieme beller ook een melding te horen dat mijn telefoon geen oproepen van een anoniem nummer accepteert. Misschien een soort "antwoordapparaat"-app waarbij je kunt instellen dat deze alleen reageert op anonieme bellers?

[ Voor 45% gewijzigd door sjirafje op 20-12-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maar toch blijft het vreemd als het aan de poort ligt: als die al slecht ontworpen is, zou dan de meegeleverde stekker ook slecht ontworpen zijn waardoor deze dus wel goed blijft zitten? :? .

ik zie inderdaad dat ik zo'n naadje heb ope en van de kabels, dat zou het dan kunnen zijn, maar blijft vreemd.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sjirafje schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:05:
[...]
Ook ik merk dat heel veel usb-c stekkers niet goed blijven zitten en de originele kabel wel. Ik heb bijvoorbeeld een usb-c hub die gewoon niet te gebruiken is omdat de stekker zichzelf los duwt. Slecht ontwerp van de poort op de telefoon als je het mij vraagt. Je kunt stof in de poort eventueel met een tandenborstel verwijderen.
Ik herken het probleem met losschietende kabels helemaal niet?
Probeer anders de USB poort eens leeg te peuteren met een cocktailprikker. Ik betwijfel dat je met een tandenborstel helemaal onderin komt en ik vermoed ook dat daar je probleem zit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Met een tandenborstel krijg ik die poort wel goed schoon. De originele kabel gaat ook gewoon net een paar mm dieper de aansluiting in heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Om nog even terug te komen op het beruchte naadje op de usb-C aansluitingen: zie ik vanochtend dat de originele kabel ook zo'n naadje heeft (bij mij ieg..)....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Mijn originele kabel heeft dat naadje ook.
Ik heb hem eens langs de andere usb-c stekkers die ik heb gehouden en er zitten wel verschillen in afmetingen. De originele is een mm korter en ook van binnen is die net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Hoe is bij jullie het guid als je belt? Bij mij stoort het. Er zit een vervelende kraak in. Terwijl muziek wel weer goed klinkt. Ik kan geen oplossing vinden op internet

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:32
Als ik de Android 9 update nog niet heb, is mijn provider dan degene die het tegenhoudt?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:17
@stijn014 Nee, tenzij je je telefoon gekocht hebt bij Proximus (die lopen regelmatig achter met updates).

Bij welke handelaar/provider heb je je telefoon gekocht?
Je kan ook even de "Customization Version" nakijken? Die kan je vinden door in de telefoon-app *#*#7378423#*#* in te geven (cijferreeks = service in T9) > Service Info > Software info.

Daarmee kan je hier (https://xpericheck.com/device/G8441) aan de slag om te zien welke variant je hebt, en wat de nieuwste versie is. Alles dat begint met 47.2 is Android 9. 47.1 is Android 8.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:32
Ik heb hem gekocht bij Vandenborre, maar het zou wel eens een proximuspack kunnen zijn. (Zij verkopen die soms ook). Versie is inderdaa 47.1.a.12.270

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeamErbo
  • Laatst online: 24-04 17:24
Ook ik heb nog geen update naar Pie gehad, niveau veiligheidspatch is van september. Tevens heb ik gelezen op Vodafone forum dat de update zou zijn stopgezet wegens de problemen die veel gebruikers hadden? Heb mijn xz1c gekocht bij Belsimpel. Mijn customization version is 1310-4373_R6B. Enkele weken geleden stond Bij Software nog dat de volgende Android versie Pie zou zijn. Nu staat er "nog geen nieuwe Android versie gepland", en bij Xperia systeemupdate "informatie niet beschikbaar"?? Ook ik heb de 47.1.A.16.20. Hoe kan ik alsnog de OTAs ontvangen?
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic