Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

Vanmorgen 47.1.A.12.34 al update gekregen, kan nergens een changelog vinden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DDX schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:04:
Vanmorgen 47.1.A.12.34 al update gekregen, kan nergens een changelog vinden.
Hij is wel groot. Zal in ieder geval Spectre en Meltdown zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LGEuyfZlVcm2DG9MXL3DcYv5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wec6PA3ef6F5XkUCj8INf9To/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik heb hem ook masr wat hij nou precies doet kan ik niet vinden.

Ik wacht nog steeds op een update die mijn camera bruikbaar maakt. Dat is bij mij nog steeds dramatisch

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

stevens20 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:20:
Ik heb hem ook masr wat hij nou precies doet kan ik niet vinden.

Ik wacht nog steeds op een update die mijn camera bruikbaar maakt. Dat is bij mij nog steeds dramatisch
Scroll nog eens ietsje omhoog naar mijn post, staat een linkje in voor je.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
MadMarky schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Scroll nog eens ietsje omhoog naar mijn post, staat een linkje in voor je.
Thnx. Niet veel bijzonders wat je direct merkt dus.

PS: En ik maar zoeken naar een link om mijn camera te updaten zodat al die rare zwabbers er uit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:37
Met de laatste update zijn alle Smart Lock mogelijkheden verdwenen?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 21:44
Hoe kan ik dat App snooze uitschakelen, weet iemand dat?

***edit***
Heb het al, deze app verhelpt het ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Albert020 op 23-01-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

lukadad schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:06:
Met de laatste update zijn alle Smart Lock mogelijkheden verdwenen?
Nu je het zegt, ik heb daar ook een leeg scherm.
Maar waarom gebruiik je smart lock eigenlijk nog? Door de vingerafdrukscanner heb ik uberhaupt geen last van een al-dan-niet gelockte telefoon.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:37
MadMarky schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:02:
[...]

...
Maar waarom gebruiik je smart lock eigenlijk nog? ...
Ik gebruik een Pebble die mijn smartphone unlockt, die dan ook weer mijn chromebook unlockt. Ik heb nog nooit een vingerafdrukscanner gebruikt. Het is zo'n gemak dat ik nu toch efkes gefrustreerd ben over dit simpele gemis. Hopelijk komt Sony gauw met een update.

Op talk.sonymobile.com staat er al een fix :

Disable trusted agents on security settings.

Restart phone

Enable security settings. Thats it.

Straks eens uitproberen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
phYzar schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:15:
[...]

Hij is wel groot. Zal in ieder geval Spectre en Meltdown zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]
Aan je tweede screenshot te zien, is dit zeker geen Spectre/Meltdown patch. Sony zei namelijk:
Sony Mobile treats the security and privacy of customer data with the utmost seriousness. We are aware of “Spectre” and “Meltdown” and would like to reassure our users that protective patches have been provided as part of our ongoing Security Update Programme – patched devices will have Android Security Patch dated 2018-01-05 or later.
Dus pas vanaf het 5 Januari 2018 beveiligingsniveau is hij gepatcht. Mijn Xperia XZ heeft ook 1 januari, en is ook (hoogstwaarschijnlijk) niet gepatcht tegen Spectre noch Meltdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik merk dat sinds de januari update het locatie icoontje bovenin de notificatiebalk altijd aanwezig blijft, ook als er geen apps draaien en ook als de locatieservices uitgeschakeld staan. Hebben meer mensen dit?
Ze zeggen wel dat er enkel beveiligingspatches doorgevoerd worden maar desondanks levert het wel wat bugs op.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Nieuwe firmware zorgt er iig voor dat gps icoontje altijd bovenin staat ja :

https://talk.sonymobile.c...47-1-A-12-34/td-p/1294545

bluetooth bug is helaas niet gefixt

[ Voor 55% gewijzigd door DDX op 24-01-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

bluetooth was bij mij goed, nu disconnect mijn smartwatch steeds. GRRRR

ik zag hetvolgende in dat topic staan:
Re: GPS icon always on firmware 47.1.A.12.34
Try this https://www.reddit.com/r/...othing_here_what_do_i_do/, after repair SmartLock, GPS Icon Gone away :-)

On the "Lock Screen & Security", go to "Trust Agents" then disable Smart Lock.

Restart your phone

After restarting, go to "Lock Screen & Security" again and enable Smart Lock on "Trust Agents".

Go back and go to "Smart Lock" option just to check if it is back.

This often happens to me on my XZ1.
De volgende dag was icoontje het bij de gebruiker weer terug, maar wellicht lost dit smartlock problemen op voor de mensen die dit gebruiken?

[ Voor 83% gewijzigd door Tusk op 25-01-2018 09:47 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tusk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:44:
bluetooth was bij mij goed, nu disconnect mijn smartwatch steeds. GRRRR

ik zag hetvolgende in dat topic staan:

[...]

De volgende dag was icoontje het bij de gebruiker weer terug, maar wellicht lost dit smartlock problemen op voor de mensen die dit gebruiken?
lukadad schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Ik gebruik een Pebble die mijn smartphone unlockt, die dan ook weer mijn chromebook unlockt. Ik heb nog nooit een vingerafdrukscanner gebruikt. Het is zo'n gemak dat ik nu toch efkes gefrustreerd ben over dit simpele gemis. Hopelijk komt Sony gauw met een update.

Op talk.sonymobile.com staat er al een fix :

Disable trusted agents on security settings.

Restart phone

Enable security settings. Thats it.

Straks eens uitproberen.
toon volledige bericht
Maar toch bedankt voor het noemen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:39:
Ik heb gisteren 1.5 geprobeerd, maar helaas halverwege de dag (fietstocht) viel bluetooth toch weer uit.
en ook paar dagen bluetooth 1.4 geproberd maar helaas blijf er last van houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik heb sinds eergisteren ineens dat mijn geluid ineens naar het maximale niveau gaat (ook zonder dat ik de telefoon aanraak of gebruik). Heeft nog iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

gisteren begon wel 2 keer spotify uit zichzelf te spelen terwijl de telefoon in de keuken lag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
1 gehaald (voor 460 euro bij MMarkt zondag). Zilveren uitvoering. Die zilverkleurige telefoon voelt goed aan in de hand, niet te glad, niet te koud, mooi materiaal. Heb er ook een Sony hoesje booklet wit bij gekocht (€22), en een Mobilize Gelly Case doorzichtig (10€). Was 65% opgeladen. Ik stak de simkaart in de verkeerde gleuf maar die was er zo weer uitgepeuterd met een naald. Daarna op maat geknipt micro>macro en in piepkleine zwarte houdertje geklemd en erin geschoven. Daarna mijn ouderwetse 2Gb micro SD kaartje er bij in en klepje er weer opdrukken. Vingerscan gaat erg goed. Heb foto gemaakt van hele setje, en plaats die straks even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cDs6ZR/DSC07845.jpg

Oude Samsung klaptelefoon. (Links). Huawei P7 op Nillkin Bumper (grijs). (Rechts). En de nieuwe aanwinsten.

[ Voor 76% gewijzigd door redparrotnl op 30-01-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
vragen en antwoorden over problemen met de telefoon https://talk.sonymobile.c...t/bd-p/Xperia-XZ1-Compact

Zou je in het vervolg de wijzig knop willen gebruiken? Het is niet de bedoeling om zo 2 of meer posts vlak achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 37% gewijzigd door Prulleman op 01-02-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Je kunt ook gewoon bij ons terecht voor vragen en opmerkingen over de smartphone/Android ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-07 21:05
Het is vooral "vragen" en "dat heb ik ook" bevestigingen, maar weinig antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 12:00
Inderdaad. Ondertussen wel het probleem met het volume dat op max springt opgelost. Het ging om de IMSA app (Amerikaanse raceserie). Als ik die verwijder dan heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
gewoon bij ons terecht voor vragen en opmerkingen over de smartphone/Android >>> Gewoon bij Albert Hein. Ik ken die oerhollandse uitdrukking inderdaad.

Fijn.

Wat ook heel fijn is... Als ik savonds zit te internetten op mijn telefoon en de ene website (of app) is ineens te licht, en de ander weer te donker, dan hoef ik niet steeds naar de schuifbalk om helderheid scherm naar links of rechts te trekken, maar ik kan met mijn vinger de lichtsterke van het scherm bepalen door hem half of helemaal voor de lichtsensor (voor op bovenop) te houden. Verder heel fijn is dat ik niet de aanknop hoef in te drukken als ik de telefoon wil ontgrendelen/aanzetten als ik een Sony booklet hoesje om de telefoon heb. Alleen de rechterduim zacht tegen de rechterzijkant aanhouden, en dat gebeurd automatisch als ik mijn telefoon beetpak, is genoeg. Ik zag in een review dat veel mensen dat een groot bezwaar vinden van Sony. Indrukken moeten van de aanknop. Bij de meeste merken volstaat aanraken, een lichte touch. Meevaller dus.

Verder vandaag iemand met mijn 3D maker opgenomen, was bijzonder grappig. Het leek me een domme gimmick, na het zien van de review video op Tweakers, maar wat is het bijzonder om te zien op het scherm in real life. Echt superscherp. Inzoomen en draaien van de scan. Geinig. Verder een groot pluspunt, het wegslepen van een foto als je hem bekijkt in je foto album en op die manier weer naar de albums gaat, dus zonder de "Terug knop" onder op het scherm te gebruiken. Werkt supersnel. Ook mooi dat de terugbutton, homebutton en "alle openstaande apps button" groot duidelijk en wit helder verlicht zijn. Zoveel beter dan een iPhone en anderen.

Muziekspeler en oordopjes hebben geen bas. Maar in geluids instellingen zijn echt enorm veel dingen in te stellen, ook meer bas. Wifi verbinding is goed. Had gelezen over klachten, maar valt ook mee dus. Morgen even een foto van de telefoon in de Sony booklet en in de zachtrubberen backcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bSkLg6/DSC07847.jpg
Telefoon in mijn nieuwe Sony Xperia XZ1 Style Book Case Wit. Een Xperia systeemupdate is aan de gang. Meer dan 10 uur onscreentijd had ik afgelopen 2 dagen. Accu voor de 2e maal opgeladen nu na aankoop afgelopen zondag. Nu accu appje er op gezet en kijken of ik de 11 uur onscreentijd kan gaan halen. Ben ook beniewd naar de standby tijd, hoop op 5 of 6 dagen. Met een weekje zet ik hem terug op fabrieksinstellingen. Om zo te zien of dat ook uitmaakt. Verder volgende apps er op gezet ivm accuduur:

Power Clean Antivirus
Ampere (Toen de telefoon aangaf 100% opgeladen te zijn zei Ampere app dat ie nog aan het opladen was, nog een half uurjte langer aan de lader en ampere zei dat de accu vol was)
Hide running apps
Avast Cleanup
Avast Mobile Security

Zoals gezegd, nu een weekje dit proberen. Dan weer alles er af. En dan kan ik zien of het uberhaubt zin heeft voor een langere accuduur al deze appjes en toevoegingen. Mooi helder duidelijk scherm heeft deze telefoon. Klik op foto voor vergroting. Scherpe foto van het scherm(pje) :-) )
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c4kCdm/DSC07850.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door redparrotnl op 01-02-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Automatische schermhelderheid is toch het eerste dat je uitzet neem ik aan? Ik vind het ook vreselijk irritant dat de helderheid sterk wisselt doordat er kennelijk ineens een schaduw of lamp voorbij komt.

En waarom zou je een apart accu programmaatje gebruiken? Sony heeft zelf al de Stamina en Ultra Stamina modus die imho prima werken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Android werkt prima zonder die antivirus en anti spyware apps. Als je twijfelt over de voorgeïnstalleerde rom, apps of je download gedrag, dan is het pas interessant om dergelijke apps te installeren (voor enkele Chinaphones bijvoorbeeld).
Wees ervan bewust dat ze veel van je accu, geheugen en laadtijden op je smartphone kunnen vragen. Mocht je performance problemen ervaren en hulp nodig hebt, vermeld dan dat je een aantal van dit soort apps hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

11 screentijd? Heb je wel gewoon data/wifi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Kiswum schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:27:
Android werkt prima zonder die antivirus en anti spyware apps...
> weet ik, maar de test zal ik nogmaals, uitleggen en nog eenvoudiger bewoordingen. Ik zet er apps op. Ik ga kijken of ie trager wordt. Ik haal de apps er af. Ik kijk of ik verschil merk. In prestatie en accu. Het is dus een test. Voor mezelf. Ik wil het op deze manier zelf zien en ervaren en uitzoeken en uitpuzzelen, maar bedankt voor je goed bedoelde uitleg hierover.
MadMarky schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:39:
Automatische schermhelderheid is toch het eerste dat je uitzet neem ik aan? Ik vind het ook vreselijk irritant dat de helderheid sterk wisselt doordat er kennelijk ineens een schaduw of lamp voorbij komt.

En waarom zou je een apart accu programmaatje gebruiken? Sony heeft zelf al de Stamina en Ultra Stamina modus die imho prima werken.
Ik zal dit ook nogmaals uitleggen. Ook in nog weer simpelere termen. Ik heb een nieuwe telefoon. Ik vergelijk hem met mijn oude. Ik ben blij met sommige verbeteringen. Ik noemde die. Dat is bijvoorbeeld dat ik niet steeds tijd kwijt ben met die lichtschuifknop. Ik werd er gek van. Aller aller laatste wat ik nu natuurlijk zou gaan doen is die functie uitzetten. Want vinger paar mm bewegen en schermpje wordt lichter, vinger weer paar mm andere kant op, en schermpje is weer iets donkerder. Ik heb er geen last van dat ie uit zichzelf gek doet, hij blijft mooi gelijk kwa lichtsterke.

Even uittesten of jullie dus werkelijk gelijk hebben. Ik ben het met jullie eens. Maar wil het toch testen. En hoe erg wordt ie trager. Hoe erg sneller is de accu leeg nu met die hele app/accucheckers/viruscheckers/meuk er bij op. En dan gewoon weer terug naar geheel kaal. Zo kaal en leeg mogelijk. (Natuurlijk). Gewoon gebruikmakend van wat sony op de tel. heeft, zal genoeg zijn, dat verwacht ik ook.
Tusk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:01:
11 screentijd? Heb je wel gewoon data/wifi aan?
ja wifi altijd aan en de helft vd tijd kijk ik HD youtube filmpjes, 12 apps open, even tussendoor whatsappen, fotos maken, filmpjes maken, geluid hard aan, lichtsterkte hoog. Als een beest tekeergaan op dat ding. Maar was van Huawei ook 4 dagen accu tijd gewend. Maar dat was standby tijd. De standby tijd ga ik volgende week testen, want dan leg ik hem 4 dagen weg zonder te gebruiken, misschien snel een whatsappje checken 3x per dag meer niet.
Nog even een laatste fotootje. En ik laat met een weekje weer even van me horen, hoe het afgelopen is.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/e2C33m/DSC07848.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door redparrotnl op 01-02-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

dan heb jij een uber accu of ik een klote accu. Ik haal 3 dagen soms. 3 uur screentijd, beetje whatsapp en wifi uit. Met wifi aan haal ik de 3 dagen net niet. Ook op vakantie en andere locaties (bereik etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

redparrotnl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:14:

[...]

Ik zal dit ook nogmaals uitleggen. Ook in nog weer simpelere termen. Ik heb een nieuwe telefoon. Ik vergelijk hem met mijn oude. Ik ben blij met sommige verbeteringen. Ik noemde die. Dat is bijvoorbeeld dat ik niet steeds tijd kwijt ben met die lichtschuifknop. Ik werd er gek van. Aller aller laatste wat ik nu natuurlijk zou gaan doen is die functie uitzetten. Want vinger paar mm bewegen en schermpje wordt lichter, vinger weer paar mm andere kant op, en schermpje is weer iets donkerder. Ik heb er geen last van dat ie uit zichzelf gek doet, hij blijft mooi gelijk kwa lichtsterke.

Even uittesten of jullie dus werkelijk gelijk hebben. Ik ben het met jullie eens. Maar wil het toch testen. En hoe erg wordt ie trager. Hoe erg sneller is de accu leeg nu met die hele app/accucheckers/viruscheckers/meuk er bij op. En dan gewoon weer terug naar geheel kaal. Zo kaal en leeg mogelijk. (Natuurlijk). Gewoon gebruikmakend van wat sony op de tel. heeft, zal genoeg zijn, dat verwacht ik ook.
Je hoeft je termen niet te versimpelen, ik snap prima wat je aan het doen bent. Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is je beweegredenen. Dat je een hekel hebt aan onnodige apps is prima. Dat je dan alsnog een extra accu-bespaar-appje installeert strookt daar vervolgens niet mee.

En waarom zou je zoveel moeite doen om te kijken of je toestel meer dan 4 dagen mee gaat op een acculading? Het is leuk als éénmalige test, maar tenzij je offgrid leeft (of extreem vergeetachtig bent) heeft het geen enkel nut om een telefoon te hebben die meer dan 48u mee gaat. En dat redt de mijne al in standaard configuratie, nog zonder de Stamina functies te gebruiken.

Een hoop gepiel om niets imho, maar als je er hobby in hebt moet je vooral zo doorgaan :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Heel wat minder dan de ruim 10 uur onscreen van vorige keer gehaald dit keer. Weer flink veel uren bezig geweest op de telefoon met van alles.
Beter gezegd, met zo'n beetje alles wat er op zit. En met veel appjes er bij op dit keer. (Wifi en gps altijd aan). Geinig is wel dat als je bij 1% je de telefoon op Stamina mode zet je er 2 minuten bij krijgt, dat scheelt niet zo veel dus. Hij ligt aan de lader nu. Alle apps gaan er nu af en factory reset, en weer kijken hoeveel dagen / uren ik er uit kan persen. Handig voor bij bijv. een weekendje weg. Ik laat weer horen over een paar dagen hoe ie het doet (uithoudt).
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ftsVom/DSC07854.jpg
Hide running in the background Notification
Apus booster +
File Manager

^^ apps die me bevielen.

[ Voor 5% gewijzigd door redparrotnl op 02-02-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik kreeg altijd al een blauwe stip bij mijn whatsapp icoon te zien als ik nieuwe berichten had, maar nu staat er opeens een aantal in. Geen idee hoe dat opeens kan, maar wel beter zo.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
SToRM666 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:56:
Ik kreeg altijd al een blauwe stip bij mijn whatsapp icoon te zien als ik nieuwe berichten had, maar nu staat er opeens een aantal in. Geen idee hoe dat opeens kan, maar wel beter zo.
Wordt Whatsapp automatisch geüpdatet? Misschien ligt het daar aan?

Ter info:
Mijn vrouw gaf aan dat ze problemen heeft met een Google nieuws en weer app. Tevens kwamen enkele Whatsapp berichten niet direct binnen, die kwamen soms pas binnen nadat Whatsapp werd geopend.

Dit kun je oplossen door de standaard accubesparing uit te schakelen voor bepaalde apps, zoals je Social Media Messengers, Weer apps en eventueel nieuwsapps.
Dit kun je instellen vanuit je accu instellingen.

We kijken het nog even aan, maar ik ga er vanuit dat hiermee het probleem is opgelost met apps die zich te snel vanzelf uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Kiswum schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:47:
[...]

Wordt Whatsapp automatisch geüpdatet? Misschien ligt het daar aan?
Geen idee, het is ook enkel bij Whatsapp. Bij mijn oude Z1 Compact had ik wel altijd bij meerdere apps die indicatie staan.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Vandaag bij grijs weer de eerste foto's er mee gemaakt. En het toestel laten vallen op betonvloer. Gelukkig alleen wat bupsjes. O.a. op het hoekje. Ik doe snel de xperia systeem update er op (de palen op de foto lijken scheef in de grond te staan, update gaat dit verbeteren denk ik). Accu percentage staat op 82%. Gisteravond om 22 uur is ie opgeladen en in gebruik genomen. Veel gedownload. 2,5 uur screenonlinetime vandaag. Kijken wat ie morgenavond zegt kwa accu percentage.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hL6XKR/DSC_0003.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eMLgDm/DSC_0002_800x601.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n8mGeR/DSC07857.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door redparrotnl op 03-02-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
Foto gemaakt met xperia xz1c en foto gemaakt met systeemcamera sony nex f3, naast elkaar, weinig verschil te zien. Opvallend is dat je op de xz1c foto (1/1600 seconde sluitertijd) in de banaan de deukjes zelfs kunt zien. Onderkant paprika en vuil in waxinelichtje ook duidelijk. Gekozen voor banaan, paprika, appel, balpen en waxinelichtje, omdat iedereen die kent in werkelijkheid. klik hier

[ Voor 16% gewijzigd door redparrotnl op 04-02-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 24-07 21:47
redparrotnl schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:06:
Foto gemaakt met xperia xz1c en foto gemaakt met systeemcamera sony nex f3, naast elkaar, weinig verschil te zien. Opvallend is dat je op de xz1c foto (1/1600 seconde sluitertijd) in de banaan de deukjes zelfs kunt zien. Onderkant paprika en vuil in waxinelichtje ook duidelijk. Gekozen voor banaan, paprika, appel, balpen en waxinelichtje, omdat iedereen die kent in werkelijkheid. klik hier
Zien er goed uit! Heb zelf het toestel destijds weggedaan vanwege de slechte foto’s.
Zo te zien heeft sony het aardig opgelost of niet?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Zien er goed uit! Heb zelf het toestel destijds weggedaan vanwege de slechte foto’s.
Zo te zien heeft sony het aardig opgelost of niet?
Ik ben het wel eens dat de foto's niet geweldig zijn die het toestel maakt. Maar toch heb ik in november een vakantie lang foto's mee gemaakt (ik was bang voor woestijnzand in mijn fototoestel). En de mensen die de foto's zien vinden het mooie beelden.
Zelf mis ik wel wat, maar dat is meer mijn onhandigheid met een telefoon als foto toestel dan de kwaliteit van de foto's zelf.

Moraal van dit verhaal, Je kan er prima foto's mee maken maar het is geen vervanger van een midden/top fototoestel. Overigens vallen de foto's met slechte lichtomstandigheden mij wel echt tegen.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 24-07 21:47
atacama schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:51:
[...]

Ik ben het wel eens dat de foto's niet geweldig zijn die het toestel maakt. Maar toch heb ik in november een vakantie lang foto's mee gemaakt (ik was bang voor woestijnzand in mijn fototoestel). En de mensen die de foto's zien vinden het mooie beelden.
Zelf mis ik wel wat, maar dat is meer mijn onhandigheid met een telefoon als foto toestel dan de kwaliteit van de foto's zelf.

Moraal van dit verhaal, Je kan er prima foto's mee maken maar het is geen vervanger van een midden/top fototoestel. Overigens vallen de foto's met slechte lichtomstandigheden mij wel echt tegen.
Nou dat viel mij inderdaad ook erg tegen met weinig licht.
Dat was voor mij ook de reden om het toestel weg te dien. De iPhone SE van mijn vrouw maakte beduidend betere foto’s.
Baalde wel want ben een groot fan van sony.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
De uitslag van mijn test genaamd "Ga ik 11 uur onscreentime halen". Het is gelukt. Het is precies 12 uur geworden. En de accu was na precies 3 dagen / 3 x 24 uur leeg. De telefoon gaf aan nog 30 minuten mee te kunnen. Echter 1 minuut na het nemen van dit screenshot viel ie uit met 0%. Nu mijn 2e test. Ga ik de 6 dagen accuduur halen. Ik laat weer horen. Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hsXAgH/Screenshot_20180205_214430.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:11
Ja, dat moet met minimaal gebruik mogelijk zijn.

Heb hier een record staan van 5 dagen en 14 uur: 4G / bellen en verder niet echt noemenswaardige zaken

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:23
atacama schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:51:
[...]

...
IMHO geldt dat voor iedere telefoon..natuurlijk de kwaliteit wordt steeds beter maar dat ze een echte camera inhalen qua kwaliteit..nee

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
... Wat een batterij gedoe hier :P

Ongeveer 1,5 dag (lees: van lader voor het werken. Op lader na 2de keer werken) met redelijk intensief gebruikt en 11uur scherm tijd. Met Whatsapp, Instagram en Facebook gaat het gewoon erg hard. Ook het gebrek aan deftig 4G op de werkvloer zet geen zoden aan de dijk. Niets aan te doen. Ik vind t helemaal prima zo.

[ Voor 23% gewijzigd door chimnino op 08-02-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
de uitslag van de test "Gaat de accu makkelijk 6 dagen mee?"
is geslaagd. Het is 6 dagen en 12,5 uur geworden. Onscreentijd 4 uur en 20 minuten. Veel muziek en foto's gedownload. Mail binnengehaald.
Foto's gemaakt. Advertenties op MP gezet. Foto's aan mensen laten zien.
Spelletjes gespeeld, gebeld, gewattsappt, contacten toegevoegd,
apps er op gezet, wekker gebruikt enz. Wifi altijd aan. Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kz0HbS/Screenshot_20180212_185534.png . (Geen stamina mode gebruikt).

[ Voor 4% gewijzigd door redparrotnl op 12-02-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb een vraag. Sinds een paar dagen trilt mijn telefoon bij ieder appje dat ik binnen krijg. Dat terwijl ik geen meldingen van Whatsapp wil. In de app heb ik dat dus ook zo ingesteld. Ook in andere instellingen kan ik niks vinden waarom die toch blijft trillen.

Weet een van jullie het misschien. Ik heb al meerdere pogingen gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dit moment wordt de 47.1.A.12.75 firmware uitgerold, deze bevat de februari security fixes en daarnaast ook patches voor Meltdown en Spectre.
Je kunt hier zien of de firmware al beschikbaar is voor jouw customization. De mijne (BLX) heeft de update nog niet dus ik kan er verder nog geen ervaringen over delen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik blijf die posts over batterijduur bijzonder vinden; als ik m'n xz1c een beetje fanatiek gebruik (zeg zo'n 4 uur sot) heb ik regelmatig dat 'ie na 15 uur wel praktisch leeg is. Zal dan toch wel te wijten zijn aan mijn location history, Bluetooth, Lightflow, Tasker en slechte 4g ontvangst.... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij het laatste plaatje zie je dat het netwerk is uitgeschakeld, mogelijk zijn er nog meer standaard dingen uitgeschakeld. 6 dagen standby is erg veel, maar je ziet niet hoe de internetverbinding of wifi verbinding was.

Een slechte WiFi verbinding zorgt voor een batterijdrain en hetzelfde geldt ook voor een slechte 3G/4G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

*knip*. Accessoires horen in het accessoire topic, daarnaast is Crossposten niet toegestaan.

[ Voor 143% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een bericht verplaatst naar: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic. Hoesjes moeten daar besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb regelmatig dat wanneer ik m'n telefoon unlock met de fingerprint, dat ie dan de camera opent, terwijl ik ZEKER weet dat ik het cameraknopje niet heb aangeraakt.

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Tusk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:35:
ik heb regelmatig dat wanneer ik m'n telefoon unlock met de fingerprint, dat ie dan de camera opent, terwijl ik ZEKER weet dat ik het cameraknopje niet heb aangeraakt.

Herkenbaar?
2x drukken op power button is direct naar camera, vergissing is gauw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hmm ik krijg daar nergens een instelling over gevonden :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightningBullet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
Tusk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:54:
hmm ik krijg daar nergens een instelling over gevonden :/
Ik heb er wel een instelling voor: Settings -> Display. En dan helemaal onderaan zit 'Interaction', met een 'Jump to camera' slider. Mocht je de taal op Nederlands hebben staan zal het allemaal wel wat anders heten, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joaaaa
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 22:44
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe compact ingesteld en een aantal apps erop geïnstalleerd. Vervolgens mij batterij volledig opgeladen, en nu 5 uur later heb ik nog 70% batterij met volgend gebruik:

- 9% Telefoon inactief (4u16m)
- 8% Google play services
- 4% Android-besturingssysteem
- 2% Scherm (53m)

Op dit tempo haal ik net de 3 uur SOT, en is er 30-40% batterij weg op een dag zonder dat ik mijn telefoon nog maar aanraak. Is dat normaal? Ik kom nu wel van een Lenovo P2, maar dit lijkt me wel overdreven veel battery drain?

[ Voor 8% gewijzigd door Joaaaa op 05-03-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 21:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Joaaaa schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:18:
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe compact ingesteld en een aantal apps erop geïnstalleerd. Vervolgens mij batterij volledig opgeladen, en nu 5 uur later heb ik nog 70% batterij met volgend gebruik:

- 9% Telefoon inactief (4u16m)
- 8% Google play services
- 4% Android-besturingssysteem
- 2% Scherm (53m)

Op dit tempo haal ik net de 3 uur SOT, en is er 30-40% batterij weg op een dag zonder dat ik mijn telefoon nog maar aanraak. Is dat normaal? Ik kom nu wel van een Lenovo P2, maar dit lijkt me wel overdreven veel battery drain?
Over het algemeen, moet een accu ook nog even wennen. Ik denk dat je even geduld moet hebben en dat het na een week of twee optimaal is. Dit is echter alleen gebaseerd op eigen indrukken en dus niet echt onderbouwd...

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joaaaa
retlaw schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Over het algemeen, moet een accu ook nog even wennen. Ik denk dat je even geduld moet hebben en dat het na een week of twee optimaal is. Dit is echter alleen gebaseerd op eigen indrukken en dus niet echt onderbouwd...
Ik denk dat ik inderdaad te snel ben geweest. Vandaag zit ik op 67% batterij met 2u37 screentime. Dat is wel zonder simkaart en 4G. Ik hoop dat die met een sim toch consistent de 5 uur haalt.

Waar ik in het begin over twijfelde is of ik wel zou kunnen wennen aan dit kleinere scherm. Nu ik hem al 2 dagen in gebruik heb lijkt een telefoon van deze grootte gewoon logischer dan een gigantische plank van 5'5". _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
retlaw schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Het klopt dat een apparaat met accu ongeveer 3 volledige ladingen nodig heeft om optimaal te werken.
@Joaaaa Het heeft daardoor ook niet altijd veel nut om na 1 dag aan te geven dat een accu niet optimaal werkt. Gelukkig kwam je erachter dat de accu daarna beter was dan je in eerste instantie dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joaaaa
Kiswum schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Het klopt dat een apparaat met accu ongeveer 3 volledige ladingen nodig heeft om optimaal te werken.
@Joaaaa Het heeft daardoor ook niet altijd veel nut om na 1 dag aan te geven dat een accu niet optimaal werkt. Gelukkig kwam je erachter dat de accu daarna beter was dan je in eerste instantie dacht :)
Puur uit interesse, heb je toevallig een link naar een artikel waar ik hier wat meer over kan lezen? Ik dacht zelf dat moderne accu's los van slijtage niet "onthouden" of ze nu bijvoorbeeld pas volledig zijn opgeladen, of al lang niet meer, of nog nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Joaaaa schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:32:
[...]

Puur uit interesse, heb je toevallig een link naar een artikel waar ik hier wat meer over kan lezen? Ik dacht zelf dat moderne accu's los van slijtage niet "onthouden" of ze nu bijvoorbeeld pas volledig zijn opgeladen, of al lang niet meer, of nog nooit.
Ervaring en adviezen die ik heb gegeven op Tweakers en ervaring (zonder op te scheppen) met ongeveer 25 smartphones in de laatste 4 jaar. De eerste ladingen zijn belangrijker dan de daarop volgende ladingen, daarna kun je ze steeds vanaf 50% opladen zonder in de problemen te komen.
Echter is dat wat mij betreft theoretisch, ik heb het gevoel dat accu's na verloop van tijd en na x-keer opdagen slechter worden. Ik laad een accu het liefst 2 jaar lang om de dag op, dan 2 jaar lang elke dag. Helaas heb ik nooit getest welke optie echt het beste zou zijn. Daarvoor heb je een goede testomgeving nodig en 2 dezelfde smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:
Op dit moment wordt de 47.1.A.12.75 firmware uitgerold, deze bevat de februari security fixes en daarnaast ook patches voor Meltdown en Spectre.
Je kunt hier zien of de firmware al beschikbaar is voor jouw customization. De mijne (BLX) heeft de update nog niet dus ik kan er verder nog geen ervaringen over delen.
We zijn inderdaad al vier weken voorbij de eerste uitrol en nu heb ik de update ook. Bizar dat het zo lang duurt dit keer.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Helaas fixt deze update bluetooth probleem niet, blijf erg irritant dat ik regelmatig telefoon moet rebooten omdat bluetooth steeds stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DDX schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:40:
Helaas fixt deze update bluetooth probleem niet, blijf erg irritant dat ik regelmatig telefoon moet rebooten omdat bluetooth steeds stopt.
Mijn vrouw heeft hier geen last van op haar mobiel.
Ik weet niet wat je voorheen hebt gedaan, maar ik zou sturen op een complete reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Misschien stomme vraag maar hoe zit het tegenwoordig met de accu. Mag die niet onder de 20% komen en dan opladen.

Vroeger moest je nl volledig leegtrekken.
Hoe zit dat nu tegenwoordig?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Offens1490 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 07:26:
Misschien stomme vraag maar hoe zit het tegenwoordig met de accu. Mag die niet onder de 20% komen en dan opladen.

Vroeger moest je nl volledig leegtrekken.
Hoe zit dat nu tegenwoordig?
Je mag hem zo vol of leeg maken als je wilt, de veiligheidsmarges die nodig zijn houd het toestel zelf wel in de gaten (0% in weergave is niet echt 0% hardwarematig). Je móet hem niet leegtrekken, het mag, maar voor de levensduur heeft het geen voordeel (eerder nadeel). Ook helemaal volladen hoeft niet. De telefoon zelf laad (als je dat toestaat) ook niet direct naar 100%, maar stopt bij 95% en wanneer hij schat dat je hem er bijna vanaf haalt (bv wanneer je wekker gaat) doet hij gauw de laatste procenten erbij. Het beste is dus niet helemaal leeg, en niet helemaal vol. Een geheugeneffect is er niet, maar voor langere tijd aaneengesloten helemaal vol of helemaal leeg vinden ze minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 21-07 23:12
Ik heb de xz1 compact nu een paar dagen als de opvolger van mijn z5 compact. Fijne telefoon, snel en handzaam. Enige minpuntje vind ik de wat los zittende cameraknop. Dat hoort eigenlijk niet bij een highend toestel.

Batterijduur en formaat is waarom ik toch voor deze xz1 compact heb gekozen (en niet voor een groter highend toestel).
Ik heb nu 50% accu over, met 5 uur sot en 1,5 dag van de lader af. Superb!

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Sinds dit weekend ook de Z3 compact ingewisseld voor de Xz1 compact.

Ik zie nu wel continue het locatie icoontje in beeld. Is dit iets nieuws of loopt er iets te zoeken op de achtergrond? Ben gewend dat ik het alleen zie waneer er daadwerkelijk even de locatie gezocht wordt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:22:
Ik zie nu wel continue het locatie icoontje in beeld.
Bug sinds een van de laatste updates. Heb hem ook en hopelijk fixen ze dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
is er nog wat te doen aan dat systeem icoontje? (Dat 'grafiekje'). ik gebruik Twilight en heb nu bovenin rechts een systeem icoontje wat zegt dat deze app actief is..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren,

Ik begin me nu toch langzaamaan te irriteren aan de opdringerige apps van Sony. Ik blijf iedere keer weer notificaties krijgen. Ondanks dat ik die uit zet. Ook de automatische update heb ik uit staan om zo te zorgen dat ik bepaal wanneer en welke updates gedownloadt worden. Assistent, Whats New, Inteligent engine, Support (wat een irritante overlay is dat zeg!), Lounge, Xperia transfer Mobile, Pass, Xperia Home en Advanced logging staat allemaal uit maar ondanks dat staat regelmatig een notificatie in mijn scherm. Hebben jullie al iets gevonden om het uit te zetten? De apps uitschakelen kan niet. Bij Facebook enzovoorts heb ik dat allemaal wel gedaan.

De telefoon ben ik verder zeer tevreden over maar dat Android is wel echt een pain in the ... als je wat anders gewend was.

[ Voor 5% gewijzigd door stevens20 op 26-03-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:25

DirtyBird

Praktiserend denker

@stevens20 ik krijg wel af en toe dat whats new geupdate is, de rest van de dingen die jij noemt zie ik nooit voorbij komen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
DirtyBird schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:26:
@stevens20 ik krijg wel af en toe dat whats new geupdate is, de rest van de dingen die jij noemt zie ik nooit voorbij komen.
Ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk in mijn bericht maar ik heb inderdaad Whats New in mijn notificaties staan. De rest van de apps kom ik ook niet van af maar zijn weinig notificaties van.

Ik ben, ondanks mijn tevredenheid over de het apparaat zelf toch op zoek naar iets anders dan Android. Misschien toch weer terug naar een "domme" telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:25

DirtyBird

Praktiserend denker

Is er geen AOSP versie voor deze telefoon? Dan heb je daar ook geen problemen meer mee. Heb je ook geen play store meer, maar die zou je met een dumb phone ook niet hebben.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
stevens20 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:20:
Heren,

Ik begin me nu toch langzaamaan te irriteren aan de opdringerige apps van Sony. Ik blijf iedere keer weer notificaties krijgen. Ondanks dat ik die uit zet. Ook de automatische update heb ik uit staan om zo te zorgen dat ik bepaal wanneer en welke updates gedownloadt worden. Assistent, Whats New, Inteligent engine, Support (wat een irritante overlay is dat zeg!), Lounge, Xperia transfer Mobile, Pass, Xperia Home en Advanced logging staat allemaal uit maar ondanks dat staat regelmatig een notificatie in mijn scherm. Hebben jullie al iets gevonden om het uit te zetten? De apps uitschakelen kan niet. Bij Facebook enzovoorts heb ik dat allemaal wel gedaan.
Gezien de lijst apps die je opnoemt mij grotedeels onbekend voorkomen eens gekeken in mijn telefoon. Assistent, Inteligent engine, Xperia transfer mobile, Pass en advanced logging herken ik niet. Dus of ik heb dit niet of het zijn geen apps of ze zijn uitgeschakeld. Maar 1 ding is zeker, ik krijg hier geen popups/notificaties van. Is Assistent niet een google dingetje?
Ik krijg inderdaad wel eens een melding van lounge en whats new. De laatste vind ik wel wat zinloos (95% reclame) eigenlijk maar kan mij er niet aan irriteren.

Ofwel, nee ik herken mij er totaal niet in op 1 app na.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik krijg ze ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 16:58

MaDLiVe

.-Observer-.

Voor degene die night light missen (zoals ik, twilight is maar weer een adhoc oplossing), als je op de maart/april update zit kun je hem weer terug krijgen; click!

Als je de update nog niet binnen hebt kun je altijd de Duitse stock firmware flashen, werkt altijd het snelste qua updates van Sony.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 10:42
Sinds vandaag lijkt het opeens of zwart niet zo zwart meer is maar grijs. Niets moedwillig gewijzigd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik draai 8.0.0.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Begin ondertussen toch wel wat achter te lopen met updates vanuit Sony. Ik zit nog op 47.1.A.12.75 met de februari patches. De 47.1.A.12.119 (met GPS icoon fix) is voor veel gebruikers in andere landen al een tijd beschikbaar en 47.1.A.12.145 wordt sinds een week ook al uitgerold.
De meestgebruikte customization hier is BLX, hoop toch wel een keer een update te krijgen al was het maar om dat stomme GPS icoontje dat steeds actief blijft.
Sup4rdurt schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:04:
Sinds vandaag lijkt het opeens of zwart niet zo zwart meer is maar grijs. Niets moedwillig gewijzigd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik draai 8.0.0.
Al gecontroleerd of er iemand aan de schermhelderheid, het kleurengamma of de witbalans heeft gezeten?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

MadMarky schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:32:
Begin ondertussen toch wel wat achter te lopen met updates vanuit Sony. Ik zit nog op 47.1.A.12.75 met de februari patches. De 47.1.A.12.119 (met GPS icoon fix) is voor veel gebruikers in andere landen al een tijd beschikbaar en 47.1.A.12.145 wordt sinds een week ook al uitgerold.
De meestgebruikte customization hier is BLX, hoop toch wel een keer een update te krijgen al was het maar om dat stomme GPS icoontje dat steeds actief blijft.

[...]

Al gecontroleerd of er iemand aan de schermhelderheid, het kleurengamma of de witbalans heeft gezeten?
is er een mogelijkheid om de update handmatig te doen via de sony app op de pc?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:11
De xz1 compact komt binnenkort in de aanbieding bij de Aldi.

De prijs is €389,-

https://www.aldi.nl/onze-...-26-04/so789.article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ben ik de enige die problemen heft met de wekker? Wanneer ik een alarm heb staan (actief of niet) blijft die in de notificaties staan. Ik kan hem daar ook niet weg krijgen tenzij ik alle alarmen weg haal uit de app. Zo moet ik iedere keer weer de wekker opnieuw instellen ipv er een te activeren die ik die dag nodig heb.

Hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Had vanochtend een melding dat de .145 update klaar stond, de .119 is kennelijk overgeslagen voor mijn customization. Eindelijk van dat stomme locatie icoontje verlost wat maandenlang aan heeft gestaan :P
stevens20 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:10:
Ben ik de enige die problemen heft met de wekker? Wanneer ik een alarm heb staan (actief of niet) blijft die in de notificaties staan. Ik kan hem daar ook niet weg krijgen tenzij ik alle alarmen weg haal uit de app. Zo moet ik iedere keer weer de wekker opnieuw instellen ipv er een te activeren die ik die dag nodig heb.

Herken ik helemaal niet. De enige keer wanneer de wekker in de notificatiebalk blijft is wanneer deze niet afgezet is en uit zichzelf is gestopt, maar die melding kun je alsnog wegvegen.
Incognitum schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:53:
De xz1 compact komt binnenkort in de aanbieding bij de Aldi.

De prijs is €389,-

https://www.aldi.nl/onze-...-26-04/so789.article.html
Heb het ook maar even gemeld in [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 18-04-2018 13:20 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Dxue schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:13:
[...]

is er een mogelijkheid om de update handmatig te doen via de sony app op de pc?
Toevallig kwam de 47.1.A.12.145 bij mij vanochtend binnen OTA

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Sup4rdurt schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:04:
Ik heb het idee dat er een contrast enhancement feature bij is gekomen, of dat die er al was maar dat deze nu ook aanstaat ook al heb je adaptive brightness uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 10:42
stevens20 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:10:

Ja, dat had ik ook; ligt aan de Xperia wekker. Ik heb die ge-disabled en de Google Alarm geïnstalleerd en nu werkt het weer als vanouds.
_Spark_ schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:10:
[...]

Ik heb het idee dat er een contrast enhancement feature bij is gekomen, of dat die er al was maar dat deze nu ook aanstaat ook al heb je adaptive brightness uitstaan...
Dat merkte ik toevallig vandaag toen de zon direct op m'n scherm scheen. Toen wisselde het zwart naar grijs en weer terug. Erg hinderlijk dat ie dat automatisch doet.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

contrast heb ik geen last van, maar mijn brightness springt telksen na een aantal seconden op minimaal..ook buiten in de zon :(

Ik haat het wanneer updates meer problemen geven dan dat ze oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 16:33
Ik merk dat mijn batterij de laatste dagen niet goed meer is mogelijk.

Gister avond telefoon opgeladen 90%+ en in de ochtend zat die op 31%.
Keek naar de accu geavanceerde tel ik 19% gebruik op.

Vanmiddag weer opgeladen 100% + en nu 6,5 uur laten 27% eraf, niks gedaan met de mobiel gewoon inactief. Zie weer 4% in totaal gebruikt volgens de instellingen.

Enige wat aanstond is wifi beide keren.Zet het nu uit maar weet nou niet of het door een mogelijke update komt of dat me batterij naar de knoppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

Erazher schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:15:

Vanmiddag weer opgeladen 100% + en nu 6,5 uur laten 27% eraf, niks gedaan met de mobiel gewoon inactief. Zie weer 4% in totaal gebruikt volgens de instellingen.

Enige wat aanstond is wifi beide keren.Zet het nu uit maar weet nou niet of het door een mogelijke update komt of dat me batterij naar de knoppen is.
waarschijnlijk heb jij ook een battery drain van een onbekende source te pakken. Geen idee hoe dat te bestrijden, maar bij ging die weg, toen ik die drain zijn gang liet gaan en toen die ergens rond de 2% zat, deed die weer normaal. er was hier nog iemand die er last van had. Geen idee of het daar al opgelost is of niet, maar kan best zijn dat ik zijn post heb gemist dat het gefixed of niet gefixed is daarmee. het proberen waard. onze mobiel werd ook zo rond de 40 graden elke keer dat er een drain was. de telefoon werkt dan wel normaal, maar was gewoon warm in de hand.

edit: doh, ik zie dat dit het xz1 topic is, mijn ervaring hiermee is met de xz2. maar misschien heb je er wat aan

[ Voor 4% gewijzigd door Dxue op 21-05-2018 22:42 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 16:33
Dxue schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:37:
[...]

waarschijnlijk heb jij ook een battery drain van een onbekende source te pakken. Geen idee hoe dat te bestrijden, maar bij ging die weg, toen ik die drain zijn gang liet gaan en toen die ergens rond de 2% zat, deed die weer normaal. er was hier nog iemand die er last van had. Geen idee of het daar al opgelost is of niet, maar kan best zijn dat ik zijn post heb gemist dat het gefixed of niet gefixed is daarmee. het proberen waard. onze mobiel werd ook zo rond de 40 graden elke keer dat er een drain was. de telefoon werkt dan wel normaal, maar was gewoon warm in de hand.

edit: doh, ik zie dat dit het xz1 topic is, mijn ervaring hiermee is met de xz2. maar misschien heb je er wat aan
tnx for the info. Ik dacht gister avond ff de mobiel opnieuw starten en kijken en dit lijkt te werken.
Software bug mogelijk dat er iets bleef door draaien op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Net weer een melding gehad van een patch / system update a 184 MB.

Heb alleen nog geen changelog gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Erazher schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:15:

Ik heb hetzelfde na de laatste update (beveiligingsupdate van mei). Telefoon blijft warm en de batterij gaat zeer snel leeg. Misschien komt het door de update of een applicatie. Ik zie niks raars bij de batterij qua drain.

Edit: Ik heb het probleem gevonden, zit hem in wifi privacy Police. Nu ik hem heb verwijderd is de battery drain opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 28-05-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-07 12:08
Ik kreeg net de volgende OTA-update binnen, met 250+ MB een flinke jongen:

47.1.A.12.205

Zie ook Xpericheck https://xpericheck.com/device/G8441 en XDA: https://forum.xda-develop...ware-47-1-12-205-t3800376

Is echt net uit, ik zit op Customized DE
Patch level = 1 June 2018

Geen idee wat het changelog is, maar ik had ook geen issues die opgelost moesten worden.
Op het eerste gezicht die ik geen verschil.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 19:09
TH0R schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:47:
Ik kreeg net de volgende OTA-update binnen, met 250+ MB een flinke jongen:

47.1.A.12.205

Zie ook Xpericheck https://xpericheck.com/device/G8441 en XDA: https://forum.xda-develop...ware-47-1-12-205-t3800376

Is echt net uit, ik zit op Customized DE
Patch level = 1 June 2018

Geen idee wat het changelog is, maar ik had ook geen issues die opgelost moesten worden.
Op het eerste gezicht die ik geen verschil.
Je zegt het zelf: patch level. Sony is redelijk goed geworden in flagship devices heel snel de nieuwste security patches bezorgen, en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 21-07 23:12
Sinds de laatste systeemupdate last van een wisselende bluetooth verbinding. De draadloze headset en de carkit verbinden allebei niet meer in één keer, maar ik moet dan meerdere pogingen doen. Bijvoorbeeld door de Jaybird app te openen. Best irritant. Ik zie ook geen optie om de bluetooth informatie te resetten (cache te legen bijvoorbeeld). Een Systeemreset vind ik vooralsnog te veel gedoe. Anderen die dit euvel herkennen?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zojuist voor Cust. NL binnen gehad.

--
^-> juist met de vorige patch was het bluetooth gedrag vervelend. Hopelijk nu beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Benieuwd of dit mijn hoofdtelefoon issues oplost; de XZ1C herkent mijn B&W bedrade hoofdtelefoon niet meer automatisch na de vorige update..moet ik lesser audio switch voor gebruiken om te schakelen tussen interne inspeaker of 3,5mm. Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sinds laatste update had ik gps problemen. Hopelijk nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-07 17:14
ik gebruik al sinds release de sony xperia xz1 compact. ben laatst weer begonnen met pokemon go en heb gemerkt dat mijn GPS echt bagger is - niet alleen in pokemon go maar in elke app dat gps heavy is.

Om de paar seconden verlies ik gps signaal of maps heeft moeite met het uberhaupt vinden van mijn locatie.

ik run op de laatste software update en vraag mij af of ik de enige ben die gps problemen heeft? begin het aardig irritant te vinden nu.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic