Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
LoeWn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:14:
[...]
Verder is het misschien de moeite waard om 1-2 week(jes) te wachten..
Veel van de Xperia US$ prijsverlagingen komen niet door naar Europa. In de US lopen de Xperia's gewoon wat lastiger. Maar de XZ1 is al voor minder dan 500,- te krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
de goedkoopste die ik gezien heb is ongeveer 525 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorunn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 20:19
tomcatha schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:27:
de goedkoopste die ik gezien heb is ongeveer 525 euro.
Als je even kijkt in Prijzen en leveringstijden, kan je een bericht van me terugvinden met enkele links naar goedkopere websites. Bericht stond in dit draadje maar is door de admins verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 09:53
Als ik noise cancelling aanzet op de h900n hoor ik een constante irritante hoge zoemtoon in de rechteroorschelp. Hebben jullie dit ook, hoort dit bij NC? Ik vind de koptelefoon absoluut niet fijn zo. Vraag me af hoe de garantieafhandeling gaat zonder bon of wat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraatzer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-12-2018
drvinnie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:12:
Als ik noise cancelling aanzet op de h900n hoor ik een constante irritante hoge zoemtoon in de rechteroorschelp. Hebben jullie dit ook, hoort dit bij NC? Ik vind de koptelefoon absoluut niet fijn zo. Vraag me af hoe de garantieafhandeling gaat zonder bon of wat ook.
Hoor dit ook met alle andere nc headphones. Ik neem het maar voor lief omdat ik het met het geringste geluid al niet meer hoor....hoor jij het dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:38
Heeft iemand een tip voor winkelketen waar hij in het echt te zien is? De lokale mediamarkt (Dordrecht) heeft hem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ThoffeGast schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:28:
Heeft iemand een tip voor winkelketen waar hij in het echt te zien is? De lokale mediamarkt (Dordrecht) heeft hem niet..
T-mobile shop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
thanks! lag inderdaad in de winkels, maar gelijk 1tje meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
ThoffeGast schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:27:
[...]

thanks! lag inderdaad in de winkels, maar gelijk 1tje meegenomen..
Veel plezier ermee dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmargalagam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04-2024
drvinnie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:12:
Ik hoor dit niet, klinkt super bij mij.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zijn er meer die problemen hebben met focussen van dichtbij?

Als ik fotos van mijn bier maak (untappd) zijn ze 9 van de 10 onscherp terwijl ik nog op het label tap om het focuspunt toe te wijzen. Ook wanneer ik een barcode wil scannen krijgt ie hem niet gefocust. Het is niet te dichtbij want je ziet tijdens het focussen momenten dat het scherp wordt, maar dan gaat ie weer verder en is 'klaar' als het onscherp is :(

ik haal overigens geen enkele dag met minder dan 50% accu (8 tot 23u). En ik gebruik de telefoon amper. Enkel whatsappen (3 uur screentime gemiddeld)

[ Voor 15% gewijzigd door Tusk op 16-11-2017 12:58 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:56:

Als ik fotos van mijn bier maak (untappd) zijn ze 9 van de 10 onscherp terwijl ik nog op het label tap om het focuspunt toe te wijzen. Ook wanneer ik een barcode wil scannen krijgt ie hem niet gefocust. Het is niet te dichtbij want je ziet tijdens het focussen momenten dat het scherp wordt, maar dan gaat ie weer verder en is 'klaar' als het onscherp is :(

ik haal overigens geen enkele dag met minder dan 50% accu (8 tot 23u). En ik gebruik de telefoon amper. Enkel whatsappen (3 uur screentime gemiddeld)
Focussen werkt bij mij prima ook met een qr code. Na 1 dag heb ik nog 60% over en dit met intensief gebruik, Facebook, Chrome, dumpert etc. Ik kan dus 2 dagen met de accu doen. Misschien een keer je telefoon compleet resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
November update komt eraan en bevat tevens de fix voor betere camera!😉
https://www.gsmarena.com/...fix_update-news-28284.php

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
Tusk schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:56:

Dat is niet normaal. Qua batterijduur. Maar 3 uur whatsappen tikt ook wel aan natuurlijk. Zit nu op 40% met 19,5 uur aan, 5 uur scherm en 3 uur South Park: Phone Destroyer. Daarnaast wat facebook, whatsapp, chrome. Mn helderheid staat op de helft zonder automatisch.

Camera even geprobeerd, maar krijg m prima gefocussed op de vuiltjes tussen t toetsenbord hier op werk :9 Dus macro stand pakt ie op de auto stand bij mij iig prima. Ik zou even een factory reset doen en nog eens proberen. T kan zijn dat de Untappd camera niet lekker werkt met de sony software? Lang geleden dat ik Untappd deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
Ondanks dat de XZ1C op papier geen HDR heeft, kan ik WEL HDR content bekijken via Youtube? Ik kan bij de resolutie gewoon HDR selecteren. Heb begrepen dat het scherm 138% sRGB kan weergeven?

[ Voor 16% gewijzigd door chimnino op 19-11-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Net de lens update gehad :)

[ Voor 46% gewijzigd door calsonic op 20-11-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
calsonic schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:03:
Net een update gehad van 380mb geen idee wat het was...
DaveD1109 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:58:
November update komt eraan en bevat tevens de fix voor betere camera!😉
https://www.gsmarena.com/...fix_update-news-28284.php
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Heb het toestel zelf niet meer maar ben wel erg benieuwd hoe de camera is na deze update! Zou iemand dat kunnen posten?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sry dat ik jullie blijf lastigvallen over mijn beroerde accuduur, maar een factory reset heeft niets uitgehaald.

Dit is na 1 dag gebruik. Daarbij valt op (staat niet in beeld) dat de 'phone idle' time precies hezelfde is als the 'last charge time' en dat de % van de losse processen niet matchen met het totaal verbruikt %

Zijn er evt apps die het batterijverbruik beter in beeld brengen? Of zit er een gare accu in mijn telefoon en moet ik Sony maar eens contacten (wat me zeer moeilijk lijkt uit te leggen).

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/wkzembs81/Screenshot_20171121-225346.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
@Tusk Ik heb je posts doorgenomen, maar ik zie nergens een overzicht van je apps.
Ik heb de XZ1 even niet bij de hand en ik kan niet bij mijn screenshots van uitgeschakelde apps, maar hieronder even wat voorbeelden.
Ik zou beginnen om een aantal zaken uit te schakelen die je niet gebruikt en op de achtergrond mogelijk veel data verbruiken.

AVG antivirus
Sony Playstation apps
Facebook (installeer Facebook Lite of haal de app nog een keer uit de Play Store)
Facebook integraties (te vinden via Apps en dan Systeem apps weergeven)
Amazon Kindle
Amazon Shopping
Google Drive
Google Play Boeken
Google Play Films
Google Play Muziek
Google-invoer voor Japan
Google
Android System WebView (heeft volgens mij geen meerwaarde als Chrome gebruikt)
Spotify
Duo

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Wat je helaas ook niet kunt achterhalen bij dit toestel is een overzicht van het bereik, wanneer je wifi was ingeschakeld, je idle time etc. Hier heb ik zelf al meermaals kunnen ervaren dat je daar al een oplossing uit kunt halen. Geen idee waarom Sony dit er uit heeft gesloopt.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je voor lange tijd aanwezig bent op een plek waar je bereik slecht is. Dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is, maar voor je telefoon wel. Waar ik nu woon haalde mijn OP3 met Vodafone redelijk slechte resultaten omdat hij bleef switchen tussen twee 4G-palen die op exact dezelfde afstand (met kennelijk ook dezelfde sterkte) aan het zenden waren... Nu zit er een T-mobile sim in en gaat het stukken beter. Die Vodafone sim zit nu in de XZ1 en daar heb ik het idee dat het minder invloed heeft (echter kun je dit niet zo met zekerheid stellen, maar mijn accuduur is flink verbeterd).

Het is ook mogelijk dat je heel de dag op pad bent geweest? Ongeacht welke telefoon of provider, als ik een dag heb dat ik veel aan het rondrijden ben in Rotterdam, gebruikt je telefoon ook veel capaciteit om verbonden te blijven en te wisselen tussen zendmasten. Ook al had ik dan soms een screentime van nog geen uur, mijn accu was na zo'n 10u reizen gehalveerd...

Een andere oorzaak kan zijn een slecht wifi-netwerk. Op het werk van mijn vriendin is er een gast wifi netwerk waar zij gebruik van maakt met haar telefoon. Op het moment dat ze op dat wifi netwerk zit zie je in dat overzicht dat de batterijcapaciteit begint aan een verticale afdaling en het maakt niet uit of de telefoon idle is of niet... Dus zij komt thuis met 20% batterij wanneer ze de hele dag met wifi was verbonden, of met 60% als ze gewoon haar 4G gebruikte...

Dus resumé, maakt het uit of je heel de dag thuis ben of op je werk? Maakt het nog verschil of je wifi aan hebt of niet? Of ben je heel de dag op pad geweest (ook dan heb je veel meer batterij verbruik). Niet alles hoeft aan apps te liggen (alhoewel ik zou beginnen met Facebook er af te gooien en de browservariant te gebruiken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Thx voor je reactie. Bijna alles al gedisabled behalve Facebook, spotify en play music. Heb Facebook er nu afgegooid, maar de andere 2 apps gebruik ik echt :) Overigens ook maar amper, maar wel nodig.

Overdag zit ik letterlijk op een wifi hotspot (ingeplugd via gbit utp) en thuis ook niet verder dan 3m van mijn wifi router. Overal vol mobiel bereik. Op bijgevoegd grafiekje zie je dat de lijn praktisch dezelfde daling heeft.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/51yw7civp/Screenshot_20171121-225326.png
Na reset verbruikt hij nu snachts ook 5% accu (airplane mode en alle apps gesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Tusk schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:52:
Thx voor je reactie. Bijna alles al gedisabled behalve Facebook, spotify en play music. Heb Facebook er nu afgegooid, maar de andere 2 apps gebruik ik echt :) Overigens ook maar amper, maar wel nodig.

Overdag zit ik letterlijk op een wifi hotspot (ingeplugd via gbit utp) en thuis ook niet verder dan 3m van mijn wifi router. Overal vol mobiel bereik. Op bijgevoegd grafiekje zie je dat de lijn praktisch dezelfde daling heeft.

[afbeelding]
Na reset verbruikt hij nu snachts ook 5% accu (airplane mode en alle apps gesloten)
Op je screenshot heb je maar 1 streepje mobiel bereik. Als dat de hele dag zo is dan kan dit zeker voor een grote battery drain zorgen. Dan gaat je telefoon waarschijnlijk steeds wisselen tussen verschillende masten, wat veel stroom kost.

Edit: bluetooth zou je ook nog uit kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Klopt, dit was 's avonds thuis en overdag werk ik ergens anders en de grafiek daalt daar even hard.

Stel dat dit wel zo is, dan nog lijkt het mij niet zo dat dit de batterijduur met ruim 1/3 verkort ten opzichte van mensen die hun scherm 2x zo lang aan hebben, zware apps(games) draaien.

Is er geen software die het accuverbruik van die verborgen processen kan registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Aangezien je 's nachts maar 5% drain hebt (en ik er ook van uit ga dat je toch minimaal 6u slaapt), zou het je bereik of je wifi kunnen zijn.

Probeer eens een dag zonder je wifi ingeschakeld, er zijn namelijk router(instellingen) danwel combinaties van router/telefoon die ervoor kunnen zorgen dat je telefoon vaker wakker wordt dan nodig.

Probeer ook eens voor je gaat slapen de telefoon herstarten (geen apps opstarten), je wifi/bluetooth uit en alleen je netwerk aan (zet wel je geluid dan uit). Kijk eens wat er dan gebeurd.

Het is een kwestie van proberen en uitsluiten...

Edit: oh, en nog eentje. Ik zie het WhatsApp web icoontje? Ook al gebruik je je telefoon niet maar bent wel voortdurend met WhatsApp web bezig, is je telefoon ook veel waker.

[ Voor 19% gewijzigd door -MD- op 22-11-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Dat was alleen savonds. Maar dan zou er toch accu verbruik bij whatsapp moeten komen staan?

Ik heb hem snachts op airplane mode, dus alles staat dan uit. En voor de factory reset zat die op 1% verbruik per nacht. Zal morgen eens een wifi-loos dagje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Van het weekend mijn zwarte ZX1 Compact binnengekregen. Top toestel. Ik vind hem qua looks een stuk mooier dan verwacht, aantrekkelijker dan alle Samsung en iPhone eenheidsworst. Komende van een Z3C is ie bloedsnel en het scherm lijkt een stuk scherper, ondanks dat de resolutie gelijk is gebleven.

En de batterijduur is geweldig. Zondag opgeladen en ik ga hem vanmiddag denk ik pas weer aan de lader leggen (momenteel nog 19% over, dus geen haast).

Qua foto's kan ik het niet goed inschatten. Ik ben sowieso een casual kiekjesmaker. En de camera op mijn Z3C was al een tijdje niet zo best meer, dus alles was een verbetering :-)

So far bijzonder tevreden!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:40
Sinds vandaag heb ik mijn Z1 compact vervangen en net als bovenstaande: wat een snelheidsverschil.

Verder is het nog een kwestie van wennen :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Zijn er al meer mensen met ervaringen met screen protectors voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
rbaidjoe schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:12:
Ik gebruik altijd voor al "mijn" telefoons goedkope screenprotectors van het merk Savvies SU75 Ultraclear. Die kosten 5 screen of backprotectors voor €2,- tot €5,-.
Deze kun je aanschaffen via ebayshop: Protectionfilms24 of Maxi-displayschutz4u.

Bij 2,5D schermen is de pasvorm niet perfect aan de zijkanten, maar de rest van het scherm is zeer goed passend gemaakt, vaak beter dan van de fabrikant.
Een ander nadeel is dat de protector snel zal krassen, maar volgens mij geldt dat voor veel andere soepele screenprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Iemand die al de update heeft gehad met de camera distortion fix? En die kan vertellen of foto’s nu beter zijn?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die update is nog steeds niet uit voor de firmwareversie waarmee Nederlandse toestellen geleverd worden, Customized BLX.

Erg jammer dat dat altijd zo moeizaam verloopt bij Sony. Ik vraag me af welke partij in het hele update-gebeuren nou telkens voor zoveel vertraging zorgt voor BLX, want waar updates voor sommige versies altijd snel uitgebracht worden worden die voor ons vaak laat of gewoon helemaal niet uitgebracht. Voor nieuwe Android-versies snap ik nog enigszins dat die op allerlei manieren getest moeten worden, maar een security update moet gewoon zonder uitzondering snel uitgerold worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Onno schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:42:
Die update is nog steeds niet uit voor de firmwareversie waarmee Nederlandse toestellen geleverd worden, Customized BLX.

Erg jammer dat dat altijd zo moeizaam verloopt bij Sony. Ik vraag me af welke partij in het hele update-gebeuren nou telkens voor zoveel vertraging zorgt voor BLX, want waar updates voor sommige versies altijd snel uitgebracht worden worden die voor ons vaak laat of gewoon helemaal niet uitgebracht. Voor nieuwe Android-versies snap ik nog enigszins dat die op allerlei manieren getest moeten worden, maar een security update moet gewoon zonder uitzondering snel uitgerold worden. :(
Dat is inderdaad jammer! Heb ook al gegoogeld naar de eventuele verschillen in foto’s maar helaas zonder resultaat.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
rbaidjoe schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:12:
Ik wilde net dezelfde vraag stellen. Ik heb nu wel een mooie case gezien op aliexpress die ik ga bestellen.
Ik heb helaas wel al een kleine veeg op het glas zitten, maar gek genoeg niet te zien als het scherm schoon is.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2017 12:42 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Eerder heb ik al mijn ervaring gepost met een screen protector.
Blijf bij mijn eerste beoordeling, niet de mooiste maar past heel netjes.
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52944955

Met de toevoeging dat ik nu 3 weken in de woestijn ben geweest met de telefoon en deze screenprotector (en een rubbere cover om de achterkant en rand). Geen krasjes op het oppervlakte van de screenprotector en hij sluit mooi aan op het gehele ontwerp. Wel zijn de vieze vingers vrij snel te zien op het glas, en zoals aangegeven zie je de gebogen randjes een beetje, is uiteindelijk niet storend voor mij. Maar hij verdient nog steeds niet de schoonheidsprijs.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Tusk schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:52:

[afbeelding]
Hoort dat plaatje ook bij dit plaatje: Tusk in "[Sony Xperia XZ1 Compact] Ervaringen & Discussie"
?

Ik heb mijn review bijna af, ik moet alleen een bulk tekst invoeren, maar hier zijn alvast mijn accu resultaten.
Mocht je daarover vragen hebben, dan zie ik het graag tegemoet.
Korte conclusie: 1,5 dag is voor velen prima te halen en 2 dagen lukt bij mijn gebruik ook nog wel. Dit komt overeen met andere smartphones met een 3500/4000 mAh accu en 5"-5,5" scherm. Stamina modus heeft bij mij geen meerwaarde gehad, waarbij dat tot en met Android 5 wel prima te gebruiken was (toen Android Doze nog niet had geïntroduceerd).

Hierbij een korte blik op mijn review:

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Accu.png

De telefoon is voorzien van een niet-verwisselbare Li-Ion 2700mAh accu. Tijdens het testen stond het volgende continu aan: Wifi, GPS en Bluetooth. De telefoon synchroniseerde met 2 Gmail accounts, 2 Hotmail accounts, Whatsapp, Skype, Facebook Lite, Instagram, Tapatalk, LinkedIn, Amazfit smartwatch en Buienalarm.
Met deze zaken ingeschakeld, had de telefoon aan het einde van de dag (van 07.00-23.00 uur) vaak zo'n 50-60% over bij een On-Screen-Time van ongeveer 2-3 uur. Het resultaat hiervan is redelijk voor een accu van deze capaciteit. Bij normaal gebruik kom ik op een gebruik van maximaal twee dagen, het is maar net te halen, maar het is meer dan menigeen toestel.
Voorheen was de stamina modus zeer goed te gebruiken bij Sony smartphones. Sinds Android 6 (Z5-serie) en de ingebouwde accubesparingsprogramma: Doze, is de stamina modus niet meer wat het ooit was. Toen kon ik met gemaak 2,5 tot 3 dagen op 1 accu redden, maar dat zit er helaas niet meer bij met nagenoeg dezelfde apps en ingeschakeld scherm.

36 uur op een accu en een schermduur van 4-5 uur is voor mijn gevoel een gemiddeld verbruik en daarmee redt je 2 dagen gebruikstijd. Als je heel de dag met de smartphone bezig bent, dan zal je vermoedelijk zonder problemen het einde van de dag redden.

Normaal gebruik na ongeveer 36-40 uur (2 dagen)
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Screenshot_20171109-235024.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Screenshot_20171109-235033.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Screenshot_20171114-220840.pngAfbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Screenshot_20171114-220852.png

(Statistische benchmarks voor accu's zijn interessant om de kracht te meten, maar het is voor mij geen richtlijn om de accuduur te bepalen. Werkelijke accuduur is namelijk onderhevig aan veel verschillende invloeden van buiten).

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/IMG_20171104_111301-Small.jpg

Accutest door middel van de GFX en PCMark app

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Benchmark_11-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xperia_XZ1c/Benchmark_12-Small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Hm, misschien toch maar eens een factory reset uitvoeren: ik heb toch al een aantal keer gehad dat m'n xz1c rond elf uur 's avonds leeg was.

Overigens heb ik al een kleine twee (denk ik) weken de update met camera distortion fix. Werkt inderdaad prima, als ik een foto van m'n toetsenbord maak zijn de toetsen tenminste niet meer 'wobbly' 😉 De correctie werkt trouwens niet in Burst mode, maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
_Spark_ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:10:
Hm, misschien toch maar eens een factory reset uitvoeren: ik heb toch al een aantal keer gehad dat m'n xz1c rond elf uur 's avonds leeg was.

Overigens heb ik al een kleine twee (denk ik) weken de update met camera distortion fix. Werkt inderdaad prima, als ik een foto van m'n toetsenbord maak zijn de toetsen tenminste niet meer 'wobbly' 😉 De correctie werkt trouwens niet in Burst mode, maar daar kan ik mee leven.
Heb jij de update al binnen dan met de distortion fix?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Spark_
DaveD1109 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:22:
[...]

Heb jij de update al binnen dan met de distortion fix?
Ik weet serieus niet hoe ik het duidelijker kan verwoorden dan in mijn vorige bericht, maar nogmaals: ik heb inderdaad de update met de distortion fix 😬 (47.1.A.5.51)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Laatst online: 12-09 08:39
Zou het kunnen dat de GPS na een bepaalde tijd in een soort slaap modus gaat? Sinds ik mijn xz1c heb registreert de start2run app gelopen afstanden niet meer correct. Vandaag 10 minuten gelopen (het was veel te koud) en volgens de hartslagmeter 1,5 kilometer gedaan. Volgens de app echter 0,8km. Hij registreert de route wel correct maar na die 0,8km was er dus niets meer terwijl de app wel nog het loopschema aan het afspelen was.

Met waze heb ik geen probleem, maar dan lockt hij natuurlijk het scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
_Spark_ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:35:
[...]

Ik weet serieus niet hoe ik het duidelijker kan verwoorden dan in mijn vorige bericht, maar nogmaals: ik heb inderdaad de update met de distortion fix 😬 (47.1.A.5.51)
Mijn excuses. Daar had ik kennelijk overheengelezen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
_Spark_ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:10:

Scheelt het ook veel met weinig licht? Heb zelf het toestel weggedaan vanwege de vastlopers en slechte prestaties van de camera.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
DaveD1109 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:27:
[...]

Scheelt het ook veel met weinig licht? Heb zelf het toestel weggedaan vanwege de vastlopers en slechte prestaties van de camera.
Geen vastloper meer gehad sinds de update, low light foto's zijn nog steeds erg 'grainy'.

De bug waarbij het smart lock scherm helemaal leeg is hebben ze niet gefixed helaas; je moet de truc met het aan/uitzetten van trusted agents en tussendoor rebooten blijven gebruiken om het (tijdelijk) te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
_Spark_ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:58:
[...]

Geen vastloper meer gehad sinds de update, low light foto's zijn nog steeds erg 'grainy'.

De bug waarbij het smart lock scherm helemaal leeg is hebben ze niet gefixed helaas; je moet de truc met het aan/uitzetten van trusted agents en tussendoor rebooten blijven gebruiken om het (tijdelijk) te fixen.
Thanx voor het antwoorden man! Wel kak dat het nog niet allemaal verholpen is!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het verbaasd me eigenlijk dat jullie zoveel problemen hebben die ik zelf niet heb ontdekt. Wellicht komt het doordat ik de telefoon "slechts" 2 weken intensief heb getest en direct met de meest recente software update draaide. Ik heb geen enkele vastloper van de smartphone gehad. Ik merkte 1 keer dat ik het spel Hearthstone niet kon downloaden, maar na het opnieuw opstarten van Google Play lukte de installatie wel.

Foto's in het donker zijn veel beter dan bij andere smartphones. Ik verwacht echter dat Galaxy S7 en S8 wel veel betere plaatjes kan schieten in het donker. Van de distortion problemen heb ik niets gemerkt, maar het kan zijn mijn focus daar niet echt op lag. Soms zie je pas iets terugkomen als je het eenmaal hebt gezien. Ik maak niet veel foto's van een object zoals een toetsenbord of een rekenschrft, waardoor de buiging in het beeld veel minder opvalt.

Het enige wat ik echt mis in de camera is een protretmodus om de achtergrond goed wazig te maken. Dit is software matig op te lossen zoals bij de Pixel 2 reeks, maar ik heb het liefst 2 camera's die foto's maken van de voorgrond en diepte om een mooi resultaat weer te geven. Dat is het enige wat ik mis in vergelijking met mijn Xiaomi Mi6 (en Mi A1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:42:

Ik heb de gewone xz1 en het is mij idd ook opgevallen dat ik 1 van de oudste firmwares heb.. (BLX)

Zo goed als de hele wereld heeft de recentste behalve wij dan. Idd best jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de review inmiddels online gezet. In de review worden een aantal vergelijkingen gemaakt met de Sony Xperia X compact en de Sony Xperia Z5 Compact. Doordat ik/we nu in het bezit zijn van de gehele "high-end" reeks van de compact serie, vond ik het wel mooi om ze bij elkaar te fotograferen.

productreview: Sony Xperia XZ1 Compact Blauw review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Kiswum schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:47:
Ik heb de review inmiddels online gezet. In de review worden een aantal vergelijkingen gemaakt met de Sony Xperia X compact en de Sony Xperia Z5 Compact. Doordat ik/we nu in het bezit zijn van de gehele "high-end" reeks van de compact serie, vond ik het wel mooi om ze bij elkaar te fotograferen.

productreview: Sony Xperia XZ1 Compact Blauw review door Kiswum
Je batterijduur valt me tegen eigenlijk. Ik haal met vergelijkbaar gebruik (4-5 uur schermtijd) zonder problemen de drie dagen, alleen heb ik dan Bluetooth en GPS uitstaan. Of tenminste, Bluetooth heb ik alleen aanstaan als ik buiten bereik van mijn thuis- of werk wifi ben, GPS gebruik ik niet. Nou zijn dat natuurlijk flinke verbruikers, dus best kans dat daar het verschil inderdaad in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:18:
[...]

Ik heb de gewone xz1 en het is mij idd ook opgevallen dat ik 1 van de oudste firmwares heb.. (BLX)

Zo goed als de hele wereld heeft de recentste behalve wij dan. Idd best jammer.
Hoe kan je zien welke firmware je hebt? Ik zie het volgende bij mijn toestel:

- Android security patch level: october 1, 2017.
- Build number: 47.1.a.2.374.

Inderdaad wel vreemd dat de november update niet in november gepushed is... oktober werd wel in oktober gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Beempje schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:21:
[...]

Je batterijduur valt me tegen eigenlijk. Ik haal met vergelijkbaar gebruik (4-5 uur schermtijd) zonder problemen de drie dagen, alleen heb ik dan Bluetooth en GPS uitstaan. Of tenminste, Bluetooth heb ik alleen aanstaan als ik buiten bereik van mijn thuis- of werk wifi ben, GPS gebruik ik niet. Nou zijn dat natuurlijk flinke verbruikers, dus best kans dat daar het verschil inderdaad in zit.
Bij verbruik is het mobiele netwerk belangrijker dan een ingeschakelde Bluetooth of een idle gps. Als die 2 niet zijn verbonden, dan scheelt het ongeveer 5% per dag, veel meer zal het niet zijn. Als de telefoon 24/7 met een smartwatch is verbonden, dan kost het zo'n 7-10% per dag. Daarmee zou ik op een gebruiksduur van zo'n 2,5 dagen zitten, mits de 3/4G verbinding stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:30:
[...]

Hoe kan je zien welke firmware je hebt? Ik zie het volgende bij mijn toestel:

- Android security patch level: october 1, 2017.
- Build number: 47.1.a.2.374.

Inderdaad wel vreemd dat de november update niet in november gepushed is... oktober werd wel in oktober gepushed.
Manier dat ik het zag was op deze site gaan en de linkse cijfers (CDA) vergelijken met dat wat je ergens kan zien bij je service menu (even opzoeken op Google wel ben het kwijt) ( wel naar compact gaan natuurlijk)

Ondertussen is er al 47.1.A.7.1 zo te zien voor XZ1, BLX heeft ondertussen wel een grote achterstand..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Kiswum schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:13:
[...]

Bij verbruik is het mobiele netwerk belangrijker dan een ingeschakelde Bluetooth of een idle gps. Als die 2 niet zijn verbonden, dan scheelt het ongeveer 5% per dag, veel meer zal het niet zijn. Als de telefoon 24/7 met een smartwatch is verbonden, dan kost het zo'n 7-10% per dag. Daarmee zou ik op een gebruiksduur van zo'n 2,5 dagen zitten, mits de 3/4G verbinding stabiel is.
Ah juist, die smartwatch had ik even gemist. Dat verklaart eea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:40
Bijna 5 dagen zonder opladen.. Moet niet gekker worden.
In de begindagen van mijn Z1c kwam ik tot 2,5 dag

Aardig verschil, terwijl de accu echt niet zoveel groter is (2300 mAh -- Z1c | 2700 mAh -- XZ1c )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Weet iemand hoe je de "burst" mode uitzet? Als ik naar de camera-app ga en ik hou mijn duim op de cameraknop op het display, dan zie je een teller verschijnen die constant toeneemt totdat je je duim loslaat. De camera-app maak dan het aantal foto's wat de teller heeft weergegeven. Wellicht kijk ik eroverheen maar ik zie niet hoe ik dit uit kan zetten.

2. Dan iets anders. Krijgen jullie LED notificaties als je mail krijgt? Ik gebruik gmail maar ik krijg geen LED notificaties terwijl dit wel aanstaat in het instellingenmenu. Ik kan ook geen kleuren voor de LED instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Morgen krijg ik normaal gezien mijn case en screenprotector binnen :)
Ik zal wel laten weten of het aanraders zijn.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

D_Jeff schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:05:
Bijna 5 dagen zonder opladen.. Moet niet gekker worden.
In de begindagen van mijn Z1c kwam ik tot 2,5 dag

Aardig verschil, terwijl de accu echt niet zoveel groter is (2300 mAh -- Z1c | 2700 mAh -- XZ1c )
Mooi dat ie dat haalt, maar doe dat beter niet iedere keer. Accu's slijten sneller als ze iedere keer van die grote laadcycles maken. Het liefst worden ze regelmatig bijgeladen, dan ook weer liever niet verder dan 80-90% maar dat is weer een ander verhaal.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MadMarky schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:25:
[...]

Mooi dat ie dat haalt, maar doe dat beter niet iedere keer. Accu's slijten sneller als ze iedere keer van die grote laadcycles maken. Het liefst worden ze regelmatig bijgeladen, dan ook weer liever niet verder dan 80-90% maar dat is weer een ander verhaal.
Volgens mij is de wetenschap daarover het nog niet eens bij Li-on accu's.
Een accu gaat defect door: De hoeveelheid ladingen (het aantal keren maakt daarbij niet uit), leeftijd van de accu die in gebruik is en of de accu inderdaad van 0 - 100 wordt opgeladen.

Ik ben meer de persoon die de mobiel steeds van 0-20% oplaad en de hele nacht op de lader hangt. Andere laden juiste op wanneer ze kunnen op diverse momenten van de dag.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Ik heb met mijn XZ1 Compact dat ik de camera applicatie van Google niet kan gebruiken. Zodra ik een foto/photosphere/panorama o.i.d. probeer te maken lijkt hij opeens geen verbinding met de camera sensor ofzo te krijgen en wordt de input zwart of onbekend en kan ik niets meer met de app doen.
Hebben meer mensen dit?

Is hier een oplossing voor zodat ik wel gewoon photo spheres kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coocoocachoo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:25:
Ik heb met mijn XZ1 Compact dat ik de camera applicatie van Google niet kan gebruiken. Zodra ik een foto/photosphere/panorama o.i.d. probeer te maken lijkt hij opeens geen verbinding met de camera sensor ofzo te krijgen en wordt de input zwart of onbekend en kan ik niets meer met de app doen.
Hebben meer mensen dit?

Is hier een oplossing voor zodat ik wel gewoon photo spheres kan maken?
Ik heb dit net voor je getest en ik krijg de melding dat ik Google Camera niet kan installeren omdat de versie van de app niet compatibel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:30:
[...]

Ik heb dit net voor je getest en ik krijg de melding dat ik Google Camera niet kan installeren omdat de versie van de app niet compatibel zou zijn.
Hmm...blijkbaar wordt hij inderdaad niet meer officieel gesupport door Google voor andere apparaten dan hun eigen Nexus en Pixel lijn...Wierd dat ik hem dan toch op mijn telefoon heb, maar dat verklaard dan waarschijnljik wel waarom het zo brak (i.e. niet) werkt.

Thanks voor het proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik was op zoek naar een nieuwe telefoon en na meerdere jaren steeds toestellen te hebben gehad met grote schermen was ik even helemaal klaar met deze accu vreters.

Ik zocht naar een kleine handzame telefoon, met high end specs en een goede accu en blijkbaar heb ik deze gevonden in dit topic ;). De camera is voor mij belangrijk maar gebruik ik voor 90% voor objecten binnen 1 meter afstand en met de software update lijkt dit nu ook op orde te zijn.

Ik ga een zwarte bestellen en hopelijk zaterdag binnen.

Bedankt iedereen in dit topic!

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gido Hiemstra
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-01-2018
Een trotse bezitter van de xz1 compact, mijn 4de Sony maar nu mis ik wat instellingen.....
In de gmail app krijg ik het niet voor elkaar om Verschillende labels (mail adressen) een eige berichten toon te geven. In de telefoon instelling is ook geen optie Dit was supper makelijk hoorde ik aan de toon welk mailadres het is privé of zakelijk enz.... Help!
2) Mijn scherm draait altijd de contend, in de vorige foons draaide niet de apps op je start schem maar wel de ander contents zoals video foto enz. Nogmaals help!

• stijn014
  • Laatst online: 12-09 08:39
Na net geen twee maanden dienst is mijn Xz1 compact deze namiddag compleet op zwart gegaan. NA een reset (powerbutton +volume omhoog) lijkt hij terug in orde. Toch niet zo blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je de bestandslocatie op de interne opslag kunt benaderen? Ik wil bv de nieuw geïnstalleerde bestanden vervangen door oude (backup).
Ook via de telefoon kom ik niet in de bestandsmappen. Als ik een app heb geïnstalleerd zie ik wel een mapje maar geen bestanden (zowel direct via telefoon als verkenner op pc). Heb uiteraard wel "weergave verborgen bestanden" ingeschakeld maar kom niet verder....

Alvast bedankt,
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:08:
Heeft iemand enig idee hoe je de bestandslocatie op de interne opslag kunt benaderen? Ik wil bv de nieuw geïnstalleerde bestanden vervangen door oude (backup).
....

Alvast bedankt,
Peter.
Als je in de gewone bestandsbrowserapp 'Bestanden' naar instellingen gaat (de drie puntjes) kun je daar selecteren 'Interne opslag weergeven'.
Zo komt het intern geheugen beschikbaar.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gido Hiemstra schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:43:
Een trotse bezitter van de xz1 compact, mijn 4de Sony maar nu mis ik wat instellingen.....
In de gmail app krijg ik het niet voor elkaar om Verschillende labels (mail adressen) een eige berichten toon te geven. In de telefoon instelling is ook geen optie Dit was supper makelijk hoorde ik aan de toon welk mailadres het is privé of zakelijk enz.... Help!
2) Mijn scherm draait altijd de contend, in de vorige foons draaide niet de apps op je start schem maar wel de ander contents zoals video foto enz. Nogmaals help!
Wat je hier vraagt lijkt niet specifiek voor deze telefoon maar gaat om de apps zelf?
Over 1) heb ik geen idee en bij 2) kan ik enkel de 'automatische rotatie' instelling verzinnen die gewoon in je snelmenu staat tussen de andere tegels.

ps. vaak Help! roepen werkt alleen maar averechts

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 13:04
iemand nog een screenprotector kunnen vinden die goed erop past (met de randjes)? ik wil echt geen case gebruiken om mn scherm heel te houden...

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom zou een screenprotector niet goed passen? Tempered glass screenprotector en transparant siliconen hoesje zijn nog onderwerg vanuit China, verwacht ze ergens in de komende week, verwacht niet anders dan dat het prima past.
Screenprotector is imo wel een must maar het hoesje laat ik eraf als ie me niet bevalt. De XZ1 is niet erg kwetsbaar maar voor $0,95 kan ik me aan het hoesje geen buil vallen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de xz1 compact aangeschaft. Dit ter vervanging van mijn Z3 Compact. Eerste ergenis is dat ik gelijk nieuwe usb kabels moest kopen (USB-C). Hopelijk is de Rampow® welke ik via Amazon heb aangeschaft als nood een juiste keuze. Aangezien ik het liefst een nieuwe micro SD kaart wil, heb ik een vraag. Mijn Z3 Compact heeft een SDHC type 3 van 32 MB.Ik wil eigenlijk voor deze telefoon naar de SDXC. Iemand ervaringen mee of heb je dit echt alleen nodig wanneer je veel (of uberhaupt) 4k aan het filmen bent?
Wanneer ik mijn hoesje heb ontvangen, kan ik helemaal los met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:36:
Ik heb gisteren de xz1 compact aangeschaft. Dit ter vervanging van mijn Z3 Compact. Eerste ergenis is dat ik gelijk nieuwe usb kabels moest kopen (USB-C). Hopelijk is de Rampow® welke ik via Amazon heb aangeschaft als nood een juiste keuze.
Je krijgt er standaard al een kabel bijgeleverd dus wat is het probleem? USB-C de nieuwe standaard, vrijwel alle nieuwe telefoons zijn daar mee uitgerust. Daarbij is het altijd fijn dat je je kabel niet meer verkeerdom in kunt proberen te steken :)
Aangezien ik het liefst een nieuwe micro SD kaart wil, heb ik een vraag. Mijn Z3 Compact heeft een SDHC type 3 van 32 MB.Ik wil eigenlijk voor deze telefoon naar de SDXC. Iemand ervaringen mee of heb je dit echt alleen nodig wanneer je veel (of uberhaupt) 4k aan het filmen bent?
Lijkt me geen hele relevante vraag eigenlijk. Filmen gaat standaard naar je interne geheugen en er zit geen prijsverschil tussen SDHC en SDXC. Als je huidige kaartje van 32GB nog voldoet kun je die prima gebruiken. Wil je toch al een grotere dan koop je een SDXC model.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Je krijgt er standaard al een kabel bijgeleverd dus wat is het probleem? USB-C de nieuwe standaard, vrijwel alle nieuwe telefoons zijn daar mee uitgerust. Daarbij is het altijd fijn dat je je kabel niet meer verkeerdom in kunt proberen te steken :)
Ik heb er 1 voor me werk nodig, 1 voor in mijn auto en 1 voor als ik een lange wandeling maak.
Ik vergeet wel eens wat dus 1 voor me werk nodig en 1 voor in mijn auto is wel een must.
MadMarky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:53:

Lijkt me geen hele relevante vraag eigenlijk. Filmen gaat standaard naar je interne geheugen en er zit geen prijsverschil tussen SDHC en SDXC. Als je huidige kaartje van 32GB nog voldoet kun je die prima gebruiken. Wil je toch al een grotere dan koop je een SDXC model.
Gaan we kijken voor een SDHC of van de huidige even de inhoud naar mijn hd van mijn pc zetten en dan formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb er 1 voor me werk nodig, 1 voor in mijn auto en 1 voor als ik een lange wandeling maak.
Ik vergeet wel eens wat dus 1 voor me werk nodig en 1 voor in mijn auto is wel een must.
Ik zou dan gewoon voor simpele converters gaan, die kosten €1,25 per stuk:
https://www.banggood.com/...apter-2PCS-p-1123101.html

Verder kan ik de lange 3M USB kabels van Blitzwolf ook wel aanraden. Die zie je bij de aanraders erbij staan.

Tot zover mijn accessoires tips ;)

p.s. vergeet niet dat deze telefoon gloednieuw is en dat de accu waarschijnlijk 2 dagen meegaat i.p.v. slechts 12-15 uur bij je oude Z3c (die van mij gebruik ik nog weleens voor Playstation Play).
Edit:
MadMarky schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:34:
Waarom zou een screenprotector niet goed passen? Tempered glass screenprotector en transparant siliconen hoesje zijn nog onderwerg vanuit China, verwacht ze ergens in de komende week, verwacht niet anders dan dat het prima past.
Screenprotector is imo wel een must maar het hoesje laat ik eraf als ie me niet bevalt. De XZ1 is niet erg kwetsbaar maar voor $0,95 kan ik me aan het hoesje geen buil vallen :P
8/10 screenprotectors beschermen alleen het rechte gedeelte van het glas. Ze gaan vaak niet mee met de rondingen van het 3D glas of met de rondingen van bijvoorbeeld een Galaxy S8 model.
Je moet hier echt specifiek naar op zoek gaan, anders is ongeveer 2mm van de screenprotector niet bedekt aan de zijkanten.

Hier een voorbeeld van een foto waarop je ziet dat de voorkant niet 100% is voorzien van de protector (de meest rechtse is de XZ1c).
https://www.kiswum.com/wp...c/IMG_20171125_131319.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 04-01-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik zou dan gewoon voor simpele converters gaan, die kosten €1,25 per stuk:
https://www.banggood.com/...apter-2PCS-p-1123101.html

Verder kan ik de lange 3M USB kabels van Blitzwolf ook wel aanraden. Die zie je bij de aanraders erbij staan.

Tot zover mijn accessoires tips ;)
Thanks. Indien die ik besteld heb kan ik daar nog op terugvallen, maar 3 meter is wel heel erg lang hoor!
p.s. vergeet niet dat deze telefoon gloednieuw is en dat de accu waarschijnlijk 2 dagen meegaat i.p.v. slechts 12-15 uur bij je oude Z3c (die van mij gebruik ik nog weleens voor Playstation Play).
Zit me nou niet lekker te maken.. Ik wacht nog op mijn hoesje.. Gelukkig heb ik geen playstation, want die Z3C van mij staat nu echt op instorten (al voor de 2e keer nieuwe batterij, waarbij 2e keer al kiele kiele was ivm vochtschade (groene erosie gespot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is bij het vervangen van de accu de adhesive sticker voor de achterkant dan niet vervangen? Dat hoort officieel wel en het heeft ook gevolgen voor de waterdichtheid als de oude blijft zitten.
Kiswum schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:25:
[...]

8/10 screenprotectors beschermen alleen het rechte gedeelte van het glas. Ze gaan vaak niet mee met de rondingen van het 3D glas of met de rondingen van bijvoorbeeld een Galaxy S8 model.
Je moet hier echt specifiek naar op zoek gaan, anders is ongeveer 2mm van de screenprotector niet bedekt aan de zijkanten.

Hier een voorbeeld van een foto waarop je ziet dat de voorkant niet 100% is voorzien van de protector (de meest rechtse is de XZ1c).
https://www.kiswum.com/wp...c/IMG_20171125_131319.jpg
Zie wat je bedoelt. Lijkt me eigenlijk ook lastig om een tempered glass protector te vinden met rondingen?
Maargoed mijn intentie is ook om de telefoon te gebruiken met een dun hoesje, dus de randen zouden al bescherm moeten zijn tegen impact.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MadMarky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:44:
Is bij het vervangen van de accu de adhesive sticker voor de achterkant dan niet vervangen? Dat hoort officieel wel en het heeft ook gevolgen voor de waterdichtheid als de oude blijft zitten.
Ik denk dat de accu niet onder garantie is vervangen, maar bij een winkel om de hoek ;)
[...]

Zie wat je bedoelt. Lijkt me eigenlijk ook lastig om een tempered glass protector te vinden met rondingen?
Maargoed mijn intentie is ook om de telefoon te gebruiken met een dun hoesje, dus de randen zouden al bescherm moeten zijn tegen impact.
Ik stoor me er zelf niet meer aan. Ik koop sowieso protectors voor 1 euro per stuk op Ebay, want je krijgt pas voorgevormde protectors als je meer dan €15,- per protector besteedt. Deze 1 euro protectors (merk Savvies) vind ik vaak beter zitten dan degene die de fabrikant meegeeft. Er is slechts 1 nadeel, de protector beschadigd vrij snel, maar dat neem ik op de koop toe voor dat zachte prijsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:33
Yes de 47.1.A.8.49-R8B update is eindelijk uit voor de Benelux toestellen.

Update staat er al op bij mij en straks eens kijken of er merkbare veranderingen zijn. Beveiligingspatches zijn nu in ieder geval weer bijgewerkt naar december 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwP8qM2pFQdtj34btTP7SMke/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 13:04
MadMarky schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:34:
Coasterfreak in "[Sony Xperia XZ1 Compact] Ervaringen & Discussie"

hierom dus.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Vragen, opmerkingen of suggesties voor Accessoires mogen vanaf vandaag via dit topic:
[Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic

@CLB Zou je de topicstarts van dit topic en de Levertijdtijden topic willen aanpassen?
@Admin (zoals @rens-br), zou je de Topic waarschuwing willen aanpassen met een linkje naar de accessoires?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

EdwinB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:24:
Yes de 47.1.A.8.49-R8B update is eindelijk uit voor de Benelux toestellen.

Update staat er al op bij mij en straks eens kijken of er merkbare veranderingen zijn. Beveiligingspatches zijn nu in ieder geval weer bijgewerkt naar december 2017
Bij de vorige waren er nog wat bugfixes voor o.a. de camera, nu lijken het enkel de beveiligingsupdates te zijn van 1 december.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik heb de telefoon nu 2 weken en tot nog toe bevalt deze me prima. Batterij gaat zeker 2 dagen me, terwijl ik echt veel browse en de telefoon continue gebruik. Op de achtergrond draaien redelijk wat Social media proggies en ik ben daar zeer tevreden over.

De snelheid is heerlijk en een verbetering ten opzichte van mijn Galaxy S6 Edge+.

1 ding vind ik minder en dat is het fisheye effect wat de selfie camera aan de voorkant heeft. Is hier omheen te werken middels instellingen? Ik heb de laatste software overigens.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Ngangatar schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:35:

1 ding vind ik minder en dat is het fisheye effect wat de selfie camera aan de voorkant heeft. Is hier omheen te werken middels instellingen?
Groepselfie uitschakelen zou kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Na de update van vorige week heb ik issues met bluetooth connectie icm wahoo elemnt.
Als ik telefoon heb gereboot en bluetooth staan aan kan de wahoo app zonder problemen connecten.
Zet ik daarna de wahoo uit/aan dan ziet de app daarna de wahoo niet meer.
Zet ik dan bluetooth uit kan ik het daarna niet meer aanzetten.
Op settings pagina van bluetooth is doet het aan/uit schuifje niets meer.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Andere die sinds de laatste update problemen ondervinden met de Voice Assistant(OK Google) functie?

Voorheen kon ik met mijn stem mijn toestel unlocken, maar zelfs na meerdere keren mijn toestel te hebben ''Geretrained" voor mijn stem, geen succes. En ik ben ook echt enorm teleurgesteld dat er nog steeds geen update is om die hinderlijke persistant notifications permanent te snoozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Ngangatar schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:35:
Ik heb de telefoon nu 2 weken en tot nog toe bevalt deze me prima. Batterij gaat zeker 2 dagen me, terwijl ik echt veel browse en de telefoon continue gebruik. Op de achtergrond draaien redelijk wat Social media proggies en ik ben daar zeer tevreden over.

De snelheid is heerlijk en een verbetering ten opzichte van mijn Galaxy S6 Edge+.

1 ding vind ik minder en dat is het fisheye effect wat de selfie camera aan de voorkant heeft. Is hier omheen te werken middels instellingen? Ik heb de laatste software overigens.
Er is gewoon een schuifknop in de camera app waarmee je kan wisselen tussen de wide-angle en een standaard effect. Echt niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
Ik wil naar een kleiner toestel, en de XZ1 Compact lijkt mij zeer geschikt,
zit alleen nog even in over de randen van het scherm, gaan deze wel goed met een screenprotector,
en komt er geen stof tussen de randen die niet zo mooi aanhechten met de romp van het toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Albert020 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:46:
Ik wil naar een kleiner toestel, en de XZ1 Compact lijkt mij zeer geschikt,
zit alleen nog even in over de randen van het scherm, gaan deze wel goed met een screenprotector,
en komt er geen stof tussen de randen die niet zo mooi aanhechten met de romp van het toestel ?
Ik heb sinds een goeie week een harde screenprotector waarbij inderdaad de laatste 2mm rondom het scherm niet meer aansluit. het hoogteverschil is zeer minimaal en tot nu heeft er zich nog geen stof onder verzameld.

Ik wacht nog even tot mijn hoesje binnen is, daarna zal ik de ervaringen met het hoesje en deze screenprotector delen in [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MadMarky schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Ik heb sinds een goeie week een harde screenprotector waarbij inderdaad de laatste 2mm rondom het scherm niet meer aansluit. het hoogteverschil is zeer minimaal en tot nu heeft er zich nog geen stof onder verzameld.

Ik wacht nog even tot mijn hoesje binnen is, daarna zal ik de ervaringen met het hoesje en deze screenprotector delen in [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic
Dan wacht ik nog even af, ook i.v.m. het omhoog drukken van screenprotector door tpu case

***edit***

Heb de Xperia XZ1 Compact gekocht, tot nu toe zeer tevreden qua afmetingen beeld en snelheid :)

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 16-01-2018 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik was gisteren toevallig in Den Haag vlakbij de winkel van Coolblue. Daar even naar binnen gelopen en de XZ1 Compact vastgehad. Wat een mooi toestel en precies de juiste maat! Ik heb momenteel nog een iPhone SE, maar zodra deze het begeeft of een andere bestemming kan vinden heb ik de opvolger al gevonden :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

41.1.A.12.34 is uit met de January 2018 security patch, geen idee wat ander wijzigingen zijn. Ter info ik heb mijn firmware geflahed naar de Duitse versie dacht ik. De NL versie die ik had, daarbij duurde het veel te lang voordat updates uitrollen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Betreft inderdaad alleen de januari security patch. Is op dit moment nog niet beschikbaar voor mijn customization (BLX) dus moet nog even wachten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is dat als ik in Chrome aan het browsen ben de taakbalk onder in het scherm automatisch verborgen kan worden zodat het scherm oppervlak wat groter is met browsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Ik heb net de xz1 compact binnen. Het volume van deze telefoon is belachelijk laag. Overweeg om hem weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:59:
Na de update van vorige week heb ik issues met bluetooth connectie icm wahoo elemnt.
Als ik telefoon heb gereboot en bluetooth staan aan kan de wahoo app zonder problemen connecten.
Zet ik daarna de wahoo uit/aan dan ziet de app daarna de wahoo niet meer.
Zet ik dan bluetooth uit kan ik het daarna niet meer aanzetten.
Op settings pagina van bluetooth is doet het aan/uit schuifje niets meer.
Niemand anders last van ?
Is niet helemaal zoals ik poste, de wahoo kan ik best uit/aan zetten en hij paired dan prima.
Maar op bepaald moment stopt bluetooth ermee, kan dan zoals ik aangeeft slider bij settings omzetten maar blijft greyed out en werkt niet meer en heeft dan echt reboot nodig.

Zie het ook op sony forum staan :
https://talk.sonymobile.c...after-update/td-p/1289568

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 19-01-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Precies dat heb ik inderdaad ook gehad deze week. Ook vliegtuigmode aan/uit hielp niet, pas na een reboot werkte bluetooth weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb juist minder problemen sinds de laatste update. Een tijd geleden stopte ineens het doorgeven van metadata via Bluetooth (Renault/R-Link/Spotify) en dat is sinds de laatste update verholpen. Vriend van me had exact hetzelfde met zijn Scenic en XZ Premium. Had vandaag een maand oude Scenic met R-Link-2 mee en het werkte ook prima. Kleinigheid maar toch wel prettig als je simpelweg kunt zien welk nummer er afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
In mijn Toyota auris 2015 met touch en go 2 plus systeem werkt mijn xz compact helemaal niet met Bluetooth audio via spotify (blijft hangen/laden in auto systeem), en Audible (werkt half, laat meta data zien, maar hoor niets). De grap is dat de muziek app van Sony (niet Google denk ik?) wel werkt. Zowel audio als meta en artwork enz.

Mijn oude z1 compact doet het echter wel met spotify, en mijn iPad met laatste versie iOS doet het ook prima met alle apps.

Lees veel problemen over zowel Sony, als Oreo en Bluetooth. Maar geen oplossingen. Heb geprobeerd via dev options de Bluetooth terug te zetten naar 1.4 profiel, maar dat hielp niet. Moet 1,5 nog proberen, en rommelen met de verschillende codecs forceren. Maar klote is het wel. Kabeltje werkt ook niet echt lekker aangezien daar bijna geen geluid uitkomt.

Toch maar iPhone of oude Android telefoon lijkt de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb gisteren 1.5 geprobeerd, maar helaas halverwege de dag (fietstocht) viel bluetooth toch weer uit.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic