Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is vaak vuil en ik heb ook al meerdere (3rd party) kabels versleten waarvan de connector na een tijd gammel werd.
Tip: die ragertjes die eigenlijk voor tussen je tanden bedoeld zijn, werken ook super om de USB poort stofvrij te maken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 10:20
MadMarky schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:37:
Het is vaak vuil en ik heb ook al meerdere (3rd party) kabels versleten waarvan de connector na een tijd gammel werd.
Tip: die ragertjes die eigenlijk voor tussen je tanden bedoeld zijn, werken ook super om de USB poort stofvrij te maken.
Bedankt voor de tip. Het lijkt te werken. Collega haar telefoon die niet meer wou opladen mogelijk ook gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik heb vorig jaar met cyber monday deze telefoon bij belsimpel besteld voor 229. Een prima prijs.
Het is een hele fijne compacte telefoon, waarvan de batterij (mede door het scherm wat niet full hd is) lekker lang mee gaat.

Nu heb ik sinds gisteravond een probleem. Hij gaat niet meer aan en laat elke zes seconden een wit notificatie lampje branden.
Mijn alarms zijn niet afgegaan.
Hij reageert niet meer op de aan uit knop. of op de aan uit met volume naar beneden combinatie.
Ook het verwijderen van het geheugen kaartje heeft geen nut.

Mijn plan nu is om te wachten totdat de batterij zo leeg is dat het lampje niet meer brand en dan weer opladen.

Of heeft iemand misschien een betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
MadMarky schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:37:
Ik had er ook last van en klein borsteltje (voor mijn scheerapparaat) had al een hoop weggehaald waardoor het iets beter was. Maar het was nog steeds niet echt ideaal, veel kabeltjes werkten helemaal niet en de Anker kabeltjes wel, maar klikten niet echt stevig vast.

Dit weekend even met een speld echt rigoureus bezig geweest en toen nog een hele hoop stof eruitgehaald. Bij mij waren die ragertjes, en borsteltje enzo dus allemaal te zacht om echt al het vuil er uit te halen. En waar ik lange tijd dacht dat het ook gewoon een crappy port was was het dus echt puur en alleen vuil. Nu werken ook de cheapass Chinese kabels weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Taipau666 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:05:
Ik heb vorig jaar met cyber monday deze telefoon bij belsimpel besteld voor 229. Een prima prijs.
Het is een hele fijne compacte telefoon, waarvan de batterij (mede door het scherm wat niet full hd is) lekker lang mee gaat.

Nu heb ik sinds gisteravond een probleem. Hij gaat niet meer aan en laat elke zes seconden een wit notificatie lampje branden.
Mijn alarms zijn niet afgegaan.
Hij reageert niet meer op de aan uit knop. of op de aan uit met volume naar beneden combinatie.
Ook het verwijderen van het geheugen kaartje heeft geen nut.

Mijn plan nu is om te wachten totdat de batterij zo leeg is dat het lampje niet meer brand en dan weer opladen.

Of heeft iemand misschien een betere suggestie?
Er zit een reset knopje aan de zijkant, ik dacht naast de sim tray.

🖥️ | 🚗

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Toestel ondertussen terug van reparatie, met een nieuw moederbord maar nu lijk ik een probleem te hebben met de microfoon. Wanneer ik video's maak is het geluid waardeloos en zit er een constante ruis op de achtergrond. Nog iemand hier last van? Software 47.2.A.10.107.

Edit: Met de instellingen (Geluid > Accessoire-instellingen > Microfoongevoeligheid) kan ik de hoeveelheid ruis beïnvloeden. Begin zachtjesaan wel geïrriteerd te raken door dit toestel, pas terug werkende na 4 weken reparatie en nu dit :X

[ Voor 31% gewijzigd door Rafael op 12-09-2019 20:51 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Rafael schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:49:
Toestel ondertussen terug van reparatie, met een nieuw moederbord maar nu lijk ik een probleem te hebben met de microfoon. Wanneer ik video's maak is het geluid waardeloos en zit er een constante ruis op de achtergrond. Nog iemand hier last van? Software 47.2.A.10.107.

Edit: Met de instellingen (Geluid > Accessoire-instellingen > Microfoongevoeligheid) kan ik de hoeveelheid ruis beïnvloeden. Begin zachtjesaan wel geïrriteerd te raken door dit toestel, pas terug werkende na 4 weken reparatie en nu dit :X
Dit hoort niet en lijkt me geen softwareprobleem.

🖥️ | 🚗

• Rafael
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:53:
Dit hoort niet en lijkt me geen softwareprobleem.
Bij deze ook een filmpje. Speaker van m'n laptop die je ziet, met volume op een normaal niveau. Geen enkel ander geluid in huis... Of een filmpje van de tv... :X

Edit: bellen via Skype (simtray houder mist nog, verloren tijdens herstelling |:( ) werkt enkel als ik recht in de microfoon praat, hou ik het ding normaal vast (tegen m'n oor dus) hoort de andere persoon mij niet 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Rafael op 12-09-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 15:39
TH0R schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:19:
Ik heb het WiFi-probleem ook.

Opeens werkt niets meer via de wifi, maar wel via 4G.
Even kort de telefoon op vliegtuigmodus zetten helpt meestal.

Een factory reset lost het probleem niet op helaas.
Ik had het probleem ook thuis dat de WiFi verbinding wegviel of dat de verbinding er wel was, maar geen internet connectie had.

Ik heb het nu opgelost door in mijn modem (Fritzbox) de XZ1C een vast IP-adres toe te kennen. Dit heb ik nu een paar weken geleden ingesteld en sindsdien blijft de WiFi verbinding goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
wim-vdv schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Ik had het probleem ook thuis dat de WiFi verbinding wegviel of dat de verbinding er wel was, maar geen internet connectie had.

Ik heb het nu opgelost door in mijn modem (Fritzbox) de XZ1C een vast IP-adres toe te kennen. Dit heb ik nu een paar weken geleden ingesteld en sindsdien blijft de WiFi verbinding goed.
Dat is een goede tip, het is vrij simpel in te stellen voor mij.
Dank, ik ga het proberen :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Is deze telefoon nog ergens nieuw te krijgen? Op eBay en Marktplaats vind ik alleen tweedehands/refurbished.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
Het lijkt er helaas op dat de support van dit toestel ten einde is: https://www.sonymobile.com/global-en/software-security/. Dus ook geen beveiligingsupdates meer. Erg jammer want verder is mijn toestel nog in goede staat.

Als vervanging kan ik eigenlijk alleen de aankomende iPhone SE2/9 bedenken. Voor de rest is er in dit formaat geen top- of midrange toestel meer te krijgen. De XZ2 Compact zal ook geen jaren meer updates krijgen, dus om daar nu naar over te stappen heeft weinig zin.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 12:03
Ik hoop eigenlijk dat ze 24 februari op het MWC een opvolger presenteren. Maar de kans is niet erg groot geloof ik.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41
vbmot schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:21:
Het lijkt er helaas op dat de support van dit toestel ten einde is: https://www.sonymobile.com/global-en/software-security/. Dus ook geen beveiligingsupdates meer. Erg jammer want verder is mijn toestel nog in goede staat.

Als vervanging kan ik eigenlijk alleen de aankomende iPhone SE2/9 bedenken. Voor de rest is er in dit formaat geen top- of midrange toestel meer te krijgen. De XZ2 Compact zal ook geen jaren meer updates krijgen, dus om daar nu naar over te stappen heeft weinig zin.
Ik ben over naar de Samsung S10e, is voor mij qua maat goed te doen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:23
vbmot schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:21:
Ik vrees dit ook, ik heb al contact met Sony opgenomen. Mijn vrouw heeft de XZ1 compact (op mijn aanraden gekocht op black Friday vorig jaar). Destijds had ik een jaar langer updates verwacht, het toestel stond immers bij Android Enterprise Recommended. Dat blijkt dus ook niets waard te zijn.

Ik twijfel wat ik mijn vrouw moet aanraden. Hoe lang kan je een telefoon met als laatste patch september 2019 nog blijven gebruiken?

En ik neem gelezen te hebben dat Sony goed openheid geeft aan de open source community. Hoe makkelijk is het om lineage os op deze telefoon te zetten? En is er een topic dat een goed overzicht geeft van de voor en nadelen van lineage os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeamErbo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-04 17:24
Ik was ook wel even verrast toen ik dit vernam. Android enterprise recommended, mooi niet. Het betekent niks en je kan nergens afdwingen dat er aandacht voor veiligheidspatches komt. Ik hebt de xz1 compact nu zo'n 19 maanden. Geen idee hoelang het toestel nog veilig gebruikt kan worden. Geen rare apps, altijd uitloggen van sites, VPN verbinding gebruiken bij betalingen, niet klikken op links in verdachte mails,...Tja ik hoop dat ie het nog eens anderhalf jaar uithoudt. Ben verder wel heel tevreden en er is amper nog een alternatief als je een kleine smartphone wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:02
Als je geen C-merk wil, maar wel een recente telefoon die fatsoenlijk in je broekzak past kun je op het moment helaas alleen voor Apple kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:09
Ik vind het zo schandalig dat precies 2 jaar na de release de telefoon geen support meer krijgt! Helemaal omdat het een “premium” mobiel was. Het ding doet het nog uitstekend maar is niet veilig meer en kan je dus weggooien. Wat mij betreft schofterig. Geen Sony en Android meer voor mobieltjes. Idiote wegwerp maatschappij.

Ik ben nu maar aan het kijken naar een Apple. Voor mij nooit meer dit soort achterlijke praktijken. (Ik ben hier echt pissed over!) Ik type dit vanaf een up to date iphone 6s die er al de nodige jaren op heeft zitten.

Heeft iemand nog andere tips voor telefoons met een lange support?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:08
^^ Apple is ook niet bepaald vies om support zonder aankondiging te stoppen -- zodra dat gebeurt is, mag je per case 75 euro (exc btw) aftikken of apple care voor 3 jaar gelijk afnemen.
Om dan nog maar te zwijgen over de kosten van eventuele onderdelen.

Het is echt gewoon lood om oud-ijzer.
Grootste kans maak je nog met een Google Pixel of een Nokia (qua patches), maar ook daar houdt het een keer op ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik installeer nog liever een custom rom dan dat ik een iPhone neem.

Trouwens superdom van Sony. Op elk vlak door de concurrentie verslagen, dik. Dan zouden ze (naast formaat) nog ergens een usp van kunnen maken... Nee.... Laat die paar mensen die je telefoons nog wel kopen maar stikken...dom dom

[ Voor 63% gewijzigd door Tusk op 12-04-2020 09:26 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ze hadden ook aangegeven dat ze het maar “een beetje voor erbij” hebben en om dichtbij eventuele ontwikkelingen te blijven. Ik kan de bron niet meer vinden.

Geen iphone willen had/heb ik ook maar ik zie geen andere optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 10:20
Ik ben nu een beetje naar de pixel a versies aan het kijken. Zo graag terug een kleinere hebben, maar ja marketing heeft beslist dat we dat niet willen 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
stijn014 schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:22:
Ik ben nu een beetje naar de pixel a versies aan het kijken. Zo graag terug een kleinere hebben, maar ja marketing heeft beslist dat we dat niet willen 😐
Volgens mij is de trent toch wel weer dat er in ieder geval kleinere versies uitkomen. Ik ben aan het wachten op de nieuwe SE2 die de 15de aangekondigd wordt. (Rare zin zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:22

DDX

Het is dat ik absoluut geen apple wil, maar anders had ik die nieuwe se direct besteld...
Vorige week is koptelefoon aansluiting van mijn xz1 overleden dus ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws.
(nu soort van opgelost met bluetooth headset)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
De accu van mijn Xz1 compact gaat steeds sneller leeg, een dag haal ik bijna niet meer. Is het de moeite om de Xz2 compact te kopen aangezien er geen compacte telefoons meer door Sony gemaakt worden?
De Xz2 compact heeft wel update naar Android 10 gekregen zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Ik begin steeds meer tegen de storage limiet aan te lopen van 32GB omdat ik niet alles naar SD kan verplaatsen wat ik wil (met name Whatsapp media wat ~8GB is). Heb nog niet de behoefte om voor een nieuwe telefoon te gaan, dus zat te denken om hem te rooten.

Iemand hier daar ervaring mee?
Van wat ik even snel op internet (met name XDA) kan zien is dat rooten vroeger de camera brak vanwege DRM issues als je de bootloader unlocked, maar dat in Pie geen problemen meer zou moeten geven.

Lang geleden dat ik met dit soort dingen heb gespeeld (CyanogenMod op mijn X10 mini pro gehad, daarna nooit meer echt de behoefte gehad), dus heb wat moeite met alle details inlezen en welke methodes op dit moment het meest robuust e.d. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Coocoocachoo rooten gaat je niet op magische wijze veel meer ruimte opleveren. Het enige dat je kunt doen is opschonen: zowel data (wtf moet je nou met 8GB aan Whatsapp rommel?) als naar je apps. Heb onlangs een reset gedaan naar fabrieksinstellingen en alleen nog de apps terug gezet die ik echt regelmatig gebruik. Telefoon is er een stuk vlotter door geworden en qua opslagruimte is het weer even te doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
@MadMarky het rooten levert idd niet magisch ruimte op, maar geeft me wel de mogelijkheid om de data beter in te richten.

Whatsapp slaat data nu op internal storage op, die gewoon daarvoor te klein is. Op mijn SD kaart heb ik voldoende ruimte om alles gewoon te bewaren. Alleen zonder root kan ik whatsapp niet zover krijgen om de data op SD op te slaan.

Ik ruim apps die ik echt niet gebruik gewoon op (inclusief alle data en cache enzo verwijderen), maar ik heb geen behoefte om apps continue te verwijderen en herinstalleren als ik ze weer een keer gebruik puur omdat de telefoon te karig is om de 100+GB die vrij is op de SD kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Sinds een paar dagen heb ik een irritante ‘fout’. Als ik mijn telefoon unlock staat de brightness altijd op de laagste stand en het duurt wel een seconde of 2,3 voordat hij de ‘juiste’ brightness te pakken heeft.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
^^ Automatisch regeling gaat via een sensor die de rechts van het Sony logo zit.
Is het daar vies (of bedekt)? (Heeft invloed)

Verder wil ik je aanraden om de helderheid zelf te regelen, ben je zo van het issue af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

D_Jeff schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:23:
Verder wil ik je aanraden om de helderheid zelf te regelen, ben je zo van het issue af ;)
De automatische regeling heeft mij al 3 jaar keurig bediend. Uitzetten levert alleen maar meer frustratie op.

Ik ben er inmiddels achter dat hij dit alleen doet als de telefoon in een donkere ruimte is terwijl het scherm uitstaat. Mijn broekzak bijvoorbeeld, of als hij op de kop ligt.

Hij lijkt er dus op dat de sensor aanblijft terwijl het scherm is uitgeschakeld...wellicht dat iemand hier iets meer mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat mijn Z5 compact op Android 7 blijft en niet het eeuwige leven heeft, en ik net op Ebay een Refurbished B-grade XZ1 compact zag voor £47 (momenteel ~€50-55) van een gereputeerde aanbieder, heb ik dat gokje maar gewaagd. Eens kijken hoeveel beter/sneller die is en upgraden naar Android 9. Kan ik weer wat langer vooruit met een klein en handig telefoontje (hoop ik) :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
^^ Komend van een Z1c, vind ik het nog steeds een mooie upgrade.

In ieder geval heb ik met deze XZ1c geen vervelende accu issues, die de Z compact serie wel heeft/had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb twee Z5c's, beiden erg goed met batterij, behalve recent met de Britse Covid-19 app. Maar dat was de app, deinstall + reinstall verhielp dat. Maar voor dat bedrag wil ik de XZ1c wel proberen, ziet er qua prestaties zeker beter uit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, da's dus jammer. Ze hebben een Z1c gestuurd.

Ga natuurlijk klagen maar de kans is groot dat ik alleen mijn geld terugkrijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Mhew.. Dat is inderdaad geen upgrade.
Maar daarmee mag je je wel melden in het andere topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Ik ben circa 2 jaar geleden ook van een Z5c naar een XZ1c gegaan omdat de Z5c net buiten garantie een probleem kreeg met de antenne (ziet sim kaart nog wel maar nauwelijks nog netwerken). Globaal gezien vond ik het persoonlijk niet zo'n grote vooruitgang, prestaties voor hetgeen ik er mee doe zijn gelijk, foto's idem (soms zelfs wat minder heb ik de indruk) , ... Ik blijf het wel een goed toestel vinden. Moest ik binnenkort toch beginnen uitkijken naar een ander toestel, is het puur omdat ik interesse heb in VoWiFi en dat niet werkende te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-02-2023
Mijn netwerkoperator (Youfone = KPN) heeft me gevraagd VoLTE aan te zetten op het toestel. De setting is echter helemaal niet beschikbaar, terwijl het toestel het wel zou moeten kunnen.

In het testmenu bestaat de setting wel, maar is deze uitgegrijsd.

Is er iemand die VoLTE aan de praat heeft gekregen op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zag vandaag een overschrijving van 0,00 euro op mijn bankrekening (ASN) met daarbij de mededeling dat mobiel betalen met mijn xz1 compact niet langer mogelijk is.
Is bekend dat de nfc chip niet langer ondersteund wordt o.i.d.?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DirtyBird schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:12:
Ik zag vandaag een overschrijving van 0,00 euro op mijn bankrekening (ASN) met daarbij de mededeling dat mobiel betalen met mijn xz1 compact niet langer mogelijk is.
Is bekend dat de nfc chip niet langer ondersteund wordt o.i.d.?
De XZ1 werkt hier nog prima met Rabobank en ING. In principe gaat het qua ondersteuning ook om de Android versie en niet zozeer om het type toestel, zolang je maar een NFC lezer hebt. Lijkt me sterk dat ze bij ASN Android 9 al zo oud vinden dat ze de ondersteuning stopzetten?

Ik zou even contact opnemen met je bank.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@DirtyBird Update je webview uit Google Play OF ga terug naar de basisversie zonder updates (van de Webview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 21:32
Mijn XZ1 Compact begint het langzaam te begeven heb ik het idee. Ik kan mijn scherm alleen nog maar unlocken via fingerprint. Met mijn pincode blijft er een systeem app telkens hangen. Probeer em nu gewoon unlocked te laten maar daarvoor moet ik dus in de settings weer mijn pin invoeren, waarop de app dus crasht 8)7 ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@Nielzsche Wellicht dat een factory reset nog wat kan uithalen?
Niet de leukste optie, maar kan soms wel helpen.

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 21:58

WWJD

*pluh*

Mijn XZ1c heeft ook kuren.. van de één op de andere dag werkt de camera niet meer, open je de camera-app of de camera vanuit een andere app (QR code bank app, of whatsapp-web) dan 'hangt' ie even en daarna een reboot..
Opnieuw geinstalleerd en nu draaiend op LineageOS, zelfde probleem.

Is deze telefoon nog ergens (2e hands) te vinden? Toen ik hem kocht stonden er legio op marktplaats.. Ik hoef geen snellere/duurdere telefoon maar wil wel een kleintje die lang mee gaat!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hoe zijn jouw ervaringen met Lineage OS? Accuduur etc?

Mijn grootste drempel om over te stappen is dat mijn bank app niet werkt op rooted telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Tusk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:23:
hoe zijn jouw ervaringen met Lineage OS? Accuduur etc?

Mijn grootste drempel om over te stappen is dat mijn bank app niet werkt op rooted telefoons...
Erg stabiel en accuduur lijkt niet veranderd.. dus zeker positief!
Bank app zojuist even geinstalleerd (Rabo), start gewoon op. (nog niet geactiveerd)

Telefoon is ook niet geroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@WWJD Maakt het uit als het toestel z'n Waterdichtheid verliest?

Er zijn een aantal bedrijven in NL die dit kunnen fixen (zit je rond de 90 euro ongeveer), maar de IP-rating wordt niet meer hersteld.

• WWJD

WWJD

*pluh*

D_Jeff schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:00:

Er zijn een aantal bedrijven in NL die dit kunnen fixen (zit je rond de 90 euro ongeveer), maar de IP-rating wordt niet meer hersteld.
Nee maakt niet uit.. maar ik vind 90 euro al veel geld voor een telefoon die ik voor 75€ heb gekocht ;) "Vroeger" stonden deze telefoons voor die prijzen op marktplaats.. nu onvindbaar helaas..

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

DirtyBird

Praktiserend denker

D_Jeff schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:00:

Kunnen die ook een groter intern geheugen solderen? :+

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
DirtyBird schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:05:
[...]

Kunnen die ook een groter intern geheugen solderen? :+
Als je de juiste Rus weet te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

WWJD schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Erg stabiel en accuduur lijkt niet veranderd.. dus zeker positief!
Bank app zojuist even geinstalleerd (Rabo), start gewoon op. (nog niet geactiveerd)

Telefoon is ook niet geroot ;)
Hmm toch maar eens kijken dan.

Dit topic volgen en dan moet ik eraan uitkomen?
https://forum.xda-develop...pdate-2021-08-11.4308295/

Kun je evt later nog terug naar je Sony firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
*

[ Voor 100% gewijzigd door Sony2go op 21-07-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 23:00
Ik ben ook weer terug bij m'n XZ1c :) had een klein jaar geleden m'n scherm stuk laten vallen, dat zou toen 150eu kosten om te repareren en dat vond ik een beetje te gortig. Ik had nog een XZ1 liggen die ik weer in gebruik had genomen, maar die laad nu niet meer (denk USB C aansluiting ding). Maar toch maar besloten om te investeren in de XZ1c en een zaak gevonden die het scherm voor 70 kon repararen, dus hij is weer als nieuw en draait nog als een zonnetje, accu ook nog prima (ik had m ook pas een jaar in gebruik).

Enige issue is soms de GPS, die loopt soms een beetje achter, gisteren wilde tinder niet op starten omdat er geen GPS signaal gevonden kon worden en via de GPS locatie test in het service menu vond ie ook geen fix (terwijl maps en strava wel GPS vonden, wel met lage accuracy). Vandaag doet ie het wel weer normaal, niet echt een issue dus maar echt goed is de ontvangst dus niet, niet echt een issue voor mij en ik hoop m nog mininmaal een jaar te kunnen gebruiken, dit formaat is gewoon echt fijn!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb ook erg last van slechte GPS. Al best lang. Ik gebruik de app GPS locker voordat ik mijn navigatie start, maar dit werkt lang niet altijd bij mij (heb ik gps en dan verliest ie gewoon telkens signaal). Ik heb er al eens op gegoogled, maar heb nooit echt iets concreets kunnen vinden qua oplossing. We zijn iig niet de enige.

[ Voor 16% gewijzigd door Tusk op 29-09-2021 16:19 ]

• WWJD

WWJD

*pluh*

XZ1c nog steeds in gebruik hier 8)
Je merkt dat mensen het een 'gek/bijzonder' toestel vinden of zeggen 'hé wat heb jij een kleine telefoon' :P

Ik had ook last van GPS die het niet goed deed of eigenlijk nooit deed. Tot deze week! In een nieuwe werkbus gereden en Android Auto geïnstalleerd, sindsdien geen GPS probleem meer gehad.. Of dat het door een andere update o.i.d. gekomen is? Geen idee maar nog steeds een tevreden gebruiker :)

Edit: Helaas GPS werkt weer sporadisch.. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door WWJD op 27-09-2022 09:53 ]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hij wordt volgende week 5 jaar oud :)

Maar vorige week heb ik hem in een taxi laten liggen (weer teruggevonden dankzij find my phone) en sindsdien werkt de bovenste speaker niet meer. Ik heb een hekel aan op speaker bellen, dus ik denk dat ik hem binnenkort ga vervangen. Helaas is de enige kleine verkrijgbare telefoon een iphone...

• D_Jeff
Tusk schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:07:
hij wordt volgende week 5 jaar oud :)

Maar vorige week heb ik hem in een taxi laten liggen (weer teruggevonden dankzij find my phone) en sindsdien werkt de bovenste speaker niet meer. Ik heb een hekel aan op speaker bellen, dus ik denk dat ik hem binnenkort ga vervangen. Helaas is de enige kleine verkrijgbare telefoon een iphone...
Er zijn genoeg bedrijven die zoiets kunnen fixen. Qua bedrag ga je helaas wel richting 100 a 200 euro

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tusk schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:07:
Helaas is de enige kleine verkrijgbare telefoon een iphone...
Dat dacht ik ook toen mijn Z5compact vervangen moest worden, maar heb nu de Pixel 3a en recent de Sony 10 IV. Hier een foto voor vergelijken formaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_wqCg0-2fL9d5jTUa3Bq9CmKDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OQtALFdS86pheFH4WZPNTipp.png?f=user_large
Van links naar rechts: Sony 10 IV, Pixel 3a, Blackberry Key2, Sony Z5 compact.

De nieuwere phones zijn minder lomp dan ik dacht. Ja, ik verlang nog steeds naar het formaat van de Z5c, maar kan leven met de nieuwe foons.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 15-09-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een (relatief) compacte form factor maakt het nog geen opvolger. De Xperia Ace modellen zijn low-end met een plastic behuizing, simpele camera's en een Snapdragon processor uit de 400 serie. Dat is geen vergelijk met de klein formaat, high-spec modellen waar de (X)Z compact lijn zo bekend om stond.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic