Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik heb wel de update gehad, maar ik krijg nu geen NL alert meer, zowel met de test van vorige week maandag, als bij 1 die gisteren hier in de regio is uitgestuurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
FrankRicard schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:47:
Ik heb wel de update gehad, maar ik krijg nu geen NL alert meer, zowel met de test van vorige week maandag, als bij 1 die gisteren hier in de regio is uitgestuurd. :(
Hi @FrankRicard, kreeg je hiervoor wel NL Alert? Kan je mij je IMEI nummer sturen zodat we kunnen checken wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Hier is ook de update nog niet binnen. Zweeds toestel (1307-7511), staat er niet tussen op xpericheck. Ik vermoed dat Sony de uitrol tijdelijk heeft gestopt vanwege problemen.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik had upgrade meldingen naar pie, maar die is ineens verdwenen. Heel vaag

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7_10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-06 23:28
Welke lader hebben jullie meegekregen in het doosje? Bij mij zit er een UCH20 in. Zonder een C erachter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

7_10 schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:42:
Welke lader hebben jullie meegekregen in het doosje? Bij mij zit er een UCH20 in. Zonder een C erachter
UCH20 is de benaming van de letterlijke stekkerdoos. De 'C' betekent dat hij met USB-C kabel komt. Zodoende: UCH20C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Nu ik het topic even doorlees bedenk ik me dat ik de laatste NL-alert testbericht ook niet ontvangen heb terwijl ik hem volgens mij eerder wel heb ontvangen. Heeft dat iets te maken met de laatste update? (47.2.A.0.306)

Overigens is dat 's nachts helemaal leeglopen van de accu niet meer voorgekomen sinds ik de optie "Optimale batterij voor Welterusten" heb uitgezet.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb na de update voor het eerst ooit wel een NL-alert bericht gehad, dat is op Android 8 en daarvoor met mijn Z1 Compact nog nooit voorgekomen.

BLX customization en Youfone (KPN) trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 17-12-2018 15:29 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 23:01
sjirafje schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:23:
Nu ik het topic even doorlees bedenk ik me dat ik de laatste NL-alert testbericht ook niet ontvangen heb terwijl ik hem volgens mij eerder wel heb ontvangen. Heeft dat iets te maken met de laatste update? (47.2.A.0.306)

Overigens is dat 's nachts helemaal leeglopen van de accu niet meer voorgekomen sinds ik de optie "Optimale batterij voor Welterusten" heb uitgezet.
Bij mij kwam het blijkbaar niet door de update, maar doordat belsimpel.nl mij een Oostenrijks toestel heeft verkocht. Waarschijnlijk heb ik nooit een NL Alert ontvangen op deze telefoon, heb hem ook pas sinds juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7_10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-06 23:28
Gijs van Sony schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:57:
[...]

UCH20 is de benaming van de letterlijke stekkerdoos. De 'C' betekent dat hij met USB-C kabel komt. Zodoende: UCH20C.
Heeft iemand een betrouwbare snelllader gevonden geschikt voor XZ1C? Originele is op moment te duur om over te stappen. Heb begrepen dat het laden veel sneller kan maar niet met de stekkerdoos die ze erbij hebben gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

FrankRicard schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:47:
Ik heb de NL Alert van 3 december wél gehad. Xperia XZ1 compact, Android 9, Zeeland.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

sjirafje schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:23:

9 van de 10 keer krijg je geen NL Alert omdat je een buitenlands toestel hebt. Ik kan dat even voor je checken obv je IMEI als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Zojuist achter een bijzonder vervelend nadeel van Android 9 gekomen.

Ik wilde een telefoongesprek terugluisteren en toen kreeg ik van mijn app (ACR) de melding dat er sinds de update geen gesprek meer is opgenomen. Nu blijkt dat Google er voor gezorgd heeft dat dit niet meer mogelijk is om voor mij onduidelijke of ongegronde redenen.
Zie ook https://bitbucket.org/copluk/acr/issues/2418/

Ik gebruikte deze app regelmatig (ja, dat is in Nederland volledig toegestaan en nee, je hoeft dit je gesprekspartner niet de vertellen). Ik wil deze functionaliteit terug. Zijn er nog andere opties behalve d.m.v. een custom rom terug gaan naar een oudere Android versie?

Update:
De Sony chat support kon niets voor mij betekenen. Op de vraag of zij dit misschien konden terugkoppelen naar Google was de reactie dat ze daar geen mogelijkheden voor hebben. Ik moest maar op https://developer.sony.com/ kijken of contact opnemen met de app developer of Google (contactgegevens van Google hebben ze niet). Het ongedaan maken van de update zou niet mogelijk zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door sjirafje op 18-12-2018 14:14 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
@sjirafje - in theorie kan je zonder unlocken/custom ROM met Flashtool/Xperifirm terug naar een oudere versie, maar ik zou het niet aanbevelen. Afhankelijk van de kernelversie/firmware upgrades zou het kunnen dat bepaalde hardware niet werkt als je downgrade.

Ik denk dat de post van de developer van ACR duidelijk is. De API is door Google deprecated gemaakt in Android 6, en volledig weg sinds Android 9. Daar heeft Sony niet heel veel mee te maken, en ik snap het langs de kant van Google wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Snelle XZ1 compact hier. Uurtje geleden melding gehad dat er een update klaarstond en die meteen maar geinstalleerd. Mijn telefoon draait nu dus 47.2.A.2.33.

Ik heb de Customized BLX CDA: https://xpericheck.com/cda/1310-8075

Changelog:

- November 2018 patches
- Geen idee :)

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinB op 19-12-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:46
Heb de pixel 3, met de app call recorder, en kan mijn gesprekken gewoon terug beluisteren....
sjirafje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:42:
Zojuist achter een bijzonder vervelend nadeel van Android 9 gekomen.

Ik wilde een telefoongesprek terugluisteren en toen kreeg ik van mijn app (ACR) de melding dat er sinds de update geen gesprek meer is opgenomen. Nu blijkt dat Google er voor gezorgd heeft dat dit niet meer mogelijk is om voor mij onduidelijke of ongegronde redenen.
Zie ook https://bitbucket.org/copluk/acr/issues/2418/

Ik gebruikte deze app regelmatig (ja, dat is in Nederland volledig toegestaan en nee, je hoeft dit je gesprekspartner niet de vertellen). Ik wil deze functionaliteit terug. Zijn er nog andere opties behalve d.m.v. een custom rom terug gaan naar een oudere Android versie?

Update:
De Sony chat support kon niets voor mij betekenen. Op de vraag of zij dit misschien konden terugkoppelen naar Google was de reactie dat ze daar geen mogelijkheden voor hebben. Ik moest maar op https://developer.sony.com/ kijken of contact opnemen met de app developer of Google (contactgegevens van Google hebben ze niet). Het ongedaan maken van de update zou niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

loentje48 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:41:
Heb de pixel 3, met de app call recorder, en kan mijn gesprekken gewoon terug beluisteren....
[...]
Heb je misschien een linkje? Er zijn namelijk meerdere app's met de naam call Recorder.

Overigens neemt ACR wel mijn kant van het gesprek op maar maar niet mijn gesprekspartner. De developer's van ACR geven de suggestie om als nood oplossing gesprekken via de luidspreker te voeren.

Overigens staat ook hier 47.2.A.2.33 klaar om te installeren. Aangezien ik begrijp dat het niet verstandig is om terug te gaan naar Android versie 8 denk ik dat ik hem maar installeer.

Over die NL-Alert heeft Gijs van Sony aan de hand van mijn imei gecontroleerd of ik misschien een buitenlands toestel heb maar dat bleek niet het geval. In de noodmeldingsgeschiedenis staat 3 december wel vermeld dus vermoedelijk heb ik hem gewoon niet gehoord?

[ Voor 31% gewijzigd door sjirafje op 19-12-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Deze heeft helaas hetzelfde probleem. Deze app kan wel de microfoon opnemen maar niet diegene die je aan de lijn hebt. Recenties van deze app geven aan dat bij anderen met Android 9 deze app niet meer goed werkt.

Overigens is mijn toestel afgelopen nacht toch weer helemaal vast gelopen. Hij wil dan niet meer normaal opstarten. Het uitzetten van de optie "Optimale batterij voor Welterusten" heeft dus helaas niet geholpen. Ik heb echt geen idee waar het verder nog aan kan liggen. Maar zo is de telefoon wel erg onbetrouwbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door sjirafje op 20-12-2018 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 10:51
Ondertussen is update 47.2.A.4.41 met de december fixes al even uit. Helaas blijft mijn toestel van Belsimpel met UK customization UK steken op Android Oreo met de september fixes. Graag wil ik het toestel flashen naar een customization die wel snel wordt geüpdatet, zoals T-Mobile NL of customized BLX. Heeft er iemand ervaring met het flashen van zijn XZ1C en zijn er dingen om rekening mee te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bepaald
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
jurianv schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:40:
Ondertussen is update 47.2.A.4.41 met de december fixes al even uit. Helaas blijft mijn toestel van Belsimpel met UK customization UK steken op Android Oreo met de september fixes. Graag wil ik het toestel flashen naar een customization die wel snel wordt geüpdatet, zoals T-Mobile NL of customized BLX. Heeft er iemand ervaring met het flashen van zijn XZ1C en zijn er dingen om rekening mee te houden?
Ik heb precies hetzelfde met de customized DE firmware, maar heb ook geen ervaring met flashen. Ben ook nieuwsgierig wat voor bloatware er op de andere (branded) versies zit, want daar zit ik ook niet op te wachten.

Overigens las ik op sony's support forum dat een vodafone medewerker heeft gezegd dat sony de update heeft teruggetrokken vanwege problemen (https://forum.vodafone.de/t5/Sony/Sony-Xperia-XZ1-Updates/m-p/1804779#M145). In dat geval is het misschien wel niet zo handig om alsnog te updaten naar de huidige versies van Pie waarvan bekend is dat er issues mee zijn. Wellicht dat @Gijs van Sony daar meer informatie over heeft of kan krijgen?

• sjirafje

sjirafje

@Gijs van Sony Waarom krijgen we eigenlijk niet de keuze of de naar een nieuwe versie van Android willen updaten of niet?
Ik vind deze nieuwe Android versie nou niet bepaald een vooruitgang. Onverklaarbare nachtelijke vastlopers, geen gesprekken meer kunnen opnemen. Voordelen heb ik nog niet gemerkt.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Volgens proximus houden zij niets tegen. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

@bepaald
Overigens las ik op sony's support forum dat een vodafone medewerker heeft gezegd dat sony de update heeft teruggetrokken vanwege problemen (https://forum.vodafone.de/t5/Sony/Sony-Xperia-XZ1-Updates/m-p/1804779#M145). In dat geval is het misschien wel niet zo handig om alsnog te updaten naar de huidige versies van Pie waarvan bekend is dat er issues mee zijn. Wellicht dat @Gijs van Sony daar meer informatie over heeft of kan krijgen?
Hier heb ik helaas geen extra info over
@sjirafje
Waarom krijgen we eigenlijk niet de keuze of de naar een nieuwe versie van Android willen updaten of niet?
Ik vind deze nieuwe Android versie nou niet bepaald een vooruitgang. Onverklaarbare nachtelijke vastlopers, geen gesprekken meer kunnen opnemen. Voordelen heb ik nog niet gemerkt.
Je kan er altijd voor kiezen om een update niet te installeren. We raden dat alleen niet aan ivm beveiliging en app updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gijs van Sony schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:19:
Je kan er altijd voor kiezen om een update niet te installeren. We raden dat alleen niet aan ivm beveiliging en app updates
En juist daarom is het zo kwalijk dat Sony voor verschillende customizations al maanden geen update meer uitgebracht heeft. Eerder was het altijd eindeloos wachten met BLX, nu zijn bijvoorbeeld UK en DE de klos.

Ik hoef niet zo nodig Pie, maar ik wil wel security updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeamErbo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-09 09:48
Helemaal akkoord! Geen Pie is niet zozeer het probleem inderdaad, wel de ontbrekende veiligheidspatches.
Ik heb Customisation DE en zit nog altijd op september 2018 patch. @Gijs van Sony , worden deze patches dan gewoon stopgezet omdat Pie niet op orde is ? Dit staat toch los van mekaar hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

TeamErbo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:24:
Helemaal akkoord! Geen Pie is niet zozeer het probleem inderdaad, wel de ontbrekende veiligheidspatches.
Ik heb Customisation DE en zit nog altijd op september 2018 patch. @Gijs van Sony , worden deze patches dan gewoon stopgezet omdat Pie niet op orde is ? Dit staat toch los van mekaar hoop ik ?
Het klopt dat je geen nieuwe beveiligingsupdates meer ontvangt als je telefoon niet over de laatste software beschikt.

Er zijn wel manieren om dit als nog te krijgen - zonder de laatste software. Ik heb helaas niet de technische kennis om dat te kunnen, maar via https://developer.sony.com/ kan je hier meer informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Gijs van Sony schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Hier heb ik helaas geen extra info over

[...]

dan staat er wel altijd een notificatie in je beeld "er is een nieuwe update beschikbaar"
Ik kreeg hem tenminste niet weg...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeamErbo
Helaas, ik heb hiervoor ook niet de technische kennis. Heel eerlijk, ik vind ook niet dat dit door de gebruiker dient opgelost te worden, met alle risico's vandien (onbruikbare telefoon,..). Toch bedankt voor de link.
Belangrijker echter, wanneer mogen wij dan van Sony nieuws verwachten omtrent de Pie update? Ondersteuning stopt toch niet?
Gijs van Sony schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Het klopt dat je geen nieuwe beveiligingsupdates meer ontvangt als je telefoon niet over de laatste software beschikt.

Er zijn wel manieren om dit als nog te krijgen - zonder de laatste software. Ik heb helaas niet de technische kennis om dat te kunnen, maar via https://developer.sony.com/ kan je hier meer informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

TeamErbo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:26:
Helaas, ik heb hiervoor ook niet de technische kennis. Heel eerlijk, ik vind ook niet dat dit door de gebruiker dient opgelost te worden, met alle risico's vandien (onbruikbare telefoon,..). Toch bedankt voor de link.
Belangrijker echter, wanneer mogen wij dan van Sony nieuws verwachten omtrent de Pie update? Ondersteuning stopt toch niet?

[...]
Welk nieuws wil je horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeamErbo
Ik wil graag vernemen wanneer de Pie update komt, in mijn geval voor Customization DE (1310-4373_R6B). Want zonder Pie dus geen veiligheidspatches, waar het mij meer om te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Sinds de update naar Pie doet mijn GPS heel vervelend. Ik gebruik GPS dagelijks voor Flitsmeister etc, maar tegenwoordig heb ik bijna nooit meer een fix, of pas na heeeeel lang rijden. Meer mensen hier last van? Soms werkt opnieuw opstarten, maar ook dit is niet een garantie voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Grooveman11 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:15:
Sinds de update naar Pie doet mijn GPS heel vervelend. Ik gebruik GPS dagelijks voor Flitsmeister etc, maar tegenwoordig heb ik bijna nooit meer een fix, of pas na heeeeel lang rijden. Meer mensen hier last van? Soms werkt opnieuw opstarten, maar ook dit is niet een garantie voor succes.
ik had voor de update ook al problemen. Maar dat was echt met vlagen. Soms valt gps om de haverklap weg en vervolgens heb ik weer weken nergens last van.

Niet veranderd sinds Pie update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

TeamErbo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:16:
Ik wil graag vernemen wanneer de Pie update komt, in mijn geval voor Customization DE (1310-4373_R6B). Want zonder Pie dus geen veiligheidspatches, waar het mij meer om te doen is.
Helaas is het niet mogelijk een specifieke datum te noemen voor een bepaalde customization. Waarom niet leggen we uit in dit artikel: https://blogs.sonymobile.com/nl/2017/11/06/hoe-werkt-een-software-uitrol-de-reis-van-een-android-update/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zit wel een groot verschil tussen niet helemaal precies kunnen aangeven op welke dag van de week een update uitkomt, en niks willen zeggen over waarom een update al maanden op zich laat wachten.

Iemand heeft ergens actief het besluit genomen die update niet naar een aantal grote Europese customizations te pushen, het is geen black box waarvan je maar moet afwachten wat er uit komt. Met wat goede wil kan Sony hier wel degelijk wat over zeggen, maar blijkbaar willen ze dat niet, is klanttevredenheid geen factor die meespeelt. (dat jij er persoonlijk niks over kunt zeggen geloof ik wel, maar ergens binnen Sony is natuurlijk gewoon bekend waarom die update er maar niet komt)

En zoals gezegd: als die update naar Pie een no-go is, breng dan op z'n minst security updates voor Oreo uit, stomweg stoppen met elke vorm van updates uitbrengen kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
  • Laatst online: 27-08 21:07
Vandaag bericht dat pie geïnstalleerd kan worden. Het gaat dus na even vertraging door....
Inmiddels geïnstalleerd en draait vooralsnog prima.

[ Voor 22% gewijzigd door tijnt op 09-01-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 16:15
tijnt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:09:
Vandaag bericht dat pie geïnstalleerd kan worden. Het gaat dus na even vertraging door....
Hier ook inderdaad. Zojuist geïnstalleerd, ben benieuwd, op het eerste oog ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2023
Ook geüpdate vanochtend , sindsdien al 'n paar keer 'n hangende telefoon en ook geen internet terwijl LTE+ in beeld staat en op locaties waar het normaal gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

AstridW schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:53:
Ook geüpdate vanochtend , sindsdien al 'n paar keer 'n hangende telefoon en ook geen internet terwijl LTE+ in beeld staat en op locaties waar het normaal gewoon werkt.
ik heb na de pie update een factory reset gedaan omdat ik een slechte accuduur had en sommige apps niet meer werkte. Reset loste deze problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Blijkbaar krijg ik binnen ten laatste 33 dagen de android Pie update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Is er een mogelijkheid om de pie update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
MadMarky schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:02:
[...]

Ik heb deze besteld. Misschien dat ze ook wel goedkoper te vinden zijn, maar deze heeft iig de goede connector en houdt het hier al bijna een half jaar vol.
Thanks, heb deze nu ook besteld en die klikt idd weer goed vast.
Had wat andere kabels op dx gekocht die voorheen goed werkten en die naad niet hadden, maar die werken nu ook niet goed, lijken net een iets te lange connector hebben waardoor hij niet goed vast klikt.

Ik ga nog een stapeltje van die Dux Ducis kabels bestellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Coocoocachoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:16:
[...]

...lijken net een iets te lange connector hebben waardoor hij niet goed vast klikt.
[...]
Die kabel bevalt me nog steeds prima, maar vergeet ook niet de USB aansluiting van de telefoon af-en-toe schoon te maken he. Ik draag de telefoon altijd in m'n broekzak dus er hoopt zich daar wel eens wat navelpluis op :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
MadMarky schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Die kabel bevalt me nog steeds prima, maar vergeet ook niet de USB aansluiting van de telefoon af-en-toe schoon te maken he. Ik draag de telefoon altijd in m'n broekzak dus er hoopt zich daar wel eens wat navelpluis op :P
Zijn daar nog ultieme lifehacks voor? Recentelijk nog wel geprobeerd even met een borsteltje schoon te maken, maar had niet het idee dat het echt iets hielp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Coocoocachoo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Zijn daar nog ultieme lifehacks voor? Recentelijk nog wel geprobeerd even met een borsteltje schoon te maken, maar had niet het idee dat het echt iets hielp...
Ik gebruik een Jordan Thin tandenstoker om stof uit de USB poort te vissen. Een borstel komt niet diep genoeg en een gewone cocktailprikker is te dik.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Het ging even goed naar mijn idee maar de Customized BLX CDA loopt nu drie versies achter :-( We draaien nu build 47.2.A.2.33 en de volgende versies zijn nog niet uitgekomen voor ons:

47.2.A.4.41 - December 2018 security patches
47.2.A.4.45 - Bug fixes ?
47.2.A.6.30 - Januari 2019 security patches / smart backlight crash fix

De T-Mobile NL CDA heeft de laatste build al wel gekregen 4 dagen geleden, dus het blijft gissen naar de reden dat de Customized BLX niet ook gewoon deze update eens krijgt tegelijk met andere CDA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik kijk toevallig op XperiCheck.com n.a.v. de post van EdwinB.
De 47.2.A.4.45 voor Customized BLX is net een half uur geleden uitgekomen

Ik zit toevallig op Customized DE, die update gelukkig vrij snel.
Ik wacht nog even af, of er nog meer bugfixes komen voordat ik overstap.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
TH0R schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:12:

Ik krijg hem niet, ook bij handmatig refreshen. Nouja, maar even afwachten.

Ik hoop dat ze ook de irritante bug hebben gefixt dat wanneer je scherm uit gaat terwijl je Chrome open hebt en je hem weer aan zet het venster van Chrome zwart blijft. Ff wisselen naar app-wissel-scherm en terug naar Chrome geeft wel weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ook als proximus klant is hij nu beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
Heb sinds een week de XZ1 compact en bevalt goed.
Vraag me af, bij de app “album” krijg ik bij het openen van de app alle inhoud te zien. En dat wil zeggen eerst alle video’s.
Dit vind ik niet handig. Kan ik niet instellen dat ie bij het openen van de app naar alle foto’s gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Cust. NL (net melding gekregen) voor 47.2A.4.45 (1547 MB)
@phYzar Probeer nu nog eens een refresh?

----
@J.o.r.i.s 1) Is de Album app up-to-date? 2) De settings van de Album app al bekeken?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
@ D_Jeff ja, album is up to date. In de instellingen kan ik nergens vinden dat ik dat kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

J.o.r.i.s schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:18:
Heb sinds een week de XZ1 compact en bevalt goed.
Vraag me af, bij de app “album” krijg ik bij het openen van de app alle inhoud te zien. En dat wil zeggen eerst alle video’s.
Dit vind ik niet handig. Kan ik niet instellen dat ie bij het openen van de app naar alle foto’s gaat?
Voor zover ik weet kan je niet instellen dat je alleen je foto's krijgt bij het openen. Je kan wel Google Foto's gebruiken als je alleen op zoek bent naar je eigen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

@J.o.r.i.s je kunt een snelkoppeling maken naar een bepaalde map/album. Als je in het desbetreffende album zit rechtsboven op de 3 puntjes en dan create shortcut

[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 30-01-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
TH0R schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:12:

Ook na vele handmatige checks en via de PC compagnon krijg ik de update maar niet binnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
En nu is de 47.2.A.6.30 ook gereleased voor de Customized BLX. Daar wachtte mijn telefoon dus op 8)7

Al krijg ik nog steeds geen update binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
De mijne is vandaag overleden. Gaat niet meer aan, enige wat nog werkt is het lampje dat rood/groen wanneer hij aan de oplader ligt. Deze geeft overigens groen aan dus de batterij zou vol moeten zijn.

Deze week maar even bij de Aldi langs, ik heb em nog geen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Nielzsche schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:28:
De mijne is vandaag overleden. Gaat niet meer aan, enige wat nog werkt is het lampje dat rood/groen wanneer hij aan de oplader ligt. Deze geeft overigens groen aan dus de batterij zou vol moeten zijn.

Deze week maar even bij de Aldi langs, ik heb em nog geen jaar.
Heb je een soft reset gedaan (door powerknop en volume omhoog ca 10 sec. ingedrukt te houden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
Gijs van Sony schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Heb je een soft reset gedaan (door powerknop en volume omhoog ca 10 sec. ingedrukt te houden)?
Nee, zal het vanavond even proberen. Thanks.

edit: Hij werkt weer, niet eens een reset hoeven doen. Hij gaf gisteravond aan dat de batterij helemaal leeg was. Heel vreemd aangezien hij vol was toen ie niet meer reageerde..

[ Voor 25% gewijzigd door Nielzsche op 05-02-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
EdwinB schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:27:
En nu is de 47.2.A.6.30 ook gereleased voor de Customized BLX. Daar wachtte mijn telefoon dus op 8)7

Al krijg ik nog steeds geen update binnen....
En nog steeds geen update... Zijn er anderen met de Customized BLX uitvoering die de update(s) wel binnenkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:42
EdwinB schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:
[...]

En nog steeds geen update... Zijn er anderen met de Customized BLX uitvoering die de update(s) wel binnenkrijgen?
Ik had hem één keer gezien en toen verdwenen maar zie hem nog steeds niet verschijnen, ook niet als ik deze via instellingen zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb uiteindelijk gisteravond via diverse tooltjes de update geinstalleerd. Misschien heb ik hierdoor iets gesloopt in het auto-update mechanisme, maar ik ben nu op de nieuwste versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:42
EdwinB schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:08:
Ik heb uiteindelijk gisteravond via diverse tooltjes de update geinstalleerd. Misschien heb ik hierdoor iets gesloopt in het auto-update mechanisme, maar ik ben nu op de nieuwste versie :-)
Welke tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Tja XDA Developers, FlashTool, enz. Als je er niet zo bekend mee bent zou ik het gewoon zo laten en wachten tot de update wel OTA komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

EdwinB schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:08:
Ik heb volgens mij dezelfde customization als jij en na lang wachten staat vandaag de update klaar van 47.2.A.2.33 naar 47.2.A.6.30 ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Zojuist krijg ik ook de updatemelding voor 47.2.A.6.30 BLX. Ik snap niet waarom de twee eerdere update-momenten zoals op xpericheck genoemd niet tot de update hebben geleid, maar ben blij dat hij toch komt. Ben benieuwd of ze wat aan de bluetooth gefixt hebben want die is (sinds Pie) nog niet helemaal stabiel icm m'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@phYzar heb je ondertussen als eens een factory reset gedaan? Ik heb wel wat gedoe gehad met plaatsbepaling en GPS, maar bluetooth problemen nog nooit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
@MadMarky nee, nog geen factory reset. Het probleem wat ik heb is dat af en toe (maar bijna elke autorit wel een keer) de telefoon de bluetoothverbinding in zijn geheel veliest. Mijn auto laat dit merken door de telefoon en alle bijbehorende functies niet meer te tonen en de telefoon laat dit merken door muziek op pauze te zetten en flitsmeister af te melden (die heb ik ingesteld op activeren bij verbinden met bluetooth van auto). In de eerste update naar Pie gebeurde dit wanneer een tweede app geluid over bluetooth afspeelde over de 1e heen (flitsmeister melding tijdens muziek of gesprek). Tegenwoordig gebeurd dat niet meer maar lijkt hij op een gegeven moment gewoon eruit te flikkeren.

Eens kijken hoe dit nu gaat...

ik hou niet zo van factory resets, de boel opnieuw instellen is altijd een rotwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

MadMarky schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:37:
@phYzar heb je ondertussen als eens een factory reset gedaan? Ik heb wel wat gedoe gehad met plaatsbepaling en GPS, maar bluetooth problemen nog nooit.
ik afgelopen week nog. Reed midden in Duitsland op de terugweg van wintersport, ineens GPS signal lost...(midden op de snelweg met een open lucht) locatie aan/uit maps restarten en toen deed ie het weer. Heb dit probleem sporadisch sinds een jaar.

Krijg het ook niet weg. Na Pie update zelfs een factory reset gedaan, maar helaas

[ Voor 15% gewijzigd door Tusk op 12-02-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Tusk schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:12:
[...]

ik afgelopen week nog. Reed midden in Duitsland op de terugweg van wintersport, ineens GPS signal lost...(midden op de snelweg met een open lucht) locatie aan/uit maps restarten en toen deed ie het weer. Heb dit probleem sporadisch sinds een jaar.

Krijg het ook niet weg. Na Pie update zelfs een factory reset gedaan, maar helaas
Met maps? Want waze heeft dat bij mij wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

@stijn014 ja met maps. En ik heb flitsmeister dan als overlay staan en die heeft dan ook geen verbinding meer.

Met waze leek het idd vaker voor te komen, maar dan werkte ook bij andere apps de gps neit meer. Waze geeft bij mij sws een andere rare bug. In het buitenland krijg ik heel vaak 'searching network connection' terwijl ik gewoon vol 4g bereik heb. Heb Waze er al ooit over gecontact in het verleden...ze zouden er naar kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
J.A.477 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:26:
Is er een mogelijkheid om de pie update te forceren?
Xperia Companion op Windows downloaden en dan software repareren kiezen heeft geholpen voor mij. Ik wet niet of dit ook voor andere zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
issari schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Xperia Companion op Windows downloaden en dan software repareren kiezen heeft geholpen voor mij. Ik wet niet of dit ook voor andere zou gelden.
Heb inmiddels de update ota gekregen duurt even maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
J.A.477 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:25:
[...]

Heb inmiddels de update ota gekregen duurt even maar dan heb je ook wat
Ligt er natuurlijk helemaal aan welke CDA je telefoon heeft. Wellicht heb je een modelletje via grijze import uit een exotisch land en niet bijvoorbeeld de Customized BLX. Ik draai al Pie sinds 15 november en volgens mij hebben alle NL customizations rond die tijd de Pie update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
EdwinB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:39:
[...]

Ligt er natuurlijk helemaal aan welke CDA je telefoon heeft. Wellicht heb je een modelletje via grijze import uit een exotisch land en niet bijvoorbeeld de Customized BLX. Ik draai al Pie sinds 15 november en volgens mij hebben alle NL customizations rond die tijd de Pie update gehad.
Telefoon is bij Coolblue gekocht dus vermoedelijk is dit geen grijze import? Kon bij de launch ook gebruik maken van de headset actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Vanmorgen de melding over een update binnen gekregen: 47.2.A.4.45

Heb het topic een paar pagina's terug gelezen en sommigen hadden problemen met de GPS.
Is dat met deze update nog steeds het geval of nergens last meer van?

Nu staat er nog Android 8 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
hi - heeft iemand ook problemen met het gebruiken van de DigiD app van de overheid icm de NFC?

De bedoeling is dus dat de DigiD app via NFC bijvoorbeeld je paspoort kunt uitlezen, zodat je online zaken kunt regelen met je gemeente waarvoor je normaal je snufferd moest laten zien.

Alleen krijg ik als ik mijn paspoort wil scannen met de DigiD app telkens de melding:

"op dit apparaat zijn geen ondersteunende apps voor dit tag geïnstalleerd"

Het lijkt of de Xperia op de 1 of andere manier de link naar de DigiD app niet herkent?
Is dit Xperia XZ1 specifiek?

Hopelijk kan ik het zelf verhelpen, want ik geloof niet dat er een overheids app IT service desk bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:42
Bij mij werkte het, dus lijkt me niet XZ1c-specifiek
Stpan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:52:
hi - heeft iemand ook problemen met het gebruiken van de DigiD app van de overheid icm de NFC?

De bedoeling is dus dat de DigiD app via NFC bijvoorbeeld je paspoort kunt uitlezen, zodat je online zaken kunt regelen met je gemeente waarvoor je normaal je snufferd moest laten zien.

Alleen krijg ik als ik mijn paspoort wil scannen met de DigiD app telkens de melding:

"op dit apparaat zijn geen ondersteunende apps voor dit tag geïnstalleerd"

Het lijkt of de Xperia op de 1 of andere manier de link naar de DigiD app niet herkent?
Is dit Xperia XZ1 specifiek?

Hopelijk kan ik het zelf verhelpen, want ik geloof niet dat er een overheids app IT service desk bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
DigiD app werkt perfect. ID kaart onder de telefoon gelegd met NFC aangezet. En het id kaartje en telefoontje herkenden mekaar direct. Heb nu 3 slotjes op mijn digiD app als indicatie hoe veilig het nu is. Ik log nu in met eerst 4 letters in een code, dan met code reader op telefoon de code op de website inlezen, daarna nog mijn 5 cijferige code invoeren op de telefoon, en ik ben binnen.

Nu dus 3 manieren om in te loggen,
- gebruikersnaam en wachtwoord, of
- sms toegestuurd, of,
- digiD app, en bovenstaand procedure doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

RandyLemaire schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:06:
Bij mij werkte het, dus lijkt me niet XZ1c-specifiek

[...]
Ik heb soortgelijke problemen op de xz2c gehad. Alles gaat goed totdat ik moet koppelen met paspoort via nfc. Heeft me iets van 10 pogingen gekost om het werkend te krijgen. Geen idee wat ik de 10e keer anders deed. Heb je toevallig opnieuw opgestart nadat je de app hebt geinstalleerd? En nog belangrijker, heb je de app toestemming gegeven om de nfc chip te gebruiken?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4nhertog
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Hoi Tweakers!

Klopt het dat de ingebouwde nachtmodus/beperk het blauwe licht/oogbeschermingsmodus er niet op zit bij de meest recente update?

Dit is namelijk mijn favoriete functie voor als ik niet in slaap kom en een serie wil kijken in bed.

Ten tijde van de vorige android versie was er een hack met een bestandje (daar was een topic aan gewijd op XDA), die jou instaat stelde de nachtmodus te activeren.

Nu gebruik de app twilight, die op zich prima werkt, maar een groot nadeel heeft.
als je het dropdown menu opent is het scherm weer op volle helderheid.

Ik hoor het graag als jullie een oplossing weten!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
vbmot schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:48:
Hier is ook de update nog niet binnen. Zweeds toestel (1307-7511), staat er niet tussen op xpericheck. Ik vermoed dat Sony de uitrol tijdelijk heeft gestopt vanwege problemen.
Idem hier blijkbaar. Ik zat te wachten op de "Proximus (Vfe) BE" update omdat mijn toestel van daar komt, maar blijkbaar ook Zweeds :?

Zijn er nog anderen met ervaringen met de updates? Heeft het zin om zelf aan de slag te gaan of is de update de moeite niet waard? Nu dus nog steeds Android 8.0.0 met beveiligingspatch 1 november 2017 (build 47.1.A.5.51) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

Deze week al paar keer gehad dat ik een foto heb gemaakt en dat datum/tijd aantal dagen afwijkt.
Foto van gisteravond 18:15 staat in mijn album met 21 april, 20:55.
Zijn ook niet alle foto's, maar van zeg 30 foto's van de week zijn er 4 paar dagen 'later' genomen.

Meer mensen last van toevallig ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ik kan in eens niet meer inloggen op Spotify. Kwam er ook achter dat er bij default al Spotify op staat? Dit kon ik me niet herinneren. Kan de app nu dus ook niet exht deleten... Misschien maar even weer een herinstal geven.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DDX schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:18:
Deze week al paar keer gehad dat ik een foto heb gemaakt en dat datum/tijd aantal dagen afwijkt.
Foto van gisteravond 18:15 staat in mijn album met 21 april, 20:55.
Zijn ook niet alle foto's, maar van zeg 30 foto's van de week zijn er 4 paar dagen 'later' genomen.

Meer mensen last van toevallig ?
Hmm nou inderdaad. Ik heb twee foto's met 25 mei 2019 19:00 als timestamp... Op een grote XZ1 dan. Daarna ging het wel weer goed. Erg vreemd.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vanmorgen weer een foto met datum 2 juni.
Als je naar details gaat zie je bij date/time de verkeerde datum/tijd staan, als je dan op edit klikt zie je wel juiste datum/tijd staan bij 'date taken'
En kan je die kiezen, waarna de datum/tijd weer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Nog iemand die enorm veel last heeft met waze en locatiebepaling? Volgens waze is het door energiebesparing maar ik zie niets dat dat kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Waze heeft het bij mij nooit gedaan die paar keer dat het ik geprobeerd had, altijd melding geen gps lock.
Google maps doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DDX schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:41:
Waze heeft het bij mij nooit gedaan die paar keer dat het ik geprobeerd had, altijd melding geen gps lock.
Google maps doet het prima.
Klinkt alsof je Waze geen permissie hebt gegeven voor locatietoegang.
Ik gebuik beide apps afwisselend icm Android Auto. Geen problemen verder, alleen soms dat ik geen GPS ontvangst meer heb na >30 min rijden. Maar dat kan ook te maken hebben met dat de telefoon op een ongelukkige plaats ligt (opbergvak voor versnellingspook).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

stijn014 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:34:
Nog iemand die enorm veel last heeft met waze en locatiebepaling? Volgens waze is het door energiebesparing maar ik zie niets dat dat kan verklaren.
soms goed (heenrit wintersport 8 uur foutloos) maar soms ook te vaak GPS loss..

Maar ook met maps heb ik wel eens gps problemen (al eens eerder gepost hier). Maar veel minder dan met Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

MadMarky schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:54:
[...]

Klinkt alsof je Waze geen permissie hebt gegeven voor locatietoegang.
Ik gebuik beide apps afwisselend icm Android Auto. Geen problemen verder, alleen soms dat ik geen GPS ontvangst meer heb na >30 min rijden. Maar dat kan ook te maken hebben met dat de telefoon op een ongelukkige plaats ligt (opbergvak voor versnellingspook).
Permissies staan ok, het werkt soms ook wel.
Maar meer niet dan wel, dus gebruik ik atijd google maps eigenlijk. (de paar keer dat ik het nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Ik heb een probleempje met de WiFi. Mijn icoon van de WiFi veranderd in een zaklamp. De WiFi is op dat moment ook uit. Ik heb de snelkoppeling al weggehaald en terug gezet maar er is nog geen verbetering.

Ik kan op internet niet echt iets vinden wat de oplossing heeft. Misschien weet iemand hier iets.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Vrij eigenaardig iets gehad. Ik ga het in stapjes uitleggen ;)
  • Android 8, want Zweeds toestel (1307-7511), geen updates beschikbaar.
  • Thuisgekomen, wifi aan, mails bekeken en toestel neergelegd op tafel.
  • Half uurtje later: wifi vanzelf uitgeschakeld. Ik schakel wifi weer in, geen netwerk te vinden, terwijl er normaal 6 à 7 netwerken hier te vinden zijn. Wifi weer uitschakelen en opnieuw inschakelen: toestel crasht.
  • Toestel opnieuw opgestart, via instellingen gereset, setup-wizard begint te zeuren dat er geen SIM is geplaatst. Ok, dan maar doorgaan met enkel wifi... Ook niks, geen wifi te vinden.
  • Toestel aan de pc gehangen: checken op updates: geen updates. Toestel herstellen dan maar, volledig doorlopen, toestel klaar, weer setup-wizard: geen sim kaart en geen wifi.
  • Ik zet het toestel uit en begin al maar te zoeken naar de aankoopbon (7 maand oud).
  • Kleine 5 minuten later toestel opnieuw ingeschakeld als laatste poging, sim gevonden, wifi gevonden, en opeens Android 9 (47.2.A.10.45).
Whut? 8)7 Momenteel alles opnieuw aan het instellen, maar huh? Wat is hier nu net gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
stevens20 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:15:
Mijn icoon van de WiFi veranderd in een zaklamp.
idem, niets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Wordt jij dan ook random van de wifi afgegooid? Ik heb namelijk regelmatig datik op de bank zit en dat in gebruik de wifi verbinding wegvalt. Dan heb ik die zaklamp weer.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
Inmiddels is het probleem opgelost.
Wifi-probleem herken ik deels, opnieuw opstarten wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb het WiFi-probleem ook.

Opeens werkt niets meer via de wifi, maar wel via 4G.
Even kort de telefoon op vliegtuigmodus zetten helpt meestal.

Een factory reset lost het probleem niet op helaas.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rafael schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:42:
Vrij eigenaardig iets gehad. Ik ga het in stapjes uitleggen ;)

Whut? 8)7 Momenteel alles opnieuw aan het instellen, maar huh? Wat is hier nu net gebeurd?
En ondertussen vandaag exact hetzelfde. Dit is echt wel vreemd 8)7
Edit: met het kleine detail dat het toestel nu dus blijkbaar opgestuurd mag worden ter reparatie :F

[ Voor 13% gewijzigd door Rafael op 03-08-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Na nog geen 2 jaar klikt mijn usb poort niet meer. met als gevolg dat ik goed moet kijken of het toestel stil blijft liggen tijdens het opladen of dat mijn android auto ineens uitvalt als de weg te hobbelig is. Best wel teleurgesteld hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
stijn014 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:21:
Na nog geen 2 jaar klikt mijn usb poort niet meer. met als gevolg dat ik goed moet kijken of het toestel stil blijft liggen tijdens het opladen of dat mijn android auto ineens uitvalt als de weg te hobbelig is. Best wel teleurgesteld hierin.
Ook last van gehad. Ondanks herhaaldelijk schoonmaken was het uiteindelijk toch vuil. Een dunne naald die helemaal op elk plekje kwam was de oplossing.

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, Levertijden en prijzen: [Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Sony Xperia XZ1 Compact] Het grote accessoires topic