Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:16
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sony Xperia XZ1 Compact - Het grote accessoires topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gozKeglX9lmf0OvDKaWwYTb6/full.jpgSony heeft op de IFA-beurs in Berlijn de Xperia XZ1 en XZ1 Compact aangekondigd. De smartphones hebben de Motion Eye-camera's van Sony, die onder andere slowmotionvideo op 960fps kunnen schieten. Sony voorziet de smartphones standaard van Android Oreo.

De Xperia XZ1 en Xperia XZ1 Compact zijn de opvolgers van de XZ en XZ Compact van vorig jaar en Sony richt zich ermee op het mainstreamsegment, terwijl Sony in februari de Xperia XZ Premium en XZs voor de high-end markt introduceerde. Net als de XZ Premium beschikken de XZ1 en XZ1 Compact over de Snapdragon 835-soc.

Bovendien hebben de beide nieuwe smartphones het Motion Eye-camerasysteem aan boord. Deze beschikt over een 1/2.3" Exmor RS-sensor met een 19-megapixelresolutie, waarmee gedurende korte tijd 720p-video op 960fps kan worden opgenomen. De camera ondersteunt daarnaast 4k-opnames en biedt elektronische SteadyShot-stabilisatie. De frontcamera van de XZ1 is een 13-megapixelmodel, terwijl de XZ1 Compact een 8-megapixelfrontcamera heeft, met een 18mm-groothoeklens met een beeldhoek van 120 graden.

De Xperia XZ1 beschikt over een 5,2"-scherm met resolutie van 1920x1080 pixels en hdr. De afmetingen zijn 156x77x7,9mm en het gewicht bedraagt 155 gram. Deze smartphone beschikt over 64GB opslag en de micro-sd-kaartsleuf kan voor een tweede simkaart gebruikt worden. De behuizing is van metaal gemaakt.

De Xperia XZ1 Compact is een 4,6"-smartphone met 720p-resolutie, afmetingen van 129x65x9,3mm en een gewicht van 140 gram. Sony heeft bij dit model voor een behuizing van glasvezel en kunststof gekozen. Beide toestellen beschikken over de Snapdragon 835, 4GB ram en accucapaciteit van 2700mAh. De smartphones zijn bestand tegen water op basis van de ip68-specificatie. Met de compact zet Sony zijn traditie voort van het leveren van een compacte Android-smartphone met high-end specificaties. Iets wat vrijwel geen andere fabrikant doet.

Sony voorziet de smartphones beide van functionaliteit die het bedrijf 3D Creator noemt. Gebruikers kunnen objecten in 15 tot 60 seconden scannen met de camera en deze omzetten in 3d-beelden. Vervolgens kunnen ze de beelden delen, 3d-avatars gebruiken of objecten doorsturen naar een 3d-printer.

Sony levert de toestellen vanaf september in het wit, zwart, roze en blauw. De prijs van de XZ1 is 699 euro, die van de XZ1 Compact is 599 euro. De fabrikant zet direct Android Oreo op de toestellen. Daarnaast maakt het bedrijf bekend dat ook de Xperia X, X Performance, XZ, X Compact, XZ Premium, XZs, XA1, XA1 Ultra en Xperia Touch een update naar Android 8.0 krijgen.

[Sony Xperia XZ1 Compact] Levertijd & Prijzen
[Sony Xperia XZ1 Compact] Ervaringen & Discussie

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing Xperia™ XZ1 Compact – Experience more, in a compact size

Toestel
Sony Xperia XZ1 Compact
Besturingssysteem

Android 8.0 Oreo
Scherm

4.6" 1280x720
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
32GB
Extern geheugen
Ja
Accucapaciteit
2700mAh
Frontcam
13MP
Camera

19MP
Afmetingen

129x64x9,3
Gewicht

140 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

Vingerafdrukscanner
USB-C

Prijs

€599,00

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Gelijktijdig met de telefoon, bestelde ik op 12 december dit hoesje. Kwam gisteren binnen. Voor de Z3c had ik ook al een Nillkin hoesje en was daar erg tevreden over. Goeie pasvorm, goeie bescherming en de achterkant zorgde ervoor dat ie goed bleef liggen - ook op schuine dingen. Ook deze heeft al die eigenschappen en ik ben er erg blij mee. Het enige nadeel (naast de onvermijdelijke toename in omvang van de telefoon, natuurlijk) is dat de vingerafdruklezer niet meer zo goed werkt. Hij doet het nog wel, maar heeft duidelijk meer moeite.
Hoe dan ook, ik beveel 'm van harte aan.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:52
Heb er een TPU Transparant hoesje omheen zitten, zit als gegoten, is ook stroef in de hand ;)

Screenprotector van Mediamarkt die ze zelf op maat maken is perfect !

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4lnymo26qc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 16-01-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb via aliexpress dit tranparante TPU hoesje en deze screenprotector.
Twee screenprotectors en twee hoesjes, alles samen voor $3,80 8)

Van de screenprotector sluit de laatste 2mm aan de zijkant van het scherm niet goed aan door de ronding die er in zit, maar in twee weken tijd heeft zich gelukkig nog geen stof verzameld langs de randen. Het hoogteverschil door de ronding is ook zo miniem dat ik er nog geen nagel onder krijg.
Het hoesje werkt prima en sluit lekker strak om de telefoon aan. De randen rondom zijn vrij dik en daarom komt de powerknop een stuk verdiept te zitten, maar door de manier waarom het hoesje uitgesneden is levert het geen problemen op met ontgrendelen. Het hoesje schuift over de volume- en cameraknop heen en heeft daar een kleine verhoging, zodat je toch makkelijk op de tast de knoppen kunt vinden en bedienen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MadMarky schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:05:
Ik heb via aliexpress dit tranparante TPU hoesje en deze screenprotector.
Twee screenprotectors en twee hoesjes, alles samen voor $3,80 8)

Van de screenprotector sluit de laatste 2mm aan de zijkant van het scherm niet goed aan door de ronding die er in zit, maar in twee weken tijd heeft zich gelukkig nog geen stof verzameld langs de randen. Het hoogteverschil door de ronding is ook zo miniem dat ik er nog geen nagel onder krijg.
Het hoesje werkt prima en sluit lekker strak om de telefoon aan. De randen rondom zijn vrij dik en daarom komt de powerknop een stuk verdiept te zitten, maar door de manier waarom het hoesje uitgesneden is levert het geen problemen op met ontgrendelen. Het hoesje schuift over de volume- en cameraknop heen en heeft daar een kleine verhoging, zodat je toch makkelijk op de tast de knoppen kunt vinden en bedienen.
Sluit deze ook goed aan bij de randen, en de power/volume en camera knoppen zijn licht te bedienen,
met het hoesje die ik nu heb gaan ze zeer zwaar namelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Albert020 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Sluit deze ook goed aan bij de randen, en de power/volume en camera knoppen zijn licht te bedienen,
met het hoesje die ik nu heb gaan ze zeer zwaar namelijk !
Het hoesje sluit prima aan en over de knoppen zit maar een dun laagje dat geen extra weerstand geeft

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MadMarky schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:36:
[...]

Het hoesje sluit prima aan en over de knoppen zit maar een dun laagje dat geen extra weerstand geeft
Goed, bedankt, heb hem besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
Albert020 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:10

Screenprotector van Mediamarkt die ze zelf op maat maken is perfect !
Heb je daar een link van? Op hun website zie ik de xz1 compact er niet bij staan namelijk.
Of heb je misschien een foto van de screenprotector op je telefoon? Ik ben wel benieuwd.

Ik moest maar eens bij de media markt langs gaan binnenkort.
Tot nu toe ben je de eerste die ik op internet een positief bericht over een goed sluitende screenprotector voor deze telefoon zie posten. Voor de rest lijken alle screenprotectors de buitenste 1 a 2 mm van de zijranden van het scherm niet mee te nemen omdat het scherm afbuigt.
Waardeloze feature eigenlijk, zo'n afbuigend scherm, maarja schijnbaar is dat hip en verkoopt dat beter ofzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Ik ben op zoek naar een goede tempered glass beschermer, hebben jullie ervaring met een goede?

Deze is goedkoop en spreekt van een 'perfecte pasvorm', maar helaas kan ik geen reviews vinden:
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
Een tijdje geleden heb ik via AliExpress een hoesje besteld. Hij werd in dit topic getipt, en het was (en is) een mooi hoesje, past goed, niet te dik, knoppen goed bereikbaar. Helaas blijkt hij nogal zwak te zijn. Zonder rare valpartijen of iets dergelijks is hij toch al flink aan het aftakelen. Hoekjes kapot, ingescheurd bij camera. Nu maar een ringke fusion gekocht. Helaas iets minder subtiel, maar voelt wel wat duurzamer.

Zo ziet de 'oude' er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxE1WHp2osIqoCIIs0m1jFkD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bUWdxIi1c5xoa7yY6uaqv22K/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W3Zf9ml6kDpOsK7HxgfQGVHN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@VALIS Als deze protector "rondom afgeronde randen" heeft voor het 2.5D glas zal deze vast beter passen dan de normale uit china, ik zou zeggen laat weten hoe ie bevalt ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

MadMarky schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:30:
@VALIS Als deze protector "rondom afgeronde randen" heeft voor het 2.5D glas zal deze vast beter passen dan de normale uit china, ik zou zeggen laat weten hoe ie bevalt ;)
Besteld, ik zou 'm later deze week moeten ontvangen en zal dan ook meteen een mini-review hier schrijven :)

Overigens gebruik ik sinds de launch het officiële hoesje van sony ((link). Hoewel de kwaliteit an sich uitstekend is, is deze eigenlijk niet zo praktisch. De telefoon is immers gemaakt om met één hand te besturen, iets wat met dit hoesje niet mogelijk is. Iets wat ik natuurlijk zelf van tevoren had moeten bedenken, maar goed... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
657800 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Besteld, ik zou 'm later deze week moeten ontvangen en zal dan ook meteen een mini-review hier schrijven :)

Overigens gebruik ik sinds de launch het officiële hoesje van sony ((link). Hoewel de kwaliteit an sich uitstekend is, is deze eigenlijk niet zo praktisch. De telefoon is immers gemaakt om met één hand te besturen, iets wat met dit hoesje niet mogelijk is. Iets wat ik natuurlijk zelf van tevoren had moeten bedenken, maar goed... :P
En? hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:16

DirtyBird

Praktiserend denker

@Poulusma
Jij vertelde in een ander topic dat je dit hoesje had gekocht. De mijne is inmiddels afgeschreven. Het ding vangt een hoop stof langs de randen van de telefoon en ik heb het idee dat ie mn telefoon ook een beetje beschadigd.
Hoe is je ervaring met jouw hoesje tot nu toe?

EDIT: voor de duidelijkheid, ik had een andere gekocht en ben nu op zoek naar een nieuwe.

[ Voor 31% gewijzigd door DirtyBird op 06-03-2018 08:39 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Op het begin was ik best teleurgesteld want aan alle vier de kanten blijft een paar mm over. Nu zie ik dat echter nog amper en hij sluit verder goed aan (geen luchtbellen). Heb wel het idee dat het goedkope geïmporteerde meuk uit China is, dus waarschijnlijk vind je identiek hetzelfde op Aliexpress voor 1-2 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door 657800 op 11-03-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:22
Van de week ook een paar hoesje besteld via aliexpress.
Telefoon ga ik pas halen als deze binnen heb.

Gaat om deze
Voor Sony Xperia XZ1 Compact/XZ1/XZ Premium Luxe Ultradunne Aluminium Metal Bumper Case Frame Cover
http://s.aliexpress.com/mYjq2aMF?fromSns=Copy to Clipboard

Wou hetzelfde hebben als voor.mijn Z5c "aluminium bumper" maar helaas hebben ze die nog niet.

Wel heb ik gemerkt dat geharde screenprotectors wel fijner werken om op een mobiel te zetten zonder luchtbellen.

Als ik ze bonnen heb zal ik bevindingen plaatsen

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-04 22:54
DirtyBird schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:23:
@Poulusma
Jij vertelde in een ander topic dat je dit hoesje had gekocht. De mijne is inmiddels afgeschreven. Het ding vangt een hoop stof langs de randen van de telefoon en ik heb het idee dat ie mn telefoon ook een beetje beschadigd.
Hoe is je ervaring met jouw hoesje tot nu toe?

EDIT: voor de duidelijkheid, ik had een andere gekocht en ben nu op zoek naar een nieuwe.
DirtyBird,

Ik heb de cover er nog wel omzitten, maar om eerlijk te zijn is hij er nog erger aan toe dan degene van phYzar. Ik ben nog steeds van mening dat voor het geld dat hij gekost heeft je geen wonderen mag verwachten, prijs/kwaliteit verhouding is gewoon meer dan redelijk.

Toen ik de cover kocht (was een van de eersten meteen XZ1c) waren er echter niet echt betere alternatieven in mijn ogen. Die doorzichtige PU hoesjes heb ik slechte ervaringen mee. Zelfs als je een dure koopt verkleuren ze alsnog en heb er dus bewust voor gekozen niet voor een dergelijke te gaan.

Ik weet niet wat jij voor beroep uitoefent, maar dat opvangen van stof herken ik niet in mijn ervaringen, en zeker niet dat mijn telefoon beschadigd van de cover.

De cover is wel aan vervanging toe, echter heb ik nog niet echt de tijd genomen om verder te kijken naar een ander exemplaar.
Degene waar Offens1490 naar verwijst lijkt mij weer een mooi alternatief om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-04 22:54
rbaidjoe schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Heb je daar een link van? Op hun website zie ik de xz1 compact er niet bij staan namelijk.
Of heb je misschien een foto van de screenprotector op je telefoon? Ik ben wel benieuwd.

Ik moest maar eens bij de media markt langs gaan binnenkort.
Tot nu toe ben je de eerste die ik op internet een positief bericht over een goed sluitende screenprotector voor deze telefoon zie posten. Voor de rest lijken alle screenprotectors de buitenste 1 a 2 mm van de zijranden van het scherm niet mee te nemen omdat het scherm afbuigt.
Waardeloze feature eigenlijk, zo'n afbuigend scherm, maarja schijnbaar is dat hip en verkoopt dat beter ofzo. 8)7
Ik heb er een via Ali Express besteld. Dit is een 3D exemplaar met gebogen randen. Past perfect. Maar ook hier geldt dat de kwaliteit naar de prijs is. Er zijn al een paar boekjes af maar hij beschermd verder goed, de touchscreen reageert goed. Dus voor dat geld prima te proberen. En glas vind ik persoonlijk beter dan zo'n plastic sticker...

Voor Sony Xperia XZ1 Compact G8441 3D Gebogen volledige Cover gehard Glas Screen Protector film voor Sony Xperia XZ1 Compact dual
http://s.aliexpress.com/773UB7Rz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25

sjirafje

No inspirational quotes here

Offens1490 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:52:
Van de week ook een paar hoesje besteld via aliexpress.
Telefoon ga ik pas halen als deze binnen heb.

Gaat om deze
Voor Sony Xperia XZ1 Compact/XZ1/XZ Premium Luxe Ultradunne Aluminium Metal Bumper Case Frame Cover
http://s.aliexpress.com/mYjq2aMF?fromSns=Copy to Clipboard

Wou hetzelfde hebben als voor.mijn Z5c "aluminium bumper" maar helaas hebben ze die nog niet.

Wel heb ik gemerkt dat geharde screenprotectors wel fijner werken om op een mobiel te zetten zonder luchtbellen.

Als ik ze bonnen heb zal ik bevindingen plaatsen
Al binnen? En zo ja wat zijn de ervaringen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:22
sjirafje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
[...]

Al binnen? En zo ja wat zijn de ervaringen?
Beetje late reactie had mocht pas later verlengen 4maanden ipv 6 van kpn.

Maar goed om terug tekomen op het hoesje.
Deze vond ik te fragiel tov de versies van de Z5

Wel had ik nog een ander hoesje en ben zeer te spreken over de kwaliteit met name de knoppen solide aanvoelen. Tevens werkt vingerafdruk heel goed (grote ruimte).

Let op ik gebruik deze altijd in combinatie met screen protector ook al steekt te rand net 1 mm boven beeldscherm.

Luxe Metalen Bumper Case Voor Sony Xperia XZ1 Compact Case Antiklopmiddelen Koolstofvezel Telefoon Cover Sony XZ1 Mini Metalen Beschermhoes
http://s.aliexpress.com/yqQVf2ue?fromSns=Copy to Clipboard

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25

sjirafje

No inspirational quotes here

Offens1490 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Beetje late reactie had mocht pas later verlengen 4maanden ipv 6 van kpn.

Maar goed om terug tekomen op het hoesje.
Deze vond ik te fragiel tov de versies van de Z5

Wel had ik nog een ander hoesje en ben zeer te spreken over de kwaliteit met name de knoppen solide aanvoelen. Tevens werkt vingerafdruk heel goed (grote ruimte).

Let op ik gebruik deze altijd in combinatie met screen protector ook al steekt te rand net 1 mm boven beeldscherm.

Luxe Metalen Bumper Case Voor Sony Xperia XZ1 Compact Case Antiklopmiddelen Koolstofvezel Telefoon Cover Sony XZ1 Mini Metalen Beschermhoes
http://s.aliexpress.com/yqQVf2ue?fromSns=Copy to Clipboard
toon volledige bericht
Jammer dat ze hem niet hebben in een versie zonder dat koolstofvezel.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

Ik twijfel tussen een XZ1 compact en een iPhone SE, omdat ik echt een kleine smartphone wil. Voor mijn vorige telefoon en de iPhone bestaan er van Otterbox commuter of defender hoesjes die echt wel een meerwaarde zijn (Ik laat mijn telefoon geregeld vallen). Kan er iemand een hoesje in die stijl aanraden voor de XZ1 compact?

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Profidiam schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:49:
Ik twijfel tussen een XZ1 compact en een iPhone SE, omdat ik echt een kleine smartphone wil. Voor mijn vorige telefoon en de iPhone bestaan er van Otterbox commuter of defender hoesjes die echt wel een meerwaarde zijn (Ik laat mijn telefoon geregeld vallen). Kan er iemand een hoesje in die stijl aanraden voor de XZ1 compact?
Je wil een compacte telefoon maar stopt deze vervolgens in een hele lompe case :?
Ik zou zeggen kijk wat aliexpress je te bieden heeft. Zelf heb ik alleen maar ervaring met screenprotectors en compacte hoesjes zoals hierboven genoemd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Ik heb vanochtend een update gehad naar android 9 pie. Na installatie vraagt hij nu om een pincode.
Dit is niet mijn standaard pincode van de sim.
Weet iemand wat het kan zijn?
Als ik mijn simkaart er uit haalt blijft hij het vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

vlietame schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:17:
Ik heb vanochtend een update gehad naar android 9 pie. Na installatie vraagt hij nu om een pincode.
Dit is niet mijn standaard pincode van de sim.
Weet iemand wat het kan zijn?
Als ik mijn simkaart er uit haalt blijft hij het vragen.
Dit lijkt een bug te zijn. Mogelijk ontkom je er niet aan om een reset uit te voeren. Je kunt de bug voorkomen door de pincode uit te schakelen voor je de update installeert, maar daar heb je nu dus niets meer aan.

https://forum.xda-develop...n-upgrade-to-pie-t3869056

https://talk.sonymobile.c...fter-updating/m-p/1351581

[ Voor 6% gewijzigd door Tyrian op 10-12-2018 02:59 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1