ninc schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:27:
Ik ben op zoek naar een vervangen van mn Oneplus 3, aangezien ik deze te groot ben gaan vinden. Mijn oog is gevallen op de Sony Xperia XZ1.
Vooral het formaat, (bijna) stock android en goede accuduur trekken mij over de streep. Alleen qua software en camera hoor ik niet zo goede verhalen.
Hoe is de ervaring bij de gebruikers hier? Las dat de omgevingscensor niet goed werkt, spontane reboots, camera die vervormde beelden zou produceren?
Hi daar! De adaptive brightness op het toestel werkt inderdaad niet naar behoren, maar dit moet op te lossen zijn met een software update. Ik gebruik momenteel de app Lux, en die weet de felheid van het scherm wel soepel te verstellen.
Wat betreft de spontane reboots, daar heb ik in een maand tijd nog geen last van gehad, en ik zag ergens op reddit al een fix langskomen voor de mensen die er wel last van hebben.
Als je perse een goede telefooncamera wilt hebben dan is dit toestel vooralsnog niet echt de juiste keuze. (misschien wordt nog geupdatet, maar ik zou er niet op vertrouwen)Het toestel maakt vergeleken met andere high-end toestellen echt hele slechte foto's, ik weet niet wat Sony met zijn processing doet, maar het lijkt bijna een slechte instagram filter.
Wat betreft die vervormingen. Sony heeft al duidelijk gemaakt dat er deze maand een patch komt die dat moet gaan oplossen.