[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.762 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iemand hier die eerst telkens aanhaalde niet over Samsung te beginnen, zie ik dat nu zelf al tot 2x toe doen. Ben dan zelf eens consequent he ;)

Over de Samsung Note 8. Die is nu €1000 ja. Over 3 a 4 maanden schat ik 'm op €749/779.

de iPhone X is bij release op 27 okt vanaf €1129 en de iPhone X kost op bijvoorbeeld 1 mei 2018 gewoon nog €1129 voor het base model.
Wezenlijk verschil in prijsbeleid Apple vs Samsung

(zie ook eerdere S8, die was na een paar maanden al ruim €200 goedkoper. Gaat bij Apple never nooit gebeuren)

Verder is het scherm (op de hap na) van de iPhone X echt onwijs gaaf voor de Apple fan, eindelijk een oled scherm.
Ik hoop van harte dat mensen er echt van gaan genieten! (waarom zou ik uberhaupt hen dat plezier niet gunnen? alsof ik iets persoonlijks tegen die mensen heb.....we hebben het over een telefoon he, niet over iemands karakter, uiterlijk of ander persoonlijke kenmerken)

[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
nils7 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:15:
Apple is altijd relatief duur geweest qua aanschafprijs bij hun andere producten.
Qua computers/gadgets is het een beetje een mercedes-benz. Je kan prima met een Kia van a naar b maar een mercedes is meer premium voor ook een premium prijs.
Mwah, ik heb een hoop Applezooi in huis, maar ze doen met de X wat ze vorig jaar met die Macbook met de TouchBar deden; kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opschroeven voordat de verkopen dalen.
Zit nog wel wat rek in denk ik, maar er klagen wel steeds meer mensen :)

Ik hoef hem inderdaad niet te kopen, maar da's elk jaar zo.
Alleen was het tot nu toe rond de 500 euro om te upgraden, voor de X wordt het jaarlijks 1000 euro.
Dan is voor mij de drempel al wat hoger en de upgrade minder "nodig" :)

Ik kijk overigens niet naar andere telefoons, maar meer naar bovenstaande afweging; is het me nu 1000 euro waard om van een 7 naar een X te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 13-09-2017 09:25 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:09:
[...]

De prijs bepaalt toch voor een groot deel of iemand iets al dan niet koopt en of het 't waard is?
Wat een gedram over dat gedram over de prijs 8)7
De X ís gewoon duur, net als de 8, helemaal als je een 256GB versie wilt hebben, omdat Apple de 128 eruit heeft gegooid. Dan kunnen er een paar Tweakers zijn die blind alles betalen en/of "goed praten" wat Apple aan prijzen verzint, maar dat maakt de prijs nog niet "normaler".

Dát mensen het in het keynote topic over de prijs hebben geeft al aan dat die schijnbaar gevoelig hoog ligt. Da's geen bashen, da's realistisch naar een prijs kijken. Zoals iemand in het keynotetopic zei: 't is meer dan een half modaal maandsalaris :)
Soms lijkt het erop dat sommige tweakers in een bubble leven en nooit 'normale' mensen spreken :+

Gaat de X goed verkopen, vast wel. Buiten Europa is de prijs al wat schappelijker en voor elke klager heeft Apple ongetwijfeld een andere koper klaar staan (1 miljard Chinezen, keus genoeg)....
Prima toch dat JIJ het te duur vindt. Waarom moet dat hier vermeld worden? Voegt niks toe. Ga je nu ook het wooninterieur forum spammen omdat merk Y een leren bank verkoopt voor 10.000 euro, terwijl je bij IKEA een leren bank voor 500 kan kopen? Nee, dat neem je voor kennisgeving aan en gaat verder met je leven.

En hier laat ik het bij v.w.b. de prijs.

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
nils7 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:15:
[...]

Apple is altijd relatief duur geweest qua aanschafprijs bij hun andere producten.
Qua computers/gadgets is het een beetje een mercedes-benz. Je kan prima met een Kia van a naar b maar een mercedes is meer premium voor ook een premium prijs.
Maar is dat ook zo? Dat is toch de discussie?

Je doet alsof iets dat duurder is ook altijd beter is terwijl de praktijk toont dat dit soms gewoonweg niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Peabz21 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:21:
[...]

Prima toch dat JIJ het te duur vindt. Waarom moet dat hier vermeld worden? Voegt niks toe. Ga je nu ook het wooninterieur forum spammen omdat merk Y een leren bank verkoopt voor 10.000 euro, terwijl je bij IKEA een leren bank voor 500 kan kopen? Nee, dat neem je voor kennisgeving aan en gaat verder met je leven.

Inderdaad. Altijd dat gezeur over de prijs. Heb jij het er niet voor over, dan is dat jouw keuze. Maar dat hoeft niet tot in den treuren worden verkondigd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:22:
[...]

Inderdaad. Altijd dat gezeur over de prijs. Heb jij het er niet voor over, dan is dat jouw keuze. Maar dat hoeft niet tot in den treuren worden verkondigd.
ik kan je ergens volgen en zeer met je eens zijn.

Maar laten we eerlijk zijn, ELKE wereldwijde techsite, ELK wereldwijde Apple gerelateerd forum staat momenteel bomvol met posts over de prijs. Echt niet alleen hier op Tweakers.

Dus je zou denken dat de prijs toch wel ''iets'' losmaakt, wereldwijd

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eens: je kan en wil het betalen of je kan en wil dat niet. Neemt niet weg dat bijna 1.200,- euro voor een iPhone wel veel geld is. Voor mij (nog) niet te rechtvaardigen. Mijn huidige iPhone 7 doet wat 'ie moet doen en Animoji's, OLED en Face ID kan ik prima missen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
[...]

heb net ook een 'koffie automaat discussie' gehad was er snel klaar mee :)

Ik ga toch ook niet zeggen als iemand een BMW van meer dan 20K rijd dat je gek bent? of een auto leased van 500/600 per maand? :?

Einde discussie je hebt er voor over of niet.

En ik heb dat wel

Basta :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 13-09-2017 09:29 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:24:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn, ELKE wereldwijde techsite, ELK wereldwijde Apple forum staat momenteel bomvol met posts over de prijs. Echt niet alleen hier op Tweakers.
Het leuke is echter, dat de komende 1,5 maand iedereen valt over de prijs. Maar de iPhone X zal op 27 oktober om 9:05 waarschijnlijk weer ram uitverkocht zijn.

Maar iedereen vond de prijs toch belachelijk?

:+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:09:
[...]

Dát mensen het in het keynote topic over de prijs hebben geeft al aan dat die schijnbaar gevoelig hoog ligt. Da's geen bashen, da's realistisch naar een prijs kijken. Zoals iemand in het keynotetopic zei: 't is meer dan een half modaal maandsalaris :)
Soms lijkt het erop dat sommige tweakers in een bubble leven en nooit 'normale' mensen spreken :+

Gaat de X goed verkopen, vast wel. Buiten Europa is de prijs al wat schappelijker en voor elke klager heeft Apple ongetwijfeld een andere koper klaar staan (1 miljard Chinezen, keus genoeg)....
Dat is een zeer foute aanname die je hier maakt. Juist in China is Apple een kleine speler. De meeste klagers kopen sowieso geen iPhone. Er is geen enkel economisch motief voor Apple om de prijs omlaag te gooien. Dat gebeurt pas zodra er een -forse- stagnering komt in verkoopaantallen.

Iemand die aangeeft dat een iPhone meer kost dan een half modaal maandsalaris...wat is dat voor argument? Staat er in de sterren geschreven dat zo iemand een iPhone moet kopen? Wat is er mis met sparen als je echt iets wil? Een gemiddelde auto kost een jaarsalaris. Ik rij twee auto's die nieuw €169.220 en €134.500 gekost hebben. Duur? Nee, want ik koop die niet nieuw en zal dat ook nooit doen. Afschrijving nu is minimaal en onderhoud en dergelijke is niks meer of minder dan 1x grondig doen en dan bijhouden.

Nu een andere vergelijking. Koop eens elk jaar een nieuwe iPhone en verkoop de oude op het moment dat de nieuwe er is. Ga eens een berekening maken wat het je dan kost. Dan zakt die prijs opeens fors. Vorig jaar beviel de normale Jetblack niet en die heb ik toen voor €150 euro meer dan de nieuwprijs verkocht binnen 1 week (toestel was gewoon te klein). Man die hem kwam halen sprak de magische woorden: ik wil gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben en dat kost nu eenmaal geld.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
mijn iphone 6 begint me een beetje te traag te worden dus ik zat gisteren vol verwachting te kijken naar de Keynote, had van tevoren niets gezien dus alles was mooi geweest.

toen Iphone eindelijk aan de beurt was was ik aangenaam verrast met de 8 en 8+, maar toen ineens: there is even more...

toen stond ik helemaal versteld van wat ik zag, een iphone x... prachtig design en eigenlijk alle features die ik wilde in een iphone zijn toegevoegd, met name de image stabilization op een iphone die niet zo moeilijk groot was als een 8 plus. dit voor mij maakt die 1159 euro prijs al heel erg goed.
Daarnaast wordt ik 18 met kerst, met het geld dat ik per maand aan subsidie ga krijgen voor mijn vwo opleiding kan ik met het overgebleven geld tot 80 euro per maand uitgeven aan een telefoon. Dit klinkt als een hele goede optie! Ik zal zeker gaan voor een nieuwe iphone, waarsschijnlijk de iphone x

(ps het is ook een soortvan mijn nerd-gasm voor nieuwe technologie dat ik dan expliciet de x kies ;) )

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:24:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn, ELKE wereldwijde techsite, ELK wereldwijde Apple gerelateerd forum staat momenteel bomvol met posts over de prijs. Echt niet alleen hier op Tweakers.

Dus je zou denken dat de prijs toch wel ''iets'' losmaakt, wereldwijd
Echt je zeurt zo enorm. Ja dat ding is duur en ja je kan zelf kiezen of je het koopt.

Ik gebruik mijn telefoon heel veel (ook voor werk) en mij kan het echt niets schelen of hij 1100 of 1300 is. Jij vind het teveel en daardoor probeer je iedereen te overtuigen dat het een slechte deal is etc. Wat wil je bereiken? Dat iedereen zegt dat die te duur is en dan voel je je goed?

Prima: Geert, hij is te duur. Kan je dan nu weer stoppen?

(En ik koop hem wel gewoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Peabz21 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:21:
[...]

8)7 wat een logica. Wel een perfecte consument voor Apple.

Dit is toch een discussietopic? Ik geef mijn mening, zoals ik dat al jaren in de iPhone-topics doe na een aankondiging. Ik geef daar mijn afwegingen bij aan, die volgens mij wat logischer zijn dan dat mantra van jou: "Uh, als het te duur is koop je het toch niet" :O

En om even op je simpele vergelijking in te gaan: ja, als ik jaarlijks een bankstel in zou ruilen voor 500 euro en het jaar erop zou het opeens 1000 euro kosten, dan zou ik ook op dat bankstelforum gaan vragen waarom ze opeens de prijzen zo'n eind omhoog hebben gegooid. Vooral ook omdat dezelfde bank in de VS en Japan 240 euro goedkoper is...
Maar ik denk dat ook de bankstelindustrie droomt van kopers zoals jij!

• matthijst
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:24:
Eens: je kan en wil het betalen of je kan en wil dat niet. Neemt niet weg dat bijna 1.200,- euro voor een iPhone wel veel geld is. Voor mij (nog) niet te rechtvaardigen. Mijn huidige iPhone 7 doet wat 'ie moet doen en Animoji's, OLED en Face ID kan ik prima missen.
Dit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
doebbalapoent11 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:28:
mijn iphone 6 begint me een beetje te traag te worden dus ik zat gisteren vol verwachting te kijken naar de Keynote, had van tevoren niets gezien dus alles was mooi geweest.

toen Iphone eindelijk aan de beurt was was ik aangenaam verrast met de 8 en 8+, maar toen ineens: there is even more...

toen stond ik helemaal versteld van wat ik zag, een iphone x... prachtig design en eigenlijk alle features die ik wilde in een iphone zijn toegevoegd, met name de image stabilization op een iphone die niet zo moeilijk groot was als een 8 plus. dit voor mij maakt die 1159 euro prijs al heel erg goed.
Daarnaast wordt ik 18 met kerst, met het geld dat ik per maand aan subsidie ga krijgen voor mijn vwo opleiding kan ik met het overgebleven geld tot 80 euro per maand uitgeven aan een telefoon. Dit klinkt als een hele goede optie! Ik zal zeker gaan voor een nieuwe iphone, waarsschijnlijk de iphone x

(ps het is ook een soortvan mijn nerd-gasm voor nieuwe technologie dat ik dan expliciet de x kies ;) )
/dadmode on Als oude lul van 33 vind ik het niet helemaal normaal om 80 euro per maand uit te geven aan een telefoon haha.. Denk dat je je geld beter aan iets anders kan besteden als je 18 bent /dadmode off

psn: HertogJack

• Nick25
giantgiantus schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:29:
[...]

Echt je zeurt zo enorm. Ja dat ding is duur en ja je kan zelf kiezen of je het koopt.

Ik gebruik mijn telefoon heel veel (ook voor werk) en mij kan het echt niets schelen of hij 1100 of 1300 is. Jij vind het teveel en daardoor probeer je iedereen te overtuigen dat het een slechte deal is etc. Wat wil je bereiken? Dat iedereen zegt dat die te duur is en dan voel je je goed?

Prima: Geert, hij is te duur. Kan je dan nu weer stoppen?

(En ik koop hem wel gewoon)
Ik zei gisteren al tegen hem lekker je iphone verkopen en met je s8 een rondje gaan lopen en hier niet elke keer lopen vervelen over de prijs :)

• doebbalapoent11
HertogJack schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:31:
[...]

/dadmode on Als oude lul van 33 vind ik het niet helemaal normaal om 80 euro per maand uit te geven aan een telefoon haha.. Denk dat je je beter aan iets anders kan besteden als je 18 bent /dadmode off
dat is zeker waar, echter gebruik ik mijn telefoon ongeveer 50% van mijn werkdagen in het weekend en doordeweeks, aangezien ik administratief werk op het bedrijf, hierdoor zal mijn baas zelfs nog 30 euro bijleggen per maand voor een telefoon. (plus dat mijn iphone 6 wordt overgekocht door mijn oma die er perse geld voor wilde geven wat ik haar afraadde maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nick25 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:31:
[...]

Ik zei gisteren al tegen hem lekker je iphone verkopen en met je s8 een rondje gaan lopen en hier niet elke keer lopen vervelen over de prijs :)
je speelt nu al een tijdje op de man af, dat zie je hopelijk wel in he.

Ik zal mij niet tot jouw niveau verlagen.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
[...]

In de praktijk blijft een Apple smartphone of laptop ook veel langer goed bruikbaar. Mijn iPhone wissel ik gemiddeld elke 4 jaar en mijn laatste nog goed werkende Macbook Pro was 9 jaar oud.
Dit ga ik met een Samsung of Windows laptop echt niet redden. Daarom zie ik Apple hardware als een lange termijn investering van ook nog hoge kwaliteit materialen welke resumerend uiteindelijk goedkoper kunnen zijn.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Nick25
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:34:
[...]

nee want jij haalt elke keer dat bedrag aan?

je hebt er voor over ja of nee :)

zo simpel is het....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:34:
[...]

Probeer eerst even op je eigen gedrag in het topic te reflecteren. Jij wil volgens mij bevestiging dat de telefoon een slechte deal is omdat jij teleurgesteld bent in de prijs. Die ga je niet krijgen want mensen zijn anders. Ik vind de prijs prima, jij niet. En dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:27:
Dat is een zeer foute aanname die je hier maakt. Juist in China is Apple een kleine speler.
Aha, https://qz.com/687017/its...hone-market-in-the-world/
1 miljard Chinezen....
De meeste klagers kopen sowieso geen iPhone. Er is geen enkel economisch motief voor Apple om de prijs omlaag te gooien. Dat gebeurt pas zodra er een -forse- stagnering komt in verkoopaantallen.
Toch zijn een hoop 'klagers' al jaren vast klanten en iPhonebezitters in de keynote topics....
Iemand die aangeeft dat een iPhone meer kost dan een half modaal maandsalaris...wat is dat voor argument?
Dat argument is om aan te geven dat Tweakers nogal eens de realiteit lijken te verliezen. Zoals die politicus die niet meer weet wat een pak melk kost :>
Nu een andere vergelijking. Koop eens elk jaar een nieuwe iPhone en verkoop de oude op het moment dat de nieuwe er is. Ga eens een berekening maken wat het je dan kost.
Dat deed ik elk jaar tot nu. +/- 500 euro, nu kost het opeens +/- 1000.
Een verdubbeling. Kan ik het betalen? Jawel. Maar door die prijs is het nu de vraag of ik het nog wil (en dat geldt zo te lezen voor meer mensen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Het interesseert me geen zak of mensen hem wel of niet willen, of wat ze van de prijs vinden. Technische specs en gebruikerservaringen willen we lezen hier. Dit is tweakers!

Het 'nut' van zoveel geld smijten voor een telefoon is al zo oud als de Nokia 8810, die functioneel hetzelfde kon als een 3310, maar wel een veelvoud kostte.

Ik ben wel benieuwd hoe gevoelig dat oled scherm is voor inbranden, maar dat zullen we pas over een jaar gaan zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• matthijst
  • Nu online
Chiron schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:44:
Het interesseert me geen zak of mensen hem wel of niet willen, of wat ze van de prijs vinden. Technische specs en gebruikerservaringen willen we lezen hier. Dit is tweakers!

Ik ben wel benieuwd hoe gevoelig dat oled scherm is voor inbranden, maar dat zullen we pas over een jaar gaan zien.
Nog 6 weken geduld ;)
Een dagje na de keynote eerst nog even huilen over de prijs en dan naarmate de preorderdatum dichterbij komt langzaam toch maar overstag gaan :P

Ik vind die witte trouwens spuuglelijk. Wat een pauperachterkant.
Wel jammer, want die glimmende zijkant vind dan wel weer mooier dan de spacegrey, waar hij donkerder lijkt te zijn (nog weinig hands on filmpjes met een zwarte kunnen vinden).

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 13-09-2017 09:49 ]

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ach, ieder voor zich kan lekker zelf bepalen of hij/zij het duur vind. Dat is voor ieder persoonlijk. Je blijft zo in een vicieuze cirkel.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach dat gezeur over de prijs... heeft vooral te maken met hoeveel je te besteden hebt denk? Uiteindelijk gaat dit ding gewoon overal uitverkocht zijn en voor een gigantische omzet en winst zorgen. En ja, ik vind net ook duur, dat wel. :+

Maar goed de X...
Ziet er gaaf uit. Deukje bovenin is wel wat minder. De bezels vind ik nog wel wat dik ogen. Maar in zijn geheel gewoon een prachtig toestel! Hele goed camera ook. En kleiner dan de 8 plus. (Toch?)

Krijg binnenkort mijn bonus binnen. Maar ik twijfel na gisteren echt of ik die aan de X ga besteden of nog een jaartje met de 7 blijf lopen.

Maak me zorgen om FaceID. Ik wil dat best omarmen hoor, maar ik had graag de combi met touchID gezien. Desnoods aan de achterkant (hoe lelijk dat ook is :X , die camera steekt ook nog steeds uit :F ).

Gaat me met name om het gemak dat touch ID biedt icm andere apps. Hoe lang deed de Rabobank er wel niet over om TouchID te introduceren?

Daarnaast maak ik me zorgen om al die technologie die in de bovenrand verwerkt zit. Klinkt allemaal als erg fijngevoelige techniek. Hoe stootvast gaat dat zijn. Ik ben niet zuinig op eentelefoon. Valt elke dag wel een keer ergens vanaf.

Nee, ik denk dat het verstandiger is om tot zeker Q1 2018 te wachten en de eerste gebruikerservaringen te bekijken.

En met veel anderen...de niet plus versies moeten ook de betere camera krijgen...

Paar vragen nog tot slot:
-Werken die portretfilters alleen bij de 8 plus en de X? Of straks ook bij de 8?
-Is Face ID echt zoveel veiliger dan vingerafdrukken? Die laatste zijn bij toch altijd uniek?
-Ze vertellen het mooi, maar Face ID is toch gewoon hetzelfde als de gezichtsherkenning die andere merken al gebruiken?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wellicht helpt het woordje relatief...
Jouw bron: 18 mei 2016.

Mijn bron: 24 mei 2017
...but China is also Apple’s biggest problem right now. The company is in freefall in China, with declining sales and loss of market share to local smartphone competitors like Huawei, OPPO, and Vivo. The iPhone has only a 14% share of the China market, according to research firm Gartner...
Statistisch argument wat je erbij haalt raakt kant noch wal want China is met bijna alles de grootste markt (niet zo gek met circa 4x het aantal inwoners van de VS). Opboksen tegen de Chinese concurrenten betekent iets doen met de prijs en laat Apple daar nou absoluut nooit happig op zijn geweest. Zie ook de tegenvallende verkoopresultaten van zo'n beetje alle goedkope Apple producten die het bedrijf heeft gehad (met name de iPhone SE).

Ik heb elk jaar het topmodel iPhone verkocht en nog nooit meer dan 400 euro moeten bijbetalen voor de nieuwe. Je doet dus wat fout.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 13-09-2017 09:50 ]

• k995
Chiron schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:44:
En ik die dacht dat tweakers er was om het maximale uit je geld te krijgen.

De grote vraag voor mij (al de rest zal wel in orde zijn vermoed ik) hoe goed faceid zal werken tov touchid.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Gaat me met name om het gemak dat touch ID biedt icm andere apps. Hoe lang deed de Rabobank er wel niet over om TouchID te introduceren?
Volgens mij kunnen apps die TouchID gebruiken zonder aanpassingen ook van FaceID gebruik maken.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedemorgen, back again :)
SpoekGTi schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:41:
[...]
Dan ros je er een ander Linux os op
toen haakte ik af.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:26:
Het leuke is echter, dat de komende 1,5 maand iedereen valt over de prijs. Maar de iPhone X zal op 27 oktober om 9:05 waarschijnlijk weer ram uitverkocht zijn.

Maar iedereen vond de prijs toch belachelijk?

Dat is een kwestie van vraag en aanbod, zegt niets over aantallen...
Ik denk ook zeker niet dat de X beter gaat verkopen dan de 7 of zelfs de 6...

Ik twijfel zelf ook heel erg, door het schappen van 128GB zitten wij thuis toch een beetje aan 256GB "vast". We hebben er twee nodig. Dat betekent 700 euro extra tegenover de 8.

-Dan heb je als voordeel de facescan, maar eigenlijk vond ik fingerprint prima werken.
-Groter scherm
-Dubbele camera
-OLED

Ik denk dat ik alleen de laatste belangrijk vind. Maar of dat 700 euro waard is? Waarschijnlijk voor mij niet, maar ik twijfel nog.

Zijn er nog meer redenen de X boven de 8 te verkiezen?

Youtube: DashcamNL

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:52:
[...]

En ik die dacht dat tweakers er was om het maximale uit je geld te krijgen.

De grote vraag voor mij (al de rest zal wel in orde zijn vermoed ik) hoe goed faceid zal werken tov touchid.
En of de politie nu gewoon de telefoon in iemands gezicht kan duwen om hem te unlocken als ze erin willen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Nick25
yes nu klaar met gezeur over de prijs :)

• k995
readytoflow schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:48:

Paar vragen nog tot slot:
-Is Face ID echt zoveel veiliger dan vingerafdrukken? Die laatste zijn bij toch altijd uniek?
-Ze vertellen het mooi, maar Face ID is toch gewoon hetzelfde als de gezichtsherkenning die andere merken al gebruiken?
Misschien iets beter apple kenende beter en veiliger dan touchid? Betwijfel het enorm, zoals al opgemerkt een eeneiige tweeling hebben geen verschillend gezicht wel verschillende vingerafdrukken . Ik vermoed toch echt dat het een tussen oplossing is .

• k995
Chiron schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:54:
[...]

En of de politie nu gewoon de telefoon in iemands gezicht kan duwen om hem te unlocken als ze erin willen...
Idd dat is een goede opmerking, alhoewel ze vroeger gewoon je duim erop moesten houden, maar natuurlijk is voor je gezicht wel in dat opzicht makkelijker voor de politie.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Gezien alle geruchten denk ik dat het doel was om Touch ID te integreren in het scherm, want wat Apple ook zegt, Face ID komt op mij over als een stap terug in plaats van een stap voorwaarts.

• matthijst
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:49:
Wellicht helpt het woordje relatief...
Jouw bron: 18 mei 2016.

Mijn bron: 24 mei 2017

Statistisch argument wat je erbij haalt raakt kant noch wal want China is met bijna alles de grootste markt (niet zo gek met circa 4x het aantal inwoners van de VS)
Geen idee of je de laatste tijd nog op reis bent geweest, maar ik zie opeens overal Chinezen. Hebben schijnbaar steeds meer te besteden. Staat overigens ook bovenin je eigen bron:
China generates 25% of all Apple’s profits and is the company’s second-largest market. Over time it’s expected to eventually become the company’s single biggest market. 8)7

En: That said, we do believe there is pent-up demand for iPhone 8, which is widely reported to make a few major design changes. We expect a temporary rebound in share.”
Ik heb elk jaar het topmodel iPhone verkocht en nog nooit meer dan 400 euro moeten bijbetalen voor de nieuwe. Je doet dus wat fout.
Nee, want ik verkoop altijd het model van het jaar ervoor.
En dan nog: 500/400 euro, wordt 1000/900 euro, dan kan jij zelfs snappen dat dat een aardig verschil is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Wat een haat en afgunst op tweakers jegens Apple zeg. Bijna 1000 negatieve reacties op de frontpage ondertussen, snap dat nooit zo goed, ik ga toch ook niet andere merken zitten afbranden als het niet naar mijn wensen is. Hij is zeker prijzig maar hij zal op elke benchmark weer gehakt van de concurrentie maken en het is een van de weinige toestellen die alle laatste technieken, goed werkend, samen brengt. De verkopen zullen uitwijzen of de X te duur is, ik ga er in ieder geval een halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[rant]Ik wordt een beetje moe van de berichten dat we niet over de prijs mogen praten.

Prijs is nu eenmaal een discussiepunt. Waar je vroeger 800 voor het topmodel moest betalen, krijg je daar nu slechts het mindere model voor en moet je voor het topmodel ff 360 euro meer uitgeven. Dit is gewoon enorme verkapte prijsverhoging onder het mom van een beter model.

Bullshit, het topmodel is gewoon 360 euro duurder geworden.

Als je die discussie niet wil zien kun je beter weggaan uit dit topic en move on with your life. [/rant]

Zo, als tegengeluid op al dat gezeik over de discussie over prijs

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• k995
dfrenner schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:53:

Ik twijfel zelf ook heel erg, door het schappen van 128GB zitten wij thuis toch een beetje aan 256GB "vast". We hebben er twee nodig. Dat betekent 700 euro extra tegenover de 8.

-Dan heb je als voordeel de facescan, maar eigenlijk vond ik fingerprint prima werken.
Heb je dan effectief zoveel opslagruimte nodig? Je streamt toch alles tegenworodig?

Facescan lijkt mij geen voordeel hoor op zijn best evenwaardig.
Zijn er nog meer redenen de X boven de 8 te verkiezen?
Die X ziet er gewoon fantastisch goed uit.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Even wat meer ontopic: is het iemand anders ook al opgevallen dat zowel de iPhone 8 als de X "NFC met leesmodus" heeft gekregen? Misschien wishfull thinking, maar zouden ze hiermee het betalen met je telefoon open hebben gezet?

iStockphoto

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32
Het was wel grappig dat tijdens die demo de FaceID niet werkte, als dit een voorbode voor de werkelijkheid is.

Ik unlock mijn telefoon regelmatig terwijl hij op mijn bureau ligt en kijk dan even wat er is binnen gekomen, met die faceid moet je hem dus telkens oppakken (hoe verwend zijn we precies? :X)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=m7xmCCTVS7Q]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Rebel-Rebel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:06:
Het was wel grappig dat tijdens die demo de FaceID niet werkte, als dit een voorbode voor de werkelijkheid is.

Ik unlock mijn telefoon regelmatig terwijl hij op mijn bureau ligt en kijk dan even wat er is binnen gekomen, met die faceid moet je hem dus telkens oppakken (hoe verwend zijn we precies? :X)

[video]
Is al een paar keer gepost dat de telefoon uit was gezet achter de schermen. Dan krijg je dit.

• matthijst
  • Nu online
Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:04:
Wat een haat en afgunst op tweakers jegens Apple zeg. Bijna 1000 negatieve reacties op de frontpage ondertussen, snap dat nooit zo goed, ik ga toch ook niet andere merken zitten afbranden als het niet naar mijn wensen is. Hij is zeker prijzig maar hij zal op elke benchmark weer gehakt van de concurrentie maken en het is een van de weinige toestellen die alle laatste technieken, goed werkend, samen brengt. De verkopen zullen uitwijzen of de X te duur is, ik ga er in ieder geval een halen.
Op de FrontPage is het alleen maar gezeik. Maar hier lees ik toch vooral onderbouwde reacties van mensen die met argumenten komen waarom hij duur is of ze twijfelen (FaceId), zoals een paar posts boven je...
dfrenner schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:53:
k twijfel zelf ook heel erg, door het schappen van 128GB zitten wij thuis toch een beetje aan 256GB "vast". We hebben er twee nodig. Dat betekent 700 euro extra tegenover de 8.
k denk dat ik alleen de laatste belangrijk vind. Maar of dat 700 euro waard is? Waarschijnlijk voor mij niet, maar ik twijfel nog.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Screen ratio is ook wat anders trouwens:

https://developer.apple.c...elines/overview/iphone-x/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind de X best wel een mooie telefoon om te zien! Sterker nog, qua looks zou ik hem zo kopen. Maar dat ze TouchID hebben gedropt vind ik echt wel een dingetje. Ik ben geen fan van FaceID unlocks (je leest en ziet overal al dat t regelmatig mis gaat), TouchID werkt gewoon prima. Dus moet nu zeggen dat ik eerder naar de 8 neig. Ik vind het het prijsverschil ook niet helemaal waard. De X in 256GB is wel echt absurd duur nu...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:04:
Dat is niks nieuws. Alles wat je pro Apple zegt (right now) komt op -1 te staan. Om maar een beeld te creëren dat het zo ultra slecht is. Dat was vorig jaar niet heel anders. Grappig om die topics te openen en dan mensen eens met de neus op de feiten te drukken ^^. Maar aan de andere kant...who cares :). Gros zijn toch zeer jonge mensen die weinig geld te besteden hebben en nog moeilijk of slecht met weerstand om kunnen gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmithNL
Om even af te leiden van de prijs discussie... De verpakking:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJj6LfyUQAAWBpy.jpg

Hier een filmpje van de set-up en gebruik van faceid:
https://www.facebook.com/...n/videos/127472434565252/

En vwb de 'fail' van FaceID tijdens de presentatie.. dit kwam (zoals eerder aangegeven) door een reboot van de telefoon.. net als met TouchID. Een slechte voorbereiding, dus.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJlQNc1XoAIIfi8.jpg

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
[...]

Op de FrontPage is het alleen maar gezeik. Maar hier lees ik toch vooral onderbouwde reacties van mensen die met argumenten komen waarom hij duur is of ze twijfelen (FaceId), zoals een paar posts boven je...

[...]
Waarom is dat een onderbouwd argument? We hebben er 'twee nodig'. Twee iPhones nodig? Waarom? Omdat een iPhone 7/7+ van 1 jaar oud met 256GB niet genoeg is?
Dat is een totaal non argument. Er staat: ik wil iets NIEUWS en ik vind het niet prettig dat dat wat ik wil zoveel duurder is dan ik graag zou betalen.

• Rivanov
SmithNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:15:

En vwb de 'fail' van FaceID tijdens de presentatie.. dit kwam (zoals eerder aangegeven) door een reboot van de telefoon.. net als met TouchID. Een slechte voorbereiding, dus.
[afbeelding]
Nou, ook bij veelvuldig verkeerd herkennen van het Touch ID komt dat scherm in beeld. Dus niet enkel bij een reboot.

• matthijst
  • Nu online
In dit filmpje, rond 1:42-1:45 zit ze te klooien met FaceId en dan unlockt hij tussendoor een keer als hij vrij vlak gehouden wordt:

Daarna probeert ze het een paar keer en dan werkt het niet heel lekker, lijkt het...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:21:
[...]

Mwah, ik heb een hoop Applezooi in huis, maar ze doen met de X wat ze vorig jaar met die Macbook met de TouchBar deden; kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opschroeven voordat de verkopen dalen.
Zit nog wel wat rek in denk ik, maar er klagen wel steeds meer mensen :)

Ik hoef hem inderdaad niet te kopen, maar da's elk jaar zo.
Alleen was het tot nu toe rond de 500 euro om te upgraden, voor de X wordt het jaarlijks 1000 euro.
Dan is voor mij de drempel al wat hoger en de upgrade minder "nodig" :)

Ik kijk overigens niet naar andere telefoons, maar meer naar bovenstaande afweging; is het me nu 1000 euro waard om van een 7 naar een X te gaan.
De MacBook Pro 15 heeft haast geen concurrentie. Zeker wanneer je kijkt naar de dikte, het gewicht, de geluidskwaliteit en de algehele bouwkwaliteit is er eigenlijk geen concurrent. Bij de 13 inch ultrabooks is er al aanzienlijk meer concurrentie.

Kijken we echter naar de telefoons dan is er inmiddels zat concurrentie en heeft Samsung het betere totaalplaatje voor een prijs die veel acceptabeler is.
De prijzen voor de iPhone 6 en 6s waren nog te verantwoorden gezien het feit dat ze toen een zeer strak en modern uiterlijk hadden met uitstekende hardware. Toen ze hier aan vasthielden bij de 7 liepen ze al aardig achter op dit stuk. Door bij de 8 wederom aan dit design vast te houden is beschamend.

Dat ze er vervolgens een veel te dure X naast zetten voor de klanten die wel een 2017 design willen is eigenlijk te triest voor woorden. Het had Apple gesierd wanneer de X gewoon de 8 was geweest met een prijs die ze nu voor de 8 en 8s vragen.

Ik mag toch hopen dat Apple een potje glijmiddel bij de X levert zodat het wat minder pijn doet wanneer je genaaid wordt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• SmithNL
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:16:
[...]

Nou, ook bij veelvuldig verkeerd herkennen van het Touch ID komt dat scherm in beeld. Dus niet enkel bij een reboot.
Op m'n 6S komt er dan 'Touch ID herkent je vingerafdruk niet', dat is wat anders dan 'voer je pincode in om Touch ID te activeren'

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05

hmr

Wat zou een groot nadeel zijn, behalve het ontbreken van de Europese wettelijke garantie, om die 256 gb iPhone x te halen uit de states?

Scheelt op dit moment rond de 350 a 400 euro... :(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:16:
[...]

Waarom is dat een onderbouwd argument? We hebben er 'twee nodig'. Twee iPhones nodig? Waarom? Omdat een iPhone 7/7+ van 1 jaar oud met 256GB niet genoeg is?
Dat is een totaal non argument. Er staat: ik wil iets NIEUWS en ik vind het niet prettig dat dat wat ik wil zoveel duurder is dan ik graag zou betalen.
Sorry maar ik zie niemand hier die zegt "mijn telefoon is kapot en dus heb ik een nieuwe nodig"

Ik heb hier nog een perfect werkende iphone 4 , 4s & 5 liggen en enkel die 5 word sporadisch nog gebruikt.

Heel dit topic is "ik wil iets nieuws omdat het nieuw is"

• Rivanov
hmr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:20:
Wat zou een groot nadeel zijn, behalve het ontbreken van de Europese wettelijke garantie, om die 256 gb iPhone x te halen uit de states?

Scheelt op dit moment rond de 350 a 400 euro... :(
Hou je wel rekening met de Sales Tax die nog bovenop de Apple Store prijs komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:16:
Dude. 8)7
Met alle respect, maar jij doet net zo hard waar je bij anderen moe van wordt: doordrammen als een malle.

Ben zelf wel klaar met die "prijsdiscussie". 3 typen posters gezien:
- mensen die hem sowieso nooit zouden kopen (sloebers)
- potentiele updaters die door de prijs (en Face Id) twijfelen of dit zoveel geld waard is (paupers, schijnbaar)
- blindkopers (de echte helden)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:20:
[...]

Sorry maar ik zie niemand hier die zegt "mijn telefoon is kapot en dus heb ik een nieuwe nodig"

Ik heb hier nog een perfect werkende iphone 4 , 4s & 5 liggen en enkel die 5 word sporadisch nog gebruikt.

Heel dit topic is "ik wil iets nieuws omdat het nieuw is"
Early adopters betalen altijd de hoofdprijs. Daar uren om discussiëren is dus totaal zinloos.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:21:
[...]

Plus invoerrechten en BTW, die ben je wettelijk wel gewoon verschuldigd. Dat je er misschien makkelijk door komt op Schiphol verandert daar niks aan.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 21:11
De iPhone X kost misschien een hoop in Nederland als je het vergelijkt met de prijs in Amerika, maar onthoud wel dat je in Nederland geniet van 2 jaar garantie. Apple rekent de kosten daarvoor gewoon door in de prijs. In de meeste landen buiten de EU, zoals de VS, heb je maar een jaar garantie en ben je haast wel genoodzaakt om AppleCare te kopen. Tel daar een hoog belastingpercentage, transportkosten en andere heffingen bij op en dan is de prijs nog best netjes.

Ik woon buiten de EU en hoewel de iPhone X hier 'maar' omgerekend 932 euro kost had ik graag iets meer betaald om ook 2 jaar garantie te hebben. Nu zal ik AppleCare+ moeten kopen voor €172 om ook 2 jaar garantie te krijgen. Kom je al snel in de buurt van de Europese prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 13-09-2017 10:23 ]

• k995
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:17:
In dit filmpje, rond 1:42-1:45 zit ze te klooien met FaceId en dan unlockt hij tussendoor een keer als hij vrij vlak gehouden wordt:

Daarna probeert ze het een paar keer en dan werkt het niet heel lekker, lijkt het...
Je moet kijken naar wanneer het slotje open gaat niet wanneer ze naar boven scrolt, het ziet er idd trager uit (bedoel je moet je toestel goed richten en even wachten) maar het schijnt toch wel deftig te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door k995 op 13-09-2017 10:23 ]

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[video]

Dus dit gaat niet meer werken "ff je email checken" iPhone op je bureau. face id ;w
Afbeeldingslocatie: https://static.pexels.com/photos/6599/coffee-apple-iphone-desk.jpg

• k995
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:21:
[...]

Early adopters betalen altijd de hoofdprijs. Daar uren om discussiëren is dus totaal zinloos.
Apple zakt amper van prijs je betaalt bijna altijd de hoofdprijs daar zijn geen early adopters.

• SmithNL
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:23:
[...]

Je moet kijken naar wanneer het slotje open gaat niet wanneer ze naar boven scrolt, het ziet er idd trager uit (bedoel je moet je toestel goed richten en even wachten) maar het schijnt toch wel deftig te werken.
Denk dat die hele animatie van het slotje er sowieso voor zorgt dat eea langzamer lijkt. Waarschijnlijk is de telefoon eerder 'open' dan dat de animatie (erg aanwezig trouwens..) kan bijhouden.

• hmr

hmr

Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:21:
[...]

Thanks! Inclusief sales tax scheelt het nog steeds ruim 330 euro :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

MelvinW schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:23:
De iPhone X kost misschien een hoop in Nederland als je het vergelijkt met de prijs in Amerika, maar onthoud wel dat je in Nederland geniet van 2 jaar garantie. Apple rekent de kosten daarvoor gewoon door in de prijs.
Dus Apple gaat ervan uit dat je telefoon binnen die twee jaar kapot gaat. Lekker bezig dan. Ik neem aan dat er een andere reden aan ten grondslag ligt. Het heeft volgens mij meer met belastingen te maken. ;)

"When you grow up your heart dies"

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MelvinW schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:23:
Ik woon buiten de EU en hoewel de iPhone X hier 'maar' omgerekend 932 euro kost had ik graag iets meer betaald om ook 2 jaar garantie te hebben. Nu zal ik AppleCare+ moeten kopen voor €172 om ook 2 jaar garantie te krijgen. Kom je al snel in de buurt van de Europese prijs.
Maar dan zit je toch nog gewoon onder de EU prijs EN heb je nog verzekering ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Nou, na de keynote gisteravond en de eerste hands-on videos ben ik overtuigd.
Ja, ik wil een iPhoneX :)

• MelvinW
sjaool schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:26:
[...]

Dus Apple gaat ervan uit dat je telefoon binnen die twee jaar kapot gaat. Lekker bezig dan. Ik neem aan dat er een andere reden aan ten grondslag ligt. Het heeft volgens mij meer met belastingen te maken. ;)
Het gaat meer om het feit dat 2 jaar garantie leveren Apple ook gewoon geld kost. Als je alleen naar belastingen kijkt is er alsnog een verschil van ongeveer €100.

• hmr

hmr

Mag ik jullie erop attent maken dat Apple zelf geen tweejaar garantie geeft in Nederland als je hem niet bij de Apple store koopt.... Mensen lijken dat te vergeten!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• matthijst
  • Nu online
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:23:
[...]

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk; op 1:44 heeft ze hem nog heel vlek en laag vast, dan unlockt hij al.
Later 'moet' ze hem beter op d'r gezicht richten.

Maar goed, kan ook zijn dat je "iets" moet doen om 'm te laten scannen; optillen van tafel normaal gesproken. Of de knop indrukken.

• MelvinW
PWM schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:26:
[...]

Maar dan zit je toch nog gewoon onder de EU prijs EN heb je nog verzekering ook.
En dat komt omdat er hier een 0% belastingpercentage is.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:21:
[...]

Dude. 8)7
Met alle respect, maar jij doet net zo hard waar je bij anderen moe van wordt: doordrammen als een malle.

Ben zelf wel klaar met die "prijsdiscussie". 3 typen posters gezien:
- mensen die hem sowieso nooit zouden kopen (sloebers)
- potentiele updaters die door de prijs (en Face Id) twijfelen of dit zoveel geld waard is (paupers, schijnbaar)
- blindkopers (de echte helden)

Niet fijn als je met de neus op de feiten wordt gedrukt hè?
Ik dram helemaal niks door. Ik weerleg eerst jouw mening over de Chinese markt. Vervolgens nog een paar keer het typische consumentengedrag en ik heb het nooit over blindkopers gehad.

Ik geef alleen aan dat iedereen vrij is om te kopen wat hij/zij wil en Apple vrij is om een prijs te bepalen. Aangezien de iPhone 7 (die was niet vernieuwend, had geen 3.5mm jack) niet verkocht zou gaan worden (maar alle records brak...) zou Apple wel crazy zijn om iets aan die prijs te doen.

Dat jij daar geen begrip voor kan opbrengen uit emotionele redenen en niet zakelijk/rationeel naar de situatie kan denken maakt van mij nog geen doordrammer. Áls de iPhone X mij niet bevalt ben ik binnen no time naar een ander toestel. Zo beviel de grootte van de iPhone 7 mij ook niet (te klein) en was ik snel weer terug bij de iPhone 7+.
Leg mij overigens geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Dat heb je in het verleden ook al eens gedaan en daar heb ik je snoeihard om bekritiseerd maar dat ben je wellicht weer vergeten (doelend op: sloebers, paupers, échte helden).

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
hmr schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:27:
Mag ik jullie erop attent maken dat Apple zelf geen tweejaar garantie geeft in Nederland als je hem niet bij de Apple store koopt.... Mensen lijken dat te vergeten!
Wat een onzin in 1 post. Natuurlijk wel. Apple geeft je wereldwijd 1 jaar garantie, en 2de jaar moet je naar je verkooppunt van aanschaf dus om je garantie te claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik denk dat ik de Iphone X ga halen.
Waarom: 1 mijn vrouw haar iphone 5 (mijn oude) is echt af. WiFi bereik is erg afgenomen en de batterij is ook echt niet meer te vertrouwen. ZIj krijgt mijn 6.
2: Ik wil al heel lang een iphone met OLED scherm. Ik riep al bij de geruchten van de 6s met OLED (die niet kwam) ok, dan neem ik de 7 met OLED want dan zal die er zeker zijn en heb er 2 jaar voor gespaard. Gewoon €50 per maand opzij. Mijn verwachting was dat de telefoon dan ongeveer €1000 zou zijn, 2 jaar gespaard is iets van €1200. Ja hij is wat duurder dan de €1k maar goed, ik heb het geld toch gespaard.
de 7 had niet een OLEd dus verder sparen.

Ben wel heel benieuwd hoe FaceID gaat werken. Ik hoop echt net zo goed als de touchID.
Verder ben ik heel benieuwd hoe mooi het scherm enzo is.

Wat ik echt wel een nadeel vind (ook al met mijn 6) is de uitstekende camera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

alwaysleft schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:29:
[...]

Wat een onzin in 1 post. Natuurlijk wel. Apple geeft je wereldwijd 1 jaar garantie, en 2de jaar moet je naar je verkooppunt van aanschaf dus om je garantie te claimen.
Dan klopt het toch precies wat hij zegt?

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Geld heb ik er niet voor, maar wat een mooi toestel!

Ga er zeker geld voor opzijleggen. Ik denk niet dat ik eind dit jaar nog ga genieten van de 10, maar volgend jaar moet hij er zeker komen.

Wat mij wel vrij storend lijkt is die streep dienje continue onderin je scherm hebt hangen tijdens het browsen.

• hmr

hmr

alwaysleft schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:29:
[...]

Onzin? Knul, Apple geeft dus geen 2 jaar maar 1 jaar garantie op haar producten. Tenzij je hem in de winkel (bij Apple) koopt, dan heb je de wettelijke conformiteitsgarantie van 2 jaar. Indien je hem bij een andere winkel koopt loopt die 2 jaar dus inderdaad bij een andere winkel en heb je via Apple die 1 jaar garantie periode.

Wettelijke garantie is overigens slechts een garantie op een conformproduct waarbij rekening wordt gehouden met normale slijtage..

Ga mij nou niet uitleggen hoe dit stelsel werkt... |:(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

beebie121 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:29:
Ik denk dat ik de Iphone X ga halen.
Waarom: 1 mijn vrouw haar iphone 5 (mijn oude) is echt af. WiFi bereik is erg afgenomen en de batterij is ook echt niet meer te vertrouwen. ZIj krijgt mijn 6.
2: Ik wil al heel lang een iphone met OLED scherm. Ik riep al bij de geruchten van de 6s met OLED (die niet kwam) ok, dan neem ik de 7 met OLED want dan zal die er zeker zijn en heb er 2 jaar voor gespaard. Gewoon €50 per maand opzij. Mijn verwachting was dat de telefoon dan ongeveer €1000 zou zijn, 2 jaar gespaard is iets van €1200. Ja hij is wat duurder dan de €1k maar goed, ik heb het geld toch gespaard.
de 7 had niet een OLEd dus verder sparen.

Ben wel heel benieuwd hoe FaceID gaat werken. Ik hoop echt net zo goed als de touchID.
Verder ben ik heel benieuwd hoe mooi het scherm enzo is.

Wat ik echt wel een nadeel vind (ook al met mijn 6) is de uitstekende camera.
Soortgelijke situatie mijn vrouw haar telefoon is nodig toe aan vervanging. Ze wil graag mijn 6S Plus overnemen en dat gaan we regelen. Nu nog even afwachten tot we hem kunnen bestellen. :)

• Rivanov
Eduardboon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:31:
Geld heb ik er niet voor, maar wat een mooi toestel!

Ga er zeker geld voor opzijleggen. Ik denk niet dat ik eind dit jaar nog ga genieten van de 10, maar volgend jaar moet hij er zeker komen.

Wat mij wel vrij storend lijkt is die streep dienje continue onderin je scherm hebt hangen tijdens het browsen.
Die verdwijnt automatisch, als ik het goed heb gezien in een video.

• Malt007
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:24:
[...]

Apple zakt amper van prijs je betaalt bijna altijd de hoofdprijs daar zijn geen early adopters.
Je zou maar een Note voor 999 gekocht hebben die na 3 maanden in de winkel ligt voor 799 en na 6 maanden 599. Heb pricewatch er niet op nageslagen maar het lijkt me geen onrealistische daling, zeker niet met acties die Samsung vaak heeft. Als je hem koopt voor 599-799 dan heb je natuurlijk een goede koop gedaan maar als je hem direct wil hebben (wat veel mensen willen) dan verlies je al bakken met geld door de snel dalende prijs en dan moet de gewone afschrijving nog beginnen. De iphones zijn prijzig maar mensen vergeten vaak dat ze nog heel goed en tegen geringe afschrijving zijn door te verkopen na 2 jaar. Denk dat de X helemaal weinig gaat afschrijven omdat deze relatief schaars zal worden op de 2e hands markt.

Maar ik blijf erbij, niet apple bepaald de prijs maar de markt doet dat. Zolang ze record naar record halen, waarom zouden ze dan een lagere prijs hanteren ipv de grenzen opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Op de mensen die zeggen dat die eerste tel met de FaceID fail een reboot had gehad, dan hoef je toch nog steeds geen phone te switchen, ik bedoel, wees pro, ros die code in en doe dan je FaceID trucje. Geen toestel swap of althans swap hem niet in plain sight. Dan krijg je dit soort gezeur over je heen.

Daarbij is het gewoon dikke ruk dat je nadat hij je gezicht heeft herkend en dus unlocked dat je nog steeds omhoog moet swipen...

Touch ID is gewoon sneller. Dit is gewoon een lapmiddel omdat de Touch ID sensor niet in het display kon. Hetzelfde met de iPad mini 3 die opeens wel een Touch ID en een gouden kleurtje had tov de ipad mini 2. Die ipad mini 2 had of touch id moeten hebben of gewoon niet moeten verschijnen en dan had de ipad mini 3 gewoon de 2 moeten zijn, maar goed aandeelhouders he

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Malt007
1 ding is me overigens nog niet 100% duidelijk, heeft de X dezelfde CPU+GPU als de de 8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:35:
1 ding is me overigens nog niet 100% duidelijk, heeft de X dezelfde CPU+GPU als de de 8?
Jup.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[video]

TL;DR:
Oppakken en op je gezicht richten, of code tikken dus.
Lekker, mijn toestel ligt als ik aan het werk ben toch echt wel vaak naast mijn toetsenbord. Kunnen we lang en breed over lullen; er op vooruit tov TouchID gaan we niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Zullen we eerst gewoon eens wachten totdat we zelf Face ID hebben geprobeerd voordat we allemaal gaan beweren dat het 'ruk' is. ;)

• matthijst
  • Nu online
Typhone schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:29:
Niet fijn als je met de neus op de feiten wordt gedrukt hè?
Lachwekkend, bedankt voor de komische noot, zo op de woensdag!
Ik geef alleen aan dat iedereen vrij is om te kopen wat hij/zij wil en Apple vrij is om een prijs te bepalen.
Yep, je mag het er alleen niet over hebben, want dan wordt Tyhphone boos |:(
Dat jij daar geen begrip voor kan opbrengen uit emotionele redenen en niet zakelijk/rationeel naar de situatie kan denken maakt van mij nog geen doordrammer.
Dat kan ik wel, ik zei nota bene: Apple heeft alweer een lading nieuwe consumenten klaar staan. Maar ja, begrijpend lezen 8)7
Dat heb je in het verleden ook al eens gedaan en daar heb ik je snoeihard om bekritiseerd maar dat .ben je wellicht weer vergeten.
Inderdaad, geen idee waar je het over hebt.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25

Aight!

'A toy robot...'

UltraSub schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:37:
[...]

TL;DR:
Oppakken en op je gezicht richten, of code tikken dus.
Lekker, mijn toestel ligt als ik aan het werk ben toch echt wel vaak naast mijn toetsenbord. Kunnen we lang en breed over lullen; er op vooruit tov TouchID gaan we niet.
Nou, hier staat WhatsApp web gewoon aan bij Safari als ik achter mijn Macbook zit en emails checken krijg ik sowieso een notificatie van.

Dus kijk sowieso al een stuk minder op mijn telefoon. Maar heb mijn 7+ een jaar, dus ik wacht nog even een jaartje.

Wel jammer, want had altijd de nieuwste iPhone als abonnement afgelopen was, iPhone 3 via T-Mobile, toen de 4 (dat was echt de beste upgrade), toen de 5, toen de 6+ (ook een serieuze update) en daarna de 7+ maar die update was minimaal.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:35:
Yes beide de A11.

• THE_BASE
  • Niet online
Het exacte verschil tussen iPhone 8 Plus en iPhone X is toch Face ID, Animoji en OLED?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• k995
Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:32:
[...]

Je zou maar een Note voor 999 gekocht hebben die na 3 maanden in de winkel ligt voor 799 en na 6 maanden 599. Heb pricewatch er niet op nageslagen maar het lijkt me geen onrealistische daling, zeker niet met acties die Samsung vaak heeft. Als je hem koopt voor 599-799 dan heb je natuurlijk een goede koop gedaan maar als je hem direct wil hebben (wat veel mensen willen) dan verlies je al bakken met geld door de snel dalende prijs en dan moet de gewone afschrijving nog beginnen.
Dat weet je toch? Early adopters.
De iphones zijn prijzig maar mensen vergeten vaak dat ze nog heel goed en tegen geringe afschrijving zijn door te verkopen na 2 jaar. Denk dat de X helemaal weinig gaat afschrijven omdat deze relatief schaars zal worden op de 2e hands markt.
Heb dat argument nooit gevolgd ik zie iphone 7 32GB nu 2ehands staan voor 450-500euro in goede staat.

Nieuw was die toch 750-799?

6s Plus 64GB : 450 euro

6 gaat voor 250 euro

Het zakt te snel om ooit het prijsverschil tov andere smartphone goed te maken heb ik altijd gemerkt.
Maar ik blijf erbij, niet apple bepaald de prijs maar de markt doet dat. Zolang ze record naar record halen, waarom zouden ze dan een lagere prijs hanteren ipv de grenzen opzoeken.
idd zoalng er genoeg mensen (gekken volgens sommige) het massal kopen zal apple enkel de prijzen opdrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:43:
Het exacte verschil tussen iPhone 8 Plus en iPhone X is toch Face ID, Animoji en OLED?
En AR rommel

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:39:
Zullen we eerst gewoon eens wachten totdat we zelf Face ID hebben geprobeerd voordat we allemaal gaan beweren dat het 'ruk' is. ;)
Lijkt me goed. De eerste signalen zijn niet echter niet heel erg hoopvol.
Het zou me overigens niet tegen houden om voor een iPhone X te kiezen als het wat minder goed werkt. TouchID werkt ook regelmatig niet vlekkeloos op mijn iPhone 6S+.

Wat me wel tegen kan houden is de gigantische prijs.

Voor de prijs van een 256GB iPhone X kan ik ook mijn TV upgraden naar een 55 inch 4K Oled of een mooie rondreis maken door b.v. Japan.

Hmmm, gaat nog een lastige keuze worden voor mij dit.

• THE_BASE
  • Niet online
Leuke gimmick, maar niet onmisbaar dus. Wellicht is mijn keuze dan of de iPhone 7 128GB houden of over naar een iPhone 8 Plus 64GB. :)

• doebbalapoent11
vergeet niet de schermgrootte zonder een gigantische telefoon te worden

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:12:
[...]

Werkt dat niet alleen met de nieuwe watch?
Ze zeiden het wat creatief...
Oh, is dat zo? Daar heb ik helemaal niks van meegekregen :> Heb zelf de Apple Watch series 2 namelijk.. Even in verdiepen straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die AR zaken begrijp ik ook niet zo. Dat spel wat ze lieten zien ( :O ).
Ik zou het bruut vinden als je met je telefoon afstanden zou kunnen meten en dergelijke. Even snel wat opmeten met je telefoon. Ergens van de inhoud berekenen oid. Dat soort zaken meer. Lijkt me (met het oog op automotive) ook veel mee te doen.

• k995
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:45:
[...]

Leuke gimmick, maar niet onmisbaar dus. Wellicht is mijn keuze dan of de iPhone 7 128GB houden of over naar een iPhone 8 Plus 64GB. :)
Die 8 zie ik echt niet als een upgrade, als je die naast die X zet zie je toch gewoon hou oudbollig dat ontwerp is?

• Malt007
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:43:
[...]

Dat weet je toch? Early adopters.

[...]

Heb dat argument nooit gevolgd ik zie iphone 7 32GB nu 2ehands staan voor 450-500euro in goede staat.

Nieuw was die toch 750-799?

6s Plus 64GB : 450 euro

6 gaat voor 250 euro

Het zakt te snel om ooit het prijsverschil tov andere smartphone goed te maken heb ik altijd gemerkt.

[...]

idd zoalng er genoeg mensen (gekken volgens sommige) het massal kopen zal apple enkel de prijzen opdrijven.
Heb geen volledige analyse gedaan maar de goedkoopste 7 op vraag en aanbod is 470 euro inderdaad. Alleen de prijs loopt er rap op naar 600 euro.

• Rivanov
xelfer schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:44:
[...]

Lijkt me goed. De eerste signalen zijn niet echter niet heel erg hoopvol.
Het zou me overigens niet tegen houden om voor een iPhone X te kiezen als het wat minder goed werkt. TouchID werkt ook regelmatig niet vlekkeloos op mijn iPhone 6S+.

Wat me wel tegen kan houden is de gigantische prijs.

Voor de prijs van een 256GB iPhone X kan ik ook mijn TV upgraden naar een 55 inch 4K Oled of een mooie rondreis maken door b.v. Japan.

Hmmm, gaat nog een lastige keuze worden voor mij dit.
Mijn LG OLED 4K HDR TV was wel wat duurder dan de iPhone X 256GB hoor. ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.