[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.758 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:55:
Is er eigenlijk al bekend of het scherm RGB is of Pentile?
Ik heb er nog niets over kunnen vinden maar het is wachten totdat iemand met een fatsoenlijke camera een close up maakt en/of een microscoop mee neemt :P

edit: 9to5mac en Engadget hebben al wel een hands-on maar die is van hele slechte kwaliteit video.

[ Voor 13% gewijzigd door BoomTree op 12-09-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
So you know how you guys wanted 4 Way FaceTime and a headphone jack...well BOOM,
Animated emojis!

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:55:
Is er eigenlijk al bekend of het scherm RGB is of Pentile?
Mag toch aannemen RGB, anders is de opmerking dat oled eindelijk goed genoeg is voor de iphone wel een beetje krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Fantasio7 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:02:
So you know how you guys wanted 4 Way FaceTime and a headphone jack...well BOOM,
Animated emojis!

_O-
Ik snap al die frustraties niet (al helemaal niet een jaar later) om die 3,5mm aansluiting.

In bijna een jaar heb ik hem geen één keer gemist en gebruik GEEN bluetooth devices voor oordoppen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topictitel veranderd naar iPhone X (en gelijk ook het goede product eraan gekoppeld :P)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Animated emojis!

_O-
Zo he dat zei je in het keynote topic ook al.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Animated emojis!

_O-
Modbreak:Kunnen we ontopic blijven? Dit soort reacties passen beter in de HK

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Vind het ook wel jammer dat er geen pro motion 120Hz display in zit, bij de X begrijp ik het enigszins wel met de oled techniek maar bij de 8/8 Plus is het wel een gemiste kans op een extra feature om zich te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Voorheen een blinde upgrader maar sinds ik meer en meer mensen om me heen zie die genoegen nemen met een 5, lukt het mij absoluut niet meer om zo een grote aankoop nog te rechtvaardigen. Mijn 6 doet het nog goed dus voorlopig voorzien. Ben wel benieuwd naar de camera icm machine learning. AR is een gimmick voor zover ik kan inschatten en een super retina scherm, Tsja. Ik vind dat ik al teveel op m’n telefoon kijk. Dat wordt straks nog meer. Bij Apple zit ik toch vaak te hopen op revoluties. We moeten het voorlopig maar doen met evoluties.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, geen iPhone X 512GB!
Inmiddels wel een Peel case gescoord (Super Thin iPhone X case "Blackout").
Apple heeft nu ook een leren Folio hoes voor de X, hopelijk komt die voor nov. uit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Ach.. een hoesje a 110€ kan er dan ook nog wel bij... https://www.apple.com/nl/...onex%26fh%3D458b%252B4959 ;)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d96gWv/Schermafbeelding_2017_09_12_om_23_32_42.png
free photo hosting

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nwnc schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:22:
Voorheen een blinde upgrader maar sinds ik meer en meer mensen om me heen zie die genoegen nemen met een 5, lukt het mij absoluut niet meer om zo een grote aankoop nog te rechtvaardigen.
Want je doet het voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:23
Donstil schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:40:
[...]

Want je doet het voor anderen?
Ik dacht precies hetzelfde! Wat hebben anderen te maken met een aankoop van jou?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

En een 5, wow, ik zou gek worden van de traagheid.

Ik ben heel benieuwd naar OLED, maar die prijs had ik niet verwacht. Misschien maar terugschakelen naar 64gb.

[ Voor 53% gewijzigd door Nitai op 12-09-2017 23:50 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Whahaaha sorry maar dat kunnen ze toch niet serieus menen 8)7 . 110 euro voor een simpel leren hoesje, die ook voor 15 euro of soms minder op Aliexpress staan? Zelfs hier in Nederland kan je voor zo'n beetje elke (enigszins populaire) smartphone voor 25 tot 30 euro een prima leren flip-case krijgen, soms nog van de fabrikant zelf, in extreme gevallen betaal je rond de 40 euro. Maar nee, Apple wil al 45 euro voor een bagger siliconen case die 20 cent kost om te produceren.
Voor die 110 euro mag dat ding wel een extra accu ingebouwd hebben, wireless charging mogelijkheid en 64GB aan extra storage. Uiteindelijk denk ik dat het geen van die 3 zal hebben.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:50:
Voor die 110 euro mag dat ding wel een extra accu ingebouwd hebben, wireless charging mogelijkheid en 64GB aan extra storage. Uiteindelijk denk ik dat het geen van die 3 zal hebben.
Dat denk jij helemaal niet, je weet heus wel dat dit niet het geval is.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 12-09-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik houd het extra geld in mijn eigen zak, das niet voor anderen ;)

Inventaris

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Een aantal dingen die mij zijn opgevallen:
  • Je kan je Airpods charging case op een QI-charge mat opladen? Heeft de Airpods charging case dan nu al support voor QI charging? Of hebben alleen nieuwe Airpods deze functie?
  • Home button is weg en is nu een swipe-up gesture. Het is Apple, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed werkt in de praktijk, maar als ik er over nadenk: ga je niet heel snel verwarring krijgen tussen wat je in een app doet, en wat je op je smartphone doet?
  • Ik lees overal 'bezelless', maar die randen zijn toch dik 4mm hoor :P dat is bijna 3x zo dik als de zijkant van de S8. De iPhone X heeft afgeronde schermhoeken, maar in principe past er een vierkant display in, ondanks dat het toestel zelf al afgeronde hoeken heeft. De screen-to-body ratio van de iPhone X is minder bijzonder dan ik had gehoopt.
  • Maar 1 schermgrootte? Ik ben zelf van een 5.5" S7 Edge, bijna naar de 5.8" S8 gegaan. Maar na die getest te hebben kwam ik al snel tot de conclusie dat dat toestel mij veel te smal was, en eigenlijk helemaal niet zoveel groter is qua schermoppervlak.
    Mensen die nu een 5,5" iPhone gewend zijn, gaan de iPhone X te klein vinden. Ondanks dat het toestel op papier een grotere schermdiagonaal heeft: in de prakijk heb je minder vierkante millimeter aan werkruimte.
    Ik had verwacht dat Apple met twee iPhone X-varianten zou komen.
  • Unlocking gaat echt puur met Face ID? Dat is niet praktisch vanaf het chargepad of vanuit je auto, denk ik zo. Op de S8 vind ik het al irritant in die situaties, maar dat lukt me met Safe Unlock door bluetooth devices; heeft Apple dat al?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
BoomTree schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:13:
Vind het ook wel jammer dat er geen pro motion 120Hz display in zit, bij de X begrijp ik het enigszins wel met de oled techniek maar bij de 8/8 Plus is het wel een gemiste kans op een extra feature om zich te onderscheiden.
Die mis ik ook inderdaad. Dat is echt een killer feature. Scrollen doe je juist veel met de telefoon. Ik denk dat die daarmee teveel in het vaarwater van de X was gekomen. En waarom niet een dual-camera in de gewone 8? Ik wil geen groot toestel. Een iPhone SE formaat met een iPhone 8+ camera zou ik top vinden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Donstil schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:52:
[...]

Volgens de website van apple hebben zowel deze case als de gebruikelijke hoesjes geen invloed op de wireless charging. Je kunt ze er dus gewoon om laten zitten tijdens het draadloos laden.
https://www.apple.com/nl/...onex%26fh%3D458b%252B4959

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
BugBoy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:58:
[...]

Die mis ik ook inderdaad. Dat is echt een killer feature. Scrollen doe je juist veel met de telefoon. Ik denk dat die daarmee teveel in het vaarwater van de X was gekomen. En waarom niet een dual-camera in de gewone 8? Ik wil geen groot toestel. Een iPhone SE formaat met een iPhone 8+ camera zou ik top vinden.
Ik blijf dat ook zo zonde vinden. Ik bedoel je koopt geen SE of een C budget model maar toch een highend iPhone en krijgt voor 100 euro minder dan de plus niet alleen een minder groot scherm en toestel maar ook nog eens een stukken mindere camera.

• Moi_in_actie
Donstil schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:52:
[...]

Thanks for stating the obvious :O Ik wilde alleen iets subtieler eindigen dan keihard te zeggen dat men wordt afgezet met dat ding. Natuurlijk, niemand is verplicht om het ding te kopen, paar weken wachten en er zullen vast genoeg 3rd party alternatieven zijn die een stuk vriendelijker geprijsd worden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Moi_in_actie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:03:
[...]

Thanks for stating the obvious :O Ik wilde alleen iets subtieler eindigen dan keihard te zeggen dat men wordt afgezet met dat ding. Natuurlijk, niemand is verplicht om het ding te kopen, paar weken wachten en er zullen vast genoeg 3rd party alternatieven zijn die een stuk vriendelijker geprijsd worden.
Wat is dat toch met al dat volk dat zo graag wil duidelijk maken hoe hard we allemaal afgezet worden, ga lekker je consumentenbond tijdschrift lezen man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik ga denk ik toch maar voor de gewone 8. Ik wil graag de dubbele camera maar:
- de plus vind ik te groot
- de X is een 1st gen Apple product

Ik heb zelf jaren lang in een Apple store gewerkt en als ik 1 ding geleerd heb is dat je nooit een 1st gen product moet kopen. De verschillen met een 2nd gen zijn gewoon te groot. Zie bv. MacBook Air, iPad, iPhone, Watch.

Ik wacht nog wel een jaar tot de kinderziektes eruit zijn.

Wat wel zuur is. Ik heb nu een 128GB SE. Perfecte hoeveelheid. 256 is echt veel te veel. En 64 is weer net te weinig... aargh!!!

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• matthijst
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:40:
Persoonlijk ben ik blij met de 8, ik denk niet dat ik de X aanschaf. Enige echte meerwaarde voor mij is namelijk het draadloos opladen van de iPhone en de Watch op simpelweg 1 lader. Heb nu altijd de watch op leeg :+
Overigens vind ik persoonlijk 1000+ euro wel wat gek voor een toestel, voor een paar jaar terug had ik mijn macbook voor een 1280eu.
Werkt dat niet alleen met de nieuwe watch?
Ze zeiden het wat creatief...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gaat die glimmende roestvrijstalen zijkant niet als een gek krassen trouwens? Ik herinner me het Apple Watch gezeur nog hiermee, en bij een telefoon van minimaal € 1159 zou dat helemaal zuur zijn. Het zou toch jammer zijn als je eerdere goedkopere modellen veel beter in nieuwconditie kan houden dan het laatste vlaggenschip.

Ik denk dat ik het nog even aankijk tot de kerst o.i.d., gewoon zien hoe de X een maandje gebruik doorstaat (en of Face ID dan nog steeds niet om de tuin geleid is). Wellicht kan ik dan ook gewoon een Apple Store binnenlopen en er eentje ophalen als het me alsnog bevalt. Die pre-order termijn van een week begrijp ik niks van, zeker gezien de erg hoge prijs. Stel dat dan gewoon nu open, ik zie eerlijk gezegd nu meer mensen voor een 8 gaan dan dat dit meer X verkopen oplevert.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:04:
[...]

Wat is dat toch met al dat volk dat zo graag wil duidelijk maken hoe hard we allemaal afgezet worden, ga lekker je consumentenbond tijdschrift lezen man.
Wat is het met "dat volk" wat zich zo geroepen voelt om een bedrijf zo te verdedigen voor belachelijk hoge prijzen? Het is niet dat je een paar euro extra betaald voor een soortgelijk item, ze vragen 2 tot 3 keer zoveel puur omdat zij "Apple" zijn. Sterker nog... waarom is een iPhone X (een telefoontje) flip case aanzienlijk duurder dan eenzelfde Apple flip case voor een iPad? Zelfs voor iPad Pro kost de leren flip-case van Apple maar 85 euro, terwijl hier wellicht qua materiaal 3 keer zoveel in zit.
Ongeacht welk bedrijf het om gaat, je mag je naar mijn inziens in zo'n situatie toch best achter de oren krabben of dat wel normaal is. Dat Samsung een Note 8 presenteert voor een prijs van 1000 euro, terwijl het nauwelijks meer is dan een S8+ (die 300 euro minder kost) vind ik net zo belachelijk.

Maar goed, schijnbaar vind jij het niet zo interessant wat men met de prijzen doet. Als men volgend jaar 200 euro vraagt voor een leren case en 2000 euro voor een iPhone, dan moet dat toch gewoon kunnen, niet? |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Ben razend benieuwd hoe goed dit model verkocht gaat worden. Mij lijkt dat Apple nu echt is doorgeslagen met de prijs.

Natuurlijk heeft het nieuwe functies. Maar het blijft uiteindelijk nog steeds een telefoon waar je hoofdzakelijk mee belt, internet, app en af en toe een spelletje speelt of een filmpje bekijkt. Is zo'n apparaatje dan 1150 euro waard vraag ik me dan af? Voor mij in ieder geval niet.

Voor wat ik nu allemaal doe voldoet de 6S nog steeds prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
De inflatie van de prijs van flagship telefoons van de laatste jaren zet weer door, en Apple is Paris Saint Germain. Was serieus geïnteresseerd in de telefoon maar ik weiger mee te doen aan deze prijzengekte.

• Scrtz
Moi_in_actie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:16:
[...]

Wat is het met "dat volk" wat zich zo geroepen voelt om een bedrijf zo te verdedigen voor belachelijk hoge prijzen? Het is niet dat je een paar euro extra betaald voor een soortgelijk item, ze vragen 2 tot 3 keer zoveel puur omdat zij "Apple" zijn. Sterker nog... waarom is een iPhone X (een telefoontje) flip case aanzienlijk duurder dan eenzelfde Apple flip case voor een iPad? Zelfs voor iPad Pro kost de leren flip-case van Apple maar 85 euro, terwijl hier wellicht qua materiaal 3 keer zoveel in zit.
Ongeacht welk bedrijf het om gaat, je mag je naar mijn inziens in zo'n situatie toch best achter de oren krabben of dat wel normaal is. Dat Samsung een Note 8 presenteert voor een prijs van 1000 euro, terwijl het nauwelijks meer is dan een S8+ (die 300 euro minder kost) vind ik net zo belachelijk.

Maar goed, schijnbaar vind jij het niet zo interessant wat men met de prijzen doet. Als men volgend jaar 200 euro vraagt voor een leren case en 2000 euro voor een iPhone, dan moet dat toch gewoon kunnen, niet? |:(
Ik verdedig niks anders dan iedereen zijn eigen persoonlijke keuze. 'Duur' is ook maar een relatief begrip. Ik ben het met je eens dat vanaf de grens van 1000 euro het wel echt als veel begint te klinken voor een telefoon, maar aan de andere kant is het wel hét apparaat dat je dagelijks uren lang gebruikt, relatief gezien omgerekend naar je gebruik per dag/uur is het maar heel weinig.

Wil daar echter niks goed mee praten, maar zo redeneer ik voor mezelf in veel gevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Moi_in_actie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:16:
[...]

Bloed irritant. Waarom kom je in een topic lezen/reageren terwijl je er niks mee hebt :?
Dát is iets wat ik alleen bij Android gebruikers zie. iOS gebruikers zie je nooit zo reageren in een Android topic. Ik zou bijna zeggen dat het jaloezie is, maar goed.

UltraSub in "[Keynote] 'Let's meet at our place' 12 september 2017 19:00"

• Scrtz
Ach het begint al bij de auto, iedereen kan in een auto rijden van 500 euro, maar toch pakt vrijwel iedereen een stukken duurdere auto, en waarom? het is toch zo onnodig? toch? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:24:
Ach het begint al bij de auto, iedereen kan in een auto rijden van 500 euro, maar toch pakt vrijwel iedereen een stukken duurdere auto, en waarom? het is toch zo onnodig? toch? :)
Als je iedere dag een paar uur leeft in zo'n hok en je hebt er het geld voor (en je houdt er persoonlijk van als hobby) dan is het niet onnodig. Lekker met stoelverwarming als het vriest enz enz. ;)
Iedereen zijn ding. Dat is mijn punt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:19:
aan de andere kant is het wel hét apparaat dat je dagelijks uren lang gebruikt, relatief gezien omgerekend naar je gebruik per dag/uur is het maar heel weinig.
Dit dus.

"Het is maar een telefoon" zeggen veel mensen. Nee, smartphones zijn allang geen telefoons meer. Het is het meest uitgebreide (en meest gebruikte!) zwitserse zakmes voor dagelijkse dingen. Je draagt 'm dagelijks bij je en in mijn geval kijk ik 3 tot 4 uur per dag naar dat ding (treinforens, dat speelt wel mee).
Er zijn eigenlijk geen andere apparaten die ik dermate veel gebruik.

Tot slot is de afschrijving op een smartphone nog niet eens bijzonder hoog. Zelf leg ik zo'n 100-200 euro per jaar bij na de verkoop van mijn oude toestel, door goede deals te kiezen en netjes met je toestel om te gaan kan je voor dat geld ieder jaar een goed toestel hebben.

Het probleem zit 'm hooguit in verhoudingen. Ja, voor 150 euro haal je ook een smartphone die alle essentiële functies ook zonder problemen doet. Maargoed, dit geldt voor alles: auto's, huizen, TV's, koffiezetapparaten. En iedereen maakt daarin zijn eigen keuze. Laat het lekker.

@UltraSub oh, dit komt trouwens van een hardcore Android-user hoor :)

• Moi_in_actie
UltraSub schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:19:
[...]

Bloed irritant. Waarom kom je in een topic lezen/reageren terwijl je er niks mee hebt :?
Dát is iets wat ik alleen bij Android gebruikers zie. iOS gebruikers zie je nooit zo reageren in een Android topic. Ik zou bijna zeggen dat het jaloezie is, maar goed.

Wie zegt dat ik er niets mee heb? Ik ben algemeen liefhebber van tech en gadgets, ik heb lange tijd een iPad Mini gehad en gebruik regelmatig nog een Mac Mini.

Ik snap dat mensen enthousiast kunnen zijn over nieuw aangekondigde items, maar ik snap niet dat velen (en ja, dat gebeurt veel meer omtrent Apple producten) de realiteit van prijs/kwaliteit en logica uit het oog verliezen; is die prijs niet absurd hoog, wat is de logica om de fingerprint scanner helemaal weg te laten op het topmodel en bv deze niet op de achterkant of in de powerbutton te verwerken? En men schiet volledig innde verdediging van Apple zodra men dit ook maar aankaart.

Dat iemand een iPhone X wil kopen en die prijs ervoor over heeft, prima, maar dan vraag ik mij af of zo iemand dan ook zegt "ach dat TouchID, dat was maar een gimmick, gebruikte ik toch niet". Klopt dit, dan is het zeker de ideale telefoon voor jou, anders lijkt de iPhone 8 (Plus) mij toch een betere keuze, maar snap ik Apple weer niet waarom ze deze keuzes qua features zo gemaakt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
[...]

€1200 is gekke werk van apple. Oled + Qi charging is niet NEW. sterke nog samsung heeft het beter wireless fast charging. en komt apple met hun veroudert Qi wireless ..... 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
De helderheid is ook een klap lager zeg.

iPhone X -> 625 nits
Galaxy S8 -> 1000 nits
Galaxy Note 8 -> 1200 nits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Moi_in_actie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:32:
wat is de logica om de fingerprint scanner helemaal weg te laten op het topmodel en bv deze niet op de achterkant of in de powerbutton te verwerken? En men schiet volledig innde verdediging van Apple zodra men dit ook maar aankaart.
Nja, dat hebben ze uitgelegd. Volgens Apple is deze techniek de toekomst, het veiligste en het snelste.
Persoonlijk durf ik daar nogal mijn twijfels bij te hebben, maar hey. Ze hebben de logica uitgelegd, en het is dan ook begrijpelijk dat mensen dat opnieuw aan je uitleggen (aka 'in de verdediging schieten).
maar dan vraag ik mij af of zo iemand dan ook zegt "ach dat TouchID, dat was maar een gimmick, gebruikte ik toch niet". Klopt dit, dan is het zeker de ideale telefoon voor jou, anders lijkt de iPhone 8 (Plus) mij toch een betere keuze
Dit komt naar mij een beetje over als, "ach MMS'jes sturen, dat was maar een gimmick, gebruikte ik toch niet" als je een toestel koopt dat Whatsapp ondersteunt.
maar snap ik Apple weer niet waarom ze deze keuzes qua features zo gemaakt hebben.
De echte reden is volgens mij best duidelijk. Apple wou gewoon een fingerprintscanner in het display bouwen (https://www.theverge.com/...ouch-id-smartphone-screen) net als dat Samsung dat in de S8 wou doen trouwens.
Talloze analisten zeggen echter dat dit technisch niet haalbaar was in de gegeven periode waardoor deze techniek geannuleerd is http://www.deccanchronicl...nder-display-for-now.html - bij zowel Apple als Samsung.

Persoonlijk geloof ik de 'push' naar Face ID dan ook niet helemaal; het is denk ik meer een PR-praatje waarvan Apple hoopt dat de storm overwaait en mensen deze nieuwe techniek accepteren. En mocht dat niet gebeuren, dan horen we over een jaar 'we hebben naar jullie geluisterd, jullie willen Touch ID terug, nou in deze iPhone X2 ( :? ) zit 'ie in het display verwerkt hoor' :9

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:42:

iPhone X -> 625 nits
Galaxy S8 -> 1000 nits
Niet volgens Apple:

Afbeeldingslocatie: https://2.img-dpreview.com/files/p/E~forums/60106902/7938b54f6a6e4265bed3a449366b5d07

• Richh
NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:42:

iPhone X -> 625 nits
Galaxy S8 -> 1000 nits
Weten we überhaupt al of er een Samsung-paneel in zit? Dit klinkt als LG; die panelen kunnen al tijden een stuk minder fel dan Samsung-exemplaren (die sowieso vaak een boost-functie hebben).

Niet dat het heel veel uitmaakt tho. OLED kan het zonlicht beter tot zich nemen en biedt tegelijkertijd een hoger contrast, waardoor OLED standaard al beter afleesbaar is in de zon dan een IPS display op dezelfde brightness.
Apple zegt dat 'ie goede 'brightness' heeft. Niet dat 'ie beter is dan twee Samsung-topmodellen.
600 nits is sowieso een prima brightness, wat Apple daar heeft staan ontkent helemaal niks van zijn bewering. Daarnaast is dit PR-materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16
Ik denk helaas dat nu net als bij de headphone jack, Touch ID niet meer terug komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

Die AR-effecten zien er wel vet uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:32:
[...]

Wie zegt dat ik er niets mee heb? Ik ben algemeen liefhebber van tech en gadgets, ik heb lange tijd een iPad Mini gehad en gebruik regelmatig nog een Mac Mini.

Ik snap dat mensen enthousiast kunnen zijn over nieuw aangekondigde items, maar ik snap niet dat velen (en ja, dat gebeurt veel meer omtrent Apple producten) de realiteit van prijs/kwaliteit en logica uit het oog verliezen; is die prijs niet absurd hoog, wat is de logica om de fingerprint scanner helemaal weg te laten op het topmodel en bv deze niet op de achterkant of in de powerbutton te verwerken? En men schiet volledig innde verdediging van Apple zodra men dit ook maar aankaart.

Dat iemand een iPhone X wil kopen en die prijs ervoor over heeft, prima, maar dan vraag ik mij af of zo iemand dan ook zegt "ach dat TouchID, dat was maar een gimmick, gebruikte ik toch niet". Klopt dit, dan is het zeker de ideale telefoon voor jou, anders lijkt de iPhone 8 (Plus) mij toch een betere keuze, maar snap ik Apple weer niet waarom ze deze keuzes qua features zo gemaakt hebben.
Ik snap niet waarom Apple gebruikers zichzelf moeten verantwoorden in een Apple topic. Ik maak toch echt zelf wel uit waar ik mijn geld aan uitgeef ongeacht wat een "buitenstaander"er van vindt. Dat jij dingen niet snapt van andermans keuzes dan vind ik het ronduit irritant dat jij dan discussies begint in een Apple topic. Mijns inziens is dit topic bedoeld om lekker over de iPhone X te praten en niet om elke nieuwe pagina weer verbaasde tweakers tegen te komen die er met de kop niet bij kunnen waarom andere tweakers toch zo graag de nieuwste iPhone willen hebben.

Dan krijg je vervolgens nog dit soort reacties:
icegodd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:32:
[...]

€1200 is gekke werk van apple. Oled + Qi charging is niet NEW. sterke nog samsung heeft het beter wireless fast charging. en komt apple met hun veroudert Qi wireless ..... 8)7
Dan denk ik ga lekker in een Samsung topic lopen rondhangen ofzo ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ze hebben een unieke positie op de markt dat zeker. Met hun ecosysteem hebben ze dit afgedwongen. Ze doen het op gebied van hardware software zeer goed. De camera is altijd heel goed dat lijkt dit jaar dik in orde. Al hadden ze vorig jaar flinke concurrentie van Google Pixel en Samsung die beter waren. Nu lijken ze dit jaar toch weer de nr1 positie te pakken op camera gebied.

Ze zijn naar mijn mening net goed weg gekomen de laatste jaren. Net nog datzelfde design kunnnen uitmelken met net die ene feature verbetering. Vorig jaar werd t al wat karig maar dit jaar spant echt de kroon en ik kan niet anders dan concluderen dan ze nu over de lijn zijn gegaan. Ze zijn helemaal de grip met de realiteit kwijt!!

De iPhone 8 , waren het niet dat de specs prima zijn. Het ontwerp is 4 jaar oud. Die bezels daar kom je in 2017 niet meer mee weg. Niet voor die prijs iig. Bizar!

De X ; prima Specs en features. De camera is indrukwekkend. Face id zal redelijk werken (heb liever touch ID) die animoji en Snapchat face stuff is leuk als gimmick en voor de jeugd misschien.
Maar dan kom je op de prijs 1200€ waar we in een wereld leven waar het top toestel van de concurrentie voor 580€ over de toonbank gaat. Met op sommige vlakken iets mindere features en op andere vlakken betere features. Is de X dan een 2x zo goede telefoon ? Nee. Is de X het waard vanwegen het Apple ecosysteem/ios11 ? Nee.
-> Apple is de weg kwijt.

Sommige van jullie zullen mij niet geloven maar de verkoopcijfers zullen snel duidelijkheid scheppen. De aandeelhouders willen hun rendement zien en Tim Cook zal ze het moeten geven.

Dan heb je dus ook nog modellen als de mi mix 2 voor 500$ en zullen er nog andere op de markt komen met dergelijke Specs en features.
Dit maakt de X in z'n geheel eigen prijsklasse zal blijven zweven. Heel benieuwd binnen hoeveel maanden ze de prijs droppen of dat ze het pas volgend jaar doen.

Ohja de software al 10 jaar dus icoontjes op t home screen. Weetje consumenten zijn niet de slimste maar zo dom als Apple ze inschat zijn ze nu ook weer niet.

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
[...]

Ik denk het niet. Vaak meer tech aware mensen. Gewoon geïnteresseerd in de tech markt en wat de spelers aan t doen zijn.
De gemiddelde iOS gebruiker is minder geïnteresseerd in tech denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik kijk vooral uit naar de bijna onmogelijke pre order van deze iPhone X op 27 oktober, dus met name de organisatie/logistiek/productie eromheen.

Alle landen over de hele wereld kunnen nu voor het eerst deze iPhone X tegelijk gaan pre orderen (ipv waves met vorige nieuwe iPhone launches)
Ik heb geen flauw idee hoeveel klanten dat in 1 keer gaan worden in de praktijk, maar denk dat je het dan hebt over pak 'm beet 10-15 miljoen (volgens mij worden het er echt véél meer) mensen over de hele wereld, die allemaal op exact hetzelfde tijdstip óf de website van Apple op willen óf gebruik maken van de Apple Store App om hun pre order te plaatsen.

Tevens heeft KGI Securities analist Ming Chi Kuo (die kerel heeft echt een bizar goed track record wat betreft Apple launches en producten) zo'n beetje alle voorspellingen rondom deze launch bij het rechte eind gehad, nu blijkt na gisteravond.
Hij heeft het eerder deze week ook gehad over de huidige productie van de iPhone X, die zou momenteel op (ongeveer) 10.000 units per dag staan.
Ook al zou Apple dit gaan verdubbelen op (zeer) korte termijn, ik vermoed dat miljoenen mensen tijdens de pre order, 27 oktober, behoorlijke back orders (10+ weken) te zien krijgen.

En dan heb ik het nog niet eens over de beschikbaarheid van een iPhone X via alle wereldwijde mobiele providers, de kans dat je een ton wint met de Staatsloterij lijkt mij (veel) groter, dan het een beetje op redelijke termijn (binnen 6 a 8 weken) een iPhone X kunnen bemachtigen.

serieuze vraag...

Kan een app of website dit soort verkeer ( zeer voorzichtige inschatting van 10-15 miljoen bezoekers) op 1 tijdstip wel aan?

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 06:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
Aan de ene kant vind ik het een mooi toestel, maat hoe langer ik er naar kijk komt dat denk ik door de potentie die het design toont en niet de uiteindelijke uitwerking zoals ie er nu is.

De dikke zwarte randen om het scherm voelen na al die Android toestellen met rand tot rand schermen al gedateerd. Apple heeft het dan anders aangepakt door de randen boven en onder te verkleinen maar ze blijven aanwezig. Volgend jaar denk ik dat Samsung iets soortgelijks gaat brengen maar dan met een curved scherm Odat je echt alleen maar scherm hebt.

De camera op de achterzijde leek op alle dummies provisorisch erop geplakt en nogal een brekend element in het vloeiende design. Schrok wel even dat gisteren bleek dat Apple er geen mooiere oplossing voor had gevonden.

Uiteindelijk denk ik dat het als je hem in het echt ziet een prachtig toestel is maar omdat ze bepaalde zaken voor Apple gebruikers drastisch hebben gewijzigd lijkt het me slim om even reviews af te wachten. Zeker als je 1300+ euro gaat neerleggen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Wow, dat scherm ziet er geweldig uit in de handson filmpjes die ik heb gezien. Maar ik denk dat ik even een jaartje wacht. Ik weet niet of ik genoeg krijg voor mijn 128GB 7 Plus en het prijskaartje is iets te hoog. Kijken of iOS 11 lekker draait (beta tot nu toe wel) en hoe de beschikbaarheid zal worden.

Zelf begrijp ik de logica achter de nummering niet echt. In principe is de 8 een 7s, een 4e iteratie van de oorspronkelijke 6 build. Waarom niet gewoon 7s noemen naast de de X? Of heeft dit meer marketing technisch te maken om niet achter te blijven bij Samsung?

• Phusebox
Ik denk het laatste.

Ik vraag me trouwens af hoe stevig het eigen glas van Apple is. Dow Corning achter het Gorilla Glass is geen kleine jongen dus om even te beweren dat zij het wel beter doen?

• dcell
  • Laatst online: 17:53
Richh schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:48:
[...]

Weten we überhaupt al of er een Samsung-paneel in zit? Dit klinkt als LG; die panelen kunnen al tijden een stuk minder fel dan Samsung-exemplaren (die sowieso vaak een boost-functie hebben).
Volgens de meest recente geruchten is Samsung de enige leverancier die zoveel panelen kan leveren op de manier zoals Apple dat wil, waardoor de prijs ook hoger ligt. Kleine kans dat er momenteel LG panelen inzitten.

https://www.macrumors.com...-monopoly-iphone-8-price/

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Ziet er wel goed uit. Maar de trein van iPhone x ga ik laten passeren. Veel te veel prototype-gevoel bij.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Om nog even de prijs discussie aan te haken; ik denk dat we naar een toekomst gaan waar een telefoons even duur zijn als de huidige high end macbooks (3000+ euro)

Echter zal het tegen die tijd ook een volwaardige laptop vervanger zijn.

• Phusebox
edwinkuipers89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:33:
Om nog even de prijs discussie aan te haken; ik denk dat we naar een toekomst gaan waar een telefoons even duur zijn als de huidige high end macbooks (3000+ euro)

Je klikt je smartphone als touchpad in je laptophuls en je hebt een laptop... dat zou wel eens kunnen. Heb je meteen een OLED touchpad met extra functies.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Phusebox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:37:
[...]

Je klikt je smartphone als touchpad in je laptophuls en je hebt een laptop... dat zou wel eens kunnen. Heb je meteen een OLED touchpad met extra functies.
Ja bijvoorbeeld, hoe het er precies uit gaat zien weet ik niet. Maar dat we daar naar toe gaan lijkt onvermijdelijk.

• matthijst
Nitai schreef op woensdag 13 september 2017 @ 06:38:
Zelf begrijp ik de logica achter de nummering niet echt. In principe is de 8 een 7s, een 4e iteratie van de oorspronkelijke 6 build. Waarom niet gewoon 7s noemen naast de de X? Of heeft dit meer marketing technisch te maken om niet achter te blijven bij Samsung?
10 jaar oud, jubileum-ding.

Grootste twijfel is die face id funtionaliteit. Hoe snel werkt het.
Maar goed, je kan het altijd uitzetten natuurlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 13-09-2017 07:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben absoluut niet onder de indruk de iPhone X. Het ziet eruit als een telefoon met onnodige concessies waarbij de opvolger stukken beter zal zijn.

- Face ID is in het leven geroepen omdat het niet mogelijk was TouchID achter het scherm te plaatsen. Apple is te arrogant om dit dan maar op de achterkant te plaatsen en laten het vervolgens overkomen alsof Face ID de beste uitvinding sinds het wiel is. Zowel op de keynote zelf (zeer pijnlijk moment) en de hands-on ervaringen is te zien dat Face ID (op dit moment) verre van vlekkeloos werkt en waarschijnlijk voor een boel irritatie gaat zorgen
- De lelijke camera die uitsteekt. Onbegrijpelijk dat ze dit niet vlak maken door de behuizing zelf een dikke mm dikker te maken (met betere accu als gevolg). Het zag er goedkoop uit in de uitgelekte neppe behuizingen en ziet er nog steeds goedkoop uit. Alsof ze er simpelweg iets opgeplakt hebben
- Nog steeds behoorlijk bezels. Zeker wanneer je dit vergelijkt met Samsung
- Helderheid van het scherm is stukken minder dan die van de S8 en Note 8
- Als laatste de prijs. Die is simpelweg idioot en helemaal in Europa. Kijkend naar de directe concurrentie (zeker naar Samsung) dan moet je wel erg groot Apple fan zijn wil je het dubbele uitgeven aan de iPhone X

Wel zijn er een aantal pluspunten, waarbij de snelheid van het toestel met afstand het beste blijft. Het is ongekend hoe ver Apple voorloopt op alle concurrenten. Natuurlijk helpt het enorm dat ze de hardware en software perfect op elkaar af kunnen stemmen en ze natuurlijk grotendeels alle hardware zelf ontwikkelen tegenwoordig.

De iPhone 8 was trouwens helemaal beschamend. Dat ze zonder schaamte al vanaf 2014 hetzelfde, inmiddels flink gedateerde, ontwerp gebruiken is ongekend.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:45:
[...]

10 jaar oud, jubileum-ding.

Grootste twijfel is die face id funtionaliteit. Hoe snel werkt het.
Maar goed, je kan het altijd uitzetten natuurlijk :)
Ja en dan terug naar een 4 cijferige pin op een toestel van 1100+ ben daar gekke henkie

Dat is tegen de garagist zeggen hier heb je 28000 euro doe mij maar een auto met alles maar zet het sleutelloos starten maar uit en bouw maar een normaal contactslot in

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
BoomTree schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:13:
Inderdaad jammer, de normale 8 heeft ook al geen hdr ondersteuning. Maar ik denk dat 120hz een te grote aanslag op de batterij zou zijn geweest.

• SpoekGTi
Nieuwevolger schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:00:
[...]

Inderdaad jammer, de normale 8 heeft ook al geen hdr ondersteuning. Maar ik denk dat 120hz een te grote aanslag op de batterij zou zijn geweest.
Denk wel dat dat hele AR gebeuren een flinke aanslag op de batterij is maar goed, de 3DS heeft ook vanaf dag 1 AR en dat heb ik ook buiten de testmkaartjes erbij nooit meer gebruikt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
MazeWing schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:54:
Zowel op de keynote zelf (zeer pijnlijk moment) en de hands-on ervaringen is te zien dat Face ID (op dit moment) verre van vlekkeloos werkt en waarschijnlijk voor een boel irritatie gaat zorgen
Ik ben ook niet overtuigd of Face ID wel een waardige vervanger is van Touch ID, maar dat het gisteren niet werkte is een fout van de presentator. Het leek erop dat deze telefoon een keer opnieuw was opgestart en daarna moet je de eerste keer altijd via je code inloggen. Bij de keren dat hij het later probeerde werkte het allemaal wel, maar het zag er wat mij betreft wat trager, maar ook vooral onhandiger uit om zo je telefoon te unlocken. Deze generatie dus nog maar overslaan en wachten hoe zich dit verder ontwikkelt. M'n iPhone 6 kan nog wel minimaal een jaartje mee!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• SpoekGTi
edwinkuipers89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:33:

Ja maar ook die prijzen zijn idioot bij Apple sorry hoor maar ook op laptop gebied zijn er partijen die meer bang for Buck bieden dan Apple, het enige wat je dan niet hebt is MacOS

• SpoekGTi
PatrickC schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:05:
[...]

Ik ben ook niet overtuigd of Face ID wel een waardige vervanger is van Touch ID, maar dat het gisteren niet werkte is een fout van de presentator. Het leek erop dat deze telefoon een keer opnieuw was opgestart en daarna moet je de eerste keer altijd via je code inloggen. Bij de keren dat hij het later probeerde werkte het allemaal wel, maar het zag er wat mij betreft wat trager, maar ook vooral onhandiger uit om zo je telefoon te unlocken. Deze generatie dus nog maar overslaan en wachten hoe zich dit verder ontwikkelt. M'n iPhone 6 kan nog wel minimaal een jaartje mee!
Laten we eerst maar eens reviews afwachten of FaceID niet met een foto kan unlocken :), maar als ik bijv een fininaciele app met autorisatie zou willen zoals een bank app, zou ik meer een vingerafdruk vertrouwen dan een gezichtsscan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na een nachtje slapen lijk ik er ook uit te zijn: de iPhone 8 is niet mijn ding. En dat komt door een paar in mijn ogen negatieve punten;

- een hap uit het scherm, dat is toch niet prettig als je filmpjes of foto's kijkt?
- de voorkant is zwart, de achterkant wit. Hoe bedenk je dit?
- de chromen rand, liever mat en bovendien zeer krasgevoelig
- de prijs is mij het niet waard: bijna 1200 euro voor iets wat net beter is dan mijn iPhone 7. En dan nog met minder opslag.
- geen TouchID of homebutton

Het zijn maar vier punten waardoor ik zeg: dit zal de eerste zijn die ik oversla na al die jaren.

Daarentegen is de iPhone 8 Plus misschien geen gigantisch verschil, maar de glazen achterkant smoelt wel.

- Het draadloos opladen is een plus.
- De bezels zijn wellicht niet van deze tijd, maar hoe erg is dat?
- De GPU en processor identiek aan iPhone X
- De camera beter dan iPhone 7
- De silver is wit van voor én achter
- De prijs is te behappen als opvolger voor een iPhone 7
- gewoon TouchID en homebutton

Ik moet nog maar zien wat ik doe. Op zich kan een iPhone 7 nog wel even mee. Ongetwijfeld dat die iPhone X gaat verkopen, maar ik verwacht geen stormloop zoals eerder.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Wat me vooral stoort aan de X is de manier waarop je terug moet naar het homescherm. Van onderen swipen is niet prettig met 1 hand. Jammer dat ze niet zoals bij Android een keuze bieden door bijv. soft menu keys te gebruiken waar ik overigens ook niet zo'n fan van ben maar toch

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Als ik terugkijk naar gisteravond, kan ik mij indenken dat:

- De iPhone 8 met z'n wireless charging voor 2016 bedoelt was, maar Apple om de een of andere reden het niet gedraaid kreeg en terug moest vallen op een plan "B".
- De iPhone X alleen voor 2017 bedoelt was, maar tegen een iets lagere prijs en met TouchID

Nu ben ik heel benieuwd of TouchID volgend jaar terugkomt of dat het einde oefening is.

Het is wel duidelijk dat FaceID zwaart leunt of technologie die ze in 2013 kochten via PrimeSense (bekend van de Xbox Kinect) en RealFace in 2017. Er wordt een 3D scan van je gezicht gemaakt.

Volgende stap zwaaien ("gestures") naar je telefoon ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:35
Voor mij geen Iphone 8 of Iphone X, gezien ik nu nog blijer ben met mijn huidige Iphone 7 plus.
-TouchID is voor mij een must
-Ik wil geen glazen achterkant, alu vind ik persoonlijk mooier
-Gebruikte wireless charge nooit op mijn S7e
-Camera is nog goed genoeg voor het komende jaar

I8+ is geen upgrade voor mij, iX te duur.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Enerzijds ben ik onder de indruk van de verschillende chips maar tijdens de presentatie kreeg ik direct argwaan, zoals het vaker is geweest met Apple’s eigen ontwikkelde gpu’s, processoren etc, (in de Mac bijv.) hoe zit het met de warmte ontwikkeling? Ik ben daar echt benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb momenteel een iPhone 6 maar ik zie geen enkele reden om maar ook over te stappen op een nieuw model. Altijd redelijk trouw geweest aan Apple en een overstap naar Android zie ik ook niet gauw gebeuren maar als ik nu een nieuw toestel moet kiezen ga ik er bij Apple voor mijn gevoel op achteruit
shoombak schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:19:
Heb momenteel een iPhone 6 maar ik zie geen enkele reden om maar ook over te stappen op een nieuw model. Altijd redelijk trouw geweest aan Apple en een overstap naar Android zie ik ook niet gauw gebeuren maar als ik nu een nieuw toestel moet kiezen ga ik er bij Apple voor mijn gevoel op achteruit
Oke.

• UltraSub
SpoekGTi schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:06:
[...]

Ja maar ook die prijzen zijn idioot bij Apple sorry hoor maar ook op laptop gebied zijn er partijen die meer bang for Buck bieden dan Apple, het enige wat je dan niet hebt is MacOS
Of geen iOS. Het kan een dealbreaker zijn voor velen.
Ik wil heel graag een S8 proberen. Maar Android privacy, cluttering en nog een hele bunch andere zaken waar ik me aan stoor of niet prettig bij voel. Mijn 6+ van 3 jaar oud voelt "op" en ik wil er niet nog een jaar mee verder dus ik moet iets. Maar de iPhone 8 kan echt niet meer vandaag de dag met dat design en die prijzen. En de X heeft geen touchid. Bedankt hè Apple. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:06:
Precies en laat het daar de meeste Apple gebruikers nou net om gaan.

• Tripwire999
  • Laatst online: 11-09 09:42
iPhone X mooi toestel jammer dat het nog niet lukt met TouchID. Ik had ergens gelezen dat Qualcomm hoopt in 2018 productie te starten voor fingerprint scanners onder glas dus misschien de iPhone X2 ? Prijs is erg hoog, ik als S7 edge gebruiker heb wel interesse in de iPhone X maar niet voor deze prijs helaas

Verwijderd

Wilde eerst van iPhone 7 naar 8 overstappen, maar dan stap je bijna 100% zeker volgend jaar weer over.
Met de iPhone X kan je volgend jaar zeker een upgrade overslaan, heel mooi en compleet toestel.
Ik wacht denk enkele maandjes om te kijken of de prijs iets daalt bij retailers hoe dat ook het geval was bij de iPhone 7

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja, met name omdat je nu, bij het oppakken van je telefoon en met behulp van TouchID al sneller je telefoon unlockt, zonder dat je hoeft te wachten óf al amper op je scherm gekeken hebt.
FaceID gaat tijd kosten itt TouchID

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Ik neem aan dat er nog reviews komen van bijvoorbeeld MKBHD of The Verge voor de preorder. Wat ik wil horen is: "FaceID unexpectedly works really really well". En dan ook echt really really. Dan zit er een kansje in dat ik het doe.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De iPhone X-2 zal ongetwijfeld TouchID achter het scherm hebben.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

UltraSub schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:29:
Ik neem aan dat er nog reviews komen van bijvoorbeeld MKBHD of The Verge voor de preorder. Wat ik wil horen is: "FaceID unexpectedly works really really well". En dan ook echt really really. Dan zit er een kansje in dat ik het doe.
De afgelopen jaren waren de reviews in de week van release. Na de pre-order daardoor.

• Rivanov
UltraSub schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:29:
Die reviews komen zeker.
Ik zit enkel nog te twijfelen over SpaceGrey of Silver :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• matthijst
UltraSub schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:24:
Maar de iPhone 8 kan echt niet meer vandaag de dag met dat design en die prijzen. En de X heeft geen touchid. Bedankt hè Apple. :|
Idd hey :D
Dacht 's kijken wat een 128GB kost. Maar die hebben ze niet meer.
979 voor 256 8)7

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Als een echte nerd best lang uitgekeken naar de presentatie van alles wat we eigenlijk al wisten.

Heb momenteel een iphone 6 (al 3 jaar) en die wil ik graag updaten alleen de prijs voor de X is bizar, hoe durf je bijna het dubbele te vragen t.o.v. je concurrent!?

En dan de Iphone 8, qua looks exact hetzelfde als mijn huidige 6 maar onder de motorkap natuurlijk wel een prachtig ding.

Dus ja, geen idee nog.. keuzes keuzes :)

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Donstil schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:25:
[...]

Precies en laat het daar de meeste Apple gebruikers nou net om gaan.
Dan ros je er een ander Linux os op man man man, ook met macOS is Apple allang niet meer heer en meester qua gebruikersvriendelijkheid, zat Linux distros die het kunnen benaderen

• SpoekGTi
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:40:
[...]

Idd hey :D
Dacht 's kijken wat een 128GB kost. Maar die hebben ze niet meer.
979 voor 256 8)7
Dan moet een jaar oud model nemen de 7 :)

• matthijst
SpoekGTi schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:42:
[...]

Dan moet een jaar oud model nemen de 7 :)
Die heb ik :)

• SpoekGTi
Dan hou je het zo ff :) denk namelijk niet dat de 8 of X way much sneller is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 11-09 09:42
Jammer dat er geen jubileum editie komt van de iPhone SE de iPhone SEX :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:25
Vermoeiend hoor, dat geklaag over de prijs. :O

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat de iphone x kwa verkopen prima gaat uitpakken. Eerst was de iphone ook bedoeld voor rijke mensen, maar het is z'n groot succes geworden dat mensen die er geen kunnen betalen hem ook halen. Nu heeft apple een model waar de rijke mensen op deze aarde zich mee kunnen onderscheiden.

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Peabz21 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:53:
Vermoeiend hoor, dat geklaag over de prijs. :O
Lijkt me toch normaal als je zoveel meer vraagt dan al de rest?
HertogJack schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:40:
Als een echte nerd best lang uitgekeken naar de presentatie van alles wat we eigenlijk al wisten.

Heb momenteel een iphone 6 (al 3 jaar) en die wil ik graag updaten alleen de prijs voor de X is bizar, hoe durf je bijna het dubbele te vragen t.o.v. je concurrent!?
Tja zolang mensen het willen betalen ...

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:54:
[...]

Nou ja Apple is niet de enige. De Samsung Note 8 kost ook al 1000 euro.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Apple heeft trouwens ook weer een leuke euro-dollar koers. De huidige koers is ruim $1,19 voor €1

Zonder BTW zou de iPhone X €834 zijn. Met 21% BTW €1009
Schijnbaar hanteert Apple nog de koers van ruim een jaar geleden...

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:54

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Nick25
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:33:
[...]

Die reviews komen zeker.
Ik zit enkel nog te twijfelen over SpaceGrey of Silver :+
Spacegrey O+

• Nick25
Erik1805 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:56:
[...]

En daar hoorde je niks over wat ook al bekend was :z apple doet er 100 euro boven op en iedereen verklaart je voor gek..

i dont care >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:25
k995 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:54:
[...]

Dan neem je dat voor kennisgeving aan en kijk je verder bij de andere opties. Prima, maar dit hele topic en de keynote topic wordt er al mee vervuild.

In alle categorie consumentengoederen heb je bedrijven die producten maken die veel duurden zijn dan soortgelijke producten van concurrenten (auto's, horloge's, kleding, interieur, etc.). Vind je het te duur, ben je de doelgroep niet. Klaar.

• dcell
  • Laatst online: 17:53
MazeWing schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:58:
Apple heeft trouwens ook weer een leuke euro-dollar koers. De huidige koers is ruim $1,19 voor €1

Anticiperen op de terugval de euro O-) hoeven ze niet telkens de prijzen aan te passen. 8)7

Zonder gekheid, ik vind de prijzen ook bizar. In het verleden was ik altijd nog te porren om een premium prijs te betalen voor een iPhone maar nu is voor mij de grens overschreden. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk en genoeg mensen die het wel willen betalen.

Eens even kijken of ik in november in Hong Kong nog een exemplaar kan scoren. Daar is de X (met de huidige wisselkoers) vanaf een euro of 920 en anders wordt het nog een jaartje de 7 Plus gebruiken :)

• Rivanov
MazeWing schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:58:

Je vergeet even te vermelden dat de prijzen in Amerika altijd exclusief Sales Tax is. Dus ook voor de Amerikanen valt de iPhone altijd duurder uit, aangezien er per staat nog een specifieke Sales Tax bovenop komt. Dus in Nederland is dat de BTW en invoerrechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Peabz21 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
[...]

Dan neem je dat voor kennisgeving aan en kijk je verder bij de andere opties. Prima, maar dit hele topic en de keynote topic wordt er al mee vervuild.

In alle categorie consumentengoederen heb je bedrijven die producten maken die veel duurden zijn dan soortgelijke producten van concurrenten (auto's, horloge's, kleding, interieur, etc.). Vind je het te duur, ben je de doelgroep niet. Klaar.
En mensen maken overal de afweging van is iets de prijs/kwaliteit/prestaties/looks waard .

De prijs is plots taboe als het om apple gaat?
Erik1805 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:56:
[...]

Idd alhoewel ze daar nog het excuus hebben dat dat wel een heel grote smartphone is .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
Peabz21 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:02:
[...]

De prijs bepaalt toch voor een groot deel of iemand iets al dan niet koopt en of het 't waard is?
Wat een gedram over dat gedram over de prijs 8)7
De X ís gewoon duur, net als de 8, helemaal als je een 256GB versie wilt hebben, omdat Apple de 128 eruit heeft gegooid. Dan kunnen er een paar Tweakers zijn die blind alles betalen en/of "goed praten" wat Apple aan prijzen verzint, maar dat maakt de prijs nog niet "normaler".

Dát mensen het in het keynote topic over de prijs hebben geeft al aan dat die schijnbaar gevoelig hoog ligt. Da's geen bashen, da's realistisch naar een prijs kijken. Zoals iemand in het keynotetopic zei: 't is meer dan een half modaal maandsalaris :)
Soms lijkt het erop dat sommige tweakers in een bubble leven en nooit 'normale' mensen spreken :+

Gaat de X goed verkopen, vast wel. Buiten Europa is de prijs al wat schappelijker en voor elke klager heeft Apple ongetwijfeld een andere koper klaar staan (1 miljard Chinezen, keus genoeg)....

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 13-09-2017 09:16 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:09:
[...]

De prijs bepaalt toch voor een groot deel of iemand iets al dan niet koopt en of het 't waard is?
Wat een gedram over dat gedram over de prijs 8)7
De X ís gewoon duur, net als de 8, helemaal als je een 256GB versie wilt hebben, omdat Apple de 128 eruit heeft gegooid. Dan kunnen er een paar Tweakers zijn die blind alles betalen en/of "goed praten" wat Apple aan prijzen verzint, maar dat maakt de prijs nog niet "normaler".

Dát mensen het in het keynote topic over de prijs hebben geeft al aan dat die schijnbaar gevoelig hoog ligt. Da's geen bashen, da's realistisch naar een prijs kijken. Zoals iemand in het keynotetopic zei: 't is meer dan een half modaal maandsalaris :)

Gaat de X goed verkopen, vast wel. Buiten Europa is de prijs al wat schappelijker en voor elke klager heeft Apple ongetwijfeld een andere koper klaar staan (1 miljard Chinezen, keus genoeg)....
Apple is altijd relatief duur geweest qua aanschafprijs bij hun andere producten.
Qua computers/gadgets is het een beetje een mercedes-benz. Je kan prima met een Kia van a naar b maar een mercedes is meer premium voor ook een premium prijs.

Dus of dat zo erg is, je hoeft hem niet te kopen natuurlijk. Zat alternatieven voor het ding, incluis de nieuwe iPhone 8.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.