ik kijk vooral uit naar de bijna onmogelijke pre order van deze iPhone X op 27 oktober, dus met name de organisatie/logistiek/productie eromheen.
Alle landen over de
hele wereld kunnen nu voor het eerst deze iPhone X
tegelijk gaan pre orderen (ipv waves met vorige nieuwe iPhone launches)
Ik heb geen flauw idee hoeveel klanten dat in 1 keer gaan worden in de praktijk, maar denk dat je het dan hebt over pak 'm beet 10-15 miljoen (volgens mij worden het er echt véél meer) mensen over de hele wereld, die allemaal op exact hetzelfde tijdstip óf de website van Apple op willen óf gebruik maken van de Apple Store App om hun pre order te plaatsen.
Tevens heeft KGI Securities analist Ming Chi Kuo (die kerel heeft echt een bizar goed track record wat betreft Apple launches en producten) zo'n beetje alle voorspellingen rondom deze launch bij het rechte eind gehad, nu blijkt na gisteravond.
Hij heeft het eerder deze week ook gehad over de huidige productie van de iPhone X, die zou momenteel op (ongeveer) 10.000 units per dag staan.
Ook al zou Apple dit gaan verdubbelen op (zeer) korte termijn, ik vermoed dat miljoenen mensen tijdens de pre order, 27 oktober, behoorlijke back orders (10+ weken) te zien krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over de beschikbaarheid van een iPhone X via alle wereldwijde mobiele providers, de kans dat je een ton wint met de Staatsloterij lijkt mij (veel) groter, dan het een beetje op redelijke termijn (binnen 6 a 8 weken) een iPhone X kunnen bemachtigen.
serieuze vraag...
Kan een app of website dit soort verkeer ( zeer voorzichtige inschatting van 10-15 miljoen bezoekers) op 1 tijdstip wel aan?
[
Voor 46% gewijzigd door
_Bailey_ op 13-09-2017 06:06
]