My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Plus je bent eigenlijk 2 a 300 euro kwijt als je hem weer doorverkoopt 2de hands ieder jaar. Dus ook 1 euro per dagDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:06:
[...]
Ik een jaar en koop altijd los. €3,- per dag is eigenlijk ook geen geld
[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 06-09-2017 14:11 ]
Er komt juist wel een 64 GB variant, althans dat is het nieuws van gisteren, 64/256.Geert1976 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:54:
mijn nieuwe voorspelling voor de oled iPhone 8
Er komt géén 64Gb variant.
Er zullen 2 varianten komen;
128 Gb (base model dus): € 1099
256 Gb: € 1199.
Met 64 GB zijn ze ook mooi gelijk met de rest van de markt dus dan vinden ze 128 GB vast niet nodig.
256 is dan de upgrade waar ze zoals nu met de 7+ Net meer geld voor vragen dan € 100,-
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 06-09-2017 14:26 ]
Haha zo wordt het steeds interessanteralwaysleft schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:09:
[...]
Plus je bent eigenlijk 2 a 300 euro kwijt als je hem weer doorverkoopt 2de hands ieder jaar. Dus ook 1 euro per dag
128 GB is ideaal en daarmee zou niemand meer voor de 256 GB gaan. 64 GB is voor veel net te weinig en dus kiezen ze voor de 256 GB. 128 is de sweet spot en daar kan een zeer grote groep mee volstaan, incl. mezelf. 64 is gewoon net te weinig voor een telefoon die 2-3 jaren mee moet, dus verkoopt de 256 vele malen beter.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit mis heb, maar we gaan het zien, nog zes dagen...
TIP!Grin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:15:
Trust me on this: 64 GB en 256 GB voor de nieuwe OLED iPhone.
128 GB is ideaal en daarmee zou niemand meer voor de 256 GB gaan. 64 GB is voor veel net te weinig en dus kiezen ze voor de 256 GB. 128 is de sweet spot en daar kan een zeer grote groep mee volstaan, incl. mezelf. 64 is gewoon net te weinig voor een telefoon die 2-3 jaren mee moet, dus verkoopt de 256 vele malen beter.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit mis heb, maar we gaan het zien, nog zes dagen...
Check even naar de line-up van de nieuwe 10.5'' iPad Pro.
Das deze geheugen line-up: 64-256 en 512.
Misschien komt dat ook wel in de 8(edition)?
512 is overkill in mijn opzicht.
Power to the beat.
Dan doe je ook wel iets verkeerd hoor als je 512 GB vol krijgt op een smartphone.Grin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:24:
Wel of geen 512 GB optie is inderdaad ook nog een vraag... Maar die vind ik persoonlijk iets minder interessant. Het gaat mij om de eerste twee storage-tiers, de hoogste storage-tier heb ik nog nooit nodig gehad in een iPhone.
Dat gaat snel met 4k op 60 fpsDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:00:
[...]
Dan doe je ook wel iets verkeerd hoor als je 512 GB vol krijgt op een smartphone.
Power to the beat.
Als dat ondersteund gaat worden dan he.
Hoe groot is 4k 30 fps nu eigenlijk?
Verwijderd
Rond de 375 MB per minDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:20:
[...]
Valt op de iPhone nog wel mee, die heeft een bitrate van rond de 50 mb/s, voor een minuut video neemt het dus een kleine 3gb in beslag. Op 60 fps zou dat 100 mb/s zijn en dus 6gb per minuut. Dat is allemaal gewoon prima voor waar de video's het meeste voor worden gebruikt, op Youtube zetten. Die compressen het tot max. 45 mb/s bij 30 fps en 65 bij 60 fp/sDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:20:
[...]
Ter vergelijking, een filmcamera als een Sony FS7 gebruikt op 4k/30fps ongeveer 300 mb/s en met 60 fps 600 mb/s.
Dit bitrate is in megabit (Mb) hè. Niet in megabyte (MB).LTVDKTW schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:35:
[...]
Valt op de iPhone nog wel mee, die heeft een bitrate van rond de 50 mb/s, voor een minuut video neemt het dus een kleine 3gb in beslag. Op 60 fps zou dat 100 mb/s zijn en dus 6gb per minuut. Dat is allemaal gewoon prima voor waar de video's het meeste voor worden gebruikt, op Youtube zetten. Die compressen het tot max. 45 mb/s bij 30 fps en 65 bij 60 fp/s
Ter vergelijking, een filmcamera als een Sony FS7 gebruikt op 4k/30fps ongeveer 300 mb/s en met 60 fps 600 mb/s.
Dus dan kom je grofweg op wat @Verwijderd zegt en dus een achtste van wat jij denkt
Edit: Ruim 22 uur op een 512 GB iPhone trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-09-2017 18:46 ]
Verrek ja, ik ben eigenlijk niet technisch genoeg om een tweaker te zijnDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:43:
[...]
Dit bitrate is in megabit (Mb) hè. Niet in megabyte MB.
Dus dan kom je grofweg op wat @Verwijderd zegt en dus een achtste van wat jij denkt.
Edit: Ruim 22 uur op een 512 GB iPhone trouwens.

Maar heb je vandaag wel iets geleerd. Dat is ook wat waardLTVDKTW schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:46:
Verrek ja, ik ben eigenlijk niet technisch genoeg om een tweaker te zijn
Nou eigenlijk had ik dit gewoon moeten weten, ik werk er al jaren dagelijks mee namelijkDonstil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:47:
[...]
Maar heb je vandaag wel iets geleerd. Dat is ook wat waard
Power to the beat.
Veelal schelen de gevraagde prijzen maar €100/150 tov een splinternieuwe in de goedkopere/goedkoopste webshop.
Vorig jaar lag dat verschil aanzienelijk hoger rondom de Keynote van de
nieuwe iPhone, 2e hands 6S/ 6S Plus <---> nieuw 6S/ 6S Plus
Denk dat je dan voor 100/150 beter gewoon een nieuwe 7 / 7 Plus kan kopen en al helemaal na volgende week denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-09-2017 07:59 ]
Ook slim, mensen proberen nu nog even het laatste beetje extra eruit te persen.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:58:
valt mij overigens wel op in V&A hier op Tweakers, wat men zoal vraagt voor een 2e handse iPhone 7 / 7 Plus.
Veelal schelen de gevraagde prijzen maar €100/150 tov een splinternieuwe in de goedkopere/goedkoopste webshop.
Denk dat je dan voor 100/150 beter gewoon een nieuwe 7 / 7 Plus kan kopen en al helemaal na volgende week denk ik
Zullen genoeg mensen zijn die hem gewoon verkopen voor €150,- minder.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Op MP zie je soms biedingen van 350,- voor een iPhone 7..Mijn 4 maand oude en op geen enkel krasje te betrappen iPhone 7 32GB gaat niet voor minder dan 500,- weg straks hoor! Ding is gewoon nieuw! Verkoop hem ook pas na aanschaf van de 8/X..Dus heb er geen haast mee..Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:58:
valt mij overigens wel op in V&A hier op Tweakers, wat men zoal vraagt voor een 2e handse iPhone 7 / 7 Plus.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Mijn 7 128GB is van juli dit jaar, en gaat weg voor 600pdavie2311 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:25:
[...]
Op MP zie je soms biedingen van 350,- voor een iPhone 7..Mijn 4 maand oude en op geen enkel krasje te betrappen iPhone 7 32GB gaat niet voor minder dan 500,- weg straks hoor! Ding is gewoon nieuw! Verkoop hem ook pas na aanschaf van de 8/X..Dus heb er geen haast mee..
Deze is ook nog in orde.
De leeftijd van het toestel en de prijs wat de 7 zakt straks na de aankondiging zal de 2de hands prijs gaan bepalen.
denk eerder de fysieke gesteldheid van het toestel dan echt de leeftijd.ErwinJ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:42:
[...]
De leeftijd van het toestel en de prijs wat de 7 zakt straks na de aankondiging zal de 2de hands prijs gaan bepalen.
Dat betekend niet dat ze hun iPhone 7 ook daadwerkelijk verkocht krijgen hè. De iPhone 7 128GB kost nieuw nu ongeveer 750 euro (volgens de Pricewatch). Dus als je dan 2/3 van de nieuwprijs kan krijgen met een toestel van minimaal een jaar oud heb je een mooie deal. Kom je uit op 450 euro.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:58:
< dit stukje webruimte is te huur >
dat begrijp ik nog wel ja.aex351 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:41:
[...]
Dat betekend niet dat ze hun iPhone 7 ook daadwerkelijk verkocht krijgen hè. De iPhone 7 128GB kost nieuw nu ongeveer 750 euro (volgens de Pricewatch). Dus als je dan 2/3 van de nieuwprijs kan krijgen met een toestel van minimaal een jaar oud heb je een mooie deal. Kom je uit op 450 euro.
En by the way, een 128Gb iPhone 7 kun je echt wel voor meer dan jouw aangegeven €450 verkopen (mits alles in orde). Je kan zelfs voor een 32Gb nog prima €500 krijgen momenteel.
Eens! Anders hou ik hem zelf als back-up! In 4 maand tijd ga ik niet meer dan 350,- afschrijven. Toestellen gelijk vanaf release, dus een jaar oud, zouden iets minder waard kunnen zijn.Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:27:
[...]
dat begrijp ik nog wel ja.
En by the way, een 128Gb iPhone 7 kun je echt wel voor meer dan jouw aangegeven €450 verkopen (mits alles in orde). Je kan zelfs voor een 32Gb nog prima €500 krijgen momenteel.
Is een nette prijs, de mijne eveneens van juli dit jaar maar dan een 7 Plus 128gb gaat ook niet voor minder dan 700 euro weg. Heb afgelopen april een nieuwe 7 32gb met bon gekocht voor slechts 525 euro bij mij in de woonplaats, was wel een beetje geluk hebben maar toen was ik ook al met meerdere verkopers in gesprek die er nieuw 550 voor vroegen. Als ik nu kijk op MP dan zie ik ze idd voor meer geld er op staan dan een klein half jaartje geleden.ErwinJ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:42:
[...]
Mijn 7 128GB is van juli dit jaar, en gaat weg voor 600incl. een peel hoesje.
Deze is ook nog in orde.
[ Voor 12% gewijzigd door Jaymone op 08-09-2017 10:14 ]
Het is weer September 2025 :)
Dan kom je snel te weten wat ze ongeveer gaan.
Ik heb net voor mijn vrouw een refurbished iPhone 6 met 64 GB gescoord met volle garantie aan 339€.
De telefoon is er ondertussen, en voor zover ik kan beoordelen is het eigenlijk een nieuwe, maar niet in een originele Apple doos. Wel gekocht bij een officiele Apple reseller in B overigens.
Ik verwacht overigens dat de prijzen van de 7 gaan zakken bij de nieuwe launch, en als je dan een nieuwe 7plus 128 kan kopen voor pakweg 700€, dan betwijfel ik of je 660€ gaat krijgen voor een toestel dat gebruikt is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Heel vaak kon je de vrijdag na de presentatie reserveren.Tom schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:54:
Hoe zat het voorgaande jaren met de presentatie en de verkoop of reservering. Kun je gelijk na de presentatie al online kopen met levering later? Of beter wachten tot ie in de winkel ligt en het reserveersysteem in de gaten houden?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
[ Voor 12% gewijzigd door Tom op 08-09-2017 13:45 ]
Het snelste ??Tom schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:44:
En wat is het snelste? Gelijk online bestellen of paar dagen later zodra het mogelijk is reserveren (al heb je dan geen garantie, maar bij bestellen is het ook maar afwachten)?
Ik denk ff overvliegen naar de US daar kopen en terug

Kort half-indrukken: naar homescreen
Lang half-indrukken: activeer Siri
Volledig indrukken: lock device
Lang volledig indrukken: power down.
Met de mogelijkheid om deze in de camera app te gebruiken voor focus en het maken van foto's.
Sounds possible?
Reserveren en dan ophalen in een winkel is niet altijd gelijk beschikbaar. 09:01 bestellen en dan hopen dat je in de eerste batch zit is daardoor het veiligst.Tom schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:44:
En wat is het snelste? Gelijk online bestellen of paar dagen later zodra het mogelijk is reserveren (al heb je dan geen garantie, maar bij bestellen is het ook maar afwachten)?
Als reserveren dan later toch kan dan is annuleren kosteloos.
Maar daar hebben we dit topic dan weer voor : [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 16:56 ]
Presentatie op dinsdag. Pre-order op vrijdag om 9:01.Tom schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:54:
Hoe zat het voorgaande jaren met de presentatie en de verkoop of reservering. Kun je gelijk na de presentatie al online kopen met levering later? Of beter wachten tot ie in de winkel ligt en het reserveersysteem in de gaten houden?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
mits we in de 1ste wave landen zitten, wat ik zeer betwijfel.Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:02:
[...]
Presentatie op dinsdag. Pre-order op vrijdag om 9:01.
Denk dat wij ergens 29 september aan de beurt zijn met pre order, met 6 oktober als 1ste mogelijke levering
Zou voor mij persoonlijk niet heel verkeerd uitkomen, aangezien ik volgende week vrijdag om 9:00 een training moet geven.Geert1976 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:05:
[...]
mits we in de 1ste wave landen zitten, wat ik zeer betwijfel.
Denk dat wij ergens 29 september aan de beurt zijn met pre order, met 6 oktober als 1ste mogelijke levering
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En screenshot dan?marc3llos schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:44:
Ik verwacht een camera-shutter knop als powerbutton, met de volgende eigenschappen:
Met de mogelijkheid om deze in de camera app te gebruiken voor focus en het maken van foto's.
Sounds possible?
Power to the beat.
Ik heb eigenlijk 22 sept geen tijd om naar Duitsland te gaan a(Maar ik ga wel indien nodig) dus ik hoop wel op een Nederlandse release.Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:07:
[...]
Zou voor mij persoonlijk niet heel verkeerd uitkomen, aangezien ik volgende week vrijdag om 9:00 een training moet geven.
Zou mij eigenlijk wel wat vreemd zijn als ze de first wave nu weer beperkter wordt dan afgelopen release. Ik geloof daar eigenlijk niets van (geruchten spreken dat ook tegen).
Dat klinkt mij een beetje te "ingewikkeld" om echt iets voor Apple te zijn eigenlijk.marc3llos schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:44:
Ik verwacht een camera-shutter knop als powerbutton, met de volgende eigenschappen:
Sounds possible?
Power + volume down?
[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 08-09-2017 20:29 ]
https://twitter.com/UnboxTherapy/status/906143594800594945
Add me op Stadia: Gloogle
Idd. Bijna alles ligt op tafel.Jaymone schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:42:
Er is inmiddels heel veel gelekt over de iphone 8, watch3, ios11 etc zie 9to5mac
https://9to5mac.com/2017/...-gm-d22-iphone-8-details/
Vind het ergens geen reet aan, dat alles tegenwoordig zo snel op straat ligt. De spanning is er echt een beetje af op deze manier..Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:40:
[...]
Idd. Bijna alles ligt op tafel.
https://9to5mac.com/2017/...-gm-d22-iphone-8-details/
Tja, is dit keer ook een beetje Apple's eigen schuld. Als ze de HomePod firmware en nu iOS 11 Gold Master niet online gezet hadden dan was er een hoop nog niet zeker.ddZ schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:09:
[...]
Vind het ergens geen reet aan, dat alles tegenwoordig zo snel op straat ligt. De spanning is er echt een beetje af op deze manier..
Klopt! Ongekend & onbegrijpelijk eigenlijk, helemaal als je terugdenkt aan vroeger... bijvoorbeeld hoe furieus Jobs was, toen het design vd iPhone 4 uitgelekt...MelvinW schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:20:
[...]
Tja, is dit keer ook een beetje Apple's eigen schuld. Als ze de HomePod firmware en nu iOS 11 Gold Master niet online gezet hadden dan was er een hoop nog niet zeker.
Ze kunnen wel met iets verrassends komen maar dat betekent dat je het niet de week er op kan bestellen en nog een week later in huis hebt.ddZ schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:09:
[...]
Vind het ergens geen reet aan, dat alles tegenwoordig zo snel op straat ligt. De spanning is er echt een beetje af op deze manier..
De nieuwe iMac pro en HomePod die ze een tijd geleden lieten zien vond ik wel verassend , maar zijn beide nog niet leverbaar.
Verwijderd
Maar hoop wel dat touch-id op de X/Pro uitvoering meegeleverd wordt, dus dat die rumor niet klopt 😀
https://9to5mac.com/2017/...-and-iphone-x-on-tuesday/
iPhone XJaymone schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:20:
Line up wordt: iPhone 8, iPhone 8 Plus en iPhone X
Hoe ga ik dat uitspreken dan?
iPhone iks
iPhone ten / tien (ivm 10 jarig bestaan iPhone)
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 19:58 ]
Daar zijn ze nooit simlockvrij op release.ErwinJ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:16:
[...]
Het snelste ??
Ik denk ff overvliegen naar de US daar kopen en terug
Haters everywhere but I don’t really care
Denk dat ze dan zullen zeggen, dit is de iPhone 10, of 10e iPhone. Met wat uitleg over waarom die X er nou staat. Maar denk dat men op straat het gewoon de iPhone X gaat noemen. Waarbij ze dan vast de X een betekening geven van, extreem of iets dergelijks. Net als dat men bij de S ook van alles heeft bij verzonnen. Zoals speed etc.Geert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:54:
[...]
iPhone X
iPhone iks
iPhone ten / tien
[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 09-09-2017 20:03 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat iPhone X moet ik nog maar zien hoor. Dat lijkt mij nou typisch een Placeholder om de daadwerkelijke naam niet te lekken naar providers. ICulture is dan dom genoeg om dat over te nemen.aex351 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:02:
[...]
Denk dat ze dan zullen zeggen, dit is de iPhone 10, of 10e iPhone. Met wat uitleg over waarom die X er nou staat. Maar denk dat men op straat het gewoon de iPhone X gaat noemen. Waarbij ze dan vast de X een betekening geven van, extreem of iets dergelijks. Net als dat men bij de S ook van alles heeft bij verzonnen. Zoals speed etc.
Het is niet voor niets dat alle grote Apple sites met daadwerkelijke inside information het niet overnemen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Klinkt ook nog wel een beetje "To good to be True". Geen enkele andere smartphone doet dit nog toch?WhatsappHack schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:23:
4K op 60FPS filmen klinkt wel behoorlijk aantrekkelijk voor in een smartphone.
Ik had wel eens begrepen dat is nog behoorlijk lastig is. Ik heb nu even geen zin het op te zoeken maar GoPro's doen het ook nog niet dacht ik.
Met alle leaks rond de X ben ik toch benieuwd of ze ons nog kunnen verrassen met de 7S/8.Jaymone schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:20:
Line up wordt: iPhone 8, iPhone 8 Plus en iPhone X
Half 2016 heeft bijvoorbeeld OmniVision een 12MP module aangekondigd die het kan. Lijn der verwachting was geen smartphones die het kunnen voor 2018, maar wie weet... Het zou wel behoorlijk vet zijn.Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:16:
[...]
Klinkt ook nog wel een beetje "To good to be True". Geen enkele andere smartphone doet dit nog toch?
Ik had wel eens begrepen dat is nog behoorlijk lastig is. Ik heb nu even geen zin het op te zoeken maar GoPro's doen het ook nog niet dacht ik.
De Yi 4K+ (is sub van Xiamo geloof ik) kan het, maar geen enkele GoPro nog idd voor zover mij bekend is.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waarschijnlijk met de prijs (hier in Europa). 😀Crazyanz schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:25:
[...]
Met alle leaks rond de X ben ik toch benieuwd of ze ons nog kunnen verrassen met de 7S/8.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Na aanschaf 7 plus 256 GB vorig jaar, gelijk een nieuwe spaarpot gestart met einddoel €1350,00, en daar blijft waarschijnlijk met de iPhone 8 Edition (X/Pro) 512 GB niet zoveel van overJumpman schreef op zondag 10 september 2017 @ 03:42:
[...]
Waarschijnlijk met de prijs (hier in Europa). 😀
Niet bedoeld als betutteling ofzo, maar waar vul je in vredesnaam die 512GB mee? Ik heb vorig jaar een iPhone 7 gekocht met 128GB en die krijg ik niet eens halfvol. Ik heb een stapeltje apps, 15GB aan muziek op het toestel, ongeveer 5GB aan foto/video wat er permanent op staat en dan nog was ebooks/comics/kranten. Op vakantie komt hij wat voller te staan omdat ik dan wat meer filmpjes maak, maar die 128GB haal ik bij lange na niet.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:53:
[...]
Na aanschaf 7 plus 256 GB vorig jaar, gelijk een nieuwe spaarpot gestart met einddoel €1350,00, en daar blijft waarschijnlijk met de iPhone 8 Edition (X/Pro) 512 GB niet zoveel van over
Dus ik vraag me af wat mensen voor use cases hebben om een telefoon met zoveel opslagruimte te kopen. Of is het meer vanwege de veiligheid, dat je in ieder geval niet te weinig ruimte wilt hebben?
22 uur aan 4k video en hij is al volPhilipsFan schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:29:
[...]
Niet bedoeld als betutteling ofzo, maar waar vul je in vredesnaam die 512GB mee? Ik heb vorig jaar een iPhone 7 gekocht met 128GB en die krijg ik niet eens halfvol. Ik heb een stapeltje apps, 15GB aan muziek op het toestel, ongeveer 5GB aan foto/video wat er permanent op staat en dan nog was ebooks/comics/kranten. Op vakantie komt hij wat voller te staan omdat ik dan wat meer filmpjes maak, maar die 128GB haal ik bij lange na niet.
Dus ik vraag me af wat mensen voor use cases hebben om een telefoon met zoveel opslagruimte te kopen. Of is het meer vanwege de veiligheid, dat je in ieder geval niet te weinig ruimte wilt hebben?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
zoals ik al in het andere topic aangaf, ik schat de kans dat wij in de 1ste wave landen zitten voor de oled iPhone zeer klein in.Phusebox schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:18:
Met de geruchten over beperkte capaciteit voor de iPhone X lijkt me de kans aanwezig dat Nederland niet bij de eerste lichting zit. Of hoe schatten jullie dat in?
De iPhone 8 en 8 Plus zullen ongetwijfeld al komende vrijdag starten met pre order, ook voor ons in Nederland.
Ik denk 22 of 29 sept start pre order oled iPhone voor ons in Nederland.
Überhaupt maar de vraag of de OLED versie a.s. vrijdag te pre-orderen is, voor welk land dan ook. Kans aanwezig dat dit sowieso pas vanaf oktober ofzo kan.
[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 10-09-2017 19:34 ]
Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:35:
[...]
Dat iPhone X moet ik nog maar zien hoor. Dat lijkt mij nou typisch een Placeholder om de daadwerkelijke naam niet te lekken naar providers. ICulture is dan dom genoeg om dat over te nemen.
Het is niet voor niets dat alle grote Apple sites met daadwerkelijke inside information het niet overnemen.
Tenzij dat ook nog niet de final iOS 11 is, maar vind ‘t wel een mooie naam.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 10-09-2017 19:38 ]
Ik vind het maar een vreemde benaming nog steeds.matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:34:
[...]
![]()
Tenzij dat ook nog niet de final iOS 11 is, maar vind ‘t wel een mooie naam.
[afbeelding]
Komen ze met de nummering in die toekomst in de knoop enz.
Het is idd een stuk zekerder inmiddels helaas.
Nou niet helemaal natuurlijk want 3G stond niet voor de derde generatie maar voor de techniek die (eindelijk) ondersteund werd.matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:48:
Ach ja, de iPhone 3g was de iPhone 2, dus daar ging het al fout.
[ Voor 73% gewijzigd door Donstil op 10-09-2017 19:49 ]
Weet ik, maar ze telden er vrolijk op verderDonstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:48:
Ja of iPhone XX en dan hebben we in 2019 de iPhone XXX
[...]
Nou niet helemaal natuurlijk want 3G stond niet voor de derde generatie maar voor de techniek die (eindelijk) ondersteund werd.
Ze moeten die nummering gewoon loslaten.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 10-09-2017 19:54 ]
Ja dat was vreemd want de 4'e was weer daadwerkelijk nummer vier.matthijst schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:52:
[...]
Weet ik, maar ze telden er vrolijk op verder
Er gaan ook al jaren geruchten over het feit dat de nummering eraf gaat. Vreemd dat ze dat nooit hebben doorgezet. Die nummering wordt een beetje knullig zo.
Dat hebben ze wel geprobeerd bij de iPad 3 en 4. Maar toen kwam iedereen in de war. Ook de nieuwste iPad heeft gewoon 'iPad'. Ik vind het verwarrend, doe dan maar gewoon een nummertje. Of een jaartal zoals met auto's gebruikelijk is.Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:55:
[...]
Ja dat was vreemd want de 4'e was weer daadwerkelijk nummer vier.
Er gaan ook al jaren geruchten over het feit dat de nummering eraf gaat. Vreemd dat ze dat nooit hebben doorgezet. Die nummering wordt een beetje knullig zo.
Toch wel apart altijd om namen op de schop te doen. Uiteindelijk zal, indien je in de tientallen komt, toch een andere stap moeten gaan maken. (Bijvoorbeeld The iPhone 12 (twelve) bekt ook niet echt lekker ..)
Volgens coderegels uit iOS11 GM schijnt de A11 SOC zes cores te krijgen; vier Mistral core's voor het zware werk en twee Monsson core's voor idle/lichte taken. Wanneer dat zo is, dan kan dat wel eens een 'Holy Shit' SOC worden; de concurrentie kan de borst natmaken. Volgens mij is de A10 van vorige jaar nog steeds een van de snelste/efficiëntste SOC's voor een smartphone. Een A11 met een 4+2 opstelling - A10 is 2+2 - zou een behoorlijke voorsprong kunnen pakken op SOC's van de concurrenten (Qualcomm etc.). Maar veel hangt uiteraard af van de echte specs - clock, throttle, etc. Het lijkt in ieder geval veelbelovend.
Edit: 2 big cores, 4 little cores. Ook 4K @ 60 FPS + 1080P @ 240 FPS lijkt 't te gaan halen; zit ook in iOS11 GM voor alle D2 modellen - dus ook de 'gewone' iPhone 8 krijgt deze features.
Ik voel een beetje een '64-bit déjà vu' aankomen; toentertijd, launch van iPhone 5S, waren er ook een aantal (alle?) concurrenten/fabrikanten verrast door de snelle overstap van Apple naar 64-bit. Wanneer ik de geruchten tot zover doorlees dan bekruipt me wederom dat gevoel. Maar dit keer niet voor één specifieke feature (64-bit) maar voor het totaalpakket: FaceID, 4K 60FPS, A11 (2+4), nieuw design/OLED en wireless charging. Apple zit absoluut achterin het peloton (laatste?) met veel van deze features maar wanneer ze dit des Apple's implementeren - i.e. werkt makkelijk en nagenoeg perfect voor iedere eindgebruiker - dan hebben ze een stel fantastische kaarten in de hand.
[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 10-09-2017 22:43 . Reden: Eindelijk loopt die eerste zin een beetje; f*cking Nederlandse taal en haar woordvolgorde! :( En...the cores are gone :) ]
Ik vind dit een hele interessante ontwikkeling, de A10X is al sneller dan een veel laptops. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe die rekenkracht benut gaat worden want voor social media, camera en bellen is het natuurlijk complete overkill. Sta soms te kijken waar m'n 12,9" 2017 ipad pro toe in staat is qua foto en videobewerking. Een tablet komt dichter in de buurt bij een laptop dus daar is t misschien voorspelbaarder wat je er mee gaat doen. AR wordt nog een dingetje, wat nog meer?Grin schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:49:
Hehehe wanneer ze die lijn gaan inzetten krijgen we idd de iPhone X 10.0, 10.1, 10.2, etc.
Volgens coderegels uit iOS11 GM schijnt de A11 SOC zes cores te krijgen; vier Mistral core's voor het zware werk en twee Monsson core's voor idle/lichte taken. Wanneer dat zo is, dan kan dat wel eens een 'Holy Shit' SOC worden; de concurrentie kan de borst natmaken. Volgens mij is de A10 van vorige jaar nog steeds een van de snelste/efficiëntste SOC's voor een smartphone. Een A11 met een 4+2 opstelling - A10 is 2+2 - zou een behoorlijke voorsprong kunnen pakken op SOC's van de concurrenten (Qualcomm etc.). Maar veel hangt uiteraard af van de echte specs - clock, throttle, etc. Het lijkt in ieder geval veelbelovend. Ook 4K @ 60 FPS + 1080P @ 240 FPS lijkt 't te gaan halen; zit ook in iOS11 GM voor alle D2 modellen - dus ook de 'gewone' iPhone 8 krijgt deze features.
Ik voel een beetje een '64-bit déjà vu' aankomen; toentertijd, launch van iPhone 5S, waren er ook een aantal (alle?) concurrenten/fabrikanten verrast door de snelle overstap van Apple naar 64-bit. Wanneer ik de geruchten tot zover doorlees dan bekruipt me wederom dat gevoel. Maar dit keer niet voor één specifieke feature (64-bit) maar voor het totaalpakket: FaceID, 4K 60FPS, A11 (4+2), nieuw design/OLED en wireless charging. Apple zit absoluut achterin het peloton (laatste?) met veel van deze features maar wanneer ze dit des Apple's implementeren - i.e. werkt makkelijk en nagenoeg perfect voor iedere eindgebruiker - dan hebben ze een stel fantastische kaarten in de hand.
Edit: Eigenlijk is de A10X interessant om mee te vergelijken... ook een hexa core maar dan 3 krachtige en 3 zuinige cores i.p.v. 4/2. Die heeft meer nadruk grafische kracht maar komt waarschijnlijk op sommige punten in de buurt. Misschien een beetje offtopic maar Apple komt met z'n mobiele chips in het vaarwater van Intel.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluw op 10-09-2017 23:05 ]
Hoe de rekenkracht benut gaat worden? Je gaat het hard nodig hebben met AR in allerlei Apps en als alles 4K 60Hz wordt. Dit is al zo vaak gezegd bij een release en toch ga je zien dat je ook met dit toestel over enkele jaren die rekenkracht nodig hebt.Sluw schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:39:
[...]
Ik vind dit een hele interessante ontwikkeling, de A10X is al sneller dan een veel laptops. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe die rekenkracht benut gaat worden want voor social media, camera en bellen is het natuurlijk complete overkill. Sta soms te kijken waar m'n 12,9" 2017 ipad pro toe in staat is qua foto en videobewerking. Een tablet komt dichter in de buurt bij een laptop dus daar is t misschien voorspelbaarder wat je er mee gaat doen. AR wordt nog een dingetje, wat nog meer?
Edit: Eigenlijk is de A10X interessant om mee te vergelijken... ook een hexa core maar dan 3 krachtige en 3 zuinige cores i.p.v. 4/2. Die heeft meer nadruk grafische kracht maar komt waarschijnlijk op sommige punten in de buurt. Misschien een beetje offtopic maar Apple komt met z'n mobiele chips in het vaarwater van Intel.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja is ook zo, het ging me er ook om dat deze processoren zo snel ontwikkelen. Meer cores met specifiekere functies. Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd langzamer op de desktopmarkt en worden low- en midrange desktopmodellen op redelijk wat punten verslagen door mobiele. Maar als je alles 4k op gaat nemen heb je het inderdaad nodig en is het ook wat minder spannendJumpman schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:10:
[...]
Hoe de rekenkracht benut gaat worden? Je gaat het hard nodig hebben met AR in allerlei Apps en als alles 4K 60Hz wordt. Dit is al zo vaak gezegd bij een release en toch ga je zien dat je ook met dit toestel over enkele jaren die rekenkracht nodig hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluw op 10-09-2017 23:16 ]

Er wordt niks gezegd qua RAM over de iPhone X
Woensdag 13 augustus?
Dé geruchtenmolen (die alle codes doorspit), Steve Troughton Smith, heeft het juist over:Geert1976 schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:52:
volgens gsmarena (geen idee wat hun track record is) krijgt de iPhone 8 3Gb RAM en de 8 Plus, 4Gb RAM.
Er wordt niks gezegd qua RAM over de iPhone X
iPhone 8: 2GB
iPhone 8 Plus: 3GB
iPhone X: 3GB
Ja, die vond ik ook al opmerkelijk. Typo denk ik. Zal wel 13 september moeten zijn.
haha ja las het ook net elders. Ik heb meer vertrouwen in die Troughton Smits dan gsmarena. Die Throughton Smits heeft onderhand 90% van de hele Keynote van morgen, al afgelopen dagen blootgelegd hahaRivanov schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:05:
[...]
Dé geruchtenmolen, Steve Troughton Smits, heeft het juist over:
iPhone 8: 2GB
iPhone 8 Plus: 3GB
iPhone X: 3GB
Apple zal blij zijn met die jonge knul
En we zien Steve Jobs Theater van binnen.
belangrijker, de prijs?Rivanov schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:15:
Ondanks alle onthullingen ben ik nog steeds zo hyped as f*ck en kan ik niet wachten tot morgenavond. Dan wordt eindelijk alles officieel duidelijk, en belangrijker; dan weten we de prijs én release.
En we zien Steve Jobs Theater van binnen.
nee hoor, voor velen hier is de prijs een non-issue. Apple kan vrijwel elke willekeurige prijs op dat doosje van de iPhone X plakken.
''Want als je terugrekent naar gebruik per dag kost ie maar ong een paar euro'', dit vind ik nog het meest komische argument om de hoge prijs goed te praten
release datum belangrijk?
absoluut!
Dus natuurlijk is dat een belangrijk item morgen.
64GB - € 1079Phusebox schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:26:
Wat verwachten jullie qua prijs voor de iPhone X? Ik gok zelf op 1149 voor Nederland.
256GB - € 1199
512GB - € 1329
/ Glazen bol modus
Maar ja omgerekend per dag is dat niets
Ben erg benieuwd, heb nu een 6 en de X wordt een mooie upgrade voor mij (voornamelijk groter scherm terwijl het formaat vrijwel hetzelfde blijft spreekt mij aan).
Of dit realistisch is wordt afwachten, als ik kijk bij vergelijkbare toestel prijzen van € 1100,- wordt dit knap aan.
Aan de ene kant lijkt het me een prachtig toestel worden en vaak kom ik weer bij iPhone terug maar aan de andere kant houden de prijzen mij steeds meer tegen.
Zie bijvoorbeeld ook met een schuin oog naar de Pixel 2.
Ik denk dat je met de geruchte prijs van $999,- en de huidige prijs van de 265 GB plus ($969) een aardige schatting kan doen.Phusebox schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:26:
Wat verwachten jullie qua prijs voor de iPhone X? Ik gok zelf op 1149 voor Nederland.
De 256 GB Plus kost daar dus $969 en hier €1129,-. Ik verwacht de "X" daarom op €1159,-
Ik hoop trouwens dat al dat geneuzel rond de prijs een hoop mensen afschrikt, dan wordt reserveren lekker makkelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-09-2017 09:19 ]
256 GB: 1099$ --> €1259
512 GB: 1199$ --> €1369
Ik hou het op iPhone 'iks' XGeert1976 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:54:
[...]
iPhone X
iPhone iks
iPhone ten / tien (ivm 10 jarig bestaan iPhone)
Dit topic is gesloten.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.