Toon posts:

Domein met mijn naam erin lijkt van scammer. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2021 17:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Als domeinnamen niet verlengd worden worden ze vaak automatisch opgekocht door resellers.

In dit geval is het wel raar dat er een webshop op draait, ik denk dat mensen opgelicht worden maar zeker durf ik het niet te zeggen.

http://www.damiongans.nl/privacy.html
Dit ziet er niet echt 'legit' uit imho.

[ Voor 58% gewijzigd door RedHat op 30-07-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
RedHat schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:31:
Als domeinnamen niet verlengd worden worden ze vaak automatisch opgekocht door resellers.

In dit geval is het wel raar dat er een webshop op draait, ik denk dat mensen opgelicht worden maar zeker durf ik het niet te zeggen.

http://www.damiongans.nl/privacy.html
Dit ziet er niet echt 'legit' uit imho.
Op de meeste foto's staat gewoon een website van een ander. Daarnaast kun je helemaal niet met ideal betalen. Daarnaast de website "hoeden online" en je kunt alleen schoenen kopen. Daarnaast is carrello een italiaans woord voor kar.

Lijkt inderdaad een behoorlijk fake website. Hoop niet dat er iemand schoenen besteld daar.

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 30-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:04

g0tanks

Moderator CSA
In de privacyverklaring van die website staat het woord 'lubwymóg'. Als je daar op zoekt kom je o.a. uit op dit Tweakers topic: Vlaamse webwinkel blijkt Chinese shop te zijn...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De kans lijkt mij heel klein dat dit problemen gaat geven. Waarschijnlijk gebruikt ie op dezelfde manier nog een heleboel andere verlopen domeinen in de hoop wat bezoekers van die domeinen op zijn site te krijgen.
Als die site van jou toch al geen bezoekers kreeg (misschien heb je zelfs nooit een site onder dat domein gehad) dan zal er nu ook niemand komen behalve iemand die, net als jij, specifiek op jouw naam heeft gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:59:
[...]
Edit:

Is er een manier om het terug te krijgen, of is de kans nihil om dat voor elkaar te krijgen?
Het "recht" op een domeinnaam
Domein weggekaapt, sta ik in mijn recht?
\[Domein/Bedrijfsnaam] Recht op domeinnaam ?

Antwoord is: nee, tenzij je gaat betalen aan huidige eigenaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Whatson op 30-07-2017 23:31 ]

Pagina: 1