[Domein/Bedrijfsnaam] Recht op domeinnaam ?

Pagina: 1
Acties:

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 14:34

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd te kijken bij www.domjur.nl en google, maar wil dit toch even voorleggen.

Ik heb nu 5 jaar een bedrijfje (ingeschreven bij KvK)
Sinds mei 2008 domein geregistreerd (.nl)

Nu is er sinds 2008 een bedrijf met een groot deel van bedrijfsnaam die op mijn bedrijfsnaam lijkt(.com domein geregistreerd november 2008),
Mijn bedrijfsnaam bestaat uit 3 woorden en als korte vorm, wordt dit vaak met 2 woorden gezegd (ook het domein is zo geregistreerd) Nu heeft dat bedrijf hetzelfde domein geregistreed (.com) en laat zich ook op andere websites van klanten afkorten met dezelfde naam. Dit bedrijf werkt overigens in dezelfde sector, heb ik het recht op de naam, en dus misschien ook het domein ?

Mijn bedrijfsnaam gefingeerd : klaas it oplossingen, www.klaas-it.nl
Andere bedrijf : klaas marine it, www.klaas-it.com

Beiden klaas-it, dezelfde branche/sector ik eerder in KvK

Wat raden jullie aan ? Moet ik hier stappen tegen gaan ondernemen ? Heb ik recht op deze naam, kan ik dit winnen ?

Voordat ik een heel juridisch proces in ga ......

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

a) "recht" op een naam hebben is iets anders dan je recht ook krijgen.
b) op basis van je betoog zijn er nog enkele wellicht uiterst relevante vragen niet beantwoord, zoals regio/ werkterrein
c) er lijkt sprake te zijn van een niet gelijke naam - waar het verschil zit exact zit is niet duidelijk
Dus ... stap naar een advocaat en leg hem de zaak voor.

Overigens is over dit soort zaken echt al heel veel gepubliceerd, volgens mij ook op Tweakers. En anders moet je bij je Google opdracht <merkrecht> of <merkenrecht> meegeven

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als je aan kunt tonen dat jij inkomsten misloopt doordat zij eenzelfde naam gebruiken sta je een goede kans. Is de betreffende concurrent ook in nederland gesitueert?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Neoz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:38:
Moet ik hier stappen tegen gaan ondernemen ? Heb ik recht op deze naam, kan ik dit winnen ?

Voordat ik een heel juridisch proces in ga ......
Neem eens op een redelijk formele wijze contact met ze op (schriftelijk oid) en leg op een nette manier uit wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geld zijn ze de beroerdste niet en willen ze meewerken aan een nette oplossing.

Vervolgstappen kunnen altijd nog....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B