incaz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:47:
Het gaat er dan ook niet om of ze wel of niet in dat rijtje staan, maar vooral hierom: intersekse in elk geval ook een groep waarvoor een rigide binaire benadering eerder schadelijk en beperkend werkt dan ruimtegevend. En waaronder er beslist een aantal mensen zijn die het fijn vinden als de nadruk op 'er zijn maar twee opties en alles is altijd gescheiden' wat vermindert.
Als zij zich wel man/vrouw voelen dan ligt het toch anders dan bij non-binaire personen. Overigens ben ik er nooit op tegen geweest dat er meer acceptatie en bewustwording ontstaat rondom geslacht. De publicatie geeft aan dat het voor schaamte en angst kan zorgen, niet gek, maar wat ik ook mooi vind om te lezen is dat de geïnterviewde personen ergens ook wel begrijpen dat acceptatie moeilijk kan zijn. Verder
gebruikte Albantar het in eerste instantie gewoon als valse statistiek wat ik rectificeerde;
Het enige verschil is dat de 85.000 intersekse personen in Nederland zich nu ook aangesproken voelen.
Dit is gewoon glashard liegen of onwetendheid, het grootste gedeelte voelde zich namelijk al aangesproken gezien zij zich identificeerden als man/vrouw.
Hiermee versmal je het opnieuw alleen tot een probleem van het aanspreken. Maar het gaat niet alleen om het aanspreken, het gaat daarnaast ook om de voortdurende onnodige genderisering. Niet alleen non-binary mensen hebben daar last van, haast iedereen die een keer op vooroordelen op basis van gender is benadeeld heeft daar last van.
Ik hou het zo smal als het maatschappelijke debat, en bewust ja.
En dat geldt bijvoorbeeld voor vrouwen die zich vrouw voelen, maar die toch bezwaar hebben tegen een introductie van sprekers als 'hoogleraar Jan de Boer, ingenieur Thomas de Vries, en mevrouw Marja de Bruijn' terwijl mevrouw Marja de Bruijn ook gewoon hoogleraar is.*
Naast dat de aanspreekvorm van een hoogleraar professor is, heb ik in al mijn jaren studie nog nooit meegemaakt dat een vrouwelijke hoogleraar/AP/etc. zonder titulatuur werd aangesproken. We leven niet tientallen jaren geleden.
Iedere keer weer negeer je dit deel van het argument bewust.
Omdat het nergens op gebaseerd is.
(Ik zeg het nog maar eens: dat is een teken van onwil, niet van onbegrip.)
Wat prachtig dat je in mijn hoofd kunt kijken, klasse.
Neuh, je zet je standpunten juist niet echt openlijk neer, dat is mijn probleem. Je gaat niet achter je standpunten staan, je zet stropoppen en afleidingen op (en jij niet alleen) om te doen alsof er redelijke redenen zijn om moeite te hebben met verandering, terwijl het uiteindelijk gewoon neerkomt op dat je het niet wilt.
En je mag het niet willen (en ik mag daar weer wat van vinden) maar het is zo flauw dat er gedaan wordt alsof dat 'onbegrip vanuit echte belangstelling' zou zijn terwijl uit je manier van reageren blijkt dat die echte belangstelling er helemaal niet is.
Aannames. Je kunt wel blijven beschuldigen maar je schiet er niets mee op behalve dat je je eigen geloofwaardigheid onderuit haalt.
Gutteguttegut, passive-agressive much? En dan vind je dat SJW's en nonbinary mensen snel getriggered zijn? Stel je toch niet zo aan zeg.
Vind ik dat of komt het goed uit voor jou om te zeggen dat ik dat vind? Dat vind ik namelijk niet en heb ik ook nooit gezegd. Waar ik niet tegen kan is dat mensen me woorden in de mond gaan leggen, beledigen en sjoemelen met statistiek.
Toch even voor de goede orde: er sterven elk jaar helaas mensen omdat geweld richting transgenders en non-binary mensen nog steeds bestaat. Zullen we dramatisering als 'jachtseizoen' even overslaan?
Mooie retoriek, die neem ik over! Er sterven elke dag tienduizenden kinderen omdat ze niks te eten hebben of de gevolgen van ondervoeding. Zullen we de dramatisering van de dagelijkse ongemakken voor transgenders en non-binary mensen in de vorm van de afwezigheid van genderneutrale toiletten of aanspreekvormen even overslaan?
Dat raakt toch kant noch wal

?
[
Voor 8% gewijzigd door
Thomas op 31-07-2017 17:23
]