incaz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:29:
[...]
Als je iets wilt veranderen in positieve zin heeft dat wel degelijk zin. Wat zeg je, welke woorden gebruik je, hoe kom je over, welke boodschap wil je overbrengen? En daar zal nooit een enkel sluitend antwoord op zijn dat voor de rest van de eeuwigheid geldig is, dat is iets dat je jezelf regelmatig af kunt vragen en waar je het met elkaar over hebt.
No problemo.
Maar gezien de rest van je reactie zou ik zeggen dat je geen zin hebt om iets te veranderen, en dat je de xenofobe ideeen ook inhoudelijk wel onderschrijft. Dat je dan geen zin hebt om de woorden te veranderen begrijp ik, maar wees gewoon eerlijk: je hebt daar geen zin in omdat je het onderliggende punt van respect ook niet echt belangrijk vindt.
Xenofobe ideeën? Ik heb echt geen idee waar je nu over lult.
Respect is prima, zodra ik vind dat jij dat verdient zal je het krijgen. Je krijgt het niet standaard en het wordt je ook niet afgenomen omdat je homo of wat dan ook bent.
Je hoeft posts van anderen niet te lezen of erop te reageren.Als je het in verhouding ziet zijn er dus veel meer allochtonen verdachten ( daarmee nog geen criminelen) dan autochtonen. Je bewijst hier dus mijn punt.
incaz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:40:
[...]
Dat sloeg op Typecast-L, wiens tekst jij aan het herinterpreteren was. Hij heeft Red Pill gewoon gelinkt in dit topic.
[...]
JIJ kwam met dat rare beeld, het is niet mijn verantwoordelijkheid om dat de onderbouwen. Er worden hier aan alle kanten fantasieverhalen opgebouwd (en echt, hypothetische feministen die alle mannen willen doden zijn weinig meer coherent dan een fietspad dat ongelukkig is met de kleurkeuze) - onderbouw dat soort zaken maar. En niet met 'doe eens een rondje youtube' maar concreet, cijfers, onderzoeken, bij voorkeur van betrouwbare bronnen.
En als je die niet hebt, hou dat soort leugens en schadelijke nepbeeldvorming dan vooral buiten dit topic.
Waar zijn jouw cijfers dan
*knip*? Ik heb van jou nog niks gezien. Daarbij waren feministen maar een voorbeeld om duidelijk te maken wat typecast volgens mij wilde zeggen. Voor wat een voorbeeld betreft, here you go: [
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z5B7bs8ubJw]
Is dit een extreem zeldzame uitzondering? Jazeker. Maar dat is precies het punt: als je niet uitkijkt worden dit soort fruitcakes de stem van een groep.
Mx. Alba schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:48:
Vergeet ook even niet dat verdachten niet per se schuldig zijn. En dat door etnisch profileren allochtonen veel meer risico lopen om gepakt te worden op iets verkeerds dat ze doen. En dat allochtonen gemiddeld in lagere sociale klasse zitten dan autochtonen waar criminaliteit vaker voorkomt dan in hogere sociale klasse. Daarnaast is het volledig off topic...
You can't have it both ways, albantar. Je kan niet eerst erop gaan reageren en het proberen te ontkrachten om vervolgens te zeggen dat het offtopic is. Hypocriet als de pest.
Overigens ben ik geen onderdeel van de "alle-allochtonen-zijn-zielig-en-het-ligt-allemaal-aan-de-blanke-man"-hype. Kan me niet schelen hoe veel kansen je wel of niet hebt, van welke klasse je bent of wat dan ook. Jij bent nog altijd
zelf verantwoordelijk voor wat je doet. In een land als Nederland waar iedereen die echt wil ver kan komen heb je gewoon geen enkel excuus. Verdomme zeg, wat een onzin.
Dido schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:01:
[...]
Zo werkt democratie niet. Of wil je beweren dat mannen zich volledig aan vrouwen aan moeten passen? Ze vormen immers
een minderheid...
Verder snap ik dat je daarnaast tegenstander bent van het homo-huweliijk (minderheid homo's past zich maar aan), vrijheid van religie (geen enkele religie is geen
minderdheid in Nederland), etc?
Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen
laat dit soort dingen achterwege s.v.p.. In een directe democratie werkt dit wel degelijk zo. De puurste vorm, de dictatuur van de meerderheid. Overigens moeten mannen zich al wel degelijk op veel manieren aan vrouwen aanpassen en vice versa, maar dat is weer een heel ander punt.
In een democratie houdt de meerderheid juist rekening met minderheden, includief hun wensen. Al was het maar omdat ieder lid van een meerderheid vandaag, morgen bij een minderheid kan horen.
Nee, in een absolute democratie gaat de meest populaire mening voor.
[...]
Sterker nog, 5% is exact 1 op de 20. Ongeveer het percentage dat homo is, overigens. Ik ken genoeg mensen die (denken dat ze) geen homo's kennen en dus die cijfers ook in twijfel trekken.
Tja, ik geloof er echt geen ruk van. Ik ken best een stuk of wat homo's, maar het gaat er bij mij niet in dat 1/20 mensen zich zowel niet man als vrouw voelt.
En daar moeten wij ons aan aanpassen? Christus, dat is nogal een opgave. Als we ons taalgebruik moesten aanpassen aan alle minderheden groter dan 85000 mensen dan moest letterlijk heel nederland zijn bek dicht houden. Dat gaat dus niet.
Wat overigens er niets aan af doet dat ik niets verkeerd vind aan het voorbeeld van de NS. Mij boeit het niet hoe ik genoemd wordt, en als transgenders of wat dan ook er wel blij van worden, prima. De individuele actie vind ik prima, de algemene trend wat minder.
En ik zou jou eens willen uitdagen om een middenweg te vinden. Ik geloof dat we voor zover mogelijk inderdaad moeten nadenken bij wat we zeggen en niet bewust mensen moeten kwetsen, maar er zijn grenzen. Ben ik bereid om mijn best te doen om die mensen niet te kwetsen? Helemaal. Ben ik bereid om zodra de zoveelste minderheid weer eens iets niet bevalt alles aan te passen? Nee, dan kunnen ze wat mij betreft naar de hel lopen.
Al die tolerantie is heel erg leuk, maar het is tegenwoordig een trend om jezelf weg te tolereren. Ik wil prima mensen accepteren zoals ze zijn, maar de ironie is dat het tegenwoordig lijkt dat hoe meer je mensen accepteert hoe minder ze jou gaan accepteren. Geef een vinger en ze nemen een hand. Idioterie als Artikel 1 van simons geeft dat maar weer mooi weer. In de naam van gelijkheid de minderheid belangrijker maken dan de meerderheid. Totaal krankzinnig.
dawg schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:02:
[...]
ik ben het helemaal met je eens.
maar tegenwoordig is er natuurlijk al veel te doen om identiteit. als er veel verandert (minder invloed christendom, verregaande geïndividualiseerde samenleving, participatiemaatschappij, homo acceptatie, acceptatie van nederlanders met een andere achtergrond, migranten, etc etc) worden mensen onzekerder over hun identiteit, tot welke groep zij behoren. wat nu hun cultuur is.
aangezien de blanke, westerse man zich heel erg lang onaantastbaar heeft kunnen voelen begint dat langzaamaan te veranderen. en verreweg de meeste mensen zijn niet goed in verandering. dat zien we tegenwoordig in de hele westerse wereld zo ongeveer terug, als je je ogen open doet, that is.

Het is allemaal de schuld van de blanke man... yeah.
Ik vind het toch altijd verdomd ironisch dat een stelletje
laat dit s.v.p. achterwege altijd zo graag de schuld bij anderen leggen. "Het ligt allemaal aan hun! Het is racisme/sexisme/xenofobie/ander excuus!"
Waar denk je dat 'de blanke man' zijn geld en zijn positie vandaan heeft? Dat komt niet door systematisch racisme, dat komt doordat die blanke man en zijn voorouders eeuwen krom hebben gelegen en nu een verdomd goed functionerend land en leven opgebouwd hebben. Als je dat ook wilt: kom van je luie reet af, ga hard werken en pak je kansen. Dat is hoe je er komt.
dawg schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:13:
[...]
de westerse blanke man heeft mensen als slaven behandeld, landen gekoloniseerd en leeggeplunderd, misbruikt en opgelicht voor grondstoffen en/of edelmetalen en zeldzame stenen, of oorlogen gevoerd met de morele vlag in de hand, voor eigen gewin.
zelfs nu nog merk je in heel veel zaken dat de blanke westerse man zich nog altijd verheven voelt boven anderen. als er gesproken wordt over hoe men irak aangepakt heeft, of in toespraken van de paus. de morele arrogantie druipt er -wat mij betreft- vanaf.
edit als toevoeging op je aanvulling:
ja, dat klopt. maar de weerstand spreekt boekdelen. niet alleen tegen lhbt-etc, maar ook tegen andersgelovigen, andersdenkenden, immigranten en hun nakomelingen.
je hebt hoop ik niet gemist hoe verdeeld er bijvoorbeeld gekozen wordt; trump, brexit, in nederland, in frankrijk, wellicht ook in duitsland nog. en dat is alleen nog maar politiek.
Ach ach ach, daar is de eeuwige slavernij weer. "Wij zijn zo zielig, want mijn over-over-over-over-grootopoe is mogelijk een slaaf geweest!" Donder op zeg. Door wie werden die slaven ook alweer verkocht? Oh ja, door hun zwarte soortgenoten van de andere stam. En wat heb ik er vandaag de dag in godsnaam mee te maken? Mijn overgrootvader was een brave klompenmaker, niets meer, niets minder. Mijn voorouders rond 1600 waren soldaten en zijn grotendeels gesneuveld. Ga ik nu de nakomelingen dan hun moordenaars vinden en dat schadevergoedingen eisen? Echt waar, dit gaat helemaal nergens meer over. Om nog maar niet te spreken van het feit dat elk groot volk in de geschiedenis ooit wel slaven zijn geweest.
Toevallig hadden mijn overgrootopa en -oma ook onderduikers in de WW2. Ga ik nu wanneer ik in Duitsland op vakantie ben gillen dat ze allemaal moordenaars zijn? Nee, natuurlijk niet, want die gasten hebben er nooit wat aan kunnen doen. Ze waren er nog niet eens. Slavernij is nog veel langer geleden en absoluut irrelevant voor de gang van zaken vandaag de dag.
[
Voor 1% gewijzigd door
defiant op 29-07-2017 23:45
]