Heb je daar ook een bron van, want da's het eerste dat ik erover hoor en kan me ook niet inbeelden dat er daar ook maar enige vorm van waarheid in zit.
Joster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:17:
[...]
Overigens merk ik ook dat heel die Parent Control van PS zelf niet goed werkt. Die van mij is 8 en heeft een spel met PEGI 7, had zijn account op PEGI 7 gezet (kloppend met zijn leeftijd dus) en toch kon hij dat PEGI 7 spel niet spelen, ook niet offline. Die kwam pas tevoorschijn toen ik hem bij parent control op PEGI 12 had gezet.
Dat komt volgens mij omdat sommige games in verschillende landen/regios andere ratings krijgen. Zelfs het ratingsysteem zelf is vaak al verschillend. PEGI (EU) werkt met levels 3, 7, 12, 16 en 18, maar de ESRB (US) werkt dan bvb met 3, 6, 10, 13, 17 en 18. En zo zijn er een hoop verschillende classificaties.
Sony assignt dan wellicht gewoon de meest strikte classificatie aan elk game, en ze hebben sowieso hun eigen parental control systeem met ratings 1 tot 11. Online vind je overigens wel artikels/tabellen die de Sony nummers mappen op lokale ratingsystemen. Bvb voor PEGI :
http://legaldoc.dl.playst...la/psn/e/e_rating_en.html .
Het Parental Control systeem is in elk geval al pakken beter dan het ooit was (lees: nagenoeg onbestaand) maar er is zeker nog wel een en ander op aan te merken.
PS: als je in je library bij een game op Option klikt, kun je het Sony Parental Control level zien van dat game, en dat zal dus gegarandeerd altijd minstens zo streng zijn als de PEGI rating. Dat spel waarover je het hebt had dus gegarandeerd een parental control level van 4 of 5.
[
Voor 7% gewijzigd door
Twixie op 16-05-2018 17:44
]