Grappig dat je het dus wel snapt, maar niet erkent:Rol-Co schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:40:
[...]
Onzin, dit zijn de pioniers op dit vlak en hebben genoegen genomen met de 25 jaar op basis van huidige stroomprijs, er word ook steeds gezegd dat stroom duurder word maar is niet het geval, subsidie's zijn afgepakt en regels worden veranderd, zou jij ook niet fijn vinden.
Ze kunnen het ook niet terugbrengen he, ze zitten letterlijk met hun broek tussen de ketting.
(Een deel van) De definitie van pionier van wikipedia:
Kenmerkend voor het werk van een pionier (het zogenaamde pionieren) zijn de ontberingen die men ondergaat en de grote inspanning die men zich moet getroosten omdat allerlei voorzieningen nog ontbreken. Het werk van een pionier gaat vaak gepaard met vele mislukkingen en tegenslagen, omdat de pionier nog niet kan beschikken over methodes die zich in de praktijk bewezen hebben.
Als je als consument 20 jaar geleden een pv-installatie plaatste met een tvt van 20a 25 jaar op basis van de toengeldende stroomprijs én salderingsregeling, dan heb je dat volgens mij niet gedaan als verstandige investering.
Óf je hebt je heel slecht voor laten lichten
Óf je hebt gegokt op prijsstijgingen e.d.
Óf (en hier ga je vast op reageren, rode lap) je hebt dit gedaan uit nobeler initiatieven. En dan mag het dus ook wat kosten ipv geld opleveren. Je kan mooi 20 jaar al je vrienden laten zien hoe groen je bent. Dat is goedkoper dan boodschappen doen bij de ekoplaza.
Neemt niet weg dat het vervelend is, maar om nou te zeggen dat hier een groot onrecht wordt aangedaan?
Ja tenzij ze onder een steen hebben geleefd had iedereen kunnen weten dat er een einde aan zou komen.Die hadden moeten weten dat ze de salderingsregels 3 jaar eerder afschaffen? Hou eens op zeg!
Ik heb ruim 6 jaar geleden een hoop uitzoekwerk gedaan voor een grote installatie op een boerderijdak. Mét salderen was dat een no-brainer, op basis van onzekerheid over salderen was het rendement te laag en is het uiteindeljkk niet geplaatst. Aandelenhandel leverde meer op.
Voor datzelfde dak heb ik ook de sde+ regeling doorgespit, omdat ik makkelijk 15kWp kwijt kon. De kosten van het plaatsen en instandhouden van een grootverbruikersaansluiting Leken echter te hoog om dit rendabel te maken
En ik lees alleen maar iemand die helemaal vastzit in zijn eigen denkbeeld. Mogelijk uit angst voor financieel verlies. Dus bij alles wat hem niet aanstaat, gelijk de hakken in het zand zet.[...]
Ik lees geen onderbouwing, alleen jalouzie en / of trollen.
[...]
Let’s agree to disagree. Je wil het toch niet horen.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.