Als je nou eens zou lezen wat ik schrijf: ik wil de stroom die ik zelf opwek ook zelf kunnen gebruiken. Ik wil niet off-grid kunnen.Waah schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Veel succes in December, als je bij een normaal dak ongeveer tussen de 0,8 en 2,5 kWh opwekt per dag. Dat wordt zuinig aan doen in de winter
Ik zal het nog maar eens uitleggen:
op een mooie dag in de zomer hebben mijn panelen maar liefst 30kWh stroom opgewekt. 3kWh van die stroom heb ik ter plekke gebruikt. Maar tegelijkertijd heb ik ook 7kWh stroom van het net gehaald. In de huidige situatie zou ik niets betalen. In de huidige situatie betaal ik niets en krijg ik over 20kWh terug (behalve dan dat ik dat weer compenseer op andere momenten). In de nieuwe situatie, betaal ik 7kWh aan stroom en en krijg ik betaald voor 23kWh aan stroom. Als ik nu een accu zou plaatsen van zeg 7kWh, betaal ik voor 0kWh aan stroom en krijg ik voor 20kWh aan stroom terug.
Op een slechte dag in de winter hebben mijn panelen maar liefst 2kWh stroom opgewekt! 2kWh heb ik daarvan zelf gebruikt en 8kWh heb ik van het net gehaald. In dit geval zal die accu niets doen natuurlijk, maar ik lever tenminste geen stroom terug aan het net tegen een veel lagere prijs dan dat ik dat er later weer af mag halen.
Is het nu duidelijk?
Qua grootverbruikers, ik zal het nogmaal eens zeggen: onze afwasmachine draait 2, misschien 3 keer per week, hetzelfde voor de wasmachine. Droger hebben we niet. Onze grootverbruikers zijn onze ovens en onze game pc's. Leg mij maar even uit hoe ik die kan schakelen dat ik ze kan gebruiken als ik thuis ben en stroom gebruiken als mijn panelen opwekken (zonder gebruik van accu, want dat is maar onzin volgens jou).
En overschot in de verwarming stoppen heeft helemaal geen zin, want die staat juist aan in die maanden dat zonnepanelen niets meer opbrengen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.