nklaver234 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:01:
[...]
Ik denk ook dat het duurder wordt.
Niet omdat de prijs omhoog gaat maar omdat je minder voordeel krijgt doordat een maatregel wordt aangepast. Voor de salderingsmaatregel was het zo duur dat het voor niemand interessant was. Toen kreeg je een kadootje en nu is het ook met een kleiner kadootje nog steeds interessant. Niet duurder, kleiner kadootje. En ja dat kadootje gaat nu vast ergens anders gebruikt worden waar het harder nodig is.
Je hebt het nu over een kadootje, alsof de staat kadootjes uitdeeld aan haar burgers. De 1000 euro van Rutte moet ook nog komen.
Nee, het probleem is dat de staat nu geen controle heeft over de groen opgewekt stroom door burgers, en dat wil de staat niet. Die wil reguleren en controleren. Daarom gaat het salderen verdwijnen en moeten we in de randstad aan de stadsverwarming. Je moet er toch niet aan denken dat de burger overstapt op een WP met een COP van 5...
De 12 miljard naar het bedrijfsleven is natuurlijk geen kadootje/subsidie. Dat is hard nodig om Nederland te verduurzamen. De burger wordt buitenspel gezet, maar dat wil je blijkbaar niet inzien.
nklaver234 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Heb ik al eens uitgelegd, het geven van korting op belastingen is ook subsidie, je neemt nu energie af van het net zonder de energiebelasting te betalen. Het niet hoeven betalen van btw als consument is ook subsidie.
Subsidies zijn betalingen van de overheid aan burgers of bedrijven zonder dat daar een tegenprestatie voor hoeft te worden geleverd. Ik leven wel een tegenprestatie, namelijk donkergroene stroom met een systeem dat uit eigen zak is betaald. Het is dus volgens de definitie geen subsidie, net zomin dat de nieuwe regeling een subsidie is
Ik snap de overheid wel, dit is een hele dure maatregel voor de overheid en het is vooral de zonnepaneeleigenaar die profiteert en voor de bvNederland is het niet de beste manier van investeren in verduurzaming. Bekijk het nu eens niet zo eenzijdig vanuit je eigen kant/portemonnee maar ga eens op de stoel zitten van de beleidsmaker die moet proberen met het beschikbare geld zoveel mogelijk doelstellingen te halen.
Kan je dat te duur zijn ook nog onderbouwen met bedragen? Ik hoor alleen nog maar te duur en onhoudbaar, maar een financiële onderbouwing ontbreek nog steeds. je strooit met aannames alsof het sinterklaasavond is, maar feiten lever je niet.
Persoonlijk vind ik het jammer als salderen eindigt, ja het kost mij straks zeker meer geld. Maar ik denk dat Nederland er beter van wordt/ we verstandiger met het geld omgaan door het af te gaan bouwen.
En op welke manier wordt Nederland beter? Doordat geen enkele burger nog PV neemt? En vind je
dit verstandig? Ambtenaren die duurzaamheid gaan prediken, iets in mij zegt dat dat nooit goed komt.
[
Voor 43% gewijzigd door
drielp op 22-08-2018 19:50
]