Ik ga verhuizen! Wat moet ik precies doen/weten van tevoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.742 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-03 19:17
Hallo. Ik heb zojuist aangegeven dat ik interesse heb in een huurwoning in Breda! :*) Ik sta op de eerste plaats van meer dan 400 mensen die hebben gereageerd (mag ook wel, na een inschrijvingsduur van bijna 10 jaar bij de woningcoöperatie). De periode om je aan te melden is verlopen, en de woning is nu officieel aan mij aangeboden als eerste.

Dit is nu de tweede keer sinds dat ik van mijn ouders huis ben verhuist naar een huurwoning van mijzelf dat ik weer ga verhuizen. De laatste keer was al bijna 10 jaar geleden nu. Ik ga nu eerst de woning bezichtigen (hiervoor moet ik een afspraak maken met de huidige bewoner) en daarna moet ik binnen 3 dagen laten weten of ik de woning wil accepteren of niet.

De laatste keer dat ik verhuisden 10 jaar geleden ging mijn vader mee om te zien of de woning in orde was en stelde hij de meeste vragen, helaas is dat nu niet meer mogelijk en moet ik het zelf doen. Dus ik heb jullie hulp nodig. Wat moet ik vragen? Waar moet ik op letten?

Ik leef op dit moment van een bijstandsuitkering, ik neem aan dat ik die in Breda opnieuw moet aanvragen als de verhuizing echt doorgaat? Op wat voor een termijn zou ik die kunnen krijgen? Ik heb weinig geld om een verhuizing te bekostigen, ik weet dat er een verhuisvergoeding bestaat onder bijzondere bijstand, hoe kan ik dat aanvragen, en hoeveel zou ik daarmee kunnen ontvangen?

Als jullie mij wat tips en antwoorden op mijn vragen kunnen geven binnen een korte periode (sinds dat ik mijn ja of nee op de woning binnen 3 dagen moet laten weten) zou ik dat erg op prijs stellen :)

Alle reacties

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
dunpealhunter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:19:
Ik heb weinig geld om een verhuizing te bekostigen, ik weet dat er een verhuisvergoeding bestaat onder bijzondere bijstand, hoe kan ik dat aanvragen, en hoeveel zou ik daarmee kunnen ontvangen?
Wellicht is het een idee om wat van je bitcoins aan te wenden voor de kosten, in plaats van aankloppen voor bijzondere bijstand op kosten van de gemeenschap? }:|

Ik verwijs maar even naar twee eerdere topics van je:

Bitcoins sparen terwijl in de bijstand
Geld ontvangen van gewone rekening naar bitcoin rekening?

[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 24-07-2017 10:42 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:23
Hoe het zit met de Uitkering kan je natuurlijk gewoon even de lokale gemeente bellen. Die kunnen je de hele procedure van inschrijven als inwoner tot uitkeringen vertellen. Probeer dit hele verhaal op papier te krijgen(mail is daar erg handig voor) Zodat je stap voor stap te werk kan gaan. Maar hou ook rekening met bv huurtoeslag. Dit zal meer of minder zijn. Dus geeft dit op het moment van ja/nee door aan belastingdienst.

En uiteraard Google.
https://www.huurwoningen....n-bezichtiging-checklist/

Lijkt mij een prima lijstje om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 12:55

jeka

Support your local club.

Glenfiddich schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Wellicht is het een idee om wat van je bitcoins aan te wenden voor de kosten, in plaats van aankloppen voor bijzondere bijstand op kosten van de gemeenschap? }:|

HELEMAAL mee eens!

FCG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
dunpealhunter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:19:

Ik leef op dit moment van een bijstandsuitkering, ik neem aan dat ik die in Breda opnieuw moet aanvragen als de verhuizing echt doorgaat? Op wat voor een termijn zou ik die kunnen krijgen? Ik heb weinig geld om een verhuizing te bekostigen, ik weet dat er een verhuisvergoeding bestaat onder bijzondere bijstand, hoe kan ik dat aanvragen, en hoeveel zou ik daarmee kunnen ontvangen?
Voor dat laatste moet je natuurlijk even bij de betreffende gemeente aankloppen. Ik denk dat veruit de meeste Tweakers geen ervaring hebben met een bijstandsuitkering.

Verder zegt @Glenfiddich het al, maar ook ik kan eea niet met elkaar rijmen.

Als je namelijk een bijstandsuitkering hebt maar wel een nieuwe game PC zoekt (Advies voor een gamepc ~500 euro) en in dat topic ook nog eens 2 MMORPG's noemt waarbij een monthly fee nodig is, EN je ook nog eens een online seedbox gaat huren, dan denk ik dat je beter een "hypothetisch" verhuisbedrijf kan gaan zoeken :/
Of andere prioriteiten stellen natuurlijk.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Een verhuiskostenvergoeding binnen de Bijzondere Bijstand is afhankelijk van de omstandigheden die jouw verhuizing "noodzakelijk" maken. Die noodzaak kan ik uit je post niet opmaken, dus vooralsnog zie ik daar nog geen mogelijkheden.

"In Breda willen wonen" valt volgens mij niet onder omstandigheden die verhuizen noodzakelijk maken.

Ik vermoed dat je wel mag rekenen op vragende gezichten als je eerste contact met de gemeente, na een vrijwillige verhuizing, gaat bestaan uit het aanvragen van een bijstandsuitkering en een beroep op Bijzondere Bijstand. Zeker aangezien ze in Breda waarschijnlijk ook wel kunnen zien dat je de afgelopen jaren "momenteel in de bijstand" hebt gezeten. Ze zullen niet direct staan te trappelen, gok ik.

Hou er ook rekening mee, dat je een nieuwe aanvraag voor bijstand zult moeten doen waarin naar al je vermogen gevraagd gaat worden. Door je crypto-vermogen te verzwijgen pleeg je dan dus fraude en dat kan je in het slechtste geval nog heel wat jaartjes gaan achtervolgen. Dit is dus zeker wel een risico om even mee te nemen: misschien wordt je niet gepakt, misschien wel. In dat laatste geval kun je er eigenlijk op rekenen dat je financieel tot op het bot uitgekleed gaat worden: onterecht ontvangen bijstand, misschien zelfs nog wel wat achterstallige belasting en dan hebben we het nog niet over de bijbehorende boetes gehad. Besef je goed, dat dit heel hard oploopt als we het over teveel (of onterecht) ontvangen uitkeringen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-03 19:17
LOL, behalve loki504 die mij een goed antwoord heeft gegeven kunnen jullie allemaal de boom in!

Jullie kennen mijn situatie TOTAAL NIET, en hebben ook geen flauw benul of ik uberhoudt wel op het moment nog Bitcoins heb en toch hebben jullie allemaal al een bevooroordeelde reactie waarin er alleen wordt gesproken over bergen met geld (minimaal meer dan 5000 euro sinds dat het maximaal is dat je kan hebben in de bijstand) dat ik ergens op een bitcoin rekening zou moeten hebben staan.....

Dat topic Bitcoins sparen terwijl in de bijstand is van meer dan 2 jaar geleden. Wie zegt jullie dat ik nog steeds die bitcoins heb, of dat ik ze ooit uberhoudt heb gehad? (lees dat topic nog een keer voordat jullie zeggen dat ik het zelf beweer)

En dat topic van Advies voor een gamepc was van voordat er een situatie op mijn huidige woonplek ontstond waardoor ik genoodzaakt was om naar een nieuwe plek te zoeken.

Ik had alleen wat vragen over verhuizen, kunnen we het ontopic houden en het daarover hebben? Ik heb totaal geen zin in een heksenjacht van mijn posts door de jaren heen, en het heeft ook totaal niks te maken met wat ik wil bespreken hierzo :(

[ Voor 3% gewijzigd door dunpealhunter op 24-07-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 21:54
Laten we er maar vanuit gaan dat je alles wettig behandeld. We kunnen dat natuurlijk niet controleren maar het zaakje stinkt wel. Laten we zeggen dat bijstand een heel mooi systeem is maar ook fraudegevoelig en daar houden de meeste mensen gewoon niet van (aangezien de belastingbetaler dit betaalt).

Wat betreft je vragen: iets meer eigen onderzoek mag wel. Die bijstandsuitkering kan je natuurlijk veel makkelijker achterkomen door gewoon even naar de gemeente te bellen of op internet op te zoeken.

Voor je woning zelf: dat ligt er natuurlijk aan wat jij belangrijk vindt. De perfecte woning bestaat niet en het is altijd een compromis. Voor een checklist kun je hier aan denken: https://www.huurwoningen....n-bezichtiging-checklist/

Bijv het bouwjaar van de woning kan aangeven of het gehorig is. Ik zou je aanraden zo'n checklist uit te printen en mee te nemen, dan kun je ook niks vergeten.

Succes ermee.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 24-07-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:04
Glenfiddich schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Wat heeft dat er mee te maken? Als er een verhuisvergoeding bestaat en dergelijke waarom er dan geen gebruik van maken?

Hij investeert in BTC, maar omdat hij nu kan en wil verhuizen moet hij maar een deel van zijn investering tegen eventueel verlies gaan verkopen omdat hij niet gebruik mag maken van de gemeentelijke vergoedingen die er zijn?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vallen uitkeringen niet onder GBA en als je verhuist, zal de uitkering gewoon op hetzelfde rekeningnummer worden gestort en zijn beide gemeentes "verantwoordelijk" om het GBA up-to-date te krijgen?

Aangezien Breda een nieuwe plaats voor je is, denk ik dat de verhurende partij jou vast wel kan/mag begeleiden. Je staat al 10 jaar ingeschreven dus daar heb je vast extra brochures, brieven, informatie, login-codes etc. voor gekregen zodat je weet welke rechten en plichten je hebt als woningzoekende en als ingeschrevene?

Verder zijn er inderdaad puntensystemen en standaard vragenlijsten te vinden bij alle bekende instanties. Onder andere zal je wel op de hoogte moeten zijn van de woonsituatie die in het huis geldt; als het huis nu bijvoorbeeld 6 kamers heeft maar ooit zijn er maar 4 gebouwd, hebben huurders onderling deze aanpassing geaccepteerd maar het kan best zo zijn dat als je over 3 jaar weg wil en de volgende huurder accepteert die 6 kamers niet, dan ben jij verantwoordelijk voor het correct terugbouwen naar 4 kamers.

En zo zijn er nog een aantal bepalingen die tussen huidige huurder, komende huurder en huidige verhuurder/cooperatie; alles is te bevragen bij de verhuurder.

@SgtElPotato Hypothetisch gezien mag je niet meer dan X spaargeld hebben om op bepaalde voorzieningen aanspraak te maken. Daar vallen ook obligaties (binnen- en buitenland), cryptocoins, aandelen en andere zaken onder. Topicstarter zal aardig de neus stoten als er nu meer dan bepaald bedrag "achterover gedrukt" is en er wordt wel aanspraak gemaakt op de voorzieningen. Als de fiscus/gemeente daar later achter komt, is een boete met terugwerkende kracht zeker mogelijk. Kan me ook wel voorstellen dat iemand met een bijstandsuitkering niet volgende week een huis kan huren en na een maand een 55" OLED, Chesterfield bank en nieuwe keuken kan laten plaatsen, zeg maar.
dunpealhunter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:28:
LOL, behalve loki504 die mij een goed antwoord heeft gegeven kunnen jullie allemaal de boom in!

En dat topic van Advies voor een gamepc was van voordat er een situatie op mijn huidige woonplek ontstond waardoor ik genoodzaakt was om naar een nieuwe plek te zoeken.
Over boom in gesproken; ik ken weinig mensen die in 2 weken (11 juli tot nu) zo ver afschuiven in de maatschappij dat ze al een bijstandsuitkering hebben en "ineens" kunnen verhuizen. Zonder verder te oordelen; dat wij de boom in kunnen, vind ik zachtst gezegd niet netjes van je aangezien jij om informatie komt vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2017 13:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wie startte dit topic ook weer, op zoek naar advies? Met een dergelijke houding ga je heel vast heel ver komen...

Kijk ook even naar het bericht van @Glenfiddich, die schrijft "Wellicht" als eerste in de zin; vrij vertaald betekend dat "misschien" als in dat hij het ook niet zeker weet dat je inderdaad die BitCoins nog hebt. Het zit hem dus in de nuance, die jij wellicht gemist hebt. ;)

Er wordt geprobeerd met je mee te denken, zodat je niet die vervelende bijstand in hoeft. Mooi dat het er is voor hen die het ook nodig zijn, maar als het niet nodig is kun je er beter weg blijven, dat is meer het punt wat @Glenfiddich wil maken.

Daarnaast zijn er voor de bijstand ook bepaalde zaken en regels, o.a. over persoonlijk vermogen en dergelijken. Zit je daar boven, zal je toch echt eerst jouw eigen geld moeten opmaken voordat je gebruik kan maken van de bijstand, om een voorbeeld te geven.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:48:

@SgtElPotato Hypothetisch gezien mag je niet meer dan X spaargeld hebben om op bepaalde voorzieningen aanspraak te maken. Daar vallen ook obligaties (binnen- en buitenland), cryptocoins, aandelen en andere zaken onder. Topicstarter zal aardig de neus stoten als er nu meer dan bepaald bedrag "achterover gedrukt" is en er wordt wel aanspraak gemaakt op de voorzieningen. Als de fiscus/gemeente daar later achter komt, is een boete met terugwerkende kracht zeker mogelijk. Kan me ook wel voorstellen dat iemand met een bijstandsuitkering niet volgende week een huis kan huren en na een maand een 55" OLED, Chesterfield bank en nieuwe keuken kan laten plaatsen, zeg maar.
Volledig mee eens en als dat het geval is dan zal hij aardig zijn neus stoten. Maar dat lijkt nu nog niet het geval. Althans er is nergens gezegd dat hij zoveel BTC in bezit heeft, dus er worden aannames gemaakt hier die nergens op slaan. Als dat wel zo is is dat toch verder niet ons probleem en niet aan ons om hierover te oordelen lijkt mij??

Dat dit topic (Bitcoins sparen terwijl in de bijstand) een neiging had naar fraudering om onder de spaarregels uit te komen van de bijstand wil niet zeggen dat hij dit ook heeft en doet.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 24-07-2017 13:54 ]

Zucht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja stel hij gaat hypotetisch verhuizen waar moet hij dan op letten ?

nou hypotetisch zou je kunnen googelen naar checklists

ik ga wel in een boom zitten met de rest

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 24-07-2017 13:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Wat heeft dat er mee te maken? Als er een verhuisvergoeding bestaat en dergelijke waarom er dan geen gebruik van maken?

Hij investeert in BTC, maar omdat hij nu kan en wil verhuizen moet hij maar een deel van zijn investering tegen eventueel verlies gaan verkopen omdat hij niet gebruik mag maken van de gemeentelijke vergoedingen die er zijn?
Even los van de situatie van TS, bijstand is voor mensen die te weinig hebben. Daarbij wordt, onder meer, gekeken naar vermogen, wat iemand met belegde bitcoins (of aandelen, opties, etc) natuurlijk wel heeft. Of iemand ze dan met verlies moet verkopen, heeft er natuurlijk niets mee te maken, dat is het risico van beleggen.

Anders zou ik mijn miljoenen snel beleggen in wat dan ook en zoveel mogelijk potjes van de samenleving leegtrekken.

@dunpealhunter Qua bijstand/vergoeding/etc zou ik lekker bellen met de gemeente. Die weten het, terwijl het hier maar gissen is naar een goed advies. Qua huis zou ik de eerder genoemde checklist meenemen en van te voren bepalen waar een huis voor jou aan moet voldoen. Dat laatste is voor iedereen anders, maar weet wel dat elke woningnadelen heeft en probeer door je initiële opwinding heen te kijken en niet de nadelen voor jezelf te veel relativeert.
Lees wat je van de verhuurder mag verwachten (waar heb je recht op, wat zijn hun plichten).
Denk aan je afgenomen diensten, zet deze over/zeg ze op (internet, post, etc)
Begin nu al met inpakken, de datum komt sneller dan je denkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 24-07-2017 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 21:17
Ben net verhuisd afgelopen weekend.

Mijn lessen:

1. Je hebt niet snel genoeg dozen (tip: bananen dozen van de supermarkt werken best goed)
2. Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met opruimen en weggooien en inpakken
3. Test dingetjes van je nieuwe huis en ga niet zomaar akkoord als iets niet werkt (afzuigkap, douchekop, bijvoorbeeld) (dus niet zeggen "kijk ik wel een keer naar")
4. Vergeet niet je internet op tijd te regelen, mooiste is een andere provider zodat je geen dag zonder hoeft te zitten(als je al maandelijks op kan zeggen)

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 24-07-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

https://www.eigenhuis.nl/...estaande-bouw/bezichtigen

Is dan weliswaar voor koopwoning, maar valt allicht wat uit te halen voor huurwoningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 22:50

Jullie kennen mijn situatie TOTAAL NIET, en hebben ook geen flauw benul of ik uberhoudt wel op het moment nog Bitcoins heb en toch hebben jullie allemaal al een bevooroordeelde reactie waarin er alleen wordt gesproken over bergen met geld (minimaal meer dan 5000 euro sinds dat het maximaal is dat je kan hebben in de bijstand) dat ik ergens op een bitcoin rekening zou moeten hebben staan.....

Dat topic Bitcoins sparen terwijl in de bijstand is van meer dan 2 jaar geleden. Wie zegt jullie dat ik nog steeds die bitcoins heb, of dat ik ze ooit uberhoudt heb gehad? (lees dat topic nog een keer voordat jullie zeggen dat ik het zelf beweer)

Ik had alleen wat vragen over verhuizen, kunnen we het ontopic houden en het daarover hebben? Ik heb totaal geen zin in een heksenjacht van mijn posts door de jaren heen, en het heeft ook totaal niks te maken met wat ik wil bespreken hierzo :(
Je bent gewoon een gierige $^%O, gebleken is namelijk dat de bijstand vaak meer geld in het laatje brengt dan wél te gaan werken. Waarom verhuizen als je het niet kan bekostigen maar wel mij (en de rest van NL) er voor op laten draaien? Je zit niet voor niets in de bijstand, of toch wel? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Als je deze maand geld hebt voor een ps4 pro dan kan je de verhuizing ook wel zelf betalen toch?

Een aantal vragen of de PS4 PRO

[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 24-07-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De 500 euro voor de PC kan de TS dan inderdaad ook beter in de verhuizing steken dan in een PC en een seedbox huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
quote: Via Website willekeurige grote gemeente in Nederland
Wat gebeurt er met mijn bijstandsuitkering als ik ga verhuizen?

Dat hangt ervan af waar u naartoe verhuist.

[..]

Verhuizen naar een andere gemeente
Verhuist u naar een andere gemeente, dan stopt uw uitkering. Zodra u zich inschrijft bij uw nieuwe gemeente, wordt u in [..] uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen (BRP). De BRP is gekoppeld aan de uitkeringsadministratie van de gemeente. Uw uitkering wordt automatisch stopgezet.

U kunt in uw nieuwe woonplaats opnieuw een bijstandsuitkering aanvragen. Informeer bij uw nieuwe gemeente hoe dat moet.
dus.

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 24-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Malt007 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Als je deze maand geld hebt voor een ps4 pro dan kan je de verhuizing ook wel zelf betalen toch?

Een aantal vragen of de PS4 PRO
Hahaha wtf! 8)7

Kan dit topic aub dicht, de TS haalt het bloed onder menig burger's nagels vandaan op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

En stromen de Bitcoins al binnen? Geld ontvangen van gewone rekening naar bitcoin rekening?

Of bestaat er toch geen dienst die inkomsten omzet in Bitcoin, zodat het geld onder de radar blijft?
O, wacht..... we moesten een boom in he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 15:45

BeToBe

Privacy jurist

Gman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:02:
(...)
Mijn lessen:

1. Je hebt niet snel genoeg dozen (tip: bananen dozen van de supermarkt werken best goed)
(...)
Maar zorg er dan alsjeblieft wel voor dat alle dozen (nagenoeg) even groot zijn. Het beste is om allemaal exact dezelfde dozen te hebben. Dit maakt het verhuizen echt veeeeel makkelijker.

BeToBe had onlangs een verhuizing van een kennis die 1001 verschillende dozen had. Dat was leuk passen en meten in de verhuisbus...

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
YaYo86 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Je bent gewoon een gierige $^%O, gebleken is namelijk dat de bijstand vaak meer geld in het laatje brengt dan wél te gaan werken. Waarom verhuizen als je het niet kan bekostigen maar wel mij (en de rest van NL) er voor op laten draaien? Je zit niet voor niets in de bijstand, of toch wel? ;)
TS zat ruim 3 jaar geleden al in de bijstand, zie Bitcoins sparen terwijl in de bijstand
In de tussentijd topics over Bitcoins, frauderen, nieuwe elektronica etc .... maar posts in het banen/opleidingstopic?

We kennen TS niet, wellicht is er een hele goede reden voor de situatie, maar het heeft er inderdaad alle schijn van dat de makkelijke gratis geld manier behoorlijk aantrekkelijk is voor TS :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
+
Bij vrijwillige verhuizing zijn er overigens geen redenen om aanvullende bijstand (vergoedingen) uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Het Vosje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:25:
[...]

TS zat ruim 3 jaar geleden al in de bijstand, zie Bitcoins sparen terwijl in de bijstand
In de tussentijd topics over Bitcoins, frauderen, nieuwe elektronica etc .... maar posts in het banen/opleidingstopic?

We kennen TS niet, wellicht is er een hele goede reden voor de situatie, maar het heeft er inderdaad alle schijn van dat de makkelijke gratis geld manier behoorlijk aantrekkelijk is voor TS :z
Damn meer dan 3 jaar bijstand, daar is geen reden voor, echt niet. Er zijn zat banen nu de economie weer aantrekt.

LOL, really? Wanneer is een rekening bij een deurwaarder verjaard?

[ Voor 7% gewijzigd door YaYo86 op 24-07-2017 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik zal de koffie vast klaar zetten voor de dagelijkse moraalridders.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nou, eer dat geregeld is, zal TS waarschijnlijk al allerlei kosten uit eigen zak hebben moeten betalen (voorschieten / voorschot) voor energie, water, gas, internet, etc.

Verhuizen is in NL in het algemeen niet gratis; zelfs in dezelfde stad met een beetje huisraad, moet je al een (huur-)auto regelen, (huur-)aanhanger etc. Rustig 100 Euro per dag excl. borg etc.

Gezien de topicstart, is TS tenminste 28 jaar oud (want laatste keer ging vader mee) dus het topic is wel wat summier/onvolwassen, so to speak.
nachtnet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:26:
+
Bij vrijwillige verhuizing zijn er overigens geen redenen om aanvullende bijstand (vergoedingen) uit te keren.
De vraag is of dat van de ontvangende of verwijderende gemeente is. En ja, vrijwillig verhuizen lijkt wel op de topicstart maar omdat we allemaal de boom in kunnen, kan het ook zijn dat er onvrijwillig verhuisd moet worden?
YaYo86 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Damn meer dan 3 jaar bijstand, daar is geen reden voor, echt niet. Er zijn zat banen nu de economie weer aantrekt.
Hoezo? Wie weet heeft TS 100% afkeur en kan niet meer werken. Je reply is wel erg kortzichtig; hiermee doe je een flink aantal inwoners van NL aardig tekort.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2017 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ongeacht de achtergrond/situatie wat mij opvalt is dat @dunpealhunter al z'n vragen komt dumpen, maar waar is het stukje eigen inzet? het zijn simpele vragen waar je het antwoord eenvoudig kan vinden op het internet en of je belt de gemeentes. Meneer heeft haast, maar kan niet zelf zoeken/bellen etc?

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 24-07-2017 14:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:28:
Hoezo? Wie weet heeft TS 100% afkeur en kan niet meer werken. Je reply is wel erg kortzichtig; hiermee doe je een flink aantal inwoners van NL aardig tekort.
Washandjes sorteren in een fabriek kan iedereen toch?

[ Voor 55% gewijzigd door YaYo86 op 24-07-2017 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Fietsbel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:28:
Ongeacht de achtergrond/situatie wat mij opvalt is dat @dunpealhunter al z'n vragen komt dumpen, maar waar is het stukje eigen inzet? het zijn simpele vragen waar je het antwoord eenvoudig kan vinden op het internet en of je belt de gemeentes.
En als je nog een beetje verder zoekt in zijn postgeschiedenis dan zie je ook dat hij ooit behoorlijk wat verdiende en er enigszins mee opschepte door erbij te vermelden dat hij 10-15 uur per week werkte en simpelweg wat investeringen deed als zzp'er. Dit icm zijn zoektocht naar manieren om geld buiten het zicht van de uitkeringsinstanties te houden doet mijn wenkbrauwen fronsen :/

Toegeven, betreffende bericht komt uit 2012 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 15:10

Weet je wie de boom in kunnen? Mensen die een bijstandsuitkering hebben maar op de een of andere manier toch allerlei luxe goederen zoals een PS4 Pro, een game PC, monthly fees voor games en waarschijnlijk ook nog eens die 55" 4K TV kunnen halen.

Hoe vervelend je situatie ook mag zijn, het doet niet ter zake.

Quote van de website van de Rijksoverheid:
Bijstand is er voor mensen die niet genoeg geld hebben om in hun levensonderhoud te voorzien
Bovengenoemde zaken vallen daar duidelijk niet onder.

En het is geen heksenjacht, al je vragen had je namelijk makkelijk kunnen Googlen, of een beetje initiatief tonen door even naar het gemeentehuis te bellen / rijden.
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:28:
Ik zal de koffie vast klaar zetten voor de dagelijkse moraalridders.
Het gaat me er hier niet om de moraalridder uit te hangen, maar hier blijkt maar weer eens uit dat er misbruik wordt gemaakt van de regeling, of dat deze op z'n minst verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Ook in mijn omgeving voorbeelden te over: bijvoorbeeld een overbuurman die "100% afgekeurd" is, maar wel elke dag aan het klussen is in zijn tuin, zelf een open haard heeft aangelegd, zijn bestrating zelf heeft gedaan.

Schijtziek van dat volk.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

YaYo86 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Washandjes sorteren in een fabriek kan iedereen toch?
100% afgekeurd is 100% afgekeurd. Jammer, maar voor de Staat mag je oud worden achter de geraniums en niet meer werken. In ieder geval niet voor een salaris want dan ben je meteen fraude aan het plegen (werken bij 100% afkeur) en wordt je gekort/afgesloten van je uitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 09:54

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Wat een topic weer!

Hoe meer je leest van TS hoe meer de vragen beginnen te komen, ik krijg een het-zaakje-stinkt gevoel. Ik ken vele mensen in de bijstand maar geen van deze mensen is in staat om uit te geven wat jij blijkbaar doet.

Ik denk dat de aversie van sommige mensen richting TS, gezien zijn posthistorie, geplaatst is. Ik ben hier onderdeel van.

Ontopic; doe eens wat moeite joh, er staat zat op het Viva forum hierover ;).

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Denman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:37:
Het gaat me er hier niet om de moraalridder uit te hangen, maar hier blijkt maar weer eens uit dat er misbruik wordt gemaakt van de regeling, of dat deze op z'n minst verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Ook in mijn omgeving voorbeelden te over: bijvoorbeeld een overbuurman die "100% afgekeurd" is, maar wel elke dag aan het klussen is in zijn tuin, zelf een open haard heeft aangelegd, zijn bestrating zelf heeft gedaan.

Schijtziek van dat volk.
Afgekeurd is afgekeurd. Zo werkt het nu eenmaal in dit land. Dat je thuis van alles doet wil niet zeggen dat je gewoon een baan kunt krijgen.
Of denk jij er precies zo over bij de gepensioneerden die met 65/67 met pensioen gaan? Sommige van die mensen zijn nog top fit, maar toch stoppen ze met werken. Achterlijke ouderen toch ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 09:20

Hokkie

Hello

MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:37:
[...]

100% afgekeurd is 100% afgekeurd. Jammer, maar voor de Staat mag je oud worden achter de geraniums en niet meer werken. In ieder geval niet voor een salaris want dan ben je meteen fraude aan het plegen (werken bij 100% afkeur) en wordt je gekort/afgesloten van je uitkering.
Als hij afgekeurd is!?

Is washandjes vouwen niet anders dan een game-controller vasthouden, toch? Ik denk dat zijn arts even een herkeuring moet overwegen. Daarnaast kun je altijd een bijdrage leveren aan de samenleving! Dat onze verzorgingsstaat hier geen ruimte in biedt is een andere discussie.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Goed, dit topic loopt inmiddels flink uit de hand. Een maatschappelijke discussie over de bijstand mag in een ander subforum, flink op de man reageren is sowieso nergens voor nodig. Ik hang hier voorlopig een slotje aan tot de lokale mods het op kunnen pakken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Aangezien dit vanaf post 2 fout ging, blijft deze gewoon dicht. TS zal zich even tot verschillende instanties moeten richten in plaats van op dit forum. En zo hoort het ook.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.