Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 16:44
Hallo. Stel je voor, ik heb een hypothetisch probleem, ik heb teveel geld! 8)7 Okay, er zijn ergere dingen natuurlijk, maar gezien het feit dat ik een bijstandsuitkering heb, mag je maar maximaal iets van 6000 euro aan vermogen op een bank hebben staan.

Dus mijn hypothetische vraag is: stel dat ik een deel van wat ik heb overzet naar bitcoins, verdeel over verschillende bitcoin rekeningen, is het dan mogelijk om meer dan 6000 euro vermogen in bitcoins te hebben zonder dat de overheid gaat zitten morren, en mogelijk mij gaat inkorten op mijn uitkering omdat ik te veel "vermogen" heb?

Ik kan me herinneren dat er een uitspraak van een Nederlandse rechtbank een jaar geleden was (link) waarin een Nederlandse rechter zei dat Bitcoins geen geld waren, maar een ruilmiddel. Wat betekent die uitspraak met het oog op mijn huidige vraag/probleem?

En ja, ik weet dat je spaargeld in Bitcoins een risico hebben om te worden gestolen, gehackt, of door de markt minder waard kunnen worden, maar dat vind ik op zich niet zo'n groot probleem, minder groot als dat ik mijn uitkering zou verliezen, of minder zou worden. (allemaal hypothetisch natuurlijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ook bitcoins moet je opgeven. Als je dat niet doet fraudeer je in jouw hypothetische geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Het is gewoon vermogen dus je zal er wat mee moeten richting de uitkeringsinstanties. Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Bitcoin lijkt mij uitstekend geschikt om mee te zwartsparen. Ik wil dan ook geen moraalridder uithangen. Maar weet wel dat als ze er ooit achterkomen je wel een groot probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Grappig, je vraagt om een oplossing om het systeem te omzeilen terwijl je een uitkering krijgt.

Ik lees het zo: kunnen jullie mij helpen om het systeem te omzeilen zodat ik wel mijn uitkering kan houden (die wij betalen met z'n allen) terwijl ik wel genoeg geld heb?

Nou nee, daar pas ik ik voor. Vraag me ook af of het wel conform regels van Tweakers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 16:44
Behalve de officiele instanties, bedrijven en mensen die echt miljoenen hebben, en waarbij dat ook verifieerbaar is heeft zowat de hele Bitcoin gemeenschap schijt aan de overheden en het opgeven van die inkomsten en/of vermogen.

In mijn hypothetisch geval zou dat niet anders zijn, hypothetisch gesproken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
hypothetisch frauderen doe je niet op GoT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.