Een aantal vragen of de PS4 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Ik ben van plan om een PS4 PRO te kopen om mijn huidige PS3 te vervangen. Ik wil graag weten voordat ik hem koop of mijn PS3 spelen ook op een PS4 PRO zullen werken, of dat ik ze opnieuw moet kopen voor de PS4.

En als de PS3 spellen ook op de PS4 werken, heeft de PS4 PRO behalve snellere laadtijden bij spellen zoals Wolfenstein: The New Order ook betere textures? Zover ik weet worden PS4 spellen op dezelfde BlueRay discs gebrand als PS3 spellen toch? of heb ik dat mis?

Daarnaast vroeg ik me ook af wat de beste plaats is om de PS4 PRO te kopen. Op het moment zit ik te twijfelen tussen een nieuwe van coolblue en een tweedehands van gooplaystation4.nl. Het verschil in prijs is behoorlijk groot, zo'n 100 euro, maar behalve wat spelen die ik onlangs bij die tweedehands winkel heb gekocht weet ik niet echt wat die webwinkel voor service bied als er iets mis is met de console en hoe goed die consoles worden gecontroleerd op gebreken, en de reviews die ik hier op tweakers zie over die webshop zijn wel goed maar het zijn er maar een paar en over meerdere jaren.

Ik vroeg me ook af, werkt een PS3 controller op een PS4 PRO? De console die wordt aangeboden op gooplaystation4.nl is zonder controller, dus als ik hem daar koop ik zal er eentje bij moeten kopen als mijn huidige PS3 controller niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
PS4 heeft geen backwards compatibility, dus neen PS3 games werken niet op een PS4.
Kans is ook vrij klein dat dit in de toekomst veranderd met bv de ps5 die ps4 games zal spelen want Sony heeft het niet zo op backwards compatibility en maakt MS er zelfs belachelijk mee door te beweren dat bijna niemand het gebruikt. ( wat niet waar is maarja je moet over iets kunnen zagen bij de concurrentie )

Je kan altijd de BTW/KVK nummers van die gooplaystation4.nl site natrekken en op contact klikken op de website en dan het adres in Google Earth bekijken en zien of het echt eruit ziet.
Maar als ze geen controller leveren en je moet die zelf kopen dan zit je maar 50 euro onder de prijs van echte winkels dus ik zou gewoon bestellen op Bol ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 02-07-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
dunpealhunter schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:27:
Ik ben van plan om een PS4 PRO te kopen om mijn huidige PS3 te vervangen. Ik wil graag weten voordat ik hem koop of mijn PS3 spelen ook op een PS4 PRO zullen werken, of dat ik ze opnieuw moet kopen voor de PS4.

En als de PS3 spellen ook op de PS4 werken, heeft de PS4 PRO behalve snellere laadtijden bij spellen zoals Wolfenstein: The New Order ook betere textures? Zover ik weet worden PS4 spellen op dezelfde BlueRay discs gebrand als PS3 spellen toch? of heb ik dat mis?
Helaas dus geen backwards compatibility voor de PS4 met PS3 spellen. Als je dezelfde spellen speciaal wilt spelen op de PS4 zal je ze inderdaad opnieuw moeten kopen. Of behoud gewoon je PS3 en blijf ze daar op spelen.

En een PS4 game disc bevat niet de PS3 versie of andersom...

Katmi schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:44:
PS4 heeft geen backwards compatibility, dus neen PS3 games werken niet op een PS4.
Kans is ook vrij klein dat dit in de toekomst veranderd met bv de ps5 die ps4 games zal spelen want Sony heeft het niet zo op backwards compatibility en maakt MS er zelfs belachelijk mee door te beweren dat bijna niemand het gebruikt. ( wat niet waar is maarja je moet over iets kunnen zagen bij de concurrentie )
Beetje kort door de bocht moet ik zeggen. De PS4 is de eerste PlayStation die geen backwards compatibility heeft, alle voorgaande consoles hadden het wel, dus de opmerking dat ze het niet zo hebben er op is wat vreemd.

De oorzaak is vrij eenvoudig, de Cell processor, met name de SPUs zijn erg lastig om te emuleren en het zou vrij veel tijd en geld kosten om het voor elkaar te krijgen op de PS4. Daar men ook de statistieken heeft hoe vaak PS3 gebruikers PS1/PS2 spellen hebben gespeeld en dat dat niet al te hoog percentage is heeft men afgezien om die tijd daar niet in te steken.

Daarnaast zeg je nog dat je vermoed dat de PS5 het ook niet zal krijgen en dat baseer je dan maar op je eigen idee'en die niet gegrond zijn in de waarheid. Zelf denk ik eerder doordat de PS5 net als de PS4 weer een x86 CPU and AMD GPU gaat gebruiken dat de kans op BC juist heel groot is. Als het weinig moeite kost doen ze het heus wel daar ze dat in het verleden ook altijd gedaan hebben.

En dan nog de opmerking dat Sony MS er belachelijk mee probeert te maken. Denk dat je fans niet als het bedrijf moet zien want Sony heeft zoiets niet gedaan bij mijn weten...

[ Voor 20% gewijzigd door Aenea op 03-07-2017 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
Aenea schreef op maandag 3 juli 2017 @ 05:15:
Daarnaast zeg je nog dat je vermoed dat de PS5 het ook niet zal krijgen en dat baseer je dan maar op je eigen idee'en die niet gegrond zijn in de waarheid.

En dan nog de opmerking dat Sony MS er belachelijk mee probeert te maken. Denk dat je fans niet als het bedrijf moet zien want Sony heeft zoiets niet gedaan bij mijn weten...
Ik baseer dit op uitspraken van Sony ten opzichte van MS en hoeveel mensen gebruik zouden maken van de backwards compatibility, of net niet volgens Sony.

Ze hebben MS niet letterlijk belachelijk gemaakt ermee maar wel de functie afgeschoten als een reden om een One S/X te kiezen omdat volgens Sony iedereen wel backwards compatibility vraagt maar niet gebruikt dus in hun ogen is het maar een ''meh'' functie deze dagen, dus zou me sterk lijken dat het terug komt in de PS5 tenzij ze stilzwijgend een 180 degrees draai maken op hun uitspraken deze generatie.

“When we’ve dabbled with backwards compatibility, I can say it is one of those features that is much requested, but not actually used much,” […] “That, and I was at a Gran Turismo event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?”

Komt van onze goede vriend Jim Ryan bij Sony.... en zo heeft hij nog wel twijfelachtige uitspraken gedaan de laatste weken, maar dit is al genoeg offtopic dus ik laat het erbij :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Katmi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 05:41:
[...]

Ik baseer dit op uitspraken van Sony ten opzichte van MS en hoeveel mensen gebruik zouden maken van de backwards compatibility, of net niet volgens Sony.
Ah, omdat zij dus weten dat BC niet genoeg gebruikt wordt is het automatisch maar lullig bedoelt richting MS als ze dat zeggen nadat er genoeg mensen zijn die Sony gevraagd heeft er om?
Katmi schreef op maandag 3 juli 2017 @ 05:41:
[...]Ze hebben MS niet letterlijk belachelijk gemaakt ermee maar wel de functie afgeschoten als een reden om een One S/X te kiezen omdat volgens Sony iedereen wel backwards compatibility vraagt maar niet gebruikt dus in hun ogen is het maar een ''meh'' functie deze dagen, dus zou me sterk lijken dat het terug komt in de PS5 tenzij ze stilzwijgend een 180 degrees draai maken op hun uitspraken deze generatie.
Probleem is gewoon dat de PS3 in hardware te duur zou zijn en in software gewoon te veel tijd en dan dus ook geld zou kosten. Ze hebben besloten om het niet te doen omdat het toch niet zo veel gebruikt wordt.

Als het met de PS5 erg makkelijk is om het te doen omdat het weer een x86 CPU and AMD GPU gaat zijn lijkt het mij ontzettend stug dat ze het niet gaan toevoegen. We zullen dus zien!

En ja, Jim Ryan is wat apart bezig de laatste tijd qua uitspraken, magoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:55
De antwoorden op de vragen die gesteld worden zijn zeer eenvoudig via Google te vinden.
Verder gaan de reacties al direct off-topic, vandaar dat ik het topic sluit.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.