Mel33 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:42:
Ja het is je hobby maar als jij meer dan 4uur aan zo’n bak werk hebt dan is het niet mijn hobby maar de jouwe haha
Ik zeg altijd als ze dat zeggen
Mijn hobby’s is met mijn spul zeg ik dan. Dit is gewoon bijna werk mevr, en ik zeg dat van te voren. En ik zeg ook, als ik na 2 uur niet voor u kan doen wat u wilt, dan wordt het een nieuw pc/onderdeel.
Ik had ze erbij die woorden die ik tegen ze zei gebruiken, zo van, “u heeft een interessant probleem kan ik wel van leren” oh zegt de dame dus dan hoef ik niet te betalen?
Het lef ook gewoon als je daar 3 uur je best hebt gedaan en ook nog in een stoffige hoekje de modem en wifi hebt geïnstalleerd.
Ps soms zei ik heel brutaal, niet betalen? oh gaan we neuken dan?
1 keer een ja gekregen als antwoord haha (letterlijk een lekkere kennis)
stuitend maar het is toch jou hobby, of studie materiaal ? hoe vaak ik dat gehoord heb.....
en toen zo'n persoon wel een behoorlijk bedrag voor een bouwvakker betaalde , dat is een vak ,, jij drukt op wat knoppen ,daar ga ik niet zo veel voor betalen ,, ik gooi dan terug maar ik weet welke knoppen en in welke volgorde ... druk ze zelf dan in of die timmerman .....
een kennis van m'n moeder die nederlands en frans gaf op een havo/vwo vroeg of ik eens wilde kijken naar een probleem ,, met een uurtje had ik de meeste ellende wel op gelost , we drinken samen een bak thee.
en praten zo over beroepen en vakken ,, maar wat liet die zich laag uit over technische mensen..
zat daar met kromme tenen, maar liet haar uit razen , heb toen gevraagd waarom ze dan toch haar auto naar de garage bracht en ik moet komen voor d'r computer, zegt ze iets ander kunnen ze niet en ik heb mijn spullen voor ellkaar zo helpen wij elkaar maar wel raar dat ze zoveel geld durven te vragen .
vraag ik wat ze zelf wel kan dan ? ze had in Leiden gestudeerd en welke boeken ze gelezen had.
zeg ik oke ,, dan breng ik van de week ff een boek langs als ze dat las kon ze met haar pc beter uit de voeten heb ik haar een deel MSCE windows XP gebracht . was wel engels natuurlijk , maar ik bel haar na een 3 weken en vraag hoe ver ze is gekomen , ze had ongeveer 100 pagina's gelezen maar snapte er weinig van ,, engels was niet haar vak maar omdat ze academisch gevormd was redde ze zich wel.
wat complex moest iedere uitdrukking opzoeken ,, tjonge was wel complex.
windows XP de eerste 100 pagina's zo spannend vond ik die niet eigenlijk ....
bood haar aan om nog een boek van de werktuigbouwkunde studie die ik ook heb gedaan als ik dat andere boek ophaalde, dat vond ze wel interessant ,, was een boek over verbranding motoren fossiele brandstof over de druk verloop na ontsteking en de effecten van de ontsteking timing ,
moet eerlijk zeggen ze stond er wel voor open , dus dat boek is ze aan begonnen , belt ze me op
de werd helemaal gaar van al die natuurkundige principes, was ze naar een collega gegaan die natuurkunde gaf ,, die kon natuurlijk wel volgen en legde haar wat uit , maar het was haar toch te veel .
haal ik dat boek op terwijl ik nog dingetjes installeer op d'r pc ,, ze had toch meer achting gekregen wat moeilijk allemaal ,, heb ook nooit meer een degenererend woord van haar gehoord over technische mensen.
Dus het is niet altijd kommer en kwel.