Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
Uruk-Hai schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:28:
<knip>
Maar toen kwam het commentaar: "Dit is eigenlijk zo simpel dat ik het zelf ook nog wel had gekund."
Ik zei: "Ja? En wat wilt u daar mee zeggen?"
Zij: "Als ik het zelf had gedaan had ik mooi 20 euro uit kunnen sparen!"
<knip>
Dit is een typisch voorbeeld van:

14 Klikken €0,70
1 Weten waar te klikken €19,30
---------------------------------------------------------
Totaal €20,00

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
dj.verhulst schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:38:
mijn ervaring is dat juist die kleine ondernemers vaak net zo onwetend en onredelijk is als die particulieren
Onwetend: ja. Maar onredelijk vond ik de meesten zeker niet. De meesten waren zeer goed in staat tot luisteren en anticiperen op basis van wat ik hen vertelde.

Maar goed, wellicht heb ik gewoon geluk gehad. Ieder mens is uniek, iedere ondernemer is weer anders...

Ik heb slechts één keer een echt onrealistische startende ondernemer meegemaakt.
Hij was niet onsympathiek, maar ik vond hem wel super eigenwijs.

Ik kan daar een heel verhaal over gaan ophangen, maar dan ga ik teveel offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
OK, ik heb er hier nog eentje voor het weekend behorende tot mijn 5% niet zo vriendelijke klanten:

Ik hanteerde een uurtarief van 20 euro. Dat deed ik omdat mijn eigen bedrijfje gewoon spielerei naast mijn vaste baan was. Ik wilde gewoon weten hoe dat was, een eigen bedrijfje hebben, KvK, bedrijfswebsite, uurtje-factuurtje, zakelijke bankrekening... en vooral de ervaringen met klanten en de locaties waar ze woonden. Dus ik vroeg maar 20 euro.

Op een dag werd ik gebeld door een vrouw die zei dat ze een nieuwe digitale camera had gekocht omdat haar oude camera stuk was gegaan. Ze zei dat ze de foto's direct overzette naar haar pc en dan meteen doorstuurde via e-mail naar kennissen. Ze beklaagde zich er over dat sinds ze de nieuwe camera had dat doorsturen via e-mail niet meer wilde lukken. Ze had Hotmail en bijlagen mochten in die tijd niet groter zijn dan een paar MB per stuk.

Mijn conclusie: oudere camera = lagere resolutie = kleinere bestandsgrootte = makkelijk via e-mail te verzenden foto's. Oftewel: nieuwe camera = hogere resolutie = grotere bestandsgrootte = lastig/niet te verzenden via e-mail.

Ik had geen idee van haar ICT niveau. Ik dacht eerst dat ze Irfanview wel moest kunnen snappen. Maar dat bleek te ingewikkeld voor haar.

Toen liet ik haar zien dat het veel eenvoudiger en sneller kon via een Windows XP Powertoy die ik op haar pc bij haar thuis met haar naast mij mee kijkend van internet downloadde en installeerde. Daarna rechtsklikken in Verkenner op een foto en dan in het keuzemenu klikken op de gewenste resolutie. Vervolgens de kopie in lagere resolutie verzenden per e-mail.

Dat snapte ze allemaal perfect en we waren binnen een uur klaar.

Maar toen kwam het commentaar: "Dit is eigenlijk zo simpel dat ik het zelf ook nog wel had gekund."
Ik: "Maar 20 euro is toch niet zoveel geld? Bovendien heeft u het niet zelf gedaan, ik heb u geholpen."
Zij: "Ja, maar ik had het eigenlijk prima zelf kunnen doen."

Het kwam er op neer dat ze die 20 euro niet wilde betalen voor zo'n simpele oplossing.
Ik heb haar maar gezegd: "Afspraak is afspraak, mevrouw."
En vervolgens liet ik me betalen en liet ze me met een chagrijnig gezicht uit.

Doe je het een keer goed, simpel en snel en dan krijg je met zo'n ondankbaar figuur te maken.

Ik heb haar gelukkig nooit weer gezien. Wat een centjesschraper...
Dit zijn gewoon een soort mensen die bij wijze van spreken al weten dat ze niks voor een oplossing willen betalen, voordat zich het probleem voordoet. Zulke mensen willen het niet begrijpen dat jouw reistijd, jouw reiskosten en jouw tijd dat je daar bent gewoon betaald moet worden.

Ik heb ook al eens met dit type mens te maken gehad (paar posts terug, die vrouw die haar laptop 7 maanden bij mij gestald had)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 20 euro ook veel geld vind voor z'n simpele oplossing. Maar ja, soms hoef je alleen even uitgelegd te krijgen wat het probleem is en kun je vervolgens zelf de oplossingen bedenken/uitzoeken. Die uitleg is wel nodig om verder te komen en daar betaal je voor. Daarbij zo iemand moet wel naar mijn huis komen, is tijd en geld kwijt aan reizen en verkoopt mij zijn tijd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat snapte ze allemaal perfect en we waren binnen een uur klaar.

Ik: "Maar 20 euro is toch niet zoveel geld? Bovendien heeft u het niet zelf gedaan, ik heb u geholpen."

Het kwam er op neer dat ze die 20 euro niet wilde betalen voor zo'n simpele oplossing.
Ik heb haar maar gezegd: "Afspraak is afspraak, mevrouw."
En vervolgens liet ik me betalen en liet ze me met een chagrijnig gezicht uit.

Doe je het een keer goed, simpel en snel en dan krijg je met zo'n ondankbaar figuur te maken.

Ik heb haar gelukkig nooit weer gezien. Wat een centjesschraper...
Je had haar dit moeten laten lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0nkzcsoi4Xt4ZksVQjvxzCi0/full.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03
CurlyMo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:09:
[...] of portemonnee trekken om bedrijf alles over te laten nemen. Op de hybride variant had ik één antwoord :w
Dus zo geschiedde. Persoon zou alles laten overnemen door het SEO bedrijf. Ik een backup van de huidige site gestuurd + database en ook aangegeven dat het vanaf nu klaar is. Mijn ondersteuning stopt. Paar weken later een mailtje. Of X, Y, Z wilde doen op de site en daarna opnieuw een backup naar het SEO bedrijf wilde sturen? :X

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Jim80 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Ik zeg meestal: "Ik werk niet meer met Windows, want dat geeft regelmatig problemen". Niet gelogen in mijn geval en je bent er in 99.9% van de gevallen van af :)
Dat probeerde ik ook en sindsdien heeft mijn schoonvader een Apple. :/

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ik heb niet alleen een eigen bedrijf gehad. Ik heb voor ik daar mee begon ook nog een tijdje geprogrammeerd voor kleine bedrijven. Toen hanteerde ik geen uurtarief, maar deed ik het werk voor een vaste vooraf afgesproken prijs, ongeacht het aantal uren.

Nou ja, "geprogrammeerd"... Wat ik kan is reeds bestaande programmeercode uit elkaar rafelen om vervolgens nieuwe combinaties te maken wat leid tot ogenschijnlijk nieuwe producten, maar in feite zijn het gerecyclede oude producten. Geeft niet, dat snapt een klant die niets van programmeren weet allemaal toch niet ;)

Hoe dan ook, ik was weliswaar beperkt qua programmeerkunsten, maar bedreven genoeg om een statische website (uitsluitend HTML) om te bouwen naar een dynamische (MySQL, PHP, CSS en HTML).
Over vormgeving hoefde ik me niet druk te maken, ik kon gewoon de vormgeving van de bestaande website aan blijven houden. Ik leverde er een zelf bedacht, super simpel CMS met een eigen vormgeving bij.

Maar ja... sommige klanten luisterden niet. Lezen konden ze blijkbaar ook niet :(

Had ik een handleiding bij de opgeleverde dynamische site geleverd waar duidelijk in stond dat de foto upload functie van mijn CMS niet voorzag in automatisch verkleinen en dat foto's voor het uploaden aan een bepaalde hoogte-breedte verhouding en pixels moesten voldoen... Belde er in no time een klant op met de klacht: "mijn website is nu enorm traag en ziet er heel raar uit!" Had hij de foto's ongecomprimeerd en niet bijgesneden direct vanaf zijn fotocamera op zijn website zitten uploaden... |:(

In die tijd had je nog niet de breedbandsnelheid van nu, dus de nare gevolgen daarvan waren direct merkbaar.

Typisch een gevalletje RTFM (Read The Fucking Manual) dus.

De onderkant van de markt bedienen is gewoon drie keer niks. Een laag tarief hanteren is niet slim. Je krijgt altijd weer te maken met oost-Indisch dove klanten die een Porsche verwachten voor de prijs van een Lada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Gunner schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Je had haar dit moeten laten lezen.

[Afbeelding]
Na het lezen van dit artikel vraag ik me af wat het kost als het gehele kantoor een uur (of langer) niet kan werken.
Ik denk dat die € 500 dan nog wel meevalt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Ik deed dit er vroeger (zeker 15 jaar geleden) ook wel bij in de avonduren.

Regel 1: Geen oplossingen over de telefoon, dat kost namelijk wel tijd en frustratie en brengt niets op.
Ik vind het ook verbazingwekkend hoe eigenwijs iemand kan zijn na eerst iemand anders te bellen voor hulp. (Nee niet zelf ergens op klikken, gewoon precies doen wat ik zeg en daarbij omschrijven wat je ziet is heel erg moeilijk.)

Regel 2: Uurprijs 50 euro per uur met minimaal 1 uur, dat is nog steeds erg goedkoop. Wanneer je kraan lekt en je belt een loodgieter kost dat meer en komen er ook nog voorrijkosten bij. (Waarbij ik niet impliceer dat een loodgieter minder waard zou zijn.)

Regel 3: Staat de computer in een kast, met de bedrading langs achter waardoor ik in het stof en dood celmateriaal van een ander moet gaan werken, dan mag je hem er zelf vooraf uit halen.
De kwast en stofzuigbeurt in de computer om de matjes stof op koelers op te ruimen deed ik dan weer wel.
Met terugzetten wilde ik dan nog wel eens helpen als het anders niet goed ging komen, maar dan was het in ieder geval al wel schoon.

Dit reduceerde de aanvragen zeker met 80%, maar wat er overbleef was dan ook wat wel de moeite waard was om een avondje vrije tijd te spenderen.

Gesprekken over computerproblemen bij kennissen ga ik nooit op in. Bij de vrienden die ik heb doe ik wel eens een vriendendienst. Ook zijn er wat mensen met een bedrijf, waar ik gesloten portemonnee probleemoplossingen mee heb. Wanneer ik een probleem heb dat de ander kan oplossen voor mij, gaat het dan ook zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jeroen O schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Na het lezen van dit artikel vraag ik me af wat het kost als het gehele kantoor een uur (of langer) niet kan werken.
Het is geen artikel maar een behoorlijk afgezaagde mop die in dit topic waarschijnlijk ook al 15 keer verteld is met elke keer iets andere details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

downtime schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:45:
[...]

Het is geen artikel maar een behoorlijk afgezaagde mop die in dit topic waarschijnlijk ook al 15 keer verteld is met elke keer iets andere details.
Heb je wel het verhaal van @Uruk-Hai gelezen? Het is blijkbaar geen grap want eigenlijk is hem hetzelfde overkomen. Iemand die niet wilde betalen omdat het zo simpel was (maar bij wie de kennis overduidelijk ontbrak). Ja, dan moet je betalen voor iemand die je komt laten zien hoe simpel het dus is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Het was 'vroeger' altijd leuk om te doen, iedereen helpen met computer problemen, ze hielpen mij weer met andere dingen etc. Maar ondertussen is het eerste gebleven maar geen tegenprestaties meer.

Ik ben er voortaan ook geld voor gaan vragen, alleen de manier waarop je vervolgens aangekeken wordt is (voor nu nog) hilarisch. Moeilijk doen om een vergoeding te geven, maar wel zonder problemen een factuur van enkele honderden euro's betalen voor het terughalen van data of het installeren van een nieuwe HDD met Windows?

Zoals hierboven ook een paar keer gezegd al doe ik geen telefonische support meer. Als ze het probleem erg genoeg vinden om mij te bellen en mij op locatie te willen hebben mag daar best wat tegenover staan. Eerste uur is 40 euro, ieder kwartier langer kost 15 euro. Volgens mij een vrij schappelijke prijs maar gelukkig hoog genoeg om velen al 'af te schrikken'.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Wat ik trouwens ook onbeschoft vind is een kennis die roept dat-ie geen geld heeft en dat jij, met al jouw kennis (over bijvoorbeeld refurbished hardware) voor hem/haar gaat uitzoeken wat de voordeligste oplossing gaat zijn.

Vervolgens, als het puntje bij het paaltje komt, blijkt die kennis ineens wèl geld te hebben :(

Dat vind ik onbeschoft gedrag. Wees dan gewoon eerlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Wat een herkenbaar topic. Ik heb zelf geen IT opleiding genoten en mijn kennis komt vooral voort uit ‘ervaring’ en google, maar toch straal ik blijkbaar ‘kennis van zaken’ uit. Ik kreeg een keer laptop in mijn handen gedrukt tijdens een verjaardag van mijn neefje, de liedjes waren gezongen, de kaarsjes uit en de cadeautjes waren uitgepakt; “zo, nu kan je wel even naar mijn laptop kijken”, aldus de schoonmoeder van mijn zus. Eh.. nee?

Eén keer iemand aan de lijn gehad die ik eigenlijk alleen bij naam ken via mijn vader. Een oudere man, naar verluid heel aardig en had helaas ook nog eens onlangs zijn zoon verloren die hem normaal altijd hielp, dus ik wilde me van mijn goede kant laten zien. Hij had een iPad gekocht en kwam er niet aan uit. Ik was echter zelf behoorlijk ziek (en dat is in mijn geval niet zomaar een griepje) en ik woon niet om de hoek, dus ik bood hem aan telefonisch te helpen. Er werd gelijk aardig wat gemompelvloekt en gezucht, er was duidelijk ongeduld, dus ik had alweer zoiets van ‘waar ben ik aan begonnen’. Langs gaan was echt geen optie, het heeft even geduurd en gelukkig zijn we er uiteindelijk uitgekomen. Ik zag de bui al hangen, die gaat me vaker bellen. Maar het tegenovergestelde bleek waar.

Een paar weken na dat ik de man geholpen had krijg ik een bericht van mijn vader, of ik iets op kan komen halen. De man is net als ik een LEGO liefhebber, maar had alleen nog maar interesse in Technic sets. Dus zijn helemaal complete en afgebroken Tower Bridge set stond blijkbaar te verstoffen op zolder. Hij heeft mij de set cadeau gegeven! Ik heb hem zelf maar even opgebeld om hem te bedanken.

Voor bepaalde familie en vrienden zal ik (bijna) altijd klaar staan, omdat ze genoeg terug doen. Maar deze familie en vrienden eisen ook nooit dat het gelijk opgelost moet worden en bieden vaak zelf een vergoeding aan (die ik weiger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

downtime schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:45:
[...]

Is de rekenfout ook onderdeel van de grap?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20

De Nelis

en anders maar niet...

Ursamajor schreef op zondag 23 februari 2020 @ 08:02:
[...]

Is de rekenfout ook onderdeel van de grap?
Geen rekenfout te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door De Nelis op 23-02-2020 12:58 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Drie muisklikken voor 50 cent? Wat kost een muisklik dan?

Misschien is het een actie: Drie muisklikken voor de prijs van twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
downtime schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Of je betaalt per 3 muisklikken. Of muisklikken hebben een vaste prijs :) Maar waarom kan 50/3 cent niet volgens jou? Bij een tankstation rekenen ze toch ook met 10de centen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
downtime schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:12:
[...]

16.67 cent? Zo'n moeilijk sommetje is dat toch niet...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
MadDogMcCree schreef op zondag 23 februari 2020 @ 02:33:
Wat een herkenbaar topic. Ik heb zelf geen IT opleiding genoten en mijn kennis komt vooral voort uit ‘ervaring’ en google, maar toch straal ik blijkbaar ‘kennis van zaken’ uit. Ik kreeg een keer laptop in mijn handen gedrukt tijdens een verjaardag van mijn neefje, de liedjes waren gezongen, de kaarsjes uit en de cadeautjes waren uitgepakt; “zo, nu kan je wel even naar mijn laptop kijken”, aldus de schoonmoeder van mijn zus. Eh.. nee?
Dat vind ik ook behoorlijk storend. Dat je door andere mensen wordt gereduceerd van wie je bent tot alleen maar naar wat je weet.

Dank voor het delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Een beetje zoals een malafide taxichauffeur toeristen via een hele grote omweg naar de plaats van bestemming zou kunnen brengen, gaat het ons lukken om meerdere dagen rond te brengen in systeeminstellingen en programma's die helemaal niets met het probleem te maken hebben, maar daar
hebben leken toch geen verstand van.

Misschien had ze dat liever gewild... :F

Kun je ook meer vangen. :D

Ja, ik weet het, zo ben je niet. ;) Ik ook niet hoor ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Om dit soort dingen kijk ik altijd wat benijdenswaardig naar de jongeren op mijn werk:

"Jullie moesten eens weten hoe het er in de wereld aan toe gaat..."

Maar dat zeg ik niet tegen hen. Ik wil hen zoveel mogelijk sparen. Zolang mogelijk laten genieten van het mensbeeld dat ze nu nog hebben.

Ik snap wel dat ik nu heel erg generaliseer trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 16:42
Mijn moeder heeft er ook een handje van om mij aan Jan en alleman "uit te lenen" (ik, inmiddels 37 en ook gewoon een gezin, dus komt niet om in mn tijd).

Paar jaar terug n vriendin van dr, had lopen kloten in de systeemmap van android en watsapp werkte niet meer. Op een zomerse dag kwam ze even langs op de dag dat wij er altijd eten.

*Zucht, ik kijk wel ff:
Vanaf dat ik de telefoon aanraak begint ze me te vertellen hoe het moet. Ik heb me ingehouden en het probleem opgelost want eig is het een triest vrouwtje (midden 70, man net overleden toen).
Recent vroeg mn ma weer of ik wat voor dr wilde doen. Gezegd dat ik het prima vind om ff naar de iPad te kijken maar dan moet ma die iPad zónder dat mens meenemen. Ze mag dan zo zielig zijn, ik laat niet t bloed onder mn nagels vandaan halen, in mn vrije tijd door problemen kosteloos op te lossen terwijl ze alles beter weten *insert middelvinger smiley (die mis ik hier echt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Tja, ben niet van de IT en ben ook niet de IT afdeling van de familie maar als meubelmaker heb ik toch het voordeel dat ik heel nonchalant kan zeggen dat ik voor de klussen die ze voor ogen hebben zware machines nodig heb. :+

Niet helemaal waar maar ik ga ook niet een paar vrije dagen planken lopen schaven en het naaldhout van de bouwmarkt daar ben ik allergisch voor wat ook op een halve waarheid berust (lichte kriebel allergie). Mogen ze lekker zelf in lopen boren en zagen. 8)7

Kijk wel uit dat ik niet de handige Harry van de familie wordt zowel op IT als op klus gebied.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:53:
Een wat ouder familielid van me:

Februari 2019
"Ik moet een nieuwe telefoon. Wil jij even mee naar de MediaMarkt? Jij hebt er verstand van!"
Ik: "Oké... "
Even later staat hij met de allergoedkoopste smartphone in zijn handen. "Is dit wat?"
Ik: "Ik zou hem niet kopen, (insert 13 redenen)"
Hij: "Maar in principe kan je er gewoon mee bellen en appen?"
Ik: "Eehhh, tja, hum, ja, in principe, als je het niet erg vind dat hij langzaam is, dan eehh.... "
Hij: "Nee, prima, dan doe ik deze. Heb ook geen zin om er een paar honderd euro aan uit te geven."

Maart 2019
"Ej GZFan, als je nog eens tijd hebt, wil jij dan nog eens naar die telefoon kijken, is echt niet vooruit te branden!"

April 2019
"Ej, GZFan, die mobiel is vol ofzo. Ik kan geen foto's meer maken. Kan je er eens naar kijken?"

Mei 2019
"Ej, ja met (...) spreek je. Ik krijg van die meldingen van ruimtetekort voor updates ofzo. Kan jij er misschien van de week eens naar kijken?"

Enzovoorts...
Echt, daar word ik zo moe van!

Maar het ergste is: Hoorde in hem laatst tegen iemand mopperen over 'die telefoon, waar altijd wat mee is'.
Letterlijk: "GZFan raadde deze aan, maar 't is echt onding om mee te werken"
:? 7(8)7 :N

Ja hoor!?! Alle advies in de wind slaan, altijd hulp verwachten en uiteindelijk word je nog als amateur weggezet ook!
herkenbaar,, dat is mij ook overkomen,,, heb daar wel iemand op aangesproken ,, 1001 sorry's en later gewoon weer zo doen,,, maar het is familie ... al moet ik wel zeggen de directe binnen ring doet dat niet. het is meer wat is aangetrouwd en bejaard

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18

Februari 2019
"Ik moet een nieuwe telefoon. Wil jij even mee naar de MediaMarkt? Jij hebt er verstand van!"
Ik: "Oké... "
Even later staat hij met de allergoedkoopste smartphone in zijn handen. "Is dit wat?"
Ik: "Ik zou hem niet kopen, (insert 13 redenen)"
Hij: "Maar in principe kan je er gewoon mee bellen en appen?"
Ik: "Eehhh, tja, hum, ja, in principe, als je het niet erg vind dat hij langzaam is, dan eehh.... "
Hij: "Nee, prima, dan doe ik deze. Heb ook geen zin om er een paar honderd euro aan uit te geven."

Maart 2019
"Ej GZFan, als je nog eens tijd hebt, wil jij dan nog eens naar die telefoon kijken, is echt niet vooruit te branden!"

April 2019
"Ej, GZFan, die mobiel is vol ofzo. Ik kan geen foto's meer maken. Kan je er eens naar kijken?"

Mei 2019
"Ej, ja met (...) spreek je. Ik krijg van die meldingen van ruimtetekort voor updates ofzo. Kan jij er misschien van de week eens naar kijken?"

Enzovoorts...
Echt, daar word ik zo moe van!

Maar het ergste is: Hoorde in hem laatst tegen iemand mopperen over 'die telefoon, waar altijd wat mee is'.
Letterlijk: "GZFan raadde deze aan, maar 't is echt onding om mee te werken"
:? 7(8)7 :N

Ja hoor!?! Alle advies in de wind slaan, altijd hulp verwachten en uiteindelijk word je nog als amateur weggezet ook!
Ja ik ken dit ook, heb ik 1 keer gedaan 'meegaan in de aankoop die ik niet adviseer' doe ik ook nooit weer. Je krijgt het altijd via via te horen dat 'jouw advies' slecht was, pislink wordt ik ervan.
2 jaar later weten ze alleen nog maar dat jij het hen geadviseerd hebt te kopen. Sindsdien loop ik erbij weg en zeg dat ik hier niet meer mee ga helpen.

Wat nog erger is... als ze zeggen 'ik wil een goedkoop snel dingetje, kan jij mij een advies geven?" En als je dan zegt dat het voor 200eu niet gaat lukken!.. worden ze nog boos ook, en kopen ze zonder jou advies een duurdere...en dan komen ze later met een probleem bij jou, en dan zeggen ze "ja jij zei, je moet duurder nemen, nou dat klopt dus niet!! want hij is nog langzaam" |:( |:(

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
Nouja als ze overal rondbazuinen dat jouw advies niet deugt scheelt je dat weer een hoop gezeur van onbeschofte kennissen die techsupport eisen. :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uruk-Hai schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:32:
Wat ik trouwens ook onbeschoft vind is een kennis die roept dat-ie geen geld heeft en dat jij, met al jouw kennis (over bijvoorbeeld refurbished hardware) voor hem/haar gaat uitzoeken wat de voordeligste oplossing gaat zijn.

Vervolgens, als het puntje bij het paaltje komt, blijkt die kennis ineens wèl geld te hebben :(

Dat vind ik onbeschoft gedrag. Wees dan gewoon eerlijk.
Ik heb het andersom gehad. Oude pc deed het niet meer en was het niet meer waard om te fixen, dus ik raadde aan om een nieuwe te kopen. Ze wilden graag een laptop ipv desktop en geld was geen bezwaar, dus op basis daarvan heb ik gezegd waar ze op moeten letten en welke modellen goed voor hun zouden zijn.

Zijn ze naar de mediamarkt gegaan en hebben ze zich daar laten informeren door de verkoper met als resultaat toch een desktop, maar met een Intel Celeron en zo'n hybride harddisk. Niet vooruit te branden dat ding. |:(

<Henk Spaan>VRAAG HET MIJ DAN NIET!</Henk Spaan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Gaius schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb het andersom gehad. Oude pc deed het niet meer en was het niet meer waard om te fixen, dus ik raadde aan om een nieuwe te kopen.
Check.

Ik krijg de vraag waar je nu op moet letten bij het kopen van een laptop. Ik zeg, zorg dat er een SSD in zit of houdt rekening in het budget voor een SSD vervanging achteraf (mocht je dat aandurven gezien garantie). Stop de HDD in een externe behuizing en je hebt een backup schijf. Persoon zegt toch maar gekozen te hebben voor een snellere CPU, want dat maakt de laptop tenminste concreet sneller. Dat er een 5400RPM HDD in zit zegt persoon verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Check.

Ik krijg de vraag waar je nu op moet letten bij het kopen van een laptop. Ik zeg, zorg dat er een SSD in zit of houdt rekening in het budget voor een SSD vervanging achteraf (mocht je dat aandurven gezien garantie). Stop de HDD in een externe behuizing en je hebt een backup schijf. Persoon zegt toch maar gekozen te hebben voor een snellere CPU, want dat maakt de laptop tenminste concreet sneller. Dat er een 5400RPM HDD in zit zegt persoon verder niks.
Gewoon reageren:

:) Oke, veel plezier met je tragen laptop en vraag mij nooit meer om advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Check.

Dat soort types stopt er waarschijnlijk nog een klasse 10 SD-kaart in, omdat jij hebt gezegd dat er een snelle SD in moet :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Waarom klinken de laatste posts toch allemaal als het verloop van een ICT project bij de overheid ? :X

:P

[ Voor 12% gewijzigd door Ome Ernst op 25-02-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ome Ernst schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:38:
Waarom klinken de laatste posts toch allemaal als het verloop van een ICT project bij de overheid ? :X

:P
Ben je zelf wel eens bij ICT projecten van de overheid aangehaakt geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
[verhaal]
Meteen klaar mee op tech support gebied, familie of niet }:| :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:00:
Nee, dat ben ik niet. Maar mijn beeldvorming aangaande grote ICT projecten word bevestigd in bron.

[ Voor 16% gewijzigd door Ome Ernst op 25-02-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ome Ernst schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Nee, dat ben ik niet. Maar mijn beeldvorming aangaande grote ICT projecten word bevestigd in bron.
Zoals ik eerder aangaf bij de betreffende tweakers artikelen. Het slechte nieuws is wat voornamelijk de media haalt. Het goede nieuws doorgaans niet. Ik ben me er dus van bewust dat mijn beeld van overheid ICT projecten wat dat betreft automatisch gekleurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Zoals ik eerder aangaf bij de betreffende tweakers artikelen. Het slechte nieuws is wat voornamelijk de media haalt. Het goede nieuws doorgaans niet. Ik ben me er dus van bewust dat mijn beeld van overheid ICT projecten wat dat betreft automatisch gekleurd is.
Daar heb je een valide punt. Echter, dit topic heet "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen" en niet "Ervaringen met vriendelijke kennissen die je eeuwig dankbaar zijn, dat je hun hebt geholpen met computer vragen en of problemen."
Hoewel er, gelukkig, ook positieve ervaringen in dit topic staan, is het overgrote deel toch negatief van aard.
Kennelijk nodigt de naam van het topic eerder tot het posten van deze niet leuke ervaringen, dan de wel leuke.

[ Voor 3% gewijzigd door Ome Ernst op 25-02-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ome Ernst schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Daar heb je een valide punt. Echter, dit topic heet "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen" en niet "Ervaringen met vriendelijke kennissen die je eeuwig dankbaar zijn, dat je hun hebt geholpen met computer vragen en of problemen."
Hoewel er, gelukkig, ook positieve ervaringen in dit topic staan, is het overgrote deel toch negatief van aard.
Kennelijk nodigt de naam van het topic eerder tot het posten van deze niet leuke ervaringen, dan de wel leuke.
Dat komt door het woord 'onbeschofte'. De richting is dan heel duidelijk :P

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Dat komt door het woord 'onbeschofte'. De richting is dan heel duidelijk :P
Wie gaat er een nieuw topic aanmaken voor "ervaringen met kennissen die niet om elke poep en scheet tech support eisen en rekening houden dat jij misschien helemaal geen tijd en/of zin hebt en je ook nog eens fatsoenlijk betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ome Ernst schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Daar heb je een valide punt. Echter, dit topic heet "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen"
Klopt, ik heb alleen een andere humor :) Bij ICT gedoe de mogelijke onkunde van overheidsambtenaren betrekken vind ik zelf niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

hoi1234 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Wie gaat er een nieuw topic aanmaken voor "ervaringen met kennissen die niet om elke poep en scheet tech support eisen en rekening houden dat jij misschien helemaal geen tijd en/of zin hebt en je ook nog eens fatsoenlijk betalen".
Blijkbaar ben ik diegene: Ervaringen met kennissen die vriendelijk tech support vragen

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Heb ook een tijd gehad waarbij buren van vrienden en andere vage kennissen belden en vroegen of je langs kwam. Vaak niet te beroerd dit te doen, maar vaak bleef het bij een glaasje cola als je er was als vergoeding. 1 Geval staat me nog steeds bij. Al tig jaar geleden. Vrouw belt mij dat PC niet meer doet. Windows moest opnieuw geïnstalleerd worden omdat de kinderen cruciale bestanden hadden verwijderd. Gedaan, aangegeven waar de kinderen met de vingers vanaf moesten blijven. 2 weken later weer hetzelfde. Weer gedaan, weer uitgelegd hoe en wat. 4 weken later weer een telefoontje. Aangegeven dat het nu geld ging kosten en na een tirade nooit meer wat weer gehoord.

Sindsdien is mijn "service" alleen beschikbaar voor vrienden en familie. Rest kan, maar dan wel betalen. 9 vd 10 keer haken ze dan inderdaad af.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Zeer herkenbaar. Zo heb ik een oom in de familie die ook zo tamelijk eigenwijs is.

Vraagt mij om advies voor een goede mediaspeler omdat zijn SmartTV intussen zo verouderd is, dat geen enkele app meer werkt.
Bedoeling is dat de mediaspeler Netflix, Amazon Prime, Videoland en NLZiet ondersteund.
Ik raad hem een MiBOX 3 aan, geef hem een AliExpress link van een verkoper die hem voor +/- €50 verzend vanuit Spanje (dus 3 dagen levertijd en geen gedoe met invoer).
Belt vervolgens een paar dagen later op, dat ie een Cood-E gekocht heeft bij een lokale GSM reparatie/hoesjes/kabeltjes winkel, want dat vond hij betrouwbaarder dan Aliexpress |:(

Of ik even wil regelen dat al zijn streaming abonnementen op dat *** ding wil installeren.
Tja, dat gaat niet op zo'n gaar Kodi kastje, waar ook nog eens alles hopeloos op is verouderd en verder volledig is dichtgetimmerd.
Hem nog eens proberen uit te leggen dat AndroidTV toch wel iets anders is dan een dichtgetimmerde Kodi, maar nee, die verkoper in de winkel zei dat dit 'beter' was.
Afin, handen van teruggetrokken, ik deed maar alsof ik niets van Kodi weet. Laat ie ook nog eens duidelijk merken dat ie behoorlijk teleurgesteld is dat ik hem niet wil helpen, met onbeschofte opmerkingen als "ik zal nog eens om advies vragen" 8)7

Meneer gaat terug naar de winkel, en laat zich vervolgens een hoogst illegale film stream en IPTV abonnement aansmeren, a €15 per maand, of €110 per jaar als je ineens aftikt. En zodoende installeren ze dan wat Kodi addons zodat je kunt kijken.
En blij dat hij daarmee was, de nieuwste films kijken (in super bagger kwaliteit), tig duizend TV zenders (met vreselijke lipsync problemen, gare refreshrates en gemiddeld een beeld freeze per minuut).
Afin, zijn feestje... Maar dan is hij intussen zo intiem met die verkoper, dat hij commissie krijgt voor ieder die hij kan aanbrengen voor een jaar abonnement.
Dus op de onvermijdelijke verjaardagen, loopt ie aan iedereen die hem aankijkt dat ding aan te prijzen alsof het een geschenk uit de hemel is.

En ach, wat boeit mij dat..
Kreeg zo nu en dan dan weer een telefoontje van een familielid of ik de WiFi wil komen 'verbeteren' want het TV beeld staat steeds stil. Uitleggen dat het niet veel zal uitmaken, en dat ze maar met Ziggo/KPN/etc moeten bellen. Kan natuurlijk vantevoren al voorspellen, 1x daar een stap binnen zetten, en vervolgens mag je tot in einde der tijden die klote player gaan ondersteunen.
En ja, dan leer je familie kennen, met soms gewoon ronduit onbeschoft reacties, dat je niet even komt opdraven.
Maargoed, da's gewoon even van je afbijten, en dan hoor je ze voorlopig niet meer.

Totdat schoonmoeder mij opeens vraagt of ik haar kan helpen met het opzeggen van Ziggo, ze ging ook zo'n kastje kopen, want volgens de familie was dat ook mijn advies :( |:(
Dat dus direct uit haar hoofd gepraat, en vervolgens die oom eens gebeld hoe ie het in zijn hoofd haalt om mij steeds bij die bullshit te betrekken. Zijn redenering, ik adviseerde een klein kastje (MiBox), en dat is hetzelfde als zo'n Cood-E van die lokale telefoon winkel.

Maargoed, uiteindelijk waren er iets van 5 man daar in getrapt, en na 3 maanden zaten ze allemaal zonder een werkende plugin omdat die illegale provider gestopt/gepakt/etc is.
En die winkel, doet alsof ze van niets weten, want geen garantie op externe diensten _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
thunder8 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:16:
Heb ook een tijd gehad waarbij buren van vrienden en andere vage kennissen belden en vroegen of je langs kwam. Vaak niet te beroerd dit te doen, maar vaak bleef het bij een glaasje cola als je er was als vergoeding. 1 Geval staat me nog steeds bij. Al tig jaar geleden. Vrouw belt mij dat PC niet meer doet. Windows moest opnieuw geïnstalleerd worden omdat de kinderen cruciale bestanden hadden verwijderd. Gedaan, aangegeven waar de kinderen met de vingers vanaf moesten blijven. 2 weken later weer hetzelfde. Weer gedaan, weer uitgelegd hoe en wat. 4 weken later weer een telefoontje. Aangegeven dat het nu geld ging kosten en na een tirade nooit meer wat weer gehoord.

Sindsdien is mijn "service" alleen beschikbaar voor vrienden en familie. Rest kan, maar dan wel betalen. 9 vd 10 keer haken ze dan inderdaad af.
Maar gelijk heeft ze wel een beetje, want bij de 2de keer zou ik een gebruikers account maken waar ze niet bij die bestanden kunnen. En mevr een wachtwoord gegeven als de kids wat willen installeren. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 08:59
Herkenbare verhalen hier! Ik reken altijd 50 euro per uur, puur om de mensen af te schrikken die niet teveel willen betalen, maar service wensen. Werkt heel goed! Daardoor houd ik alleen de mensen over die bereid zijn om ook iets te betalen voor de service, want eigenlijk alles moet altijd op stel en sprong opgelost worden.

Een enkele keer heb ik wel een vervelende ervaring gehad hiermee. De buurman van mijn ouders heeft een eigen bedrijf en schakelde mij of mijn broertje vaak in voor IT-support. Meestal kregen we dan een kleine financiële vergoeding of een cadeautje (kratje bier). Dit dekte meestal het aantal bestede uren niet, maar goed, dat doe je voor elkaar.

Inmiddels woon ik al enkele jaren niet meer thuis en kom dus ook niet meer bij hem over de vloer. Vorig jaar had hij een probleem met de mailserver van zijn bedrijf. Eerst heeft hij mijn broertje hiervoor gevraagd, maar toen hij er niet uit kwam, nam hij contact met mij op. Ik heb toen 6 uren besteed aan het recoveren van zijn mailserver, voor zover dat mogelijk was. Daarna heb ik hem een rekening gestuurd van 120 euro (20 euro per uur, lijkt me heel redelijk), waarop ik de reactie kreeg "No cure, no pay"... Toen heb ik hem duidelijk uitgelegd dat ik op deze manier niet met hem wens om te gaan, waarop zijn reactie was "100 euro kun je krijgen, dan is die 20 euro leergeld. Je moet maar afspraken maken van tevoren".

Nou, lang verhaal kort. Die 100 euro heb ik nooit gekregen en om de relatie tussen hem en mijn ouders niet te verstoren heb ik het maar naast mij neergelegd. Stank voor dank :( , maar ook een leermomentje: spreek van tevoren goed af dat je er iets voor terug wilt hebben. Wil men niet betalen, gaan ze maar naar een ICT-bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

PeterM007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:29:
Herkenbare verhalen hier! Ik reken altijd 50 euro per uur, puur om de mensen af te schrikken die niet teveel willen betalen, maar service wensen. Werkt heel goed! Daardoor houd ik alleen de mensen over die bereid zijn om ook iets te betalen voor de service, want eigenlijk alles moet altijd op stel en sprong opgelost worden.

Een enkele keer heb ik wel een vervelende ervaring gehad hiermee. De buurman van mijn ouders heeft een eigen bedrijf en schakelde mij of mijn broertje vaak in voor IT-support. Meestal kregen we dan een kleine financiële vergoeding of een cadeautje (kratje bier). Dit dekte meestal het aantal bestede uren niet, maar goed, dat doe je voor elkaar.

Inmiddels woon ik al enkele jaren niet meer thuis en kom dus ook niet meer bij hem over de vloer. Vorig jaar had hij een probleem met de mailserver van zijn bedrijf. Eerst heeft hij mijn broertje hiervoor gevraagd, maar toen hij er niet uit kwam, nam hij contact met mij op. Ik heb toen 6 uren besteed aan het recoveren van zijn mailserver, voor zover dat mogelijk was. Daarna heb ik hem een rekening gestuurd van 120 euro (20 euro per uur, lijkt me heel redelijk), waarop ik de reactie kreeg "No cure, no pay"... Toen heb ik hem duidelijk uitgelegd dat ik op deze manier niet met hem wens om te gaan, waarop zijn reactie was "100 euro kun je krijgen, dan is die 20 euro leergeld. Je moet maar afspraken maken van tevoren".

Nou, lang verhaal kort. Die 100 euro heb ik nooit gekregen en om de relatie tussen hem en mijn ouders niet te verstoren heb ik het maar naast mij neergelegd. Stank voor dank :( , maar ook een leermomentje: spreek van tevoren goed af dat je er iets voor terug wilt hebben. Wil men niet betalen, gaan ze maar naar een ICT-bedrijf.
Dan had ik hem terug gepakt met iets waar jij niet zo goed of handig in bent en dan als hij klaar is: No cure, no pay. :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Maar gelijk heeft ze wel een beetje, want bij de 2de keer zou ik een gebruikers account maken waar ze niet bij die bestanden kunnen. En mevr een wachtwoord gegeven als de kids wat willen installeren. :+
Hoezo heeft ze gelijk? Ze verwachtte dat ik maar gratis support zou gaan leveren als de kinderen weer eens shit met de computer hadden uitgehaald, terwijl ze zelf er ook 0 kennis van had. Als ze dan mijn tips en tricks niet wil toepassen, gaat het een 3de keer gewoon geld kosten. Het was geen familie, geen vrienden, kende die hele mensen niet, totdat ze mijn hulp nodig hadden. En dan mag het ook niets kosten. En als je dan wel een kleine vergoeding vraagt om het voor een 3de keer uit te voeren, dan krijg je de wind van voren. Ja daag, ze mag al blij zijn dat ik de eerste 2 keer voor niets heb geholpen. 1 van die tips was useraccounts, maar daar wilde mevrouw niet aan, want dat was alleen maar lastig. Tja dan houdt het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:00:
[...]

meerdere malen ja.. hoezo?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:19:
[...]

No pay, no cure en hoppa shift+del :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
thunder8 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Hoezo heeft ze gelijk? Ze verwachtte dat ik maar gratis support zou gaan leveren als de kinderen weer eens shit met de computer hadden uitgehaald, terwijl ze zelf er ook 0 kennis van had. Als ze dan mijn tips en tricks niet wil toepassen, gaat het een 3de keer gewoon geld kosten. Het was geen familie, geen vrienden, kende die hele mensen niet, totdat ze mijn hulp nodig hadden. En dan mag het ook niets kosten. En als je dan wel een kleine vergoeding vraagt om het voor een 3de keer uit te voeren, dan krijg je de wind van voren. Ja daag, ze mag al blij zijn dat ik de eerste 2 keer voor niets heb geholpen. 1 van die tips was useraccounts, maar daar wilde mevrouw niet aan, want dat was alleen maar lastig. Tja dan houdt het gewoon op.
Nee haha ze had geen gelijk, maar 2 keer het zelfde, dan had je een andere oplossing kunnen verzinnen waardoor het niet weer gebeurde :9 , misschien zat dat ook een beetje in haar gezeur.
krijg de indruk dat je het achteraf zei dat het wat ging kosten, zit ik mis?
nee dat doe je bij de 2de keer van tevoren.
Maar dat is wel lastig bij familie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00
[...]Nou, lang verhaal kort. Die 100 euro heb ik nooit gekregen en om de relatie tussen hem en mijn ouders niet te verstoren heb ik het maar naast mij neergelegd. Stank voor dank [...]
Die relatie is hem anders niks waard; anders had hij jou wel de 100,- gegeven om de relatie tussen hem en jouw ouders niet te verstoren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

dj.verhulst schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:38:
mijn ervaring is dat juist die kleine ondernemers vaak net zo onwetend en onredelijk is als die particulieren
Die zijn vaak nog erger, vooral als je upgrades of migraties moet doen omdat hun oude systemen niet meer worden ondersteund.

Want dan is de klacht "Ja, maar ik wil gewoon zoals het blijft werken zoals ik er altijd mee heb gewerkt" 8)7

Sorry Kees, maar Office365 werkt nu eenmaal niet zoals WordPerfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 25-02-2020 12:56 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
Night-Reveller schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Die relatie is hem anders niks waard; anders had hij jou wel de 100,- gegeven om de relatie tussen hem en jouw ouders niet te verstoren.
Klopt, ze hebben helaas ook vrij weinig contact meer na dit incident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
Stoney3K schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Die zijn vaak nog erger, vooral als je upgrades of migraties moet doen omdat hun oude systemen niet meer worden ondersteund.

Want dan is de klacht "Ja, maar ik wil gewoon zoals het blijft werken zoals ik er altijd mee heb gewerkt" 8)7

Sorry Kees, maar Office365 werkt nu eenmaal niet zoals WordPerfect.
ex collega belt me op hoge poten op wat ik nu weer aan het doen was op de server ( avonds) niks eigenlijk, het was allemaal mega traag etc ze kon d'r werk niet doen en dan kreeg ze problemen en dat was allemaal mijn schuld, etc , nadat ze klaar was kon ik vragen wat ze aan het doen was.

ze had vanuit een thuis locatie verbinding gemaakt met onze terminal server , en in zo'n sessie had ze de office 365 cloud ingelogd om bij bepaalde bestanden van school te kunnen ,, en dat ging mega traag . ze had eerst thuis office 365 geopend en van alles bewerkt, en toen op onze server die veel sneller ging maar de mutaties niet weer gaf of dat bestanden nog geopend waren. dus ik doe wat testjes, aan onze kant alles goed, ik kom in haar sessie en neem remote haar pc over en doe een simpele internet snelheid test ,, een mega trage verbinding ( geen wonder ) dus ik vertel haar dat,,, word ze weer boos, dat ik dat maar ff moest fixen , voor onze terminal verbinding heb je geen dikke pijp nodig maar als je een aantal grote bestanden word, excel en pdf naslagen die elk tussen de 5 en 150 mb groot zijn , dan kan het ff duren. ze had pas nieuw internet , ziggo, groot pakket ,, maar wat heeft die muts gedaan een aantal wifi repeaters achter elkaar gezet dat van die mooi 100 mb er maar 1 a 1,5 mb over bleef en een lag, genoeg om naar Tokyo te fietsen en terug... had een vriendje van haar beste vriendin aangelegd bij haar.
krijg ik dat toch niet uit gelegd dat 5 repeaters achter elkaar geen goed idee was, maar ze een kabel of lan over power moest kopen ,, kon wel een set aanraden en als ze lief doet bestel ik die wel en configureer ik die zoals ze die thuis alleen maar in het stop contact hoefde te steken ,, makkelijker kon ik het niet maken voor haar, ,, wat ik allemaal dacht ... ik zou er nog wat van horen van de baas, etc.

Heb de baas maar ff gebeld na het gesprek en uit gelegd dat ik zo op deze manier geen support na werk tijd ga geven ,, die heeft toch op d'r donder gehad :X
komt ze 3 dagen later naar mijn kantoor ,, duizend excuses, ik als nog die lan over power set besteld en ingesteld, alles voor elkaar ,, bak ze een appeltaart als dank ,, die heb ik met mijn afdeling met smaak op gegeten . :9 dat ze voor dit alles van alles heeft lopen verkondigen over mij en dat ik mijn afdeling slecht run ,, dat laat ik maar zitten .

ze is een ex collega niet door dit voorval maar omdat ze niet lekker in de groep lag en bij de baas geen nieuw contract.

[ Voor 6% gewijzigd door dj.verhulst op 25-02-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:20:
[...]

Nee haha ze had geen gelijk, maar 2 keer het zelfde, dan had je een andere oplossing kunnen verzinnen waardoor het niet weer gebeurde :9 , misschien zat dat ook een beetje in haar gezeur.
krijg de indruk dat je het achteraf zei dat het wat ging kosten, zit ik mis?
nee dat doe je bij de 2de keer van tevoren.
Maar dat is wel lastig bij familie.
Lezen is wel moeilijk of niet? Nogmaals, bij de 3de keer dat ze wilde dat ik langs moest komen, heb ik aangegeven dat het geld zou gaan kosten. Toen had ze er problemen mee, want de eerste 2 keer waren gratis. Daarnaast was het geen familie, vrienden of wat dan ook. Zoals ik in de vorige reactie ook al aangaf, kende ik deze mensen niet, totdat ze via via aan mijn nummer kwamen. En nee, een andere oplossing was er niet, want ze weigerde dat ik useraccounts met beperkte rechten ging opzetten, want dan zouden de kinderen iedere keer aan haar kop zeuren om wat nieuws te mogen installeren. Daar had ze natuurlijk geen zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

PeterM007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Klopt, ze hebben helaas ook vrij weinig contact meer na dit incident.
Klink alsof het tijd is om die 100 euro te gaan claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Even een opmerking over de topic-titel; ik vind 'm zo grof... "Onbeschofte kennissen", toe maar, dat is nogal een kwalificatie. Als er had gestaan "Ervaringen met kennissen die tech support eisen" dan had het toch ook prima de lading gedekt?
Ik ben te netjes, denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:51
Hkuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:52:
Even een opmerking over de topic-titel; ik vind 'm zo grof... "Onbeschofte kennissen", toe maar, dat is nogal een kwalificatie. Als er had gestaan "Ervaringen met kennissen die tech support eisen" dan had het toch ook prima de lading gedekt?
er zijn nu twee topics, een positieve en een negatieve, dus wat dat betreft dekt het wel goed de lading. Ik vind 'onbeschoft' nou ook weer niet zo'n vreselijk woord, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
LankHoar schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Klink alsof het tijd is om die 100 euro te gaan claimen :)
Dat is mij het niet meer waard. Lekker laten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
The_Admin schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:53:
[...]

er zijn nu twee topics, een positieve en een negatieve, dus wat dat betreft dekt het wel goed de lading. Ik vind 'onbeschoft' nou ook weer niet zo'n vreselijk woord, toch? :)
Neuh, da's waar. Maar door het werkwoord 'eisen' word je meteen duidelijk dat dit negatief is...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

"Ervaringen met !@#$%* mensen die support eisen" zou ik beter vinden passen. Je kent ze niet eens altijd, en laat dat nu net 1 van de pijnpunten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
"Ervaringen met kennissen die op een onbeschofte manier tech support eisen" Zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
LankHoar schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:47:
[...]

"Ervaringen met !@#$%* mensen die support eisen" zou ik beter vinden passen. Je kent ze niet eens altijd, en laat dat nu net 1 van de pijnpunten zijn :P
Uncle Mel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:01:
[...]

"Ervaringen met kennissen die op een onbeschofte manier tech support eisen" Zo dan?
Allebei:
"Ervaringen met kennissen en andere !@#$%* mensen die op een onbeschofte manier tech support eisen" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hkuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:05:
[...]

[...]

Allebei:
"Ervaringen met kennissen en andere !@#$%* mensen die op een onbeschofte manier tech support eisen" >:)
Gaat niet, is te lang :P Dit paste al amper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dat is het hele punt van het topic. De negatieve kant belichten en laten zien hoe onbeschoft mensen kunnen zijn als het om helpen met IT vraagstukken gaat...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• faraga
  • Laatst online: 13-09 13:18
(jarig!)
Ook even een andere kant van de medaille hoe het ook wél fijn kan:

Ik heb jarenlang bij Studentaanhuis gewerkt, dus ben daardoor in mijn omgeving de go-to techsupportpersoon. Heb een aantal vergelijkbare verhalen meegemaakt als in dit topic worden gedeeld, maar ik weet er over het algemeen goed mee om te gaan.

Ik heb inmiddels een fulltime baan als webredacteur, maar nu en dan ga ik nog langs bij kennissen of SAH-klanten met wie ik in contact ben gebleven. Levert weer een leuk zakcentje op en stiekem vind ik het nog best leuk werk.

Het beste voorbeeld is een autogarage waar ik een keertje voor SAH langskwam. Had geloof ik een cryptolocker op zijn computer. Laatste back-up was een half jaar oud, maar dat verlies heeft hij maar gepakt. Virus verwijderd, hij tevreden. Ik vertelde hem dat ik toevallig een paar dagen later de auto van de vader van mijn toenmalige vriendin zou krijgen (was rijp voor de sloop, maar had nog een paar maanden apk).

Hij zei dat ik wel even langs kon komen om hem even te laten bekijken. Dus ik kom een paar dagen later langs met die auto, hij controleert hem even en gooit er wat nieuwe olie in. Een paar maanden later is het tijd voor de apk, waar hij hem voor een leuk prijsje doorheen heeft weten te loodsen. En het volgende jaar zelfs nog eens.

Ondertussen help ik hem met zijn computerproblemen. Ik heb een goedkope computer gebouwd om die oude bak met Vista in zijn kantoortje te vervangen en ben ook een paar keer bij hem thuis geweest voor zijn eigen laptop of hulp met het installeren van zijn nieuwe televisie. Af en toe teamviewer ik even wat om zijn printer weer aan de gang te krijgen.

Inmiddels heb ik een andere auto (hetzelfde model, ik ben ondertussen stiekem een liefhebber van de Peugeot 205 geworden) en ook daarvoor kom ik trouw bij deze garage langs, ook al woon ik inmiddels in een andere stad. Vorige week werd het weer tijd voor de apk. Ik pik de auto vrijdagmiddag op en vraag wat de schade is. Hij laat een bonnetje zien met ongeveer 200 euro aan reparaties, verfrommelt dat en zegt dat ik maar een keertje moet langskomen om zijn nieuwe laptop in te stellen.

Hij die mij goedkoop op de weg houdt en ik die hem goedkoop help met zijn computerissues is een van de meest waardevolle contacten die ik heb. Misschien ga ik binnenkort maar even een Wordpress-siteje voor hem in elkaar draaien, want zijn huidige website is zwaar verouderd (en ondersteunt niet eens https).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb zoveel mensen geholpen met pc problemen, als ik dan door een kennis geknipt wil worden gaan ze 10 euro vragen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik heb diverse mensen om mij heen die ik op IT gebied ondersteun, gaat altijd met gesloten beurs. Na het opnieuw installeren van een nuc van vrienden (pc van de kinderen) zijn wij een fijne zondag wezen barbecueën. Zo fix ik een computer en wordt er altijd wel iets terug gedaan.
Maar ik heb ooit eens iemand letterlijk en figuurlijk de deur gewezen......
Op mijn achttiende jaar ongeveer had ik een oogje (zachtjes uitgedrukt) op een meisje met een migratie achtergrond. Ze was echt héél leuk en mooi maar wilde toch graag een man van dezelfde afkomst. Tsja, wat jaren later kwam ik mijn vrouw tegen, nu ruim 25 jaar geleden, en alles ging verder. Zij trouwde met een man met dezelfde afkomst en zette drie kinderen met hem op de wereld. Wel beetje contact gehouden, hadden restaurant dichtbij en ging daar wel eens eten of afhalen.
Tot ze eens vroeg om naar haar laptop te kijken, ding deed vreemd. Nah ja, breng maar langs bij mij. Ding heeft met CCleaner en dergelijke úren staan draaien en was weer normaal bruikbaar.
Helemaal blij, vroeg niet wat de kosten waren maar wel of de laptops van de kinderen ook gedaan konden worden. Pffffhh, naja, breng ze maar en ik geef je geen datum wanneer ze klaar zijn. Die 3 ook gefixt (enorme hoeveelheid brakke software, toolbars etc...) de volgende keer dat ik eten haalde bij ze kreeg ik het gratis (€15).
Dame vroeg echter steeds vaker naar me, bezig met een opleiding en wilde niet lukken met verslag opmaken. Had inmiddels een MacBook gekocht want "dat was beter" en daar snapte ze helemaal niks van. Ze snapte sowieso al níks van word dus Apple hielp daar niet aan.
Zucht, verslag op USB stick gezet en zelf aan de opmaak begonnen (hoe dom was ik nog).
Bijna klaar en ik bel haar dat ze maar even mee moet kijken met de laatste finesses. Vlak voor de afspraak kwam ik haar tegen in het winkelcentrum, dwong ze tijd af met koffie want ze moest iets vertellen. Ze was bezig met scheiden van haar man.
Tsja, kan ik je niet mee helpen en het boeit me nu niet meer. Dat was destijds op mijn 18e wel anders geweest :)
Wel, ze zit bij mij thuis terwijl ik de laatste hand leg aan haar verslag. Ze was vól over de aanstaande scheiding, dat haar man een onbetrouwbare bruut was etc. Zegt ze op een gegeven moment "maar de relatie die jij hebt is ook niet op gelijkwaardig niveau. Zou je dat niet willen veranderen?" (mijn vrouw heeft een handicap waardoor een normale, volledige baan er niet in zit).
Gevraagd of ze het kon uitleggen, en zei ze "Ja, zou je niet liever een leuke vrouw hebben zonder handicap?" met dikke knipoog. Ik "hoebedoellu?". Zij "Nou, als ik gescheiden ben misschien?"
De stoom spoot uit mijn oren! Ik ben dol op mijn vrouw en die handicap zit ons nauwelijks in de weg.
Ik kon het nog net opbrengen om haar verslag op te slaan op USB stick, word afgesloten, laptop uit. Kijkt ze vreemd op omdat we nog niet klaar waren.
Stick in d'r handje gedrukt en haar verteld dat ik het absurd vond wat ze wel niet dacht en zei. En haar toen verzocht op te hoepelen en als ze niet snel weg ging dan zet ik je buiten (1m55 en 50kg zoiets). Dat bracht haar ware aard aan het licht! Schelden op mij, mijn vrouw, mijn moeder en alle klote Nederlanders en dat ze hoopte dat ik in de goot eindigde met mijn mongooltje (bedoelde ze mijn vrouw mee).
Is een 5-6 jaar geleden en mijn bloed kookt er nog steeds van. Wat haal je je in het hoofd? Omdat ik destijds gek op je was denk je nu met mij verder te kunnen? Laat ik zo'n 20 jaar relatie (die goed is) even opgeven voor een gescheiden vrouw met 3 vervelende kinderen?

Heeft minder met IT ondersteuning te maken dit verhaal, maar vervelend was het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Laatst online: 13-09 13:18
(jarig!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ramon 73 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:21:
Ik heb diverse mensen om mij heen die ik op IT gebied ondersteun, gaat altijd met gesloten beurs. Na het opnieuw installeren van een nuc van vrienden (pc van de kinderen) zijn wij een fijne zondag wezen barbecueën. Zo fix ik een computer en wordt er altijd wel iets terug gedaan.
Maar ik heb ooit eens iemand letterlijk en figuurlijk de deur gewezen......
Op mijn achttiende jaar ongeveer had ik een oogje (zachtjes uitgedrukt) op een meisje met een migratie achtergrond. Ze was echt héél leuk en mooi maar wilde toch graag een man van dezelfde afkomst. Tsja, wat jaren later kwam ik mijn vrouw tegen, nu ruim 25 jaar geleden, en alles ging verder. Zij trouwde met een man met dezelfde afkomst en zette drie kinderen met hem op de wereld. Wel beetje contact gehouden, hadden restaurant dichtbij en ging daar wel eens eten of afhalen.
Tot ze eens vroeg om naar haar laptop te kijken, ding deed vreemd. Nah ja, breng maar langs bij mij. Ding heeft met CCleaner en dergelijke úren staan draaien en was weer normaal bruikbaar.
Helemaal blij, vroeg niet wat de kosten waren maar wel of de laptops van de kinderen ook gedaan konden worden. Pffffhh, naja, breng ze maar en ik geef je geen datum wanneer ze klaar zijn. Die 3 ook gefixt (enorme hoeveelheid brakke software, toolbars etc...) de volgende keer dat ik eten haalde bij ze kreeg ik het gratis (€15).
Dame vroeg echter steeds vaker naar me, bezig met een opleiding en wilde niet lukken met verslag opmaken. Had inmiddels een MacBook gekocht want "dat was beter" en daar snapte ze helemaal niks van. Ze snapte sowieso al níks van word dus Apple hielp daar niet aan.
Zucht, verslag op USB stick gezet en zelf aan de opmaak begonnen (hoe dom was ik nog).
Bijna klaar en ik bel haar dat ze maar even mee moet kijken met de laatste finesses. Vlak voor de afspraak kwam ik haar tegen in het winkelcentrum, dwong ze tijd af met koffie want ze moest iets vertellen. Ze was bezig met scheiden van haar man.
Tsja, kan ik je niet mee helpen en het boeit me nu niet meer. Dat was destijds op mijn 18e wel anders geweest :)
Wel, ze zit bij mij thuis terwijl ik de laatste hand leg aan haar verslag. Ze was vól over de aanstaande scheiding, dat haar man een onbetrouwbare bruut was etc. Zegt ze op een gegeven moment "maar de relatie die jij hebt is ook niet op gelijkwaardig niveau. Zou je dat niet willen veranderen?" (mijn vrouw heeft een handicap waardoor een normale, volledige baan er niet in zit).
Gevraagd of ze het kon uitleggen, en zei ze "Ja, zou je niet liever een leuke vrouw hebben zonder handicap?" met dikke knipoog. Ik "hoebedoellu?". Zij "Nou, als ik gescheiden ben misschien?"
De stoom spoot uit mijn oren! Ik ben dol op mijn vrouw en die handicap zit ons nauwelijks in de weg.
Ik kon het nog net opbrengen om haar verslag op te slaan op USB stick, word afgesloten, laptop uit. Kijkt ze vreemd op omdat we nog niet klaar waren.
Stick in d'r handje gedrukt en haar verteld dat ik het absurd vond wat ze wel niet dacht en zei. En haar toen verzocht op te hoepelen en als ze niet snel weg ging dan zet ik je buiten (1m55 en 50kg zoiets). Dat bracht haar ware aard aan het licht! Schelden op mij, mijn vrouw, mijn moeder en alle klote Nederlanders en dat ze hoopte dat ik in de goot eindigde met mijn mongooltje (bedoelde ze mijn vrouw mee).
Is een 5-6 jaar geleden en mijn bloed kookt er nog steeds van. Wat haal je je in het hoofd? Omdat ik destijds gek op je was denk je nu met mij verder te kunnen? Laat ik zo'n 20 jaar relatie (die goed is) even opgeven voor een gescheiden vrouw met 3 vervelende kinderen?

Heeft minder met IT ondersteuning te maken dit verhaal, maar vervelend was het wel.
tjonge !! wat een verhaal ..... kan het me zo goed voorstellen ,, misschien is het maar goed dat jij nooit in zee bent gegaan met die tante , denk dat je toch wel een aantal vervelende verrassingen had gekregen...

en collega van mijn vrouw zei ook zoiets tegen mijn vrouw over mij en onze zoon,, mijn vrouw is de geduld en verdraagzaamheid en liefde zelve , maar toen had mijn vrouw haar spreekwoordelijk gewurgd met d'r eigen bh ,, zelden mijn vrouw zo woest gezien , ,, hun baas kwam dat ter oren en heeft toen die collega een officiële waarschuwing gegeven ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

is die 20 euro leergeld. Je moet maar afspraken maken van tevoren".
Voor de volgende keer : "Geen geld, geen Zwitsers" Uurloon 50 euro, 500 euro voor begin werkzaamheden
betalen. Als er een restant is, krijgt hij dat dan terug. Wat een dickhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Pics or it didn't happen

Idealiter van haar blik toen ze de deur uit werd gezet :+ :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
CurlyMo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Pics or it didn't happen

Idealiter van haar blik toen ze de deur uit werd gezet :+ :p
Het is al een tijdje geleden dat dit voorgevallen is, dus die foto's ga ik niet meer kunnen maken. Foto's van haar ga ik óók niet meer kunnen maken, woont nu ergens binnen de ring A10. Net een plek waar ik zelden kom, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 22:44
Ramon 73 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:21:
>KNIP<
Gevraagd of ze het kon uitleggen, en zei ze "Ja, zou je niet liever een leuke vrouw hebben zonder handicap?"
met dikke knipoog. Ik "hoebedoellu?". Zij "Nou, als ik gescheiden ben misschien?"
Ik kon het nog net opbrengen om haar verslag op te slaan op USB stick, word afgesloten, laptop uit.

>KNIP<
Holy crap, ik weet niet wat ik lees. Die is niet goed snik... Was ze op je geld uit ofzo? Wat een achterbaks en onbetrouwbaar schepsel/secreet/onderkruipsel... :X

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
born4trance schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 05:37:
[...]
Holy crap, ik weet niet wat ik lees. Die is niet goed snik... Was ze op je geld uit ofzo? Wat een achterbaks en onbetrouwbaar schepsel/secreet/onderkruipsel... :X
In scheiding liggen en alvast aanpappen met een vent die destijds hopeloos verliefd op je was. Dat is wat ze deed, alvast een plekje verzekeren voor ná de scheiding.
Geld zat het niet in, goedlopend restaurant en riant eigen huis waar zij de halve waarde van moest krijgen + alimentatie want hij wilde de kinderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ramon 73 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:13:
[...]

In scheiding liggen en alvast aanpappen met een vent die destijds hopeloos verliefd op je was. Dat is wat ze deed, alvast een plekje verzekeren voor ná de scheiding.
Geld zat het niet in, goedlopend restaurant en riant eigen huis waar zij de halve waarde van moest krijgen + alimentatie want hij wilde de kinderen niet.
dan ben je ook zo vals als het water diep is :/
dat mensen zo gezonken zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
dj.verhulst schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:49:
[...]

dan ben je ook zo vals als het water diep is :/
dat mensen zo gezonken zijn ...
Om het maar niet te hebben over de ex van mevrouw die de kinderen niet wil :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
Dit is niet eens meer onbeschoft maar gewoon ronduit asociaal en schandalig!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
The_Admin schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Valt wel mee ja maar vind het toch een beetje een "onbeschoft" woord ironisch genoeg
Spreek liever van abject of infaam dat klinkt n stuk vriendelijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
LockeJohn schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Valt wel mee ja maar vind het toch een beetje een "onbeschoft" woord ironisch genoeg
Spreek liever van abject of infaam dat klinkt n stuk vriendelijker
Wederom, dat is geheel de bedoeling. Het gaat juist om situaties waarbij je je compleet geschoffeerd voelt. En ja, dat betekent dat de ander dus onbeschoft is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
CurlyMo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:18:
[...]

Om het maar niet te hebben over de ex van mevrouw die de kinderen niet wil :/
helaas zie je dat wel eens mannen die na een scheiding niks meer met de kinderen te maken willen hebben en ook niet hun verantwoordelijkheid nemen om bij te dragen aan de kosten van levensonderhoud .

al komt het vaker voor dat vrouwen de vader van hun kinderen met alle mogelijke middelen buiten de deur willen houden , maar dat is off topic .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
Ome Ernst schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:40:
[...]

Voor de volgende keer : "Geen geld, geen Zwitsers" Uurloon 50 euro, 500 euro voor begin werkzaamheden
betalen. Als er een restant is, krijgt hij dat dan terug. Wat een dickhead.
Die volgende keer komt er niet meer. Leergeld goed besteed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

PeterM007 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:54:
Die volgende keer komt er niet meer. Leergeld goed besteed ;)
Inderdaad. Net als dat als je iemand een tientje leent, en je ziet diegene nooit meer, is dat een goed besteed tientje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 21:15
Ome Ernst schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:43:
[...]

Inderdaad. Net als dat als je iemand een tientje leent, en je ziet diegene nooit meer, is dat een goed besteed tientje.
Kun je mij een tientje lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ome Ernst schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:43:
[...]

Daar hoef ik vaak geen tientje voor te besteden. Meestal zijn het de mensen die in het algemeen nonchalant en overal te laat mee zijn.

Als ze beloven later dan een dag later terug te betalen, weet je hoe laat het is. Er zijn situaties waarin ik het ook prettig zou vinden als ik even een tientje mag lenen. Maar in die situaties kan ik er op z'n laatst 's avonds voor zorgen dat het top je bankrekening staat.

[ Voor 26% gewijzigd door hoi1234 op 26-02-2020 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterM007
Heb er weer eentje. Jaar geleden voor het laatst gesproken en eens geholpen met een issue. Krijg ik dit bericht opeens van hem:

"Hoi <mijnnaam>, van mijn overheid, met DigiD ingelogd, gemeente belasting gedownload, op beeld goed, bij uitdraaien eerst een papier vol Chinese tekens daartussen de nota. Wat nu?"

Ik ben geen helpdesk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
PeterM007 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:29:
Heb er weer eentje. Jaar geleden voor het laatst gesproken en eens geholpen met een issue. Krijg ik dit bericht opeens van hem:

"Hoi <mijnnaam>, van mijn overheid, met DigiD ingelogd, gemeente belasting gedownload, op beeld goed, bij uitdraaien eerst een papier vol Chinese tekens daartussen de nota. Wat nu?"

Ik ben geen helpdesk...
Wat nu? Snel de gemeente bellen, de aanslag komt van hen dus moeten ze je wel helpen toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterM007
Erwin schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Wat nu? Snel de gemeente bellen, de aanslag komt van hen dus moeten ze je wel helpen toch? :+
Denk dat alle gemeentehuizen in China op dit moment gesloten zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Ik ben geen helpdesk...
Bijzonder dat je zo al een gesprek aangaat met iemand die je een jaar geleden voor het laatst gesproken hebt.
select <shift><delete>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst

Ik ben geen helpdesk...
hoe reageerde die persoon dan ?? het is wat bot dat men zo ineens een beroep op je doet.
neem aan dat er daarna ook wat gebeurde ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterM007
dj.verhulst schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:14:
[...]

hoe reageerde die persoon dan ?? het is wat bot dat men zo ineens een beroep op je doet.
neem aan dat er daarna ook wat gebeurde ?
Ja hoor, keurig doorverwezen naar de helpdesk van de gemeente.

Vaak zijn het mensen die zomaar ineens een beroep op je doen omdat je ooit eens iets voor ze hebt opgelost en daar geld voor hebt gevraagd. Men gaat er dan blijkbaar gewoon vanuit dat je bereid bent om ze weer te helpen, en als het even kan, voor niets :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234

Ik ben geen helpdesk...
Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen geen hulp vragen bij de desbetreffende instanties...

Toen ik nog bij SaH werkte, had ik ook weleens klanten die DigiD uitgelegd moesten krijgen. Sommige mensen maakten ook afspraken voor problemen met internetbankieren. Ik vraag me echt af hoe je onbekenden om hulp kunt vragen dan. Er hebben ook studenten gewerkt met slechte bedoelingen...

Ik weet bijvoorbeeld dat de ING gewoon inloopdagen heeft om je te helpen met mobiel bankieren in gebruik te nemen op je smartphone of tablet. Dat is i.t.t. SaH zelfs gratis. Een student moet maar net zelf bij de ING zitten of het geluk hebben dat de klant vooral veel angst heeft het verkeerd te doen en alles eigenlijk stap voor stap is voorgekauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
hoi1234 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen geen hulp vragen bij de desbetreffende instanties...

Toen ik nog bij SaH werkte, had ik ook weleens klanten die DigiD uitgelegd moesten krijgen. Sommige mensen maakten ook afspraken voor problemen met internetbankieren. Ik vraag me echt af hoe je onbekenden om hulp kunt vragen dan. Er hebben ook studenten gewerkt met slechte bedoelingen...

Ik weet bijvoorbeeld dat de ING gewoon inloopdagen heeft om je te helpen met mobiel bankieren in gebruik te nemen op je smartphone of tablet. Dat is i.t.t. SaH zelfs gratis. Een student moet maar net zelf bij de ING zitten of het geluk hebben dat de klant vooral veel angst heeft het verkeerd te doen en alles eigenlijk stap voor stap is voorgekauwd.
Kwestie van gemakzucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
En gewoonweg onkunde. Ze weten waarschijnlijk gewoon niet waar ze aan horen te kloppen, ja jullie helpen toch met computers? dit is op de computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
hoi1234 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Zelf vind ik dat soort dingen ook altijd bijzonder, maar moet je nagaan dat deze groep tenminste nog iets van een oplossing zoekt. Waarschijnlijk zien zij al dit soort zaken als een grote hoop: computer. En daar bel je gewoon SaH voor. Zo is dat ooit is uitgelegd door famillie/kennis etc, zie dit topic waarom :+ . Wat ik veel problematischer vind is de groep mensen die het maar gewoon laat zitten als het niet werkt. Daar kan ik mij altijd extreem over verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe je uit gemakzucht even een wildvreemde om hulp vraagt.
1. Het gaat iemand niks aan wat ik op DigiD wil doen (of andere soortgelijke websites).
2. De gegevens die middels het account toegankelijk zijn gaat ook niemand wat aan.

Ik ben geen specialist op dat gebied. Een medewerker is dat wel. Tenminste, ik neem aan dat een medewerker training krijgt om klanten met specifieke vragen te kunnen helpen (hoewel een medewerker van de servicedesk bij mijn vader op het werk, beweerde dat zijn Xiaomi mi A2 verouderd zou zijn). Ik vraag me ernstig af hoe mensen omgaan met security als ze zo makkelijk wildvreemden om hulp vragen.
SmurfLink schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:16:
En gewoonweg onkunde. Ze weten waarschijnlijk gewoon niet waar ze aan horen te kloppen, ja jullie helpen toch met computers? dit is op de computer..
Zou het? Oké ik dacht er ook niet gelijk aan om de gemeente om hulp te vragen in deze casus, maar ik zou in ieder geval niet iemand die ik eens voor m'n computer gevraagd heb, om hulp vragen. Ik zou dan gewoon de webviewer gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 08-03-2020 21:12 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ramon 73
Telefoon gaat, oom van mijn vrouw. "Ja zeg, problemen met mijn laptop, kun je even naar mijn toe komen?". Watblief, op zondag even naar jou toe komen? JIJ hebt hulp nodig en IK moet daarvoor de deur uit?????
En ook nog daar in die buurt geen parkeerplaats krijgen, veel verder moeten parkeren en betaald parkeren. Fiets kan niet, kun je daar niet fatsoenlijk stallen.

Dus ik schoon-oom vriendelijk verzocht om de laptop maar te brengen. "Ik na nu niet weg want krijg dadelijk bezoek. En het is ook best dringend, moet paar rekeningen betalen". Dus het was geen prettig gesprekje....

Kom nou, jij hebt hulp nodig, dan kom jij maar met je knoppendoos naar mij toe. Enige uitzonderingen die ik maak zijn peetoom en mijn moeder. Maar daar kom ik regelmatig, hoef er niet speciaal heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
@Ramon 73 bankapp op telefoon?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste