De tegenhanger van dit topic: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen
Het is hier dus de bedoeling om juist de goede ervaringen te delen. Laten we hopen dat we dit topic net zo goed of beter kunnen vullen dan het voorgaande.
TS trapt af:
Ik heb een oom van bijna 70 inmiddels, en tot zijn 60e ofzo heeft hij nog nooit echt met een PC gewerkt. Gezien er steeds meer digitaal gebeurde wilde hij er toch wel aan geloven, en inmiddels heeft hij zijn tweede laptop alweer een paar jaar in gebruik. Hij is een voorbeeldig onwetend gebruiker, want:
Het is hier dus de bedoeling om juist de goede ervaringen te delen. Laten we hopen dat we dit topic net zo goed of beter kunnen vullen dan het voorgaande.
TS trapt af:
Ik heb een oom van bijna 70 inmiddels, en tot zijn 60e ofzo heeft hij nog nooit echt met een PC gewerkt. Gezien er steeds meer digitaal gebeurde wilde hij er toch wel aan geloven, en inmiddels heeft hij zijn tweede laptop alweer een paar jaar in gebruik. Hij is een voorbeeldig onwetend gebruiker, want:
- Hij heeft precies de laptop gekocht die ik hem aanraadde;
- Wanneer er "vreemde meldingen" (bv. software waarvan een update beschikbaar is) zijn, dan vraagt hij eerst mijn advies alvorens actie te ondernemen;
- Er is nooit haast bij, het kan altijd wel wachten;
- Door zijn voorzichtigheid heb ik geen van zijn twee laptops ooit echt op hoeven schonen (behalve de hoeveelheid bestanden in de Downloads folder, want hij is niet bekend met het concept dat een eenmaal gedownload bestand daar nog staat dus download alles tig keer);
- Ook nog nooit een virus, toolbars, spyware o.i.d. gehad door dom gebruik;
- Hij is altijd erg dankbaar voor de tijd die ik spendeer om hem te helpen. Geld word niet aangeboden maar dat is ook niet nodig (hij helpt mij ook wanneer nodig, dus gewoon wederdiensten - dat dit ongelijk loopt vind ik geen probleem gezien de relatie).
When life throws you a curve, lean into it and have faith!