Ervaringen met kennissen die vriendelijk tech support vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
De tegenhanger van dit topic: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Het is hier dus de bedoeling om juist de goede ervaringen te delen. Laten we hopen dat we dit topic net zo goed of beter kunnen vullen dan het voorgaande.

TS trapt af:

Ik heb een oom van bijna 70 inmiddels, en tot zijn 60e ofzo heeft hij nog nooit echt met een PC gewerkt. Gezien er steeds meer digitaal gebeurde wilde hij er toch wel aan geloven, en inmiddels heeft hij zijn tweede laptop alweer een paar jaar in gebruik. Hij is een voorbeeldig onwetend gebruiker, want:
  • Hij heeft precies de laptop gekocht die ik hem aanraadde;
  • Wanneer er "vreemde meldingen" (bv. software waarvan een update beschikbaar is) zijn, dan vraagt hij eerst mijn advies alvorens actie te ondernemen;
  • Er is nooit haast bij, het kan altijd wel wachten;
  • Door zijn voorzichtigheid heb ik geen van zijn twee laptops ooit echt op hoeven schonen (behalve de hoeveelheid bestanden in de Downloads folder, want hij is niet bekend met het concept dat een eenmaal gedownload bestand daar nog staat dus download alles tig keer);
  • Ook nog nooit een virus, toolbars, spyware o.i.d. gehad door dom gebruik;
  • Hij is altijd erg dankbaar voor de tijd die ik spendeer om hem te helpen. Geld word niet aangeboden maar dat is ook niet nodig (hij helpt mij ook wanneer nodig, dus gewoon wederdiensten - dat dit ongelijk loopt vind ik geen probleem gezien de relatie).
Zijn er meerdere voorbeeldige gebruikers, of is mijn oom eenzaam? :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 08:59
Excuses, niet goed gelezen... verhuizen naar het andere topic. ;w

[ Voor 94% gewijzigd door PeterM007 op 25-02-2020 11:27 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
PeterM007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:17:
Herkenbare verhalen hier! Ik reken altijd 50 euro per uur, puur om de mensen af te schrikken die niet teveel willen betalen, maar wel op Apple hardware werken. Werkt heel goed! Daardoor houd ik alleen de mensen over die bereid zijn om ook iets te betalen voor de service, want alles moet altijd op stel en sprong opgelost worden.

Een enkele keer heb ik wel een vervelende ervaring gehad hiermee. De buurman van mijn ouders heeft een eigen bedrijf en schakelde mij of mijn broertje vaak in voor IT-support. Meestal kregen we dan een kleine financiële vergoeding of een cadeautje (kratje bier). Dit dekte meestal het aantal bestede uren niet, maar goed, dat doe je voor elkaar.

Inmiddels woon ik al enkele jaren niet meer thuis en kom dus ook niet meer bij hem over de vloer. Vorig jaar had hij een probleem met de mailserver van zijn bedrijf. Eerst heeft hij mijn broertje hiervoor gevraagd, maar toen hij er niet uit kwam, nam hij contact met mij op. Ik heb toen 6 uren besteed aan het recoveren van zijn mailserver, voor zover dat mogelijk was. Daarna heb ik hem een rekening gestuurd van 120 euro (20 euro per uur, lijkt me heel redelijk), waarop ik de reactie kreeg "No cure, no pay"... Toen heb ik hem duidelijk uitgelegd dat ik op deze manier niet met hem wens om te gaan, waarop zijn reactie was "100 euro kun je krijgen, dan is die 20 euro leergeld. Je moet maar afspraken maken van tevoren".

Nou, lang verhaal kort. Die 100 euro heb ik nooit gekregen en om de relatie tussen hem en mijn ouders niet te verstoren heb ik het maar naast mij neergelegd. Stank voor dank :( , maar ook een leermomentje: spreek van tevoren goed af dat je er iets voor terug wilt hebben. Wil men niet betalen, gaan ze maar naar een ICT-bedrijf.
Verkeerde topic chef. Probeer het hier even: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen ;)

Deze is juist bedoeld voor leuke verhalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:37
PeterM007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:17:
Herkenbare verhalen hier! Ik reken altijd 50 euro per uur, puur om de mensen af te schrikken die niet teveel willen betalen, maar wel op Apple hardware werken. Werkt heel goed! Daardoor houd ik alleen de mensen over die bereid zijn om ook iets te betalen voor de service, want alles moet altijd op stel en sprong opgelost worden.
Nu is het natuurlijk wel zo dat mensen die werken met Apple hardware minder snel aan de bel trekken. Klantjes met Acer-laptops, overhitte HP-laptops en goedkope Android toestellen of verziekte Windows 10-updates zul je des te meer contact het je opnemen is mijn ervaring. Juist die klanten moet je om meer geld vragen. Jij vraagt dus meer geld aan mensen die meer geld te besteden hebben in jouw ogen omdat ze met Apple hardware werken... Je schiet jezelf hiermee in je voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb mensen die mij lekker achter de keukentafel laten zitten.
Als ik iets aanraad doen ze niet moeilijk ( ssd ipv hdd, meer ram etc.)
Hier kom ik om het half jaar voor de nodige APK.
Ik krijg lekkere koffie en een koek, ze tonen interesse hoe het met m'n vriendin gaat en m'n huis.
Top mensen. Ik vraag normaal een bescheiden bedrag richting hun. Uiteindelijk krijg ik altijd €50,- uitbetaald in plaats van het tientje dat ik vraag bij hun omdat ze ook weten dat wegbrengen meer geld kost en ik dan maar iets leuks moet gaan doen met mijn vriendin :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:34
Ik hielp vroeger dikwijls de vader van een klasgenoot/vriend met al zijn computer en andere technische problemen.
Hij woonde in de buurt ik kwam er toch al geregeld over de vloer enaf en toe kreeg ik ook nog een bedankje.
Heeft mij in al die jaren dus nagenoeg niks opgeleverd, maar gelukkig was hij niet van "het moet nu en oh wee als je het niet kan repareren."

Jaren later weer een beetje in contact gekomen en door het goede contant heb ik nu een werkplaats van 30m2 die ik voor nagenoeg gratis mag gebruiken, waar ik al mijn houtbewerking in doe.

Een van de weinige succes verhalen, maar heeft me nu wel een mooiere werkplaats opgeleverd, dan menig huis aan schuurtje/garage heeft.

Voor de rest bezoek ik wel weer het andere topique

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
  • Laatst online: 25-08 08:59
vj_slof schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Nu is het natuurlijk wel zo dat mensen die werken met Apple hardware minder snel aan de bel trekken. Klantjes met Acer-laptops, overhitte HP-laptops en goedkope Android toestellen of verziekte Windows 10-updates zul je des te meer contact het je opnemen is mijn ervaring. Juist die klanten moet je om meer geld vragen. Jij vraagt dus meer geld aan mensen die meer geld te besteden hebben in jouw ogen omdat ze met Apple hardware werken... Je schiet jezelf hiermee in je voet.
Ik bedoelde het meer als voorbeeld. Mijn ervaring is dat juist de mensen die wat meer te besteden hebben, vaker klagen over het tarief. Die komen meestal weer terug, wanneer ze contact gehad hebben met een bedrijf over de eventuele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:22
LankHoar schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:00:
Zijn er meerdere voorbeeldige gebruikers, of is mijn oom eenzaam? :+
Ik heb altijd met veel plezier anderen geholpen en help nog steeds een ieder die hulp nodig heeft. Wel merk ik dat er tegenwoordig maar weinig zijn die problemen hebben. Doet een laptop het niet goed? Dan wordt er gewoon een nieuwe laptop gekocht. Vooral de ouderen hebben geen vaste computer niet dus zijn redelijk makkelijk met vervanging.

In het verleden ook wel wat websites voor mensen gemaakt. Kreeg altijd netjes een mail, ze waren al blij dat ik ze wilde helpen.

Een oudere man (die nog bij zijn moeder woonde) heb ik ook regelmatig geholpen en die is uiteindelijk via een datingsite aan de vrouw gekomen :D

Wel installeer ik tegenwoordig overal Teamviewer op, voor het geval ze vragen hebben of hulp nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:37
PeterM007 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Ik bedoelde het meer als voorbeeld. Mijn ervaring is dat juist de mensen die wat meer te besteden hebben, vaker klagen over het tarief. Die komen meestal weer terug, wanneer ze contact gehad hebben met een bedrijf over de eventuele kosten.
Ja natuurlijk mensen met de meeste poen letten vaker op de hun centjes dat is algemeen bekend. Dat leer je van jongs af aan al via de Donald Duck met als voorbeeld Dagobert Duck...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
President schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:37:
[...]
Wel installeer ik tegenwoordig overal Teamviewer op, voor het geval ze vragen hebben of hulp nodig hebben.
^
|
Dit dus !! Ik doe dat ook bij iedereen die ik ooit heb geholpen of ga helpen. Probleem is vaak dat mensen niet beseffen dat het veel tijd kost en met dit zijn ze helemaal blij (en vaak verbaasd dat de techniek dit allemaal kan hahaha).

De laatste jaren niets dan positieve reacties van de mensen die ik help. Soms een etentje, soms een duurder cadeau op verjaardag etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
rikoos schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:42:
[...]

^
|
Dit dus !! Ik doe dat ook bij iedereen die ik ooit heb geholpen of ga helpen. Probleem is vaak dat mensen niet beseffen dat het veel tijd kost en met dit zijn ze helemaal blij (en vaak verbaasd dat de techniek dit allemaal kan hahaha).

De laatste jaren niets dan positieve reacties van de mensen die ik help. Soms een etentje, soms een duurder cadeau op verjaardag etc etc
Ik heb dat ook al lang gedaan, maar vaak is de versie al verouderd tegen de tijd dat je er gebruik van wilt maken. Updaten is voor sommige mensen dan ook lastig (mijn oom uit de OP bijvoorbeeld), dus dat kost me ongeveer net zoveel tijd om uit te leggen aan de telefoon als de installatie van Teamviewer zelf :) Bij "vaste klanten" staat het er wel standaard op.

Oh, ik help vrienden in hun non-profit bibliotheek altijd met hun ICT zaken. Ik heb nog maar 1x voor een bibliotheek abo betaald, alle andere jaren heb ik telkens gratis gekregen. En ze helpen me ook op andere manieren met dingen waar ze een goede kijk op hebben, dus dat is ook goed geregeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het merendeel heb ik al in de tegenhanger besproken, maar omdat dit de juiste plek is bij deze.

Ergens in december 2018, kreeg ik van mijn zus een berichtje dat de accu van haar smartphone heel slecht is en wat ze het beste kan doen. Ik heb aangeboden om een nieuwe accu te plaatsen, omdat m'n zus een nieuwe telefoon erg duur vond. Hierbij was het geen probleem dat ik geen ervaring had en de telefoon misschien zou slopen. Uiteindelijk heeft ze toch nog even gewacht en een nieuwe gekocht (overigens een andere dan ik had aangeraden, maar dat lag meer aan mij).

Een vriend van mij die ik van school ken, moest Linux op zijn laptop installeren voor school. Dat moment heeft hij ook aangegrepen om een SSD te kopen. Ik heb hem een aantal opties gegeven en uiteindelijk heeft hij op mijn aanraden een pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB gekocht. In kerstvakantie 2018 afgesproken en de SSD geïnstalleerd en Linux geconfigureerd (en uiteraard laptop schoon geblazen, dat doe ik altijd als deze open is).

Helaas is het houdertje van de flatkabel van het toetsenbord meegekomen bij het loshalen van de flatkabel. Dit had als gevolg dat na verloop van tijd opeens sommige toetsen het niet meer goed deden. Nog 2-3x voor hem opnieuw vastgemaakt, maar telkens dezelfde problemen. Uiteindelijk had hij zelfs een draadloos toetsenbord gekocht. Maar hij heeft nooit geklaagd dat ik het gesloopt hebt. Uiteindelijk heeft hij het overigens zelf kunnen fixen door het houdertje om te draaien (blijkbaar verkeerd om teruggeplaatst).

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik een berichtje van mijn zus dat ze op zoek waren naar een nieuwe computer en ze weleens gehoord hebben dat je ze ook zelf kunt bouwen. Ze wou graag dat ik hen hierbij zou helpen.Aangegeven dat ik mijn assemblageservice toch echt afraad, omdat ik nog nooit een computer geassembleerd had en het mij dus ontbreekt aan ervaring. Dat was geen probleem, want ze wouden mij toch de kans geven om een computer te assembleren.

Ik ben in totaal 2x langs geweest. De tweede keer werd ik nog gedwongen om mee te lunchen (met allerlei lekkernijen). We kwamen er ook achter dat er nog Office op moest (ik had er helemaal niet aan gedacht, om dat in de prijs mee te nemen), maar de 30 euro extra voor een studentenlicentie was geen probleem. Bij het weggaan boden ze me ook nog een vergoeding aan. Omdat ik die weigerde heeft m'n zus via mijn vader m'n rekeningnummer achterhaalt en stond er opeens 60 euro extra op m'n rekening.

Verder heb ik nog twee collega's van mijn vader een tweedehands laptop verkocht. Erg netjes hoe het ging. Voor één persoon had ik een muis van de Action gekocht. Deze was ondanks de algemene lage eisen blijkbaar niet goed. De muis mocht ik houden en het geld kreeg ik terug.

Voor een klant van SaH heb ik in juli 2019 op de heetste dag van het jaar een SSD en wat extra RAM geïnstalleerd. Een paar weken eerder was ik daar voor verschillende problemen, waaronder een trage computer. Aangegeven dat een SSD de oplossing zou zijn en de hoeveelheid RAM (4GB) aan de magere kant is, maar ik geen upgrades mag uitvoeren van SaH. Omdat, mijn contract bijna ten einde kwam, afgesproken om deze na het verstrijken van mijn contract te plaatsen. Ze had namelijk liever dat een student wat zou bijverdienen dan dat ze naar een bedrijf zou moeten gaan. Ik heb verschillende voorstellen gedaan voor verschillende budgetten en eisen. Uiteindelijk heeft de klant aangegeven, dat ik maar moest aanraden wat ik goed vind. Dat heeft ze gekocht.

Op de heetste dag van het jaar dus met de racefiets naar de klant gegaan. Vervolgens eerst wat gedronken en even rustig gekletst. Toen we wouden afrekenen gaf de klant aan dat ik de alle tijd moest rekenen, het was immers een hete dag en dan hoort het erbij dat je even wat drinkt. Ook nog een redelijke fooi gekregen, omdat ze me dan een mooi rond bedrag kon geven.

edit: M'n zwager helpt me trouwens zelfs gratis met m'n racefiets. Tot mijn grote ergenis wilt hij er nooit wat voor hebben. Ondertussen los ik kleine problemen maar zelf op m.b.v. YouTube en de ZwagerBV helpdesk via Whatsapp. Zo heb ik laatst m'n remblokjes vervangen. Niet heel moeilijk, maar ik vind het ook vervelend als ik weer bij mijn zwager moet aankloppen als ik iets gesloopt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 25-02-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 22:54
Haha herkenbaar ^^ ik help buurvrouw altijd met installatie. Vaak wilt ze niet storen en gaat ze gewoon naar winkel. Dan kan ze meestal binnen week weer terug omdat ze het verkeerde heeft gekocht.
Voorbeeld: ze heeft een Smart tv met wifi, van winkel kreeg de een xenolyte apparaatje mee waardoor ze op internet kan. Maar die moet met lan kabel verbonden worden dus er loopt draad over de vloer.
Gisteren laten zien dat haar eigen tv gewoon via wifi op internet kan en geen kastje nodig heeft.

Pa ik weet niet precies wat het kastje deed maar ze keken via daar Netflix, terwijl die app standaard ingebouwd zit met zelfs een knop op de afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
De halve schoonfamilie krijgt hier tech support. Daarentegen krijg ik klus support van hen (twee werken in de bouw). Of eens een flesje wijn. Of een handdruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrienden van mijn ouders heb ik wel eens voorzien van advies voor nieuwe telefoons. Hij is oud fietsmonteur, dus in ruil daarvoor heeft hij me geleerd hoe ik m'n fiets moet onderhouden, ketting/schakels vervangen, banden vervangen, remmen opnieuw aanleggen enzo. Best goeie deal.

M'n moeder is verder ook wel wat handiger aan het worden. Die heeft af en toe wat extra uitleg nodig, maar dan doet ze het wel. En dat voor iemand van 60+. En inmiddels heeft pa ook een smartphone (daarove rmeer in het andere topic), maar ik krijg verdacht weinig vragen. Dus dat pakt mijn moeder top op (heb ze dezelfde telefoons laten kopen zodat zij hem kan helpen :+ )

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 09:01
Agent47 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:28:
ik dan maar iets leuks moet gaan doen met mijn vriendin :)
Moet je daar dan voor betalen? :+

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mijn collega's op het werk :)

Ik werk als verzorger in een bejaardentehuis, en er zijn een aantal oudere collega's die niet veel van computers afweten, dus ik moet ze weleens uitleggen hoe ze een bepaalde formulier op het netwerk kunnen vinden, of hoe ze een rapport op intranet moeten invullen o.i.d. Ze zijn daarna altijd erg dankbaar, en regelmatig vind ik bij aankomst op het werk dat ze een deel van mijn taken al gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Sup4rdurt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Moet je daar dan voor betalen? :+
T komt er op neer dat deze mensen graag de bioscoop of een terras avondje betalen 8)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De hoogste man hier in het bedrijf (oprichter / directeur) komt regelmatig aan m'n bureau omdat hij weer iets niet snapt van z'n iPhone (meestal een app weggegooid of verplaatst) of iets in z'n mail het niet doet. Afgelopen week werkte het beveiligingssysteem / camera's niet goed op z'n telefoon. Toen toch maar even doorverwezen naar de externe ICT-er. Alsof hij denkt dat ik ook alle wachtwoorden weet en hoe die infrastructuur is opgezet :P

Daarnaast wordt ik regelmatig gevraagd om foto's voor de zaak te maken met mijn privé spiegelreflex binnen werktijd. Bijvoorbeeld voor (personeels)advertenties. De bedrijfsleider begon pas al dat ik m'n drone ook maar eens moet gaan inzetten. Ik denk dat dit een mooie stap is om daar maar eens vergoeding voor te vragen gezien daar voor mij wat meer risico inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:39
Als prive computer gebruiker heb ik een aantal (5) mensen die van mijn diensten gebruik maken. Altijd wanneer het uit komt.

Niets zeuren maar netjes vragen en kan ik niet, geen probleem. Ik vraag ook geen geld, nooit gedaan. Het
minste wat zij schuldig zijn is een kop koffie om soms het wachten te zo aangenaam mogelijk te maken.

Soms waren er mensen die bleven vragen (zeuren) maar dan ben ik makkelijk, sorry druk, druk, geen tijd. :)
En ik vind het leuk om mensen te helpen, het geeft mij een goede voldoening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
(jarig!)
Ik had in het bewuste andere topic een positieve ervaring geplaatst, zonder te weten dat dit topic bestond. Daarom ga ik hem gewoon schaamteloos opnieuw plaatsen in dit topic.

Ik heb jarenlang bij Studentaanhuis gewerkt, dus ben daardoor in mijn omgeving de go-to techsupportpersoon. Heb een aantal vergelijkbare verhalen meegemaakt als in dit topic worden gedeeld, maar ik weet er over het algemeen goed mee om te gaan.

Ik heb inmiddels een fulltime baan als webredacteur, maar nu en dan ga ik nog langs bij kennissen of SAH-klanten met wie ik in contact ben gebleven. Levert weer een leuk zakcentje op en stiekem vind ik het nog best leuk werk.

Het beste voorbeeld is een autogarage waar ik een keertje voor SAH langskwam. Had geloof ik een cryptolocker op zijn computer. Laatste back-up was een half jaar oud, maar dat verlies heeft hij maar gepakt. Virus verwijderd, hij tevreden. Ik vertelde hem dat ik toevallig een paar dagen later de auto van de vader van mijn toenmalige vriendin zou krijgen (was rijp voor de sloop, maar had nog een paar maanden apk).

Hij zei dat ik wel even langs kon komen om hem even te laten bekijken. Dus ik kom een paar dagen later langs met die auto, hij controleert hem even en gooit er wat nieuwe olie in. Een paar maanden later is het tijd voor de apk, waar hij hem voor een leuk prijsje doorheen heeft weten te loodsen. En het volgende jaar zelfs nog eens.

Ondertussen help ik hem met zijn computerproblemen. Ik heb een goedkope computer gebouwd om die oude bak met Vista in zijn kantoortje te vervangen en ben ook een paar keer bij hem thuis geweest voor zijn eigen laptop of hulp met het installeren van zijn nieuwe televisie. Af en toe teamviewer ik even wat om zijn printer weer aan de gang te krijgen.

Inmiddels heb ik een andere auto (hetzelfde model, ik ben ondertussen stiekem een liefhebber van de Peugeot 205 geworden) en ook daarvoor kom ik trouw bij deze garage langs, ook al woon ik inmiddels in een andere stad. Vorige week werd het weer tijd voor de apk. Ik pik de auto vrijdagmiddag op en vraag wat de schade is. Hij laat een bonnetje zien met ongeveer 200 euro aan reparaties, verfrommelt dat en zegt dat ik maar een keertje moet langskomen om zijn nieuwe laptop in te stellen.

Hij die mij goedkoop op de weg houdt en ik die hem goedkoop help met zijn computerissues is een van de meest waardevolle contacten die ik heb. Misschien ga ik binnenkort maar even een Wordpress-siteje voor hem in elkaar draaien, want zijn huidige website is zwaar verouderd (en ondersteunt niet eens https).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Stofwolk:

Een Acer i3 laptop voorzien van een 250Gb SSD ipv de <3600rpm HDD.
Geen haastklus. OK, ik kijk van de week wel.
SSD besteld, inbouw klusje van niks, clone met Macrium, bootvolgorde aanpassen, klaar.
Fijn flesje whiskey gekregen. Helemaal prima zo!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:08
@ElMacaroni zat de stofwolk op dit topic of op de <3600rpm HDD? :p

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 21:47
Kennissen niet zo zeer meer, maar familie en schoonfamilie wel altijd. Is wat mij betreft een wisselwerking;

Ze vinden dat ik kan 'toveren' met computers. Ik vind dat zij kunnen 'toveren' met een kwast/boormachine/decoupeerzaag/stofzuiger :+

We helpen elkaar graag, en als ik hun hulp nodig heb, staan ze er ook voor mij.

Vroeger wel wat meer kennissen gedaan, ook via-via. Sommige betaalden ook, maar ik was te bleu om vaste tarieven te vragen, dus het was een beetje wat de gek er voor geeft. Soms heel keurig, soms was het net genoeg voor een ijsje. Maar dat past meer in het andere topic. Hele verjaardagen doorgebracht op het zolderkamertje omdat de PC zo gek deed en ze hem toch wel nodig hadden.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik moet flink hoesten door die stofwolk, @ElMacaroni. Of is het vanwege Corona? :+

Voor degene die met Teamviewer aan het werken zijn. Windows heeft ook RDP functionaliteit genaamd: Quick Assist. Sinds een tijdje gebruik ik dat en moet ik in de meeste gevallen niet meer fysiek langsgaan.of 3rd party software gebruiken (Teamviewer/Zoom/...).

Quick assist info: https://community.windows...ries/windows-quick-assist

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grim schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:21:
Ik moet flink hoesten door die stofwolk, @ElMacaroni. Of is het vanwege Corona? :+

Voor degene die met Teamviewer aan het werken zijn. Windows heeft ook RDP functionaliteit genaamd: Quick Assist. Sinds een tijdje gebruik ik dat en moet ik in de meeste gevallen niet meer fysiek langsgaan.of 3rd party software gebruiken (Teamviewer/Zoom/...).

Quick assist info: https://community.windows...ries/windows-quick-assist
Dit is wel handig om te weten! Tot noch toe gebruik ik altijd Teamviewer, maar soms is het wel lastig om mensen op afstand dit te downloaden en aan de praat te krijgen.

Was van het weekend op een barbecue met vrienden en toen ze herinnerden dat ik "in IT" werk kwam er gelijk een verzoek om naar hun computer uit de steentijd te kijken. Daar was toen geen tijd voor en dus binnenkort maar eens remote kijken (het is hier 500km vandaan). Hoop dat het een ervaring word die in dit topic thuis hoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
LankHoar schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:37:
[...]

Dit is wel handig om te weten! Tot noch toe gebruik ik altijd Teamviewer, maar soms is het wel lastig om mensen op afstand dit te downloaden en aan de praat te krijgen.

Was van het weekend op een barbecue met vrienden en toen ze herinnerden dat ik "in IT" werk kwam er gelijk een verzoek om naar hun computer uit de steentijd te kijken. Daar was toen geen tijd voor en dus binnenkort maar eens remote kijken (het is hier 500km vandaan). Hoop dat het een ervaring word die in dit topic thuis hoort :+
Ja handig als je niet teveel hoeft te rebooten of admin recht moet hebben.
TeamViewer: Je mailt een download link en klaar.
En TeamViewer heeft minder interactie nodig van de gebruiker op afstand, en je kan de pc ook een TeamViewer account maken waarmee je ook als de mensen geen tijd hebben het zonder hun afkan. Reboot en ctrl alt del incluis.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:56
Ik ben binnen mijn familie de enige die redelijk handig is met computers/AV/telefoons etc.
Alle vragen voor aanschaf, onderhoud, probleem oplossing etc worden altijd aan mij gesteld.
Ik geef zelf altijd aan dat ik er niks voor wil, sommige dingen kan ik namelijk ook niet oplossen en dat maakt het voor mij ook vrijblijvend.
Soms krijg ik wel eens een kleinigheidje, maar ik wil voor familie sowieso niet voor geld werken.
Het meest lastige vind ik zelf wel dat je sommige dingen moet uitleggen aan mensen en ze dat dan niet snappen.
Je moet in een soort jip en janneke taal dingen uitleggen.
Ook bepaalde handelingen met nieuwe hardware (bijv. een chromecast) is lastig uit te leggen aan de oudere generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Binnen mijn familie wordt er nog vrij beperkt van mijn diensten gebruik gemaakt, maar heb wel een oom die mij geregeld belt. Dan verzamelt hij een lijstje met vragen/problemen en maken we een afspraak. Meestal voor de vrijdagavond, aangezien ik dan niet vroeg weg ben. Niet omdat hij zo veel vragen heeft maar omdat er genoeg bier gedronken wordt.

Altijd heel gezellig en hij wil altijd zo graag geld er voor geven. Wat ik totale onzin vind, omdat hij altijd mijn winter/zomerbanden vervangt.
Pagina: 1