Was geen terechtwijzingdj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:26:
[...]
klopt ,, maar zo geef ik er een draai aan ,, was het ff zat
Zoals ik al zei, wij roepen het ook wel eens ...
Was geen terechtwijzingdj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:26:
[...]
klopt ,, maar zo geef ik er een draai aan ,, was het ff zat
Autisme komt ook bij vrouwen voorFreakster86 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:35:
@dj.verhulst Ik ben niet iemand die snel ongevraagd technisch advies geeft, want dan krijg je weer van die verhalen die je hier leestMaar volgens mij is je toetsenbord niet meer helemaal oké. Vooral de shift, komma en spatietoets lijken een eigen leven te leiden
Wel een bizar verhaal. Iemand die je 5 jaar lang niet ziet en eigenlijk niet goed kent, gaat je dan zo benaderen en behandelen. Ben toch wel heel benieuwd naar de vrouw die denkt dat dit normaal is.
Krijg je dan geen vraag of je hun belasting in wil vullen?SierraPapa schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:31:
Ik vertel vage bekenden vaak dat ik iets met accountancy doe (ik ben business intelligence ontwikkelaar). Krijg eigenlijk nooit IT support vragen, hooguit van mijn schoonvader af en toe.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
ik ben een ontzettende taalbarbaarFreakster86 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:35:
@dj.verhulst Ik ben niet iemand die snel ongevraagd technisch advies geeft, want dan krijg je weer van die verhalen die je hier leestMaar volgens mij is je toetsenbord niet meer helemaal oké. Vooral de shift, komma en spatietoets lijken een eigen leven te leiden
Wel een bizar verhaal. Iemand die je 5 jaar lang niet ziet en eigenlijk niet goed kent, gaat je dan zo benaderen en behandelen. Ben toch wel heel benieuwd naar de vrouw die denkt dat dit normaal is.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
En die zijn door hun hogere empathie een stuk socialer dan dit Neurotypische verwende nest. Je punt is?
I have stability. The ability to stab.
empathie ?? dat varieert heel sterk onderling , misschien nog wel meer dan onder de heren.SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:54:
[...]
En die zijn door hun hogere empathie een stuk socialer dan dit Neurotypische verwende nest. Je punt is?
Ik had die tweede teruggezet naar 7... klant heeft ook onderzoeksplichtpjlgt schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:15:
[...]
Mooiste komt nog. Laptops zijn afgeleverd. 1 is Windows 7, dus die voorzien van 10.
Zet de 2e aan en.... Windows 10. Makkelijk verdiend
MCDD? ik zou mij meer bij de IT houdendj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:57:
[...]
empathie ?? dat varieert heel sterk onderling , misschien nog wel meer dan onder de heren.
vaak zit er eerder een stuk borderline of mcdd achter , dan ben je echt "gezegend"
die dame was idd stront verwend , al kon ze wel goed klagen over d'r jeugd met haar gescheiden ouders, na wat cases van cliënten met serieuze verwaarlozing, mishandeling, misbruik ,werd dit wel heel veel minder.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Een angststoornis die zover ik weet meer prevalent is bij de heren dan bij de dames, dus ik vind het heel apart dat het hier zo in 1 adem met autisme genoemd wordt. Maar ik verbaas me over wel meer dingen in dit topic dus ik laat het hier nu ook bij. Als mensen lekker anderen willen lopen beledigen, go nuts. Maar je jaagt er ook mensen mee weg.
autisme zie je het duidelijker bij heren, en MCDD is zijdelings onderdeel van autisme , maar reken er maar op dat veel dames MCDD hebben, van de mensen op mijn werk die MCDD hadden was geen sprake van een overschot van heren, ,, beledigen ?? het gaat om dat en mensen onbeschoft support eisen,, en deze persoon heeft een bepaald psychisch profiel , sinds ik er werk, is er een wereld voor me open gegaan, waar mensen zoal mee konden rondlopen ,, vond vroeger psychologie een vorm van kwakzalverij , nu vind ik dat nog steeds, alleen van bepaalde therapieën , en bepaalde stromingen in de psychologie , en bepaalde individuele figuren in de geestelijke gezondheidszorg. maar dat bepaalde mensen wel geholpen worden, en er iets aan hebben.SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:59:
[...]
Een angststoornis die zover ik weet meer prevalent is bij de heren dan bij de dames, dus ik vind het heel apart dat het hier zo in 1 adem met autisme genoemd wordt. Maar ik verbaas me over wel meer dingen in dit topic dus ik laat het hier nu ook bij. Als mensen lekker anderen willen lopen beledigen, go nuts. Maar je jaagt er ook mensen mee weg.
Het is al jaren discutabel of MCDD wel een onderdeel is van ASS. Het staat ook niet als zodanig beschreven in de DSM-V. Dus dat kan je niet zo stellig zeggen. En n=1. Jouw situatie is niet representatief voor de rest van de wereld. Je maakt echt wilde uitspraken die totaal geen wetenschappelijke onderbouwing hebben. Kap daar eens mee.dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:06:
[...]
autisme zie je het duidelijker bij heren, en MCDD is zijdelings onderdeel van autisme , maar reken er maar op dat veel dames MCDD hebben, van de mensen op mijn werk die MCDD hadden was geen sprake van een overschot van heren, ,, beledigen ?? het gaat om dat en mensen onbeschoft support eisen,, en deze persoon heeft een bepaald psychisch profiel , sinds ik er werk, is er een wereld voor me open gegaan, waar mensen zoal mee konden rondlopen ,, vond vroeger psychologie een vorm van kwakzalverij , nu vind ik dat nog steeds, alleen van bepaalde therapieën , en bepaalde stromingen in de psychologie , en bepaalde individuele figuren in de geestelijke gezondheidszorg. maar dat bepaalde mensen wel geholpen worden, en er iets aan hebben.
maar back to topic , mensen die onbeschoft support eisen
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
die discussie ken ik ook wel , wat ik wel weet vanuit de praktijk en ben op mijn werk omringt met deskundige mensen, en zelf ben ik ervaring deskundige hoog functionerend autisme, ( asperger ).SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:15:
[...]
Het is al jaren discutabel of MCDD wel een onderdeel is van ASS. Het staat ook niet als zodanig beschreven in de DSM-V. Dus dat kan je niet zo stellig zeggen. En n=1. Jouw situatie is niet representatief voor de rest van de wereld. Je maakt echt wilde uitspraken die totaal geen wetenschappelijke onderbouwing hebben. Kap daar eens mee.
[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 18-01-2020 16:44 ]
mensen zijn zich vaak niet bewust van hun blinde vlek, maar je heb gelijk, als je vliegen wil vangen moet je stroop gebruiken en geen azijn.Roenie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:51:
Wat ik sowieso niet snap is dat mensen hulp nodig hebben dat op een botte, hautaine, of wat voor manier dan ook durven te vragen. Het lijkt mij dat als je iets van een ander wilt, dat je dan eerst de relatie probeert op te bouwen en te onderhouden. Kennelijk zijn er dus genoeg goedzakken die ondanks dat een hork iets van je wil, hen toch helpt. En die 'klanten' zijn dan nog beledigd ook, dat je niet gelijk opspringt om hen te helpen met hun (IT) probleempjes. Als wie eikels nu met zijn allen gewoon 'nee' verkopen verandert er misschien.
Voor mij is deze mevr een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet, al dat helpen en praten en uitleggen brengt haar maar een ding bij!, en dat is.... 'het gevoel dat zij speciaal is, omdat iedereen blijft doet wat zij wil', en Dus dat houden we in stand door ermee te gaan praten en haar te helpen, steeds maar weer optillen als deze mevr op haar bek gaat. en altijd opzoek naar mensen die ze voor haar karretje kan spannen.dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:48:
[...]
ik ben een ontzettende taalbarbaar![]()
die dame is zo'n persoon die heeft geen vriend maar een hofhouding waar alles gefocust is dat zij optimaal kan shinen , ze werkt in de geestelijke gezondheidszorg doet sociaal maatschappelijke dienstverlening . beetje op en kantoor wat beleidsplannetjes schrijven die andere moeten uitvoeren , ze zou als ze niet zo links was zo bij D666 kunnen beginnen.
ze ziet er goed uit, met veel smaak gekleed en gekapt , echt zo'n live stijl diva , maar als je hele leve hoort dat je zo mooi bent, en zo vreselijk goed in ( weet nog steeds niet wat ) en zo geweldig , instagram tante ,, kan je kan zien wat ze afgelopen 5 jaar (vegan) gegeten of gedragen heeft.
op mijn werk is ze goed op d'r bek gegaan ( stage ), en toen was het janken ,, heb haar toen op sleeptouw genomen , de rest van de tent moest haar niet zo met die maniertjes ,, heb veel goede gesprekken met haar gehad en toen ging het stukken beter, maar toen ze afgestudeerd was en vertrokken was, is ze gewoon weer in de oude patronen gevallen ,, en dan hoor je ineens na 5 jaar wat .....
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
het is een trend in de maatschappij dit prinsessen gedrag , vroeger werden mensen wel opgevoed dat dit onacceptabel was, en kort gehouden .Mel33 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 07:00:
[...]
Voor mij is deze mevr een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet, al dat helpen en praten en uitleggen brengt haar maar een ding bij!, en dat is.... 'het gevoel dat zij speciaal is, omdat iedereen blijft doet wat zij wil', en Dus dat houden we in stand door ermee te gaan praten en haar te helpen, steeds maar weer optillen als deze mevr op haar bek gaat. en altijd opzoek naar mensen die ze voor haar karretje kan spannen.
jammer dat utopia niet meer te zien is, daar heb je dit soort voorbeelden te over, geloof dat ze Merel heette, erg leerzaam dat programma. (dit soort types heeft een voet aan de grond gekregen toen gtst en dat soort roddel en artiesten verheerlijking begon, hele meutes namen dit gedrag over en toen kwam 'social media' en pats, maar niemand die hun uitlegt dat het artiesten zijn, en dat dát gedrag niet normaal is.
Ja nu is het normaal om je als krijsende aandachtstrekker te gedragen en alles maar op te eisen. Vroeger had je, "wie vraagt, wordt overgeslagen"
Maar ik snap heel veel mensen hier gewoon niet, want je zegt vooraf!, bij elk bezoek opnieuw.
"wil je een advies, of wil je dat ik het oplos?" en je vraagt ook "ben jij er al lang mee bezig, wat heb je zelf al gedaan?" en je zegt "hier heb ik wel even tijd mee nodig, hij is wel langzaam, dat los je niet zomaar op met software" dit zijn zo van die zinnen waar mensen over na gaan denken. en als je sneller bent dan deze verwachting, dan is de beloning ook groter in dankbaarheid. Oja, en je advies..., laat ze het opschrijven, en de tips die je gaf ook!. leg er een boekje bij, waar ze het in kunnen opschrijven, bijv
Dat heb ik geleerd om te doen na de 2de lastige kennis. werkt echt goed.
Nee maar ik heb ook van die doorgeschoven kennissen, en dan kennis van die kennis enz. er zit wel eens een enkeling tussen die raar is, maar dan bel ik de kennis op, waarvan ik hem heb doorgeschoven gekregen, en vraag wat dit voor persoon is, welke idioot/lastige breng je nu dan, ga jij er eens mee praten dat ik ook een leven heb, en werken moet. Dan houdt het al gauw op, of er komt een excuus.
[ Voor 58% gewijzigd door Mel33 op 19-01-2020 08:46 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik vind je geloof in de mensheid lovenswaardigMel33 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 07:00:
Maar ik snap heel veel mensen hier gewoon niet, want je zegt vooraf!, bij elk bezoek opnieuw.
"wil je een advies, of wil je dat ik het oplos?" en je vraagt ook "ben jij er al lang mee bezig, wat heb je zelf al gedaan?" en je zegt "hier heb ik wel even tijd mee nodig, hij is wel langzaam, dat los je niet zomaar op met software" dit zijn zo van die zinnen waar mensen over na gaan denken. en als je sneller bent dan deze verwachting, dan is de beloning ook groter in dankbaarheid. Oja, en je advies..., laat ze het opschrijven, en de tips die je gaf ook!. leg er een boekje bij, waar ze het in kunnen opschrijven, bijv
Dat heb ik geleerd om te doen na de 2de lastige kennis. werkt echt goed.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ja want als je dingen laat opschrijven dan kan je ook zeggen, wat hadden we ook al weer opgeschreven? Hebben ze dat niet.. dan heb je een reden om nee te zeggen, of te zeggen ‘oh dan moet ik alles weer even uitzoeken hoor’sapphire schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:27:
[...]
Ik vind je geloof in de mensheid lovenswaardig![]()
Mensen die nadenken, dingen opschrijven en advies opvolgen![]()
Enkeling wellicht maar afgelopen 15 jaar heb ik daar van slechts een handvol gehad. De eigenwijze mensen daarin tegen...nouja zie dit topic
[ Voor 8% gewijzigd door koetsier88 op 19-01-2020 10:42 ]
Letterlijke bookmarks:koetsier88 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:41:
Ik heb 1 keer iemand bij mijn bureau gehad die had de complete foutmelding op papier overgeschreven. Die kreeg hij met opstarten. Stond hij daar met 2 a4tjes met de vraag als je dit leest wat betekend dat.
[ Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 19-01-2020 12:43 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Het waren voor hem opstartproblemen.
Het mooie aan een gebrek aan whatsapp is dat dat plaatje aan mij voorbij gaat en anderen het op mogen lossendj.verhulst schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:40:
het mooie van whatapp ,, maak maar een plaatje en stuur die maar
Staat gewoon in de Playstore of Appstore. Ik stuur je wel een plaatje doorCurlyMo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:45:
[...]
Het mooie aan een gebrek aan whatsapp is dat dat plaatje aan mij voorbij gaat en anderen het op mogen lossen
[ Voor 6% gewijzigd door MLLL op 19-01-2020 21:27 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Nederlanders staan in het buitenland bekend om hun directheid. Daar vallen smoesjes niet onder. Ik zou gewoon zeggen "sorry daar begin ik niet meer aan" en daarmee is het dan klaar. Is toch niet zo moeilijk? Krijg je dan reacties zoals die oud collega van @dj.verhulst jammer dan, en ken er weer een onnozel persoon van je kennisenlijst afMonkeydancer schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:32:
Ik geef tegenwoordig gewoon aan dat ik geen tijd heb, lekker direct en hollands. Of anders hou ik mij voor de domme. Ik stuur ze dan gewoon door naar een goede winkel die repareert.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
ik je ze geprobeerd ?PcDealer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:04:
@dj.verhulst kun je wellicht hoofdletters, komma's, punten en alinea's op de juiste plekken gebruiken in je lappen tekst? Ik je ze geprobeerd te lezen, maar ik kreeg er helaas hoofdpijn van.
De hoofdpijn was heftig.FreshMaker schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:33:
ik je ze geprobeerd ?
[ Voor 5% gewijzigd door Ome Ernst op 20-01-2020 18:52 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Punt bewezen,, niet mobiel lap tekst schrijven,,
[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 21-01-2020 16:01 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wtf is manflu. Niet ook mee gaan doen aan die hype. Jij bent an educated person fcol.
Jammer joh, geen playstore op mijn Android (AOSP/LineageOS) telefoonMLLL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:26:
[...]
Staat gewoon in de Playstore of Appstore. Ik stuur je wel een plaatje door
Gaaf!michielRB schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:15:
[...]
Jammer joh, geen playstore op mijn Android (AOSP/LineageOS) telefoon
erger?
[ Voor 33% gewijzigd door Gluten Parody op 21-01-2020 07:19 ]
Daarom staat onder elke mail die ik verstuurPcDealer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:18:
[...]
Punt bewezen,, niet mobiel lap tekst schrijven,,
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2020 09:14 ]
Lol, die kans heb je toch niet laten liggen en je hebt toch gevraagd "Oh, zou je dat ff kunnen doen voor mij, want ik heb hier totaal geen verstand van"Laatst iemand op bezoek die spontaan support aanbood. ‘Je muis hapert een beetje, misschien even het balletje schoonmaken?’
Ik heb een trackpad...
Was het een dame?Gluten Parody schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:17:
[...]
erger?
Laatst iemand op bezoek die spontaan support aanbood. ‘Je muis hapert een beetje, misschien even het balletje schoonmaken?’
Ik heb een trackpad...
Natuurlijk was het een dameWaah schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:32:
[...]
Was het een dame?want dan heb je een subtiele hint gemist
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Belt terug dat zijn iPad kapot is omdat hij er met kracht een DVD in geduwd heeft op jouw adviesPierre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:11:
mijn vraag aan hem was probeer die DVD eens in je iPad te duwen
Haha, uiteindelijk heb ik twee weken geleden die laptop maar gedumpt bij die mevrouw. Echt wat een mens... Ik maak netjes een afspraak via whatsapp, waarop zij aangeeft dat ze ongeveer altijd tijd heeft. Dus afgesproken om rond half 6 op maandag langs te komen. Bel ik netjes om iets na half 6 aan, na ongeveer een minuut wordt er open gedaan met de tekst "Oh, ik was vergeten dat jij zou komen." Ik overhandig de laptop en vraag vriendelijk wat de bedoeling is, of ik nog iets moet uitleggen. Zegt zij ja, we maken zo snel mogelijk een afspraak. We zijn nu net aan het eten... Ik heb sindsdien geen contact meer gehad.hoi1234 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:53:
Oké lekker dan... Zit nu in een discussie met een klant wat een realistisch bedrag is voor een herinstallatie van Windows 7.
Helaas niks afgesproken. Maar dat ga ik dus nooit meer doen. Zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen of ik m'n poot stijf zal houden of niet. Heb die laptop ondertussen dik 4 maanden liggen, moest die klant er zelfs aan helpen herinneren dat ze die laptop had ingeleverd voor een herinstallatie.
Als ik toegeef, ben ik in ieder geval klaar met die klant. Maar ja, ik mag eigenlijk ook wel opkomen voor mijn belangen... Het is evengoed haar schuld dat ze geen prijsspecificatie heeft opgevraagd. En eigenlijk vind ik niet dat zulke paupers met dit soort gedrag beloond moeten worden.
Toch snap ik het niet. Waarom breng je die laptop terug? Heb je nou helemaal geen betaling gekregen?hoi1234 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:57:
[...]
Haha, uiteindelijk heb ik twee weken geleden die laptop maar gedumpt bij die mevrouw. Echt wat een mens... Ik maak netjes een afspraak via whatsapp, waarop zij aangeeft dat ze ongeveer altijd tijd heeft. Dus afgesproken om rond half 6 op maandag langs te komen. Bel ik netjes om iets na half 6 aan, na ongeveer een minuut wordt er open gedaan met de tekst "Oh, ik was vergeten dat jij zou komen." Ik overhandig de laptop en vraag vriendelijk wat de bedoeling is, of ik nog iets moet uitleggen. Zegt zij ja, we maken zo snel mogelijk een afspraak. We zijn nu net aan het eten... Ik heb sindsdien geen contact meer gehad.
Had ik kunnen weten. Ik vraag me af waarom ik toch zo goed ben voor zulke paupers. Ik ben denk ik 10km omgefietst in het donker en dan zo tegen mij doen. Ik mag het niet zeggen, maar ik vind het jammer dat ik de laptop werkend teruggegeven heb. Maar ja, binnenkort even vragen of ik op 30 februari langs kan komen. Kan ik nog lachen.
Omdat ik me niet tot hetzelfde lage niveau ga begeven. Iets dat je moet repareren, repareer je en geef je daarna weer terug. Bovendien die laptop lag hartstikke in de weg en ik droeg uiteraard wel het risico op diefstal of schade. Zo zijn zulke lui uiteraard dan wel weer... "Dat oude brok plastic dat waarschijnlijk moeite heeft om een P3 bij te benen heeft wel een nanokrasje opgelopen... Dat heb jij gedaan." Verder is het een laptop uit 2011 met 4GB RAM een 500GB disk en een AMD E-350 volgens mij. Voor de 50 euro (eerder 30, via een marktplaatspauper) die je er op kunt verdienen, wil ik geen gezeik hebben. En ondanks dat ik er niet tevreden over ben dat zulke paupers met dit gedrag wegkomen, is het nu wel afgerond.LankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:41:
[...]
Toch snap ik het niet. Waarom breng je die laptop terug? Heb je nou helemaal geen betaling gekregen?
Trouwens ook wel weer typisch Hollands: "we zijn aan het eten dus opsodemieteren"
[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 21-01-2020 17:18 ]
had ooit een buitendienst collega die dan rustig zei, ah lekker ik heb wel zin in wat....LankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:41:
[...]
Toch snap ik het niet. Waarom breng je die laptop terug? Heb je nou helemaal geen betaling gekregen?
Trouwens ook wel weer typisch Hollands: "we zijn aan het eten dus opsodemieteren"
"Oh, wat attent, of hebben jullie geen bordje voor mij overgelaten"dj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
[...]
had ooit een buitendienst collega die dan rustig zei, ah lekker ik heb wel zin in wat....![]()
hij vertelde dan over de gezichten die hij dan zag.....![]()
je zou ze echt op de kast krijgen als je zou zeggen , het is toch weg vegan ???hoi1234 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:30:
[...]
"Oh, wat attent, of hebben jullie geen bordje voor mij overgelaten"
Dat zou ik zeer zeker vragen. Ik ben namelijk vegandj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:32:
[...]
je zou ze echt op de kast krijgen als je zou zeggen , het is toch weg vegan ???
Pas maar op, straks komt de vriendin van het baasje van de goudvis van je buurvrouw nogItaloMike schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:35:
Zo herkenbaar dit. Zo werd ikzelf eens benaderd door een schoonzoon van een ex-collega. Of ik een website voor zijn bedrijf wilde maken. In eerste instantie aangegeven dat hij maar aan moest geven wat hij wilde en aangegeven wat mijn uurtarief was (geloof me, dit was een schappelijk tarief!).. Nooit meer iets van hem gehoord.. Sommige mensen verwachten gewoon dat je het er wel ff voor niets bij doet, omdat je een bekende bent van een bekende van hen..
Verder weten de mensen om mij heen wel dat ik redelijk druk ben (gezin met twee kleine kinderen + fulltime baan met wat reistijd), dus is het de laatste tijd rustig.
herkenbaar, wel eens ergens gevraagd om wat te doen,, men vond 10,- prima maar betaalde 5 x zoveel aan een klusser , want dat was een vakman , heb ze gevraagd ben ik dat niet dan ? toen zeiden ze , jij drukt op wat knopjes, dat kan iedereen,. ben tamelijk ad rem ,, en zei maar ik weet op welke knopjes , en daar kan ik geld voor vragen, ben toen weg gegaan .....ItaloMike schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:35:
Zo herkenbaar dit. Zo werd ikzelf eens benaderd door een schoonzoon van een ex-collega. Of ik een website voor zijn bedrijf wilde maken. In eerste instantie aangegeven dat hij maar aan moest geven wat hij wilde en aangegeven wat mijn uurtarief was (geloof me, dit was een schappelijk tarief!).. Nooit meer iets van hem gehoord.. Sommige mensen verwachten gewoon dat je het er wel ff voor niets bij doet, omdat je een bekende bent van een bekende van hen..
Verder weten de mensen om mij heen wel dat ik redelijk druk ben (gezin met twee kleine kinderen + fulltime baan met wat reistijd), dus is het de laatste tijd rustig.
Bij mij kan je rustig mee eten.dj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
[...]
had ooit een buitendienst collega die dan rustig zei, ah lekker ik heb wel zin in wat....![]()
hij vertelde dan over de gezichten die hij dan zag.....![]()
Daar wordt bij Indisch/Molukse mensen altijd wel een mouw aangepastLankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:46:
[...]
Dat zou ik zeer zeker vragen. Ik ben namelijk vegan
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Verwijderd
Er zit een stekker aan... das genoeg voor sommigen....
Back on-topic... Waarom denken sommige mensen dat als je iets met IT doet ook verstand hebt van tv settopboxen?
Verwijderd
Ben dol op Indisch eten, één van mijn motorvrienden is een Indo , maar als ik zijn pc en laptop fix, staat er altijd een bord eten klaar , soms verdenk ik hem er van dat ie soms wat bewust molt , niet dat ik daar nou mee zitPaganstars schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:21:
[...]
Bij mij kan je rustig mee eten.
[...]
Daar wordt bij Indisch/Molukse mensen altijd wel een mouw aangepast
Leuk die culturele verschillen. Als kind snapte ik dat nooit.
Back on-topic... Waarom denken sommige mensen dat als je iets met IT doet ook verstand hebt van tv settopboxen?
Danku!dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:45:
[...]
omdat de meeste ict'ers in logische processen kunnen denken en dat snel kunnen ontrafelen ,
...
en ben de ergste nachtmerrie van iedereen die ons bedrijf wat wil verkopen wat we niet nodig hebben....
Don't jinx itVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:58:
Ik heb er eentje in mijn omgeving die is digi/electro foob... als die zich bemoeit met iets waar een stekker aan zit, dan gaat gaat het geheid stuk of raakt het ontregelt. Het maakt echt niet uit wat het is, pc, laptop, oven, tv settop box álles gaat naar zn grootje.
Gelukkig gaat het momenteel al een hele tijd goed, maar ik heb op een gegeven moment wel alle vragen maar naar iemand anders gedelegeerd.. ( is niet helemaal on-topic, want het waren nooit onbeschofte vragen maar gewoon om even aan te geven dat sommige mensen techniek gewoon afstoten op de een of andere manier).
Daar misbruik ik altijd het algemeen nummer van de hoofdvestiging voor.dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:45:
[...]
ben de ergste nachtmerrie van iedereen die ons bedrijf wat wil verkopen wat we niet nodig hebben....
"Oh, dan kunnen jullie het ook wel zelf doen."dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:01:
toen zeiden ze , jij drukt op wat knopjes, dat kan iedereen,.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Of proberen zelf iets te verkopen aan hun...FreshMaker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:48:
[...]
Daar misbruik ik altijd het algemeen nummer van de hoofdvestiging voor.
Gewoon doorverwijzen naar de moedervestiging, en aangeven geen direct nummer te hebben.
Met een beetje geluk komen ze in het voicerespons syteem terecht, en geven ze het al snel op.
Weet je de naam van de persoon, weet je ook zijn directe nummer al ... iedereen daarna heeft net ( niet ) genoeg google skills
Ja precies.. als het alleen maar op knopjes drukken is kan je t zelf oplossen toch? Prima, ben ik niet meer nodig.bwerg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:08:
[...]
"Oh, dan kunnen jullie het ook wel zelf doen."
Net als op het forum, wat geen helpdesk is, is eigen voorbereiden, laten zien wat je wel al hebt gedaanSmurfLink schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
Dus elke keer als ik daar ben krijg ik nu een trots lijstje van dingen die ze zelf opgelost heeft! Zij blij, ik blij, dikke prima.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Jij hebt echt humor man.. ik heb je reactie zelfs gewoon geplusts..Jordy_413 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:41:
[...]
Pas maar op, straks komt de vriendin van het baasje van de goudvis van je buurvrouw nog
[ Voor 18% gewijzigd door ItaloMike op 23-01-2020 07:01 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Verwijderd
Agent47 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Ik ben via via ook wel een bij een homo stel thuis geweest. Waren super nette mensen hoor. Netjes alles ingericht. PC in de woonkamer. Ze vroegen mij voor een " Apk" .
Dus ik de gebruikelijke dingen gedaan. Onnodige software verwijderd, toolbars verwijderd, 2 webbrowsers verwijderd want ze hadden aan Chrome genoeg. Ccleaner gerund. Updates en drivers geïnstalleerd.
Tot zo ver alles goed. Totdat malwarebytes en HitmanPro als laatste voorbij kwamen...
De hoeveelheid gay-porn die ik daar voorbij heb zien komen...
Ik trek me er weinig vandaan maar ik voelde me toen niet meer zo fijn om dat toetsenboard aan te raken.
Daarentegen platgedrukte boterham in de DVD-Rom drive gevonden.
Nooit meer iets van ze vernomen..
[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 24-01-2020 14:44 ]
had ook zoiets,, iemand met het voorkomen van Jos Brink, keurige nette beschaafde persoon, moest er een telewerkplek installeren ,, had ie als desktop hij met zijn partnter in trouw kledij elkaar innig aan het zoenen , en toen ik rond keek overal van die hints dat ze van de herenliefde waren, komt die man achter me staan terwijl ik bezig was, had maar een verkenner op volledig scherm gezet , legt ie z'n handen op m'n schouders terwijl ie vertelde over z'n trouwdag , ik dacht van alles, dat ik dit niet leuk vind, krijg ik een berichtje op m'n telefoon, ik bekijk dat snel, zeg ik zo tegen hem, had mijn vrouw met onze pas geboren zoon die daar een half jaar was als achtergrond op de telefoon ,, dit is mijn liefde van mijn leven, als ik thuis kom zitten er twee op mij te wachten , en maar praten hoe geweldig het vaderschap was ( is ook wel zo )Agent47 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Ik ben via via ook wel een bij een homo stel thuis geweest. Waren super nette mensen hoor. Netjes alles ingericht. PC in de woonkamer. Ze vroegen mij voor een " Apk" .
Dus ik de gebruikelijke dingen gedaan. Onnodige software verwijderd, toolbars verwijderd, 2 webbrowsers verwijderd want ze hadden aan Chrome genoeg. Ccleaner gerund. Updates en drivers geïnstalleerd.
Tot zo ver alles goed. Totdat malwarebytes en HitmanPro als laatste voorbij kwamen...
Ik trek me er weinig vandaan maar ik voelde me toen niet meer zo fijn om dat toetsenboard aan te raken.
Indien het hetero porno was had je het dan wel fijn gevonden om het toetsenbord aan te raken?Agent47 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Kan mij niet jeuken dat je porno kijkt, t gaat mij erom dat ik bezig ben met een machine en ik porno voorbij zie komen uit de geschiedenis. Welke porno dan ook is ranzig aangezien JIJ op dat moment die machine beheert.Mandrake466 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Indien het hetero porno was had je het dan wel fijn gevonden om het toetsenbord aan te raken?
precies, je zou maar in zo'n ranzige ruk bunker komenMandrake466 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Indien het hetero porno was had je het dan wel fijn gevonden om het toetsenbord aan te raken?
Het kan aan mij liggen, maar dit is vrijwel onleesbaar voor mij? Iemand die het wel kan volgen?dj.verhulst schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:44:
[...]
had ook zoiets,, iemand met het voorkomen van Jos Brink, keurige nette beschaafde persoon, moest er een telewerkplek installeren ,, had ie als desktop hij met zijn partnter in trouw kledij elkaar innig aan het zoenen , en toen ik rond keek overal van die hints dat ze van de herenliefde waren, komt die man achter me staan terwijl ik bezig was, had maar een verkenner op volledig scherm gezet , legt ie z'n handen op m'n schouders terwijl ie vertelde over z'n trouwdag , ik dacht van alles, dat ik dit niet leuk vind, krijg ik een berichtje op m'n telefoon, ik bekijk dat snel, zeg ik zo tegen hem, had mijn vrouw met onze pas geboren zoon die daar een half jaar was als achtergrond op de telefoon ,, dit is mijn liefde van mijn leven, als ik thuis kom zitten er twee op mij te wachten , en maar praten hoe geweldig het vaderschap was ( is ook wel zo )
die man toch wat aarzelend , ik tegen mijn baas, ik ga daar liever niet weer heen,, hij bellen dat als er weer wat is of ik dan kon komen.
het ligt idd aan jouHerax10NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:52:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar dit is vrijwel onleesbaar voor mij? Iemand die het wel kan volgen?
Samenvatting: ontzettend homofoob omdat hij denkt dat een vriendelijke aanraking door een man al een uitnodiging is tot directe seks.Herax10NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:52:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar dit is vrijwel onleesbaar voor mij? Iemand die het wel kan volgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 24-01-2020 14:59 ]
nee, ben niet homofoob, heb genoeg lghbt in mijn kennissen kring , ik kan er van alles wel of niet van vinden, maar primair maakt iedereen zijn eigen keuzes, leef en laat levenExorcist schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:57:
[...]
Samenvatting: ontzettend homofoob omdat hij denkt dat een vriendelijke aanraking door een man al een uitnodiging is tot directe seks.![]()
![]()
idd ben niet zo van het zomaar aanraken , als een leuke vrouw dat zomaar doet bij mij hoeft niet niet zo nodig , moet iemand eerst kennen.Mel33 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:59:
Nu Weet je hoe een vrouw zich voelt als je je hand op haar schouder legt, als ze niks van je moet weten.
[ Voor 20% gewijzigd door dj.verhulst op 24-01-2020 16:21 ]
Ik moest ook 3 maal lezen.Herax10NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:52:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door Uruk-Hai op 21-02-2020 23:03 . Reden: Tweede helft ging nogal offtopic en is dus gewist. ]
[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 24-02-2020 01:34 ]
Dit geldt natuurlijk voor duizend beroepen. Jurist? Electriciën? Programmeur? Dat kan iedereen, als je daarvoor wel even de juiste opleiding doet om alle benodigde kennis en ervaring te vergaren. No shit.Uruk-Hai schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:28:
Maar toen kwam het commentaar: "Dit is eigenlijk zo simpel dat ik het zelf ook nog wel had gekund."
Ik zei: "Ja? En wat wilt u daar mee zeggen?"
Zij: "Als ik het zelf had gedaan had ik mooi 20 euro uit kunnen sparen!"
Ik: "Maar 20 euro is toch niet zoveel geld? Bovendien heeft u het niet zelf gedaan, ik heb u geholpen."
Zij: "Ja, maar ik had het eigenlijk prima zelf kunnen doen."
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq