Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:26:
[...]

klopt ,, maar zo geef ik er een draai aan ,, was het ff zat
Was geen terechtwijzing ;)

Zoals ik al zei, wij roepen het ook wel eens ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@dj.verhulst Ik ben niet iemand die snel ongevraagd technisch advies geeft, want dan krijg je weer van die verhalen die je hier leest :+ Maar volgens mij is je toetsenbord niet meer helemaal oké. Vooral de shift, komma en spatietoets lijken een eigen leven te leiden :9

Wel een bizar verhaal. Iemand die je 5 jaar lang niet ziet en eigenlijk niet goed kent, gaat je dan zo benaderen en behandelen. Ben toch wel heel benieuwd naar de vrouw die denkt dat dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03

HugoBoss1985

Xenotech

Freakster86 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:35:
@dj.verhulst Ik ben niet iemand die snel ongevraagd technisch advies geeft, want dan krijg je weer van die verhalen die je hier leest :+ Maar volgens mij is je toetsenbord niet meer helemaal oké. Vooral de shift, komma en spatietoets lijken een eigen leven te leiden :9

Wel een bizar verhaal. Iemand die je 5 jaar lang niet ziet en eigenlijk niet goed kent, gaat je dan zo benaderen en behandelen. Ben toch wel heel benieuwd naar de vrouw die denkt dat dit normaal is.
Autisme komt ook bij vrouwen voor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SierraPapa schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:31:
Ik vertel vage bekenden vaak dat ik iets met accountancy doe (ik ben business intelligence ontwikkelaar). Krijg eigenlijk nooit IT support vragen, hooguit van mijn schoonvader af en toe.
Krijg je dan geen vraag of je hun belasting in wil vullen? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Freakster86 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:35:

ik ben een ontzettende taalbarbaar :+

die dame is zo'n persoon die heeft geen vriend maar een hofhouding waar alles gefocust is dat zij optimaal kan shinen , ze werkt in de geestelijke gezondheidszorg doet sociaal maatschappelijke dienstverlening . beetje op en kantoor wat beleidsplannetjes schrijven die andere moeten uitvoeren , ze zou als ze niet zo links was zo bij D666 kunnen beginnen.

ze ziet er goed uit, met veel smaak gekleed en gekapt , echt zo'n live stijl diva , maar als je hele leve hoort dat je zo mooi bent, en zo vreselijk goed in ( weet nog steeds niet wat ) en zo geweldig , instagram tante ,, kan je kan zien wat ze afgelopen 5 jaar (vegan) gegeten of gedragen heeft.

op mijn werk is ze goed op d'r bek gegaan ( stage ), en toen was het janken ,, heb haar toen op sleeptouw genomen , de rest van de tent moest haar niet zo met die maniertjes ,, heb veel goede gesprekken met haar gehad en toen ging het stukken beter, maar toen ze afgestudeerd was en vertrokken was, is ze gewoon weer in de oude patronen gevallen ,, en dan hoor je ineens na 5 jaar wat .....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:42:
[...]

klopt, naast hoofd ict , begeleid ik hoog functionerende autisten, en heb al een aantal dames in behandeling gehad, ze worden heel vaak verkeerd gediagnosticeerd , maar dat is een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:42:
[...]

En die zijn door hun hogere empathie een stuk socialer dan dit Neurotypische verwende nest. Je punt is? :/

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:54:
[...]

En die zijn door hun hogere empathie een stuk socialer dan dit Neurotypische verwende nest. Je punt is? :/
empathie ?? dat varieert heel sterk onderling , misschien nog wel meer dan onder de heren.
vaak zit er eerder een stuk borderline of mcdd achter , dan ben je echt "gezegend"

die dame was idd stront verwend , al kon ze wel goed klagen over d'r jeugd met haar gescheiden ouders, na wat cases van cliënten met serieuze verwaarlozing, mishandeling, misbruik ,werd dit wel heel veel minder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
pjlgt schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Mooiste komt nog. Laptops zijn afgeleverd. 1 is Windows 7, dus die voorzien van 10.

Zet de 2e aan en.... Windows 10. Makkelijk verdiend :+
Ik had die tweede teruggezet naar 7... klant heeft ook onderzoeksplicht ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:57:
[...]

empathie ?? dat varieert heel sterk onderling , misschien nog wel meer dan onder de heren.
vaak zit er eerder een stuk borderline of mcdd achter , dan ben je echt "gezegend"

die dame was idd stront verwend , al kon ze wel goed klagen over d'r jeugd met haar gescheiden ouders, na wat cases van cliënten met serieuze verwaarlozing, mishandeling, misbruik ,werd dit wel heel veel minder.
MCDD? ik zou mij meer bij de IT houden :9

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:26:
[...]

MCDD? ik zou mij meer bij de IT houden :9
Een angststoornis die zover ik weet meer prevalent is bij de heren dan bij de dames, dus ik vind het heel apart dat het hier zo in 1 adem met autisme genoemd wordt. Maar ik verbaas me over wel meer dingen in dit topic dus ik laat het hier nu ook bij. Als mensen lekker anderen willen lopen beledigen, go nuts. Maar je jaagt er ook mensen mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Een angststoornis die zover ik weet meer prevalent is bij de heren dan bij de dames, dus ik vind het heel apart dat het hier zo in 1 adem met autisme genoemd wordt. Maar ik verbaas me over wel meer dingen in dit topic dus ik laat het hier nu ook bij. Als mensen lekker anderen willen lopen beledigen, go nuts. Maar je jaagt er ook mensen mee weg.
autisme zie je het duidelijker bij heren, en MCDD is zijdelings onderdeel van autisme , maar reken er maar op dat veel dames MCDD hebben, van de mensen op mijn werk die MCDD hadden was geen sprake van een overschot van heren, ,, beledigen ?? het gaat om dat en mensen onbeschoft support eisen,, en deze persoon heeft een bepaald psychisch profiel , sinds ik er werk, is er een wereld voor me open gegaan, waar mensen zoal mee konden rondlopen ,, vond vroeger psychologie een vorm van kwakzalverij , nu vind ik dat nog steeds, alleen van bepaalde therapieën , en bepaalde stromingen in de psychologie , en bepaalde individuele figuren in de geestelijke gezondheidszorg. maar dat bepaalde mensen wel geholpen worden, en er iets aan hebben.

maar back to topic , mensen die onbeschoft support eisen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:06:
[...]

autisme zie je het duidelijker bij heren, en MCDD is zijdelings onderdeel van autisme , maar reken er maar op dat veel dames MCDD hebben, van de mensen op mijn werk die MCDD hadden was geen sprake van een overschot van heren, ,, beledigen ?? het gaat om dat en mensen onbeschoft support eisen,, en deze persoon heeft een bepaald psychisch profiel , sinds ik er werk, is er een wereld voor me open gegaan, waar mensen zoal mee konden rondlopen ,, vond vroeger psychologie een vorm van kwakzalverij , nu vind ik dat nog steeds, alleen van bepaalde therapieën , en bepaalde stromingen in de psychologie , en bepaalde individuele figuren in de geestelijke gezondheidszorg. maar dat bepaalde mensen wel geholpen worden, en er iets aan hebben.

maar back to topic , mensen die onbeschoft support eisen
Het is al jaren discutabel of MCDD wel een onderdeel is van ASS. Het staat ook niet als zodanig beschreven in de DSM-V. Dus dat kan je niet zo stellig zeggen. En n=1. Jouw situatie is niet representatief voor de rest van de wereld. Je maakt echt wilde uitspraken die totaal geen wetenschappelijke onderbouwing hebben. Kap daar eens mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Dat dus, als psycholoog zeg ik, terug on topic!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Het is al jaren discutabel of MCDD wel een onderdeel is van ASS. Het staat ook niet als zodanig beschreven in de DSM-V. Dus dat kan je niet zo stellig zeggen. En n=1. Jouw situatie is niet representatief voor de rest van de wereld. Je maakt echt wilde uitspraken die totaal geen wetenschappelijke onderbouwing hebben. Kap daar eens mee.
die discussie ken ik ook wel , wat ik wel weet vanuit de praktijk en ben op mijn werk omringt met deskundige mensen, en zelf ben ik ervaring deskundige hoog functionerend autisme, ( asperger ).
veel MCDD die wat aan ritalin hebben , als ze dat correct gebruiken blijft er een laag autisme over, vaak in de vorm van PDD-NOS, die DSM-V word door veel mensen uit het het vak niet als norm gebruikt omdat ze geen onderscheid maken tussen klassiek autisme , asperger en PDD-NOS, terwijl voor mij de verschillen net zo groot zijn als blauw - groen - rood .

ik maak geen wilde uitspraken, op mij werk studeren mensen erop af, ik zit op de eerste rij om de wetenschappelijke ontwikkelingen te zien,, en kan soms dingen aandragen in een onderzoek.

ja mijn taal is bonkig, omdat ik wat dyslexie heb, maar zit er waarschijnlijk dieper in dan jij

terug naar topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat ik sowieso niet snap is dat mensen hulp nodig hebben dat op een botte, hautaine, of wat voor manier dan ook durven te vragen. Het lijkt mij dat als je iets van een ander wilt, dat je dan eerst de relatie probeert op te bouwen en te onderhouden. Kennelijk zijn er dus genoeg goedzakken die ondanks dat een hork iets van je wil, hen toch helpt. En die 'klanten' zijn dan nog beledigd ook, dat je niet gelijk opspringt om hen te helpen met hun (IT) probleempjes. Als wie eikels nu met zijn allen gewoon 'nee' verkopen verandert er misschien iets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook de eerste en laatste keer dat ik een collega help.

PC deed het niet, joh vervelend. Helaas had hij hem ook maar gelijk meegenomen, ach onder werktijd beetje rommelen aan een PC, het kan erger. Eerste diagnose was voeding dood, of ik niet nog wat had liggen. Gelukkig niets wat sterk genoeg was voor die PC want het moest weer goedkoop/gratis. Wat tweakers een DM gestuurd voor een voeding maar alles was te duur :( Uiteindelijk had hij via een vriend een Antec 700watt voeding geregeld.

Alles ingebouwd, niets. Zelf genoeg spul liggen om te crosstesten, alles kunnen uitsluiten behalve de CPU en moederbord. Safe gok dat het het bord was dus een zelfde via marktplaats in de buurt kunnen vinden, duurde wel een paar weken maar hij had geen haast. Hij had wel haast om wat data van een aantal schijven te halen dus mijn externe HDD behuizing uitgeleend.

Dat alles was in medio mei/juni. Sindsdien heeft die PC gefixt zonder schijven dus een half jaar op werk gestaan. Had €25 voorgeschoten voor het bord (vooraf overlegd of dat OK was) maar na tig keer vragen was ik er wel klaar mee. Bij het bord zat een CPU en geheugen die heb ik maar doorverkocht, en heel slecht zijn losse geluidskaart heb ik ook maar verkocht. Zat een nette Asus addon kaart voor geluid op die het oude bord niet had dus vond het wel even prima.
Kreeg ik paar weken geleden de "vraag" of ik de PC even werkend klaar kon maken want hij had hem verkocht als zijnde compleet en werkend. Dus gezegd dat hij al een half jaar werkend is alleen dat hij nog steeds zijn HDD's niet had meegenomen. Moest ik maar ff wat op verzinnen dan....Prima !

Voeding van 700watt vervangen voor een net 400watt exemplaar die ik inmiddels (gratis) verkregen had, HDD die ik zelf nog had liggen (uiteraard ook gratis verkregen :+ ) er in gegooid. Videokaart was een deluxe/OC variant van een kaart die ik ook nog had liggen en heb ik omgewisseld voor de basic variant.

Voeding verkocht en onder aan de streep nog een paar tientjes aan overgehouden en iemand blij gemaakt met een videokaart.

Nu nog die HDD behuizing terug krijgen, heb hem nodig en ben al een week bezig met vragen :+

@Roenie Eensch.
Toen ik in mijn huidige huis kwam wonen vertelde de buurvrouw dat als ik problemen had met de wifi ze nog wel een nerd kende die haar altijd hielp. Alleen al de manier waarop het verteld werd zei al genoeg en sindsdien maar voor me gehouden dat ik überhaupt iets van PC/IT dingen weet :w

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 18-01-2020 16:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Roenie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:51:
Wat ik sowieso niet snap is dat mensen hulp nodig hebben dat op een botte, hautaine, of wat voor manier dan ook durven te vragen. Het lijkt mij dat als je iets van een ander wilt, dat je dan eerst de relatie probeert op te bouwen en te onderhouden. Kennelijk zijn er dus genoeg goedzakken die ondanks dat een hork iets van je wil, hen toch helpt. En die 'klanten' zijn dan nog beledigd ook, dat je niet gelijk opspringt om hen te helpen met hun (IT) probleempjes. Als wie eikels nu met zijn allen gewoon 'nee' verkopen verandert er misschien.
mensen zijn zich vaak niet bewust van hun blinde vlek, maar je heb gelijk, als je vliegen wil vangen moet je stroop gebruiken en geen azijn.

maar veel mensen die te snel te veel geld verdienen en macht en status verkrijgen gaan zich er naar gedragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik kijk hier af en toe nog wel eens rond maar het verbaast mij altijd hoe onbeschoft mensen kunnen zijn, was een half jaartje geleden op een familie verjaardag en m'n oom had het nog over het kopen van een nieuwe pc, nu moet het nu net zo zijn dat ik een maand of 2 geleden er aan dacht m'n pc te verkopen en hier een laptop voor in de plaats te nemen maar heb me sterk weerhouden om die aan m'n oom door te geven, ik zie het al gebeuren.

Als student meubelmaken was er nog wel eens een familielid die het leuk leek als ik voor hun een tuintafel zou maken, had al snel de neiging om te zeggen dat ik daar het gereedschap niet voor in huis had (wat ook wel waar is), tegenwoordig vragen ze het niet meer :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:48:
[...]

ik ben een ontzettende taalbarbaar :+

die dame is zo'n persoon die heeft geen vriend maar een hofhouding waar alles gefocust is dat zij optimaal kan shinen , ze werkt in de geestelijke gezondheidszorg doet sociaal maatschappelijke dienstverlening . beetje op en kantoor wat beleidsplannetjes schrijven die andere moeten uitvoeren , ze zou als ze niet zo links was zo bij D666 kunnen beginnen.

ze ziet er goed uit, met veel smaak gekleed en gekapt , echt zo'n live stijl diva , maar als je hele leve hoort dat je zo mooi bent, en zo vreselijk goed in ( weet nog steeds niet wat ) en zo geweldig , instagram tante ,, kan je kan zien wat ze afgelopen 5 jaar (vegan) gegeten of gedragen heeft.

op mijn werk is ze goed op d'r bek gegaan ( stage ), en toen was het janken ,, heb haar toen op sleeptouw genomen , de rest van de tent moest haar niet zo met die maniertjes ,, heb veel goede gesprekken met haar gehad en toen ging het stukken beter, maar toen ze afgestudeerd was en vertrokken was, is ze gewoon weer in de oude patronen gevallen ,, en dan hoor je ineens na 5 jaar wat .....
Voor mij is deze mevr een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet, al dat helpen en praten en uitleggen brengt haar maar een ding bij!, en dat is.... 'het gevoel dat zij speciaal is, omdat iedereen blijft doet wat zij wil', en Dus dat houden we in stand door ermee te gaan praten en haar te helpen, steeds maar weer optillen als deze mevr op haar bek gaat. en altijd opzoek naar mensen die ze voor haar karretje kan spannen.
jammer dat utopia niet meer te zien is, daar heb je dit soort voorbeelden te over, geloof dat ze Merel heette, erg leerzaam dat programma. (dit soort types heeft een voet aan de grond gekregen toen gtst en dat soort roddel en artiesten verheerlijking begon, hele meutes namen dit gedrag over en toen kwam 'social media' en pats, maar niemand die hun uitlegt dat het artiesten zijn, en dat dát gedrag niet normaal is.
Ja nu is het normaal om je als krijsende aandachtstrekker te gedragen en alles maar op te eisen. Vroeger had je, "wie vraagt, wordt overgeslagen"

Maar ik snap heel veel mensen hier gewoon niet, want je zegt vooraf!, bij elk bezoek opnieuw.
"wil je een advies, of wil je dat ik het oplos?" en je vraagt ook "ben jij er al lang mee bezig, wat heb je zelf al gedaan?" en je zegt "hier heb ik wel even tijd mee nodig, hij is wel langzaam, dat los je niet zomaar op met software" dit zijn zo van die zinnen waar mensen over na gaan denken. en als je sneller bent dan deze verwachting, dan is de beloning ook groter in dankbaarheid. Oja, en je advies..., laat ze het opschrijven, en de tips die je gaf ook!. leg er een boekje bij, waar ze het in kunnen opschrijven, bijv
Dat heb ik geleerd om te doen na de 2de lastige kennis. werkt echt goed.

Nee maar ik heb ook van die doorgeschoven kennissen, en dan kennis van die kennis enz. er zit wel eens een enkeling tussen die raar is, maar dan bel ik de kennis op, waarvan ik hem heb doorgeschoven gekregen, en vraag wat dit voor persoon is, welke idioot/lastige breng je nu dan, ga jij er eens mee praten dat ik ook een leven heb, en werken moet. Dan houdt het al gauw op, of er komt een excuus.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Ik help enkel familie en directe collega's waar ik direct mee samenwerk op regelmatige basis...

Ik krijg wel eens vragen als: "Een vriendin van me heeft een probleem met haar laptop". Waarop ik standaard antwoord: Binnen garantie? Ga maar naar de winkel. Buiten garantie? Ga maar naar een computerwinkel.

Mijn tijd is te waardevol om voor random strangers mijn tijd te verdoen. Zeker omdat die tijd ten kostte gaat van mijn gezin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Mel33 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 07:00:
[...]

Voor mij is deze mevr een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet, al dat helpen en praten en uitleggen brengt haar maar een ding bij!, en dat is.... 'het gevoel dat zij speciaal is, omdat iedereen blijft doet wat zij wil', en Dus dat houden we in stand door ermee te gaan praten en haar te helpen, steeds maar weer optillen als deze mevr op haar bek gaat. en altijd opzoek naar mensen die ze voor haar karretje kan spannen.
jammer dat utopia niet meer te zien is, daar heb je dit soort voorbeelden te over, geloof dat ze Merel heette, erg leerzaam dat programma. (dit soort types heeft een voet aan de grond gekregen toen gtst en dat soort roddel en artiesten verheerlijking begon, hele meutes namen dit gedrag over en toen kwam 'social media' en pats, maar niemand die hun uitlegt dat het artiesten zijn, en dat dát gedrag niet normaal is.
Ja nu is het normaal om je als krijsende aandachtstrekker te gedragen en alles maar op te eisen. Vroeger had je, "wie vraagt, wordt overgeslagen"

Maar ik snap heel veel mensen hier gewoon niet, want je zegt vooraf!, bij elk bezoek opnieuw.
"wil je een advies, of wil je dat ik het oplos?" en je vraagt ook "ben jij er al lang mee bezig, wat heb je zelf al gedaan?" en je zegt "hier heb ik wel even tijd mee nodig, hij is wel langzaam, dat los je niet zomaar op met software" dit zijn zo van die zinnen waar mensen over na gaan denken. en als je sneller bent dan deze verwachting, dan is de beloning ook groter in dankbaarheid. Oja, en je advies..., laat ze het opschrijven, en de tips die je gaf ook!. leg er een boekje bij, waar ze het in kunnen opschrijven, bijv

Nee maar ik heb ook van die doorgeschoven kennissen, en dan kennis van die kennis enz. er zit wel eens een enkeling tussen die raar is, maar dan bel ik de kennis op, waarvan ik hem heb doorgeschoven gekregen, en vraag wat dit voor persoon is, welke idioot/lastige breng je nu dan, ga jij er eens mee praten dat ik ook een leven heb, en werken moet. Dan houdt het al gauw op, of er komt een excuus.
het is een trend in de maatschappij dit prinsessen gedrag , vroeger werden mensen wel opgevoed dat dit onacceptabel was, en kort gehouden .
veel mensen kunnen niet omgaan dat ze wel eens Nee te horen krijgen, en teleurstelling, logisch als je curling ouders heb.

ik help mensen, maar de grootste debielen vis ik er wel uit, idd ik besteed mijn tijd liever aan mijn gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja ze hadden beter een voorbeeld aan ridders en jonkvrouwen kunnen nemen, ipv koning en koningin, dus eer ipv verwennerij

Maar ik heb er een paar die gewoon een volledige cursus aan vragen stellen. dan zeg ik ook, ik geef je deze antwoorden nu, maar ik heb het ook moeten uitzoeken, je weet hoeveel tijd daar in gaat zitten want je vraagt het nu even snel aan mij. Maar dit heet ondersteuning, zeg ik dan als ze de hint nog niet snappen.

[ Voor 58% gewijzigd door Mel33 op 19-01-2020 08:46 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Mel33 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 07:00:

Ik vind je geloof in de mensheid lovenswaardig (y)

Mensen die nadenken, dingen opschrijven en advies opvolgen ;(
Enkeling wellicht maar afgelopen 15 jaar heb ik daar van slechts een handvol gehad. De eigenwijze mensen daarin tegen...nouja zie dit topic :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we de discussie over het autisme spectrum achter ons laten? Het is offtopic en weinig te maken met het doel van dit topic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
sapphire schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:27:
[...]

Ik vind je geloof in de mensheid lovenswaardig (y)

Mensen die nadenken, dingen opschrijven en advies opvolgen ;(
Enkeling wellicht maar afgelopen 15 jaar heb ik daar van slechts een handvol gehad. De eigenwijze mensen daarin tegen...nouja zie dit topic :+
Ja want als je dingen laat opschrijven dan kan je ook zeggen, wat hadden we ook al weer opgeschreven? Hebben ze dat niet.. dan heb je een reden om nee te zeggen, of te zeggen ‘oh dan moet ik alles weer even uitzoeken hoor’
Bijkomend effect is, dat ze zich terughoudend opstellen en jou ‘moeite doen‘ zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 09:16
Ik heb 1 keer iemand bij mijn bureau gehad die had de complete foutmelding op papier overgeschreven. Die kreeg hij met opstarten. Stond hij daar met 2 a4tjes met de vraag als je dit leest wat betekend dat.
Heb maar gezegd dat hij naar een winkel moest.

[ Voor 8% gewijzigd door koetsier88 op 19-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03
koetsier88 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:41:
Ik heb 1 keer iemand bij mijn bureau gehad die had de complete foutmelding op papier overgeschreven. Die kreeg hij met opstarten. Stond hij daar met 2 a4tjes met de vraag als je dit leest wat betekend dat.
Letterlijke bookmarks:
Afbeeldingslocatie: https://assets.kakhiel.nl/uploads/image_fragment/73820/file/default_older-people-versus-technology-fails-26-58ca4e0bdf55a__700.jpg

:P

PS: Alleen de Ray Charles link werkt nog:
http://www.telegraph.co.u...s-25-essential-songs.html

[ Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 19-01-2020 12:43 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 09:16
Het waren voor hem opstartproblemen.
Wist geen eens wat het allemaal betekende.
Ben een bouwkundige Projectleider.
Maar hij dacht omdat ik met een computer werk, dat ik het wel zou begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
het mooie van whatapp ,, maak maar een plaatje en stuur die maar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurlyMo
dj.verhulst schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:40:
het mooie van whatapp ,, maak maar een plaatje en stuur die maar
Het mooie aan een gebrek aan whatsapp is dat dat plaatje aan mij voorbij gaat en anderen het op mogen lossen :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

CurlyMo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:45:
[...]

Het mooie aan een gebrek aan whatsapp is dat dat plaatje aan mij voorbij gaat en anderen het op mogen lossen :Y)
Staat gewoon in de Playstore of Appstore. Ik stuur je wel een plaatje door 8)

[ Voor 6% gewijzigd door MLLL op 19-01-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik geef tegenwoordig gewoon aan dat ik geen tijd heb, lekker direct en hollands. Of anders hou ik mij voor de domme. Ik stuur ze dan gewoon door naar een goede winkel die repareert.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Monkeydancer schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:32:
Ik geef tegenwoordig gewoon aan dat ik geen tijd heb, lekker direct en hollands. Of anders hou ik mij voor de domme. Ik stuur ze dan gewoon door naar een goede winkel die repareert.
Nederlanders staan in het buitenland bekend om hun directheid. Daar vallen smoesjes niet onder. Ik zou gewoon zeggen "sorry daar begin ik niet meer aan" en daarmee is het dan klaar. Is toch niet zo moeilijk? Krijg je dan reacties zoals die oud collega van @dj.verhulst jammer dan, en ken er weer een onnozel persoon van je kennisenlijst af :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

@dj.verhulst kun je wellicht hoofdletters, komma's, punten en alinea's op de juiste plekken gebruiken in je lappen tekst? Ik heb ze geprobeerd te lezen, maar ik kreeg er helaas hoofdpijn van.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:04:
@dj.verhulst kun je wellicht hoofdletters, komma's, punten en alinea's op de juiste plekken gebruiken in je lappen tekst? Ik je ze geprobeerd te lezen, maar ik kreeg er helaas hoofdpijn van.
ik je ze geprobeerd ?

:+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

De hoofdpijn was heftig. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ome Ernst op 20-01-2020 18:52 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Punt bewezen,, niet mobiel lap tekst schrijven,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oops, verkeerde topic :+

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 21-01-2020 16:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:05
@PcDealer jup fysiek tobo ramt lekkerder (al typ ik dit vanaf een tablet :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wtf is manflu. Niet ook mee gaan doen aan die hype. Jij bent an educated person fcol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

MLLL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:26:
[...]

Staat gewoon in de Playstore of Appstore. Ik stuur je wel een plaatje door 8)
Jammer joh, geen playstore op mijn Android (AOSP/LineageOS) telefoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

michielRB schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:15:
[...]

Jammer joh, geen playstore op mijn Android (AOSP/LineageOS) telefoon
Gaaf!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gluten Parody
erger? :o

Laatst iemand op bezoek die spontaan support aanbood. ‘Je muis hapert een beetje, misschien even het balletje schoonmaken?’

Ik heb een trackpad...

[ Voor 33% gewijzigd door Gluten Parody op 21-01-2020 07:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Punt bewezen,, niet mobiel lap tekst schrijven,,
Daarom staat onder elke mail die ik verstuur
"verzonden vanaf mobiel, kan kortaf overkomen en kleine onvolkomenheden bevatten"

Zelfs uit mijn desktop-clients :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alles kost geld.
Je tijd en energie zijn kostbaar.
Geen compensatie, geen arbeid.
Voor niets komt de zon op!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2020 09:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 22:25
Laatst iemand op bezoek die spontaan support aanbood. ‘Je muis hapert een beetje, misschien even het balletje schoonmaken?’

Ik heb een trackpad...
Lol, die kans heb je toch niet laten liggen en je hebt toch gevraagd "Oh, zou je dat ff kunnen doen voor mij, want ik heb hier totaal geen verstand van" :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Gluten Parody schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:17:
[...]

erger? :o

Ik heb een trackpad...
Was het een dame? O-) want dan heb je een subtiele hint gemist -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
kijk maar uit, voor je weet heb je een metoo aan je broek hangen......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gluten Parody
Waah schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Was het een dame? O-) want dan heb je een subtiele hint gemist -O-
Natuurlijk was het een dame :+

offtopic:
hoe het afliep vertel ik wel wanneer ik Huiskamertoegang heb...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gisteravond belde mijn schoonvader (heeft een iPad) en speelt graag Bridge, maar hij wil geen apps downloaden ;w
Belde dus gister op met de vraag of ik een DVD met een Apple Bridge programma kan installeren op zijn iPad, mijn vraag aan hem was probeer die DVD eens in je iPad te duwen |:(
Ja dat gaat niet, jammer joh :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
Pierre schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:11:
mijn vraag aan hem was probeer die DVD eens in je iPad te duwen |:(
Belt terug dat zijn iPad kapot is omdat hij er met kracht een DVD in geduwd heeft op jouw advies :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:53:
Oké lekker dan... Zit nu in een discussie met een klant wat een realistisch bedrag is voor een herinstallatie van Windows 7.

Helaas niks afgesproken. Maar dat ga ik dus nooit meer doen. Zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen of ik m'n poot stijf zal houden of niet. Heb die laptop ondertussen dik 4 maanden liggen, moest die klant er zelfs aan helpen herinneren dat ze die laptop had ingeleverd voor een herinstallatie.

Als ik toegeef, ben ik in ieder geval klaar met die klant. Maar ja, ik mag eigenlijk ook wel opkomen voor mijn belangen... Het is evengoed haar schuld dat ze geen prijsspecificatie heeft opgevraagd. En eigenlijk vind ik niet dat zulke paupers met dit soort gedrag beloond moeten worden.
Haha, uiteindelijk heb ik twee weken geleden die laptop maar gedumpt bij die mevrouw. Echt wat een mens... Ik maak netjes een afspraak via whatsapp, waarop zij aangeeft dat ze ongeveer altijd tijd heeft. Dus afgesproken om rond half 6 op maandag langs te komen. Bel ik netjes om iets na half 6 aan, na ongeveer een minuut wordt er open gedaan met de tekst "Oh, ik was vergeten dat jij zou komen." Ik overhandig de laptop en vraag vriendelijk wat de bedoeling is, of ik nog iets moet uitleggen. Zegt zij ja, we maken zo snel mogelijk een afspraak. We zijn nu net aan het eten... Ik heb sindsdien geen contact meer gehad.

Had ik kunnen weten. Ik vraag me af waarom ik toch zo goed ben voor zulke paupers. Ik ben denk ik 10km omgefietst in het donker en dan zo tegen mij doen. Ik mag het niet zeggen, maar ik vind het jammer dat ik de laptop werkend teruggegeven heb. Maar ja, binnenkort even vragen of ik op 30 februari langs kan komen. Kan ik nog lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

hoi1234 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Haha, uiteindelijk heb ik twee weken geleden die laptop maar gedumpt bij die mevrouw. Echt wat een mens... Ik maak netjes een afspraak via whatsapp, waarop zij aangeeft dat ze ongeveer altijd tijd heeft. Dus afgesproken om rond half 6 op maandag langs te komen. Bel ik netjes om iets na half 6 aan, na ongeveer een minuut wordt er open gedaan met de tekst "Oh, ik was vergeten dat jij zou komen." Ik overhandig de laptop en vraag vriendelijk wat de bedoeling is, of ik nog iets moet uitleggen. Zegt zij ja, we maken zo snel mogelijk een afspraak. We zijn nu net aan het eten... Ik heb sindsdien geen contact meer gehad.

Had ik kunnen weten. Ik vraag me af waarom ik toch zo goed ben voor zulke paupers. Ik ben denk ik 10km omgefietst in het donker en dan zo tegen mij doen. Ik mag het niet zeggen, maar ik vind het jammer dat ik de laptop werkend teruggegeven heb. Maar ja, binnenkort even vragen of ik op 30 februari langs kan komen. Kan ik nog lachen.
Toch snap ik het niet. Waarom breng je die laptop terug? Heb je nou helemaal geen betaling gekregen? :X

Trouwens ook wel weer typisch Hollands: "we zijn aan het eten dus opsodemieteren" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
LankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:41:
[...]

Toch snap ik het niet. Waarom breng je die laptop terug? Heb je nou helemaal geen betaling gekregen? :X

Trouwens ook wel weer typisch Hollands: "we zijn aan het eten dus opsodemieteren" :+
Omdat ik me niet tot hetzelfde lage niveau ga begeven. Iets dat je moet repareren, repareer je en geef je daarna weer terug. Bovendien die laptop lag hartstikke in de weg en ik droeg uiteraard wel het risico op diefstal of schade. Zo zijn zulke lui uiteraard dan wel weer... "Dat oude brok plastic dat waarschijnlijk moeite heeft om een P3 bij te benen heeft wel een nanokrasje opgelopen... Dat heb jij gedaan." Verder is het een laptop uit 2011 met 4GB RAM een 500GB disk en een AMD E-350 volgens mij. Voor de 50 euro (eerder 30, via een marktplaatspauper) die je er op kunt verdienen, wil ik geen gezeik hebben. En ondanks dat ik er niet tevreden over ben dat zulke paupers met dit gedrag wegkomen, is het nu wel afgerond.

En tuurlijk waren ze niet aan het eten... Maar het werkt wel. Ik was meteen weer weg. Hoefde ik in ieder geval niet langer te blijven dan strikt noodzakelijk. Geld zou ik toch niet krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 21-01-2020 17:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dj.verhulst
LankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:41:
[...]

had ooit een buitendienst collega die dan rustig zei, ah lekker ik heb wel zin in wat.... :+
hij vertelde dan over de gezichten die hij dan zag..... :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
dj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
[...]

had ooit een buitendienst collega die dan rustig zei, ah lekker ik heb wel zin in wat.... :+
"Oh, wat attent, of hebben jullie geen bordje voor mij overgelaten" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
hoi1234 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:30:
[...]

"Oh, wat attent, of hebben jullie geen bordje voor mij overgelaten" :)
je zou ze echt op de kast krijgen als je zou zeggen , het is toch weg vegan ??? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

dj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:32:
[...]

je zou ze echt op de kast krijgen als je zou zeggen , het is toch weg vegan ??? :+
Dat zou ik zeer zeker vragen. Ik ben namelijk vegan :o

@hoi1234 ik snap je wel, maar 10km op de fiets om onbetaald een laptop af te leveren.. Ze hadden mooi naar de plomp kunnen lopen. 1 bericht: "binnen 4 weken afhalen na betaling en anders verdwijnt hij" en daar zou ik ze aan houden. Afhandelen is leuk, maar slecht gedrag belonen, bah heb ik een hekel aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:34

ItaloMike

il Liquidatore

Zo herkenbaar dit. Zo werd ikzelf eens benaderd door een schoonzoon van een ex-collega. Of ik een website voor zijn bedrijf wilde maken. In eerste instantie aangegeven dat hij maar aan moest geven wat hij wilde en aangegeven wat mijn uurtarief was (geloof me, dit was een schappelijk tarief!).. Nooit meer iets van hem gehoord.. Sommige mensen verwachten gewoon dat je het er wel ff voor niets bij doet, omdat je een bekende bent van een bekende van hen..

Verder weten de mensen om mij heen wel dat ik redelijk druk ben (gezin met twee kleine kinderen + fulltime baan met wat reistijd), dus is het de laatste tijd rustig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
ItaloMike schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:35:
Zo herkenbaar dit. Zo werd ikzelf eens benaderd door een schoonzoon van een ex-collega. Of ik een website voor zijn bedrijf wilde maken. In eerste instantie aangegeven dat hij maar aan moest geven wat hij wilde en aangegeven wat mijn uurtarief was (geloof me, dit was een schappelijk tarief!).. Nooit meer iets van hem gehoord.. Sommige mensen verwachten gewoon dat je het er wel ff voor niets bij doet, omdat je een bekende bent van een bekende van hen..

Verder weten de mensen om mij heen wel dat ik redelijk druk ben (gezin met twee kleine kinderen + fulltime baan met wat reistijd), dus is het de laatste tijd rustig.
Pas maar op, straks komt de vriendin van het baasje van de goudvis van je buurvrouw nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
ItaloMike schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:35:

herkenbaar, wel eens ergens gevraagd om wat te doen,, men vond 10,- prima maar betaalde 5 x zoveel aan een klusser , want dat was een vakman , heb ze gevraagd ben ik dat niet dan ? toen zeiden ze , jij drukt op wat knopjes, dat kan iedereen,. ben tamelijk ad rem ,, en zei maar ik weet op welke knopjes , en daar kan ik geld voor vragen, ben toen weg gegaan .....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
dj.verhulst schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
[...]

Bij mij kan je rustig mee eten.
LankHoar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:46:
[...]

Dat zou ik zeer zeker vragen. Ik ben namelijk vegan :o
Daar wordt bij Indisch/Molukse mensen altijd wel een mouw aangepast :)

Leuk die culturele verschillen. Als kind snapte ik dat nooit.

Back on-topic... Waarom denken sommige mensen dat als je iets met IT doet ook verstand hebt van tv settopboxen?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

....

Back on-topic... Waarom denken sommige mensen dat als je iets met IT doet ook verstand hebt van tv settopboxen?
Er zit een stekker aan... das genoeg voor sommigen 7(8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paganstars
Kennelijk... analogie gegeven; als je fietsketting kapot is, ga je dan naar Damen shipyards om het te laten repareren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoewel er veel lastige mensen zijn, heb ik wel de indruk dat er genoeg tweakers zijn die hen er mee weg laten komen. Zelf duidelijke grenzen aangeven en je ook aan houden scheelt een boel gezeik is mijn ervaring. Je bent zelf de baas over je tijd en met wie je om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eentje in mijn omgeving die is digi/electro foob... als die zich bemoeit met iets waar een stekker aan zit, dan gaat gaat het geheid stuk of raakt het ontregelt. Het maakt echt niet uit wat het is, pc, laptop, oven, tv settop box álles gaat naar zn grootje.

Gelukkig gaat het momenteel al een hele tijd goed, maar ik heb op een gegeven moment wel alle vragen maar naar iemand anders gedelegeerd.. ( is niet helemaal on-topic, want het waren nooit onbeschofte vragen maar gewoon om even aan te geven dat sommige mensen techniek gewoon afstoten op de een of andere manier).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dj.verhulst
Paganstars schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:21:
[...]

Bij mij kan je rustig mee eten.

[...]

Daar wordt bij Indisch/Molukse mensen altijd wel een mouw aangepast :)

Leuk die culturele verschillen. Als kind snapte ik dat nooit.

Ben dol op Indisch eten, één van mijn motorvrienden is een Indo , maar als ik zijn pc en laptop fix, staat er altijd een bord eten klaar , soms verdenk ik hem er van dat ie soms wat bewust molt , niet dat ik daar nou mee zit :)

alles met een stekker ,, omdat de meeste ict'ers in logische processen kunnen denken en dat snel kunnen ontrafelen ,, dus programmeer ik de verwarming installatie, het alarm , multi fuction doe ik ook reparatie aan mobieltjes, al doe ik geen hardware meer,, alleen software en dan delegeer ik het vaak ook nog naar iemand van mijn afdeling . ik zoek de voordeligste lease auto's op , en ben de ergste nachtmerrie van iedereen die ons bedrijf wat wil verkopen wat we niet nodig hebben.... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:45:
[...]

omdat de meeste ict'ers in logische processen kunnen denken en dat snel kunnen ontrafelen ,
...
en ben de ergste nachtmerrie van iedereen die ons bedrijf wat wil verkopen wat we niet nodig hebben.... 8)7
Danku! _/-\o_
Zo herkenbaar. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:58:
Ik heb er eentje in mijn omgeving die is digi/electro foob... als die zich bemoeit met iets waar een stekker aan zit, dan gaat gaat het geheid stuk of raakt het ontregelt. Het maakt echt niet uit wat het is, pc, laptop, oven, tv settop box álles gaat naar zn grootje.

Gelukkig gaat het momenteel al een hele tijd goed, maar ik heb op een gegeven moment wel alle vragen maar naar iemand anders gedelegeerd.. ( is niet helemaal on-topic, want het waren nooit onbeschofte vragen maar gewoon om even aan te geven dat sommige mensen techniek gewoon afstoten op de een of andere manier).
Don't jinx it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:45:
[...]
ben de ergste nachtmerrie van iedereen die ons bedrijf wat wil verkopen wat we niet nodig hebben.... 8)7
Daar misbruik ik altijd het algemeen nummer van de hoofdvestiging voor.

Gewoon doorverwijzen naar de moedervestiging, en aangeven geen direct nummer te hebben.
Met een beetje geluk komen ze in het voicerespons syteem terecht, en geven ze het al snel op.

Weet je de naam van de persoon, weet je ook zijn directe nummer al ... iedereen daarna heeft net ( niet ) genoeg google skills

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dj.verhulst schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:01:
toen zeiden ze , jij drukt op wat knopjes, dat kan iedereen,.
"Oh, dan kunnen jullie het ook wel zelf doen."

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
FreshMaker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Daar misbruik ik altijd het algemeen nummer van de hoofdvestiging voor.

Gewoon doorverwijzen naar de moedervestiging, en aangeven geen direct nummer te hebben.
Met een beetje geluk komen ze in het voicerespons syteem terecht, en geven ze het al snel op.

Weet je de naam van de persoon, weet je ook zijn directe nummer al ... iedereen daarna heeft net ( niet ) genoeg google skills
Of proberen zelf iets te verkopen aan hun...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:08:
[...]

"Oh, dan kunnen jullie het ook wel zelf doen."
Ja precies.. als het alleen maar op knopjes drukken is kan je t zelf oplossen toch? Prima, ben ik niet meer nodig. :)

Werkt op zich wel bij mijn moeder nu. Die heb ik aangeleerd als ze een probleem heeft het eerst te googlen voor ze direct mij inschakelt. Dus elke keer als ik daar ben krijg ik nu een trots lijstje van dingen die ze zelf opgelost heeft! Zij blij, ik blij, dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

SmurfLink schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
Dus elke keer als ik daar ben krijg ik nu een trots lijstje van dingen die ze zelf opgelost heeft! Zij blij, ik blij, dikke prima.
Net als op het forum, wat geen helpdesk is, is eigen voorbereiden, laten zien wat je wel al hebt gedaan
en waar je niet uitkomt, is wat, ik denk wel dat ik wel kan zeggen, door "ons" zeer gewaardeerd word.

En "hij doet het niet" is geen voorbereiding. Dat is een constatering. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:34

ItaloMike

il Liquidatore

Jordy_413 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:41:
[...]

Pas maar op, straks komt de vriendin van het baasje van de goudvis van je buurvrouw nog :+
Jij hebt echt humor man.. ik heb je reactie zelfs gewoon geplusts.. _/-\o_

Ik denk niet dat dit net zo bevredigend als wanneer je moeder je complimenteert met je kamer-opruim-skills, maar je zult het ermee moeten doen. :w

[ Voor 18% gewijzigd door ItaloMike op 23-01-2020 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gisteravond om 21:00 precies zo'n geval weer. Ik werd gebeld door een onbekend 06 nummer terwijl ik een film aan het kijken was. Ik twijfelde nog.. Zal ik 'm opnemen. Toch maar gedaan.

Bleek een kennis te zijn van de buurman van mijn ouders. Ze had veel computerproblemen en of ik even snel naar haar e-mail kon kijken want die kwam niet meer binnen en ze verwachte toch een belangrijk mailtje (ik moest direct aan dit topic denken).
Ik 'Aha, dat is vervelend, maar ik woon niet meer in <insert ouderlijk dorp>, ben 6 jaar terug naar <stad> verhuisd dus kan u niet helpen helaas, fijne avond nog!'
Zij 'Oooh oké, nou wat leuk zeg ik ben vorig jaar ook verhuisd blabla wat een gedoe allemaal hè maar uiteindelijk komt het allemaal goed blabla en...'
Ik 'Ja okeeee fijne avond mevrouw!' piep piep piep

Overkomt me gelukkig erg weinig dit soort fratsen :). De buurman die ik uit coulance half jaarlijks eens help zal ik maar even vertellen dat mijn hulp (en 06 nummer) alleen voor hem bestemd is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben via via ook wel een bij een homo stel thuis geweest. Waren super nette mensen hoor. Netjes alles ingericht. PC in de woonkamer. Ze vroegen mij voor een " Apk" .

Dus ik de gebruikelijke dingen gedaan. Onnodige software verwijderd, toolbars verwijderd, 2 webbrowsers verwijderd want ze hadden aan Chrome genoeg. Ccleaner gerund. Updates en drivers geïnstalleerd.
Tot zo ver alles goed. Totdat malwarebytes en HitmanPro als laatste voorbij kwamen...
De hoeveelheid gay-porn die ik daar voorbij heb zien komen...
Ik trek me er weinig vandaan maar ik voelde me toen niet meer zo fijn om dat toetsenboard aan te raken.
Daarentegen platgedrukte boterham in de DVD-Rom drive gevonden.

Nooit meer iets van ze vernomen..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Ik ben via via ook wel een bij een homo stel thuis geweest. Waren super nette mensen hoor. Netjes alles ingericht. PC in de woonkamer. Ze vroegen mij voor een " Apk" .

Dus ik de gebruikelijke dingen gedaan. Onnodige software verwijderd, toolbars verwijderd, 2 webbrowsers verwijderd want ze hadden aan Chrome genoeg. Ccleaner gerund. Updates en drivers geïnstalleerd.
Tot zo ver alles goed. Totdat malwarebytes en HitmanPro als laatste voorbij kwamen...
Ik trek me er weinig vandaan maar ik voelde me toen niet meer zo fijn om dat toetsenboard aan te raken.

:D :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
Ja ook pc schoonmaken bij een buurman
Ook 1000zenden porno sites, PUB’s enz
“Oei val ik even door de mand” zei die toen haha

Edit:

MAND!

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 24-01-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst

had ook zoiets,, iemand met het voorkomen van Jos Brink, keurige nette beschaafde persoon, moest er een telewerkplek installeren ,, had ie als desktop hij met zijn partnter in trouw kledij elkaar innig aan het zoenen , en toen ik rond keek overal van die hints dat ze van de herenliefde waren, komt die man achter me staan terwijl ik bezig was, had maar een verkenner op volledig scherm gezet , legt ie z'n handen op m'n schouders terwijl ie vertelde over z'n trouwdag , ik dacht van alles, dat ik dit niet leuk vind, krijg ik een berichtje op m'n telefoon, ik bekijk dat snel, zeg ik zo tegen hem, had mijn vrouw met onze pas geboren zoon die daar een half jaar was als achtergrond op de telefoon ,, dit is mijn liefde van mijn leven, als ik thuis kom zitten er twee op mij te wachten , en maar praten hoe geweldig het vaderschap was ( is ook wel zo )
die man toch wat aarzelend , ik tegen mijn baas, ik ga daar liever niet weer heen,, hij bellen dat als er weer wat is of ik dan kon komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44

Indien het hetero porno was had je het dan wel fijn gevonden om het toetsenbord aan te raken?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Mandrake466 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Indien het hetero porno was had je het dan wel fijn gevonden om het toetsenbord aan te raken?
Kan mij niet jeuken dat je porno kijkt, t gaat mij erom dat ik bezig ben met een machine en ik porno voorbij zie komen uit de geschiedenis. Welke porno dan ook is ranzig aangezien JIJ op dat moment die machine beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Mandrake466 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:47:
[...]

precies, je zou maar in zo'n ranzige ruk bunker komen :+

maar laten we wel zijn, hoeveel mensen bewaren wel geen porno ? materiaal of linkjes en accounts ?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
dj.verhulst schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:44:
[...]

had ook zoiets,, iemand met het voorkomen van Jos Brink, keurige nette beschaafde persoon, moest er een telewerkplek installeren ,, had ie als desktop hij met zijn partnter in trouw kledij elkaar innig aan het zoenen , en toen ik rond keek overal van die hints dat ze van de herenliefde waren, komt die man achter me staan terwijl ik bezig was, had maar een verkenner op volledig scherm gezet , legt ie z'n handen op m'n schouders terwijl ie vertelde over z'n trouwdag , ik dacht van alles, dat ik dit niet leuk vind, krijg ik een berichtje op m'n telefoon, ik bekijk dat snel, zeg ik zo tegen hem, had mijn vrouw met onze pas geboren zoon die daar een half jaar was als achtergrond op de telefoon ,, dit is mijn liefde van mijn leven, als ik thuis kom zitten er twee op mij te wachten , en maar praten hoe geweldig het vaderschap was ( is ook wel zo )
die man toch wat aarzelend , ik tegen mijn baas, ik ga daar liever niet weer heen,, hij bellen dat als er weer wat is of ik dan kon komen.
Het kan aan mij liggen, maar dit is vrijwel onleesbaar voor mij? Iemand die het wel kan volgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
Herax10NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar dit is vrijwel onleesbaar voor mij? Iemand die het wel kan volgen?
het ligt idd aan jou :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Samenvatting: ontzettend homofoob omdat hij denkt dat een vriendelijke aanraking door een man al een uitnodiging is tot directe seks. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mel33
Nu Weet je hoe een vrouw zich voelt als je je hand op haar schouder legt, als ze niks van je moet weten. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 24-01-2020 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
Exorcist schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Samenvatting: ontzettend homofoob omdat hij denkt dat een vriendelijke aanraking door een man al een uitnodiging is tot directe seks. 8)7 8)7 8)7
nee, ben niet homofoob, heb genoeg lghbt in mijn kennissen kring , ik kan er van alles wel of niet van vinden, maar primair maakt iedereen zijn eigen keuzes, leef en laat leven

je heb een verschil tussen een gewone aanraking, en lichaamstaal waar ik me toch wat ongemakkelijk bij voel, en als ik dan over mijn gezin begin en toch iets van een teleurstelling zie op diens gezicht,, was het echt wat meer dan die toevallige aanraking .
Mel33 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:59:
Nu Weet je hoe een vrouw zich voelt als je je hand op haar schouder legt, als ze niks van je moet weten. :+
idd ben niet zo van het zomaar aanraken , als een leuke vrouw dat zomaar doet bij mij hoeft niet niet zo nodig , moet iemand eerst kennen.

[ Voor 20% gewijzigd door dj.verhulst op 24-01-2020 16:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
Sowieso is lang aanraken niet prettig en helemaal niet als baas, medewerker, klant of kennis verhouding of elke gelijkende situatie.

Tenzij het heel duidelijk is dat het wederzijds is. Na de 10de keer slijmen, of voor je dartelen en jou strak aankijkt ofzo. Man wat heb ik soms oogkleppen op als ik bij een buurvrouw een pc moest maken, na de 4de keer voor het zelfde terug te komen had ik het nog niet door, domme nerd dat ik ben. En ik maar denken wat een lastig persoon..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Ik moest ook 3 maal lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Iemand nog een leuke om het weekend weer in te gaan? >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jaren geleden, toen ik nog bij mijn ouders woonde stond er 's avonds een keer een vreemde oude man voor de deur met een desktop onder z'n arm. Hij vroeg me of ik hem kon helpen zijn computer te maken. Ik vroeg hem wie hij was. Het bleek de over over over over over over over overbuurman te zijn (lees; aan de andere kant van de straat), die via via had gehoord dat ik wel iets van computers wist. Toen ik hem vertelde dat ik daar niet aan ging beginnen bood hij mij 5 euro aan om ernaar te kijken. Ik heb hem toen een prettige avond gewenst en de deur dichtgegooid.

Ben daarna even naar mijn vader gegaan en heb hem met klem gevraagd niet meer te vertellen wat voor studie ik deed. Sindsdien ben ik van dit soort geintjes af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Hier is er nog eentje voor het weekend:

Ik ben weleens 's nachts uit bed gebeld door H., maar H. deed dat bij iedereen met verstand van ICT die hij kende. Een collega van mij had veel meer last van H. dan ik wat dat betreft.

Als H. ons 's nachts uit bed belde stelde hij zich met zijn raspende hese stem nog wel netjes voor: "Hallo, met H.... ik heb een probleem met de kompjoetur!"

Meestal was het dan iets heel simpels. De monitor gaf geen beeld meer, de draadloze muis reageerde niet meer, dat soort dingen.

Maar we vergaven het hem wel... H. was namelijk een hele lieve man.
En erg kwetsbaar.

Nu is H. in de hemel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat H. de huidige stand van zaken qua invloed van ICT op de samenleving prettig zou hebben gevonden. Taferelen a la Black Mirror lagen heel erg gevoelig bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ik heb trouwens wel met echte onbeschofte mensen te maken gehad, maar dat waren klanten in de tijd dat ik een dienstverlenend ICT bedrijfje voor particulieren en kleine ondernemers had.

De onbeschoftheid verliep in beide gevallen via telefonisch contact. En in beide gevallen ging het om zeer ongeduldige klanten. Eentje was een vrouw met een sterk Gronings accent in de stad en de ander was een man die in het noorden van de provincie woonde.

Maar dat waren wel echt uitzonderingen. Zeker 95% van mijn klanten gedroeg zich juist heel vriendelijk.
De meest vriendelijke waren de kleine ondernemers. Zelfs de echte centjesschrapers gedroegen zich heel vriendelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Uruk-Hai op 21-02-2020 23:03 . Reden: Tweede helft ging nogal offtopic en is dus gewist. ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Uruk-Hai
OK, ik heb er hier nog eentje voor het weekend behorende tot mijn 5% niet zo vriendelijke klanten:

Ik hanteerde een uurtarief van 20 euro. Dat deed ik omdat mijn eigen bedrijfje gewoon spielerei naast mijn vaste baan was. Ik wilde gewoon weten hoe dat was, een eigen bedrijfje hebben, KvK, bedrijfswebsite, uurtje-factuurtje, zakelijke bankrekening... en vooral de ervaringen met klanten en de locaties waar ze woonden. Dus ik vroeg maar 20 euro.

Op een dag werd ik gebeld door een vrouw die zei dat ze een nieuwe digitale camera had gekocht omdat haar oude camera stuk was gegaan. Ze zei dat ze de foto's direct overzette naar haar pc en dan meteen doorstuurde via e-mail naar kennissen. Ze beklaagde zich er over dat sinds ze de nieuwe camera had dat doorsturen via e-mail niet meer wilde lukken. Ze had Hotmail en bijlagen mochten in die tijd niet groter zijn dan een paar MB per stuk.

Mijn conclusie: oudere camera = lagere resolutie = kleinere bestandsgrootte = makkelijk via e-mail te verzenden foto's. Oftewel: nieuwe camera = hogere resolutie = grotere bestandsgrootte = lastig/niet te verzenden via e-mail.

Ik had geen idee van haar ICT niveau. Ik dacht eerst dat ze Irfanview wel moest kunnen snappen. Maar dat bleek te ingewikkeld voor haar.

Toen liet ik haar zien dat het veel eenvoudiger en sneller kon via een Windows XP Powertoy die ik op haar pc bij haar thuis met haar naast mij mee kijkend van internet downloadde en installeerde. Daarna rechtsklikken in Verkenner op een foto en dan in het keuzemenu klikken op de gewenste resolutie. Vervolgens de kopie in lagere resolutie verzenden per e-mail.

Dat snapte ze allemaal perfect en we waren binnen een uur klaar.

Maar toen kwam het commentaar: "Dit is eigenlijk zo simpel dat ik het zelf ook nog wel had gekund."
Ik zei: "Ja? En wat wilt u daar mee zeggen?"
Zij: "Als ik het zelf had gedaan had ik mooi 20 euro uit kunnen sparen!"
Ik: "Maar 20 euro is toch niet zoveel geld? Bovendien heeft u het niet zelf gedaan, ik heb u geholpen."
Zij: "Ja, maar ik had het eigenlijk prima zelf kunnen doen."

Het kwam er op neer dat ze die 20 euro niet wilde betalen voor zo'n simpele oplossing.
Ik heb haar maar gezegd: "Afspraak is afspraak, mevrouw."
En vervolgens liet ik me betalen en liet ze me met een chagrijnig gezicht uit.

Doe je het een keer goed, simpel en snel en dan krijg je met zo'n ondankbaar figuur te maken.

Ik heb haar gelukkig nooit weer gezien. Wat een centjesschraper...

Svp posts voortaan samenvoegen voordat je ze plaatst. Double- en tripple-posten is niet de bedoeling.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 24-02-2020 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
als ze het zelf hadden gekund ,, waarom bellen ze ons dan ???

die mentaliteit die er achter zit.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Als ik ooit weer een bedrijf begin, dan weet ik al wat mijn doelgroep is. MKB, ZZP'ers... maar geen huis-tuin-en-keuken particulieren meer.

Van degenen die zelf ook ondernemer zijn krijg je gewoonlijk veel meer respect en ze hebben ook nog eens meer geld voor je over, omdat ze uit eigen ervaring weten hoeveel jij moet investeren.

En oh ja, ze zijn ook nog eens veel trouwer. "Een gewone particulier is net een vlo" zei een manege houder eens tegen mij. "Zo zit-ie bij jou en zo zit-ie bij een ander". En zo is dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
mijn ervaring is dat juist die kleine ondernemers vaak net zo onwetend en onredelijk is als die particulieren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Uruk-Hai schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:28:
Maar toen kwam het commentaar: "Dit is eigenlijk zo simpel dat ik het zelf ook nog wel had gekund."
Ik zei: "Ja? En wat wilt u daar mee zeggen?"
Zij: "Als ik het zelf had gedaan had ik mooi 20 euro uit kunnen sparen!"
Ik: "Maar 20 euro is toch niet zoveel geld? Bovendien heeft u het niet zelf gedaan, ik heb u geholpen."
Zij: "Ja, maar ik had het eigenlijk prima zelf kunnen doen."
Dit geldt natuurlijk voor duizend beroepen. Jurist? Electriciën? Programmeur? Dat kan iedereen, als je daarvoor wel even de juiste opleiding doet om alle benodigde kennis en ervaring te vergaren. No shit. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste