Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vanitas1996 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:44:
Vorige week kwam er een oud medewerker op visite bij het bedrijf waar ik werkzaam ben. De beste man is met pensioen, zit 8 maanden van het jaar in het buitenland en heeft daar zijn eigen vakantiehuis, of ik even met teamviewer wilde meekijken op zijn privé computer.
Ik sloeg het vriendelijk en direct af door aan te geven dat ik werk voor de zakelijke systemen van het bedrijf en niet voor privé karweitjes van oud medewerkers (meneer was zelfs al uit dienst voordat ik werkzaam was bij het bedrijf).
Mijn ICT manager die ook aanwezig was op het kantoor keek met grote ogen en ging verder in gesprek met de oud medewerker. 10 minuten later vraagt hij aan de ICT manager:
"Is het goed dat "hij" zo even mee kijkt via Teamviewer?"
"Oh, geen probleem hoor. Als het niet te lang duurt."
"Mooi, anders was ik desnoods even naar <Naam Directeur> gelopen, want hij wilde het zelf niet."

Achteraf even een flink gesprek gehad met de manager dat ik niet gediend was van het feit dat ik ingezet werd voor privé verzoekjes, terwijl ik al genoeg te doen had.

Uiteindelijk meegekeken met de beste man via teamviewer en af en toe wat interessante instellingen geopend, terwijl ik bezig was met andere zaken. Na tien minuten gezegd dat ik het niet kon oplossen en dat hij iemand anders moest inschakelen.

Dit was denk ik de meest asociale persoon die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt....
Waarom doe je het dan alsnog als je het al geweigerd hebt? 8)7

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Milo85 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:59:
@Vanitas1996 Dat je toch met hem hebt meegekeken. Ik zou gewoon pertinent geweigerd hebben, dan stapt hij maar naar de directeur als hij dat nodig vindt.
SmurfLink schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:59:
[...]

Waarom doe je het dan alsnog als je het al geweigerd hebt? 8)7
Begrijpelijke reacties, dit heb ik ook gedaan, alleen is mijn directeur gigantisch grote vriendjes met meneer in kwestie en dus had hij dan gezegd dat het als nog moest (zelfde geldt voor de ICT manager). Ik kan dan wel blijven weigeren, maar dan gaat het helaas van kwaad tot erger (gezien de persoonlijkheid van de directeur)... 8)7

Gelukkig moet ik nog tot eind van de maand en begin ik daarna bij een andere werkgever, mede om dit soort taferelen.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
sapphire schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:30:
[...]

En toen pakte je een hamer, gaf een paar flinke klappen op dat ding tot hij uit ging...."kijk, paar dingen uitgezet, snel hé " :+
Ik heb ooit zoiets gedaan bij mijn tante met een wasmachine.
Ik hielp haar verhuizen, en aan de machine zat een niet conforme stekker, en de waterslang was helemaar gebarsten aan de buitenkant.

Heb niks gezegd, de slang en stekker afgeknipt en dan gezegd dat het stuk was...

Dan zijn we samen een nieuwe slang en stekker gaan kopen. Gaf me toch wel een beter gevoel...
En dan was er een heel oude lamp. Ik stak de stekker in, en kreeg een schok als ik de lamp aan zetten.
Gewoon stekker afgeknipt, en gezegd dat die lamp "versleten" was. Moet nieuw bekabeld worden.
Maar dat is echte antiek ... hoorde ik nog. Ja dus, oude meuk.

Aan haar computer kom ik niet meer. Zij heeft Windows, ik Apple, dus ik ken dat niet mer :-)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Vanitas1996 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Begrijpelijke reacties, dit heb ik ook gedaan, alleen is mijn directeur gigantisch grote vriendjes met meneer in kwestie en dus had hij dan gezegd dat het als nog moest (zelfde geldt voor de ICT manager). Ik kan dan wel blijven weigeren, maar dan gaat het helaas van kwaad tot erger (gezien de persoonlijkheid van de directeur)... 8)7

Gelukkig moet ik nog tot eind van de maand en begin ik daarna bij een andere werkgever, mede om dit soort taferelen.. >:)
hoe vaak ik wel niet in dergelijke situaties gezeten heb die vergelijkbaar zijn, heb wel zoiets van als de chef het goed vind heb je de beste stok achter de deur als je andere werk stagneert ,men ervaring is dat je bij normaal functionerende mensen gelijk punten scoort , hey want jij bent die joviale medewerker van ICT..

maar volgens mij heb jij niet te maken met normaal functionerende mensen en dat is ruk,, gelukkig kan je weg.

had ooit een baan bij een groot amerikaans computer bedrijf die een heel groot warehouse had langs de A15 had staan ,, het hoofd van die tak zat c.v. door te kijken ,, en toen moest ik naar kantoor komen ,, ik was gewoon aan het werk pc's te flansen ( nieuwe bios, meer geheugen, bijgewerkte windows ) mijn afdelings hoofd vroeg of ik iets uitgevreten had of gedaan had, want dit was niet goed als iemand naar die hoge baas moest zo ...
ik moest naar zijn huis de auto van zijn vrouw was kapot en de lokale Ford garage had de komende 2 weken geen tijd,, die vent razen , ging helemaal door het dak, zou in de VS nooit gebeuren ,, alle tv scheldwoorden en nog een aantal die ik nog niet kende :+ gehoord ... ze houden ze auto daar gekocht en nu hadden ze geen tijd,, hij had de directeur de huid al vol gescholden die vrouw had een Ford Fiesta , dat waren waardeloze auto's met een grasmaaier motor erin etc... had voor ik in de ICT had als automonteur gewerkt ,, snel had ik een aantal defecten gevonden, en vroeg aan die vrouw wanneer ze voor het laatst naar de garage geweest waren ,, jaren geleden ,, bougies helemaal versleten, bougie kabels verteerd, de verdeler kap helemaal weg gevreten , olie zo dik als frituur , luchtfilter helemaal vervuild, dus ik onderdelen halen , kreeg contant een paar honderd gulden mee, ik dat allemaal gemonteerd, kleppen gesteld , wat dingetjes na gelopen ,, gasklephuis injectie uit elkaar gehaald en schoon gemaakt ,, kreeg alleen de foutmeldingen er niet uit ,ondanks de oude truc accu een uurtje los ,, man blij ,,, kon niet kapot daar, de maanden dat ik er nog werkte ,, groette hij me steeds en mijn chef en anderen niet.

vond het best wel apart , je verwaarloost een nieuwe auto een paar jaar, dan stopt ie ermee, en dan eis je dat ze hem komen halen direct nakijken en doen ,, krijg je zin niet scheld je diverse mensen uit op een manier |:( toen ik maanden later opzegde , omdat ik een ICT baan had bij de luchtmacht gekregen moest ik weer komen ,, en dacht dat ie boos zou worden ,, hij wenste me veel succes en vond hij het geweldig dat ik dat geweldige land Nederland ging dienen als ICT ' er zaten amerikanen op mijn basis met mijn talenten kon ik die wel helpen etc,, en als ik hun merk pc's en servers kon inkopen moest ik maar ff bellen ...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik krijg het ervan op mijn heupen wanneer "er van dingen wordt uitgegaan" op basis van een héél basale digitale kennis, dat je dan ook vaak niet uitgelegd krijgt.

"Waarom beantwoord jij mijn berichtje op [insert social media] niet, je moet het gezien hebben want ik weet dat je online was want naast je naam stond een groen bolletje"

Ik "euhm, dat groene bolletje -online- wil gewoon zeggen dat de app automatisch opstart bij het opstarten (elke ochtend) van mijn toestel en de app zélf, dus ook online is, niet dat ik persé elke ochtend vanaf 6u met m'n neus tegen mijn smartphone kleef tot wanneer ik het ding uit zet om 23u. Meldingen staan trouwens uitgeschakeld"

anderhalve week later:
"Ben je boos ofzo, je antwoordt niet maar je bent wel online" |:(

Ik: stel status standaard in als "offline". :X O-)

Dit specifieke geval gaat over een aangetrouwde tante, echt iemand die boos is op bijna heel de familie maar niet wil inzien dat het misschien niet aan "heel de familie" ligt... maar waarbij ik de fout maakte -ondanks dat m'n vrouw me had gewaarschuwd- om er op een familiefeestje, uit mezelf te gaan bij zitten om een babbeltje te maken... Tja, 's anderendaags kwamen de eerste meldingen al binnen en de enige manier is: negeren tot ze boos wordt, nog wat natrapt in vervolgberichtjes, en je dan met rust laat... Oef! >:)

Doe je dit niet dan eist ze je (aandacht) op.

Soms is het wel grappig hoor... als ze weer eens kwaad is omdat je één of andere debiele meme over een beertje niet gedeeld hebt en dat dus wil zeggen dat je geen """échte""" vriend bent... >:)

Of de enige keren wanneer je wél op iets reageert, is om een zoveelste hoax die ze deelt te counteren met 'tig' links naar websites die de Hoax ontkrachten. >:) >:)

Ach, soms zou ik [insert social media] wel willen verwijderen maar dan denk ik aan het feit dat mijn taak in deze wereld nog niet volbracht is... nl: Sarcastische memes delen en bepaalde mensen ergeren met feiten en bewezen documentatie die hun slecht doordachte, nooit gefactcheckte pulp totaal devaloriseren... (en dan heb ik het echt heus niet over die éne persoon alleen.)

Over mijn ouders verbaast het me soms dan weer... Ik bedoel...

Beiden al de 70 gepasseerd, nog heel actief, grote vriendenkring en beiden geen angst om op hun motor te springen en zelfs naar het buitenland te rijden (en niet de minste hoor, m'n pa rijdt nog met 1150cc en m'n ma d'r scooter is een 500cc)...

...Maar als het op tablet of computer aankomt is het soms aan telefoon "Zoon, m'n computer zegt dit of dat, als ik op 'ok' klik, gaat de boel dan niet ontploffen met 80 kiloton en paddenstoelwolk tot gevolg"?

"Neen ma, neen, klik maar gewoon ok, het is ok." :D O+

En ik ben niet eens ICT-geschoold... :D :D :D

[ Voor 20% gewijzigd door PinusRigida op 02-12-2019 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
dj.verhulst schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:06:
[...]
vond het best wel apart , je verwaarloost een nieuwe auto een paar jaar, dan stopt ie ermee, en dan eis je dat ze hem komen halen direct nakijken en doen ,, krijg je zin niet scheld je diverse mensen uit op een manier |:( toen ik maanden later opzegde , omdat ik een ICT baan had bij de luchtmacht gekregen moest ik weer komen ,, en dacht dat ie boos zou worden ,, hij wenste me veel succes en vond hij het geweldig dat ik dat geweldige land Nederland ging dienen als ICT ' er zaten amerikanen op mijn basis met mijn talenten kon ik die wel helpen etc,, en als ik hun merk pc's en servers kon inkopen moest ik maar ff bellen ...
/murica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:32
Mwah 9 van de 10 toko's hier (Virginia) hadden de telefoon na de eerste krachtterm direct op de hoorn gegooid... misschien Amerikaan die denkt dat hij met dingen kan wegkomen in Europa?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
mijn ervaring is dat de mensen die wat lager op de ladder staan toch meer incasseren dan wij in NL zouden doen. of je moet zo'n heet gebakerde red neck hebben, die gelijk door het lint gaat.

ik blijf meestal wel rustig en laat ze razen , werkt het beste, en ga het na het gesprek/confrontatie aankaarten dat dit niet oke is ,,

had ooit een detachering waar ze filialen kantoor en productie in vele landen over allerlei werelddelen , en wij beheerden de centrale applicatie op een cluster server , en dan krijg je de nodige baasjes en chefs en ceo's aan de telefoon als er iets niet goed werkt,, werd het meeste uitgescholden door andere nederlanders of uit de VS . de andere landen een heel stuk minder.

heb wel eens tegen zo'n amerikaanse bobo gezegd als ie niet normaal kan doen kan ik hem niet helpen , dat ik dergelijk gedrag niet tolereer, dan smeten ze hem erop , en dan weer bellen ,,kregen mij weer of een collega die gelijk terug koppelde dat dit gedrag niet wenselijk was, we hadden een heel goed hoofd ICT die ons niet liet vallen en dat gelijk hoog opnam met HRM en directie . meestal bonden ze wel in ,

had al eerder al eens wat geschreven over die baan en wat ik er mee maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Nog een tip die ik kan meegeven:

Als je nog een oude samrtphone hebt, geef dat nummer dan door en niet je privé nummer die je altijd bij je hebt. Scheelt je telefoontjes in de kroef of op werk. Kan je zelf antwoorden wanneer je wilt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik geef alleen support voor Apple devices.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:14:
Nog een tip die ik kan meegeven:

Als je nog een oude samrtphone hebt, geef dat nummer dan door en niet je privé nummer die je altijd bij je hebt. Scheelt je telefoontjes in de kroef of op werk. Kan je zelf antwoorden wanneer je wilt.
Waarom zou je überhaupt een nummer geven als je niet gebeld wil worden? Ik heb sowieso een hekel aan bellen dus zelfs mijn ouders weten dat ze me daarmee niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

SmurfLink schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:30:
[...]

Waarom zou je überhaupt een nummer geven als je niet gebeld wil worden? Ik heb sowieso een hekel aan bellen dus zelfs mijn ouders weten dat ze me daarmee niet bereiken.
Precies. Bovendien neigt dat dan meer naar bedrijfsmatig handelen dan kennissen die support eisen. Of mis ik iets? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Falcon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:29:
Ik geef alleen support voor Apple devices.
Ik hoop niet dat je met deze citaat hun problemen probeert af te houden. :P

Straks krijg je hun halve familie aan de telefoon met serieuze Apple vragen, die ze eindelijk bij iemand kwijt kunnen :D

Anyway, vroeger was ik de vraagbaak van de buurt en werd elke week wel gevraagd of ik langs kon komen. Maar tegenwoordig word ik alleen nog door de mindervalide buurvrouw gevraagd, of een oudere kennis. Die ken ik goed en help ik graag omdat dat vaak simpele problemen zijn. Wie met uitgebreidere klussen komt, zal ik vertellen dat ik echt geen tijd heb. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2020 10:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

AW_Bos schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Ik hoop niet dat je met deze citaat hun problemen probeert af te houden. :P

Straks krijg je hun halve familie aan de telefoon met serieuze Apple vragen, die ze eindelijk bij iemand kwijt kunnen :D

Anyway, vroeger was ik de vraagbaak van de buurt en werd elke week wel gevraagd of ik langs kon komen. Maar tegenwoordig word ik alleen nog door de mindervalide buurvrouw gevraagd, of een oudere kennis. Die ken ik goed en help ik graag omdat dat vaak simpele problemen zijn. Wie met uitgebreidere klussen komt, zal ik vertellen dat ik echt geen tijd heb. ;)
Apple uitdagingen (problemen kennen we niet) zijn sneller te trotseren dan de Windows problemen ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Iemand nog leuke verhalen voor het weekend weer?:D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 21:44
Zeker 7 jaar geleden een PC samengesteld voor een appel en een ei.

WA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

holygame schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:39:
Zeker 7 jaar geleden een PC samengesteld voor een appel en een ei.

[Afbeelding: WA]
Door eenzelfde reactie van mij op een kennis ben ik gelukkig mijn laatste privé klussen kwijt geraakt.

Ik kreeg echter nog wel de opmerking : hoe duur moet je dan wel niet zijn...

Het antwoord "onbetaalbaar" viel niet helemaal lekker...sindsdien niet meer gesproken :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelden zo’n reactie als die van de adelaar gelezen... Beneden zijn niveau om op een fatsoenlijke manier ‘nee’ te zeggen ook. Domoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:36
Jep, mijn beurt. Thuisfront is goed in dingen vragen qua computers, netwerken en multimedia. Verstand hebben ze er niet van en helaas, geld hebben ze te veel. Het is al een paar keer gebeurd dat ik bij de verwekker van Kuus langskwam en daar een 'oplossing' van +€500 zag wat met een budget van €10 ook gefixed had kunnen worden met het zelfde resultaat.
Kuus Senior heeft 'een keer' een 4K camera gekocht in een opwelling. Toen was de videobewerking te traag. 0800-Kuus --> fix dit. Toen was het tijd voor een interventie want de oplossing zou alleen maar nieuwe problemen naar boven brengen (videokaart upgraden, ander videobewerkingsprogramma, volwaardig netwerk en geen Powerline, NAS goed configureren etc etc).
'Oh ik dacht dat je dat toch gewoon even kon? Ja maar alles doet het nu, alleen niet zo snel.' Lees: als er een 4K film geconverteerd moest worden liep papa Kuus de PC 2 nachten aanstaan. 'Ja zou fijn zijn als het converteren wat sneller gaat...'.
Een hevige woordenwisseling en een paar weken stilte later kreeg ik een belletje. 'Ja ik heb even gekeken en het is toch wat meer werk dan ik dacht'. ;) Normaal gaat hij naar het IT bedrijf waar hij ook zijn domein/webmail host. Daar vragen ze 175% van de prijs in de pricewatch voor componenten. 8)7 |:( Wanneer ik dat zie gebeuren dan zakt de moed me in de schoenen - geen verstand van zaken, grote mond en een te grote portemonnee. In een moment van helderheid aan mijn kant schoot mij een idee binnen
- gebruik analogieën die hij snapt.
Gelukkig is mijn vader groot fan van Porsche, dus ik vergeleek zijn 4K-PC vraag met een boodschappenautootje dat 'eens per maand naar het circuit gaat en dan moet winnen van Verstappen'. Dat was het magische moment dat er licht ging branden aan de andere kant. :+
Router/TV/bekabeling/NAS allemaal vervangen. PC gaat er de komende maanden uit. Zal wel een belachelijke SLI opstelling worden maar goed, zijn geld. Bang-for-buck kent ie niet, ik ga het ook niet meer proberen uit te leggen ('hij moet het gewoon doen'). Sindsdien merk ik een andere toon van papa Kuus wanneer het om computer spullen gaat. Het laten zien van de Pricewatch hielp/helpt ook. 'Kijk pap, van het prijsverschil kan je een week op vakantie'.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:13
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:13:
Normaal gaat hij naar het IT bedrijf waar hij ook zijn domein/webmail host. Daar vragen ze 175% van de prijs in de pricewatch voor componenten. 8)7 |:( Wanneer ik dat zie gebeuren dan zakt de moed me in de schoenen - geen verstand van zaken, grote mond en een te grote portemonnee.
Die van mij heeft hetzelfde. Wel advies vragen maar dan naar de duurste winkel gaan om alles aan te schaffen. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat ik dat kan veranderen.

Gelukkig is de afstand nu te groot om even langs te komen en alles weer te repareren. Dus is er nu een ander slachtoffer gevonden. :+

Op zich heb ik geen moeite met dingen oplossen verhelpen. Maar neem dan wel advies aan. En doe niet totaal iets anders dan ik geadviseerd heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Highfive95 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:40:
Op zich heb ik geen moeite met dingen oplossen verhelpen. Maar neem dan wel advies aan. En doe niet totaal iets anders dan ik geadviseerd heb. :(
Herkenbaar herkenbaar...

"Zou geen iMac halen, dat OS is erg wennen en ze zijn veel te prijzig voor wat je krijgt aan performance"

En dan uiteindelijk toch eentje kopen, ook nog eens een wtf omdat ze 't ding snel/veel willen kunnen verplaatsen..en een laptop dus een handigere optie was. Met tot slot:

"Ja wil toch een laptop met gewoon Windows erop, want dat Apple-gebeuren kan ik niet aan wennen"

:F

Hekel aan dat 'kijk mij eens iets design-igs hebben" terwijl ze er de ballen verstand van hebben :P Nep.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:36
2Dutch schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:53:
Hekel aan dat 'kijk mij eens iets design-igs hebben" terwijl ze er de ballen verstand van hebben :P Nep.
Hoe frustrerend het ook is voor de inhoudbeminnende Tweaker - het heeft een reden waarom bedrijven bakken met poen uitgeven aan marketing... Wat ik zie moet ik hebben wat ik nodig heb is nergens te zien.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PinusRigida schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:19:
Ik "euhm, dat groene bolletje -online- wil gewoon zeggen dat de app automatisch opstart bij het opstarten (elke ochtend) van mijn toestel en de app zélf, dus ook online is, niet dat ik persé elke ochtend vanaf 6u met m'n neus tegen mijn smartphone kleef tot wanneer ik het ding uit zet om 23u. Meldingen staan trouwens uitgeschakeld"
Valt in het huidige tijdperk nog enorm mee: De gemiddelde social media gebruiker begrijpt wel dat online zijn niet hetzelfde is als met je neus naar het chatvenster staren.

Dat was vroeger wel anders. Mensen startten MSN of ICQ specifiek op om te chatten. Als puberende geek zijnde was uptime op irc heilig dus stond je pc gewoon de hele dag door te draaien, met alle chatprogramma's ook open. Meer dan eens boze "waarom reageer je niet???" berichten gehad toen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Naar aanleiding van de verhalen van @5pë©ïàál_Tèkén en @Highfive95 snap ik ook waarom sommige van die lokale computerzaken nog bestaan, terwijl ik weet dat ze amper iets met bedrijfsICT doen. Af en toe zo'n "maakt me niet uit, hij moet het gewoon doen" klant en je hebt je omzet voor de komende maand(en) weer binnen 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MadMarky schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:49:
Naar aanleiding van de verhalen van @5pë©ïàál_Tèkén en @Highfive95 snap ik ook waarom sommige van die lokale computerzaken nog bestaan, terwijl ik weet dat ze amper iets met bedrijfsICT doen. Af en toe zo'n "maakt me niet uit, hij moet het gewoon doen" klant en je hebt je omzet voor de komende maand(en) weer binnen 8)7
En dat is dan ook meteen de reden waarom deze bedrijfjes omvallen : de techniek word makkelijker en beter, waardoor klanten weglopen.

Hier in de randstad zie je bijna helemaal geen kleine shops meer... de sporadische shop die je nog vind behaald zijn omzet meestal nog uit de verkoop van bijvoorbeeld printerinkt, opladers en externe schijven.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit doen .. ook niet voor familie.

De pc van mijn schoonouders (85+) wekte 'opeens' heel slecht.
Even gekeken: 2 /1/2 (echt waar) Windows op C: en 2 GB Ram (of was het 1 ???). En er stond ook een compleet office (wel jaar weet ik niet meer, maar bijna nieuw) op, met uiteraard alles autostart: nou . .wie DAT er op had gezet .. de winkel zeker (office kostte toen iets van 1000 euro !), ja hoor .... .

Mijn advies was: koop een echte,en laat 'handig neefje' eraf blijven, die had tenslotte die 2 1/2 windows erop geprutst. Nee . .dat kon niet. Sorry: ik heb 't geweigerd. Toen is uiteraard weer 'handig neefje' ingeschakeld.
De puinhoop die hij veroorzaakte was nog erger, toen toch maar een nieuwe laptop.
Hoop dat hij er af blijft: ik raak dat soort brandhout niet met een tang aan.
Mijn kinderen kunnen het gelukkig prima zelf, en meer ouders heb ik niet, dus die geven geen PC problemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Bob Popcorn

Plop!

boe2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Valt in het huidige tijdperk nog enorm mee: De gemiddelde social media gebruiker begrijpt wel dat online zijn niet hetzelfde is als met je neus naar het chatvenster staren.

Dat was vroeger wel anders. Mensen startten MSN of ICQ specifiek op om te chatten. Als puberende geek zijnde was uptime op irc heilig dus stond je pc gewoon de hele dag door te draaien, met alle chatprogramma's ook open. Meer dan eens boze "waarom reageer je niet???" berichten gehad toen :)
/nick Vaal|AFK en dan natuurlijk IRC op een remote server draaien en inloggen via een shell zodat je uptime oneindig groot werd. :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Hier bij mij een oom die niet veel kan maar wel alles beter weet.
Ben laatst een hele zaterdag bezig geweest om zijn pc in orde te maken nadat meneer even een "opschoning" had gedaan en alles kwijt was. Niks werkte. Al met al een hele zaterdag bezig geweest, maar alles werkte weer dus iedereen happy.
Paar dagen later een app dat weer niks het meer deed en dat hij die avond thuis zou wachten. Uit fatsoen weer gegaan, weer exact hetzelfde probleem. Maar ik had een back-up. Dus na een stevig woordje een restore uitgevoerd en weer alles orde. Dat spelletje heb ik de afgelopen weken 4 keer gedaan. Had er geen zin meer in en dat heb ik erg duidelijk gezegd. Maar meneer bleef bezig.
Stuurt hij een paar dagen geleden een app "De printer doet het weer niet via wifi. Ik zie je vanavond om 19:00". Als reactie heb ik hem een link van Google gestuurd waarin problemen met wifi printer beschreven staan. Niks meer gehoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
"Hee Simon nog de beste wensen wanneer kom je kijken naar me internet"

Idioot... ;(

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het makkelijkste antwoord is gewoon "Oh, dat zou ik ook echt niet weten".

Done. De vraagsteller weet het duidelijk zelf niet, ik heb er geen zin in, dus ik koppel gewoon terug dat ik er ook de ballen verstand van heb. Mogelijk met een analogie op het gebied van "een vakkenvuller weet ook waar de vleeswaren liggen, maar weet niet hoe je een koe slacht". Dan snappen ze meestal wel dat "iets met techniek" niet betekent dat je opeens van A tot Z alles van computers weet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:43:
Het makkelijkste antwoord is gewoon "Oh, dat zou ik ook echt niet weten".

Done. De vraagsteller weet het duidelijk zelf niet, ik heb er geen zin in, dus ik koppel gewoon terug dat ik er ook de ballen verstand van heb. Mogelijk met een analogie op het gebied van "een vakkenvuller weet ook waar de vleeswaren liggen, maar weet niet hoe je een koe slacht". Dan snappen ze meestal wel dat "iets met techniek" niet betekent dat je opeens van A tot Z alles van computers weet.
Probleem bij mij is dan, dat ze me toch blijven lastig vallen om het probleem verder uit te leggen.
Met dan nog de mededeling erbij "kom gewoon even kijken, dan snap je het vast wel"

Dat gaat hem niet worden, bij mij is het antwoord gewoon resoluut NEE.
Daar kan je iemand anders mooi voor inhuren.

hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt. Is dat echt zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
RodeStabilo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:48:
Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt. Is dat echt zo moeilijk?
Dat dus, al die smoesjes om er onderuit te komen, gewoon nee zeggen, of ja voor €50,- per uur als je het daar wel voor zou willen doen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 14:59
boe2 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Heel herkenbaar! Ik kan me ook herinneren dat er in een latere versie van MSN Messenger een buzz functie zat en deze door dat soort lui ook zonder enkele schroom gebruikt werd indien er niet binnen 2min geantwoord werd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Sparkiee schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:29:
Hier bij mij een oom die niet veel kan maar wel alles beter weet.
Ben laatst een hele zaterdag bezig geweest om zijn pc in orde te maken nadat meneer even een "opschoning" had gedaan en alles kwijt was. Niks werkte. Al met al een hele zaterdag bezig geweest, maar alles werkte weer dus iedereen happy.
Paar dagen later een app dat weer niks het meer deed en dat hij die avond thuis zou wachten. Uit fatsoen weer gegaan, weer exact hetzelfde probleem. Maar ik had een back-up. Dus na een stevig woordje een restore uitgevoerd en weer alles orde. Dat spelletje heb ik de afgelopen weken 4 keer gedaan. Had er geen zin meer in en dat heb ik erg duidelijk gezegd. Maar meneer bleef bezig.
Stuurt hij een paar dagen geleden een app "De printer doet het weer niet via wifi. Ik zie je vanavond om 19:00". Als reactie heb ik hem een link van Google gestuurd waarin problemen met wifi printer beschreven staan. Niks meer gehoord.
Wacht, jij hebt dus 4 keer de rommel opgeruimd veroorzaakt door de gebruiker zelf (iedere keer op dezelfde manier ook nog) én diezelfde gebruiker bepaalt ook nog eens voor je wanneer jij langskomt?

Die vent had na de eerste keer al de vinketering kunnen krijgen van mij, familie of niet.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doe het altijd met erg veel plezier back office spelen. Regelmatig als tegendienst een prima glaasje wijn en een uitgebreide maaltijd mee nuttigen. Geweldig leuk om te doen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Imnoa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:18:
[...]

Wacht, jij hebt dus 4 keer de rommel opgeruimd veroorzaakt door de gebruiker zelf veroorzaakt (op dezelfde manier nog ook) én diezelfde gebruiker bepaalt ook nog eens voor je wanneer jij langskomt?

Die vent had na de eerste keer al de vinketering kunnen krijgen van mij, familie of niet.
Dit. Ik had 'm na de eerste keer al duidelijk gemaakt dat HIJ niet bepaalt wanneer ik langskom... en dat ie heel dankbaar mag zijn als ik het op mijn vrije avond kom doen... en na de 2e keer had ie m'n rug op gekund als het elke keer hetzelfde probleem is...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:32:
Doe het altijd met erg veel plezier back office spelen. Regelmatig als tegendienst een prima glaasje wijn en een uitgebreide maaltijd mee nuttigen. Geweldig leuk om te doen allemaal.
Wacht maar tot je straks de eerste telefoontjes krijgt die beginnen met "hallo je kent mij niet maar ik heb je nummer gekregen van..."

Dan zal je nog eens aan dit topic terugdenken. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Voorheen was ik altijd de Sjaak met techsupport binnen de familie. Voor de echt debiele vragen heb ik mijn pubernichtje nu opgeleid, zodat ik alleen nog maar meuk hoef aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

4 jaar geleden kreeg ik van een familielid de zoveelste vraag om zijn pc te fixen. Omdat zijn PC (Dell) niet meer aanging.
Hij rookte shag binnen en ook bij het computeren. Dus zei ik dat het de voeding was en het vervangende onderdeel niet meer mocht kosten dan 50 euro en dat ik geen tijd heb (ik had hem vaak genoeg geholpen). Daarna niets heb ik meer gemerkt. Maar 2 jaar later is hij in het ziekenhuis overleden door acute leverschade ... :X .

Hij woonde alleen en het huis moest leeg. Dus ik kom mijn familie helpen met het ontruimen van zijn huis. Ik kom bij zijn computer... de voeding is inderdaad vervangen... Kapotte voeding (Dell) ligt in de voorraadkast. Daarna zet ik zijn pc aan om zijn administratie door te nemen (nodig voor het opzeggen van abonnementen en energiecontracten). Verder zie ik zie dat hij de Windows 7 Professional op zijn pc heeft geïnstalleerd (er zat oorspronkelijk Windows Vista Home op).

Tja, toen was ik best stil. Dat ik hem afgewimpeld en dat hij twee jaar daarna dood is. |:(
Hij heeft blijkbaar toch een ander hulpje gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 14-01-2020 00:15 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Krijg dit smsje:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Natuurlijk nog even checken of je laptop geen beeld meer geeft door een half jaar oude ssd en je dat kan verhalen. |:(

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je nog wel even reageren, want ik heb nu geen beeld. :/

Haha

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
PerlinNoise schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:22:
Krijg dit smsje:

***members only***

Natuurlijk nog even checken of je laptop geen beeld meer geeft door een half jaar oude ssd en je dat kan verhalen. |:(
Zeg jij hebt nieuwe banden onder mijn 40 jaar oude auto geplaatst, hoe vaak moeten er nieuwe banden onder want hij start nu niet meer?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Imnoa schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Zeg jij hebt nieuwe banden onder mijn 40 jaar oude auto geplaatst, hoe vaak moeten er nieuwe banden onder want hij start nu niet meer?
Je begrijpt wel dat alles budget moest, dus dit was de oplossing om hem tijdelijk weer snel te maken, dat is netjes vermeld. ;)

Maar achteraf heb ik natuurlijk spijt, ook echt z'n vrouw die overal op terug komt en je in de zomervakantie belt op verschillende nummers omdat je niet opneemt. :|

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
PerlinNoise schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Je begrijpt wel dat alles budget moest, dus dit was de oplossing om hem tijdelijk weer snel te maken, dat is netjes vermeld. ;)

Maar achteraf heb ik natuurlijk spijt, ook echt z'n vrouw die overal op terug komt en je in de zomervakantie belt op verschillende nummers omdat je niet opneemt. :|
Oh het is geen kritiek op jou hoor. Maar een vrije vertaling van wat diegene die het smsje stuurde van je verwacht, vervang één onderdeel en het hele apparaat is weer als nieuw.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik doe nu ook alleen maar wat ik zelf leuk vind. En dat is wellicht heel af en toe een pc bouwen voor iemand vanuit eigen beweging. Met de kanttekening dat ik geen garanties geef (wel dat het getest is en werkt).
Krijg eigenlijk nooit vragen verder. Of vooral vragen die je mondeling op kunt lossen. Vind het wel erg fijn. In het begin is het leuk. Totdat je er achter komt dat je nauwelijks wat krijgt en je op alle onmogelijke momenten gevraagd wordt. Daarnaast heb ik al nauwelijks tijd voor mezelf, dus voor dat soort dingen al helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ja ach, als mijn oom zoals afgelopen week belt met "de afstandsbediening van de rotzooi van Ziggo werkt niet, zou je daar, als je wil en als je tijd hebt, even naar kunnen komen kijken?" sta ik binnen het uur als het even kan al op de stoep. Probleem gediagnosticeerd, nieuwe afstandsbediening besteld en langs gebracht, ding werkt weer, oom blij, ik blij.

Waar ik ook echt niet tegen kan zijn die bedrijfjes die zaken aansmeren aan mensen die er overduidelijk geen verstand van hebben. Zo had opa een paar jaar geleden een 55" Philips gekocht bij een EP. Het is 'een 4k tv met Ambilight' maar wel echt van de meest bedroevende serie, en dan 1200,- betaald terwijl hij bij de Mediamarkt (of all places) 750,- kost. Vervolgens heeft dat ding talloze software bugs waardoor TV kijken bijna onmogelijk is, en los ik het maar zelf even op door een beta firmware te regelen bij Philips want als het aan de EP lag konden opa en oma 5 weken wachten.

Zo ook met mijn oom dus afgelopen week. We waren ook even naar de Mediamarkt gegaan voor iets anders dan de TV, maar ik liet hem even de verschillen zien tussen OLED, LCD en QLED voor als hij eens wilde kijken naar een nieuwe TV (huidige 12 jr. oud). Echt nog geen 20 seconden of er stond al zo'n opdringerig verkopertje naast me, "Zo, ik luister wel eens even mee haha". Mijn oom zegt dat het beeld van de LG OLED best mooi is (B9), en de verkoper meteen "ja maar meneer u kunt deze TV beter echt niet kopen, die wat daar staat [C9] is echt veel beter, die heeft een betere beeldprocessor". Mijn bloed aan het koken uiteraard, want er is écht niks mis met een B9. Maar iemand als mijn oom of opa/oma zouden er wel dik intrappen. Als je naar de C9 zou kijken zou meneer een E9 aanraden, bij wijze van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Tsjah zo werkt verkoop nu eenmaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kuusj schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:12:

Zo ook met mijn oom dus afgelopen week. We waren ook even naar de Mediamarkt gegaan voor iets anders dan de TV, maar ik liet hem even de verschillen zien tussen OLED, LCD en QLED voor als hij eens wilde kijken naar een nieuwe TV (huidige 12 jr. oud). Echt nog geen 20 seconden of er stond al zo'n opdringerig verkopertje naast me, "Zo, ik luister wel eens even mee haha". Mijn oom zegt dat het beeld van de LG OLED best mooi is (B9), en de verkoper meteen "ja maar meneer u kunt deze TV beter echt niet kopen, die wat daar staat [C9] is echt veel beter, die heeft een betere beeldprocessor". Mijn bloed aan het koken uiteraard, want er is écht niks mis met een B9. Maar iemand als mijn oom of opa/oma zouden er wel dik intrappen. Als je naar de C9 zou kijken zou meneer een E9 aanraden, bij wijze van.
En dat is precies het verdienmodel. :)

Is redelijk simpel op te lossen. Mijn ouders kopen geen electronica zonder mij. Is er een nieuwe telefoon, tablet of TV nodig komen ze braaf met hun Consumentenbond vergelijkertje, geven ze aan wat de eisen zijn en zoek ik daar wat praktisch bijhoort. Mijn vader wilde opeens een smartphone, terwijl die zo sociaal als een doppinda is... tsja, die bui zag ik al hangen dat ik alles mag gaan oplossen, hee, ideetje, we geven hem de telefoon van mijn moeder en haar het nieuwe model. Zij snapt inmiddels best veel van dat ding en mag dus eerstelijns support gaan doen. :P Is het echt erg dan kom ik wel weer maar heb 'm nog niet erover gehoord (buiten het SIM incidentje eerder beschreven).

Inmiddels is mijn moeders laptop 6 jaar oud en begint kuren te vertonen. Geheugen en opslag al versneld, maar beestje is gewoon op aan het raken. Prima, we kunnen een nieuwe uitzoeken, maar de mijne is net zo oud en door 't gamen vrij hard mishandeld, dus ik ga in het voorjaar een nieuwe laptop kopen. De schermverbindingen zijn niet helemaal lekker meer omdat ik 'm als echte laptop op schoot heb en dan neerzet en dergelijke, af en toe flikkeren de schermen volledig. Nou, makkelijke oplossing, schijven eruit, schijven van m'n moeder erin, tah dah. Moeder heeft een nieuwe werkbare laptop. Moeders heeft 'm op een bureau staan dus zal geen last van de schermen hebben. Er zit net vers 16 gig geheugen in en mijn oudere SSD mag ze ook houden. De SSD die ik dit voorjaar bij haar geplaatst had kan er ook 1 op 1 direct in. En deze laptop ken ik binnenstebuiten dus kan makkelijk troubleshooten. :9 niemand geeft overbodig geld uit (behalve ik aan m'n regenboogkeyboardje :9~ ) en makkelijk te onderhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Heb hier vorige week een enigzins positieve ervaring. Moeder van mijn huisgenoot heeft een kleine praktijk met een Windows server. Bleef hangen in een update met de vraag of ik er even naar kon kijken voordat ze haar vaste bedrijfje belde die toch het dubbele rekende. Van te voren kreeg ik al €50 per uur aangeboden dus hierop toch even wezen kijken. Vooraf aangegeven dat mijn kennis van Windows Server niet super is, maar wel handig ben met Google.

Anderhalf uur later het probleem opgelost en ze was super blij. Op de vraag of ik haar geen niet zou willen helpen ipv een onderhoudscontract bij dat bedrijf was mijn antwoord kort NEE. Als het mij uitkomt wil ik best eens komen kijken als er wat aan de hand is, maar dat moet geheel vrijblijvend zijn en als het mij niet uitkomt moet ik ook nee kunnen zeggen. Gelukkig vatte ze dit goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
MedionAkoya schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:08:
4 jaar geleden kreeg ik van een familielid de zoveelste vraag om zijn pc te fixen. Omdat zijn PC (Dell) niet meer aanging.
Hij rookte shag binnen en ook bij het computeren. Dus zei ik dat het de voeding was en het vervangende onderdeel niet meer mocht kosten dan 50 euro en dat ik geen tijd heb (ik had hem vaak genoeg geholpen). Daarna niets heb ik meer gemerkt. Maar 2 jaar later is hij in het ziekenhuis overleden door acute leverschade ... :X .

Hij woonde alleen en het huis moest leeg. Dus ik kom mijn familie helpen met het ontruimen van zijn huis. Ik kom bij zijn computer... de voeding is inderdaad vervangen... Kapotte voeding (Dell) ligt in de voorraadkast. Daarna zet ik zijn pc aan om zijn administratie door te nemen (nodig voor het opzeggen van abonnementen en energiecontracten). Verder zie ik zie dat hij de Windows 7 Professional op zijn pc heeft geïnstalleerd (er zat oorspronkelijk Windows Vista Home op).

Tja, toen was ik best stil. Dat ik hem afgewimpeld en dat hij twee jaar daarna dood is. |:(
Hij heeft blijkbaar toch een ander hulpje gevonden.
denk dat je niks verkeerd gedaan heb, jij heb toch geen schuld aan zijn overlijden ? als iemand vaak (mis)bruik maakt van je skills en er van uit gaat dat je steeds maar komt en je zit er om de zoveel weken mag je best paal en perk stellen.

van de week was ik bij vrienden van mijn ouders , data overpompen van pc die ik gebouwd had naar andere laptop ,, ze hadden er een werkstudent bij gehad, die kreeg het niet voor elkaar ff een printer via wifi laten conecten ,, meneer is uren bezig geweest , hij deed het maar 1x en na reboot niet meer ,, wel 2 uur schrijven en toen weg , en wel laten betalen , ze bellen mij , ik los het in 5 min op , ook na 5 x reboten werkt de printer weer.

tegen mij deden ze niet vervelend, maar die werk student , daar hadden ze wel een mening over .... :X

zet ik die laptop naast die pc ,, zou beter zijn was er gezegd, zit er zo'n celeron in t.o.v. een I5 2.9 ,, ff schone windows erop,, 8 gb geheugen erbij ,, nieuwe wifi kaart zat nog een antieke pci wifi G van de pc daar voor in .... nu komt er een ac kaart wifi in , eens kijken welke pc er vlamt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:23
Hier een keer voor een habbekrats een wordpress website gebouwd voor iemand met gratis hosting op een VPS van me. Kreeg daarna een mailtje doorgestuurd van een SEO adviesbedrijf die was ingeschakeld met allerlei verbeterpunten voor de website en of ik die 'even' kon doorvoeren en full admin rechten kon geven om wat beheer aan hun over te dragen.

Toen maar twee keuzes gegeven: accepteren hoe het nu was en dat ik niks meer ging ondersteunen behalve het in de lucht houden van de huidige site in zijn huidige vorm of portemonnee trekken om bedrijf alles over te laten nemen. Op de hybride variant had ik één antwoord :w

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@dj.verhulst jammer dat zo'n werkstudent daar mee weg komt. Ik zou die rekening never nooit niet betalen..
CurlyMo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:09:
Hier een keer voor een habbekrats een wordpress website gebouwd voor iemand met gratis hosting op een VPS van me. Kreeg daarna een mailtje doorgestuurd van een SEO adviesbedrijf die was ingeschakeld met allerlei verbeterpunten voor de website en of ik die 'even' kon doorvoeren en full admin rechten kon geven om wat beheer aan hun over te dragen.

Toen maar twee keuzes gegeven: accepteren hoe het nu was en dat ik niks meer ging ondersteunen behalve het in de lucht houden van de huidige site in zijn huidige vorm of portemonnee trekken om bedrijf alles over te laten nemen. Op de hybride variant had ik één antwoord :w
Leuk verhaal, maar dat heeft dan weer weinig met tech support verlenen aan onbeschofte kennissen. Deze past beter thuis op clientsfromhell.net :)

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 16-01-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
LankHoar schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:18:
Leuk verhaal, maar dat heeft dan weer weinig met tech support verlenen aan onbeschofte kennissen. Deze past beter thuis op clientsfromhell.net :)
Dan ga je er vanuit dat de betreffende client niet binnen de kennissenkring viel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

CurlyMo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:22:
[...]

Dan ga je er vanuit dat de betreffende client niet binnen de kennissenkring viel ;)
Die suggestie wek je omdat je dat niet benoemd én er betaald werd (weinig, maar dan nog) ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geronnimo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 10:35
Ik help graag mensen met pc problemen, ik vraag een redelijke vergoeding 20 euro, en daar heeft niemand problemen mee. En je leert vaak leuke mensen kennen, het probleem is wel dat deze mensen na verloop van tijd vaak vrienden worden, en dan wordt de vergoeding een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
LankHoar schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Die suggestie wek je omdat je dat niet benoemd én er betaald werd (weinig, maar dan nog) ;)
Klopt, dat maakt het wat anoniemer :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluser86
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01 19:08
Flagg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Wacht maar tot je straks de eerste telefoontjes krijgt die beginnen met "hallo je kent mij niet maar ik heb je nummer gekregen van..."

Dan is het eerste wat je doet onderbreken en vragen "hoe goed kun je koken?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

geronnimo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:33:
Ik help graag mensen met pc problemen, ik vraag een redelijke vergoeding 20 euro, en daar heeft niemand problemen mee. En je leert vaak leuke mensen kennen, het probleem is wel dat deze mensen na verloop van tijd vaak vrienden worden, en dan wordt de vergoeding een probleem
Lees: mensen willen graag dat je ze helpt met hun pc problemen, en je vraagt een erg laag tarief van 20 euro, daar hebben we natuurlijk geen problemen mee. Zo leer je vaak leuke mensen kennen, en zorgen we dat we na verloop van tijd vaak vrienden worden, zodat we zelfs die 20 euro kunnen houden. Vriendendienst moet kunnen toch? Ik zal als *insert random beroep* namelijk ook *insert bijbehorend product/service* ook gratis doen voor je - NIET.

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ja ach, als mijn oom zoals afgelopen week belt met "de afstandsbediening van de rotzooi van Ziggo werkt niet, zou je daar, als je wil en als je tijd hebt, even naar kunnen komen kijken?" sta ik binnen het uur als het even kan al op de stoep. Probleem gediagnosticeerd, nieuwe afstandsbediening besteld en langs gebracht, ding werkt weer, oom blij, ik blij.

Waar ik ook echt niet tegen kan zijn die bedrijfjes die zaken aansmeren aan mensen die er overduidelijk geen verstand van hebben. Zo had opa een paar jaar geleden een 55" Philips gekocht bij een EP. Het is 'een 4k tv met Ambilight' maar wel echt van de meest bedroevende serie, en dan 1200,- betaald terwijl hij bij de Mediamarkt (of all places) 750,- kost. Vervolgens heeft dat ding talloze software bugs waardoor TV kijken bijna onmogelijk is, en los ik het maar zelf even op door een beta firmware te regelen bij Philips want als het aan de EP lag konden opa en oma 5 weken wachten.

Exact dit is de reden dat ik mensen nog best wil helpen als ze er echt niets vanaf weten.

Bij mijn oma net hetzelfde meegemaakt bij de Media markt. Ze waren naar de media markt gegaan waar de verkoper meteen een topmodel had uitgekozen. Gelukkig betrouwden ze het niet helemaal en zijn ze mijn raad komen inroepen.

Ik ging even met ze mee, en de verkoper begon echt de grootste onzin te vertellen. Ik zei dat ze best model X konden nemen, omdat dat perfect aan hun eisen voldeed en niet in de categorie rommel viel, maar ook niet onnodig duur was. Begon de bemoeizuchtige verkoper een heel verhaal van dat dat het model van vorig jaar was en dat ze beter het model van dit jaar konden nemen, wat uiteraard weer een paar honderd euro duurder uitkwam. Waarop ik trots mijn smartphone in zijn gezicht duwde, waar duidelijk te zien was dat mijnheer uit zijn nek aan het lullen was.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GillisB
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-09 10:59
O ja, ik ken het maar al te goed.
Jarenlang mensen geholpen en pc's gebouwd voor vrienden en kennissen. We kwamen vaak samen, en er was geen dag dat er dan geen vraag kwam om hulp. Altijd geholpen. Kreeg er niets voor terug. Een tijdje terug in een zware depressie beland en niet meer kunnen opbrengen om samen te komen met de anderen... maar denk maar niet dat ze eens belden om te vragen hoe het met me ging. Ik heb ze al bijna twee jaar niet meer gehoord of gezien. :w 'good riddance'

Familie help ik graag, zij helpen mij ook. Ik ben goed onderlegd in hardware, mijn jongere broer in software, en mijn pa in electronica. Een goed team. Broertje een nieuwe pc nodig? Geen probleem. Ikzelf hulp nodig bij de automatisering van mijn modelspoorbaan? Geen probleem... Broertje iets nodig van mijn 3D printer? Ikzelf iets nodig van zijn CNCmachine? *;

En de personen die ons werk apprecieren blijven we helpen. Zij zijn ook diegenen die geen 'hint' moeten krijgen naar een 'vergoeding', die laten gewoon hun appreciatie zien. Mijn oom die een percentje extra geeft als wij iets voor hem online bestellen. Een etentje organiseren om me te bedanken. Voor 10 minuten werk een eurobiljet in handen stoppen. Nooit op onmenselijke uren bellen. Nooit eisen om directe hulp te krijgen... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Nah, misschien dat jij daar last van hebt, maar ik doe dit soort dingen al sinds 1986 en het gaat nog steeds op een normale nette manier..Maar goed N=1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mailtje: "Ja hoi, Windows 7 word niet meer ondersteund dus kun je even onze beide laptops omzetten naar Windows 10. Ben er zelf volgende week niet maar mijn vriendin wel, dus ze ziet je wel verschijnen. Groetjes."

Echt ;( :|

Wil best iemand helpen, maar dan beslis ik hoe wat en wanneer. Zorg eerst zelf maar dat de spullen bij mij komen, dan kijk ik dan wel op welk moment het mij past. En er word gewoon betaald voor mijn tijd en hulp. Sim-pel

[ Voor 32% gewijzigd door pjlgt op 16-01-2020 15:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
pjlgt schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:22:
Mailtje: "Ja hoi, Windows 7 word niet meer ondersteund dus kun je even onze beide laptops omzetten naar Windows 10. Ben er zelf volgende week niet maar mijn vriendin wel, dus ze ziet je wel verschijnen. Groetjes."

Wil best iemand helpen, maar dan beslis ik hoe wat en wanneer. Zorg eerst zelf maar dat de spullen bij mij komen, dan kijk ik dan wel op welk moment het mij past. En er word gewoon betaald voor mijn tijd en hulp. Sim-pel
Sjabloon voor iedereen die de komende tijd zulke berichten krijgt :+ !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 22:25
Of nog een leuke: kennissen vragen of je even hun nieuwe PC wil samenstellen en in elkaar steken, dan denk je natuurlijk, ja leuk, nog eens een lekker compact mobo+cpu+ram+ssd in een kastje steken en zo gefixt, USB stickje met windows setup erin en klaar.

Echter, vóór je eraan begint, bedenk dan dat je de komende 5 jaar support mag geven voor die PC en alles wat er in software mis zal gaan, "want jij hebt hem gebouwd".

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 10:27
Eentje uit: wat ik nu weer aan mijn fiets heb hangen:
Taxateur in huis "wil je even de verlichting aan doen?", Ik; " oke google turn on all lights". Taxateur is een even uit het veld geslagen, en begint over zijn Wi-Fi problemen thuis en of ik dat niet kon oplossen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
WOEF !

Mailtje terug: "wil je ook dat je gebak mee breng en je huis stofzuig, of is dat niet nodig? Zeg maar hoor, alles kan"

Misschien dat het kwartje dan valt.

Over kwartjes gesproken, op werk ook een "leuke" meegemaakt met een collega v/d finance afdeling:

Update(17/01/2020): de beste man heeft inmiddels gebak bezorgd *O*

Maandje geleden kwam via een manager bericht binnen bij ons dat met spoed een externe HDD recovered moest worden. Disk deed het niet meer en wat de mogelijkheden waren. Dus wij doorgegeven wat de kosten zijn van een recovery bedrijf. Later kwam de persoon in kwestie langs en bleek het te gaan om een gecrashte privé HDD, met 10duizenden privé foto's, die nu kwijt waren. Geen backup, thuisfront boos, je kent het wel.
Uiteraard was een extern recovery bureau te duur vond hij, maar mijn collega was zo vriendelijk en bood aan te kijken of 'ie iets kon herstellen.
Hij is 3 weken bezig geweest met externe usb-adapters, recovery software, en uiteindelijk zowaar alle foto's kunnen herstellen, incl. folderstructuur.
Nou, de beste man in kwestie was uiteraard dolblij en zijn vrouw ook. Hij had een nieuwe disk gekocht, waar alle foto's naar toe recovered konden worden. Toen dat allemaal klaar was, mompelde mijn collega iets over een kleinigheidje voor de moeite. Dus die finance man zei: mail maar wat je wilt hebben. Mijn collega hield het bescheiden en vroeg om taart voor de hele afdeling. Dat was geen probleem, was het antwoord.

En toen bleef het stil gedurende 2 weken. Vandaag mailt mijn collega (als subtiele hint) naar hem of we de lokale back-up van de foto's nog moeten behouden, of dat alles in orde is en de data weggegooid kan worden.
Gelijk antwoord per mail terug: "Nee hoor, alles is goed. Data mag weg. Doei".

Helemaal niets over gebak, geen taart ontvangen, niets.

Echt, sommige mensen. Ik zou mij echt kapot schamen als ik hem was. Maar dat ben ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
@segil Ik zou dan een hork zijn en iets zeggen in de trant van: "Bedankt voor de taart! Was echt heel lekker!".
En de volgende keer kunnen ze in de stront zakken. Want, geheid dat ze er niets van geleerd hebben en de volgende keer exact datzelfde probleem weer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

segil schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:05:
[...]

WOEF !

Mailtje terug: "wil je ook dat je gebak mee breng en je huis stofzuig, of is dat niet nodig? Zeg maar hoor, alles kan"

Over kwartjes gesproken, op werk ook een "leuke" meegemaakt met een collega v/d finance afdeling:

Maandje geleden kwam via een manager bericht binnen bij ons dat met spoed een externe HDD recovered moest worden. Disk deed het niet meer en wat de mogelijkheden waren. Dus wij doorgegeven wat de kosten zijn van een recovery bedrijf. Later kwam de persoon in kwestie langs en bleek het te gaan om een gecrashte privé HDD, met 10duizenden privé foto's, die nu kwijt waren. Geen backup, thuisfront boos, je kent het wel.
Uiteraard was een extern recovery bureau te duur vond hij, maar mijn collega was zo vriendelijk en bood aan te kijken of 'ie iets kon herstellen.
Hij is 3 weken bezig geweest met externe usb-adapters, recovery software, en uiteindelijk zowaar alle foto's kunnen herstellen, incl. folderstructuur.
Nou, de beste man in kwestie was uiteraard dolblij en zijn vrouw ook. Hij had een nieuwe disk gekocht, waar alle foto's naar toe recovered konden worden. Toen dat allemaal klaar was, mompelde mijn collega iets over een kleinigheidje voor de moeite. Dus die finance man zei: mail maar wat je wilt hebben. Mijn collega hield het bescheiden en vroeg om taart voor de hele afdeling. Dat was geen probleem, was het antwoord.

En toen bleef het stil gedurende 2 weken. Vandaag mailt mijn collega (als subtiele hint) naar hem of we de lokale back-up van de foto's nog moeten behouden, of dat alles in orde is en de data weggegooid kan worden.

Echt, sommige mensen. Ik zou mij echt kapot schamen als ik hem was. Maar dat ben ik.
het probleem is van dit soort mensen is dat je boter bij de vis moet doen.. zo van kijk ik heb je data te weten recoveren .. waar is de taart en de 350,- vergoeding ? o niet ... tja dan zou ik even naar de rechter stappen wat een redelijke vergoeding is voor gedane arbeid

recovery bedrijf vraagt 10.000 en ik heb het niet over No-cure-no-pay gehad ..

Maar anderzijds in je prive tijd voor collega's doen is zo-ie-zo niet handig .. die mix is recept voor ellende.

Dit soort mensen (free-loaders) brand ik prive helemaal af liefst plan publiek . en zakelijk speel ik het spel mee .. o geen portomonee bij je .. ik ook niet .. en nu .. jij bent hoogste in rang .. dus .. nee ik zit al rood in de maand .. maar daar hoef ik jou niet mee te bezwaren toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 15:46
vso schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:17:
[...]

het probleem is van dit soort mensen is dat je boter bij de vis moet doen.. zo van kijk ik heb je data te weten recoveren .. waar is de taart en de 350,- vergoeding ? o niet ... tja dan zou ik even naar de rechter stappen wat een redelijke vergoeding is voor gedane arbeid

recovery bedrijf vraagt 10.000 en ik heb het niet over No-cure-no-pay gehad ..

Maar anderzijds in je prive tijd voor collega's doen is zo-ie-zo niet handig .. die mix is recept voor ellende.

Dit soort mensen (free-loaders) brand ik prive helemaal af liefst plan publiek . en zakelijk speel ik het spel mee .. o geen portomonee bij je .. ik ook niet .. en nu .. jij bent hoogste in rang .. dus .. nee ik zit al rood in de maand .. maar daar hoef ik jou niet mee te bezwaren toch ?
en dan zou je dus naar de rechter stappen 8)7

stoer doen op internet is ook een kunst, al is dat natuurlijk wel een hork 1e klas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

WOEF !

Echt schofterig inderdaad.
Collega bij mn vorige bedrijf had ook een keer iets gefixt voor een andere collega. Die beloofde een sixpack bier (flesjes).
Uiteindelijk kwam hij een dag later met met het sixpackje aanzetten. Misten er 2 biertjes, die 'had hij thuis al opgedronken'.

;w ;w ;w ;w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
TunderNerd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:47:
Eentje uit: wat ik nu weer aan mijn fiets heb hangen:
Taxateur in huis "wil je even de verlichting aan doen?", Ik; " oke google turn on all lights". Taxateur is een even uit het veld geslagen, en begint over zijn Wi-Fi problemen thuis en of ik dat niet kon oplossen...
Ik zeg doen, maar dan wel €400 per half uur rekenen, doet hij ook toch :>

Try SCE to Aux

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gewoon achteraf melden dat zijn vriendin reeds in natura betaald heeft en hij dus verder niets verschuldigd is. Tabee en doei :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 21:21
Even een ander verhaal... Jaaaaaaaaaaaaren terug liep ik stage bij een redelijk groot transport/infra bedrijf als assistent ICT beheerder. Op een goede dag ben ik bezig met iets in het kantoor van de algemeen directeur en vraagt de beste man of ik eventjes naar zijn (privé) laptop wilde kijken. Hij had wat problemen. Na wat aanrommelen vind ik een mapje ergens in zijn laptop en ik zie zijn ogen groter worden...
De man was tot tranen geroerd, want dit waren foto's van de begravenis van zijn moeder. Hij had de foto's verloren gewaand en ik had ze weer gevonden. O-) Soms loop je ook wel tegen tegen dankbare mensen aan.

Van een serieuze carrière in de IT is het nooit gekomen. Ik loop zeker niet te koop met mijn 'IT kennis', vanwege hier genoemde redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:26
Estylicious schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:39:
Even een ander verhaal... Jaaaaaaaaaaaaren terug liep ik stage bij een redelijk groot transport/infra bedrijf als assistent ICT beheerder. Op een goede dag ben ik bezig met iets in het kantoor van de algemeen directeur en vraagt de beste man of ik eventjes naar zijn (privé) laptop wilde kijken. Hij had wat problemen. Na wat aanrommelen vind ik een mapje ergens in zijn laptop en ik zie zijn ogen groter worden...
De man was tot tranen geroerd, want dit waren foto's van de begravenis van zijn moeder. Hij had de foto's verloren gewaand en ik had ze weer gevonden. O-) Soms loop je ook wel tegen tegen dankbare mensen aan.

Van een serieuze carrière in de IT is het nooit gekomen. Ik loop zeker niet te koop met mijn 'IT kennis', vanwege hier genoemde redenen ;)
Vond je ook nog een mapje met foto's van zijn minnares?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Mink Z. schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:42:
[...]

Vond je ook nog een mapje met foto's van zijn minnares?
:D
Daarvan werden @Estylicious z'n ogen dan weer groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Waar ik ook echt niet tegen kan zijn die bedrijfjes die zaken aansmeren aan mensen die er overduidelijk geen verstand van hebben.
Mijn moeder was naar de Tele2 winkel gegaan voor een nieuwe telefoon met abo. Uiteindelijk hadden ze haar een Huawei weten te verkopen met abo voor € 30,- p/m met weinig belminuten en SMS en véél GB aan data, want ze had aangegeven graag Whatsapp contact te onderhouden met kinderen en kleinkinderen.

Dan wordt het voor mij een principe kwestie en ik heb stad en land bewogen om het abo ongeldig te laten verklaren. Uiteindelijk toch gelukt. Telefoon mocht ze houden, want hoofdkantoor had onderkent dat mijn moeder verkeerd was voorgelicht.

Nu heeft het bekende € 10,- Simpel sim-only abo met onbeperkt bellen + 4GB aan data. Daar heeft ze tenminste wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Jim80 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:44:
Of nog een leuke: kennissen vragen of je even hun nieuwe PC wil samenstellen en in elkaar steken, dan denk je natuurlijk, ja leuk, nog eens een lekker compact mobo+cpu+ram+ssd in een kastje steken en zo gefixt, USB stickje met windows setup erin en klaar.

Echter, vóór je eraan begint, bedenk dan dat je de komende 5 jaar support mag geven voor die PC en alles wat er in software mis zal gaan, "want jij hebt hem gebouwd".
Dan moet je alleen voor fatsoenlijke mensen bouwen.
Ik heb een PC gebouwd voor m'n zus en zwager, omdat zij aangaven mij een plezier te willen doen en het niet erg is als ik iets kapot maak. Ze hebben naderhand via mijn vader mijn rekeningnummer achterhaald, zodat ze 60 euro konden geven. Ik ben er van overtuigd dat ze alleen 60 euro gaven, omdat ik zei dat assemblage 60 euro kost. Als ik had gezegd dat het het dubbele zou kosten, hadden ze me dat ook wel gegeven denk ik. Na een paar weken waren er problemen met de geluidskaart en of ik een oplossing heb. Ik heb een aantal tips gegeven en aangegeven dat ik langs kan komen. Maar dat was allemaal niet nodig. M'n zwager wou gewoon even weten of ik het probleem herkende.

Ondertussen heeft hij ook diverse reparaties aan mijn racefiets uitgevoerd. Ook toen ik zelf het balhoofd te strak had aangedraaid, mocht ik even langskomen. Meteen nieuwe banden gemonteerd en nieuwe binnenbanden gekregen. Vergoeding voor de moeite was niet nodig.
LankHoar schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:18:
@dj.verhulst jammer dat zo'n werkstudent daar mee weg komt. Ik zou die rekening never nooit niet betalen.
Tja, dat is meestal wel hoe die bedrijven werken. In de tijd dat ik voor student aan huis werkte, heb ik ook meerdere keren klanten geholpen die niet tevreden waren. Soms was ik de tweede student die langs kwam, soms waren het gewoon paupers en soms kwam ik er ook niet uit. Maar altijd moest ik de klant overtuigen te betalen. Het is niet chique, maar zulke bedrijven zijn er precies niet voor de werkstudent en de klant. Ergens moet je je loon vandaan halen... Overigens zou ik nooit 2 uur blijven proberen. Meestal was het na een half uur klaar.

PS: wat het ook moeilijk maakte waren de APK's die van een oude budgetPC met een ratelende HDD een i9 met pci-e SSD zouden maken. Ook printers waren vervelend. Probeer maar eens uit te leggen dat een kapotte printerkop niet te repareren is, maar er wel 32 euro en een abonnement afgetikt moet worden.

[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 16-01-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35
Ja ook een keer zo een kennis gehad, kleine dingetjes met zijn pc geen probleem, altijd dankbaar en iets voor betalen ook geen probleem... Totdat ineens de vraag kwam of ik even zijn pc opnieuw kon installeren met Windows/office/Outlook enz... Geen licentie oid aanwezig....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim80
fockarty schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:40:
Ja ook een keer zo een kennis gehad, kleine dingetjes met zijn pc geen probleem, altijd dankbaar en iets voor betalen ook geen probleem... Totdat ineens de vraag kwam of ik even zijn pc opnieuw kon installeren met Windows/office/Outlook enz... Geen licentie oid aanwezig....
Ergens is het natuurlijk wel te begrijpen dat mensen die niks van pc's kennen niet kunnen inschatten dat "even Windows/office/outlook" installeren niet op een kwartiertje gebeurd is en wat überhaupt het woord licentie betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33
Jim80 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Ergens is het natuurlijk wel te begrijpen dat mensen die niks van pc's kennen niet kunnen inschatten dat "even Windows/office/outlook" installeren niet op een kwartiertje gebeurd is en wat überhaupt het woord licentie betekent.
Dat is in deze tijd inderdaad geen gekke gedachte. Op smartphone/tablets is voor bijna alles iets "gratis" te vinden, en installeren een kwestie van een paar tikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 10-09 16:03
Hier nog mensen die zich dommer voor doen, simpelweg om onder de supportvraag uit te komen?

Ik wel. Het excuus "dit is niet mijn vakgebied, hier weet ik niets van af" gebruik ik eigenlijk best vaak... B)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 13:55
Ik kan er wel mee leven, mocht ik er echt geen zin in hebben dan laat ik dat gewoon netjes weten en wordt dat ook gerespecteerd. Vergelijk het een beetje met mijn vader, ontzettend handig in huis / kan alles wel maken, wordt ook altijd wel gevraagd tijdens een feestje. Hij probeert toch altijd wel mee te denken en advies te geven, en daar trek ik voor mezelf wel de lijn. Het antwoord is dan ook meestal: 'Je vraagt m'n pa nu toch ook niet om boven even de plinten opnieuw vast te zetten'.

Waar ik me wel altijd ontzettend aan erger is die verontwaardiging wanneer ik aangeef dat een goed stabiel systeem met prima software geld kost. Vinden ze dan duur (ga toch niet betalen voor office). Maar dan wel bijvoorbeeld een nieuwe keuken van 20k zonder te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Mailtje: "Ja hoi, Windows 7 word niet meer ondersteund dus kun je even onze beide laptops omzetten naar Windows 10.
Mijn vuistregel: als er geen vraagteken staat is het geen vraag, hoef je ook geen antwoord te geven...

Kennen we trouwens deze nog? Een NL versie zou wel welkom zijn :P
https://www.xkcd.com/627/

[ Voor 11% gewijzigd door Gluten Parody op 17-01-2020 08:00 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:47
Ample Energy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:35:
"Hee Simon nog de beste wensen wanneer kom je kijken naar me internet"

Idioot... ;(
Jij kreeg tenminste nog de beste wensen. Ik werd op 1 januari gebeld en persoon in kwestie viel meteen vol in het pc probleem. Kon geen "beste wensen" meer vanaf. Gevalletje pr0n zoeken en dan je pc compleet besmet maken.....

zucht.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
[...]

I stand corrected, de beste man is zojuist langsgekomen met gebak en een kleinigheidje voor mijn collega. Eind goed, al goed. Alle positieve reacties hierzo zullen er vast aan bijgedragen hebben :p

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 18-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panzer_V schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 06:58:
[...]

Jij kreeg tenminste nog de beste wensen. Ik werd op 1 januari gebeld en persoon in kwestie viel meteen vol in het pc probleem. Kon geen "beste wensen" meer vanaf. Gevalletje pr0n zoeken en dan je pc compleet besmet maken.....

zucht.
"Sorry ik heb een kater, bel volgend jaar maar terug" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Panzer_V schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 06:58:
[...]
Ik werd op 1 januari gebeld en persoon in kwestie viel meteen vol in het pc probleem.

zucht.
Hier regelmatig wel iemand die bij mijn verjaardag een mail stuurt met felicitaties en daarbij een uitleg van het computer probleem waar hulp bij gewenst is ;w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jim80
ChojinZ schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:36:
Hier nog mensen die zich dommer voor doen, simpelweg om onder de supportvraag uit te komen?

Ik wel. Het excuus "dit is niet mijn vakgebied, hier weet ik niets van af" gebruik ik eigenlijk best vaak... B)
Ik zeg meestal: "Ik werk niet meer met Windows, want dat geeft regelmatig problemen". Niet gelogen in mijn geval en je bent er in 99.9% van de gevallen van af :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Hier regelmatig wel iemand die bij mijn verjaardag een mail stuurt met felicitaties en daarbij een uitleg van het computer probleem waar hulp bij gewenst is ;w
Niet reageren, wachten tot hij jarig is, mail met felicitaties en de mogelijke oorzaak van zijn probleem sturen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dj.verhulst
Van de week !! iemand belde me op,, een oud collega,,( 5 jaar niks meer van gehoord ) had een Dell pc met windows 7 ,, of ik die ff naar windows 10 kon doen , zou de sleutel krijgen , dan kon ik er aan de slag , kon ik gelijk de kat voeren & verschonen, en even met de kat spelen omdat ik wel van dieren houd , ze waren op wintersport....... of ik de brievenbus ook ff leeg kon halen en de planten water geven...... want hun eigen netwerk kon ff niet.... ik reageerde ff niet was met stomheid geslagen.

Dus zeg ik of ze nog steeds zo'n oude optiplex had, ja dat was zo,, zeg ik hou je er rekening mee dat 4 Gb toch wel erg weinig is , en de hdd ook wat klein en traag is , of ie niet beter een nieuwere pc kan kopen..

Zegt die dame,, ik moet niet zo moeilijk doen , moest eens weten hoe duur wintersport was, en het geld haar niet op de rug groeit, en ik maar een programma moet installeren dat het geheugen groter word en de hdd sneller, dan zou ik wel een flesje drank van haar krijgen als ik er wat van maakte, ( terwijl ze kan weten dan ik nooit drink )

Heb in dubio gestaan om toe te zeggen maar dan de kat te halen , en die gewoon 2 leuke weken te geven en dan ze dan maar moeite moet doen om die terug te komen halen ,, ze gaat vaak weekends weg , beestje zit vaak alleen dan en die pc een linux erop ....

Heb gezegd dat ik met wat vrienden met de motor een tourtocht ga maken https://www.dakar.com/en/
en wat video maak vanaf m'n motor dus moet ze maar iemand anders zoeken....

Reageert ze oh wat gaaf ( dakar is net afgelopen ) jammer haar kat is dol op mij ,, maar dan moet ik die pc wel doen als ik terug ben.

Zeg ik tegen haar, luister je wel ?? pak je mijn hints eigenlijk wel op ?

Ik rij wel motor,, en ook all road en deed ik lange afstand enduro ,, maar heb al jaren alleen maar een wegmotor en geen all road meer , laat staan een wedstrijd machine .
parijs - dakar ,, is een serieuze wedstrijd, daar kom ik als amateur zonder groot budget nooit aan de start.

wat ze wel niet dacht dat ik d'r pc en de kat en post en planten ga verzorgen omdat ze ruzie heeft met d'r zus ,, en dat ze me niet meer hoeft te bellen , en die drank mag ze houden,, oh die had ze al op anders vraag je niet van die bezopen dingen....

Roept ze dat ik een klootzak ben, dat ik een anti sociale auti nerd ben die niks voor een ander wil doen.
zeg ik tegen haar, weet jij hoe een Belgische ambulance klinkt,? zeg ze nog , hoe dan ?? ik verbreek de verbinding ......

Was er ff klaar mee..........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• traxxion
  • Laatst online: 21:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Prachtig van die ambulance!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Mooiste komt nog. Laptops zijn afgeleverd. 1 is Windows 7, dus die voorzien van 10.

Zet de 2e aan en.... Windows 10. Makkelijk verdiend :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pjlgt schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Mooiste komt nog. Laptops zijn afgeleverd. 1 is Windows 7, dus die voorzien van 10.

Dus je beloont mensen die je op die manier 'commanderen'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:56:
zeg ik tegen haar, weet jij hoe een Belgische ambulance klinkt,? zeg ze nog , hoe dan ?? ik verbreek de verbinding ......

was er ff klaar mee..........
Geniaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Ik vertel vage bekenden vaak dat ik iets met accountancy doe (ik ben business intelligence ontwikkelaar). Krijg eigenlijk nooit IT support vragen, hooguit van mijn schoonvader af en toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
pjlgt schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Waarom doe je dit Überhaupt als mensen je zo als een schoothondje behandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dj.verhulst schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:56:

Jammer genoeg werkt dat niet meer zo ....
Als je de verbinding verbreekt, valt de lijn dood .

Wij roepen dat ook regelmatig over en weer, maar de grap is alleen maar lokaal :( - alles is wegbezuinigd, zelfs de meneer die elke seconde 3x op die knop drukt - tuut - tuut - tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
FreshMaker schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Jammer genoeg werkt dat niet meer zo ....
Als je de verbinding verbreekt, valt de lijn dood .

Wij roepen dat ook regelmatig over en weer, maar de grap is alleen maar lokaal :( - alles is wegbezuinigd, zelfs de meneer die elke seconde 3x op die knop drukt - tuut - tuut - tuut
klopt ,, maar zo geef ik er een draai aan ,, was het ff zat

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste