Waarom doe je het dan alsnog als je het al geweigerd hebt?Vanitas1996 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:44:
Vorige week kwam er een oud medewerker op visite bij het bedrijf waar ik werkzaam ben. De beste man is met pensioen, zit 8 maanden van het jaar in het buitenland en heeft daar zijn eigen vakantiehuis, of ik even met teamviewer wilde meekijken op zijn privé computer.
Ik sloeg het vriendelijk en direct af door aan te geven dat ik werk voor de zakelijke systemen van het bedrijf en niet voor privé karweitjes van oud medewerkers (meneer was zelfs al uit dienst voordat ik werkzaam was bij het bedrijf).
Mijn ICT manager die ook aanwezig was op het kantoor keek met grote ogen en ging verder in gesprek met de oud medewerker. 10 minuten later vraagt hij aan de ICT manager:
"Is het goed dat "hij" zo even mee kijkt via Teamviewer?"
"Oh, geen probleem hoor. Als het niet te lang duurt."
"Mooi, anders was ik desnoods even naar <Naam Directeur> gelopen, want hij wilde het zelf niet."
Achteraf even een flink gesprek gehad met de manager dat ik niet gediend was van het feit dat ik ingezet werd voor privé verzoekjes, terwijl ik al genoeg te doen had.
Uiteindelijk meegekeken met de beste man via teamviewer en af en toe wat interessante instellingen geopend, terwijl ik bezig was met andere zaken. Na tien minuten gezegd dat ik het niet kon oplossen en dat hij iemand anders moest inschakelen.
Dit was denk ik de meest asociale persoon die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt....

I have stability. The ability to stab.