Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Aardappel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:33:
[...]

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar hij naar keek dat hij geen E zag?
Je hebt van die mensen die helemaal in paniek schieten als er een probleem is en gewoon niet meer normaal kunnen nadenken.

Dit was ook nog een intelligente ex directeur of zoiets van een groot bedrijf, geen volslagen idioot. En iemand die geheel zelfstandig het voor elkaar gekregen had om zijn VHS banden via de computer op DVD te branden, dus ook geen digibeet.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 11-09-2019 17:45 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:30
Scrtz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:24:
Hiervoor heb ik de beste oplossing, geef je ouders een iPad.
quoted for truth

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 22:53
Ooit eens gehad dat een tante die ik bijna nooit sprak ineens ook zo'n "jij weet toch veel van computers" momentje had. Er was iets, weetikveelwat, of ik ernaar kon kijken.
Nouja goed, ik roep vaak te snel ja, en het is familie... puntje bij paaltje moest ik zelf maar een keer contact met ze opnemen om het te komen fixen.

Ik denk dat ze ondertussen al een aantal jaren een nieuwe pc hebben :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08

LankHoar

Langharig tuig

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:45:
Ooit eens gehad dat een tante die ik bijna nooit sprak ineens ook zo'n "jij weet toch veel van computers" momentje had. Er was iets, weetikveelwat, of ik ernaar kon kijken.
Nouja goed, ik roep vaak te snel ja, en het is familie... puntje bij paaltje moest ik zelf maar een keer contact met ze opnemen om het te komen fixen.

Ik denk dat ze ondertussen al een aantal jaren een nieuwe pc hebben :p
Echt asociaal van je. Je had ze z.s.m. moeten bellen en dezelfde nog langs moeten gaan. Liefst voorbereid met reserve onderdelen zodat je alles ter plekke kunt fixen. En een flesje wijn meenemen zodat ze iets te drinken hadden in de tijd dat jij zo nodig achter hun PC moest zitten om de boel te fixen en zij er niet mee kunnen werken :(

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:34
Geweldig topic dit. Na een paar weken mee te hebben gelezen zal ik zelf ook een duit in het zakje doen.

Ik woonde in een klein, waar iedereen elkaar kent dorp, dus ook wist iedereen dat ik ‘handig met computers was’. In die jaren 100+ mensen geholpen met problemen maar later ook het iets professioneler aangepakt door een tarief te gaan rekenen en ook hardware te gaan verkopen. Dat laatste was achteraf gezien niet de meest verstandige keuze. Maar afgezien van een klant die een laptop bij mij kocht en 4-5 jaar later belde dat de accu kapot was en een nieuwe eiste, is er verder weinig fout gegaan.

Eigenlijk nooit echt gedoe gehad met geld of brutaliteit. Welk merkte ik door de jaren heen, en wat ik hier ook wel lees, men je wel meer of minder verantwoordelijk houdt voor de staat van hun pc.

Maar, er ging heeel af en toe ook wel iets fout aan mijn kant. Zo had ik een pc voor een familie gebouwd, die steeds problemen bleef geven en die ik zo niet kon verklaren door er even naar te kijken. Na een aantal weken besloten de pc weer helemaal uit elkaar te halen. Wat bleek, ik had de cpu cooler waarbij de socket een soort van ophoging had (het ging om een AMD Athlon 64 systeem), niet goed geplaatst waardoor deze niet goed contact maakte. Misschien ook wel een topic waard: wat is jouw stomste fout op dit gebied geweest :)

Tijdens mijn studie ook een aantal jaren in een computerwinkel gewerkt, waarover ook een paar anekdotes.

Op een dag stapt er een man de winkel in die een nieuwe pc kocht, met de vraag of zijn oude HD overgezet kon worden gezien zijn hele bedrijfsadministratie er op stond. Dus ik even later op onze technische dienst aan de slag, HD uit de oude pc gehaald en deze alvast apart gelegd toen ik de winkel in werd geroepen. Kom een half uur later de TD weer op, je raad het al, HD weg. Had mijn collega ‘even’ voor iets anders gebruikt, vraag niet waarom. Kort verhaal lang, ik die man gebeld, met de (eerlijke) uitleg dat het nog een dagje langer ging duren. Man komt pc een dag later afhalen, en vraagt mijn 06, of hij mij nog wel eens kon bellen, of 50 euro per uur genoeg was, en dan zou hij mij ook nog van de uni of thuis ophalen als nodig. Nog een jaartje of wat van alles voor hem gedaan, van netwerk aanleggen tot golf-simulator bij hem thuis aanleggen. Moraal van het verhaal, het kan soms ook heel erg meezitten!

De grappigste uit die jaren: in die tijd kwam wifi net op, dus op een zaterdagochtend halen vader en zoon een setje wifi router en pcmcia module. Week later lopen ze woest de winkel weer in, knikkeren alles op de toonbank en eisen hun geld terug omdat het waardeloze rommel was: “thuis werkte het allemaal prima, maar zodra ik in de trein zit werkt het helemaal niet meer!”.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
zat een keer bij een klant die een thuis kantoortje had, ik moest een router met VPN installeren en wat zaken instellen naar het hoofd kantoor ,, dus ik was daar mee bezig ,, heel leuk gesprek met een leuke dame wat ouder dan ik zelf toen, niks aan de hand.

toen we koffie/thee gingen drinken,, zit ik op de bank in de woonkamer ,, heeft ze zo'n grand foulard er over heen, terwijl ik daar zit vraag ik me af waar ik nou op zit , de doek van die grand foulard zit in de spleet tussen trek ik een enorme vibrator er tussen uit, die vrouw die schrikt echt zich een rotje, ogen zo groot als thee kopjes scholletjes , vuur rood , ik reik dat ding naar haar , ze grist dat ding uit mijn hand en weg, maar dat ding voelde wat vettig aan en ik kon hem ruiken, ben naar de keuken om mijn handen te wassen ,, komt ze terug ziet ze me staan wassen met warm water en zeep ,, zegt ze je heb niks gezien, en niks op kantoor, zeg ik , heb thee gemorst ff mijn handen wassen...

heb ook niks gezegd op dat kantoor ,,, maar thuis kwamen ze niet meer bij van het lachen

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dj.verhulst schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:36:
Heel leuk gesprek met een leuke dame wat ouder dan ik zelf toen, niks aan de hand.
Zo beginnen bepaalde films ook. Of was dat alleen met loodgieters ? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ome Ernst schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:55:
[...]

Zo beginnen bepaalde films ook. Of was dat alleen met loodgieters ? :P
geen idee ben geen expert op dat gebied, had in ieder geval geen belangstelling ,, was toen een paar jaar getrouwd geen dag spijt van

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 10:17
renegrunn schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:28:
Geweldig topic dit. Na een paar weken mee te hebben gelezen zal ik zelf ook een duit in het zakje doen.

Ik woonde in een klein, waar iedereen elkaar kent dorp, dus ook wist iedereen dat ik ‘handig met computers was’. In die jaren 100+ mensen geholpen met problemen maar later ook het iets professioneler aangepakt door een tarief te gaan rekenen en ook hardware te gaan verkopen. Dat laatste was achteraf gezien niet de meest verstandige keuze. Maar afgezien van een klant die een laptop bij mij kocht en 4-5 jaar later belde dat de accu kapot was en een nieuwe eiste, is er verder weinig fout gegaan.

Eigenlijk nooit echt gedoe gehad met geld of brutaliteit. Welk merkte ik door de jaren heen, en wat ik hier ook wel lees, men je wel meer of minder verantwoordelijk houdt voor de staat van hun pc.

Maar, er ging heeel af en toe ook wel iets fout aan mijn kant. Zo had ik een pc voor een familie gebouwd, die steeds problemen bleef geven en die ik zo niet kon verklaren door er even naar te kijken. Na een aantal weken besloten de pc weer helemaal uit elkaar te halen. Wat bleek, ik had de cpu cooler waarbij de socket een soort van ophoging had (het ging om een AMD Athlon 64 systeem), niet goed geplaatst waardoor deze niet goed contact maakte. Misschien ook wel een topic waard: wat is jouw stomste fout op dit gebied geweest :)

Tijdens mijn studie ook een aantal jaren in een computerwinkel gewerkt, waarover ook een paar anekdotes.

Op een dag stapt er een man de winkel in die een nieuwe pc kocht, met de vraag of zijn oude HD overgezet kon worden gezien zijn hele bedrijfsadministratie er op stond. Dus ik even later op onze technische dienst aan de slag, HD uit de oude pc gehaald en deze alvast apart gelegd toen ik de winkel in werd geroepen. Kom een half uur later de TD weer op, je raad het al, HD weg. Had mijn collega ‘even’ voor iets anders gebruikt, vraag niet waarom. Kort verhaal lang, ik die man gebeld, met de (eerlijke) uitleg dat het nog een dagje langer ging duren. Man komt pc een dag later afhalen, en vraagt mijn 06, of hij mij nog wel eens kon bellen, of 50 euro per uur genoeg was, en dan zou hij mij ook nog van de uni of thuis ophalen als nodig. Nog een jaartje of wat van alles voor hem gedaan, van netwerk aanleggen tot golf-simulator bij hem thuis aanleggen. Moraal van het verhaal, het kan soms ook heel erg meezitten!

De grappigste uit die jaren: in die tijd kwam wifi net op, dus op een zaterdagochtend halen vader en zoon een setje wifi router en pcmcia module. Week later lopen ze woest de winkel weer in, knikkeren alles op de toonbank en eisen hun geld terug omdat het waardeloze rommel was: “thuis werkte het allemaal prima, maar zodra ik in de trein zit werkt het helemaal niet meer!”.
Toen ik begon met lezen over die oude HDD verwachte ik dat het zou eindigen met dat alle bedrijfsadministratie daar op stond en die schijf kapot zou zijn en de beste meneer uiteraard geen andere backup had, maar het viel nog reuze mee zo te lezen :P

Hoe vaak dat voorkwam, mensen waarbij de HDD was overleden en of je niet een 'speciaal programmatje' had om alles terug te halen, ze begrijpen er gewoon helemaal niks van. Alle vakantiefoto's, alle kinderfoto's, alle administratie/boekhouding maar backuppen? Nog nooit van gehoord joh..

Ja dat verantwoordelijk houden, dat is waar alle leken zo hard in de mist gaan. De enige die verantwoordelijk is zijn hunzelf en als er dan iets kapot raakte en dus bepaalde bestanden of foto's verloren ging waren ze altijd superkwaad in de computerwinkel waar ik vroeger werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
vaak genoeg gehad dat partuculieren en bedrijven belangrijke zaken kwijt raakte door een HDD die kapot ging of per ongeluk weg gegooid en toen te lang gewacht en niks meer terug te halen.

had een klant met een bedrijf die had een hele goedkope overjarige pc bij ons gekocht, mocht echt helemaal niks kosten , zeikerige klant ,, ik daar heen ding neer gezet boel van het oude wrak wat de vorige pc was over gezet niks aan de hand, na 2 a 3 maanden later belt ie de helpdesk op,, hdd kapot , ik er weer heen,, natuurlijk geen back up gemaakt, hadden we niet gezegd, had op de aflever bon opgeschreven dat ik een back oplossing aanraden en hij had getekend, daar was ie pissig over, die HDD was echt gaar met de mij bekende software niks terug kunnen halen , hdd mee naar de zaak daar zo'n tool die op bit niveau nog wat kan ,, nauwelijks wat er af gekregen en wat er vanaf kwam corrupt.
die man had garantie dus ik een nieuwe hdd , boel erop nieuw op gezet ,, vraag ie om de oude hdd ,, zeg ik die word terug gestuurd voor garantie die kan niet terug ,, hij eiste het ,, en zette me zowat de zaak uit zonder hdd, ik naar de zaak bellen ,, die bellen met die vent en willen of die hdd terug of hij betaald die nieuwe hdd,, komt die vent na 6 weken met een gepeperde rekening had ie de hdd naar een speciaal bedrijf gestuurd en die kregen er nog wat vanaf , of wij dat maar even wilde betalen plus een dikke schade vergoeding , belt ie allerlei mensen van onze ict zaak , en vloekt ze stijf,, baas boos , ik van de buitendienst en de binnendienst ,, we hadden het allemaal verkloot etc. komt die klant de baas tegen in de sky box en scheld m'n baas uit voor alles wat mooi en lelijk is en de dag er na komt er een aangetekende brief van een dure advocaten toko,, baas tegen het plafon ,, hij zet onze advocaat erop ,, tot hij won glans rijk ,, en moest de klant de kosten en de hdd alnog vergoeden ,, de baas niks meer dat wij wat hadden verkloot en die klant kon het uitzoeken,

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• dj.verhulst
had ooit een vee transporteur als klant , uit het achterland aan de grens.
de eigenaar/directeur had een vreselijke reputatie net als zijn hoofd planning vreselijk lompe asociale lui , grof in de mond en de persoonlijkheid van Archie Bunker ..

de baas was ooit kwaad dat we een antieke pc niet konden repareren, die pc was belangrijk maar mocht niet vervangen worden, ding stond er al jaren, toen ik vast stelde dat het moederbord kapot was , maar dat we er niet aan konden komen, het moederbord was al 5 jaar EOL , hij schold me echt uit de honden lusten er geen brood van, ik trok min gezicht in de plooi en liet hem maar uitrazen.
Toen ie klaar was zei ie om te zorgen dat jij je best gaat doen kom jij niet van het terrein af voor je het gemaakt heb,, toen ik aan hem vroeg hoe moet ik dan aan onderdelen komen die er ook niet zijn,, was dat mijn probleem ze moesten maar van ons ict bedrijf maar wat brengen.

dus ik bel kantoor op leg de situatie uit , zie ik die man een enorme diesel heftruck achter mijn auto zetten ,triomfantelijk deed ie dat ding op slot, en liep naar het woonhuis wat daar ook op het terrein was.
dit alles terwijl ik aan de telefoon was, had zoiets van ik ga nu de politie bellen ,, eerst word ik uitgescholden en voelde ik me bedreigd en dan word me ook belet om te vertrekken, is ook de laatste keer dat ik hier naar toe ga, , word ik heel snel terug gebeld door onze baas dat ik dat niet mocht, hij zou bellen,, dat doet ie, maar krijgt niks geregeld met die klant,, ik moest maar kijken of niet iets kon bedenken of laten ophalen door mijn vrouw of zo...

ik word pissig voelde me er alleen voor staan,, toen zag ik de auto sleutels liggen van die klant een dikke aangeklede Audi A6 ,, heb die gepakt ,, ben rustig naar die auto gelopen , mijn eigen wagen op slot ben naar huis gereden , zit ik thuis te eten belt mijn baas op, wat ik nou weer gedaan had, lachend. leg hem rustig uit dat ik een A6 best een aardig compensatie vind en dat ik een gesprek over wil.
maar ik moet toch de auto terug brengen,, goed maar dan moet de heftruck weg zijn,, staat ie er nog draai ik weer op, wil hem niet spreken ,,, kom ik daar de heftruck was weg,,en zette de A6 er naast , stapte in de Nissan Almera , en gooide de A6 sleutel in de brievenbus, ben naar huis gegaan...

ben toen een aantal maanden niet geweest bij die klant, uiteindelijk moest ik toch weer maar zoiets is ook niet meer voorgevallen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:52
Dat is wel een redelijke wtf... Wel geniaal opgelost overigens...

MIjn MOeder had op een gegeven moment het zover dat ze bij Ziggo met stomme verbazing zaten te kijken naar haar abonnement. Ze had er eigenlijjk nooit behoefte aan om een sneller abbo te hebben en had nog zo'n oud chello abbo van 5MBit ofzo... Geloof dat ze ter compensatie 5 jaar lang gratis film 1 had en het duurste abonnement tegen de prijs van het goedkoopste :')

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Paganstars schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:33:
Dat is wel een redelijke wtf... Wel geniaal opgelost overigens...

MIjn MOeder had op een gegeven moment het zover dat ze bij Ziggo met stomme verbazing zaten te kijken naar haar abonnement. Ze had er eigenlijjk nooit behoefte aan om een sneller abbo te hebben en had nog zo'n oud chello abbo van 5MBit ofzo... Geloof dat ze ter compensatie 5 jaar lang gratis film 1 had en het duurste abonnement tegen de prijs van het goedkoopste :')
ik was woest voelde me echt aan mijn lot over gelaten,, heb ze later ook gevraagd, als mijn vrouw me had komen halen, wat ze dan zouden doen om de auto terug te krijgen ?? en waarom ze die klant aanhielden omdat er vaak medewerkers huilend weg gingen,, later is afgesproken dat die baas geen rechtstreeks contact mocht hebben met het externe personeel ,, op straffe van hoge boetes voor hem.....
maar antwoord kreeg ik niet.

tjonge dat is ook wat ,, 5mb ,, en dat jaren lang ,, toch netjes opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Modbreak:Mensen, wat is er onduidelijk aan de titel en eerdere modbreaks?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

armageddon_2k1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:40:
Mijn familie is ook re-de-lijk zelfredzaam, maar de echte hopeloze gevallen help ik wel, en die zijn er zeer dankbaar voor.

Echter, waar ik laatst wel best pissed om werd was bij een samenzijn waar meerdere mensen waren en gevraagd werd, "Wat doe jij ook alweer?" En dan iemand voor mij antwoord: "Hij is heel slim en kan heel veel met computers"...... "Oh, okee", antwoord de vragende persoon.

Mijn reactie was dan ook iets van:
"Ik heb fucking Aerospace Engineering gedaan, 7 jaar medical device development gedaan bij een grote techreus en de laatste jaren als fucking systeem architect, en werk nu als dev-lead aan een cloud software pakket en stuur een groep programmeurs aan. En wat je onthoudt daarvan is "dat ik veel met computers kan", terwijl ik je al 10 jaar ken?"
Mijn ouders zeggen al 25 jaar tegen mensen dat ik computers verkoop of zoiets.
Ik vind het wel prima. Scheelt een hoop uitleggen. Ik ben niet zo van de titels.
Die titel "junior software ontwikkelaar" had ik ook 10 jaar lang weten te behouden op m'n loonstrookje. Als de cijfers onder de streep maar hoger werden :P

Naja... toch maar een ervaring: ik was op vakantie en werd me door oom daar gevraagd om PC te repareren. Ik zei dat ik niet veel kon doen. Heb hem maar uitgelegd dat hij zonder zijn tools ook niet zomaar een kapot slot kan vervangen. Gebeurt wel vaker als we in dat land op vakantie zijn.

*Hij heeft wel vaker windowsproblemen. Nou heeft ie op een gegeven moment wel mijn advies opgevolgd, namelijk een Mac Mini gekocht. Ik had nog een Parallels en windows licentie over. Dat bij hem geinstalleerd, windows VM gemaakt. 5 jaar lang geen problemen gehad.
Tot vorig jaar. Per ongeluk VM half weggegooid. Ik dus maar de backup van die VM geupload vanuit m'n mac hier. Hopelijk is dat weer goed voor de komend 5 jaar, en hopelijk gaat z'n bank dan eindelijk afstappen van hun proprietary windows software.

*Ik krijg ook regelmatig vragen zoals "als ik een leuk liedje hoor op de radio, wil ik deze downloaden. Hoe doe ik dat?" De nieuwe mobiele apparaten maken het leven toch echt veel makkelijker moet ik zeggen... shazam+apple music.

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 25-09-2019 15:27 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eljerro
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 14:59
Geweldig topic en veel herkenbare situaties. Ook ik heb me in het verleden vaak laten “gebruiken” voor allerlei problemen van kennissen en vrienden. Uiteindelijk heb ik er soms nog best wel wat van geleerd namelijk:
  • Een PS/2 muis kun je prima aansluiten op een ethernet poort, als je maar lang genoeg drukt.
  • Backups maken is niet nodig, want ik heb alles in 2 verschillende mapjes op mij hdd staan.
  • Als er >>Klik hier<< op het scherm staat dan heb je die telefoon toch gewonnen?
  • De wereld echt instort als de computer defect is. Er moet per direct aan gewerkt worden! Wordt de telefoon niet opgenomen… dan laat vooral 6 voicemail berichten achter! Liefst nog binnen het half uur.
Jaren geleden ook wel eens een kennis van mijn (ex)schoonmoeder geholpen met het opschonen van een PC. Was een aardige man en voor een kopje koffie wilde ik dat wel even doen (uurtje werk, woonde om de hoek, wat maakt het ook allemaal uit). Na de opschoon werkzaamheden moest ik ineens een website voor hem gaan bouwen. Aangegeven dat ik dit best wilde doen maar hiervoor graag een kleine vergoeding zou willen rekenen. Ik kan namelijk ik niet zomaar een website op het scherm kan toveren. Voordat we het überhaupt konden hebben over die vergoeding werd ik daar letterlijk voor alles uitgemaakt (je bent een egoïst, geldwolf, hebt niets voor andere over). Heb toen mijn koffie uitgedronken, spullen gepakt en hem het beste gewenst. Bizar hoe mensen ineens kunnen omslaan als het ineens niet in hun straatje past.

Uiteindelijk heeft hij die website laten bouwen door een lokaal bedrijfje. Toen hij dat vertelde op een verjaardag heb ik aangegeven dat ik het voor een kratje bier ook wel had gemaakt. De beste man trok toen wel een beetje wit weg 😊

Maar niet alle mensen zijn vervelend, ik heb zelfs goede kennissen/vrienden overgehouden aan die tijd waarin ik gewoon energie had voor dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [SK] Alchemist
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-04 13:50
eljerro schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:25:

Maar niet alle mensen zijn vervelend, ik heb zelfs goede kennissen/vrienden overgehouden aan die tijd waarin ik gewoon energie had voor dat soort dingen.
Ook wel waard om te zeggen, Ik help ook wel is vrienden van vrienden, en tot nu toe is het altijd wel een handige manier geweest om nieuwe vrienden te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
kmf schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:14:
[...]

Mijn ouders zeggen al 25 jaar tegen mensen dat ik computers verkoop of zoiets.
Ik vind het wel prima. Scheelt een hoop uitleggen. Ik ben niet zo van de titels.
Die titel "junior software ontwikkelaar" had ik ook 10 jaar lang weten te behouden op m'n loonstrookje. Als de cijfers onder de streep maar hoger werden :P

Naja... toch maar een ervaring: ik was op vakantie en werd me door oom daar gevraagd om PC te repareren. Ik zei dat ik niet veel kon doen. Heb hem maar uitgelegd dat hij zonder zijn tools ook niet zomaar een kapot slot kan vervangen. Gebeurt wel vaker als we in dat land op vakantie zijn.

*Hij heeft wel vaker windowsproblemen. Nou heeft ie op een gegeven moment wel mijn advies opgevolgd, namelijk een Mac Mini gekocht. Ik had nog een Parallels en windows licentie over. Dat bij hem geinstalleerd, windows VM gemaakt. 5 jaar lang geen problemen gehad.
Tot vorig jaar. Per ongeluk VM half weggegooid. Ik dus maar de backup van die VM geupload vanuit m'n mac hier. Hopelijk is dat weer goed voor de komend 5 jaar, en hopelijk gaat z'n bank dan eindelijk afstappen van hun proprietary windows software.

*Ik krijg ook regelmatig vragen zoals "als ik een leuk liedje hoor op de radio, wil ik deze downloaden. Hoe doe ik dat?" De nieuwe mobiele apparaten maken het leven toch echt veel makkelijker moet ik zeggen... shazam+apple music.
Dat scheelt denk ik ook wel in het onderhoud tegenwoordig. Vind Win10 tegenwoordig heel stabiel aanvoelen en mensen zijn eigenlijk amper tot helemaal niet meer bezig met met illegaal downloaden, wat jaren geleden nog heel gewoon was. Tegenwoordig heeft iedereen wel een spotify/apple music abbonnementje en Netflix erlangs. Zal toch wel een hoop virussen schelen lijkt mij, maar correct me if I'm wrong want ik doe niks meer qua systeembeheer.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Scrtz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:53:
[...]

Dat scheelt denk ik ook wel in het onderhoud tegenwoordig. Vind Win10 tegenwoordig heel stabiel aanvoelen en mensen zijn eigenlijk amper tot helemaal niet meer bezig met met illegaal downloaden, wat jaren geleden nog heel gewoon was. Tegenwoordig heeft iedereen wel een spotify/apple music abbonnementje en Netflix erlangs. Zal toch wel een hoop virussen schelen lijkt mij, maar correct me if I'm wrong want ik doe niks meer qua systeembeheer.
Dit is ook mijn ervaring. Waar ik vroeger met regelmaat vragen kreeg en PCs moest leegscheppen omdat ze omvielen van de malware en browser toolbars, is dat nu 1x per jaar een setup vraagje (vaak outlook en emailadressen).

En tablets/telefoons helpen ook mee, die weten ze een stuk schoner te houden omdat ik ze heb aangeleerd niet zomaar 42 apps te installeren en dat alles wat ze niet kennen een advertentie is die moet worden genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bundin schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:00:
[...]

Dit is ook mijn ervaring. Waar ik vroeger met regelmaat vragen kreeg en PCs moest leegscheppen omdat ze omvielen van de malware en browser toolbars, is dat nu 1x per jaar een setup vraagje (vaak outlook en emailadressen).

En tablets/telefoons helpen ook mee, die weten ze een stuk schoner te houden omdat ik ze heb aangeleerd niet zomaar 42 apps te installeren en dat alles wat ze niet kennen een advertentie is die moet worden genegeerd.
Ja dat scheelt ook een hoop inderdaad. Het gros van de leken heeft tegenwoordig wel een iPad/tablet waar ze op kunnen surfen en mailen, meer doen ze toch niet. Die huis-tuin-keuken computer is gelukkig verleden tijd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 14:48
Scrtz schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:14:
[...]

Ja dat scheelt ook een hoop inderdaad. Het gros van de leken heeft tegenwoordig wel een iPad/tablet waar ze op kunnen surfen en mailen, meer doen ze toch niet. Die huis-tuin-keuken computer is gelukkig verleden tijd.
Het sneue hoekje waar zo een leenbakker computer bureautje staat met een gare medion vol met stof en virussen. Gelukkig zijn die inderdaad een zeldzaamheid aan het worden. Ik kreeg vaak al last van mijn rug als ik naar de stoel die er achter staat keek. Zo een waar je de halve verjaardag op zit want het handige neefje heeft limewire geïnstalleerd en jij mag het opruimen voor een half bakje chips en alle cola die je op kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dj.verhulst
Scrtz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:53:
[...]

je heb minder te doen met win 10 , maar als je echt shit heb, kan je minder repareren en moet je herinstalleren of zo'n recovery draaien.
wat nog het beste werkt ,, non admin ,, dat scheelt 95 % van de besmettingen en storingen en rotzooi.

had ooit eens bij een buurman een cd brander die dvd's kon afspelen ingebouwd, na dat hij dvd's wilde kunnen afspelen en cd's branden ,, niks aan de hand, komt er een familielid die wilde een dvd branden.
en belt aan waarom dat niet kon,, zegt ie dat ik een sukkel ben en een oplichter want hij had de zelfde LG die wel dvd's kon branden, in zijn werk wist ie wel wat kon en niet kon,, moest dat maar heel snel recht trekken ,, heb hem aangekeken of ie debiel was, en deur dicht,, de volgende dag maar even met die buurman overlegd ,, die schaamde zich voor dat familielid ,, en vond dat ik wel prima werk geleverd had.

kom ik dat familie lid maanden later ergens tegen in een bedrijf waar hij werkte ,, bleek ie maar een lullig baantje te hebben in de logistiek daar en moest ie mij met meneer aanspreken omdat men dat moest met de hogere mensen van kantoor ..... heb hem toen maar wat smalend aangekeken ,, en zag hem zeer ongemakkelijk kijken,,, de baas ziet dat en vraagt of we elkaar kennen , zeg ik gewoon dat ie familie is van een buurman bij ons in de straat en ik hem daar wel eens zag lopen.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Seriph schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:39:
[...]

Het sneue hoekje waar zo een leenbakker computer bureautje staat met een gare medion vol met stof en virussen. Gelukkig zijn die inderdaad een zeldzaamheid aan het worden. Ik kreeg vaak al last van mijn rug als ik naar de stoel die er achter staat keek. Zo een waar je de halve verjaardag op zit want het handige neefje heeft limewire geïnstalleerd en jij mag het opruimen voor een half bakje chips en alle cola die je op kan.
Hahaha, 'Gezellig' op een verjaardag komen en meer dan het computerschermpje zie je niet want elke klik die je maakt betekent 10 min wachten :D Maar niemand die toen zei dat je niet gezellig was, want dit was dan wel weer heel erg belangrijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-07 23:21
Abom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:49:
Ik hou dit ook zoveel mogelijk af. Ik heb één keer meegemaakt dat mijn vader tegen een vriend van hem had gezegd dat ik zijn probleem wel even op zou lossen. Toen heb ik hem toch even duidelijk gemaakt dat zoiets niet de bedoeling is.
Ik help met alle plezier vrienden en familieleden maar daar houdt het toch echt op.

Een neef van mij, met eigen bedrijf, vraagt mij ook af en toe voor hulp. Zonder te vragen krijg ik dan een financiële vergoeding.

Ik moet ook gewoon betalen voor een tuinman, hypotheek adviseur, jurist etc... Ik begrijp niet waarom sommige mensen denken dat hulp met hun computer heel normaal is...
en jij denkt dat je dat met juristerij niet hebt? Deze week nog terwijl ik op een congres in het buitenland zat en moest spreken, dus zondag of maandag -“maar het is echt wel dringend” en gratis natuurlijk.
Computers doe ik alleen nog als ik er toch ben....bleef bezig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 11:22
Ik heb al je verhalen gelezen en moest er echt mijn best voor doen, misschien hier en daar wat leestekens :P

Ze waren wel goed trouwens, vooral met die Audi.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
dj.verhulst schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:48:
ben toen een aantal maanden niet geweest bij die klant, uiteindelijk moest ik toch weer maar zoiets is ook niet meer voorgevallen,
Je hebt gewoon laten zien dat jij niet met je laat sollen. Vuur met vuur bestreden, werkt normaliter prima met dit soort lui. Doet mij denken aan mijn stagetijd, werkte ik bij een leiding en pompenbedrijf. Eerste stage moesten wij meewerken op de vloer. Die jongens hadden de gewoonte rotgeintjes uit te halen. Mijn fiets was al een paar keer de sjaak geweest. Eerst met een ketting en een harp vastgezet aan een paal, dat was zo los. Daarna met een slot. Lompe zak als ik ben heb ik het slot doorgeknipt met de betonschaar. Waarom? Kunnen jullie hem niet nogmaals vastzetten. Week later hing mijn fiets in de nok van het gebouw. Ik had de sleutels van de storingsbus nog in mijn broekzak, dus die gepakt, aanhanger eraf gegooid en zo weggereden. Aan het einde van de straat telefoon: Waar ik met de bus naartoe ging. "Naar huis". Kon omdraaien, mijn fiets zou beneden zijn als ik terug kwam. Inderdaad, toen ik hem weer binnen zette werd mijn fiets net weer op de grond gezet. Men vond het wel bizar dat ik, net als jij, niet boos reageerde, maar heel koeltjes een voertuig gepakt had en daarmee weggegaan was. >:) Dat hadden ze niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
dj.verhulst schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:25:
... belt ie allerlei mensen van onze ict zaak , en vloekt ze stijf,, baas boos , ik van de buitendienst en de binnendienst ,, we hadden het allemaal verkloot etc. komt die klant de baas tegen in de sky box en scheld m'n baas uit voor alles wat mooi en lelijk ...
eljerro schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:25:
... werd ik daar letterlijk voor alles uitgemaakt (je bent een egoïst, geldwolf, hebt niets voor andere over). Heb toen mijn koffie uitgedronken, spullen gepakt en hem het beste gewenst. Bizar hoe mensen ineens kunnen omslaan als het ineens niet in hun straatje past. ...
,, eerst word ik uitgescholden en voelde ik me bedreigd en dan word me ook belet om te vertrekken, is ook de laatste keer dat ik hier naar toe ga, , word ik heel snel terug gebeld door onze baas dat ik dat niet mocht, hij zou bellen,, dat doet ie, maar krijgt niks geregeld met die klant,, ik moest maar kijken of niet iets kon bedenken of laten ophalen door mijn vrouw of zo...
...
Ik heb ze ook meegemaakt. Achterom kijkend zijn dit regelrechte indicaties voor een persoonlijkheidsstoornis. Dergelijk gedrag brengt je niet ver in het hoger onderwijs of bedrijfsleven, bijna automatisch worden deze mensen dus baasje en blijven mensen die het kunnen verdragen bij hen werken. Iedereen die iets terugzegt zal vroeger of later weggestuurd worden of zelf weggaan dus hun 'wereldje' blijft intact. Het zijn ook niet altijd de minste hoor. Met een zetje in de rug door geld van ouders, een talentvolle compagnon of gewoon 'op de juiste tijd op de juiste plaats' kunnen ze het vaak ver schoppen, zodra ze namelijk een salaris kunnen gaan betalen wordt de ontvanger meteen al behoorlijk afhankelijk van zo'n figuur.

@dj.verhulst Mooi opgelost! Dit soort vrijheidsberoving is natuurlijk een kwalijke zaak en gewoon strafbaar. Heel bijzonder dat je werkgever het zo oploste, kruipen voor de klant en je eigen mensen in de kou laten staan.

Ook hier zie je weer, de vent komt er gewoon mee weg totdat hij z'n auto pakt. "Beetje brullen en stoer doen en ze doen wat ik zeg".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dj.verhulst
Viper_4111 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:35:
[...]

Ik heb al je verhalen gelezen en moest er echt mijn best voor doen, misschien hier en daar wat leestekens :P

Ze waren wel goed trouwens, vooral met die Audi.
hum , ja,, heb wat last van dyslexie i , dus ik zie mijn eigen taalfouten niet zo snel
Pizza_Boom schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:02:
[...]
Je hebt gewoon laten zien dat jij niet met je laat sollen. Vuur met vuur bestreden, werkt normaliter prima met dit soort lui. Doet mij denken aan mijn stagetijd, werkte ik bij een leiding en pompenbedrijf. Eerste stage moesten wij meewerken op de vloer. Die jongens hadden de gewoonte rotgeintjes uit te halen. Mijn fiets was al een paar keer de sjaak geweest. Eerst met een ketting en een harp vastgezet aan een paal, dat was zo los. Daarna met een slot. Lompe zak als ik ben heb ik het slot doorgeknipt met de betonschaar. Waarom? Kunnen jullie hem niet nogmaals vastzetten. Week later hing mijn fiets in de nok van het gebouw. Ik had de sleutels van de storingsbus nog in mijn broekzak, dus die gepakt, aanhanger eraf gegooid en zo weggereden. Aan het einde van de straat telefoon: Waar ik met de bus naartoe ging. "Naar huis". Kon omdraaien, mijn fiets zou beneden zijn als ik terug kwam. Inderdaad, toen ik hem weer binnen zette werd mijn fiets net weer op de grond gezet. Men vond het wel bizar dat ik, net als jij, niet boos reageerde, maar heel koeltjes een voertuig gepakt had en daarmee weggegaan was. >:) Dat hadden ze niet verwacht.
een watje ben ik niet, die rot geintjes kunnen heel vervelend zijn, heb een goede leerschool gehad bij het kerkgenootschap waar ik opgegroeid ben, veel voordeel van gehad toen ik later bij defensie zat,,
kende ik alle trucjes wel en ook hoe je het beste ermee kan omgaan,, en iemand moet terug pakken.
jnr24 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:43:
[...]

[...]

[...]

Ik heb ze ook meegemaakt. Achterom kijkend zijn dit regelrechte indicaties voor een persoonlijkheidsstoornis. Dergelijk gedrag brengt je niet ver in het hoger onderwijs of bedrijfsleven, bijna automatisch worden deze mensen dus baasje en blijven mensen die het kunnen verdragen bij hen werken. Iedereen die iets terugzegt zal vroeger of later weggestuurd worden of zelf weggaan dus hun 'wereldje' blijft intact. Het zijn ook niet altijd de minste hoor. Met een zetje in de rug door geld van ouders, een talentvolle compagnon of gewoon 'op de juiste tijd op de juiste plaats' kunnen ze het vaak ver schoppen, zodra ze namelijk een salaris kunnen gaan betalen wordt de ontvanger meteen al behoorlijk afhankelijk van zo'n figuur.

@dj.verhulst Mooi opgelost! Dit soort vrijheidsberoving is natuurlijk een kwalijke zaak en gewoon strafbaar. Heel bijzonder dat je werkgever het zo oploste, kruipen voor de klant en je eigen mensen in de kou laten staan.

Ook hier zie je weer, de vent komt er gewoon mee weg totdat hij z'n auto pakt. "Beetje brullen en stoer doen en ze doen wat ik zeg".
het valt me op dat veel van die baasjes van die mensen zijn die idd in het kielzog van hun familie bedrijf een jump start konden maken , op eigen kracht niet zo ver waren gekomen, en idd andere betalen de rekening steeds, al heb ik zulke bedrijven ook zien omvallen en dat ze echt niet snappen hoe het kon, een goed product hebben en een goede naam en goede mensen en toch alles kwijt raken.

ja er zitten mensen tussen waar de dames en heren psygologen op los kunnen gaan .

die zaak waar ik werkte was niet de beste werkgever die ik heb gehad.
ik werd later op een rot manier eruit gezet, toch een dikke schikking eruit gesleept, maar mijn volgende baan ging ik zoveel meer verdienen dat ik de loonstrook inscande en die naar een distributie e-mail van de buitendienst gemaild, en toen liep in een jaar tijd 3/4 van de medewerkers weg, en dat hebben ze wel gevoeld want een aantal grote klanten verdween ook ...

mensen kunnen vreselijk zijn, maar uiteindelijk oogst je wat je zelf gezaaid heb.
ik heb helemaal niks cadeau gekregen in het leven, keihard zelf gewerkt en geïnvesteerd.
maar in kan wel iedereen recht in de ogen kijken, en vind het wel goed zo.
dan maar een kleiner huis, en bescheidener auto, en minder luxe vakantie, het leven is toch veel meer dan dat soort ding,, ik heb vrede met me zelf en een ander,

[ Voor 3% gewijzigd door dj.verhulst op 27-09-2019 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
had ooit een vee transporteur als klant , uit het achterland aan de grens.
de eigenaar/directeur had een vreselijke reputatie net als zijn hoofd planning vreselijk lompe asociale lui , grof in de mond en de persoonlijkheid van Archie Bunker ..

de baas was ooit kwaad dat we een antieke pc niet konden repareren, die pc was belangrijk maar mocht niet vervangen worden, ding stond er al jaren, toen ik vast stelde dat het moederbord kapot was , maar dat we er niet aan konden komen, het moederbord was al 5 jaar EOL , hij schold me echt uit de honden lusten er geen brood van, ik trok min gezicht in de plooi en liet hem maar uitrazen.
Toen ie klaar was zei ie om te zorgen dat jij je best gaat doen kom jij niet van het terrein af voor je het gemaakt heb,, toen ik aan hem vroeg hoe moet ik dan aan onderdelen komen die er ook niet zijn,, was dat mijn probleem ze moesten maar van ons ict bedrijf maar wat brengen.

dus ik bel kantoor op leg de situatie uit , zie ik die man een enorme diesel heftruck achter mijn auto zetten ,triomfantelijk deed ie dat ding op slot, en liep naar het woonhuis wat daar ook op het terrein was.
dit alles terwijl ik aan de telefoon was, had zoiets van ik ga nu de politie bellen ,, eerst word ik uitgescholden en voelde ik me bedreigd en dan word me ook belet om te vertrekken, is ook de laatste keer dat ik hier naar toe ga, , word ik heel snel terug gebeld door onze baas dat ik dat niet mocht, hij zou bellen,, dat doet ie, maar krijgt niks geregeld met die klant,, ik moest maar kijken of niet iets kon bedenken of laten ophalen door mijn vrouw of zo...

ik word pissig voelde me er alleen voor staan,, toen zag ik de auto sleutels liggen van die klant een dikke aangeklede Audi A6 ,, heb die gepakt ,, ben rustig naar die auto gelopen , mijn eigen wagen op slot ben naar huis gereden , zit ik thuis te eten belt mijn baas op, wat ik nou weer gedaan had, lachend. leg hem rustig uit dat ik een A6 best een aardig compensatie vind en dat ik een gesprek over wil.
maar ik moet toch de auto terug brengen,, goed maar dan moet de heftruck weg zijn,, staat ie er nog draai ik weer op, wil hem niet spreken ,,, kom ik daar de heftruck was weg,,en zette de A6 er naast , stapte in de Nissan Almera , en gooide de A6 sleutel in de brievenbus, ben naar huis gegaan...

Zelf ook zoiets gehad. Toen diegene begon met schelden en dreigen met blauwe ogen. heb ik mijn laptop gepakt en ben weggereden. Die klant kreeg 2 dagen later van hogerehand te horen dat hij een per direct een andere icter kon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Jan-man schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:37:
[...]

Zelf ook zoiets gehad. Toen diegene begon met schelden en dreigen met blauwe ogen. heb ik mijn laptop gepakt en ben weggereden. Die klant kreeg 2 dagen later van hogerehand te horen dat hij een per direct een andere icter kon zoeken.
dat is de manier, en zeker niet acceptabel ,, zoveel rugdekking kreeg ik niet, als er wat was, moest ik altijd bewijzen dat ik geen fouten had gemaakt, dus secuur opschrijven wat ik gedaan en afgesproken had.
wat ik wel wist als zo'n klant de baas uitschold, dan maakte het niet meer uit wat ik eventueel verkloot had.
en hebben we op die manier afscheid genomen van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:30
Jan-man schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:37:
[...]

Ontzettend naar joh, professionele contacten zo behandelen? Gelukkig nog nooit meegemaakt maar kan me voorstellen dat je baas er ook niet blij mee is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nog een leuk verhaal...

Een collega van m'n vader moet door tijdelijke arbeidsongeschiktheid thuis werken. Ze kan nauwelijks meer lopen en als ze al loopt, doet het veel pijn.

Er was alleen één probleem... Een laptop of computer om op te werken is niet in het bezit van die collega. Een computer aanvragen via de werkgever zou absoluut geen optie zijn, want dat is alleen maar gedoe en z'n PC zit vol met policies. In ieder geval moest ik dus een nieuwe PC uitzoeken.

Dit is het moment van probleem 2. Mij is niet verteld dat ze thuis moest werken, omdat ze nauwelijks meer kan lopen. Dus ik stel wat aanvullende vragen via whatsapp waar ik geen antwoord op krijg. Vervolgens zoek ik dan maar een aantal laptops op V&A. Vervolgens verneem ik van m'n vader dat het een goed idee zal zijn als ik een keer langs ga, want ze weet eigenlijk nog steeds niet welke PC ze moet hebben. Ik spreek dus een datum af om even langs te komen om alles door te spreken. Ik neem 5 laptops mee (ik heb een tijdlang laptops gerepareerd) en ze kiest direct de eerste die ik uit m'n tas pak. Dat het een dikke Precision M4700 is, maakt niks uit (deze is letterlijk en figuurlijk dik). Ik noem een prijs die blijkbaar nog meevalt voor deze collega van m'n vader. Ik bied aan om de laptop met mindere specificaties aan deze collega te verkopen, want dat is goedkoper en er wordt nu betaald voor specificaties die niet nodig zijn. Ze geeft aan dat dat niet nodig is, omdat de prijs al prima is. Ik waarschuw haar nog een keer dat het echt een hele zware laptop is en bied haar alternatieven aan die goedkoper zijn, maar ook voldoen. Maar de genomen beslissing werd niet heroverwogen.

Vervolgens krijg ik afgelopen dinsdag een appje of ik langs kan komen om de laptop nu ook echt aan te sluiten. Ik heb ondertussen ook een muis gekocht van de Action.(er is mij 100.000 keer gezegd, dat dingen functioneel moeten zijn. Een muis van de Action is in mijn ogen functioneel, want je kunt er mee muizen) Bij het uitpakken wordt er hartstikke hard gelachen, want dat ding is zeker niet geschikt. Ik krijg het geld terug, en er wordt snel een nieuwe muis gehaald. Vervolgens bespreek ik wat er allemaal moet gebeuren. Pas op dat moment kom ik er achter dat het echt een computer is om thuis te werken, want lopen gaat nauwelijks, dus werken moet thuis gebeuren. Ik geef aan dat het mij nu pas duidelijk is waarom er z'n zware laptop gekozen is en wederom wordt er hard gelachen.

Het ging allemaal een beetje stroef, maar uiteindelijk konden we er beiden om lachen. Overigens kan die collega de laptop nog niet gebruiken, omdat er een 2FA code nodig is, om in te loggen op het systeem van haar werkgever. De app die deze codes genereert moet in samenwerking van de servicedesk geïnstalleerd worden op de smartphone. Het enige probleem: dit is geen mogelijkheid, want het is haast onmogelijk om naar het werk te gaan. Wel fijn hoe die collega dit oppakt. Ze was er niet blij mee, maar heeft aangegeven dat ze dit oppakt met haar werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit moet in het feedback-topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 30-09-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
niemand meer een verhaal hoe ie is afgeblaft door een kennis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dj.verhulst schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:45:
niemand meer een verhaal hoe ie is afgeblaft door een kennis ?
Voorlopig heeft iedereen wel door dat ze ons niet meer hoeven te bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ome Ernst schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:10:
[...]

Voorlopig heeft iedereen wel door dat ze ons niet meer hoeven te bellen. :P
zou dat het zijn ???

had wel eens iemand die had me ooit geholpen met verhuizen , ( aantal uur ) die vond/vind dat ik tot eeuwigheid hem gratis moet blijven helpen met zijn pc,, hij had een pc gekocht bij me, en is nu 2 pc's verder elders gekocht en snapt niet dat ik niet zo hard loop ... maar wel tegen iedereen in mijn vrienden / familie kring klagen ,, nu kennen de insiders wel hoe het echt zit, ,maar normaal en leuk vind ik het niet...

ben wel een beetje klaar met die gast...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• eljerro
Nog eentje dan :) . Deze komt uit de Windows XP tijd waarin iedereen Kazaa gebruikte om “katten filmpjes” te downloaden en iedereen met MSN Messenger nicknames had welke gemiddeld 12 tulpen en 3 zonnetjes bevatten.

Een kennis belde een keertje op met de vraag of ik zijn computer opnieuw wilde installeren omdat deze erg traag was geworden. Uiteraard wilde ik dat doen en een afspraak was snel gemaakt. Ik had van tevoren had ik aangegeven dat er een extra storage nodig was voor een backup van belangrijke files en warempel, deze beste man had keurig voor een externe disk gezorgd. Ook lagen alle cd-roms met drivers klaar. Voor de installatie samen alle belangrijke files op die externe disk gezet en vervolgens de installatie gestart. Deze liep vlot door en na 1,5 uur waren we alweer bezig met het terugzetten van zijn bestanden. 2,5 uur later liep ik dan ook weer tevreden naar buiten met 40 euro in zijn zak.

Diezelfde avond zat ik in het café een biertje te drinken en werd rond middernacht door deze persoon gebeld (waarbij ik de eerste 2x niet opnam... Uiteindelijk met een diepe zucht maar even naar buiten lopen). Deze was helemaal in paniek want al zijn MSN emoticons waren verdwenen. Klaarblijkelijk gebruikte deze beste man van die add-on packs en had hij er een jaar over gedaan om deze collectie op te bouwen... Of ik deze nog terug kon halen, en dan met name de toet-toet taxi en het likkende tijgertje…

Het bier werd snel vervangen voor een glas goede whiskey 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
eljerro schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
Nog eentje dan :) . Deze komt uit de Windows XP tijd waarin iedereen Kazaa gebruikte om “katten filmpjes” te downloaden en iedereen met MSN Messenger nicknames had welke gemiddeld 12 tulpen en 3 zonnetjes bevatten.

Een kennis belde een keertje op met de vraag of ik zijn computer opnieuw wilde installeren omdat deze erg traag was geworden. Uiteraard wilde ik dat doen en een afspraak was snel gemaakt. Ik had van tevoren had ik aangegeven dat er een extra storage nodig was voor een backup van belangrijke files en warempel, deze beste man had keurig voor een externe disk gezorgd. Ook lagen alle cd-roms met drivers klaar. Voor de installatie samen alle belangrijke files op die externe disk gezet en vervolgens de installatie gestart. Deze liep vlot door en na 1,5 uur waren we alweer bezig met het terugzetten van zijn bestanden. 2,5 uur later liep ik dan ook weer tevreden naar buiten met 40 euro in zijn zak.

Diezelfde avond zat ik in het café een biertje te drinken en werd rond middernacht door deze persoon gebeld (waarbij ik de eerste 2x niet opnam... Uiteindelijk met een diepe zucht maar even naar buiten lopen). Deze was helemaal in paniek want al zijn MSN emoticons waren verdwenen. Klaarblijkelijk gebruikte deze beste man van die add-on packs en had hij er een jaar over gedaan om deze collectie op te bouwen... Of ik deze nog terug kon halen, en dan met name de toet-toet taxi en het likkende tijgertje…

Het bier werd snel vervangen voor een glas goede whiskey 8)7
Haha, ik dacht even dat het verhaal een andere kant op zou gaan, waarbij je (met de beste man naast je) per ongeluk zijn porno collectie tegen kwam op zijn externe schijf. Moet zeggen dat ik wel een aantal keren in dergelijke situaties terecht ben gekomen, dat zijn beelden die helaas niet meer van je netvlies gaan :-( :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Majesty schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Haha, ik dacht even dat het verhaal een andere kant op zou gaan, waarbij je (met de beste man naast je) per ongeluk zijn porno collectie tegen kwam op zijn externe schijf. Moet zeggen dat ik wel een aantal keren in dergelijke situaties terecht ben gekomen, dat zijn beelden die helaas niet meer van je netvlies gaan :-( :P .
Nooit meegemaakt, alleen PC's opgezet bij tantes van 70+.
Maar ik vraag me af of er nu echt nog zo veel mensen zijn die de porno echt op hun schijf bewaren....
Met 3 kliks vind een noob al 1mio filmpjes online...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 22:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Tommie12 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Nooit meegemaakt, alleen PC's opgezet bij tantes van 70+.
Maar ik vraag me af of er nu echt nog zo veel mensen zijn die de porno echt op hun schijf bewaren....
Met 3 kliks vind een noob al 1mio filmpjes online...
"Vroeger" was je niet constant online en betaalde je per tijdseenheid voor je internetconnectie.....
Dan ga je niet elke keer dat je een filmpje wilt bekijken 'm opnieuw streamen/downloaden...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj.verhulst
gewone porno word niet meer zo vaak bewaard of men zet het op een usb stick en die word strategisch bewaard ,, wat mensen wel doen ,, zelf porno maken ,, toen ze jonger waren of met de vorige partner(s)

ooit een motor maatje die met zijn toenmalig vriendin en een vriendin dingen deden,, wist niet dat hij zo sportief was toen,, en die vriendin echt veel zin had .....

of een iemands vriendin die bleek wel een hele grote mond te hebben .....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 05-07 09:47
Nog eentje die ik eerder had gepost in een ander topic, welke nu op slot zit.

Helaas ook vaak genoeg bij mensen thuis gezeten op mijn vrije dagen om een of andere gare w2k / wxp installatie te fixen. Maar toch nooit nee durven zeggen, dus vaak genoeg langsgekomen in ruil voor mee-eten, of dat soort zaken.
Hoogtepunt (beter gezegd dieptepunt) was toen een vader van een goede vriend weer eens problemen had met z'n pc en of ik er niet naar kon kijken. Dus ik zo gek om toe te stemmen (zonder prijs af te spreken, ouch!!) en de desktop mee naar huis genomen. Was er een hele zondag aan kwijt om wxp opnieuw te installeren, drivers, software terug zetten, bestanden terug, je kent het wel.
Dus die vader komt einde van de dag bij mij langs en is, uiteraard, blij. Ik vertel wat ik allemaal gedaan had en hoe lang het totaal duurde.
Hij: "bedankt man!...." en tegelijk geeft 'ie mij een opzichtige handdruk en wanneer hij z'n hand weg haalt, zie ik 10 euro in mijn handpalm, terwijl hij met een grijns vervolgt ".... alsjeblieft, voor alle moeite!"
Ik was zo flabbergasted dat ik niet wist wat ik moest zeggen. 10 euro voor 6 uur werk.

Sindsdien heb ik alle externe verzoeken geweigerd.. alleen nog voor directe familie. Freck it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
segil schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:15:
Nog eentje die ik eerder had gepost in een ander topic, welke nu op slot zit.

Helaas ook vaak genoeg bij mensen thuis gezeten op mijn vrije dagen om een of andere gare w2k / wxp installatie te fixen. Maar toch nooit nee durven zeggen, dus vaak genoeg langsgekomen in ruil voor mee-eten, of dat soort zaken.
Hoogtepunt (beter gezegd dieptepunt) was toen een vader van een goede vriend weer eens problemen had met z'n pc en of ik er niet naar kon kijken. Dus ik zo gek om toe te stemmen (zonder prijs af te spreken, ouch!!) en de desktop mee naar huis genomen. Was er een hele zondag aan kwijt om wxp opnieuw te installeren, drivers, software terug zetten, bestanden terug, je kent het wel.
Dus die vader komt einde van de dag bij mij langs en is, uiteraard, blij. Ik vertel wat ik allemaal gedaan had en hoe lang het totaal duurde.
Hij: "bedankt man!...." en tegelijk geeft 'ie mij een opzichtige handdruk en wanneer hij z'n hand weg haalt, zie ik 10 euro in mijn handpalm, terwijl hij met een grijns vervolgt ".... alsjeblieft, voor alle moeite!"
Ik was zo flabbergasted dat ik niet wist wat ik moest zeggen. 10 euro voor 6 uur werk.

Sindsdien heb ik alle externe verzoeken geweigerd.. alleen nog voor directe familie. Freck it.
Klopt, sommige mensen hebben geen idee.
Mijn tante heb ik doorverwezen naar zo'n studentenclub die voor 10€ per uur je spullen komt fixen aan huis.
Was geboekt voor 2 uur, studentje had 4 uur nodig, en ze vertelde me heel fier dat ze dan toch maar 25€ had gegeven omdat het wat langer geduurd had....
Ik heb haar dan eens gezegd dat iemand die hamburgers bakt bij McDo nu al 12€ per uur krijgt.

Nu ja, klein pensioentje, en dan denken ze dat 10€ per uur een vorstelijk loon is....
Een loodgieter die 40€ vraagt vindt ze dan weer pure diefstal, gewoon omdat ze denkt dat die man met 2 dagen werken evenveel heeft als haar pensioen. Dat die nog belastingen, bijdragen een camionette, brandstof, boekhouder etc te betalen heeft, dat realiseren ze zich niet.

Ik ben ooit 100km tot bij haar gereden om een PC in orde te zetten na mijn werk. Heb daar van 18h tot 22h gezeten met een droge boterham met ham van de Lidl en een glas water....

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 17-10-2019 10:05 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dj.verhulst schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:42:
gewone porno word niet meer zo vaak bewaard of men zet het op een usb stick en die word strategisch bewaard ,, wat mensen wel doen ,, zelf porno maken ,, toen ze jonger waren of met de vorige partner(s)

ooit een motor maatje die met zijn toenmalig vriendin en een vriendin dingen deden,, wist niet dat hij zo sportief was toen,, en die vriendin echt veel zin had .....

Jij maakt evengoed wat mee hae ? :P

Ik moet toch eens van die zolderkamer hier afkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 05-07 09:47
Tommie12 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:04:
[...]
Ik ben ooit 100km tot bij haar gereden om een PC in orde te zetten na mijn werk. Heb daar van 18h tot 22h gezeten met een droge boterham met ham van de Lidl en een glas water....
Liefde heet dat, veel liefde voor je naasten :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 08:32
Ik was vroeger ook een PC-fix-scholier, maar leerde al erg snel hoe vervelend het is als mensen telkens weer terug blijven komen en de indruk wekken dat ze een soort oneindige garantierecht hebben op die ene keer dat je hun printerdriver hebt gefixt.

Toen ik na mijn studie aan het werk ging ben ik ook structureel support gaan weigeren, nu lever ik zelfs geen support meer aan mijn zus, ouders en schoonfamilie. Die hebben daar inmiddels anderen voor gevonden.

Maar vorig jaar op een feestje nog wel ff stampij met mijn moeder gehad, die had een oom van mij al toegezegd dat ik het wel even ging oplossen. Ik snap dat het lullig is mams, maar ik ga er niet in mee.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

segil schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Liefde heet dat, veel liefde voor je naasten :p
De moeder van mijn vroegere overbuurman had ook ooit een computerproblemen, en uiteindelijk had hij haar getipt dat ik wel de problemen mocht oplossen.

Niet slecht als je op je 17e jaar wordt opgehaald door een dikke BMW Z3 waarvan ik de sleutels kreeg overhandigd :D. Ik heb die sleutels teruggegeven omdat ik nog geen rijbewijs had ;). Opsich was het een kwestie van de computer veilig maken tegen digitaal gespuis, en wou ze me na 3 uur weer wegbrengen :).
Wel een mooi huis trouwens... Lekker groot _O_
Dat was overigens wel een van mijn mooiere ervaringen in mijn computer fix-tijd.

De laatste was een jaar of zes geleden. Toen wou iemand uit het dorp (ja, opeens kennen ze je allemaal) zijn PC door mij laten updaten en cleanen, en hij sprak zelfs over meerdere opdrachten omdat hij een bedrijf had. Ik heb die afgeslagen omdat ik toen al een beetje klaar was met continu bij iedereen op bezoek komen, en heb gezegd dat ik het best druk heb en dit er niet in kan passen.
"Geen probleem!"

Daarna niks meer van gehoord.

Enige die ik tegenwoordig nog (op afstand) help is mijn moeder, of een paar buren die ik goed ken. Maar dat zijn ook de mensen die graag op de koffie komen als je jarig bent. :)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 17-10-2019 22:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Mijn moeder belde me laatst op dat Dropbox haar foto's niet meer synchroniseerde, want die gaf een foutmelding.

Ik: "Wat voor foutmelding krijg je dan?"
Moeder: "Dat ik niet ingelogd ben."
Ik: "Wat denk je dan dat je het beste kan doen?"

2 seconde later was ze ingelogd en werkte alles weer. Als ze nu gewoon gelezen had ipv in panic mode te schieten en mij te bellen, scheelde ons allebei tijd. :+

Recentelijk een stucadoor bij ons over de vloer gehad. Tijdens z'n pauze ff met 'm zitten praten en toen vroeg ie wat ik deed. Ik ben Front-end webdeveloper, maar ik vertel meestal gewoon dat ik simpelweg websites bouw. "Oh dus je hebt ook verstand van printers" vroeg ie hoopvol. Toen ik zei dat dat hetzelfde was als dat ik hem zou vragen of ie ook ff wat leidingwerk wou nakijken snapte hij het gelukkig meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:46

NoTimeRemains

I know

dj.verhulst schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:42:

zo had ik er een die gewoon open en bloot alle porno downloadde... of ik even de virusscanner kon draaien. Die gast had een archief dat wil je niet weten en alles gecategoriseerd... :X ranzige shit op zn desktop. Dat was eens maar nooit weer

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eljerro
[...]

Ik ben genoeg van die onzin tegen gekomen, 1x zelfs de vraag gekregen of ik een kopie wilde hebben... sommige mensen schamen zich nergens voor..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 19:33

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik zou me eerder zorgen maken over shit op het toetsenbord...

Offtopic: ik kan deze discussie niet meer openen op m'n werk omdat de besproken content wat "adult" blokkades triggert :)

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
Tommie12 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Nu ja, klein pensioentje, en dan denken ze dat 10€ per uur een vorstelijk loon is....
Plus reguliere AOW hè, en waarschijnlijk een hypotheek of huur uit 1988, netto vaak heel wat meer dan menigeen te besteden die kleine pensioentjes.

En ja, ik heb ook hele weekenddagen voor een paar tientjes gare XP bakken herinstalleert, alle docs, drivers weet ik het terugzetten. Gekkenwerk. Nee je moet NU komen want de pc wordt gebruikt door de kinderen voor (basis)school, in 2003 :+ ... Tuurlijk, alles laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

Google home speaker en wat lampen buiten en binnen,en automatische gordijnen voor mijn ouders gefixt.
Niet ingewikkeld wel wat uurtjes bezig geweest,vader vroeg me: zijn buren wilden dat ook wel en of ik dat wilde doen hahaha ,nee antwoordde ik .
Later buurman tegen gekomen was pissig dat ik hem niet wilde helpen we waren toch buren geweest voor 20 jaar, kreeg een tirade dat ik lui ben en dat vroeger ook al was 8)7
Toen had ik een thermische printer op zijn pc geïnstalleerd die na 4 jaar al stuk ging en dat het wel een week duurde voordat ik kwam helpen hahahaha was dit helemaal vergeten.
wel een afspraak gemaakt met hem voor 2025 >:) goed zij die tot dan.Toch weer gelachen die dag.
Ouders ook gevraagd om niet meer te vertellen als ik iets elektronisch doe in huis .

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
leon0013 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken over shit op het toetsenbord... de muis

Offtopic: ik kan deze discussie niet meer openen op m'n werk omdat de besproken content wat "adult" blokkades triggert :)
FTFY. Een muis moet je helaas altijd aanraken. Een toetsenbord kun je nog vervangen door het scherm toetsenbord. In mijn SAH-tijd had ik een collega en die trof bij een klant een muis aan die gewoon grijs was. Zoveel vet en shit zat er op.

Echt te smerig voor woorden. Haal er op z'n minst even een doekje overheen, voordat de student je komt helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door hoi1234 op 31-10-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:28
hyptonize schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:27:
Mijn moeder belde me laatst op dat Dropbox haar foto's niet meer synchroniseerde, want die gaf een foutmelding.

Ik: "Wat voor foutmelding krijg je dan?"
Moeder: "Dat ik niet ingelogd ben."
Ik: "Wat denk je dan dat je het beste kan doen?"

2 seconde later was ze ingelogd en werkte alles weer. Als ze nu gewoon gelezen had ipv in panic mode te schieten en mij te bellen, scheelde ons allebei tijd. :+

Recentelijk een stucadoor bij ons over de vloer gehad. Tijdens z'n pauze ff met 'm zitten praten en toen vroeg ie wat ik deed. Ik ben Front-end webdeveloper, maar ik vertel meestal gewoon dat ik simpelweg websites bouw. "Oh dus je hebt ook verstand van printers" vroeg ie hoopvol. Toen ik zei dat dat hetzelfde was als dat ik hem zou vragen of ie ook ff wat leidingwerk wou nakijken snapte hij het gelukkig meteen.
wat is dat toch met ouders die kinderen in de IT hebben ontslaat ze dat van de plicht om iets te lezen of zo....
maar bij mijn moeder heb ik het wel mooi geregeld als ik in het verleden een "complex" probleem met Excel (weet niet heel veel van excel en dat hou ik ook graag zo :P ) dan belde ik haar op in de trant van normaal gesproken val je mij lastig, nu ben jij eens aan de beurt hoe los ik.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
ica1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

wat is dat toch met ouders die kinderen in de IT hebben ontslaat ze dat van de plicht om iets te lezen of zo....
maar bij mijn moeder heb ik het wel mooi geregeld als ik in het verleden een "complex" probleem met Excel (weet niet heel veel van excel en dat hou ik ook graag zo :P ) dan belde ik haar op in de trant van normaal gesproken val je mij lastig, nu ben jij eens aan de beurt hoe los ik.... :+
dat slecht lezen is niet uniek voor ouders wiens kinderen in de IT werken, de doorsnee eindgebruiker heeft best wel wat begrijpend lezen problemen.....

ga ik bij iemand helpen om een betaalde virusscanner te installeren en activeren , alles werkt naar behoren,, belt die persoon op dat het helemaal mis is , bleek nou had die persoon zo'n gratis internet security wat op een site aangeboden, en die zorgde er voor dat de pc stront traag werd en van allerlei gegeven verzamelde, en dat dit gewoon spy en addware was ,, word die persoon boos dat de virusscanner z'n werk niet heeft gedaan of ik maar even dat wil terug betalen en dan moest ik maar daar bij hun aankloppen,,, en had het moeten zeggen dat dit pakket zo slecht was,, terwijl ik juist die betaalde virusscanner kwam installeren omdat die persoon het gekloot met "gratis" virusscanner zat was ........

had zoiets van zoek het maar lekker uit je hoeft mij niet meer te bellen,
gaat die persoon rond vertellen wat voor een prutser ik ben en een onbetrouwbare klootzak .......

dan is het helemaal einde verhaal :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
[...]

Ben ooit bij iemand geweest die in de porno (webcam) industrie zat :9~ op de achtergrond stond al een foto van haar in een niet zo heelveel bedekend politie pakje. Toen we op de slaapkamer kwamen voor een probleem met de tv hing het vol met poster formaat naakt foto's van haar en ik denk haar man :Y.

*en voor degene die het wil weten nee er is niks spannends gebeurd daar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
eljerro schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Ik ben genoeg van die onzin tegen gekomen, 1x zelfs de vraag gekregen of ik een kopie wilde hebben... sommige mensen schamen zich nergens voor..
of ik een copy wilde hebben niet, maar wel dat mensen met de nodige trots amateur porno maakten, dat er in de slaap kamer grote foto's dat ze in actie waren ... en zelfs dat een vrouw haar rok omhoog trok en trots d'r kousen liet zien dat ze die avond weer ff bezig gingen ....

heb ze een fijne avond gewenst,, maar ik wil dat helemaal niet weten ,,, hou zulke dingen voor je zelf.

of ik was ergens een thuis werkplek aan het fixen zit de vrouw des huizes met wat vriendinnen te bespreken hoe je bepaalde handelingen moet doen ,, en welke lingerie hun mannen het mooist vinden....
dan voel ik me toch wat ongemakkelijk ...

het lijkt wel of een bepaalde categorie mensen geen enkele gêne meer hebben, en het waren echt geen pauper tokkies, maar mensen die redelijk hoog op de sociaal maatschappelijke ladder stonden .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Jan-man schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:26:
[...]

Ben ooit bij iemand geweest die in de porno (webcam) industrie zat :9~ op de achtergrond stond al een foto van haar in een niet zo heelveel bedekend politie pakje. Toen we op de slaapkamer kwamen voor een probleem met de tv hing het vol met poster formaat naakt foto's van haar en ik denk haar man :Y.

*en voor degene die het wil weten nee er is niks spannends gebeurd daar _O-
Het is natuurlijk wel een ander variant van "de loodgieter belt aan"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
@dj.verhulst is toch mooi dat mensen daar zo open over zijn? Beter dan dat verpreutste van tegenwoordig....

Al gaat die eerste wel wat ver misschien. Maarja, het is blijkbaar hun werk ;-) Daar vertellen ze graag even over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Waah schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:06:
@dj.verhulst is toch mooi dat mensen daar zo open over zijn? Beter dan dat verpreutste van tegenwoordig....

Al gaat die eerste wel wat ver misschien. Maarja, het is blijkbaar hun werk ;-) Daar vertellen ze graag even over ;-)
dat verkrampte van de jaren 50 van de vorige eeuw dat hoeft niet, maar als je de dame in actie op die platen ziet staan , en ze nu verteld en laat zien dat ze nog ff aan de gang gaan die avond , ik vind dat niet normaal, had allang gezien dat ze geen goedkope hema panty maar echte kousen droeg ,, dat zie je zo wel .

je wil toch niet ook niet weten hoe je ouders het doen of deden ??

vind het helemaal niet zo preuts tegenwoordig het is eerder dat de extremen verder uit elkaar liggen.
sommige mensen zijn gewoon schaamteloos, andere laten zich letterlijk inpakken door feministisch geneuzel dat lol hebben eigenlijk niet zou mogen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
@dj.verhulst Ouders of een vreemde vind ik wel een verschil ;-) zit nog een biologische factor in ;-) die ervoor zorgt bi (de meeste) mensen dat seks + familie = bah.

En nee, ik zie geen verschil tussen vertellen dat je een avond gaat stappen, of een avond op elkaar ligt. Ik hoef geen details, maar die hoef ik ook niet van je stapavond.

En foto's: Als het artistiek is waarom niet? Huis van mijn ouders hangt vol artistiek naakt. Who cares?

Dat verkrampte van de jaren 50 is hard aan het terugkomen.... als het al niet erger is geworden. :z

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 01-11-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Waah schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:41:
@dj.verhulst Ouders of een vreemde vind ik wel een verschil ;-) zit nog een biologische factor in ;-) die ervoor zorgt bi (de meeste) mensen dat seks + familie = bah.

En nee, ik zie geen verschil tussen vertellen dat je een avond gaat stappen, of een avond op elkaar ligt. Ik hoef geen details, maar die hoef ik ook niet van je stapavond.

En foto's: Als het artistiek is waarom niet? Huis van mijn ouders hangt vol artistiek naakt. Who cares?

Dat verkrampte van de jaren 50 is hard aan het terugkomen.... als het al niet erger is geworden. :z
nou als mensen zich netter en beschaafder gingen gedragen zoals in de jaren 50, ik zie alleen het tegendeel
of zich ook netter kleden zou dat winst zijn.

dat mensen zich in het algemeen over seks zich uitlaten is het ding niet, dingen zouden bespreekbaar moeten zijn.

maar dat kerels onder elkaar vertellen (kroeg/sport/club/werk) dat het bokavond is ach dat is ook niet het ding.
maar een wild vreemde vrouw die voor haar vreemde man in haar huis ontvangt voor werkzaamheden, en je op weg naar het werkkamertje bepaalde actie foto's ziet, en zij ziet dat jij ze ziet, en ze laten haar rok omhoog trekt dat is een brug te ver,, weet niet of ze verder ergens op uit was ( die heb je ook ) maar ik liet wel merken nergens in te zijn dan voor een bak thee na afronden werkzaamheden.

heb ook wel eens gehad dat ik ergens anders een thuis werkplek moest inrichen, en de man was een Jos Brink type en die vroeg of ie mocht mee kijken ,, heb ik geen bezwaar en legde globaal uit wat ik deed,, maar hij bleef achter mijn stoel staan met zijn handen op mijn schouders, en als desktop foto had ie een trouw foto met zijn partner bij de ceremonie innig aan het tongzoenen ...
hij vond het zo gezellig en leuk dat er zulke leuke kerels bij ICT zaten ,, heb hem weg gevraag zijn handen elders te houden dat deed ie ook.

ben maar gaan vertellen over mijn kinderen en vrouw dat we naar een bekende speeltuin in Twente waren geweest en ik foto's had gemaakt en dat mijn moeder die geweldig vonden .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
acteur, presentator, schrijver, producent of predikant...?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:26
Het is hier geen HK.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 02-11-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 02-11-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
.

[ Voor 99% gewijzigd door dj.verhulst op 03-11-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Oké lekker dan... Zit nu in een discussie met een klant wat een realistisch bedrag is voor een herinstallatie van Windows 7.

Helaas niks afgesproken. Maar dat ga ik dus nooit meer doen. Zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen of ik m'n poot stijf zal houden of niet. Heb die laptop ondertussen dik 4 maanden liggen, moest die klant er zelfs aan helpen herinneren dat ze die laptop had ingeleverd voor een herinstallatie.

Als ik toegeef, ben ik in ieder geval klaar met die klant. Maar ja, ik mag eigenlijk ook wel opkomen voor mijn belangen... Het is evengoed haar schuld dat ze geen prijsspecificatie heeft opgevraagd. En eigenlijk vind ik niet dat zulke paupers met dit soort gedrag beloond moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
ica1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Hahaha ja precies, er hoeft maar een melding te verschijnen en mijn ouders krijgen het 'zwart voor de ogen' ofzo want echt ze lezen gewoon NIET/NOOIT wat er staat terwijl het 9 vd 10 x gewoon iets super simpels is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12
hoi1234 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:53:
Oké lekker dan... Zit nu in een discussie met een klant wat een realistisch bedrag is voor een herinstallatie van Windows 7.
Kon je er niet direct Windows 10 opzetten? Anders staat ze waarschijnlijk over een paar maanden weer op de stoep als ze allemaal popups krijgt dat Windows 7 uit de ondersteuning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:49

Helaas niks afgesproken. Maar dat ga ik dus nooit meer doen. Zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen of ik m'n poot stijf zal houden of niet. Heb die laptop ondertussen dik 4 maanden liggen, moest die klant er zelfs aan helpen herinneren dat ze die laptop had ingeleverd voor een herinstallatie.

Als ik toegeef, ben ik in ieder geval klaar met die klant. Maar ja, ik mag eigenlijk ook wel opkomen voor mijn belangen... Het is evengoed haar schuld dat ze geen prijsspecificatie heeft opgevraagd. En eigenlijk vind ik niet dat zulke paupers met dit soort gedrag beloond moeten worden.
Herinstallatie van zo goed als opgegeven software? Daar zou ik als klant niet op zitten te wachten, je verwacht toch ook enige kennis van degene die iets voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Nielson schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:04:
[...]
Kon je er niet direct Windows 10 opzetten? Anders staat ze waarschijnlijk over een paar maanden weer op de stoep als ze allemaal popups krijgt dat Windows 7 uit de ondersteuning is.
Nou dat was dus eerst de bedoeling, maar toen ik klaar was,heeft de klant toch besloten dat er windows 7 op moet.

En denk je nou serieus dat ik haar nummer niet keihard ga blokkeren? Ben helemaal klaar met die klant. Het komt er op neer dat ik alle infinitief moest nemen om dat ding terug te brengen en er vervolgens moeilijk gedaan wordt over 50 euro. Als je dat niet kunt betalen, moet je maar iemand anders zoeken die gek genoeg is om voor een fooitje te gaan werken. Ik ben blijkbaar dom genoeg, om niks van te voren af te spreken, maar ik ben niet dom genoeg, om me dit een tweede keer bij dezelfde klant te laten gebeuren.
Smobbo schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:10:
[...]

Herinstallatie van zo goed als opgegeven software? Daar zou ik als klant niet op zitten te wachten, je verwacht toch ook enige kennis van degene die iets voor je doet?
Daar heb je zeker een punt. Ik had toen even geen zin, om in discussie te gaan. Bovendien, het is een laptop uit 2011 met een AMD E1, 4GB RAM en een 500GB HDD. Daar gaat Windows 10 nooit fatsoenlijk op draaien. Windows 7 gaat al erg moeizaam. Dan kun je de klant beter helpen om toegang te verschaffen tot een laptop, die door één of andere prutser is geüpdatet naar Windows 10 (notabene zelfs zonder geldige licentie) en vervolgens voorzien is van een onbekend wachtwoord. Ja, het zal nooit snel zijn, maar een nieuwe laptop of een upgrade is geen optie. Dan zal het in ieder geval altijd minstens even goed werken als voorheen. Oja, en ben dat eeuwige gezeur dat ze niks te verbergen hebben en 150 euro voor een licentie te duur is wel zat.

[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb hier ook wel een pareltje voor.. mijn vader is nogal digibeet... hij kan zich redden met z'n computer maar wordt snel boos als het niet doet wat hij wil. Nou goed, meestal kan ik het dan nog wel oplossen. Mijn moeder kan wat makkelijker uit de voeten, die werkt nog en moet dus ook voor haar werk met een computer en VPN kunnen werken. Die heeft een smartphone en heb ik veel uitgelegd waardoor ze zelfstandig veel kan. Uiteraard regelmatig vragen maar ik wil prima wat fixen als ik voor 't eten word uitgenodigd bijvoorbeeld.

Nu wil pa een smartphone. Had ik het geniale idee, dan bestellen we dezelfde als die ma heeft (Moto G6), dan kan ma hem helpen. Hij heeft verder niet veel vrienden ofzo, dus geen idee waaorm hij er in godsnaam een wil, maar oke. En leuk, hij moet nu dus een nieuwe simkaart op maat hebben want in die baksteen zit nog een oude sim. Niet eens micro, maar mega. Dus ik zei al, dan kom ik dat van het weekend wel doen, is een kutklusje maar oke. Mijn moeder commentarieerde al dat ze in de winkel zo'n handig knippertje hebben, jep, klopt maar zelf kan het ook als je weet wat je doet en voorzichtig bent.

En wie voelt hem al aankomen? Vrijdag appt moeders... pa was lekker zelf aan de slag gegaan.... en heeft zonder dat zij erbij was zijn simkaart op maat geknipt. Want dat kon hij toch zeker zelf wel??? En nu doet hij niks meer. :) Dag beltegoed, dag contacten, dag telefoonnummer....Of ik het even kon repareren. Nou.. eh.. nee? Hij mag lekker een nieuwe gaan aanvragen, daarna wil ik best helpen met accounts opzetten en alles... maar dit is gewoon lekker op de blaartjes zitten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
'klant', dus dan is het hier ('...kennissen..') al off-topic, maar OK...

Teruggeven voor het aangeboden bedrag en zien als leergeld om je zakelijke aanpak volgende keer op orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
BrammeS schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:
Ik was vroeger ook een PC-fix-scholier, maar leerde al erg snel hoe vervelend het is als mensen telkens weer terug blijven komen en de indruk wekken dat ze een soort oneindige garantierecht hebben op die ene keer dat je hun printerdriver hebt gefixt.

Toen ik na mijn studie aan het werk ging ben ik ook structureel support gaan weigeren, nu lever ik zelfs geen support meer aan mijn zus, ouders en schoonfamilie. Die hebben daar inmiddels anderen voor gevonden.

Maar vorig jaar op een feestje nog wel ff stampij met mijn moeder gehad, die had een oom van mij al toegezegd dat ik het wel even ging oplossen. Ik snap dat het lullig is mams, maar ik ga er niet in mee.
Moah je eigen ouders gaat wel erg ver. :+
Maar ik help ook alleen nog me eigen ouders en broer en daar blijft het ook bij en inderdaad ze denken dat je een oneindig garantierecht geeft.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
vanaalten schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:26:
[...]

'klant', dus dan is het hier ('...kennissen..') al off-topic, maar OK...

[...]

Teruggeven voor het aangeboden bedrag en zien als leergeld om je zakelijke aanpak volgende keer op orde te hebben.
Dat is denk ik inderdaad de weg van de minste weerstand. Maar ik kan het niet hebben, dat mensen misbruik maken van andermans valkuilen... En het is ook gewoon een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daar gaat dit topic dan weer over.

Je moet gewoon waardering op kunnen brengen voor andermans moeite en dit op waarde kunnen schatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
mijn ouders (vader vooral) wil altijd nieuw spul....
Android TV, Harmony remote, slimme thermostaat, video editen, een spiegelreflex.... etc.

Maar denk maar niet dat die iets wat ik uitleg onthoud. E dus klaagt die in no-time over dat het niet werkt, dat die niet meer weet wat die ook alweer moet drukken op de remote ( er zijn 3 keuzes, muzieknootjes, een TV en een filmknopje.... wat denk je zelf welke je moet indrukken om muziek te luisteren).

"ja ik doe het nooit, dus dan vergeet ik het".
"Nee, je wilt er geen tijd in steken, dus leer je het nooit. Lekker makkelijk".
"Maak dan een handleiding".

Dus ja, ik heb handleidingen gemaakt. Maar die raakt die kwijt, leest die niet, whatever....

Maar aan de andere kant, dit weekend heeft die weer superstrak een wandje geverft bij ons. Enkel omdat we 1x hebben gezegd: goh die wand willen we een andere kleur. En dan staat die er binnen een week, ongevraagd, toch wel. Ondanks dat zijn eigen huis al 15 jaar in klus-modus staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb nu en vroeger met veel plezier voor X bedrag euro per uur laptopjes, smartphones en weet ik wat gefixed. Van te voren duidelijk zijn dat je het niet voor niets doet, kosten vooraf benoemen waar mogelijk.

Als mensen weigeren te betalen, dan zoek je het zelf lekker uit, voor niets gaat de zon op. Sorry maar helaas, even goede vrienden, mijn kennis en kunnen komt niet aanwaaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06 19:33

D3F

Heb een aantal mensen die ik gratis bedien met service, denk daarbij aan directe familie en (jawel) schoonfamilie. Voor de rest beperkt tot een select clubje van kennissen welke tegen een kleine vergoeding geholpen worden, en vrienden waarvan ik weet dat ze ook voor mij klaar staan als ik hun hulp nodig heb.

Uiteraard vooraf altijd aangeven dat je dienst ook geld kost. Tien tot vijftien euro per uur vinden de meeste mensen nog wel te doen. Als ze het te duur vinden, ook goed. Gaan ze naar de lokale PC-boer en betalen ze 60. Niet jouw probleem.

Gratis alleen voor goede vrienden waarvan je weet dat jij ook van hun 'dienst' gebruik kan maken. Denk daarbij aan hulp bij verhuizing, klussen, etc.

Uitgekafferd worden is nog nooit gebeurd, maar mocht dat gebeuren dan is het meteen de laatste keer dat ik de telefoon van je opneem.

Enkele tips om telefoontjes te voorkomen:
- Vooral niet zeggen dat je in de IT zit. Laat je het per ongeluk toch vallen, verzin dan een baan zoals monteur van zakelijke printers of een salesfunctie.
- Mocht iemand je om hulp vragen en je hebt er geen zin in, reken dan gewoon een hoog bedrag zoals 50 euro per uur. Veel mensen die dan afhaken.

[ Voor 19% gewijzigd door D3F op 04-11-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

hoi1234 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:20:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Ik had toen even geen zin, om in discussie te gaan. Bovendien, het is een laptop uit 2011 met een AMD E1, 4GB RAM en een 500GB HDD. Daar gaat Windows 10 nooit fatsoenlijk op draaien. Windows 7 gaat al erg moeizaam. Dan kun je de klant beter helpen om toegang te verschaffen tot een laptop, die door één of andere prutser is geüpdatet naar Windows 10 (notabene zelfs zonder geldige licentie) en vervolgens voorzien is van een onbekend wachtwoord. Ja, het zal nooit snel zijn, maar een nieuwe laptop of een upgrade is geen optie. Dan zal het in ieder geval altijd minstens even goed werken als voorheen. Oja, en ben dat eeuwige gezeur dat ze niks te verbergen hebben en 150 euro voor een licentie te duur is wel zat.
op zo'n laptop zou ik gewoon linux kieperen als die geen windows 7 of 10 kan draaien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ludwig005 schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:57:
[...]

op zo'n laptop zou ik gewoon linux kieperen als die geen windows 7 of 10 kan draaien :P
Op zich nog geen eens aan gedacht. Echter, voor veel mensen is Linux toch te lastig. Ik schat die klant in als een persoon die niet de moeite wilt nemen om wat bij te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

hoi1234 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:21:
[...]

Op zich nog geen eens aan gedacht. Echter, voor veel mensen is Linux toch te lastig. Ik schat die klant in als een persoon die niet de moeite wilt nemen om wat bij te leren.
Ik zou hem eens vragen om de software die hij wilt draaien op dat laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ludwig005 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:39:
[...]

Ik zou hem eens vragen om de software die hij wilt draaien op dat laptopje.
Meh. Moeite doen is voor mij een gepasseerd station. Die klant kan die laptop terug krijgen en ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Als je toe gaat geven, zul je zien dat de verwachtingen nog eens 5x zo hoog worden.
Ik wil het nu eigenlijk alleen afhandelen en dan die persoon nooit meer zien.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een collega van m'n pa gaf zelfs aan dat de laptop die ik verkocht had, te goedkoop was en ik gerust meer had mogen vragen. Zulke mensen help ik graag. Dan krijg ik ook nog een dankjewel en de mededeling dat ze blij zijn met hun aankoop en heb ik weer een paar tientjes winst gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 04-11-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:37
SmurfLink schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:22:
Heb hier ook wel een pareltje voor.. mijn vader is nogal digibeet... hij kan zich redden met z'n computer maar wordt snel boos als het niet doet wat hij wil. Nou goed, meestal kan ik het dan nog wel oplossen. Mijn moeder kan wat makkelijker uit de voeten, die werkt nog en moet dus ook voor haar werk met een computer en VPN kunnen werken. Die heeft een smartphone en heb ik veel uitgelegd waardoor ze zelfstandig veel kan. Uiteraard regelmatig vragen maar ik wil prima wat fixen als ik voor 't eten word uitgenodigd bijvoorbeeld.

Nu wil pa een smartphone. Had ik het geniale idee, dan bestellen we dezelfde als die ma heeft (Moto G6), dan kan ma hem helpen. Hij heeft verder niet veel vrienden ofzo, dus geen idee waaorm hij er in godsnaam een wil, maar oke. En leuk, hij moet nu dus een nieuwe simkaart op maat hebben want in die baksteen zit nog een oude sim. Niet eens micro, maar mega. Dus ik zei al, dan kom ik dat van het weekend wel doen, is een kutklusje maar oke. Mijn moeder commentarieerde al dat ze in de winkel zo'n handig knippertje hebben, jep, klopt maar zelf kan het ook als je weet wat je doet en voorzichtig bent.

En wie voelt hem al aankomen? Vrijdag appt moeders... pa was lekker zelf aan de slag gegaan.... en heeft zonder dat zij erbij was zijn simkaart op maat geknipt. Want dat kon hij toch zeker zelf wel??? En nu doet hij niks meer. :) Dag beltegoed, dag contacten, dag telefoonnummer....Of ik het even kon repareren. Nou.. eh.. nee? Hij mag lekker een nieuwe gaan aanvragen, daarna wil ik best helpen met accounts opzetten en alles... maar dit is gewoon lekker op de blaartjes zitten.
Je vader liet jouw vroeger ook altijd je eigen problemen oplossen maak ik op uit dit bericht? :o

Betreft dit soort ervaringen. Mijn topper is gebeld worden door de buurvrouw dat het lampje op het toetsenbord nog brand, of de pc kapot was _/-\o_ .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2019 21:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:56:
[...]

Je vader liet jouw vroeger ook altijd je eigen problemen oplossen maak ik op uit dit bericht? :o
.
Als ik ze zelf veroorzaakte ja, dan was het toch echt zelf op de blaren zitten zodat je leert dat je niet domweg maar zelf iets moet gaan doen waar je geen verstand van hebt. 8)7 Helaas heeft ie z'n eigen verstand kapot gezopen en kan hij dat zelf dus niet meer waar maken nu, tja, dan mag hij nu dezelfde les leren. Het is niet of ik die sim nog kan redden.. hij had er gewoon met z'n poten af moeten blijven zoals afgesproken was.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 05-11-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
SmurfLink schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:40:
[...]

Als ik ze zelf veroorzaakte ja, dan was het toch echt zelf op de blaren zitten zodat je leert dat je niet domweg maar zelf iets moet gaan doen waar je geen verstand van hebt. 8)7 Helaas heeft ie z'n eigen verstand kapot gezopen en kan hij dat zelf dus niet meer waar maken nu, tja, dan mag hij nu dezelfde les leren. Het is niet of ik die sim nog kan redden.. hij had er gewoon met z'n poten af moeten blijven zoals afgesproken was.
Ik zou juist blij zijn als mijn ouders eens zelf iets zouden proberen. Vaak zijn ze als de dood om maar iets te doen als er iets anders gebeurd. Als ze gewoon eens het zelf zouden proberen zouden ze er zelf wel uitkomen....

Elke keer als ze eens wat zelf proberen ipv direct mij vragen kan ik ze alleen maar aanmoedigen, ook al gaat dat niet altijd goed.

Maarja :+ ik ben in mijn opvoedmethode ook niet van het "op de blaren zitten". Maar van het zelf ontdekken O-)

mijn meest typische ervaring is toch wel het "Wifi/trackpad werkt opeens niet meer" scenario. Waarbij je langs gaat, FN+ de juiste toets indrukt en roept: "Ben al klaar, fijne middag".

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 05-11-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:31
Ben blij dat ik al jaren niet echt meer de vraag krijg om iets te doen. Meestal als iemand het globaal ergens over heeft en ik het interessant vind, dat ik het dan voorstel om er naar te kijken.
Dan hoef ik er niet perse iets voor.

voor de rest krijg ik wel vragen, maar is dat meestal gewoon om iets te vragen en niet om perse langs te komen. Dus dat is dan niet zo erg.

Mijn ouders stellen soms een vraag. En mijn moeder daarbij heeft dan wel hardware problemen waar ze niets aan kan doen en ikzelf ook niet de oplossing weet behalve een vermoeden dat de laptop gewoon aan zijn eind is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:51:
[...]

Ik zou juist blij zijn als mijn ouders eens zelf iets zouden proberen. Vaak zijn ze als de dood om maar iets te doen als er iets anders gebeurd. Als ze gewoon eens het zelf zouden proberen zouden ze er zelf wel uitkomen....

Elke keer als ze eens wat zelf proberen ipv direct mij vragen kan ik ze alleen maar aanmoedigen, ook al gaat dat niet altijd goed.

Maarja :+ ik ben in mijn opvoedmethode ook niet van het "op de blaren zitten". Maar van het zelf ontdekken O-)

mijn meest typische ervaring is toch wel het "Wifi/trackpad werkt opeens niet meer" scenario. Waarbij je langs gaat, FN+ de juiste toets indrukt en roept: "Ben al klaar, fijne middag".
Dat is het andere uiterste... mijn ouders zijn verder prima zelfredzaam en proberen vaak zat zelf dingen uit. Alleen als ik specifiek aangeef dat iets een rotklus is en dat ik het wel op kom lossen dan verwacht ik inderdaad niet dat iemand zonder enig verstand ervan zelf gaat lopen prutsen ja. :? is dit nou zo moeilijk te begrijpen dat je het maar blijft bagatelliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@SmurfLink nee hoor, blijkbaar zijn jouw ouders anders dan de mijne ;-). Die van mij proberen bijna nooit iets uit. De meeste non-tech savvy mensen niet.

En ja, als ze dan alsnog zelf prutsen, dan bestel ik gewoon een nieuwe sim voor ze. YMMV

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06 22:08
Ik heb vanmiddag wat langer doorgewerkt. M'n schoonvader had vorige week al aangekondigd dat hij zijn tablet mee zou nemen, "want hij was traag". Op de vraag wat dat met mij te maken had, zei hij grijnsend dat ik hem weer snel mocht maken.

Ik deed nog een vruchteloze poging uit te leggen dat een oude tablet allicht wat traag aanvoelt, maar dat daar niets aan te doen is, behalve vervangen.

Afijn, uurtje later thuis, maar hij had helaas speciaal op mij gewacht. Precies halverwege de clanwar van CR krijg ik een tablet onder m'n neus geduwd. Met tegenzin open ik de systeeminstellingen, Asus P023. Atom 1,1Ghz. Android 5, security patch 2016.

Check nog even gauw de opslagruimte, en de energie instellingen, maar alles is verder in orde. Geen updates. Verwachtingsvol kijkt hij me aan, en volgt al mijn bewegingen.

"Dit is een tablet van bijna 5 jaar oud, met een oud besturingssysteem, en een oude trage processor.".

Ja, zegt schoonvader. Maar is hij nu sneller?

Leg mij uit wat ik kan veranderen waardoor jouw tablet sneller wordt?! "Nou, dan zet je gewoon wat dingen uit, en dan wordt hij weer snel".

Er staan nauwelijks apps geïnstalleerd, en van de 32Gb, is nog 25Gb vrij. Ondanks dat de systeemsoftware 6Gb in beslag neemt.

Ik geef de tablet terug met de boodschap: nieuwe kopen! Geef zelfs nog de prijs van een nieuwe Samsung A10 op (169,-), maar hij luistert al niet meer.

Diep teleurgesteld vertrekt hij weer naar huis.

Sommige mensen zijn niet te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Prop-er schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:56:
Ik heb vanmiddag wat langer doorgewerkt. M'n schoonvader had vorige week al aangekondigd dat hij zijn tablet mee zou nemen, "want hij was traag". Op de vraag wat dat met mij te maken had, zei hij grijnsend dat ik hem weer snel mocht maken.

Ik deed nog een vruchteloze poging uit te leggen dat een oude tablet allicht wat traag aanvoelt, maar dat daar niets aan te doen is, behalve vervangen.

Afijn, uurtje later thuis, maar hij had helaas speciaal op mij gewacht. Precies halverwege de clanwar van CR krijg ik een tablet onder m'n neus geduwd. Met tegenzin open ik de systeeminstellingen, Asus P023. Atom 1,1Ghz. Android 5, security patch 2016.

Check nog even gauw de opslagruimte, en de energie instellingen, maar alles is verder in orde. Geen updates. Verwachtingsvol kijkt hij me aan, en volgt al mijn bewegingen.

"Dit is een tablet van bijna 5 jaar oud, met een oud besturingssysteem, en een oude trage processor.".

Ja, zegt schoonvader. Maar is hij nu sneller?

Leg mij uit wat ik kan veranderen waardoor jouw tablet sneller wordt?! "Nou, dan zet je gewoon wat dingen uit, en dan wordt hij weer snel".

Er staan nauwelijks apps geïnstalleerd, en van de 32Gb, is nog 25Gb vrij. Ondanks dat de systeemsoftware 6Gb in beslag neemt.

Ik geef de tablet terug met de boodschap: nieuwe kopen! Geef zelfs nog de prijs van een nieuwe Samsung A10 op (169,-), maar hij luistert al niet meer.

Diep teleurgesteld vertrekt hij weer naar huis.

Sommige mensen zijn niet te helpen.
En toen pakte je een hamer, gaf een paar flinke klappen op dat ding tot hij uit ging...."kijk, paar dingen uitgezet, snel hé " :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
4 jaar geleden een verre collega geholpen met de pc van zijn moeder. In die tussentijd die persoon 2x gesproken.

Kreeg ik opeens een mailtje of ik naar z'n pc kon kijken want hij was traag. Aangegeven dit te willen doen voor 30 euro per uur en of hij de pc langs wilde brengen bij mij thuis.

Kort daarna een mailtje met een bedankje maar dat zat hij de zoon van een andere collega had gevonden die wilde helpen.

Oké dan niet 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 14:00
Vroeger veel gedaan voor jan en alle man, durfte geen nee te zeggen. Veel tijd en frustatie gekost, en de waardering was over het algemeen minimaal.

Nooit echte slechte ervaringen gehad maar mensen denken gewoon als je IT zit je het leuk vindt om hun shit op te lossen in je vrije tijd.

Nu doe ik niks meer. Familie nog wel en gratis maar komt eigenlijk nooit meer voor. Tablets en smartphones hebben veel opgelost. Heel af en toe nog één oom die echt een digibeet is.

Komt nog wel af en toe voor dat ze je om advies vragen enz maar valt mee.

Merk nog steeds dat als je met iemand staat te praten en je laat ook maar iets weten dat je meer van IT/smartphones/tables enz. weet je direct gaan uithoren en advies vragen. Schijt irritant.

Als de vraag komt wat ik doe voor werk dan zeg ik dat ik in de IT werk maar niks meer met computers doe. Zodra ik dat zeg dan haken ze meestal wel af en kunnen we weer over normale dingen praten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Kanter schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:03:

Als de vraag komt wat ik doe voor werk dan zeg ik dat ik in de IT werk maar niks meer met computers doe. Zodra ik dat zeg dan haken ze meestal wel af en kunnen we weer over normale dingen praten :)
haha dit dus _/-\o_

Mijn moeder had aan mij advies gevraagd voor een laptop aankoop, helemaal prima. Ik uitzoeken; beste specs voor het budget wat ze had, om vervolgens alles in de wind te slaan want ze had een mooie roze laptop gezien (welke dus mindere specs had, onder het motto; het oog wil ook wat)

Ik uiteindelijk geholpen met laatste dingen installeren en ook had ik nog een antivirus licentie dus meteen een antivirus erop gezet. Volgende dag: Ja het is allemaal zo traag, webpagina's laden bijna niet en ik kan geen Youtube filmpjes kijken. Je pa weet zeker dat het aan de antivirus programma ligt was het antwoord.

Ik gezegd dat ze van de virusscanner af moesten blijven tot ik er weer zou zijn. Ik kom gelukkig regelmatig bij mijn ouders en wat blijkt; ze was met wifi verbonden en haalde 5mbps, en windows update was bezig met updates downloaden. En dan de mij en de antivirus de schuld geven _O-

Voor vrienden & mensen die ik goed ken geef ik graag aankoopadvies, maar reparatie buiten familie leden vraag ik geld voor

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Preface: Ik ben een ervaren software engineer en ik werk voor bedrijven in de Fortune 500 in de USA. De afgelopen 19 jaar maak ik professioneel websites. Ik kan alles van HTML, CSS, Javascript, CI/CD naar server side, ik kan databases opzetten, de hele stack. Grafisch onderlegd, ik weet van usability and a11y tot i18n en alle andere termen die leuk klinken op je CV. Veelgevraagd, ik weet wat ik doe.

Vorige week krijg ik dit verzoek: Een ex-collega/vriend van me die een website wil voor zijn bedrijf. Hij is grafisch vormgever en had de plaatjes klaarstaan, alles gereed om te beginnen. Of ik even een template wil bakken voor hem. Sure. Kost mij een keertje 4 uurtjes, is leuk, gewoon goed uitwerken, bam, klaar. Geen moeite, geven en nemen. Verstuurd en ik ga lekker slapen.

De volgende ochtend: Of ik vervolgens dat ook eventjes in Wordpress wil hangen. Ik ken Wordpress van naam en reputatie, ik wil alleen niet weten hoe het werkt. Het is rotzooi wat ver beneden mijn niveau is. Dus ik zeg "nee, geen tijd voor en ik weet niet hoe het werkt, ik raad aan een bedrijf in te schakelen daarvoor". Reageert hij geprikkeld dat ik had beloofd een website te maken.

Dus ik quote zijn berichten naar mij toe uit het verleden waar hij vraagt om een HTML template.

Goed, ik hoor niks meer van hem. Vandaag komt hij uiteindelijk met zijn "website" op de proppen. Alles wat responsive was werkt niet meer. Alles loopt door elkaar. Het is 1 grote rotzooi. Fonts werken hier en daar opeens niet meer. Hij heeft her en der tabellen d'r in gepleurd. En soms gewoon een grote afbeelding in plaats van normale HTML. En hij heeft het niet kunnen koppelen aan een CMS omdat hij geen enkele technische skills heeft.

Schijnbaar heeft hij volgende week vrijdag een presentatie bij een nieuwe klant en is het heel belangrijk dat zijn nieuwe website online is, anders is het mijn schuld dat hij mogelijk zaken misloopt. "Het is mijn bedrijf!!!" zegt hij als laatste overtuigende argument.

Okay. Prima. Zaken zijn zaken.

Dus ik werk een factuur uit.

Mijn uurtarief is 200 euro.
  • De 4 uur die ik heb gespendeerd voor de eerste template is 800 euro.
  • Het koppelen van de template aan een CMS naar keuze: +16 uur, dus +3200 euro.
  • Tests schrijven en zijn DNS host omgooien en deployment automatiseren: +8 uur, +1600 euro.
  • Documentatie schrijven + content invullen, +800 euro.
  • Algemene support: +400 euro.
Totaal: 6800 euro.
Asshole tax: 5%, totaal: 7140 euro.

Als hij de helft wil overmaken zodat ik het dinsdag heb dan is het donderdagochtend klaar en kan ik wijzigingen aanbrengen waar nodig. Hij heeft tot maandagavond 22:00 uur Nederlandse tijd om akkoord te geven.

Dat was een uur geleden verstuurd. Vooralsnog geen reactie :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
Blue-eagle schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:23:
Totaal: 6800 euro.
Asshole tax: 5%, totaal: 7140 euro.

Als hij de helft wil overmaken zodat ik het dinsdag heb dan is het donderdagochtend klaar en kan ik wijzigingen aanbrengen waar nodig. Hij heeft tot maandagavond 22:00 uur Nederlandse tijd om akkoord te geven.

Dat was een uur geleden verstuurd. Vooralsnog geen reactie :>
ex BTW neem ik aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 14:09

Dhrax

Prog Lord

Haha heerlijk, humor.
Ben benieuwd of je nog wat gaat horen. Deel dit dan a.u.b. ook met ons :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 15:04

Agent47

I always close my contracts.

Gooi ik er ook nog 1:

Ik kwam af en toe bij een kennis die ik via via heb leren kennen. Woonde op een boerderij achteraf, waar je met de auto al amper kon komen door de vage wegen er naar toe, ik had toen een fiets dus prima.

Hij betaalde in het begin goed, 40 euro per uur, ik was 17 dus dikke money natuurlijk. Ik moest de basis doen. Bepaalde software installeren en opschonen. Ik stond tevens in z'n contactlijst als " Nerd x"

Na 2 maanden moest ik weer langs komen en werd het ineens 20 euro per 2 uur, nouja prima, compenseerde weer met die overige 40 euro. 2 weken later, weer een vraag over Outlook, kreeg een tientje in de hand geschoven, het was toen -5 en ik had geen zin om voor een tientje een klere stuk te gaan fietsen.

Half jaar later kom ik langs voor de halfjaarlijkse controle van de machine. Ik na 1,5-2 uur klaar, krijg ik de opmerking: Ja jij werkt met IT dus jij weet ook vast wel dingen van alles wat met stroom te maken heeft-.-

Kreeg ik serieus de vraag of ik zijn boerderij op wou klimmen om de schotel bij te draaien ( dat ding stond al richting Mekka) omdat hij z'n tv ontvangst niet goed vond.

Toen belde hij later om 23:30 op terwijl ik in het café stond, dat ik meteen moest komen omdat z'n toetsenboard niet werkte. Sindsdien heb ik m'n nummer gewijzigd en een ander mail adres.

[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 02-12-2019 10:43 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
Vorige week kwam er een oud medewerker op visite bij het bedrijf waar ik werkzaam ben. De beste man is met pensioen, zit 8 maanden van het jaar in het buitenland en heeft daar zijn eigen vakantiehuis, of ik even met teamviewer wilde meekijken op zijn privé computer.
Ik sloeg het vriendelijk en direct af door aan te geven dat ik werk voor de zakelijke systemen van het bedrijf en niet voor privé karweitjes van oud medewerkers (meneer was zelfs al uit dienst voordat ik werkzaam was bij het bedrijf).
Mijn ICT manager die ook aanwezig was op het kantoor keek met grote ogen en ging verder in gesprek met de oud medewerker. 10 minuten later vraagt hij aan de ICT manager:
"Is het goed dat "hij" zo even mee kijkt via Teamviewer?"
"Oh, geen probleem hoor. Als het niet te lang duurt."
"Mooi, anders was ik desnoods even naar <Naam Directeur> gelopen, want hij wilde het zelf niet."

Achteraf even een flink gesprek gehad met de manager dat ik niet gediend was van het feit dat ik ingezet werd voor privé verzoekjes, terwijl ik al genoeg te doen had.

Uiteindelijk meegekeken met de beste man via teamviewer en af en toe wat interessante instellingen geopend, terwijl ik bezig was met andere zaken. Na tien minuten gezegd dat ik het niet kon oplossen en dat hij iemand anders moest inschakelen.

Dit was denk ik de meest asociale persoon die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:30
@Vanitas1996 Dat je toch met hem hebt meegekeken. Ik zou gewoon pertinent geweigerd hebben, dan stapt hij maar naar de directeur als hij dat nodig vindt.
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste