Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb ook juist eens het omgekeerde meegemaakt. Hoge pief die buitengewoon vriendelijk was.

Werkte op de Arrondissements Rechtbank en moest langs komen bij de president van de rechtbank. Hij werkte met zo'n schaatsplank of een kittelaar op zijn laptop en vond dat toch wat onhandig. Volgens mij vroeg hij of ik daar geen betere oplossing voor had. (Of ik zag hem hannessen en vroeg hem of dat wel praktisch werkte, dat weet ik niet meer. Lang geleden enzo.)

Dus, ik heel simpel: "Maar meneer, dan regel ik toch gewoon een muis voor u?"
"Oh, kan dat?"

Naar beneden, muis regelen, weer naar boven, zo langs de secretaresse, muis aangesloten en meneer helemaal in zijn nopjes.

Vanaf die dag mog ik altijd bij hem binnen lopen (tenzij hij in gesprek was uiteraard) en begroette hij mij op de gang als 'ie me tegen kwam terwijl 'ie mijn collega straal negeerde.

Moraal van dit verhaal: Ook heel hoge meneren (en mevrouwen) kun je soms blij maken met iets in jouw ogen ongelooflijk simpels, waarij zij domweg nooit aan hebben gedacht. (Ook al zijn het, zoals in dit geval, behoorlijk intelligente mensen met bakken vakkennis, etc.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Pietervs schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:47:
Ik keek hem een keer aan en zei: "ja, dat valt onder de drie o's".
"OH OH OH"
Ik ken hem als de 7 "t"s.

Tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk. :p

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ome Ernst schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:14:
[...]

Ik ken hem als de 7 "t"s.

Tsk tsk tsk tsk tsk tsk tsk. :p
Die kende ik dan weer niet :D

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
Beeldscherm uitbreiden naar tweede monitor werkt niet. Wat bleek nou: De eerste monitor was aangesloten met D-SUB/VGA, vanaf deze monitor ging een DVI-kabel naar de tweede monitor :D.

My favorite programming language is solder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:*kuch* systeembeheerders hebben hun eigen honk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2019 20:54 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:20
Heel lang dit soort klusjes niet meer gedaan, vroeger echt schering en inslag. Laatst een keer over m'n hart gestreken, de game PC van de kleine van een vage kennis "liep steeds vast tijdens Fortnite".

Wat ik daar aantrof, een hele mooie, nog bijna nieuwe RX580.

https://ibb.co/PY8GFpr

Toen ik dit liet zien kwamen er allerlei smoesjes, wij maken wel goed schoon, dit kan niet de oorzaak van het vastlopen zijn etc.

Doei!

[ Voor 25% gewijzigd door brtk op 05-09-2019 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
Ook regelmatig last van. Schoonvader die even casual zijn laptop bij me dumpt met de vraag of ik kan fixen dat hij "zo heet wordt".

Ding is (uiteraard) jaren niet schoongemaakt, en lijkt überhaupt zo uit 1980 weggelopen te zijn. Moest hem tot het laatste schroefje uit elkaar halen, de stof verwijderen, en nieuwe koelpasta aanbrengen. Tifuswerk. Maar ja, meneer had deze als tweede laptop nodig "voor in de garage", en je schoonvader wil je toch liever te vriend houden.

Laatst nog de moeder van een kindje dat ik begeleiding geef met de vraag of ik kan langskomen omdat de PlayStation het niet meer doet. Blijkt kindje in kwestie hem simpelweg van het tv meubel te hebben geschopt, waarna de PlayStation het door de klap niet meer deed. En dat dan ook pas zeggen als ik expliciet vraag of er wat mee gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 06-09 18:49
Stoffa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:25:

Laatst nog de moeder van een kindje dat ik begeleiding geef met de vraag of ik kan langskomen omdat de PlayStation het niet meer doet. Blijkt kindje in kwestie hem simpelweg van het tv meubel te hebben geschopt, waarna de PlayStation het door de klap niet meer deed. En dat dan ook pas zeggen als ik expliciet vraag of er wat mee gebeurd is.
Alsof je het wel kan maken als je niet weet wat ermee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Seriph schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:02:
[...]
Alsof je het wel kan maken als je niet weet wat ermee gebeurt is.
Nee, maar het voorkomt wel een onnodige rit ;)

Al kun je ook gelijk zeggen dat je niets van 'die dingen' af weet :)

En ik bedenk mij net voor degenen die het moeilijk vinden om nee te zeggen, begin eens met het eisen dat mensen naar jou toe kunnen komen. Dat zal het aantal verzoeken ook verminderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie op 06-09-2019 08:13 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het wordt wel allemaal erg offtopic, want wederom geen kennissen dit keer. Maar goed, als we helpdeskklanten erbij gaan betrekken, dan heb ik er ook nog wel een paar... (tot zover het voornemen om het bij de vorige post te laten :+)

Timeframe: ergens begin 2003, helpdesk grote internetprovider:

1. Er ging geen lichtje branden
"Hallo, met <klant>. Het internet doet het niet meer en ik heb alles al geprobeerd, dus niet met het standaardscript komen aanzetten dat ik alle kabels moet controleren enzo!"
- "OK, dan sla ik dat script over, maar ik moet wel eerst wat zaken checken. Mag dat wel?"
*zucht* "Nou vooruit dan, als het maar geen script is wat je opleest want daar heb ik echt een <vreselijke ziekte>hekel aan! Dat script is er toch alleen maar omdat het dan lijkt alsof jullie iets doen terwijl ik alles moet doen. Waarom betaal ik eigenlijk 10 cent per minuut als ik alles moet doen?"
- "Beloofd: geen script. Kunt u wel voor mij oplezen welke foutmelding er verschijnt als u een webpagina bezoekt?"
"Dat de pagina niet gevonden kan worden. Mail en MSN doen het ook niet. Maar kunt u opschieten? Mijn laptop loopt op de batterij en die is bijna leeg."
- "Ik maak haast... we moeten het denk ik sowieso eerst buiten de PC zoeken. Kunt u aangeven welke lampjes er op het modem branden?"
"Dan moet ik naar de kelder en dat doe ik liever niet. Het is er namelijk pikkedonker omdat de stroom is uitgevallen."
- "Eh... ok... maar zonder stroom doet uw internetverbinding het niet meneer... dat verklaart een hoop."
"Waar slaat dat nou op... mijn laptop heeft een batterij net als iedere andere laptop, praat geen onzin!"

2. Erg letterlijk
[midden in een gesprek, halverwege het script]
- "Kunt u aangeven wat er op dit moment op uw scherm staat?"
<stilte> "Een foto van mijn kleinkinderen en een vetplant. Maar wat doet dat ertoe?"

3. Verkeerd verbonden
- Goedemiddag, <grote internetprovider>, u spreekt met Heroic_Nonsense"
"Eh... nee, ik bel met de helpdesk van <grote mobiele provider>"
- "Nee toch niet hoor, u spreekt echt met <grote internetprovider>. Ik zie in mijn scherm dat u belt met uw vaste lijn meneer, als u met uw vaste lijn 1-2-0-0 belt, dan krijgt u ons. Als u uw mobiele provider wil spreken, dan moet u 1-2-0-0 bellen met uw mobiele telefoon. We merken vaker dat dat verwarrend is voor mensen."
"Ik kan niet met mijn mobieltje bellen, dat is juist de reden dat ik de helpdesk nodig heb en daarom bel ik met mijn vaste lijn!"
- "Dat is vervelend, maar ik kan u niet helpen met uw mobiel. Die neemt u niet af van <grote internetprovider>."
"Verbind me dan maar door met <grote mobiele provider>"
- "Dat gaat niet meneer, we zijn twee verschillende bedrijven. Ik kan u niet doorverbinden naar een ander bedrijf."
"Jullie zitten op hetzelfde callcenter, want het nummer is ook hetzelfde. Loop er anders even naartoe en vraag of ze mij terugbellen."
- "Nogmaals: we zitten niet op hetzelfde callcenter; we zijn twee verschillende bedrijven alleen het nummer is toevallig hetzelfde."
"Ik snap het niet en eerlijk gezegd zijn dat soort interne aangelegenheden ook niet het probleem van mij als klant. Regel dat ik wordt teruggebeld en anders zeg ik mijn abonnement op." {klik}

4. Huur vloeroppervlakte
In den beginne waren de telefoonmodems (voip) van <grote internetprovider> zo groot als een flinke stoeptegel. Ze namen dus nogal wat ruimte in beslag. Bij een klant waar de aansluiting mislukt was, en dat niet juist was afgemeld door de monteur, lag al anderhalf jaar zo'n modem ongebruikt in de trapkast.

"Hallo, met <klant>. Ik wil graag geld van jullie ontvangen voor de opslag van uw modem."
- "Hmm, ok, er komen veel vragen in mij op. Mag ik beginnen om te vragen wat het verhaal is?"
"Jullie hebben al 18 maanden een modem aan mij ter bewaring gegeven. Althans, zo zie ik dat. De monteur is destijds onverrichte zaken vertrokken en heeft jullie eigendom aan mij in bewaring gegeven. Ik heb berekend wat die in bewaringstelling u gaat kosten en wil daar graag een bedrag voor ontvangen. Het gaat om EURO 32,-".
- "Hoe komt u aan dat bedrag dan?"
"Mijn huis kost EUR 200,000 en is 130m2 groot. Een meter2 kost dus EUR 1.538, uw modem is ongeveer de helft, dus EUR 769,- voor 30 jaar. U heeft het modem anderhalf jaar aan mij ter bewaring gegeven en ik heb daar als goed huismeester over gewaakt. Dat is dan 1,5/30e van EUR 769, zijnde 32 euro".

Lang verhaal kort, de klant heeft het geld niet gekregen.

5. "Bij ons kijkt niemand dat soort films hoor!"
"Hallo, met <klant>. Op de factuur staat dat wij 2 films hebben gehuurd, maar we huren nooit films."
- "Weet u zeker dat niemand in uw huishouden films heeft besteld?"
"Heel zeker! En ik wil ook graag weten welke films het waren, want om een of andere reden zetten jullie dat niet op de factuur. {sarcastische toon} Want als u zo zeker weet dat het echt besteld is, dan weet u ook welke films het waren, toch?".
- "Dat klopt, maar uit privacyoverwegingen staat dat in sommige gevallen niet op de factuur. De bestelde films zijn 'Heisse Teenie F*tze 3' en 'Halt die Klappe und bück dich'"
"Dank u wel. Ik weet genoeg. Excuses dat ik u lastig viel"

Ik ben nog steeds benieuwd hoe de sfeer aan de keukentafel was die avond ;)

*Heroic_Nonsense is blij dat hij dat soort dingen allemaal opschrijft als het gebeurt, alsof hij wist dat het ooit van pas zou komen!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Laatst online: 22:51
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:58:
- "Dat klopt, maar uit privacyoverwegingen staat dat in sommige gevallen niet op de factuur. De bestelde films zijn 'Heisse Teenie F*tze 3' en 'Halt die Klappe und bück dich'"
"Dank u wel. Ik weet genoeg. Excuses dat ik u lastig viel"
OMG ik lach hier hardop op de afdeling _O-, geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33

*Heroic_Nonsense is blij dat hij dat soort dingen allemaal opschrijft als het gebeurt, alsof hij wist dat het ooit van pas zou komen!
Haha, geweldige niet-standaard verhalen dit keer _/-\o_ . Vooral 1 laat zien dat sommige mensen totaal geen verbanden kunnen leggen.

Bij punt 3 moet ik stiekem de klant gelijk geven. Dit is vanuit de klant gewoon lastig te begrijpen (hetzelfde nummer, krijgt afhankelijk van waar je mee belt iemand anders aan de lijn), en "echte" nummers zijn lang niet altijd makkelijk te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zwartoog schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:08:
[...]
Bij punt 3 moet ik stiekem de klant gelijk geven. Dit is vanuit de klant gewoon lastig te begrijpen (hetzelfde nummer, krijgt afhankelijk van waar je mee belt iemand anders aan de lijn), en "echte" nummers zijn lang niet altijd makkelijk te vinden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De meeste mensen die we om die reden aan de lijn kregen accepteerden de uitleg wel en belden vervolgens met hun mobieltje naar <grote mobiele provider>.

In dit geval was dat lastig, want de klant in kwestie kon niet bellen met zijn mobieltje. Maar er is een verschil in gefrustreerd zijn omdat het niet werkt en weigeren om de uitleg aan te nemen IMHO.

Uiteindelijk is er een optie in het menu gezet in de trant van "Belt u voor <grote mobiele provider>, toets dan 3" waarna de klant het directe nummer van dat bedrijf te horen kreeg. Andersom deden zij hetzelfde geloof ik.

Overigens was 1-2-0-0 alleen beschikbaar voor tripleplay klanten (die ook telefonie afnamen); klanten die geen telefonie afnamen moesten een 0900-nummer á 10 cent per minuut bellen voor support (daardoor hele discussies over discriminatie gehad met mensen).

Overigens zijn <grote mobiele provider> en <grote internetprovider> uiteindelijk gefuseerd (lang nadat ik weg was) dus het probleem heeft zichzelf wel opgelost (neem ik aan; wellicht is het achter de schermen altijd gescheiden gebleven).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die van de huur van de vloeroppervlakte snap ik ook wel.
Het ding heb je in bruikleen. Weggooien mag dus niet. Maar het bedrijf onderneemt ook geen actie om de apparatuur weg te halen, zelfs na herhaaldelijk vragen. Ik zou zo'n ludieke vraag op zaterdagavond ook voor elkaar krijgen. Uiteindelijk is dan vast de conclusie: gooi het maar weg, maar dan heb je dat tenminste als uitspraak van het bedrijf te horen gekregen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:48:
Het ding heb je in bruikleen. Weggooien mag dus niet. Maar het bedrijf onderneemt ook geen actie om de apparatuur weg te halen, zelfs na herhaaldelijk vragen. Ik zou zo'n ludieke vraag op zaterdagavond ook voor elkaar krijgen. Uiteindelijk is dan vast de conclusie: gooi het maar weg, maar dan heb je dat tenminste als uitspraak van het bedrijf te horen gekregen.
Als het als grapje bedoeld is; prima. Verder snap ik zelf niet waarom je zo lang zou wachten om contact op te nemen. Of diegene moet die grap een anderhalf jaar ervoor verzonnen hebben, zodat hij een halfjaar laten die grap uit kan voeren
Zwartoog schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:08:
[...]

Ik heb wel begrip voor de klant, maar ik zou zelf niet zeggen dat hij gelijk heeft, zeker met zo'n reactie.

Haha, geweldige niet-standaard verhalen dit keer _/-\o_ . Vooral 1 laat zien dat sommige mensen totaal geen verbanden kunnen leggen.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
PSV-EHV schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:03:
[...]
Verder snap ik zelf niet waarom je zo lang zou wachten om contact op te nemen.
Dat zou mij ook zo gaan. Ik heb wel betere dingen te doen met mijn tijd dan achter dat soort dingen aan zitten. Dat de teller doorloopt omdat het bedrijf geen actie onderneemt is dan niet mijn probleem ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

2. Erg letterlijk
[midden in een gesprek, halverwege het script]
- "Kunt u aangeven wat er op dit moment op uw scherm staat?"
<stilte> "Een foto van mijn kleinkinderen en een vetplant. Maar wat doet dat ertoe?"
_O-

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:10

Punkrocker

Mostly harmless

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:48:
Even helemaal off topic maar in dezelfde categorie:

Een collega heeft een regenwateropvangput (voor grijs water gebruik) en belde laatst met het Waterschap:
Of hij geen korting kon krijgen want hij buffert immers voor ze. :+

Needless to say, het antwoord was nee.
Wel lag de hele afdeling hier onder tafel van het lachen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:29

Kheos

FP ProMod
omdat het nu toch voornamelijk gaat over lollige helpdesk verhalen (en omdat het vrijdag is):

m'n oom had een nieuwe muis gekocht en die wou maar niet werken.
ik daarnaartoe en idd, muis was aangesloten en deed helemaal niks.
dus ik volg die muisdraad en toen kwam ik er achter dat hij zijn gloednieuwe USB computermuis had aangesloten... op z'n oude seriele poort.
en ja, als je wat priegelt passen die pinnetjes precies in een USB stekker. toch goed genoeg dat de kabel er niet meer uitvalt.

was lekker snel opgelost, want hij had nog vrije USB slots in z'n computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Kheos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:36:

en ja, als je wat priegelt passen die pinnetjes precies in een USB stekker. toch goed genoeg dat de kabel er niet meer uitvalt.

was lekker snel opgelost, want hij had nog vrije USB slots in z'n computer
Herkenbaar. Zo ben ik ooit bij iemand geweest die ook een nieuwe muis had gekocht die niet werkte.

Bleek dat hij van allerlei verloopjes gebruikte om zijn muis aan te sluiten. USB naar 9pins, via 9 pins naar PS/2 of zoiets was het .. EN dat werkte klaarblijkelijk niet 8)7

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Vorige week was ik nog bij mijn ouders, en wat geprutst met hun PC en schermen (harde schijf deed het niet etc.). Uiteindelijk moest ik in wat haast vertrekken dus mijn zusje zei dat ze het scherm zelf wel even terug aan zou sluiten. Prima. 3 dagen later krijg ik een mail "scherm is defect, heb je nog tips voor een andere?". Ik dacht, dat is mooi toevallig maar niet gek want dat ding is al 12 jaar oud. Ik dus wat suggesties doorgeven en bestellen zij een nieuwe (leuk ding trouwens, 32" Quad HD, beetje overkill voor browsen en mailtjes doen maar toe maar). Krijg ik wederom een mailtje dat het nieuwe scherm ook niet werkt. Wat blijkt? Ze was gewoon vergeten de voeding in het scherm te steken en het oude scherm deed het dus nog prima :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb ook eeen kleine 2 jaar bij dezelfde <grote internetprovide> gewerkt en heb ook een boekwerk aan vergelijkbare verhalen (alleen nog opgeschreven zoals jij).

90%+ procent van de klaten waren dan ook uber blij met mij vanwege een vergelijkbare nuchtere snelle reactie, de andere <10% raakte gefrustreerd omdat ze mij niet onder de tafel konden lullen

* s0ulmaster wordt weer nostalgisch als hij aan die tijd terug denkt :+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
mkleinman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:51:
[...]

Herkenbaar. Zo ben ik ooit bij iemand geweest die ook een nieuwe muis had gekocht die niet werkte.

Bleek dat hij van allerlei verloopjes gebruikte om zijn muis aan te sluiten. USB naar 9pins, via 9 pins naar PS/2 of zoiets was het .. EN dat werkte klaarblijkelijk niet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://images2.memedroid.com/images/UPLOADED52/524f1c3e57017.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fictvitiy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09-2024
Leuk en herkenbaar al deze verhalen!

Zo heb ik een tijd bij Google's G Suite Support gewerkt in Cork (Ierland) en had ik een keer een Amerikaanse vrouw aan de lijn die een probleem had met haar account.

<ik>Mevrouw, om u zo goed mogelijk te helpen gaan we even via Google Hangouts een gesprek starten zodat u uw scherm kunt delen, dan doorlopen we samen de stappen om het probleem op te lossen.
<vrouw> Oke dat is prima, maar wacht even.. hij vraagt als ik de webcam in moet schakelen.. moet dat?
<ik> Ja helaas wel, echter kunt u deze gelijk uitschakelen nadat het gesprek tot stand is gekomen.
<vrouw> zucht zucht
<ik> is dat een probleem mevrouw?
<vrouw> Ja nou ja.. ik ben net wakker en zit nog in m'n ondergoed.. ik heb nog geen broek aan...
<ik> *interesse gewekt, paar collega's aangetikt* Nou mevrouw als u zit dan is dat toch geen probleem?
<vrouw> haha ja je hebt gelijk! *zet de webcam aan*
<ik> * denkt 'thank god your sitting' down schakelt beeld gelijk uit*

In die tijd genoeg idioten aan de lijn gehad, maar gelukkig ook veel dankbare en redelijke mensen.

On topic;

Ik heb vroeger veel mensen geholpen met hun allerhande PC / elektronica problemen en vragen, voor familie & vrienden deed ik het gratis, voor vrienden van vrienden en vage kennissen rekende ik gewoon een uur bedrag.

Tegenwoordig komt het bijna niet meer voor gelukkig, echter help ik nog met veel plezier (mits het redelijk blijft) familie en vrienden met hun PC/Netwerk problemen.

[ It's a sad man my friend who's livin' in his own skin and can't stand the company. - Bruce Springsteen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:Mensen, laatste keer, dit gaat niet over techsupport bij bedrijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03

HugoBoss1985

Xenotech

brtk schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:14:
Heel lang dit soort klusjes niet meer gedaan, vroeger echt schering en inslag. Laatst een keer over m'n hart gestreken, de game PC van de kleine van een vage kennis "liep steeds vast tijdens Fortnite".

Toen ik dit liet zien kwamen er allerlei smoesjes, wij maken wel goed schoon, dit kan niet de oorzaak van het vastlopen zijn etc.

Doei!
Had die kleine als hobby houtbewerking ofzo? ... holy shit echt niet normaal voor nog zo'n redelijk jonge kaart.
Stof is, vanuit mijn ervaring, nog steeds een van de grootste boosdoeners in het geval van pc's en laptops van "leken".

Groot gelijk verder, als men eigenwijs en bijdehand blijft doen gewoon "houdoe" zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-09-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57

LankHoar

Langharig tuig

Fictvitiy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:02:
Ik heb vroeger veel mensen geholpen met hun allerhande PC / elektronica problemen en vragen, voor familie & vrienden deed ik het gratis, voor vrienden van vrienden en vage kennissen rekende ik gewoon een uur bedrag.
Dat "vrienden van vrienden" doet me aan het volgende denken:

Een collega waar ik destijds half bevriend mee raakte kwam bij me en vroeg of ik hem kon helpen met wat problemen met zijn laptop. Ja prima zei ik, we kunnen na werktijd wel even kijken. Daarop reageerde hij dat hij eerst zijn zus moest vragen omdat het haar laptop was. Toen gaf ik aan "prima, maar dan reken ik wel een vergoeding". Hij was me daar een potje verontwaardigd zeg. "Maar we zijn toch vrienden (ja kind of), en je bent er goed in, voor jou niet moeilijk etc.". Ik heb voet bij stuk gehouden en natuurlijk was mijn hulp toen niet meer nodig. Mij prima hoor :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:
[...]

Had die kleine als hobby houtbewerking ofzo? ... holy shit echt niet normaal voor nog zo'n redelijk jonge kaart.
Stof is, vanuit mijn ervaring, nog steeds een van de grootste boosdoeners in het geval van pc's en laptops van "leken".

Groot gelijk verder, als men eigenwijs en bijdehand blijft doen gewoon "houdoe" zeggen.
Ik heb de oorzaak niet precies kunnen achterhalen, maar er liepen wel een paar hele grote honden rond daar. Het kan ook niet anders dan dat er echt niet goed werd schoongemaakt/gestofzuigd oid. Nog nooit zoiets gezien 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:29:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. De meeste mensen die we om die reden aan de lijn kregen accepteerden de uitleg wel en belden vervolgens met hun mobieltje naar <grote mobiele provider>.

In dit geval was dat lastig, want de klant in kwestie kon niet bellen met zijn mobieltje. Maar er is een verschil in gefrustreerd zijn omdat het niet werkt en weigeren om de uitleg aan te nemen IMHO.

Uiteindelijk is er een optie in het menu gezet in de trant van "Belt u voor <grote mobiele provider>, toets dan 3" waarna de klant het directe nummer van dat bedrijf te horen kreeg. Andersom deden zij hetzelfde geloof ik.

Overigens was 1-2-0-0 alleen beschikbaar voor tripleplay klanten (die ook telefonie afnamen); klanten die geen telefonie afnamen moesten een 0900-nummer á 10 cent per minuut bellen voor support (daardoor hele discussies over discriminatie gehad met mensen).

Overigens zijn <grote mobiele provider> en <grote internetprovider> uiteindelijk gefuseerd (lang nadat ik weg was) dus het probleem heeft zichzelf wel opgelost (neem ik aan; wellicht is het achter de schermen altijd gescheiden gebleven).
Ik had het nummer van zijn mobiele provider er even bij gezocht, kleine moeite voor je triple play klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
brtk schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:14:

Doei!
Haha, hoe krijg je een videokaart zo snel zo stoffig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:33
brtk schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:23:
[...]

Ik heb de oorzaak niet precies kunnen achterhalen, maar er liepen wel een paar hele grote honden rond daar. Het kan ook niet anders dan dat er echt niet goed werd schoongemaakt/gestofzuigd oid. Nog nooit zoiets gezien 8)7 .
Ik kan je vertellen, als iemand met zes asieldieren in huis, dat dit echt niet door een paar honden komt.

Dat gezegd hebbende, waar dit wel door komt weet ik ook niet 8)7 .

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:37:
[...]

Ik had het nummer van zijn mobiele provider er even bij gezocht, kleine moeite voor je triple play klant.
NM, zie modbreak.

[ Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 07-09-2019 01:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:19:
[modbreak]Mensen, laatste keer, dit gaat niet over techsupport bij bedrijven.[/]
Initieer een afsplitsing, is tien keer interessanter dan het zoveelste “webshopgarantie” of “ik sta in mijn recht” topic. :$ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:
[...]

Pc stond waarschijnlijk op de grond met hoogpolig tapijt? Dieren in huis, werd er ook nog gerookt?
Zo heb ik inderdaad ook wel eens wat pc's aangetroffen, maar voor mij waren die dan fubar. Stonk een uur tegen de wind in, ontzettend smerig, en je weet ook nog eens dat je de bron niet aanpakt. Binnen no time zouden ze terugkomen omdat ie het weer niet deed, misschien nog garantie eisen ook. Dan begin ik er ook niet aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03

HugoBoss1985

Xenotech

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:03:
[...]

Pc stond waarschijnlijk op de grond met hoogpolig tapijt? Dieren in huis, werd er ook nog gerookt?
Zo heb ik inderdaad ook wel eens wat pc's aangetroffen, maar voor mij waren die dan fubar. Stonk een uur tegen de wind in, ontzettend smerig, en je weet ook nog eens dat je de bron niet aanpakt. Binnen no time zouden ze terugkomen omdat ie het weer niet deed, misschien nog garantie eisen ook. Dan begin ik er ook niet aan.
Haha, ja zoiets moet je echt in de buitenlucht met een stofmasker schoonmaken als je gezondheid je lief is.

Ook echt he... of ze zeggen "omdat jij er aan gewerkt hebt" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-09-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Ik heb die RX580 overigens toch nog meegenomen, netjes schoongemaakt, repaste en draait nu als een zonnetje (dus wel nog wat aan de warme kant, maar het zijn ook best wel heethoofden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mijn ervaringen (lang geleden...)

Moeder die een cursor een "flikkerend bliepje" noemt... :+ (vond ik wel leuk gevonden) Verder niet veel aan hoeven doen, was een pc met WordPerfect...

Mijn vader en mijn (stief)moeder, woonden (ze leven beide niet meer) 150km uit de buurt. Langs gaan bij hun was ook vaak een nachtje slapen en of ik dan ook even naar de pc wilde kijken. Tuurlijk, voor je familie, hapje eten en een opgemaakt bed, doe je dat wel.

Vaak daarna werkte 1 en ander dan ineens niet meer ("nadat jij het gerepareerd hebt...") en zit je 150 km thuis met een verantwoordelijkheidsgevoel van heb ik jou daar.

Ik kreeg zelfs een keer die opmerking nadat ik werkelijk niets had aangepast, maar alleen maar instellingen na had gekeken... 8)7

Op een gegeven moment heb ik ze kunnen uitleggen dat ik dat niet fijn vond en of ze in de buurt niet iemand konden vinden die hun kon helpen. Uiteraard was er, tegen betaling natuurlijk, iemand gevonden en was ik daar van af.

Hoe vaak ik daarna wel niet heb moeten horen dat ik er maar eigenlijk niets van af wist en die ander zo handig was met computers... :(

Ook toen Pa een Android tablet (op aanraden van die slimme meneer) had gekocht en het niet voor elkaar kreeg om zijn oude word-documenten uit te printen op zijn printer. Waar ik dan toch weer even naar mocht krijgen, maar het ook niet voor elkaar kreeg. Want: printer was niet te koppelen via internet of wifi of whatever...

Een vriend van een ex van me die af en toe eens belde en na een tijdje dan naar mij vroeg. Met computer-vragen, niet om met mij te praten. Tot ik op een gegeven vroeg: "Bel je nu voor mij, of heb je weer een probleem met je computer? Bel me voortaan ook eens als je geen probleem hebt met je computer?"

Nooit (echt nooit) meer wat van gehoord.

Maar ook mensen geholpen die heel goed begrepen dat het voor mij ook tijd en moeite kost (gewoon werken dus) en mij hiervoor betaalden, op eigen initiatief.

Nu heb ik een schoonmoeder die echt niet handig is met computers, maar haar vragen niet aan mij stelt maar aan haar dochter... mijn vrouw dus.. :P Daar moet ik af en toe wel eens stiekem een beetje om lachen... :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
het valt me op dat veel mensen als er wat fout gaat, wat hebben jullie/jij nou veranderd op het netwerk.

ook al laat je zien dat iemand iets verkeerd heeft gedaan,, vroeger was dat niet zo,, en dan zei ik dus je heb dit en dat wel gedaan,, en vroeger was dat ook niet de bedoeling maar was het systeem minder kritisch.

mijn zus was na haar scheiding in haar eigen huisje gaan wonen ,, ik bouwde een pc voor haar ,, toen was Ziggo nog @home ,, 3com routertje met wifi neer gezet ,, het werkte als een trein zus bij, ik blij.
krijgt ze na een tijdje een nieuwe "partner" word ik op gebeld wat ik wel niet voor een prutser was , haar apple spullen werkte van geen meter en dan werkte de internet via de pc en laptop ook niet.

ik daar heen en kijken ,, dat was nog in de tijd dat apple spullen gewoon tientallen poorten open zonder die te benutten,, het routertje kon dat helemaal niet aan,, dus heb ik het aantal poorten wat open gezet mochten worden gelimiteerd ,, en alles werkte weer ,, ook de apple spullen ,, je zou dan denken dat die "partner" ook tevreden was ,, nee ieder dingetje wat happerde werd 100 x uit vergroot ....

tot dat haar workstation kapot ging hdd lam, maar de officiële apple reparatie punt vroeg een onredelijk hoog bedrag ,,, mijn zus belde me of ik dat kon fixen,, ik besloot even te gaan kijken , had nog een geschikte hdd liggen ,, die groter was en stukken sneller ,, ik die erin gezet met ghost alles over geblazen ,, en ding draaide weer,, een restore gedraaid en alles was goed ,, en de kosten van die HDD echt een schijntje wat Apple er voor vroeg...

zus blij , ik naar huis, denk je dat die " partner" blij was ?? natuurlijk niet ,, want geen officieel onderdeel dus die gaat zo weer stuk ,, toen werd mijn zus hellig ,, ( maak je borst maar nat dan ) ze mocht geen nieuwe workstation kopen tot de oude kapot was, ding heeft nog 12 jaar daar gestaan ,,, en de HDD ging niet kapot , en ze wilde op een gegeven moment wel een nieuwere ,, snellere cpu en meer geheugen,, maar hey die oude draaide nog ,, en die windows pc die ik gebouwd had ook ,, tot er geen nieuwe windows OS meer op kon ,, toen ding weg gegeven aan iemand.

maar heb wel gezegd als die " partner" weer wat heeft met d'r apple zooi ,, alleen als ze normaal doet, wil ik er nog wat aan doen , maar de verstandhouding met die " partner" zal nooit meer goed komen vrees ik, ,, als die ooit vertrekt geef ik een BBQ voor de familie ...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Paar weken geleden zou ik bij mamaloe een NAS plaatsen. Ding was bij mij over en zij heeft best wat foto's én geen backup. Dat moest dus anders.

Kom ik daar. Blijkt dat ze op het punt stonden om een andere laptop te gaan kopen (nog net niet diezelfde dag). Even gekeken wat er aan de hand was met het ding. Blijkt dat de HDD gewoon baggertraag is. Dus eerst maar eens een SSD gehaald, een reepje geheugen en een USB-stick. Kon ik ter plekke mooi de installer maken voor Windows 10, de laptop opschonen en de SSD plaatsen.

Uiteindelijk de hele dag bezig geweest met die laptop in plaats van de NAS in te stellen voor gebruik. Aan het einde van de middag de NAS neergezet, spanning er op en klaar. Nu kan ik in ieder geval van afstand wat instellingen maken indien nodig.

In plaats van dat ze dan even bellen om te melden dat de laptop bagger draait...

Ander gevalletje:
Afgelopen week krijg ik een appje van een vriend van iemand die bij mij een iMac gekocht heeft. Kerel is een aardige vent maar ook redelijk ADHD. Dat resulteert in een salvo aan berichten met korte zinnen. De Enter-toets in WhatsApp is kennelijk moeilijker te vinden dan de verzend-toets.

Van hem heb ik een 15" MacBook Pro uit 2010 onder handen gekregen die enorm aan het blazen was en haperde bij gebruik. Een vriend van de jongen had de koelpasta vervangen. (maar niet de rest schoongemaakt...) Uiteindelijk was dit (denk ik) de boosdoener, vervanging is onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://www.macfreak.nl/hardware-macintosh/15-macbook-pro-blijft-blazen-en-enorme-kernel_task/?action=dlattach;attach=3308;image

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
sypie schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:20:
Paar weken geleden zou ik bij mamaloe een NAS plaatsen. Ding was bij mij over en zij heeft best wat foto's én geen backup. Dat moest dus anders.

Kom ik daar. Blijkt dat ze op het punt stonden om een andere laptop te gaan kopen (nog net niet diezelfde dag). Even gekeken wat er aan de hand was met het ding. Blijkt dat de HDD gewoon baggertraag is. Dus eerst maar eens een SSD gehaald, een reepje geheugen en een USB-stick. Kon ik ter plekke mooi de installer maken voor Windows 10, de laptop opschonen en de SSD plaatsen.

Uiteindelijk de hele dag bezig geweest met die laptop in plaats van de NAS in te stellen voor gebruik. Aan het einde van de middag de NAS neergezet, spanning er op en klaar. Nu kan ik in ieder geval van afstand wat instellingen maken indien nodig.

In plaats van dat ze dan even bellen om te melden dat de laptop bagger draait...
...dus eigenlijk had je te maken met een niet-onbeschofte kennis die geen tech-support eiste? Tsssk, in het verkeerde topic geplaatst dus! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:41:
in het verkeerde topic geplaatst dus!
Ja, ik had nog gezocht maar kom 'm niet vinden. Vond het niet de moeite waard om een nieuw topic aan te maken voor "Ervaringen met aardige kennissen die geen tech support eisen".

Die kerel van de MacBook doet mij per dag (heb dat ding nu een weekje in huis staan) meerdere berichten. Of ik al meer weet, of het probleem al opgelost is, of de kabel al onderweg is .... En ik had nog zo gezegd: ik stuur je wel een bericht wanneer ik meer weet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Mooi topic. Laat ik ook twee ervaringen delen uit mijn tienerjaren.

Alimentatie
Een paar keer gedurende een periode van drie weken heb ik de buurvrouw geholpen met haar computer. Haar man was net bij haar weg gegaan, ze was ingeruild voor een jonger exemplaar, vrij triest. Ze had ook weinig geld, ik heb er niks voor gevraagd. Wordt ik de week erna gebeld door een onbekende die zegt:
"ik ben de nieuwe vriend van je buurvrouw en heb ook computerproblemen, zou je hier naar willen kijken? En het kan toch wel gratis he, ik moet al zoveel alimentatie betalen".

Dat was voor mij het moment dat ik computerhulp ben gaan afbouwen.

Geen geluid
Een vriend belt me om te melden dat er geen geluid uit zijn computerspeakers komt. Ik vraag of het kabeltje in de computer zit. Hij: "ja duh! hoe dom denk je dat ik ben". Goed, wij gaan samen door de 'Windows probleemoplosser' (of hoe het ook alweer heette, zo'n wizard) heen, die dat ook als eerste vraag stelt. Vervolgens nog een hele reeks vervolgstappen, over volume, drivers en ga zo maar door, todat er 15 minuten later gemeld wordt dat 'de Windows probleemoplosser uw probleem niet kan oplossen'. Belt hij me 10 minuten later weer: "oeps, het kabeltje zat er toch niet in, misschien met stofzuigen eruit geschoten }:O "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj.verhulst
ja ben je een pc aan het installeren of repareren , zie je hele privé gevoelige zaken voorbij komen.
verslagen van iemands echtscheiding ,, waaruit blijkt dat iemand glas hard heeft lopen liegen, of foto's dat je die bekende op een manier ziet die je helemaal niet verwacht.

word je opgebeld door de ex met het verzoek of je wil vertellen wat je aangetroffen heb op de hdd ,, nou dan heb ik er spontaan geen herinneringen meer .....

of iemand die me opbelt of ik niet de server wil hacken van de ex van z'n dochter omdat ie liegt over zijn vermogen om zo min mogelijk te hoeven betalen,,, sorry dat kan ik eigenlijk niet en al zou ik het kunnen deed ik het nog niet...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

LankHoar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:04:
[...]

Dat "vrienden van vrienden" doet me aan het volgende denken:

Een collega waar ik destijds half bevriend mee raakte kwam bij me en vroeg of ik hem kon helpen met wat problemen met zijn laptop. Ja prima zei ik, we kunnen na werktijd wel even kijken. Daarop reageerde hij dat hij eerst zijn zus moest vragen omdat het haar laptop was. Toen gaf ik aan "prima, maar dan reken ik wel een vergoeding". Hij was me daar een potje verontwaardigd zeg. "Maar we zijn toch vrienden (ja kind of), en je bent er goed in, voor jou niet moeilijk etc.". Ik heb voet bij stuk gehouden en natuurlijk was mijn hulp toen niet meer nodig. Mij prima hoor :)
De oplossing is eenvoudig. Je vraagt wat voor beroep ze hebben en dan zeg je gewoon, neem zaterdag de laptop maar mee wanneer je mijn plafond even komt schilderen (of andere klus afhankelijk van beroep). Dan houd het ook snel op.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
lol over koppig gesproken, probeer mijn schoonmoeder al een jaar of 2 over te krijgen naar een nieuwe foon... Ze klaagt dat hij langzaam is etc, maar een nieuwe ho maar.... Want ik vind het kleurtje zo leuk....

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 15:12
dj.verhulst schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:57:
ja ben je een pc aan het installeren of repareren , zie je hele privé gevoelige zaken voorbij komen.
verslagen van iemands echtscheiding ,, waaruit blijkt dat iemand glas hard heeft lopen liegen, of foto's dat je die bekende op een manier ziet die je helemaal niet verwacht.

word je opgebeld door de ex met het verzoek of je wil vertellen wat je aangetroffen heb op de hdd ,, nou dan heb ik er spontaan geen herinneringen meer .....

of iemand die me opbelt of ik niet de server wil hacken van de ex van z'n dochter omdat ie liegt over zijn vermogen om zo min mogelijk te hoeven betalen,,, sorry dat kan ik eigenlijk niet en al zou ik het kunnen deed ik het nog niet...
Normaal moet je toch geen documenten (pdf, word, foto's) open maken als je wat moet installeren?
Dat je een paar thumbnails ziet kan gebeuren, maar dat klik je toch weg zeker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Tommie12 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:46:
[...]

Normaal moet je toch geen documenten (pdf, word, foto's) open maken als je wat moet installeren?
Dat je een paar thumbnails ziet kan gebeuren, maar dat klik je toch weg zeker.
als iemand documenten namen geeft met de naam van de ex met allerlei verwensingen , en die thumbnails zie je al genoeg,, of iemand vraag of je een jumplist wil aanmaken.

ik ga zeker niet alles bekijken,, ik wil juist niks van weten van allermans ellende

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Leuk topic dit, ik heb ook ff een kort leuk verhaaltje.

*Klant komt witheet de winkel binnen met een PC welke hij net een uur geleden gekocht heeft": JULLIE HEBBEN MIJ OPGELICHT!
Ik vraag dus netjes wat er aan de hand is, schreeuwt de klant terug dat zijn bekerhouder kapot is.
Wat bleek nu dus? Mijnheer had zijn Optical drive als freaking bekerhouder gebruikt? Tray waar je de schijfjes in legt was iets van 45 graden naar beneden gekantelt, stak zo uit de computer. Leg dat maar eens uit aan zo'n klant, dat het GEEN bekerhouder is. Na afloop heeft ie toch een nieuwe optische drive betaald en liep hij vol schaamte de winkel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MineTurtle op 10-09-2019 11:39 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Ik doe het momenteel alleen nog maar voor m'n ouders, schoonouders en schoonzusje als er iets is. Verder kap ik het af.

Vaak hoor je dan: maar jij weet het toch, jij werkt met computers... ik altijd een zinloze reactie in de trend van: "Je huisarts is een arts, dus die kan ook ineens alles qua operaties uitvoeren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:15
brtk schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:08:
Ik heb die RX580 overigens toch nog meegenomen, netjes schoongemaakt, repaste en draait nu als een zonnetje (dus wel nog wat aan de warme kant, maar het zijn ook best wel heethoofden).
Qua koeler lijkt het me meer een R9 390 ofzo, de koeler is van de Rx 3xx serie / GTX 9xx. Of koeler vervangen ooit? (vanwege looks misschien? :? )

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Mensen die een HDMI kabel in een Displayport drukken

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
BierfietsNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:04:

*Klant komt witheet de winkel binnen met een PC welke hij net een uur geleden gekocht heeft": JULLIE HEBBEN MIJ OPGELICHT!
Ik vraag dus netjes wat er aan de hand is, schreeuwt de klant terug dat zijn bekerhouder kapot is.
Wat bleek nu dus? Mijnheer had zijn Optical drive als freaking bekerhouder gebruikt? Leg dat maar eens uit aan zo'n klant, dat het GEEN bekerhouder is. Na afloop heeft ie toch een nieuwe optische drive betaald en liep hij vol schaamte de winkel uit.
Haha dit kan echt niet waar zijn _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
dj.verhulst schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:08:
[...]
als iemand documenten namen geeft met de naam van de ex met allerlei verwensingen , en die thumbnails zie je al genoeg,, of iemand vraag of je een jumplist wil aanmaken.

ik ga zeker niet alles bekijken,, ik wil juist niks van weten van allermans ellende
Herkenbaar! Ik heb ooit in een IT-firma gewerkt die de IT deed van kleine tot middelgrote ondernemingen. Ook wel wat particuliere klanten. Eén ervan was de dochter van de eigenaar van een éénpersoonszaak. Die kocht bij ons een nieuwe laptop met Vista op. Na een week komt ze af dat ze er echt niet aan kan wennen en of ik er geen Windows XP op kon zetten. In die tijd kwamen er veel computers met downgrade mogelijkheid dus ik zeg geen probleem maar alles wat er nu op staat is dan weg. Twee maal herhaalt, geen probleem.

Een dag na teruggave van haar laptop komt ze woedend binnen in de zaak en gaat ze wenen (echte tranen) bij de baas dat ze al haar babyfoto's kwijt is. Sh*t, geen back-up genomen want toestel was gloednieuw en de klant had 2x bevestigd dat een format geen probleem was. Recovery programma dan maar een tijdje laten draaien. Een probleem was dat die tool dikwijls bestanden terug vond maar dat ze toch corrupt waren (maar een halve foto en de rest grijs e.d.) dus om haar niet nodeloos hoop te geven, moest ik van de baas nakijken of haar foto's toch zeker OK waren. Op de eerste foto die ik open klik, zie ik haar in laten we zeggen een verregaande staat van ontkleding... Het staat nog altijd op mijn netvlies gebrand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Horla schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:44:
[...]
Het staat nog altijd op mijn netvlies gebrand :'(
Arme jij, maar goed dat je geen arts bent.

De oorzaak is dat mensen vaak niet goed begrijpen wat je zegt, of wat de implicaties precies zijn, en "Ja" zeggen omdat ze denken dat ze het begrijpen, of gewoon geen moeilijke vragen meer willen.

Na één keer zo'n incident leer je inderdaad doorvragen: "Als je er foto's op hebt staan zijn ze ook weg, snap je dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 22:06
Jep, de standaard procedure is dan aangepast en er werd altijd een clone van de hdd genomen. Wij deden ook de ondersteuning van een brandwondencentrum in een ziekenhuis (afdelingen mochten daar zelf partners zoeken voor IT 8)7 ). Daar heb ik regelmatig een pc van op afstand over genomen terwijl er een gruwelijke foto open stond. Dat is nog een graadje erger.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Horla schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:57:
...brandwondencentrum...graadje erger.
offtopic:
Really? :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:28

jurroen

Security en privacy geek

Jakkes. Mensen die techsupport eisen zodra ze lucht krijgen dat je iets in de IT doet, ik ben er allergisch voor. Hoeven ze bij mij niet te proberen :9

Gelukkig is mijn directe omgeving vrij zelfredzaam, de meeste dingen weten ze zelf op te lossen. Soms belt er nog wel iemand met "mijn WiFi doet het niet" (blijkt dan storing bij de provider), of voor advies voor een nieuwe computer/laptop.

De enige die wel voor kleinere problemen belt is de buurman van mijn vader. Maar hij betaalt er altijd voor en als ik er voor langs moet komen, staat er altijd een (flinke) lunch klaar. En gelukkig heeft hij nooit last van "het moet gisteren opgelost zijn".

Enfin, vooral vroeger wel eens wat opvallende ervaringen gehad:

Als servicemanager

In een grijs verleden, vele jaren terug, heb ik gewerkt als servicemanager bij een keten die inmiddels definitief failliet is (...maar we noemen geen namen). Die ervaringen die ik nooit zou vergeten:
  • Om de week kwam er een verwarde man binnenlopen (met een uiterlijk ala Jack Sparrow) die om een seriele parallele kabel vroeg. Opheldering kon hij nooit geven, als we aangaven dat we hem niet konden helpen kregen we een betoog dat het jammer was en we moesten zorgen dat we die kabel op voorraad hadden en vervolgens droop hij af.
  • Een keer is een man verbaal en fysiek agressief geworden toen hij te horen kreeg dat we geen nieuwere Windows versie op zijn computer konden zetten (was een tien jaar oude machine). Moest politie bijkomen om hem uit de winkel te krijgen. Dat was wel een adrenaline moment.
  • Een vrouwelijke klant die een nieuwe PC kocht en haar data over wilde laten zetten. PC aangezet, achtergrond is vervolgens "hardcore porno" starring die klant. Ehm, ja.
Persoonlijk

En een paar persoonlijke ervaringen:
  • Uit het XP tijdperk: PC van een vriend startte niet meer op, gaf tijdens het booten BSODs. Na wat onderzoeken en pielen bleek dat er een gigantische collectie malware op zat. Ik vroeg welke antivirus hij gebruikte: geen. "Ik heb nog nooit een virus gehad, dus niet nodig". Hmmkay. Bleek dat hij dacht dat je een virus kom merken door "een cursor die uit zichzelf zou bewegen"... :+
  • ...en bij wat anderen: de gedachte dat als je iets op een externe schijf opslaat (als in, enige exemplaar) het automatisch een backup is.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Niet echt tech support.

Laatst contacteerde een familielid me op whatsapp, ik wist al direct dat het een PC vraag zou zijn ofzo want dat is de enige reden dat ze contact met me op zoekt.
9 van de 10 keer dingen die je met 1min Googlen ook zelf kunt beantwoorden.

Ze vroeg of ik al eens van Steam had gehoord.
Mijn antwoord hierop was uiteraard ja.

Daarna pakweg 10min nodig gehad haar ervan te overtuigen dat Steam geen scam site is en ik betwijfel dat ze me geloofde.
Ik ga er van uit dat ze over een paar maanden gaat beginnen over hoe geweldig Steam is en dat ik het ook eens moet proberen.

Hier ga ik van uit omdat jaren geleden het ook zo ging met Ebay, Whatsapp, internet bankieren, Paypall etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
jurroen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:

Soms belt er nog wel iemand met "mijn WiFi doet het niet" (blijkt dan storing bij de provider)
Heel herkenbaar voor alle ICTers. Meestal is het andersom:"MIJN INTERNET DOET HET NIET" terwijl er een issue met de draadloze verbinding is. Waar mijn haren van overeind gaan staan zijn de flames die geplaatst worden op internet door de 'dummies' (no offense) op het moment dat er storing is bij een provider. Jullie weten wat ik bedoel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 14-09 13:03
jurroen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:56:

• Een vrouwelijke klant die een nieuwe PC kocht en haar data over wilde laten zetten. PC aangezet, achtergrond is vervolgens "hardcore porno" starring die klant. Ehm, ja.
[/list]
Disclaimer, alleen als het beetje lekker ding was:
"Oh sorry alle data is verloren, ik help wel mee om het materiaal overnieuw te schieten." :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Op vraag van mijn vader bij een collega van hem 3x langsgegaan om een hoop spyware/virussen te gaan verwijderen.

Al snel werd duidelijk waarom zijn computer zo traag was geworden. Zijn hobby was het downloaden en archiveren van (hardcore) porno via de meest vreemde websites.

Nadien wou hij dat ik heb hielp met archiveren en kwam toen zelfs een mapje tegen met de naam 'horse sex'. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door blubbers op 10-09-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Laatst online: 14:28

jurroen

Security en privacy geek

Rob Krauts schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:42:
[...]

Heel herkenbaar voor alle ICTers. Meestal is het andersom:"MIJN INTERNET DOET HET NIET" terwijl er een issue met de draadloze verbinding is. Waar mijn haren van overeind gaan staan zijn de flames die geplaatst worden op internet door de 'dummies' (no offense) op het moment dat er storing is bij een provider. Jullie weten wat ik bedoel ;-)
Helemaal. Nu heb ik dat wel ondervangen door bij directe familie/vrienden die op zoek waren naar "goeie WiFi" opgelost met UniFi AP's op een eigen controller die bij mij staat. Dus ik kan daardoor vrijwel direct zien of ze issues hebben of niet.

En wat betreft die storingen, inderdaad. Toen Ziggo last had van die DDoS aanvallen heb ik op hun FB pagina een beriicht geplaatst om ze succes te wensen, waarop ik zo'n 20K likes had gehad en eronder eppies die alleen maar verder aan het zeiken waren. Oh en de paar doodsbedreigingen niet te vergeten. Soms zijn mensen kut.
Albinoraptor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:58:
[...]

Disclaimer, alleen als het beetje lekker ding was:
"Oh sorry alle data is verloren, ik help wel mee om het materiaal overnieuw te schieten." :+
Haha! Alleen, geeft dan dus wel te kennen dat je wist wat erop stond :P Was geen lelijke dame ;)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
iCore schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:12:
[...]

Qua koeler lijkt het me meer een R9 390 ofzo, de koeler is van de Rx 3xx serie / GTX 9xx. Of koeler vervangen ooit? (vanwege looks misschien? :? )
Nee dit is echt een RX580 Gaming X 8GB van MSI, heb alleen grondig schoongemaakt, de koelpasta vervangen en draait nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:15
brtk schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:42:
[...]

Nee dit is echt een RX580 Gaming X 8GB van MSI, heb alleen grondig schoongemaakt, de koelpasta vervangen en draait nu weer goed.
Nee hoor, behalve als de koeler is verwisseld is het toch echt geen RX580.

Zie hier het verschil in vergelijking met jouw koeler:

Hoe jouw koeler eruit ziet: pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

Hoe een MSI Gaming X RX580 eruit ziet: pricewatch: MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB (Zoals je ziet komen hier die rode strepen uit de rest van het plastic shroud, bij jouw foto, en tevens ook de r9 390 is dat niet zo)

Ook zijn tevens alle fanblades bij de MSI RX580 totaal smooth, maar bij de R9 390 (en andere 3xx modellen) zit er op de fan blades met dat tape-achtige een soort kronkel in de fanblade (dat is ook te zien op jouw foto en zo hoort het ook (zelf de r9 390 gehad)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Niet echt tech support maar wel grappig.

In het verleden heb ik als verkoper gewerkt bij de It's. Een klant kwam ooit met een dvd speler terug dat hij niet werkte en de drive ook niet meer open kreeg. Dus wij sluiten hem aan op de TV wand direct op de splitter.

De DVD speler gaat meteen aan, en begint de dvd af te spelen. Wat een porno film bleek te zijn en dus op alle TV's in de winkel te zien was. Conclusie, de DVD speler was niks mee aan de hand en een klant die met een walk of shame de winkel uitliep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 22:27
Ijsklont schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:43:
Conclusie, de DVD speler was niks mee aan de hand en een klant die met een walk of shame de winkel uitliep.
Per ongeluk, jaja. Was niet toevallig deze man?
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/4-15-2015/bRPaH6.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 10-09-2019 21:56 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Gluten Parody schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:55:
Per ongeluk, jaja. Was niet toevallig deze man?
Die wilde alleen een video kijken.
Heeft u misschien een videorecorder ?
Prachtig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ome Ernst op 10-09-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ach natuurlijk, kon even niet plaatsen waar de associatie vandaan kwam :) Prachtig.

On-topic: toen ik nog thuis woonde regelmatig klusjes gedaan voor buren/kennissen, op gegeven moment was ik het zat en ben ik 25 euro per uur gaan vragen. Dat hielp nog niet genoeg, dus een Mac gekocht en tegen Windowsmensen gezegd: 'o sorry, daar weet ik niks van, te lang geleden.'

Mensen hebben oprecht het idee dat ze je er een plezier mee doen: 'ja jij vindt computers toch leuk?' De ellende is dat als je ze steeds helpt, ze niet zelf leren om naar een oplossing te zoeken. Voel je nooit bezwaard om nee te zeggen, het is ook voor hun bestwil ;)

Verwijzen naar zo'n hulpstudent is ook wel een goed idee. Wie dat niet accepteert is duidelijk uit op gratis hulp en van zulke lieden hoef je meestal ook geen wederdienst te verwachten.

[ Voor 78% gewijzigd door Gluten Parody op 10-09-2019 22:44 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• dj.verhulst
[...]

Herkenbaar! Ik heb ooit in een IT-firma gewerkt die de IT deed van kleine tot middelgrote ondernemingen. Ook wel wat particuliere klanten. Eén ervan was de dochter van de eigenaar van een éénpersoonszaak. Die kocht bij ons een nieuwe laptop met Vista op. Na een week komt ze af dat ze er echt niet aan kan wennen en of ik er geen Windows XP op kon zetten. In die tijd kwamen er veel computers met downgrade mogelijkheid dus ik zeg geen probleem maar alles wat er nu op staat is dan weg. Twee maal herhaalt, geen probleem.

Een dag na teruggave van haar laptop komt ze woedend binnen in de zaak en gaat ze wenen (echte tranen) bij de baas dat ze al haar babyfoto's kwijt is. Sh*t, geen back-up genomen want toestel was gloednieuw en de klant had 2x bevestigd dat een format geen probleem was. Recovery programma dan maar een tijdje laten draaien. Een probleem was dat die tool dikwijls bestanden terug vond maar dat ze toch corrupt waren (maar een halve foto en de rest grijs e.d.) dus om haar niet nodeloos hoop te geven, moest ik van de baas nakijken of haar foto's toch zeker OK waren. Op de eerste foto die ik open klik, zie ik haar in laten we zeggen een verregaande staat van ontkleding... Het staat nog altijd op mijn netvlies gebrand :'(
een klant belde me op dat ze verbindings problemen hadden met hun wifi en NAS, dus ik er heen , wifi werkte wel maar zwak signaal , ik had in mijn auto nog wel een set lan over power, de klant wilde dat wel , dus ik ga dat installeren , toen ik beneden de boel geconfigureerd had ,, ging ik met de klant een leuke vlotte dame , naar de zolder waar de NAS stond, kom ik boven, zegt ze terwijl we de trap op gaan ,, je bent toch wel iets gewend, ja hoor ,, kom ik op die zolder ,, hebben ze er een SM zolder van gemaakt, en in het schuine gedeelte achter een schuitboard ,, stond de NAS, kastje van Lan over Power aan gesloten ,, en weer naar beneden ,, ik verblik en verbloos niet ,, dame zichtbaar opgelucht,, ik doe wat snelheids testjes NAS data overdracht stukken sneller ,, gaat ze grapjes maken als het niet goed werkte kreeg ik met de zweep ,,,

maar in de auto toen ik weg gereden was heb ik wel zitten brullen van het lachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
BierfietsNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:04:

Wat bleek nu dus? Mijnheer had zijn Optical drive als freaking bekerhouder gebruikt? Tray waar je de schijfjes in legt was iets van 45 graden naar beneden gekantelt, stak zo uit de computer. Leg dat maar eens uit aan zo'n klant, dat het GEEN bekerhouder is. Na afloop heeft ie toch een nieuwe optische drive betaald en liep hij vol schaamte de winkel uit.
Hij is niet de enige die dat denkt: https://www.reddit.com/r/...y/my_cupholder_broke_off/
[...]
...Op de eerste foto die ik open klik, zie ik haar in laten we zeggen een verregaande staat van ontkleding... Het staat nog altijd op mijn netvlies gebrand :'(
Er zijn ergere dingen om te zien hoor ;)
Deadsy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:04:
...Daarna pakweg 10min nodig gehad haar ervan te overtuigen dat Steam geen scam site is en ik betwijfel dat ze me geloofde.....
Je hebt geduld. Bij dat soort types zeg ik al snel: "je hebt gelijk." Dat werkt sowieso goed: het beeld scheppen dat je niets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Roenie schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:26:
[...]

Je hebt geduld. Bij dat soort types zeg ik al snel: "je hebt gelijk." Dat werkt sowieso goed: het beeld scheppen dat je niets weet.
Eigenlijk schep je dan het beeld dat je precies even veel weet als zij. En dan zoeken ze wel verder want ze willen juist iemand die meer weet. Soms helpt die aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ook mooi altijd zijn die willekeurige ICT vragen waarna ik eerlijk moet zeggen dat ik niet vreselijk veel kaas heb gegeten van die specifieke software en de interne werking daarvan (laatst iets over een of andere Oracle databasefout terwijl ik nog nooit iets met die software gedaan had), en dan "Ja je hebt toch een diploma in ICT?" :+

Zelfde met mensen die er vanuit gaan dat het in elkaar zetten van een PC iets is wat je op een HBO ICT opleiding bijgebracht krijgt, of het aanleggen van netwerken of inrichten van *noem maar op*. Dat dit skills zijn die je jezelf vanuit de passie voor je hobby hebt geleerd is iets compleet onmogelijks en onbegrijpelijks. Dat dit *ook* kennis is die normaal gezien geld kost, is nog onbegrijpelijker.

Vind het ook vooral vervelend soms uren kwijt te zijn aan het adviseren van oud klasgenoten/vrienden van vrienden die verwachten al die tijd en kennis gratis te ontvangen omdat "je het toch leuk vind om te doen?". Vervolgens in complete ontsteltenis als je zo voorzichtig mogelijk aangeeft dat tijd geld kost en de kennis evengoed. Ik zeg nu dus ook op voorhand dat ik er niks van weet of dat ze maar op Tweakers.net moeten gaan lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 10-09-2019 23:47 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
iCore schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:13:
[...]

Nee hoor, behalve als de koeler is verwisseld is het toch echt geen RX580.

Zie hier het verschil in vergelijking met jouw koeler:

Hoe jouw koeler eruit ziet: pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

Hoe een MSI Gaming X RX580 eruit ziet: pricewatch: MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB (Zoals je ziet komen hier die rode strepen uit de rest van het plastic shroud, bij jouw foto, en tevens ook de r9 390 is dat niet zo)

Ook zijn tevens alle fanblades bij de MSI RX580 totaal smooth, maar bij de R9 390 (en andere 3xx modellen) zit er op de fan blades met dat tape-achtige een soort kronkel in de fanblade (dat is ook te zien op jouw foto en zo hoort het ook (zelf de r9 390 gehad)
Misschien had er al iemand mee gerommeld en idd een koeler overgezet; BIOS, Speccy, AMD Radeon settings zeggen allemaal MSI RX580 8GB. Zou die daarom nog steeds 80 graden worden :P.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Gluten Parody schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:11:
Mensen hebben oprecht het idee dat ze je er een plezier mee doen: 'ja jij vindt computers toch leuk?' De ellende is dat als je ze steeds helpt, ze niet zelf leren om naar een oplossing te zoeken. Voel je nooit bezwaard om nee te zeggen, het is ook voor hun bestwil ;)
"Ik beleef meer plezier aan het schoonmaken van de WC, dan aan het schoonmaken van jouw PC"

Maar wellicht dat m'n familie wat zorgvuldiger met de computer omgaat, of dat 'ie minder gebruikt wordt, of dat nieuwere Windows-versies robuuster zijn, want ik heb al een hele tijd geen PC-hulp meer hoeven te geven. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Mijn familie is ook re-de-lijk zelfredzaam, maar de echte hopeloze gevallen help ik wel, en die zijn er zeer dankbaar voor.

Echter, waar ik laatst wel best pissed om werd was bij een samenzijn waar meerdere mensen waren en gevraagd werd, "Wat doe jij ook alweer?" En dan iemand voor mij antwoord: "Hij is heel slim en kan heel veel met computers"...... "Oh, okee", antwoord de vragende persoon.

Mijn reactie was dan ook iets van:
"Ik heb fucking Aerospace Engineering gedaan, 7 jaar medical device development gedaan bij een grote techreus en de laatste jaren als fucking systeem architect, en werk nu als dev-lead aan een cloud software pakket en stuur een groep programmeurs aan. En wat je onthoudt daarvan is "dat ik veel met computers kan", terwijl ik je al 10 jaar ken?"

Nogal onbeschoft eerlijk gezegd om op zo'n manier voor mij te antwoorden.

Sowieso vind ik het nog steeds best schokkend om het verschil te merken tussen de reactie toen ik nog medical dingen deed en nu als dev-lead van programmeurs. In het eerste geval is het vaak een oprechte interesse als reactie. Maar in het tweede geval dwaalt men snel af en kijkt men een beetje glazig. Zelfs mijn vriendenkring, waarvan er veel geen technische opleiding hebben gedaan, hebben geen idee wat het inhoudt en er soms een beetje met dedain gekeken wordt naar 'software'. En dat vind ik vrij bizar aangezien men in dagelijks gebruik zo'n beetje elke interactie gebruik maakt van IT-gerelateerde zaken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Highland
  • Laatst online: 22:28
@armageddon_2k1 Klinkt alsof je wel iets van computers weet. Handig! Mijn laptop is wat traag en ik ben dat grappige paperclipje kwijt, kun je ff er naar kijken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
armageddon_2k1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:40:
Mijn familie is ook re-de-lijk zelfredzaam, maar de echte hopeloze gevallen help ik wel, en die zijn er zeer dankbaar voor.

Echter, waar ik laatst wel best pissed om werd was bij een samenzijn waar meerdere mensen waren en gevraagd werd, "Wat doe jij ook alweer?" En dan iemand voor mij antwoord: "Hij is heel slim en kan heel veel met computers"...... "Oh, okee", antwoord de vragende persoon.

Mijn reactie was dan ook iets van:
"Ik heb fucking Aerospace Engineering gedaan, 7 jaar medical device development gedaan bij een grote techreus en de laatste jaren als fucking systeem architect, en werk nu als dev-lead aan een cloud software pakket en stuur een groep programmeurs aan. En wat je onthoudt daarvan is "dat ik veel met computers kan", terwijl ik je al 10 jaar ken?"

Nogal onbeschoft eerlijk gezegd om op zo'n manier voor mij te antwoorden.

Sowieso vind ik het nog steeds best schokkend om het verschil te merken tussen de reactie toen ik nog medical dingen deed en nu als dev-lead van programmeurs. In het eerste geval is het vaak een oprechte interesse als reactie. Maar in het tweede geval dwaalt men snel af en kijkt men een beetje glazig. Zelfs mijn vriendenkring, waarvan er veel geen technische opleiding hebben gedaan, hebben geen idee wat het inhoudt en er soms een beetje met dedain gekeken wordt naar 'software'. En dat vind ik vrij bizar aangezien men in dagelijks gebruik zo'n beetje elke interactie gebruik maakt van IT-gerelateerde zaken.
Wat jij van anderen dedain vind, vinden anderen wellicht weer hautain van jou.
Misschien moet je het simpeler of concreter maken voor anderen als je wilt uitleggen wat je doet.
Wellicht dat het dan minder interessant of complex klinkt maar boeit dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwartoog
Lensent schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:21:
[...]

Wat jij van andere dedain vind, vinden andere wellicht weer hautain van jou.
Misschien moet je het simpeler of concreter maken voor anderen als je wilt uitleggen wat je doet.
Wellicht dat het dan minder interessant of complex klinkt maar boeit dat?
Concreet maken inderdaad. ICT is voor de meesten te abstract, en zien een PC als een black-box. "De computer doet het niet" is synoniem met "Hij doet niet wat ik wil", ofwel "De website die ik bezoek geeft een foutmelding".

Het is de toepassing dat maakt dat mensen aanhaken. Bij mij:
- "Ik ben wiskundige" -> lege blikken
- "Ik ben van huis uit wiskundige, en gebruik dit om betere medische behandelingen te ontwikkelen" -> 100% interesse en nieuwsgierigheid ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb fucking Aerospace Engineering gedaan, 7 jaar medical device development gedaan bij een grote techreus en de laatste jaren als fucking systeem architect, en werk nu als dev-lead aan een cloud software pakket en stuur een groep programmeurs aan.
Dus veel gefuckt in de IT? ;)

Meeste mensen weten niks van IT. Ik moest een paar maanden geleden nog aan een mutual friend het verschil uitleggen tussen mijn werk (techn. applicatiebeheerder) en dat van een andere vriend (.NET developer). Aangezien ik door had dat de mutual friend vooral wilde weten aan wie hij zijn computerproblemen het beste kon voorleggen is de developer er in mijn antwoord erg goed uitgekomen. Het hielp wel. De mutual friend stapt nu met al zijn problemen naar de developer >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

"Ik heb fucking Aerospace Engineering gedaan,
Wat ik hieruit meeneem, is dat je de beroemde 10-mile-high-club toiletkubussen hebt ontwikkeld!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:37:
[...]

Wat ik hieruit meeneem, is dat je de beroemde 10-mile-high-club toiletkubussen hebt ontwikkeld!
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/bigbangtheory/images/4/41/TheBigBangTheoryS2E22-087.jpg/revision/latest?cb=20120112103608

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:04
Ach ja. Zo ben ik tegenwoordig BI Developer bij een veiligheidsregio. Voor mijn ouders is dit: iets met computers voor de brandweer...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Cass Casey schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:48:
Ach ja. Zo ben ik tegenwoordig BI Developer bij een veiligheidsregio. Voor mijn ouders is dit: iets met computers voor de brandweer...
Ik heb mijn ouders in elk geval wel afgeleerd aan alles en iedereen te vertellen dat hun zoon 'handig met computers' is, scheelt me een hoop gezeur.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ah mijn favoriet is toch wel de klassieker van mijn moeder, wanneer Ziggo de internetkraan voor de zoveelste keer tijdelijk af heeft gesloten (bij wijze van):

"Ik heb geen internet op mijn telefoon mar er staat bovenin dat ik 3 balkjes heb."

:+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Gluten Parody schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:11:
Ach natuurlijk, kon even niet plaatsen waar de associatie vandaan kwam :) Prachtig.
Jeugdsentiment ;)
De ellende is dat als je ze steeds helpt, ze niet zelf leren om naar een oplossing te zoeken.
Give a Man a Fish, and You Feed Him for a Day. Teach a Man To Fish, and You Feed Him for a Lifetime.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Wintervacht schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:17:
Ah mijn favoriet is toch wel de klassieker van mijn moeder, wanneer Ziggo de internetkraan voor de zoveelste keer tijdelijk af heeft gesloten (bij wijze van):

"Ik heb geen internet op mijn telefoon mar er staat bovenin dat ik 3 balkjes heb."

:+
Ja, dat soort dingen zijn altijd wel 8)7 Zo had ik een keer een melding gekregen van een gebruiker dat de wifi slecht was op een locatie. Ik daar heen met meetapparatuur, ging het over het telefonie bereik...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zenix schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:43:
[...]

Ja, dat soort dingen zijn altijd wel 8)7 Zo had ik een keer een melding gekregen van een gebruiker dat de wifi slecht was op een locatie. Ik daar heen met meetapparatuur, ging het over het telefonie bereik...
VOIP? :p
Ome Ernst schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:13:
Give a Man a Fish, and You Feed Him for a Day. Teach a Man To Fish, and You Feed Him for a Lifetime.
Of de, in de IT iets geschiktere variant:
Make a man a fire and he'll be warm for a day. Light a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

[ Voor 35% gewijzigd door Wintervacht op 11-09-2019 13:55 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006

Pazo

Mroaw?

Ik heb enkele jaren gelden ook (onbekende) mensen computerhulp geboden. Had zelfs een advertentie op marktplaats staan :o Ik rekende €25 per uur de eerste 2 uur, vanaf uur 3 €10,- per uur. Meestal was ik binnen 2 uur klaar. Op zich wel leuk aan verdiend.

Zo was het net de periode dat Windows 10 was uitgebracht. Dus heel veel mensen wilde upgraden van Win7 of 8 naar Win10 maar durfden dat zelf niet aan. Ik rekende daar een vast tarief voor van €75. Ik had op een gegeven moment in 1 week 12 computers te doen. 8 daarvan waren laptops. Bij allemaal de laptop opgehaald. Hele tafel stond dus vol met 8 laptops. Bij allemaal de upgrade naar Win10 aangezet en draaien maar. Hele nacht laten draaien, volgende ochtend alle laptops even nalopen en terugbrengen maar. Inclusief de andere computers had ik binnen een week bijna €1000 verdient. Dat was best leuk :)

Maar nu doe ik het niet meer. Hoewel de upgrades toen prima verlopen waren, kwamen de meeste regelmatig terug met de meest stomme / basale dingen waar je dan direct voor moest opdraven. Maar goed met een baan van 8 tot 5, gewoon 5 dagen per week gaat dat niet. Daarnaast kregen we een kleine, dus steeds minder tijd op 's avonds weg van huis te kunnen. Dus toen ben ik er mee gestopt. Ik moet zeggen dat in de 2 jaar dat ik het heb gedaan, eigenlijk geen enkele negatieve ervaring heb gehad.

Nu help ik alleen mijn ouders, schoonouders en broer nog. Maar ook dat komt nauwelijks voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 11-09-2019 14:21 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Pazo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:19:
Ik moet zeggen dat in de 2 jaar dat ik het heb gedaan, eigenlijk geen enkele negatieve ervaring heb gehad.
Met het vragen van dit tarief haal je al 95% van de zeikerds eruit, de zeikerds zijn de mensen welke het gratis verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NEO256
  • Laatst online: 10-09 16:19
Ben toen met rond de 20 uit huis gegaan en kwam regelmatig langs (gemiddeld elke 2 weken) bij mijn ouders, maar elke keer kwamen ze weer met vragen over hun computer.
Op zich niet erg, maar wat me de keel uit kwam is; ze installeerde van alles vanaf het internet, hele browser vol met plugins, hele schijf vol met rommel... en maar klagen dat die computer maar te traag was terwijl ze ondertussen Full HD Youtube en Facebook die 3 keer zo zwaar is geworden gebruikte (in de 5 jaar dat ze die machine hadden).
Dus uiteindelijk eens over uit mijn slof geschoten omdat het altijd mijn probleem was om het op te lossen.
Tegenwoordig nieuwe afspraken, machines worden sneller vervangen (door mij) en als er iets is wat ik nu niet meteen kan oplossen met een paar minuten werk, dan gaat het ding mee naar huis en doe ik het lekker in mijn eigen netwerk met een volwaardige computer er naast en een muziekje er bij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DeadMetal schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:01:
Mooi topic. Laat ik ook twee ervaringen delen uit mijn tienerjaren.

Alimentatie
Een paar keer gedurende een periode van drie weken heb ik de buurvrouw geholpen met haar computer. Haar man was net bij haar weg gegaan, ze was ingeruild voor een jonger exemplaar, vrij triest. Ze had ook weinig geld, ik heb er niks voor gevraagd. Wordt ik de week erna gebeld door een onbekende die zegt:
"ik ben de nieuwe vriend van je buurvrouw en heb ook computerproblemen, zou je hier naar willen kijken? En het kan toch wel gratis he, ik moet al zoveel alimentatie betalen".

Dat was voor mij het moment dat ik computerhulp ben gaan afbouwen.

Geen geluid
Een vriend belt me om te melden dat er geen geluid uit zijn computerspeakers komt. Ik vraag of het kabeltje in de computer zit. Hij: "ja duh! hoe dom denk je dat ik ben". Goed, wij gaan samen door de 'Windows probleemoplosser' (of hoe het ook alweer heette, zo'n wizard) heen, die dat ook als eerste vraag stelt. Vervolgens nog een hele reeks vervolgstappen, over volume, drivers en ga zo maar door, todat er 15 minuten later gemeld wordt dat 'de Windows probleemoplosser uw probleem niet kan oplossen'. Belt hij me 10 minuten later weer: "oeps, het kabeltje zat er toch niet in, misschien met stofzuigen eruit geschoten }:O "
Ik heb twee vergelijkbare...

Ik was de computer aan het repareren bij een dochter van een tennisvriend van mijn vader, waar de man van thuis komt en vraagt of ik ook nog even bij de buurman wil kijken. Kom ik daar, PC van 10 jaar oud met een schijf waarvan de kop vast zit. Ik: Is niet de moeite waard om iets aan te doen, gewoon een nieuwe kopen. De man die me meegenomen had: Hij heeft niet zoveel geld. Ik: Nieuwe schijf kost ook geld, en alles opnieuw installeren kost uren tot een dag, zonde van mijn tijd. Man wiens vrouw haar PC ik net voor derde keer gratis gerepareerd had: Moet het altijd om geld gaan? :S

De tennisvriend van mijn vader van hierboven belt mij op met een probleem, dus ik wilde hem over de telefoon helpen. Druk eens op windows toets en dan tegelijk op de E. "Ik heb geen E." Op je toetsenbord. "Er zit geen E op mijn toetsenbord." Haal eens rustig adem en kijk eens goed, in het deel links boven paar centimeter van de bovenkant en zijkant. Schreeuwend: Ik zie geen E.
Mijn vrouw die het kon horen terwijl de telefoon niet eens op speaker stond rolde van de bank van het lachen.

Als ik hier aan terug denk dan ben ik wat blij dat ik eigenlijk alleen nog maar een handje vol mensen help.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tommie12
  • Laatst online: 15:12
NEO256 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:36:
Ben toen met rond de 20 uit huis gegaan en kwam regelmatig langs (gemiddeld elke 2 weken) bij mijn ouders, maar elke keer kwamen ze weer met vragen over hun computer.
Op zich niet erg, maar wat me de keel uit kwam is; ze installeerde van alles vanaf het internet, hele browser vol met plugins, hele schijf vol met rommel... en maar klagen dat die computer maar te traag was terwijl ze ondertussen Full HD Youtube en Facebook die 3 keer zo zwaar is geworden gebruikte (in de 5 jaar dat ze die machine hadden).
Dus uiteindelijk eens over uit mijn slof geschoten omdat het altijd mijn probleem was om het op te lossen.
Tegenwoordig nieuwe afspraken, machines worden sneller vervangen (door mij) en als er iets is wat ik nu niet meteen kan oplossen met een paar minuten werk, dan gaat het ding mee naar huis en doe ik het lekker in mijn eigen netwerk met een volwaardige computer er naast en een muziekje er bij.
Geef jezelf gewoon de status van admin, en je ouders die van "user".
En dan timmer je alle nieuwe installaties gewoon dicht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Tommie12 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:02:
[...]

Geef jezelf gewoon de status van admin, en je ouders die van "user".
En dan timmer je alle nieuwe installaties gewoon dicht.
Vanuit veiligheid inderdaad een goede insteek. Echter, in de praktijk blijkt dat je dan om de haverklap je wachtwoord in moet voeren omdat ze weer iets willen installeren of van een softwarepakket een update moeten installeren. Dan moet je dus langs gaan of remote verbinding maken, hoe dan ook kost het je tijd en moeite. Deze oplossing kan zomaar een flinke backfire veroorzaken (uiteraard niet generiek, het kan ook goed gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
PatrickPR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:10:
[...]

Vanuit veiligheid inderdaad een goede insteek. Echter, in de praktijk blijkt dat je dan om de haverklap je wachtwoord in moet voeren omdat ze weer iets willen installeren of van een softwarepakket een update moeten installeren. Dan moet je dus langs gaan of remote verbinding maken, hoe dan ook kost het je tijd en moeite. Deze oplossing kan zomaar een flinke backfire veroorzaken (uiteraard niet generiek, het kan ook goed gaan).
Ik heb het ook bij familie gedaan, die konden dus zelf niets meer installeren.
In het geval dat wel voorkwam vroegen ze of ik dat wilde doen. TeamViewer stond te draaien, aangemeld en al op mijn account, dus ze hoefden alleen maar de computer aan te zetten en ik kon er op afstand bij.
Kost uiteindelijk minder tijd dan elke keer alle zooi opschonen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
PatrickPR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:10:
[...]

Mijn ouders hebben het wachtwoord van het admin account wel. Maar dat wisselen maakt ze al bewust dat ze iets aan het installeren zijn. Daarvoor gebeurde het te veel onbewust.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Ora et Labora schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb het ook bij familie gedaan, die konden dus zelf niets meer installeren.
In het geval dat wel voorkwam vroegen ze of ik dat wilde doen. TeamViewer stond te draaien, aangemeld en al op mijn account, dus ze hoefden alleen maar de computer aan te zetten en ik kon er op afstand bij.
Kost uiteindelijk minder tijd dan elke keer alle zooi opschonen.
Dit heb ik bij mijn moeder haar PC ook gedaan. Bij afleveren al Teamviewer geïnstalleerd. Toen ik het eindelijk een keer nodig had was die versie te oud waardoor ik op afstand geen verbinding kon leggen. Dus moest haar eerst via de app instrueren hoe ze via internet de laatste versie moest downloaden en installeren. Tegen de tijd dat ik verbinding kon leggen waren we een kwartier verder 8)7
LordSinclair schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:31:
[...]

Mijn ouders hebben het wachtwoord van het admin account wel. Maar dat wisselen maakt ze al bewust dat ze iets aan het installeren zijn. Daarvoor gebeurde het te veel onbewust.
Dit is inderdaad de juiste vorm van bewustzijn en een mooie tussenoplossing. Zij installeren niet zomaar alles en jij hebt er niet veel omkijken naar.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006

Pazo

Mroaw?

Lawwie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:30:
[...]

Met het vragen van dit tarief haal je al 95% van de zeikerds eruit, de zeikerds zijn de mensen welke het gratis verwachten.
Mooi toch? :)
Had er wel eens een bij die dan belde en na het bespreken van het tarief (wat overigens ook gewoon al in de advertentie stond) zei dat ie voor dat geld veel beter 'student aan huis' kon laten komen. Dan zei ik prima, doe je dat toch? Dit is mijn tarief, je hoeft mij niet te 'boeken'. En dan mocht ik toch komen. Blijkbaar slechte ervaring met student aan huis gehad.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
PatrickPR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:34:
[...]

Dit heb ik bij mijn moeder haar PC ook gedaan. Bij afleveren al Teamviewer geïnstalleerd. Toen ik het eindelijk een keer nodig had was die versie te oud waardoor ik op afstand geen verbinding kon leggen. Dus moest haar eerst via de app instrueren hoe ze via internet de laatste versie moest downloaden en installeren. Tegen de tijd dat ik verbinding kon leggen waren we een kwartier verder 8)7

[...]

Dit is inderdaad de juiste vorm van bewustzijn en een mooie tussenoplossing. Zij installeren niet zomaar alles en jij hebt er niet veel omkijken naar.
Hiervoor heb ik de beste oplossing, geef je ouders een iPad. Echt sindsdien hoor ik nooit meer iets dat niet werkt oid. Hoef alleen nog maar na 3-4 jaar te adviseren welke en wanneer ze het beste een nieuwe iPad kunnen aanschaffen. Ze hebben zelfs beide hun eigen iPad tegenwoordig, fantastisch.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
|sWORDs| schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:58:
[...]

De tennisvriend van mijn vader van hierboven belt mij op met een probleem, dus ik wilde hem over de telefoon helpen. Druk eens op windows toets en dan tegelijk op de E. "Ik heb geen E." Op je toetsenbord. "Er zit geen E op mijn toetsenbord." Haal eens rustig adem en kijk eens goed, in het deel links boven paar centimeter van de bovenkant en zijkant. Schreeuwend: Ik zie geen E.
Mijn vrouw die het kon horen terwijl de telefoon niet eens op speaker stond rolde van de bank van het lachen.

Als ik hier aan terug denk dan ben ik wat blij dat ik eigenlijk alleen nog maar een handje vol mensen help.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar hij naar keek dat hij geen E zag?
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste