Is dit ook de plek voor het bespreken van backup-strategie als je Synology NASjes hebt? Ik heb intussen de DS220+ binnen met de 2x 8 GB WD Red Pro en 4 GB extra RAM, en werkt voorlopig als een zonnetje. Ik was eerst nog een het klooien met USB schijven voor kopieren maar dat was me te langzaam, en ben nu het gewoon met direct verkeer tussen de DS2
13j en de DS220+ aan het doen, na de DS2
13 folder gemount te hebben. Dat gaat met Gbit netwerk sneller dan ik dacht
Zodra alles goed over is, wil ik de DS2
13j schoon opzetten, die runt al sinds januari 20
14 en in de hybrid RAID, terwijl dat niet nodig is (2 gelijke drives) en al zoveel updates achter de rug. Tijd voor een opschoning, heb al flink opgeruimd en ruim
500 GB aan zooi weggegooid
Nu wil ik de DS2
13j als een mirror gebruiken van belangrijke folders (docs werk, docs prive, muziek,films, Ghost bestanden/virtuele computers en install bestanden), en de DS2
13j dan ook de synchronisatie met mijn cloud opslag laten doen; ik heb
1 TB OneDrive van het werk (mogelijk 2 TB maar dat kan tijdelijk zijn), en
1 TB van mijn Office 36
5 Business account. En dat dan zeg tussen 4 uur 's nachts en 9 uur 's ochtends doen, dan lig ik zeker te pitten. Of ik kan ze dat beiden laten doen, de een de video/muziek etc en de ander de docs (beetje loadbalancing

).
Gaat dat met specifieke Synology programma's of heb ik daar extern spul voor nodig? Tips of links worden gewaardeerd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.