Wellicht grappig, maar niet relevant.
Voor auto's geldt de WKOA niet.
De kilometerteller van een fabrieksnieuwe auto wordt meestal gereset door de dealer, vlak voor afleveren. Binnen bepaalde grenzen kan/mag dat.
Mag trouwens hopen dat er mee gereden is! Weet je zeker dat 'ie het doet.

Vanaf de lopende band, het opstelterrein op, trein/vrachtwagen op/af, bij de importeur wat stukjes, bij de dealer zelf, in/uit showroom/garage, etc.
Pas maar op, er zit zelfs olie in, brandstof in, en het motorblok is al vies geworden van de eerste paar keer starten... Ik zou 'm niet meer accepteren...
Dat in folie verpakken is ook een slecht en onrealistisch idee. Terugkomende op mijn voorbeeld van (berg)schoenen. Hoe kun je die nou passen als ze in folie zitten?

Of nog belangrijker, b.v. skischoenen passen...
En specifieke kledingstukken die gewoon goed moeten zitten, daar ontkom je er gewoon niet aan om ze fysiek te passen. Dat (=het passen) gaat nou eenmaal niet online, maar vaak zijn dat soort producten slechts online te bestellen.
Uiteraard zijn er altijd mensen die misbruik kunnen/willen maken van consument vriendelijke regels. En die verpesten het voor vele anderen. Zoals dat met veel dingen gebeurd;
de goeden moeten onder de kwaden lijden.
Terug komende op de TS:
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:32:
In mijn specifieke geval een nieuwe bureaustoel gekocht. Zit eraan te denken om 'm terug te sturen.

Wat zouden jullie doen? Doordat hij al een keer eerder in elkaar is gezet vermoed ik dat er wat mee aan de hand is. Waarom zou men deze dan retour sturen?

Mag aannemen dat de TS 'm ook in elkaar zet om te testen/kijken of alles in orde is?
En misschien heeft 'ie wel bij de leverancier gemonteerd gestaan, gewoon om te kijken of alles in orde was. Of om te zien hoe het er nou in het echt uitziet, als een product functioneel gemonteerd is, of.... of ....
Kortom, het kan om velerlei redenen zijn geweest.
Als je tevreden bent met het product, met de prijs, met de kwaliteit en de stoel is onbeschadigd, wat is dan het probleem?