[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.521 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Wat mij gister in het stadion vooral opviel (en ook de vorige pot tegen city) is dat er nauwelijks risicovolle passes worden gegeven, en als ze wel worden gegeven ze veel te slap of te traag zijn. Je ziet een City of Shaktar continu vooruit passen, ook al staat de aangespeelde speler in de dekking of moet de bal tussen meerdere personen door.

Bij Feyenoord is het zo statisch als de pest, de enige die ik weg heb zien draaien van z'n man is Amrabat. Boetius lijkt ook wel te kampen met een vormdipje, want die heb ik geen 1x diep zien gaan. Ik weet niet wat het plan daarachter was, maar het zag er nogal amateuristisch uit. Haps komt dan opdribbelen met de bal tot de middenlijn en past de bal continu over 3 meter in de voeten bij JPB, vervolgens weer pasje terug en weg is je aanval.

Nu maar hopen dat de wedstrijd tegen Ajax voor een 'ommekeer' gaat zorgen bij Feyenoord, want we zijn nu al een tijdje aan het aanklooien.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
amahusu schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:33:
Wat mij gister in het stadion vooral opviel (en ook de vorige pot tegen city) is dat er nauwelijks risicovolle passes worden gegeven, en als ze wel worden gegeven ze veel te slap of te traag zijn.
Dat zie je bij alle Nederlandse clubs en noemt men de Nederlandse school. Ook Feyenoord doet daar vaak aan mee en daarom is het Nederlandse voetbal ook zo in verval. Het gebrek aan passes naar voren komt ook omdat er te weinig beweging is voorin en er nauwelijks diepte wordt gezocht. Gisteren zagen we weer een tegenstander die de bal verovert en na 1 of 2 passes gevaarlijk is of de bal kwijt is, zie bijv. de 1-1, een Nederlandse ploeg had de bal veroverd en gegarandeerd eerst geprobeerd om hem in de ploeg te houden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En op dit moment mist Feyenoord in dat opzicht natuurlijk Botje en scharie. Die geven nog wel eens de lange bal naar voren. (en Jones vorig jaar ook vaak) Wat ik vooral ook mis is het snelle combineren met het middenveld. Vorig jaar zag je vaak dat de bal steeds snel doorgespeeld werd en de spelers elkaar blindelings vonden. Dat zie ik nu veel minder.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
Deze discussie (of wat je het wilt noemen) over Ajax en Feyenoord in de Champions League groepsfase (beide niet door de afgelopen jaren, PSV wel) is wel mooi symbolisch voor wat er zondag gaat gebeuren. Twee vechten er om een been en de derde gaat er mee vandoor >:) ;)

...hoop ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31
D-e-n schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:00:
Positieve Nederlandse noot vandaag dan maar: Promes was belangrijk bij de 5-1 van zijn ploeg :)
Zo dan, die was lekker bezig! :D

Over aankomende zondag: dat "5 seizoenen zonder uit publiek" loopt ondertussen ook al een jaar of 10, dat zal wel nooit meer teruggedraaid worden denk jullie wel?
Jammer dat een stel domme malloten het zó verpest heeft voor mensen die wél van voetbal houden.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 18-10-2017 09:41 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
dvdkiwi schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Over aankomende zondag: dat "5 seizoenen zonder uit publiek" loopt ondertussen ook al een jaar of 10, dat zal wel nooit meer teruggedraaid worden denk jullie wel?
Jammer dat een stel domme malloten het zó verpest heeft voor mensen die wél van voetbal houden.
Wel het nieuws volgen he, de gemeente is juist aan het kijken om het wellicht weer toe te staan... ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:55:
[...]

Siem speelt niet op de plek van Schone. Ik bedoelde enkel te zeggen dat je de nummer zes van Ajax onder druk moet zetten.

Lijkt me ook wat aanvallend, met Siem erbij.
Maar Donnie wel. Hij kan prima met op 6 spelen, dan speel je echt niet aanvallender dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Martinusz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:56:
[...]
Wel het nieuws volgen he, de gemeente is juist aan het kijken om het wellicht weer toe te staan... ;)
10 tegen 1 dat het een nee wordt :P
Er hangen gewoon teveel risico's en kosten aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
dvdkiwi schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

10 tegen 1 dat het een nee wordt :P
Er hangen gewoon teveel risico's en kosten aan vast.
Ik zou het ook lekker zo laten :) het is een illusie dat dat ooit weer rustig gaat verlopen. Zelfs als er niet tegen Feyenoord gespeeld wordt, breken ze de kuip nog af.
Jammer dat we nooit meer zullen zien dat mensen door elkaar op de tribune zaten en gewoon respect hadden voor elkaar. Nee tegenwoordig slaan ze je hersens in, omdat je een andere club support :? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
dvdkiwi schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Gewoon gezellig afspreken op een weiland bij Beverwijk en het kan in de stadions leuk blijven. Iedereen blij, wat wil je nog meer?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:02:
[...]
(...), wat wil je nog meer?
3 punten mee terug naar Amsterdam nemen zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Van mij hoeft het ook niet meer. Elke wedstrijd is nu een oase van rust. Geen gezeur en gezeik vooraf, tijdens en na de wedstrijd. Zelfs als er niets was, werd er van een mug een olifant gemaakt. Van mij mag het zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Hoorde ik nou goed dat veronica vanavond Barcelona-Olympiakos uitzendt?
Eerlijk gezegd jammer dat ze er maar één tegelijk uit kunnen zenden: Chelsea-AS Roma, Benfica-Man Utd, Juventus-Sporting en Bayern-Celtic zijn ook best lekkere affiches :D
PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:05:
Elke wedstrijd is nu een oase van rust.
Als je de onderste ring eruit filtert wel ja; die gaan zondag weer los op alles wat een Ziggo shirtje aan heeft en dicht bij hen in de buurt een ingooi komt nemen.
Het is wellicht een rustigere oase, maar zeker geen oase van rust ;)
*voordat iemand erover valt: dit is niet enkel voorbehouden aan Feyenoord he.

Maar ik ben het wel met je eens: laten we gewoon alle wedstrijden zonder uitpubliek spelen. Niet alleen de klassieker, maar gewoon álles. Scheelt een hoop rotzooi én geld.

[ Voor 59% gewijzigd door Superkiwi op 18-10-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
dvdkiwi schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:09:
Hoorde ik nou goed dat veronica vanavond Barcelona-Olympiakos uitzendt?
Eerlijk gezegd jammer dat ze er maar één tegelijk uit kunnen zenden: Chelsea-AS Roma gezien, Benfica-Man Utd, Juventus-Sporting en Bayern-Celtic zijn ook best lekkere affiches :D
Ja, jammer. Barcelona is wel leuk, maar Olympiakos daarentegen. Al de andere affiches die je noemt hebben veel meer potentie om een leuke wedstrijd te worden. Op Bayern - Celtic misschien na, maar Celtic is een wel leukere ploeg dan Olympiakos dus ben je daar eerder voor (als underdog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

18-10-2017

Trainer Rene Hake stopt in de functie van hoofdtrainer, maar blijft verbonden aan FC Twente. Samen met de club wordt bekeken in welke rol dat zal zijn.

Jan van Halst: “We kunnen niet anders dan constateren dat we helaas een uiterst slechte seizoenstart kennen. De feiten zijn: acht wedstrijden, zes punten. Los van de resultaten zien we te weinig groei in het spel en ontbreekt de overtuiging. Zondag, tegen Willem II, was wat dat betreft kenmerkend.”

“Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze spelersgroep dit seizoen niet in de problemen hoeven te komen. Samen met Rene hebben we besloten dat hij stopt als hoofdtrainer en verder gaat in een andere rol bij de club. Dat is een moeilijke beslissing, zeker ook voor Rene zelf. Het zegt tegelijkertijd veel over hem. Het belang van FC Twente staat voorop en ook hij wil dat er een ommekeer komt.”

FC Twente beraadt zich over de toekomstige invulling van het hoofdtrainerschap. Tot die tijd neemt assistent-trainer Marino Pusic de honneurs waar.
Zal Fred Rutten dan weer terugkeren als trainer? Zo slecht heeft hij het daar niet gedaan in het verleden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Beugelsdijk toch weer wel geschorst. Misschien is het handig als de knvb eens wat regels en richtlijnen op papier zet. Het is nu teveel afhankelijk van het feit of er mensen wel of geen goede wip met hun vrouw gehad hebben wat er besloten wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:57:
Beugelsdijk toch weer wel geschorst. Misschien is het handig als de knvb eens wat regels en richtlijnen op papier zet. Het is nu teveel afhankelijk van het feit of er mensen wel of geen goede wip met hun vrouw gehad hebben wat er besloten wordt.
Inderdaad. Het lijkt heel erg alsof ze handelen op emotie. Maar dat is niet zo. Alleen weet de KNVB dat heel slecht te communiceren en haalt er soms een wedstrijdje af wat voor verwarring zorgt.

Er zijn gewoon duidelijke richtlijnen:
https://www.knvb.nl/downl...ichtlijnen-straftoemeting
Lozano werd bijvoorbeeld voor ernstig gemeen spel (raak) aangeklaagd. Zoals je ziet 2 wedstrijden schikkingsvoorstel zoals het schikkingsvoorstel was. PSV gaat in beroep en het wordt 3. Dat staat precies in dat document. Uiteindelijk is het originele schikkingsvoorstel van 2 gevolgd.

Maar nu komt de crux. Er zijn heel veel kleine regeltjes en interpretaties die de boel omgooien. Er is mij bijvoorbeeld niet duidelijk wat onvoorwaardelijk en voorwaardelijk is in het document.

Beugelsdijk zou eigenlijk 5 wedstrijden moeten krijgen. Maar kreeg er 4. En het werd bij de tuchtcommissie 5 terwijl het er dan 6 moesten zijn. Echter wordt ie vrijgesproken omdat er minimaal twee bewijsstukken moeten zijn. Dan vraag je je af waarom de eerste aanklacht überhaupt kwam als je weet dat je alleen TV beelden hebt:
Echter, oordeelde de tuchtcommissie dat alleen tv-beelden onvoldoende bewijs zijn voor een veroordeling. Volgens het reglement heeft een tuchtcommissie namelijk minimaal twee bewijsmiddelen nodig om een straf uit te spreken en dat kan in deze zaak niet worden geleverd volgens de commissie.
Echter wordt hij nu wel gestraft voor 4 wedstrijden (wat raar is want volgens het document moet het minimaal 5 zijn :X) omdat de verdediger nu toch een belastende verklaring afgelegd zou hebben (het tweede bewijsstuk wat nodig is voor de schorsing). ADO verklaart zelf dat de verklaring onveranderd was met de originele: "Ik werd slechts gehinderd". Heel apart.

Maar als PSV supporter vraag ik mij meteen dan weer af waarom Lozano geschorst is (alleen TV beelden i.m.o.). Want de scheids stond heel ver weg. De zogenaamde beoordeling van de situatie door de grensrechter was er helemaal niet want die hield zijn vlag gewoon omlaag. En er waren geen belastende verklaringen door spelers. Dat stinkt toch?

Ze moeten gewoon het document verder versimpelen. Schaf voorwaardelijk af en geef gewoon één duidelijke straf. Dus geen verschillen met schikking en de tuchtcommissie.

Waarom maakt de KNVB het zo vaag en niet transparant.
(wat is nou bijvoorbeeld de verklaring van de NAC speler geweest?)

Edit:
Bij Lozano was het bijvoorbeeld ook dat er gezegd werd: Het doet er niet toe dat Dumfries en Schaars een niet belastende verklaring afleggen.
Wat de tuchtcomissie misschien bedoelt is dat het er niet toe doet want we hebben al het minimaal aantal van twee bewijsstukken. Maar dat hebben ze niet gezegd. Waardoor ik weer als leek kan denken: "Waarom maakt het Beugelsdijk wel uit wat het 'slachtoffer' zegt en bij Lozano niet. Er wordt met twee maten gemeten."
Ten minste ik neem dat de tuchtcommissie daarom aangaf dat de niet belastende verklaringen niet uit maakten. Want anders slaat het natuurlijk nergens op 8)7.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 18-10-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer voor Feyenoord, maar je zag dat de tegenstander echt een maatje te groot was. de 1e minuten zagen er hoopvol uit, na de snelle 1-0 van Berghuis.

Ik zie Fred Rutten liever bij de KNVB als bij Twente

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

De zogenaamde beoordeling van de situatie door de grensrechter was er helemaal niet want die hield zijn vlag gewoon omlaag.
Daar hebben ze tegenwoordig hun 'oortjes' voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
lateef schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Daar hebben ze tegenwoordig hun 'oortjes' voor...
Echter is dat dus niet gecommuniceerd door de tuchtcommissie. Zeg dan. "Ik ben als grensrechter vergeten mijn vlag op te steken." Maar dat is niet gebeurd.
Ik vind het nog steeds raar dat de grensrechter zijn vlag niet opsteekt. Een scheidsrechter moet bij een ernstige overtreding ook gewoon fluiten op zijn fluit. Het is niet echt iets wat je snel kan vergeten.

Ze moeten in Zeist misschien eens een communicatietraining volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

Inderdaad. Het lijkt heel erg alsof ze handelen op emotie. Maar dat is niet zo. Alleen weet de KNVB dat heel slecht te communiceren en haalt er soms een wedstrijdje af wat voor verwarring zorgt.

Er zijn gewoon duidelijke richtlijnen:
https://www.knvb.nl/downl...ichtlijnen-straftoemeting
Lozano werd bijvoorbeeld voor ernstig gemeen spel (raak) aangeklaagd. Zoals je ziet 2 wedstrijden schikkingsvoorstel zoals het schikkingsvoorstel was. PSV gaat in beroep en het wordt 3. Dat staat precies in dat document. Uiteindelijk is het originele schikkingsvoorstel van 2 gevolgd.

Maar nu komt de crux. Er zijn heel veel kleine regeltjes en interpretaties die de boel omgooien. Er is mij bijvoorbeeld niet duidelijk wat onvoorwaardelijk en voorwaardelijk is in het document.

Beugelsdijk zou eigenlijk 5 wedstrijden moeten krijgen. Maar kreeg er 4. En het werd bij de tuchtcommissie 5 terwijl het er dan 6 moesten zijn. Echter wordt ie vrijgesproken omdat er minimaal twee bewijsstukken moeten zijn. Dan vraag je je af waarom de eerste aanklacht überhaupt kwam als je weet dat je alleen TV beelden hebt:

[...]

Echter wordt hij nu wel gestraft voor 4 wedstrijden (wat raar is want volgens het document moet het minimaal 5 zijn :X) omdat de verdediger nu toch een belastende verklaring afgelegd zou hebben (het tweede bewijsstuk wat nodig is voor de schorsing). ADO verklaart zelf dat de verklaring onveranderd was met de originele: "Ik werd slechts gehinderd". Heel apart.

Maar als PSV supporter vraag ik mij meteen dan weer af waarom Lozano geschorst is (alleen TV beelden i.m.o.). Want de scheids stond heel ver weg. De zogenaamde beoordeling van de situatie door de grensrechter was er helemaal niet want die hield zijn vlag gewoon omlaag. En er waren geen belastende verklaringen door spelers. Dat stinkt toch?

Ze moeten gewoon het document verder versimpelen. Schaf voorwaardelijk af en geef gewoon één duidelijke straf. Dus geen verschillen met schikking en de tuchtcommissie.

Waarom maakt de KNVB het zo vaag en niet transparant.
(wat is nou bijvoorbeeld de verklaring van de NAC speler geweest?)

Edit:
Bij Lozano was het bijvoorbeeld ook dat er gezegd werd: Het doet er niet toe dat Dumfries en Schaars een niet belastende verklaring afleggen.
Wat de tuchtcomissie misschien bedoelt is dat het er niet toe doet want we hebben al het minimaal aantal van twee bewijsstukken. Maar dat hebben ze niet gezegd. Waardoor ik weer als leek kan denken: "Waarom maakt het Beugelsdijk wel uit wat het 'slachtoffer' zegt en bij Lozano niet. Er wordt met twee maten gemeten."
Ten minste ik neem dat de tuchtcommissie daarom aangaf dat de niet belastende verklaringen niet uit maakten. Want anders slaat het natuurlijk nergens op 8)7.
Ik zou er voorstander van zijn om dat schorsen helemaal af te schaffen. Pure competitie vervalsing en voor niemand leuk.
Gele kaart => 5 minuten aan de kant zitten.
Rode kaart => doelpunt tegen.

Alleen bij heel buitensporig onsportief gedrag er een zaak van maken bij de bond. Dan heb je het over gedrag dat niets met het spel te maken heeft. En het gedoe met tv beelden? Rot toch op. De arbitrage mist al zoveel, dan zou ook elk doelpunt achteraf ongeldig verklaard moeten kunnen worden. Dat vang je af door eindelijk eens gewoon die video ref aan te stellen. Bij het prof voetbal mag dat geen issue zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Ik zou er voorstander van zijn om dat schorsen helemaal af te schaffen. Pure competitie vervalsing en voor niemand leuk.
Maar als ze hun eigen regels beter handhaven en het duidelijk maken is het dus geen competitie vervalsing omdat de straffen dan duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Maar als ze hun eigen regels beter handhaven en het duidelijk maken is het dus geen competitie vervalsing omdat de straffen dan duidelijk zijn.
Nogsteeds. Waarom zou ploeg x het voordeel moeten hebben dat ploeg Y Jantje niet op mag stellen omdat hij tegen ploeg z toevallig een overtreding gemaakt heeft?

wangedrag moet zijn consequenties hebben binnen de wedstrijd waarin dat gedrag gepleegd werd, niet in een willekeurige volgende wedstrijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ankona op 18-10-2017 12:07 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Nogsteeds. Waarom zou ploeg x het voordeel moeten hebben dat ploeg Y Jantje niet op mag stellen omdat hij tegen ploeg z toevallig een overtreding gemaakt heeft?

wangedrag moet zijn consequenties hebben binnen de wedstrijd waarin dat gedrag gepleegd werd, niet in een willekeurige volgende wedstrijd.
Omdat Jantje zelf de overtreding begaat en dus zelf invloed heeft op de ploeg x, y, z consequentie.

Een ook omdat je dan heel scheve dingen krijgt. Een doorgebroken speler neerhalen is dan net zo erg als iemand een rotschop verkopen. In minuut 1 iemand een rotschop verkopen is dan veel minder erg dan hetzelfde doen in minuut 90. Want je krijgt toch geen schorsing. Volgens die logica kan het dus zijn dat iemand die een rotschop verkoopt dus 1 minuut geschorst is.

Maar als je dan zegt dat we wel zware overtredingen schorsingen geven krijg je een gat tussen geen schorsing en wel een schorsing (van bijvoorbeeld 4 wedstrijden). Waar ga je de grens stellen. Een te zware sliding. Is dat dan alleen de huidige wedstrijd of meteen 4 wedstrijden? Echter 4 wedstrijden kan voor zo'n overtreding weer buitensporig veel zijn en zou 2 beter zijn. Maar dan zit je dus weer op het oude systeem.

Of ben je voor andere type schorsingen (zoals geldboetes o.i.d. wat natuurlijk ook peanuts is voor speler met hun salarissen)? Of misschien dat elke speler van het andere team kontje knals bij de dader mag doen* :+

*En per keer dat ie geraakt wordt 5 minuten schorsing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Ze moeten in Zeist misschien eens een communicatietraining volgen.
Dat is zeker waar. Daar valt een hoop te winnen. Overigens ook met betrekking tot de spelregelkennis van voetballers, trainers, commentatoren, journalisten, supporters, etc.

Die vlag is overigens ook slechts een middel (zoals een fluit ook slechts een middel is) en hoeft niet altijd gebruikt te worden. Het valt me overigens al langer op dat grensrechters dit middel minder gebruiken en meer gebruik (lijken te) maken van andere middelen (hun 'oortjes'). Binnen het arbitrale kwartet is dat wellicht efficiënter, maar voor de beeldvorming van iedereen daar buiten wordt het niet duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Een ook omdat je dan heel scheve dingen krijgt. Een doorgebroken speler neerhalen is dan net zo erg als iemand een rotschop verkopen. In minuut 1 iemand een rotschop verkopen is dan veel minder erg dan hetzelfde doen in minuut 90. Want je krijgt toch geen schorsing. Volgens die logica kan het dus zijn dat iemand die een rotschop verkoopt dus 1 minuut geschorst is.
Die rotschop levert dan zowel in de eerste als in de laatste minuut een tegendoelpunt op. Juist eerlijker dus, in het huidige systeem speel je nu bijna de hele wedstrijd met een man minder of heeft het voor die wedstrijd amper consequenties terwijl het om dezelfde rotschop gaat.

(Overigens gaf ik wel aan dat er een uitzondering moet zijn voor excessief gedrag. Een rotschop die dus niets met het spel te maken heeft zou m.i. alsnog bestraft moeten worden en goed ook. Dan maar einde seizoen oid. Maar ook in de verwachting dat dat normaal niet in een competitie nodig hoeft te zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fleximex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Omdat Jantje zelf de overtreding begaat en dus zelf invloed heeft op de ploeg x, y, z consequentie.

Maar als je dan zegt dat we wel zware overtredingen schorsingen geven krijg je een gat tussen geen schorsing en wel een schorsing (van bijvoorbeeld 4 wedstrijden). Waar ga je de grens stellen. Een te zware sliding. Is dat dan alleen de huidige wedstrijd of meteen 4 wedstrijden? Echter 4 wedstrijden kan voor zo'n overtreding weer buitensporig veel zijn en zou 2 beter zijn. Maar dan zit je dus weer op het oude systeem.

Of ben je voor andere type schorsingen (zoals geldboetes o.i.d. wat natuurlijk ook peanuts is voor speler met hun salarissen)? Of misschien dat elke speler van het andere team kontje knals bij de dader mag doen* :+

*En per keer dat ie geraakt wordt 5 minuten schorsing ;)
Het aantal keren dat voetbal zich niet van zijn beste kant laat zien, aangezien er legio voorbeelden zijn van betere strafmaat / strafsystemen (waaronder tijdstraffen), is zó groot, dat de FIFA zich de verdenking op d hals haalt dat ze niet willen verbeteren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hoe zit dat eigenlijk bij Hockey, daar hebben ze toch ook tijdstraffen?
Wordt dat aan het eind van de wedstrijd uitgebuit en wordt er dan weleens express hard ingegrepen om een doelpunt te voorkomen en dan maar een tijdstraf te pakken voor de laatste seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:22:
Hoe zit dat eigenlijk bij Hockey, daar hebben ze toch ook tijdstraffen?
Wordt dat aan het eind van de wedstrijd uitgebuit en wordt er dan weleens express hard ingegrepen om een doelpunt te voorkomen en dan maar een tijdstraf te pakken voor de laatste seconden?
Zou een goede regel zijn dat de wedstrijd niet is afgelopen zolang de ploeg die voor staat een tijdsstraf heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als ik het vergelijk met de sport waar ik fluit,volleybal (ok, een sport zonder fysiek contact - als het goed is ;) ), daar stellen de straffen amper iets voor en worden ze zeer zelden uitgedeeld (terwijl je ze veel sneller krijgt dan bij het voetbal. Praten tegen de scheidsrechter is in principe al goed voor een kaart en zeker op de hogere niveaus krijg je die dan ook meteen)
Bij het voetbal zijn de straffen zo'n belangrijk onderdeel van het spel geworden dat erop gespeeld wordt. Toneelstukjes om alles veel erger te laten lijken dan het is, puur om de tegenstander een kaart aan te naaien. Dat verpest ook de sport. In de amateur klassen waar minder kaarten uitgedeeld worden liggen de spelers ook veel minder "half dood" op het veld en zoeken ze elkaar ook minder op om een gevecht uit te lokken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit is toch allemaal nodeloos ongewikkeld?
Videoref, klaar.
Vindt de videoref het tijdens de wedstrijd niks, dan geen schorsing dus ook niet achteraf. Word je eraf gestuurd, dan hoe dan ook schorsing want al beoordeeld op basis tv beelden. Dan heb je hoogstens nog discussie over de lengte van de schorsing, maar je kunt ook gewoon het Engelse model hanteren dat direct rood sowieso 3 wedstrijden is en de hele harde overtredingen meer. Volgens mij zijn daar ook lang niet zoveel discussies over de hoogte van een schorsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
3 wedstrijden brommen omdat je een doorgebroken speler neer haalt vind ik ook zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:43:
In de amateur klassen waar minder kaarten uitgedeeld worden liggen de spelers ook veel minder "half dood" op het veld en zoeken ze elkaar ook minder op om een gevecht uit te lokken.
Nee daar schoppen ze elkaar tenminste echt raak en hoe :o zeker die lagere elftallen met bierbuiken met een moteriek van een lantaarnpaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JST94 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:55:
3 wedstrijden brommen omdat je een doorgebroken speler neer haalt vind ik ook zoiets.
Doorgebroken speler neerhalen (of een andere opzettelijke overtreding om een doelpunt te voorkomen) gewoon bestraffen door het doelpunt toe te kennen. Geen gedoe met kaarten. Gewoon simpel en het maakt niet uit of het aan het begin of einde van een wedstrijd is en je hebt ook niet de rationele afweging om aan het eind bewust rood te pakken om uitschakeling/verlies te voorkomen (Kent iemand Suarez nog?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Doorgebroken speler neerhalen (of een andere opzettelijke overtreding om een doelpunt te voorkomen) gewoon bestraffen door het doelpunt toe te kennen. Geen gedoe met kaarten. Gewoon simpel en het maakt niet uit of het aan het begin of einde van een wedstrijd is en je hebt ook niet de rationele afweging om aan het eind bewust rood te pakken om uitschakeling/verlies te voorkomen (Kent iemand Suarez nog?)
Toch vind ik dat ook weer lastig, doorgebroken speler wil niet zeggen 100% doelpunt.
Echter een bal van de lijn houden met je hand is gewoon een doelpunt, dan krijg je een pingel die je vervolgens kunt missen :(
Dusja soms direct doelpunt toekennen zou kunnen, maar ook weer niet in alle situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Ondertussen haalt Twente Hake van het 1e elftal af. Alsof een andere trainer dat armoedige elftal zoveel beter maakt. Beetje die man verwijten dat die gehuurde voorhoede van vorig jaar weg is en er amper meer gescoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Toch vind ik dat ook weer lastig, doorgebroken speler wil niet zeggen 100% doelpunt.
Echter een bal van de lijn houden met je hand is gewoon een doelpunt, dan krijg je een pingel die je vervolgens kunt missen :(
Dusja soms direct doelpunt toekennen zou kunnen, maar ook weer niet in alle situaties.
Het gaat om een bewuste overtreding om een kans om zeep te helpen. Als het resultaat van die overtreding net even wat zwaarder is dan de situatie zonder overtreding (dus een kans) dan laten spelers het wel uit hun hoofd het spel te verzieken met een overtreding. Nu kiezen ze er soms voor om juist wel een bijna zeker doelpunt te voorkomen in ruil voor een rode kaart aan het einde van de wedstrijd (liefst net buiten de 16)
En de rode kaarten die wel getrokken worden zijn bijna altijd ongelukkige. Verkeerd uitkomen bij een verdedigende actie, geen opzet om het spel te verzieken.

(maar we kunnen het lang of kort erover hebben, de voetbalbonden zijn veel te conservatief om erover te denken om dit op een agenda van een brainstorm commissie te durven zetten)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Leon Zwiers schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:23:
Ondertussen haalt Twente Hake van het 1e elftal af. Alsof een andere trainer dat armoedige elftal zoveel beter maakt. Beetje die man verwijten dat die gehuurde voorhoede van vorig jaar weg is en er amper meer gescoord wordt.
Niet alsof er financieel gezien ruimte zal zijn voor een andere trainer. Want hij word niet ontslagen, dus ze zullen hem gewoon door betalen.
Dus ik neem dan aan dat ze het geld niet hebben om hem te ontslaan, dus hoe willen ze dan geld hebben voor een vervanger?
De assistent blijft tot de winterstop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Vanavond Barcelona Olympiakos op tv.
Leuk maar je weet toch al dat Barcelona wint? Daar vind ik niets aan om naar te kijken.
Denk dat ik misschien Chelsea Roma ga kijken dan.

Ff mijn duit in het zakje betreffende Hake: kan die man weinig aan doen. Behalve Assaidi zie ik geen echt goede voetballers die het verschil maken bij Twente.

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 18-10-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:42:
Leuk maar je weet toch al dat Barcelona wint? Daar vind ik niets aan om naar te kijken.

Ff mijn duit in het zakje betreffende Hake: kan die man weinig aan doen. Behalve Assaidi zie ik geen echt goede voetballers die het verschil maken bij Twente.
Van Halst haalt een sloot matige tot slechte spelers. Want het is belangrijker om met je domme kop op TV te zijn dan je werk te doen.
Nu begint er commentaar op hem te komen na de slechte prestaties (op de trainer was er nauwelijks echte kritiek) en slachtoffert hij de trainer om wat ademruimte te krijgen.

Een Verbeek er neer zetten zou wel handig zijn. Dan v Halst eruit en er iemand neer zetten die wel weet waar hij mee bezig is en geen top salaris wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Harribo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:42:

Precies hetzelfde met Bayern. Ik bedoel, wie wilt er uberhaupt een wedstrijd tegen Celtic kijken? Met alle respect voor Celtic natuurlijk. Ajax - Celtic of Feyenoord - Celtic lijkt me een stuk leuker om te kijken.

James begint op de bank.. |:( Verschrikkelijk diepe zucht..

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 18-10-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ik hoop dat de UEFA nu eens fatsoelijk gaat schorsen. Of die handsbal geel waard was weet ik niet. Zoiets ontwijken en je reflex onderdrukken is lastig. Maar zo ontkennen verdient gewoon 10 wedstrijden schorsing.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Is natuurlijk gewoon 1 wedstrijd schorsing, 2x geel = rood blijft altijd 1 wedstrijd schorsing..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Olympiacos speelt toch wel met 11 man?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het is zo stil hier.
Maar ik begrijp het wel, de CL begint saai te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Hupske schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:13:
Olympiacos speelt toch wel met 11 man?
Mjah, maar waarom word de meest saaie wedstrijd juist uitgezonden?
Of dachten ze bij Veronica dat dit een spannende wedstrijd zou worden :X

Helaas niet thuis vanavond, dus geen Ziggo switch.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:31:
Het is zo stil hier.
Begint? Het is al jaren een commercieel gedrocht dat de rijken rijker maakt en de "armen" als speelbal gebruikt. Elk jaar dezelfde doodsaaie poules waar club A heerst, club B en C vechten om plek #2 en 3 en als laatste club D welke bij voorbaat kansloos is. En het eindigt met het treurige eindstuk met minimaal een van de vier laatste winnaars in de finale ... :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Gynnad schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:49:
Is natuurlijk gewoon 1 wedstrijd schorsing, 2x geel = rood blijft altijd 1 wedstrijd schorsing..
En dat heet nu "fair play". Weten dat je fout zit en doen alsof je gelijk hebt. :r

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Deadsy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:31:
Het is zo stil hier.
Chelsea-Roma was alles behalve saai.

Ik kijk meestal schakelprogramma, genoeg leuke goals te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hoop dat Vitesse wint. Ze zouden het kunnen.

Zou alleen wel Castagnos eruit doen, dat vind ik zo'n matige speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Harribo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:06:

Matavz is er niet bij vanwege privé omstandigheden. Castaignos is het enige alternatief. Volgens mij ook best een bruikbare speler voor Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja maar ik vind Castagnos echt heel matig. Zou dan eerder nog Linssen of Rashica in de spits zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:19:
Ja maar ik vind Castagnos echt heel matig. Zou dan eerder nog Linssen of Rashica in de spits zetten
Inderdaad, en hij zal nooit beter worden.
Dan had ik deze zomer eerder gekeken of er iemand te vinden was met talent bij een JL club. Was waarschijnlijk goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Harribo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:06:

Dank je voor de home goal :p

Edit: Hoppa 1-1

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 19-10-2017 19:27 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:23:
[...]

Inderdaad, en hij zal nooit beter worden.
Dan had ik deze zomer eerder gekeken of er iemand te vinden was met talent bij een JL club. Was waarschijnlijk goedkoper geweest.
Ik ook inderdaad

Edit : wat een vervelende scheids

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 19-10-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Vitesse had daar net een slechte deal, met die 2 gele kaarten. Benieuwd of er nog een opstootje komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ook Buttner vind ik tekort komen.
Het hele transfer beleid van Vitesse lijkt op iemand die Football Manager speelt maar geen idee heeft waar hij mee bezig is. Dus haalt hij maar spelers die hij kent van naam.

Serero en Matavz vind ik goede aankopen. Maar Castaignos en Buttner komen gewoon te kort en dat wist je van te voren al, vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Waar die scheids nou mee bezig is...lekker terug naar Kroatië die gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dr.lowtune schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:25:
Waar die scheids nou mee bezig is...lekker terug naar Kroatië die gek..
Aye, dat dit soort gasten in Europa mogen fluiten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben het wel eens met Derksen: als je niet kunt winnen van dit Zulte dan ga maar snel weg uit de EL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Al ontsla je Koeman, de vervanger zal het niet veel beter doen. Er ontbreekt scorend vermogen.
Was Koemand volledig verantwoordelijk voor het transfer beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ja das toch wel een penal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Harribo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:44:
Ben het wel eens met Derksen: als je niet kunt winnen van dit Zulte dan ga maar snel weg uit de EL
Zde hebben toch gewonnen? Heb alleen geen idee waarom die scheids de 1-2 niet telde. (en eigenlijk nog minder waarom die spelers van Vitesse hem niet in elkaar sloegen)

[ Voor 12% gewijzigd door Ankona op 19-10-2017 21:17 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:16:
[...]

Zde hebben toch gewonnen? Heb alleen geen idee waarom die scheids de 1-2 niet telde.
Omdat dat beetje getrek voor hem te veel was. maar dat soort scheids was het wel, iemand die de wedstrijd wil dicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:17:
[...]

Omdat dat beetje getrek voor hem te veel was. maar dat soort scheids was het wel, iemand die de wedstrijd wil dicteren.
Maar dan had het een strafschop moeten zijn. Slecht als je voordeel had moeten geven maar toch, wel handig als je kaarten wil trekken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ja maar een echt beter team laat het niet afhangen van 1 beslissing van een scheidsrechter.
Dit Zulte moet je als Vitesse makkelijk kunnen winnen. Maar ja Matavz is wel een aderlating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:29:
Ja maar een echt beter team laat het niet afhangen van 1 beslissing van een scheidsrechter.
Dit Zulte moet je als Vitesse makkelijk kunnen winnen. Maar ja Matavz is wel een aderlating
Precies dat, je mist Matavz en je hebt geen vervanger die continu gevaarlijk is.
Maar dat past ook wel bij de matige scouting van Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Qua snelheid vind ik het wel meevallen van Depay.
Is niet alsof hij de verdediger eruit loopt, deze bleef gewoon bij maar liet Depay de ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Wat was die Williams debiel bezig zeg, die komt goed weg met geel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
En die Williams, die helemaal door het lint gaat, is op dit moment aanvoerder van je team. Goed gekozen Koeman!

Edit: ja hoor... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 19-10-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Nijhuis hoeft niet meer op vakantie naar Frankrijk.... uitgerekend de man die rood moest krijgen scoort.

Edit: Koeman wel klaar denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door dr.lowtune op 19-10-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Sjurm schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Chelsea-Roma was alles behalve saai.

Ik kijk meestal schakelprogramma, genoeg leuke goals te zien
Een individuele pot kan best een keer leuk zijn, maar over het algemeen is de CL een saai toernooi:
Je kijkt niet naar een competitie, maar naar een vooropgezet plan waar altijd dezelfde ploegen uiteindelijk bij de laatste 8 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

http://www.at5.nl/artikel...tie-aan-uitgeputte-younes

Die begint al vroeg met het nieuwe transferseizoen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maakt het voor Keizer wel makkelijker om hem eens te wisselen, want blijkbaar gold daar een verbod op :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 9
20.10. 20:00 FC Groningen v Willem II
21.10. 18:30 NAC v PEC Zwolle
21.10. 19:45 Excelsior v Sparta
21.10. 19:45 VVV-Venlo v ADO Den Haag
21.10. 20:45 FC Twente v RodaJC
22.10. 12:30 PSV v Heracles
22.10. 14:30 AZ v FC Utrecht
22.10. 14:30 Feyenoord v Ajax
22.10. 16:45 scHeerenveen v Vitesse

Mooie kraker/klassieker met Feyenoord v Ajax, en AZ v FC Utrecht lijkt me ook een mooie pot. jammer dat die gelijktijdig gespeeld worden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Excelsior - Sparta is anders ook een leuke derby. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
Eredivisie speelronde 9
20.10. 20:00 FC Groningen v Willem II
21.10. 18:30 NAC v PEC Zwolle
21.10. 19:45 Excelsior v Sparta
21.10. 19:45 VVV-Venlo v ADO Den Haag
21.10. 20:45 FC Twente v RodaJC
22.10. 12:30 PSV v Heracles

Mooie kraker/klassieker met Feyenoord v Ajax, en AZ v FC Utrecht lijkt me ook een mooie pot. jammer dat die gelijktijdig gespeeld worden

Leuke potten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Klopt ook ja, ik kijk dan La Liga na Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Voor de spelers van de Tweakers F.C. voetbalpoule: check het topic voor een verrassing :9~

Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2017/2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Een speler die door velen al werd weggezet als mislukte aankoop, ik zie het eerder als gekocht maar niet direct voor het eerste elftal, Cassierra nu een jaar bij Ajax.
Die jongen doet het gewoon goed in Jong Ajax, lijkt een juiste instelling te hebben en ik denk dat hij wellicht komend jaar wel gaat spelen :) Dolberg zullen ze ondanks vormdip niet zo snel buiten de selectie houden, dus is wel lastig voor Cassierra om keer minuten te maken nu.

Aardig interview met hem:
YouTube: Mateo Cassierra wordt elke dag beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heb je de kans om em te lozen, doe je het niet... 8)7

(Zul je zien dat ie de winnende scoort a.s. zondag 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
En Keizer vorige week nog vertellen dat Younes niet wordt gewisseld omdat ie fysiek beter is dan de andere buitenspelers. Misschien moeten ze eens met elkaar praten in plaats van met de media :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
KingKoning schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:41:
[...]

Een individuele pot kan best een keer leuk zijn, maar over het algemeen is de CL een saai toernooi:
Je kijkt niet naar een competitie, maar naar een vooropgezet plan waar altijd dezelfde ploegen uiteindelijk bij de laatste 8 zitten.
Maar dat is toch met alles? Met elke competitie? Uiteindelijk blijven de beste (vaak rijkste) clubs over.
En wedstrijden als Bayern-PSG of Tottenham-Real kijk ik graag naar.

Dit keer vind ik het leuk om te zien dat de Engelse ploegen het leuk lijken te gaan doen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Bookmakers zijn duidelijk dat Ajax echt favoriet is. Gezien uitslagen in het verleden en de vorm van Feyenoord en Ajax is dat natuurlijk niet gek. Toch verwacht ik echt wat anders. Feyenoord zal echt knokken tot de laatste snik voor 3 punten. En op karakter gaan ze dit ook waar maken. Met Jorgensen in de basis zit er veel meer voetbal in. Alleen achterin gaan we Botteghin erg missen. Ik weet niet of St. Juste de druk aan kan in zo'n wedstrijd.

Ik ben wel vol vertrouwen dat Feyenoord gaat winnen. Hoewel de geschiedenis wel duidelijk maakt dat ik moet rekenen op een andere uitslag. Wat mij betreft 2-0 zondag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Ik ben Feyenoorder, maar mag ik me heel even kapot schamen http://bit.ly/2xbpUGF man man, wat een stelletje klootzakken zijn het toch ook ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:58:
Bookmakers zijn duidelijk dat Ajax echt favoriet is. Gezien uitslagen in het verleden en de vorm van Feyenoord en Ajax is dat natuurlijk niet gek. Toch verwacht ik echt wat anders. Feyenoord zal echt knokken tot de laatste snik voor 3 punten. En op karakter gaan ze dit ook waar maken. Met Jorgensen in de basis zit er veel meer voetbal in. Alleen achterin gaan we Botteghin erg missen. Ik weet niet of St. Juste de druk aan kan in zo'n wedstrijd.

Ik ben wel vol vertrouwen dat Feyenoord gaat winnen. Hoewel de geschiedenis wel duidelijk maakt dat ik moet rekenen op een andere uitslag. Wat mij betreft 2-0 zondag :)
Punt is bij de top3 onderling dat er niets te zeggen valt obv vorm etc. Spelers staan ineens op en de teams presteren tegen elkaar veel beter dan tegen de andere teams. Maar gaat Feyenoord gas geven zoals ze dinsdag begonnen dan zie ik Ajax daar niet snel iets tegenin brengen. Geeft Feyenoord Ajax de kans om het duel op het middenveld uit te vechten dan wordt het een stuk lastiger.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Dat hadden sommigen ook als verwachting de vorige keer. Toen was de uitslag ook ineens heel anders Het is weer een wedstrijd op zich, we gaan het zien. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Toch verwacht ik echt wat anders. Feyenoord zal echt knokken tot de laatste snik voor 3 punten. En op karakter gaan ze dit ook waar maken.
Dit is toch niks anders dan anders? Dat knokken tot de laatste snik zat er afgelopen dinsdag ook niet echt in, die eerste 20 minuten waren leuk, maar daarna kakt het gewoon in.
Dit concept heeft Feyenoord laatste jaren meermaals geprobeerd, maar resultaten heeft het niet echt opgeleverd, waarom zou dat nu ineens wel zo zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Martinusz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Dit is toch niks anders dan anders? Dat knokken tot de laatste snik zat er afgelopen dinsdag ook niet echt in, die eerste 20 minuten waren leuk, maar daarna kakt het gewoon in.
Dit concept heeft Feyenoord laatste jaren meermaals geprobeerd, maar resultaten heeft het niet echt opgeleverd, waarom zou dat nu ineens wel zo zijn? :?
De geschiedenis laat inderdaad zien dat Feyenoord meestal aan het kortste eind trekt. Maar ik heb wel vertrouwen dat het nu anders loopt. Met Jorgensen krijgt het team een enorme boost. Het is lastig uit te leggen. Maar ik heb een goed gevoel over zondag. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:21:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Bovendien is Ajax de afgelopen 5 jaar telkens wat verzwakt en Feyenoord juist sterker geworden en zijn de resultaten voor Ajax in de Kuip wat geflatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Bovendien is Ajax de afgelopen 5 jaar telkens wat verzwakt en Feyenoord juist sterker geworden en zijn de resultaten voor Ajax in de Kuip wat geflatteerd.
Met al die geblesseerden is Feyenoord er achterin niet bepaald op vooruit gegaan momenteel ;) Daar liggen dus kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:44:
Met al die geblesseerden is Feyenoord er achterin niet bepaald op vooruit gegaan momenteel ;) Daar liggen dus kansen.
Bij Ajax is iedereen fit en liggen er dus ook achterin kansen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

De geschiedenis laat inderdaad zien dat Feyenoord meestal aan het kortste eind trekt. Maar ik heb wel vertrouwen dat het nu anders loopt. Met Jorgensen krijgt het team een enorme boost. Het is lastig uit te leggen. Maar ik heb een goed gevoel over zondag. We gaan het zien.
Jorgensen deed vorig jaar toch ook gewoon mee, daarnaast is hij dit jaargang nog niet echt trefzeker geweest, zegt natuurlijk niks, maar heb nu niet het gevoel dat Feyenoord deze wedstrijd nu meer kans maakt dan afgelopen jaren :? Tegen Shaktar zag ik die boost bij de vleugels in ieder geval niet terugkomen :)
ph4ge schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Geflatteerd of niet, in de competitie heeft Feyenoord al iets van 20 wedstrijden niet gewonnen van Ajax, blijkbaar gewoon een erg lastige wedstrijd voor ze. En inderdaad wie weet winnen ze weer eens, maar ik zou niet weten waarom die kans nu groter is :?
Volgens mij was Feyenoord vorig jaar vele malen beter, en ja toen was het een geflatteerd gelijkspel in de Kuip, maar blijkt wel dat Feyenoord niet zo eenvoudig wint van Ajax.
Nu steekt Ajax natuurlijk ook niet in bloedvorm, maar ik zie eerder weer een bloedeloos gelijkspel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:40:
Hoef je niet uit te leggen hoor, dat heet gewoon vertrouwen hebben in je club. Alsof iedereen objectief onderbouwde argumenten heeft waarom hij überhaupt voor die bepaalde club is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Van Beek is zojuist ook weer geblesseerd geraakt. Dat brengt het aantal geblesseerde centrale verdedigers bij Feyenoord weer op 4.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 20-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:11:
Van Beek is zojuist ook weer geblesseerd geraakt. Dat brengt het aantal geblesseerde centrale verdedigers bij Feyenoord weer op 4.
Dat wordt weer Tapia in de verdediging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Dat wordt weer Tapia in de verdediging?
Die is ook geblesseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Die is ook geblesseerd. Als dat waar is over van Beek, dan hebben we wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lol, Gio dan maar zelf :P

https://www.ad.nl/dossier...or-heupblessure~a39cb3e6/

[ Voor 66% gewijzigd door Martinusz op 20-10-2017 13:19 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.