[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste
Acties:
  • 178.534 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
nwnc schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:38:
[...]
Geen Marokkaan maar wel Belhanda fan.
Dat was toch die idioot van die schofterige overtreding op De Ligt?
Fiber schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:05:
[...]
Ik zeg vanaf morgen al die ouwe rotten bedanken voor de moeite en vertellen dat het over is en dan verder met Jong Oranje als basis. En de coach van Jong Oranje mag best meekomen.
Zoveel oude rotten zitten er toch niet meer in? Robben, Sneijder etc zullen sowieso wel stoppen nu.

En is Jong Oranje zo geweldig dan? Ik ben fan van Mensah, Bergwijn doet het nu wel aardig hoor maar op Kluivert hebben we ook in de eredivisie wel eens opmerkingen en Bazoer heeft ook zijn ups en downs. En voor een aantal van die spelers geldt sowieso : eerst maar eens basisspeler zijn bij je club.

Oranje is ook geen opleidingsinstituut waar je kunt bouwen. Dat kan ook niet want het talent van nu kan de bankzitter in het buitenland van morgen zijn.

Belangrijk is straks vooral wie de nieuwe coach wordt. Kan hij het nu eens eindelijk tactisch goed neerzetten? Laat hij jongens als Wijnaldum renderen? Want ook zonder wereldtoppers moet het toch beter kunnen.

Je moet verder met jongens als De Vrij, v Dijk, Tete, Wijnaldum, Klaassen, Hendrix, Promes, Depay, Vilhena, Propper, v Ginkel, Blind. Spelers als Karsdorp, de Ligt, v Drongelenn en Mensah hebben ook toekomst.
Ik denk ook aan Boetius. Want aanvallend blijft het karig. En hopelijk gaat Janssen minuten maken en de vorm terugvinden. Anders zou ik gewoon zonder spits gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
jaapstobbe schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:01:
Ok ik doe dan maar met jullie mee :)

Hoe gaat NL met 7-0 winnen, welke formatie en welke doelpuntenmakers?
90 minuten de tijd, dus ruim 12 minuten per keer om een doelpunt te maken. Soms vallen er wel eens 4 of 5 doelpunten in een kwartier.

Oranje zal echt vol op de aanval moeten spelen, de defensie tot een minimum beperken en de Zweden direct zoveel mogelijk naar achteren drukken. Met counter voetbal ga je niet met 7-0 winnen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
Snowwie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 05:13:
[...]

90 minuten de tijd, dus ruim 12 minuten per keer om een doelpunt te maken. Soms vallen er wel eens 4 of 5 doelpunten in een kwartier.

Oranje zal echt vol op de aanval moeten spelen, de defensie tot een minimum beperken en de Zweden direct zoveel mogelijk naar achteren drukken. Met counter voetbal ga je niet met 7-0 winnen.
Als je dat gaat doen, ben ik bang dat we er zelf op de counter afgaan tegen de zweden.
Wat dat betreft is het heerlijk voetballen voor hun.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Al dat speculeren, heerlijk die valse hoop. Zweden heeft genoeg kwaliteit om op de NUL te spelen. Dag jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat van dittum na de maaltijd...

Afbeeldingslocatie: https://www.culy.nl/wp-content/uploads/2016/07/Mosterd-stock.jpg

Ik kijk voorlopig nog even terug op deze slechte wedstrijd, waarvan het strijdplan en de opstelling al niet klopten. En de wissels niet.

Sowieso, als spelers per se bij hun club moeten spelen om opgeroepen te worden, waarom mag de 1e keeper dan wel duurzaam bankzitter zijn? Wat is dat voor onzin?

Waarom wisselt Advocaat aanvallend, als je de aanvoer naar voren moet versterken, niet door een centraal verdediger te offeren voor een aanjager type Klaassen? Vihena eraf? :?

Ik zou zeggen Rekik eraf, Klaassen erbij. Bewegende spelers die duels winnen en de drang naar voren kunnen invullen. En dan Dost erbij voor Janssen (lange bal, kopduels winnen, inkomende man bedienen - je zag het effect al snel).

En met Dost in de spits kun je de zowel lange bal als de hoge voorzet gebruiken. Al die voorzetten over de grond met 9 Witrussen in de zestien.... :')

Zowel Vilhena als Pröpper waren nodig, Vilhena voor de rust achterin, Pröpper voor de aanvoer naar voren.

Dan eindig je met evt. Depay voor Babel. Tweebenig, snel (...) en man passeren (doen beiden veel te veel met de bal aan de voet).

Zo zou ik het gedaan hebben. Zolang je de Witrussen op hun eigen helft bezighoudt, staat je eigen defensie tegen de middellijn... Hoog druk zetten, één laatste man om de doorschietende bal te controleren, balcirculatie op hoog tempo.

Dat laatste heb ik amper gezien. Statisch een bal aannemen, de Witrussen een kans geven om druk te zetten op de bal.

Dat zijn wat mij betreft, naast strategische fouten (opstellingen), ook tactische en technische (coaching op speltype en speelwijze, wissels).

Dan mag je nu heel blij zijn dat je met 1-3 van het veld stapt, maar dat heb je zelf veroorzaakt. Naast de historie vóór deze wedstrijd natuurlijk, die bol staat van strategische, tactische en personele fouten (en blessures).

Nee, de KNVB heeft dit veroorzaakt, met de dramatische aanloop tot deze beslissingswedstrijden, maar de invulling van de huidige bondscoach, daar valt ook wel het één en ander op af te dingen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zo heel slecht doet Dick Advocaat het niet als BC vind ik. Natuurlijk, er zijn genoeg verbeterpunten. Maar sinds zijn aanstelling in mei zijn er 6 duels gespeeld, heeft hij er 5 gewonnen met een doelsaldo van 18 voor en 7 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
De afgang tegen de Fransen blijkt zo ook nogal impact te hebben.
Had je daar iets beter je best gedaan om de score beperkt te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
dutchgio schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:48:
Daar had alles op de 0-0 gezet moeten worden. Dan had je nu met 1-0 van Zweden kunnen winnen. Ach ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
JST94 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:29:
Zo heel slecht doet Dick Advocaat het niet als BC vind ik. Natuurlijk, er zijn genoeg verbeterpunten. Maar sinds zijn aanstelling in mei zijn er 6 duels gespeeld, heeft hij er 5 gewonnen met een doelsaldo van 18 voor en 7 tegen.
Dat was ook het doel van Advocaat. Hij heeft er nooit echt in geloofd en de risico's willen nemen dat er een kans was dat we het haalden, maar wilde gewoon kunnen zeggen dat hij het naar behoren heeft gedaan maar dat het net niet genoeg was. Als je tegen Bulgarije en Wit Rusland meer risico en oppertunistischer had gespeeld was de kans groter dat je tegen counters aanloopt maar je had ook een grotere kans op een de goals die je nodig had. Hij vergeet dat je met dit nette resultaat ook gewoon niets hebt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dutchgio schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:48:
Ik heb ergens op tv gehoord dat daar binnen het elftal ook niet één lijn was. Iemand als De Vrij zou na die rode kaart gezegd hebben: we moeten de boel nu dichthouden.

Dit dus.......
https://www.vi.nl/pro/ana...-brengt-oranje-schade-toe

Waarom wordt deze analyse zo weinig gemaakt? Misschien moeten we ook eens schoon schip maken in al die praatprogramma's.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 08-10-2017 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Dat was ook het doel van Advocaat. Hij heeft er nooit echt in geloofd en de risico's willen nemen dat er een kans was dat we het haalden, maar wilde gewoon kunnen zeggen dat hij het naar behoren heeft gedaan maar dat het net niet genoeg was. Als je tegen Bulgarije en Wit Rusland meer risico en oppertunistischer had gespeeld was de kans groter dat je tegen counters aanloopt maar je had ook een grotere kans op een de goals die je nodig had. Hij vergeet dat je met dit nette resultaat ook gewoon niets hebt.
Ja, tot dat je opportunistischer gaat spelen waardoor je nog meer puntverlies loopt. Dan loopt iedereen weer te piepen dat men wat behoudender moet zijn. ;)

De schade is gewoon toe te schrijven op het conto van Danny Blind en Guus Hiddink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
JST94 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

De schade is gewoon toe te schrijven op het conto van Danny Blind en Guus Hiddink.
Eens, maar Advocaat heeft ook fouten gemaakt, en daarnaast ook wel sprake van een mindere generatie spelers. We hebben even geen spelers die bij de Europese top spelen, die waren er altijd wel, en dan aangevuld met wat mindere goden.

De spelers die bij "relatieve" topclubs spelen momenteel, zoals Wijnaldum zijn in principe waterdragers. Als er geen top naast loopt dan houdt t op. Daarnaast zijn veel spelers ook nog op de bank beland bij hun clubs, of door omstandigheden een tijd niet gespeeld (v Dijk o.a.).

Echter, zelfs met deze spelers, hoor je het WK in ieder geval te halen. Op papier zijn je spelers niet slechter dan Ijsland, Zweden, etc. Daar ligt wel de fout van zowel Hiddink, als Blind, als Advocaat.

Die Advocaat kwam gister nog even terug op zijn "het wordt geen 8-0" uitspraak, aangevende dat het inderdaad ondenkbaar was, "want dat gebeurd alleen landen als Andorra...."
In mijn wereld zijn Luxemburg en Andorra exact hetzelfde (qua voetbal), maar goed, laten we het maar op Dikkie's leeftijd gooien.

Aan de andere kant: Misschien is dit op de lange termijn wel goed nieuws. Hopelijk schudt het de boel wakker in Zeist. Er moeten structureel zaken veranderen, aan de basis.
Ik hou me maar vast aan een artikel dat ik gister las over recordinternational Jan Vertonghen bij Belgie. Toen hij debuteerde, stond Belgie rond plek 76 op de wereldranglijst.
Het gaat tijd kosten, maar niet onmogelijk om er weer bovenop te komen :)

[ Voor 23% gewijzigd door KingKoning op 08-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Advocaat maakt ook zeker fouten, maar als je puur kijkt naar de resultaten die hij gehaald heeft sinds hij is aangesteld dan doet hij het gewoon goed met 5 keer winst uit 6 wedstrijden. Dat het een bijna onmogelijke klus was was al bekend voordat hij begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jaapstobbe schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Daar had alles op de 0-0 gezet moeten worden. Dan had je nu met 1-0 van Zweden kunnen winnen. Ach ja.
Hindsight. De wedstrijd tegen Frankrijk was tegelijk met die van Zweden. Dat Zweden die verloor was niets anders dan een mirakel. Als Zweden gewoon had gewonnen, zoals ze eigenlijk hadden gemoeten, dan was een gelijkspel tegen Frankrijk niet genoeg.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Kunnen we nou even uit de wereld krijgen of 7-1 wel of niet genoeg is?? Hoorde het net Henry Schut op NPORadio 1 ook weer beweren, dat het volstaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt me vrij simpel: Wikipedia: 2018 FIFA World Cup qualification

Dus eerst wordt gekeken naar het doelsaldo, daarna naar het aantal gescoorde doelpunten. Zweden staat op +19/26, NL op +7/19. Met 7-1 staan beide teams op +13. Maar dan heeft Zweden 27 goals, en NL maar 26. Dus dan gaat Zweden door.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ja, tot dat je opportunistischer gaat spelen waardoor je nog meer puntverlies loopt. Dan loopt iedereen weer te piepen dat men wat behoudender moet zijn. ;)

Dat is precies waar hij bang voor was, maar dat had hij wel moeten doen. Je kan beter uitleggen dat je vierde in de poule bent geworden omdat je grote risico's moest nemen dan dat je derde bent geworden door netjes en normaal te spelen. Hij is blij met individuele overwinningen maar realiseert zich niet dat die aan het einde van de reeks net zoveel opleveren als dat die potjes niet waren gewonnen. Bulgarije en Wit Rusland waren klaar voor de slacht, maar dan had je inderdaad het risico gelopen dat je door een counter niet gewonnen had. Echter, nu wist je zeker dat het niets werd.

Toen Advocaat aan z'n missie begon wist hij al dat "gewoon" presteren niet voldoende zou zijn. Er moest van Frankrijk gewonnen worden en als dat niet zou lukken (wat te verwachten was) moest van de rest met grote cijfers gewonnen worden. Dat was de opdracht en daar is hij niet voor gegaan, terwijl het wel mogelijk was.

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 08-10-2017 15:40 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
.oisyn schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:22:

Dus eerst wordt gekeken naar het doelsaldo, daarna naar het aantal gescoorde doelpunten. Zweden staat op +19/26, NL op +7/19. Met 7-1 staan beide teams op +13. Maar dan heeft Zweden 27 goals, en NL maar 26. Dus dan gaat Zweden door.
Ok, dus Snoeks zat er ook naast, toen die gister zei in de 94e minuut van nu nog een goal heeft geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sjah schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Ok, dus Snoeks zat er ook naast, toen die gister zei in de 94e minuut van nu nog een goal heeft geen zin...
Idd, met die extra goal was 6 doelpunten verschil tegen Zweden genoeg geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Ik heb ergens op tv gehoord dat daar binnen het elftal ook niet één lijn was. Iemand als De Vrij zou na die rode kaart gezegd hebben: we moeten de boel nu dichthouden.

Dit dus.......
https://www.vi.nl/pro/ana...-brengt-oranje-schade-toe

Waarom wordt deze analyse zo weinig gemaakt? Misschien moeten we ook eens schoon schip maken in al die praatprogramma's.
De Vrij heeft alleen helemaal geen recht van spreken meer ;)
Vrijdags te geblesseerd en 2 dagen later een groot deel van de wedstrijd spelen, nee die hoeft wat mij betreft helemaal nergens meer op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Beetje flauw. Jij weet ook wel dat die jongen onder druk is gezet om toch te spelen in het weekend. Hij heeft het net zestig minuten volgehouden. Daar had Advocaat ook niets aan gehad dan. Hij is gewoon wel één van de twee beste centrumverdedigers die we hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Flauw van hem ja. Zeker als ie daarna met een lulverhaal komt dat ie dan toch tot donderdag niet meer zou kunnen trainen enzo. Laat dat de medische staf van Oranje lekker zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, het zegt dat je paar dgn achterloopt, die uitspraak was al van donderdag oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:24
D-e-n schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 01:18:
[...]

Dat was toch die idioot van die schofterige overtreding op De Ligt?
Met gestrekt been? Ja dat was dom. Maar hij is goed.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
[...]

Mooi zo, eindelijk iemand die ook Guus durft te noemen. Advocaat heeft zijn best gedaan misschien had hij het vanaf het begin moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Als ze 7-0 winnen zijn ze in ieder geval niet slechtste 2e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Bossie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 06:47:
Als je dat gaat doen, ben ik bang dat we er zelf op de counter afgaan tegen de zweden.
Wat dat betreft is het heerlijk voetballen voor hun.
Achterover liggen is geen optie. Dat kunnen de heren wel weer als ze thuis zijn.

Een aantal jaren terug had FC Groningen thuis ook zo'n motivatie, het was Ron Jans die het denk ik bedacht heeft. Pressure voetbal, gelijk vanaf de start de tegenstander direct naar z'n eigen doelgebied jagen en gelijk met Blitzkrieg achtige praktijken de tegenstander onder druk zetten. En het werkte, de groene Kathedraal was voor menig eredivisie club een hel. FC Groningen uit, pffffff, dat was voor veel clubs lastig. Zelfs voor de topclubs. Vandaag de dag doet FC Groningen dat niet meer, jammer genoeg, want het was altijd wel amusant om een thuiswedstijd van FC Groningen te bekijken, je wist gewoon destijds, die gaan direct vanaf de aftrap er vol in.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Net Egypte - Congo gezien, althans het slot, en geen spijt van. De Egyptenaren werden gek toen ze penalty kregen in 93e minuut, die commentator wel 10x allah akbar roepen. Leuk die volksvreugde, ja mag het even, na 1990 eindelijk weer eens op een Wk, ze zijn veel te goed voor zo weinig, maarja pech veelal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Sjah schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:11:
Net Egypte - Congo gezien, althans het slot, en geen spijt van. De Egyptenaren werden gek toen ze penalty kregen in 93e minuut, die commentator wel 10x allah akbar roepen. Leuk die volksvreugde, ja mag het even, na 1990 eindelijk weer eens op een Wk, ze zijn veel te goed voor zo weinig, maarja pech veelal gehad.
Egypte is toch wel een paar maal Afrikaans kampioen geweest sindsdien?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Korte Corner door Jan Beuving voor het eerst goed. Geniaal zelfs. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik vond m ook wel goed dit keer ja. Heel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rik86 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:38:
Als ze 7-0 winnen zijn ze in ieder geval niet slechtste 2e ;)
Hoe weet je dat? Kan best. Dan hebben we 13 punten (en +7 doelsaldo). De huidige twee laatsten, Wales en Croatie, staan beide op 11 punten, als die winnen dan staan ze boven NL.

.edit: oh wacht Slowakije heeft ze allemaal al gespeeld, en die staat op 12. Tja :)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Is dat scenario hetzelfde als Luxemburg niet laatste word ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij is dat van belang voor de beste/slechtste nummers 2, dan moet je eerst tweede worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bossie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:19:
Is dat scenario hetzelfde als Luxemburg niet laatste word ?
Ja, want tegen zowel Lux als WR heeft NL beide wedstrijden gewonnen, dus in beide gevallen worden er 6 punten geschrapt, en kom je op 13, boven Slowakije dus.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2017 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:39
Saturnus schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:55:
Korte Corner door Jan Beuving voor het eerst goed. Geniaal zelfs. _O-
Even met linkje https://nos.nl/video/2196998-de-korte-corner-oranje.html

Hij is sterk idd! :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Snowwie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:52:
[...]

Achterover liggen is geen optie. Dat kunnen de heren wel weer als ze thuis zijn.

Een aantal jaren terug had FC Groningen thuis ook zo'n motivatie, het was Ron Jans die het denk ik bedacht heeft. Pressure voetbal, gelijk vanaf de start de tegenstander direct naar z'n eigen doelgebied jagen en gelijk met Blitzkrieg achtige praktijken de tegenstander onder druk zetten. En het werkte, de groene Kathedraal was voor menig eredivisie club een hel. FC Groningen uit, pffffff, dat was voor veel clubs lastig. Zelfs voor de topclubs. Vandaag de dag doet FC Groningen dat niet meer, jammer genoeg, want het was altijd wel amusant om een thuiswedstijd van FC Groningen te bekijken, je wist gewoon destijds, die gaan direct vanaf de aftrap er vol in.
Pressure voetbal is al wat ouder. Ziet er prachtig uit, echt zoals je voetbal wil zien. Maar het is conditioneel ook heel zwaar. Voor je het weet zijn je aanvallers en eventueel opkomende middenvelders uitgeput en kun je alleen nog maar tegenhouden. Het is wel een mooi wapen tegen het typische Nederlandse (Ajax) voetbal dat gebaseerd is op controle achterin en combinerend naar voren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
m0nk schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:19:
Vrijspraak Beugelsdijk is discutabel, hij komt niet handig in zo met die armen omhoog. Echter 4 en daarna 5 wedstrijden schorsing eisen.. kom op, dat was echt belachelijk, 1 a 2 wedstrijden prima (voor de lompheid) was genoeg geweest. Sportief van Pablo Mari Villar overigens.
Hij verdient minimaal 1 of 2 wedstrijden, want het is duidelijk dat hij hard in komt met die elleboog. Dus of hij het wel of niet bewust doet, laat ik er buiten.
Ik zou hem een wedstrijd geven, omdat hij dan de volgende keer misschien wat meer oplet. Als hij het niet afleert blijft hij op den duur alleen maar zichzelf en het team naaien.

Ook voor dat spugen van Locadia. In mijn ogen overduidelijk, maar de helden van de tucht commisie zijn volgens mij een beetje bang voor hem :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Ankona schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:11:
[...]

Pressure voetbal is al wat ouder. Ziet er prachtig uit, echt zoals je voetbal wil zien. Maar het is conditioneel ook heel zwaar. Voor je het weet zijn je aanvallers en eventueel opkomende middenvelders uitgeput en kun je alleen nog maar tegenhouden. Het is wel een mooi wapen tegen het typische Nederlandse (Ajax) voetbal dat gebaseerd is op controle achterin en combinerend naar voren.
Volgens mij zijn we in 2010 met die ongein begonnen met Bertje van Marwijk. Overgenomen door Frank de Boer, maar ook andere Nederlandse coaches blinken er in uit. Typisch Ajax voetbal is het in ieder geval niet. Wel jammer dat een paar jaar onder Frank de Boer (twee) gelijk heeft gezorgd voor zo'n stempel bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
.oisyn schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:22:

Was dit nou altijd zo, of was er ook eens een tijd dat onderling resultaat eerst telde? Lijkt toch een leukere regel te zijn, dan had Nederland - Zweden nog een spannende voetbal pot geweest (en zul je eerder dat soort spannende potten hebben, gezien gelijke doelsaldo statistisch zeldzamer zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shadow_Zero schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Was dit nou altijd zo, of was er ook eens een tijd dat onderling resultaat eerst telde?
Volgens mij was dat altijd zo. Pas als het aantal gescoorde doelpunten ook gelijk is, wordt er gekeken naar het onderling resultaat.

WK 2014:
[q=https://en.wikipedia.org/wiki/2014_FIFA_World_Cup_qualification#Tiebreakers]
  1. goal difference in all group matches
  2. greater number of goals scored in all group matches
  3. greater number of points obtained in matches between the tied teams
  4. goal difference in matches between the tied teams
  5. greater number of goals scored in matches between the tied teams
  6. greater number of away goals scored in matches between the tied teams if only two teams are tied
2010 hetzelfde verhaal

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
JanW schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Volgens mij zijn we in 2010 met die ongein begonnen met Bertje van Marwijk. Overgenomen door Frank de Boer, maar ook andere Nederlandse coaches blinken er in uit. Typisch Ajax voetbal is het in ieder geval niet. Wel jammer dat een paar jaar onder Frank de Boer (twee) gelijk heeft gezorgd voor zo'n stempel bij sommigen.
Het is vooral balbezit wat "king" is onder Nederlandse coaches. Snel naar voren spelen is not done lijkt wel. Wat dat betreft was Bosz bij Ajax vorig jaar een verademing. Modern voetbal is tegenwoordig ook 3-4-3 en niet het typische 4-3-3 meer.

Depressief artikel op het AD vanmorgen:

https://www.ad.nl/dossier...-voor-bezinning~aeef5023/

of deze:

(wel "Premium', dus niet altijd gratis te lezen)

Nederlandse (mannen) voetbal zit natuurlijk in een diepe crisis, maar ik zie ook niet even licht aan het eind van de tunnel.

Verkeerde coaches, ja ook Advocaat. Spelers die denken dat ze nog "godenzonen" zijn etc.

EK2020 moeten we ook nog maar zien te halen, want we krijgen een Nations League, dan kwalificatie poules en dan evt play offs.

Nations League gaat met verschillende niveaus werken, denk aan bv. de ijshockey competitie. Hoe lager hoe meer wedstrijden nodig om uberhaupt aanspraak te maken op plaatsing.

Helpt natuurlijk niet mee dat Oranje met een vrije val bezig is....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
We moeten natuurlijk ook niet overdrijven :) we zijn geen Duitsland die altijd mee doen om de prijzen. Ja we hebben een keer de WK finale weer gehaald en nog een keer derde geworden, maar dit alles was wel met een uitzonderlijke lichting (finale dan). Behalve het EK van 88 en daarvoor nog wat finales, helaas niet gewonnen in een ver verloren tijd.

Beetje perspectief kan geen kwaad, we zijn wel vaker niet gekwalificeerd geweest en ja dat is vervelend, maar dat hoort wel bij Oranje, we hebben pieken en dalen en niet alleen pieken. We hebben nu een mindere lichting, echter jeugdelftallen doen het volgens mij nog steeds prima, nu is het zaak om weer wat meer spelers in de hoge competities te krijgen, zodat je meer kwaliteit erin krijgt. Dat gaat wel wat jaren duren :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zolang je altijd een top-10-land bent, of zelfs in de top-5 zit, heb je natuurlijk reden om aanspraak op titels te maken; om hoge scores en goede uitslagen te verwachten en om te denken dat je goed bent. We hebben/hadden elke 5 à 10 jaar een goede lichting. Vanaf eind jaren-60 tot midden jaren-90 hebben Nederlandse clubs tig keer in halve finales gestaan, finales gespeeld en gewonnen. Voor een klein landje hebben we het op clubniveau echt boven verwachting goed gedaan. Dat komt ook omdat we samen met Duitsland het meest georganiseerde land zijn qua voetbal in alle geledingen. Op het gebied van jeugdtoernooien (verschillende gewonnen) en EK's en WK's voor het grote Oranje zaten er ook heel veel kwart- en halve finales in. Met de gespeelde finales hebben we 1 x gewonnen, 3 x tweede en een paar derde/vierde plaatsen. Wederom schept dat een verwachting.

Het clubvoetbal zit helaas al weer enkele jaren in een neerwaartse spiraal. Op de gewonnen finale van Feyenoord in 2002 en de tweede plaats van Ajax afgelopen seizoen na, is een tweede ronde, of zelfs kwartfinale doorgaans het hoogst haalbare; uitzonderlijke lichtingen/seizoen zoals bovengenoemde van Ajax en Feyenoord daargelaten. Op dit moment zitten we in de situatie zoals Ajax die na 1997 had. Alles gewonnen en/of zeer hoog geëindigd en ineens kon je niet meer met 4-0 winnen van FC Groningen, maar was 0-2 ook goed mogelijk.

Na de generatie Van Basten, Gullit, Rijkaard, Koeman, kwam gelukkig vrij snel de lichting met Seedorf, Kluivert, Van Nistelrooij en Van der Sar. Die werden weer aangevuld met Robben, Kuijt, Sneijder, Van Persie en Van der Vaart. En toen stokte het. Er loopt meer dan genoeg talent rond op de Nederlandse velden, maar kennelijk lukt het nu niet meer. Van Gaal had heel goed gezien dat hij voor Nederlanse begrippen met een gemankeerde selectie zat en heeft dat weten op te lossen door de juiste formatie te vinden die én de gebrekken compenseerde én de laatste paar sterren ruimte tot excelleren kon bieden. Klaassen, Clasie, Vilhena, Pröpper en Janssen gaan ons geen WK-titel opleveren. De hoop is dat Van Dijk verder groeit als verdediger en dat de talenten van Feyenoord, Ajax en PSV hun potentie waar gaan maken. Ik hoop ook dat Dost in de laatste wedstrijd mag starten. Dan zijn we meteen van de discussie af, of hij wel kan, wat Janssen niet kan.

Met wat geluk, staan we er over een jaar of 5 weer heel anders voor. Tot die tijd is het nagels bijten en hopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
loekf2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Het is vooral balbezit wat "king" is onder Nederlandse coaches. Snel naar voren spelen is not done lijkt wel. Wat dat betreft was Bosz bij Ajax vorig jaar een verademing. Modern voetbal is tegenwoordig ook 3-4-3 en niet het typische 4-3-3 meer.

Depressief artikel op het AD vanmorgen:

Ik vind het niet depressief, het is gewoon de waarheid en nog veel erger dan dat.
Maar ik blijf er gewoon om lachen, ik doe alsof de Duitse grens achter mijn huis eindigt :+ We hebben een heleboel problemen en ik verwacht niet dat die heel snel opgelost gaan worden en ik ben alleen maar blij dat ze niet naar het WK gaan. Op je bek blijven gaan zorgt er hopelijk alleen maar voor dat ze het een keertje leren. Of ze dat begrijpen, dat is ook nog maar de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie verhaal van Sjoerd Mossou inderdaad. En helemaal waar.
Ach ja, ik heb jarenlang in Duitsland gewoond, dus er is altijd wat te juichen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:33:
[...]
Op je bek blijven gaan zorgt er hopelijk alleen maar voor dat ze het een keertje leren. Of ze dat begrijpen, dat is ook nog maar de vraag..
Wie is "ze"? Voor de spelers is het altijd beter om wel te gaan. Daar leer je van.

Ik heb niet het idee dat er in de Nederlandse voetbalwereld (van journalisten tot supporters tot trainers) een breed gedragen visie is waar het is fout gegaan. Ik hoor vooral dom gekakel over mentaliteit. Slechts weinigen (Youri Mulder gisteren en een journalist van VI/Catennaccio) durven met de vinger te wijzen naar de zo geprezen opleiding en coaching in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 09-10-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Wie is "ze"? Voor de spelers is het altijd beter om wel te gaan. Daar leer je van.

Ik heb niet het idee dat er in de Nederlandse voetbalwereld (van journalisten tot supporters tot trainers) een breed gedragen visie is waar het is fout gegaan. Ik hoor vooral dom gekakel over mentaliteit. Slechts weinigen (Youri Mulder gisteren en een journalist van VI/Catennaccio) durven met de vinger te wijzen naar de zo geprezen opleiding en coaching in Nederland.
Nou, ik bedoel ook de trainer/bestuurs leden etc. Iedereen is er in principe schuld aan. Bij de amateurs gaat het al enorm, maar dan ook echt enorm de fout in en bij de hogere clubs ook.
Niemand durft anders te denken in het voetbal, maar Louis v. Gaal wel. Die haalde een mooie prestatie ermee, maar dat hebben we direct weer de prullenbak in gegooid lijkt het wel.

Als je even snel kijkt naar het mentale stukje, dat halen wij nog maar moeilijk in denk ik. Die talentjes worden tegenwoordig als goden behandelt en lopen met de iPhone, die papa en mama betaald hebben, te pronken. Later komen misschien de bitches erbij. Vergelijk dat maar eens met de jeugd van Gullit of een van die gasten. Of nog mooier zelfs, zet Zlatan zijn jeugd er maar tegenover. Zijn jeugd mag je best krankzinnig noemen, maar het heeft wel iets met hem gedaan in positieve zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:47:
[...]
Die talentjes worden tegenwoordig als goden behandelt en lopen met de betaalde iPhone van papa en mama te pronken. Later komen misschien de bitches erbij.
Dat is ook de verkeerde insteek wat mij betreft. Dat is België namelijk niet anders. Ook jij durft (?) kennelijk niet te twijfelen aan de tactische en technische kennis in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Dat is ook de verkeerde insteek wat mij betreft. Dat is België namelijk niet anders. Ook jij durft (?) kennelijk niet te twijfelen aan de tactische en technische kennis in Nederland?
Idd dat is gewoon een generatie ding, voor alle landen en in alle sporten.
Heeft niets met de ondergang van Nederlands voetbal te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:32

Sargan

Filmfreak...

Misschien moet Nederland een voorbeel nemen aan Duitsland, daar hebben ze, na tegenvallende toernooien, het roer radicaal omgegooid:

http://reportersonline.nl/duits-wonder/

https://books.google.ie/b...anderd%20voetbal&f=false'

https://nos.nl/artikel/20...-belgische-revolutie.html

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Jorgen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:21:
Klaassen, Clasie, Vilhena, Pröpper en Janssen gaan ons geen WK-titel opleveren.
Maar ze zijn wel ruim goed genoeg om zich tenminste te plaatsen, zeker voor het EK. Ik deel de visie van D-e-n helemaal, het ligt vooral in het tactische. We gaan het morgen tegen Zweden waarschijnlijk ook weer zien, 60% balbezit en de Zweden die zodra ze de bal hebben met hooguit 5 balcontacten in de 16 zijn of hem weer kwijt zijn maar zo wel met heel gebrekkig talent dicht bij kwalificatie zijn. Ook zonder Robben hebben we eigenlijk op elke positie een betere speler.

Daarnaast komt ook gewoon de chaos bij de KNVB, waar ook nog eens geld de voorkeur krijgt boven het voetbal. Dat zie je in de discussie rond het kunstgras, en dat zie je aan het feit dat de beslissende interland in de Arena gespeeld wordt en niet in de Kuip waarvan alle internationals zeggen dat het ze wat extra's geeft maar die de KNVB een paar centen minder oplevert

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 09-10-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Daar twijfel ik niet aan. Ik schaam me er zelfs kapot voor zo slecht is het.
Toen ik het artikel van VI las over een Nederlander die in Duitsland coach was van verschillende top talenten, toen wist ik het echt definitief dat er hier iets heel erg fout gaat, om de volgende dingen maar op te noemen:

- Mijn zoon heeft voorrang, de betere voetballer mag naar de klote lopen
- Arrogant
- Niets aan nemen van iemand die anders denkt
- Niet eens anders durven denken
- Je moet goed voetballen, de rest is bijzaak (extreme fout)
- Opvoeding
- Respect
- Nuchterheid
- Je groeit sowieso in een maatschappij op, waarin het (in mijn ogen) erg lijkt dat drank, drugs, neuken en het respectloos behandelen van vrouwen normaal blijken te zijn.
- Je moet meer dan 100% geven, elke dag, elke training en elke wedstrijd.

Ga zo nog maar eens door. Daarin moeten die gasten ook begeleid worden en gebeurd dat denk je? Lijkt er niet op.

@Martinusz
Slechte generatie? Ik denk dat Nederland echt wel hele goede voetballers in huis heeft, maar ze moeten ook naast hun voetbal begeleid kunnen worden en misschien dat een fout in dat stuk zo'n jongen al een foute denk wijze kan geven.
Denk daarom onder andere dat het niet zozeer daar aan ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 09-10-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

@Martinusz
Slechte generatie? Ik denk dat Nederland echt wel hele goede voetballers in huis heeft, maar ze moeten ook naast hun voetbal begeleid kunnen worden en misschien dat een fout in dat stuk zo'n jongen al een foute denk wijze kan geven.
Denk daarom onder andere dat het niet zozeer daar aan ligt.
Ik had het niet over voetbal kwaliteiten wat generatie betreft ;) maar over de punten die genoemd werden meer ego gericht, social media, telefoon, uiterlijk etc. Dat is niet een Nederland ding, dat is een huidige generatie die zo leeft en dat geldt voor alle landen, daar heeft niet alleen Nederland mee te maken.

Daarnaast doe je voorkomen of alle spelers daar last van hebben, maar dat is ook schromelijk overdreven, noem 1 probleem speler en ik noem er 10 die dat niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:59:
[...]
Slechte generatie? Ik denk dat Nederland echt wel hele goede voetballers in huis heeft,
Dat is dus de denkfout. Die hebben we niet. Depay komt in de buurt maar voor de rest is er niemand dat ook maar in de buurt komt van Robben of van Persie. Er stond laatst een mooi artikel op Catenaccio hierover. Ik heb het nog gelinkt hier. De denkfout die we maken is "we lopen achter op het gebied van fysiek en mentaliteit" terwijl het juist op tactisch en technisch vlak waar (bijvoorbeeld) de Duitsers ons dik hebben ingehaald. Zolang we dat niet onderkennen en we ons nu allemaal op de secundaire eigenschappen gaan richten gaat het alleen maar slechter worden

We klagen over onze verdedigers maar juist die spelen nog in de grote competities. Dat zegt alles.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 09-10-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gerucht: Overmars na dit seizoen naar Arsenal.
Zou mij niks verbazen en geef hem groot gelijk, wel te hopen (voor hem) dat Bergkamp ook niet die kant op gaat ;) al zou dat vanuit Ajax perspectief ook een godsgeschenk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ph4ge schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Maar ze zijn wel ruim goed genoeg om zich tenminste te plaatsen, zeker voor het EK. Ik deel de visie van D-e-n helemaal, het ligt vooral in het tactische. We gaan het morgen tegen Zweden waarschijnlijk ook weer zien, 60% balbezit en de Zweden die zodra ze de bal hebben met hooguit 5 balcontacten in de 16 zijn of hem weer kwijt zijn maar zo wel met heel gebrekkig talent dicht bij kwalificatie zijn. Ook zonder Robben hebben we eigenlijk op elke positie een betere speler.

Daarnaast komt ook gewoon de chaos bij de KNVB, waar ook nog eens geld de voorkeur krijgt boven het voetbal. Dat zie je in de discussie rond het kunstgras, en dat zie je aan het feit dat de beslissende interland in de Arena gespeeld wordt en niet in de Kuip waarvan alle internationals zeggen dat het ze wat extra's geeft maar die de KNVB een paar centen minder oplevert
Hier kan ik me helemaal in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Martinusz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Ik had het niet over voetbal kwaliteiten wat generatie betreft ;) maar over de punten die genoemd werden meer ego gericht, social media, telefoon, uiterlijk etc. Dat is niet een Nederland ding, dat is een huidige generatie die zo leeft en dat geldt voor alle landen, daar heeft niet alleen Nederland mee te maken.

Daarnaast doe je voorkomen of alle spelers daar last van hebben, maar dat is ook schromelijk overdreven, noem 1 probleem speler en ik noem er 10 die dat niet hebben.
Ooow op die manier, ja dan geef ik je zeker gelijk :)
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Dat is dus de denkfout. Die hebben we niet. Depay komt in de buurt maar voor de rest is er niemand dat ook maar in de buurt komt van Robben of van Persie. Er stond laatst een mooi artikel op Catenaccio hierover. Ik heb het nog gelinkt hier. De denkfout die we maken is "we lopen achter op het gebied van fysiek en mentaliteit" terwijl het juist op tactisch en technisch vlak waar (bijvoorbeeld) de Duitsers ons dik hebben ingehaald. Zolang we dat niet onderkennen en we ons nu allemaal op de secundaire eigenschappen gaan richten gaat het alleen maar slechter worden

We klagen over onze verdedigers maar juist die spelen nog in de grote competities. Dat zegt alles.
Nou, dan moet ik me even verbeteren denk ik. Ik bedoelde, en dat zal ik dus fout verwoord hebben, dat er in Nederland echt wel talenten zijn die later top spelers kunnen worden. Deze moeten dan wel goed opgeleid worden. Aandacht besteden aan die punten, die in je stukje voorkomen zijn daar een voorbeeld van. Ik bedoelde niet te zeggen dat ons NL elftal best wel goede spelers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Nou, dan moet ik me even verbeteren denk ik. Ik bedoelde, en dat zal ik dus fout verwoord hebben, dat er in Nederland echt wel talenten zijn die later top spelers kunnen worden. Deze moeten dan wel goed opgeleid worden. Aandacht besteden aan die punten, die in je stukje voorkomen zijn daar een voorbeeld van. Ik bedoelde niet te zeggen dat ons NL elftal best wel goede spelers heeft.
Nu snap ik beter wat je bedoelt. :) Maar ik ben het nog niet helemaal met je eens. Je noemt vooral niet tactische/technische verbeterpunten. Ik denk dat het juist op het technische en tactische vlak fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:42:
[...]

Nu snap ik beter wat je bedoelt. :) Maar ik ben het nog niet helemaal met je eens. Je noemt vooral niet tactische/technische verbeterpunten. Ik denk dat het juist op het technische en tactische vlak fout gaat.
Dus meer in het trainen en aanleren van? Daar gaat het uiteindelijk ook om, je kunt best arrogant zijn, als je maar goed speelt. Dan heb ik liever zo'n speler, dan eentje die zich god voelt en geen bal raakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 21-09 16:27
Martinusz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:18:
Gerucht: Overmars na dit seizoen naar Arsenal.
Zou mij niks verbazen en geef hem groot gelijk, wel te hopen (voor hem) dat Bergkamp ook niet die kant op gaat ;) al zou dat vanuit Ajax perspectief ook een godsgeschenk zijn.
bergkamp naar Arsenal en Overmars blijft bij Ajax zou ik top vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij kun je Overmars inderdaad beter behouden.

Het komt overigens van een onbekende site, lijkt alsof die even wil scoren.
Gerucht is niet nieuw, wel vaker genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 09-10-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik betwijfel of het waar is. Het bericht is terug te herleiden naar slechts één bron en niet echt een betrouwbare.

Daarnaast is Overmars bij Ajax net benoemd tot voorzitter van het technisch hart. Zou vreemd zijn deze benoeming wanneer een eventueel vertrek naar Arsenal al in de lucht zou hangen.

Maar goed, een vertrek van Overmars zou ik persoonlijk als ramp beschouwen wetende dat van der Sar en Bergkamp blijven. Pas wanneer iedereen zou vertrekken zou ik er meer vrede mee hebben.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mosin schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:53:
[...]

Dus meer in het trainen en aanleren van?
Op jonge leeftijd: gewoon pingelen, individuele kwaliteiten, techniek. Leren omgaan met ruimte, met positie.

Bij de volwassenen: moderne trainers die niet per se hoog hebben gevoetbald maar die het voetbal professioneel benaderen met alle moderne technieken die voorhanden zijn.

Bovendien moeten de jonge spelers die er bovenuit steken sneller in de eredivisie debuteren en minuten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En hoe denk je dat, met name bij jonge spelers, te realiseren wanneer je afhankelijk bent van de steeds schaarser wordende vrijwilligers. Klinkt allemaal erg leuk wat je zegt en veel dingen zijn ook redelijk open deuren, maar om zoiets landelijk en op het gewenste niveau uit te rollen is bijna een eutopie.

Sowieso kijken en wijzen naar eens land als Duitsland, Frankrijk of Spanje is gewoon niet reeel. De getallen zijn daar in veelvoud en verhoudingsgewijs boeken wij als Nederland het zelfde resultaat. Maar helaas worden de talenten op zeer jonge leeftijd weggekaapt omdat wij ze niet kunnen behouden. En dat resulteert weer in stagnatie aangezien ze niet het eerste halen bij die koopclubs. Ook is onze competitie zwakker en dat draagt niet bij aan de ontwikkeling van de spelers die wel in Nederland blijven.

Wijzen naar vroeger heeft een zin. Wanneer de Sneijdertjes, Robbens en Bergkampjes in deze tijd hadden geleefd hadden ze nooit de zelfde ontwikkeling in Nederland doorgemaakt en was de kans groot dat ze waren gestagneerd in een tweede elftal in het buitenland.

Zo lang het grote geld regeert gaan wij nooit meer toppers voorbrengen zoals dat vroeger wel het geval was. Toen spelers nog rustig ontwikkelden in de eredivisie en CL konden spelen. Die tijd is geweest en komt voorlopig niet meer terug.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
D-e-n schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:35:
[...]

Op jonge leeftijd: gewoon pingelen, individuele kwaliteiten, techniek. Leren omgaan met ruimte, met positie.

Bij de volwassenen: moderne trainers die niet per se hoog hebben gevoetbald maar die het voetbal professioneel benaderen met alle moderne technieken die voorhanden zijn.

Bovendien moeten de jonge spelers die er bovenuit steken sneller in de eredivisie debuteren en minuten maken.
Dat zou wel erg prettig zijn natuurlijk! Dan zit je er in ieder geval wel al erg vroeg bij en dat onthouden ze wel.
Han schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:58:
En hoe denk je dat, met name bij jonge spelers, te realiseren wanneer je afhankelijk bent van de steeds schaarser wordende vrijwilligers. Klinkt allemaal erg leuk wat je zegt en veel dingen zijn ook redelijk open deuren, maar om zoiets landelijk en op het gewenste niveau uit te rollen is bijna een eutopie.

Sowieso kijken en wijzen naar eens land als Duitsland, Frankrijk of Spanje is gewoon niet reeel. De getallen zijn daar in veelvoud en verhoudingsgewijs boeken wij als Nederland het zelfde resultaat. Maar helaas worden de talenten op zeer jonge leeftijd weggekaapt omdat wij ze niet kunnen behouden. En dat resulteert weer in stagnatie aangezien ze niet het eerste halen bij die koopclubs. Ook is onze competitie zwakker en dat draagt niet bij aan de ontwikkeling van de spelers die wel in Nederland blijven.

Wijzen naar vroeger heeft een zin. Wanneer de Sneijdertjes, Robbens en Bergkampjes in deze tijd hadden geleefd hadden ze nooit de zelfde ontwikkeling in Nederland doorgemaakt en was de kans groot dat ze waren gestagneerd in een tweede elftal in het buitenland.

Zo lang het grote geld regeert gaan wij nooit meer toppers voorbrengen zoals dat vroeger wel het geval was. Toen spelers nog rustig ontwikkelden in de eredivisie en CL konden spelen. Die tijd is geweest en komt voorlopig niet meer terug.
En is er uberhaupt een Nederlands talent geweest die er bovenuit is gekomen in het buitenland en vervolgens bij de top van de wereld hoort? Zo ver ik weet, niet. Dat zouden ze wel als argument kunnen gebruiken. Maar dat ligt ook aan ouders, zaakwaarnemers (extreem belachelijk op die leeftijd), het gieren op geld etc. Nuchtere en verstandige keuzes maken blijkt inderdaad moeilijk te zijn als er geld op het pad komt. Daar zul je weinig weerstand voor kunnen bieden :(
En club liefde is het niet meer, of je nu naar Chelsea of United gaat. Ik denk dat hun dat nog geen reet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Nu Wales - Ierland: Wat een sfeer bij het volkslied daar, niet normaal. Bij beide landen is de gun factor hoog bij mij. Die supporters maken er weer een feest van dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:29

Fiber

Beaches are for storming.

Vlassie1980 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:48:
Nu Wales - Ierland: Wat een sfeer bij het volkslied daar, niet normaal. Bij beide landen is de gun factor hoog bij mij. Die supporters maken er weer een feest van dan.
Van mij mogen ze allebei, maar het gaat in ieder geval Servië worden. Ierland maakt nog een kans via de play-offs, Wales helaas uitgeschakeld.

En IJsland gewoon naar het WK... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Je schiet weer gelijk in de reflex dat we er allemaal niks aan kunnen doen. Natuurlijk kunnen niks aan de financiële kloof veranderen. Maar je kunt wel degelijk de omstandigheden in Nederland veranderen. Luister eens naar interviews met die Nederlandse jeugdtrainer uit Duitsland of de Nederlandse assistent van Liverpool. Die constateren toch echt dat we in Nederland sprongen kunnen maken op dat vlak.

En als ik nu weer die arrogantie van Jack v Gelder op tv zie bij Humbero. Jack wil geen buitenlandse coach want we hebben goede Nederlanders. En dan komt hij naast Koeman met Gullit en De Boer. In mijn opinie wil ook Jack de waarheid dan niet onder ogen zien. We zouden echt kunnen leren van een buitenlandse coach.

Iedereen is er wel van overtuigd dat we momenteel niet de goede spelers hebben. Nu nog wakker worden en ook de coaches eens onder de loep nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 09-10-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Fiber schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Van mij mogen ze allebei, maar het gaat in ieder geval Servië worden. Ierland maakt nog een kans via de play-offs, Wales helaas uitgeschakeld.

En IJsland gewoon naar het WK... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ierland nog kans... Zou leuk zijn al die feestende Ieren, heb me suf gelachen om die gasten tijdens Euro 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Waarom kan België dat wel? En zelfs zonder absolute topspelers kan je je plaatsen, dat lukt zelfs IJsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Ik vind het wel een interessante discussie. Ik denk dat er voor beide standpunten iets te zeggen is. Natuurlijk speelt het mee dat Nederland kleiner is en een kleinere competitie heeft en minder financiële/personele middelen. In NL kunnen niet de topsalarissen betaald worden.
Aan de andere kant denk ik dat met het aanpassen van de trainingen en beter opleiden van trainers het niveau omhoog gebracht kan worden. Ik vond het idee van Jonk/Cruijff bij Ajax erg goed. Zij wilden zich puur richten op de ontwikkeling van de spelers en stelden het teambelang op de 2e (of lagere) plek. Dus persoonlijke progressie (tactisch/technisch/fysiek gebied) staat voorop. Dan maar een keer geen kampioen met de C1, B1 of D1. Ik denk dat je op de lange termijn hier zeker de vruchten van kan plukken. Op dat moment worden de echte talenten individueel (veel) beter en kunnen zij dus beter mee met de top.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sowieso kijken en wijzen naar eens land als Duitsland, Frankrijk of Spanje is gewoon niet reeel.
Nee, klopt! Maar toch kwalificeert een land als Noord-Ierland of Ijsland zich bijna probleemloos twee toernooien achter elkaar. Zijn wij zoveel slechter dan zij?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Curva schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:35:
Aan de andere kant denk ik dat met het aanpassen van de trainingen en beter opleiden van trainers het niveau omhoog gebracht kan worden. Ik vond het idee van Jonk/Cruijff bij Ajax erg goed. Zij wilden zich puur richten op de ontwikkeling van de spelers en stelden het teambelang op de 2e (of lagere) plek. Dus persoonlijke progressie (tactisch/technisch/fysiek gebied) staat voorop. Dan maar een keer geen kampioen met de C1, B1 of D1. Ik denk dat je op de lange termijn hier zeker de vruchten van kan plukken. Op dat moment worden de echte talenten individueel (veel) beter en kunnen zij dus beter mee met de top.
Het gedachtegoed van Cruijff is er juist mede verantwoordelijk voor dat we op (grotere) achterstand zijn gezet. Terug grijpen op wat werkte in het verleden en onrealistisch streven naar de wereldtop is precies wat we niet nodig hadden, we hebben een stuk realisme nodig hoe we met huidige en toekomstige ontwikkelingen om moeten gaan en hoe we het maximale persen uit het materiaal wat op dit moment voor handen is. In Cruijff zijn gedachtegoed is er ook nauwelijks plaats voor laatbloeiers en talenten die op dat moment niet als absolute top worden gezien (en de grote talenten wordt continu wijsgemaakt dat ze al de nieuwe Ronaldo, Messi etc zijn). Er is ook te weinig oog voor fysiek en tactiek (althans, 1 bepaalde tactiek uit de vorige eeuw is heilig). Hij verzamelde ook allemaal mensen die hetzelfde dachten waardoor goede invloeden uit andere "scholen" ook geen kans kregen. Komt nog eens bij dat we klagen over te weinig geld in het Nederlandse voetbal terwijl we de grootste inkomsten op een bankrekening laten staan (trickle down werkt ook in het Nederlandse voetbal niet).

Dit speelde bij Ajax maar straalt uit naar de KNVB en het hele Nederlandse voetbal.

Wat de vorige eeuw werkte werkt nu gewoon niet meer, we hebben juist vernieuwers nodig zoals Duitsland zich ook opnieuw heeft uitgevonden. We moeten op zoek naar een manier waar we onze eigen sterke punten kunnen combineren met wat in het huidige voetbal belangrijk is. Van Gaal en Van Marwijk slaagden daar met Oranje in maar zijn uitzonderingen binnen het Nederlandse voetbal.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 10-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:33:
Waarom kan België dat wel? En zelfs zonder absolute topspelers kan je je plaatsen, dat lukt zelfs IJsland.
Omdat wij Guus Hiddink en Danny Blind aan het roer hebben gehad. Als bijvoorbeeld een Koeman als bondscoach hadden gehad dan hadden wij ons wellicht ook geplaatst.

Nu moet je ook zeker kritisch kijken naar de twee poules als je België er bij haalt. In groep H van België zijn zij de sterkste ploeg. Als dan de eerste twee doorgaan dan zit je redelijk veilig. In onze poule is Frankrijk absoluut de sterkste en mag je samen met Zweden gaan uitmaken wie tweede wordt. En Zweden doet het gewoon erg goed en daar kan je als Nederlands elftal gewoon van verliezen en word je derde. Een misstap onderweg en je behoort niet tot de beste nummers drie. Helemaal omdat we geen goede spits meer hebben en Janssen laten staan.

De eindstand in groep A is gewoon niet gek. Helemaal als Frankrijk ook nog eens een offday heeft gehad tegen de concurrent Zweden en wij tegen Bulgarije. Dan hang je gelijk.

Als je kijkt waar Nederland punten heeft laten liggen dan zie je maar één verrassing; Burgarije uit. Het gelijke spel tegen Zweden kan gebeuren omdat Zweden echt wel kan voetballen, we pech hadden die wedstrijd en Nederland minder sterk is dan we dachten. Twee keer verliezen van Frankrijk had je van te voren in kunnen calculeren.

Dus van de tot nu toe 11 verloren punten zijn alleen de drie tegen Bulgarije een drama en de twee punten tegen Zweden pech. Had je die wedstrijd tegen Zweden gewonnen, wat terecht was geweest, dan had je alles nog eigen hand, ondanks het debacle tegen Bulgarije en de onverwachte winst van Zweden tegen Frankrijk.

Maar de kwalificatie van Nederland vergelijken met die van België vind ik scheef.

En waarom België op dit moment wel betere spelers heeft? Simpel, omdat ze in de situatie verkeren waarin Nederland 10 á 12 kaar geleden verkeerde. Als België blijft presteren dan wordt die competitie ook leeg gekocht straks en gaan ze het zelfde probleem krijgen als ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:58:
En waarom België op dit moment wel betere spelers heeft? Simpel, omdat ze in de situatie verkeren waarin Nederland 10 á 12 kaar geleden verkeerde. Als België blijft presteren dan wordt die competitie ook leeg gekocht straks en gaan ze het zelfde probleem krijgen als ons.
Ik ben het ook met je eens dat het Nederland deze kwalificatie ook gewoon niet mee zit, als groepshoofd de kwalificatie in gaan en dan Frankrijk en Zweden treffen is gewoon pech, uit de pot van Bulgarije hadden ook nog veel zwakkere broeders kunnen komen en in de wedstrijden zat het ook niet mee maar bij Zweden juist wel. Echter, het verval van het Nederlandse voetbal en Oranje speelt natuurlijk al langer, met de unieke prestatie van Van Gaal als uitzondering is het vanaf 2010 hard gegaan, clubvoetbal al veel eerder.

Volgens mij wordt de Belgische competitie leeg gekocht. Spelers als Vertongen, Alderwereld, Lukaku, Hazard etc. gingen ook heel jong naar het buitenland. Dat is het verschil niet. Alleen die spelers maken het wel in het buitenland. De wat oudere spelers van ons die naar het buitenland gaan maken het overigens ook te vaak niet waar.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 10-10-2017 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:03:
Volgens mij wordt de Belgische competitie leeg gekocht. Spelers als Vertongen, Alderwereld, Lukaku, Hazard etc. gingen ook heel jong naar het buitenland. Dat is het verschil niet.
Mjah... je hebt buitenland en buitenland. De meesten begonnen in een buitenlandse competitie waar ze een basisplaats hadden. De Nederlandse talenten gaan al jaren naar clubs waar ze vervagen in b-elftallen samen met tientallen lotgenoten. Ik zie daar echt wel een verschil in.

Neem een Mertens, Verthongen of Aldewereld, stuk voor stuk prima kunnen rijpen in een ‘mindere’ competitie. Zelfs een Harzard, vijf jaar lang basisspeler bij Nice, of een Carrasco, vijf jaar lang bij Monaco. Het is niet zo dat de huidige Belgische internationals al op hun 18e bij een Chelsea of City voetbalden.

Wij hebben op dit moment het b-garnituur van de talenten op het veld staan. De echte talenten zijn niet doorgebroken omdat ze veel te vroeg zijn weggekocht en zijn verzopen in het buitenland.

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 10-10-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ach Belgie heeft nu eens een goede lichting, wanneer ze dat de komende 15 jaar ook nog hebben, dan kunnen we wellicht conclusies trekken aan hun aanpak.
Daarnaast zijn de spelers die ze hebben allemaal actief in het buitenland (en vele ook al heel vroeg weggegaan), dus heeft eigenlijk nauwelijks met beleid in Belgie te maken (wel grappig dat eigenlijk een aantal via NL zijn doorgebroken Vertoghen, Alderweireld, Vermaelen, Mertens, Chadli) . Ondanks de geweldige lichting die ze hebben, hebben ze puntje bij paaltje de laatste jaren nog steeds niks noemenswaardig gepresteerd of wordt het dan dit WK?

Ik wil het daar ook wel zien als de huidige lichting over 5 jaar er niet meer speelt, even lijstje die zomaar wegvallen komende +/- 5 jaar:
Witsel, Vertoghen, Alderweireld, Vermaelen, Mirallas, Mignolet, Mertens, Kompany, Fellaini, Defour, Ciman, Chadli

Krijgen hetzelfde probleem als Nederland let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
ph4ge schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Het gedachtegoed van Cruijff is er juist mede verantwoordelijk voor dat we op (grotere) achterstand zijn gezet. Terug grijpen op wat werkte in het verleden en onrealistisch streven naar de wereldtop is precies wat we niet nodig hadden, we hebben een stuk realisme nodig hoe we met huidige en toekomstige ontwikkelingen om moeten gaan en hoe we het maximale persen uit het materiaal wat op dit moment voor handen is. In Cruijff zijn gedachtegoed is er ook nauwelijks plaats voor laatbloeiers en talenten die op dat moment niet als absolute top worden gezien (en de grote talenten wordt continu wijsgemaakt dat ze al de nieuwe Ronaldo, Messi etc zijn). Er is ook te weinig oog voor fysiek en tactiek (althans, 1 bepaalde tactiek uit de vorige eeuw is heilig). Hij verzamelde ook allemaal mensen die hetzelfde dachten waardoor goede invloeden uit andere "scholen" ook geen kans kregen. Komt nog eens bij dat we klagen over te weinig geld in het Nederlandse voetbal terwijl we de grootste inkomsten op een bankrekening laten staan (trickle down werkt ook in het Nederlandse voetbal niet).

Dit speelde bij Ajax maar straalt uit naar de KNVB en het hele Nederlandse voetbal.

Wat de vorige eeuw werkte werkt nu gewoon niet meer, we hebben juist vernieuwers nodig zoals Duitsland zich ook opnieuw heeft uitgevonden. We moeten op zoek naar een manier waar we onze eigen sterke punten kunnen combineren met wat in het huidige voetbal belangrijk is. Van Gaal en Van Marwijk slaagden daar met Oranje in maar zijn uitzonderingen binnen het Nederlandse voetbal.
Misschien formuleerde ik het niet helemaal correct. Ik ben het met je eens dat focussen op 1 tactiek niet goed is, het is juist handig als spelers in verschillende tactieken kunnen spelen. Maar ik noemde bij de individuele training al tactische en fysieke ontwikkeling.
Ik bedoel meer dat het idee van Jonk/Cruijff vooral gericht is op individuele vooruitgang en dat ik het daarmee eens ben.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Curva schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:25:
Misschien formuleerde ik het niet helemaal correct. Ik ben het met je eens dat focussen op 1 tactiek niet goed is, het is juist handig als spelers in verschillende tactieken kunnen spelen.
Sowieso is onze tactiek achterhaald. Kijk voor de gein eens hoe lang het bij balbezit duurt voordat we überhaupt voor de goal van de tegenstander zijn. Het gaat over 6 á 8 schijven in een te traag tempo. De tegenstander heeft alle tijd om de posities in te nemen achterin. Dat zelfde zie je bij Ajax, eerst drie keer breed op het middenveld, bij voorkeur nog twee á drie keer terug in plaats van direct naar voren. Ploegen blijven makkelijk overeind tegen een dergelijke tactiek. Als je dat afzet tegen de aanvallen van de tegenstander die zie je het verschil; die staan met twee á drie passes voor de goal. Zelfs Wit-Rusland lukte dat afgelopen zaterdag meerdere malen in de tweede helft. En omdat onze verdedigers moeten mee voetballen staat het organisatorisch gewoon slecht bij een tegenaanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:50:
[...]
Je moet wel onderscheid maken tussen het opleiden en wat v Gaal en van Marwijk bij de senioren deden. Bij de senioren zijn we gebaat bij vernieuwende coaches die anders durven denken, die een ander voetbal spelen op het moment dat de selectie daar om vraagt.

Bij de jeugd moet je naar de lange termijn kijken. Waarom breken er geen Robben of Sneijder meer door, al tien jaar niet? Ja, natuurlijk verliezen we jonge spelers aan Engeland maar zat daar een Robben of Sneijder tussen? Die buitenspeler van Feyenoord wellicht? Maar verder vraag ik het me af.

Iedereen begint weer over fysiek maar is het niet juist zo dat we op onze voorheen sterke punten worden afgetroefd? Ik denk het wel namelijk. We moeten juist technisch stappen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:33:
Iedereen begint weer over fysiek maar is het niet juist zo dat we op onze voorheen sterke punten worden afgetroefd? Ik denk het wel namelijk. We moeten juist technisch stappen maken
Alles valt en staat met techniek. Prachtig dat je fysiek sterk bent maar wat heb je er aan wanneer je in de aanval speelt. Als je ziet dat simpele passes over vier á vijf meter gewoon niet lukken of een balaanname in twee gaat, wat heb je dan aan fysieke krachten? Verdedigers moeten fysiek sterk zijn, de rest niet. Neem als voorbeeld een Dries Mertens, een whopping 169 cm lang, die blaas je via je neusgat nog om ver. Maar die gaat geen duel aan, die kaatst en rent de gaten in. Op het moment dat een verdediger bij hem in de buurt komt dan legt hij de bal af en loopt hij deze zelfde verdediger er vervolgens uit om daarna de bal weer te ontvangen. Uiteraard is een fysiek sterke spits tegen sommige tegenstanders meer dan welkom. Maar dan die speler meer valse spits een aanspeelpunt dan diepe spits.

We moeten gewoon weer terug naar de basis;

Sterke verdedigers
Tactische middenvelders
Technische spelverdelers
Snelle vleugelaanvallers
Scorende spitsen

Als dat geneuzel over mee voetballende verdedigers en mee verdedigende aanvallers, irritant is het. Wellicht in clubverband, waar je er dagelijks op kunt trainen en het juiste materiaal er voor kunt kopen werkt dat, met een juiste trainer zoals Bosz. Maar doorgaans niet haalbaar bij een nationaal elftal en clubs in de eredivisie. Gewoon weer ouderwets 4-4-2 met spelers zoals hierboven genoemd.

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 10-10-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
D-e-n schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Bij de jeugd moet je naar de lange termijn kijken. Waarom breken er geen Robben of Sneijder meer door, al tien jaar niet? Ja, natuurlijk verliezen we jonge spelers aan Engeland maar zat daar een Robben of Sneijder tussen? Die buitenspeler van Feyenoord wellicht? Maar verder vraag ik het me af.
Met je eens, en maak er maar bijna twintig jaar van want deze spelers braken begin jaren 2000 door (voor het dramatische effect ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
En al die jaren erop komt er nauwelijks wat door. Valt mooi samen met het grote geld van buitenlandse clubs wat absurde vormen aan het aannemen is. Voor de prijs van Neymar heb je een paar keer het totale jaarbudget van alle clubs in de Eredivisie. Ik blijf van mening dat het Bosman-arrest het zaadje is geweest wat hiertoe heeft geleid. Nu zie je waar globalisering toe leidt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:41:
[...]

Alles valt en staat met techniek. Prachtig dat je fysiek sterk bent maar wat heb je er aan wanneer je in de aanval speelt. Als je ziet dat simpele passes over vier á vijf meter gewoon niet lukken of een balaanname in twee gaat, wat heb je dan aan fysieke krachten? Verdedigers moeten fysiek sterk zijn, de rest niet. Neem als voorbeeld een Dries Mertens, een whopping 169 cm lang, die blaas je via je neusgat nog om ver. Maar die gaat geen duel aan, die kaatst en rent de gaten in. Op het moment dat een verdediger bij hem in de buurt komt dan legt hij de bal af en loopt hij deze zelfde verdediger er vervolgens uit om daarna de bal weer te ontvangen. Uiteraard is een fysiek sterke spits tegen sommige tegenstanders meer dan welkom. Maar dan die speler meer valse spits een aanspeelpunt dan diepe spits.

We moeten gewoon weer terug naar de basis;

Sterke verdedigers
Tactische middenvelders
Technische spelverdelers
Snelle vleugelaanvallers
Scorende spitsen

Als dat geneuzel over mee voetballende verdedigers en mee verdedigende aanvallers, irritant is het. Wellicht in clubverband, waar je er dagelijks op kunt trainen en het juiste materiaal er voor kunt kopen werkt dat, met een juiste trainer zoals Bosz. Maar doorgaans niet haalbaar bij een nationaal elftal en clubs in de eredivisie. Gewoon weer ouderwets 4-4-2 met spelers zoals hierboven genoemd.
Ik heb het idee dat voor het moderne voetbal juist de aanvallers overrated zijn. Goede verdedigers en middenvelders zijn cruciaal, maar de echte kracht van de topploegen is dat iedereen mee aan kan vallen en daarmee constant druk kan zetten en de verdediging van de tegenstander kan verrassen/overlopen. Natuurlijk is het leuk als je voorin specialisten hebt die de verdediging van de tegenstander bezig kunnen houden, maar in mijn ogen is dat een tweede keus in tactiek, je hebt vooral snelle conditioneel sterke verdedigers nodig die alles dicht kunnen lopen en uit kunnen schakelen maar ook mee aan kunnen vallen.
Zeg maar types als Sanchez of Karsdorp die hier gewoon verkocht worden om met mindere spelers ouderwets door te blijven ballen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Overigens lees ik her en der dat er verwacht wordt dat Mathijs de Ligt in de basis begint vanavond. Dat is voor mij de druppel waardoor ik zeker te weten niet ga kijken vanavond.

Je speelt verdomme de laatste wedstrijd in de poule, je mag niet verliezen of gelijk spelen, je treed aan tegen een tegenstander die lekker achterover gaat leunen omdat ze én uit spelen én zo goed als zeker gekwalificeerd zijn en dan begin je met een jeugdspeler centraal achterin. Je reinste zelfmoord en tevens spelermoord. Die de Ligt hoort in Jong Oranje te spelen en dient voorlopig alleen aan te treden in oefenpotjes. Maar niet in een alles-of-niets wedstrijd in de kwalificatie. Wat een achterlijk gedoe. Hoe bederf je een eventueel talent voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ben wel benieuwd hoe Polen zich laat zien op het WK. Het wordt eens tijd dat hun ver komen in het toernooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:11:
Die de Ligt hoort in Jong Oranje te spelen en dient voorlopig alleen aan te treden in oefenpotjes. Maar niet in een alles-of-niets wedstrijd in de kwalificatie.
Sorry hoor maar dit is een oefenpotje. Het is leuk dat we nog een kans hebben, maar die kans is zo minuscuul dat het vrij irrelevant is. Wat mij betreft zetten ze er alleen maar jeugdspelers in, daar hebben we meer aan dan alle andere uitslagen dan >= 7-0 winnen. Dat gaat niet gebeuren. Deze generatie voetballers (Robben, Van Persie, Sneijder etc) is klaar, kan je net zo goed de jeugd wat ervaring laten op doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

PolarBear schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:24:
Sorry hoor maar dit is een oefenpotje. Het is leuk dat we nog een kans hebben, maar die kans is zo minuscuul dat het vrij irrelevant is. Wat mij betreft zetten ze er alleen maar jeugdspelers in, daar hebben we meer aan dan alle andere uitslagen dan >= 7-0 winnen. Dat gaat niet gebeuren. Deze generatie voetballers (Robben, Van Persie, Sneijder etc) is klaar, kan je net zo goed de jeugd wat ervaring laten op doen.
Het gaat zeer zeker nog wel ergens om en de kans is er dus moet je er ook voor gaan. Voor het zelfde geld loopt Zweden tegen een vroege rode kaart aan of blesseren de basisverdedigers zich in het eerste half uur. En sowieso, het is een officiële kwalificatiewedstrijd. Nu aantreden met een team zoals jij aangeeft zou in mijn ogen echt een belediging zijn voor de toeschouwers in het stadion vanavond. Dan zou je acuut het geld van de kaartjes moeten teruggeven en de poorten van het stadion openzetten voor een ieder.

Er is een kans, hoe minimaal dan ook, dus moet je er voor gaan. Wanneer het 100% kansloos is dan zou je het kunnen overwegen maar dat is niet het geval. Vanavond wil ik 11 man kotsend van het veld zien gaan na het eindsignaal omdat ze zich helemaal hebben gegeven. De dood of de gladiolen. Bij voorbaat opgeven degradeer je je zelf tot een stel losers, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
PolarBear schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Idd, zet die jeugdtalenten meteen op de radar van de internationale handelaren zodat ze zo snel mogelijk op de bank bij een van de grote competities weg kunnen kwijnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Propper doet in ieder geval al niet mee, de rest boeit mij eigenlijk ook niet zo, ga toch niet kijken :)
Wat ik overigens mij afvraag, waarom durven coaches in dit soort situaties niet gewoon een belachelijk aanvallend team op te stellen?
Je moet met 7-0 winnen, dan moet je iets proberen wat je normaal nooit zou doen, iets waar je tegenstander ook nog nooit mee te maken heeft gehad, mij part een 3-3-4 opstelling of iets dergelijks.
Maar nee vaak gewoon de standaard opstelling zoals altijd, waar je geen potje met 7-0 mee gaat winnen, en dan hooguit laatste 20 minuten 1 extra mannetje (vaak ook nog een verdediger :X :/ ) in de aanval zetten.

Ohnee wacht Dick wilde liever de boeken ingaan met een 1-0 laatste overwinning, dat is waar, zijn ego is natuurlijk ook belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Gunner schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:38:
[...]

Nee, klopt! Maar toch kwalificeert een land als Noord-Ierland of Ijsland zich bijna probleemloos twee toernooien achter elkaar. Zijn wij zoveel slechter dan zij?
Heeft toch ook te maken met instelling?
Voor spelers in die landen is het een eer om te mogen voetballen voor hun land en ze geven zich dan ook voor de volle 100%.
Wanneer heb je een speler in oranje nou echt 100% zien geven? Misschien een individuele speler een keertje, maar het complete team? Dat is echt al jaren geleden (ik denk het WK in Brazilie dat we echt een team zagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:29:
Propper doet in ieder geval al niet mee, de rest boeit mij eigenlijk ook niet zo, ga toch niet kijken :)
Wat ik overigens mij afvraag, waarom durven coaches in dit soort situaties niet gewoon een belachelijk aanvallend team op te stellen?
Je moet met 7-0 winnen, dan moet je iets proberen wat je normaal nooit zou doen, iets waar je tegenstander ook nog nooit mee te maken heeft gehad, mij part een 3-3-4 opstelling of iets dergelijks.
Ik was net aan het kijken of er al een opstelling bekend was. Mijn idee was namelijk precies hetzelfde: als je 7 keer moet scoren dan kun je maar beter in een alles-of-niets-opstelling beginnen. In mijn hoofd had ik al een 3-3-4 gemaakt.
Maar de bondscoach gaf aan dat er "altijd voor de sterkste opstelling" wordt gekozen, en dat we weinig anders hoeven te verwachten dan tegen de wit-russen. Ergens klopt die redenering natuurlijk wel, als je denkt dat het sterker is zou je tegen pak hem beet Wit-Rusland ook 3-3-4 kunnen spelen. Maar toch knaagt het, want volgens mij heeft iedereen kunnen zien dat het zaterdag niet sterk genoeg was. En dan vermoed ik zomaar dat meer tactisch ingestelde coaches meer risico's zouden durven nemen.

Wat mijn betreft dus gewoon meer risico. Zit het mee en ga je dan met 3-0 de rust is dan wordt het een spannende tweede helft. Werkt het niet staan je na 30 minuten op 0-3 en gaan we allemaal vroeg naar bed. Maar dan is het in elk geval geprobeerd.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:29:
Maar nee vaak gewoon de standaard opstelling zoals altijd, waar je geen potje met 7-0 mee gaat winnen, en dan hooguit laatste 20 minuten 1 extra mannetje (vaak ook nog een verdediger :X :/ ) in de aanval zetten.

Ohnee wacht Dick wilde liever de boeken ingaan met een 1-0 laatste overwinning, dat is waar, zijn ego is natuurlijk ook belangrijk :)
Die gast is door en door kansloos. Klinkt alsof hij al zijn coachsuccessen behaald door 0-management van een team dat van zichzelf al sterk is.

"We moeten in ieder geval strijden voor een goed resultaat. Dat zijn we verplicht aan onszelf, maar ook aan het publiek. Dan zien we na de wedstrijd wel of het genoeg is geweest." :')

Als ik KNVB was zou ik zeggen dat Robben vandaag 100% mag bepalen hoe er gespeeld wordt. Alhoewel hij de laatste wedstrijden ook wel erg overkomt als het vechten verloren te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Robben speelt zijn laatste wedstrijd, daar kunnen we wel vanuit gaan denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:52:
Robben speelt zijn laatste wedstrijd, daar kunnen we wel vanuit gaan denk ik :)
Hopelijk wel. Hoezeer ik Robben ook waardeer en van onschatbare waarde is geweest (zeker in Brazilië), is het vertrek van Robben ook een moment om vooruit te gaan kijken. Hoe nu verder. Geen oude garde meer. Ik blijf hopen op een buitenlandse coach met een totaal andere houding.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Wow 5 verdedigers in de basis vanavond(ja Blind op het middenveld, maar toch verdediger). Straalt nou niet echt uit dat je met flinke cijfers wil winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Toch kan die Blind vanuit zijn positie zorgen voor diepte passes. En dat hebben we nodig in plaats van breien. Daarnaast win je alleen een wedstrijd met grote cijfers als je er controle over hebt. Je speelt niet tegen een San Marino.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.