Alleen de speciale chips vereisen specifieke/additionele emulatie, b.v. de FX chip. Daarnaast is mode 7 (het zoomen en roteren) nog enigszins "lastig" om te emuleren, maar ook dat kan de mini al (zie b.v. Mario Kart voor de racebaan). Verder gebruikt ieder spel wel alle hardwarematige features van de SNES dus dat wordt al geëmuleerd.lama83 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:47:
[...]
ik vraag me af of alle games te emuleren zijn, niet dat bepaalde spellen specifieke functies gebruiken die niet opgevangen zijn in de hard- of software
Er zijn nog vele andere soorten chips zoals de FX, maar gelukkig heeft de mini SNES games van elke variant die veel gebruikt wordt. Maar er zijn uitzonderingen.Bananeman schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:38:
[...]
Alleen de speciale chips vereisen specifieke/additionele emulatie, b.v. de FX chip. Daarnaast is mode 7 (het zoomen en roteren) nog enigszins "lastig" om te emuleren, maar ook dat kan de mini al (zie b.v. Mario Kart voor de racebaan). Verder gebruikt ieder spel wel alle hardwarematige features van de SNES dus dat wordt al geëmuleerd.
Er zijn een paar games die speciale chips gebruiken die niet ook door games die standaard op de mini SNES staan. Het is even afwachten hoe dat zal gaan. Ik denk dat de belangrijkste games zijn: Megaman X2+X3 en Street Fighter Alpha 2.
Vroeg ik me ook af, maar volgens mij gebruiken ze gewoon andere emulatoren. Hoe kunnen ze anders al die games spelen op de NES Mini. Maar goed hoe meer games er standaard werken met de default emulator hoe beter.lama83 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:47:
[...]
ik vraag me af of alle games te emuleren zijn, niet dat bepaalde spellen specifieke functies gebruiken die niet opgevangen zijn in de hard- of software
Hij valt mij tegen helaas, had me misschien ook beter moeten verdiepen in de games. Mario niet tegelijk samen te spelen en daar deed ik het voor : (
Verwijderd
De eerste Mario game waar dat in kon was New Super Mario Bros op de WiiPiet_Piraat7 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:07:
Hij valt mij tegen helaas, had me misschien ook beter moeten verdiepen in de games. Mario niet tegelijk samen te spelen en daar deed ik het voor : (
Same here!LordFather schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:52:
Jullie hebben hem teminste binnengekregen haha.
Die van mij van bol.com is nog niet eens aangekomen, alleen aangemeld bij het sorteercentrum.
Heb al contact opgenomen maar moet tot morgen wachten omdat er 2 werkdagen tussen moest zitten.
Ik ben er bang voor dat ik hem helemaal niet meer krijg
Ze zeggen dat hij donderdag is verzonden en het probleem bij PostNL zit.
PostNL geeft aan dat ze geen product hebben ontvangen om te verzenden...
Dat hoor ik wel vakerMichael Knight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:24:
[...]
Ik mis bij veel actie een deel van de geluidskanalen bij MegaMan X.. ik kan die soundtrack dromen op de Super Nintendo, maar bij hits en explosies lijk ik niet dezelfde hoeveel geluidskanalen te horen t.o.v. mijn originele SNES.

Hoe groot is de kans dat er een update gaat komen die dit soort gedoe verbeterd?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
0?BlackEyedAngel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:11:
[...]
Dat hoor ik wel vaker
Hoe groot is de kans dat er een update gaat komen die dit soort gedoe verbeterd?
Volgens mij kan je geen firmware updates pushen naar deze apparaatjes. Maar missen er dan daadwerkelijk geluiden?
Ik heb hier nog geen enkel last van gehad. Heb je speciale aansluitingen of settings? Ik gebruik gewoon mijn tv geluid via HDMI. Ben al bijna door heel Megaman heen, probeer alleen hadouken nog vrij te spelen.Michael Knight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:24:
[...]
Ik mis bij veel actie een deel van de geluidskanalen bij MegaMan X.. ik kan die soundtrack dromen op de Super Nintendo, maar bij hits en explosies lijk ik niet dezelfde hoeveel geluidskanalen te horen t.o.v. mijn originele SNES.

Heb je dit ook bij andere games?
[ Voor 3% gewijzigd door Rule op 02-10-2017 10:27 ]
Mijn beschadigde doos word vervangen door een nieuwe doos zonder stickers en deuken door Wehkamp!
Prima oplossing, hopelijk doen ze in het vervolg gewoon een degelijke verpakking er omheen.
Prima oplossing, hopelijk doen ze in het vervolg gewoon een degelijke verpakking er omheen.
Ik heb toch een vraag over de verzendmethode die door Wehkamp gebruikt is in deze.
Zoals bekend kwamen de dozen aan met een sticker erop.
Echter bij het bezorgen is mij niet gevraagd naar een handtekening een afleverbewijs.
Hoe is dit bij jullie gegaan?
Echter bij het bezorgen is mij niet gevraagd naar een handtekening een afleverbewijs.
HANDTEKENING!!!
Michael Knight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:24:
[...]
Misschien ook eens een kijkje nemen in SNES Classic sound emulation: how does it hold up??BlackEyedAngel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:11:
[...]
Dat hoor ik wel vaker
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Idem, ze werden bij wijze van spreken zo in mijn handen geduwd. Geen krabbel, bon of niets.Leeghoofd21 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:40:
Ik heb toch een vraag over de verzendmethode die door Wehkamp gebruikt is in deze.
Top!! Lokale MediaMarkt (Doetinchem) even gebeld en er liggen er 2 voor me klaar.....
[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 02-10-2017 11:10 ]
Wat een top aankoop! Alleen al de muziek in de games is al wegsmelten in nostalgie. Afgelopen zaterdagavond al de hele avond gevuld met toernooitjes Street Fighter 2 Turbo en dit was weer net als vroeger. Het rare is dat ik deze game zo ontzettend veel gespeeld heb, dat ik vrijwel alle moves en combo's nog kon en deze er uitpoepte alsof het 25 jaar geleden was.
Gister in mijn eentje begonnen aan Super Metroid. Ik heb die vroeger als 12 jarig jochie uitgespeeld en ik was daar heel trots op. Internet en walkthroughs waren er niet. Ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben en verder kan spelen. Net als vroeger.
Job well done, Nintendo!
Gister in mijn eentje begonnen aan Super Metroid. Ik heb die vroeger als 12 jarig jochie uitgespeeld en ik was daar heel trots op. Internet en walkthroughs waren er niet. Ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben en verder kan spelen. Net als vroeger.
Job well done, Nintendo!
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Mario Kart kan je neem ik aan wel tegelijk spelen.Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:07:
Ik wacht nog op mijn bestelling, omdat Fun.be GLS gebruikt

Tuurlijk kan Mario Kart met meedere spelers. Super Mario World is nooit co-op/multiplayer (in de zin van 2 spelers tegelijk in beeld) geweest en nu nog steeds niet.Pikoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:26:
[...]
Mario Kart kan je neem ik aan wel tegelijk spelen.
Ik wacht nog op mijn bestelling, omdat Fun.be GLS gebruikt(wie verzint het om alleen van maandag-vrijdag tussen 9-17 te bezorgen)
[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 02-10-2017 13:41 ]
Computer says no
Mario games (buiten dan even de mario kart variant) zijn nooit co-op geweest op de NES/SNES.Piet_Piraat7 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:07:
Bij de NES mini vond ik de games bij nader inzien te gedateerd. Heb er even op gespeeld, maar daarna niet meer aangeraakt.
Deze SNES mini heeft voor mij meer waarde: DK, Zelda, Super Mario: deze ga ik zeker allemaal proberen uit te spelen
De muziek van DK zit alweer in mn hoofd
Denk wel dat als deze games op de Switch aangeboden worden, ik ze dan alsnog koop en daarop speel.
Deze SNES mini heeft voor mij meer waarde: DK, Zelda, Super Mario: deze ga ik zeker allemaal proberen uit te spelen
De muziek van DK zit alweer in mn hoofd
Denk wel dat als deze games op de Switch aangeboden worden, ik ze dan alsnog koop en daarop speel.
Ik heb vrijdag morgen bij fun.be bestelt en had 'm zaterdag om 18:00 in huis, gewoon met de pakket post.Pikoe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:26:
[...]
Mario Kart kan je neem ik aan wel tegelijk spelen.
Ik wacht nog op mijn bestelling, omdat Fun.be GLS gebruikt(wie verzint het om alleen van maandag-vrijdag tussen 9-17 te bezorgen)
Bij de Mediamarkt online zijn ze nu ook te bestellen, voor 22:30 morgen in huis!
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
http://www.mediamarkt.nl/...nment-system-1521593.htmltiguan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:50:
Ik kijk regelmatig op de mediamarkt website maar ik kan 'm daar nooit vinden
Ik moest wel een keer refreshen voor hij beschikbaar kwam, lijkt alsof er nog wat cache op zit
-edit- HMR was me net voor
[ Voor 3% gewijzigd door D4V3 op 02-10-2017 14:52 ]
D'r lijken niet echt tekorten! Als deze gewoon zomaar online bij mediamarkt te bestellen is...D4V3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
http://www.mediamarkt.nl/...nment-system-1521593.html
Ik moest wel een keer refreshen voor hij beschikbaar kwam, lijkt alsof er nog wat cache op zit
-edit- HMR was me net voor
Ahh balen, had hem van een tweakers op vraag&aanbod gehaald voor 25 euro meer omdat hij overal was uitverkocht op release day

[ Voor 7% gewijzigd door Rule op 02-10-2017 14:56 ]
Wacht dan ook gewoon op de volgende batch, mede door jou kopen die idioten die dingen op en zetten ze ze op vraag en aanbod neer.Rule schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:56:
Ahh balen, had hem van een tweakers op vraag&aanbod gehaald voor 25 euro meer omdat hij overal was uitverkocht op release day
Ik heb de mijne afgelopen zaterdagochtend bij mediamarkt cruquius opgehaald. Toek ik aankwam lagen er zeker nog 20 klaar.
Leuk ding, mijn kids vinden hem ook helemaal top, sinds hij in huis is heeft de xbox niet meer aangestaan.
Leuk ding, mijn kids vinden hem ook helemaal top, sinds hij in huis is heeft de xbox niet meer aangestaan.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Bij ToyChamp Roosendaal ligt er nog 1. Ik heb 30 min. geleden de een na laatste meegenomen. (€89,99)
Denk dat het maar tijdelijk is, in ieder geval tot de volgende lichting; Het is in ieder geval een stuk beter gegaan met de pre-orders die grotendeels uitgeleverd zijn. Helaas zit ik zelf nog te wachten op mijn pre-order van Amazon uit juni die nog niet verzonden isRo-Maniak2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:54:
[...]
D'r lijken niet echt tekorten! Als deze gewoon zomaar online bij mediamarkt te bestellen is...

Thanks, door deze post heb ik er toch eentje voor een 'normale' prijs kunnen kopen bij MM!D4V3 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
Denk dat het maar tijdelijk is, in ieder geval tot de volgende lichting; Het is in ieder geval een stuk beter gegaan met de pre-orders die grotendeels uitgeleverd zijn. Helaas zit ik zelf nog te wachten op mijn pre-order van Amazon uit juni die nog niet verzonden is
Zelf groot geworden met deze console...en hoop stiekem mijn vrouw hiermee een beetje aan het gamen te krijgen

Hoe hebben jullie de display option ingesteld staan?
Heb 'm, na een dag spelen op default setting, op CRT filter gezet en oh boy, dat had ik eerder moeten doen! Alsof ik weer op m'n oude CRT TV van twee meter diep zit te gamen!
Heb 'm, na een dag spelen op default setting, op CRT filter gezet en oh boy, dat had ik eerder moeten doen! Alsof ik weer op m'n oude CRT TV van twee meter diep zit te gamen!

PSN: breminem
Ik vind zelf de pixel-perfect met de houten achtergrond het fijnstebreminem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
Heb 'm, na een dag spelen op default setting, op CRT filter gezet en oh boy, dat had ik eerder moeten doen! Alsof ik weer op m'n oude CRT TV van twee meter diep zit te gamen!![]()
Ik heb m gewoon op 4:3 staan , op crt ziet het er veel authentieker uit, maar op zo'n moderne tv vind ik het te fel en onrustig ogen met dat geflikker. Dus toch de standaard instelling terug gezetbreminem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
Heb 'm, na een dag spelen op default setting, op CRT filter gezet en oh boy, dat had ik eerder moeten doen! Alsof ik weer op m'n oude CRT TV van twee meter diep zit te gamen!![]()
Wat is eigenlijk het verschil tussen de default setting en pixel perfect?BlackMage schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:34:
[...]
Ik vind zelf de pixel-perfect met de houten achtergrond het fijnste
PSN: breminem
Default is een beetje uitgerekt, zodat de pixels net zo breed zijn als de pixels zoals een SNES ze rendert (die zijn niet vierkant)breminem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de default setting en pixel perfect?
Pixel perfect is 1 pixel voor elke LCD pixel
Het is dus kiezen tussen 1:1 pixel mapping of een correcte aspect ratio
[ Voor 8% gewijzigd door WCA op 02-10-2017 15:46 ]
Share and Enjoy!
YouTube: Super Nintendo Aspect Ratiobreminem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de default setting en pixel perfect?
Geen idee welke opties je op de snes mini hebt maar op de pi zet ik hem altijd op een lichte blur, fijner voor de ogen. Komt het meest overeen met vroeger op de beeldbuis. Zonder filter zijn de pixels veel te scherp, scanlines ook, ziet er niet zo uit als vroegah en het zijn imo te dikke lijnen.
Het gekke is wel, mn originele snes op de oude beeldbuis ziet er veel soepeler uit dan op mn lcd, alsof het met 100fps draait oid.
Het gekke is wel, mn originele snes op de oude beeldbuis ziet er veel soepeler uit dan op mn lcd, alsof het met 100fps draait oid.
Same here. Eerst pp maar dat levert een kleiner beeld op met ‘niet kloppende’ aspect ratio tov het origineel!BrockOlee schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:36:
[...]
Ik heb m gewoon op 4:3 staan , op crt ziet het er veel authentieker uit, maar op zo'n moderne tv vind ik het te fel en onrustig ogen met dat geflikker. Dus toch de standaard instelling terug gezet
Heb zelf de rode theater gordijnen als omlijsting.
Hebben mensen die vrijdag bij Fun.be hebben besteld een verzendbevestiging ontvangen ?BrockOlee schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:31:
[...]
Ik heb vrijdag morgen bij fun.be bestelt en had 'm zaterdag om 18:00 in huis, gewoon met de pakket post.
Ik heb op "28 Augustus" 2 exemplaren gepre-orderd (2 aparte bestellingen).
Uiteindelijk is er op 28 sept maar 1 exemplaar op de post gegaan.
In eerste instantie gaven ze aan dat er op 29 sept (1 dag later dus) een nieuwe levering zou komen. Die zag ik ook op de website staan. En aan de reacties hier te lezen hebben een aantal mensen op 29 sept ook een bestelling geplaatst op fun.be
Maar goed, ik heb op 29 sept dus geen verzendbevestiging ontvangen. Diezelfde avond maar weer gemaild. Krijg ik dit vandaag als antwoord
Geen verzendbevestiging/track en trace, maar ik krijg hem morgen wel geleverd (eerst zien dan geloven). Rare gang van zaken !Hallo ****
Dank voor uw bericht.
De Snes mini was al uit voorraad in ons magazijn, maar deze laten we dan nog rechtstreeks vanuit een shop naar u thuis toesturen.
Dit zou in principe geen invloed mogen hebben op de levertermijn, deze zal u nog steeds morgen moeten bereiken dan.
Hopende u hiermee van dienst geweest te zijn, verblijf ik.
P.S. Lees trouwens veel negatieve reviews van GLS op internet. Maar mijn Mini SNES werd 1 dag later gewoon netjes geleverd.
Zojuist gelijk op de mediamarkt site gekeken maar helaas uitverkocht, is dat alleen bij mij of is hij al weer uitverkocht?
Inmiddels heb ik bericht van YGZ:lauwie0 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:55:
[...]
Ik heb nog niets gehoord en ook daar besteld. Maar tijdens het plaatsen van de bestelling (in juli) begreep ik dat YGZ vaak wat later is met pre-orders in vergelijking tot andere winkels.
Ik heb nog geen contact opgenomen, maar ha dat doen als ik deze week niets hoor.
"...Dit ligt aan de leveringen van Nintendo. De eerste day one levering hebben wij op fifo uitgeleverd en de volgende levering komt deze week welke wij ook weer als fifo uitleveren. Helaas weet ik nog geen aantallen voor deze week waardoor ik nog geen uitspraak kan doen mbt levering. Op onze productpagina wordt netjes vermeld dat levering op day one niet gegarandeerd is..."
Even afwachten dus voor de mensen die daar hebben besteld.
Is allang weer uitverkochtclonedonkey schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:48:
Zojuist gelijk op de mediamarkt site gekeken maar helaas uitverkocht, is dat alleen bij mij of is hij al weer uitverkocht?
Al een paar uurtjes geloof ik
Heb er maar één als backup besteld, voor het geval dat Fun niet gaat leveren.
Als Fun morgen wel levert mag hij hier wel weg voor de kostprijs.
Best lachwekkend al die mensen die €140 en €150 vragen.
Nu wel ja, als je 2 maand geleden je SNES had aangeboden had je dat er wel voor gekregen.Sefaex schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:51:
[...]
Best lachwekkend al die mensen die €140 en €150 vragen.
Ik heb een Denon AVR-2313 receiver, en wanneer ik de console aansluit via HDMI, krijg ik geen beeld....
Rechtstreeks op de tv werkt wel, maar ik wil 'm graag aan de receiver hangen voor gemak en geluid via de speakers.
Ik heb zowel de AUX (voorkant) als GAME hdmi poort gebruikt (achterkant).
Heeft iemand een idee? Op google vind ik nog niks over dit onderwerp...
Rechtstreeks op de tv werkt wel, maar ik wil 'm graag aan de receiver hangen voor gemak en geluid via de speakers.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ook bij mij is de doos beschadigd aangekomen. De hoeken waren ingedeukt en er zat een schaafplek voorop. Ik heb geklaagd en krijg een tegoedbon. Handel dan alle klachten gelijk af.michel2506 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:54:
Ik heb hem ook van Wehkamp binnen gekregen.
Ik baal een beetje van het feit dat er blijkbaar totaal willekeurig met de klacht omgegaan wordt. De één krijgt 20 euro terug, de ander 10 en in mijn geval zijn ze niet verder gekomen met excuses misschien kan je een fohn gebruiken om m eraf te halen.
Dat stoort me toch wel. Ik ga ervanuit dat alle klachten gelijk afgehandeld worden. Ik had me erbij neergelegd en gewoon besloten om geen electronica bij wehkamp te bestellen maar we hebben allemaal hetzelfde product voor dezelfde prijs en dezelfde klacht. Dan vind ik het vanzelfsprekend dat een compensatie voor iedereen moet gelden.
Probeer eens een hdmi poort op de receiver van een ander apparaat waarvan je zeker weet dat die het doet.Nyarlathotep schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:12:
Ik heb een Denon AVR-2313 receiver, en wanneer ik de console aansluit via HDMI, krijg ik geen beeld....
Als dat wel werkt dan staan de poorten die jij probeerde te gebruiken waarschijnlijk niet actief aan een input gekoppeld. Of de poort is gewoon 'gaar', dat heeft mijne ook bij in ieder geval de front poort. Aantasting van de contactpinnen ofzo, geen idee.
Vrijdag heeft Intertoys geleverd en vandaag (maandag) Amazon UK. Netjes verpakt zoals verwacht.
Respectfully, TTB.
Is al vaker voorbij gekomen hier. Bij Marantz / Denon is de hdmi aan de voorkant afwijkend en wordt de snes niet ondersteund.. de poorten aan de achterkant ondersteunen het vaak wel.Nyarlathotep schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:12:
Ik heb ook alle vrije poorten aan de achterkant geprobeerd, en poorten die nu in gebruik zijn. Helaas.CyBeRSPiN schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:58:
[...]
Is al vaker voorbij gekomen hier. Bij Marantz / Denon is de hdmi aan de voorkant afwijkend en wordt de snes niet ondersteund.. de poorten aan de achterkant ondersteunen het vaak wel.
Andere HDMI kabel bood ook geen oplossing.
Video conversion aan en uit maakt ook geen verschil.
Wat gaar zeg... Zeker een afwijkend signaal wat uit de mini komt. Nou moet het maar via de tv....
Om de discussie in dit topic wat meer over het systeem zelf te laten gaan heb ik een apart topic gemaakt over de beschikbaarheid van de SNES Mini > SNES Mini - Levertijden en prijzen
Mooi dat de Snes Mini nu goed leverbaar is... En de NES Mini weer opnieuw in productie komt.
Zelf net een Snes Mini geruild voor een Nes mini. Dus de familie compleet:

Zelf heb ik de scanlines aanstaan. Is toch het meest authentieke gevoel. Gewoon zwarte omlijsting. Binnenkort alles maar op de Beamer aansluiten

Zelf heb ik de scanlines aanstaan. Is toch het meest authentieke gevoel. Gewoon zwarte omlijsting. Binnenkort alles maar op de Beamer aansluiten

Verwijderd
Yeah! Ik en m'n vriendin hebben net een avondje gespeeld.
Donkey Kong, Super Mario World.. we waren niet bepaald goed, maar het was zeker wel lachen om onze stommiteiten!
Ik kijk al uit naar de RPGs
Donkey Kong, Super Mario World.. we waren niet bepaald goed, maar het was zeker wel lachen om onze stommiteiten!
Ik kijk al uit naar de RPGs
Mooi setje. Zoek ook nog steeds een Nesje.Waah schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:09:
Mooi dat de Snes Mini nu goed leverbaar is... En de NES Mini weer opnieuw in productie komt.
[afbeelding]
Zelf heb ik de scanlines aanstaan. Is toch het meest authentieke gevoel. Gewoon zwarte omlijsting. Binnenkort alles maar op de Beamer aansluiten![]()
Ik zou hier wel mee uitkijken, de kans is groot dat je terug gestuurde exemplaren krijgt.
De Wehkamp zou ik zeker ontwijken, want daar zijn ze zonder omverpakking verstuurd, waardoor ik verwacht dat ze daar massaal zijn teruggestuurd door mensen met een dubbele pre-order.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb vrijdag besteld en idd een verzendbevestiging gehad van Fun.be. Het pakketje heb ik van PostNL gehad. Geen ervaring met GLS dusSefaex schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Hebben mensen die vrijdag bij Fun.be hebben besteld een verzendbevestiging ontvangen ?
Ik heb op "28 Augustus" 2 exemplaren gepre-orderd (2 aparte bestellingen).
Uiteindelijk is er op 28 sept maar 1 exemplaar op de post gegaan.
In eerste instantie gaven ze aan dat er op 29 sept (1 dag later dus) een nieuwe levering zou komen. Die zag ik ook op de website staan. En aan de reacties hier te lezen hebben een aantal mensen op 29 sept ook een bestelling geplaatst op fun.be
Maar goed, ik heb op 29 sept dus geen verzendbevestiging ontvangen. Diezelfde avond maar weer gemaild. Krijg ik dit vandaag als antwoord
[...]
Geen verzendbevestiging/track en trace, maar ik krijg hem morgen wel geleverd (eerst zien dan geloven). Rare gang van zaken !
P.S. Lees trouwens veel negatieve reviews van GLS op internet. Maar mijn Mini SNES werd 1 dag later gewoon netjes geleverd.
Verwijderd
Zo, eindelijk mijn snes aangesloten op mijn 480p EDTV SD-plasma scherm.Mutatie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:51:
Geen idee welke opties je op de snes mini hebt maar op de pi zet ik hem altijd op een lichte blur, fijner voor de ogen. Komt het meest overeen met vroeger op de beeldbuis. Zonder filter zijn de pixels veel te scherp, scanlines ook, ziet er niet zo uit als vroegah en het zijn imo te dikke lijnen.
Wat ziet dat er prachtig uit ivm een 1080p lcd scherm.
Plasma geeft al mooier beeld en dan zo een lage resolutie helemaal!

Ook ik kreeg van de Wehkamp de Snes zo in de eigen verpakking geleverd. Vond dat echt wel raar. Ik baalde enorm van de sticker die erop zat maar die ging er gelukkig heel makkelijk vanaf. En de doos zelf was in perfecte staat nog. Dus ik heb weinig te klagen en ga dat dus ook niet doen bij de Wehkamp.
Maar wat leuk om te spelen weer. Mijn vriendin gaat helemaal los op Super Mario World en Donkey Kong samen is ook erg leuk.
Maar wat leuk om te spelen weer. Mijn vriendin gaat helemaal los op Super Mario World en Donkey Kong samen is ook erg leuk.
Besteld en geleverd gekregen, enerzijds vanwege nostalgie, anderzijds vanwege het feit me zoontje (5) op de BSO Mario Kart op de WII U speelt.
"Papa, het beeld ziet er zo raar uit, ik kan het niet goed zien, ik ga weer puzzelen....".
Had er zelf iets meer van verwacht en hij lonkt nog niet echt, wellicht mezelf teveel gehyped.
Houden hem even aan en anders gaat hij op Marktplaats.
"Papa, het beeld ziet er zo raar uit, ik kan het niet goed zien, ik ga weer puzzelen....".

Had er zelf iets meer van verwacht en hij lonkt nog niet echt, wellicht mezelf teveel gehyped.
Houden hem even aan en anders gaat hij op Marktplaats.
Oh bij mij zat er wel netjes van die plastic zakjes in.nFo schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:39:
[...]
Intertoys had de doos wel even mogen opvullen, maar goed.
Beter dan Wehkamp die het zonder omdoos verstuurt.
Zonet een PS4 ontvangen van Wehkamp, zonder omdoos en zonder zak oid.
Sticker gewoon op de doos geplakt en een seal over de opening, dat nog wel gelukkig.
Blijkbaar is dit dus gewoon de normale gang van zaken bij hen tegenwoordig...
Sticker gewoon op de doos geplakt en een seal over de opening, dat nog wel gelukkig.
Blijkbaar ben ik Super Mario World niet verleerd, want ik had 'm in minder dan een uurtje uitgespeeld.
SNES Mini is inmiddels aangesloten op de tv op mijn slaapkamer en werkt perfect. Kabel is precies lang genoeg zodat ik van achter mijn bureau kan spelen en de usb poort op mijn tv levert blijkbaar genoeg stroom voor de SNES Mini.
Ik had een tweede pre-order en die is naar mijn oudste nicht gegaan. Was wel grappig om te zien dat ze net als ik als een kind zo blij was ermee omdat zij en haar man er ook mee zijn opgegroeid.
SNES Mini is inmiddels aangesloten op de tv op mijn slaapkamer en werkt perfect. Kabel is precies lang genoeg zodat ik van achter mijn bureau kan spelen en de usb poort op mijn tv levert blijkbaar genoeg stroom voor de SNES Mini.
Ik had een tweede pre-order en die is naar mijn oudste nicht gegaan. Was wel grappig om te zien dat ze net als ik als een kind zo blij was ermee omdat zij en haar man er ook mee zijn opgegroeid.
Wehkamp had blijkbaar veel klachten gehad dat ze teveel dozen gebruikten, maar dit is dan ook wel weer het andere uiterste, vooral als het om waardevolle producten gaat. Intertoys daarentegen stuurde me laatst Crash Bandicoot en het superkleine doosje met pre-order bonussen in aparte (veel te grote) dozenDaniel36 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:06:
Zonet een PS4 ontvangen van Wehkamp, zonder omdoos en zonder zak oid.

[ Voor 38% gewijzigd door Michelli op 03-10-2017 15:10 ]
Uurtje met short cuts (star world) en zonder 100% completion?Michelli schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:06:
Blijkbaar ben ik Super Mario World niet verleerd, want ik had 'm in minder dan een uurtje uitgespeeld.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Natuurlijk. Vond het trouwens wel grappig dat ik de shortcut nog steeds kende (en vooral ook kon uitvoeren)Sir_Hendro schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:20:
[...]
Uurtje met short cuts (star world) en zonder 100% completion?
Ik heb inmiddels 15 euro kortings code gekregen van wehkamp na het melden van de klant dat er geen omdoos omheen zat. Erg netjes, nu maar eens kijken wat ik ga halen (gelukkig 1 jaar geldig)
Ik heb hem laatst (pre-SNES Classic) met een vriend op two player mode 100% uitgespeeld. Heeft wel heel wat meer tijd gekostMichelli schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:22:
[...]
Natuurlijk. Vond het trouwens wel grappig dat ik de shortcut nog steeds kende (en vooral ook kon uitvoeren)
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Lastigste daaraan vond ik het level waar je onder de levelpost door moest. Maar misschien binnenkort ook weer eens proberen. Ik heb Super Mario World zelf voor het eerst uitgespeeld op de GBA, omdat de SNES cartridge van mijn vader (inclusief Super Mario All-stars) niet kon opslaanSeroczynski schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:49:
[...]
Ik heb hem laatst (pre-SNES Classic) met een vriend op two player mode 100% uitgespeeld. Heeft wel heel wat meer tijd gekost

Zou netjes zijn als Wehkamp dat ook bij de niet-klagers deed. Scheelt een hoop klachtenRyatzu schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:48:
Ik heb inmiddels 15 euro kortings code gekregen van wehkamp na het melden van de klant dat er geen omdoos omheen zat. Erg netjes, nu maar eens kijken wat ik ga halen (gelukkig 1 jaar geldig)
Jup, herkenbaar. Ik ontvang spullen van andere bedrijven met een waarde van een paar tientjes in een grote doos inclusief bubbelwrap en nu dus die PS4 zonder ook maar iets. Waarde is toch 300€.Michelli schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:06:
[...]
Wehkamp had blijkbaar veel klachten gehad dat ze teveel dozen gebruikten, maar dit is dan ook wel weer het andere uiterste, vooral als het om waardevolle producten gaat. Intertoys daarentegen stuurde me laatst Crash Bandicoot en het superkleine doosje met pre-order bonussen in aparte (veel te grote) dozen
Los hiervan gaat het ook niemand wat aan wat ik bestel.
Kreeg een bericht dat ze inderdaad kon zien dat er geen omdoos omheen zat (fout in hun systeem en ze doen een onderzoek). Dus als je meld dat je geen omdoos had krijg je direct 15 euro kortings code. Hoefde ook geen bewijs aan te leveren, wel melden via je ingelogde account.HeeftZijWeer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Zou netjes zijn als Wehkamp dat ook bij de niet-klagers deed. Scheelt een hoop klachten
Verwijderd
Ik hoor van meerdere winkels dat er een Restock / 2de levering komt in November.Xfade schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:47:
[...]
Als er november staat, dan is dat de 2e levering. Ze hadden dus meer pre-orders dan ze besteld hadden. De dame van de shop waar ik hem weg heb had het tenminste over november voor een nieuwe batch.
Vrij slecht van Conrad.
Klopt het dat ze nu dit jaar weer komen? Of komt de 2de levering nu in 2018?
Verwijderd
Ik heb bij een aantal Mega Man X levels last van framedrops. Hebben meer mensen hier last van? Nog geen tijd gehad om andere games te proberen.
Zitten deze frame drops ook in het orginele spel? Dat is de echte vraag die je moet stellenVerwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:37:
Ik heb bij een aantal Mega Man X levels last van framedrops. Hebben meer mensen hier last van? Nog geen tijd gehad om andere games te proberen.
Mijn snes mini geeft geen beeld. 
Op dezelfde hdmi kabel werkt mijn xbox wel.
Lampje van de snes brand (rood), maar er gebeurt niets.
Iemand een idee?
Ik gebruik overigens een iPad lader als adapter. Kan het hier aan liggen?
Op dezelfde hdmi kabel werkt mijn xbox wel.
Lampje van de snes brand (rood), maar er gebeurt niets.
Iemand een idee?
Ik gebruik overigens een iPad lader als adapter. Kan het hier aan liggen?
@PdeBie Als de pinout verschilt kan dat tot problemen leiden, heb je niet ergens een andere rond slingeren?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Heb nu een Nokia lader, maar ook geen effect.Lip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:39:
@PdeBie Als de pinout verschilt kan dat tot problemen leiden, heb je niet ergens een andere rond slingeren?
Kan het aan de HDMI liggen? Dat je die van Nintendo zelf moet gebruiken?
[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 03-10-2017 18:41 ]
Verwijderd
Geen idee, kan ik me niet meer herinneren. :-PBisamrat schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:49:
[...]
Zitten deze frame drops ook in het orginele spel? Dat is de echte vraag die je moet stellen. Er zijn namelijk meer spellen met framedrops (Metroid bijvoorbeeld), maar dat zit ook in het orgineel.
Mooi compleet pakket, vooral de controllers maken het geheel volledig af.
Ik heb een raspberry met imitatie controllers, maar dat is toch een andere (net niet) ervaring.
Vooral de optie om zelf games erop te zetten hou ik in de gaten. Denk alvast aan bomberman of puyo-puyo met vrienden te spelen.
Ik heb een raspberry met imitatie controllers, maar dat is toch een andere (net niet) ervaring.
Vooral de optie om zelf games erop te zetten hou ik in de gaten. Denk alvast aan bomberman of puyo-puyo met vrienden te spelen.
Geen idee, maar ik zou zeggen: proberen, proberen en proberen: kabels/laders etc.PdeBie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:40:
[...]
Heb nu een Nokia lader, maar ook geen effect.
Kan het aan de HDMI liggen? Dat je die van Nintendo zelf moet gebruiken?
Succes ermee!
Ik lees nooit boekjes.... resultaat: keihard zoeken waar die controllers nou aangesloten moeten worden
En super ghouls n ghost is nog steeds moeilijk haha

En super ghouls n ghost is nog steeds moeilijk haha
hoe werkt dat? en geldt dat nog steeds met pre-order?OllieMongollie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:30:
Heel raar. Bij de Mediamarkt in Venlo waren er ook nog genoeg voor 99 euro. Bij de kassa vertelden ze dat ik een factuur moest laten maken en dan kostte die 89 euro. Scheelt toch een tientje
Ga er maar wel van uit dat het dit jaar nog zal zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:02:
[...]
Ik hoor van meerdere winkels dat er een Restock / 2de levering komt in November.
Klopt het dat ze nu dit jaar weer komen? Of komt de 2de levering nu in 2018?
Volgend jaar waren ze van plan nog een oplage NES mini's uit te brengen.
Verwijderd
#fakenewsMichelli schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:06:
Super Mario World in minder dan een uurtje uitgespeeld.
Hangt een beetje af wat onder uitspelen wordt verstaan?
Snelste 100% run is anderhalf uur: https://www.speedrun.com/smw#96_Exit
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Man, wat is dat Contra III een moeilijk spel, haha! Vroeger waren games echt moeilijker.
Voor het eerst in mijn leven zelda gespeeld gister
Super leuk!
En wat een nostalgie bij Mega Man, echt zitten genieten zo vet.
Bizar eigenlijk hoe ver games zijn gekomen. RPG van toen Zelda naar The Witcher 3 nu.
Voor het eerst in mijn leven zelda gespeeld gister
Bizar eigenlijk hoe ver games zijn gekomen. RPG van toen Zelda naar The Witcher 3 nu.
Verwijderd
There, I fixed itXecuter NL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:51:
Man, wat is dat Contra III een moeilijk spel, haha! Vroeger waren games echt moeilijker.
Voor het eerst in mijn leven zelda gespeeld gisterSuper leuk!
Bizar eigenlijk hoe ver games zijn gekomen. RPG Adventure* van toen Zelda naar The Witcher 3 Zelda nu.
*) Zelda is géén RPG.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 09:02 ]
Ja, A Link to The Past is echt een pareltjeXecuter NL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:51:
Voor het eerst in mijn leven zelda gespeeld gisterSuper leuk!
Zodra ik weer iets meer tijd heb ga ik die weer eens fijn uitspelen. Tot nu toe is het bij een paar snelle potjes Mario Kart, Mario World, Mega Man en Donkey Kong Country gebleven. Maar wat tof om die oude tijden weer te herleven.
Ook echt weer zin om Secret of Mana te spelen, maar daar gaat ook weer zoveel tijd in zitten
Er is een groot gebrek aan Super Punch Out love in dit topic.
Het lijkt alsof iedereen Punch Out! geweldig vindt en SPO als inferieur ziet online. Ik ben juist van mening dat SPO beter is. Ten eerste zien de graphics er een stuk beter uit. Animaties zijn mooier en grappiger. Ook vind ik het erg fijn dat ze de transparante view van de arcadeversie hersteld hebben waardoor je meer 1 op 1 met de tegenstander bent. (al was het wel grappig dat Little Mac op de NES ogenschijnlijk boxete tegen tegenstanders die fysiek bijna 2 keer zo groot waren)
Daarbij zijn de controls naar mijn mening ook verbeterd. Het blocken is breder (zowel boven als onder) en ipv die Star punches heb je nu de keuze uit 4 soorten Super punches die je vrijuit kan gebruiken, mits je niet geraakt wordt.
Het lijkt alsof iedereen Punch Out! geweldig vindt en SPO als inferieur ziet online. Ik ben juist van mening dat SPO beter is. Ten eerste zien de graphics er een stuk beter uit. Animaties zijn mooier en grappiger. Ook vind ik het erg fijn dat ze de transparante view van de arcadeversie hersteld hebben waardoor je meer 1 op 1 met de tegenstander bent. (al was het wel grappig dat Little Mac op de NES ogenschijnlijk boxete tegen tegenstanders die fysiek bijna 2 keer zo groot waren)
Daarbij zijn de controls naar mijn mening ook verbeterd. Het blocken is breder (zowel boven als onder) en ipv die Star punches heb je nu de keuze uit 4 soorten Super punches die je vrijuit kan gebruiken, mits je niet geraakt wordt.
"21 jaar DSL!"
Ik heb ook een Plasma tv. Er is niks betersVerwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:40:
[...]
Zo, eindelijk mijn snes aangesloten op mijn 480p EDTV SD-plasma scherm.
Wat ziet dat er prachtig uit ivm een 1080p lcd scherm.
Plasma geeft al mooier beeld en dan zo een lage resolutie helemaal!
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik heb geen last van lag, nooit gehad. Ik heb een 12 jaar oude low resolution plasma monitor, die krengen waren toen 2000 euro (in 2004: €4000).Deathchant schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:09:
[...]
Ik heb ook een Plasma tv. Er is niks betersIk heb met mijn NES mini hier en daar toch wel inputlag, ondanks alle tips om de TV op game-mode te zetten (staat bij mijn tv onder "professional"-settings). Ervaar jij dit met de SNES mini ook?
Ik las dat andere mensen met de mini nes vaker lag hadden dan met de mini snes. Kan ook aan de emu liggen?
Lijkt mij een geweldige titel. Nog niet aan toegekomen alleen. Vanavond even proberen denk ikThe_Bird schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:06:
Er is een groot gebrek aan Super Punch Out love in dit topic.
a 99 euro...soort scalping door de winkel.lama83 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:36:
bij mediamarkt kan weer besteld worden
Contra 3 zakt ook vaak erg vaak in hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:37:
ja eigenlijk wel. denk eraan om mn pre-order te annuleren en te wachten totdat ie 80 isDaniel36 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
a 99 euro...soort scalping door de winkel.
tsss OLED schopt plasma kontDeathchant schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:09:
[...]
Ik heb ook een Plasma tv. Er is niks beters
Jep, zat ook in het origineel, en specifiek ook op dezelfde plekken. Kan ze mij heel goed herinneren. Bv de mines met die mol op het eind, net daarvoor zie je een paar robot vogels. Daar is de lagg immens. Zat ook in het origineel en dus ' intended' .Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:48:
[...]
Geen idee, kan ik me niet meer herinneren. :-P
Uitverkocht.lama83 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:36:
bij mediamarkt kan weer besteld worden
Verwijderd
Agreed, maar dat geldt voor moderne games.
Voor oude games blijft het beste CRT maar een 4:3 CRT was maximaal 70 centimeter groot.
Als je het op één meter of meer wil spelen, dan is het beste de 40 inch Pioneer 4:3 480p V402 of V403 plasma uit 2000.
Daarna komen de Panasonic 16:9 37 en 42 inch PW6 en PW7 plasma tvs met 480p SD beeld.
Let op:
- We delen geen informatie of links over het hacken van de firmware.
- Je hoeft niet te melden dat het besteld is, bezorgd is of dat je een Track&Trace hebt. Al deze berichten worden verwijderd.
- Gaat niet opscheppen over hoeveel orders je hebt geplaatst en zeker niet dat je van plan bent om door te verkopen voor winst. Dat wordt altijd weer een eindeloze discussie die uit de hand gaan lopen.
- Je V&A-advertentie, eigen website of links met referrals naar winkels hier vermelden is zoals altijd ook hier niet toegestaan (spam).
- De discussie over de ethiek van doorverkopen voor winst is al heel vaak gevoerd, dat gaan we niet nogmaals doen. Het is jammer dat mensen een slaatje uit de hoge vraag proberen te slaan, maar dat probleem ga je hier niet oplossen.
- Voor beschikbaarheid en prijzen is SNES Mini - Levertijden en prijzen
- We delen geen informatie of links over het hacken van de firmware.
- Je hoeft niet te melden dat het besteld is, bezorgd is of dat je een Track&Trace hebt. Al deze berichten worden verwijderd.
- Gaat niet opscheppen over hoeveel orders je hebt geplaatst en zeker niet dat je van plan bent om door te verkopen voor winst. Dat wordt altijd weer een eindeloze discussie die uit de hand gaan lopen.
- Je V&A-advertentie, eigen website of links met referrals naar winkels hier vermelden is zoals altijd ook hier niet toegestaan (spam).
- De discussie over de ethiek van doorverkopen voor winst is al heel vaak gevoerd, dat gaan we niet nogmaals doen. Het is jammer dat mensen een slaatje uit de hoge vraag proberen te slaan, maar dat probleem ga je hier niet oplossen.
- Voor beschikbaarheid en prijzen is SNES Mini - Levertijden en prijzen