St@m schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Ben benieuwd voor hoeveel jij je huis verkoopt.. voor de prijs die de sloeber wil betalen, want dat is toch wel sociaal, heeft ie ook een huis, of voor de prijs die op dat marktconform is.
Hoogstwaarschijnlijk zal je je prijs aanpassen op het marktaanbod en de vraag, maar zodra een ander dat doet met welk product dan ook zijn ze evil!!
Het is gewoon een stukje frustratie joh, meer is het eigenlijk niet.
En omdat zij zelf niet wensen in die situatie te komen (te veel betalen voor een product omdat je "te laat" was met kopen) doen zij dit anderen ook niet aan.
Je kan het doortrekken tot in de verkoop van een huis (of elk ander product/object) maar ergens gaat de vergelijking een beetje mank.
Ik zit er een beetje tussenin qua gedachte, ik hoop zelf dat ik er op tijd bij ben zodat ik de normale prijs betaal. Ondertussen roep ik heel stoer dat ik weiger om de hoofdprijs te betalen aan een scalper, maar ik weet niet wat ik zou doen als ik een product
echt heel erg graag wil hebben en dit product alleen nog maar voor >normale prijs te krijgen is.
Verder dan: De scalpers zelf, ik kan me er niet te druk om maken, lekker laten gaan, als zij er een zakcentje aan verdienen dan hebben ze geluk gehad, kunnen zij dat niet dan hebben ze fout gegokt en pech gehad.
Beetje nutteloos om je daar zo druk om te maken.