Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Dag allen,

Aangezien er ook een topic over de Sony Digital Paper 13,3” bestaat, vind ik het eerlijk om de reMarkable Paper Tablet ook een eigen discussieplatform te geven.

Over de prijs is iedereen het wel eens, te duur…
Ik wilde hem in januari al kopen voor € 300,- ik heb het toen niet gedaan omdat er nog geen ‘echte’ beelden en reviews naar buiten waren gekomen. Inmiddels hebben verschillende nieuwssites/techfora reviews geschreven, zijn er ‘echte’ (video)beelden naar buiten gekomen en heb ik genoeg vertrouwen gekregen in de reMarkable Paper Tablet. Twee weken geleden heb ik hem dan ook gekocht voor omgerekend € 425,-.

Ben benieuwd wat de Tweakers hier van dit product vinden. Voornamelijk technisch qua specificaties, in verhouding met de (huidige) prijs en tegenover de concurrent; Sony.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot oktober om de mijne in ontvangst te nemen! Al die losse notities ben ik inmiddels zat. (Heb nu een Bambook, opzich prima maar niet ideaal).

Hieronder een aantal linkjes;
- reMarkable website
- BBC filmpje
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review
- Review

En de filmpjes die mij het meest enthousiast maakte:
- Filmpje - notities maken
- Filmpje - sketching
- Filmpje - PDF/eBook (bewerken)

Tweakers-productpagina reMarkable

Nou, brand los!

UPDATE 16/9/2017:
Aantal nieuwe video's/reviews:

Nieuwe productvideo van reMarkable zelf:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
reMarkable - The paper tablet (2017)

Nieuwe review

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
ReMarkable E Ink Paper Tablet - Full Review

Vergelijking reMarkable en Sony

Bekijk op YouTube
Remarkable vs Sony DPT-RP1 Comparison Review

En voor degene die wil weten hoe de verpakking eruit ziet... ;)

Bekijk op YouTube
Remarkable Writing Tablet Unboxing Video

Nog een korte review!

Bekijk op YouTube
reMarkable Tablet Review: True to its Name

[ Voor 8% gewijzigd door TweakTweet op 16-09-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04 23:45
Zeer nieuwsgierig naar ervaringen. Klinkt ideaal, maar is het dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Goed voorbeeld doet volgen...

Eerst vond je dit product a € 300,- te duur maar vervolgens werd je dermate enthousiast dat je er met liefde € 425,- voor hebt betaald.

Als je dan graag een discussieplatform wilt lijkt het me logisch om deze te beginnen met je eigen visie en de redenen die jou van gedachten hebben doen wisselen.
Een "discussie" heeft per definitie een stelling nodig om op te reageren.

Dus, brand los! :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

Hoe verhoudt de reMarkable e-reader zich ten opzichte van de Kobo Aura One?
(notitiemogelijkheid en verschil in schermgrootte daargelaten, resolutie is hetzelfde)

Wanneer is de reMarkable beschikbaar in NL?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
PaulX schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:44:
Hoe verhoudt de reMarkable e-reader zich ten opzichte van de Kobo Aura One?
(notitiemogelijkheid en verschil in schermgrootte daargelaten, resolutie is hetzelfde)

Wanneer is de reMarkable beschikbaar in NL?
De reMarkable is nog in de pre-order fase. Je kan 'm wel gewoon bestellen in Nederland. Hoe hij zich verhoudt op de Kobo weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 16:31
Hey wat een gaaf ding!

Ik stond op het punt om een eReader te kopen, maar kon nog geen keuze maken. Een eReader zou voor mij een oplossing zijn om van die grote stapel analoge boeken thuis af te komen.

Maar dat kan met de reMarkable ook, en die hele papier-gedachte van de reMarkable spreekt me enorm aan! Zowel zakelijk als privé ben ik op zoek naar een goeie manier om aantekeningen te maken, te tekenen, pdf's te lezen en bewerken en dit alles in sync te houden tussen diverse Windows en Apple devices. Dit probeer ik tot nu toe te doen met OneNote en dat gaat redelijk goed, maar het echte tekenen en notities op papier krabbelen werkt gewoon minder fijn dan in het 'echt'.

@TweakTweet Kun je wat meer vertellen over jouw ervaring tot nu toe met de reMarkable? Plus- en minpunten, voor zowel het eReader-deel als het notitie-deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
ZeroNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:48:
Hey wat een gaaf ding!

Ik stond op het punt om een eReader te kopen, maar kon nog geen keuze maken. Een eReader zou voor mij een oplossing zijn om van die grote stapel analoge boeken thuis af te komen.

Maar dat kan met de reMarkable ook, en die hele papier-gedachte van de reMarkable spreekt me enorm aan! Zowel zakelijk als privé ben ik op zoek naar een goeie manier om aantekeningen te maken, te tekenen, pdf's te lezen en bewerken en dit alles in sync te houden tussen diverse Windows en Apple devices. Dit probeer ik tot nu toe te doen met OneNote en dat gaat redelijk goed, maar het echte tekenen en notities op papier krabbelen werkt gewoon minder fijn dan in het 'echt'.

@TweakTweet Kun je wat meer vertellen over jouw ervaring tot nu toe met de reMarkable? Plus- en minpunten, voor zowel het eReader-deel als het notitie-deel?
Ik heb 'm helaas zelf ook nog niet. Niemand nog, eind augustus krijgen de eerste mensen 'm en ik ergens in oktober pas.
Het is dus nog een kleine gok omdat er nog geen gebruikersreviews zijn. Mochten deze nou heel negatief zijn (wat ik niet verwacht) kan ik m'n bestelling nog cancellen voordat hij verstuurd wordt.

Ik ga in ieder geval de reviews afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 10:40

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

TweakTweet schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Je kan 'm wel gewoon bestellen in Nederland.
Waar kan je de reMarkable in Nederland bestellen?
Tot nu toe heb ik alleen de officiele website gevonden waar hij voor 479 dollar te bestellen is.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Roboafca schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Waar kan je de reMarkable in Nederland bestellen?
Tot nu toe heb ik alleen de officiele website gevonden waar hij voor 479 dollar te bestellen is.
Dat klopt, is de enige mogelijkheid op dit moment om hem te pre-orderen. Komt neer op ongeveer 425 euro omgerekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

De pre-order is geplaatst!
Nu is het wachten tot het product binnen komt!

Ze verwachten het nu te leveren in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Roboafca schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:21:
De pre-order is geplaatst!
Nu is het wachten tot het product binnen komt!

Ze verwachten het nu te leveren in oktober.
Ik krijg 'm ook in oktober!
Heb je 'm o.a. gekocht om een review te schrijven op je website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

TweakTweet schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Ik krijg 'm ook in oktober!
Heb je 'm o.a. gekocht om een review te schrijven op je website?
Ja zeker! Ik ga 'm sowieso gebruiken voor school, maar ook zeker een review van maken voor Tweakers en mijn website ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Heb ook na paar weken twijfelen een pre-order geplaatst, halverwege maart.
Als het goed is, krijg ik het aan het einde van september.
Ben heel erg benieuwd!

Hoop het te gaan gebruiken voor lezen van PDF's en aantekeningen daarbij maken, scheelt veel geprint.
Daarnaast wil ik ook het voor notities gebruiken, maar dan moet de latency goed zijn. Nu maak ik digitale notities in Evernote/OneNote, maar ik heb het gevoel dat ik minder onthoud... Papieren notities zijn fijn, maar die raak je kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:05
Ziet er op zich interessant uit. Ik vind hem nog wel veel te duur en ik mis toch echt kleur. Wellicht een ooit opvolger. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Vanaf maandag worden de eerste 'Paper' Tablets verstuurd! Popular Mechanics mocht de tablet al 2 weken uitproberen en heeft deze (kritische) review geschreven: http://www.popularmechani...e-tablet-review-hands-on/
Ik vind dit een eerlijke review en ben ondanks de kleine kritische puntjes nog steeds overtuigd, nu is het wachten op de 'échte' gebruikersreviews/reacties!

Voor alsnog laat ik mijn order staan (3e batch - Oktober), hieronder nog een aantal nieuwe video's die gisteren zijn geüpload (en die reMarkable vergelijken met de Sony tablet):

Nieuwe productvideo van reMarkable zelf:

Bekijk op YouTube
reMarkable - The paper tablet (2017)

Nieuwe review

Bekijk op YouTube
ReMarkable E Ink Paper Tablet - Full Review

Vergelijking reMarkable en Sony

Bekijk op YouTube
Remarkable vs Sony DPT-RP1 Comparison Review

En voor degene die wil weten hoe de verpakking eruit ziet... ;)

Bekijk op YouTube
Remarkable Writing Tablet Unboxing Video

Nog een korte review!

Bekijk op YouTube
reMarkable Tablet Review: True to its Name

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Hierbij de eerste 'depth-user-review' van 44 minuten! (voor het geval je nog twijfelt...)

Bekijk op YouTube
"reMarkable" Paper Tablet - In Depth Review and Features Overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxi86
Oh wow, geweldige uitgebreide review!
Het werkt gewoon zoals ze het beloofd hadden! Geen lag!
Ik ben overtuigd en laat mijn pre-order staan! Nog een paar weekjes wachten en dan zelf testen!

• TweakTweet
Maxi86 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:44:
Oh wow, geweldige uitgebreide review!
Het werkt gewoon zoals ze het beloofd hadden! Geen lag!
Ik ben overtuigd en laat mijn pre-order staan! Nog een paar weekjes wachten en dan zelf testen!
Jij zit in de tweede batch? Ik in de derde en heb gisteren een mail gekregen dat het begin november wordt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:27
Ik zit in de eerste batch, maar heb nog geen verzendbevestiging. Vanaf dag één enthousiast en besteld. Wat ik wel jammer vind, maar pas later achter kwam is dat die geen backlight heeft. Maar dat schijnt dan weer de pen kwaliteiten van het scherm ten goede te komen. Houd hier dus rekening mee als je hem voornamelijk als ereader wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
gebruikershaes schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:40:
Ik zit in de eerste batch, maar heb nog geen verzendbevestiging.
nog geen verzendbevestiging?! damn, wanneer heb je voor het laatst bericht gehad van reMarkable?
ik zit in batch 2 en kreeg op 22 september voor het laatst een mail dat er een tekort was aan bepaalde onderdelen... zogenaamde 'capacity issues'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Maxi86 Op 20 september heb ik het volgende mailtje ontvangen.
Dear Customer,

The first reviews are out and the first customers have started receiving their reMarkable paper tablets, but there are still thousands of customers who have not yet gotten their units. In this email we want to give you an update and explain the circumstances and estimated timing for when you should expect to receive your device.

Mass production of the reMarkable paper tablet is now well underway and all the units for those who ordered between November 30th of last year and February 2nd (first batch) have been manufactured. As previously communicated, the units in the first production batch are being shipped out in smaller sub-batches due to supply chain capacity. The first sub-batch of units left the factory on Monday September 18th. Additionally, another sub-batch of two thousand units left the factory today and are ready to be shipped via our fulfillment center in Hong Kong.

The fulfillment center is working hard to ship out the reMarkables. However, due in part to our previously communicated delay, along with demands from their other business customers, the center is experiencing a strain on their capacity. As a result of this constrained capacity, most of our first-batch customers will experience a few additional days delay than what was already communicated.

With this delay, we expect the next few thousand customers to receive their shipping confirmation at the beginning of next week. After which the next few thousand of units will be shipped out by the end of next week and another sub-batch by early the following week. Note that we are working to send out the units on a first-come, first-served basis, depending on when you pre-ordered your reMarkable.

When your reMarkable paper tablet is ready for shipping, you will receive a tracking number and information about delivery date via SMS and email. With the tablets being delivered by DHL Express, you should receive your order within a few days upon receipt of the tracking information.

We are doing everything in our power to speed up the process and find solutions to these challenges. Affected customers will be kept up-to-date when we have more information.

As a company, reMarkable deeply regrets these circumstances. This unfortunate turn of events understandably adds to the frustration caused by the previous delay and we apologize for the inconvenience this places on our customers. Please be assured that we are doing everything we can to get you your reMarkable as soon as possible.

Best regards,
The reMarkable team
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
ai, dat klinkt als wachten, wachten, wachten...
@gebruikershaes wanneer heb je er een besteld? laat ons aub weten wanneer je je mailtje krijgt...
mijn bestelling werd bevestigd op 15 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
Toevallig vandaag in hun blog een update over de delivery time.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*LgatdCbpLDiAu1Hferi0sA.png
Status first batch
All the units for the first batch customers who ordered between 30th of November last year and 2nd of February this year, have been manufactured and are either shipped out or will be so according to the schedule in the table above.
The first batch customers who have not yet received their unit or a shipping notification from DHL can expect this this week or next week according to the latest forecasts from our fulfilment partner.
It has taken longer than previously communicated to fulfill all orders due to supply chain capacity.

Status second batch
For customers of the second batch of reMarkables who ordered their devices between 2nd of February and 28th of April, we are working according to the schedule communicated earlier, which means that our customers can expect a shipping notification by latest end of October.

Status third batch
For the customers from the third batch of reMarkables, who ordered their devices after 28th of April, we estimate they will receive their shipping notification by latest end of November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Maxi86 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:21:
ai, dat klinkt als wachten, wachten, wachten...
@gebruikershaes wanneer heb je er een besteld? laat ons aub weten wanneer je je mailtje krijgt...
mijn bestelling werd bevestigd op 15 maart
Ik heb net ff gekeken en ik heb besteld op 2 feb :p. Laatste dag van eerste batch dus. Nog niks gehoord over verzending dus nog ff geduld denk ik dan.

Deze is 2 dagen geleden geupdated.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*X3qaxHf5USw1GF9dQ3Na4Q.png

Wat ik wel een beetje een streek vind, is dat je blijkbaar ook nog importbelasting en inklaringskosten moet betalen. Ik ging ervan uit, aangezien het een Zweeds? bedrijf is dat dit vanuit Europa verstuurd zou worden. Nu komt het dus uit HongKong en dien je deze kosten dus extra te betalen... Dit hadden ze ook mogen vermelden bij het bestelproces.
What you should know about VAT/Customs
As reMarkable will be shipped from Hong Kong, your local tax authorities require you to pay customs duties and VAT on your order. With an estimated average VAT of 20 percent plus duties in the countries we are shipping to, upon delivery you can expect to pay approximately USD85 (per device) to DHL Express on behalf of your government. This will be paid in your local currency.

Is it still possible to ask for a refund?
Yes, if you reach out to our support team at sales@remarkable.com before Friday, September 15th, 12:00 CEST, they can assist you with claiming a refund, as per our terms and conditions. (If at, a later point in time, you again become interested in purchasing reMarkable, you would need to do so at full price.)

With best regards,
The reMarkable team

[ Voor 36% gewijzigd door gebruikershaes op 12-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Dit is vreemd, ik kon mij eerder herineren dat de ReMarkable team alle belastingen zouden betalen. Nu kan ik het niet meer terug vinden op hun Terms & Conditions en lijkt het alsof het vanaf dag 1 gecommuniceerd is dat de VAT betaald moet worden door de klant.

Ik vind dit best wel naadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
gebruikershaes schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Wat ik wel een beetje een streek vind, is dat je blijkbaar ook nog importbelasting en inklaringskosten moet betalen. Ik ging ervan uit, aangezien het een Zweeds? bedrijf is dat dit vanuit Europa verstuurd zou worden. Nu komt het dus uit HongKong en dien je deze kosten dus extra te betalen... Dit hadden ze ook mogen vermelden bij het bestelproces.

[...]
zircondan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:18:
Dit is vreemd, ik kon mij eerder herineren dat de ReMarkable team alle belastingen zouden betalen. Nu kan ik het niet meer terug vinden op hun Terms & Conditions en lijkt het alsof het vanaf dag 1 gecommuniceerd is dat de VAT betaald moet worden door de klant.

Ik vind dit best wel naadje!
Ik snap jullie frustratie in deze maar het was wel echt aangegeven onder de productprijs en bij het bestellen. Zij kunnen daar ook niet zoveel aan doen natuurlijk, die heffingen komen altijd achteraf en zijn in elk land anders. Hier in Nederland wordt het ca. 80-90 EUR. Ik vind het ook een hoog bedrag maar desondanks heb ik het over voor de reMarkable tablet. Alles user-reviews en reacties op Facebook zijn zeer positief over de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@TweakTweet Wanneer heb jij besteld? Welke batch? Ik zie het er nu bij staan idd, maar kan me niet herinneren dat het er stond toen ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
gebruikershaes schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:20:
@TweakTweet Wanneer heb jij besteld? Welke batch? Ik zie het er nu bij staan idd, maar kan me niet herinneren dat het er stond toen ik bestelde.
Ik heb het voor het eerst gezien in maart en uiteindelijk besteld in juni. Staat er niet met grote letters maar het stond er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Toen ik mijn bestelling in februari plaatste, stond in de FAQ nog heel expliciet dat het Remarkable team alle belasting kosten zou afhandelen. Opeens kreeg ik in September een e-mail omtrent DHL en dus ook dat ik de VAT kosten moet betalen.

Ik hou mijn bestelling nog steeds aan, maar het gevoel dat ik misleid ben heerst nu wel. Laten we kijken hoe tablet is zodra ik hem binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 00:50
Ik heb de reMarkable in januari besteld en gisteren ontvangen. Ik weet helaas niets over belastingen in NL omdat ik tegenwoordig in de VS woon (hier geen belasting hoeven betalen). Wel heb ik al gemerkt dat de software niet echt perfect is. Er is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om in te loggen op een wifi netwerk met een webpagina als inlogpagina aangezien er geen webbrowser op het apparaat geinstalleerd is. En daarna is er geen mogelijkheid om het wifi netwerk te vergeten.

Ook is de app waarmee documenten gesynchroniseerd worden beschikbaar voor windows, mac en android, maar niet voor linux. Op een van mijn computers met linux werkt het via wine, op een andere om een of andere reden niet. Verder blijkt het door een bug in de android app onmogelijk om epub-bestanden te uploaden naar de tablet via android.

De tablet is via usb te verbinden met een computer, maar in plaats van zich te presenteren als een usb-stick, zoals ik verwachtte, maakt het een ethernet verbinding tussen tablet en computer. Op het adres 10.11.99.1 is dan een webinterface beschikbaar die helaas verre van af is, en dus nutteloos. Wel lijkt het mogelijk op hetzelfde adres een ss-verbinding te maken, waarvan ik uiteraard de gebruikersnaam en het wachtwoord niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
TheMazzter schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:28:
Ik heb de reMarkable in januari besteld en gisteren ontvangen. Ik weet helaas niets over belastingen in NL omdat ik tegenwoordig in de VS woon (hier geen belasting hoeven betalen). Wel heb ik al gemerkt dat de software niet echt perfect is. Er is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om in te loggen op een wifi netwerk met een webpagina als inlogpagina aangezien er geen webbrowser op het apparaat geinstalleerd is. En daarna is er geen mogelijkheid om het wifi netwerk te vergeten.

Ook is de app waarmee documenten gesynchroniseerd worden beschikbaar voor windows, mac en android, maar niet voor linux. Op een van mijn computers met linux werkt het via wine, op een andere om een of andere reden niet. Verder blijkt het door een bug in de android app onmogelijk om epub-bestanden te uploaden naar de tablet via android.

De tablet is via usb te verbinden met een computer, maar in plaats van zich te presenteren als een usb-stick, zoals ik verwachtte, maakt het een ethernet verbinding tussen tablet en computer. Op het adres 10.11.99.1 is dan een webinterface beschikbaar die helaas verre van af is, en dus nutteloos. Wel lijkt het mogelijk op hetzelfde adres een ss-verbinding te maken, waarvan ik uiteraard de gebruikersnaam en het wachtwoord niet weet.
Dit zijn allemaal dingen die ik ook voorbij heb zien komen via reacties van gebruikers op Facebook. reMarkable heeft hierop gezegd dat ze bezig zijn met verbeteringen, deze kunnen ze natuurlijk allemaal via software-updates oplossen en zijn te verwachten bij een Tech-Startup. Waar ik nog het meeste benieuwd naar ben is hoe de tablet zelf je bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Eens. Ik verwachtte ook niet dat de software perfect zou zijn. Wel een beetje vervelend natuurlijk, maar er valt mee te leven. Als ze het maar oplossen.
Ik heb vandaag dan eindelijk m'n verzendbevestiging gekregen. SMS van DHL. En pas nadat ik de belastingen betaal dan krijg ik hem binnen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Ik zit in de derde batch, begin juni besteld dus ik verwacht 'm de eerste twee/drie weken van november. (als er niet nog meer vertragingen komen). Is er iemand hier van plan om een (uitgebreide) (Nederlandse) review te schrijven op Tweakers? Ik heb de reMarkable in ieder geval een aantal maanden geleden laten toevoegen aan de pricewatch. (met enigszins beperkte info/specificaties)

[ Voor 22% gewijzigd door TweakTweet op 18-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Ik heb de Remarkable nu al ruim een week en moet zeggen dat het device mij uitstekend bevalt. Wel vind ik de batterijduur zeer matig en mis ik een eenvoudige manier om direct documenten te delen zonder tussenkomst device. Al is het maar een mailclient.

De werking is super, volet als papier en de snelheid is subliem.

Het lezen van ePubs en PDFs is wel wat traag, maar die optie zie ik meer als een extra.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
koekiemonster schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:08:
Ik heb de Remarkable nu al ruim een week en moet zeggen dat het device mij uitstekend bevalt. Wel vind ik de batterijduur zeer matig en mis ik een eenvoudige manier om direct documenten te delen zonder tussenkomst device. Al is het maar een mailclient.

De werking is super, volet als papier en de snelheid is subliem.

Het lezen van ePubs en PDFs is wel wat traag, maar die optie zie ik meer als een extra.
Dank voor het delen van je ervaring. Even over het delen van bestanden; er is toch een optie om pagina's te delen via mail vanaf de tablet als PDF of PNG? Ik heb het in ieder geval gezien in verschillende video's.

De batterij lijkt een groot probleem bij de meeste mensen, even benieuwd; heb jij vaak/constant WiFi aanstaan? Zo ja, heb je al eens geprobeerd om dit alleen aan te zetten als je het nodig hebt? (niet optimaal maar als dat de batterij enigszins verbeterd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613122

Ik had mijn RM besteld eind januari en heb m vorige week binnen gekregen, conform de verzendtijden die ze op hun website hadden aangegeven. Dat klopt dus en mag ook wel vertrouwd worden. Ik lees op de FB website een hoop klachten hierover, maar deze mensen hebben blijkbaar de RM website niet (goed) gelezen.
Daarnaast, het is een startup die via crowdfunding werkt. Altijd lastig: moet je daar geld in steken...ik heb t gedaan en mijn vertrouwen is niet beschaamd. Ook voor hun lastig om dit proces in goede banen te leiden maar dat gaat best goed, alhoewel er wel wat terugslag was. Daarover hebben ze helder gecommuniceerd vind ik.
Dan mijn ervaringen: ik wilde het apparaat voor twee doelen: mijn aantekeningen die ik nu jaar en dag doe in Moleskines. Deze functie doet de RM prima en uploaden naar de cloud gaat prima en over het algemeen zonder problemen. Een enkele keer moest ik opnieuw een code aanvragen om in te loggen, maar dat lukt dan ook zonder verdere problemen.
Mijn andere doel was mijn pdf (wetenschappelijke papers) te kunnen lezen, te annoteren en te highlighten. Alhoewel dat uploaden en highlighten etc. goed gaat, gaat het fout bij het opslaan naar mijn laptop (via de desktop app op de laptop). Opslaan als pdf betekent wel dat er een pdf wordt opgeslagen, maar niet als 'leesbaar' document. D.w.z. dat de tekst van de pdf nog leesbaar is voor een pdf leesprogramma zoals Acrobat of Xchange. Het wordt meer een soort png/tiff file (maar dan als pdf) dat wel weer ge-OCRed kan worden, maar dan is de file drie of meer keer zo groot, en de highlight is niet op de plek van de tekst (voor degenen die dit niet kunnen volgen is dit waarschijnlijk ook geen relevante info, sorry). Dat was wel een teleurstelling. Ik gebruik hiervoor nu mijn laptop, maar ik heb zelf last van het backlight. Ik heb een 6 inch e-reader waarop dit ook kan maar de latency (verversingstijd) is slecht en een klein scherm is niet lekker lezen vind ik.
Een andere teleurstelling vind ik de energieconsumptie. Maar ook dat is een software ding dat makkelijk kan worden opgelost. Wifi moet je sowieso uitzetten, en als je er niet op schrijft, in de slaap stand zetten. Wektijd is echt kort (alhoewel het apparaat vanzelf na 10 minuten uit gaat). Als je die 2 dingen niet doet, is de RM na een dag leeg.
Anyway, concluderend: leuk apparaat, en echt een doorbraak op het gebied van e-papier. De functionaliteit voor notities is goed, voor pdf lezen ook goed (ook voor e-pubs ondervond ik geen problemen, lekker groot scherm), maar het highlighten en terugkopiëren naar de laptop is nogal teleurstellend. Mijn ervaringen met andere, op Android (toch een soort van Linux) gebaseerde apparaten (bijv. de Boox e-reader, of mijn Android telefoon) is wat dit betreft positief. In principe kan dit dus ook op de RM (ook Linux based). Nou is de ene Linux de andere niet, dus wellicht dat dit helemaal niet zo makkelijk is.
Ik hoop meer reacties van gebruikers te lezen hier; tips en tricks...
Groeten
Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 613122 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:27:
Ik had mijn RM besteld eind januari en heb m vorige week binnen gekregen, conform de verzendtijden die ze op hun website hadden aangegeven. Dat klopt dus en mag ook wel vertrouwd worden. Ik lees op de FB website een hoop klachten hierover, maar deze mensen hebben blijkbaar de RM website niet (goed) gelezen.
Daarnaast, het is een startup die via crowdfunding werkt. Altijd lastig: moet je daar geld in steken...ik heb t gedaan en mijn vertrouwen is niet beschaamd. Ook voor hun lastig om dit proces in goede banen te leiden maar dat gaat best goed, alhoewel er wel wat terugslag was. Daarover hebben ze helder gecommuniceerd vind ik.
Eens! Mensen zijn allemaal enthousiast maar als er ook maar een kleine tegenslag is, is ineens alles negatief. Zoals al meer mensen op Facebook zeiden: we mogen blij zijn dat er geen delay van 6 tot 12 maanden is (wat helemaal niet gek is voor een Start-up). Tuurlijk wil ik mijn tablet nu ook zo snel mogelijk maar die paar weekjes wachten erbij zijn geen ramp. (buiten het feit dat ik de rM het liefste vóór m'n tentamenweek aankomende week gehad had. :'( )
Mijn andere doel was mijn pdf (wetenschappelijke papers) te kunnen lezen, te annoteren en te highlighten. Alhoewel dat uploaden en highlighten etc. goed gaat, gaat het fout bij het opslaan naar mijn laptop (via de desktop app op de laptop). Opslaan als pdf betekent wel dat er een pdf wordt opgeslagen, maar niet als 'leesbaar' document. D.w.z. dat de tekst van de pdf nog leesbaar is voor een pdf leesprogramma zoals Acrobat of Xchange. Het wordt meer een soort png/tiff file (maar dan als pdf) dat wel weer ge-OCRed kan worden, maar dan is de file drie of meer keer zo groot, en de highlight is niet op de plek van de tekst (voor degenen die dit niet kunnen volgen is dit waarschijnlijk ook geen relevante info, sorry). Dat was wel een teleurstelling.

Een andere teleurstelling vind ik de energieconsumptie. Maar ook dat is een software ding dat makkelijk kan worden opgelost. Wifi moet je sowieso uitzetten, en als je er niet op schrijft, in de slaap stand zetten. Wektijd is echt kort (alhoewel het apparaat vanzelf na 10 minuten uit gaat). Als je die 2 dingen niet doet, is de RM na een dag leeg.
Dit zijn wel twee klachten die ik bij iedereen voorbij zien komen. Dit moet wel echt opgelost worden op korte termijn maar daar heb ik op zich wel vertrouwen in aangezien het vrij eenvoudige software-matige problemen zijn.

Daarnaast zie ik dat de pen-tips bij veel mensen snel slijten en ze zijn incl. verzendkosten nogal prijzig. Ook hier is rM een oplossing voor aan het bedenken heb ik gezien, hoe is jouw ervaring in deze na een week?

Ach ja, ik moet nog ca. 2-3 weken geduld hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Sinds gisteren heb ik hem ook binnen. Heb nog geen tijd gehad om de tablet uitgebreid te testen, maar eerste indrukken zijn zeker positief. Heb er een beetje op zitten schetsen en dat werkt heel goed voor een digitaal product. Het oppervlak had van mij nog iets stroever mogen zijn.

Verder wel wat dingetjes met de software. Niet alles is even user friendly vind ik, maar voor een eerste versie zeer goed.

Ik zal over een tijdje er wat uitgebreider op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
koekiemonster schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:08:
Ik heb de Remarkable nu al ruim een week.
Ik heb de reMarkable in januari besteld en gisteren ontvangen.
Ik had mijn RM besteld eind januari en heb m vorige week binnen gekregen,
gebruikershaes schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:41:
Sinds gisteren heb ik hem ook binnen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen na een tijdje gebruiken!
En heb jij de reMarkable inmiddels binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zircondan
Ik krijg mijn RM op 7 november binnen, DHL heeft al contact opgezocht. Ik ben benieuwd! Ik zat in de 2de batch, besteld op 13 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
zircondan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:49:
Ik krijg mijn RM op 7 november binnen, DHL heeft al contact opgezocht. Ik ben benieuwd! Ik zat in de 2de batch, besteld op 13 februari.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Zit zelf in de 3e batch, 6 juni besteld dus verwacht eind volgende week een bericht van DHL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxi86
zircondan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:49:
donderdag kreeg ik ook een SMSje van DHL dat het onderweg is!
moest wel bijna €95 aan dounanekosten betalen, maar dat mag de pret niet bederven.
dinsdag 7 november is het dan eindelijk zo ver! #hyped

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxi86
Ik heb het vandaag al ontvangen!!!
Het is super! Voelt idd aan als op papier schrijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zircondan
Ik heb hem ook vandaag mogen ontvangen. Eerste indruk, het schriijven voelt dicht aan als op papier. Reactie op schrijven is goed. Scherm heeft beetje last van ‘burning’ maar is met een volledig screen refresh verholpen.
Bouw kwaliteit is goed, het ligt lekker in de handen.

Komende dagen zal ik het actief gebruiken op kantoor. Hierna zal ik pas een goed beeld hebben.

TLDR: prima eerste indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:50

Als je in de about sectie kijkt naar 'copyright and licenses' zie je daar username en password vermeld waarmee je met SSH op het device kan inloggen. Draait een semi-uitgeklede versie van Linux, dus ik vermoed dat daar nog wel wat winst te maken is met onzinnige processen die energie slurpen; dat batterij probleem is wel significant; mijn reMarkable loopt in de nacht helemaal leeg, terwijl hij in sleep mode weggelegd is, met wifi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-0183
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06-2019
De RM is met een kleine vertraging waarover de firma naar mijn mening prima over gecommuniceerd heeft inmiddels een aantal weten binnen (first batch). Voor iemand die veel losse papiertjes verzameld is dit een uitkomst.

Natuurlijk ga ik wroeten. Echter: ik krijg de bestanden van de software niet op mijn scherm. Niet via de IP-adressen en ook niet via SSH. Wel is zichtbaar dat er een netwerkverbinding met mijn Macbook Air is maar de software zo aanpassen dat ik templates kan toevoegen of de welkomsttekst aanpassen is nu niet mogelijk.

Mijn ervaringen zijn erg positief. Natuurlijk er kan links en rechts nog wat verfijnd worden. Schrijven bij pdf-bestanden, aantekeningen maken en schetsen vastleggen en belangrijker: niet meer met stapels losse velletjes of dikke mappen bij vergaderingen zitten. Ik vind het een uitkomst.

Vragen:
- het lukt mij nog niet bestanden van de RM (bv quick notes) te exporteren naar een pdf-bestand en dan te printen? Heeft iemand vergelijkbare problemen ervaren dan wel opgelost? En hoe dan? Let wel: mac omgeving
- heeft iemand vergelijkbare verbindingsproblemen? En zo ja en opgelost: hoe is dit dan opgelost?

Ben benieuwd :)

Mark

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark-0183
Via een ander kanaal toch info gevonden! Via Filezilla (sftp) toch in mijn RM-tablet terecht gekomen. Geeft toch wat meer inzicht. Eén van de gimmicks: door een png bestand (poweroff.png) simpelweg wat aan te passen in photoshop is het scherm wanneer de RM is afgesloten gepersonaliseerd. En zo zijn alle png bestanden te verbouwen en terug te plaatsten. Wel met dezelfde naam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Mark-0183 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:47:
Via een ander kanaal toch info gevonden! Via Filezilla (sftp) toch in mijn RM-tablet terecht gekomen. Geeft toch wat meer inzicht. Eén van de gimmicks: door een png bestand (poweroff.png) simpelweg wat aan te passen in photoshop is het scherm wanneer de RM is afgesloten gepersonaliseerd. En zo zijn alle png bestanden te verbouwen en terug te plaatsten. Wel met dezelfde naam!
Voor het geval je nog geen lid bent (door en voor users):
- https://www.facebook.com/groups/177424916140887/

En er is inmiddels ook een reMarkable Wiki (door en voor users):
- http://www.remarkablewiki.com/index.php?title=Main_Page

Bij beiden zit ook een gebruiker die de hele software aan het uitpluizen is en zijn bevindingen op de Wiki zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Mark-0183 schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:07:
Vragen:
- het lukt mij nog niet bestanden van de RM (bv quick notes) te exporteren naar een pdf-bestand en dan te printen? Heeft iemand vergelijkbare problemen ervaren dan wel opgelost? En hoe dan? Let wel: mac omgeving
- heeft iemand vergelijkbare verbindingsproblemen? En zo ja en opgelost: hoe is dit dan opgelost?
Ik kan het niet expliciet halen uit jouw bericht, heb je de Remarkable app geinstalleerd op je Mac? Ik draai zelf ook op MacOs en het synchroniseert prima met re Remarkable app.

Dank je voor de tip met SFTP! Ik vroeg mij vandaag af hoe ik de power off foto zou kunnen aanpassen. Altijd leuk zulke kleine personalisatie mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Iemand van de derde batch al de tablet of een verzendbevestiging ontvangen?

[UPDATE 16-11] Zojuist m'n shipping notfication ontvangen. Estimated delivery is dinsdag 21 november. Ik heb hem 6 juni besteld.

[ Voor 46% gewijzigd door TweakTweet op 16-11-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doxie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-03 11:47
De RM klinkt als een erg intressant product. Ik zou hem voornamelijk willen gebruiken voor notities en tekeningen tijdens meetings. Wat me uit alle video's en reviews niet helemaal duidelijk is, is hoe je dit apperaat nu inpast in je workflow.

Bijvoorbeeld ik neem notities met wat tekeningen, na de meeting kom ik op mijn bureau. Kan ik de notities makkelijk in een onenote plaatsen of evernote en ze doorzoekbaar maken. Kan je ocr op de PDF's loslaten? RM naar PC gaat via een cloud app meen ik begrepen te hebben? Kan ik het gemaakte tekeningen makkelijk in een mindmap plaatsen bijvoorbeeld?

Hoe passen de gelukkige die al zo'n toestel hebben hem in in hun dagelijkse activiteiten? Wil er misschien eens een bestand delen dat gemaakt is op de ReMarkable?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Doxie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:54:
De RM klinkt als een erg intressant product. Ik zou hem voornamelijk willen gebruiken voor notities en tekeningen tijdens meetings. Wat me uit alle video's en reviews niet helemaal duidelijk is, is hoe je dit apperaat nu inpast in je workflow.

Bijvoorbeeld ik neem notities met wat tekeningen, na de meeting kom ik op mijn bureau. Kan ik de notities makkelijk in een onenote plaatsen of evernote en ze doorzoekbaar maken. Kan je ocr op de PDF's loslaten? RM naar PC gaat via een cloud app meen ik begrepen te hebben? Kan ik het gemaakte tekeningen makkelijk in een mindmap plaatsen bijvoorbeeld?

Hoe passen de gelukkige die al zo'n toestel hebben hem in in hun dagelijkse activiteiten? Wil er misschien eens een bestand delen dat gemaakt is op de ReMarkable?
Ik heb de reMarkable inmiddels 4 dagen en het bevalt mij zeer goed. Ik gebruik het voornamelijk voor to-do lijsten, notities in colleges en brainstormsessies, schetsen van logo’s/design en het schrijven van samenvattingen voor examens.

Verder gebruik ik zelf Trello als mijn planningssysteem en daar kan ik vanaf de reMarkable mijn notities naartoe mailen.

Een integratie met OneNote of Evernote is helaas (nog) niet beschikbaar maar ik weet wel dat reMarkable de mogelijkheden aan het onderzoeken is.
Ze hebben wel een eigen app (en desktopcomputer) die via WIFI gesynchroniseerd wordt met de reMarkable. Dit betekent dus dat je heel snel en makkelijk een document van je computer/laptop/telefoon/tablet naar de reMarkable kan overzetten. Dat gaat echt binnen een paar seconden.

Andersom worden al je notities die je op de reMarkable zet automatisch in de reMarkable-cloud gezet (Google-encrypted) en zijn dus ook in de app zichtbaar.

De notities zijn niet doorzoekbaar en je kan dus ook niet handschrift omzetten naar getypte tekst zegmaar. Ook dit is een functie die reMarkable met een software-update nog wil toevoegen.
Je kan je notities ook exporteren naar .png of PDF en vervolgens mailen via de tablet.

Verder zijn er zeer veel templates beschikbaar. Gewoon lijntjes en ruitjes papier in verschillende groottes en in landscape of portrait. Maar ook kant-en-klare to-do lijsten, weekplanners en zelfs templates met 3D perspectief hulplijnen.

Ik wil best een document met je delen dat gemaakt is op de reMarkable, wat voor soort wil je zien?

Nou, ik heb de basisfuncties even uitgelegd als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel!
Kijk ook eens op Facebook in de ‘reMarkable Usergroup’ daar staat veel informatie van gebruikers die elkaar helpen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eigenlijk wel jammer, aangezien bv OneNote al wel dat soort written-to-text functies heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doxie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-03 11:47
TweakTweet schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:37:
[...]

Ik wil best een document met je delen dat gemaakt is op de reMarkable, wat voor soort wil je zien?
Bedankt tweakTweet dat is intressante informtie, kort tekstje met een klein schets in pdf... Wat ik nogal is doe in een meeting is een kleine mindmap tekenen op een blad papier om de gedachte te ordenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Doxie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:54:
[...]

Bedankt tweakTweet dat is intressante informtie, kort tekstje met een klein schets in pdf... Wat ik nogal is doe in een meeting is een kleine mindmap tekenen op een blad papier om de gedachte te ordenen..
Ik heb even 2 voorbeeldjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c8Fd1k8mdz1YncbOM8EuOdUP/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RonAOLNorm5JNEiEBzJs7H7R/thumb.png

Ik zie nu dat ik een beetje een te grote/dikke pen heb gekozen waardoor het een beetje groot is. Maar je kan dus ook kleinere en dunnere pennen/potloden instellen

[ Voor 10% gewijzigd door TweakTweet op 23-11-2017 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1002691

Kan ook nog vervelender; mijn remarkable had een productiefout (losse batterij/accu), moest daarom terug naar Hong Kong en ik kreeg dan ook een nieuwe. Hoewel in de conversatie anders afgesproken heb ik de tweede keer invoeren uiteindelijk ook zelf betaald. Dan wordt ie wel een tikje duurder...dat hadden ze netter moeten oplossen.
Overigens toch zeker de moeite waard!

• TweakTweet
Anoniem: 1002691 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:43:
Kan ook nog vervelender; mijn remarkable had een productiefout (losse batterij/accu), moest daarom terug naar Hong Kong en ik kreeg dan ook een nieuwe. Hoewel in de conversatie anders afgesproken heb ik de tweede keer invoeren uiteindelijk ook zelf betaald. Dan wordt ie wel een tikje duurder...dat hadden ze netter moeten oplossen.
Overigens toch zeker de moeite waard!
Ik neem aan dat je 1x invoerrechten terug kan claimen?

• Mark-0183
Even wat voorbeelden voor de verschillende schermen die bij het opstarten langskomen en wanneer RM uitstaat. Was benieuwd wat het effect zou zijn (inbranden??). Geen effect. bij verversen van pagina of overstappen op ander document is het effect weg. PNG bestanden in photoshop aangepast en onder dezelfde naam teruggezet. Ben benieuwd naar de eerste update van de software. Iemand daar al iets over gelezen?

https://afbeelding.im/OjZCc7zW

https://afbeelding.im/P7qqQ98C

https://afbeelding.im/aonoplIM

https://afbeelding.im/yMt3Rtqf

Onder de witte strepen staan n.a.w. gegevens. Dit scherm is dus zichtbaar bij uitgeschakelde RM

[ Voor 19% gewijzigd door Mark-0183 op 30-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1002691

TweakTweet schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:04:
[...]

Ik neem aan dat je 1x invoerrechten terug kan claimen?
Dat zou idd kunnen maar het is bepaald niet eenvoudig, ik had aanvankelijk ook niet de juiste papieren en toen ik ermee aan de slag ging bleek dat dat sneller had gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Mark-0183 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:04:
Even wat voorbeelden voor de verschillende schermen die bij het opstarten langskomen en wanneer RM uitstaat. Was benieuwd wat het effect zou zijn (inbranden??). Geen effect. bij verversen van pagina of overstappen op ander document is het effect weg. PNG bestanden in photoshop aangepast en onder dezelfde naam teruggezet. Ben benieuwd naar de eerste update van de software. Iemand daar al iets over gelezen?

https://afbeelding.im/OjZCc7zW

https://afbeelding.im/P7qqQ98C

https://afbeelding.im/aonoplIM

https://afbeelding.im/yMt3Rtqf

Onder de witte strepen staan n.a.w. gegevens. Dit scherm is dus zichtbaar bij uitgeschakelde RM
Leuk gedaan! Inbranden zal inderdaad nooit een probleem zijn, het is geen glas, de inkt wordt letterlijk met een magneet op het scherm weergegeven. Ghosting kan wel voorkomen maar dat is na een refresh ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006521

Sinds 2 weken ben ik op de hoogte van dit remarkable device.
Deze kan ik zeer goed gebruiken binnen mijn werk, en ben daarom ook op zoek naar een exemplaar.
Echter ik lees ook dat het enkele maanden duurt voordat je hem ontvangt.

Is er iemand die meerdere heeft en/of zijn/haar exemplaar wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006711

Ik heb de mijne besteld op 18 november 2017 en binnengekregen op 28 november.
Niet slecht, toch?

Inmiddels (bijna) geen papieren notities meer, erg tevreden over het apparaat.

Natuurlijk wel wat wensen. Ik kan de Facebook gebruikers groep (zie wat posts hierboven -> 13 november) aanraden, daar staat een poll met wensen als Sticky bovenaan. Nu maar hopen dat de ReMarkable makers daar ook naar kijken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1007103

Na ruime maand ervaring met de- Remarkable ben ik aan de ene kant wel enthousiast er over, aan de andere kant zie ik toch manco's die echt best lastig te begrijpen zij waarom die 'fouten' zijn gemaakt. Ik noem er enkele die de gebruikers vast herkennen:
- probeer eens bij een afspraak snel je tablet uit te schakelen. Je moet de powerknop (bovenzijde) relatief hard en lang indrukken voordat het device uit is.
- bij het uitschakelen heb je sommige situaties waarin ie in plaats van uitschakelen in de opstartmodus schiet of vraagt om eerst je pincode in te voeren
- je kan niet met 1 handeling even snel overschakelen naar een ander aantekening ('notebook') of document (pdf); je moet dan heel primitief 'terug-zappen' en via een menu naar het item gaan dat je even zou willen raadplegen
- de stylus kun je niet aan de tablet zelf vastklikken (dit kreeg bijvoorbeeld de Samsung Note-tablet al jaren geleden wél voor elkaar. In de Samsung Note tablet kon je overigens met een actie andere documenten gelijk inzien, hetgeen je in bijvoorbeeld een werkoverleg regelmatig wel wil kunnen)
- de opstarttijd duurt eenvoudigweg veel te lang. Een dergelijk eenvoudig besturingssysteem moet binnen enkele seconden opgestart zijn, het synchroniseren mag natuurlijk wel iets langer duren
- als je de Remarkable intensief gebruikt dan houdt hij je regelmatig niet bij. Dan zie je een zwarte waas over het scherm trekken en is hij even niet responsive.
- ik heb nu ca. 1 x per 2 dagen dat hij vastzit en dat je via een nieuwe opstart pas weer een reactie van het apparaat krijgt.
- voor de hoge prijs had Remarkable wel meer een 'premium-gevoel' moeten leveren. Met name de stylus en de drie knoppen aan onderzijde vind ik wel erg 'made-in-China' overkomen.

Desondanks ben ik wel een fan van Remarkable; het concept, de eenvoud (op missen van snelle raadpleeg-mogelijkheid ander document na), schermkwaliteit, de opslagcapaciteit en de fijne ondersteunende app (IPhone en desktop) maakt me zeer pro-Remarkable.
Ik vertrouw dat de komende update het apparaat nog fijner maakt.
Groet, Nijlandicus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1006521 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:06:
Sinds 2 weken ben ik op de hoogte van dit remarkable device.
Deze kan ik zeer goed gebruiken binnen mijn werk, en ben daarom ook op zoek naar een exemplaar.
Echter ik lees ook dat het enkele maanden duurt voordat je hem ontvangt.

Is er iemand die meerdere heeft en/of zijn/haar exemplaar wil verkopen?
Maanden was in de pre-orderfase en is nu zeker niet meer het geval, nu 4 tot 5 werkdagen.
Anoniem: 1007103 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:31:
Na ruime maand ervaring met de- Remarkable ben ik aan de ene kant wel enthousiast er over, aan de andere kant zie ik toch manco's die echt best lastig te begrijpen zij waarom die 'fouten' zijn gemaakt. Ik noem er enkele die de gebruikers vast herkennen:
1- probeer eens bij een afspraak snel je tablet uit te schakelen. Je moet de powerknop (bovenzijde) relatief hard en lang indrukken voordat het device uit is.
2- bij het uitschakelen heb je sommige situaties waarin ie in plaats van uitschakelen in de opstartmodus schiet of vraagt om eerst je pincode in te voeren
3- je kan niet met 1 handeling even snel overschakelen naar een ander aantekening ('notebook') of document (pdf); je moet dan heel primitief 'terug-zappen' en via een menu naar het item gaan dat je even zou willen raadplegen
4- de stylus kun je niet aan de tablet zelf vastklikken (dit kreeg bijvoorbeeld de Samsung Note-tablet al jaren geleden wél voor elkaar. In de Samsung Note tablet kon je overigens met een actie andere documenten gelijk inzien, hetgeen je in bijvoorbeeld een werkoverleg regelmatig wel wil kunnen)
5- de opstarttijd duurt eenvoudigweg veel te lang. Een dergelijk eenvoudig besturingssysteem moet binnen enkele seconden opgestart zijn, het synchroniseren mag natuurlijk wel iets langer duren
6- als je de Remarkable intensief gebruikt dan houdt hij je regelmatig niet bij. Dan zie je een zwarte waas over het scherm trekken en is hij even niet responsive.
7- ik heb nu ca. 1 x per 2 dagen dat hij vastzit en dat je via een nieuwe opstart pas weer een reactie van het apparaat krijgt.
8- voor de hoge prijs had Remarkable wel meer een 'premium-gevoel' moeten leveren. Met name de stylus en de drie knoppen aan onderzijde vind ik wel erg 'made-in-China' overkomen.

Desondanks ben ik wel een fan van Remarkable; het concept, de eenvoud (op missen van snelle raadpleeg-mogelijkheid ander document na), schermkwaliteit, de opslagcapaciteit en de fijne ondersteunende app (IPhone en desktop) maakt me zeer pro-Remarkable.
Ik vertrouw dat de komende update het apparaat nog fijner maakt.
Groet, Nijlandicus
toon volledige bericht
1. ik denk dat je hier iets fout doet, standby kan met 1x een klik op de power-knop (net zoals bij smartphones en tablets etc.) uitzetten zou ik niet via de power-knop doen, er zit een knop in het menu namelijk. Druk op rM en dan bij het kopje Device staat 'Power Off'

2. Ook dit voorkom je met punt 1

3. Eens, een multitask-menu of zelfs split-screen zou fantastisch zijn. Ik vrees echter dat de e-inktechnologie dit niet aankan en de latency hier mee verhoogd wordt...

4. Ervaar ik persoonlijk niet als een probleem maar ik begrijp dat je het handig zou kunnen vinden. Is het niet mogelijk om een elastiek-bandje aan de tablet te bevestigen die fungeert als penhouder? (ik heb bijna altijd mijn hoes onder m'n tablet tijdens gebruik, daar stop ik de pen dan ook vaak in)

5. Eens + het feit dat hij vanuit slaapstand na een aantal minuten automatisch uit gaat waardoor ik heel lang moet wachten. Een iPhone doet dit uiteraard ook niet en is buiten het verlengen van de batterijduur zeer onhandig

6. Heb ik zelf in de weken dat ik hem gebruik nog nooit last van gehad, apart...

7. Klopt, dat heb ik dan wel weer. Voornamelijk als ik bezig ben in een PDF en snel van en naar verschillende pagina's ga.

8. Als je het vergelijkt met Apple devices wel. Ik snap je punt maar vind het persoonlijk geen lelijk design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Posje68
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-10-2024
Wat zijn de ervaringen met evt extra kosten en heffingen in Nederland, omdat het product uit China komt.

Is het eenvoudig om gemaakte aantekeningen later aan te passen of om iets bij te schrijven..

Lijkt mij een top product. Twijfel alleen over kosten en levensduur van het apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark-0183
Weet niet of dit voor de huidige aanschafwaarde ook zo is maar ik betaalde zo'n € 86 aan invoerrechten. Dit werd afgerekend via DHL. Ik hoorde bij de eerste groep inschrijvers.

Antwoord op je vraag of aantekeningen later eenvoudig zijn aan te passen is kort: Ja.

Ik gebruik de Remarkable nu bijna drie maanden en ik wil hem niet meer kwijt. Met een beetje kennis van zaken en handigheid importeer je je eigen templates, pas je start-, slaap- en uitscherm aan. Natuurlijk zitten er wat kleine kinderziektes in maar dat zal ongetwijfeld via de updates beter worden. In de eerste plaats is het voor mij een zege om eenvoudig al mijn krabbels, notities, aantekeningen zo op 1 plek te hebben. Het importeren van pdf-bestanden is kinderlijk eenvoudig. Net als het plaatsen van opmerkingen en arceren van tekst in deze bestanden. Leuke bijkomstigheid is het gebruik als e-reader. Lekker formaat (anders dan kobo bijvoorbeeld) en fijn hanteerbaar. ook in die bestanden worden de bijgeschreven opmerking bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Posje68
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Posje68
Ik heb hem net besteld.. Ben benieuwd wanneer hij komt. Volgens de website zonder extra kosten... Afwachten nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Posje68
Wouw.. Vrijdag al... 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Ook ik ben na een maand gebruiken zeer tevreden. De basis is goed en via updates zie ik nog veel potentie om dit device fantastisch te maken!

Los van schriftelijke tentamens heb ik sinds ik de reMarkable in huis heb geen pen en papier meer aangeraakt! Tijdens tentamens betrapte ik mijzelf er op dat ik soms met mijn pen naar links ging om een letter ongedaan te maken........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr paaj
  • Laatst online: 10:50
Als een van de eerste besteld en begin november ontvangen... Geen notitieboekjes meer en todo's helemaal verdwenen...

Het apparaat werkt nog niet vloeiend, maar heeft wel de potentie, ik ben er helemaal tevreden over!
Prijslijsten en catalogussen aanpassen met geschreven notities mailen, aantekeningen maken bij dealers en afspraken, gewoon super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 10:35

EnnaN

Toys in the attic

Het lijkt me een ideaal aparaat, maar voor ik er 1 koop zou ik hem toch wel eens willen testen. Er zijn zeker geen resellers bekend die ze fysiek in in stock hebben in Nederland? Kon er iig geen vinden met een quick google.

Zijn er in dit topic toevallig groningers die er 1 hebben?

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1029713

Hoi, ik heb wel interesse maar klopt het dat de prijs inmiddels dik over de 600 euro is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
EnnaN schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:26:
Het lijkt me een ideaal aparaat, maar voor ik er 1 koop zou ik hem toch wel eens willen testen. Er zijn zeker geen resellers bekend die ze fysiek in in stock hebben in Nederland? Kon er iig geen vinden met een quick google.

Zijn er in dit topic toevallig groningers die er 1 hebben?
Ik kom niet uit Groningen maar als je aangeeft voor welke doeleinden je hem wil gebruiken kan ik op zijn minst een review/advies geven.
Anoniem: 1029713 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:28:
Hoi, ik heb wel interesse maar klopt het dat de prijs inmiddels dik over de 600 euro is??
De prijs is inderdaad € 629,- maar dat is in principe de reguliere prijs. Jij hebt misschien berichten gelezen over de pre-order fase waarin hij voor lagere prijzen werd verkocht; dit was tot augustus 2017

Buiten dat, kan ik je dit apparaat zeker aanraden en zou het mij €629,- waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

TweakTweet schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Ik kom niet uit Groningen maar als je aangeeft voor welke doeleinden je hem wil gebruiken kan ik op zijn minst een review/advies geven.
Dank! Door mijn enthousiasme is een collega inmiddels tot koop over gegaan, dus ik hoop maandag hem vast te kunnen houden :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
EnnaN schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:57:
[...]

Dank! Door mijn enthousiasme is een collega inmiddels tot koop over gegaan, dus ik hoop maandag hem vast te kunnen houden :)
En, zelf ook over gegaan tot aankoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Nee, nog niet. Heb er even mee gespeeld:

pro
* reageert echt goed vond ik, schrijft fijn
* intuitief, geen drempel oid
* snel genoeg

medium: software kan handiger, is nog in ontwikkeling, maar geen blocker voor mij

con
* ik wil meer organisatie in notes aanbrengen: momenteel doe ik veel op papier, en dat "werk ik uit" achteraf: dwz todos komen in todolijst, en aantekenignen schrijf ik ergens wat duidelijker uit. Dat kost veel tijd, dus is irritant, maar dat voorkom ik hier nog niet ech tmee geloof ik....

Not sure of dit is wat ik moet gaan hebben om dat 'issue' op te lossen

sig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Hier mijn reMarkable sinds kerst al in mijn bezit.

Ik was er niet actief naar op zoek naar een oplossing als deze, maar ergerde me de laatste maanden wel aan de papierzooi met aantekeningen en vroeg eigenlijk om een mooie map voor kerst.

Vriendinlief heeft deze voor mij bestelt en in Italie laten leveren, gelukkig geen naheffing ontvangen voor invoer overigens. Misschien door de kerstdrukte er doorheen geglipt.

Eerste bevindingen:
Pro's
• Supersnelle response tijd. Schrijven komt echt HEEL natuurlijk over
• Sync'en met de cloud naar alle andere devices werkt vlekkeloos en bijna direct
• Simpele menu's ... lekker recht toe recht aan
• Simpele templates bij aanvang, even mee zitten puzzlen, maar voor werk / sprint planningen / agenda|logging enorm handig uiteindelijk.

Con's
• Relatief nog in kinderschoenen qua mogelijkheden (zowel desktop apps als de reMarkable zelf)
• Jammergenoeg geen embedded led light vanuit de zijkant (zoals ik gewend was van de Kobo
• Stylus lijkt redelijk snel te slijten, maar moet daarbij wel bekennen dat jan en alleman de afgelopen 3 weken heeft zitten proberen met dezelfde stylus (dus relatief gaat de eerste stylus dus nog wel lang mee)

Ik zal dit ding nog met plezier blijven gebruiken en hoop op leuke software updates. Daarbij mis ik nog een linux applicatie die ook mee kan sync'en. Hierover al contact gehad met reMarkable zelf, want de desktop applicaties lijken allen Qt gebaseerd, maar ze houden zich hier vooralsnog afzijdig van :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1033465

De reMarkable ziet er een boeiend stukje technologie uit.
Interessant om weten is dat er momenteel concurrentie is: zie onyx boox Note die juist een nieuwe versie hebben gelanceerd. http://blog.the-ebook-rea...ote-video-and-pre-orders/

Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben ?

Het interessante van de onyx boox lijkt mij:
-ook verkrijgbaar in een nog groter scherm (boox max) die tevens via hdmi connector kan aangesloten worden op jouw PC
-draait op android 6, dus in princiepe groter aanbod aan toepassingen en dus ook gemakkelijker om zelf toepassingen te ontwikkelen voor dit apparaat. Enkele interessante gevolgen hiervan
1. een internetbrowser
2. supporteert veel meer e-boek formaten dan de remarkable, ik vermoed dus in princiepe ook de amzon kindle (android versie)

-onyx is een speler die in het begin ook veel kinderziekten had, maar ondertussen al een tijdje op de markt is en dus de in princiepe tijd zou moeten hebben gehad om de kinderziekten weg te werken.

Een vergelijk met de remarkable: zie YouTube: Onyx Note 10.3" vs reMarkable 10.3", getting closer to E I...

Een demo van onyx boox note vind je hier: YouTube: Onyx Boox Note final version | Wacom pen demo
-Wat mij hier vooral aanspreekt is dat je zoals in een internetbrowser verschillende boeken tegelijkertijd kunt openhebben en van de ene naar de andere kunt switchen door op de tabs te klikken
-je kan in een ebook een extra sidenote pagine creeren om aantekeningen te maken en die tegelijkertijd naast de e-boek pagina wordt getoond

Merk verder op dat net zoals bij de remarkable ook de pen druk gevoelig is, meer drukken is dikkere lijnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1033465 op 25-01-2018 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:03:
De reMarkable ziet er een boeiend stukje technologie uit.
Interessant om weten is dat er momenteel concurrentie is: zie onyx boox Note die juist een nieuwe versie hebben gelanceerd. http://blog.the-ebook-rea...ote-video-and-pre-orders/

Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben ?

Het interessante van de onyx boox lijkt mij:
-ook verkrijgbaar in een nog groter scherm (boox max) die tevens via hdmi connector kan aangesloten worden op jouw PC
-draait op android 6, dus in princiepe groter aanbod aan toepassingen en dus ook gemakkelijker om zelf toepassingen te ontwikkelen voor dit apparaat. Enkele interessante gevolgen hiervan
1. een internetbrowser
2. supporteert veel meer e-boek formaten dan de remarkable, ik vermoed dus in princiepe ook de amzon kindle (android versie)

-onyx is een speler die in het begin ook veel kinderziekten had, maar ondertussen al een tijdje op de markt is en dus de in princiepe tijd zou moeten hebben gehad om de kinderziekten weg te werken.

Een vergelijk met de remarkable: zie YouTube: Onyx Note 10.3" vs reMarkable 10.3", getting closer to E I...

Een demo van onyx boox note vind je hier: YouTube: Onyx Boox Note final version | Wacom pen demo
-Wat mij hier vooral aanspreekt is dat je zoals in een internetbrowser verschillende boeken tegelijkertijd kunt openhebben en van de ene naar de andere kunt switchen door op de tabs te klikken
-je kan in een ebook een extra sidenote pagine creeren om aantekeningen te maken en die tegelijkertijd naast de e-boek pagina wordt getoond

Merk verder op dat net zoals bij de remarkable ook de pen druk gevoelig is, meer drukken is dikkere lijnen.
toon volledige bericht
Ik ben zelf erg tevreden met mijn reMarkable. Maar eerlijk is eerlijk; de Onyx ziet er ook zeer goed uit en is toch weer een stukje goedkoper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Ik ga eens opzoek naar een tweedehands model. Vind het nog net wat te kostbaar om als gimmick aan te schaffen, maar kan het beroepsmatig wel gebruiken! :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• TweakTweet
hmr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:33:
Ik ga eens opzoek naar een tweedehands model. Vind het nog net wat te kostbaar om als gimmick aan te schaffen, maar kan het beroepsmatig wel gebruiken! :D
Heb je er nog een gevonden?

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Tot op heden nog niet, maar moet zeggen dat ik niet heel actief buiten Tweakers heb gezocht. Bevalt hij nog?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• TweakTweet
hmr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:24:
[...]

Tot op heden nog niet, maar moet zeggen dat ik niet heel actief buiten Tweakers heb gezocht. Bevalt hij nog?
Ja zeker echt een fantastisch apparaat. Waarom ik het vroeg; reMarkable heeft nu een 'limited offer', zou het heel knap vinden als je er een tweedehands voor deze prijs gaat vinden! (dit is incl. VAT etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wacht liever op de Remarkable color. Dan kan je veel makkelijker grafische bestanden reviewen en opmerkingen op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:44:
Ik wacht liever op de Remarkable color. Dan kan je veel makkelijker grafische bestanden reviewen en opmerkingen op geven.
Zou fijn zijn inderdaad. Echter, ik denk dat we dan nog wel een tijdje moeten wachten. Technisch schijnt het op dit moment nog onmogelijk te zijn met de e-ink techniek om een e-Writer te maken met kleur... Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd al weer een vervanger van de huidige reMarkable nodig :9

Buiten dat, ik mis kleur nog niet echt na een aantal maanden in gebruik. Als je bestanden upload met kleur; aantekeningen maakt en weer op je laptop/telefoon kijkt blijft het bestand in kleur. Daarnaast wordt markeren op de laptop/telefoon ook geel weergegeven.
Maar ik kan mij voorstellen dat 'grafische mensen' de kleur zullen missen en daarvoor misschien liever een iPad (Pro) gebruiken dan. Echter, ik gebruik het voornamelijk voor schrijven waardoor de reMarkable weer fijner is dan een iPad (Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog eentje met waarschijnlijk minder mogelijkheden, maar dan ook goedkoper:
https://goodereader.com/blog/product/good-e-reader-6-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:45:
Nog eentje met waarschijnlijk minder mogelijkheden, maar dan ook goedkoper:
https://goodereader.com/blog/product/good-e-reader-6-8
Zou voor bepaalde mensen een alternatief kunnen zijn maar dit zijn toch echt wel meer e-Readers dan e-Writers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TweakTweet schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:27:
[...]

[...]

Zou voor bepaalde mensen een alternatief kunnen zijn maar dit zijn toch echt wel meer e-Readers dan e-Writers
De good ereaderheeft ook een 13,3 inch model. is iets ouder dan de remarkable en de onyx, en dus misscien technisch net iets minder geavanceerd, maar als ze ooit met een upgrade van dit product komen zal dit waarschijnlijk gelijkaardig zijn aan onyx en remarkable.... De moeite dus om ook in de gaten te houden

https://goodereader.com/b...od-e-reader-13-3-e-reader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:03:
[...]

De good ereaderheeft ook een 13,3 inch model. is iets ouder dan de remarkable en de onyx, en dus misscien technisch net iets minder geavanceerd, maar als ze ooit met een upgrade van dit product komen zal dit waarschijnlijk gelijkaardig zijn aan onyx en remarkable.... De moeite dus om ook in de gaten te houden

https://goodereader.com/b...od-e-reader-13-3-e-reader
Ah die ziet er al beter uit ja. Echter, inderdaad wel verouderd waardoor ik de hogere prijs dan de reMarkable niet echt realistisch vind. Buiten dat, als de 4 weken batterijduur ook echt gehaald worden is dat een heel stuk beter dan de reMarkable (op dit moment). Maarja, ik blijf altijd een beetje sceptisch met beloftes over accuduur... vooral na het kopen van de reMarkable.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTweet op 18-02-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie review van de Onyx boox max2: YouTube: Brief Review Onyx Boox Max2 Part 1
Nog niet zichtbaar op deze demo, maar er zou een firmware update zijn waardoor je ook pen pressure sensitivity hebt!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1033465 op 19-02-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
TweakTweet schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:32:
[...]

Ja zeker echt een fantastisch apparaat. Waarom ik het vroeg; reMarkable heeft nu een 'limited offer', zou het heel knap vinden als je er een tweedehands voor deze prijs gaat vinden! (dit is incl. VAT etc.)
Zouden hier de inklaringskosten ook bijzitten?
Lijkt er wel op als ik dat zo lees:
Price includes VAT, customs and duties.
The current price (€499) is a limited offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
jimmy87 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:11:
[...]

Zouden hier de inklaringskosten ook bijzitten?
Lijkt er wel op als ik dat zo lees:
Price includes VAT, customs and duties.
The current price (€499) is a limited offer.
Ja, dit is echt een all-in prijs zonder bijkomende kosten. Die verhalen die je hoort/leest over bijkomende kosten zijn allemaal van de pre-order fase tot augustus 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:22:
Mooie review van de Onyx boox max2: YouTube: Brief Review Onyx Boox Max2 Part 1
Nog niet zichtbaar op deze demo, maar er zou een firmware update zijn waardoor je ook pen pressure sensitivity hebt!
Mooie review maar als ik ff eerlijk ben; wat een lelijk ding met lelijke software... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Persoonlijk vind ik het hardware apparaat van Onyx mooier dan de Remarkable. Je kan hem ook in witte kleur krijgen trouwens. Maar het zijn beide mooie apparaten. Waar ik echter meer in geïnteresseerd ben:

1. Heeft de Remarkable zoals de onyx ook de mogelijkheid om meerdere documenten tegelijkertijd open te houden en via browser tabs vlot tussen de docmunenten te wisselen

2. Kan ik op de Remarkable extra ruimte toevoegen aan een pdf om notities te maken, als op de huidige pdf pagina niet veel ruimte meer over is om aantekeningen te maken. Bij de Onyx kan dat, daar kan je ook blanco pagina's toevoegen aan een bestaande pdf pagina om extra notities te maken.

3. Hoe zit het met de schrijfervaring op de Onyx: is dat even goed als bij Remarkable, met andere woorden voelt de onyx net als de remarkable aan alsof je op een echt blad papier schrijft? Volgens de demo zou ook schrijven op de Onyx even comfortabel aanvoelen als op papier

4. Hoe zit het met software openheid van de remarkable, aangezien de onyx op Android 6.0 draait heb je heel wat keuze aan externe software toepassingen. Al moeten deze toepassingen dan wel vlot met e-ink interface werken, maar toch: gezien de openheid van Android verwacht ik dat hier heel wat meer keuze komt dan bij Remarkable. Heeft Remarkable trouwens ook een open interface waardoor ik zelf toepassingen kan ontwikkelen voor de Remarkable?

Zijn er toevallig Remarkable gebruikers die op puntjes 1 en 2 kunnen anwoorden ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1033465 op 21-02-2018 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:00:
Persoonlijk vind ik het hardware apparaat van Onyx mooier dan de Remarkable. Je kan hem ook in witte kleur krijgen trouwens. Maar het zijn beide mooie apparaten. Waar ik echter meer in geïnteresseerd ben:

1. Heeft de Remarkable zoals de onyx ook de mogelijkheid om meerdere documenten tegelijkertijd open te houden en via browser tabs vlot tussen de docmunenten te wisselen

2. Kan ik op de Remarkable extra ruimte toevoegen aan een pdf om notities te maken, als op de huidige pdf pagina niet veel ruimte meer over is om aantekeningen te maken. Bij de Onyx kan dat, daar kan je ook blanco pagina's toevoegen aan een bestaande pdf pagina om extra notities te maken.

3. Hoe zit het met de schrijfervaring op de Onyx: is dat even goed als bij Remarkable, met andere woorden voelt de onyx net als de remarkable aan alsof je op een echt blad papier schrijft? Volgens de demo zou ook schrijven op de Onyx even comfortabel aanvoelen als op papier

4. Hoe zit het met software openheid van de remarkable, aangezien de onyx op Android 6.0 draait heb je heel wat keuze aan externe software toepassingen. Al moeten deze toepassingen dan wel vlot met e-ink interface werken, maar toch: gezien de openheid van Android verwacht ik dat hier heel wat meer keuze komt dan bij Remarkable. Heeft Remarkable trouwens ook een open interface waardoor ik zelf toepassingen kan ontwikkelen voor de Remarkable?

Zijn er toevallig Remarkable gebruikers die op puntjes 1 en 2 kunnen anwoorden ? :)
toon volledige bericht
1. Nope, helaas (nog) niet. Ze hebben wel aangegeven dit toe te willen voegen via een update.
2. Nope, zelfde verhaal als hierboven
3. Schrijfervaring van Onyx kan ik niets over zeggen. Echter, de reMarakable voelt wel echt goed aan!
4. reMarkable heeft inderdaad geen 'App Store' maar ik kan mij herinneren dat zij ook hier een tool voor hebben/willen maken om ontwikkelaars enigszins de mogelijkheid te geven om extensies/apps te maken. Echter, dit zal natuurlijk altijd klein blijven als je het vergelijkt met Android.

Kijk, Onyx is toch al wel een groter bedrijf of in ieder geval een volwassener bedrijf met meer ervaring. Bij reMarkable moet je jezelf als consument zien als early adopter en niet te hoge verwachtingen hebben/om kleine dingen gaan zeuren.

Ik ben zeer tevreden met mijn reMarkable maar inderdaad, als je dit gaat vergelijken met Onyx, blijven de mogelijkheden/features met en door de software van reMarkable achter. Het multi-tasken, extra notities toevoegen tussen PDF's etc. moet gewoon echt toegevoegd worden. Anders zal de workflow met reMarkable nooit optimaal worden. de reMarkable heeft bij mij het gebruik van papier volledig vervangen. Echter, mijn workflow is nog niet perfect door simpelweg ontbrekende functies waardoor ik af en toe tegen beperkingen aan loop. Bij sommige mensen zal dit irritaties opwekken maar zoals ik eerder zei, ik zie mijzelf als een 'early adopter' en misschien zelfs als 'beta-user' en heb vertrouwen in het product op lange termijn.

Daarbij komt wel dat ik van mening ben dat reMarkable duidelijker moet zijn en meer moet communiceren over hun lange/korte termijn plannen want anders ben ik bang dat minder mensen de reMarkable zullen kopen en eerder kiezen voor een concurrent. Waardoor reMarkable simpelweg te weinig inkomsten heeft om uit te breiden en goed verder te ontwikkelen. Dat is het gevaar van het kopen bij/investeren in een start-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt tweaktweet voor de ophelderende anwtwoorden. :) Ja ik koop er binnnenkort ook één, twijfel nog tussen Onyx en Remarkable. De Remarkbale is zeker nog een kandidaat. Ik ben er zeker van dat Remarkable werkt aan softwareverbeteringen en ik ben wel bereid daar eventjes op te wachten, maar zoals je zegt, ze mogen er ook geen jaar meer mee wachten. Ikzelf heb enkele ideeen om toepassingen te ontwikkelen voor dergelijke apparaten, en voor mij is het dus heel belangrijk om een goede API documentatie te hebben en de mogelijkheid te hebben om zefgemaakte applicaties te kunnen installeren en deze eventueel te verspreiden aan andere geinteresseerden.

Is er ergens een officele lijst met software uitbreidingen die op hun planning staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Anoniem: 1033465 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:18:
Bedankt tweaktweet voor de ophelderende anwtwoorden. :) Ja ik koop er binnnenkort ook één, twijfel nog tussen Onyx en Remarkable. De Remarkbale is zeker nog een kandidaat. Ik ben er zeker van dat Remarkable werkt aan softwareverbeteringen en ik ben wel bereid daar eventjes op te wachten, maar zoals je zegt, ze mogen er ook geen jaar meer mee wachten. Ikzelf heb enkele ideeen om toepassingen te ontwikkelen voor dergelijke apparaten, en voor mij is het dus heel belangrijk om een goede API documentatie te hebben en de mogelijkheid te hebben om zefgemaakte applicaties te kunnen installeren en deze eventueel te verspreiden aan andere geinteresseerden.

Is er ergens een officele lijst met software uitbreidingen die op hun planning staan ?
De grootste irritatie onder gebruikers van de reMarkable is inderdaad dat er geen lijst bestaat van dingen die op hun planning staan/welke ze nu mee bezig zijn/wanneer er weer een nieuwe update verwacht wordt.
Communicatie hierover is dus ronduit slecht te noemen maar ik kan begrijpen dat het voor een start-up erg lastig is om een goed systeem op te zetten m.b.t. klantenservice etc.

Wat ik je wel kan geven zijn onderstaande linkjes;
Blogpost over de eerste update die we al gekregen hebben; aantal dingen zijn hierin veranderd, handig maar geen wereld van verschil: https://blog.remarkable.c...om-remarkable-1277e17a59c
Release log over die update: https://support.remarkabl...-us/articles/115005460105
Algemeen Reddit forum over de tablet: https://www.reddit.com/r/RemarkableTablet/
reMarkable facebook-usergroup (mooie actieve community, zit er zelf ook in): https://www.facebook.com/groups/177424916140887/
reMarkable Wiki door bovenstaande groep: http://remarkablewiki.com/index.php?title=Main_Page
reHackable GitHub: https://github.com/reHackable

Ik zal deze linkjes komende dagen als ik tijd heb ook even in de beginpost zetten en de beginpost sowieso even aanpassen zodat het up-to-date is en meer op een ervaringen & discussie topic gaat lijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1045641

Mijn ervaring met de Remarkable Paper Tablet is dat het voor mij niet handig is om, vooral bij vergaderingen of lectures, notities te maken en aandachtig te volgen wat er gezegd wordt.
Voor het lezen van PDF documenten en of tekeningen te maken zijn er andere (goedkopere) toestellen...
Voor mij was dit niet bruikbaar en efficiënt genoeg, dus stuurde ik de tablet terug, daar de afspraak schriftelijk was dat men 14 dagen bedenktijd had.
Echter, de 'return policy' is niet evident: tablet werd op 1 februari opgehaald door DHL, via tracking kon ik vaststellen dat het toestel 7 februari werd geleverd in China. Toen ik na een goede week aan support vroeg hoe de status was kreeg ik het bericht een 10 tal dagen geduld te hebben daar het toestel eerst diende gecontroleerd te worden. We zijn 26 februari, dus ruim na die 10 dagen en nog steeds sturen ze me het bericht dat het toestel dient gecontroleerd te worden. Dit wordt pijnlijk dus om mijn centen terug te zien.
In elk geval: nog geen paniek, dus hou ik jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Mvg,
Filoe54 - België
Pagina: 1 2 3 Laatste